Ja, dat is wel een puntje, inderdaad. Het is ook niet nodig om achter álles iets te zoeken. Als iemand me goedemorgen wenst of toeknikt glimlacht als we elkaar passeren, zie ik daar ook niets anders in dan een vriendelijk gebaar. Ik doe het zelf immers ook.quote:Op zondag 1 november 2015 11:12 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Ik zeg goedemorgen tegen iedereen die ik tegenkom. Is een automatisme van mij.
Weet je wat de intentie is? gewoon, ik wens je een goede morgen .
Dat is niet met elkaar te vergelijken. Ik vind het gewoon tof om de dag goed te beginnen en mensen een goede morgen te wensen.quote:Op zondag 1 november 2015 11:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een puntje, inderdaad. Het is ook niet nodig om achter álles iets te zoeken. Als iemand me goedemorgen wenst of toeknikt glimlacht als we elkaar passeren, zie ik daar ook niets anders in dan een vriendelijk gebaar. Ik doe het zelf immers ook.
Er is natuurlijk wel een verschil met iemand die zijn route wijzigt om bij jou te kunnen arriveren en dan met "hi, hoe is je dag?" aankomt. Dat vraagt namelijk om een reactie en is dus op z'n minst een poging om daadwerkelijk met je in contact te komen. Een vriendelijk 'goedemorgen' kun je nog alleen ontvangen en niet teruggeven.
Je hebt verschillende soorten acties, natuurlijk.quote:Op zondag 1 november 2015 01:11 schreef Red-Pill het volgende:
[..]
Nee, net heeft gewoon gelijk. Alles afhouden, behalve in haar kring. Neemt overigens niet weg, dat die gasten waar ze het over had, klootzakken waren.
Ze bevestigd hier overigens net zo als Alors, dat vrouwen wel zo kunnen reageren. Mooi toch?
Hier word altijd gezegd, dat je actie moet ondernemen en dan neem je acties en krijg je zo'n reacties:
[ afbeelding ]
Klopt, maar ik denk dat LadyOracle of Strawberry ook niets hebben tegen een eenvoudig 'goedemorgen' van iemand die hen passeert.quote:Op zondag 1 november 2015 11:19 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Dat is niet met elkaar te vergelijken. Ik vind het gewoon tof om de dag goed te beginnen en mensen een goede morgen te wensen.![]()
Meer niet
Zeker, maar de link tussen goedemorgen - hij wil wat van mij (seksueel), vind ik nogal wat.quote:Op zondag 1 november 2015 11:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk dat LadyOracle of Strawberry ook niets hebben tegen een eenvoudig 'goedemorgen' van iemand die hen passeert.
Menselijke interacties zijn zo moeilijk op basis van één zinnetje te bestempelen als goed of fout. Er is altijd context, persoonlijkheid, ervaringen, the bigger picture.
Als die man bij dat goedemorgen net zo kijkt als die kerel uit het filmpje als hij naar haar gluurt, vind ik het ene begrijpelijke linkquote:Op zondag 1 november 2015 11:23 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Zeker, maar de link tussen goedemorgen - hij wil wat van mij (seksueel), vind ik nogal wat.
Maar je hebt gelijk.
e theater?quote:Op zondag 1 november 2015 08:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik zou dit vervelend vinden, maar dat is omdat ik dan het gevoel krijg dat iemand jets van me wil en daar heb ik geen zin in. Het overkomt me pas sinds ik e theater uitzie dus vandaar dat de achterliggende intenties voor mij duidelijker zijn.
Ik denk 'er beter'quote:
Dat is wel heul erg als je als vrouw zo denkt vind ikquote:Op zondag 1 november 2015 11:23 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Zeker, maar de link tussen goedemorgen - hij wil wat van mij (seksueel), vind ik nogal wat.
Maar je hebt gelijk.
Ik zeg goedemorgen tegen vrouwen, mannen, transgenders, hermafrodieten, donkere mensen en witte mensen (excuus als ik je vergeten ben).quote:Op zondag 1 november 2015 11:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als die man bij dat goedemorgen net zo kijkt als die kerel uit het filmpje als hij naar haar gluurt, vind ik het ene begrijpelijke link
Maar er wordt gevraagd of een eenvoudige goedemorgen mag.quote:Op zondag 1 november 2015 11:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk dat LadyOracle of Strawberry ook niets hebben tegen een eenvoudig 'goedemorgen' van iemand die hen passeert.
Menselijke interacties zijn zo moeilijk op basis van één zinnetje te bestempelen als goed of fout. Er is altijd context, persoonlijkheid, ervaringen, the bigger picture.
Vind je het echt off topic? Uiteindelijk is dat toch waar het om gaat: menselijke interacties en waarom sommige manieren om contact te maken niet werken?quote:
Ja, vind ik echt. Het gaat wel erg lang op een zijpad door. Goedemorgen wensen heeft weinig met maagdelijkheid van doen. Dat is eerder moeite met contact maken en daar is een ander topic voor.quote:Op zondag 1 november 2015 11:40 schreef miss_sly het volgende:
Vind je het echt off topic? Uiteindelijk is dat toch waar het om gaat: menselijke interacties en waarom sommige manieren om contact te maken niet werken?
Maar hij is toch nog maagd omdat contact maken met vrouwen niet lukt?quote:Op zondag 1 november 2015 11:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, vind ik echt. Het gaat wel erg lang op een zijpad door. Goedemorgen wensen heeft weinig met maagdelijkheid van doen. Dat is eerder moeite met contact maken en daar is een ander topic voor.
Nee, sorry, ik bedoelde het helemaal niet als discussie, realiseerde me ineens dat je het zo kon opvatten.quote:Op zondag 1 november 2015 11:45 schreef Copycat het volgende:
Ik denk niet dat dat valt of staat met een analyse van het goedemorgen wensen. Bijvoorbeeld.
Dus. Weer meer on topic. Meer discussie kan evt in het FB-topic.
Zal wel autocorrectie zijnquote:
Dat is dus de arrogantie waar ik het over had! Er is toch niks mis mee als een man een gesprekje met je aan probeert te knopen? Dat moet uiteraard wel op een nette en normale manier gaan en de voorbeelden van LadyOracle zijn gewoon walgelijk. Maar dat is geen reden om tegen alle mannen zo te gaan doen.quote:Op zondag 1 november 2015 01:25 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Nee, net had geen gelijk. Ook jij moet opzoeken wat generalisatie betekend.
En waarom zouden vrouwen niet zo mogen reageren?
Context is alles.quote:Op zondag 1 november 2015 11:55 schreef CRW het volgende:
[..]
Dat is dus de arrogantie waar ik het over had! Er is toch niks mis mee als een man een gesprekje met je aan probeert te knopen? Dat moet uiteraard wel op een nette en normale manier gaan en de voorbeelden van LadyOracle zijn gewoon walgelijk. Maar dat is geen reden om tegen alle mannen zo te gaan doen.
Dan zoek je dat op. Ga cursussen doen, op vakantie, zoek een hobby/sport waar je je in groepen begeeft. Doe dingen die je leuk vindt om te doen samen met andere mensen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 22:36 schreef CRW het volgende:
[..]
Dan ben ik blijkbaar abnormaal, en samen met mij heel veel andere introverten. Want ik kom in het dagelijks leven niet veel nieuwe mensen tegen.
En sorry hoor, maar ik vind het wel arrogant dat je niet wilt hebben dat iemand je aanspreekt die je niet kent, omdat diegene vindt dat je een leuke uitstraling hebt bijvoorbeeld. Iemand leren kennen moet toch ergens beginnen natuurlijk.
Kun jij je voorstellen dat er op een bepaald moment of een bepaalde plek wel iets mis mee is om een gesprekje te proberen aan te knopen?quote:Op zondag 1 november 2015 11:55 schreef CRW het volgende:
[..]
Dat is dus de arrogantie waar ik het over had! Er is toch niks mis mee als een man een gesprekje met je aan probeert te knopen? Dat moet uiteraard wel op een nette en normale manier gaan en de voorbeelden van LadyOracle zijn gewoon walgelijk. Maar dat is geen reden om tegen alle mannen zo te gaan doen.
Dit soort reacties komen dus elke keer weer terug en daar heb je gewoon helemaal niks aan. No offence, maar denk je dat ik (en mijn mede-maagden in dit topic) dat zelf niet kunnen bedenken? Was het maar zo simpel! Dan zou dit topic er niet zijn, en waarschijnlijk heel veel andere soortgelijke ook niet.quote:Op zondag 1 november 2015 11:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan zoek je dat op. Ga cursussen doen, op vakantie, zoek een hobby/sport waar je je in groepen begeeft. Doe dingen die je leuk vindt om te doen samen met andere mensen.
Introvert zijn heeft daar echt geen bal mee te maken.
Ik begrijp wat je wil zeggen, maar toch is deze post heel negatief.quote:Op zondag 1 november 2015 12:10 schreef CRW het volgende:
[..]
Dit soort reacties komen dus elke keer weer terug en daar heb je gewoon helemaal niks aan. No offence, maar denk je dat ik (en mijn mede-maagden in dit topic) dat zelf niet kunnen bedenken? Was het maar zo simpel! Dan zou dit topic er niet zijn, en waarschijnlijk heel veel andere soortgelijke ook niet.
Cursussen gaan doen die je niet nodig hebt alleen voor de sociale contacten is onzin en geldverkwisting.
Vrijwilligerswerk waar je mee in contact komt met andere mensen van mijn leeftijd is hier in de buurt niet.
Meegaan met een groepsreis op vakantie heb ik al meerdere keren gedaan, en heeft me helemaal niks opgeleverd. Na de vakantie gaat ieder weer zijn eigen weg en verwateren de contacten al snel.
Hobby's waarmee ik veel mensen tegenkom heb ik niet, en (groeps)sporten zijn voor mij een drama, dat nooit weer.
Dus doe niet alsof het allemaal zo simpel is a.u.b.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |