abonnement Unibet Coolblue
pi_157382662
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:02 schreef Selvaria het volgende:
Ik heb het een tijdje geleden ook al gevraagd, maar heb toch echt weer jullie hulp nodig. ;(

Door de bv val ik enorm hard af, ik weeg nog maar 54 kilo bij 1.73 meter, 5 kilo onder het gewicht van voor de zwangerschap. Broeken zakken af,mijn gezicht begint in te vallen en ik voel me over het algemeen gewoon wat zwakjes.

Ik weet dat er dames zijn die met hetzelfde worstelen / hebben geworsteld, werd dit beter na het stoppen met bv? Ik wil helemaal niet stoppen, maar dit is bijna niet meer te doen. :'(

Andere tips zijn ook van harte welkom!
Ja, ik heb er ook mee geworsteld, mijn dieptepunt was 49,0 bij 1.70. Nu weeg ik gelukkig weer paar kilo meer. Bij mij is het beter gegaan toen de nachtvoeding(en) eenmaal stopten. Ik voelde me inderdaad ook lange tijd niet fit erdoor en was ook snel verkouden/ziek.

Mijn tip: veel calorierijke smoothies drinken, en veel vette kaas. Blokjes van nemen tussendoor.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zaterdag 7 november 2015 @ 16:07:42 #252
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157382808
Wat voor kwark en kaas eet jij selvaria? Ik dacht dat jij nagenoeg koemelkvrij eet?

Ik eet tegenwoordig havermout met (soja)melk met een banaan erdoor als ontbijt. Stuk calorierijker dan boterhammen. En verder de hele dag door noten.
Af en toe voel ik me wel een beetje ongemakkelijk dat ik continu aan het eten ben. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_157382962
Helemaal koemelkvrij heb ik een maand of 2 gedaan, daarna langzaam begonnen met kleine beetjes om te kijken hoe heftig N. daarop reageerde. Het begon met een koekje met roomboter, toen een blokje kaas en langzaam steeds iets meer. Pas toen ik weer een half glas melk probeerde reageerde ze weer, behoorlijke last van haar buikje 's avonds. Kwark neem ik nu, maar dat is maar een heel klein bakje met vooral heel veel noten erin en zo'n 2 plakjes kaas per dag en dat gaat goed. :)

Oh, Franny, nachtvoedingen, dat zou het hier wel eens kunnen zijn! Sinds een week of 5 komt N. weer twee keer 's nachts en als ik zo terugdenk ging het vanaf dat moment ook ineens hard!
pi_157383414
Ik ontbijt inderdaad ook met havermoutpap en banaan, en dan met kokos- of amandelmelk. Lekker is dat. O+ . En verder veel lekkere dingen tussendoor, muffins, taartjes, chocolade. Maar het gekke is: dat heb ik ook echt allemaal gedaan en toch kwam ik niet aan (op den duur dus wel wat, maar ook niet enorm veel of zo). Ik denk echt dat er voor sommige vrouwen niet tegenop te eten valt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_157383546
Veel noten eten Selvaria :Y dat tikt heel hard aan. Onsje amandelen of cashews of macadamia. Is ook goed voor de bv volgens de LK die ik in t begin sprak. Oh en vette vis?

Ik had t tegenovergestelde. Viel in de zwangerschap 12 kilo af en kwam tijdens de bv alweer aan. Op minder eten, want zat de hele dag vast op de bank en had weinig eetmomenten. Na negen maanden (waarvan twee bv) was ik weer op pre zwangerschapsgewicht :'( ik denk echt dat t ook deels hormonaal is (ik reageerde ook gek op de bv hormonen qua stemming, dus wie weet...)
Kwak
  zaterdag 7 november 2015 @ 17:10:35 #256
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157384132
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 november 2015 16:33 schreef Franny_G het volgende:
Ik ontbijt inderdaad ook met havermoutpap en banaan, en dan met kokos- of amandelmelk. Lekker is dat. O+ . En verder veel lekkere dingen tussendoor, muffins, taartjes, chocolade. Maar het gekke is: dat heb ik ook echt allemaal gedaan en toch kwam ik niet aan (op den duur dus wel wat, maar ook niet enorm veel of zo). Ik denk echt dat er voor sommige vrouwen niet tegenop te eten valt.
+1 ik heb helaas ook geen tips Sel behalve weer zwanger worden. Kilo's vliegen er hier weer aan :P

Je hebt iig een prima eetpatroon wat is lees dus als je je echt slecht voelt eens langs een diëtist of kijken of je wat kunt afbouwen?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_157384147
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:02 schreef Selvaria het volgende:
Ik heb het een tijdje geleden ook al gevraagd, maar heb toch echt weer jullie hulp nodig. ;(

Door de bv val ik enorm hard af, ik weeg nog maar 54 kilo bij 1.73 meter, 5 kilo onder het gewicht van voor de zwangerschap. Broeken zakken af,mijn gezicht begint in te vallen en ik voel me over het algemeen gewoon wat zwakjes.

Ik eet volgens mij voldoende, dit is mijn schema op een werkdag:
-8 boterhammen met sandwichspread / kaas / grillworst
-1 kom soep
-2 mandarijnen
-1 bak kwark met gemengde noten
-2 koekjes
-1,5-2 borden avondeten, bijv. Pasta / rijst / gebakken aardappels, veel groente, een beetje vlees, vaak iets van saus erbij.
-een handje walnoten
-soms nog wat te snaaien, chips, koekje, nootjes, snacks uit de oven

Op vrije dagen prak ik soms nog een avocado over mijn boterhammen met sandwichspread. Aan mijn eetpatroon ligt het niet toch? Het is echt niet haalbaar meer te eten, dan wordt het zo'n dagtaak. :')

Ik weet dat er dames zijn die met hetzelfde worstelen / hebben geworsteld, werd dit beter na het stoppen met bv? Ik wil helemaal niet stoppen, maar dit is bijna niet meer te doen. :'(

Andere tips zijn ook van harte welkom!
Hier ook erg afgevallen, dieptepunt was 52 kilo met 183 lengte.
Ik ben uiteindelijk naar de diëtiste gegaan en heb vanuit daar uiteindelijk extra 'voeding' gekregen in van die flesjes. Ze zag bij mij ook geen mogelijkheid om het in mijn reguliere voedingspatroon te verbeteren.
Fijn was het niet maar het deed wel precies wat het moest doen.
♥ J & S
pi_157384760
Bedankt voor de tips allemaal! Ik probeer het eerst nog even zelf en als ik me zo blijf voelen schakel ik een diëtiste in. Ik heb toch al een kort lijntje naar haar toe ivm N.'s allergie. :)
  zaterdag 7 november 2015 @ 21:51:51 #259
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157390402
Lijkt me een goed plan Selvaria.

Daarnaast lijkt het me voor vrouwen die zoveel afvallen, zeker als je kindje al iets ouder is, ook gewoon slim om te kijken of je het aantal voedingen kunt beperken.
pi_157390609
Afvallen door borstvoeding.. niks van gemerkt nog :') ;(
pi_157391537
Beperkte bijleespost: Dat afvallen is hier wel welkom, maar het is wel prut als je het niet nodig hebt. Misschien je tussendoortje vervangen of aanvullen met een maaltijdshake? Die zijn calorierijker wellicht.

Hier is de LK vandaag geweest na alle frustraties van afgelopen dagen. Ze was enorm lief, heeft mij laten uithuilen, meegekeken, gestuurd en tips gegeven. En sindsdien heeft W. elke voeding vandaag bij mij gedronken! Zonder gehuil en gekrijs! *O*
Hopelijk lukt het vannacht ook zo goed.
pi_157392313
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 22:41 schreef silliegirl het volgende:
Beperkte bijleespost: Dat afvallen is hier wel welkom, maar het is wel prut als je het niet nodig hebt. Misschien je tussendoortje vervangen of aanvullen met een maaltijdshake? Die zijn calorierijker wellicht.

Hier is de LK vandaag geweest na alle frustraties van afgelopen dagen. Ze was enorm lief, heeft mij laten uithuilen, meegekeken, gestuurd en tips gegeven. En sindsdien heeft W. elke voeding vandaag bij mij gedronken! Zonder gehuil en gekrijs! *O*
Hopelijk lukt het vannacht ook zo goed.
wat fijn O+
Mocht t vanavond minder gaan, niet de moed laten zakken :* ik vond de kraamdagen top en snachts ging de bv voor geen meter. Pas na dat zes had ik zoiets van,ok, ik ga t wel redden alleen. Maar ik hoop natuurlijk dat de lk je voldoende tips en vertrouwen heeft gegeven dat dit een ommekeer was voor jullie :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 november 2015 @ 23:26:53 #263
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157392614
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:02 schreef Selvaria het volgende:
Ik heb het een tijdje geleden ook al gevraagd, maar heb toch echt weer jullie hulp nodig. ;(

Door de bv val ik enorm hard af, ik weeg nog maar 54 kilo bij 1.73 meter, 5 kilo onder het gewicht van voor de zwangerschap. Broeken zakken af,mijn gezicht begint in te vallen en ik voel me over het algemeen gewoon wat zwakjes.

Ik eet volgens mij voldoende, dit is mijn schema op een werkdag:
-8 boterhammen met sandwichspread / kaas / grillworst
-1 kom soep
-2 mandarijnen
-1 bak kwark met gemengde noten
-2 koekjes
-1,5-2 borden avondeten, bijv. Pasta / rijst / gebakken aardappels, veel groente, een beetje vlees, vaak iets van saus erbij.
-een handje walnoten
-soms nog wat te snaaien, chips, koekje, nootjes, snacks uit de oven

Op vrije dagen prak ik soms nog een avocado over mijn boterhammen met sandwichspread. Aan mijn eetpatroon ligt het niet toch? Het is echt niet haalbaar meer te eten, dan wordt het zo'n dagtaak. :')

Ik weet dat er dames zijn die met hetzelfde worstelen / hebben geworsteld, werd dit beter na het stoppen met bv? Ik wil helemaal niet stoppen, maar dit is bijna niet meer te doen. :'(

Andere tips zijn ook van harte welkom!
minder groente, en meer vlees eten. In roomboter braden. Af en toe een extra eitje eten naast je brood. Vette yoghurt (dus liever een flinke bak griekse yoghurt ipv magere yoghurt). Brood smeren met roomboter ipv margarine of halvarine. Ipv twee plakjes beleg, drie of vier plakjes erop doen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 8 november 2015 @ 00:27:24 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157393859
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 23:26 schreef DJMO het volgende:

[..]

minder groente, en meer vlees eten. In roomboter braden. Af en toe een extra eitje eten naast je brood. Vette yoghurt (dus liever een flinke bak griekse yoghurt ipv magere yoghurt). Brood smeren met roomboter ipv margarine of halvarine. Ipv twee plakjes beleg, drie of vier plakjes erop doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KuikenGuppy
pi_157395457
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 23:13 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

wat fijn O+
Mocht t vanavond minder gaan, niet de moed laten zakken :* ik vond de kraamdagen top en snachts ging de bv voor geen meter. Pas na dat zes had ik zoiets van,ok, ik ga t wel redden alleen. Maar ik hoop natuurlijk dat de lk je voldoende tips en vertrouwen heeft gegeven dat dit een ommekeer was voor jullie :*
De lk zei ook dat we 's nachts niet moeten blijven proberen: max 3 pogingen om aan te leggen, lukt t dan niet dan krijgt W. afgekolfde melk in een flesje.
Maar! De fles staat nog in de koelkast O+ . W. kwam om half 1 voor de late voeding en pas om 5 uur voor de volgende :D . Kon ik eindelijk weer
langer dan 2 uur aan een stuk slapen. Om 5 uur werd ik wakker van zijn gesmak, aanleggen ging probleemloos en W. ligt nu weer voldaan in zijn wiegje.

Oh en leuke bijkomstigheid: mijn man is door de hele voeding heen geslapen :D . Die wordt nu straks als het goed is gewekt door de wekker. Hij zal wel denken _O- .
pi_157395516
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 05:56 schreef silliegirl het volgende:

[..]

De lk zei ook dat we 's nachts niet moeten blijven proberen: max 3 pogingen om aan te leggen, lukt t dan niet dan krijgt W. afgekolfde melk in een flesje.
Maar! De fles staat nog in de koelkast O+ . W. kwam om half 1 voor de late voeding en pas om 5 uur voor de volgende :D . Kon ik eindelijk weer
langer dan 2 uur aan een stuk slapen. Om 5 uur werd ik wakker van zijn gesmak, aanleggen ging probleemloos en W. ligt nu weer voldaan in zijn wiegje.

Oh en leuke bijkomstigheid: mijn man is door de hele voeding heen geslapen :D . Die wordt nu straks als het goed is gewekt door de wekker. Hij zal wel denken _O- .
oooh geweldig! Wat een heerlijke blauwe wolk dan als de bv goed gaat en hij lekker slaapt hé O+
pi_157395649
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 06:47 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

oooh geweldig! Wat een heerlijke blauwe wolk dan als de bv goed gaat en hij lekker slaapt hé O+
:Y O+
pi_157404646
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 17:44 schreef Selvaria het volgende:
Bedankt voor de tips allemaal! Ik probeer het eerst nog even zelf en als ik me zo blijf voelen schakel ik een diëtiste in. Ik heb toch al een kort lijntje naar haar toe ivm N.'s allergie. :)
Bij mij hielp niks, behalve jogidrink/fristi. :')

en nu probeer ik weer af te vallen
Professioneel gifmenger.
pi_157404756
Silliegirl *O* wat fijn!!
Professioneel gifmenger.
pi_157404819
Ik weet niet of dit een goed topic is om deze vraag in te stellen en of hij al gesteld is, maar heeft iemand ervaring met borstvoeding geven na of met een tepelpiercing? Ik overweeg er een te nemen, maar wil later mijn kinderen wel nog borstvoeding kunnen geven.
pi_157406008
sillie wat fijn! :)

Idonkana, geen ervaring sorry. Het lijkt me dat je hem wel uit moet doen als je daadwerkelijk bv gaat geven maar verder valt het geloof ik wel mee met de invloed ervan.

En ohai all :) A. en ik sluiten weer aan hier. O+ alles loopt als een trein. A. is de 4e geboren en inmiddels 20 gram boven geboortegewicht alweer :') hij drinkt voorbeeldig, eigenlijk precies hetzelfde als zn zussen. Hij hapt zelf goed aan en drinkt dan een minuut of 5 en sinds vandaag 1 kant per keer. T is weer genieten zo'n mini aan de borst O+
:)
pi_157406802
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 23:26 schreef DJMO het volgende:

[..]

minder groente, en meer vlees eten. In roomboter braden. Af en toe een extra eitje eten naast je brood. Vette yoghurt (dus liever een flinke bak griekse yoghurt ipv magere yoghurt). Brood smeren met roomboter ipv margarine of halvarine. Ipv twee plakjes beleg, drie of vier plakjes erop doen.
Ik vind minder groente een vreemd advies, waar baseer je dat op?
pi_157406888
Ik ging ervan uit dat ze niet zo zeer minder groente bedoelde maar gewoon meer vlees. Minder groente eten ga ik sowieso niet doen.

Vandaag mijn tartaartje gebakken in roomboter, het begin is er. :P

Sillie, fijn zeg! *O*

5 minuten mignonne? Wat heerlijk! N. deed er de eerste weken een uur en soms zelfs langer over, ook 's nachts. Gelukkig nu ook tussen de 5 en 15 minuten. Geniet ervan. O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 november 2015 @ 18:31:58 #274
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157407115
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 18:19 schreef Selvaria het volgende:
Ik ging ervan uit dat ze niet zo zeer minder groente bedoelde maar gewoon meer vlees. Minder groente eten ga ik sowieso niet doen.

mjah, dat dus. Hoe meer groente je consumeert, hoe minder vlees je eet. Dus gewoon een extra stuk vlees of vaker een goed stuk vlees, ipv een extra schep groente.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 8 november 2015 @ 18:46:40 #275
409579 LuDann
All the way
pi_157407393
Ik heb een tepelpiercing, Idonkana. Hij is er al een jaar of 5 uit. Wat ik ervan weet is dat het in veruit de meeste gevallen geen problemen oplevert (maar hij moet er wel uit natuurlijk).

Mijn eigen ervaring is echter wel dat ik heel vroeg in mijn zwangerschap al ging lekken aan die kant en dat is nu (3 maanden na de bevalling) nog steeds zo. En ik heb inwendige spruw, misschien dat ik daar wat vatbaarder voor ben aangezien zo'n gaatje toch een weg naar binnen is. Maar ook mensen zonder piercing krijgen spruw, dus tja.

Verder geen probleem met aanhappen of hoeveelheid melk ofzo. ^O^

Fijn Mignonne, dat het meteen zo goed loopt!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')