Kortingquote:Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:
- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM
Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Reviews van hotels in New Yorkquote:Op vrijdag 9 mei 2014 02:04 schreef Seven. het volgende:
Bushwick graffiti
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pier Williamsburg (op heldere dagen de hele westkant van Manhattan goed te zien)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik kom de 20e aan en blijf 7 dagenquote:Op zondag 1 november 2015 23:21 schreef loezzzje het volgende:
[..]
leuk! wanneer ben je er? ik kom de 21ste aan.
5 dagen. ik vlieg met thanksgiving weer naar huis.quote:Op maandag 2 november 2015 21:15 schreef MissJ het volgende:
[..]
Ik kom de 20e aan en blijf 7 dagen![]()
Hoe lang blijf jij?
DM naar je gestuurdquote:Op dinsdag 3 november 2015 02:22 schreef loezzzje het volgende:
[..]
5 dagen. ik vlieg met thanksgiving weer naar huis.
Wat ik heb gehoord qua oud en nieuw, dat omgeving Times Square je echt moet vermijden en de halve omgeving is afgezet.quote:Op woensdag 4 november 2015 20:49 schreef dudewhereismycar het volgende:
Ik ben met oud en nieuw samen met mijn vriendin een week in New York. Beide zijn wij daar nog nooit geweest, maar zien nu al door de bomen het bos niet meer. Wij zitten de eerste periode in Queens en daarna een paar dagen in Manhattan.
Iemand ervaring met O/N in New York? De Ball-drop laten we schieten en gaan liever voor een leuk feest (rooftop), of lekker kneuterig in Central Park of een ander park met uitzicht op de stad. Of zijn er nog fokkers die ook met O/N in New York zitten?!
Ja klopt, ik lees niets anders dan dat je Times Square tijdens NYE moet vermijden. Ook veel Amerikanen zeggen dit.quote:Op woensdag 4 november 2015 21:22 schreef Droopie het volgende:
[..]
Wat ik heb gehoord qua oud en nieuw, dat omgeving Times Square je echt moet vermijden en de halve omgeving is afgezet.
Aan de andere kant zal je best wel iets leuk kunnen vinden om de jaarwisseling te vieren
"Vroeger" (4 jaar geleden) kon je nog voor ¤386 met KLM rechtstreeks naar NY, maar die tijden zijn helaas voorbij lijkt het.quote:Op zaterdag 7 november 2015 22:56 schreef Droopie het volgende:
KLM heeft ook een mooie actie, 530 euro naar NY, boeken voor 9 november
Heb je de koers van de dollar gezien, 1,07.quote:Op zondag 8 november 2015 01:10 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
"Vroeger" (4 jaar geleden) kon je nog voor ¤386 met KLM rechtstreeks naar NY, maar die tijden zijn helaas voorbij lijkt het.
Ja klopt, en hotels waren al niet goedkoop maar zijn nu nog duurder geworden.quote:Op zondag 8 november 2015 01:20 schreef Droopie het volgende:
[..]
Heb je de koers van de dollar gezien, 1,07.
Dat werkt ook allemaal niet mee.
quote:Op zaterdag 7 november 2015 22:56 schreef Droopie het volgende:
KLM heeft ook een mooie actie, 530 euro naar NY, boeken voor 9 november
¤402 vanaf Brussel met een stop op heen en/of terugweg. Of ¤412 non-stop in beide richtingen.quote:Op zondag 8 november 2015 01:10 schreef Tourniquet het volgende:
"Vroeger" (4 jaar geleden) kon je nog voor ¤386 met KLM rechtstreeks naar NY, maar die tijden zijn helaas voorbij lijkt het.
Ja, dat had je al gedaan, maar liever dubbel dan helemaal niet. Het is tenslotte super nuttige info voor alle users die ook bereid zijn om duizend dollar per nacht te betalenquote:Op zondag 8 november 2015 12:19 schreef Blue_note het volgende:
Ik begin te twijfelen of ik mijn 'recensie' van het verblijf in The Plaza hier nog heb neergezet...
Ik weet niet of de sarcastische modus aan staatquote:Op maandag 9 november 2015 01:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dat had je al gedaan, maar liever dubbel dan helemaal niet. Het is tenslotte super nuttige info voor alle users die ook bereid zijn om duizend dollar per nacht te betalen
De ironische...quote:Op maandag 9 november 2015 11:59 schreef Blue_note het volgende:
Ik weet niet of de sarcastische modus aan staat?
Waar staat die review?quote:Op maandag 9 november 2015 11:59 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ik weet niet of de sarcastische modus aan staat?
Ik zou in ieder geval voor een ander adres kiezen....
Bel even met de klantenservice van je bank, heb ik toen ook gedaan.quote:Op maandag 9 november 2015 15:36 schreef MissJ het volgende:
Joehoe, over 11 dagen zit ik in het vliegtuig
Iemand ervaring met dollars pinnen op Schiphol en of dat gunstig is t.o.v. pinnen in NY zelf? Ik ben namelijk van plan dat deze keer misschien te gaan doen. Vorige keer in NY (april dit jaar) kon ik namelijk ineens niet meer dan $ 90,- pinnen bij verschillende ATM's, terwijl er wel genoeg geld op mijn bankrekening stond! Echt niet tof was dat. Vandaar dat ik nu een beetje angstig ben geworden, dus zit er daarom aan te denken om op Schiphol al dollars te gaan pinnen. In NY betaal ik mijn aankopen overigens altijd met CC, alleen eten en drinken betaal ik contant.
Vorige keer trouwens ook gehad dat mijn CC ineens weigerde en dat terwijl mijn limiet bij lange na niet was bereikt! Ik dus ter plekke mijn bank en ICS gebeld, bleek dat ze uit voorzorg hadden geblokkeerd, ivm "verdachte" transacties. WTFZe hebben het gelijk ongedaan gemaakt toen ik zei dat er niets aan de hand was en ik zelf in NY ben en heb later een zeer schappelijke vergoeding van oa de belkosten gekregen, dus heel fijn! Maar, nu wel lichtelijk angstig ook daarvoor, dus wil genoeg contant geld op zak hebben...
Dank je!quote:Op maandag 9 november 2015 16:24 schreef Droopie het volgende:
[..]
Bel even met de klantenservice van je bank, heb ik toen ook gedaan.
Maar bij de ABN AMRO vertelde ze me het beste kan je pinnen op schiphol en geld pinnen ter plaatste in NY is iets duurder. Geen geld opnemen met je CC.
Ze heeft toen ook mijn bankpas geauthoriseerd buiten de EU voor mijn vakantieperiode en was leuk gesprek.
Staat er gelijk melding in het systeem en lijken normale betalingen niet snel verdacht.
Veel plezier
Wel gedaan toen de koers wat gunstiger stond. Plaza nooit overwogen, hebben toen 2x een kleiner hotel gepakt in dezelfde prijsklasse. Dat was wel goed. Vriendelijke staff, goede conciërge, lekkere ruime badkamer en niet heel onbelangrijk heerlijke bedden.quote:Op maandag 9 november 2015 01:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dat had je al gedaan, maar liever dubbel dan helemaal niet. Het is tenslotte super nuttige info voor alle users die ook bereid zijn om duizend dollar per nacht te betalen
The Plaza is ook niet slecht, het is echter de prijs niet waard.quote:Op maandag 9 november 2015 16:54 schreef PirE het volgende:
[..]
Wel gedaan toen de koers wat gunstiger stond. Plaza nooit overwogen, hebben toen 2x een kleiner hotel gepakt in dezelfde prijsklasse. Dat was wel goed. Vriendelijke staff, goede conciërge, lekkere ruime badkamer en niet heel onbelangrijk heerlijke bedden.
Wij betalen 350 euro retour vanaf Amsterdam rond de jaarwisseling. Jammer dat de hotels zo duur zijn..quote:Op zondag 8 november 2015 01:10 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Huur je via AirBnb een kamer.quote:Op maandag 9 november 2015 22:56 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Wij betalen 350 euro retour vanaf Amsterdam rond de jaarwisseling. Jammer dat de hotels zo duur zijn..
En dit.quote:Op dinsdag 10 november 2015 06:39 schreef DonDruiper het volgende:
Ga gewoon lekker in Brooklyn of LIC zitten. The Verve hotel in LIC kan ik van harte aanbevelen. Grote kamers, gunstig tarief en binnen 20 minuten op Times Square. Je kan Manhattan mooi zien vanaf je hotel én je komt ook nog eens in een ander stadsdeel.
Brooklyn kan ook, maar Brooklyn is zo groot dat je goed moet kijken waar in Brooklyn, anders ben je alsnog 3 kwartier onderweg naar Times Square.
Ik snap niet dat mensen voor ¤200 p.n. in een stinkend hokje in Manhattan willen zitten, puur omdat ze dan in Manhattan zitten.
De Subway is zo goed geregeld in NYC.
waar heije tickets gekocht?quote:Op maandag 9 november 2015 22:56 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Wij betalen 350 euro retour vanaf Amsterdam rond de jaarwisseling. Jammer dat de hotels zo duur zijn..
2 jaar geleden heb ik dat gedaan ik had toen een Tour van 30 minuten.quote:Op dinsdag 17 november 2015 23:56 schreef MissJ het volgende:
Over een paar dagen zit ik in het vliegtuig
Zojuist trouwens een helicoptertour geboektIemand dat al eens gedaan? Heb een "classic" tour geboekt van 15 minuten.
Ik snap juist niet dat mensen überhaupt dicht bij Times square willen zitten...meest afgrijselijke deel van de stadquote:Op dinsdag 10 november 2015 12:28 schreef Droopie het volgende:
Ik snap niet dat mensen niet kiezen voor het Yotel, 140 dollar per nacht en op 700 meter van Times Square
Wow, 30 minuten, echt heel cool zo lang!quote:Op woensdag 18 november 2015 06:56 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
2 jaar geleden heb ik dat gedaan ik had toen een Tour van 30 minuten.
Was wel tof, ik had alleen een verkeerde instelling op mijn camera waardoor ik donkere foto's had gemaakt vanuit de heli
Kan me wel voorstellen dat mensen dit fijn vinden je zit wel vrij dicht bij alle bezienswaardigheden en de meeste metrolijnen. Voor mensen die de eerste keer de stad bezoeken is zoiets ideaal.quote:Op donderdag 19 november 2015 01:48 schreef HenkDeP het volgende:
[..]
Ik snap juist niet dat mensen überhaupt dicht bij Times square willen zitten...meest afgrijselijke deel van de stad
twitter:erikmouthaanRTL twitterde op donderdag 19-11-2015 om 14:20:20Appartementen in deze wolkenkrabber, die boven Central Park uit zal torenen, kun je kopen vanaf 16 miljoen dollar reageer retweet
quote:Op donderdag 19 november 2015 15:42 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Vet afzichtelijk idd.
Amerika___
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee maar ik vind het wel nice. Mooi uitzicht ook
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
quote:Op donderdag 19 november 2015 15:44 schreef KaBuf het volgende:
[..]Ze is dan ook niet jouw leeftijd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee maar ik vind het wel nice. Mooi uitzicht ook
Inderdaad als je in die toren staat heb je het beste plekje van NY, want dan zie je die toren niet.lekker faxen heel de dag echt genot
De mooiste "foto's" zitten sowieso in mijn gedachten :pquote:Op donderdag 19 november 2015 11:50 schreef MissJ het volgende:
[..]
Wow, 30 minuten, echt heel cool zo lang!
Wel heel jammer dat je foto's niet goed gelukt zijn
daar zijn ze toch al een tijdje mee bezig?quote:Op donderdag 19 november 2015 14:36 schreef wolfrolf het volgende:
Dus ze gaan gaan een nieuwe woontoren bouwen van 438 meter hoog in NY![]()
Genaamd 111 west 57th (als ik het goed begrijp)
Gaat toch helemaal nergens over?Appartementje kan je kopen voor slechts $16 miljoen.
[ afbeelding ]twitter:erikmouthaanRTL twitterde op donderdag 19-11-2015 om 14:20:20Appartementen in deze wolkenkrabber, die boven Central Park uit zal torenen, kun je kopen vanaf 16 miljoen dollar reageer retweet
quote:Op donderdag 19 november 2015 15:54 schreef wolfrolf het volgende:
Inderdaad als je in die toren staat heb je het beste plekje van NY, want dan zie je die toren niet.
quote:Op donderdag 19 november 2015 19:47 schreef Iemand91 het volgende:
Düsseldorf - New York: ¤277 + ¤22 boekingskosten.
Meer info hier.
Ben net terug uit NY, en de helikoptervlucht was helemaal superquote:Op dinsdag 17 november 2015 23:56 schreef MissJ het volgende:
Zojuist trouwens een helicoptertour geboektIemand dat al eens gedaan? Heb een "classic" tour geboekt van 15 minuten.
Dit! Wij zijn destijds om die redenen ook bij The Verve uitgekomen:quote:Op dinsdag 10 november 2015 06:39 schreef DonDruiper het volgende:
Ga gewoon lekker in Brooklyn of LIC zitten. The Verve hotel in LIC kan ik van harte aanbevelen. Grote kamers, gunstig tarief en binnen 20 minuten op Times Square. Je kan Manhattan mooi zien vanaf je hotel én je komt ook nog eens in een ander stadsdeel.
[...]
Ik snap niet dat mensen voor ¤200 p.n. in een stinkend hokje in Manhattan willen zitten, puur omdat ze dan in Manhattan zitten.
De Subway is zo goed geregeld in NYC.
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:48 schreef ViviRAWRS het volgende:
Als je er geen goed gevoel bij hebt, moet je het niet doen inderdaad.Het is zonde van je vakantie als het hotel tegenvalt (zeker als je niet kan annuleren).
Wij hebben eerst gekeken welke hotels aan onze 3 eisen voldeden:
- Geen bedbugs(er zijn websites die dit registreren per hotel)
- Maximaal 15 minuten reistijd tot Midtown (al eerder genoemd: http://tripplanner.mta.in(...)ner/TripPlanner.aspx )
- Eigen badkamer/toilet
Daarna hebben we gekeken welke van deze hotels relatief goedkoop waren, en waar we een goed gevoel bij hadden. Het was dus echt wel even uitpluizen en veel op tripadvisor lezen enzo, maar het is zeker niet tegengevallen: Verve Hotel.
Vandaag de helikoptervlucht gedaan en wow wat was dat gaaf zeg!quote:Op donderdag 19 november 2015 20:25 schreef laffer het volgende:
[..]
Ben net terug uit NY, en de helikoptervlucht was helemaal super.
Ik had de complete New York vlucht geboekt, 22 min. in de lucht![]()
Ik wens je heel veel plezier daar, heel veel te doen en te zien.![]()
Ben zelfs in de Bronx geweest, heerlijk rond gelopen, echt een leuke ervaring![]()
Ik ga zeker nog eens terug.
Newark is mijn lievelingsquote:Op woensdag 2 december 2015 00:11 schreef bluemoon23 het volgende:
Van de week ticket geboekt naar New York![]()
Van 11 December tot 16 December vanaf Brussel naar Newark met United, nonstop, was ¤415.
Ik ben nog nooit naar Newark gevlogen, wel eens naar JFK en La Guardia, is dat wat Newark ?
Wordt vervolgd....
Vorig jaar juni gedaan, ook 15 minuten. Het was 's ochtends en een beetje heiig maar wel heel gaaf. Volgend jaar maart ga ik weer naar NY!! Maar denk niet dat ik nog een keer een vluchtje ga maken, het is wel erg prijzig.quote:Op dinsdag 17 november 2015 23:56 schreef MissJ het volgende:
Ik heb twee keer mijn vakantie in NYC in The Verve doorgebracht en dat was echt fantastisch. Wel raar...om de een of andere reden kan ik via de officiele site niet meer boeken en de meeste online reisorganisaties bieden geen enkele kamer meer aan. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?quote:Op vrijdag 20 november 2015 03:03 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dit! Wij zijn destijds om die redenen ook bij The Verve uitgekomen:
[..]
Ja, ik vond het ook echt heel erg gaaf! Ik zat ook nog eens naast de piloot, dus dat was echt wel extra tof. Veel mooie foto's gemaakt, had ook echt perfect weer.quote:Op woensdag 2 december 2015 13:01 schreef Little_Acorn het volgende:
[..]
Vorig jaar juni gedaan, ook 15 minuten. Het was 's ochtends en een beetje heiig maar wel heel gaaf. Volgend jaar maart ga ik weer naar NY!! Maar denk niet dat ik nog een keer een vluchtje ga maken, het is wel erg prijzig.
[ afbeelding ]
Dat merkte ik ook ja, je wordt doorgelinkt naar andere hotels van dezelfde keten.quote:Op woensdag 2 december 2015 19:43 schreef Fargo het volgende:
Ik heb twee keer mijn vakantie in NYC in The Verve doorgebracht en dat was echt fantastisch. Wel raar...om de een of andere reden kan ik via de officiele site niet meer boeken en de meeste online reisorganisaties bieden geen enkele kamer meer aan. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
432 Park Avenue?quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:12 schreef loezzzje het volgende:
Wat is dat dunne gebouw toch wat totaal niet tussen de andere gebouwen past in Manhattan? Ik vond het echt foei lelijk.
quote:Op zondag 6 december 2015 18:22 schreef Iemand91 het volgende:
Düsseldorf – New York: ¤351. Alleen vandaag vanwege kortingscode.
Meer info hier en hier.
al plannen voor oud en nieuw?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:35 schreef dudewhereismycar het volgende:
Nog 13 dagen en dan zitten wij ook in New York! Hebben vandaag wel ons hotel gewijzigd, want nu 2 weken voordat wij vertrekken komen er andere (betere) hotels binnen Manhattan vrij tegen scherpe tarieven. De kosten voor het hotel liggen nu ongeveer op 1250 voor 7 dagen. De prijzen zijn bizar, maar dit komt mede door oud en nieuw. Wij hebben alles met free cancellation geboekt, dus op de dag voor vertrek gaan wij nog een keer goed zoeken naar de beste deals.
Half/half, ik denk dat wij naar Central Park gaan om oud en nieuw te vieren met zijn tweeen. Zien het allemaal wel!quote:
Is denk ik inderdaad beter dan times square, je ziet daar meer en hoeft niet de hele dag te wachtenquote:Op vrijdag 25 december 2015 14:52 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Half/half, ik denk dat wij naar Central Park gaan om oud en nieuw te vieren met zijn tweeen. Zien het allemaal wel!
Wat betreft hotels:
Wij hebben alles geboekt met free cancellation en kunnen nog tot 28 december annuleren. Wat ons opvalt is dat wij nu voor de zelfde prijs kunnen boeken bij een 4 of 5 sterrenhotel!! Waar wij eerst in de buitenwijk moesten zitten om het betaalbaar te houden.
Wij zitten nu voor 1200 euro in een 2 sterrenhotel vlakbij het Central Park, maar voor 1000 euro kunnen wij een week in een 4 of 5 sterrenhotel verblijven... Wij wachten nu tot a.s. zondag om te boeken, mogelijk zakken de prijzen nog! Wij vertrekken overigens 29 december.
Nou dat niet roken op times Square valt wel mee hoor.quote:Op maandag 4 januari 2016 23:25 schreef MrBanaan1 het volgende:
Hoe zit het nu precies met roken? Ik lees dat je in Central Park niet mag roken? En op plaza's als Times Square ook niet. Waar dan wel? En hoe wordt dit nageleefd?
Verder; wat kunnen de echte kenners hier aanraden om te doen, als je de toeristische dingen al grotendeels gezien hebt? Heb niet echt plannen, gewoon rondlopen en we zien wel weer. Het liefst zou ik nu van jullie tips horen van dingen waar je normaal niet snel op zou komen!
ik heb vorig jaar ook in Belleclaire geslapen, goed hotel alleen heb ik bij aankomst een grotere kamer genomen omdat de oorspronkelijke kamer wel erg klein wasquote:Op donderdag 7 januari 2016 13:49 schreef Thierry92 het volgende:
Wij zijn van plan om van 25 augustus tot 1 september naar NY te gaan.
Voor mij is het de 2e keer voor mijn vriendin de 1e keer.
Nu hebben we een hotel + ticket vanaf Brussel voor 844 euro p.p. Lijkt mij een goede deal toch?
Het hotel is Hotel Belleclaire vlakbij Central Park en het american museum of history.
Tickets net wel geboekt voor 388 euro p.p. vanaf Brussel.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:53 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
ik heb vorig jaar ook in Belleclaire geslapen, goed hotel alleen heb ik bij aankomst een grotere kamer genomen omdat de oorspronkelijke kamer wel erg klein was
Ik vond Yotel echt fantastisch.quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:00 schreef Thierry92 het volgende:
[..]
Tickets net wel geboekt voor 388 euro p.p. vanaf Brussel.
Twijfelen tussen deze 2 hotels nu.
Keus tussen hotels is het Belleclaire en het Yotel. Prijzen zijn evenduur.
Iemand nog een voorkeur voor 1 van de 2? Belleclaire ligt naast Central Park en Yotel dichtbij Times Square, aangezien wij nog vrij jong zijn(24/21) dacht ik zelf aan het Yotel.
Wat voor kamer had je dan? Cabin zonder view?quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:17 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik vond Yotel echt fantastisch.
Zo dicht bij times square, kamer was ontzettend cool en sfeer ook perfect. Normale buurt ook
Ik had een queen size room. De goedkoopste.quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:49 schreef Thierry92 het volgende:
[..]
Wat voor kamer had je dan? Cabin zonder view?
Heb nu geboekt bij het Yotel voor 146 euro per nacht met upgrade naar een cabin met view. Lijkt me een redelijke prijs toch?
Berlijn, London, Barcelona, Madrid allemaal al geweest.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:15 schreef sirdanilot het volgende:
Ik snap niet waarom je op vakantie naar New York zou gaan? Wat is daar nou weer leuk aan? Lijkt me echt helemaal niks aan. Alles is megaduur, er is niet echt iets ouds, etc.
Ja het vrijheidsbeeld en het 9/11 ding zijn leuk maar daarvoor ga je toch niet uren vliegen en heel veel geld betalen? En ja je kunt er leuk shoppen maar dat kan in London ook wat veel dichterbij is (en helemaal niet veel kleiner dan New York overigens).
Ik heb het idee dat het vooral een 'zien en gezien worden' dingetje is om maar tegen je collegas te kunnen pochen 'ja was met oud en nieuw in New York kijk mij nou'.
Of is er een bepaalde charme aan die ik niet begrijp?
Ja ik ben daar ook allemaal geweest (behalve ny dus). Als je dat soort steden vlakbij hebt dan waarom new york?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:29 schreef Droopie het volgende:
[..]
Berlijn, London, Barcelona, Madrid allemaal al geweest.
Berlijn is heel anders en staat in mijn top2 en samen met NY.
Je gaat dus serieus rond de 500 euro betalen voor een vlucht naar New York en ook daar heel erg veel geld uitgeven zodat je plekken ziet die je op TV hebt gezien?quote:Combinatie van de locaties die je ziet op tv en films, de verhalen en de veiligheid. Het heeft een aparte sfeer en ik vond het heel gaaf
Ik zou er véééél meer voor geven om naar Tokyo en Hongkong te gaan (sydney dan ook weer niet) dan voor New York. De prijzen liggen niet eens ver uit elkaar. Als je voor zulk geld naar Tokyo kan gaan kan ik er met mijn hoofd echt niet bij dat er mensen zijn die New York kiezen.quote:De kosten zijn nu wat hoger ivm dollar koers, maar vele malen lager dan Sydney, Tokyo of Hongkong.
Moskou, Rio de Janeiro en Buenos Aires lijken me onveilig als ik alleen zou gaan
Ik vind het allebei wel wat hebben, maar het ging me hier meer over de keuze New York vs. andere steden ipv de keuze New York vs natuur.quote:Ik ben een stadsmens, natuur boeit me weinig
Tsja, aantrekkingskracht.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:42 schreef sirdanilot het volgende:
Ik ben er niet geweest. Ik snap gewoon niet wat die immense aantrekkingskracht van NY is, dat iedereen er almaar naartoe wil en dat NY zo geweldig is etc. etc. etc.
Wat is ern ou precies zo geweldig aan NY boven andere vergelijkbare steden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |