abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 1 november 2015 @ 11:16:46 #101
5428 crew  miss_sly
pi_157241026
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 11:12 schreef klassiek_1 het volgende:

[..]

Ik zeg goedemorgen tegen iedereen die ik tegenkom. Is een automatisme van mij.

Weet je wat de intentie is? gewoon, ik wens je een goede morgen .
Ja, dat is wel een puntje, inderdaad. Het is ook niet nodig om achter álles iets te zoeken. Als iemand me goedemorgen wenst of toeknikt glimlacht als we elkaar passeren, zie ik daar ook niets anders in dan een vriendelijk gebaar. Ik doe het zelf immers ook.

Er is natuurlijk wel een verschil met iemand die zijn route wijzigt om bij jou te kunnen arriveren en dan met "hi, hoe is je dag?" aankomt. Dat vraagt namelijk om een reactie en is dus op z'n minst een poging om daadwerkelijk met je in contact te komen. Een vriendelijk 'goedemorgen' kun je nog alleen ontvangen en niet teruggeven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_157241053
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 11:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat is wel een puntje, inderdaad. Het is ook niet nodig om achter álles iets te zoeken. Als iemand me goedemorgen wenst of toeknikt glimlacht als we elkaar passeren, zie ik daar ook niets anders in dan een vriendelijk gebaar. Ik doe het zelf immers ook.

Er is natuurlijk wel een verschil met iemand die zijn route wijzigt om bij jou te kunnen arriveren en dan met "hi, hoe is je dag?" aankomt. Dat vraagt namelijk om een reactie en is dus op z'n minst een poging om daadwerkelijk met je in contact te komen. Een vriendelijk 'goedemorgen' kun je nog alleen ontvangen en niet teruggeven.
Dat is niet met elkaar te vergelijken. Ik vind het gewoon tof om de dag goed te beginnen en mensen een goede morgen te wensen. :P

Meer niet :)
  Moderator zondag 1 november 2015 @ 11:20:10 #103
5428 crew  miss_sly
pi_157241068
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 01:11 schreef Red-Pill het volgende:

[..]

Nee, net heeft gewoon gelijk. Alles afhouden, behalve in haar kring. Neemt overigens niet weg, dat die gasten waar ze het over had, klootzakken waren.

Ze bevestigd hier overigens net zo als Alors, dat vrouwen wel zo kunnen reageren. Mooi toch?

Hier word altijd gezegd, dat je actie moet ondernemen en dan neem je acties en krijg je zo'n reacties:

[ afbeelding ]
Je hebt verschillende soorten acties, natuurlijk.
In het filmpje bijvoorbeeld lijkt de vrouw me aan het werk, of in ieder geval bezig met iets. Bovendien wordt de man al geportretteerd als een stiekeme, beetje geile, gluurder, vooral in dat stukje waar hij met halfopen mond verlekkerd naar haar kijkt. De hele setting is hier verkeerd.
Als dit de setting is waarin jij ook vrouwen aanspreekt, kan ik me voorstellen dat het niet lukt. En veel vrouwen houden eer sowieso niet van om zomaar aangesproken te worden door vreemde kerels.
  Moderator zondag 1 november 2015 @ 11:22:15 #104
5428 crew  miss_sly
pi_157241093
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 11:19 schreef klassiek_1 het volgende:

[..]

Dat is niet met elkaar te vergelijken. Ik vind het gewoon tof om de dag goed te beginnen en mensen een goede morgen te wensen. :P

Meer niet :)
Klopt, maar ik denk dat LadyOracle of Strawberry ook niets hebben tegen een eenvoudig 'goedemorgen' van iemand die hen passeert.

Menselijke interacties zijn zo moeilijk op basis van één zinnetje te bestempelen als goed of fout. Er is altijd context, persoonlijkheid, ervaringen, the bigger picture.
pi_157241122
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 11:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt, maar ik denk dat LadyOracle of Strawberry ook niets hebben tegen een eenvoudig 'goedemorgen' van iemand die hen passeert.

Menselijke interacties zijn zo moeilijk op basis van één zinnetje te bestempelen als goed of fout. Er is altijd context, persoonlijkheid, ervaringen, the bigger picture.
Zeker, maar de link tussen goedemorgen - hij wil wat van mij (seksueel), vind ik nogal wat.

Maar je hebt gelijk.
  Moderator zondag 1 november 2015 @ 11:24:56 #106
5428 crew  miss_sly
pi_157241146
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 11:23 schreef klassiek_1 het volgende:

[..]

Zeker, maar de link tussen goedemorgen - hij wil wat van mij (seksueel), vind ik nogal wat.

Maar je hebt gelijk.
Als die man bij dat goedemorgen net zo kijkt als die kerel uit het filmpje als hij naar haar gluurt, vind ik het ene begrijpelijke link :+
pi_157241153
quote:
2s.gif Op zondag 1 november 2015 08:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik zou dit vervelend vinden, maar dat is omdat ik dan het gevoel krijg dat iemand jets van me wil en daar heb ik geen zin in. Het overkomt me pas sinds ik e theater uitzie dus vandaar dat de achterliggende intenties voor mij duidelijker zijn.
e theater?
  Moderator zondag 1 november 2015 @ 11:26:02 #108
5428 crew  miss_sly
pi_157241158
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 11:25 schreef BeeGees het volgende:

[..]

e theater?
Ik denk 'er beter'
pi_157241165
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 11:23 schreef klassiek_1 het volgende:

[..]

Maar je hebt gelijk.
Dat is wel heul erg als je als vrouw zo denkt vind ik :@ Een vriendinnetje van mij denkt ook altijd zo
pi_157241174
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 11:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als die man bij dat goedemorgen net zo kijkt als die kerel uit het filmpje als hij naar haar gluurt, vind ik het ene begrijpelijke link :+
Ik zeg goedemorgen tegen vrouwen, mannen, transgenders, hermafrodieten, donkere mensen en witte mensen (excuus als ik je vergeten ben).

En ik ben geen panseksueel.
pi_157241233
quote:

[..]

Maar er wordt gevraagd of een eenvoudige goedemorgen mag.

Vind dat altijd wel ietwat ongezond van sommige vrouwen. Om echt overal iets achter te zoeken.
  zondag 1 november 2015 @ 11:38:01 #112
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157241315
Ideetje ... On topic gaan.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator zondag 1 november 2015 @ 11:40:01 #113
5428 crew  miss_sly
pi_157241342
quote:
14s.gif Op zondag 1 november 2015 11:38 schreef Copycat het volgende:
Ideetje ... On topic gaan.
Vind je het echt off topic? Uiteindelijk is dat toch waar het om gaat: menselijke interacties en waarom sommige manieren om contact te maken niet werken?
  zondag 1 november 2015 @ 11:41:29 #114
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157241359
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 11:40 schreef miss_sly het volgende:

Vind je het echt off topic? Uiteindelijk is dat toch waar het om gaat: menselijke interacties en waarom sommige manieren om contact te maken niet werken?
Ja, vind ik echt. Het gaat wel erg lang op een zijpad door. Goedemorgen wensen heeft weinig met maagdelijkheid van doen. Dat is eerder moeite met contact maken en daar is een ander topic voor.
  Moderator zondag 1 november 2015 @ 11:42:31 #115
5428 crew  miss_sly
pi_157241372
quote:
7s.gif Op zondag 1 november 2015 11:41 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, vind ik echt. Het gaat wel erg lang op een zijpad door. Goedemorgen wensen heeft weinig met maagdelijkheid van doen. Dat is eerder moeite met contact maken en daar is een ander topic voor.
Maar hij is toch nog maagd omdat contact maken met vrouwen niet lukt?
  zondag 1 november 2015 @ 11:45:01 #116
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157241412
Ik denk niet dat dat valt of staat met een analyse van het goedemorgen wensen. Bijvoorbeeld.
Dus. Weer meer on topic. Meer discussie kan evt in het FB-topic.
  Moderator zondag 1 november 2015 @ 11:46:03 #117
5428 crew  miss_sly
pi_157241422
quote:
14s.gif Op zondag 1 november 2015 11:45 schreef Copycat het volgende:
Ik denk niet dat dat valt of staat met een analyse van het goedemorgen wensen. Bijvoorbeeld.
Dus. Weer meer on topic. Meer discussie kan evt in het FB-topic.
Nee, sorry, ik bedoelde het helemaal niet als discussie, realiseerde me ineens dat je het zo kon opvatten.

Wat betreft dat analyseren van goedemorgen wensen heb je overigens nogal gelijk :)
pi_157241500
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 11:25 schreef BeeGees het volgende:

[..]

e theater?
Zal wel autocorrectie zijn :P
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_157241581
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 01:25 schreef klassiek_1 het volgende:

[..]

Nee, net had geen gelijk. Ook jij moet opzoeken wat generalisatie betekend.

En waarom zouden vrouwen niet zo mogen reageren?
Dat is dus de arrogantie waar ik het over had! Er is toch niks mis mee als een man een gesprekje met je aan probeert te knopen? Dat moet uiteraard wel op een nette en normale manier gaan en de voorbeelden van LadyOracle zijn gewoon walgelijk. Maar dat is geen reden om tegen alle mannen zo te gaan doen.
pi_157241596
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 11:55 schreef CRW het volgende:

[..]

Dat is dus de arrogantie waar ik het over had! Er is toch niks mis mee als een man een gesprekje met je aan probeert te knopen? Dat moet uiteraard wel op een nette en normale manier gaan en de voorbeelden van LadyOracle zijn gewoon walgelijk. Maar dat is geen reden om tegen alle mannen zo te gaan doen.
Context is alles.
pi_157241634
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 22:36 schreef CRW het volgende:

[..]

Dan ben ik blijkbaar abnormaal, en samen met mij heel veel andere introverten. Want ik kom in het dagelijks leven niet veel nieuwe mensen tegen.

En sorry hoor, maar ik vind het wel arrogant dat je niet wilt hebben dat iemand je aanspreekt die je niet kent, omdat diegene vindt dat je een leuke uitstraling hebt bijvoorbeeld. Iemand leren kennen moet toch ergens beginnen natuurlijk. ;)
Dan zoek je dat op. Ga cursussen doen, op vakantie, zoek een hobby/sport waar je je in groepen begeeft. Doe dingen die je leuk vindt om te doen samen met andere mensen.
Introvert zijn heeft daar echt geen bal mee te maken.

Zelf heb ik trouwens geen probleem met mannen die me bv in een kroeg ofzo aan zouden spreken. Dat zijn nu eenmaal plekken voor sociaal contact.
Op straat enzo zit ik dan weer niet op te wachten, dat voelt al snel awkward of zelfs creepy.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator zondag 1 november 2015 @ 12:09:30 #122
5428 crew  miss_sly
pi_157241815
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 11:55 schreef CRW het volgende:

[..]

Kun jij je voorstellen dat er op een bepaald moment of een bepaalde plek wel iets mis mee is om een gesprekje te proberen aan te knopen?
pi_157241823
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 11:58 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan zoek je dat op. Ga cursussen doen, op vakantie, zoek een hobby/sport waar je je in groepen begeeft. Doe dingen die je leuk vindt om te doen samen met andere mensen.
Introvert zijn heeft daar echt geen bal mee te maken.

Dit soort reacties komen dus elke keer weer terug en daar heb je gewoon helemaal niks aan. No offence, maar denk je dat ik (en mijn mede-maagden in dit topic) dat zelf niet kunnen bedenken? Was het maar zo simpel! Dan zou dit topic er niet zijn, en waarschijnlijk heel veel andere soortgelijke ook niet.

Cursussen gaan doen die je niet nodig hebt alleen voor de sociale contacten is onzin en geldverkwisting.

Vrijwilligerswerk waar je mee in contact komt met andere mensen van mijn leeftijd is hier in de buurt niet.

Meegaan met een groepsreis op vakantie heb ik al meerdere keren gedaan, en heeft me helemaal niks opgeleverd. Na de vakantie gaat ieder weer zijn eigen weg en verwateren de contacten al snel.

Hobby's waarmee ik veel mensen tegenkom heb ik niet, en (groeps)sporten zijn voor mij een drama, dat nooit weer.

Dus doe niet alsof het allemaal zo simpel is a.u.b.
  Moderator zondag 1 november 2015 @ 12:15:43 #124
5428 crew  miss_sly
pi_157241908
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 12:10 schreef CRW het volgende:

[..]

Dit soort reacties komen dus elke keer weer terug en daar heb je gewoon helemaal niks aan. No offence, maar denk je dat ik (en mijn mede-maagden in dit topic) dat zelf niet kunnen bedenken? Was het maar zo simpel! Dan zou dit topic er niet zijn, en waarschijnlijk heel veel andere soortgelijke ook niet.

Cursussen gaan doen die je niet nodig hebt alleen voor de sociale contacten is onzin en geldverkwisting.

Vrijwilligerswerk waar je mee in contact komt met andere mensen van mijn leeftijd is hier in de buurt niet.

Meegaan met een groepsreis op vakantie heb ik al meerdere keren gedaan, en heeft me helemaal niks opgeleverd. Na de vakantie gaat ieder weer zijn eigen weg en verwateren de contacten al snel.

Hobby's waarmee ik veel mensen tegenkom heb ik niet, en (groeps)sporten zijn voor mij een drama, dat nooit weer.

Ik begrijp wat je wil zeggen, maar toch is deze post heel negatief.
Cursussen die je niet nodig hebt zijn geldverkwisting en onzin? Heb je geen interesses? Astronomie, kunst, filosofie, auto's, tekenen, whatever? Een cursus over een onderwerp dat je interesseert is nooit geldverkwisting en onzin, want je gaat er met plezier heen, bent bezig met iets wat je interessant vindt en je leert er nog wat van. En o ja, misschien ontmoet je er nieuwe mensen (! niet een vriendin).

