Ja, dat is wel een puntje, inderdaad. Het is ook niet nodig om achter álles iets te zoeken. Als iemand me goedemorgen wenst of toeknikt glimlacht als we elkaar passeren, zie ik daar ook niets anders in dan een vriendelijk gebaar. Ik doe het zelf immers ook.quote:Op zondag 1 november 2015 11:12 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Ik zeg goedemorgen tegen iedereen die ik tegenkom. Is een automatisme van mij.
Weet je wat de intentie is? gewoon, ik wens je een goede morgen .
Dat is niet met elkaar te vergelijken. Ik vind het gewoon tof om de dag goed te beginnen en mensen een goede morgen te wensen.quote:Op zondag 1 november 2015 11:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een puntje, inderdaad. Het is ook niet nodig om achter álles iets te zoeken. Als iemand me goedemorgen wenst of toeknikt glimlacht als we elkaar passeren, zie ik daar ook niets anders in dan een vriendelijk gebaar. Ik doe het zelf immers ook.
Er is natuurlijk wel een verschil met iemand die zijn route wijzigt om bij jou te kunnen arriveren en dan met "hi, hoe is je dag?" aankomt. Dat vraagt namelijk om een reactie en is dus op z'n minst een poging om daadwerkelijk met je in contact te komen. Een vriendelijk 'goedemorgen' kun je nog alleen ontvangen en niet teruggeven.
Je hebt verschillende soorten acties, natuurlijk.quote:Op zondag 1 november 2015 01:11 schreef Red-Pill het volgende:
[..]
Nee, net heeft gewoon gelijk. Alles afhouden, behalve in haar kring. Neemt overigens niet weg, dat die gasten waar ze het over had, klootzakken waren.
Ze bevestigd hier overigens net zo als Alors, dat vrouwen wel zo kunnen reageren. Mooi toch?
Hier word altijd gezegd, dat je actie moet ondernemen en dan neem je acties en krijg je zo'n reacties:
[ afbeelding ]
Klopt, maar ik denk dat LadyOracle of Strawberry ook niets hebben tegen een eenvoudig 'goedemorgen' van iemand die hen passeert.quote:Op zondag 1 november 2015 11:19 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Dat is niet met elkaar te vergelijken. Ik vind het gewoon tof om de dag goed te beginnen en mensen een goede morgen te wensen.![]()
Meer niet
Zeker, maar de link tussen goedemorgen - hij wil wat van mij (seksueel), vind ik nogal wat.quote:Op zondag 1 november 2015 11:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk dat LadyOracle of Strawberry ook niets hebben tegen een eenvoudig 'goedemorgen' van iemand die hen passeert.
Menselijke interacties zijn zo moeilijk op basis van één zinnetje te bestempelen als goed of fout. Er is altijd context, persoonlijkheid, ervaringen, the bigger picture.
Als die man bij dat goedemorgen net zo kijkt als die kerel uit het filmpje als hij naar haar gluurt, vind ik het ene begrijpelijke linkquote:Op zondag 1 november 2015 11:23 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Zeker, maar de link tussen goedemorgen - hij wil wat van mij (seksueel), vind ik nogal wat.
Maar je hebt gelijk.
e theater?quote:Op zondag 1 november 2015 08:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik zou dit vervelend vinden, maar dat is omdat ik dan het gevoel krijg dat iemand jets van me wil en daar heb ik geen zin in. Het overkomt me pas sinds ik e theater uitzie dus vandaar dat de achterliggende intenties voor mij duidelijker zijn.
Ik denk 'er beter'quote:
Dat is wel heul erg als je als vrouw zo denkt vind ikquote:Op zondag 1 november 2015 11:23 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Zeker, maar de link tussen goedemorgen - hij wil wat van mij (seksueel), vind ik nogal wat.
Maar je hebt gelijk.
Ik zeg goedemorgen tegen vrouwen, mannen, transgenders, hermafrodieten, donkere mensen en witte mensen (excuus als ik je vergeten ben).quote:Op zondag 1 november 2015 11:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als die man bij dat goedemorgen net zo kijkt als die kerel uit het filmpje als hij naar haar gluurt, vind ik het ene begrijpelijke link
Maar er wordt gevraagd of een eenvoudige goedemorgen mag.quote:Op zondag 1 november 2015 11:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk dat LadyOracle of Strawberry ook niets hebben tegen een eenvoudig 'goedemorgen' van iemand die hen passeert.
Menselijke interacties zijn zo moeilijk op basis van één zinnetje te bestempelen als goed of fout. Er is altijd context, persoonlijkheid, ervaringen, the bigger picture.
Vind je het echt off topic? Uiteindelijk is dat toch waar het om gaat: menselijke interacties en waarom sommige manieren om contact te maken niet werken?quote:
Ja, vind ik echt. Het gaat wel erg lang op een zijpad door. Goedemorgen wensen heeft weinig met maagdelijkheid van doen. Dat is eerder moeite met contact maken en daar is een ander topic voor.quote:Op zondag 1 november 2015 11:40 schreef miss_sly het volgende:
Vind je het echt off topic? Uiteindelijk is dat toch waar het om gaat: menselijke interacties en waarom sommige manieren om contact te maken niet werken?
Maar hij is toch nog maagd omdat contact maken met vrouwen niet lukt?quote:Op zondag 1 november 2015 11:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, vind ik echt. Het gaat wel erg lang op een zijpad door. Goedemorgen wensen heeft weinig met maagdelijkheid van doen. Dat is eerder moeite met contact maken en daar is een ander topic voor.
Nee, sorry, ik bedoelde het helemaal niet als discussie, realiseerde me ineens dat je het zo kon opvatten.quote:Op zondag 1 november 2015 11:45 schreef Copycat het volgende:
Ik denk niet dat dat valt of staat met een analyse van het goedemorgen wensen. Bijvoorbeeld.
Dus. Weer meer on topic. Meer discussie kan evt in het FB-topic.
Zal wel autocorrectie zijnquote:
Dat is dus de arrogantie waar ik het over had! Er is toch niks mis mee als een man een gesprekje met je aan probeert te knopen? Dat moet uiteraard wel op een nette en normale manier gaan en de voorbeelden van LadyOracle zijn gewoon walgelijk. Maar dat is geen reden om tegen alle mannen zo te gaan doen.quote:Op zondag 1 november 2015 01:25 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Nee, net had geen gelijk. Ook jij moet opzoeken wat generalisatie betekend.
En waarom zouden vrouwen niet zo mogen reageren?
Context is alles.quote:Op zondag 1 november 2015 11:55 schreef CRW het volgende:
[..]
Dat is dus de arrogantie waar ik het over had! Er is toch niks mis mee als een man een gesprekje met je aan probeert te knopen? Dat moet uiteraard wel op een nette en normale manier gaan en de voorbeelden van LadyOracle zijn gewoon walgelijk. Maar dat is geen reden om tegen alle mannen zo te gaan doen.
Dan zoek je dat op. Ga cursussen doen, op vakantie, zoek een hobby/sport waar je je in groepen begeeft. Doe dingen die je leuk vindt om te doen samen met andere mensen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 22:36 schreef CRW het volgende:
[..]
Dan ben ik blijkbaar abnormaal, en samen met mij heel veel andere introverten. Want ik kom in het dagelijks leven niet veel nieuwe mensen tegen.
En sorry hoor, maar ik vind het wel arrogant dat je niet wilt hebben dat iemand je aanspreekt die je niet kent, omdat diegene vindt dat je een leuke uitstraling hebt bijvoorbeeld. Iemand leren kennen moet toch ergens beginnen natuurlijk.
Kun jij je voorstellen dat er op een bepaald moment of een bepaalde plek wel iets mis mee is om een gesprekje te proberen aan te knopen?quote:Op zondag 1 november 2015 11:55 schreef CRW het volgende:
[..]
Dat is dus de arrogantie waar ik het over had! Er is toch niks mis mee als een man een gesprekje met je aan probeert te knopen? Dat moet uiteraard wel op een nette en normale manier gaan en de voorbeelden van LadyOracle zijn gewoon walgelijk. Maar dat is geen reden om tegen alle mannen zo te gaan doen.
Dit soort reacties komen dus elke keer weer terug en daar heb je gewoon helemaal niks aan. No offence, maar denk je dat ik (en mijn mede-maagden in dit topic) dat zelf niet kunnen bedenken? Was het maar zo simpel! Dan zou dit topic er niet zijn, en waarschijnlijk heel veel andere soortgelijke ook niet.quote:Op zondag 1 november 2015 11:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan zoek je dat op. Ga cursussen doen, op vakantie, zoek een hobby/sport waar je je in groepen begeeft. Doe dingen die je leuk vindt om te doen samen met andere mensen.
Introvert zijn heeft daar echt geen bal mee te maken.
Ik begrijp wat je wil zeggen, maar toch is deze post heel negatief.quote:Op zondag 1 november 2015 12:10 schreef CRW het volgende:
[..]
Dit soort reacties komen dus elke keer weer terug en daar heb je gewoon helemaal niks aan. No offence, maar denk je dat ik (en mijn mede-maagden in dit topic) dat zelf niet kunnen bedenken? Was het maar zo simpel! Dan zou dit topic er niet zijn, en waarschijnlijk heel veel andere soortgelijke ook niet.
Cursussen gaan doen die je niet nodig hebt alleen voor de sociale contacten is onzin en geldverkwisting.
Vrijwilligerswerk waar je mee in contact komt met andere mensen van mijn leeftijd is hier in de buurt niet.
Meegaan met een groepsreis op vakantie heb ik al meerdere keren gedaan, en heeft me helemaal niks opgeleverd. Na de vakantie gaat ieder weer zijn eigen weg en verwateren de contacten al snel.
Hobby's waarmee ik veel mensen tegenkom heb ik niet, en (groeps)sporten zijn voor mij een drama, dat nooit weer.
Dus doe niet alsof het allemaal zo simpel is a.u.b.
Experimenteer met wat je interesses zijn, doe een fotografie cursus bijvoorbeeld. Ontwikkel jezelf!quote:Op zondag 1 november 2015 12:10 schreef CRW het volgende:
[..]
Cursussen gaan doen die je niet nodig hebt alleen voor de sociale contacten is onzin en geldverkwisting.
Groepsreizen zijn kut. Ga rondtrekken in oost Europa / Azie voor een paar weken, hostels boeken en meedoen met pubcrawls / uitjes etc. Misschien ga je er je maagdelijkheid niet verliezen (wat me zou verbazen), maar je doet er wel ervaringen op. Met andere woorden; je hebt iets om over te praten als je weer eens op een date gaat.quote:Meegaan met een groepsreis op vakantie heb ik al meerdere keren gedaan, en heeft me helemaal niks opgeleverd. Na de vakantie gaat ieder weer zijn eigen weg en verwateren de contacten al snel.
Sport je helemaal niet? Er zijn ook genoeg sporten die sociaal contact vereisen, maar geen groepssport zijn.quote:Hobby's waarmee ik veel mensen tegenkom heb ik niet, en (groeps)sporten zijn voor mij een drama, dat nooit weer.
Dat is het ook niet. Het heeft mij ook genoeg moeite gekost om van die-hard zolderkamer nerd naar redelijk sociaal persoon te groeien.quote:Dus doe niet alsof het allemaal zo simpel is a.u.b.
Jezelf verrijken is nooit verkwisting. Ik doel natuurlijk op zaken die je erg interessant vindt, waar je je meer in wil verdiepen. Behalve dat het leuk is te leren/jezelf te verdiepen ergens in ontmoet je dan ook nog eens mensen, waarmee je dan ook nog eens gelijk wat gemeen hebt.quote:Op zondag 1 november 2015 12:10 schreef CRW het volgende:
[..]
Dit soort reacties komen dus elke keer weer terug en daar heb je gewoon helemaal niks aan. No offence, maar denk je dat ik (en mijn mede-maagden in dit topic) dat zelf niet kunnen bedenken? Was het maar zo simpel! Dan zou dit topic er niet zijn, en waarschijnlijk heel veel andere soortgelijke ook niet.
Het is wel waar dat vakantie meer is voor tijdelijk contact, maar het is daardoor wel een goede oefening. Vakantie maakt meestal dat mensen meer openstaan voor contact, kan je rustig wat proberen zonder teveel de deur op de neus te krijgen.quote:Vrijwilligerswerk waar je mee in contact komt met andere mensen van mijn leeftijd is hier in de buurt niet.
Meegaan met een groepsreis op vakantie heb ik al meerdere keren gedaan, en heeft me helemaal niks opgeleverd. Na de vakantie gaat ieder weer zijn eigen weg en verwateren de contacten al snel.
Het probleem is dat het uiteindelijk wel zo simpel is, alleen moet jij iets vinden wat je echt leuk vindt waarbij je ook in contact komt met andere mensen. Waar jij je goed voelt en je gewoon open gedraagt, zoals je bent.quote:Hobby's waarmee ik veel mensen tegenkom heb ik niet, en (groeps)sporten zijn voor mij een drama, dat nooit weer.
Dus doe niet alsof het allemaal zo simpel is a.u.b.
Hier heb je een grote lijst met mogelijke hobby's. Kijk maar of daar wat interessants tussen zit. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_hobbiesquote:Op zondag 1 november 2015 12:52 schreef CRW het volgende:
Nee ik heb eigenlijk geen interesses waar ik een cursus voor zou kunnen volgen.
Sporten doe ik ook niet, dat is gewoon niet mijn ding en ik vind er niks aan. Ik krijg in het dagelijks leven genoeg beweging en heb een prima postuur dus daar hoef ik het niet voor te doen.
Maar ik zal nog eens rondzoeken op internet. Misschien vind ik een activiteit die mij ligt. Al is het wel een nadeel dat ik op het platteland woon, en bijna alle activiteitensites zich richten op de grote steden. Die voor mij allemaal ver weg zijn.
Eindelijk iets concreets. Als je bruikbare tips wilt hebben moet je met dit soort informatie komen, anders blijf je de standaard verhalen als 'ga iets actiefs doen', 'ga op reis' etcetc krijgen.quote:Op zondag 1 november 2015 12:52 schreef CRW het volgende:
Nee ik heb eigenlijk geen interesses waar ik een cursus voor zou kunnen volgen.
Sporten doe ik ook niet, dat is gewoon niet mijn ding en ik vind er niks aan. Ik krijg in het dagelijks leven genoeg beweging en heb een prima postuur dus daar hoef ik het niet voor te doen.
Maar ik zal nog eens rondzoeken op internet. Misschien vind ik een activiteit die mij ligt. Al is het wel een nadeel dat ik op het platteland woon, en bijna alle activiteitensites zich richten op de grote steden. Die voor mij allemaal ver weg zijn.
Dat is handig! Bedankt!quote:Op zondag 1 november 2015 12:54 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hier heb je een grote lijst met mogelijke hobby's. Kijk maar of daar wat interessants tussen zit. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_hobbies
Dank je.quote:Op zondag 1 november 2015 12:55 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Eindelijk iets concreets. Als je bruikbare tips wilt hebben moet je met dit soort informatie komen, anders blijf je de standaard verhalen als 'ga iets actiefs doen', 'ga op reis' etcetc krijgen.
Werk je al? Wat voor opleiding doe je? Hoe benader je vrouwen? Als je met dit soort dingen op de proppen komt krijg je misschien nog eens wat bruikbaars terug in dit topic.
Laat me raden, IT gerelateerd werk?quote:Op zondag 1 november 2015 13:09 schreef CRW het volgende:
[..]
Dank je.
Ik werk 40 tot 50 uur per week maar ik heb bijna alleen mannelijke collega's en op mijn werk kom ik geen nieuwe mensen tegen.
Het punt is dat je zonder hobbies, boeiende verhalen, interessante ervaringen etc snel over komt als een 'lege schil'. Alle activiteiten die je onderneemt moet je ook niet doen met de verwachting er een relatie / vriendin uit te slepen. Zie het als het opbouwen van je eigen persoonlijkheid waarmee je uiteindelijk een interessant persoon wordt om mee om te gaan.quote:Doordat ik dus niet echt een sociaal leven heb, (wat ik niet heel erg vind overigens) spreek ik vrouwen vooral aan op datingsites. Of af en toe als ik uit ga na de consumptie van veel alcohol![]()
Speeddaten heb ik trouwens ook geprobeerd maar dat is echt niks voor mij. De sfeer is veel te gedwongen en dat is geen manier waarop ik contact kan maken met anderen.
Kijk, dat filmpje gaat over iets dat te maken heeft met iemand direct wegcijferen i.v.m. het uiterlijk. Die man koop zich nieuwe kleren en een auto en zoekt daarna weer contact met haar, op de parkeerplaats bij haar werk. Deze keer reageert ze niet zo, ze gaan samen wat eten, vervolgens gaan ze naar haar thuis en daar gaat het verder. De volgende morgen komt ze hem weer tegen op het werk, maar dan merkt ze op, dat die vent waar ze een leuke tijd mee had gehad, dezelfde vent was die ze toen neerkijkend afwees.quote:Op zondag 1 november 2015 11:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hebt verschillende soorten acties, natuurlijk.
In het filmpje bijvoorbeeld lijkt de vrouw me aan het werk, of in ieder geval bezig met iets. Bovendien wordt de man al geportretteerd als een stiekeme, beetje geile, gluurder, vooral in dat stukje waar hij met halfopen mond verlekkerd naar haar kijkt. De hele setting is hier verkeerd.
Als dit de setting is waarin jij ook vrouwen aanspreekt, kan ik me voorstellen dat het niet lukt. En veel vrouwen houden eer sowieso niet van om zomaar aangesproken te worden door vreemde kerels.
Ten eerste, en heeeeel belangrijk: het is gespeeld. Dit filmpje heeft een boodschap, en die boodschap is duidelijk: vrouwen kijken neer op gewone mannen, maar vallen zonder meer voor een man met geld en status.quote:Op zondag 1 november 2015 13:50 schreef Red-Pill het volgende:
[..]
Kijk, dat filmpje gaat over iets dat te maken heeft met iemand direct wegcijferen i.v.m. het uiterlijk. Die man koop zich nieuwe kleren en een auto en zoekt daarna weer contact met haar, op de parkeerplaats bij haar werk. Deze keer reageert ze niet zo, ze gaan samen wat eten, vervolgens gaan ze naar haar thuis en daar gaat het verder. De volgende morgen komt ze hem weer tegen op het werk, maar dan merkt ze op, dat die vent waar ze een leuke tijd mee had gehad, dezelfde vent was die ze toen neerkijkend afwees.
Iets met, don't judge a book by it's cover.
Ik vind het echt onbegrijpelijk. Het is namelijk echt niet zo dat vrouwen in het algemeen nou zo vreselijk harteloos en arrogant zijn.quote:Maar goed, de reden dat ik dat filmpje linkte was, omdat haar eerste reactie voor mij zo herkenbaar was. Alleen de reactie, los van de setting, los van de betekenis van het filmpje, daar ging mij het alleen om. Ik kreeg deze soort reacties, dus bij het contact zoeken tijdens het uitgaan. Dat ging dan met of zonder dat je uitgelachen werd en dan af en toe werd er gezegd, geen interesse of ik heb al een vriend. Alleen bij het contact maken hè, dan had ik nog niks anders gezegd.
Ik begrijp verder wel wat je bedoeld, dat niet iedere setting goed is om contact te zoeken.
quote:Op zondag 1 november 2015 00:23 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Ze heeft gewoon geen zin om op die ene "goede" man te wachten. Maar ze stelt nergens dat er geen goede mannen bestaan en dat alle mannen opdringerige eikels zijn.
Denk dat je gewoon even moet opzoeken wat "generalisatie" betekend.
quote:Op zondag 1 november 2015 02:04 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Waarom interpreteer je het feit dat ik een specifiek soort gedrag vervelend vind als dat ik zeg dat alle mannen dat doen? Dat zijn twee heel andere dingen.
Het enige wat ik zeg, is dat ik geen leuke ervaringen heb op dit punt en dat ik daardoor geen behoefte heb aan herhaling van vergelijkbare zetten. Als een man bij het uitgaan of op straat naar me toe komt, denk ik 'wat gaat er nu weer gebeuren' en ik voel me er ongemakkelijk bij.
Ik snap trouwens niet dat er hier mensen zijn die denken dat dat de beste of enige manier is om vrouwen te benaderen. Van alle mogelijke manieren... Vrijwel al mijn relaties, scharrels en (mislukte) dates ontstonden omdat iemand op dezelfde sociale gebeurtenis was, dus een vriendschappelijke activiteit met meerdere mensen, waar dan ook mensen waren die ik niet kende, en in een paar gevallen via internet.
Dan generaliseer je toch overduidelijk de mannen die je niet via werk/vrijwilligerswerk/vrienden/sport kent. Net alsof alle mannen die je aanspreken buiten werk/vrijwilligerswerk/vrienden/sport om, allemaal klootzakken zijn en niet echt in je geïnteresseerd willen/kunnen zijn.quote:Op zondag 1 november 2015 10:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze zegt letterlijk dat ze 'niet zit te wachten op mannen die ze niet kent via werk/vrijwilligerswerk/vrienden/sport'. Dat is volgens mij een heel duidelijke bepaalde groep mannen en niet alle mannen.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 23:23 schreef LadyOracle het volgende:
De pogingen lopen uiteen van iemand die naar me toe kwam en "lekkere billen" zei, tot "mag ik je telefoonnummer voor bijles Nederlands". De bizarste was nog wel een gast die dronken was en ging voordoen hoe hij het liefst afgetrokken werd. I kid you not. En vaak als je vriendelijk zegt geen interesse te hebben, gaan ze drammen of schelden, en dan heb ik het nog niet over de groep die de grens al direct overschrijdt - ik ben weleens met een bamboezwaard op mijn kont geslagen bijvoorbeeld. Hij vond het heel komisch in ieder geval, dus was er in ieder geval nog iemand blij.
Dus ja, misschien ben ik daardoor hard geworden, maar ik zit gewoon überhaupt niet meer te wachten op mannen die ik niet ken via werk/vrijwilligerswerk/vrienden/sport, want het is toch vrijwel nooit interessant, vaak opdringerig en soms bedreigend.
Ze zegt nergens dat alle mannen fout zijn.quote:Op zondag 1 november 2015 15:41 schreef netchip het volgende:
En ik weet echt wel wat generaliseren is, klassiek_1.
Dat insinueert ze wel.quote:Op zondag 1 november 2015 16:25 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Ze zegt nergens dat alle mannen fout zijn.
Heel raar inderdaad, dat ik denk dat mensen die mij helemaal niet kennen geen oprechte interesse hebben in wie ik ben. Nogmaals: ik zit niet te wachten op iemand die me uitsluitend op mijn uiterlijk beoordeelt. Dat wil niet zeggen dat mannen die dat doen slechte mensen zijn, wel dat het mensen zijn waar ik niet mee op een lijn zit en dus geen interesse in heb. Net als dat ik geen interesse heb in bijvoorbeeld mannen die zwaar gelovig zijn. Het maakt ze geen slechte mensen, maar ik zit er niet op te wachten.quote:Op zondag 1 november 2015 15:38 schreef netchip het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dan generaliseer je toch overduidelijk de mannen die je niet via werk/vrijwilligerswerk/vrienden/sport kent. Net alsof alle mannen die je aanspreken buiten werk/vrijwilligerswerk/vrienden/sport om, allemaal klootzakken zijn en niet echt in je geïnteresseerd willen/kunnen zijn.
[..]
Kijk jij niet eerst naar uiterlijk voordat je naar innerlijk kijkt (of zelfs, kan kijken)? Als je iemand al niet aantrekkelijk vindt, wordt het toch al niets.quote:Op zondag 1 november 2015 16:48 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Heel raar inderdaad, dat ik denk dat mensen die mij helemaal niet kennen geen oprechte interesse kunnen hebben in wie ik ben. Nogmaals: ik zit niet te wachten op iemand die me uitsluitend op mijn uiterlijk beoordeelt. Dat wil niet zeggen dat mannen die dat doen slechte mensen zijn, wel dat het mensen zijn waar ik niet mee op een lijn zit en dus geen interesse in heb. Net als dat ik geen interesse heb in bijvoorbeeld mannen die zwaar gelovig zijn. Het maakt ze geen slechte mensen, maar ik zit er niet op te wachten.
Precies dat je dit zegt, zou voor mij al een teken zijn dat we niet matchen. Nee, ik hoef iemand niet aantrekkelijk te vinden voor ik iemand leuk vind. Als iemands persoonlijkheid me aan staat, ga ik diegene vanzelf aantrekkelijk vinden. Ik vind mensen nooit meteen leuk, ik moet ze eerst leren kennen.quote:Op zondag 1 november 2015 16:49 schreef netchip het volgende:
[..]
Kijk jij niet eerst naar uiterlijk voordat je naar innerlijk kijkt (of zelfs, kan kijken)? Als je iemand al niet aantrekkelijk vindt, wordt het toch al niets.
ge·ne·ra·li·se·ren (generaliseerde, heeft gegeneraliseerd)quote:Op zondag 1 november 2015 15:41 schreef netchip het volgende:
En ik weet echt wel wat generaliseren is, klassiek_1.
Heb jij iets van autisme?quote:Op zondag 1 november 2015 17:03 schreef LadyOracle het volgende:
Ik vind het overigens verschrikkelijk onlogisch om eerst te selecteren op uiterlijk. Dat iemand bijvoorbeeld een mooi lichaam heeft, zegt niks over de kans dat de relatie werkt. Dat iemand bepaalde eigenschappen heeft wel. Dan kun je toch beter zoeken naar wat je nodig hebt om gelukkig te zijn dan alleen maar een mooi hoofd of lijf. Ik weet precies wat ik zoek: intelligentie, humor, betrouwbaarheid, iemand die wat minder serieus is dan ik en me eraan herinnert af en toe eens te ontspannen. Of iemand dan blond is of donker haar heeft, dik of dun is, etc is niet heel boeiend.
Bij mij de meeste kreeg ik zo'n soort reactie, gewoon zeggen geen interesse of ik heb een vriend waren in vergelijking minder. Dus niet alle vrouwen, maar van alle vrouwen waar ik contact mee zocht.quote:Op zondag 1 november 2015 14:58 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het echt onbegrijpelijk. Het is namelijk echt niet zo dat vrouwen in het algemeen nou zo vreselijk harteloos en arrogant zijn.
Dat er meteen bij het contact maken al gezegd wordt dat ze geen interesse hebben of al een vriend hebben, is toch niet verkeerd? Dan heb je toch meteen duidelijkheid? Wat wil je dan, gaan flirten, denken dat er wel wat van zal komen, om dan alsnog te horen te krijgen dat ze geen interesse hebben of een vriend hebben? Bovendien hoef je deze afwijzingen natuurlijk ook niet per se negatief op te nemen in de zin dat JIJ dus niet goed genoeg bent. De afwijzing op zich kan best naar voelen, maar betrek het niet op jezelf als persoon, je zijn, je leven. Op dit moment bij die vrouw wordt het niets.
Dat is toch maar net hoe je je partner ontmoet? Als je binnen je kring van vrienden en bekenden gevoelens ontwikkelt voor iemand, heeft dat minder met uiterlijk en meer met innerlijk te maken.quote:Op zondag 1 november 2015 17:10 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Heb jij iets van autisme?Het is niet meer logisch dat je eerst selecteert op uiterlijk. Uitleg hiervoor is zelfs onnodig vind ik.
Haha dat kan echt wel, maar om het onlogisch te noemen dat mensen eerst op uiterlijk selecteren vind ik vreemd. Het is niet meer dan logisch en zo logisch dat uitleg niet eens nodig is.quote:Op zondag 1 november 2015 17:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is toch maar net hoe je je partner ontmoet? Als je binnen je kring van vrienden en bekenden gevoelens ontwikkelt voor iemand, heeft dat minder met uiterlijk en meer met innerlijk te maken.
Of via internet, en dan niet een datingsite. Ik ken mijn vriend via Fok, we postten al drie jaar in dezelfde sc voor we elkaar ontmoeten. Ook nooit foto's uitgewisseld of zo.
Je begrijpt toch hopelijk wel de strekking van haar post?quote:Op zondag 1 november 2015 17:15 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Haha dat kan echt wel, maar om het onlogisch te noemen dat mensen eerst op uiterlijk selecteren vind ik vreemd. Het is niet meer dan logisch en zo logisch dat uitleg niet eens nodig is.
Echt?quote:Op zondag 1 november 2015 17:26 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Ik wil foto's zien van 25 jarige maagden gvd!
Dat is helemaal niet onlogisch, dat is de natuur. Een aantrekkelijk uiterlijk is een indicatie van goede genen.quote:Op zondag 1 november 2015 17:03 schreef LadyOracle het volgende:
Ik vind het overigens verschrikkelijk onlogisch om eerst te selecteren op uiterlijk. Dat iemand bijvoorbeeld een mooi lichaam heeft, zegt niks over de kans dat de relatie werkt. Dat iemand bepaalde eigenschappen heeft wel. Dan kun je toch beter zoeken naar wat je nodig hebt om gelukkig te zijn dan alleen maar een mooi hoofd of lijf. Ik weet precies wat ik zoek: intelligentie, humor, betrouwbaarheid, iemand die wat minder serieus is dan ik en me eraan herinnert af en toe eens te ontspannen. Of iemand dan blond is of donker haar heeft, dik of dun is, etc is niet heel boeiend.
Hoezo?quote:Op zondag 1 november 2015 17:30 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Ja!
Wel van maagden die in dit topic posten. Geen random maagden.
Ik begrijp niet wat mijn geaardheid daar mee te maken heeft.quote:Op zondag 1 november 2015 17:30 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Hoezo?
Mag ik vragen als jij homo bent?
Nee, ik lees enkel die post en zie niet wat ik erin moet zien.quote:Op zondag 1 november 2015 17:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je begrijpt toch hopelijk wel de strekking van haar post?
Het uiterlijk is nou eenmaal het eerste wat je ziet. Betekent niet dat er daarna niet op innerlijk geselecteerd wordt. Ik vind ook dat uiterlijk best wat kan weerspiegelen over het innerlijk van een persoon én bij relaties speelt seks eenmaal een belangrijke rol, dus kan je uiterlijk/aantrekkelijkheid daar onmogelijk los van koppelen.quote:Op zondag 1 november 2015 17:03 schreef LadyOracle het volgende:
Nee precies, maar dat is wat anders dan ook vragen hoe het gaat etc. Ik groet voorbijgangers ook.quote:Op zondag 1 november 2015 11:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat allemaal om context. Veel mannen kunnen zich gewoon niet fatsoenlijk gedragen als ze een knappe dame zien en is hun intentie vrijwel direct duidelijk.quote:Op zondag 1 november 2015 17:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee precies, maar dat is wat anders dan ook vragen hoe het gaat etc. Ik groet voorbijgangers ook.
Voor jou blijkbaar wel, voor mij niet. Ik heb gewoon geen zin in dat soort mensen.quote:Op zondag 1 november 2015 17:15 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Haha dat kan echt wel, maar om het onlogisch te noemen dat mensen eerst op uiterlijk selecteren vind ik vreemd. Het is niet meer dan logisch en zo logisch dat uitleg niet eens nodig is.
Er moet per definitie een eerste aantrekkingskracht zijn (en die is uiterlijk gericht).quote:Op zondag 1 november 2015 16:54 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Precies dat je dit zegt, zou voor mij al een teken zijn dat we niet matchen. Nee, ik hoef iemand niet aantrekkelijk te vinden voor ik iemand leuk vind. Als iemands persoonlijkheid me aan staat, ga ik diegene vanzelf aantrekkelijk vinden. Ik vind mensen nooit meteen leuk, ik moet ze eerst leren kennen.
Dat heeft geen moer met autisme te maken. Als het waar is wat ze post, dan zou ik eerder denken aan aseksualiteit.quote:Op zondag 1 november 2015 17:10 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Heb jij iets van autisme?Het is niet meer logisch dat je eerst selecteert op uiterlijk. Uitleg hiervoor is zelfs onnodig vind ik.
Aseksualiteit komt wel vaker voor bij mensen met autisme dan de 'normale' populatie. Ik moet zeggen dat ik dat soort uitspraken ook vaker lees van mensen in het spectrum, maar dat kan ook een bias zijn.quote:Op zondag 1 november 2015 18:00 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Dat heeft geen moer met autisme te maken. Als het waar is wat ze post, dan zou ik eerder denken aan aseksualiteit.
Bron?quote:Op zondag 1 november 2015 18:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Aseksualiteit komt wel vaker voor bij mensen met autisme dan de 'normale' populatie. Ik moet zeggen dat ik dat soort uitspraken ook vaker lees van mensen in het spectrum, maar dat kan ook een bias zijn.
Nogmaals, prima dat het voor jou zo werkt, maar voor mij niet. Dat je dat niet snapt, ok, maar mensen zijn nu eenmaal niet hetzelfde. Dat moet je dan maar gewoon accepteren ook al snap je het niet.quote:Op zondag 1 november 2015 17:59 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Er moet per definitie een eerste aantrekkingskracht zijn (en die is uiterlijk gericht).
Heb ik eens gelezen. Nu kon ik alleen vinden:quote:
Ah, oke.quote:Op zondag 1 november 2015 18:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heb ik eens gelezen. Nu kon ik alleen vinden:
http://www.sciencedirect.(...)ii/S1750946711001115
Maar dat is geen geweldig onderzoek. Een deel is ook anecdotal evidence, waar je natuurlijk geen reet mee kunt, maar de enige aseksuele mensen die ik ken zijn inderdaad autistisch.
Anyway, het is off-topic en het zegt verder niets, maar ik snap dat mensen de correlatie leggen.
Bijzonder.quote:Op zondag 1 november 2015 17:57 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Voor jou blijkbaar wel, voor mij niet. Ik heb gewoon geen zin in dat soort mensen.
quote:Op zondag 1 november 2015 17:30 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Hoezo?
Mag ik vragen als jij homo bent?
'dat soort mensen', is dat ook niet een beetje generaliserend en oppervlakkig van jou?quote:Op zondag 1 november 2015 17:57 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Voor jou blijkbaar wel, voor mij niet. Ik heb gewoon geen zin in dat soort mensen.
En 'ze' begrijpen desinteresse en afwijzing niet tenzij totaal niet subtiel.quote:Op zondag 1 november 2015 18:41 schreef klassiek_1 het volgende:
Maar even serieus: de versierpogingen van relatief veel mannen zijn wel echt kansloos.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 23:23 schreef LadyOracle het volgende:
De pogingen lopen uiteen van iemand die naar me toe kwam en "lekkere billen" zei, tot "mag ik je telefoonnummer voor bijles Nederlands". De bizarste was nog wel een gast die dronken was en ging voordoen hoe hij het liefst afgetrokken werd. I kid you not. En vaak als je vriendelijk zegt geen interesse te hebben, gaan ze drammen of schelden, en dan heb ik het nog niet over de groep die de grens al direct overschrijdt - ik ben weleens met een bamboezwaard op mijn kont geslagen bijvoorbeeld. Hij vond het heel komisch in ieder geval, dus was er in ieder geval nog iemand blij.
Dus ja, misschien ben ik daardoor hard geworden, maar ik zit gewoon überhaupt niet meer te wachten op mannen die ik niet ken via werk/vrijwilligerswerk/vrienden/sport, want het is toch vrijwel nooit interessant, vaak opdringerig en soms bedreigend.
Sterker nog, volgens sommige ben je een arrogante hoer als je geen interesse hebt.quote:Op zondag 1 november 2015 18:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En 'ze' begrijpen desinteresse en afwijzing niet tenzij totaal niet subtiel.
Wat ik niet snap is dat zoiets ontkend wordt door veel mensenquote:Op zondag 1 november 2015 17:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het uiterlijk is nou eenmaal het eerste wat je ziet. Betekent niet dat er daarna niet op innerlijk geselecteerd wordt. Ik vind ook dat uiterlijk best wat kan weerspiegelen over het innerlijk van een persoon én bij relaties speelt seks eenmaal een belangrijke rol, dus kan je uiterlijk/aantrekkelijkheid daar onmogelijk los van koppelen.
Ergo: ik vind het logisch.
Dat komt, omdat je toch aangetrokken kunt voelen tot mensen die je toch niet mooi vindt en verliefd op kunt worden. En omgekeerd, kun je een knap persoon totaal niet aantrekkelijk vinden.quote:Op zondag 1 november 2015 18:49 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat zoiets ontkend wordt door veel mensen
Of gewoon heerlijk anders dan de restquote:Op zondag 1 november 2015 18:44 schreef Puntenjager het volgende:
[..]![]()
Waarom heb ik nou het gevoel dat jij helemaal geen lekker wijf bent!?
Dat je een knap persoon niet aantrekkelijk kan vinden snap ik. Logisch, want niet iedereen is je smaak..quote:Op zondag 1 november 2015 18:53 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dat komt, omdat je toch aangetrokken kunt voelen tot mensen die je toch niet mooi vindt en verliefd op kunt worden. En omgekeerd, kun je een knap persoon totaal niet aantrekkelijk vinden.
Op fok kan het. Hier zijn de mensen speciaal.quote:Op zondag 1 november 2015 18:55 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Dat je een knap persoon niet aantrekkelijk kan vinden snap ik. Logisch, want niet iedereen is je smaak..
Maar verliefd op iemand die je totaal niet mooi vindt?
Je moet natuurlijk wel politiek correct zijn.quote:Op zondag 1 november 2015 18:49 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat zoiets ontkend wordt door veel mensen
Tot een bepaalde hoogte is dat zeker waar, echter dan speelt uiterlijk nog steeds een rol. Of kun jij het op een afzichtelijk varken omdat ze zo'n mooi innerlijk heeft!?quote:Op zondag 1 november 2015 18:53 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dat komt, omdat je toch aangetrokken kunt voelen tot mensen die je toch niet mooi vindt en verliefd op kunt worden. En omgekeerd, kun je een knap persoon totaal niet aantrekkelijk vinden.
Één van mijn vriendinnen doet heel aardig en lief tegen me. En, ze geeft me een gevoel van acceptatie en rust dat ik nooit eerder heb gevoeld bij een andere vrouw. Ja, ik vind haar heel erg leuk.quote:Op zondag 1 november 2015 18:55 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Dat je een knap persoon niet aantrekkelijk kan vinden snap ik. Logisch, want niet iedereen is je smaak..
Maar verliefd op iemand die je totaal niet mooi vindt?
Ik moet zeggen dat het nooit mijn amibitie is geweest om de sterren van de hemel te neuken met wat voor mannen dan ook. Is dat het hoogst te verwezenlijken?quote:Op zondag 1 november 2015 18:54 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Of gewoon heerlijk anders dan de rest
Genoeg niet lekkere wijven (maar best lelijke vrouwen) die de sterren van de hemel neuken met redelijk aantrekkelijke mannen.
Je kan aan mij echt niet zien dat ik maagd ben hoor.quote:Op zondag 1 november 2015 19:00 schreef Puntenjager het volgende:
Verder wat Aardbeike al zei: het uiterlijk weerspiegelt een behoorlijk deel van het innerlijk.
Sterker nog, ik denk dat het de reden is waarom een aantal van de mannen hier maagd is. Vrouwen zien gewoon dat er iets behoorlijk mis is. Vaak letterlijk binnen seconden. Aan uiterlijkheden dus.
Nee, want zo iemand laat je nooit dichtbij je komen. Maar meestal heb je wel wat controle over je uiterlijkheid. En echt lelijke mensen zijn best wel zeldzaam.quote:Op zondag 1 november 2015 19:00 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Tot een bepaalde hoogte is dat zeker waar, echter dan speelt uiterlijk nog steeds een rol. Of kun jij het op een afzichtelijk varken omdat ze zo'n mooi innerlijk heeft!?
Ik denk niet dat de waarheid zo gietzwart is. Misschien dat ze zich niet goed verzorgen en dat het opvalt. Maar er zijn ook genoeg autisten onder vrouwen die het niet zouden zien, dus volgens mij is het een combinatie van geïsoleerd leven en pech hebben.quote:Verder wat Aardbeike al zei: het uiterlijk weerspiegelt een behoorlijk deel van het innerlijk.
Sterker nog, ik denk dat het de reden is waarom een aantal van de mannen hier maagd is. Vrouwen zien gewoon dat er iets behoorlijk mis is. Vaak letterlijk binnen seconden. Aan uiterlijkheden dus.
(Alleen versterkt dat oordeel hun negativiteit en frustratie weer waardoor ze nog onaantrekkelijker gevonden worden. Een catch-22-situatie)
Voor mij is seks een hobby.quote:Op zondag 1 november 2015 19:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat het nooit mijn amibitie is geweest om de sterren van de hemel te neuken met wat voor mannen dan ook. Is dat het hoogst te verwezenlijken?
En exact dat is het probleem hier. Het minder-aantrekkelijke deel van de vrouwen heeft nog steeds weinig tot geen problemen om aan seks danwel een partner te komen. Voor de iets gekneusde mannelijke exemplaren van homo sapiens is dat wel andere koek. Zie de kerels in dit topic.quote:Op zondag 1 november 2015 18:54 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Of gewoon heerlijk anders dan de rest
Genoeg niet lekkere wijven (maar best lelijke vrouwen) die de sterren van de hemel neuken met redelijk aantrekkelijke mannen.
Denk je dat of weet je dat?quote:Op zondag 1 november 2015 19:05 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Je kan aan mij echt niet zien dat ik maagd ben hoor.
Kun jij dat zien dan?quote:
Het seksuele succes van een man is toch wel af te lezen aan gedrag en social clues. Natuurlijk kan een vrouw dan niet met zekerheid vaststellen of je 0, 1 of 2 bedpartners gehad hebt in je leven, maar ze kan beslist wel zien of je een succesvol en dus gewild exemplaar bent. Sterker nog, het is het selectiecriterium voor een vrouw.quote:Op zondag 1 november 2015 19:05 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Je kan aan mij echt niet zien dat ik maagd ben hoor.
Ah ik heb je post verkeerd gelezen zie ik, ik dacht echt dat je looks bedoelde.quote:Op zondag 1 november 2015 19:12 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Het seksuele succes van een man is toch wel af te lezen aan gedrag en social clues. Natuurlijk kan een vrouw dan niet met zekerheid vaststellen of je 0, 1 of 2 bedpartners gehad hebt in je leven, maar ze kan beslist wel zien of je een succesvol en daardoor gewild exemplaar bent. Sterker nog, het is het selectiecriterium voor een vrouw.
Je hebt wel ongewenste maagden vrouwen. Ze zijn er!quote:Op zondag 1 november 2015 19:09 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
En exact dat is het probleem hier. Het minder-aantrekkelijke deel van vrouwen heeft nog steeds weinig tot geen problemen om aan seks danwel een partner te komen. Voor de iets gekneusde mannelijke exemplaren van homo sapiens is dat wel andere koek. Zie de kerels in dit topic.
Uuhh wat?quote:Op zondag 1 november 2015 19:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat het nooit mijn amibitie is geweest om de sterren van de hemel te neuken met wat voor mannen dan ook. Is dat het hoogst te verwezenlijken?
Aan puur looks kun je natuurlijk niet veel zien. Maar aan iemands gezicht kun je toch veel aflezen. De emotionele staat: simpel vrolijk of verdrietig. Maar ook moeilijkere zaken als zelfvertrouwen en mentale sterkte.quote:Op zondag 1 november 2015 19:15 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Ah ik heb je post verkeerd gelezen zie ik, ik dacht echt dat je looks bedoelde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |