abonnement Unibet Coolblue
pi_157261647
The Capital of the World:



(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter
http://www.carterhotel.com/
Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker
http://www.newyorkerhotel.com/
Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania
http://www.hotelpenn.com/
Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza
http://www.milfordplaza.com
Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel
Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.
Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel
http://www.novotel.com/novotel/index.html
Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis.
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting
Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)
• Station (Metro Bedford Av, probeer de truffel Mac 'n Cheese for brunch/lunch)

Musea:
• Museum of Modern Art (MoMA)
• National September 11 Museum
• New Museum (hedendaagse kunst)
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen.
• Jersey Garden vlakbij Newark airport (230 outlet winkels onder 1 dak, directe busverbinding vanuit Manhattan)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs en de harbour lights versie ('s avonds))
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium
Federal Reserve Bank

Wijken/Parken:
• the High Line (park / wandelroute over een oud spoorviaduct, dwars door de stad)
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)
• Bushwick (afstappen metro Jefferson St voor supertoffe graffiti op elke straathoek)
• Williamsburg (toen Manhattan te duur werd, werd er massaal uitgeweken naar Williamsburg, het resultaat is een toffe hipsterwijk vol met leuke bars, winkeltjes etc.)

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).
Over het algemeen zou je kunnen zeggen dat daar waar allerlei biowinkels etc te vinden zijn, de local hipsters er een leuke buurt van gemaakt hebben, met doorgaans veel kunst/boetiekjes/winkeltjes.

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 29 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York
www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
www.opodo.com
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!
k_man
MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

quote:
2s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 02:04 schreef Seven. het volgende:
Bushwick graffiti
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Pier Williamsburg (op heldere dagen de hele westkant van Manhattan goed te zien)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Reviews van hotels in New York
www.tripadvisor.com

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2015 00:11:46 ]
pi_157261925
Als je je afvroeg waar de TT vandaan komt:

pi_157278361
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:21 schreef loezzzje het volgende:

[..]

leuk! wanneer ben je er? ik kom de 21ste aan.
Ik kom de 20e aan en blijf 7 dagen :)
Hoe lang blijf jij?
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_157284337
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 21:15 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ik kom de 20e aan en blijf 7 dagen :)
Hoe lang blijf jij?
5 dagen. ik vlieg met thanksgiving weer naar huis.
pi_157299872
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 02:22 schreef loezzzje het volgende:

[..]

5 dagen. ik vlieg met thanksgiving weer naar huis.
DM naar je gestuurd :D
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_157322094
Ik ben met oud en nieuw samen met mijn vriendin een week in New York. Beide zijn wij daar nog nooit geweest, maar zien nu al door de bomen het bos niet meer. Wij zitten de eerste periode in Queens en daarna een paar dagen in Manhattan.

Iemand ervaring met O/N in New York? De Ball-drop laten we schieten en gaan liever voor een leuk feest (rooftop), of lekker kneuterig in Central Park of een ander park met uitzicht op de stad. Of zijn er nog fokkers die ook met O/N in New York zitten?!
pi_157323279
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:49 schreef dudewhereismycar het volgende:
Ik ben met oud en nieuw samen met mijn vriendin een week in New York. Beide zijn wij daar nog nooit geweest, maar zien nu al door de bomen het bos niet meer. Wij zitten de eerste periode in Queens en daarna een paar dagen in Manhattan.

Iemand ervaring met O/N in New York? De Ball-drop laten we schieten en gaan liever voor een leuk feest (rooftop), of lekker kneuterig in Central Park of een ander park met uitzicht op de stad. Of zijn er nog fokkers die ook met O/N in New York zitten?!
Wat ik heb gehoord qua oud en nieuw, dat omgeving Times Square je echt moet vermijden en de halve omgeving is afgezet.
Aan de andere kant zal je best wel iets leuk kunnen vinden om de jaarwisseling te vieren
Hell To The Liars
pi_157359118
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 21:22 schreef Droopie het volgende:

[..]

Wat ik heb gehoord qua oud en nieuw, dat omgeving Times Square je echt moet vermijden en de halve omgeving is afgezet.
Aan de andere kant zal je best wel iets leuk kunnen vinden om de jaarwisseling te vieren
Ja klopt, ik lees niets anders dan dat je Times Square tijdens NYE moet vermijden. Ook veel Amerikanen zeggen dit.

Het lijkt ons leuk om bijvoorbeeld naar Central Park te gaan, of het te vieren bij mensen thuis (expats?).
pi_157359316
Ik ga in januari waarschijnlijk weer naar NY.
Nu las ik ergens dat januari ook de maand is met allemaal uitverkoop acties.
Is dat de hele maand?
Hell To The Liars
pi_157363261
ik heb er wel eens van gehoord ja. volgens mij willen ze dan van de winterkleding af omdat de lente collectie eraan zit te komen. dit is in antwerpen wel de hele maand januari. dus ik heb zo het idee dat dat overal wel is rond januari.
pi_157391891
KLM heeft ook een mooie actie, 530 euro naar NY, boeken voor 9 november
Hell To The Liars
pi_157394613
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 22:56 schreef Droopie het volgende:
KLM heeft ook een mooie actie, 530 euro naar NY, boeken voor 9 november
"Vroeger" (4 jaar geleden) kon je nog voor ¤386 met KLM rechtstreeks naar NY, maar die tijden zijn helaas voorbij lijkt het. ;(
pi_157394709
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 01:10 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

"Vroeger" (4 jaar geleden) kon je nog voor ¤386 met KLM rechtstreeks naar NY, maar die tijden zijn helaas voorbij lijkt het. ;(
Heb je de koers van de dollar gezien, 1,07.
Dat werkt ook allemaal niet mee.
Hell To The Liars
pi_157394719
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 01:20 schreef Droopie het volgende:

[..]

Heb je de koers van de dollar gezien, 1,07.
Dat werkt ook allemaal niet mee.
Ja klopt, en hotels waren al niet goedkoop maar zijn nu nog duurder geworden.
pi_157397990
Ik begin te twijfelen of ik mijn 'recensie' van het verblijf in The Plaza hier nog heb neergezet...

In ieder geval hebben we 4 nachten doorgebracht in een terrace suite.
Mijn eerlijke mening? Het geld niet waard. Veel te stinf personeel, een matige concierge, lange wachttijden voor de courtesy car, en een matige aankleding.

De locatie is natuurlijk wel prima.

Ik vind bijvoorbeeld een Westin of St. Regis veel leuker...
pi_157407894
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 22:56 schreef Droopie het volgende:
KLM heeft ook een mooie actie, 530 euro naar NY, boeken voor 9 november
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 01:10 schreef Tourniquet het volgende:
"Vroeger" (4 jaar geleden) kon je nog voor ¤386 met KLM rechtstreeks naar NY, maar die tijden zijn helaas voorbij lijkt het. ;(
¤402 vanaf Brussel met een stop op heen en/of terugweg. Of ¤412 non-stop in beide richtingen.
Als je enigszins makkelijk/goedkoop in Brussel kunt komen een optie.
pi_157418329
Wij gaan bijna altijd vanaf Brussel. Het is voor ons even ver als Schiphol en scheelt echt wel in de prijs. Toevallig dit keer vliegen vanaf schiphol maar das echt lang geleden.
pi_157418572
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 12:19 schreef Blue_note het volgende:
Ik begin te twijfelen of ik mijn 'recensie' van het verblijf in The Plaza hier nog heb neergezet...
Ja, dat had je al gedaan, maar liever dubbel dan helemaal niet. Het is tenslotte super nuttige info voor alle users die ook bereid zijn om duizend dollar per nacht te betalen :)
pi_157422003
quote:
14s.gif Op maandag 9 november 2015 01:43 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, dat had je al gedaan, maar liever dubbel dan helemaal niet. Het is tenslotte super nuttige info voor alle users die ook bereid zijn om duizend dollar per nacht te betalen :)
Ik weet niet of de sarcastische modus aan staat ;) ?

Ik zou in ieder geval voor een ander adres kiezen....
pi_157422560
Ik heb er even over nagedacht, maar januari is te kort dag en ongunstig om naar NY te gaan.
Nu ga ik wel deze week mijn reis alvast boeken voor oktober bij United.
Met de huidige dollarkoers is die voucher ontzettend veel waard momenteel, en hopelijk is tegen die tijd de dollar weer wat leuker om hotel te boeken en spullen te kopen (en mijn spaargeld ook ;))
Hell To The Liars
pi_157424379
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 11:59 schreef Blue_note het volgende:
Ik weet niet of de sarcastische modus aan staat ;) ?
De ironische... :P

Ik vind het leuk om je ervaringen te horen. Denk alleen niet dat het een tip is die voor veel users hier relevant is. :)
pi_157426472
Joehoe, over 11 dagen zit ik in het vliegtuig *O*

Iemand ervaring met dollars pinnen op Schiphol en of dat gunstig is t.o.v. pinnen in NY zelf? Ik ben namelijk van plan dat deze keer misschien te gaan doen. Vorige keer in NY (april dit jaar) kon ik namelijk ineens niet meer dan $ 90,- pinnen bij verschillende ATM's, terwijl er wel genoeg geld op mijn bankrekening stond! Echt niet tof was dat. Vandaar dat ik nu een beetje angstig ben geworden, dus zit er daarom aan te denken om op Schiphol al dollars te gaan pinnen. In NY betaal ik mijn aankopen overigens altijd met CC, alleen eten en drinken betaal ik contant.

Vorige keer trouwens ook gehad dat mijn CC ineens weigerde en dat terwijl mijn limiet bij lange na niet was bereikt! Ik dus ter plekke mijn bank en ICS gebeld, bleek dat ze uit voorzorg hadden geblokkeerd, ivm "verdachte" transacties. WTF :D Ze hebben het gelijk ongedaan gemaakt toen ik zei dat er niets aan de hand was en ik zelf in NY ben en heb later een zeer schappelijke vergoeding van oa de belkosten gekregen, dus heel fijn! Maar, nu wel lichtelijk angstig ook daarvoor, dus wil genoeg contant geld op zak hebben...
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_157426824
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 11:59 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik weet niet of de sarcastische modus aan staat ;) ?

Ik zou in ieder geval voor een ander adres kiezen....
Waar staat die review?
pi_157427513
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 15:36 schreef MissJ het volgende:
Joehoe, over 11 dagen zit ik in het vliegtuig *O*

Iemand ervaring met dollars pinnen op Schiphol en of dat gunstig is t.o.v. pinnen in NY zelf? Ik ben namelijk van plan dat deze keer misschien te gaan doen. Vorige keer in NY (april dit jaar) kon ik namelijk ineens niet meer dan $ 90,- pinnen bij verschillende ATM's, terwijl er wel genoeg geld op mijn bankrekening stond! Echt niet tof was dat. Vandaar dat ik nu een beetje angstig ben geworden, dus zit er daarom aan te denken om op Schiphol al dollars te gaan pinnen. In NY betaal ik mijn aankopen overigens altijd met CC, alleen eten en drinken betaal ik contant.

Vorige keer trouwens ook gehad dat mijn CC ineens weigerde en dat terwijl mijn limiet bij lange na niet was bereikt! Ik dus ter plekke mijn bank en ICS gebeld, bleek dat ze uit voorzorg hadden geblokkeerd, ivm "verdachte" transacties. WTF :D Ze hebben het gelijk ongedaan gemaakt toen ik zei dat er niets aan de hand was en ik zelf in NY ben en heb later een zeer schappelijke vergoeding van oa de belkosten gekregen, dus heel fijn! Maar, nu wel lichtelijk angstig ook daarvoor, dus wil genoeg contant geld op zak hebben...
Bel even met de klantenservice van je bank, heb ik toen ook gedaan.

Maar bij de ABN AMRO vertelde ze me het beste kan je pinnen op schiphol en geld pinnen ter plaatste in NY is iets duurder. Geen geld opnemen met je CC.
Ze heeft toen ook mijn bankpas geauthoriseerd buiten de EU voor mijn vakantieperiode en was leuk gesprek.
Staat er gelijk melding in het systeem en lijken normale betalingen niet snel verdacht.

Veel plezier
Hell To The Liars
pi_157427843
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 16:24 schreef Droopie het volgende:

[..]

Bel even met de klantenservice van je bank, heb ik toen ook gedaan.

Maar bij de ABN AMRO vertelde ze me het beste kan je pinnen op schiphol en geld pinnen ter plaatste in NY is iets duurder. Geen geld opnemen met je CC.
Ze heeft toen ook mijn bankpas geauthoriseerd buiten de EU voor mijn vakantieperiode en was leuk gesprek.
Staat er gelijk melding in het systeem en lijken normale betalingen niet snel verdacht.

Veel plezier
Dank je!

Ok mooi, dan ga ik wel op Schiphol dollars pinnen (en uiteraard niet met mijn CC!).
Mijn pas stond trouwens gewoon op "wereld" en heb op de eerste dag van mijn vorige trip gewoon kunnen pinnen ($ 300,-). Dus waar het mis is gegaan? De bankmedewerker die ik toen sprak wist het ook niet precies, maar gaf aan dat dit wel vaker gebeurt dat men ineens geen hogere bedragen meer kan pinnen en dat dat dan aan betreffende ATM zou liggen. Vaaaaaag!
Wat ik sowieso ook ga doen is ICS van tevoren inlichten dat ik weer naar NY ga en dat het dus niet verdacht is als er ineens heel veel betalingen in NY plaatsvinden :')
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  maandag 9 november 2015 @ 16:54:17 #26
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_157428151
quote:
14s.gif Op maandag 9 november 2015 01:43 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, dat had je al gedaan, maar liever dubbel dan helemaal niet. Het is tenslotte super nuttige info voor alle users die ook bereid zijn om duizend dollar per nacht te betalen :)
Wel gedaan toen de koers wat gunstiger stond. Plaza nooit overwogen, hebben toen 2x een kleiner hotel gepakt in dezelfde prijsklasse. Dat was wel goed. Vriendelijke staff, goede conciërge, lekkere ruime badkamer en niet heel onbelangrijk heerlijke bedden.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_157430686
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 16:54 schreef PirE het volgende:

[..]

Wel gedaan toen de koers wat gunstiger stond. Plaza nooit overwogen, hebben toen 2x een kleiner hotel gepakt in dezelfde prijsklasse. Dat was wel goed. Vriendelijke staff, goede conciërge, lekkere ruime badkamer en niet heel onbelangrijk heerlijke bedden.
The Plaza is ook niet slecht, het is echter de prijs niet waard.

De kamers zijn groot, zeker voor NY begrippen, onze kamer was ruim 60m2. De badkamer is ruim, overladen met bladgoud en mozaïek, maar niet extreem luxe. Mijn badkamer thuis is luxer in ieder geval. En dat geldt ook voor de rest van de kamer. De aankleding is het net niet. Een scheve lamp, beetje stof, vies terras meubilair (terras dat bij de kamer hoorde) zijn zaken die niet passen bij een hotel in deze klasse.

Het personeel spreekt je aan bij naam en is vriendelijk, maar heel koel en afstandelijk (en dat zegt zelfs ik, en ik hou niet van overdreven ammikiaal gedoe).

De concierge doet wat je vraagt, maar met een soort van verplichte stijl. De concierge functie via mijn CC werkt beter en vriendelijker.
25 minuten wachten op de courtesy car om 23:00 (bij een restaurant) werkt ook niet mee aan de beleving.

Punten die mijn verwachting overtroffen waren er niet, en juist DAT maakt de beleving goed of niet imho.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2015 19:09:22 ]
pi_157438389
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 01:10 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

"Vroeger" (4 jaar geleden) kon je nog voor ¤386 met KLM rechtstreeks naar NY, maar die tijden zijn helaas voorbij lijkt het. ;(
Wij betalen 350 euro retour vanaf Amsterdam rond de jaarwisseling. Jammer dat de hotels zo duur zijn..
  dinsdag 10 november 2015 @ 06:39:05 #29
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_157441797
Ga gewoon lekker in Brooklyn of LIC zitten. The Verve hotel in LIC kan ik van harte aanbevelen. Grote kamers, gunstig tarief en binnen 20 minuten op Times Square. Je kan Manhattan mooi zien vanaf je hotel én je komt ook nog eens in een ander stadsdeel.

Brooklyn kan ook, maar Brooklyn is zo groot dat je goed moet kijken waar in Brooklyn, anders ben je alsnog 3 kwartier onderweg naar Times Square.

Ik snap niet dat mensen voor ¤200 p.n. in een stinkend hokje in Manhattan willen zitten, puur omdat ze dan in Manhattan zitten.

De Subway is zo goed geregeld in NYC.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 10 november 2015 @ 08:23:09 #30
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_157442165
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 22:56 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

Wij betalen 350 euro retour vanaf Amsterdam rond de jaarwisseling. Jammer dat de hotels zo duur zijn..
Huur je via AirBnb een kamer.
#FreeHat
  dinsdag 10 november 2015 @ 08:23:34 #31
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_157442168
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 06:39 schreef DonDruiper het volgende:
Ga gewoon lekker in Brooklyn of LIC zitten. The Verve hotel in LIC kan ik van harte aanbevelen. Grote kamers, gunstig tarief en binnen 20 minuten op Times Square. Je kan Manhattan mooi zien vanaf je hotel én je komt ook nog eens in een ander stadsdeel.

Brooklyn kan ook, maar Brooklyn is zo groot dat je goed moet kijken waar in Brooklyn, anders ben je alsnog 3 kwartier onderweg naar Times Square.

Ik snap niet dat mensen voor ¤200 p.n. in een stinkend hokje in Manhattan willen zitten, puur omdat ze dan in Manhattan zitten.

De Subway is zo goed geregeld in NYC.
En dit.
#FreeHat
  dinsdag 10 november 2015 @ 08:28:40 #32
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_157442204
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 22:56 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

Wij betalen 350 euro retour vanaf Amsterdam rond de jaarwisseling. Jammer dat de hotels zo duur zijn..
waar heije tickets gekocht?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_157445835
Ik snap niet dat mensen niet kiezen voor het Yotel, 140 dollar per nacht en op 700 meter van Times Square ;)
Voor de gemiddelde fokker (lees normale mensen) is het een top hotel met een leuke sfeer. Zelfs de lift muziek is fantastisch (bv. Air- Kelly watch the stars, en dat is ook beetje de vind van het hotel). Zelfs het uitzicht op het centrum is in het donker prima tot perfect, hoewel je best hotels heb met nog beter uitzicht.

Alleen volgende keer ga ik wel een keer naar Brooklyn of Queens toe
Hell To The Liars
pi_157452478
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 08:28 schreef Sosa het volgende:

[..]

waar heije tickets gekocht?
Via Tix.nl

Prijzen schommelen enorm.
pi_157516765
KLM heeft tickets voor 414 euro in januari/februari/maart.
De heenreis begint op antwerpen centraal. Terug kan je uitstappen in amsterdam. *O*

Hotelprijzen zijn ook redelijk, vergeleken met de maanden mei/juni etc.

De airbnb prijzen vind ik overigens nooit voordelig, tenzij je tussen illegalen wil slapen.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_157639176
Over een paar dagen zit ik in het vliegtuig *O*

Zojuist trouwens een helicoptertour geboekt *O* Iemand dat al eens gedaan? Heb een "classic" tour geboekt van 15 minuten.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_157641124
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 23:56 schreef MissJ het volgende:
Over een paar dagen zit ik in het vliegtuig *O*

Zojuist trouwens een helicoptertour geboekt *O* Iemand dat al eens gedaan? Heb een "classic" tour geboekt van 15 minuten.
2 jaar geleden heb ik dat gedaan ik had toen een Tour van 30 minuten.
Was wel tof, ik had alleen een verkeerde instelling op mijn camera waardoor ik donkere foto's had gemaakt vanuit de heli o|O
pi_157663528
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 12:28 schreef Droopie het volgende:
Ik snap niet dat mensen niet kiezen voor het Yotel, 140 dollar per nacht en op 700 meter van Times Square ;)
Ik snap juist niet dat mensen überhaupt dicht bij Times square willen zitten...meest afgrijselijke deel van de stad
pi_157666890
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 06:56 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

2 jaar geleden heb ik dat gedaan ik had toen een Tour van 30 minuten.
Was wel tof, ik had alleen een verkeerde instelling op mijn camera waardoor ik donkere foto's had gemaakt vanuit de heli o|O
Wow, 30 minuten, echt heel cool zo lang!
Wel heel jammer dat je foto's niet goed gelukt zijn :{
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  donderdag 19 november 2015 @ 12:44:36 #40
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_157667667
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 01:48 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

Ik snap juist niet dat mensen überhaupt dicht bij Times square willen zitten...meest afgrijselijke deel van de stad
Kan me wel voorstellen dat mensen dit fijn vinden je zit wel vrij dicht bij alle bezienswaardigheden en de meeste metrolijnen. Voor mensen die de eerste keer de stad bezoeken is zoiets ideaal.
Wat doe ik hier?
  donderdag 19 november 2015 @ 13:04:23 #41
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_157667971
Als het hotel goed geluid dicht is dan is zo'n ligging wel erg fijn ja, maar ik moet erbij zeggen dat ik dan weer liever elke dag even kort moet reizen, als dat betekent dat ik wel stilte om me heen heb 's nachts. Wij verbleven vorige zomer in het Gotham Hotel...op zich een prima hotel, maar de airco maakte me toch een geluid...en we hebben op twee kamers geslapen. Never again.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_157669600
Dus ze gaan gaan een nieuwe woontoren bouwen van 438 meter hoog in NY :') :') Genaamd 111 west 57th (als ik het goed begrijp)

Gaat toch helemaal nergens over? _O- Appartementje kan je kopen voor slechts $16 miljoen.

erikmouthaanRTL twitterde op donderdag 19-11-2015 om 14:20:20 Appartementen in deze wolkenkrabber, die boven Central Park uit zal torenen, kun je kopen vanaf 16 miljoen dollar reageer retweet
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_157670274
Dat gaat zeker nergens meer over. Het oude WTC was 417 meter hoog....
  donderdag 19 november 2015 @ 15:28:33 #44
67174 Dos37
Come on Twente
pi_157670616
Ik vind hem tering lelijk
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_157670676
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:28 schreef Dos37 het volgende:
Ik vind hem tering lelijk
You and me both buddy
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_157670844
Vet _O_ :D
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_157670898
quote:
11s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:39 schreef KaBuf het volgende:
Vet _O_ :D
Vet afzichtelijk idd.

Amerika :')___
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_157670943
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:42 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Vet afzichtelijk idd.

Amerika :')___
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee maar ik vind het wel nice. Mooi uitzicht ook :7
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_157670946
De lift zal maar kapot zijn :X
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_157671127
quote:
2s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:44 schreef KaBuf het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee maar ik vind het wel nice. Mooi uitzicht ook :7
Ze is dan ook niet jouw leeftijd.

Inderdaad als je in die toren staat heb je het beste plekje van NY, want dan zie je die toren niet.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_157671151
Een soort van Montparnasse. Daar moet je in zijn. Want dan zie je de Montparnasse niet!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_157671322
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 11:50 schreef MissJ het volgende:

[..]

Wow, 30 minuten, echt heel cool zo lang!
Wel heel jammer dat je foto's niet goed gelukt zijn :{
De mooiste "foto's" zitten sowieso in mijn gedachten :p

quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 14:36 schreef wolfrolf het volgende:
Dus ze gaan gaan een nieuwe woontoren bouwen van 438 meter hoog in NY :') :') Genaamd 111 west 57th (als ik het goed begrijp)

Gaat toch helemaal nergens over? _O- Appartementje kan je kopen voor slechts $16 miljoen.

erikmouthaanRTL twitterde op donderdag 19-11-2015 om 14:20:20 Appartementen in deze wolkenkrabber, die boven Central Park uit zal torenen, kun je kopen vanaf 16 miljoen dollar reageer retweet
[ afbeelding ]
daar zijn ze toch al een tijdje mee bezig?
Of is dit weer een nieuwe?
pi_157671495
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:54 schreef wolfrolf het volgende:

Inderdaad als je in die toren staat heb je het beste plekje van NY, want dan zie je die toren niet.
:')
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_157676063
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 19:47 schreef Iemand91 het volgende:
Düsseldorf - New York: ¤277 + ¤22 boekingskosten.

Meer info hier.
pi_157676928
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 23:56 schreef MissJ het volgende:
Over een paar dagen zit ik in het vliegtuig *O*

Zojuist trouwens een helicoptertour geboekt *O* Iemand dat al eens gedaan? Heb een "classic" tour geboekt van 15 minuten.
Ben net terug uit NY, en de helikoptervlucht was helemaal super :Y .
Ik had de complete New York vlucht geboekt, 22 min. in de lucht :)
Ik wens je heel veel plezier daar, heel veel te doen en te zien. :)

Ben zelfs in de Bronx geweest, heerlijk rond gelopen, echt een leuke ervaring :Y

Ik ga zeker nog eens terug. :Y
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 20 november 2015 @ 03:03:07 #56
269689 crew  Viv
pi_157685847
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 06:39 schreef DonDruiper het volgende:
Ga gewoon lekker in Brooklyn of LIC zitten. The Verve hotel in LIC kan ik van harte aanbevelen. Grote kamers, gunstig tarief en binnen 20 minuten op Times Square. Je kan Manhattan mooi zien vanaf je hotel én je komt ook nog eens in een ander stadsdeel.
[...]
Ik snap niet dat mensen voor ¤200 p.n. in een stinkend hokje in Manhattan willen zitten, puur omdat ze dan in Manhattan zitten.

De Subway is zo goed geregeld in NYC.
Dit! Wij zijn destijds om die redenen ook bij The Verve uitgekomen:
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 18:48 schreef ViviRAWRS het volgende:
Als je er geen goed gevoel bij hebt, moet je het niet doen inderdaad. :) Het is zonde van je vakantie als het hotel tegenvalt (zeker als je niet kan annuleren).

Wij hebben eerst gekeken welke hotels aan onze 3 eisen voldeden:

- Geen bedbugs :X (er zijn websites die dit registreren per hotel)
- Maximaal 15 minuten reistijd tot Midtown (al eerder genoemd: http://tripplanner.mta.in(...)ner/TripPlanner.aspx )
- Eigen badkamer/toilet

Daarna hebben we gekeken welke van deze hotels relatief goedkoop waren, en waar we een goed gevoel bij hadden. Het was dus echt wel even uitpluizen en veel op tripadvisor lezen enzo, maar het is zeker niet tegengevallen: Verve Hotel.
pi_157733066
quote:
14s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:25 schreef laffer het volgende:

[..]

Ben net terug uit NY, en de helikoptervlucht was helemaal super :Y .
Ik had de complete New York vlucht geboekt, 22 min. in de lucht :)
Ik wens je heel veel plezier daar, heel veel te doen en te zien. :)

Ben zelfs in de Bronx geweest, heerlijk rond gelopen, echt een leuke ervaring :Y

Ik ga zeker nog eens terug. :Y
Vandaag de helikoptervlucht gedaan en wow wat was dat gaaf zeg!
Dank je! Inderdaad veel te doen en zien hier, dit is al mijn 4e keer en ben nog lang niet uitgekeken!
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_157959669
Van de week ticket geboekt naar New York *O*
Van 11 December tot 16 December vanaf Brussel naar Newark met United, nonstop, was ¤415.

Ik ben nog nooit naar Newark gevlogen, wel eens naar JFK en La Guardia, is dat wat Newark ?

Wordt vervolgd....
pi_157959893
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 00:11 schreef bluemoon23 het volgende:
Van de week ticket geboekt naar New York *O*
Van 11 December tot 16 December vanaf Brussel naar Newark met United, nonstop, was ¤415.

Ik ben nog nooit naar Newark gevlogen, wel eens naar JFK en La Guardia, is dat wat Newark ?

Wordt vervolgd....
Newark is mijn lievelings
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_157961460
Newark is prima
Lekker makkelijk met de trein naar Manhattan
pi_157962872
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 23:56 schreef MissJ het volgende:
Over een paar dagen zit ik in het vliegtuig *O*

Zojuist trouwens een helicoptertour geboekt *O* Iemand dat al eens gedaan? Heb een "classic" tour geboekt van 15 minuten.
Vorig jaar juni gedaan, ook 15 minuten. Het was 's ochtends en een beetje heiig maar wel heel gaaf. Volgend jaar maart ga ik weer naar NY!! Maar denk niet dat ik nog een keer een vluchtje ga maken, het is wel erg prijzig.

Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_157966329
Iemand ervaringen met het waldorf astoria hotel?
Zit er met kerst, maar van wat ik zo lees op het internet is het vergane glorie...?
if you ain't cheating you ain't trying
pi_157971084
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 03:03 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dit! Wij zijn destijds om die redenen ook bij The Verve uitgekomen:

[..]

Ik heb twee keer mijn vakantie in NYC in The Verve doorgebracht en dat was echt fantastisch. Wel raar...om de een of andere reden kan ik via de officiele site niet meer boeken en de meeste online reisorganisaties bieden geen enkele kamer meer aan. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
pi_157971712
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 13:01 schreef Little_Acorn het volgende:

[..]

Vorig jaar juni gedaan, ook 15 minuten. Het was 's ochtends en een beetje heiig maar wel heel gaaf. Volgend jaar maart ga ik weer naar NY!! Maar denk niet dat ik nog een keer een vluchtje ga maken, het is wel erg prijzig.

[ afbeelding ]
Ja, ik vond het ook echt heel erg gaaf! Ik zat ook nog eens naast de piloot, dus dat was echt wel extra tof. Veel mooie foto's gemaakt, had ook echt perfect weer.
Ja jammer he, inderdaad erg prijzig, maar vond het het wel helemaal waard :Y
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 2 december 2015 @ 20:49:54 #65
269689 crew  Viv
pi_157972978
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:43 schreef Fargo het volgende:
Ik heb twee keer mijn vakantie in NYC in The Verve doorgebracht en dat was echt fantastisch. Wel raar...om de een of andere reden kan ik via de officiele site niet meer boeken en de meeste online reisorganisaties bieden geen enkele kamer meer aan. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Dat merkte ik ook ja, je wordt doorgelinkt naar andere hotels van dezelfde keten. :?
pi_158021096
Ik was in 2009 voor het laatst in NY, toen was de gentrification van Brooklyn nog niet echt op volle gang zeg maar ;)
Toen ben ik wel over de Brooklyn Bridge gelopen en met de metro naar JFK, maar dat telt natuurlijk niet echt.
Iemand goeie tips en websites voor Brooklyn ?
pi_158023255
Wat is dat dunne gebouw toch wat totaal niet tussen de andere gebouwen past in Manhattan? Ik vond het echt foei lelijk.
pi_158024995
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:12 schreef loezzzje het volgende:
Wat is dat dunne gebouw toch wat totaal niet tussen de andere gebouwen past in Manhattan? Ik vond het echt foei lelijk.
432 Park Avenue?
pi_158026111
die ja. echt ontzettend lelijk.
pi_158043403
Ik begreep onlangs dat een appartement in dat flatje start bij 16.000.000 dollar en dat is niet fijn met de huidige koers. ;-)

Er zijn er nog een paar vrij: http://432parkavenue.com/availability.html

[ Bericht 22% gewijzigd door SittingDuckie op 05-12-2015 21:58:40 ]
Opzouten met die #hashtags
pi_158062228
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2015 18:22 schreef Iemand91 het volgende:
Düsseldorf – New York: ¤351. Alleen vandaag vanwege kortingscode.
Meer info hier en hier.
pi_158062646
Toys R Us gaat ook al sluiten eind deze maand
pi_158062998
Interessant artikel over NY en de groei van het aantal wolkenkrabbers in National Geographic van deze maand. Zie http://www.nationalgeographic.nl/artikel/nieuw-new-york
432 Park Avenue zal in 2019 worden ingehaald door the Central Park Tower (472 meter). En in die hoek komen nog wat torens erbij: 520 Park Avenue, 1 Park Lane, 425 Park Avenue, 53 West Street en 100 East 53rd Street.
pi_158198444
Het is nu 18 graden in New York :7
Amper wind, en de warmte blijft nog een beetje hangen tussen de gebouwen.

Ik loop hier in een Tshirt rond _O_
pi_158295942
Nog 13 dagen en dan zitten wij ook in New York! Hebben vandaag wel ons hotel gewijzigd, want nu 2 weken voordat wij vertrekken komen er andere (betere) hotels binnen Manhattan vrij tegen scherpe tarieven. De kosten voor het hotel liggen nu ongeveer op 1250 voor 7 dagen. De prijzen zijn bizar, maar dit komt mede door oud en nieuw. Wij hebben alles met free cancellation geboekt, dus op de dag voor vertrek gaan wij nog een keer goed zoeken naar de beste deals.
  donderdag 17 december 2015 @ 18:26:00 #76
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_158312014
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:35 schreef dudewhereismycar het volgende:
Nog 13 dagen en dan zitten wij ook in New York! Hebben vandaag wel ons hotel gewijzigd, want nu 2 weken voordat wij vertrekken komen er andere (betere) hotels binnen Manhattan vrij tegen scherpe tarieven. De kosten voor het hotel liggen nu ongeveer op 1250 voor 7 dagen. De prijzen zijn bizar, maar dit komt mede door oud en nieuw. Wij hebben alles met free cancellation geboekt, dus op de dag voor vertrek gaan wij nog een keer goed zoeken naar de beste deals.
al plannen voor oud en nieuw?
Wat doe ik hier?
pi_158520818
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 18:26 schreef tdrone het volgende:

[..]

al plannen voor oud en nieuw?
Half/half, ik denk dat wij naar Central Park gaan om oud en nieuw te vieren met zijn tweeen. Zien het allemaal wel!

Wat betreft hotels:
Wij hebben alles geboekt met free cancellation en kunnen nog tot 28 december annuleren. Wat ons opvalt is dat wij nu voor de zelfde prijs kunnen boeken bij een 4 of 5 sterrenhotel!! Waar wij eerst in de buitenwijk moesten zitten om het betaalbaar te houden.

Wij zitten nu voor 1200 euro in een 2 sterrenhotel vlakbij het Central Park, maar voor 1000 euro kunnen wij een week in een 4 of 5 sterrenhotel verblijven... Wij wachten nu tot a.s. zondag om te boeken, mogelijk zakken de prijzen nog! Wij vertrekken overigens 29 december.
pi_158550334
Heren, heren. Doe dat eens niet hier ^O^
Hooray for boobies!
  Moderator zaterdag 26 december 2015 @ 21:41:35 #79
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_158550489
Off topic en spam is weg. Regel het verder maar onderling als jullie nog wat te zeggen hebben tegen elkaar.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 27 december 2015 @ 00:17:18 #80
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_158555909
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 14:52 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

Half/half, ik denk dat wij naar Central Park gaan om oud en nieuw te vieren met zijn tweeen. Zien het allemaal wel!

Wat betreft hotels:
Wij hebben alles geboekt met free cancellation en kunnen nog tot 28 december annuleren. Wat ons opvalt is dat wij nu voor de zelfde prijs kunnen boeken bij een 4 of 5 sterrenhotel!! Waar wij eerst in de buitenwijk moesten zitten om het betaalbaar te houden.

Wij zitten nu voor 1200 euro in een 2 sterrenhotel vlakbij het Central Park, maar voor 1000 euro kunnen wij een week in een 4 of 5 sterrenhotel verblijven... Wij wachten nu tot a.s. zondag om te boeken, mogelijk zakken de prijzen nog! Wij vertrekken overigens 29 december.
Is denk ik inderdaad beter dan times square, je ziet daar meer en hoeft niet de hele dag te wachten
Wat doe ik hier?
pi_158675389
Ik ga van 12 mei t/m 17 mei naar New York. Hotel in Chelsea, zinnn!!
pi_158834807
Hoe zit het nu precies met roken? Ik lees dat je in Central Park niet mag roken? En op plaza's als Times Square ook niet. Waar dan wel? En hoe wordt dit nageleefd?

Verder; wat kunnen de echte kenners hier aanraden om te doen, als je de toeristische dingen al grotendeels gezien hebt? Heb niet echt plannen, gewoon rondlopen en we zien wel weer. Het liefst zou ik nu van jullie tips horen van dingen waar je normaal niet snel op zou komen!
pi_158837273
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:25 schreef MrBanaan1 het volgende:
Hoe zit het nu precies met roken? Ik lees dat je in Central Park niet mag roken? En op plaza's als Times Square ook niet. Waar dan wel? En hoe wordt dit nageleefd?

Verder; wat kunnen de echte kenners hier aanraden om te doen, als je de toeristische dingen al grotendeels gezien hebt? Heb niet echt plannen, gewoon rondlopen en we zien wel weer. Het liefst zou ik nu van jullie tips horen van dingen waar je normaal niet snel op zou komen!
Nou dat niet roken op times Square valt wel mee hoor.
Ik deed het overal, maar (doe ik in NL ook) gooide wel sigaret uit als hij uit was in een afvoerputje of in de goot.
Geen enkele agent of persoon die er bij mij naar omkeek.
Hell To The Liars
pi_158898799
Wij zijn van plan om van 25 augustus tot 1 september naar NY te gaan.
Voor mij is het de 2e keer voor mijn vriendin de 1e keer.

Nu hebben we een hotel + ticket vanaf Brussel voor 844 euro p.p. Lijkt mij een goede deal toch?
Het hotel is Hotel Belleclaire vlakbij Central Park en het american museum of history.
pi_158902054
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:49 schreef Thierry92 het volgende:
Wij zijn van plan om van 25 augustus tot 1 september naar NY te gaan.
Voor mij is het de 2e keer voor mijn vriendin de 1e keer.

Nu hebben we een hotel + ticket vanaf Brussel voor 844 euro p.p. Lijkt mij een goede deal toch?
Het hotel is Hotel Belleclaire vlakbij Central Park en het american museum of history.
ik heb vorig jaar ook in Belleclaire geslapen, goed hotel alleen heb ik bij aankomst een grotere kamer genomen omdat de oorspronkelijke kamer wel erg klein was :P
pi_158902266
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 15:53 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

ik heb vorig jaar ook in Belleclaire geslapen, goed hotel alleen heb ik bij aankomst een grotere kamer genomen omdat de oorspronkelijke kamer wel erg klein was :P
Tickets net wel geboekt voor 388 euro p.p. vanaf Brussel.

Twijfelen tussen deze 2 hotels nu.
Keus tussen hotels is het Belleclaire en het Yotel. Prijzen zijn evenduur.
Iemand nog een voorkeur voor 1 van de 2? Belleclaire ligt naast Central Park en Yotel dichtbij Times Square, aangezien wij nog vrij jong zijn(24/21) dacht ik zelf aan het Yotel.
pi_158902815
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 16:00 schreef Thierry92 het volgende:

[..]

Tickets net wel geboekt voor 388 euro p.p. vanaf Brussel.

Twijfelen tussen deze 2 hotels nu.
Keus tussen hotels is het Belleclaire en het Yotel. Prijzen zijn evenduur.
Iemand nog een voorkeur voor 1 van de 2? Belleclaire ligt naast Central Park en Yotel dichtbij Times Square, aangezien wij nog vrij jong zijn(24/21) dacht ik zelf aan het Yotel.
Ik vond Yotel echt fantastisch.
Zo dicht bij times square, kamer was ontzettend cool en sfeer ook perfect. Normale buurt ook
Hell To The Liars
pi_158903713
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 16:17 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik vond Yotel echt fantastisch.
Zo dicht bij times square, kamer was ontzettend cool en sfeer ook perfect. Normale buurt ook
Wat voor kamer had je dan? Cabin zonder view?
Heb nu geboekt bij het Yotel voor 146 euro per nacht met upgrade naar een cabin met view. Lijkt me een redelijke prijs toch?
pi_158931360
Wij zijn net terug van een week NYC en hebben o.a. oud en nieuw gevierd. Zeker leuk om er een keer te zijn geweest, maar voor ons is een keer wel genoeg. Wij vonden Central Park leuk, maar niet bijzonder: een gemiddeld park in Nederland is mooier. Ook Time Square stelt niets voor, je kunt er eigenlijk vrij weinig, op reclame kijken na.

Afijn:

Wij verbleven in het Hilton Manhattan East hotel. Een 4 sterren hotel welke letterlijk tussen het UN gebouw en de Crystler Building ligt (42th street) en op ongeveer 3 minuten loopafstand van Grand Station. Wat ons betreft een ideale uitvalsbasis om New York te verkennen en de eerste dagen hebben wij dan ook enorm veel gedaan en vooral gelopen en nog meer gelopen.

Wij hadden van te voren een lijst met highlights gemaakt (soort planning) met wat wij per gebied konden gaan doen. Uiteindelijk zijn wij hier ver van afgeweken omdat je de dag toch niet kunt plannen: zie wat je kunt en wilt gaan doen.

29 December aankomst:
- Metrokaart gekocht op het vliegveld voor 32 dollar PP (7 dagen unlimited). Geldig voor zowel de metro, bus als de Roosevelt tram!
- Grand Central Terminal (aankomst).

30 December
- New York Public LIbrary.
- Bryant Park.
- Times Square, eveneens als de m&m times square winkel (stelt niets voor en mega duur).
- Central Park

31 December
- United Nation (gratis toegang, tour kost wel 18 dollar).
- WallStreet.
- St Pauls kerk.
- 911 Memorial (indrukwekkend!).
- Staten Island Ferry (gratis!) met uitzicht over Manhattan en Statue of Liberty
- Staten Island
- Grand Army Plaza (Brooklyn)
- Feestje bijgewoond in Brooklyn tot 11:30
- NYE (Oud en Nieuw) gevierd op de Brooklyn Bridge met vuurwerk bij het Statue of Liberty (vuurwerk valt tegen). Nergens in New York is echt veel vuurwerk. Alleen in Central Park, Statue of Liberty en Prospect Park (Brooklyn).

1 Januari
- St Patricks kerk (5th AV)
- Rockefeller plaza (grootste kerstboom).
- High Line New York
- Chelsea Market (aanrader!)

2 Januari
- SOHO
- Little Italy
- China Town
- 230 Rooftopbar (gratis! met een enorm mooi uitzicht)

3 Januari
- Free Walking Tour met gids (Financial District)
- Roosevelt Tram naar Roosevelt Island (leuk!)
- SOHO

4 Januari
- Ellen Stardust (Broadway, serveersters zingen.. eten is vreselijk..)
- American Museum of Natural History (Geen kaartje kopen van 22 dollar pp! Gewoon bij de kassa zeggen: dat je een FEE wilt geven. Wij hebben totaal 10 dollar pp gegeven). Waanzinnig mooi museum, echt een aanrader!)
- Times Square (s avonds)

5 Januari
- Helicopter tour van 25 min (boek hem via Groupon en dan de goedkoopste vlucht!!). Je gaat met maximaal 6 man in een helicopter. Mocht een deel van de groep een maximale tour hebben, dan krijgt iedereen een maximale tour...). Wij hebben besloten om dus niet te betalen voor Top of Rock of Empire State building, maar dit geld te gebruiken voor een tour, veel mooier en geen wachtrijen!
- Liberty Island tour genomen met de boot. Totaal 18 dollar pp incl toegang tot de Statue of Liberty, Audio Tour en Ellis Island.

Totaal meer dan 120 kilometer gelopen in 7 dagen tijd en enorm veel gezien en hebben niet de indruk dat wij echt iets hebben gemist. Tussen de highlights in enorm veel barretjes, dinners en andere zaakjes gezeten of rond gelopen door de stad.
pi_158932464
Klinkt als een optimaal besteed weekje (mits je niet geïnteresseerd bent in kunst e.d.)
pi_158933905
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 16:49 schreef Thierry92 het volgende:

[..]

Wat voor kamer had je dan? Cabin zonder view?
Heb nu geboekt bij het Yotel voor 146 euro per nacht met upgrade naar een cabin met view. Lijkt me een redelijke prijs toch?
Ik had een queen size room. De goedkoopste.
Maar ik zat op de 4e verdieping (in theorie veel hoger) met uitzicht op het noordoosten was prachtig.
Volgens mij goede prijs, sowieso uitstekende keuze. Mag je mij naderhand op afrekenen als je het niet zo hebt ervaren ;)

Ik had de view niet gekozen, wou er niet extra voor betalen
Hell To The Liars
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 8 januari 2016 @ 19:15:33 #92
414785 sirdanilot
pi_158936771
Ik snap niet waarom je op vakantie naar New York zou gaan? Wat is daar nou weer leuk aan? Lijkt me echt helemaal niks aan. Alles is megaduur, er is niet echt iets ouds, etc.

Ja het vrijheidsbeeld en het 9/11 ding zijn leuk maar daarvoor ga je toch niet uren vliegen en heel veel geld betalen? En ja je kunt er leuk shoppen maar dat kan in London ook wat veel dichterbij is (en helemaal niet veel kleiner dan New York overigens).

Ik heb het idee dat het vooral een 'zien en gezien worden' dingetje is om maar tegen je collegas te kunnen pochen 'ja was met oud en nieuw in New York kijk mij nou'.

Of is er een bepaalde charme aan die ik niet begrijp?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_158937267
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 19:15 schreef sirdanilot het volgende:
Ik snap niet waarom je op vakantie naar New York zou gaan? Wat is daar nou weer leuk aan? Lijkt me echt helemaal niks aan. Alles is megaduur, er is niet echt iets ouds, etc.

Ja het vrijheidsbeeld en het 9/11 ding zijn leuk maar daarvoor ga je toch niet uren vliegen en heel veel geld betalen? En ja je kunt er leuk shoppen maar dat kan in London ook wat veel dichterbij is (en helemaal niet veel kleiner dan New York overigens).

Ik heb het idee dat het vooral een 'zien en gezien worden' dingetje is om maar tegen je collegas te kunnen pochen 'ja was met oud en nieuw in New York kijk mij nou'.

Of is er een bepaalde charme aan die ik niet begrijp?
Berlijn, London, Barcelona, Madrid allemaal al geweest.

Berlijn is heel anders en staat in mijn top2 en samen met NY.

Combinatie van de locaties die je ziet op tv en films, de verhalen en de veiligheid. Het heeft een aparte sfeer en ik vond het heel gaaf

De kosten zijn nu wat hoger ivm dollar koers, maar vele malen lager dan Sydney, Tokyo of Hongkong.
Moskou, Rio de Janeiro en Buenos Aires lijken me onveilig als ik alleen zou gaan

Ik ben een stadsmens, natuur boeit me weinig
Hell To The Liars
pi_158938577
sommige mensen houden van de stad, anderen van een kampeervakantie in frankrijk. ieder heeft zijn voorkeur. laat ze dan ook lekker. ik ben zelf ook meer een stadsmens dan een natuurmens. ben nu 2x in ny geweest en ga zeker nog een 3de keer terug.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 9 januari 2016 @ 00:08:23 #95
414785 sirdanilot
pi_158947219
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 19:29 schreef Droopie het volgende:

[..]

Berlijn, London, Barcelona, Madrid allemaal al geweest.

Berlijn is heel anders en staat in mijn top2 en samen met NY.
Ja ik ben daar ook allemaal geweest (behalve ny dus). Als je dat soort steden vlakbij hebt dan waarom new york?

quote:
Combinatie van de locaties die je ziet op tv en films, de verhalen en de veiligheid. Het heeft een aparte sfeer en ik vond het heel gaaf
Je gaat dus serieus rond de 500 euro betalen voor een vlucht naar New York en ook daar heel erg veel geld uitgeven zodat je plekken ziet die je op TV hebt gezien? :') :') :') :')

quote:
De kosten zijn nu wat hoger ivm dollar koers, maar vele malen lager dan Sydney, Tokyo of Hongkong.
Moskou, Rio de Janeiro en Buenos Aires lijken me onveilig als ik alleen zou gaan
Ik zou er véééél meer voor geven om naar Tokyo en Hongkong te gaan (sydney dan ook weer niet) dan voor New York. De prijzen liggen niet eens ver uit elkaar. Als je voor zulk geld naar Tokyo kan gaan kan ik er met mijn hoofd echt niet bij dat er mensen zijn die New York kiezen.

quote:
Ik ben een stadsmens, natuur boeit me weinig
Ik vind het allebei wel wat hebben, maar het ging me hier meer over de keuze New York vs. andere steden ipv de keuze New York vs natuur.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 9 januari 2016 @ 00:12:14 #96
414785 sirdanilot
pi_158947338
En Rio/BA/Moskou onveilig: Ja natuurlijk is het onveilig, maar je moet je dan ook niet gedragen als een mongool als je daar bent, maar gewoon een aantal basale regels opvolgen en dan gebeurt er hoogstwaarschijnlijk niks.

Ik ben momenteel in een stad die nog veel gevaarlijker is dan Rio. Het is ook een kwestie van risico's incalculeren. Zo kun je er bv voor kiezen o niet je hele portemonnee mee te nemen, maar gewoon een paar briefjes. Als je dan wordt overvallen geef je die briefjes en ben je klaar. Het is schrikken maar ga je ook niet dood aan, zij hebben er ook niks aan om jou zomaar dood te schieten.

Ontvoerd worden is natuurlijk wel kut, maar dan moet je er maar niet als een buitenlander uitzien :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_158947820
Jouw keuze, de rest komt nog wel.
Sommige plekken sla ik denk ik over.

NY vond ik perfect en de andere plaatsen zullen dat misschien ook zijn.
Wat vond je zelf zo tegenvallen dan van NY
Hell To The Liars
pi_158948132
Hij is er niet eens geweest.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 9 januari 2016 @ 00:42:54 #99
414785 sirdanilot
pi_158948251
Ik ben er niet geweest. Ik snap gewoon niet wat die immense aantrekkingskracht van NY is, dat iedereen er almaar naartoe wil en dat NY zo geweldig is etc. etc. etc.

Wat is ern ou precies zo geweldig aan NY boven andere vergelijkbare steden?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_158948420
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 00:42 schreef sirdanilot het volgende:
Ik ben er niet geweest. Ik snap gewoon niet wat die immense aantrekkingskracht van NY is, dat iedereen er almaar naartoe wil en dat NY zo geweldig is etc. etc. etc.

Wat is ern ou precies zo geweldig aan NY boven andere vergelijkbare steden?
Tsja, aantrekkingskracht.
Ik heb het bij Tokyo en Hongkong ook.
Terwijl Hongkong ook maar een Aziatische NY is.

Trouwens Tokyo is wel wat meer sparen qua uitgaven daar, duurder leven dan Europa en USA
Hell To The Liars
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 9 januari 2016 @ 00:59:37 #101
269689 crew  Viv
pi_158948688
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 00:08 schreef sirdanilot het volgende:
Ja ik ben daar ook allemaal geweest (behalve ny dus). Als je dat soort steden vlakbij hebt dan waarom new york?

Je gaat dus serieus rond de 500 euro betalen voor een vlucht naar New York en ook daar heel erg veel geld uitgeven zodat je plekken ziet die je op TV hebt gezien? :') :') :') :')
Alsof "dat soort steden" een vergelijkbare ervaring zouden geven? Er is maar één NYC, en ja, onderdeel van de charme is inderdaad dat je de stad eigenlijk al "kent" door series/films/reclames. Na terugkomst zit je dan weer thuis tv zit te kijken en denk je regelmatig "daar ben ik in het echt geweest!" *O*

Wat ik tof vond aan NYC is dat er zó veel te zien en te doen is binnen handbereik. Als je in NL vanuit de provincie wat leuke musea wil bezoeken in de randstad ben je aan reistijd en reiskosten (benzine+parkeren of treinkaartje) zo veel kwijt dat het er niet snel van komt. In NYC zit alles bij elkaar en ben je er zo met die goedkope metro. O+ Ik kreeg er in ieder geval veel energie van!
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 9 januari 2016 @ 01:03:49 #102
414785 sirdanilot
pi_158948797
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 00:59 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Alsof "dat soort steden" een vergelijkbare ervaring zouden geven? Er is maar één NYC, en ja, onderdeel van de charme is inderdaad dat je de stad eigenlijk al "kent" door series/films/reclames. Na terugkomst zit je dan weer thuis tv zit te kijken en denk je regelmatig "daar ben ik in het echt geweest!" *O*

Wat ik tof vond aan NYC is dat er zó veel te zien en te doen is binnen handbereik. Als je in NL vanuit de provincie wat leuke musea wil bezoeken in de randstad ben je aan reistijd en reiskosten (benzine+parkeren of treinkaartje) zo veel kwijt dat het er niet snel van komt. In NYC zit alles bij elkaar en ben je er zo met die goedkope metro. O+ Ik kreeg er in ieder geval veel energie van!
Maar in London is ook ontzettend veel te zien qua musea, cultuur etc. En het is bijna net zo groot als NYC, en veel goedkoper om er te komen en dichterbij.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 9 januari 2016 @ 01:05:04 #103
269689 crew  Viv
pi_158948834
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:03 schreef sirdanilot het volgende:
Maar in London is ook ontzettend veel te zien qua musea, cultuur etc. En het is bijna net zo groot als NYC, en veel goedkoper om er te komen en dichterbij.
London is dan ook mijn favoriete stad binnen Europa :Y) ben daar bijna 10 keer geweest, waarvan 2 keer een volle week. NYC is zeg maar het London aan de overkant van de oceaan.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 9 januari 2016 @ 01:07:40 #104
414785 sirdanilot
pi_158948894
Naja ok.

Kijk als ik er een keer heen moet, naar NYC, dan zal ik dat zeker niet met tegenzin doen, maar ik zie het er voorlopig niet van komen dat ik vrijwillig een ticket naar NYC boek. ;)

Mocht ik een plaats in de VS kiezen waar ik heen wil dan zou ik New Orleans kiezen zonder twijfel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 9 januari 2016 @ 01:11:21 #105
269689 crew  Viv
pi_158948979
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:07 schreef sirdanilot het volgende:
Kijk als ik er een keer heen moet, naar NYC, dan zal ik dat zeker niet met tegenzin doen, maar ik zie het er voorlopig niet van komen dat ik vrijwillig een ticket naar NYC boek. ;)
Heb ik ook niet gedaan hoor. ;) Ik mocht voor mijn werk naar Boston (5 nachten) en heb daar toen op eigen kosten NYC (ook 5 nachten) aan vastgeplakt onder het mom van "als ik dan toch daar ben".
pi_158949577
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:03 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Maar in London is ook ontzettend veel te zien qua musea, cultuur etc. En het is bijna net zo groot als NYC, en veel goedkoper om er te komen en dichterbij.
Ja, dus? :?
pi_158950007
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:07 schreef sirdanilot het volgende:
Naja ok.

Kijk als ik er een keer heen moet, naar NYC, dan zal ik dat zeker niet met tegenzin doen, maar ik zie het er voorlopig niet van komen dat ik vrijwillig een ticket naar NYC boek. ;)

Mocht ik een plaats in de VS kiezen waar ik heen wil dan zou ik New Orleans kiezen zonder twijfel.
New Orleans is leuk maar in een dagje heb je het wel gezien (eventueel 2 als je nog even naar een plantage gaat).
pi_158950190
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:07 schreef sirdanilot het volgende:
Naja ok.

Kijk als ik er een keer heen moet, naar NYC, dan zal ik dat zeker niet met tegenzin doen, maar ik zie het er voorlopig niet van komen dat ik vrijwillig een ticket naar NYC boek. ;)

Mocht ik een plaats in de VS kiezen waar ik heen wil dan zou ik New Orleans kiezen zonder twijfel.
Nee maar ik denk dat de meeste mensen ook al in Europa op stap zijn geweest.
Voor mij London 1x, Berlijn 3x (waarvan 1x nuchter overige 2x loveparade)
Madrid 1x, Barcelona 2x, Amsterdam 3x.

Milaan, Boedapest etc. trekt mij niet zo.
Hell To The Liars
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 9 januari 2016 @ 04:04:49 #109
414785 sirdanilot
pi_158951204
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 02:16 schreef Droopie het volgende:

[..]

Milaan, Boedapest etc. trekt mij niet zo.
Het is een beetje off topic dus sorry daarvoor, maar met milaan en boedapest noem je wel 2 totaal verschillende steden :p
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_158953281
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 04:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het is een beetje off topic dus sorry daarvoor, maar met milaan en boedapest noem je wel 2 totaal verschillende steden :p
Met NYC en Londen ook...
  zaterdag 9 januari 2016 @ 11:33:49 #111
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_158953829
Ik vond New York ook juist zo leuk omdat ik de stad al kende van de TV. Het was dan gaaf om zelf ook op die plekken rond te lopen en om inderdaad achteraf te kunnen zeggen: ''daar zijn wij ook geweest!''.

Het was naar mijn mening niet de leukste stad in de USA (dat is voor ons nog altijd Los Angeles - waar we twee keer zijn geweest), maar ik wil zeker nog een tweede keer terug naar NY. Er is altijd wel wat te doen. Al hou ik ook van mooie natuur, dus daarom preferen wij altijd de westkust (of Hawaii) als we naar USA gaan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_158953942
Mensen die nooit in NY zijn geweest en daar dan een mening over hebben :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_158954399
grappig. wij zijn ook 2x in los angeles geweest en vonden het echt een vieze stad. 1 van de mooiste plekjes in de US is toch wel Lake Tahoe :) een achternicht woont daar dus we zijn er al een paar keer geweest. wil er ook nog een keer in de winter heen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Mensen die nooit in NY zijn geweest en daar dan een mening over hebben :')
Dit ja.
pi_158958506
NY is gewoon gaaf.
Als ik door die stad loop heb ik constant het idee dat ik door een film loop :')

Maar smaken verschillen.
Ik hoor veel mensen vaak zeggen dat ze San Francisco een geweldige stad vinden maar die stad kan mij vrij weinig boeien :P
pi_158960916
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Mensen die nooit in NY zijn geweest en daar dan een mening over hebben :')
Verander NY maar voor elke willekeurige stad/land/werelddeel!

Al ben ik het er na diverse keren NY bezoeken wél mee eens.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2016 16:36:41 ]
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 9 januari 2016 @ 21:10:00 #116
414785 sirdanilot
pi_158968202
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 10:52 schreef k_man het volgende:

[..]

Met NYC en Londen ook...
Het zijn verschillende steden uiteraard, maar zeker niet 'totaal verschillend'. Ze hebben juist heel veel overeenkomsten.
Beide zijn grote steden
Beide zijn engelstalig
Beide hebben veel cultuur zoals musicals etc.
In beide kun je goed shoppen
In beide heb je een goed metronetwerk
Etc. Etc. Etc.

New York lijkt meer op london dan op b.v. iets als Houston zelfs.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 9 januari 2016 @ 21:11:42 #117
414785 sirdanilot
pi_158968250
Het ging mij er bovendien niet om om jullie van mijn mening over NY te overtuigen, het ging mij erom om er achter te komen wat er nu zo boeiend/aantrekkend is aan NY want ik zie het simpelweg echt niet. Dat je het op TV ziet hoe kan dat nu zo belangrijk zijn? Daar kan ik met mijn hoofd niet bij.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_158970357
Ik ben pas 1x in 97 ofzo in londen geweest en in 2000 voor het eerst in NY. Maar ik vond NY vooral ook een overweldigendere indruk maken. Die hoogbouw, de drukte enz. Dat had ik bij londen wat minder.

Bij NY vind ik ook dat eigenlijk van elk onderwerp het belangrijkste er zit. Zo was ik in 2000 erg into basketbal. Dus wedstrijd bezoeken. NBA store enz. Later ben ik in 2012 geweest. Toen was ik weer erg benieuwd naar de lekkere eettentjes en kledingwinkels die je misschien nergens anders ziet. Dus wat dat aangaat is er voor elke interesse wel wat te vinden in NY. En heeft NY op elke interesse gebied het beste ter wereld te bieden. (dat laatste is misschien wat overdreven ;) )
pi_158970625
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 21:10 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het zijn verschillende steden uiteraard, maar zeker niet 'totaal verschillend'. Ze hebben juist heel veel overeenkomsten.
Beide zijn grote steden
Beide zijn engelstalig
Beide hebben veel cultuur zoals musicals etc.
In beide kun je goed shoppen
In beide heb je een goed metronetwerk
Etc. Etc. Etc.

New York lijkt meer op london dan op b.v. iets als Houston zelfs.
Ja schat en met diezelfde criteria lijken Londen en NYC ook sprekend op Hong Kong. :')
  zaterdag 9 januari 2016 @ 22:51:45 #120
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_158971640
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 21:11 schreef sirdanilot het volgende:
Het ging mij er bovendien niet om om jullie van mijn mening over NY te overtuigen, het ging mij erom om er achter te komen wat er nu zo boeiend/aantrekkend is aan NY want ik zie het simpelweg echt niet. Dat je het op TV ziet hoe kan dat nu zo belangrijk zijn? Daar kan ik met mijn hoofd niet bij.
Maar dat JIJ het niet snapt, betekent niet dat anderen verplicht zijn het uit te kunnen leggen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_158981857
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 21:10 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het zijn verschillende steden uiteraard, maar zeker niet 'totaal verschillend'. Ze hebben juist heel veel overeenkomsten.
Beide zijn grote steden
Beide zijn engelstalig
Beide hebben veel cultuur zoals musicals etc.
In beide kun je goed shoppen
In beide heb je een goed metronetwerk
Etc. Etc. Etc.

New York lijkt meer op london dan op b.v. iets als Houston zelfs.
:') wat is nu precies je punt?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_158982151
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

:') wat is nu precies je punt?
dat het zonde van je tijd en geld is aangezien in Engeland een gelijksoortige stad ligt.

Ofzo
  User die het meest klaagt 2022 zondag 10 januari 2016 @ 13:52:21 #123
414785 sirdanilot
pi_158982663
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:31 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

dat het zonde van je tijd en geld is aangezien in Engeland een gelijksoortige stad ligt.

Ofzo
Ja
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_158982856
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:52 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja

Mooi


Wees vrij om een ander topic te openen, kom ik misschien nog wel even langs om te discusseren.

Gaan wij hier weer even verder met het adoreren van deze mooie stad.
Hell To The Liars
pi_159007327
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 21:11 schreef sirdanilot het volgende:
Het ging mij er bovendien niet om om jullie van mijn mening over NY te overtuigen, het ging mij erom om er achter te komen wat er nu zo boeiend/aantrekkend is aan NY want ik zie het simpelweg echt niet. Dat je het op TV ziet hoe kan dat nu zo belangrijk zijn? Daar kan ik met mijn hoofd niet bij.
Ik ben al bijna 10 keer in NY geweest en geen enkele keer vanwege de reden 'omdat ik het van TV ken'. NY moet je beleven en ondergaan. Ik hou er van om de plekken op te zoeken waar veel locals komen (Times Square beperk ik elk bezoek tot een goeie 10 minuten 'trapzitten' en dan ben ik blij dat ik er weer weg kan). Ga dan ergens zitten en kijk hoe de mensen in die wijk de dag beginnen/doorbrengen. Loop naar Bryant Park en pak een stoeltje en een boek. Ga zitten bij Battery Park (in het zonnetje) met uitzicht op het Vrijheidsbeeld, Ik eet me een gegrild kippetje bij Whole Foods op Union Square terwijl ik de bovenste etage naar het plein staar waar altijd wat te doen is. Ik snuffel dan wat rond aan de overkant bij Barnes & Noble en loop dan eens SoHo in voor de meest leuke winkels. Eet een pizza bij Ben's Pizzeria of de lekkerste cheesecake bij Eileen. Ach, zo kan ik nog wel even doorgaan...

Ik ben eigenlijk helemaal geen stadsmens, ga elk jaar naar zowat het meest rustigste plekje in Frankrijk om even bij te komen. Maar ik ga ook nagenoeg elk jaar naar New York. Omdat het gewoon een enorme gave stad is, waar je vol energie en inspiratie weer van terug komt.
pi_159007383
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:52 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja
Da's dan wel grappig, want voor ik ook maar één keer in NY was geweest had ik er al meer dan 10 bezoekjes aan Londen opzitten. Na mijn eerste keer in NY wist ik eigenlijk meteen dat ik nooit meer naar Londen hoefde. Ik moet moeite doen om één goede vergelijking te vinden.
pi_159023084
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 10:53 schreef Fargo het volgende:

[..]

Ik ben al bijna 10 keer in NY geweest en geen enkele keer vanwege de reden 'omdat ik het van TV ken'. NY moet je beleven en ondergaan. Ik hou er van om de plekken op te zoeken waar veel locals komen (Times Square beperk ik elk bezoek tot een goeie 10 minuten 'trapzitten' en dan ben ik blij dat ik er weer weg kan). Ga dan ergens zitten en kijk hoe de mensen in die wijk de dag beginnen/doorbrengen. Loop naar Bryant Park en pak een stoeltje en een boek. Ga zitten bij Battery Park (in het zonnetje) met uitzicht op het Vrijheidsbeeld, Ik eet me een gegrild kippetje bij Whole Foods op Union Square terwijl ik de bovenste etage naar het plein staar waar altijd wat te doen is. Ik snuffel dan wat rond aan de overkant bij Barnes & Noble en loop dan eens SoHo in voor de meest leuke winkels. Eet een pizza bij Ben's Pizzeria of de lekkerste cheesecake bij Eileen. Ach, zo kan ik nog wel even doorgaan...

Ik ben eigenlijk helemaal geen stadsmens, ga elk jaar naar zowat het meest rustigste plekje in Frankrijk om even bij te komen. Maar ik ga ook nagenoeg elk jaar naar New York. Omdat het gewoon een enorme gave stad is, waar je vol energie en inspiratie weer van terug komt.
Hier ben ik het helemaal mee eens. En als wannabe fotograaf is het een stad met enorm veel tegenstellingen en prachtige architectuur. Ik ga in April weer!
Be brave. Be kind.
  maandag 11 januari 2016 @ 20:09:42 #128
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159023173
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 10:53 schreef Fargo het volgende:

[..]

Ik ben al bijna 10 keer in NY geweest en geen enkele keer vanwege de reden 'omdat ik het van TV ken'. NY moet je beleven en ondergaan. Ik hou er van om de plekken op te zoeken waar veel locals komen (Times Square beperk ik elk bezoek tot een goeie 10 minuten 'trapzitten' en dan ben ik blij dat ik er weer weg kan). Ga dan ergens zitten en kijk hoe de mensen in die wijk de dag beginnen/doorbrengen. Loop naar Bryant Park en pak een stoeltje en een boek. Ga zitten bij Battery Park (in het zonnetje) met uitzicht op het Vrijheidsbeeld, Ik eet me een gegrild kippetje bij Whole Foods op Union Square terwijl ik de bovenste etage naar het plein staar waar altijd wat te doen is. Ik snuffel dan wat rond aan de overkant bij Barnes & Noble en loop dan eens SoHo in voor de meest leuke winkels. Eet een pizza bij Ben's Pizzeria of de lekkerste cheesecake bij Eileen. Ach, zo kan ik nog wel even doorgaan...

Ik ben eigenlijk helemaal geen stadsmens, ga elk jaar naar zowat het meest rustigste plekje in Frankrijk om even bij te komen. Maar ik ga ook nagenoeg elk jaar naar New York. Omdat het gewoon een enorme gave stad is, waar je vol energie en inspiratie weer van terug komt.
Toch zijn al je tips op manhattan, ja onthaasten is gaaf. Lekker niks doen, kijken hoe het dagelijks leven van gestresste ny-ers op gang komt. Gaaf, maar dan in Brooklyn, Queens, Harlem. Niet daar waar miljonairs het doen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_159034413
quote:
99s.gif Op maandag 11 januari 2016 20:09 schreef XL het volgende:

[..]

Toch zijn al je tips op manhattan, ja onthaasten is gaaf. Lekker niks doen, kijken hoe het dagelijks leven van gestresste ny-ers op gang komt. Gaaf, maar dan in Brooklyn, Queens, Harlem. Niet daar waar miljonairs het doen.
Klopt ook wel, maar ik verblijf altijd in Queens in een hotel en voor de leuke, interessante plekken (waar je een poos kunt zitten en de stad aan je voorbij kunt zien trekken) moet je echt wel moeite doen. Wel een leuke tip in Queens: Museum of the Moving Image. Toen wij er waren hadden ze een uitgebreide expositie over Mad Men met originele decorstukken, kleding en scripts. Erg leuk. En de standaard expositie is sowieso al de moeite waard.

Verder is Dumbo natuurlijk erg in opkomst. Tussen mijn eerste en laatste keer NY is daar al zoveel veranderd/bijgekomen. Dat gaat een heel leuk wijkje worden binnen nu en drie jaar (is het nu ook al natuurlijk).
pi_159037599
Net het Yotel ingeruild voor het Sheraton via priceline bidding.
Uiteindelijk betalen we van 25 augustus tot 1 september ca. 880 euro voor een kamer in het Sheraton Times Square hotel.

Toch nog een mooie deal en een fikse besparing op het Yotel.
pi_159037643
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:15 schreef Thierry92 het volgende:
Sheraton Times Square hotel
ook een goede locatie tov subway en ligging halte. zowel zuid-noord als oost-west op een steenworp afstand
Hooray for boobies!
pi_159037717
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:18 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

ook een goede locatie tov subway en ligging halte. zowel zuid-noord als oost-west op een steenworp afstand
Klopt, ook lekker voor de metro vanaf JFK. E halte zit voor de deur dus dat scheelt weer een stuk lopen.
En op loopafstand van veel belangrijke bezienswaardigheden!
pi_159213682
Verder nog mensen met tips voor een goed hotel ?

[ Bericht 92% gewijzigd door UIO_AMS op 22-01-2016 11:31:08 (Geen handel in online vouchers op FOK!) ]
pi_159214263
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 01:10 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

"Vroeger" (4 jaar geleden) kon je nog voor ¤386 met KLM rechtstreeks naar NY, maar die tijden zijn helaas voorbij lijkt het. ;(
men vader heeft vroeger nog ¤1000 betaald voor vlucht naar NY dus niet klagen man
  vrijdag 22 januari 2016 @ 10:11:19 #135
62964 Little_Acorn
You would know
pi_159300745
Wij gaan in maart naar NYC *O*
Het is dan niet heel warm waarschijnlijk maar we willen graag wat gaan drinken in een rooftop bar. Wat zijn de leuke plekjes met een mooi uitzicht, lekkere drankjes en hapjes en natuurlijk met outdoor heating?
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_159305712
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:11 schreef Little_Acorn het volgende:
Wij gaan in maart naar NYC *O*
Het is dan niet heel warm waarschijnlijk maar we willen graag wat gaan drinken in een rooftop bar. Wat zijn de leuke plekjes met een mooi uitzicht, lekkere drankjes en hapjes en natuurlijk met outdoor heating?
Ik ben in april 2015 bij de Skylark geweest http://theskylarknyc.com/
Was echt fantastisch! Weet niet of ze een outdoor heating hebben trouwens, maar dat staat misschien wel op hun website.
Het is overigens wel een vrij sjieke bedoening daar en de mensen die daar komen zien er ook stijlvol en netjes gekleed uit, dus daar moet je wel even rekining mee houden als je er heen gaat.
En oh ja, toen ik er was waren er volgens mij verder geen toeristen (behalve ik dan en ik was er met een New Yorkse vriend), alleen maar locals. Ik vond dat erg cool wel, voelde me toen voor even een New Yorker O+

[ Bericht 3% gewijzigd door MissJ op 22-01-2016 14:40:40 ]
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 17:05:34 #137
62964 Little_Acorn
You would know
pi_159309120
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:35 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ik ben in april 2015 bij de Skylark geweest http://theskylarknyc.com/
Was echt fantastisch! Weet niet of ze een outdoor heating hebben trouwens, maar dat staat misschien wel op hun website.
Het is overigens wel een vrij sjieke bedoening daar en de mensen die daar komen zien er ook stijlvol en netjes gekleed uit, dus daar moet je wel even rekining mee houden als je er heen gaat.
En oh ja, toen ik er was waren er volgens mij verder geen toeristen (behalve ik dan en ik was er met een New Yorkse vriend), alleen maar locals. Ik vond dat erg cool wel, voelde me toen voor even een New Yorker O+
Ah, thanks! Misschien iets te sjiek voor ons maar ik zal een op de website kijken.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_159349679
quote:
14s.gif Op zondag 1 november 2015 23:54 schreef k_man het volgende:

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Prijzen zijn een stuk hoger: https://www.newyorkpass.com/En/prices/

1 dag $69 $109
2 dagen $99 $169
3 dagen $125 $ 209
7 dagen $165 $ 289

Aanpassen in OP?
  zondag 24 januari 2016 @ 10:01:10 #139
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_159350197
Ik mis deze CITYpass in de OP: http://www.citypass.com/new-york

Goedkoper dan die andere pass.
  zondag 24 januari 2016 @ 10:41:59 #140
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159350615
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2016 10:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik mis deze CITYpass in de OP: http://www.citypass.com/new-york

Goedkoper dan die andere pass.
Ja maar die is dan ook veel beperkter dus daarom is ie goedkoper ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159350764
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 10:41 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja maar die is dan ook veel beperkter dus daarom is ie goedkoper ;)
Maar voor de eerste keer een prima pass
Hell To The Liars
  zondag 24 januari 2016 @ 11:18:27 #142
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_159351109
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 10:41 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja maar die is dan ook veel beperkter dus daarom is ie goedkoper ;)
Yup, maar voldoende keuze :).
  zondag 24 januari 2016 @ 20:41:43 #143
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_159365367

Het beste maken van de situatie _O_
Wat doe ik hier?
  woensdag 27 januari 2016 @ 22:58:41 #144
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_159453679
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:41 schreef tdrone het volgende:

Het beste maken van de situatie _O_
Heel vet _O_

Btw, mocht iemand 2 goedkope tickets zien om te vliegen naar NY rond mei dan hoor ik t graag :)
#FreeHat
pi_159453866
Ik vond het wel tof naar New Jersey te gaan. Hoboken was super. Aardigere mensen en gezelligere sfeer dan NY zelf eigenlijk :P Genoeg te doen qua parkjes/beetje lopen/restaurants/winkels.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 28 januari 2016 @ 00:18:12 #146
269689 crew  Viv
pi_159455832
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 07:06 schreef djh77 het volgende:
Prijzen zijn een stuk hoger: https://www.newyorkpass.com/En/prices/

1 dag $69 $109
2 dagen $99 $169 $189
3 dagen $125 $209 $191
7 dagen $165 $289 $271

Aanpassen in OP?
De prijzen in de OP zijn wel flink achterhaald inderdaad. In april 2014 betaalden wij al $357 voor 2 stuks "5 Day Adult New York Pass". We hebben $698 aan attracties bezocht (gebaseerd op de losse entreeprijzen), dus grofweg 50% korting. Nu zijn diezelfde passen weer duurder ($478 voor 2 stuks), maar de losse entreeprijzen zijn lang niet zo hard gestegen. :X
pi_159462261
Ik koop gewoon losse kaartjes, scheelt niet zoveel.

We gaan 12 mei en gaan tickets kopen voor:

- freedom tower
- boottocht rond manhattan
- fietstour central park
- rockefeller center
- boottocht naar vrijheidsbeeld en ellis eiland.
- yankees tickets

:)
pi_159462709
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:04 schreef kreuk050 het volgende:
Ik koop gewoon losse kaartjes, scheelt niet zoveel.

We gaan 12 mei en gaan tickets kopen voor:

- freedom tower
- boottocht rond manhattan
- fietstour central park
- rockefeller center
- boottocht naar vrijheidsbeeld en ellis eiland.
- yankees tickets

:)
Geen 9/11 museum?
pi_159463372
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:26 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Geen 9/11 museum?
Misschien, is dat leuk? Is dat bij die vijver in een kuil?
pi_159463488
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:59 schreef kreuk050 het volgende:

[..]

Misschien, is dat leuk? Is dat bij die vijver in een kuil?
:'(
Hooray for boobies!
pi_159468422
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:59 schreef kreuk050 het volgende:

[..]

Misschien, is dat leuk? Is dat bij die vijver in een kuil?
Ik ben niet van de museums maar deze vond ik wel interessant
En dat is bij die vijver in een kuil ja ;)
pi_159468498
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:46 schreef capuchon_jongen het volgende:
men vader heeft vroeger nog ¤1000 betaald voor vlucht naar NY dus niet klagen man
Ik ben in December nog voor ¤415 naar NY gevlogen, was dan wel van Brussel.
Maar het was wel non-stop.
pi_159468639
Ik zag laatst nog tickets voor nog geen 400 euro bij KLM, directe vlucht

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2016 16:21:58 ]
pi_159468700
Ja, het blijft met tickets een kwestie van goed zoeken en net de goede deals treffen.
Maar veel mensen/gezinnen bijvoorbeeld willen allemaal een 1/2 jaar tot 3/4 jaar van te voren alles geregeld hebben, ja dan tref je vaak geen aanbieding ;)
pi_159469334
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:59 schreef kreuk050 het volgende:

[..]

Misschien, is dat leuk? Is dat bij die vijver in een kuil?
Ja bij die nieuwe grote ondergrondse parkeer
garage.
Hell To The Liars
pi_159471820
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:59 schreef kreuk050 het volgende:

[..]

Misschien, is dat leuk? Is dat bij die vijver in een kuil?
Godverdomme zeg :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_159473766
Wil eigenlijk dit jaar nog 1-2 maanden naar New York.. Heeft iemand ervaring met betaalbare/fijne hostels?

Andere (budget) tips voor accommodatie zijn uiteraard ook welkom! :)
Ik ken iedereen, ik kan alles voor je regelen.
  donderdag 28 januari 2016 @ 21:51:41 #158
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_159477774
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 16:21 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik zag laatst nog tickets voor nog geen 400 euro bij KLM, directe vlucht
Als je in de winter gaat is t sowieso een stuk goedkoper volgens mij. Uitgezonderd de kerstperiode uiteraard.
#FreeHat
  donderdag 28 januari 2016 @ 21:52:27 #159
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_159477802
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 19:57 schreef NoNickOne het volgende:
Wil eigenlijk dit jaar nog 1-2 maanden naar New York.. Heeft iemand ervaring met betaalbare/fijne hostels?

Andere (budget) tips voor accommodatie zijn uiteraard ook welkom! :)
Dat is een behoorlijke tijd. Zou via AirBnB kijken en misschien wat korting regelen.
#FreeHat
pi_159559935
De meesten die wel eens in Brooklyn (of vanaf Lower Manhattan kijkend naar Brooklyn) dat enorme gebouw heeft zien staan waar WATCHTOWER op staat, hebben zich waarschijnlijk wel eens afgevraagd waar dat voor is.


Dat gebouw is dus van de Jehova,s getuigen (ok sommigen wisten dat misschien wel...)
Het is het hoofdkantoor van de Jehova,s, maar verder upstate in New York is nu een nieuw hoofdkantoor in aanbouw.

Het bestaande kantoor in Brooklyn komt dus te koop (samen met nog wat gebouwen), verwacht opbrengst: $850 miljoen tot $1 miljard....
Artikel hierover in de NY Times http://www.nytimes.com/20(...)s-for-sale.html?_r=0

[ Bericht 3% gewijzigd door bluemoon23 op 01-02-2016 00:50:35 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 1 februari 2016 @ 20:16:25 #161
269689 crew  Viv
pi_159578260
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 00:43 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat gebouw is dus van de Jehova,s getuigen (ok sommigen wisten dat misschien wel...)
Yep, wij hadden een gids op ons bootje met een goed idee: daar aanbellen rond etenstijd. :D
pi_159578703
Wel je voet tussen de deur doen.
pi_159691008
Retour Schiphol - New Ark (directe vlucht) in juni nu ¤370,-
¤780,- voor 2 personen all-in (incl. boekingskosten etc.)
Zojuist geboekt :)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_159693495
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 23:08 schreef Moody het volgende:
Retour Schiphol - New Ark (directe vlucht) in juni nu ¤370,-
¤780,- voor 2 personen all-in (incl. boekingskosten etc.)
Zojuist geboekt :)
Da's niet duur. Welke site en welke maatschappij?
pi_159693597
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 00:20 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Da's niet duur. Welke site en welke maatschappij?
Cheaptickets
Via United
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_159693948
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 00:23 schreef Moody het volgende:

[..]

Cheaptickets
Via United
Nice, heb er ook een gevonden maar helaas ongunstige datum. Komen trouwens nog wel ¤27 boekingskosten bij.
pi_159694038
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 00:38 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Nice, heb er ook een gevonden maar helaas ongunstige datum. Komen trouwens nog wel ¤27 boekingskosten bij.
Ja zeg ik....¤780,- all-in voor 2 pers :)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_159694068
Welke Broadway of off-Broadway show moet ik meepikken?

Had vorig jaar Wicked geboekt. Reis ging niet door helaas. Nu weer Wicked boeken?
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_159694170
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 00:44 schreef Moody het volgende:

[..]

Ja zeg ik....¤780,- all-in voor 2 pers :)
Ah ja, had alleen op de enkele ticketprijs gelet. :P

Op ebookers.nl staan ook veel tickets in mei en juni voor dat tarief en dat zijn all-in prijzen, maar als je erop klikt zijn ze niet beschikbaar. :{

pi_159694469
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 00:51 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ah ja, had alleen op de enkele ticketprijs gelet. :P

Op ebookers.nl staan ook veel tickets in mei en juni voor dat tarief en dat zijn all-in prijzen, maar als je erop klikt zijn ze niet beschikbaar. :{

[ afbeelding ]
Op Cheaptickets heb ik net zonder problemen geboekt. Tickets zijn al binnen.
Kan me voorstellen dat dit een tijdelijke prijs is. Ik had bijna voor ¤521,- per ticket geboekt. Scheelt toch ¤150,- per ticket :)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  ESF Reporter zaterdag 6 februari 2016 @ 07:58:18 #171
87554 Cee
Welluk?
pi_159696831
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 00:45 schreef Moody het volgende:
Welke Broadway of off-Broadway show moet ik meepikken?

Had vorig jaar Wicked geboekt. Reis ging niet door helaas. Nu weer Wicked boeken?
The Book of Mormon. _O_
Wicked is ook leuk, mooi en heeft mooie liedjes, maar Mormon is echt briljant.
pi_159696845
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 00:43 schreef bluemoon23 het volgende:
De meesten die wel eens in Brooklyn (of vanaf Lower Manhattan kijkend naar Brooklyn) dat enorme gebouw heeft zien staan waar WATCHTOWER op staat, hebben zich waarschijnlijk wel eens afgevraagd waar dat voor is.
[ afbeelding ]

Dat gebouw is dus van de Jehova,s getuigen (ok sommigen wisten dat misschien wel...)
Het is het hoofdkantoor van de Jehova,s, maar verder upstate in New York is nu een nieuw hoofdkantoor in aanbouw.

Het bestaande kantoor in Brooklyn komt dus te koop (samen met nog wat gebouwen), verwacht opbrengst: $850 miljoen tot $1 miljard....
Artikel hierover in de NY Times http://www.nytimes.com/20(...)s-for-sale.html?_r=0
De WATCHTOWER sign is toch een behoorlijke hint dat het om JG gaat.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_160037280
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 00:45 schreef Moody het volgende:
Welke Broadway of off-Broadway show moet ik meepikken?

Had vorig jaar Wicked geboekt. Reis ging niet door helaas. Nu weer Wicked boeken?
Als je echt iets unieks wil kun je ook voor 'Sleep No More' kiezen. :).

Sleep No More is set in a building with five floors of theatrical action, putatively called the McKittrick Hotel, though with many rooms and features not normally associated with hotels, including those which resemble an antiquated lunatic asylum, doctor's offices, children's bedrooms, a cemetery, indoor courtyards, shops, a padded cell, a ballroom, taxidermist's menageries, and so on. The actors and their environment all adopt the dress, decor, and aesthetic style of the early 20th century, inspired by the shadowy and anxious atmosphere of film noir. The production "leads its audience on a merry, macabre chase up and down stairs, and through minimally illuminated, furniture-cluttered rooms and corridors." Audience members begin their journey in a fully operational lounge, the Manderley Bar, from which they enter an elevator that transports them to the major floors of the "hotel" and sometimes ejects audience members randomly, separating them from their friends.

Sleep No More tells the story of Macbeth, though the audience is given no programme and there is no speaking from either the actors or audience. The actors (unlike the audience members) wear no masks and perform in passionate, silent, group settings; solitary scenes; and, sometimes, choreographed dances. Audience members are instructed to remain silent and masked at all times once they have boarded the hotel's elevator up until the time they return to the Manderley Bar; however, they may move freely at their own leisure for up to three hours, choosing where to go and what to see, so that everyone’s journey is unique; they may also exit the premises at any point. Audience members may thus follow one or any of the actors throughout the performance, or they may independently explore the many rooms of the building; in groups or alone. The audience is also encouraged to investigate by opening drawers, examining the numerous written diaries, letters, and other props found throughout the set. Recorded music plays steadily throughout the building at all times."
"Hij lijkt 100% op de gemiddelde bear-pornoster" - Cairon
pi_160037363
Ik ga binnenkort voor het eerst. Tickets voor alles waar je tickets voor nodig hebt zijn al in the pocket. *O*. Tot nu toe is de planning als volgt...

"Hij lijkt 100% op de gemiddelde bear-pornoster" - Cairon
  vrijdag 19 februari 2016 @ 21:47:45 #175
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_160053813
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:03 schreef Gellarboy het volgende:
Ik ga binnenkort voor het eerst. Tickets voor alles waar je tickets voor nodig hebt zijn al in the pocket. *O*. Tot nu toe is de planning als volgt...

[ afbeelding ]
Leuk he, die voorpret.
Ziet er goed uit hoor, pas wel op dat je niet heel de dag aan het hollen bent.
Uiteindelijk is het er zijn gevoel het leukste en dat krijg je vooral door rond te lopen, mensen te kijken, metro te pakken, lekker eten enz.
#FreeHat
pi_160059461
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:03 schreef Gellarboy het volgende:
Ik ga binnenkort voor het eerst. Tickets voor alles waar je tickets voor nodig hebt zijn al in the pocket. *O*. Tot nu toe is de planning als volgt...

[ afbeelding ]
Geen MoMA, geen Guggenheim, geen Metropolitan?
  zaterdag 20 februari 2016 @ 00:38:32 #177
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160059777
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:03 schreef Gellarboy het volgende:
Ik ga binnenkort voor het eerst. Tickets voor alles waar je tickets voor nodig hebt zijn al in the pocket. *O*. Tot nu toe is de planning als volgt...

[ afbeelding ]
Ik denk dat de ochtend met de Brooklyn bridge wat krap is. Wij deden best een tijd over die wandeling. Zoveel te zien!

Verder mis ik het gebied Times Square, Grand Central Station ed. Echt down town rond dwalen vond ik het leukst.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_160059836
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 00:38 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik denk dat de ochtend met de Brooklyn bridge wat krap is. Wij deden best een tijd over die wandeling. Zoveel te zien!

Verder mis ik het gebied Times Square, Grand Central Station ed. Echt down town rond dwalen vond ik het leukst.
Hij loopt sowieso de verkeerde richting op naar mijn mening :+
  zaterdag 20 februari 2016 @ 00:45:42 #179
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160059963
Ja eens :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_160062625
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 10:59 schreef Gellarboy het volgende:

[..]

Als je echt iets unieks wil kun je ook voor 'Sleep No More' kiezen. :).


Ken ik niet, ga ik uitzoeken ^O^

quote:
17s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:03 schreef Gellarboy het volgende:
Ik ga binnenkort voor het eerst. Tickets voor alles waar je tickets voor nodig hebt zijn al in the pocket. *O*. Tot nu toe is de planning als volgt...

[ afbeelding ]
8 nachten, dan kun je echt veel zien...ik zou zeker dan ook de minder gangbare dingen pakken, zoals een ritje naar (Coney Island) Beach, Brooklyn en Queens verkennen, fietstocht west-Manhattan of helemaal rond, metro 7 naar Flushing.

Do: Tijd nemen om Lower Manhattan te verkennen. Woolworth, City Hall, St Paul, Battery Park, Wall St, 9//11 memorial.

Za: Metro nemen naar Brooklyn, rondsnuffelen (pizza eten; Lombardi's, Grimaldi's) Daarna Brooklyn Park doorwandelen (prachtig uitzicht) en via brug terug naar Manhattan. Dus via brug terug :)

Je mist inderdaad een lange wandeling door midtown. Heb zelf gepland om van Union Square tot aan Central Park te lopen, langs o.a. Flatiron, Madison Square Park, Empire State, Grand Central, Library, Chrysler, St Patricks.

Tip: Koop deze 2 boeken om nog wat inside tips te krijgen (mocht je ze nog niet hebben):
Frommer's: https://www.bol.com/nl/p/(...)ity/9200000040409014
Rough Guide: https://www.bol.com/nl/p/(...)ty/9200000044864208/

[ Bericht 24% gewijzigd door Moody op 20-02-2016 08:39:42 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_160063125
Ik vond de wandeling door Greenwich Village ook aan te raden. Geboekt via getyourguide.com. Geen vaste prijs: je betaalt achteraf wat het jou waard is. 5 of 10 dollar pp is dan voldoende. Veel geleerd en gezien in ruim 2 uur tijd.
pi_160065494
Hahahaha! Nou, het maakt nogal wat los zeg, zo'n schema.
En dank voor de tips allemaal :) 14.gif.

Geen zorgen verder! Zien jullie al die witte blokken? Ik zou er flink benauwd van worden als elke seconde van mijn vakantie nu al vast zou liggen. De dingen die ik persoonlijk ab-so-luut moet en zal gaan doen doen heb ik al gepland en daarna heb ik nog zeeën van tijd voor de rest. En dingen als Times Square trekken me gewoon niet gigantisch. Ik zal er zeker even overheen lopen, maar dat hoeft dus niet nu al in mijn schema :).
"Hij lijkt 100% op de gemiddelde bear-pornoster" - Cairon
  zondag 28 februari 2016 @ 16:45:00 #183
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_160288018
Mocht het nog handig zijn voor mensen hier, vandaag nog 20% korting op de New York Pass :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zondag 28 februari 2016 @ 19:08:12 #184
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160291926
quote:
14s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:45 schreef KaBuf het volgende:
Mocht het nog handig zijn voor mensen hier, vandaag nog 20% korting op de New York Pass :)
Dit is een doorlopende actie waarvan ze doen of ie tijdelijk is maar volgende week is ie er weer ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 februari 2016 @ 19:13:03 #185
862 Arcee
Look closer
pi_160292064
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 12:29 schreef Gellarboy het volgende:
Hahahaha! Nou, het maakt nogal wat los zeg, zo'n schema.
En dank voor de tips allemaal :) [
Nog een tip:



Doe een Big Bus tour by night door Brooklyn en zorg dat je Sterling (zie boven) als host krijgt. _O_
  zondag 28 februari 2016 @ 19:18:09 #186
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_160292239
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:08 schreef laziness het volgende:

[..]

Dit is een doorlopende actie waarvan ze doen of ie tijdelijk is maar volgende week is ie er weer ;)
Mwah zag 't al wel een paar keer voor 15%, is dit toch 5% meer ;) :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 11:55:08 #187
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_160413365
Zo, wij kunnen gaan kijken voor twee weken vakantie in begin Juni. Onze eerste keus is een combo van New York en Washington. Beide steden 5 volle dagen + reisdagen. In New York al eens 9 dagen geweest, maar toch het gevoel alsof we veel gemist hebben (al hebben we alle hoogtepunten gezien) en ook het gevoel dat we veel dingen opnieuw willen zien. Washington hebben we enkel een middag gezien (zo'n dagtour vanuit NY), maar we vonden dat echt veel te kort, want de stad leek ons geweldig. Iemand een aanrader qua hotel in NY? Liefst wel 3/4 sterren in Manhattan. Weet dat Brooklyn en Queens, etc goedkoper zijn en ook goed bereikbaar vanaf Manhatten, maar we zitten graag centraal :) Vorige keer zaten we in het Gotham hotel, maar daar hingen airco's buiten de kamers met een onwijs geluid dat er uit kwam. Never again. :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_160440681
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 12:29 schreef Gellarboy het volgende:
Hahahaha! Nou, het maakt nogal wat los zeg, zo'n schema.
En dank voor de tips allemaal :) [ afbeelding ].

Geen zorgen verder! Zien jullie al die witte blokken? Ik zou er flink benauwd van worden als elke seconde van mijn vakantie nu al vast zou liggen. De dingen die ik persoonlijk ab-so-luut moet en zal gaan doen doen heb ik al gepland en daarna heb ik nog zeeën van tijd voor de rest. En dingen als Times Square trekken me gewoon niet gigantisch. Ik zal er zeker even overheen lopen, maar dat hoeft dus niet nu al in mijn schema :).
Heel goed! Times Square is leuk om een kwartiertje op die rode trappen te zitten en de gekte even in je op te nemen. Daarna weglopen en niet meer terugkeren.

Wat betreft Brooklyn, ik vond zelf het park tegenvallen, maar bijvoorbeeld het gebied rond Dumbo wel erg leuk. Voordeel: hoef je niet eens de metro te pakken (kan wel), want je loopt er zo heen als je de brug aan Brooklyn zijde af loopt.
pi_160440786
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 11:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zo, wij kunnen gaan kijken voor twee weken vakantie in begin Juni. Onze eerste keus is een combo van New York en Washington. Beide steden 5 volle dagen + reisdagen. In New York al eens 9 dagen geweest, maar toch het gevoel alsof we veel gemist hebben (al hebben we alle hoogtepunten gezien) en ook het gevoel dat we veel dingen opnieuw willen zien. Washington hebben we enkel een middag gezien (zo'n dagtour vanuit NY), maar we vonden dat echt veel te kort, want de stad leek ons geweldig. Iemand een aanrader qua hotel in NY? Liefst wel 3/4 sterren in Manhattan. Weet dat Brooklyn en Queens, etc goedkoper zijn en ook goed bereikbaar vanaf Manhatten, maar we zitten graag centraal :) Vorige keer zaten we in het Gotham hotel, maar daar hingen airco's buiten de kamers met een onwijs geluid dat er uit kwam. Never again. :P
'Centraal' is zeker in NY behoorlijk relatief. Vanuit Long Island City zit je in twee stops op Fifth Ave/Central Park en met drie stops rond Times Square volgens mij. Bijkomend voordeel: in Long Island heb je gewoon een goede hotelkamer. Veel groter dan in Manhattan en de helft goedkoper.

Toch een tip als je echt op Manhattan wil zitten...Belvedere heeft ook prima kamers en is volgens mij nog relatief betaalbaar.
pi_160441293
Denk ook eens aan Harlem. met de express sub ben je in 15 minuten bij times square, 5 stops geloof ik onderweg
Hooray for boobies!
pi_160468721
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 18:10 schreef Iemand91 het volgende:
Amsterdam - New York in juli en augustus voor respectievelijk ¤454 en ¤379.
Meer info hier.
  maandag 7 maart 2016 @ 20:49:01 #192
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_160500195
Bedankt voor de tip beiden! Zal het in gedachten houden!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 09:42:21 #193
39793 Moody
el moody
pi_160510967
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2016 20:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
Bedankt voor de tip beiden! Zal het in gedachten houden!
Of je gaat aan de overkant van de Hudson zitten in Yersey City. Beetje dichtbij de Path train en je zit 3 minuten later op Manhattan. Prijzen zijn een stuk gunstiger én je hebt uitzicht op de skyline van Manhattan vanaf je balkonnetje :) Daarbij ook handig als je op Newark vliegt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Moody op 08-03-2016 10:27:17 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  dinsdag 8 maart 2016 @ 15:37:51 #194
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_160518202
Uiteindelijk gekozen voor ''The Michelangelo Hotel'' in NY. Zagen een aanbieding voorbij komen en we hadden bij expedia nog eens 250 euro extra korting wegens opgespaarde punten. Dan zit je opeens heel goedkoop, heel centraal in een 4.5 sterren hotel.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_160581729
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:03 schreef Gellarboy het volgende:
Ik ga binnenkort voor het eerst. Tickets voor alles waar je tickets voor nodig hebt zijn al in the pocket. *O*. Tot nu toe is de planning als volgt...

[ afbeelding ]
Maandag uitrusten?
pi_160619162
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 20:01 schreef Iemand91 het volgende:
Brussel naar diverse steden in de VS, waaronder New York (NY non-stop).
Vanaf ¤298 retour.
Reizen tussen maart en december waaronder soms ook in juni, juli en september.
Meer info hier.
pi_160629391
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:42 schreef capuchon_jongen het volgende:
Maandag uitrusten?
Op maandag stond aanvankelijk datgene gepland waar eigenlijk de hele vakantie mee onstond, namelijk een Gossip Girl tour, maar toen ik daar onlangs een videootje van zag hebben we het maar gecanceld. Nu gaan we een smoking huren en op eigen houtje met Übers de Upper East Side verkennen. 8-).
"Hij lijkt 100% op de gemiddelde bear-pornoster" - Cairon
pi_160629648
Even een vraag aan de ervaren reizigers naar de USA.

Stel ik wil deze zomer naar de USA. Welke papieren heb ik nodig? ik hoorde iets van ESTA ofzo

En hoe plannen jullie je reis? Eerst vliegtuig boeken en dan kijken voor hotel? of eerst hotel vastleggen en dan kijken voor vliegtuig en vervoer. of probeer jullie een soort all in te boeken via een reisbureau?
pi_160629889
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 09:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
Even een vraag aan de ervaren reizigers naar de USA.

Stel ik wil deze zomer naar de USA. Welke papieren heb ik nodig? ik hoorde iets van ESTA ofzo

En hoe plannen jullie je reis? Eerst vliegtuig boeken en dan kijken voor hotel? of eerst hotel vastleggen en dan kijken voor vliegtuig en vervoer. of probeer jullie een soort all in te boeken via een reisbureau?
ESTA idd.
Ik doe altijd eerst ticket, auto en dan hotels.
pi_160630226
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 09:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
Even een vraag aan de ervaren reizigers naar de USA.

Stel ik wil deze zomer naar de USA. Welke papieren heb ik nodig? ik hoorde iets van ESTA ofzo

En hoe plannen jullie je reis? Eerst vliegtuig boeken en dan kijken voor hotel? of eerst hotel vastleggen en dan kijken voor vliegtuig en vervoer. of probeer jullie een soort all in te boeken via een reisbureau?
Ik heb tot nu toe altijd een pakket geboekt als ik naar NY ga.
Ik ben dan altijd goedkoper uit... maar veel mensen hier zijn goedkoper uit als ze alles los boeken.
Dat is mij nog niet gelukt :')
  zondag 13 maart 2016 @ 10:04:07 #201
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160630297
Eerst een hotel en daar een ticket bij moeten zoeken lijkt me sowieso niet goedkoper. Beide met elkaar vergelijken en schuiven met de data zodat je voor allebei een goede prijs hebt.
De ticketprijs zou ik als uitgangspunt nemen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 13 maart 2016 @ 10:17:13 #202
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_160630514
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 09:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
Even een vraag aan de ervaren reizigers naar de USA.

Stel ik wil deze zomer naar de USA. Welke papieren heb ik nodig? ik hoorde iets van ESTA ofzo

En hoe plannen jullie je reis? Eerst vliegtuig boeken en dan kijken voor hotel? of eerst hotel vastleggen en dan kijken voor vliegtuig en vervoer. of probeer jullie een soort all in te boeken via een reisbureau?
Wij kijken altijd eerst welke dagen beschikbaar zijn voor de reis en boeken dan eerst de vliegtickets. Dan weten we wat we over houden en zoeken we er een goed hotel bij.

quote:
10s.gif Op zondag 13 maart 2016 08:13 schreef Gellarboy het volgende:

[..]

Op maandag stond aanvankelijk datgene gepland waar eigenlijk de hele vakantie mee onstond, namelijk een Gossip Girl tour, maar toen ik daar onlangs een videootje van zag hebben we het maar gecanceld.
Bij ons eerste bezoek in NYC was ik ook van plan om die tour te doen...ook totdat ik er een video van zag. No, thank you ^^ Heb wel op eigen hand wat locaties opgezocht.

Wij gaan in ieder geval in Juni weer naar NYC en Washington. Kijk er naar uit!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_160631083
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 09:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
Even een vraag aan de ervaren reizigers naar de USA.

Stel ik wil deze zomer naar de USA. Welke papieren heb ik nodig? ik hoorde iets van ESTA ofzo

En hoe plannen jullie je reis? Eerst vliegtuig boeken en dan kijken voor hotel? of eerst hotel vastleggen en dan kijken voor vliegtuig en vervoer. of probeer jullie een soort all in te boeken via een reisbureau?
Eerst geprobeerd om zelf een vlucht en hotel te boeken, maar dat kwam érg duur uit. Met name het hotel was een drama. Vervolgens hotel en vlucht samen geboekt bij een reisbureau online. Dat was een stuk goedkoper dan wanneer ik het zelf los van elkaar geboekt zou hebben.

Nu wilde ik wel perse op bepaalde data (ivm een concert). Als je flexibeler bent loont het waarschijnlijk wel de moeite om te wachten op een aanbieding van een super goedkope vlucht, zoals die 298 hierboven. :)
pi_160666913
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 10:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

Bij ons eerste bezoek in NYC was ik ook van plan om die tour te doen...ook totdat ik er een video van zag. No, thank you ^^ Heb wel op eigen hand wat locaties opgezocht.

Wij gaan in ieder geval in Juni weer naar NYC en Washington. Kijk er naar uit!
Ik heb de Gossip Girl tour vorig jaar wel gedaan.. en helaas was het best een tegenvaller. Dus goed dat je die tour niet hebt gedaan.

Wat tof dat je de combi NYC en Washington gaat doen, dat is ook mijn plan dit jaar! Wil in augustus / september gaan. Jij hebt die combi dus al eerder gedaan begrijp ik? Vertel! Welke stad eerst en hoe van de ene naar de andere stad?
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_160669842
Gewoon een plaatje tussendoor:



Genomen in een stiekem hoekje naar Cipriani's tegenover Grand Central Station. Was zo'n mooi verborgen halletje, met prachtige art deco versiering
Be brave. Be kind.
  maandag 14 maart 2016 @ 21:18:26 #206
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_160670039
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:37 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ik heb de Gossip Girl tour vorig jaar wel gedaan.. en helaas was het best een tegenvaller. Dus goed dat je die tour niet hebt gedaan.

Wat tof dat je de combi NYC en Washington gaat doen, dat is ook mijn plan dit jaar! Wil in augustus / september gaan. Jij hebt die combi dus al eerder gedaan begrijp ik? Vertel! Welke stad eerst en hoe van de ene naar de andere stad?
Mooi dat ik hem dan niet heb gedaan :P

Cool! Wij hebben het expres niet in Juli/Augustus/September gepland, want in 2014 waren we in de zomer in NY...geen pretje. Denk dat Juni beter uit te houden is. Washington zijn we toentertijd maar 1 dag geweest (dagtripje vanuit New York, waar we 9 dagen hadden)...we dachten dat dat genoeg was, maar wat hing er in Washington een leuke sfeer zeg. Zoveel te doen ook. Zelfs in NY hebben we nog dingen gemist. Leek ons dus de perfecte combo. We hebben een treinrit geboekt bij Amtrak. Die brengt ons van Washington Union Station naar Penn Station in NY. Drie uurtjes reistijd ofzo. Goedkoper dan een vliegticket en we wilden wel eens een treinrit meemaken in de USA.

Gezien wij eerder gaan dan jullie zal ik nog wel wat tips doorgeven als we geweest zijn :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_160673876
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Mooi dat ik hem dan niet heb gedaan :P

Cool! Wij hebben het expres niet in Juli/Augustus/September gepland, want in 2014 waren we in de zomer in NY...geen pretje. Denk dat Juni beter uit te houden is. Washington zijn we toentertijd maar 1 dag geweest (dagtripje vanuit New York, waar we 9 dagen hadden)...we dachten dat dat genoeg was, maar wat hing er in Washington een leuke sfeer zeg. Zoveel te doen ook. Zelfs in NY hebben we nog dingen gemist. Leek ons dus de perfecte combo. We hebben een treinrit geboekt bij Amtrak. Die brengt ons van Washington Union Station naar Penn Station in NY. Drie uurtjes reistijd ofzo. Goedkoper dan een vliegticket en we wilden wel eens een treinrit meemaken in de USA.

Gezien wij eerder gaan dan jullie zal ik nog wel wat tips doorgeven als we geweest zijn :)
Ik wilde in eerste instantie in september dit jaar gaan, maar heb ontdekt dat de hotels dan veel duurder zijn dan in augustus, dus daarom voor eind augustus gekozen (maar mogelijk verander ik dat nog). Ik hou er wel rekening mee dat het dan hot hot hot is daar. Gelukkig kan ik daar heel goed tegen. Ben in 2013 in juni in New York geweest en in 2014 in september. Was toen elke dag zo'n 25 a 28 graden, vond dat goed te doen. Behalve in de metrogangen.. echt ranzig benauwd was het daar.
Ben zelf inmiddels 4 keer in New York geweest (2x 10 dagen en 2x 7 dagen), maar heb nog lang niet alles gezien en gedaan wat ik wil. En verder hou ik gewoon van die stad, alleen al daar rondlopen vind ik fantastisch O+

Ok trein dus van Washington naar New York. Ga dat binnenkort eens verder onderzoeken of ik met de trein of bus zal gaan.
Hoor graag jouw tips als je geweest bent :Y
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_160732417
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:50 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ik wilde in eerste instantie in september dit jaar gaan, maar heb ontdekt dat de hotels dan veel duurder zijn dan in augustus, dus daarom voor eind augustus gekozen (maar mogelijk verander ik dat nog). Ik hou er wel rekening mee dat het dan hot hot hot is daar. Gelukkig kan ik daar heel goed tegen. Ben in 2013 in juni in New York geweest en in 2014 in september. Was toen elke dag zo'n 25 a 28 graden, vond dat goed te doen. Behalve in de metrogangen.. echt ranzig benauwd was het daar.
Ben zelf inmiddels 4 keer in New York geweest (2x 10 dagen en 2x 7 dagen), maar heb nog lang niet alles gezien en gedaan wat ik wil. En verder hou ik gewoon van die stad, alleen al daar rondlopen vind ik fantastisch O+

Ok trein dus van Washington naar New York. Ga dat binnenkort eens verder onderzoeken of ik met de trein of bus zal gaan.
Hoor graag jouw tips als je geweest bent :Y
Je zou ook met de Bolt Bus kunnen gaan! Hebben wij prima ervaringen mee toen we vanuit NY naar Philadelphia zijn gegaan voor een dagtrip.
pi_160795285
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:11 schreef Fargo het volgende:

[..]

Je zou ook met de Bolt Bus kunnen gaan! Hebben wij prima ervaringen mee toen we vanuit NY naar Philadelphia zijn gegaan voor een dagtrip.
dank voor de tip ^O^
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_160796995
Gister tickets geboekt voor Tori Kelly in het Beacon Theatre. Was het al maar 28 april!
Be brave. Be kind.
  zondag 20 maart 2016 @ 18:43:09 #211
39793 Moody
el moody
pi_160816588
Book of Mormon in da pocket :D
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_160816683
quote:
10s.gif Op zondag 20 maart 2016 18:43 schreef Moody het volgende:
Book of Mormon in da pocket :D
Oh, die is echt geweldig ja! Heb 'm inmiddels 2x op Broadway gezien en 5x in Londen. :D :@
En nog elke keer lig ik helemaal in een deuk.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  zondag 20 maart 2016 @ 18:47:00 #213
39793 Moody
el moody
pi_160816719
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 18:46 schreef Felixa het volgende:

[..]

Oh, die is echt geweldig ja! Heb 'm inmiddels 2x op Broadway gezien en 5x in Londen. :D :@
En nog elke keer lig ik helemaal in een deuk.
Je drinkt teveel denk ik :P

Nee...ik verheug me er ook op. Avond later ga ik naar Wicked, maar heb er spijt van dat ik daar kaarten voor gekocht heb :')
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_160817224
Er zitten veel briljante details in.
Let bijv. maar 's op het schort/de rok van Mrs. Brown op het vliegveld. ;)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_160832636
Waar kopen jullie die musical kaartjes? Zit er ook nog over te denken om naar een musical te gaan half mei.
pi_160832791
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:34 schreef kreuk050 het volgende:
Waar kopen jullie die musical kaartjes? Zit er ook nog over te denken om naar een musical te gaan half mei.
Voor The Lion king heb ik toen tickets gekocht via ticketmaster.com
  dinsdag 22 maart 2016 @ 07:34:48 #217
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_160849455
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:50 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ik wilde in eerste instantie in september dit jaar gaan, maar heb ontdekt dat de hotels dan veel duurder zijn dan in augustus, dus daarom voor eind augustus gekozen (maar mogelijk verander ik dat nog). Ik hou er wel rekening mee dat het dan hot hot hot is daar. Gelukkig kan ik daar heel goed tegen. Ben in 2013 in juni in New York geweest en in 2014 in september. Was toen elke dag zo'n 25 a 28 graden, vond dat goed te doen. Behalve in de metrogangen.. echt ranzig benauwd was het daar.
Ben zelf inmiddels 4 keer in New York geweest (2x 10 dagen en 2x 7 dagen), maar heb nog lang niet alles gezien en gedaan wat ik wil. En verder hou ik gewoon van die stad, alleen al daar rondlopen vind ik fantastisch O+

Ok trein dus van Washington naar New York. Ga dat binnenkort eens verder onderzoeken of ik met de trein of bus zal gaan.
Hoor graag jouw tips als je geweest bent :Y
Megabus (of bolt of greyhound) is een stuk goedkoper, denk aan ongeveer 20 dollar, maar ook een stuk vervelender.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 22 maart 2016 @ 09:55:39 #218
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_160851732
Wij zijn met de bus (greyhound) naar Philadelphia gegaan vanuit New York. Prima bevallen voor een dagje (maar dat is ook maar 2 uur enkele reis) en indd heel goedkoop
  Moderator dinsdag 22 maart 2016 @ 23:00:50 #219
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160875493
Tickets geboekt, wij zijn eind oktober in New York *O* Voor het eerst weer sinds 2001, veel te lang geleden O+ Hoe is het weer tegen die tijd? Toen ik er destijds was in januari vroor het stevig onder de nul. Eind oktober zal het denk ik nog redelijk weer zijn?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator dinsdag 22 maart 2016 @ 23:02:39 #220
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160875564
Wat musicals betreft: ik zou zelf niet snel voor The Lion King gaan. Prachtige kostuums maar voor de rest best wel saai. Wicked is wel aardig maar vind ik zelf ook niet de beste show.

Ik zou zelf Phantom of Les Miserables aanraden. Book of Mormons heb ik nog niet gezien maar daar wil ik zeker heen!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_160878878
Ahh New York City..
The Big Apple..

Van Times Square tot het Vrijheidsbeeld en van Ground Zero tot het Empire State Building.

Elke keer als ik er kom word ik weer verrast en vind ik het helemaal fantastisch om er rond te lopen.
Jammer alleen dat het niet om de hoek van Europa ligt.
I wanna see what life is like from the mountain top
pi_160878888
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:00 schreef MaJo het volgende:
Tickets geboekt, wij zijn eind oktober in New York *O* Voor het eerst weer sinds 2001, veel te lang geleden O+ Hoe is het weer tegen die tijd? Toen ik er destijds was in januari vroor het stevig onder de nul. Eind oktober zal het denk ik nog redelijk weer zijn?
Ik was er eind oktober 2011 en het weer was prima. Graadje of 15-18. Dun jasje aan en gaan.
Hoelang ga je? En wat ga je allemaal doen daar?

[ Bericht 0% gewijzigd door datisnietwaar op 23-03-2016 02:42:36 ]
I wanna see what life is like from the mountain top
  ESF Reporter woensdag 23 maart 2016 @ 06:48:38 #223
87554 Cee
Welluk?
pi_160879212
quote:
10s.gif Op zondag 20 maart 2016 18:43 schreef Moody het volgende:
Book of Mormon in da pocket :D
_O_
Perfecte keuze.
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:33:21 #224
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_160881498
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:00 schreef MaJo het volgende:
Tickets geboekt, wij zijn eind oktober in New York *O* Voor het eerst weer sinds 2001, veel te lang geleden O+ Hoe is het weer tegen die tijd? Toen ik er destijds was in januari vroor het stevig onder de nul. Eind oktober zal het denk ik nog redelijk weer zijn?
O+ O+ Tof! Hoe lang ga je?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_160881665
Je kunt ook via playbill.com kijken wat er allemaal speelt en kaartjes kopen. Kan vaak ook gewoon direct bij het theater zelf. En als het je niet zoveel uitmaakt wat je ziet en wanneer dan zijn er ook ticket booths met kaarten voor voorstellingen diezelfde avond met flinke kortingen (https://www.tdf.org/nyc/7/TKTS-ticket-booths). Staat er sowieso eentje op Time Square. Zelf geen gebruik van gemaakt want ik wilde hele specifieke voorstellingen zien destijds, maar volgens mij is het wel een puik systeem als je graag 'een Broadway-voorstelling' wilt zien en niet teleurgesteld bent als het niet doorgaat. Staan wel vaak lange rijen!

Ik heb vorige keren twee voorstellingen gezien vooral vanwege de acteurs (Alan Rickman, Patrick Stewart en Ian McKellen O+) maar dit jaar speelt er niemand die graag zou willen zien, dus we slaan maar even over want Broadway is niet echt goedkoop ;(
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_160881719
Ik verbaas me enorm over het feit dat ik hier niemand hoor over Sleep No More. Dingen als Lion King, Phantom, Wicked of Les Miserables zijn toch een beetje platgetreden paden als het op musicals aankomt. Hebben in Nederland ook gespeeld. Nou heb ik niks tegen platgetreden paden (yay Vrijheidsbeeld, Empire State Building, etc.) maar waarom zou je niet iets unieks gaan zien wat je nergens anders ter wereld kunt krijgen? Nou ja, ieder z'n meug natuurlijk. :).
"Hij lijkt 100% op de gemiddelde bear-pornoster" - Cairon
  Moderator woensdag 23 maart 2016 @ 12:29:18 #227
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160883768
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2016 02:22 schreef datisnietwaar het volgende:

[..]

Ik was er eind oktober 2011 en het weer was prima. Graadje of 15-18. Dun jasje aan en gaan.
Hoelang ga je? En wat ga je allemaal doen daar?
Klinkt prima ^O^

We gaan eerst een rondreis van 3 weken in Oost-Canada en Noord-Oost VS doen. Daarna vliegen we van Toronto naar NY. Deze vlucht is nog niet geboekt maar ik ga op dit moment uit van 5 dagen NY (4 nachten). Ik ben er zelf al eens geweest in 2001 maar voor mijn man wordt het de eerste keer. Het zullen waarschijnlijk de usual dingen zijn (vrijheidsbeeld, Times Square, 9/11 memorial) maar we willen ook wel wat apartere dingen doen. Zo lijkt the High Line ons tof ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

O+ O+ Tof! Hoe lang ga je?
Een dag of 5 O+

quote:
11s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:44 schreef Gellarboy het volgende:
Ik verbaas me enorm over het feit dat ik hier niemand hoor over Sleep No More. Dingen als Lion King, Phantom, Wicked of Les Miserables zijn toch een beetje platgetreden paden als het op musicals aankomt. Hebben in Nederland ook gespeeld. Nou heb ik niks tegen platgetreden paden (yay Vrijheidsbeeld, Empire State Building, etc.) maar waarom zou je niet iets unieks gaan zien wat je nergens anders ter wereld kunt krijgen? Nou ja, ieder z'n meug natuurlijk. :).
Er is een groot verschil tussen een musical in Nederland of op Broadway ;) Maar dat Sleep no More klinkt ook fantastisch!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_160883959
maar we willen ook wel wat apartere dingen doen.

[/quote]

Tip: boek een helikoptervlucht ;)
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  Moderator woensdag 23 maart 2016 @ 12:49:02 #229
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160884142
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:39 schreef laffer het volgende:

Tip: boek een helikoptervlucht ;)
Dat gaat met vliegangst niet lukken ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door MaJo op 23-03-2016 13:01:23 ]
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_160896376
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:49 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat gaat met vliegangst niet lukken ;)
Hoe kom je in New York dan?
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_160896496
Sleep no more staat wel op mijn lijstje hor!

Vriendin schrijft zelf haar scriptie over deze voorstelling.

Lijkt me geweldig!
Be brave. Be kind.
pi_160896548
quote:
11s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:44 schreef Gellarboy het volgende:
Ik verbaas me enorm over het feit dat ik hier niemand hoor over Sleep No More. Dingen als Lion King, Phantom, Wicked of Les Miserables zijn toch een beetje platgetreden paden als het op musicals aankomt. Hebben in Nederland ook gespeeld. Nou heb ik niks tegen platgetreden paden (yay Vrijheidsbeeld, Empire State Building, etc.) maar waarom zou je niet iets unieks gaan zien wat je nergens anders ter wereld kunt krijgen? Nou ja, ieder z'n meug natuurlijk. :).
Misschien omdat het een off-Broadway show is? En ook niet echt Broadway, want de show is begonnen in London en is daar nog veel grootser.

Ik twijfel wel of ik mijn Wicked tickets moet verkopen voor Sleep No More. Mijn vrouw vind Wicked leuk (nooit gezien, maar het thema spreekt aan), maar Sleep No More lijkt me veel meer memorabel.

Lijkt me een gouden combi; Book of Mormon en Sleep No More _O_

Het blijft wel vaag. Je krijgt een masker op en kunt door de set wandelen terwijl het verhaal speelt. Kun je iets meer vertellen wellicht?
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  Moderator woensdag 23 maart 2016 @ 21:28:13 #233
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160896778
quote:
10s.gif Op woensdag 23 maart 2016 21:19 schreef Moody het volgende:

[..]

Hoe kom je in New York dan?
:P Ik ga het alleen niet ook nog eens voor de lol opzoeken.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 23 maart 2016 @ 22:16:03 #234
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_160898893
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:00 schreef MaJo het volgende:
Tickets geboekt, wij zijn eind oktober in New York *O* Voor het eerst weer sinds 2001, veel te lang geleden O+ Hoe is het weer tegen die tijd? Toen ik er destijds was in januari vroor het stevig onder de nul. Eind oktober zal het denk ik nog redelijk weer zijn?
Wij hadden vorig jaar in begin oktober prachtig weer :)


Oh en ik had hem MaJo ookal gegeven maar ik wil even foodtip droppen:
Bare burger O+ en dan als voorafje (wel met minimaal twee personen want veel) de macho fries van the secret menu bestellen :D


En dumplings: tasty dumpling in chinatown O+
8 geweldige dumplings voor ongeveer 1,50 (de meest simpele op het menu)
pi_160899638
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:49 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat gaat met vliegangst niet lukken ;)
Die helikoptervlucht kun je heus boeken ook al heb je vliegangst!
Het is alleen jammer van het geld ;)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_160905024
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 21:23 schreef Moody het volgende:
Het blijft wel vaag. Je krijgt een masker op en kunt door de set wandelen terwijl het verhaal speelt. Kun je iets meer vertellen wellicht?
Ik heb het dus nog niet zelf beleefd, maar dit is wat ik er over gelezen heb...
Drie oude pakhuizen zijn verbouwd tot het zgn. McKittrick Hotel.
Bij binnenkomst krijg je een speelkaart met een getal erop en kun je een drankje drinken in de Manderlay Bar. Alles in jaren 20 film noir-stijl. Na een poosje worden de nummers van de kaarten omgeroepen en dient iedereen met het corresponderende nummer in een lift te stappen. Wanneer je samen of in een groepje gaat krijgt iedereen een ander nummer, zodat je van elkaar gescheiden raakt. Je krijgt een Eyes Wide Shut-achtig masker op en het is verboden om te praten. Er zijn 5 (+1 "geheime") verdiepingen waarop je naar buiten gelaten kunt worden.

Over deze 5 verdiepingen zijn ruim 100 kamers te vinden om te verkennen. De decors er in zijn tot in de kleinste details uitgewerkt. Het zijn niet allemaal kamers, maar er is ook een tuin, een bos, een kerkhof waarbij ook echt de illusie wordt gewekt dat je buiten loopt (wind, geluiden, geuren, etc). Het publiek wordt uitgenodigd om laden in kamers open te trekken, brieven te lezen, eten en drinken te proeven. Alles wat je tegenkomt is interactief.

Terwijl je rondloopt voert de cast een stomme (ongesproken dus, het is wel leuk oO<.) vertolking van MacBeth op, door het hele gebouw. Je moet dus eerst castmembers tegenkomen, vervolgens kun je met ze mee lopen naar bepaalde kamers en daar gebeuren dan dingen. Er zijn continu scenes die zich tegelijk afspelen en daarom is het zo tof dat je groepje uit elkaar moet. Na afloop kom je weer samen in de Manderlay Bar, wissel je ervaringen uit en maak je hopelijk samen het verhaal compleet. Je hebt overigens 3 uur lang om rond te lopen en in die tijd wordt het verhaal 3 keer opgevoerd. Dus je kunt ook dingen die je het eerste uur gemist hebt het tweede uur wel zien. Je schijnt alleen volkomen gedesoriënteerd te raken in het donkere hotel, dus het is lastig om bewust ergens proberen te zijn.

Er bestaat (as usual) een enorme fan community omheen en die mensen kicken enorm op zgn. one on ones. Dan neemt een acteur je bij de hand om vervolgens met je naar een plek te gaan waar niemand anders heen kan. Ik heb eens iets gelezen over een bezoeker die in een kast werd opgesloten _O-. En daar krijg je dan een sleutel of een haarlok ofzo. Of je masker wordt afgedaan en je krijgt een kus op je voorhoofd. Freaky shit. :).

Anyhoo, dat lijkt me dus supervet. Aflevering 7 van Gossip Girl seizoen 5 draait om (/tijdens) Sleep No More.
Op 29 mei ga ik het zelf meemaken. *O*.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gellarboy op 24-03-2016 10:22:27 ]
"Hij lijkt 100% op de gemiddelde bear-pornoster" - Cairon
pi_160905050
Sets:









Cast en publiek:









Manderlay Bar:



[ Bericht 24% gewijzigd door Gellarboy op 24-03-2016 11:59:29 ]
"Hij lijkt 100% op de gemiddelde bear-pornoster" - Cairon
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 16:44:56 #238
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160913522
Klinkt wel heel tof! Weet alleen niet of ik het aan zou durven, krijg nog wel eens een paniekaanval als ik het gevoel heb niet weg te kunnen :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 21:43:32 #239
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160921495
Goffer, zit even te kijken naar de prijs van musicals en Book of Mormon kost al gauw 225 dollar per ticket 8)7 Dat zijn toch geen prijzen meer -O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_160928907
Pff dat is inderdaad veel te veel...
  vrijdag 25 maart 2016 @ 11:20:04 #241
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_160929143
Lion King zagen wij in 2014 op Broadway...die was al helemaal ''spotgoedkoop'' :'( :X Maar je krijgt er bij die musicals wel wat voor terug! Dit jaar gaan wij, voornamelijk door de kosten, niet weer naar een musical. Lion King was sowieso degene die we het liefst hadden gezien (wat was die gaaf zeg!), maar meer zien is gewoon te duur. Gaan we in plaats daarvan liever een keer naar de film in NYC.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator vrijdag 25 maart 2016 @ 11:34:53 #242
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160929417
Is de wijk Woodside (Queens) een beetje ok? Zie daar een hotel voor 400 euro voor 4 nachten, met eigen badkamer. Wat is het addertje? Krijgt ook goede recensies op Booking.com.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 11:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
Lion King zagen wij in 2014 op Broadway...die was al helemaal ''spotgoedkoop'' :'( :X Maar je krijgt er bij die musicals wel wat voor terug! Dit jaar gaan wij, voornamelijk door de kosten, niet weer naar een musical. Lion King was sowieso degene die we het liefst hadden gezien (wat was die gaaf zeg!), maar meer zien is gewoon te duur. Gaan we in plaats daarvan liever een keer naar de film in NYC.
Ik vind de Lion King dus echt helemaal niks aan :@ Ja de opening is prachtig (ik denk de mooiste opening van een musical die ik ooit gezien heb, en dat zijn er nogal wat ;)) maar de rest vond ik echt slaapverwekkend saai :O
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 25 maart 2016 @ 14:15:34 #243
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_160932325
quote:
[..]

Ik vind de Lion King dus echt helemaal niks aan :@ Ja de opening is prachtig (ik denk de mooiste opening van een musical die ik ooit gezien heb, en dat zijn er nogal wat ;)) maar de rest vond ik echt slaapverwekkend saai :O
Misschien dat wij het zo gaaf vonden omdat het meteen de enige was die we gezien hebben in NYC. Naast dat we de musical gewoon onwijs gaaf was, was het gewoon nog specialer omdat we ons beseften dat we een voorstelling aan het kijken waren op Broadway...net even wat anders dan een klein zaaltje in Roosendaal of iets dergelijks :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator vrijdag 25 maart 2016 @ 14:30:17 #244
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160932578
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 14:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Misschien dat wij het zo gaaf vonden omdat het meteen de enige was die we gezien hebben in NYC. Naast dat we de musical gewoon onwijs gaaf was, was het gewoon nog specialer omdat we ons beseften dat we een voorstelling aan het kijken waren op Broadway...net even wat anders dan een klein zaaltje in Roosendaal of iets dergelijks :P
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen :Y Voor mij was die ervaring wat gemixt. De ene show die ik zag was echt overweldigend (Miss Saigon) maar de andere 2 shows vielen ontzettend tegen (Jekyll and Hyde en Les Miserables). De kwaliteit van beiden was echt ondermaats, dat is iets wat je niet van Broadway verwacht. Maar wat wil je met David Hasselhof in de hoofdrol van Jekyll and Hyde :') Mensen riepen gewoon boe op het einde, dat was echt gênant :X
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 25 maart 2016 @ 22:46:38 #245
39793 Moody
el moody
pi_160947833
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 21:43 schreef MaJo het volgende:
Goffer, zit even te kijken naar de prijs van musicals en Book of Mormon kost al gauw 225 dollar per ticket 8)7 Dat zijn toch geen prijzen meer -O-
Ik heb $189 per ticket betaald voor hele goede plaatsen (Orchestra rij K mid row).
Nog grappiger...$250 voor goede plaatsen voor Billy Joel.
Veel geld, maar de hele NYC trip is al reteduur, dus tja...

Vliegtickets voor ¤350 per stuk....dat compenseert een beetje :P

[ Bericht 6% gewijzigd door Moody op 25-03-2016 22:53:00 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  vrijdag 25 maart 2016 @ 22:49:04 #246
39793 Moody
el moody
pi_160947917
quote:
17s.gif Op donderdag 24 maart 2016 09:53 schreef Gellarboy het volgende:

[..]

Ik heb het dus nog niet zelf beleefd, maar dit is wat ik er over gelezen heb...
Drie oude pakhuizen zijn verbouwd tot het zgn. McKittrick Hotel.
Bij binnenkomst krijg je een speelkaart met een getal erop en kun je een drankje drinken in de Manderlay Bar. Alles in jaren 20 film noir-stijl. Na een poosje worden de nummers van de kaarten omgeroepen en dient iedereen met het corresponderende nummer in een lift te stappen. Wanneer je samen of in een groepje gaat krijgt iedereen een ander nummer, zodat je van elkaar gescheiden raakt. Je krijgt een Eyes Wide Shut-achtig masker op en het is verboden om te praten. Er zijn 5 (+1 "geheime") verdiepingen waarop je naar buiten gelaten kunt worden.

Over deze 5 verdiepingen zijn ruim 100 kamers te vinden om te verkennen. De decors er in zijn tot in de kleinste details uitgewerkt. Het zijn niet allemaal kamers, maar er is ook een tuin, een bos, een kerkhof waarbij ook echt de illusie wordt gewekt dat je buiten loopt (wind, geluiden, geuren, etc). Het publiek wordt uitgenodigd om laden in kamers open te trekken, brieven te lezen, eten en drinken te proeven. Alles wat je tegenkomt is interactief.

Terwijl je rondloopt voert de cast een stomme (ongesproken dus, het is wel leuk oO<.) vertolking van MacBeth op, door het hele gebouw. Je moet dus eerst castmembers tegenkomen, vervolgens kun je met ze mee lopen naar bepaalde kamers en daar gebeuren dan dingen. Er zijn continu scenes die zich tegelijk afspelen en daarom is het zo tof dat je groepje uit elkaar moet. Na afloop kom je weer samen in de Manderlay Bar, wissel je ervaringen uit en maak je hopelijk samen het verhaal compleet. Je hebt overigens 3 uur lang om rond te lopen en in die tijd wordt het verhaal 3 keer opgevoerd. Dus je kunt ook dingen die je het eerste uur gemist hebt het tweede uur wel zien. Je schijnt alleen volkomen gedesoriënteerd te raken in het donkere hotel, dus het is lastig om bewust ergens proberen te zijn.

Er bestaat (as usual) een enorme fan community omheen en die mensen kicken enorm op zgn. one on ones. Dan neemt een acteur je bij de hand om vervolgens met je naar een plek te gaan waar niemand anders heen kan. Ik heb eens iets gelezen over een bezoeker die in een kast werd opgesloten _O-. En daar krijg je dan een sleutel of een haarlok ofzo. Of je masker wordt afgedaan en je krijgt een kus op je voorhoofd. Freaky shit. :).

Anyhoo, dat lijkt me dus supervet. Aflevering 7 van Gossip Girl seizoen 5 draait om (/tijdens) Sleep No More.
Op 29 mei ga ik het zelf meemaken. *O*.
Thnx :D
Ik ga mijn Wicked tickets verkopen ^O^
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_160953472
Ik betaalde ook bijna $100 voor kaartjes voor echt kleine voorstellingen in kleine theaters. Een beetje vergelijkbaar met een achterafzaaltje in Roosendaal ja :') Het zal er ook wel mee te maken hebben dat er geen overheidssubsidie enzo is voor culturele dingen. Maar ik vond het wel echt het geld waard. Niet eens zo zeer voor de voorstelling (eentje was heel gaaf maar Waiting for Godot was me toch een partij saai :O ) maar gewoon om zulke grootheden in het echt te zien spelen. David Haselhoff zou daar voor mij inderdaad ook niet direct onder vallen :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_160999837
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:46 schreef Moody het volgende:

[..]

Ik heb $189 per ticket betaald voor hele goede plaatsen (Orchestra rij K mid row).
Nog grappiger...$250 voor goede plaatsen voor Billy Joel.
Veel geld, maar de hele NYC trip is al reteduur, dus tja...

Vliegtickets voor ¤350 per stuk....dat compenseert een beetje :P
350 is wel erg goedkoop. Via welke site gevonden?
  maandag 28 maart 2016 @ 15:49:50 #249
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_160999949
Sleep no more is tof maar ik zou er zo weinig mogelijk over opzoeken.

Tevens ga op een suffe dag (ma of di) en zorg er voor dat je in het vroegste of een-na vroegste slot zit. Dan heb je langer omdat iedereen pas helemaal aan het einde er uit gestuurd wordt, en is het minder druk in het begin (ze hebben de hoeveelheid mensen die ze toelaten verhoogt en hoe drukker het is, hoe vervelender het is).
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 4 april 2016 @ 11:38:30 #250
39793 Moody
el moody
pi_161165289
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:45 schreef Craptacular het volgende:

[..]

350 is wel erg goedkoop. Via welke site gevonden?
Cheaptickets. ¤790,- voor 2 pers incl. alle kosten. Heb in februari geboekt, dus ik ken de huidige prijzen niet.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_161166242
Als jullie op JFK vliegen hoe komen jullie dan in Manhattan?
Er zijn heel veel mogelijkheden en ik denk dat de taxi de leukste is.

Moet je die reserveren of gewoon instappen op JFK? We zijn met 4 en 4 koffers.
pi_161166461
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 12:32 schreef kreuk050 het volgende:
Als jullie op JFK vliegen hoe komen jullie dan in Manhattan?
Er zijn heel veel mogelijkheden en ik denk dat de taxi de leukste is.

Moet je die reserveren of gewoon instappen op JFK? We zijn met 4 en 4 koffers.
Ik wou met een shuttle service vanaf Newark mäar belandde op JFK.
Vond de metro goed te doen en goedkoop.

Maar pas bij het uitstappen uit de metro zag ik het eerste stukje NY.
Hell To The Liars
pi_161166990
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 12:32 schreef kreuk050 het volgende:
Als jullie op JFK vliegen hoe komen jullie dan in Manhattan?
Er zijn heel veel mogelijkheden en ik denk dat de taxi de leukste is.

Moet je die reserveren of gewoon instappen op JFK? We zijn met 4 en 4 koffers.
Heb het met de taxi gedaan, gewoon i nde rij gaan staan en voor 50 dollar(2013) kan je overal in manhattan gedropt worden.
Was wel erg leuk om een keer te doen, voor al het moement dat je de skyline van manhattan in het echt ziet O+
PSN: Metal_Akilla
pi_161167021
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 13:10 schreef Akilla het volgende:

[..]

Heb het met de taxi gedaan, gewoon i nde rij gaan staan en voor 50 dollar(2013) kan je overal in manhattan gedropt worden.
Was wel erg leuk om een keer te doen, voor al het moement dat je de skyline van manhattan in het echt ziet O+
Ok cool doen we dat :)
pi_161167030
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 12:42 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik wou met een shuttle service vanaf Newark mäar belandde op JFK.
Vond de metro goed te doen en goedkoop.

Maar pas bij het uitstappen uit de metro zag ik het eerste stukje NY.
Hmm ga liever met de taxi dan, dan zie je nog wat ;)
pi_161167243
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 13:13 schreef kreuk050 het volgende:

[..]

Hmm ga liever met de taxi dan, dan zie je nog wat ;)
groot gelijk, hou wel rekening met file's.

de metro was trouwens ook wel hilarisch door de 'ghetto'.
Hell To The Liars
  maandag 4 april 2016 @ 13:43:16 #257
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_161167603
Het is inderdaad wel vaak druk op de weg (60 minuten van Newark naar 86th) maar wel heel tof om alle buurten te doorkruisen zo. Tarief was in 2014 70 dollar geloof ik? Of 60 exclusief tol?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_161169319
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 12:32 schreef kreuk050 het volgende:
Als jullie op JFK vliegen hoe komen jullie dan in Manhattan?
Er zijn heel veel mogelijkheden en ik denk dat de taxi de leukste is.

Moet je die reserveren of gewoon instappen op JFK? We zijn met 4 en 4 koffers.
Vanaf JFK pak ik gewoon de taxi.
Afgelopen keer heb ik de metro gepakt naar JFK dat doe ik nooit meer, ik was toen met 2 personen en 2 koffers...
pi_161171613
quote:
17s.gif Op maandag 4 april 2016 13:43 schreef Debsterr het volgende:
Het is inderdaad wel vaak druk op de weg (60 minuten van Newark naar 86th) maar wel heel tof om alle buurten te doorkruisen zo. Tarief was in 2014 70 dollar geloof ik? Of 60 exclusief tol?
Op de website van JFK staat 52 dollar naar overal in Manhattan.
pi_161171695
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 15:16 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Vanaf JFK pak ik gewoon de taxi.
Afgelopen keer heb ik de metro gepakt naar JFK dat doe ik nooit meer, ik was toen met 2 personen en 2 koffers...
mijn koffer was pleitte, dat scheelde.
anders was ie buiten bij Jamaica Station wel gejat had ik het idee.

enige plek/ moment waar ik me onveilig heb gevoeld trouwens
Hell To The Liars
  maandag 4 april 2016 @ 17:18:58 #261
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_161171846
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 17:04 schreef kreuk050 het volgende:

[..]

Op de website van JFK staat 52 dollar naar overal in Manhattan.
Ik was in de war (wij gingen via Newark ;) )
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 4 april 2016 @ 17:20:09 #262
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_161171861
Wel goed opletten als je terug gaat naar JFK. Zijn aparte terminals, die niet met elkaar verbonden zijn. Goed te doen met metro ook, maar je moet opletten dat je bij de goeie terminal uitstapt :P
pi_161172346
In juni 8 dagen naar NY! Tweede keer, relatief snel na de vorige (in augustus 2014, ook 8 dagen). Vorige keer alleen, nu met vriendin. Er zijn nog een hoop dingen die ik nog niet gezien heb, alhoewel de 'standaard' highlights ook zeker weer bezocht zullen gaan worden! :) Misschien nog een dagtripje naar Philadelphia, maar misschien ook wel de hele tijd in NY blijven. Keuzes, keuzes.

Ik heb nu al zin in de drukte, de mensen, het eten, de sfeer O+
pi_161172352
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 17:09 schreef Droopie het volgende:

[..]

mijn koffer was pleitte, dat scheelde.
anders was ie buiten bij Jamaica Station wel gejat had ik het idee.

enige plek/ moment waar ik me onveilig heb gevoeld trouwens
serieus?
Ik totaal niet, er liep ook genoeg personeel van de MTA rond
pi_161172420
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 17:50 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

serieus?
Ik totaal niet, er liep ook genoeg personeel van de MTA rond
ik ging rondje buiten lopen om sigaretje te roken en het was donker en voor mijn gevoel (ik moest 1,5 uur wachten op vliegveld ivm verdwenen koffer formaliteiten) waren er geen touristen meer.
was trouwens mijn eerste reis overzee
Hell To The Liars
  maandag 4 april 2016 @ 20:36:05 #266
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_161177014
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 17:49 schreef Dropbox het volgende:
In juni 8 dagen naar NY! Tweede keer, relatief snel na de vorige (in augustus 2014, ook 8 dagen). Vorige keer alleen, nu met vriendin. Er zijn nog een hoop dingen die ik nog niet gezien heb, alhoewel de 'standaard' highlights ook zeker weer bezocht zullen gaan worden! :) Misschien nog een dagtripje naar Philadelphia, maar misschien ook wel de hele tijd in NY blijven. Keuzes, keuzes.

Ik heb nu al zin in de drukte, de mensen, het eten, de sfeer O+
Leuk! Wij zijn er ook in juni, voor 5 dagen. Veel plezier!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_161177441
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 12:32 schreef kreuk050 het volgende:
Als jullie op JFK vliegen hoe komen jullie dan in Manhattan?
Er zijn heel veel mogelijkheden en ik denk dat de taxi de leukste is.

Moet je die reserveren of gewoon instappen op JFK? We zijn met 4 en 4 koffers.
Ik ben nu 4 keer in New York geweest, waarvan ik de laatste 3 keren op JFK heb gevlogen. 1e keer daarvan met een shuttlebus (van tevoren geboekt, maar je kan ook ter plaatse een kaartje kopen) naar Manhattan gegaan. Waren toen met zijn 2-en en 2 koffers. Was prima te doen, hoewel het door het drukke verkeer wel een best lange rit was.
Laatste 2 keren was ik in mijn ééntje en ben toen met het openbaar vervoer naar Manhattan gegaan: eerst de Airtrain en daarna met de trein of metro. 1e keer was zeer goed te doen, want had een hotel vlakbij Penn station en de trein stopt daar ook. 2e keer ging het op zich ook goed, maar moest toen na de Airtrain 2 metro's nemen en dat was onhandig op een gegeven moment met al die metropoortjes en mijn grote koffer :') Voordeel van het openbaar vervoer: het is goedkoop en het is de snelste manier om in Manhattan te komen. Beide keren was bij het mij trouwens wel zo dat het op dat moment geen spitstijd was en het daardoor relatief rustig was.
Als jullie met zijn 4-en zijn zou ik zeker voor een taxi kiezen. De kosten kan je dan delen en het is wel de optie die het meeste comfort biedt. Als het je 1e keer New York is, raad ik het helemaal aan. Alleen al om dat moment te ervaren dat je ineens de skyline van New York in beeld krijgt O+

[ Bericht 0% gewijzigd door MissJ op 04-04-2016 20:52:34 ]
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 4 april 2016 @ 22:07:16 #268
269689 crew  Viv
pi_161181166
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 20:46 schreef MissJ het volgende:
2e keer ging het op zich ook goed, maar moest toen na de Airtrain 2 metro's nemen en dat was onhandig op een gegeven moment met al die metropoortjes en mijn grote koffer :')
Ja dat is echt onmogelijk, maar naast het poortje heb je zo'n groot hek dat ook open kan. :Y) Is bedoeld voor noodgevallen en er gaat een alarm af, maar dat stopt ook weer vanzelf. Van een local afgekeken. :D
pi_161181253
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 22:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja dat is echt onmogelijk, maar naast het poortje heb je zo'n groot hek dat ook open kan. :Y) Is bedoeld voor noodgevallen en er gaat een alarm af, maar dat stopt ook weer vanzelf. Van een local afgekeken. :D
ja, daar kwam ik op het laatst pas achter :') , ook omdat een local dat deed. Dus toen heb ik dat zelf ook gedaan.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  dinsdag 5 april 2016 @ 05:45:09 #270
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161188022
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 17:49 schreef Dropbox het volgende:
In juni 8 dagen naar NY! Tweede keer, relatief snel na de vorige (in augustus 2014, ook 8 dagen). Vorige keer alleen, nu met vriendin. Er zijn nog een hoop dingen die ik nog niet gezien heb, alhoewel de 'standaard' highlights ook zeker weer bezocht zullen gaan worden! :) Misschien nog een dagtripje naar Philadelphia, maar misschien ook wel de hele tijd in NY blijven. Keuzes, keuzes.

Ik heb nu al zin in de drukte, de mensen, het eten, de sfeer O+
Philly is leuk voor een dag (of twee)! Met de greyhound super goedkoop en bent er in 1,5uur :) dus heel goed te doen als dag tripje.
Wij zijn vorig jaar stom genoeg vergeten een kitchy magneet mee te nemen voor onze vakantie verzameling ;( nog steeds de enige die mist haha
  dinsdag 5 april 2016 @ 08:04:11 #271
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_161188407
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 05:45 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Philly is leuk voor een dag (of twee)! Met de greyhound super goedkoop en bent er in 1,5uur :) dus heel goed te doen als dag tripje.
Wij zijn vorig jaar stom genoeg vergeten een kitchy magneet mee te nemen voor onze vakantie verzameling ;( nog steeds de enige die mist haha
Ik ga er over 5 weken weer heen, herinner me dan en ik pik er eentje voor je op.

edit: en over 8 weken ga ik er weer heen voor als je het over 5 weken vergeet :P

quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 17:49 schreef Dropbox het volgende:
In juni 8 dagen naar NY! Tweede keer, relatief snel na de vorige (in augustus 2014, ook 8 dagen). Vorige keer alleen, nu met vriendin. Er zijn nog een hoop dingen die ik nog niet gezien heb, alhoewel de 'standaard' highlights ook zeker weer bezocht zullen gaan worden! :) Misschien nog een dagtripje naar Philadelphia, maar misschien ook wel de hele tijd in NY blijven. Keuzes, keuzes.

Ik heb nu al zin in de drukte, de mensen, het eten, de sfeer O+
Ik heb bijna een jaar in Philly gewoond en vindt het een hele toffe stad. Het is alleen een iets moeilijkere stad om de hoogtepunten te vinden als toerist omdat de stad daar minder om bekend staat en dus ook minder op in speelt.

De typische touristen dingen in Philly zijn erg US-centric (liberty bell etc.) terwijl er, in mijn mening, veel leukere dingen te doen zijn. Ik heb ooit een lijstje gemaakt met "mijn" aanraders, even kijken of ik die nog op kan duikelen.

Ik zou denk ik wel 2 dagen gaan ipv 1 en een overnachting daar pakken dat je ook 'savonds philly kan exploren en minder gehaast te werk hoeft te gaan.

edit; hier is ie TRV / Philly

[ Bericht 11% gewijzigd door oompaloompa op 05-04-2016 08:20:48 ]
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 5 april 2016 @ 11:20:46 #272
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161191209
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 08:04 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik ga er over 5 weken weer heen, herinner me dan en ik pik er eentje voor je op.

edit: en over 8 weken ga ik er weer heen voor als je het over 5 weken vergeet :P

[..]

Ik heb bijna een jaar in Philly gewoond en vindt het een hele toffe stad. Het is alleen een iets moeilijkere stad om de hoogtepunten te vinden als toerist omdat de stad daar minder om bekend staat en dus ook minder op in speelt.

De typische touristen dingen in Philly zijn erg US-centric (liberty bell etc.) terwijl er, in mijn mening, veel leukere dingen te doen zijn. Ik heb ooit een lijstje gemaakt met "mijn" aanraders, even kijken of ik die nog op kan duikelen.

Ik zou denk ik wel 2 dagen gaan ipv 1 en een overnachting daar pakken dat je ook 'savonds philly kan exploren en minder gehaast te werk hoeft te gaan.

edit; hier is ie TRV / Philly
Ooh jaaaa! Held O+
En indd de eastern state penitentiary is heel indrukwekkend en gaaf. Wij konden ook makkelijk twee dagen vullen :)
pi_161191831
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 20:46 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ik ben nu 4 keer in New York geweest, waarvan ik de laatste 3 keren op JFK heb gevlogen. 1e keer daarvan met een shuttlebus (van tevoren geboekt, maar je kan ook ter plaatse een kaartje kopen) naar Manhattan gegaan. Waren toen met zijn 2-en en 2 koffers. Was prima te doen, hoewel het door het drukke verkeer wel een best lange rit was.
Laatste 2 keren was ik in mijn ééntje en ben toen met het openbaar vervoer naar Manhattan gegaan: eerst de Airtrain en daarna met de trein of metro. 1e keer was zeer goed te doen, want had een hotel vlakbij Penn station en de trein stopt daar ook. 2e keer ging het op zich ook goed, maar moest toen na de Airtrain 2 metro's nemen en dat was onhandig op een gegeven moment met al die metropoortjes en mijn grote koffer :') Voordeel van het openbaar vervoer: het is goedkoop en het is de snelste manier om in Manhattan te komen. Beide keren was bij het mij trouwens wel zo dat het op dat moment geen spitstijd was en het daardoor relatief rustig was.
Als jullie met zijn 4-en zijn zou ik zeker voor een taxi kiezen. De kosten kan je dan delen en het is wel de optie die het meeste comfort biedt. Als het je 1e keer New York is, raad ik het helemaal aan. Alleen al om dat moment te ervaren dat je ineens de skyline van New York in beeld krijgt O+
dan gaan we dat doen! thanks
pi_161199725
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 08:04 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik ga er over 5 weken weer heen, herinner me dan en ik pik er eentje voor je op.

edit: en over 8 weken ga ik er weer heen voor als je het over 5 weken vergeet :P

[..]

Ik heb bijna een jaar in Philly gewoond en vindt het een hele toffe stad. Het is alleen een iets moeilijkere stad om de hoogtepunten te vinden als toerist omdat de stad daar minder om bekend staat en dus ook minder op in speelt.

De typische touristen dingen in Philly zijn erg US-centric (liberty bell etc.) terwijl er, in mijn mening, veel leukere dingen te doen zijn. Ik heb ooit een lijstje gemaakt met "mijn" aanraders, even kijken of ik die nog op kan duikelen.

Ik zou denk ik wel 2 dagen gaan ipv 1 en een overnachting daar pakken dat je ook 'savonds philly kan exploren en minder gehaast te werk hoeft te gaan.

edit; hier is ie TRV / Philly
In augustus 2014 heb ik in 3 weken rondgereisd van Washington D.C. (5dgn) via Philadelphia (2dgn) en New York (8dgn) naar Boston (4dgn). Een fantastische reis, en Philadelphia vond ik een leuke stad. Ik kon die 2 dagen eenvoudig vullen en ik heb veel proberen te doen en zien.

Heb daar de Eastern State Penitentiary bezocht, en ook mijn interesse in US geschiedenis flink kunnen voeden. Reading Terminal Market vond ik ook erg leuk (ribs & pulled pork O+ ). Interessant topic: Schuylkill River Trail en University City zien er mooi uit! Ik heb in m'n eentje dus al veel gezien van de toeristische highlights van Philadelphia, maar aangezien het vriendinliefs eerste keer in de USA is, lijkt het me leuk om ook wat van buiten NYC te laten zien! :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 05:45 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Philly is leuk voor een dag (of twee)! Met de greyhound super goedkoop en bent er in 1,5uur :) dus heel goed te doen als dag tripje.
Wij zijn vorig jaar stom genoeg vergeten een kitchy magneet mee te nemen voor onze vakantie verzameling ;( nog steeds de enige die mist haha
Goed om te lezen dat de bus ook een goede optie is. :Y Twee jaar geleden heb ik het omgekeerde traject met de trein gedaan, dat was inderdaad 1.5 uur, maar nu wil ik niets vastleggen en dan kan Amtrak wel eens een dure optie worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dropbox op 05-04-2016 17:39:35 ]
  dinsdag 5 april 2016 @ 23:17:10 #275
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_161211019
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 17:33 schreef Dropbox het volgende:

[..]

In augustus 2014 heb ik in 3 weken rondgereisd van Washington D.C. (5dgn) via Philadelphia (2dgn) en New York (8dgn) naar Boston (4dgn). Een fantastische reis, en Philadelphia vond ik een leuke stad. Ik kon die 2 dagen eenvoudig vullen en ik heb veel proberen te doen en zien.

Heb daar de Eastern State Penitentiary bezocht, en ook mijn interesse in US geschiedenis flink kunnen voeden. Reading Terminal Market vond ik ook erg leuk (ribs & pulled pork O+ ). Interessant topic: Schuylkill River Trail en University City zien er mooi uit! Ik heb in m'n eentje dus al veel gezien van de toeristische highlights van Philadelphia, maar aangezien het vriendinliefs eerste keer in de USA is, lijkt het me leuk om ook wat van buiten NYC te laten zien! :)

[..]

Goed om te lezen dat de bus ook een goede optie is. :Y Twee jaar geleden heb ik het omgekeerde traject met de trein gedaan, dat was inderdaad 1.5 uur, maar nu wil ik niets vastleggen en dan kan Amtrak wel eens een dure optie worden.
Ja ik pak eigenlijk vrijwel altijd de bus, net iets minder relaxt dan de trein maar stuk goedkoper, veel flexibeler, vaak beter uitzicht (blijft tof om zo;n skyline voor je langzaam te zien verschijnen) en meestal ok internet.

Leuk om te horen dat je je vriendin buiten NYC mee wilt nemen, ik vind nyc een toffe stad om te zijn, maar het is ook wel een beetje een bubble.

Schuylkill is vooral tof als een relaxte dag, of op de fiets de hele trial doen en dan eindigen in Manayunk voor een goede brunch, of te voet tot aan het musuem slenteren met goede views en dan daar langs het water picnicen terwijl er een legioen aan roeiboten langs komt (die oefenen daar vrijwel elke dag).
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_161214069
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 12:32 schreef kreuk050 het volgende:
Als jullie op JFK vliegen hoe komen jullie dan in Manhattan?
Er zijn heel veel mogelijkheden en ik denk dat de taxi de leukste is.

Moet je die reserveren of gewoon instappen op JFK? We zijn met 4 en 4 koffers.
Toen ik in oktober 2011 naar New York ging, vloog ik ook op JFK en na de landing stapten we gewoon een taxi en en werden naar Manhattan gebracht. Superleuk om een te doen.

Aan het einde van de vakantie werden we weer door een taxi van ons hotel naar het vliegveld JFK gebracht, allemaal prima, tot meneer zichzelf even een fooi van 20% in z'n knip hield zonder enig overleg met ons. Ik heb toen dat geld teruggeëist en hem verder ook niks meer gegeven. :')

Let dus wel goed op je wisselgeld etc. wat je terug krijgt. Hoewel dit 4.5 jaar geleden was, denk ik niet dat er veel veranderd is.
  woensdag 6 april 2016 @ 07:44:30 #277
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_161214345
quote:
99s.gif Op woensdag 6 april 2016 06:16 schreef Copa het volgende:

[..]

Toen ik in oktober 2011 naar New York ging, vloog ik ook op JFK en na de landing stapten we gewoon een taxi en en werden naar Manhattan gebracht. Superleuk om een te doen.

Aan het einde van de vakantie werden we weer door een taxi van ons hotel naar het vliegveld JFK gebracht, allemaal prima, tot meneer zichzelf even een fooi van 20% in z'n knip hield zonder enig overleg met ons. Ik heb toen dat geld teruggeëist en hem verder ook niks meer gegeven. :')

Let dus wel goed op je wisselgeld etc. wat je terug krijgt. Hoewel dit 4.5 jaar geleden was, denk ik niet dat er veel veranderd is.
Wat veranderd is, is dat er nu vaste prijzen voor de rit JFK-NYC gelden (obgeveer 50 dollar, geloof ik). Wordt wel een fooi voorgesteld maar die kun je zelf bepalen.
pi_161214442
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 07:44 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Wat veranderd is, is dat er nu vaste prijzen voor de rit JFK-NYC gelden (obgeveer 50 dollar, geloof ik). Wordt wel een fooi voorgesteld maar die kun je zelf bepalen.
50 dollar is best prijzig, ik weet niet meer hoeveel ik destijds betaalde maar volgens mij niet zo veel.

Maar het is ook prima te doen met ander OV zoals de metro en zelfs de bus is een stuk goedkoper er misschien ook wel sneller.
  woensdag 6 april 2016 @ 09:09:24 #279
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_161215106
quote:
99s.gif Op woensdag 6 april 2016 07:54 schreef Copa het volgende:

[..]

50 dollar is best prijzig, ik weet niet meer hoeveel ik destijds betaalde maar volgens mij niet zo veel.

Maar het is ook prima te doen met ander OV zoals de metro en zelfs de bus is een stuk goedkoper er misschien ook wel sneller.
Fixed fee is 52 dollar + tol, lees ik @ http://www.nyc.gov/html/tlc/html/passenger/taxicab_rate.shtml

quote:
To/From JFK and any location in Manhattan:
Onscreen rate is ‘Rate #02 – JFK Airport.’
This is a flat fare of $52 plus tolls, the 50-cent MTA State Surcharge, the 30-cent Improvement Surcharge, and $4.50 rush hour surcharge (4 PM to 8 PM weekdays, excluding legal holidays).
Passenger is responsible for paying all tolls.
Please tip your driver for safety and good service.
Voorheen werden toeristen woekerprijzen berekend. Daar wilde de nieuwe burgemeester meteen een einde aan maken.
pi_161237409
Gooi er gewoon een tip in, zo tussendoor: boek je hotel via Priceline :) Wij hebben 4 keer in NY geslapen in 4 verschillende hotels en nooit meer dan ¤100 pn betaald. En altijd op Manhattan overigens.

En verder ben ik jaloers op alle verhalen want New York is alweer bijna 3 jaar geleden en het duurt wel weer even voordat we gaan.
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 23:02:21 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161241279
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:00 schreef exode het volgende:
Gooi er gewoon een tip in, zo tussendoor: boek je hotel via Priceline :) Wij hebben 4 keer in NY geslapen in 4 verschillende hotels en nooit meer dan ¤100 pn betaald. En altijd op Manhattan overigens.

En verder ben ik jaloers op alle verhalen want New York is alweer bijna 3 jaar geleden en het duurt wel weer even voordat we gaan.
Dat wil ik uiteindelijk ook gaan doen :Y Heb nu voor de zekerheid iets geboekt op Booking.com maar iets meer richting oktober ga ik ook via hotwire/priceline boeken.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 6 april 2016 @ 23:53:06 #282
39793 Moody
el moody
pi_161243801
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 23:02 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat wil ik uiteindelijk ook gaan doen :Y Heb nu voor de zekerheid iets geboekt op Booking.com maar iets meer richting oktober ga ik ook via hotwire/priceline boeken.
Ik blijf zeggen: Zoek iets over de Hudson (Jersey), dat scheelt 30-40% aan kosten, vaak skyline view, je slaapt rustig, rustig ontbijten, je bent in een kwartier op Manhattan. Ideaal als je op NewArk vliegt.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_161248003
Zo deden wij dat ook MaJo, iets boeken wat je mag en kan annuleren en dan vervolgens lekker bieden op Priceline. Ik zou persoonlijk nooit buiten Manhatten willen zitten. Maar wij liepen ook enorm veel, ook 's avonds. Als ik een Citytrip maak, wil ik er middenin zitten zodat alles lopend te doen is.
pi_161263905
Wij hebben ook een hotel geboekt bij Priceline met dat bieden op hotels. Sheraton Times Square, perfecte locatie en geen geld voor zo'n hotel. Uiteindelijk zitten we daar eind augustus voor ¤100,- excl. tax per nacht.
Was net zo duur als bij booking.com een 3 sterren hotel nemen.
pi_161274170
Ik ga vandaag over precies een maand naar NYC en zit voor 360 euro 7 nachten in een goed hostel in Brooklyn. Zin in! 8-)

Als je goed zoekt kun je op zich wel betaalbare dingen vinden, zelfs in NYC. Maar met een metro die 24/7 rijdt zie ik echt geen noodzaak om in Manhattan te gaan zitten.
pi_161368549
Wij gaan ook last minute via Priceline bieden. Wordt mijn vent echt su-per ongemakkelijk van. :D. Er is heus wel één kamer ergens op dat eiland voor ons hoor.
"Hij lijkt 100% op de gemiddelde bear-pornoster" - Cairon
pi_161369684
Haha Gellar, dat komt vast wel goed inderdaad!
Thierry, goed geregeld!
pi_161379613
Nog 16 dagen!!! Dan een week naar de beste stad!
Be brave. Be kind.
  dinsdag 12 april 2016 @ 19:08:05 #289
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_161379654
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 19:06 schreef Esje-lief het volgende:
Nog 16 dagen!!! Dan een week naar de beste stad!
O+ :D O+ Moet hier nog iets meer dan 1.5 maand wachten, nu al onwijs veel zin in. Enjoy! Laat vooral weten hoe het was! :Y
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_161379698
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 19:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

O+ :D O+ Moet hier nog iets meer dan 1.5 maand wachten, nu al onwijs veel zin in. Enjoy! Laat vooral weten hoe het was! :Y
Ja, zal het zeker doen. ondanks dat het de vierde keer is, toch weer nieuwe dingen te doen!
Be brave. Be kind.
  Moderator dinsdag 12 april 2016 @ 19:28:45 #291
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161380143
Ik moet nog ruim een half jaar wachten -O- :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 12 april 2016 @ 20:02:50 #292
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_161381077
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 19:28 schreef MaJo het volgende:
Ik moet nog ruim een half jaar wachten -O- :')
;( :'(
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_161381238
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 19:28 schreef MaJo het volgende:
Ik moet nog ruim een half jaar wachten -O- :')
nog langer dan ik... Ik moet nog ruim 4 maanden wachten.
Maar hee, we gaan! En dat ernaar uitkijken vind ik ook heel lekker :)
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_161381638
Jullie moeten maar zo denken.... jullie mogen nog... als ik terug ben.... :D:D:D
Be brave. Be kind.
  Moderator dinsdag 12 april 2016 @ 21:36:48 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161384366
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

;( :'(
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:08 schreef MissJ het volgende:

[..]

nog langer dan ik... Ik moet nog ruim 4 maanden wachten.
Maar hee, we gaan! En dat ernaar uitkijken vind ik ook heel lekker :)
Het ernaar uitkijken vind ik ook echt supertof O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_161396556
Ik ga over 4 weken!!
pi_161396792
Ik ga voor het eerst sinds 3 jaar niet :'(

Edit: eigenlijk toch wel aangezien ik een overstap heb op Newark *O*

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2016 12:05:17 ]
  Moderator woensdag 13 april 2016 @ 13:00:36 #298
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161397826
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:04 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik ga voor het eerst sinds 3 jaar niet :'(

Edit: eigenlijk toch wel aangezien ik een overstap heb op Newark *O*
:D waar ga je heen?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_161399567
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:00 schreef MaJo het volgende:

[..]

:D waar ga je heen?
Toronto en Chicago
Op de terugweg heb ik de overstap op Newark, ik heb iets van 2 uur de tijd ofzo om die overstap te halen..

Ik zou het niet erg vinden als ik die zou missen door de schuld van United :P
Misschien kan ik dan wel een nachtje Manhattan doen :')
  Moderator woensdag 13 april 2016 @ 14:47:10 #300
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161399956
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:23 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Toronto en Chicago
Op de terugweg heb ik de overstap op Newark, ik heb iets van 2 uur de tijd ofzo om die overstap te halen..

Ik zou het niet erg vinden als ik die zou missen door de schuld van United :P
Misschien kan ik dan wel een nachtje Manhattan doen :')
Voor werk of reis? Ik ga ook naar Toronto, ben benieuwd!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_161404951
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Voor werk of reis? Ik ga ook naar Toronto, ben benieuwd!
Vakantie *O*
Ik wil de Niagara falls zien, dus Toronto neem ik dan ook maar mee.

Wanneer ga je?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')