Vakantie heeft je niets opgeleverd. Wat wil je dat een vakantie je oplevert? Een vriendin? Nee, dan is het kennelijk niet gelukt. Een leuke ervaring, nieuwe mensen ontmoeten, andere landen bezoeken...noem dat maar niets.

Als jij alles doet alleen met het idee dat het je een vriendin op moet leveren, dan is alles wat je onderneemt inderdaad nogal snel een deceptie, want zo werkt het inderdaad niet.
  zondag 1 november 2015 @ 12:17:43 #125
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_157241944
mama, hoe wordt ik gelukkig met een vrouw en kinderen? "heel verhaal" maar mama, daar heb ik helemaal geen zin in. mama: nou dan toch niet heh!
pi_157242050
quote:

[..]

Experimenteer met wat je interesses zijn, doe een fotografie cursus bijvoorbeeld. Ontwikkel jezelf!

quote:
Groepsreizen zijn kut. Ga rondtrekken in oost Europa / Azie voor een paar weken, hostels boeken en meedoen met pubcrawls / uitjes etc. Misschien ga je er je maagdelijkheid niet verliezen (wat me zou verbazen), maar je doet er wel ervaringen op. Met andere woorden; je hebt iets om over te praten als je weer eens op een date gaat.

quote:
Sport je helemaal niet? Er zijn ook genoeg sporten die sociaal contact vereisen, maar geen groepssport zijn.

quote:
Dat is het ook niet. Het heeft mij ook genoeg moeite gekost om van die-hard zolderkamer nerd naar redelijk sociaal persoon te groeien.
pi_157242059
quote:

[..]

Jezelf verrijken is nooit verkwisting. Ik doel natuurlijk op zaken die je erg interessant vindt, waar je je meer in wil verdiepen. Behalve dat het leuk is te leren/jezelf te verdiepen ergens in ontmoet je dan ook nog eens mensen, waarmee je dan ook nog eens gelijk wat gemeen hebt.

quote:

Het is wel waar dat vakantie meer is voor tijdelijk contact, maar het is daardoor wel een goede oefening. Vakantie maakt meestal dat mensen meer openstaan voor contact, kan je rustig wat proberen zonder teveel de deur op de neus te krijgen.
Zou zelf alleen niet alleen vrouwen aanspreken om te scoren, maar algemeen sociaal gedrag uittesten, gewoon eens lekker ervaren.

quote:

Het probleem is dat het uiteindelijk wel zo simpel is, alleen moet jij iets vinden wat je echt leuk vindt waarbij je ook in contact komt met andere mensen. Waar jij je goed voelt en je gewoon open gedraagt, zoals je bent.
Ik zeg niet dat je dan binnen een week de liefde van je leven zult hebben, maar je leven wordt beter en er ontstaan kansen.

Snap echt wel dat het niet zo makkelijk is om te doen. Als je sociaal contact wil moet je sociaal contact op gaan zoeken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157242641
Nee ik heb eigenlijk geen interesses waar ik een cursus voor zou kunnen volgen.

Sporten doe ik ook niet, dat is gewoon niet mijn ding en ik vind er niks aan. Ik krijg in het dagelijks leven genoeg beweging en heb een prima postuur dus daar hoef ik het niet voor te doen.

Maar ik zal nog eens rondzoeken op internet. Misschien vind ik een activiteit die mij ligt. Al is het wel een nadeel dat ik op het platteland woon, en bijna alle activiteitensites zich richten op de grote steden. Die voor mij allemaal ver weg zijn.
pi_157242693
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 12:52 schreef CRW het volgende:

Sporten doe ik ook niet, dat is gewoon niet mijn ding en ik vind er niks aan. Ik krijg in het dagelijks leven genoeg beweging en heb een prima postuur dus daar hoef ik het niet voor te doen.

Maar ik zal nog eens rondzoeken op internet. Misschien vind ik een activiteit die mij ligt. Al is het wel een nadeel dat ik op het platteland woon, en bijna alle activiteitensites zich richten op de grote steden. Die voor mij allemaal ver weg zijn.
Hier heb je een grote lijst met mogelijke hobby's. Kijk maar of daar wat interessants tussen zit. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_hobbies
pi_157242715
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 12:52 schreef CRW het volgende:

Eindelijk iets concreets. Als je bruikbare tips wilt hebben moet je met dit soort informatie komen, anders blijf je de standaard verhalen als 'ga iets actiefs doen', 'ga op reis' etcetc krijgen.

Werk je al? Wat voor opleiding doe je? Hoe benader je vrouwen? Als je met dit soort dingen op de proppen komt krijg je misschien nog eens wat bruikbaars terug in dit topic.
pi_157243015
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 12:54 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hier heb je een grote lijst met mogelijke hobby's. Kijk maar of daar wat interessants tussen zit. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_hobbies
Dat is handig! Bedankt!

quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 12:55 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Eindelijk iets concreets. Als je bruikbare tips wilt hebben moet je met dit soort informatie komen, anders blijf je de standaard verhalen als 'ga iets actiefs doen', 'ga op reis' etcetc krijgen.

Werk je al? Wat voor opleiding doe je? Hoe benader je vrouwen? Als je met dit soort dingen op de proppen komt krijg je misschien nog eens wat bruikbaars terug in dit topic.
Dank je.

Ik werk 40 tot 50 uur per week maar ik heb bijna alleen mannelijke collega's en op mijn werk kom ik geen nieuwe mensen tegen.

Doordat ik dus niet echt een sociaal leven heb, (wat ik niet heel erg vind overigens) spreek ik vrouwen vooral aan op datingsites. Of af en toe als ik uit ga na de consumptie van veel alcohol :')
Speeddaten heb ik trouwens ook geprobeerd maar dat is echt niks voor mij. De sfeer is veel te gedwongen en dat is geen manier waarop ik contact kan maken met anderen.
  zondag 1 november 2015 @ 13:16:09 #132
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_157243147
Zijn jullie nou nog steeds maagd? jonge jonge schiet ook niet op hier
pi_157243285
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 13:09 schreef CRW het volgende:

[..]

Dank je.

Ik werk 40 tot 50 uur per week maar ik heb bijna alleen mannelijke collega's en op mijn werk kom ik geen nieuwe mensen tegen.
Laat me raden, IT gerelateerd werk?

quote:
Doordat ik dus niet echt een sociaal leven heb, (wat ik niet heel erg vind overigens) spreek ik vrouwen vooral aan op datingsites. Of af en toe als ik uit ga na de consumptie van veel alcohol :')

Speeddaten heb ik trouwens ook geprobeerd maar dat is echt niks voor mij. De sfeer is veel te gedwongen en dat is geen manier waarop ik contact kan maken met anderen.
Het punt is dat je zonder hobbies, boeiende verhalen, interessante ervaringen etc snel over komt als een 'lege schil'. Alle activiteiten die je onderneemt moet je ook niet doen met de verwachting er een relatie / vriendin uit te slepen. Zie het als het opbouwen van je eigen persoonlijkheid waarmee je uiteindelijk een interessant persoon wordt om mee om te gaan.

Als ik op een date alleen zou vertellen over de basiszaken als werk, sportschool, netflix en af en toe naar de kroeg, dan is het nogal een saai verhaal (zeker als IT'er :') ). Betrek ik er echter zaken als bergbeklimmen, backpacken, surfen of wat voor leuke ervaringen dan ook in krijg je een heel ander verhaal.
pi_157243425
Iedere hobby die je alleen kunt doen, kun je ook in een groep. Er is hier zelfs een club die bijeen komt om in een stiltecafe boeken te gaan lezen. Alleen bij de bar mag je praten.

Het klinkt heel flauw, maar als je mensen om je heen wilt, moet je naar plekken om ze te ontmoeten. Ook als dat eng is of je tegen staat.

Ik vergelijk het even met mijn eigen situatie: ik kom snel aan. Toen ik drie was mocht ik al niet meer snoepen van mijn moeder, omdat ik te dik werd. Ik heb jaren geroepen dat dat allemaal heel oneerlijk was, en dat vind ik nog steeds weleens als mijn collega klaagt omdat ie ongewild afvalt en er geen gram aangegeten krijgt, maar het feit blijft dat als ik geen 100 kilo wil wegen, ik mijn eten constant moet beperken en moet sporten, ook al heb ik daar altijd een hekel aan gehad. Het is of het een, of het ander. Er is geen magische methode om zonder beweging met een zak chips op de bank een slank lichaam te krijgen, dus ik ben net toch echt naar de sportschool geweest.

Zo is er ook geen magische methode om vrienden te maken of een leuke vrouw te ontmoeten zonder naar plekken te gaan waar mensen zijn. Je kan hooguit proberen het minst vervelende te doen, of te leren de leuke kanten van dingen te gaan zien.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  zondag 1 november 2015 @ 13:50:26 #135
448697 Red-Pill
Should've taken the Blue
pi_157243912
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 11:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je hebt verschillende soorten acties, natuurlijk.
In het filmpje bijvoorbeeld lijkt de vrouw me aan het werk, of in ieder geval bezig met iets. Bovendien wordt de man al geportretteerd als een stiekeme, beetje geile, gluurder, vooral in dat stukje waar hij met halfopen mond verlekkerd naar haar kijkt. De hele setting is hier verkeerd.
Als dit de setting is waarin jij ook vrouwen aanspreekt, kan ik me voorstellen dat het niet lukt. En veel vrouwen houden eer sowieso niet van om zomaar aangesproken te worden door vreemde kerels.
Kijk, dat filmpje gaat over iets dat te maken heeft met iemand direct wegcijferen i.v.m. het uiterlijk. Die man koop zich nieuwe kleren en een auto en zoekt daarna weer contact met haar, op de parkeerplaats bij haar werk. Deze keer reageert ze niet zo, ze gaan samen wat eten, vervolgens gaan ze naar haar thuis en daar gaat het verder. De volgende morgen komt ze hem weer tegen op het werk, maar dan merkt ze op, dat die vent waar ze een leuke tijd mee had gehad, dezelfde vent was die ze toen neerkijkend afwees.

Iets met, don't judge a book by it's cover.

Maar goed, de reden dat ik dat filmpje linkte was, omdat haar eerste reactie voor mij zo herkenbaar was. Alleen de reactie, los van de setting, los van de betekenis van het filmpje, daar ging mij het alleen om. Ik kreeg deze soort reacties, dus bij het contact zoeken tijdens het uitgaan. Dat ging dan met of zonder dat je uitgelachen werd en dan af en toe werd er gezegd, geen interesse of ik heb al een vriend. Alleen bij het contact maken hè, dan had ik nog niks anders gezegd.

Ik begrijp verder wel wat je bedoeld, dat niet iedere setting goed is om contact te zoeken.
  Moderator zondag 1 november 2015 @ 14:58:44 #136
5428 crew  miss_sly
pi_157245701
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 13:50 schreef Red-Pill het volgende:

[..]

Kijk, dat filmpje gaat over iets dat te maken heeft met iemand direct wegcijferen i.v.m. het uiterlijk. Die man koop zich nieuwe kleren en een auto en zoekt daarna weer contact met haar, op de parkeerplaats bij haar werk. Deze keer reageert ze niet zo, ze gaan samen wat eten, vervolgens gaan ze naar haar thuis en daar gaat het verder. De volgende morgen komt ze hem weer tegen op het werk, maar dan merkt ze op, dat die vent waar ze een leuke tijd mee had gehad, dezelfde vent was die ze toen neerkijkend afwees.

Iets met, don't judge a book by it's cover.
Ten eerste, en heeeeel belangrijk: het is gespeeld. Dit filmpje heeft een boodschap, en die boodschap is duidelijk: vrouwen kijken neer op gewone mannen, maar vallen zonder meer voor een man met geld en status.
Die boodschap klopt niet. Natuurlijk zijn er vrouwen voor wie dat opgaat, maar dat is niet de grote hoop.
Ten tweede: de setting. Deze vrouw lijkt mij aan het werk, in ieder geval formeel (zakelijk) in gesprek. Nee, dan zit ze op niemand te wachten die een poging doet haar gesprek te onderbreken, laat staan om haar te versieren.
Ten derde: de manier waarop ze hem bekijkt en afwijst: gespeeld! Ik ken ook geen vrouwen die dat zouden doen, tenzij het een man is die hen al enige tijd achterna loopt en haar vriendelijke afwijzing niet accepteert en respecteert.

quote:
Maar goed, de reden dat ik dat filmpje linkte was, omdat haar eerste reactie voor mij zo herkenbaar was. Alleen de reactie, los van de setting, los van de betekenis van het filmpje, daar ging mij het alleen om. Ik kreeg deze soort reacties, dus bij het contact zoeken tijdens het uitgaan. Dat ging dan met of zonder dat je uitgelachen werd en dan af en toe werd er gezegd, geen interesse of ik heb al een vriend. Alleen bij het contact maken hè, dan had ik nog niks anders gezegd.

Ik begrijp verder wel wat je bedoeld, dat niet iedere setting goed is om contact te zoeken.
Ik vind het echt onbegrijpelijk. Het is namelijk echt niet zo dat vrouwen in het algemeen nou zo vreselijk harteloos en arrogant zijn.
Dat er meteen bij het contact maken al gezegd wordt dat ze geen interesse hebben of al een vriend hebben, is toch niet verkeerd? Dan heb je toch meteen duidelijkheid? Wat wil je dan, gaan flirten, denken dat er wel wat van zal komen, om dan alsnog te horen te krijgen dat ze geen interesse hebben of een vriend hebben? Bovendien hoef je deze afwijzingen natuurlijk ook niet per se negatief op te nemen in de zin dat JIJ dus niet goed genoeg bent. De afwijzing op zich kan best naar voelen, maar betrek het niet op jezelf als persoon, je zijn, je leven. Op dit moment bij die vrouw wordt het niets.
pi_157246508
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 00:23 schreef klassiek_1 het volgende:

[..]

Ze heeft gewoon geen zin om op die ene "goede" man te wachten. Maar ze stelt nergens dat er geen goede mannen bestaan en dat alle mannen opdringerige eikels zijn.

Denk dat je gewoon even moet opzoeken wat "generalisatie" betekend.
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 02:04 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Waarom interpreteer je het feit dat ik een specifiek soort gedrag vervelend vind als dat ik zeg dat alle mannen dat doen? Dat zijn twee heel andere dingen.

Het enige wat ik zeg, is dat ik geen leuke ervaringen heb op dit punt en dat ik daardoor geen behoefte heb aan herhaling van vergelijkbare zetten. Als een man bij het uitgaan of op straat naar me toe komt, denk ik 'wat gaat er nu weer gebeuren' en ik voel me er ongemakkelijk bij.

Ik snap trouwens niet dat er hier mensen zijn die denken dat dat de beste of enige manier is om vrouwen te benaderen. Van alle mogelijke manieren... Vrijwel al mijn relaties, scharrels en (mislukte) dates ontstonden omdat iemand op dezelfde sociale gebeurtenis was, dus een vriendschappelijke activiteit met meerdere mensen, waar dan ook mensen waren die ik niet kende, en in een paar gevallen via internet.
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 10:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ze zegt letterlijk dat ze 'niet zit te wachten op mannen die ze niet kent via werk/vrijwilligerswerk/vrienden/sport'. Dat is volgens mij een heel duidelijke bepaalde groep mannen en niet alle mannen.
Dan generaliseer je toch overduidelijk de mannen die je niet via werk/vrijwilligerswerk/vrienden/sport kent. Net alsof alle mannen die je aanspreken buiten werk/vrijwilligerswerk/vrienden/sport om, allemaal klootzakken zijn en niet echt in je geïnteresseerd willen/kunnen zijn.
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 23:23 schreef LadyOracle het volgende:
De pogingen lopen uiteen van iemand die naar me toe kwam en "lekkere billen" zei, tot "mag ik je telefoonnummer voor bijles Nederlands". De bizarste was nog wel een gast die dronken was en ging voordoen hoe hij het liefst afgetrokken werd. I kid you not. En vaak als je vriendelijk zegt geen interesse te hebben, gaan ze drammen of schelden, en dan heb ik het nog niet over de groep die de grens al direct overschrijdt - ik ben weleens met een bamboezwaard op mijn kont geslagen bijvoorbeeld. Hij vond het heel komisch in ieder geval, dus was er in ieder geval nog iemand blij.

Dus ja, misschien ben ik daardoor hard geworden, maar ik zit gewoon überhaupt niet meer te wachten op mannen die ik niet ken via werk/vrijwilligerswerk/vrienden/sport, want het is toch vrijwel nooit interessant, vaak opdringerig en soms bedreigend.
pi_157246595
En ik weet echt wel wat generaliseren is, klassiek_1.
pi_157247749
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 15:41 schreef netchip het volgende:
Ze zegt nergens dat alle mannen fout zijn.
pi_157247800
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 16:25 schreef klassiek_1 het volgende:

[..]

Ze zegt nergens dat alle mannen fout zijn.
Dat insinueert ze wel.
pi_157247821
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 16:27 schreef netchip het volgende:

[..]

Dat insinueert ze wel.
Wat jij wil.
pi_157248388
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 15:38 schreef netchip het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dan generaliseer je toch overduidelijk de mannen die je niet via werk/vrijwilligerswerk/vrienden/sport kent. Net alsof alle mannen die je aanspreken buiten werk/vrijwilligerswerk/vrienden/sport om, allemaal klootzakken zijn en niet echt in je geïnteresseerd willen/kunnen zijn.

[..]

Heel raar inderdaad, dat ik denk dat mensen die mij helemaal niet kennen geen oprechte interesse hebben in wie ik ben. Nogmaals: ik zit niet te wachten op iemand die me uitsluitend op mijn uiterlijk beoordeelt. Dat wil niet zeggen dat mannen die dat doen slechte mensen zijn, wel dat het mensen zijn waar ik niet mee op een lijn zit en dus geen interesse in heb. Net als dat ik geen interesse heb in bijvoorbeeld mannen die zwaar gelovig zijn. Het maakt ze geen slechte mensen, maar ik zit er niet op te wachten.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
pi_157248426
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 16:48 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Heel raar inderdaad, dat ik denk dat mensen die mij helemaal niet kennen geen oprechte interesse kunnen hebben in wie ik ben. Nogmaals: ik zit niet te wachten op iemand die me uitsluitend op mijn uiterlijk beoordeelt. Dat wil niet zeggen dat mannen die dat doen slechte mensen zijn, wel dat het mensen zijn waar ik niet mee op een lijn zit en dus geen interesse in heb. Net als dat ik geen interesse heb in bijvoorbeeld mannen die zwaar gelovig zijn. Het maakt ze geen slechte mensen, maar ik zit er niet op te wachten.
Kijk jij niet eerst naar uiterlijk voordat je naar innerlijk kijkt (of zelfs, kan kijken)? Als je iemand al niet aantrekkelijk vindt, wordt het toch al niets.
pi_157248557
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 16:49 schreef netchip het volgende:

[..]

Kijk jij niet eerst naar uiterlijk voordat je naar innerlijk kijkt (of zelfs, kan kijken)? Als je iemand al niet aantrekkelijk vindt, wordt het toch al niets.
Precies dat je dit zegt, zou voor mij al een teken zijn dat we niet matchen. Nee, ik hoef iemand niet aantrekkelijk te vinden voor ik iemand leuk vind. Als iemands persoonlijkheid me aan staat, ga ik diegene vanzelf aantrekkelijk vinden. Ik vind mensen nooit meteen leuk, ik moet ze eerst leren kennen.
  Moderator zondag 1 november 2015 @ 17:00:22 #145
5428 crew  miss_sly
pi_157248705
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 15:41 schreef netchip het volgende:
ge·ne·ra·li·se·ren (generaliseerde, heeft gegeneraliseerd)
1 als algemene regel laten gelden op grond van één bijzonder geval

Als iemand dus zegt dat ze op een bepaald soort mannen (dik, dun, groot, klein, gelovig, ongelovig, 'die ze niet kent') is dat dus niet generaliserend. Het is een bepaalde groep mensen waar ze niets mee heeft. Dat trekt ze toch niet door naar alle mannen?
pi_157248811
Ik vind het overigens verschrikkelijk onlogisch om eerst te selecteren op uiterlijk. Dat iemand bijvoorbeeld een mooi lichaam heeft, zegt niks over de kans dat de relatie werkt. Dat iemand bepaalde eigenschappen heeft wel. Dan kun je toch beter zoeken naar wat je nodig hebt om gelukkig te zijn dan alleen maar een mooi hoofd of lijf. Ik weet precies wat ik zoek: intelligentie, humor, betrouwbaarheid, iemand die wat minder serieus is dan ik en me eraan herinnert af en toe eens te ontspannen. Of iemand dan blond is of donker haar heeft, dik of dun is, etc is niet heel boeiend.
pi_157249029
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 17:03 schreef LadyOracle het volgende:
Ik vind het overigens verschrikkelijk onlogisch om eerst te selecteren op uiterlijk. Dat iemand bijvoorbeeld een mooi lichaam heeft, zegt niks over de kans dat de relatie werkt. Dat iemand bepaalde eigenschappen heeft wel. Dan kun je toch beter zoeken naar wat je nodig hebt om gelukkig te zijn dan alleen maar een mooi hoofd of lijf. Ik weet precies wat ik zoek: intelligentie, humor, betrouwbaarheid, iemand die wat minder serieus is dan ik en me eraan herinnert af en toe eens te ontspannen. Of iemand dan blond is of donker haar heeft, dik of dun is, etc is niet heel boeiend.
Heb jij iets van autisme? :P Het is niet meer logisch dat je eerst selecteert op uiterlijk. Uitleg hiervoor is zelfs onnodig vind ik.
  zondag 1 november 2015 @ 17:12:41 #148
448697 Red-Pill
Should've taken the Blue
pi_157249079
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 14:58 schreef miss_sly het volgende:

Ik vind het echt onbegrijpelijk. Het is namelijk echt niet zo dat vrouwen in het algemeen nou zo vreselijk harteloos en arrogant zijn.

Dat er meteen bij het contact maken al gezegd wordt dat ze geen interesse hebben of al een vriend hebben, is toch niet verkeerd? Dan heb je toch meteen duidelijkheid? Wat wil je dan, gaan flirten, denken dat er wel wat van zal komen, om dan alsnog te horen te krijgen dat ze geen interesse hebben of een vriend hebben? Bovendien hoef je deze afwijzingen natuurlijk ook niet per se negatief op te nemen in de zin dat JIJ dus niet goed genoeg bent. De afwijzing op zich kan best naar voelen, maar betrek het niet op jezelf als persoon, je zijn, je leven. Op dit moment bij die vrouw wordt het niets.
Bij mij de meeste kreeg ik zo'n soort reactie, gewoon zeggen geen interesse of ik heb een vriend waren in vergelijking minder. Dus niet alle vrouwen, maar van alle vrouwen waar ik contact mee zocht.

Nee, direct duidelijkheid zijn is goed, maar dan weet je nog niks. In het begin toen ik afgewezen werd, was het even shit, maar ging daarna gewoon weer verder. Maar uiteindelijk als je niks anders, dan dit soort reacties krijg, hoe kan je het dan niet op jezelf betrekken? Daarnaast als ze zegt, dat ze een vriend heeft, hoeft dat ook niet altijd waar te zijn. Het kan ook gezegd worden, om het direct af te kappen. Echte redenen, worden nooit gegeven, naast de die reactie en dat ze een vriend heeft.

Zoals je het beschreef, zo was ik in het begin en naar mate de jaren voorbij gingen, ging dat achteruit, samen met mijn zelfverzekerdheid. Dit resulteerde in depressiviteit en toch wel frustratie, totdat ik geen enkele vrouw meer durfde te benaderen.
  Moderator zondag 1 november 2015 @ 17:13:25 #149
5428 crew  miss_sly
pi_157249102
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 17:10 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Heb jij iets van autisme? :P Het is niet meer logisch dat je eerst selecteert op uiterlijk. Uitleg hiervoor is zelfs onnodig vind ik.
Dat is toch maar net hoe je je partner ontmoet? Als je binnen je kring van vrienden en bekenden gevoelens ontwikkelt voor iemand, heeft dat minder met uiterlijk en meer met innerlijk te maken.

Of via internet, en dan niet een datingsite. Ik ken mijn vriend via Fok, we postten al drie jaar in dezelfde sc voor we elkaar ontmoeten. Ook nooit foto's uitgewisseld of zo.
pi_157249176
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 17:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is toch maar net hoe je je partner ontmoet? Als je binnen je kring van vrienden en bekenden gevoelens ontwikkelt voor iemand, heeft dat minder met uiterlijk en meer met innerlijk te maken.

Of via internet, en dan niet een datingsite. Ik ken mijn vriend via Fok, we postten al drie jaar in dezelfde sc voor we elkaar ontmoeten. Ook nooit foto's uitgewisseld of zo.
Haha dat kan echt wel, maar om het onlogisch te noemen dat mensen eerst op uiterlijk selecteren vind ik vreemd. Het is niet meer dan logisch en zo logisch dat uitleg niet eens nodig is.
  Moderator zondag 1 november 2015 @ 17:22:19 #151
5428 crew  miss_sly
pi_157249357
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 17:15 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Haha dat kan echt wel, maar om het onlogisch te noemen dat mensen eerst op uiterlijk selecteren vind ik vreemd. Het is niet meer dan logisch en zo logisch dat uitleg niet eens nodig is.
Je begrijpt toch hopelijk wel de strekking van haar post?
  zondag 1 november 2015 @ 17:26:54 #152
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_157249493
Ik wil foto's zien van 25 jarige maagden gvd!
pi_157249526
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 17:26 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Ik wil foto's zien van 25 jarige maagden gvd!
Echt?
  zondag 1 november 2015 @ 17:30:01 #154
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_157249588
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 17:28 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Echt?
Ja!

Wel van maagden die in dit topic posten. Geen random maagden.
pi_157249589
quote:
Dat is helemaal niet onlogisch, dat is de natuur. Een aantrekkelijk uiterlijk is een indicatie van goede genen.
pi_157249598
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 17:30 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Ja!

Wel van maagden die in dit topic posten. Geen random maagden.
Hoezo?

Mag ik vragen als jij homo bent?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2015 17:31:15 ]
  zondag 1 november 2015 @ 17:33:27 #157
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_157249661
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 17:30 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Hoezo?

Ik begrijp niet wat mijn geaardheid daar mee te maken heeft.

Ook snap ik niet dat je het verschil tussen 'als' en 'of' niet kent.
pi_157249677
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 17:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je begrijpt toch hopelijk wel de strekking van haar post?
Nee, ik lees enkel die post en zie niet wat ik erin moet zien.
pi_157249973
Toch hoor, als iemand geen vrienden heeft en daarbij maagd is, is maagdelijkheid het probleem niet.
pi_157249979
quote:
Het uiterlijk is nou eenmaal het eerste wat je ziet. Betekent niet dat er daarna niet op innerlijk geselecteerd wordt. Ik vind ook dat uiterlijk best wat kan weerspiegelen over het innerlijk van een persoon én bij relaties speelt seks eenmaal een belangrijke rol, dus kan je uiterlijk/aantrekkelijkheid daar onmogelijk los van koppelen.

Ergo: ik vind het logisch.
pi_157250011
quote:

[..]

Nee precies, maar dat is wat anders dan ook vragen hoe het gaat etc. Ik groet voorbijgangers ook.
pi_157250275
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 17:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee precies, maar dat is wat anders dan ook vragen hoe het gaat etc. Ik groet voorbijgangers ook.
Het gaat allemaal om context. Veel mannen kunnen zich gewoon niet fatsoenlijk gedragen als ze een knappe dame zien en is hun intentie vrijwel direct duidelijk.
pi_157250287
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 17:15 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Voor jou blijkbaar wel, voor mij niet. Ik heb gewoon geen zin in dat soort mensen.
pi_157250336
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 16:54 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Precies dat je dit zegt, zou voor mij al een teken zijn dat we niet matchen. Nee, ik hoef iemand niet aantrekkelijk te vinden voor ik iemand leuk vind. Als iemands persoonlijkheid me aan staat, ga ik diegene vanzelf aantrekkelijk vinden. Ik vind mensen nooit meteen leuk, ik moet ze eerst leren kennen.
Er moet per definitie een eerste aantrekkingskracht zijn (en die is uiterlijk gericht).
pi_157250371
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 17:10 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Dat heeft geen moer met autisme te maken. Als het waar is wat ze post, dan zou ik eerder denken aan aseksualiteit.
pi_157250481
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 18:00 schreef klassiek_1 het volgende:

[..]

Dat heeft geen moer met autisme te maken. Als het waar is wat ze post, dan zou ik eerder denken aan aseksualiteit.
Aseksualiteit komt wel vaker voor bij mensen met autisme dan de 'normale' populatie. Ik moet zeggen dat ik dat soort uitspraken ook vaker lees van mensen in het spectrum, maar dat kan ook een bias zijn.
pi_157250497
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 18:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Aseksualiteit komt wel vaker voor bij mensen met autisme dan de 'normale' populatie. Ik moet zeggen dat ik dat soort uitspraken ook vaker lees van mensen in het spectrum, maar dat kan ook een bias zijn.
Bron?
pi_157250518
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 17:59 schreef klassiek_1 het volgende:

[..]

Er moet per definitie een eerste aantrekkingskracht zijn (en die is uiterlijk gericht).
Nogmaals, prima dat het voor jou zo werkt, maar voor mij niet. Dat je dat niet snapt, ok, maar mensen zijn nu eenmaal niet hetzelfde. Dat moet je dan maar gewoon accepteren ook al snap je het niet.

Geen ASS en ook niet aseksueel, gezond van geest en lichaam en gelukkig.

Verder geen zin om hierover te discussiëren, want daar gaat het topic niet over.
pi_157250575
Kortom: uiterlijk is niet relevant, maar ze is niet aseksueel (ze neukt met het karakter).
pi_157250726
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 18:03 schreef klassiek_1 het volgende:

[..]

Bron?
Heb ik eens gelezen. Nu kon ik alleen vinden:

http://www.sciencedirect.(...)ii/S1750946711001115

Maar dat is geen geweldig onderzoek. Een deel is ook anecdotal evidence, waar je natuurlijk geen reet mee kunt, maar de enige aseksuele mensen die ik ken zijn inderdaad autistisch.

Anyway, het is off-topic en het zegt verder niets, maar ik snap dat mensen de correlatie leggen.
pi_157250767
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 18:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Heb ik eens gelezen. Nu kon ik alleen vinden:

http://www.sciencedirect.(...)ii/S1750946711001115

Maar dat is geen geweldig onderzoek. Een deel is ook anecdotal evidence, waar je natuurlijk geen reet mee kunt, maar de enige aseksuele mensen die ik ken zijn inderdaad autistisch.

Anyway, het is off-topic en het zegt verder niets, maar ik snap dat mensen de correlatie leggen.
Ah, oke.
pi_157251084
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 17:57 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Voor jou blijkbaar wel, voor mij niet. Ik heb gewoon geen zin in dat soort mensen.
Bijzonder.
pi_157251348
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 17:30 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Hoezo?

_O-
pi_157251370
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 17:57 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

'dat soort mensen', is dat ook niet een beetje generaliserend en oppervlakkig van jou?
pi_157251447
Maar even serieus: de versierpogingen van relatief veel mannen zijn wel echt kansloos.
pi_157251466
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 18:41 schreef klassiek_1 het volgende:
Maar even serieus: de versierpogingen van relatief veel mannen zijn wel echt kansloos.
En 'ze' begrijpen desinteresse en afwijzing niet tenzij totaal niet subtiel.
pi_157251481
Ik selecteer ook eerst op uiterlijk, want het is het makkelijkste begin. Maar ik moet erbij zeggen dat ik val op de persoonlijkheid.
  zondag 1 november 2015 @ 18:44:18 #178
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_157251522
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 23:23 schreef LadyOracle het volgende:
De pogingen lopen uiteen van iemand die naar me toe kwam en "lekkere billen" zei, tot "mag ik je telefoonnummer voor bijles Nederlands". De bizarste was nog wel een gast die dronken was en ging voordoen hoe hij het liefst afgetrokken werd. I kid you not. En vaak als je vriendelijk zegt geen interesse te hebben, gaan ze drammen of schelden, en dan heb ik het nog niet over de groep die de grens al direct overschrijdt - ik ben weleens met een bamboezwaard op mijn kont geslagen bijvoorbeeld. Hij vond het heel komisch in ieder geval, dus was er in ieder geval nog iemand blij.

Dus ja, misschien ben ik daardoor hard geworden, maar ik zit gewoon überhaupt niet meer te wachten op mannen die ik niet ken via werk/vrijwilligerswerk/vrienden/sport, want het is toch vrijwel nooit interessant, vaak opdringerig en soms bedreigend.
_O-

Waarom heb ik nou het gevoel dat jij helemaal geen lekker wijf bent!? :D
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_157251524
quote:
15s.gif Op zondag 1 november 2015 18:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En 'ze' begrijpen desinteresse en afwijzing niet tenzij totaal niet subtiel.
Sterker nog, volgens sommige ben je een arrogante hoer als je geen interesse hebt.
  zondag 1 november 2015 @ 18:49:40 #180
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_157251631
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 17:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het uiterlijk is nou eenmaal het eerste wat je ziet. Betekent niet dat er daarna niet op innerlijk geselecteerd wordt. Ik vind ook dat uiterlijk best wat kan weerspiegelen over het innerlijk van een persoon én bij relaties speelt seks eenmaal een belangrijke rol, dus kan je uiterlijk/aantrekkelijkheid daar onmogelijk los van koppelen.

Ergo: ik vind het logisch.
Wat ik niet snap is dat zoiets ontkend wordt door veel mensen :?
pi_157251723
quote:
14s.gif Op zondag 1 november 2015 18:49 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Dat komt, omdat je toch aangetrokken kunt voelen tot mensen die je toch niet mooi vindt en verliefd op kunt worden. En omgekeerd, kun je een knap persoon totaal niet aantrekkelijk vinden.
pi_157251752
quote:
2s.gif Op zondag 1 november 2015 18:44 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

_O-

Waarom heb ik nou het gevoel dat jij helemaal geen lekker wijf bent!? :D
Of gewoon heerlijk anders dan de rest ;)

Genoeg niet lekkere wijven (maar best lelijke vrouwen) die de sterren van de hemel neuken met redelijk aantrekkelijke mannen.
pi_157251780
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 18:53 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Dat komt, omdat je toch aangetrokken kunt voelen tot mensen die je toch niet mooi vindt en verliefd op kunt worden. En omgekeerd, kun je een knap persoon totaal niet aantrekkelijk vinden.
Dat je een knap persoon niet aantrekkelijk kan vinden snap ik. Logisch, want niet iedereen is je smaak..

Maar verliefd op iemand die je totaal niet mooi vindt? :@
pi_157251797
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 18:55 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Dat je een knap persoon niet aantrekkelijk kan vinden snap ik. Logisch, want niet iedereen is je smaak..

Op fok kan het. Hier zijn de mensen speciaal. O+
pi_157251833
quote:
14s.gif Op zondag 1 november 2015 18:49 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk wel politiek correct zijn.
  zondag 1 november 2015 @ 19:00:44 #186
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_157251899
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 18:53 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Tot een bepaalde hoogte is dat zeker waar, echter dan speelt uiterlijk nog steeds een rol. Of kun jij het op een afzichtelijk varken omdat ze zo'n mooi innerlijk heeft!?

Verder wat Aardbeike al zei: het uiterlijk weerspiegelt een behoorlijk deel van het innerlijk.
Sterker nog, ik denk dat het de reden is waarom een aantal van de mannen hier maagd is. Vrouwen zien gewoon dat er iets behoorlijk mis is. Vaak letterlijk binnen seconden. Aan uiterlijkheden dus.
(Alleen versterkt dat oordeel hun negativiteit en frustratie weer waardoor ze nog onaantrekkelijker gevonden worden. Een catch-22-situatie)
pi_157251906
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 18:55 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Één van mijn vriendinnen doet heel aardig en lief tegen me. En, ze geeft me een gevoel van acceptatie en rust dat ik nooit eerder heb gevoeld bij een andere vrouw. Ja, ik vind haar heel erg leuk. :@ Helaas zit de boel wat ingewikkelder in elkaar dan dat ;(
  Moderator zondag 1 november 2015 @ 19:01:13 #188
5428 crew  miss_sly
pi_157251909
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 18:54 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Genoeg niet lekkere wijven (maar best lelijke vrouwen) die de sterren van de hemel neuken met redelijk aantrekkelijke mannen.
Ik moet zeggen dat het nooit mijn amibitie is geweest om de sterren van de hemel te neuken met wat voor mannen dan ook. Is dat het hoogst te verwezenlijken?
pi_157252028
quote:
2s.gif Op zondag 1 november 2015 19:00 schreef Puntenjager het volgende:
Verder wat Aardbeike al zei: het uiterlijk weerspiegelt een behoorlijk deel van het innerlijk.
Sterker nog, ik denk dat het de reden is waarom een aantal van de mannen hier maagd is. Vrouwen zien gewoon dat er iets behoorlijk mis is. Vaak letterlijk binnen seconden. Aan uiterlijkheden dus.
Je kan aan mij echt niet zien dat ik maagd ben hoor.
pi_157252076
quote:
2s.gif Op zondag 1 november 2015 19:00 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Tot een bepaalde hoogte is dat zeker waar, echter dan speelt uiterlijk nog steeds een rol. Of kun jij het op een afzichtelijk varken omdat ze zo'n mooi innerlijk heeft!?
Nee, want zo iemand laat je nooit dichtbij je komen. Maar meestal heb je wel wat controle over je uiterlijkheid. En echt lelijke mensen zijn best wel zeldzaam.
quote:
(Alleen versterkt dat oordeel hun negativiteit en frustratie weer waardoor ze nog onaantrekkelijker gevonden worden. Een catch-22-situatie)
Ik denk niet dat de waarheid zo gietzwart is. Misschien dat ze zich niet goed verzorgen en dat het opvalt. Maar er zijn ook genoeg autisten onder vrouwen die het niet zouden zien, dus volgens mij is het een combinatie van geïsoleerd leven en pech hebben.
pi_157252080
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 19:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat het nooit mijn amibitie is geweest om de sterren van de hemel te neuken met wat voor mannen dan ook. Is dat het hoogst te verwezenlijken?
Voor mij is seks een hobby.
  zondag 1 november 2015 @ 19:09:17 #192
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_157252118
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 18:54 schreef BeeGees het volgende:

[..]

En exact dat is het probleem hier. Het minder-aantrekkelijke deel van de vrouwen heeft nog steeds weinig tot geen problemen om aan seks danwel een partner te komen. Voor de iets gekneusde mannelijke exemplaren van homo sapiens is dat wel andere koek. Zie de kerels in dit topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 01-11-2015 19:25:39 ]
pi_157252142
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 19:05 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Denk je dat of weet je dat?
pi_157252149
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 19:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Kun jij dat zien dan? :P
pi_157252153
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 19:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoe kun je nu aan iemand zien of hij/zij maagd is?
  zondag 1 november 2015 @ 19:12:32 #196
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_157252207
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 19:05 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Het seksuele succes van een man is toch wel af te lezen aan gedrag en social clues. Natuurlijk kan een vrouw dan niet met zekerheid vaststellen of je 0, 1 of 2 bedpartners gehad hebt in je leven, maar ze kan beslist wel zien of je een succesvol en dus gewild exemplaar bent. Sterker nog, het is het selectiecriterium voor een vrouw.

Wederom dezelfde catch-22 dus eigenlijk.
pi_157252293
quote:
3s.gif Op zondag 1 november 2015 19:12 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Het seksuele succes van een man is toch wel af te lezen aan gedrag en social clues. Natuurlijk kan een vrouw dan niet met zekerheid vaststellen of je 0, 1 of 2 bedpartners gehad hebt in je leven, maar ze kan beslist wel zien of je een succesvol en daardoor gewild exemplaar bent. Sterker nog, het is het selectiecriterium voor een vrouw.
Ah ik heb je post verkeerd gelezen zie ik, ik dacht echt dat je looks bedoelde.
pi_157252368
quote:
14s.gif Op zondag 1 november 2015 19:09 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

En exact dat is het probleem hier. Het minder-aantrekkelijke deel van vrouwen heeft nog steeds weinig tot geen problemen om aan seks danwel een partner te komen. Voor de iets gekneusde mannelijke exemplaren van homo sapiens is dat wel andere koek. Zie de kerels in dit topic.
Je hebt wel ongewenste maagden vrouwen. Ze zijn er!

Ik ken ze niet btw :') Mannen dan weer wel, hebben het wellicht iets moeilijker
pi_157252442
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 19:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Uuhh wat?
  zondag 1 november 2015 @ 19:21:12 #200
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_157252480
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 19:15 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Ah ik heb je post verkeerd gelezen zie ik, ik dacht echt dat je looks bedoelde.
Aan puur looks kun je natuurlijk niet veel zien. Maar aan iemands gezicht kun je toch veel aflezen. De emotionele staat: simpel vrolijk of verdrietig. Maar ook moeilijkere zaken als zelfvertrouwen en mentale sterkte.

Vergelijk het met een hond die wel of niet agressief op je af komt rennen. Puur optisch kan ie vaststellen hoe zeker jij bent ben van je zaak. Dus beslist niet puur je fysieke kracht, maar of jij bang bent of niet. Waarschijnlijk ziet hij het aan je bewegingsdynamiek ed. En ook mensen pakken die hints op...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')