Nu gebeurt het in NL volgens mij ook nog steeds dat het mogelijk is dat een vrouwelijke islamitische patient een mannelijke arts weigert.quote:Islamitische Staat heeft alle vrouwenklinieken in het zelfbenoemde kalifaat gesloten. IS heeft het werk van mannelijke gynaecologen stilgelegd, omdat mannen en vrouwen strikt gescheiden moeten blijven, meldt The Independent vandaag op gezag van het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten.
Gynaecologen die in grotere ziekenhuizen werken hebben beperkingen opgelegd gekregen tijdens operaties.
Lees ook: Britse veiligheidsdienst vreest massa-aanval IS
De maatregelen zijn de zoveelste inbreuk op de vrouwenrechten in het kalifaat, waar verkrachtingen en gedwongen kindhuwelijken aan de orde van de dag zijn en uitsluitend IS-strijders toegang hebben tot medicatie.
Volgens het activistennetwerk 'Raqqa Wordt Stilletjes Afgeslacht' worden artsen in het gebied bedreigd. "Veel artsen zijn al vertrokken, vooral gynaecologen, die hun werk niet kunnen uitoefenen en met de dood bedreigd worden", zei oprichter Abu Mohammed.
Het Syrische Observatorium is in Engeland gevestigd en meldt op gezag van getuigen en activisten in Syrië over de toestand daar.
Best een goede. Maar mannelijke artsen willen ze wel een hand geven toch ofzo?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 07:39 schreef -AMG- het volgende:
Ik ben van mening dat als jouw geloof jou zo ver krijgt dat je een arts of zo nog geen hand wilt geven het recht op zorg maar moet stoppen. Met zo'n instelling doe je maar beroep op je god.
zou een mooie bepaling zijn, geheel overeenkomstig wat ook de SGP-aanhangers doen mbt inentingen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 07:39 schreef -AMG- het volgende:
Ik ben van mening dat als jouw geloof jou zo ver krijgt dat je een arts of zo nog geen hand wilt geven het recht op zorg maar moet stoppen. Met zo'n instelling doe je maar beroep op je god.
Het verschil is dat die SGP-club gewoon afziet van zorg, terwijl de moslima's natuurlijk wél geholpen wil worden, maar of de Nederlandse staat maar eventjes een vrouwelijke arts wil regelen. Even met loeiende sirenes het land doorcrossen omdat wij natuurlijk wel de verantwoordelijkheid voelen voor deze vrouw. De extra eis: vrouwelijke arts vergt gigantische organisatorische en budgettaire consequenties voor onze zorg.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 07:43 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
zou een mooie bepaling zijn, geheel overeenkomstig wat ook de SGP-aanhangers doen mbt inentingen.
Een hand geven wil misschien nog net, maar daarna wil men natuurlijk wel een vrouwelijke arts hebben.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 07:41 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Best een goede. Maar mannelijke artsen willen ze wel een hand geven toch ofzo?
die krijgen doorgaans gewoon hun inentingen, maar dan stiekem. Het zijn de antroposofen die dat niet doen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 07:43 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
zou een mooie bepaling zijn, geheel overeenkomstig wat ook de SGP-aanhangers doen mbt inentingen.
Precies. Dat moeten we niet willen dus. Derhalve bidden ze maar voor genezing ipv te drukken op de zorgkostenquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 07:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het verschil is dat die SGP-club gewoon afziet van zorg, terwijl de moslima's natuurlijk wél geholpen wil worden, maar of de Nederlandse staat maar eventjes een vrouwelijke arts wil regelen. Even met loeiende sirenes het land doorcrossen omdat wij natuurlijk wel de verantwoordelijkheid voelen voor deze vrouw. De extra eis: vrouwelijke arts vergt gigantische organisatorische en budgettaire consequenties voor onze zorg.
Je ziet dan ook dat culturen (zoals de Islam) die kiezen voor sexe-gerelateerde artsen voor hun specifieke patienten, vaak armer zijn en een hoger kindersterfte-aantal hebben dat seculiere culturen die deze eis niet hebben.
De vraag is of wij in onze NL cultuur deze weg naar armoe en dood moeten volgen om de lieve vrede met de Islam niet in gevaar te brengen.
Wow goede vergelijking man. Een vrouw mag zelf toch wel kiezen door wie ze behandeld wordt?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 07:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)lle-vrouwenklinieken
[..]
Nu gebeurt het in NL volgens mij ook nog steeds dat het mogelijk is dat een vrouwelijke islamitische patient een mannelijke arts weigert.
Hoe krijg je het allemaal bij elkaar verzonnen op basis van het nieuwsberichtquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 08:02 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Een hand geven wil misschien nog net, maar daarna wil men natuurlijk wel een vrouwelijke arts hebben.
En of de Nederlandse staat maar eventjes een vrouwelijke arts wil regelen. Even met loeiende sirenes het land doorcrossen omdat wij natuurlijk wel de verantwoordelijkheid voelen voor deze vrouw. De extra eis: vrouwelijke arts vergt gigantische organisatorische en budgettaire consequenties voor onze zorg.
Je ziet dan ook dat culturen (zoals de Islam) die kiezen voor sexe-gerelateerde artsen voor hun specifieke patienten, vaak armer zijn en een hoger kindersterfte-aantal hebben dat seculiere culturen die deze eis niet hebben.
De vraag is of wij in onze NL cultuur deze weg naar armoe en dood moeten volgen om de lieve vrede met de Islam niet in gevaar te brengen.
Het gaat om het principe van "een mannelijke arts weigeren".quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 08:17 schreef Queller het volgende:
[..]
Hoe krijg je het allemaal bij elkaar verzonnen op basis van het nieuwsbericht
[/quote]quote:Aan mijn lijf geen vreemde man
Hoe reageren mannelijke artsen als een vrouwelijke moslimpatiënt zich niet wil laten aanraken door een man? Er is een richtlijn, maar die voorkomt niet dat medici soms moeten schipperen....
[quote]tekst STEFFIE KOUTERS illustratie CLAUDIE DE CLEEN 16 februari 2008, 00:00
Na de bevalling op de polikliniek bleek dat de placenta was achtergebleven in het lichaam van de Somalische vrouw. Een mannelijke arts kwam even later de kamer binnen, om de moederkoek eruit te halen. De Somalische schoot samen met haar echtgenoot de gang op; druppels bloed vielen op het linoleum. Wèg wilde het echtpaar – er mocht absoluut geen vreemde man aan haar lichaam komen. Gelukkig liep er net een vrouwelijke arts voorbij, zegt gynaecoloog Jan Lind van het Haagse ziekenhuis MCH Westeinde. Ze was vrij, maar moest nog een administratieve klus doen. ‘Zij was zo aardig om in te springen. En zo gaat het eigenlijk de hele tijd als vrouwelijke patiënten geen mannelijke arts accepteren: we proberen altijd iets te regelen, een oplossing te vinden. Maar wat als die vrouwelijke gynaecoloog daar niet toevallig had rondgelopen? Wat als die Somalische vrouw voor het ziekenhuis in elkaar was gezakt? Dan valt iedereen over je heen.’Jan Lind is jarig vandaag – hij is 53 geworden – maar neemt de tijd om te vertellen, in een spreekkamer op de polikliniek: ‘Het onderwerp gaat me aan het hart.’ Ziekenhuis Westeinde grenst aan de Haagse Schilderswijk, hartje multicultureel Nederland. 70 procent van de vrouwen die hier bevallen, is van buitenlandse afkomst. Op de afdeling gynaecologie (ze hebben het geturfd) zijn al 122 nationaliteiten geholpen. Jan Lind, opgewekt: ‘Dan denk je dat je de Bosatlas kent, maar er zitten toch nog landen tussen waarvan je nog nooit hebt gehoord.’ Ongeveer de helft van zijn patiënten heeft een islamitische achtergrond.
een man hopelijk ook wel!quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 08:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wow goede vergelijking man. Een vrouw mag zelf toch wel kiezen door wie ze behandeld wordt?
Ja vast. Ik vind het een hoop doorgeschoten kul. En lachwekkend dat je je redenering eindigt met de vraag of we de weg naar armoe moeten volgen. Ik ben van mening dat je je kijk op de werkelijkheid een beetje kwijt bent. Probeer het nog eens, maar dan zonder angst en boosheid.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 08:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het gaat om het principe van "een mannelijke arts weigeren".
Ik heb hierover wel meer "spitwerk" gedaan dan dit IS-bericht.
De werkelijkheid:quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 08:33 schreef Queller het volgende:
[..]
Ja vast. Ik vind het een hoop doorgeschoten kul. En lachwekkend dat je je redenering eindigt met de vraag of we de weg naar armoe moeten volgen. Ik ben van mening dat je je kijk op de werkelijkheid een beetje kwijt bent. Probeer het nog eens, maar dan zonder angst en boosheid.
Feiten zijn toch gewoon dat religieuze regels de grip op de rationaliteit en efficiency verliezen.quote:Aan mijn lijf geen vreemde man
Hoe reageren mannelijke artsen als een vrouwelijke moslimpatiënt zich niet wil laten aanraken door een man? Er is een richtlijn, maar die voorkomt niet dat medici soms moeten schipperen....
[quote]tekst STEFFIE KOUTERS illustratie CLAUDIE DE CLEEN 16 februari 2008, 00:00
Na de bevalling op de polikliniek bleek dat de placenta was achtergebleven in het lichaam van de Somalische vrouw. Een mannelijke arts kwam even later de kamer binnen, om de moederkoek eruit te halen. De Somalische schoot samen met haar echtgenoot de gang op; druppels bloed vielen op het linoleum. Wèg wilde het echtpaar – er mocht absoluut geen vreemde man aan haar lichaam komen. Gelukkig liep er net een vrouwelijke arts voorbij, zegt gynaecoloog Jan Lind van het Haagse ziekenhuis MCH Westeinde. Ze was vrij, maar moest nog een administratieve klus doen. ‘Zij was zo aardig om in te springen. En zo gaat het eigenlijk de hele tijd als vrouwelijke patiënten geen mannelijke arts accepteren: we proberen altijd iets te regelen, een oplossing te vinden. Maar wat als die vrouwelijke gynaecoloog daar niet toevallig had rondgelopen? Wat als die Somalische vrouw voor het ziekenhuis in elkaar was gezakt? Dan valt iedereen over je heen.’Jan Lind is jarig vandaag – hij is 53 geworden – maar neemt de tijd om te vertellen, in een spreekkamer op de polikliniek: ‘Het onderwerp gaat me aan het hart.’ Ziekenhuis Westeinde grenst aan de Haagse Schilderswijk, hartje multicultureel Nederland. 70 procent van de vrouwen die hier bevallen, is van buitenlandse afkomst. Op de afdeling gynaecologie (ze hebben het geturfd) zijn al 122 nationaliteiten geholpen. Jan Lind, opgewekt: ‘Dan denk je dat je de Bosatlas kent, maar er zitten toch nog landen tussen waarvan je nog nooit hebt gehoord.’ Ongeveer de helft van zijn patiënten heeft een islamitische achtergrond.
Leuk maar wat heeft dit allemaal met je OP te maken?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 07:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het verschil is dat die SGP-club gewoon afziet van zorg, terwijl de moslima's natuurlijk wél geholpen wil worden, maar of de Nederlandse staat maar eventjes een vrouwelijke arts wil regelen. Even met loeiende sirenes het land doorcrossen omdat wij natuurlijk wel de verantwoordelijkheid voelen voor deze vrouw. De extra eis: vrouwelijke arts vergt gigantische organisatorische en budgettaire consequenties voor onze zorg.
Leuk maar nogmaals wat heeft dit allemaal met je OP te maken?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 08:40 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
De werkelijkheid:
http://www.volkskrant.nl/(...)vreemde-man~a901173/
[..]
Feiten zijn toch gewoon dat religieuze regels de grip op de rationaliteit en efficiency verliezen.
Politiek correcte lieden willen deze voorbeelden altijd weg-bagatelliseren.
Hierdoor glijden we steeds verder af richting onlogische religieuze regels. We gaan steeds een stapje verder. Noem dat maar "het zicht op de werkelijkheid verliezen".
Om te voorkomen dat ook niet wij Nederlanders naar een IS-staat glijden.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 08:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Leuk maar nogmaals wat heeft dit allemaal met je OP te maken?
Nogal ver gezocht. Bovendien slaat het als een tang op een varken.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 08:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Om te voorkomen dat ook niet wij Nederlanders naar een IS-staat glijden.
En om een goede tip te geven aan vrouwen die niet door een mannelijke arts willen worden behandeld.
Ga naar jouw paradijs in IS-land. Daar word je op je wenken bediend. Dat is voor ons en voor hén het beste.
Helemaal geen gehuil!quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nogal ver gezocht. Bovendien slaat het als een tang op een varken.
Dus nogmaals: wat heeft al dit gehuil met je OP te maken?
Lees mijn voorbeeld uit de Volkskrant(!): Ook bij noodgevallen gaan de moslima's (en hun echtgenoten) op hun strepen staan.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:05 schreef Meesternadim het volgende:
Ik vind het juist goed dat we nu rekening houden met wat de patiënt wil. Of het nou een man, vrouw, moslim of alien is. Uiteraard is het een andere verhaal als op dat moment onmogelijk aan de wensen van de patiënt kan worden voldaan en het in een noodgeval.
Ben je bang dat het uiteindelijk de zelfde richting gaat als de kalifaat TS? Dat idee krijg ik een beetje als ik je post lees.
Nee want deze moslimas krijgen daar waarschijnlijk helemaal geen zorg en worden verkracht door meerdere mannen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Helemaal geen gehuil!
Ik gun iedereen de zorg die hij/zij graag wil.
Veel moslima's willen geen mannelijke arts.
Welnu: In IS-land wil men een gezondheidszorg opbouwen waar deze moslima's op hun wenken worden bediend.
Dat is dus goed nieuws voor deze vrouwen.
Dat bedoel ik niet negatief.
Ik vind dat je iedere cultuur moet respecteren. En dat doe ik dus!
Als dat waar is, dan is dat juist een reden om de luxe van een "eis voor een mannelijke arts" helemaal te laten varen. Dan mag je blij zijn dat je in NL überhaupt wordt geholpen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:09 schreef Meesternadim het volgende:
[..]
Nee want deze moslimas krijgen daar waarschijnlijk helemaal geen zorg en worden verkracht door meerdere mannen.
Het gaat om het principe dat je eisen gaat stellen aan degene die jou uit de ellende helpt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:10 schreef Meesternadim het volgende:
[..]
Je bent goed in onzin uitkramen.,
Jawel, je doet niets anders.quote:
Nee, dat doe je niet. Je hebt namelijk een probleem met moslima's die in Nederland graag een vrouwelijke arts willen.quote:Ik gun iedereen de zorg die hij/zij graag wil.
Definieer veel. 90%? 50%? 10%? 1%?quote:Veel moslima's willen geen mannelijke arts.
Nee, als je je eigen OP eens gelezen had, had je nu geweten dat de gezondheidszorg in IS-land alleen nog maar voor mannelijke strijders is.quote:Welnu: In IS-land wil men een gezondheidszorg opbouwen waar deze moslima's op hun wenken worden bediend.
Hoezo?quote:Dat is dus goed nieuws voor deze vrouwen.
Hoezo niet?quote:Dat bedoel ik niet negatief.
Nope.quote:Ik vind dat je iedere cultuur moet respecteren. En dat doe ik dus!
Leuk, maar voor de zoveelste keer... wat heeft dat met je OP te maken?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het gaat om het principe dat je eisen gaat stellen aan degene die jou uit de ellende helpt.
En die eisen worden steeds talrijker, naarmate er meer eisen worden ingewilligd.
Heb je ook enig idee waarom ze dat niet willen?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik ben het met je erover eens dat ze die eisen niet moeten stellen, maar ik vind het te ver gaan om dan vervolgens te zeggen dat ze dan maar terug naar het kalifaat moeten, of dat we ze een hun lot moeten overlaten. De meerderheid van de moslim's in Nederland komen niet eens uit dat gebied waar de IS heerst, dus je redenatie is sowieso scheef.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het gaat om het principe dat je eisen gaat stellen aan degene die jou uit de ellende helpt.
En die eisen worden steeds talrijker, naarmate er meer eisen worden ingewilligd.
Om religieuze redenen?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:24 schreef Queller het volgende:
[..]
Heb je ook enig idee waarom ze dat niet willen?
Nee, dat doe je niet. Mensen kunnen zelf prima bepalen wat ze willen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Helemaal geen gehuil!
Ik gun iedereen de zorg die hij/zij graag wil.
Welnu: In IS-land wil men een gezondheidszorg opbouwen waar deze moslima's op hun wenken worden bediend.
Dat is dus goed nieuws voor deze vrouwen.
Dat bedoel ik niet negatief.
Ik vind dat je iedere cultuur moet respecteren. En dat doe ik dus!
Er staat expliciet in het bericht dat het werk van mannelijke gynaecologen door IS wordt stigelegd.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Leuk, maar voor de zoveelste keer... wat heeft dat met je OP te maken?
Dat maken moslima's zelf wel uit.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:31 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Er staat expliciet in het bericht dat het werk van mannelijke gynaecologen door IS wordt stigelegd.
Daaruit concludeer ik dat vrouwelijke gynaecologen nog wel mogen doorgaan met hun werk.
Dus dat is voor moslima's in NL die geen mannelijke arts aan hun lijf willen een ideale plek voor een behandeling.
Natuurlijk kun je zelf bepalen wat je wil.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dat doe je niet. Mensen kunnen zelf prima bepalen wat ze willen.
Denk jij echt dat vrouwen mogen werken in de IS? Sukkeltje ben je dan zeg! Lees ook:quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:31 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Er staat expliciet in het bericht dat het werk van mannelijke gynaecologen door IS wordt stigelegd.
Daaruit concludeer ik dat vrouwelijke gynaecologen nog wel mogen doorgaan met hun werk.
Staat gewoon in je eigen OP. Ik snap dat je die niet gelezen hebt want je hebt extreem veel moeite om on-topic te blijven.quote:De maatregelen zijn de zoveelste inbreuk op de vrouwenrechten in het kalifaat, waar verkrachtingen en gedwongen kindhuwelijken aan de orde van de dag zijn en uitsluitend IS-strijders toegang hebben tot medicatie.
Nee, want ze krijgen die behandeling in de IS niet. Nu dat is vastgesteld nog maar een keer de vraag: wat heeft dit gejank allemaal te maken met je OP?quote:Dus dat is voor moslima's in NL die geen mannelijke arts aan hun lijf willen een ideale plek voor een behandeling.
Natuurlijk, maar het lijkt me niet handig dat wij in Nederland voor iedere etnische groep een apart medisch behandelplan moeten samenstellen. Mensen uit Afrika willen wellicht dat een arts/medicijnman is uitgedost met fraaie kleuren en witte strepen op de wang en met een staf zwaait voorzien van de veren van een inheemse vogelsoort.quote:
Omdat IS. En verreweg de meeste moslims daar niet zo'n hoge pet van op hebben.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je zelf bepalen wat je wil.
Ik zeg alleen dat moslima's die geen mannelijke arts willen hun toevlucht zouden kunnen nemen tot de gezondheidszorg in IS-land. Want daar ontslaat men de mannelijke gynaecologen. Er zijn dus alleen maar vrouwelijke gynaecologen over. Dat is dan toch ideaal. Waarom zo negatief?
Dat is ook niet aan de orde. En als daar wel behoefte aan is dan regelt de markt dat zelf wel lijkt me.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het lijkt me niet handig dat wij in Nederland voor iedere etnische groep een apart medisch behandelplan moeten samenstellen.
Nee, en Nederland is dan zo aardig om hen op te vangen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat IS. En verreweg de meeste moslims daar niet zo'n hoge pet van op hebben.
Het is wél een probleem. Zie mijn voorbeeld uit de (linkse!) Volkskrant.quote:
Ja, maar wat heeft dat nou allemaal met je OP te maken?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Nee, en Nederland is dan zo aardig om hen op te vangen.
Maar dan lijkt me het logisch dat we dan de Nederlandse gebruiken in de zorg hanteren.
Zoals: Een arts (man of vrouw) voor een patient (man of vrouw).
Pech. Je hebt twee smaken. Óf je blijft hier in het tolerante Nederland en je hebt godverdomme maar alles te accepteren wat wij zeggen, óf je gaat naar IS en laat je in een of ander hokje voortaan maar opereren door een slecht opgeleide, overwerkte vrouwelijke arts, als je überhaupt nog medische hulp krijgt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat IS. En verreweg de meeste moslims daar niet zo'n hoge pet van op hebben.
Als er veel vrouwen behoefte hebben aan andere gebruiken en ziekenhuizen daar op willen inspelen omdat het klanten van hen zijn dan zijn ze daar toch vrij in?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Nee, en Nederland is dan zo aardig om hen op te vangen.
Maar dan lijkt me het logisch dat we dan de Nederlandse gebruiken in de zorg hanteren.
Zoals: Een arts (man of vrouw) voor een patient (man of vrouw).
Probleem is alleen dat de IS geen vrouwelijke artsen heeft... hmmmm, ik zie een fout in de denkwijze van TSquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Pech. Je hebt twee smaken. Óf je blijft hier in het tolerante Nederland en je hebt godverdomme maar alles te accepteren wat wij zeggen, óf je gaat naar IS en laat je in een of ander hokje voortaan maar opereren door een slecht opgeleide, overwerkte vrouwelijke arts, als je überhaupt nog medische hulp krijgt.
Er is geen tussenweg, open je ogen.
Helemaal mee eens. Zolang deze keuze maar niet in het basispakket zit. Feit is dus wel dat dit natuurlijk tot extra kosten in de gezondheidszorg leidt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als er veel vrouwen behoefte hebben aan andere gebruiken en ziekenhuizen daar op willen inspelen omdat het klanten van hen zijn dan zijn ze daar toch vrij in?
Hallo, het is vrijdag. Dat doe ik over een uur of 2 wel.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:44 schreef Ludachrist het volgende:
Er is geen tussenweg, open je ogen.
Ik zag laatst iemand suggeren dat de PvdA voornemens is om op grote schaal ouderen te gaan vermoorden zodat we meer moslims kunnen binnenhalen en verzorgen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Zolang deze keuze maar niet in het basispakket zit. Feit is dus wel dat dit natuurlijk tot extra kosten in de gezondheidszorg leidt.
Aangezien veel moslima's hier als vluchteling komen ben ik bang dat zij hun eisen graag terugvinden in het basispakket.
Dus hoe lossen we dit op. Moeten onze bejaarden dan maar een dag langer in hun luier blijven zitten?
Is dat eigenlijk wel zo? Misschien willen ze wel helemaal geen hoofddoek dragen. Misschien willen ze wel gewoon iedereen een hand kunnen geven die ze willen.quote:
nou moe, dat iemand dat suggereert is echt helemaal gekquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zag laatst iemand suggeren dat de PvdA voornemens is om op grote schaal ouderen te gaan vermoorden zodat we meer moslims kunnen binnenhalen en verzorgen.
Misschien. Maar dat ga je niet oplossen door hen ineens niet meer die vrijheid te geven, integendeel. Bovendien neem je dan eigenlijk dezelfde positie in als onderdrukkende mannen: "jij weet eigenlijk helemaal niet wat je wil en als je zegt dat je dit niet wil dan zeg je dat alleen maar vanwege dubieuze motieven, dus ik bepaal wel wat goed voor je is".quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:53 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Is dat eigenlijk wel zo? Misschien willen ze wel helemaal geen hoofddoek dragen. Misschien willen ze wel gewoon iedereen een hand kunnen geven die ze willen.
Ik dacht juist dat de PvdA moslims binnen wil halen, zodat die onze oudjes kunnen verzorgen. Bejaardengenocide is nieuw voor mij.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zag laatst iemand suggeren dat de PvdA voornemens is om op grote schaal ouderen te gaan vermoorden zodat we meer moslims kunnen binnenhalen en verzorgen.
Het gaat tegenwoordig alle kanten op. Ik zal kijken of ik de quote nog terug kan vinden.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat de PvdA moslims binnen wil halen, zodat die onze oudjes kunnen verzorgen. Bejaardengenocide is nieuw voor mij.
Ik moest lachen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Klopt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:56 schreef Xa1pt het volgende:
Maar dat ga je niet oplossen door hen ineens niet meer die vrijheid te geven, integendeel. Bovendien neem je dan eigenlijk dezelfde positie in als onderdrukkende mannen:
Alleen gestoorden en aanhangers van de woestijnreligies hebben zo'n absurde fixatie en obsessie met seksualiteit. In plaats van mee te gaan in hun debiele waanideeën, moeten we gewoon vasthouden aan de realiteit. Een vrouw wordt niet zwanger als zij de hand schudt van een man en haar "eer" zit sowieso niet tussen haar benen, maar is een reflectie van de wanhopige onzekerheid van haar man of zij wel niet vreemdgaat. Maar omdat hij liever zijn vrouw wenst te tiranniseren dan om te leren hoe hij haar nou eindelijk wél een orgasme kan bezorgen, zal hij nooit of te nimmer van die onzekerheid afkomen. Zie hier het hele probleem in een notedop.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:37 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Zag het pasgeleden nog gebeuren dat een vrouw de hand weigerde te schudden van een mannelijke KNO/specialist. Heel de wachtkamer lag in een deuk en keken de andere moslims aan die ook in de wachtkamer zaten. Was leuk, de discussie die er op volgde. De hoofddoeken die ook in de wachtkamer zaten , zullen zich niet op hun gemak gevoeld hebben.
Moslims zijn gewoon slecht in bed?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:14 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Alleen gestoorden en aanhangers van de woestijnreligies hebben zo'n absurde fixatie en obsessie met seksualiteit. In plaats van mee te gaan in hun debiele waanideeën, moeten we gewoon vasthouden aan de realiteit. Een vrouw wordt niet zwanger als zij de hand schudt van een man en haar "eer" zit sowieso niet tussen haar benen, maar is een reflectie van de wanhopige onzekerheid van haar man of zij wel niet vreemdgaat. Maar omdat hij liever zijn vrouw wenst te tiranniseren dan om te leren hoe hij haar nou eindelijk wél een orgasme kan bezorgen, zal hij nooit of te nimmer van die onzekerheid afkomen. Zie hier het hele probleem in een notedop.
Wat is er precies zo grappig aan? Een ziekenhuis speelt gewoon in op de klant. Als er veel klanten zijn die Arabisch lezen, spelen ze daar op in door teksten te vertalen in het Arabisch. Hebben ze veel klanten die Chinees spreken en lezen, spelen ze daar op in door teksten te vertalen naar het Chinees. Als er veel klanten zijn die liever geholpen willen worden op een andere manier, dan kan een ziekenhuis daar op inspelen als er voldoende klanten zijn die dat willen.quote:
Orthodoxe/vrome joden, christenen en moslims hebben een ongezonde fixatie en obsessie met seks en dan vooral die van hun vrouwen. Een échte man hoeft zijn vrouw niet te tiranniseren, te controleren of te onderdrukken. Een échte man houdt haar tevreden en bevredigd en wéét dat zij hem trouw blijft (ook al bieden andere mannen zich bij bosjes aan). De tiran daarentegen blijft in eeuwige onzekerheid of het haar gelukt is om te ontsnappen (ook al is het maar voor een ogenblik).quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:16 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Moslims zijn gewoon slecht in bed?
Dat zou betekenen dat de zorg onnodig duur wordt, met dit soort differentiaties.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat is er precies zo grappig aan? Een ziekenhuis speelt gewoon in op de klant. Als er veel klanten zijn die Arabisch lezen, spelen ze daar op in door teksten te vertalen in het Arabisch. Hebben ze veel klanten die Chinees spreken en lezen, spelen ze daar op in door teksten te vertalen naar het Chinees. Als er veel klanten zijn die liever geholpen willen worden op een andere manier, dan kan een ziekenhuis daar op inspelen als er voldoende klanten zijn die dat willen.
Of je gaat in je eigen topic even niet zo off-topic.... patiënten die in NL een arts weigeren vanwege zijn of haar geslacht is van een compleet andere orde dan wat in dit nieuwsbericht speelt; daar wordt artsen en patiënten die elkaar helemaal niet weigeren verboden contact te hebben.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat de zorg onnodig duur wordt, met dit soort differentiaties.
Als mensen genoegen nemen met "een deskundig arts" (man of vrouw) kan op een efficientere manier de zorg worden geregeld dan wanneer allerlei etnische groeperingen eigen eisen gaan stellen op gebied van "man of vrouw" etc.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 07:59 schreef Dingflofbips het volgende:
Ik dacht trouwens dat de russen IS inmiddels hadden geknakt
Wat heeft die quote te maken met het stukje tekst dat je schrijft eronder?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:07 schreef Twentsche_Ros het volgende:
http://www.independent.co(...)tients-a6713266.html
“People expressed their resentment over these steps taken by [Isis] regarding health and medical staff in the city, which already suffers from the lack of female medical staff engaged in these tasks,” it said in a statement.
Gescheiden arts-patient contact. Alleen mannen of alleen vrouwen. Zo valt een staat/maatschappij steeds verder naar armoede en ellende. Religieuze regels die een efficiente zorg belemmeren.
Eéntje maar?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:45 schreef Nielsch het volgende:
Probleem is alleen dat de IS geen vrouwelijke artsen heeft... hmmmm, ik zie een fout in de denkwijze van TS![]()
Ik denk niet dat vergelijkende theologie echt jouw ding is.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:07 schreef Manke het volgende:
Islam: bedek je vrouw, anders word ik geil en ga ik naar de hel.
Gristendom: bewaak je hart en kijk niet lustig naar een ander. Jouw lust is jouw verantwoordelijkheid.
juist wel, wat klopt er dan niet?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:31 schreef watisdezen het volgende:
[..]
Ik denk niet dat vergelijkende theologie echt jouw ding is.
http://www.jongerenbijbel.nl/bijbel/lezen/1-petrus/3/quote:
ik doelde op overspel. Bij het christendom wordt de verantwoordelijkheid bij de man gelegd en begint al bij lustvol kijken naar een vrouw. Islam lijkt dit makkelijker te willen maken voor de man door de verantwoordelijkheid bij de vrouw te leggen en haar te verhullen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:40 schreef Inspireme het volgende:
[..]
http://www.jongerenbijbel.nl/bijbel/lezen/1-petrus/3/
En je 2e punt is ook van toepassing bij de Islam.
http://www.usccb.org/bible/deuteronomy/22quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:48 schreef Manke het volgende:
[..]
ik doelde op overspel. Bij het christendom wordt de verantwoordelijkheid bij de man gelegd en begint al bij lustvol kijken naar een vrouw. Islam lijkt dit makkelijker te willen maken voor de man door de verantwoordelijkheid bij de vrouw te leggen en haar te verhullen.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:23 schreef paddy het volgende:
IS zou ook hier gewoon verboden moeten worden.
Goed gelezen! Hommo's komen er ook niet goed vanaf. Echter, volgens mij worden ze niet van gebouwen gegooid of op een andere manier publiekelijk vermoord in zogenaamd christelijke landen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 21:06 schreef Inspireme het volgende:
[..]
http://www.usccb.org/bible/deuteronomy/22
Ik lees hier dat ze dan allebei dood moeten.
Ehm jawel.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 22:28 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Goed gelezen! Hommo's komen er ook niet goed vanaf. Echter, volgens mij worden ze niet van gebouwen gegooid of op een andere manier publiekelijk vermoord in zogenaamd christelijke landen.
Que?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 22:27 schreef NightH4wk het volgende:
Toch lastig voor de linkse medemens. Wat wil je nu moslims geen aanstoot geven, of vrouwenrechten verdedigen. Moeilijk moeilijk. Misschien dan toch maar de cultuurverrijking. Het hoeft natuurlijk niet allemaal op de hollandse manier.
In welke landen worden ze gestenigd of op een andere manier publiekelijk geexecuteerd? Dan maken we een lijst met foute landen. Ik ben bang dat dit toch voornamelijk landen met een andere achtergrond betreft.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:11 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Ehm jawel.
Ze worden inderdaad gestenigd in christelijke landen of geslagen.
Zou best kunnen. Maar ik heb nog nooit begrepen dat je iemand aanstoot kan geven. Hooguit dat je ergens wel of geen aanstoot aan kan nemen. Dat kan prima mijn gebrekkige kennis van de Nederlandse taal zijn, maar ik heb werkelijk geen flauw idee wat je bedoelt te zeggen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:57 schreef NightH4wk het volgende:
"Wat" moet "Want" zijn. Verder lijkt het gewoon normaal Nederlands, lijkt me?
Denk aan oeganda, jamaica, rusland etcquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:55 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
In welke landen worden ze gestenigd of op een andere manier publiekelijk geexecuteerd? Dan maken we een lijst met foute landen. Ik ben bang dat dit toch voornamelijk landen met een andere achtergrond betreft.
dat was de wet die alleen gold voor de joden, om het 'kwaad' uit het volk te bannen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 21:06 schreef Inspireme het volgende:
[..]
http://www.usccb.org/bible/deuteronomy/22
Ik lees hier dat ze dan allebei dood moeten.
Het is niet de IS die de artsen levert.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat de IS geen vrouwelijke artsen heeft... hmmmm, ik zie een fout in de denkwijze van TS![]()
(Het gaat dus om het gebrek (the lack) aan vrouwelijk medisch personeel (female medical staff engaged in these tasks)quote:“People expressed their resentment over these steps taken by [Isis] regarding health and medical staff in the city, which already suffers from the lack of female medical staff engaged in these tasks,” it said in a statement.
Voor veel moslima's (en bovenal hun echtgenoot, broers en (achter)neven die mee zijn gekomen) is de scheidslijn "noodgeval of niet" vaak weer een punt van discussie met de dienstdoende (mannelijke) arts. Lees het artikel in de Volkskrant er maar over na.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 08:01 schreef Sorella het volgende:
Als je naar het ziekenhuis moet kan je bij het maken van een afspraak al aangeven dat je liever een vrouwelijke dokter wilt hebben en daar zie ik geen kwaad in (ik heb ook liever een vrouwelijke gynacoloog als een manlijke en misschien wil een man liever een manlijke uroloog als een vrouwelijke), heeft het ziekenhuis dat niet dan ga je op zoek naar een ander ziekenhuis.
Maar moet je in een noodgeval naar het ziekenhuis en is daar geen vrouwelijke arts beschikbaar dan is het wat mij betreft slikken of stikken.
De arts weet het beste wat een noodgeval is of niet en als de patiënt niet door die arts geholpen wil worden dan staat het de arts vrij om haar door te verwijzen naar een ander ziekenhuis/land en desnoods IS al is dat cru. Dat de patient onderweg naar het ziekenhuis/land of IS overlijdt is dan niet meer de zaak van de arts maar van degene die geweigert heeft om geholpen te worden en derhalve mogen er door die mensen ook geen maatregelen tegen de betreffende arts/ziekenhuis worden genomen zoals schadevergoedingen etc. omdat zij zelf noodhulp geweigerd hebben.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 08:07 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Voor veel moslima's (en bovenal hun echtgenoot, broers en (achter)neven die mee zijn gekomen) is de scheidslijn "noodgeval of niet" vaak weer een punt van discussie met de dienstdoende (mannelijke) arts. Lees het artikel in de Volkskrant er maar over na.
Wat ik telkens wil aangeven dat het een mogelijkheid is om tegen die Moslim-familie te wijzen op de mogelijkheid dat in IS-land op hun wenken worden bediend. Maar dit stukje service wordt mij door sommigen op dit forum kwalijk genomen.
Er wordt door artsen wel vaker gewezen op mogelijke behandeling in het buitenland, die iets beter in staat is om rekening te houden met specifieke wensen.
Dat is een koele redenatie waar ik op zich mee eens ben.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 08:35 schreef Sorella het volgende:
[..]
De arts weet het beste wat een noodgeval is of niet en als de patiënt niet door die arts geholpen wil worden dan staat het de arts vrij om haar door te verwijzen naar een ander ziekenhuis/land en desnoods IS al is dat cru. Dat de patient onderweg naar het ziekenhuis/land of IS overlijdt is dan niet meer de zaak van de arts maar van degene die geweigert heeft om geholpen te worden en derhalve mogen er door die mensen ook geen maatregelen tegen de betreffende arts/ziekenhuis worden genomen zoals schadevergoedingen etc. omdat zij zelf noodhulp geweigerd hebben.
Helemaal niet. Ik verafschuw de situatie daar. Maar daardoor kan ik nog wel de zorg uitspreken dat we moeten zorgen dat we deze situatie niet in NL krijgen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 09:23 schreef Leandra het volgende:
Het gaat je dus helemaal niet om de situatie daar, je gebruikt de situatie daar alleen maar als middel om je xenofobie te ventileren door de situatie daar door te trekken naar NL.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 08:54 schreef Basp1 het volgende:
Even ontopic als de IS geen vrouwelijke artsen heeft (want vrouwen mogen niet studeren), vrouwen niet door mannelijke artsen geholpen mogen worden dan zal de sterfte onder vrouwen flink toenemen. Hierdoor krijgen ze minder nieuwe aanwas en zal deze groep vanzelf uitsterven.
Gast denk je nou echt dat alle moslims uit IS land komen ofzo?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 09:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dat is een koele redenatie waar ik op zich mee eens ben.
Een arts (tevens mens) zal daar natuurlijk veel moeite mee hebben.
Omdat hij a) mens is en b) de eed van Hypocrates heeft afgelegd zal hij zijn uiterste best doen om de patient te willen behandelen in NL.
Wat mij ergert is dat het allemaal zo mooi, efficient en logisch kan, maar vanwege dat fundamentalistische geloof (in dit geval de islam) wij (ook in NL) energie moeten steken in: rekening houden met dit soort krankzinnige middeleeuwse woestijnregels.
Ik vind het logisch dat wanneer je vlucht uit de IS-hel, dat je dan ook alle IS-gerelateerde regels overboord kiepert.
Maar in NL wordt er steeds weer een compromis gezocht en daarna weer een compromis en stap voor stap wordt dit ook een IS-light-land.
Daarom vind ik het wel On-topic als ik de maatregelen die in IS-land worden doorgevoerd vergelijk met eisen die in NL worden gesteld door moslims en moslima's.
Het geeft gewoon verstoring van de efficiency die in NL mogelijk is op gebied van zorg, maar ook bv onderwijs.
Andere voorbeelden zijn: de Yunus affaire en de Ibn Ghaldoun-school.
Maar goed: dat is helemaal off-topic.
Nee, maar wel vaak uit een islamitisch gerelateerd land. Waar islamitische wetten heersen. Net zoals de IS die wil hebben in hun land. Deze landen verkeren vaak in armoe en ellende als gevolg van hun islamitische regels. Zoals ik al zei leiden religieuze regels mbt bv zorg tot inefficiency en dus tot een armoedige maatschappij.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 10:49 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Gast denk je nou echt dat alle moslims uit IS land komen ofzo?
Mag ik als man ook kiezen om niet door een vrouw of moslim behandeld te worden of ben ik dan een rascistquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 08:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wow goede vergelijking man. Een vrouw mag zelf toch wel kiezen door wie ze behandeld wordt?
Ja hoor, dat mag. Tenzij je een verzekering hebt afgesloten waarin je keuzevrijheid beperkt is (als dat nog bestaat).quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
Mag ik als man ook kiezen om niet door een vrouw of moslim behandeld te worden of ben ik dan een rascist
Gelukkig bestaat dat niet (meer).quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:05 schreef Queller het volgende:
[..]
Ja hoor, dat mag. Tenzij je een verzekering hebt afgesloten waarin je keuzevrijheid beperkt is (als dat nog bestaat).
vandaar dat de ziekenhuizen aldaar worden gesloten jaquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Als vrouwen niet mogen werken, maar een mannelijke arts mag een vrouw niet behandelen, kan een vrouw toch helemaal niet behandeld worden![]()
Wat een betreurenswaardige samenloop van omstandigheden zoquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:52 schreef Re het volgende:
[..]
vandaar dat de ziekenhuizen aldaar worden gesloten ja
zeker, maar dat kun je verwachten van een stel debielen, maar we laten het wel toe met zijn allenquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 14:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wat een betreurenswaardige samenloop van omstandigheden zo
Het is niet hetzelfde. Dat heb ik ook nergens gezegd.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:42 schreef Re het volgende:
dus het verplicht opleggen vanuit een gedachtengoed is hetzelfde als persoonlijk bepaalde wensen hebben?
Pardon? Wat laten wij toe?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 14:09 schreef Re het volgende:
[..]
zeker, maar dat kun je verwachten van een stel debielen, maar we laten het wel toe met zijn allen
Misschien is het wat oud Nederlanders, maar het klopt wel.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 00:13 schreef Queller het volgende:
[..]
Zou best kunnen. Maar ik heb nog nooit begrepen dat je iemand aanstoot kan geven. Hooguit dat je ergens wel of geen aanstoot aan kan nemen. Dat kan prima mijn gebrekkige kennis van de Nederlandse taal zijn, maar ik heb werkelijk geen flauw idee wat je bedoelt te zeggen.
Dat de publieke opinie in een land niet veel met homo's op heeft is wat anders dan dat ze van een flatgebouw worden gegooid door de lokale autoriteiten. De problemen in de landen die je noemt zijn veel minder zwaar dan in de landen waar de sharia hoog in het vaandel staat. Vrouwenrechten idem.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 00:16 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Denk aan oeganda, jamaica, rusland etc
Wat wou je doe danquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 14:09 schreef Re het volgende:
[..]
zeker, maar dat kun je verwachten van een stel debielen, maar we laten het wel toe met zijn allen
Maar dat 'ernstig' eens concreet. Bijvoorbeeld in cijfers: hoe ernstig is de verstoring op de 74 miljard die de zorg kost? Hoe erg in relatie tot de kostenstijging door vergrijzing?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 14:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Kortom: deze religieuze regels vormen een ernstige verstoring van onze efficiency in de zorg.
http://www.volkskrant.nl/(...)vreemde-man~a901173/quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 14:48 schreef Queller het volgende:
[..]
Maar dat 'ernstig' eens concreet. Bijvoorbeeld in cijfers: hoe ernstig is de verstoring op de 74 miljard die de zorg kost? Hoe erg in relatie tot de kostenstijging door vergrijzing?
quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:28 schreef Leandra het volgende:
Is dit de cursus creatief met cijfers?
Doe je nou net alsof die paar gevallen waarin een mannelijke arts door een moslima geweigerd wordt (bij een noodgeval nota bene, anders maak je gewoon een afspraak met een vrouwelijke arts), goed is voor een verdubbeling van het totaal aan zorgkosten voor moslima's?
De uitspraak van de arts betrof géén spoedgeval maar de dagelijkse gang van zaken "op afspraak", zoals een echo maken.quote:Een afspraak met een vrouwelijke arts kan altijd geregeld worden, maar Lind voelt zich dan tekortschieten. ‘Ik wil weten of ik het goed doe. Ik wil weten of iemand voor een acuut probleem komt. Dat is lastig als je geen echo kunt maken, geen bloedonderzoek kunt doen. Zeker als er ook nog een taalbarrière is.’Soms lost hij het op door een vrouwelijke co-assistent de echo te laten maken, terwijl hij zelf strak naar het scherm kijkt. ‘Dan zeg ik: ‘Stukje naar links, stukje naar rechts, een beetje zus, een beetje zo.’’ Een praktische oplossing ja, maar het hóórt niet, vindt hij. ‘Het is niet leuk om je werk maar half te kunnen doen.’En er zijn de vrouwen die met spoed de verloskamer worden binnengebracht om te bevallen en van wie de echtgenoot geen mannelijke gynaecoloog accepteert. Gelukkig, zegt Lind, kunnen hij en zijn andere mannelijke collega’s goed sussen en praten, mocht er geen vrouwelijke arts dienst hebben. ‘Dan speelt de een de good cop en de ander de bad cop. De een gaat boos naar binnen en de volgende is vriendelijk.
Ik ben geen moslima maar word ook liever door een vrouw dan door een man geholpen, problem? Daar kunnen zat redenen voor zijn, en als mens heb je wel enigszins het recht om zelf te bepalen wie wel en niet aan je flamoes zit als ie optie er is.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 08:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Om te voorkomen dat ook niet wij Nederlanders naar een IS-staat glijden.
En om een goede tip te geven aan vrouwen die niet door een mannelijke arts willen worden behandeld.
Ga naar jouw paradijs in IS-land. Daar word je op je wenken bediend. Dat is voor ons en voor hén het beste.
O M G....quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De uitspraak van de arts betrof géén spoedgeval maar de dagelijkse gang van zaken "op afspraak", zoals een echo maken.
Dus bij de dagelijkse werkzaamheden kan de arts "zijn werk maar half doen" en moet er een tweede (vrouwelijke) arts zijn. Een verdubbeling van de kosten dus over het hele vlak.
en ze lopen allemaal tegelijkertijd bij de gynaecoloog natuurlijkquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)vreemde-man~a901173/
Uitspraak van een gynaecoloog:
‘Het is niet leuk om je werk maar half te kunnen doen.’
Dus bij moslima's kan een gynaecoloog zijn werk maar half doen.
Dus de kosten zijn dubbel zo hoog.
Kijken we naar:
http://www.nationaalkompa(...)en/#kostennaarsector
Jaarlijkse ziekenhuiszorg en medisch specialistische zorg:
24 miljard euro per jaar.
http://www.geennieuws.com(...)-islam-in-nederland/
1,6 miljoen moslims in Nederland
17 miljoen inwoners
De helft van de moslims is vrouw
4,7 procent van de NL bevolking is moslimvrouw
Maar: die kosten dubbel zo veel dan de rest van de bevolking
Dus:
Normale situatie: moslima's kosten 4,7 procent van de kosten.
Deze situatie: moslima's kosten 9,4 gedeeld door 104.7 = 9 procent van de kosten
Verschil is 4.3 procent
4.3 procent van de jaarlijkse ziekenhuiskosten:
4.3 procent van 24 miljard is 1 miljard euro
1 miljard euro dus
En alle moslima's weigeren een hand te geven.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 16:34 schreef Re het volgende:
[..]
en ze lopen allemaal tegelijkertijd bij de gynaecoloog natuurlijk
nou ja, die joden kunnen er ook wat van hoorquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 16:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En alle moslima's weigeren een hand te geven.
Niet tegelijkertijd. Je bedoelt dat ik het fenomeen "mannelijke arts weigeren" heb uitgesmeerd over alle specialismen van de ziekenhuiszorg. Dat klopt. Ik had geen cijfers over specifiek "gynealogie". Ik ben er een beetje vanuit gegaan dat dit fenomeen "ik kan mijn werk maar half doen bij moslima's" op alle terreinen van de gezondheidszorg geldt.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 16:34 schreef Re het volgende:
[..]
en ze lopen allemaal tegelijkertijd bij de gynaecoloog natuurlijk
quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
http://www.geennieuws.com(...)-islam-in-nederland/
1,6 miljoen moslims in Nederland
CBS maar sluiten aangezien je blog het toch beter weet?quote:Officieel bedraagt het aantal moslims in Nederland op dit moment 1.040.000 mensen, maar als je daarbij aantekent, dat onder de 800.000 illegalen de meerderheid (ongeveer 70%) eveneens moslim is kom je op ongeveer 1.040.000 + 560.000 = 1.600.000 moslims ofwel 9% van de alle Nederlanders is moslim.
Wat zouden we precies moetem doen? Meer bombarderen helpt echt niet en vergroot alleen de support die ze krijgenquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 14:09 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, kijk, het is Syrie (of Irak), geen kalifatistanquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat zouden we precies moetem doen? Meer bombarderen helpt echt niet en vergroot alleen de support die ze krijgen
Ik zie niet in waarom je dat niet zou mogen. Zijn daar wetten tegen? Je hebt keuzevrijheid qua huis- en tandarts.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Mag ik als man ook kiezen om niet door een vrouw of moslim behandeld te worden of ben ik dan een rascist
Gevolg is dat meer keuzevrijheid leidt tot hogere kosten. Ook de keuze om perse een mannelijke arts te willen hebben. Ik heb daar al een berekening over gemaakt. Met keiharde cijfers. O.a. een artikel uit de Volkskrant. Zoek maar na.quote:Op zondag 1 november 2015 02:34 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom je dat niet zou mogen. Zijn daar wetten tegen? Je hebt keuzevrijheid qua huis- en tandarts.
Walgelijk, al onze welvaart naar de donder doordat moslima's een vrouwelijke arts willen. Alles voor niets. Al die eeuwen. Oh wee, ons grootouders....quote:Op zondag 1 november 2015 02:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Gevolg is dat meer keuzevrijheid leidt tot hogere kosten. Ook de keuze om perse een mannelijke arts te willen hebben. Ik heb daar al een berekening over gemaakt. Met keiharde cijfers. O.a. een artikel uit de Volkskrant. Zoek maar na.
Het kán allemaal zo mooi en efficient in Nederland. Een arts is een deskundige (m/v) en kan een patient (m/v) behandelen. Punt!
Door de instroom van de islamitische woestijnhorden is dit efficiente systeem om zeep geholpen, want.... Islam.... Koran.... woestijnregels uit de 6e en 7e eeuw. En of wij Nederlanders ons maar even aan willen passen.
Vaarwel efficiency, vaarwel welvaart....
Ook ivm onthoofdingen heb ik me laten vertellen. Maar ja, alles in de naam van het geloof. Dus technisch gezien wel.quote:Op zondag 1 november 2015 04:05 schreef zhe-devilll het volgende:
De meeste mensen die vluchten uit islamitische landen doen dit toch voor het geloof... of against it....?
Kzal jou eens even technisch ...quote:Op zondag 1 november 2015 04:20 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ook ivm onthoofdingen heb ik me laten vertellen. Maar ja, alles in de naam van het geloof. Dus technisch gezien wel.
Ik zal niet vluchten denk ikquote:Op zondag 1 november 2015 04:21 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Kzal jou eens even technisch ...![]()
Hou je maar vast!quote:
Hoe vroeg!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |