Ik zie deze net op google ja...quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:20 schreef Ploplap het volgende:
[..]
Vooral armen zijn hun favoriet.
[ afbeelding ]

6 meter, 700 kilo....quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zijn dat van die grote of voornamelijk kleintjes?

Nvm, verkeerd gelezen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:03 schreef Perrin het volgende:
De nijlkrokodil is juist een van de dodelijkste voor mensen.. Komt erg vaak voor dat ze een mens snacken.

Nou, dat is niet erg positief voor deze dame...quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
6 meter, 700 kilo....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nijlkrokodil

Men dacht inderdaad altijd dat nijlpaarden herbivoren zijn maar er is al een aantal keer vastgelegd dat zij zelf dieren doden en die vervolgens opeten.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:36 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Ja en nee. Voordat zo'n dier je het water in heeft gesleurd heb je nog wel een paar seconden om te gillen, maar over zo'n afstand zal niemand haar hebben gehoord.
Een nijlpaard lijkt me minder waarschijnlijk. Dat zijn herbivoren en ze zullen de resten laten liggen. Ik weet niet hoe lang het duurde voor men ging zoeken maar het kan natuurlijk wel dat aaseters haar resten hebben meegenomen.

Ze zijn ook al betrapt op het eten van Nijlpaarden.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:35 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Men dacht inderdaad altijd dat nijlpaarden herbivoren zijn maar er is al een aantal keer vastgelegd dat zij zelf dieren doden en die vervolgens opeten.

Die arm is nog succesvol terug gezet op zijn eigenaar ook!quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:20 schreef Ploplap het volgende:
[..]
Vooral armen zijn hun favoriet.
[ afbeelding ]

Haha,quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:31 schreef Daarnaast het volgende:
Ik kom dit tegen als ik haar Google:
[ afbeelding ]

Die heeft als die ouder is een mooi verhaal te vertellen aan zijn kleinkinderen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:48 schreef Burdie het volgende:
[..]
Die arm is nog succesvol terug gezet op zijn eigenaar ook!

Nee, totaal niet, maar de slaapplaatsen zijn normaal aan de kant waar niet de leeuwen zitten. Ga nooit buiten de omheining wandelen! Nijlpaarden, krokodillen, olifanten pythons e.d. zitten er wel. Waarschuwingsborden? Het is geen dierentuin... Het is echte wildernis, er kan echt alles gebeuren.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 14:49 schreef Physsic het volgende:
[..]
Is het enigsinds normaal om dat park in je eentje in te wandelen?
Of staan er allerlei waarschuwingsborden dat je niet zonder een guide moet gaan?
Ik kan me daar echt niks bij voorstellen.

Krokodil en nijlpaard zijn degenen die de meeste slachtoffers maken van de bovenstaande.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Munchison Falls National Park (eerste pagina van google):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je zou toch zeggen dat je goed op de hoogte bent van de dieren op je vakantiebestemming.
Raar verhaal.

Orgaanhandel, vermoed ik.quote:

Ik ben nooit in dat park geweest, maar veel kampen in Afrikaanse wildparken hebben geen omheining.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 19:15 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee, totaal niet, maar de slaapplaatsen zijn normaal aan de kant waar niet de leeuwen zitten. Ga nooit buiten de omheining wandelen! Nijlpaarden, krokodillen, olifanten pythons e.d. zitten er wel. Waarschuwingsborden? Het is geen dierentuin... Het is echte wildernis, er kan echt alles gebeuren.

Dat, dat en dat en niets anders!quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:08 schreef Geralt het volgende:
Sorry dat ik mijn mening ventileerde op een forum.
Komop zeg, het is toch zo dat dit soort meiden een bepaald slag volk is om het zo maar even uit te drukken.
Heel erg allemaal voor vrienden en familie enzo en vooral ook heel erg onnodig. Je kunt dat gare continent niet helpen in je eentje. Probeer het dan ook niet. Dan had ze nu nog gewoon geleefd.
Verder betuig ik netjes mijn respect door de nabestaanden te condoleren en alles, dus wat is jullie probleem precies?

Dat is ook mijn ervaring.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 09:56 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Ik ben nooit in dat park geweest, maar veel kampen in Afrikaanse wildparken hebben geen omheining. Een paar dagen geleden had ik nog olifanten voor m'n tent staan, die gingen pas na veel aandringen van mij in de auto, nonchalant een paar meter verderop boompjes slopen

Definieer stevige risico's?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 10:02 schreef beantherio het volgende:
Het lijkt wel of vakanties meer en meer een impliciete doodswens in zich moeten hebben. Omdat het mode is of zo. Ik zie in m'n eigen omgeving ook regelmatig mensen vakanties ondernemen die echt hele stevige risico's in zich hebben. Is een vakantie tegenwoordig pas leuk als de kans bestaat dat je er niet van terugkomt?

Nouja als de kans bestaat dat je er niet levend van terugkomt zou ik toch wel een stevig risico durven noemen niet?quote:

Twee voorbeelden uit m'n eigen praktijk:quote:

maak jij de Op dan maarquote:

De kans bestaat altijd als je een vliegtuig neemt bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 10:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja als de kans bestaat dat je er niet levend van terugkomt zou ik toch wel een stevig risico durven noemen niet?

Naar je stage-adres...quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 10:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De kans bestaat altijd als je een vliegtuig neemt bijvoorbeeld

Het eerste waar ik aan dacht was een keldertje in een belwinkel...quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 14:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is ook het eerste waar ik aan dacht, eerlijk gezegd.

Verkapt columns postenquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 10:31 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ondanks deze negatieve gebeurtenis, moet je ook de positieve dingen zien die je hier weer in ontdekt:
Mooi dat de Nederlandse ambassade zich inzet om de medestudente en de moeder bij te staan.
Mooi dat wij Nederlanders het belastinggeld daarvoor willen betalen. Immers de NL ambassade in Oeganda wordt uiteindelijk betaald door de NL belastingbetaler.
En "buitenlandse zaken" bemoeit zich er ook mee. Mooi!
Als buitenlanders om wat voor reden dan ook naar Nederland komen.
Hoe is dan de bemoeiienis met de ambassade?
Kun je dan ook "Buitenlandse Zaken" van het land waarvan de bezoekers vandaan komen?
Nee, Nederland zorgt ook dat het de bezoekers in ons land ook aan niks ontbreekt. Wij staan deze groep ook bij.
Kortom: Nederland is weer eens de Moeder Theresa voor de hele wereld.
Nederland: U bent een fantastisch land met 16 miljoen fantastisch altruïstische belastingbetalende burgers die het de hele wereld naar de zin willen maken.
Allemaal mooi!

Hoezo, het was gewoon een positieve gedachte.quote:

Nou zeg, een doodverklaring doet men gelukkig niet als men nog maar 72 uur vermist is...quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 14:51 schreef badluckman het volgende:
Op haar facebook bij overige: " When I die I give my friends permission to change my status to is dead". Ouch, maar misschien leeft ze nog..

Er zijn daar weinig misdrijven bekend en staat op dat gebied als zeer veilig te boek. Gebied ligt nogal afgelegen. Naar wat ik begreep logeerde ze vanaf woensdag in Paraa Safari Lodge. De complete website staat vol met verwijzingen naar de big Five.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:28 schreef StaceySinger het volgende:
De kans is klein dat de vermiste Sophia Koetsier (21) uit Amsterdam nog levend wordt teruggevonden. Gevreesd wordt dat ze in Oegandees wildpark ten prooi is gevallen aan een krokodil.
http://www.parool.nl/paro(...)-Oeganda-klein.dhtml
quote:De kans is klein dat de vermiste Sophia Koetsier (21) uit Amsterdam nog levend wordt teruggevonden. Gevreesd wordt dat ze in Oegandees wildpark ten prooi is gevallen aan een krokodil.
De geneeskundestudent keerde woensdagavond niet terug van een avondwandeling in het Murchison Falls National Park waar ze eerder die dag met drie studiegenoten was aangekomen. De vier vrouwen waren sinds begin september in Kampala, de hoofdstad Oeganda, waar ze stage liepen in een ziekenhuis. Ze waren net begonnen aan een rondreis van twee weken door het land.
Telefoongesprek
Kort na aankomst in het wildpark ging Koetsier naar buiten voor een wandeling. Het was toen al bijna donker. Volgens nieuwssite StarAfrica zou ze haar kamer zijn uitgegaan voor een kort telefoongesprek. Maar de studente keerde niet terug.
Haar vriendinnen sloegen meteen alarm, waarna een grootscheepse zoektocht begon. Pas de volgende ochtend werd haar waterfles gevonden langs een oever van de Nijl, zo'n achthonderd meter verderop.
De Oegandese politie heeft naar aanleiding van de vermissing bezoekers van het wildpark opnieuw op het hart gedrukt nooit alleen de natuur in te gaan. Bezoekers mogen alleen onder begeleiding van een gids op pad.

Dat is niet zo heel lastig, die informatie kan haar provider zo geven.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:47 schreef ootjekatootje het volgende:
Mocht ze gebeld hebben, hoop ik dat ze zo snel mogelijk weten naar wie of wat om duidelijkheid te krijgen wat er met haar gebeurt is.

http://acholitimes.com/20(...)hison-national-park/quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 16:20 schreef StaceySinger het volgende:
hoe weet je dat van de Paraa Safari Lodge ?
dat is nogal een dure nl

Die Afrikaanse man is waarschijnlijk een stukje sneller dan een blank meisje dat al haar hele leven is verwend door haar ouders en zich nergens ooit zorgen over heeft hoeven maken behalve welke kleur make-up en schoenen ze de volgende dag weer zal kopen om haar kledingcollectie uit te breiden. Zo'n kind alleen zo'n enorme park in laten gaan.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Munchison Falls National Park (eerste pagina van google):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je zou toch zeggen dat je goed op de hoogte bent van de dieren op je vakantiebestemming.
Raar verhaal.

Ik ken haar niet en weet niet of ze verwend is, misschien kampioen hardlopen?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:19 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Die Afrikaanse man is waarschijnlijk een stukje sneller dan een blank meisje dat al haar hele leven is verwend door haar ouders.

Ach, houd toch op meisje. Voor Nederlandse maatstaven is de Schilderswijk al onveilig, laat staan een Afrikaanse park. Zo'n kind moet alleen het park in gaan als ze begeleiding heeft van 2 Afrikaanse wild rangers die het park als hun broekzak kennen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik ken haar niet en weet niet of ze verwend is, misschien kampioen hardlopen?
Ik heb geen idee, maar lijkt me nogal een aanname om te stellen dat ze verwend is.

Ze ging er ook heen om te werken, dat werk in die ziekenhuizen daar geeft behoorlijk wat meer vakkennis, levenservaring en werkervaring... Met name op de verloskunde, gaat nogal anders dan hier en stagiaires mogen en kunnen daar veel meer doen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:22 schreef Sapstengel het volgende:
Waarom zou je naar zo'n raar Afrikaans land gaan om dieren te bekijken? Je kunt ook gewoon naar de dierentuin of Animal Planet opzetten.

Het gaat niet om snelheid. Je rent de meeste dieren er toch niet uit. Die Afrikaanse man weet dat je tegen het invallen van de duisternis niet bij een rivieroever moet zijn. Zelfs kuddes olifanten trekken aan het einde van de middag landinwaards. Ik wil niet de aanname doen dat die meid verwend was, maar dat een olifant zich heel wat beter kan verdedigen dan zij lijkt me niet vergezocht.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:19 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Die Afrikaanse man is waarschijnlijk een stukje sneller dan een blank meisje dat al haar hele leven is verwend door haar ouders en zich nergens ooit zorgen over heeft hoeven maken behalve welke kleur make-up en schoenen ze de volgende dag weer zal kopen om haar kledingcollectie uit te breiden. Zo'n kind alleen zo'n enorme park in laten gaan.![]()

Uiteraard.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:37 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Het gaat niet om snelheid. Je rent de meeste dieren er toch niet uit. Die Afrikaanse man weet dat je tegen het invallen van de duisternis niet bij een rivieroever moet zijn. Zelfs kuddes olifanten trekken aan het einde van de middag landinwaards. Ik wil niet de aanname doen dat die meid verwend was, maar dat een olifant zich heel wat beter kan verdedigen dan zij lijkt me niet vergezocht.

ik zie staan student camp at paraquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
http://acholitimes.com/20(...)hison-national-park/
Para camp
en het alternatief ligt aan de andere kant van de rivier:
http://redchillihideaway.com/photo-gallery/
Goedkoper maar geen Paraa maar Kampala

Stage, geen vakantie.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 19:19 schreef George_Zina het volgende:
Hmm, hoe komt een jong meisje op een vakantie in Uganda. Dat is niet het eerste waar ik aan denk bij vakantie...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Nee, je vergist je. Geralt et al. hebben bewezen dat ze daar alleen heenging om geneukt te worden door Oemfoefoe.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze ging er ook heen om te werken, dat werk in die ziekenhuizen daar geeft behoorlijk wat meer vakkennis, levenservaring en werkervaring... Met name op de verloskunde, gaat nogal anders dan hier en stagiaires mogen en kunnen daar veel meer doen.

Vreemd dat toch telkens weer die jonge meiden van amper 20 lentes de rimboe intrekken. Vorig jaar hebben we het drama meegemaakt met Froon & Kremers die in Panama "goed werk" gingen doen. Je zou toch hopen dat daar enige lessen uit getrokken worden. Maar nee, nu weer zo'n deerne die alleen de wildernis opzoekt.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:28 schreef StaceySinger het volgende:
De kans is klein dat de vermiste Sophia Koetsier (21) uit Amsterdam nog levend wordt teruggevonden. Gevreesd wordt dat ze in Oegandees wildpark ten prooi is gevallen aan een krokodil.
http://www.parool.nl/paro(...)-Oeganda-klein.dhtml

Oké, de vraag blijft staan. Waarom Uganda? Afijn, die krokodil heeft een lekker stukje vlees gehad. Triest voor de ouders. Ze hebben niks om te begraven.quote:

Dat ze gebeld zou hebben, berust om een misverstand - al eerder hier aangegeven.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 16:18 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat is niet zo heel lastig, die informatie kan haar provider zo geven.

Ja, zag ik op de eerste pagina al voorbij komen. Maar ging meer om die gedachte dat als er al gebeld zou zijn, dit niet heel lastig uit te vogelen is.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 19:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat ze gebeld zou hebben, berust om een misverstand - al eerder hier aangegeven.
De uitdrukking "a short call" moet je vertalen als "een kleine boodschap" doen, oftewel even naar de plee.
http://raftafrica.com/site/all-about-uganda/travellers-tips.html

Uganda is natuurlijk "interessanter" dan het streekziekenhuis in Hengelo.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 19:38 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Oké, de vraag blijft staan. Waarom Uganda? Afijn, die krokodil heeft een lekker stukje vlees gehad. Triest voor de ouders. Ze hebben niks om te begraven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |