http://www.nu.nl/binnenla(...)-2015-in-meppel.htmlquote:De landelijke intocht van Sinterklaas is dit jaar in Meppel. Sinterklaas komt op zaterdag 14 november aan in de stad in de provincie Drenthe.
Dat hebben de gemeente en de NTR donderdag bekendgemaakt.
De stoomboot met de goedheiligman en zijn pieten meert zaterdag aan in de binnenstad van Meppel. De grachten en het plein in Meppel zullen een grote rol spelen bij de intocht.
De burgemeester van Meppel zegt zeer verheugd te zijn over de intocht. "Het is geweldig dat wij Sinterklaas dit jaar als eerste mogen verwelkomen in ons land."
"Zaterdag 14 november is voor de kinderen ook het startsein om hun schoen weer te zetten", aldus burgemeester Jan Westmaas.
Niet eerder
Sinterklaas kwam niet eerder aan in Drenthe. Voor Commissaris van de Koning Jacques Tichelaar gaat met de komst van Sinterklaas naar Drenthe "een lang gekoesterde wens in vervulling". "Ik geloof in Sinterklaas", zegt Tichelaar.
Tichelaar heeft vier jaar gelobbyd om de intocht naar zijn provincie te krijgen. Hij riep eveneens de burgemeesters op er werk van te maken.
"Ik vond het onbestaanbaar dat Sinterklaas deze provincie zo lang links heeft laten liggen", reageerde hij. Meppel ging er vervolgens voor, maar de commissaris deed zelf ook een poging. "Ik heb in een emotionele brief nog een beroep gedaan op Dieuwertje Blok. Dat heeft vast geholpen."
Ook maakte de Meppelse stichting Grote Trek vorig jaar een korte film van de plaatselijke intocht en stuurde deze naar de NTR om de omroep te overtuigen Sinterklaas naar Meppel te sturen, meldt RTV Drenthe.
http://nos.nl/artikel/206(...)terklaasintocht.htmlquote:Tijdens de landelijke intocht van Sinterklaas op 14 november in Meppel willen ook voorstanders van Zwarte Piet actievoeren. Inwoners van Meppel roepen via Facebook op tot actie tegen de actievoerders, die dan protesteren tegen de aanwezigheid van Zwarte Piet.
Volgens RTV Drenthe is deze nieuwe groep actievoerders in gesprek met de burgemeester. Die heeft steeds aangegeven dat tijdens de intocht voor alle meningen plaats moet zijn.
Kick Out Zwarte Piet
De actiegroep Kick Out Zwarte Piet had zich al eerder gemeld. Dit is een groep van ongeveer 100 demonstranten. Actievoerder Jerry Afriyie zei dat ze de confrontatie willen aangaan, maar niet de fysieke confrontatie.
Met nog twee weken te gaan zijn er nu dus twee groepen die willen demonstreren.
Extra veiligheidsmaatregelen
Tijdens de intocht verwacht Meppel ongeveer 35.000 bezoekers. Er worden extra veiligheidsmaatregelen genomen. Politie-eenheden in de omgeving van Meppel staan standby. In de stad zelf zullen agenten in burger rondlopen om de actiegroepen in de gaten te houden.
Denk het ook wel. Als ik die roetpiet zie in de OP, die is toch veel te herkenbaar dan. Die ziet eruit als iemand die zijn gezicht niet goed heeft gewassenquote:Op zondag 1 november 2015 13:57 schreef Paul het volgende:
Meeste Pieten zijn zwart denk ik bij de landelijke intocht
Dat.quote:Op zondag 1 november 2015 11:02 schreef AlwaysConnected het volgende:
Vond altijd leuk om te kijken
Dit jaar bye bye
Ga wel naar RTL succes dieuwertje
En de tegenstanders bedankt
ik ook wel hoor.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:52 schreef Anne het volgende:
Ik ga het toch even kijken.
Wie nog meer?
Goed idee. Ik ga ook even wat Sinterklaas-igs scoren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:58 schreef Ole het volgende:
[..]
ik ook wel hoor.
Nog even pepernoten scoren.
Ikquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:52 schreef Anne het volgende:
Ik ga het toch even kijken.
Wie nog meer?
quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:34 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik ook in mijn eentje op de bank hoor.
Zijn we samen alleen.
Dat kan gewoon in Drenthequote:Op zaterdag 14 november 2015 12:02 schreef Ole het volgende:
Oh jee die sleutels., Als dat maar goed gaat
Vandaag welquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:04 schreef MrBadGuy het volgende:
Overal op zee zien? Maar Meppel ligt toch helemaal niet aan zee
Daarom harder zingen!!!quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:07 schreef MrBadGuy het volgende:
Als ze in dit tempo doorvaren zijn ze op 5 december nog niet bij de zee
Natuurlijk!quote:
Elk jaar weer spannendquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:06 schreef Crimyclown het volgende:
Pis in mijn broek van de spanningen, als de boot maar door de mist heen komt. Straks komt sinterklaas niet aan.
Leek het wel opquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:08 schreef showtimer het volgende:
Jeroen had "zijn knecht staat te lachen" niet mogen zingen ofzo?
Nee nog steeds zwartquote:
Al vele jaren doet hij dit en hij kent de liedjes nog nauwelijksquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:10 schreef KaBuf het volgende:
Meezingen is echt moeilijk voor Jeroen![]()
die weet ook wat hem boven zijn hoofd hangt...quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:11 schreef Infection het volgende:
Die burgemeester kijkt nogal zenuwachtig de hele tijd.
Zeker waar. Kan Sinterklaas niet eens gewoon zonder gezeik aankomen in Nederland. Gewoon een probleemloos jaartje. Altijd wel wat aan de hand met die vent.quote:
Keihard zingen dus.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:12 schreef MrBadGuy het volgende:
Gered, nu nog even binnen 5 minuten van de zee naar Meppel
Ja GFT die stress elk jaar weerquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:12 schreef Crimyclown het volgende:
[..]
Zeker waar. Kan Sinterklaas niet eens gewoon zonder gezeik aankomen in Nederland. Gewoon een probleemloos jaartje. Altijd wel wat aan de hand met die vent.
Superstoombootquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:16 schreef heywoodu het volgende:
Binnen een minuut of 3 van open zee en nauwelijks land in zicht naar de binnenwateren bij Meppel
Komt omdat ze in Meppel allemaal hard hebben gezongen natuurlijkquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:16 schreef heywoodu het volgende:
Binnen een minuut of 3 van open zee en nauwelijks land in zicht naar de binnenwateren bij Meppel
Ga ff naar BNW jijquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:16 schreef heywoodu het volgende:
quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:16 schreef heywoodu het volgende:
Dit.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:17 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Komt omdat ze in Meppel allemaal hard hebben gezongen natuurlijk
Die slaven kunnen nog steeds hard roeienquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:16 schreef heywoodu het volgende:
Ik zeg toch niet dat het niet kan!quote:
Asiel intrekken en meteen terugsturen naar Syriė. Dat klote opengrenzenbeleid hier ook.quote:
Als je een doventolk er bij wilt welquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:19 schreef pl4kkie het volgende:
Ligt het aan mij of is er geen fatsoenlijke live stream om dit te kijken?
Alleen die van Zapp, met doventolk volgens mij.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:19 schreef pl4kkie het volgende:
http://www.npo.nl/live/zappquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:19 schreef pl4kkie het volgende:
Dacht ik ook. Of eindeloos verspreid staande mensen.quote:
Zoek gewoon op NPO3 live.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:19 schreef pl4kkie het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |