abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157220786
Hier verder.

[ Bericht 99% gewijzigd door Molurus op 31-10-2015 12:38:49 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_157220791
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:13 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het is een zwaktebod omdat empathie tonen voor mensen die hier onze welvaart komen afpakken een vorm van verraad is. Tevens is empathie tonen op kosten van de Staat lekker makkelijk. Ga lekker naar Afrika om daar die mensen te helpen als je empathie wil tonen.

Al die empathievolle mensen hebben trouwens geen enkel antwoord als ik roep dat met het geld dat we hier aan één asielzoeker besteden we in de regio wel honderd kunnen helpen.
Oh, maar ik ben helemaal geen moralist hoor. Het liefst wil ik jankerts zoals jij in een conflictgebied droppen en met videofootage zien hoe ze het zelf vinden.

En in de regio worden mensen al opgevangen. Die landen kunnen dat nauwelijks meer aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Specularium op 31-10-2015 12:45:12 ]
pi_157220799
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:13 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het is een zwaktebod omdat empathie tonen voor mensen die hier onze welvaart komen afpakken een vorm van verraad is.
Jij hebt echt geen idee wat die mensen beweegt he.

Het zou wellicht niet verkeerd zijn voor je algemene ontwikkeling als je je huis en haard een keer moest achterlaten voor je eigen veiligheid.
pi_157220831
Volgens Confetti komen asielzoekers onze welvaart afpakken. Hoe doen ze dat precies, beste jongen? Ik merk nog verdomd weinig van die welvaartsdiefstal. En ik kan mij niet heugen dat mijn ouders aan de bedelstaf raakten toen we 15 jaar geleden massaal asielzoekers binnenhaalden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_157220850
'Sfeer demonstratie Enschede grimmig'

Verliep de omstreden demonstratie tegen de komst van asielzoekers in Enschede het eerste uur nog vreedzaam, tegen twaalven slaat de sfeer om. Dat melden ooggetuigen aan De Telegraaf. De ME maakt zich gereed.

Een fotograaf noemt de sfeer 'grimmig' en hij heeft het gevoel dat de demonstratie elk moment uit de hand kan lopen. Naar schatting zijn er ruim 300 betogers aanwezig.

De Gronausestraat is geblokkeerd. Aanwezige journalisten krijgen de volle laag en worden uitgescholden en bedreigd. Het lijkt erop dat de betogers toch aan een mars richting Enschede beginnen. Hiervoor is geen toestemming.

Het begin van de demonstratie verliep rustig. Bezorgde moeders en politici spraken vanaf een podium de menigte toe.

De demonstratie is zaterdag van 11.00 tot 14.00 uur op het Esmarkerveld. De gemeenteraad van Enschede stemde onlangs in met de komst van 600 vluchtelingen naar die plek. AZC Alert Enschede ziet dat niet zitten en wil daarom demonstreren. De gemeente heeft toestemming gegeven voor die demonstratie. Omdat op sociale media geluiden te horen zijn dat ook andere groepen naar Enschede willen komen, besloot Van Veldhuizen tot extra maatregelen.

Zoals verwacht is de politie in groten getale optreden tegen niet-toegestane demonstraties. Dit om mogelijke confrontaties tussen partijen te voorkomen en de openbare orde te handhaven, meldde de gemeente Enschede.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_157220907
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
Volgens Confetti komen asielzoekers onze welvaart afpakken. Hoe doen ze dat precies, beste jongen? Ik merk nog verdomd weinig van die welvaartsdiefstal. En ik kan mij niet heugen dat mijn ouders aan de bedelstaf raakten toen we 15 jaar geleden massaal asielzoekers binnenhaalden.
Ben je nou werkelijk zo dom of doe je alsof? Het gaat linksom of rechtsom geld kosten en dat zal opgehoest moeten worden door de inwoners van dit land. Klaar.
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:26 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Oh, maar ik ben helemaal geen moralist hoor. Het liefst wil ik jankerts zoals jij in een conflictgebied droppen en met videofootage zien hoe ze het zelf vinden.

En in de regio worden mensen al opgevangen. Die landen kunnen dat nauwelijks meer aan.
Wederom weer zo'n non-argument die je wel vaker hoort. 'Jij zou toch ook geholpen willen worden als je in die situatie zat??? :(' . Ja beste vriend, dat zou ik inderdaad ook gewild hebben.

Wat jij en vele anderen niet begrijpen is dat er een verschil is tussen empathie tonen en mensen daadwerkelijk helpen. De wereld is nou eenmaal een kutplek. Er sterven 9 miljoen kinderen per jaar aan honger en we kunnen er niets aan doen zonder onze eigen welvaart weg te gooien.

Wees dankbaar dat je in zo'n welvarend land bent geboren en laat het goed tot je doordringen dat er honderden miljoenen anderen klaar staan om die welvaart van je af te pakken als jij de voordeur open laat staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Specularium op 31-10-2015 12:46:06 (Kap eens met je gutmenschen) ]
pi_157220965
Die welvaart moeten we inderdaad zuinig op zijn. Laten we om te beginnen besparen om de uitkering van Confetti en zulke figuren zo snel mogelijk het land uitschoppen.
pi_157220994
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:35 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ben je nou werkelijk zo dom of doe je alsof? Het gaat linksom of rechtsom geld kosten en dat zal opgehoest moeten worden door de inwoners van dit land. Klaar.
Dat iets geld kost, betekent niet automatisch dat het ten koste gaat van onze welvaart.

Als dat zo was, dan zou het prudent zijn om de complete overheid op te doeken.
pi_157220996
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:35 schreef Confetti het volgende:
Wederom weer zo'n non-argument die je wel vaker hoort. 'Jij zou toch ook geholpen willen worden als je in die situatie zat??? :(' . Ja beste vriend, dat zou ik inderdaad ook gewild hebben.
Waarom gun jij het dan anderen niet?
quote:
Wat jij en vele anderen niet begrijpen is dat er een verschil is tussen empathie tonen en mensen daadwerkelijk helpen. De wereld is nou eenmaal een kutplek. Er sterven 9 miljoen kinderen per jaar aan honger en we kunnen er niets aan doen zonder onze eigen welvaart weg te gooien.

Wees dankbaar dat je in zo'n welvarend land bent geboren en laat het goed tot je doordringen dat er honderden miljoenen anderen klaar staan om die welvaart van je af te pakken als jij de voordeur open laat staan.
Wat jij niet snapt is dat het ten eerste niet ten koste hoeft te gaan van onze welvaart. Heel veel mensen die vluchtelingen zijn geweest zijn nu trouwens succesvol. Steve Jobs zijn ouders waren vluchtelingen, Stromae is een vluchteling geweest volgens mij. Ik snap niet waarom je die mensen per definitie ziet als bedreiging.

En zelfs al zouden ze allemaal geld kosten, dan hoeft dat nog steeds niet ten koste gaan van de gemiddelde burger. Er is zat geld waar niet aan wordt gezeten. Nederland kent een hoge vermogensongelijkheid bijvoorbeeld.

De mensen die echt veel macht en geld hebben zitten in hun handjes te wrijven dat jij je zo drukmaakt om de vluchtelingen. "Mooi weer de arbeidersklasse tegen elkaar op weten te zetten, blijven ze mooi van mijn geld af."

[ Bericht 0% gewijzigd door Specularium op 31-10-2015 12:46:37 ]
pi_157220998
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:40 schreef Molurus het volgende:
Die welvaart moeten we inderdaad zuinig op zijn. Laten we om te beginnen besparen om de uitkering van Confetti en zulke figuren zo snel mogelijk het land uitschoppen.
Helaas voor jou ben ik Staatsburger van dit land en dat kan niemand mij afpakken. :6

De ongemakkelijke waarheid voor mensen als jou is natuurlijk dat als we op deze voet verder wille leven we vaker wel dan niet moeten wegkijken als mensen in de ellende zitten. Dat doen we al honderden jaren want het leed van deze pseudo-vluchtelingen uit Turkije en Jordanie stelt niets voor als je naar de hongersnood in Afrika kijkt. Maar omdat veel verstandige mensen weten dat we er niets aan kunnen doen kijken we gelukkig even de andere kant op.
pi_157221022
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:45 schreef Confetti het volgende:

[..]

Helaas voor jou ben ik Staatsburger van dit land en dat kan niemand mij afpakken. :6

De ongemakkelijke waarheid voor mensen als jou is natuurlijk dat als we op deze voet verder wille leven we vaker wel dan niet moeten wegkijken als mensen in de ellende zitten. Dat doen we al honderden jaren want het leed van deze pseudo-vluchtelingen uit Turkije en Jordanie stelt niets voor als je naar de hongersnood in Afrika kijkt. Maar omdat veel verstandige mensen weten dat we er niets aan kunnen doen kijken we gelukkig even de andere kant op.
Aan de bende in Syrie kunnen we ook op korte termijn niet echt iets doen. Het gaat er om dat we mensen opvangen die hier asiel aanvragen om een legitieme reden. Dat we daarmee niet alle problemen op de wereld oplossen is een drogreden, niemand heeft immers beweert dat we dat zouden moeten of kunnen doen. En het lijkt me ook niet echt een argument om dan maar iedereen hulp danwel opvang te weigeren.
pi_157221036
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:45 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Waarom gun jij het dan anderen niet?

[..]

Wat jij niet snapt is dat het ten eerste niet ten koste hoeft te gaan van onze welvaart. Heel veel mensen die vluchtelingen zijn geweest zijn nu trouwens succesvol. Steve Jobs zijn ouders waren vluchtelingen, Stromae is een vluchteling geweest volgens mij. Ik snap niet waarom je die mensen per definitie ziet als bedreiging.

En zelfs al zouden ze allemaal geld kosten, dan hoeft dat nog steeds niet ten koste gaan van de gemiddelde burger. Er is zat geld waar niet aan wordt gezeten. Nederland kent een hoge vermogensongelijkheid bijvoorbeeld.

De mensen die echt veel macht en geld hebben zitten in hun handjes te wrijven dat jij je zo drukmaakt om de vluchtelingen. "Mooi weer de arbeidersklasse tegen elkaar op weten te zetten, blijven ze mooi van mijn geld af."
Een handjevol succesvolle vluchtelingen als rechtvaardiging gebruiken slaat natuurlijk nergens op :') Kom op zeg.

Snap je nou echt niet dat honderden miljoenen mensen te kwalificeren zijn als 'vluchteling' zodra ze voet zetten op Nederlands grondgebied? Ik gun die mensen allemaal het beste maar als wij niet snel de andere kant op gaan kijken zullen ze blijven komen.

Wat mij vooral stoort is dat mensen doen alsof er geen enkele grens is en we nooit en te nimmer moeten wegkijken als mensen in de ellende zitten. Dat is een visie die simpelweg niet houdbaar is. Ik denk dat als we een grens zouden stellen van 30,000 asielaanvragen per jaar Wilders zo weer op 15 zetels zou staan.

Heel veel Nederlanders zijn voor ontwikkelingssamenwerking. Ik ook. Mensen in het buitenland helpen maar het moet wel proportioneel blijven.
pi_157221047
quote:

[..]

Dienstplicht weer invoeren en jou naar Syrie sturen, kan prima.

quote:

De ongemakkelijke waarheid voor mensen als jou is natuurlijk dat als we op deze voet verder wille leven we vaker wel dan niet moeten wegkijken als mensen in de ellende zitten.
Jij hebt geen idee wat we op 5 mei vieren, of wel?

quote:

Dat doen we al honderden jaren want het leed van deze pseudo-vluchtelingen uit Turkije en Jordanie stelt niets voor als je naar de hongersnood in Afrika kijkt. Maar omdat veel verstandige mensen weten dat we er niets aan kunnen doen kijken we gelukkig even de andere kant op.
Je gebrek aan kennis van geschiedenis is ronduit stuitend.
pi_157221070
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:49 schreef Confetti het volgende:

[..]

Een handjevol succesvolle vluchtelingen als rechtvaardiging gebruiken slaat natuurlijk nergens op :') Kom op zeg.

Snap je nou echt niet dat honderden miljoenen mensen te kwalificeren zijn als 'vluchteling' zodra ze voet zetten op Nederlands grondgebied? Ik gun die mensen allemaal het beste maar als wij niet snel de andere kant op gaan kijken zullen ze blijven komen.

Wat mij vooral stoort is dat mensen doen alsof er geen enkele grens is en we nooit en te nimmer moeten wegkijken als mensen in de ellende zitten. Dat is een visie die simpelweg niet houdbaar is. Ik denk dat als we een grens zouden stellen van 30,000 asielaanvragen per jaar Wilders zo weer op 15 zetels zou staan.

Heel veel Nederlanders zijn voor ontwikkelingssamenwerking. Ik ook. Mensen in het buitenland helpen maar het moet wel proportioneel blijven.
Ah ja, de bekende tactiek van het roepen daf we niet de hele wereld kunnen helpen.

Klopt, beste Confetti. Daarom zijn er internationale afspraken gemaakt over wie wel en niet door kan gaan als vluchteling.
pi_157221118
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah ja, de bekende tactiek van het roepen daf we niet de hele wereld kunnen helpen.

Klopt, beste Confetti. Daarom zijn er internationale afspraken gemaakt over wie wel en niet door kan gaan als vluchteling.
Hoeveel homo's lopen er wel niet rond in een land als Nigeria of Uganda? Hoeveel politieke vluchtelingen zijn er wel niet in Azië en Afrika?

Het zijn niet de internationale afspraken die ervoor zorgen dat het hier nog geen chaos is. Jij weet net zo goed dat op een wereldbevolking van 7 miljard er zo honderden miljoenen vluchtelingen zijn. In Syrie wonen er nog wat, 15 miljoen mensen? Ook allemaal vluchtelingen.

Als we als zogenaamd fatsoenlijke Westerse landen écht iedereen die een vluchteling is zouden willen helpen zouden we asielaanvragen ook bij de ambassades in behandeling moeten kunnen nemen. Dat doen we niet omdat we stiekem weten dat er teveel 'vluchtelingen' zijn.
pi_157221150
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

en 80% is gewoonweg GEEN vluchteling, maar economisch migrant. En daar zijn ook afspraken over. Het is erg fout om de normale migranten, die via de (langdurige en ingewikkelde) procedures het land willen binnen komen, achter te stellen op deze migranten, die gewoon illegaal grenzen over steken.

We kunnen niet de hele wereld helpen, dat is gewoonweg een feit. We zijn nu relatief rijk, en hebben zaken goed voor elkaar. Als we echter rucksichtlos de hele wereld gaan helpen, komen er 17 miljoen hulpbehoevenden bij. namelijk de Nederlandse bevolking.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_157221186
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:58 schreef Bensel het volgende:

[..]

en 80% is gewoonweg GEEN vluchteling, maar economisch migrant. En daar zijn ook afspraken over. Het is erg fout om de normale migranten, die via de (langdurige en ingewikkelde) procedures het land willen binnen komen, achter te stellen op deze migranten, die gewoon illegaal grenzen over steken.

We kunnen niet de hele wereld helpen, dat is gewoonweg een feit. We zijn nu relatief rijk, en hebben zaken goed voor elkaar. Als we echter rucksichtlos de hele wereld gaan helpen, komen er 17 miljoen hulpbehoevenden bij. namelijk de Nederlandse bevolking.
Van wat in Nederland komt is 99,9% geen vluchteling. Je houdt op met vluchteling zijn zodra je een veilig land passeert. De enige vluchteling die je krijgt is een Noord-Koreaanse sporter die meedoet aan een toernooi bijvoorbeeld. Als je die regel aanhoudt krijg je hetzelfde aantal statushouders als Japan (afgelopen jaar 11).
pi_157221223
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:55 schreef Confetti het volgende:

[..]

Hoeveel homo's lopen er wel niet rond in een land als Nigeria of Uganda? Hoeveel politieke vluchtelingen zijn er wel niet in Azië en Afrika?

Het zijn niet de internationale afspraken die ervoor zorgen dat het hier nog geen chaos is. Jij weet net zo goed dat op een wereldbevolking van 7 miljard er zo honderden miljoenen vluchtelingen zijn. In Syrie wonen er nog wat, 15 miljoen mensen? Ook allemaal vluchtelingen.

Als we als zogenaamd fatsoenlijke Westerse landen écht iedereen die een vluchteling is zouden willen helpen zouden we asielaanvragen ook bij de ambassades in behandeling moeten kunnen nemen. Dat doen we niet omdat we stiekem weten dat er teveel 'vluchtelingen' zijn.
Dus omdat we niet iedereen kunnen helpen, moeten we maar niemand helpen?

Of moet ik jouw post zien als een pleidooi voor het opvangen van nog meer vluchtelingen?
pi_157221288
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Of moet ik jouw post zien als een pleidooi voor het opvangen van nog meer vluchtelingen?
ik denk dat hij bedoeld dat we meer selectief moeten zijn in onze opvang. Lijkt mij ook beter om een datgene wat je kunt opvangen goed op te vangen, ipv halfslachtig
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_157221324
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:08 schreef Bensel het volgende:

[..]

ik denk dat hij bedoeld dat we meer selectief moeten zijn in onze opvang. Lijkt mij ook beter om een datgene wat je kunt opvangen goed op te vangen, ipv halfslachtig
Gewoon goede opvang in de regio. Daar 100% op inzetten.
Nu is het halfslachtig. De ene komt in een riante verzorgingsstaat, de ander moet in armoedige opvang achterblijven. Dat is onrechtvaardig. Nog meer niet-westerse allochtonen in Europa is zeer onwenselijk. Dus is opvang in de regio de enige reële, eerlijke en sociale optie.
pi_157221417
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee. Natuurlijk moeten we gezien onze welvaart wat doen voor de minder welgestelden. Ontwikkelingssamenwerking staat nu op 0,7% van het BNP. We zouden dat kunnen verhogen maar dan wel heel wat minder ruimhartig zijn met asiel. Het is nou eenmaal zo dat we geen waar voor ons geld krijgen als we iemand hier opvangen. Het kost veel te veel en ze passen hier niet.

De zorg van mensen is dat nu de deuren wagenwijd openstaan de proportionaliteit verdwijnt. Op ontwikkelingssamenwerking hebben we grip maar op deze toestroom totaal niet. We worden gedwongen om maar meer en meer geld uit te delen.
pi_157221450
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nu is het halfslachtig. De ene komt in een riante verzorgingsstaat, de ander moet in armoedige opvang achterblijven. Dat is onrechtvaardig. Nog meer niet-westerse allochtonen in Europa is zeer onwenselijk. Dus is opvang in de regio de enige reële, eerlijke en sociale optie.
Reeel en sociaal? Heb je een beetje een beeld van hoeveel vluchtelingen er nu al in de regio rondzwerven?

Turkije: 2,1 miljoen
Libanon: 1,2 miljoen
Jordanie: 1,4 miljoen

En wij zitten hier een beetje te meuten over 40,000 asielzoekers?
pi_157221462
Gezellig man, al die nieuwe buren. Ik vind het wel best, dat opvangen van vluchtelingen.
pi_157221536
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Reeel en sociaal? Heb je een beetje een beeld van hoeveel vluchtelingen er nu al in de regio rondzwerven?

Dat is de regio. Hij hadden in de WO1 heel veel Belgen. Is dus niet vergelijkbaar.
Gezien de grote aantallen in de regio is het terugsturen van die 40.000 (<1%) dus geen enkel probleem. Het geld dat wij besparen kunnen we dan aan de regio geven waardoor ze heel veel opvang kunnen bieden.
pi_157221538
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Laten buurlanden aanzienlijk meer moeite hebben met de opvang dan wij. En dan is geld nog niet eens het grootste probleem.
pi_157221554
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Gezien de grote aantallen in de regio is het terugsturen van die 40.000 (<1%) dus geen enkel probleem.
Deze logica ontgaat mij volledig. De genoemde landen kunnen de toestroom al lang niet meer aan.
pi_157221562
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Laten buurlanden aanzienlijk meer moeite hebben met de opvang dan wij. En dan is geld nog niet eens het grootste probleem.
Probleem zijn de demografische en culturele gevolgen voor een land. Daarom opvang in de regio.
pi_157221570
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Deze logica ontgaat mij volledig. De genoemde landen kunnen de toestroom al lang niet meer aan.
Wij kunnen het evenmin aan.
pi_157221575
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is de regio. Hij hadden in de WO1 heel veel Belgen. Is dus niet vergelijkbaar.
Gezien de grote aantallen in de regio is het terugsturen van die 40.000 (<1%) dus geen enkel probleem. Het geld dat wij besparen kunnen we dan aan de regio geven waardoor ze heel veel opvang kunnen bieden.
In Libanon wonen 4,5 miljoen mensen. Wil je daar nog een miljoen extra vluchtelingen stallen?
pi_157221588
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In Libanon wonen 4,5 miljoen mensen. Wil je daar nog een miljoen extra vluchtelingen stallen?
Wil je hier nog een miljoen extra?
pi_157221591
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wij kunnen het evenmin aan.
Onzin. Met twee vingers in de neus.

De reden dat het nu wat moeizaam gaat, is omdat we niet waren voorbereid op zo'n grote stroom in zo'n kort tijdsbestek.
pi_157221600
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Probleem zijn de demografische en culturele gevolgen voor een land. Daarom opvang in de regio.
Dat is alleen een probleem voor mensen die geen hoofddoeken op straat willen zien.
pi_157221612
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wil je hier nog een miljoen extra?
Yup. In Nederland dan hè? En dan het liefst in jouw achtertuin.
pi_157221615
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

In die landen krijgen ze op zijn hoogst een tent. In Nederland krijgen ze wereldklasse zorg, onderwijs en goede huisvesting.

Nederland doet in Europa relatief gezien bijna net zoveel als Duitsland. Als je over absolute aantallen gaat praten kunnen we net zo goed ophouden met de discussie hier.
pi_157221698
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onzin. Met twee vingers in de neus.

De reden dat het nu wat moeizaam gaat, is omdat we niet waren voorbereid op zo'n grote stroom in zo'n kort tijdsbestek.
Ligt eraan hoeveel hè.
Top was historisch gezien 84K, zitten we nog lang niet aan, maar wat als je daar ruim overheen gaat. Wat als de meesten hier over 5 jaar nog zitten en vader, moeder, echtgenote en kinderen herenigen hier? Stel er komen er 100K bij en je vermenigvuldigt dit met factor 4, dan zijn de Syrische vluchtelingen een grotere minderheid dan Turken of Marokkanen op dit moment. Wat is dan de impact? Je weet dat de Turken en Marokkanen ook een enorme impact hebben.
Hoe gaat het werken zo'n grote minderheid met hun moslim privilege?
I´m back.
pi_157221709
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:28 schreef Confetti het volgende:

[..]

In die landen krijgen ze op zijn hoogst een tent. In Nederland krijgen ze wereldklasse zorg, onderwijs en goede huisvesting.

Nederland doet in Europa relatief gezien bijna net zoveel als Duitsland. Als je over absolute aantallen gaat praten kunnen we net zo goed ophouden met de discussie hier.
Het enige juiste aantal voor de EU is 0. De EU grenst niet aan onveilige gebieden.
pi_157221738
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ligt eraan hoeveel hè.
Top was historisch gezien 84K, zitten we nog lang niet aan, maar wat als je daar ruim overheen gaat. Wat als de meesten hier over 5 jaar nog zitten en vader, moeder, echtgenote en kinderen herenigen hier? Stel er komen er 100K bij en je vermenigvuldigt dit met factor 4, dan zijn de Syrische vluchtelingen een grotere minderheid dan Turken of Marokkanen op dit moment. Wat is dan de impact? Je weet dat de Turken en Marokkanen ook een enorme impact hebben.
Hoe gaat het werken zo'n grote minderheid met hun moslim privilege?
Prima.
pi_157221764
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is alleen een probleem voor mensen die geen hoofddoeken op straat willen zien.
het probleem is dat die mensen zich niet aan willen passen.

Als je nederlands gaat leren, onze cultuur omarmt en iedereen in zn waarde laat qua mening, geloof, sekse etc, prima, geen probleem.

Wil je alleen maar dingen zoals die in jouw eigen land ook zo waren, religieuze bagger, ongelijkheid en discriminatie. Dan willen we dat niet nee.

Of wil jij zien dat het in nederland het er ook zo aan toe gaat zoals in die landen in het midden oosten?
There are only 151 Pokémon.
pi_157221802
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:36 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

het probleem is dat die mensen zich niet aan willen passen.

Als je nederlands gaat leren, onze cultuur omarmt en iedereen in zn waarde laat qua mening, geloof, sekse etc, prima, geen probleem.
Dan blijft nog het probleem van overbevolking over. Oplossing is tijdelijk, maar doordat het eigenlijk geen vluchtelingen zijn vertrekken ze niet. We kunnen ze hier niet hebben. Alleen mensen uit West-Europa moeten wij opvangen als dat ooit nog eens nodig zijn.
pi_157221824
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Prima.
Dat je als seculiere samenleving naar de pijpen danst van de moslim privilege? Ik zie dat met lede ogen aan. Ik ben progressief ingesteld en je ziet nu al in de grote steden de seculiere samenleving, die ik als vooruitgang beschouw, min of meer het loodje legt tegenover de moslim privilege, wat ik beschouw als een reactionaire stroming.
I´m back.
pi_157221834
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het enige juiste aantal voor de EU is 0. De EU grenst niet aan onveilige gebieden.
Even los van alle gereutel over cultuur enzo... hoe wil je dit eigenlijk gaan bereiken?

Want ik garandeer je dat 9000 km hekwerk bouwen niet gaat werken.
pi_157221872
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Even los van alle gereutel over cultuur enzo... hoe wil je dit eigenlijk gaan bereiken?

Want ik garandeer je dat 9000 km hekwerk bouwen niet gaat werken.
Binnen- en buitengrenzen bewaken.
En een efficiënt systeem van uitzettingen.

9000 km hekwerk bouwen kan zeker wel.
pi_157221877
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:36 schreef Eenskijken het volgende:
Of wil jij zien dat het in nederland het er ook zo aan toe gaat zoals in die landen in het midden oosten?
Want die kant gaan we langzaam op nu?
pi_157221883
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat je als seculiere samenleving naar de pijpen danst van de moslim privilege? Ik zie dat met lede ogen aan. Ik ben progressief ingesteld en je ziet nu al in de grote steden de seculiere samenleving, die ik als vooruitgang beschouw, min of meer het loodje legt tegenover de moslim privilege, wat ik beschouw als een reactionaire stroming.
Ik dans niet naar de pijpen van moslims. Weet niet hoe dat met jou zit.

Merk hier wel een en ander van christelijke invloeden, maar daar heb ik vrede mee.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:43:12 #45
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_157221886
Die hele migratie is gepland door de vn:
http://www.un.org/esa/pop(...)ration/migration.htm
pi_157221890
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

9000 km hekwerk bouwen kan zeker wel.
Het kan wel, je gaat er alleen niets mee bereiken. Anders dan dat je grote hoeveelheden geld wegpist. Je gaat er geen vluchtelingen mee tegenhouden.
pi_157221905
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het kan wel, je gaat er alleen niets mee bereiken. Anders dan dat je grote hoeveelheden geld wegpist. Je gaat er geen vluchtelingen mee tegenhouden.
Er zijn geen vluchtelingen in Europa. Lees mijn post nog maar eens goed en denk even goed na. Als je het dan nog niet snapt dan hoor ik het wel.

En weet je wat geld wegpissen is? Die hordes illegalen met open armen ontvangen in Europa.
pi_157221914
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Er komen geen vluchtelingen in Europa.
Zo'n hekje houdt ze echt niet tegen.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:54:38 #49
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157222077
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zo'n hekje houdt ze echt niet tegen.
Israel lukt t aardig..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_157222084
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

Israel lukt t aardig..
Ja, alleen is dat geen 9000 km. :D

Europa hermetisch afsluiten is van een totaal andere orde. Dan hebben we een muur nodig die anderhalf keer zo lang is als de Chinese muur. (Waar men honderden jaren over heeft gedaan om die te bouwen.)
pi_157222109
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik dans niet naar de pijpen van moslims. Weet niet hoe dat met jou zit.

Merk hier wel een en ander van christelijke invloeden, maar daar heb ik vrede mee.
Ik woon in een gebied waarin de RK-kerk dominant is, maar RK'ers zijn nimmer steile gelovigen en in de kerk komen slechts een handjevol personen, meestal ouder dan 65 jaar. Mijn broer woont in de biblebelt in Zeeland en ja daar zijn de zwarte kousenkerkjes dominant en zul je je moeten aan passen, minimaal, aan de gebruiken die plaatselijk aanwezig zijn. Maar die gaan nooit echt erg ver. Dat is anders dan bij moslims. Moslims hebben een vrij gedetailleerd spoorboekje in handen over hoe je je dient te gedragen en daarbij wensen zij dat iedereen zich onderwerpt aan die gebruiken, zeker als zij een bepaald overwicht hebben, wat nu al praktijk is in meeste grote steden. Sterker nog dan bij zwarte kousenkerkjes gaat er een zeker superioriteitsgevoel uit van de islam. Komt nog bij dat men zich pleegt uit te drukken in uitheemse talen, hetgeen in de dagelijkse praktijk voor degenen die deze talen niet meester zijn een extra-vervreemdend effect in zal houden. Over de gebruiken der moslims over het algemeen kunnen we vrij kort zijn: hoewel er minder verschil bestaat tov de steile zwarte kousenkerkjes, bestaan er tov de seculiere samenleving erg veel verschillen. Waar wij 5 decennia geleden aan een proces begonnen waarbij wij al die religieuze christelijke betwetertjes bij kop en kont uit het centrum van de samenleving hebben gekieperd, zullen wij nu in toenemende mate, en dan met name in de grotere steden, steeds vaker geconfronteerd worden met het privilege dat de islam kennelijk heeft bemachtigd om af te dwingen dat de seculiere samenleving een stapje terugdoet en de samenleving langzaam afglijdt. Want ik vind het als progressief "afglijden" als je je seculiere normen en waarden moet inwisselen voor die van de islam.
I´m back.
pi_157222146
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, alleen is dat geen 9000 km. :D

Europa hermetisch afsluiten is van een totaal andere orde. Dan hebben we een muur nodig die anderhalf keer zo lang is als de Chinese muur. (Waar men honderden jaren over heeft gedaan om die te bouwen.)
Het is heel simpel.

Je bewaakt alle grenzen, binnen- en buitengrenzen. Stel dat 70% ondanks alle inspanningen er toch doorheen komt, dan is de kans dat een illegaal 5 grenzen overschrijdt 12%. Genoeg om de grote massa te stoppen.
pi_157222170
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het is heel simpel.

Je bewaakt alle grenzen, binnen- en buitengrenzen. Stel dat 70% ondanks alle inspanningen er toch doorheen komt, dan is de kans dat een illegaal 5 grenzen overschrijdt 12%. Genoeg om de grote massa te stoppen.
Dat is inderdaad heel simpel. Simpel gedacht.

Overigens klopt er geen bal van deze kansrekening.
pi_157222189
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is inderdaad heel simpel. Simpel gedacht.

Overigens klopt er geen bal van deze kansrekening.
Wat klopt er niet? Wat is volgens jou de juiste uitkomst?
pi_157222190
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik woon in een gebied waarin de RK-kerk dominant is, maar RK'ers zijn nimmer steile gelovigen en in de kerk komen slechts een handjevol personen, meestal ouder dan 65 jaar. Mijn broer woont in de biblebelt in Zeeland en ja daar zijn de zwarte kousenkerkjes dominant en zul je je moeten aan passen, minimaal, aan de gebruiken die plaatselijk aanwezig zijn. Maar die gaan nooit echt erg ver. Dat is anders dan bij moslims. Moslims hebben een vrij gedetailleerd spoorboekje in handen over hoe je je dient te gedragen en daarbij wensen zij dat iedereen zich onderwerpt aan die gebruiken, zeker als zij een bepaald overwicht hebben, wat nu al praktijk is in meeste grote steden. Sterker nog dan bij zwarte kousenkerkjes gaat er een zeker superioriteitsgevoel uit van de islam. Komt nog bij dat men zich pleegt uit te drukken in uitheemse talen, hetgeen in de dagelijkse praktijk voor degenen die deze talen niet meester zijn een extra-vervreemdend effect in zal houden. Over de gebruiken der moslims over het algemeen kunnen we vrij kort zijn: hoewel er minder verschil bestaat tov de steile zwarte kousenkerkjes, bestaan er tov de seculiere samenleving erg veel verschillen. Waar wij 5 decennia geleden aan een proces begonnen waarbij wij al die religieuze christelijke betwetertjes bij kop en kont uit het centrum van de samenleving hebben gekieperd, zullen wij nu in toenemende mate, en dan met name in de grotere steden, steeds vaker geconfronteerd worden met het privilege dat de islam kennelijk heeft bemachtigd om af te dwingen dat de seculiere samenleving een stapje terugdoet en de samenleving langzaam afglijdt. Want ik vind het als progressief "afglijden" als je je seculiere normen en waarden moet inwisselen voor die van de islam.
christenen kunnen ook vrij ver gaan merkte ik in Afrika.
pi_157222230
quote:

[..]

Maar de regio zit al overvol. Saudi-Arabië zou vluchtelingen kunnen opvangen maar weigeren dat gewoon. Verder zijn er weinig opties in de regio.
pi_157222251
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Weet niet hoe met jou zit, maar ik heb mij nog op geen enkele wijze aan hoeven passen aan de islam.
pi_157222262
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:04 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Maar de regio zit al overvol. Saudi-Arabië zou vluchtelingen kunnen opvangen maar weigeren dat gewoon. Verder zijn er weinig opties in de regio.
Kijk naar andere vluchtelingen zoals Nigerianen. Er is wel kans in de regio.
pi_157222266
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:04 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Tijdens de WO1 zat de regio ook overvol. Dat hoort er bij. Ze gaan toch weer terug.
In tegenstelling tot vluchtelingen die buiten de regio in verzorgingsstaten worden opgevangen.
pi_157222270
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

christenen kunnen ook vrij ver gaan merkte ik in Afrika.
Ja, dat klopt, dat zeg ik ook in dit stukje. Met name als je in een zwarte kousengemeente woont merk je daar wel wat van ook. Als je dan lekker je tuinhekje staat te schilderen op zondagochtend en de zondagochtend daarna je dakgoot doet, dan hoef je de maandag daarop niet al te gek staan te kijken dat iemand je fietsband heeft laten leeglopen. Maar grosso modo hebben wij het gewicht dat het christendom van oudsher in onze samenleving kreeg toebedeelt met de ontzuiling weten terug te dringen... en zijn er andere normen en waarden voor in de plaats gekomen, die je kunt kenschetsen als egalitair.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')