abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157220786
Hier verder.

[ Bericht 99% gewijzigd door Molurus op 31-10-2015 12:38:49 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_157220791
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:13 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het is een zwaktebod omdat empathie tonen voor mensen die hier onze welvaart komen afpakken een vorm van verraad is. Tevens is empathie tonen op kosten van de Staat lekker makkelijk. Ga lekker naar Afrika om daar die mensen te helpen als je empathie wil tonen.

Al die empathievolle mensen hebben trouwens geen enkel antwoord als ik roep dat met het geld dat we hier aan één asielzoeker besteden we in de regio wel honderd kunnen helpen.
Oh, maar ik ben helemaal geen moralist hoor. Het liefst wil ik jankerts zoals jij in een conflictgebied droppen en met videofootage zien hoe ze het zelf vinden.

En in de regio worden mensen al opgevangen. Die landen kunnen dat nauwelijks meer aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Specularium op 31-10-2015 12:45:12 ]
pi_157220799
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:13 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het is een zwaktebod omdat empathie tonen voor mensen die hier onze welvaart komen afpakken een vorm van verraad is.
Jij hebt echt geen idee wat die mensen beweegt he.

Het zou wellicht niet verkeerd zijn voor je algemene ontwikkeling als je je huis en haard een keer moest achterlaten voor je eigen veiligheid.
pi_157220831
Volgens Confetti komen asielzoekers onze welvaart afpakken. Hoe doen ze dat precies, beste jongen? Ik merk nog verdomd weinig van die welvaartsdiefstal. En ik kan mij niet heugen dat mijn ouders aan de bedelstaf raakten toen we 15 jaar geleden massaal asielzoekers binnenhaalden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_157220850
'Sfeer demonstratie Enschede grimmig'

Verliep de omstreden demonstratie tegen de komst van asielzoekers in Enschede het eerste uur nog vreedzaam, tegen twaalven slaat de sfeer om. Dat melden ooggetuigen aan De Telegraaf. De ME maakt zich gereed.

Een fotograaf noemt de sfeer 'grimmig' en hij heeft het gevoel dat de demonstratie elk moment uit de hand kan lopen. Naar schatting zijn er ruim 300 betogers aanwezig.

De Gronausestraat is geblokkeerd. Aanwezige journalisten krijgen de volle laag en worden uitgescholden en bedreigd. Het lijkt erop dat de betogers toch aan een mars richting Enschede beginnen. Hiervoor is geen toestemming.

Het begin van de demonstratie verliep rustig. Bezorgde moeders en politici spraken vanaf een podium de menigte toe.

De demonstratie is zaterdag van 11.00 tot 14.00 uur op het Esmarkerveld. De gemeenteraad van Enschede stemde onlangs in met de komst van 600 vluchtelingen naar die plek. AZC Alert Enschede ziet dat niet zitten en wil daarom demonstreren. De gemeente heeft toestemming gegeven voor die demonstratie. Omdat op sociale media geluiden te horen zijn dat ook andere groepen naar Enschede willen komen, besloot Van Veldhuizen tot extra maatregelen.

Zoals verwacht is de politie in groten getale optreden tegen niet-toegestane demonstraties. Dit om mogelijke confrontaties tussen partijen te voorkomen en de openbare orde te handhaven, meldde de gemeente Enschede.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_157220907
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
Volgens Confetti komen asielzoekers onze welvaart afpakken. Hoe doen ze dat precies, beste jongen? Ik merk nog verdomd weinig van die welvaartsdiefstal. En ik kan mij niet heugen dat mijn ouders aan de bedelstaf raakten toen we 15 jaar geleden massaal asielzoekers binnenhaalden.
Ben je nou werkelijk zo dom of doe je alsof? Het gaat linksom of rechtsom geld kosten en dat zal opgehoest moeten worden door de inwoners van dit land. Klaar.
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:26 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Oh, maar ik ben helemaal geen moralist hoor. Het liefst wil ik jankerts zoals jij in een conflictgebied droppen en met videofootage zien hoe ze het zelf vinden.

En in de regio worden mensen al opgevangen. Die landen kunnen dat nauwelijks meer aan.
Wederom weer zo'n non-argument die je wel vaker hoort. 'Jij zou toch ook geholpen willen worden als je in die situatie zat??? :(' . Ja beste vriend, dat zou ik inderdaad ook gewild hebben.

Wat jij en vele anderen niet begrijpen is dat er een verschil is tussen empathie tonen en mensen daadwerkelijk helpen. De wereld is nou eenmaal een kutplek. Er sterven 9 miljoen kinderen per jaar aan honger en we kunnen er niets aan doen zonder onze eigen welvaart weg te gooien.

Wees dankbaar dat je in zo'n welvarend land bent geboren en laat het goed tot je doordringen dat er honderden miljoenen anderen klaar staan om die welvaart van je af te pakken als jij de voordeur open laat staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Specularium op 31-10-2015 12:46:06 (Kap eens met je gutmenschen) ]
pi_157220965
Die welvaart moeten we inderdaad zuinig op zijn. Laten we om te beginnen besparen om de uitkering van Confetti en zulke figuren zo snel mogelijk het land uitschoppen.
pi_157220994
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:35 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ben je nou werkelijk zo dom of doe je alsof? Het gaat linksom of rechtsom geld kosten en dat zal opgehoest moeten worden door de inwoners van dit land. Klaar.
Dat iets geld kost, betekent niet automatisch dat het ten koste gaat van onze welvaart.

Als dat zo was, dan zou het prudent zijn om de complete overheid op te doeken.
pi_157220996
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:35 schreef Confetti het volgende:
Wederom weer zo'n non-argument die je wel vaker hoort. 'Jij zou toch ook geholpen willen worden als je in die situatie zat??? :(' . Ja beste vriend, dat zou ik inderdaad ook gewild hebben.
Waarom gun jij het dan anderen niet?
quote:
Wat jij en vele anderen niet begrijpen is dat er een verschil is tussen empathie tonen en mensen daadwerkelijk helpen. De wereld is nou eenmaal een kutplek. Er sterven 9 miljoen kinderen per jaar aan honger en we kunnen er niets aan doen zonder onze eigen welvaart weg te gooien.

Wees dankbaar dat je in zo'n welvarend land bent geboren en laat het goed tot je doordringen dat er honderden miljoenen anderen klaar staan om die welvaart van je af te pakken als jij de voordeur open laat staan.
Wat jij niet snapt is dat het ten eerste niet ten koste hoeft te gaan van onze welvaart. Heel veel mensen die vluchtelingen zijn geweest zijn nu trouwens succesvol. Steve Jobs zijn ouders waren vluchtelingen, Stromae is een vluchteling geweest volgens mij. Ik snap niet waarom je die mensen per definitie ziet als bedreiging.

En zelfs al zouden ze allemaal geld kosten, dan hoeft dat nog steeds niet ten koste gaan van de gemiddelde burger. Er is zat geld waar niet aan wordt gezeten. Nederland kent een hoge vermogensongelijkheid bijvoorbeeld.

De mensen die echt veel macht en geld hebben zitten in hun handjes te wrijven dat jij je zo drukmaakt om de vluchtelingen. "Mooi weer de arbeidersklasse tegen elkaar op weten te zetten, blijven ze mooi van mijn geld af."

[ Bericht 0% gewijzigd door Specularium op 31-10-2015 12:46:37 ]
pi_157220998
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:40 schreef Molurus het volgende:
Die welvaart moeten we inderdaad zuinig op zijn. Laten we om te beginnen besparen om de uitkering van Confetti en zulke figuren zo snel mogelijk het land uitschoppen.
Helaas voor jou ben ik Staatsburger van dit land en dat kan niemand mij afpakken. :6

De ongemakkelijke waarheid voor mensen als jou is natuurlijk dat als we op deze voet verder wille leven we vaker wel dan niet moeten wegkijken als mensen in de ellende zitten. Dat doen we al honderden jaren want het leed van deze pseudo-vluchtelingen uit Turkije en Jordanie stelt niets voor als je naar de hongersnood in Afrika kijkt. Maar omdat veel verstandige mensen weten dat we er niets aan kunnen doen kijken we gelukkig even de andere kant op.
pi_157221022
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:45 schreef Confetti het volgende:

[..]

Helaas voor jou ben ik Staatsburger van dit land en dat kan niemand mij afpakken. :6

De ongemakkelijke waarheid voor mensen als jou is natuurlijk dat als we op deze voet verder wille leven we vaker wel dan niet moeten wegkijken als mensen in de ellende zitten. Dat doen we al honderden jaren want het leed van deze pseudo-vluchtelingen uit Turkije en Jordanie stelt niets voor als je naar de hongersnood in Afrika kijkt. Maar omdat veel verstandige mensen weten dat we er niets aan kunnen doen kijken we gelukkig even de andere kant op.
Aan de bende in Syrie kunnen we ook op korte termijn niet echt iets doen. Het gaat er om dat we mensen opvangen die hier asiel aanvragen om een legitieme reden. Dat we daarmee niet alle problemen op de wereld oplossen is een drogreden, niemand heeft immers beweert dat we dat zouden moeten of kunnen doen. En het lijkt me ook niet echt een argument om dan maar iedereen hulp danwel opvang te weigeren.
pi_157221036
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:45 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Waarom gun jij het dan anderen niet?

[..]

Wat jij niet snapt is dat het ten eerste niet ten koste hoeft te gaan van onze welvaart. Heel veel mensen die vluchtelingen zijn geweest zijn nu trouwens succesvol. Steve Jobs zijn ouders waren vluchtelingen, Stromae is een vluchteling geweest volgens mij. Ik snap niet waarom je die mensen per definitie ziet als bedreiging.

En zelfs al zouden ze allemaal geld kosten, dan hoeft dat nog steeds niet ten koste gaan van de gemiddelde burger. Er is zat geld waar niet aan wordt gezeten. Nederland kent een hoge vermogensongelijkheid bijvoorbeeld.

De mensen die echt veel macht en geld hebben zitten in hun handjes te wrijven dat jij je zo drukmaakt om de vluchtelingen. "Mooi weer de arbeidersklasse tegen elkaar op weten te zetten, blijven ze mooi van mijn geld af."
Een handjevol succesvolle vluchtelingen als rechtvaardiging gebruiken slaat natuurlijk nergens op :') Kom op zeg.

Snap je nou echt niet dat honderden miljoenen mensen te kwalificeren zijn als 'vluchteling' zodra ze voet zetten op Nederlands grondgebied? Ik gun die mensen allemaal het beste maar als wij niet snel de andere kant op gaan kijken zullen ze blijven komen.

Wat mij vooral stoort is dat mensen doen alsof er geen enkele grens is en we nooit en te nimmer moeten wegkijken als mensen in de ellende zitten. Dat is een visie die simpelweg niet houdbaar is. Ik denk dat als we een grens zouden stellen van 30,000 asielaanvragen per jaar Wilders zo weer op 15 zetels zou staan.

Heel veel Nederlanders zijn voor ontwikkelingssamenwerking. Ik ook. Mensen in het buitenland helpen maar het moet wel proportioneel blijven.
pi_157221047
quote:

[..]

Dienstplicht weer invoeren en jou naar Syrie sturen, kan prima.

quote:

De ongemakkelijke waarheid voor mensen als jou is natuurlijk dat als we op deze voet verder wille leven we vaker wel dan niet moeten wegkijken als mensen in de ellende zitten.
Jij hebt geen idee wat we op 5 mei vieren, of wel?

quote:

Dat doen we al honderden jaren want het leed van deze pseudo-vluchtelingen uit Turkije en Jordanie stelt niets voor als je naar de hongersnood in Afrika kijkt. Maar omdat veel verstandige mensen weten dat we er niets aan kunnen doen kijken we gelukkig even de andere kant op.
Je gebrek aan kennis van geschiedenis is ronduit stuitend.
pi_157221070
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:49 schreef Confetti het volgende:

[..]

Een handjevol succesvolle vluchtelingen als rechtvaardiging gebruiken slaat natuurlijk nergens op :') Kom op zeg.

Snap je nou echt niet dat honderden miljoenen mensen te kwalificeren zijn als 'vluchteling' zodra ze voet zetten op Nederlands grondgebied? Ik gun die mensen allemaal het beste maar als wij niet snel de andere kant op gaan kijken zullen ze blijven komen.

Wat mij vooral stoort is dat mensen doen alsof er geen enkele grens is en we nooit en te nimmer moeten wegkijken als mensen in de ellende zitten. Dat is een visie die simpelweg niet houdbaar is. Ik denk dat als we een grens zouden stellen van 30,000 asielaanvragen per jaar Wilders zo weer op 15 zetels zou staan.

Heel veel Nederlanders zijn voor ontwikkelingssamenwerking. Ik ook. Mensen in het buitenland helpen maar het moet wel proportioneel blijven.
Ah ja, de bekende tactiek van het roepen daf we niet de hele wereld kunnen helpen.

Klopt, beste Confetti. Daarom zijn er internationale afspraken gemaakt over wie wel en niet door kan gaan als vluchteling.
pi_157221118
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah ja, de bekende tactiek van het roepen daf we niet de hele wereld kunnen helpen.

Klopt, beste Confetti. Daarom zijn er internationale afspraken gemaakt over wie wel en niet door kan gaan als vluchteling.
Hoeveel homo's lopen er wel niet rond in een land als Nigeria of Uganda? Hoeveel politieke vluchtelingen zijn er wel niet in Azië en Afrika?

Het zijn niet de internationale afspraken die ervoor zorgen dat het hier nog geen chaos is. Jij weet net zo goed dat op een wereldbevolking van 7 miljard er zo honderden miljoenen vluchtelingen zijn. In Syrie wonen er nog wat, 15 miljoen mensen? Ook allemaal vluchtelingen.

Als we als zogenaamd fatsoenlijke Westerse landen écht iedereen die een vluchteling is zouden willen helpen zouden we asielaanvragen ook bij de ambassades in behandeling moeten kunnen nemen. Dat doen we niet omdat we stiekem weten dat er teveel 'vluchtelingen' zijn.
pi_157221150
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

en 80% is gewoonweg GEEN vluchteling, maar economisch migrant. En daar zijn ook afspraken over. Het is erg fout om de normale migranten, die via de (langdurige en ingewikkelde) procedures het land willen binnen komen, achter te stellen op deze migranten, die gewoon illegaal grenzen over steken.

We kunnen niet de hele wereld helpen, dat is gewoonweg een feit. We zijn nu relatief rijk, en hebben zaken goed voor elkaar. Als we echter rucksichtlos de hele wereld gaan helpen, komen er 17 miljoen hulpbehoevenden bij. namelijk de Nederlandse bevolking.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_157221186
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:58 schreef Bensel het volgende:

[..]

en 80% is gewoonweg GEEN vluchteling, maar economisch migrant. En daar zijn ook afspraken over. Het is erg fout om de normale migranten, die via de (langdurige en ingewikkelde) procedures het land willen binnen komen, achter te stellen op deze migranten, die gewoon illegaal grenzen over steken.

We kunnen niet de hele wereld helpen, dat is gewoonweg een feit. We zijn nu relatief rijk, en hebben zaken goed voor elkaar. Als we echter rucksichtlos de hele wereld gaan helpen, komen er 17 miljoen hulpbehoevenden bij. namelijk de Nederlandse bevolking.
Van wat in Nederland komt is 99,9% geen vluchteling. Je houdt op met vluchteling zijn zodra je een veilig land passeert. De enige vluchteling die je krijgt is een Noord-Koreaanse sporter die meedoet aan een toernooi bijvoorbeeld. Als je die regel aanhoudt krijg je hetzelfde aantal statushouders als Japan (afgelopen jaar 11).
pi_157221223
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:55 schreef Confetti het volgende:

[..]

Hoeveel homo's lopen er wel niet rond in een land als Nigeria of Uganda? Hoeveel politieke vluchtelingen zijn er wel niet in Azië en Afrika?

Het zijn niet de internationale afspraken die ervoor zorgen dat het hier nog geen chaos is. Jij weet net zo goed dat op een wereldbevolking van 7 miljard er zo honderden miljoenen vluchtelingen zijn. In Syrie wonen er nog wat, 15 miljoen mensen? Ook allemaal vluchtelingen.

Als we als zogenaamd fatsoenlijke Westerse landen écht iedereen die een vluchteling is zouden willen helpen zouden we asielaanvragen ook bij de ambassades in behandeling moeten kunnen nemen. Dat doen we niet omdat we stiekem weten dat er teveel 'vluchtelingen' zijn.
Dus omdat we niet iedereen kunnen helpen, moeten we maar niemand helpen?

Of moet ik jouw post zien als een pleidooi voor het opvangen van nog meer vluchtelingen?
pi_157221288
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Of moet ik jouw post zien als een pleidooi voor het opvangen van nog meer vluchtelingen?
ik denk dat hij bedoeld dat we meer selectief moeten zijn in onze opvang. Lijkt mij ook beter om een datgene wat je kunt opvangen goed op te vangen, ipv halfslachtig
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_157221324
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:08 schreef Bensel het volgende:

[..]

ik denk dat hij bedoeld dat we meer selectief moeten zijn in onze opvang. Lijkt mij ook beter om een datgene wat je kunt opvangen goed op te vangen, ipv halfslachtig
Gewoon goede opvang in de regio. Daar 100% op inzetten.
Nu is het halfslachtig. De ene komt in een riante verzorgingsstaat, de ander moet in armoedige opvang achterblijven. Dat is onrechtvaardig. Nog meer niet-westerse allochtonen in Europa is zeer onwenselijk. Dus is opvang in de regio de enige reële, eerlijke en sociale optie.
pi_157221417
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee. Natuurlijk moeten we gezien onze welvaart wat doen voor de minder welgestelden. Ontwikkelingssamenwerking staat nu op 0,7% van het BNP. We zouden dat kunnen verhogen maar dan wel heel wat minder ruimhartig zijn met asiel. Het is nou eenmaal zo dat we geen waar voor ons geld krijgen als we iemand hier opvangen. Het kost veel te veel en ze passen hier niet.

De zorg van mensen is dat nu de deuren wagenwijd openstaan de proportionaliteit verdwijnt. Op ontwikkelingssamenwerking hebben we grip maar op deze toestroom totaal niet. We worden gedwongen om maar meer en meer geld uit te delen.
pi_157221450
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nu is het halfslachtig. De ene komt in een riante verzorgingsstaat, de ander moet in armoedige opvang achterblijven. Dat is onrechtvaardig. Nog meer niet-westerse allochtonen in Europa is zeer onwenselijk. Dus is opvang in de regio de enige reële, eerlijke en sociale optie.
Reeel en sociaal? Heb je een beetje een beeld van hoeveel vluchtelingen er nu al in de regio rondzwerven?

Turkije: 2,1 miljoen
Libanon: 1,2 miljoen
Jordanie: 1,4 miljoen

En wij zitten hier een beetje te meuten over 40,000 asielzoekers?
pi_157221462
Gezellig man, al die nieuwe buren. Ik vind het wel best, dat opvangen van vluchtelingen.
pi_157221536
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Reeel en sociaal? Heb je een beetje een beeld van hoeveel vluchtelingen er nu al in de regio rondzwerven?

Dat is de regio. Hij hadden in de WO1 heel veel Belgen. Is dus niet vergelijkbaar.
Gezien de grote aantallen in de regio is het terugsturen van die 40.000 (<1%) dus geen enkel probleem. Het geld dat wij besparen kunnen we dan aan de regio geven waardoor ze heel veel opvang kunnen bieden.
pi_157221538
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Laten buurlanden aanzienlijk meer moeite hebben met de opvang dan wij. En dan is geld nog niet eens het grootste probleem.
pi_157221554
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Gezien de grote aantallen in de regio is het terugsturen van die 40.000 (<1%) dus geen enkel probleem.
Deze logica ontgaat mij volledig. De genoemde landen kunnen de toestroom al lang niet meer aan.
pi_157221562
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Laten buurlanden aanzienlijk meer moeite hebben met de opvang dan wij. En dan is geld nog niet eens het grootste probleem.
Probleem zijn de demografische en culturele gevolgen voor een land. Daarom opvang in de regio.
pi_157221570
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Deze logica ontgaat mij volledig. De genoemde landen kunnen de toestroom al lang niet meer aan.
Wij kunnen het evenmin aan.
pi_157221575
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is de regio. Hij hadden in de WO1 heel veel Belgen. Is dus niet vergelijkbaar.
Gezien de grote aantallen in de regio is het terugsturen van die 40.000 (<1%) dus geen enkel probleem. Het geld dat wij besparen kunnen we dan aan de regio geven waardoor ze heel veel opvang kunnen bieden.
In Libanon wonen 4,5 miljoen mensen. Wil je daar nog een miljoen extra vluchtelingen stallen?
pi_157221588
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In Libanon wonen 4,5 miljoen mensen. Wil je daar nog een miljoen extra vluchtelingen stallen?
Wil je hier nog een miljoen extra?
pi_157221591
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wij kunnen het evenmin aan.
Onzin. Met twee vingers in de neus.

De reden dat het nu wat moeizaam gaat, is omdat we niet waren voorbereid op zo'n grote stroom in zo'n kort tijdsbestek.
pi_157221600
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Probleem zijn de demografische en culturele gevolgen voor een land. Daarom opvang in de regio.
Dat is alleen een probleem voor mensen die geen hoofddoeken op straat willen zien.
pi_157221612
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wil je hier nog een miljoen extra?
Yup. In Nederland dan hè? En dan het liefst in jouw achtertuin.
pi_157221615
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

In die landen krijgen ze op zijn hoogst een tent. In Nederland krijgen ze wereldklasse zorg, onderwijs en goede huisvesting.

Nederland doet in Europa relatief gezien bijna net zoveel als Duitsland. Als je over absolute aantallen gaat praten kunnen we net zo goed ophouden met de discussie hier.
pi_157221698
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De reden dat het nu wat moeizaam gaat, is omdat we niet waren voorbereid op zo'n grote stroom in zo'n kort tijdsbestek.
Ligt eraan hoeveel hè.
Top was historisch gezien 84K, zitten we nog lang niet aan, maar wat als je daar ruim overheen gaat. Wat als de meesten hier over 5 jaar nog zitten en vader, moeder, echtgenote en kinderen herenigen hier? Stel er komen er 100K bij en je vermenigvuldigt dit met factor 4, dan zijn de Syrische vluchtelingen een grotere minderheid dan Turken of Marokkanen op dit moment. Wat is dan de impact? Je weet dat de Turken en Marokkanen ook een enorme impact hebben.
Hoe gaat het werken zo'n grote minderheid met hun moslim privilege?
I´m back.
pi_157221709
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:28 schreef Confetti het volgende:

[..]

In die landen krijgen ze op zijn hoogst een tent. In Nederland krijgen ze wereldklasse zorg, onderwijs en goede huisvesting.

Nederland doet in Europa relatief gezien bijna net zoveel als Duitsland. Als je over absolute aantallen gaat praten kunnen we net zo goed ophouden met de discussie hier.
Het enige juiste aantal voor de EU is 0. De EU grenst niet aan onveilige gebieden.
pi_157221738
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ligt eraan hoeveel hè.
Top was historisch gezien 84K, zitten we nog lang niet aan, maar wat als je daar ruim overheen gaat. Wat als de meesten hier over 5 jaar nog zitten en vader, moeder, echtgenote en kinderen herenigen hier? Stel er komen er 100K bij en je vermenigvuldigt dit met factor 4, dan zijn de Syrische vluchtelingen een grotere minderheid dan Turken of Marokkanen op dit moment. Wat is dan de impact? Je weet dat de Turken en Marokkanen ook een enorme impact hebben.
Hoe gaat het werken zo'n grote minderheid met hun moslim privilege?
Prima.
pi_157221764
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is alleen een probleem voor mensen die geen hoofddoeken op straat willen zien.
het probleem is dat die mensen zich niet aan willen passen.

Als je nederlands gaat leren, onze cultuur omarmt en iedereen in zn waarde laat qua mening, geloof, sekse etc, prima, geen probleem.

Wil je alleen maar dingen zoals die in jouw eigen land ook zo waren, religieuze bagger, ongelijkheid en discriminatie. Dan willen we dat niet nee.

Of wil jij zien dat het in nederland het er ook zo aan toe gaat zoals in die landen in het midden oosten?
There are only 151 Pokémon.
pi_157221802
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:36 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

het probleem is dat die mensen zich niet aan willen passen.

Als je nederlands gaat leren, onze cultuur omarmt en iedereen in zn waarde laat qua mening, geloof, sekse etc, prima, geen probleem.
Dan blijft nog het probleem van overbevolking over. Oplossing is tijdelijk, maar doordat het eigenlijk geen vluchtelingen zijn vertrekken ze niet. We kunnen ze hier niet hebben. Alleen mensen uit West-Europa moeten wij opvangen als dat ooit nog eens nodig zijn.
pi_157221824
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Prima.
Dat je als seculiere samenleving naar de pijpen danst van de moslim privilege? Ik zie dat met lede ogen aan. Ik ben progressief ingesteld en je ziet nu al in de grote steden de seculiere samenleving, die ik als vooruitgang beschouw, min of meer het loodje legt tegenover de moslim privilege, wat ik beschouw als een reactionaire stroming.
I´m back.
pi_157221834
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het enige juiste aantal voor de EU is 0. De EU grenst niet aan onveilige gebieden.
Even los van alle gereutel over cultuur enzo... hoe wil je dit eigenlijk gaan bereiken?

Want ik garandeer je dat 9000 km hekwerk bouwen niet gaat werken.
pi_157221872
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Even los van alle gereutel over cultuur enzo... hoe wil je dit eigenlijk gaan bereiken?

Want ik garandeer je dat 9000 km hekwerk bouwen niet gaat werken.
Binnen- en buitengrenzen bewaken.
En een efficiënt systeem van uitzettingen.

9000 km hekwerk bouwen kan zeker wel.
pi_157221877
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:36 schreef Eenskijken het volgende:
Of wil jij zien dat het in nederland het er ook zo aan toe gaat zoals in die landen in het midden oosten?
Want die kant gaan we langzaam op nu?
pi_157221883
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat je als seculiere samenleving naar de pijpen danst van de moslim privilege? Ik zie dat met lede ogen aan. Ik ben progressief ingesteld en je ziet nu al in de grote steden de seculiere samenleving, die ik als vooruitgang beschouw, min of meer het loodje legt tegenover de moslim privilege, wat ik beschouw als een reactionaire stroming.
Ik dans niet naar de pijpen van moslims. Weet niet hoe dat met jou zit.

Merk hier wel een en ander van christelijke invloeden, maar daar heb ik vrede mee.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:43:12 #45
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_157221886
Die hele migratie is gepland door de vn:
http://www.un.org/esa/pop(...)ration/migration.htm
pi_157221890
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

9000 km hekwerk bouwen kan zeker wel.
Het kan wel, je gaat er alleen niets mee bereiken. Anders dan dat je grote hoeveelheden geld wegpist. Je gaat er geen vluchtelingen mee tegenhouden.
pi_157221905
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het kan wel, je gaat er alleen niets mee bereiken. Anders dan dat je grote hoeveelheden geld wegpist. Je gaat er geen vluchtelingen mee tegenhouden.
Er zijn geen vluchtelingen in Europa. Lees mijn post nog maar eens goed en denk even goed na. Als je het dan nog niet snapt dan hoor ik het wel.

En weet je wat geld wegpissen is? Die hordes illegalen met open armen ontvangen in Europa.
pi_157221914
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Er komen geen vluchtelingen in Europa.
Zo'n hekje houdt ze echt niet tegen.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:54:38 #49
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157222077
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zo'n hekje houdt ze echt niet tegen.
Israel lukt t aardig..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_157222084
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

Israel lukt t aardig..
Ja, alleen is dat geen 9000 km. :D

Europa hermetisch afsluiten is van een totaal andere orde. Dan hebben we een muur nodig die anderhalf keer zo lang is als de Chinese muur. (Waar men honderden jaren over heeft gedaan om die te bouwen.)
pi_157222109
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik dans niet naar de pijpen van moslims. Weet niet hoe dat met jou zit.

Merk hier wel een en ander van christelijke invloeden, maar daar heb ik vrede mee.
Ik woon in een gebied waarin de RK-kerk dominant is, maar RK'ers zijn nimmer steile gelovigen en in de kerk komen slechts een handjevol personen, meestal ouder dan 65 jaar. Mijn broer woont in de biblebelt in Zeeland en ja daar zijn de zwarte kousenkerkjes dominant en zul je je moeten aan passen, minimaal, aan de gebruiken die plaatselijk aanwezig zijn. Maar die gaan nooit echt erg ver. Dat is anders dan bij moslims. Moslims hebben een vrij gedetailleerd spoorboekje in handen over hoe je je dient te gedragen en daarbij wensen zij dat iedereen zich onderwerpt aan die gebruiken, zeker als zij een bepaald overwicht hebben, wat nu al praktijk is in meeste grote steden. Sterker nog dan bij zwarte kousenkerkjes gaat er een zeker superioriteitsgevoel uit van de islam. Komt nog bij dat men zich pleegt uit te drukken in uitheemse talen, hetgeen in de dagelijkse praktijk voor degenen die deze talen niet meester zijn een extra-vervreemdend effect in zal houden. Over de gebruiken der moslims over het algemeen kunnen we vrij kort zijn: hoewel er minder verschil bestaat tov de steile zwarte kousenkerkjes, bestaan er tov de seculiere samenleving erg veel verschillen. Waar wij 5 decennia geleden aan een proces begonnen waarbij wij al die religieuze christelijke betwetertjes bij kop en kont uit het centrum van de samenleving hebben gekieperd, zullen wij nu in toenemende mate, en dan met name in de grotere steden, steeds vaker geconfronteerd worden met het privilege dat de islam kennelijk heeft bemachtigd om af te dwingen dat de seculiere samenleving een stapje terugdoet en de samenleving langzaam afglijdt. Want ik vind het als progressief "afglijden" als je je seculiere normen en waarden moet inwisselen voor die van de islam.
I´m back.
pi_157222146
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, alleen is dat geen 9000 km. :D

Europa hermetisch afsluiten is van een totaal andere orde. Dan hebben we een muur nodig die anderhalf keer zo lang is als de Chinese muur. (Waar men honderden jaren over heeft gedaan om die te bouwen.)
Het is heel simpel.

Je bewaakt alle grenzen, binnen- en buitengrenzen. Stel dat 70% ondanks alle inspanningen er toch doorheen komt, dan is de kans dat een illegaal 5 grenzen overschrijdt 12%. Genoeg om de grote massa te stoppen.
pi_157222170
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het is heel simpel.

Je bewaakt alle grenzen, binnen- en buitengrenzen. Stel dat 70% ondanks alle inspanningen er toch doorheen komt, dan is de kans dat een illegaal 5 grenzen overschrijdt 12%. Genoeg om de grote massa te stoppen.
Dat is inderdaad heel simpel. Simpel gedacht.

Overigens klopt er geen bal van deze kansrekening.
pi_157222189
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is inderdaad heel simpel. Simpel gedacht.

Overigens klopt er geen bal van deze kansrekening.
Wat klopt er niet? Wat is volgens jou de juiste uitkomst?
pi_157222190
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik woon in een gebied waarin de RK-kerk dominant is, maar RK'ers zijn nimmer steile gelovigen en in de kerk komen slechts een handjevol personen, meestal ouder dan 65 jaar. Mijn broer woont in de biblebelt in Zeeland en ja daar zijn de zwarte kousenkerkjes dominant en zul je je moeten aan passen, minimaal, aan de gebruiken die plaatselijk aanwezig zijn. Maar die gaan nooit echt erg ver. Dat is anders dan bij moslims. Moslims hebben een vrij gedetailleerd spoorboekje in handen over hoe je je dient te gedragen en daarbij wensen zij dat iedereen zich onderwerpt aan die gebruiken, zeker als zij een bepaald overwicht hebben, wat nu al praktijk is in meeste grote steden. Sterker nog dan bij zwarte kousenkerkjes gaat er een zeker superioriteitsgevoel uit van de islam. Komt nog bij dat men zich pleegt uit te drukken in uitheemse talen, hetgeen in de dagelijkse praktijk voor degenen die deze talen niet meester zijn een extra-vervreemdend effect in zal houden. Over de gebruiken der moslims over het algemeen kunnen we vrij kort zijn: hoewel er minder verschil bestaat tov de steile zwarte kousenkerkjes, bestaan er tov de seculiere samenleving erg veel verschillen. Waar wij 5 decennia geleden aan een proces begonnen waarbij wij al die religieuze christelijke betwetertjes bij kop en kont uit het centrum van de samenleving hebben gekieperd, zullen wij nu in toenemende mate, en dan met name in de grotere steden, steeds vaker geconfronteerd worden met het privilege dat de islam kennelijk heeft bemachtigd om af te dwingen dat de seculiere samenleving een stapje terugdoet en de samenleving langzaam afglijdt. Want ik vind het als progressief "afglijden" als je je seculiere normen en waarden moet inwisselen voor die van de islam.
christenen kunnen ook vrij ver gaan merkte ik in Afrika.
pi_157222230
quote:

[..]

Maar de regio zit al overvol. Saudi-Arabië zou vluchtelingen kunnen opvangen maar weigeren dat gewoon. Verder zijn er weinig opties in de regio.
pi_157222251
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Weet niet hoe met jou zit, maar ik heb mij nog op geen enkele wijze aan hoeven passen aan de islam.
pi_157222262
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:04 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Maar de regio zit al overvol. Saudi-Arabië zou vluchtelingen kunnen opvangen maar weigeren dat gewoon. Verder zijn er weinig opties in de regio.
Kijk naar andere vluchtelingen zoals Nigerianen. Er is wel kans in de regio.
pi_157222266
quote:

[..]

Tijdens de WO1 zat de regio ook overvol. Dat hoort er bij. Ze gaan toch weer terug.
In tegenstelling tot vluchtelingen die buiten de regio in verzorgingsstaten worden opgevangen.
pi_157222270
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

christenen kunnen ook vrij ver gaan merkte ik in Afrika.
Ja, dat klopt, dat zeg ik ook in dit stukje. Met name als je in een zwarte kousengemeente woont merk je daar wel wat van ook. Als je dan lekker je tuinhekje staat te schilderen op zondagochtend en de zondagochtend daarna je dakgoot doet, dan hoef je de maandag daarop niet al te gek staan te kijken dat iemand je fietsband heeft laten leeglopen. Maar grosso modo hebben wij het gewicht dat het christendom van oudsher in onze samenleving kreeg toebedeelt met de ontzuiling weten terug te dringen... en zijn er andere normen en waarden voor in de plaats gekomen, die je kunt kenschetsen als egalitair.
I´m back.
pi_157222279
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:05 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Kijk naar andere vluchtelingen zoals Nigerianen. Er is wel kans in de regio.
Afrikanen moet je hier al helemaal niet opvangen, gezien de enorme omvang van het continent Afrika. De huidige horde illegalen die liefkozend "vluchtelingen" worden genoemd zijn allang geen Syriërs meer.
pi_157222303
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat klopt, dat zeg ik ook in dit stukje. Met name als je in een zwarte kousengemeente woont merk je daar wel wat van ook. Als je dan lekker je tuinhekje staat te schilderen op zondagochtend en de zondagochtend daarna je dakgoot doet, dan hoef je de maandag daarop niet al te gek staan te kijken dat iemand je fietsband heeft laten leeglopen. Maar grosso modo hebben wij het gewicht dat het christendom van oudsher in onze samenleving kreeg toebedeelt met de ontzuiling weten terug te dringen... en zijn er andere normen en waarden voor in de plaats gekomen, die je kunt kenschetsen als egalitair.
Ja. Al ken ik het zo niet uit Nederland. Het gevaar van geloof is het gelijk willen halen in elk geval.
pi_157222313
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Afrikanen moet je hier al helemaal niet opvangen, gezien de enorme omvang van het continent Afrika. De huidige horde illegalen die liefkozend "vluchtelingen" worden genoemd zijn allang geen Syriërs meer.
Ik weet wat men denkt vaak. Ook bij zwarte familie. Men komt echt niet om op te bouwen.
pi_157222372
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik weet wat men denkt vaak. Ook bij zwarte familie. Men komt echt niet om op te bouwen.
Men komt voor de verzorgingsstaten. Meer niet. Dit heeft niets met vluchten te maken. Grenzen hermetisch afsluiten.

Oorlogen, armoede en overvolle vluchtelingenkampen in bepaalde regio's zijn problemen die hier geheel los van staan en ook niet moeten worden opgelost met het uitnodigen van de halve wereld om naar Europa te komen.
pi_157222395
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Weet niet hoe met jou zit, maar ik heb mij nog op geen enkele wijze aan hoeven passen aan de islam.
In veel gevallen zal iemand er ook niets van merken. Ben je hoogopgeleid, heb je een baan op je niveau dan werk je in een omgeving waarin die seculiere normen en waarden leidend zijn en zelfs voorwaarde voor allochtonen om hetzelfde werk te bemachtigen, dan woon je meestal in een buurt of een plaats die wit is, dan zitten je kinderen op een school die wit is, dan krijg je nooit te maken met de zaken die ik hierboven schetst en dan denk je dus al snel aan xenofobie c.q. nazisme als mensen toch wel hun bedenkingen hebben bij de instroom van een ongelimiteerde hoeveelheid Syriërs, klopt. Ik zelf denk dat du moment de hogeropgeleiden, met de betere banen, in de betere buurten en kinderen op de witte scholen er wel wat van gaan merken dat het dan snel afgelopen is met de instroom, zelfs.
I´m back.
pi_157222416
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Men komt voor de verzorgingsstaten. Meer niet. Dit heeft niets met vluchten te maken. Grenzen hermetisch afsluiten.

Oorlogen, armoede en overvolle vluchtelingenkampen in bepaalde regio's zijn problemen die hier geheel los van staan en ook niet moeten worden opgelost met het uitnodigen van de halve wereld om naar Europa te komen.
Het grootste probleem is wie er komt. Ik kan duizenden mensen opnoemen die ik het gun. Maar die komen niet omdat men niet kan.
pi_157222428
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:09 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Al ken ik het zo niet uit Nederland. Het gevaar van geloof is het gelijk willen halen in elk geval.
Het opleggen van het eigen gelijk meer. Mensen ook buiten je kerkje moeten zich gedragen naar jouw normen en waarden, want jij hebt gelijk, volgens je boekje. Bij moslims is dat nog sterker, want één van hun geloofsartikelen drukt uit dat Mohammed als laatste profeet van God, de laatste en eenduidigste boodschap mee kreeg.
I´m back.
pi_157222441
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In veel gevallen zal iemand er ook niets van merken. Ben je hoogopgeleid, heb je een baan op je niveau dan werk je in een omgeving waarin die seculiere normen en waarden leidend zijn en zelfs voorwaarde voor allochtonen om hetzelfde werk te bemachtigen, dan woon je meestal in een buurt of een plaats die wit is, dan zitten je kinderen op een school die wit is, dan krijg je nooit te maken met de zaken die ik hierboven schetst en dan denk je dus al snel aan xenofobie c.q. nazisme als mensen toch wel hun bedenkingen hebben bij de instroom van een ongelimiteerde hoeveelheid Syriërs, klopt. Ik zelf denk dat du moment de hogeropgeleiden, met de betere banen, in de betere buurten en kinderen op de witte scholen er wel wat van gaan merken dat het dan snel afgelopen is met de instroom, zelfs.
Je hebt te maken met mensen die hoogopgeleid zijn. Dat kunnen ook bijv. Marokkanen zijn.
pi_157222448
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ik vind mensen die bedenkingen hebben bij de opvang van vluchtelingen geen nazi's.

Kap eens met die debiele suggestie. De tering.
pi_157222452
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want die kant gaan we langzaam op nu?
jij wil zeggen van niet? In de grote steden kunnen homos niet hand in hand over straat lopen, vrouwen worden door bepaalde groepen niet gelijk behandeld (hier iemand geen hand willen geven bv, en dat is nog maar het topje vd ijsberg). Als je kritiek op de islam uit krijg je meteen een lading van bedreigingen over je heen. Iit het christendom, wat ook bespot wordt, maar daar maakt men zich niet zo druk over.
pi_157222471
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het opleggen van het eigen gelijk meer. Mensen ook buiten je kerkje moeten zich gedragen naar jouw normen en waarden, want jij hebt gelijk, volgens je boekje. Bij moslims is dat nog sterker, want één van hun geloofsartikelen drukt uit dat Mohammed als laatste profeet van God, de laatste en eenduidigste boodschap mee kreeg.
Dat is een probleem. Ik heb er werkelijk mee te maken gehad. Krankzinnig.
pi_157222491
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:19 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

jij wil zeggen van niet? In de grote steden kunnen homos niet hand in hand over straat lopen, vrouwen worden door bepaalde groepen niet gelijk behandeld (hier iemand geen hand willen geven bv, en dat is nog maar het topje vd ijsberg). Als je kritiek op de islam uit krijg je meteen een lading van bedreigingen over je heen. Iit het christendom, wat ook bespot wordt, maar daar maakt men zich niet zo druk over.
Dat is ook vreemd.
pi_157222499
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, ik vind mensen die bedenkingen hebben bij de opvang van vluchtelingen geen nazi's.

Kap eens met die debiele suggestie. De tering.
Nee, uiteraard denk jij dat niet, ik stel het ook meer in het algemeen, want je kunt niet ontkennen dat een groot deel van de narratief over mensen die tegen de instroom van vluchtelingen draait om het feit dat zij gewoon good ol'fashioned xenofobisch zijn al dan niet nazi's. Of is jou dat ontgaan?
I´m back.
pi_157222509
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:18 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je hebt te maken met mensen die hoogopgeleid zijn. Dat kunnen ook bijv. Marokkanen zijn.
Marokkanen die tegen de instroom van vluchtelingen zijn, heb ik nog niet gezien, eigenlijk.
I´m back.
pi_157222511
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, uiteraard denk jij dat niet, ik stel het ook meer in het algemeen, want je kunt niet ontkennen dat een groot deel van de narratief over mensen die tegen de instroom van vluchtelingen draait om het feit dat zij gewoon good ol'fashioned xenofobisch zijn al dan niet nazi's. Of is jou dat ontgaan?
Je slaat door.
pi_157222515
quote:

[..]

Tuurlijk weigeren ze, omdat ze weten dat wij het wel doen.
pi_157222519
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:20 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is een probleem. Ik heb er werkelijk mee te maken gehad. Krankzinnig.
Mijn vrouw kent dat uit Zuid-Afrika idd ook, waar ze indertijd ook nogal streng in de christelijke leer waren.
I´m back.
pi_157222523
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Marokkanen die tegen de instroom van vluchtelingen zijn, heb ik nog niet gezien, eigenlijk.
Men is vaak überhaupt tegen anders denkende mensen.
pi_157222532
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je slaat door.
Nee, het staat er bol van op twitter en andere internet uitingen.
I´m back.
pi_157222537
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mijn vrouw kent dat uit Zuid-Afrika idd ook, waar ze indertijd ook nogal streng in de christelijke leer waren.
Ja. Mijn ex ook in Azie. Racisme is er. Overal.
pi_157222543
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:19 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Dus dat vrouwen niet altijd een hand krijgen is het teken dat we langzaam een tweede Afghanistan worden ofzo?
pi_157222554
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Men is vaak überhaupt tegen anders denkende mensen.
Ja, is een liberaal tegen een socialist? Tegen zijn gedachtegoed dan toch?
I´m back.
pi_157222560
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, het staat er bol van op twitter en andere internet uitingen.
De mens is zo. k heb zwarte mensen in de familie. Ook Aziaten. Men doet niet anders.
pi_157222576
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Onzin.

Ik zie zelden criticasters uitgemaakt voor nazi's. Wel kom ik op internet vaak reacties tegen van figuren die roepen dat ze geen kritiek mogen uiten op het vluchtelingenbeleid omdat ze anders uit worden gemaakt voor nazi's.

Ik werd wel om de haverklap politiek-correct gutmensch genoemd. Maar dat schijnt dan weer niet erg te zijn.
pi_157222580
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, is een liberaal tegen een socialist? Tegen zijn gedachtegoed dan toch?
Men is volkomen racistisch. Dat is wat ik zeg. Maar wel goed in klagen.
pi_157222612
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het grootste probleem is wie er komt. Ik kan duizenden mensen opnoemen die ik het gun. Maar die komen niet omdat men niet kan.
Ik gun de halve wereld welvaart en vrijheid, maar we kunnen hier de halve wereld niet opvangen.
Het moet niet gaan om gevoel of gunfactor. Het enige wat werkt is dat ieder land zijn eigen problemen oplost, als dat niet lukt hulp kan krijgen, maar volksverhuizingen werken niet.
pi_157222631
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:23 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Tuurlijk weigeren ze, omdat ze weten dat wij het wel doen.
En omdat Saudi-Arabië weet dat die mensen niets bijdragen.
pi_157222632
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik gun de halve wereld welvaart en vrijheid, maar we kunnen hier de halve wereld niet opvangen.
Dat doen we dan ook niet. We vangen mensen op die hier asiel aanvragen.
pi_157222637
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De mens is zo. k heb zwarte mensen in de familie. Ook Aziaten. Men doet niet anders.
Wat ik bedoel is dat er twee kampen zijn. Er zijn mensen die mordicus tegen de komst van vluchtelingen zijn en die worden op twitter en andere plaatsen op internet verdacht van xenofobie, nazisme, fascisme, onderbuik, tokkie etc. etc.
Andersom klinken ook veel verwijten en echt totaal krankzinnige zaken.
Waar ik Koos op wees is dat het samenhangt ook met de omstandigheden waarin iemand verkeert.
I´m back.
pi_157222641
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus dat vrouwen niet altijd een hand krijgen is het teken dat we langzaam een tweede Afghanistan worden ofzo?
Inderdaad.
Geen millimeter ruimte voor achterlijkheid uit Afrika en het midden-oosten.
pi_157222666
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het moet niet gaan om gevoel of gunfactor. Het enige wat werkt is dat ieder land zijn eigen problemen oplost, als dat niet lukt hulp kan krijgen, maar volksverhuizingen werken niet.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat je het bepaalde mensen meer gunt. Ik was zeer verbaasd over de armoede die ik zag. Daar werd ik werkelijk misselijk van. Ook bij schoonfamilie. Maar die mensen komen niet.
pi_157222668
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Aangezien we open grenzen hebben, bijna alles toewijzen, en geen enkele beperking kennen komt dat neer op de halve wereld opvangen.
pi_157222674
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En wie zijn dat?
pi_157222688
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Aangezien we open grenzen hebben, bijna alles toewijzen, en geen enkele beperking kennen komt dat neer op de halve wereld opvangen.
Nog geen 100.000 komt neer op 3 miljard ja.
pi_157222692
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat ik bedoelde te zeggen is dat je het bepaalde mensen meer gunt. Ik was zeer verbaasd over de armoede die ik zag. Daar werd ik werkelijk misselijk van. Ook bij schoonfamilie. Maar die mensen komen niet.
Armoede is zelfs in Europa. Ik heb het in Albanië gezien, waar veel economische vluchtelingen vandaan komen die een gokje wagen in Duitsland en Nederland. Maar immigratie is geen oplossing.
pi_157222697
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nog geen 100.000 komt neer op 3 miljard ja.
Gevoelsmatig de halve wereld en die overige 3 miljard komen vanzelf.
pi_157222698
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onzin.

Ik zie zelden criticasters uitgemaakt voor nazi's. Wel kom ik op internet vaak reacties tegen van figuren die roepen dat ze geen kritiek mogen uiten op het vluchtelingenbeleid omdat ze anders uit worden gemaakt voor nazi's.

Ik werd wel om de haverklap politiek-correct gutmensch genoemd. Maar dat schijnt dan weer niet erg te zijn.
Dan ben je niet goed ingelicht kennelijk. Mensen zijn inmiddels hele privé-oorlogjes aan het uitvoeren op bijv. twitter, hoogstwaarschijnlijk ook op Facebook.
En de andere kant doet men dus even hard mee, misschien nog wel harder in sommige gevallen.
I´m back.
pi_157222709
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat er twee kampen zijn. Er zijn mensen die mordicus tegen de komst van vluchtelingen zijn en die worden op twitter en andere plaatsen op internet verdacht van xenofobie, nazisme, fascisme, onderbuik, tokkie etc. etc.
Andersom klinken ook veel verwijten en echt totaal krankzinnige zaken.
Waar ik Koos op wees is dat het samenhangt ook met de omstandigheden waarin iemand verkeert.
Misschien dat ik teveel in een roze wolk leef. Volgens mij geven mensen aan voor opvang te zijn maar niet voor directe permanente opvang.
pi_157222721
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Inderdaad.
Geen millimeter ruimte voor achterlijkheid uit Afrika en het midden-oosten.
Je moet niet zo dom praten over mensen.
pi_157222726
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan ben je niet goed ingelicht kennelijk. Mensen zijn inmiddels hele privé-oorlogjes aan het uitvoeren op bijv. twitter, hoogstwaarschijnlijk ook op Facebook.
En de andere kant doet men dus even hard mee, misschien nog wel harder in sommige gevallen.
Pegida houdt een demonstratie, geheel legaal, linkse tegendemonstranten komen het verpesten.
Wilders gaat campagne voeren, de linkse partijen staan de demonstreren.

Voortdurend is links bezig anders denkenden te intimideren. Een belangrijk element uit het fascisme.
pi_157222731
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:32 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je moet niet zo dom praten over mensen.
Lichtzinnig doen over types die vrouwen geen hand willen geven is pas echt dom.
pi_157222739
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Armoede is zelfs in Europa. Ik heb het in Albanië gezien, waar veel economische vluchtelingen vandaan komen die een gokje wagen in Duitsland en Nederland. Maar immigratie is geen oplossing.
Je zet jezelf weg zonder kennis. Dat is een keus.
pi_157222752
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:33 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je zet jezelf weg zonder kennis. Dat is een keus.
?
pi_157222762
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waarom ageer jij niet tegen het smijten met termen als policor en gutmensch.

Onze grote vriend Janmetdekorteachternaam opperde gisteren zelfs om mensen die voorstander zijn van de opvang van vluchtelingen te straffen wegens landverraad.

Waarom hoor ik je daar niet over?
pi_157222775
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Lichtzinnig doen over types die vrouwen geen hand willen geven is pas echt dom.
Mensen wegzetten als dat zonder kennis is dom. En neem maar aan dat ik weet waar ik het over heb. Men is gewoon niet zo.
pi_157222803
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onze grote vriend Janmetdekorteachternaam opperde gisteren zelfs om mensen die voorstander zijn van de opvang van vluchtelingen te straffen wegens landverraad.
Nee, ik opperde de mogelijkheid dat mensen nadat die illegalenprobleem is opgelost door een daadkrachtige regering, om de verantwoordelijken hiervoor te straffen. Dat gaat verder dan alleen voorstander zijn. Net zoals NSB-ers na de WO2 gestraft werden. Deze invasie van illegalen naar Europa halen is namelijk een vorm van landverraad.
pi_157222822
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Mensen wegzetten als dat zonder kennis is dom. En neem maar aan dat ik weet waar ik het over heb. Men is gewoon niet zo.
Moslims zijn zo lief:
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:37:51 #108
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_157222843
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee, ik opperde de mogelijkheid dat mensen nadat die illegalenprobleem is opgelost door een daadkrachtige regering, om de verantwoordelijken hiervoor te straffen. Dat gaat verder dan alleen voorstander zijn. Net zoals NSB-ers na de WO2 gestraft werden. Deze invasie van illegalen naar Europa halen is namelijk een vorm van landverraad.
Maar dan omgekeerd bedoel je? :)
NSB Was tegen de vreemdelingen he, die verraadden mensen bij de duitser zodat ze opgehaald konden worden.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_157222848
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

kan je alleen one liners posten of kan je ook eens op het punt ingaan? Het gaat om het grotere geheel natuurlijk.
pi_157222849
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Niet gaan terugkrabbelen, chef. Je gaf aan Nederlanders te willen straffen die vluchtelingen 'welkom heten'.
pi_157222880
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Inmiddels zitten we op 700 asielzoekers per dag. Dat gaan we echt geen jaar volhouden
pi_157222897
quote:
Ik geef vaker dan eens aan hoe ik denk over gelovigen.Ik geef ook aan dat mensen als jij er naast zitten. Dat doe ik vanuit kennis. Ik en moslims werken vaak niet. Het is wel zo dat ik in bijv. Afrika enorm geholpen ben door moslims na een zwaar motor ongeluk. Ook toen ik malaria tropica had en aan het dood gaan was. Het maakt wat uit.
pi_157222914
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:38 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

kan je alleen one liners posten of kan je ook eens op het punt ingaan? Het gaat om het grotere geheel natuurlijk.
Nee, ik ben gewoon benieuwd hoe we in godsnaam de kant van het Midden-Oosten opgaan. Je noemt moslims die niet altijd een vrouw een hand willen geven. Nou ja, als dat de enige indicatie is...
pi_157222923
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:37 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Maar dan omgekeerd bedoel je? :)
NSB Was tegen de vreemdelingen he, die verraadden mensen bij de duitser zodat ze opgehaald konden worden.
De situatie is niet 1-op-1 te vergelijken.
NSB-ers werden gestaft wegens collaboratie met de vijand. De mensen die verantwoordelijk zijn voor het feit dat Europa wordt bezet door een invasie uit niet-westerse landen collaboreren ook met een bezettingsmacht. Want dat is het: De aantallen zijn extreem en het zijn geen vluchtelingen. De grenzen worden bewust open gelaten, dit is een misdaad met een enorme omvang tegen de inwoners van Europa.
pi_157222940
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom hoor ik je daar niet over?
Dat zijn nog milde plannen in vergelijking met wat ik gelezen heb op twitter hoor, van de andere kant.
En policor en Gutmensch, tja, speldenprikjes, volgens mij, ik krijg ze al meer dan 10 jaar voor mijn voeten geworpen op dit forum.
I´m back.
pi_157222958
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De situatie is niet 1-op-1 te vergelijken.
NSB-ers werden gestaft wegens collaboratie met de vijand. De mensen die verantwoordelijk zijn voor het feit dat Europa wordt bezet door een invasie uit niet-westerse landen collaboreren ook met een bezettingsmacht. Want dat is het: De aantallen zijn extreem en het zijn geen vluchtelingen. De grenzen worden bewust open gelaten, dit is een misdaad met een enorme omvang tegen de inwoners van Europa.

Het is niet moedwillig (althans niet bij allemaal), maar gewoon totale besluiteloosheid. Dat is het probleem bij iedere crisis waar de EU de afgelopen jaren voor heeft gestaan. Met geld was het probleem niet direct zichtbaar, maar met een stroom aan mensen wel.
pi_157222961
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat zijn nog milde plannen in vergelijking met wat ik gelezen heb op twitter hoor, van de andere kant.
En policor en Gutmensch, tja, speldenprikjes, volgens mij, ik krijg ze al meer dan 10 jaar voor mijn voeten geworpen op dit forum.
Wat Koos zegt is ook niet waar: Ik ben er niet voor om voorstanders van opvang van vluchtelingen te straffen. Sterker nog, bijna iedereen, ook ik, ben voor de opvang van vluchtelingen.
pi_157222975
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:43 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het is niet moedwillig (althans niet bij allemaal), maar gewoon totale besluiteloosheid. Dat is het probleem bij iedere crisis waar de EU de afgelopen jaar voor heeft gestaan. Met geld was het probleem niet direct zichtbaar, maar met een stroom aan mensen wel.
Dit is wel moedwillig. Binnen een week hadden de legers van alle Schengenlanden gezamenlijk de buitengrenzen hermetisch kunnen sluiten.
pi_157223001
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wat Koos zegt is ook niet waar: Ik ben er niet voor om voorstanders van opvang van vluchtelingen te straffen.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 22:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het is mijn land. Moeten mensen die dat volk niet willen vertrekken alleen maar omdat de overheid verzuimt om onze grenzen te bewaken? De omgekeerde wereld! Die zgn. 'vluchtelingen' moeten massaal gedeporteerd worden Europa uit. Ze hebben geen recht om hier te zijn. Als de PVV de absolute meerderheid heeft dan wordt Nederland weer Nederlands en zullen de landverraders die 'welkom' lopen te roepen hun verdiende straf krijgen.
pi_157223004
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Pegida houdt een demonstratie, geheel legaal, linkse tegendemonstranten komen het verpesten.
Wilders gaat campagne voeren, de linkse partijen staan de demonstreren.

Voortdurend is links bezig anders denkenden te intimideren. Een belangrijk element uit het fascisme.
Het is wel over en weer hè. Ik merk bijv. dat als je kritisch bent tov de zoveelste hoax van tegenstanders over een fotootje of een artikeltje over vluchtelingen die ze posten, dat je dan al gauw een landverrader bent. Terwijl het gewoon om feiten zou moeten gaan en niet bij elkaar verzonnen en gelogen zogenaamde feiten.
I´m back.
pi_157223024
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is wel over en weer hè. Ik merk bijv. dat als je kritisch bent tov de zoveelste hoax van tegenstanders over een fotootje of een artikeltje over vluchtelingen die ze posten, dat je dan al gauw een landverrader bent. Terwijl het gewoon om feiten zou moeten gaan en niet bij elkaar verzonnen en gelogen zogenaamde feiten.
Lul toch niet zo man.
pi_157223027
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Feit is dat het geen vluchtelingen zijn en dat het miljarden kost.
pi_157223031
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Dat spreekt elkaar niet tegen. Dus het nut van die twee quotes boven elkaar ontgaat mij.
pi_157223058
Waarom zo boos zijn op elkaar? Je mag toch gewoon vragen stellen over vluchtelingen?
pi_157223060
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wat Koos zegt is ook niet waar: Ik ben er niet voor om voorstanders van opvang van vluchtelingen te straffen. Sterker nog, bijna iedereen, ook ik, ben voor de opvang van vluchtelingen.
Ja, daar kun je je ook niet aan onttrekken, alleen vind ik wel dat je dus een grens moet stellen. Vooralsnog houdt de stroom vluchtelingen aan, zelfs Dld bereikt nu haar absorptievermogen althans ze kunnen het logistiek niet meer aan, dus als zelfs zo'n groot land daar al mee kampt dan kun je als piepklein landje beter maar meteen aangeven wat je nog wel en wat niet meer aan kunt.
I´m back.
pi_157223092
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, daar kun je je ook niet aan onttrekken, alleen vind ik wel dat je dus een grens moet stellen. Vooralsnog houdt de stroom vluchtelingen aan, zelfs Dld bereikt nu haar absorptievermogen althans ze kunnen het logistiek niet meer aan, dus als zelfs zo'n groot land daar al mee kampt dan kun je als piepklein landje beter maar meteen aangeven wat je nog wel en wat niet meer aan kunt.
Ik zou niet weten waarom dat niet kan. Alle argumenten om die illegalen hier wel met open armen te ontvangen zijn vooral uit emotie, en emotionele acties lossen geen problemen op.
De verantwoordelijkheid ligt in de regio.

Dat Duitsland problemen heeft is de schuld van Merkel. De oplossing is dat Duitsland onmiddellijk al die vluchtelingen Europa uit deporteert.

Het ging vooral mis nadat Merkel haar emoties niet in bedwang kon houden (dus ongeschikt als wereldleider) en mensen uitnodigde om naar Duitsland te komen. Het is niet vreemd dat ze dan massaal komen, uit alle niet-ontwikkelde landen van de wereld. Merkel en Duitsland moeten de door hun veroorzaakte rommel ook opruimen.
pi_157223112
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom dat niet kan. Alle argumenten om die illegalen hier wel met open armen te ontvangen zijn vooral uit emotie, en emotionele acties lossen geen problemen op.
De verantwoordelijkheid ligt in de regio.

Dat Duitsland problemen heeft is de schuld van Merkel. De oplossing is dat Duitsland onmiddellijk al die vluchtelingen Europa uit deporteert.
Merkel heeft een enorme fout gemaakt.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:52:26 #128
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_157223119
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ook Zweden geeft nu aan dat ze tegen hun limiet zitten en dat er snel een oplossing moet komen over de verdeling.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:52:33 #129
444624 Walterwhite64
pi_157223120
Leuk ook om de verdeeldheid hier te lezen, dat is precies wat we als volk niet zouden moeten zijn.
Dit gaat echt erg slecht aflopen, en ik vermoed dat de midden en rijke klasse binnen 10 a 15jaar Nederland zal verlaten omdat we hier en in Duitsand de Zweedse kant op gaan.

[ Bericht 19% gewijzigd door Specularium op 31-10-2015 15:04:56 ]
pi_157223139
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:52 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ook Zweden geeft nu aan dat ze tegen hun limiet zitten en dat er snel een oplossing moet komen over de verdeling.
De enige oplossing is deportatie uit Europa en het sluiten van grenzen.

Zweden heeft boter op het hoofd door al jaren lang een open grenzen beleid te voeren voor mensen uit de meest achterlijke plekken van de wereld, bijvoorbeeld Somalië. En dan verbaasd zijn dat het verkeerd gaat?
pi_157223150
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:52 schreef Walterwhite64 het volgende:
Leuk ook om de verdeeldheid hier te lezen, dat is precies wat we als volk niet zouden moeten zijn.
Dit gaat echt erg slecht aflopen, en ik vermoed dat de midden en rijke klasse binnen 10 a 15jaar Nederland zal verlaten omdat we hier en in Duitsand de Zweedse kant op gaan.
Het is mooi het te lezen. Men heeft een mening.
pi_157223155
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:52 schreef Walterwhite64 het volgende:
Wat heeft Zweden hier nou weer mee te maken? :?
pi_157223167
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Die nemen veel mensen op.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:55:08 #134
444624 Walterwhite64
pi_157223175
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is een land waar we het falende voorbeeld aan hebben.
pi_157223182
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:54 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Die nemen veel mensen op.
Dat is een eufemisme. Zweden laat vrijwel iedereen toe die een plek opeist in het land.
pi_157223195
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:55 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Want?

Corrigeer me als ik daarnaast zit, maar er is geen land ter wereld dat langer in vrede leeft dan Zweden.
pi_157223217
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is een eufemisme. Zweden laat vrijwel iedereen toe die een plek opeist in het land.
En?
pi_157223222
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:55 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Iets van rond de 5% is moslim in Zweden. Je ziet spoken.
pi_157223249
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:57 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat getal zegt niet zo veel, het gaat om de verspreiding.
I´m back.
pi_157223253
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Want?

Corrigeer me als ik daarnaast zit, maar er is geen land ter wereld dat langer in vrede leeft dan Zweden.
In vrede? In de grote steden heeft de overheid allang geen controle meer.
Dat er nog geen stromen Zweedse vluchtelingen naar ons toe komen (die moeten we dan wel opvangen, want dit is onze regio) komt doordat Zweden een enorme oppervlakte heeft en uitgestrekte gebieden met amper bewoning.
pi_157223311
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:57 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Veel meer. Alleen Zweden houdt de statistieken niet meer goed bij, want extreem politiek correct.

https://ejbron.wordpress.(...)oorlog-tegen-zweden/
pi_157223326
Nog een leuk berichtje uit Zweden: http://www.powned.tv/nieu(...)eggen_nee_tegen.html :r
pi_157223334

Ik verheug me nu al op de Syrische keuken :9~

http://www.etenenzo.nl/blog/2012/08/de-syrische-keuken?page=1
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:04:34 #144
168304 Mani89
pi_157223347
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat getal zegt niet zo veel, het gaat om de verspreiding.
Inderdaad, hier zomaar een relaas uit een Zweedse buurt die volledig onder de voet is gelopen door moslim immigranten.

Journalist Stoned While Trying To Film In Swedish No Go Zone
pi_157223379
quote:
Multiculturalisme is alleen positief in de keuken en in de muziek.
Gelukkig is daarvoor anno 2015 geen massa-immigratie meer nodig.
pi_157223446
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:04 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Inderdaad, hier zomaar een relaas uit een Zweedse buurt die volledig onder de voet is gelopen door moslim immigranten.

Een schokkende quote uit het artikel:
quote:
Police estimate that there are around 55 such areas in Sweden similar to the Tensta no go zone, which was the site of a riot in 2012, and which boasts a 95-100 per cent foreign origin rate for children living there.
iemand schreef een stukje hierboven dat Zweden al heel lang vrede heeft, maar gezien deze quote kun je gerust stellen dat het oorlog is in Zweden. Het leger had die wijken allang met de grond gelijk moeten maken.
pi_157223525
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:04 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Breitbart is een conservatieve site en geen betrouwbare bron.
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Veel meer. Alleen Zweden houdt de statistieken niet meer goed bij, want extreem politiek correct.

https://ejbron.wordpress.(...)oorlog-tegen-zweden/
Net als dit blogje.
pi_157223536
quote:
Want dat kun je nu nog niet koken?
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:16:41 #149
168304 Mani89
pi_157223548
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:15 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ze linken gewoon naar het krantenartikel met quotes van de vrouw zelf, en met het filmpje van het incident zelf, als jij een bron hebt dat dit allemaal is verzonnen lees ik die graag.
pi_157223573
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:15 schreef robin007bond het volgende:

[..]

[..]

Net als dit blogje.
Omdat een site conservatief is, is deze niet betrouwbaar?
Wat een onzin.

Elsevier is een tijdschrift met rechtse signatuur, maar wel betrouwbaar omdat ze goede journalistiek bedrijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')