abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:30:15 #101
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_157207276
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 17:13 schreef miss_sly het volgende:

Ah, ik begrijp wat je bedoelt.
Toch is mijn eigen ervaring dat je dat ook wel deels kunt veranderen, hoor. Je kunt jezelf best dingen aanleren die je socialer maken en aansluiting geven. Waarmee ik niet wil zeggen dat je jezelf volledig kunt (of moet willen!) veranderen, maar sommige dingen kun je wel leren.
Weet ik. Maar iemand die flink introvert is zal nooit heel sociaal worden. Toch niet op een uitbundige manier. En wat is de beste manier om je vriendenkring uit te breiden en een relatie aan te knopen...? ;) Moet wel zeggen dat ik er qua assertiviteit en durf flink op vooruit gegaan ben. Met dank aan mensen die gelukkig een beetje met me inzitten!

quote:
Jouw post heeft echt een heel andere toon dan die van sommige andere mannen/jongens in dit topic waarbij het met vrouwen niet zo soepel verloopt. Je klinkt niet verbitterd en boos en depressief en wanhopig, en dat maakt al een wereld van verschil.
En vergis je niet, je hebt soms echt, echt niet door wat een ander denkt. Ik heb me er echt regelmatig in vergist en dat dan uit het niets iemand ineens avances maakt, waarvan ik het nooit had verwacht.
Wel ik ben dan ook niet gefrustreerd, en kan dan de haatdragende posts ook niet goed begrijpen. Ik snap echter wel hier en daar er wel iets van en daarom wou ik graag ff inhaken op het topic.

En ja, wellicht heb je daarover ook wel gelijk. We zullen het zien dit jaar, is m'n eerste jaar aan de universiteit nu. Moet zeggen dat ik dit jaar veel meer met meisjes omga dan de voorbije jaren, al komt dat wellicht vooral omdat iedereen op zoek is naar vriendschappen. Ben sowieso geïnteresseerd in vriendschap sluiten, dan kan ik misschien wat minder awkward worden als ik eens echt diepgaandere interesse mocht hebben.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_157207390
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 15:13 schreef Sturmic het volgende:
I suddenly break down. I become incredibly emotionally unstable.
In een notendop de reden waarom hij alleen is.

En dat is maar goed ook.
pi_157207515
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 17:36 schreef Gray het volgende:

[..]

In een notendop de reden waarom hij alleen is.

En dat is maar goed ook.
Is het ergens niet een logische reactie als je je door niemand gewenst of geliefd voelt, zowel op sociaal als romantisch vlak? Ik begrijp het gevoel wel, heb me ook een periode lang zo gevoeld. En er daarna wel alles aan gedaan om het te veranderen, dat wel. Maar het depressieve, eenzame gevoel van isolatie en gebrek aan perspectief is pijnlijk herkenbaar.
pi_157207898
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 17:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Is het ergens niet een logische reactie als je je door niemand gewenst of geliefd voelt, zowel op sociaal als romantisch vlak? Ik begrijp het gevoel wel, heb me ook een periode lang zo gevoeld. En er daarna wel alles aan gedaan om het te veranderen, dat wel. Maar het depressieve, eenzame gevoel van isolatie en gebrek aan perspectief is pijnlijk herkenbaar.
Mensen die niet alleen kunnen zijn, zijn altijd in slecht gezelschap.
pi_157207938
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 17:29 schreef Broodjewasbeer het volgende:

[..]

Grappig om te zien dat jij je lengte als een nadeel ziet terwijl in de vorige topics veel geklaagd werd dat vrouwen juist op lange mannen vallen :P

En zoals Sly al zei, het is verfrissend om iemand te zien die niet helemaal bitter en depressief is over zijn gebrek aan succes bij vrouwen. Ook al ben je nog relatief jong.
Denk dat mensen op die leeftijd nog denken/hopen dat het vanzelf goed komt.
pi_157208032
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 16:24 schreef Lothiriel het volgende:

[..]
Ik zou dan ook nooit de schuld op de dames steken zoals sommigen hier wel doen. Ik stond er altijd van te kijken waarom van die obvious foute types de knappe meisjes aantrekken, maar ik denk dat ik het beter snap nu. Het is gewoon leuk om met een 'spannend' en interessant persoon om te gaan.
Wat boeit jou nou wat die knappe meisjes van je vinden. Zoek gewoon iemand uit je eigen omgeving/milieu.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:14:25 #107
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_157208036
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 17:29 schreef Broodjewasbeer het volgende:

[..]

Grappig om te zien dat jij je lengte als een nadeel ziet terwijl in de vorige topics veel geklaagd werd dat vrouwen juist op lange mannen vallen :P

En zoals Sly al zei, het is verfrissend om iemand te zien die niet helemaal bitter en depressief is over zijn gebrek aan succes bij vrouwen. Ook al ben je nog relatief jong.
Ja een grote lengte is aantrekkelijk zolang de rest mee in proportie is, he ;)

En ja zou maar erg zijn als ik nu al verbitterd zou zijn als 19-jarige. Ik hoop dat het alsnog helemaal goed komt, dan ga ik ook niet zo erg worden als sommigen in dit topic.
- Charlton Heston
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:16:58 #108
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_157208077
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 18:13 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Wat boeit jou nou wat die knappe meisjes van je vinden. Zoek gewoon iemand uit je eigen omgeving/milieu.
Ik heb het niet enkel over de knappe dames. Ik zeg gewoon dat de 'foute' types vaak de knapste vriendinnen hebben. Dat is toch iets anders, he :)

Ik ben overigens totaal niet kieskeurig, in die zin dat ik al een tijdje - zoals ik al zei in m'n post - niet op zoek ben naar een relatie. En vrienden kan je worden met iedereen, ook met het lelijkste meisje wat er rondloopt (niet dat er zoveel lelijke meiden van mijn leeftijd zijn trouwens, hoogstens minder aantrekkelijk, uitzonderingen daargelaten)
- Charlton Heston
pi_157208194
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 18:09 schreef Jaeger85 het volgende:

Denk dat mensen op die leeftijd nog denken/hopen dat het vanzelf goed komt.
Ik kan mijzelf anders veel meer in de gedachtegang van hem vinden dan die van de "oudere" gasten met de soortgelijke problemen, en ik ben zelf ongeveer rond de leeftijd van TS.

quote:
14s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 18:14 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ja een grote lengte is aantrekkelijk zolang de rest mee in proportie is, he ;)

En ja zou maar erg zijn als ik nu al verbitterd zou zijn als 19-jarige. Ik hoop dat het alsnog helemaal goed komt, dan ga ik ook niet zo erg worden als sommigen in dit topic.
Een vriend van mij is lang en redelijk skinny bij hem lijkt/is het ook niet allemaal proportioneel, en hij doet het meer dan prima bij de dames, dus ik zou proberen om je lengte niet als een nadeel te zien maar als een voordeel. En je kan altijd nog er aan werken door proberen aan te komen of te fitnessen.
pi_157208247
quote:
9s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 18:16 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik heb het niet enkel over de knappe dames. Ik zeg gewoon dat de 'foute' types vaak de knapste vriendinnen hebben. Dat is toch iets anders, he :)

Ik ben overigens totaal niet kieskeurig, in die zin dat ik al een tijdje - zoals ik al zei in m'n post - niet op zoek ben naar een relatie. En vrienden kan je worden met iedereen, ook met het lelijkste meisje wat er rondloopt (niet dat er zoveel lelijke meiden van mijn leeftijd zijn trouwens, hoogstens minder aantrekkelijk, uitzonderingen daargelaten)
Relatie krijgen is niet zo lastig zolang je maar weet wat je te bieden hebt en wat je ervoor kan krijgen.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:36:00 #111
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_157208393
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 18:26 schreef Broodjewasbeer het volgende:

Een vriend van mij is lang en redelijk skinny bij hem lijkt/is het ook niet allemaal proportioneel, en hij doet het meer dan prima bij de dames, dus ik zou proberen om je lengte niet als een nadeel te zien maar als een voordeel. En je kan altijd nog er aan werken door proberen aan te komen of te fitnessen.
Daar ben ik me van bewust. Ik ga ervanuit dat die vriend van jou wel heel sociaal en grappig is, dus dat helpt ook al natuurlijk. Ik ben er al een tijdje van overtuigd dat uiterlijk niet de meest bepalende factor is... maar wel belangrijk als je niet heel sociaal/open/... bent :)

Maar ik ben er aan aan het denken om actief te gaan proberen aankomen, ja. Fitness spreekt me alleen niet zo aan wegens het uit de toon vallen. Maar dat is dan weer voer voor een ander topic.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 18:28 schreef wiskundenoob het volgende:

Relatie krijgen is niet zo lastig zolang je maar weet wat je te bieden hebt en wat je ervoor kan krijgen.
Niemand toont automatisch interesse in iemand die heel stil is of op de achtergrond blijft. Niet omdat ze je geen kans willen geven maar gewoon omdat je niet opvalt in de eerste plaats. Dus ik durf te zeggen dat ik denk dat dit statement niet klopt.
- Charlton Heston
pi_157208431
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 18:36 schreef Lothiriel het volgende:

Niemand toont automatisch interesse in iemand die heel stil is of op de achtergrond blijft. Niet omdat ze je geen kans willen geven maar gewoon omdat je niet opvalt in de eerste plaats. Dus ik durf te zeggen dat ik denk dat dit statement niet klopt.
importbruid
pi_157208596
Oké, ik ga het nog een keer proberen. Waarom weet ik niet, of misschien wel: mijn handen doen pijn van een dag lang gitaarspelen. Een dagje vrij van werk en ik heb me goed vermaakt. Ik heb bewust genoten van iedere klinkende noot en de stilte ertussen. Ik ging zelfs naar buiten voor de warme najaarszon, de fluitende vogels en de spelende kinderen, vrij en onbezorgd zoals ik zou willen zijn. Wat kan het leven toch mooi zijn, ook als je alleen bent.

Ik zag ook een mooi stel lopen, eveneens genietende van deze prachtige herfst. Goed voor hen, ik knik en lach ze vriendelijk toe als we elkaar passeren en ik vervolg mijn weg. Wat ga ik eten vandaag? Het wordt plotseling koud, donker en grijs. Never mind, wat ga ik eten vand...een akelig gevoel zwelt op. Eten, wat...een mooie meid. Not a chance. Whatever, eten, eten, ik zal alleen blijven, nee, bijna bij de supermarkt. Vervallen in wanhoop en verdriet loop ik naar buiten met cola en chocolade, dat verdringt het knagende gevoel van leegte en verdriet en helpt me weer kalm te blijven.

Terug in de mancave met de rotzooi achter de kiezen denk ik: ik kan het wel, ik ga weer lekker sporten, muziekmaken, naar een concert... geen vriendin, geen probleem. Leven is awesome!

Enkele maanden ben ik de gelukkigste man op Aarde, maar een nieuwe aanleiding, een stilgevallen gesprek met een meisje, een nachtmerrie of zelfs maar een pauze om even na te denken en Pandora's doos opent zich opnieuw.

Als je zo makkelijk in wanhoop en verdriet vervalt, dan is het volgens Gray maar goed dat je alleen blijft. Want mensen die relaties krijgen, zijn gezonde stabiele mensen, zelfverzekerd en houden van zichzelf. Dat bewijst R&P elke dag opnieuw.

Mevrouw Orakel is zo'n sociale vlinder, dat ze niet beseft dat iemand als ik ook makkelijk wordt aangesproken door iedereen. Hele levensverhalen krijg ik te horen, maar zelf moet ik niet zeuren. Ik moet zeggen dat alles goed met mij gaat en positief blijven. Soms is IRL net FOK!

Als ik maandag later op mijn werk kom, denken mijn collega's weer dat ik nog even seks heb gehad met mijn weekendscharrel. Dat deden zij ook op mijn leeftijd. En ik zal weer bevestigend weer grijnzen, omdat ik mijn eenzaamheid niet kan delen.

Eenzaamheid is een erkent gezondheidsrisico. Je biologie verandert. Het corrodeert alles wat je nodig hebt om contact weer te maken.

Dit is mijn laatste poging om wat inlevingsvermogen bij te brengen. Maar ik zie het al voor me: haha, die autist geeft biologie de schuld. Wtf, verdrietig worden van een koppel, ga naar een psycholoog. Het is hier toch een 4-vwo klas. Daarom is deze post misschien meer voor Sturmic e.a. die zich hierin kunnen herkennen, wetende dat ze toch niet alleen zijn.
pi_157208645
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 18:07 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik kan goed alleen zijn, maar altijd alleen zijn is toch wel andere koek.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:56:39 #115
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_157208751
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 18:47 schreef Drieklank het volgende:
Oké, ik ga het nog een keer proberen. Waarom weet ik niet, of misschien wel: mijn handen doen pijn van een dag lang gitaarspelen. Een dagje vrij van werk en ik heb me goed vermaakt. Ik heb bewust genoten van iedere klinkende noot en de stilte ertussen. Ik ging zelfs naar buiten voor de warme najaarszon, de fluitende vogels en de spelende kinderen, vrij en onbezorgd zoals ik zou willen zijn. Wat kan het leven toch mooi zijn, ook als je alleen bent.

Ik zag ook een mooi stel lopen, eveneens genietende van deze prachtige herfst. Goed voor hen, ik knik en lach ze vriendelijk toe als we elkaar passeren en ik vervolg mijn weg. Wat ga ik eten vandaag? Het wordt plotseling koud, donker en grijs. Never mind, wat ga ik eten vand...een akelig gevoel zwelt op. Eten, wat...een mooie meid. Not a chance. Whatever, eten, eten, ik zal alleen blijven, nee, bijna bij de supermarkt. Vervallen in wanhoop en verdriet loop ik naar buiten met cola en chocolade, dat verdringt het knagende gevoel van leegte en verdriet en helpt me weer kalm te blijven.

Terug in de mancave met de rotzooi achter de kiezen denk ik: ik kan het wel, ik ga weer lekker sporten, muziekmaken, naar een concert... geen vriendin, geen probleem. Leven is awesome!

Enkele maanden ben ik de gelukkigste man op Aarde, maar een nieuwe aanleiding, een stilgevallen gesprek met een meisje, een nachtmerrie of zelfs maar een pauze om even na te denken en Pandora's doos opent zich opnieuw.

Als je zo makkelijk in wanhoop en verdriet vervalt, dan is het volgens Gray maar goed dat je alleen blijft. Want mensen die relaties krijgen, zijn gezonde stabiele mensen, zelfverzekerd en houden van zichzelf. Dat bewijst R&P elke dag opnieuw.

Mevrouw Orakel is zo'n sociale vlinder, dat ze niet beseft dat iemand als ik ook makkelijk wordt aangesproken door iedereen. Hele levensverhalen krijg ik te horen, maar zelf moet ik niet zeuren. Ik moet zeggen dat alles goed met mij gaat en positief blijven. Soms is IRL net FOK!

Als ik maandag later op mijn werk kom, denken mijn collega's weer dat ik nog even seks heb gehad met mijn weekendscharrel. Dat deden zij ook op mijn leeftijd. En ik zal weer bevestigend weer grijnzen, omdat ik mijn eenzaamheid niet kan delen.

Eenzaamheid is een erkent gezondheidsrisico. Je biologie verandert. Het corrodeert alles wat je nodig hebt om contact weer te maken.

Dit is mijn laatste poging om wat inlevingsvermogen bij te brengen. Maar ik zie het al voor me: haha, die autist geeft biologie de schuld. Wtf, verdrietig worden van een koppel, ga naar een psycholoog. Het is hier toch een 4-vwo klas. Daarom is deze post misschien meer voor Sturmic e.a. die zich hierin kunnen herkennen, wetende dat ze toch niet alleen zijn.
Gast...sorry hoor, maar je speelt gitaar...is dat in de zin van gevoelige liedjes kunnen spelen of is het meer op een gitaar hakken en dat muziek noemen a la death metal? want als jij gewone liedjes kunt spelen, dan heb je dus een major MAJOR troef in handen.

Realiseer je je dat wel? Ik kan je wel mijn verhaal vertellen (ik speel geen gitaar of welk instrument dan ook) en ik herken delen van je verhaal, want ik gaf het hebben van een handicap ook de schuld van alleen zijn, lang, lang geleden, maar als jij alleen maar wil horen dat je zielig bent en als je uit bent op alleen maar 'begrip' van mensen op een forum, dan begin ik er niet aan.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:58:56 #116
448697 Red-Pill
Should've taken the Blue
pi_157208786
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 17:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Want jij denkt dat deze gevoelens voorbehouden zijn aan mannen? Er is geen vrouw in de wereld die dit ook zo voelt/ervaart?
Als de meeste vrouwen geen enkel probleem hebben, om een date / relatie te krijgen, dan zullen er weinig zijn die dit zo zullen ervaren.

Als jij een vrouw kent, die jaren lang actie ondernam, afgewezen werd, nog nooit gedate had, een relatie had of nog nooit seks gehad en op haar 30ste psychisch hulp nodig had, dan laat het mij maar weten.

Dat bedoelde ik met het niet kunnen voorstellen. Maar goed, ik zal toch wel weer ongelijk krijgen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 17:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ah, ik begrijp wat je bedoelt.
Toch is mijn eigen ervaring dat je dat ook wel deels kunt veranderen, hoor. Je kunt jezelf best dingen aanleren die je socialer maken en aansluiting geven. Waarmee ik niet wil zeggen dat je jezelf volledig kunt (of moet willen!) veranderen, maar sommige dingen kun je wel leren.

[..]

Jouw post heeft echt een heel andere toon dan die van sommige andere mannen/jongens in dit topic waarbij het met vrouwen niet zo soepel verloopt. Je klinkt niet verbitterd en boos en depressief en wanhopig, en dat maakt al een wereld van verschil.
En vergis je niet, je hebt soms echt, echt niet door wat een ander denkt. Ik heb me er echt regelmatig in vergist en dat dan uit het niets iemand ineens avances maakt, waarvan ik het nooit had verwacht.
Die gast is 19. Ik was op die leeftijd, ook totaal niet hoe ik nu ben.
pi_157208795
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 18:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Gast...sorry hoor, maar je speelt gitaar...is dat in de zin van gevoelige liedjes kunnen spelen of is het meer op een gitaar hakken en dat muziek noemen a la death metal? want als jij gewone liedjes kunt spelen, dan heb je dus een major MAJOR troef in handen.

Realiseer je je dat wel? Ik kan je wel mijn verhaal vertellen (ik speel geen gitaar of welk instrument dan ook) en ik herken delen van je verhaal, want ik gaf het hebben van een handicap ook de schuld van alleen zijn, lang, lang geleden, maar als jij alleen maar wil horen dat je zielig bent en als je uit bent op alleen maar 'begrip' van mensen op een forum, dan begin ik er niet aan.
Gitaar kunnen spelen is alleen een troef als de persoon achter de gitaar ook een beetje leuk overkomt. Anders is het niet meer dan een leuke opener, of een manier om aanspraak te krijgen, maar haken mensen daarna alsnog af.
pi_157208823
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 18:58 schreef Red-Pill het volgende:

[..]

Als de meeste vrouwen geen enkel probleem hebben, om een date / relatie te krijgen, dan zullen er weinig zijn die dit zo zullen ervaren.

Als jij een vrouw kent, die jaren lang actie ondernam, afgewezen werd, nog nooit gedate had, een relatie had of nog nooit seks gehad en op haar 30ste psychisch hulp nodig had, dan laat het mij maar weten.
Susan Boyle. Alleen dan met 47 jaar destijds.
pi_157208872
quote:

Is het probleem niet dat je op die manier enorm gesloten bent? Dat niemand jou kan leren kennen omdat je dat ook niet toelaat? Toen ik maagd was, compleet zonder ervaring, had ik ook zo'n schild, maar je komt veel verder door je kwetsbaar op te stellen bij de juiste personen. Als jij niets over jezelf deelt zal je nooit meer worden dan gewoon een collega, of een vage kennis.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:06:01 #120
16180 crew  CoolGuy
pi_157208890
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 18:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Gitaar kunnen spelen is alleen een troef als de persoon achter de gitaar ook een beetje leuk overkomt. Anders is het niet meer dan een leuke opener, of een manier om aanspraak te krijgen, maar haken mensen daarna alsnog af.
Dat snap ik, maar het initiële contact is natuurlijk wel heel makkelijk gelegd hiermee.
pi_157208901
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 18:50 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik kan goed alleen zijn, maar altijd alleen zijn is toch wel andere koek.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 18:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je bent een en al win vandaag. Een leuke jongen jongen die 3 akkoorden kan spelen is een pussyslayer. Een niet leuke jongen die beter kan spelen is een tryhard.
pi_157208907
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar het initiële contact is natuurlijk wel heel makkelijk gelegd hiermee.
Vooral in de zomer. :) In een parkje zitten spelen, voila.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:08:58 #123
16180 crew  CoolGuy
pi_157208941
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:06 schreef Drieklank het volgende:

[..]

[..]

Je bent een en al win vandaag. Een leuke jongen jongen die 3 akkoorden kan spelen is een pussyslayer. Een niet leuke jongen die beter kan spelen is een tryhard.
Ik begin me een klein beetje te storen aan je. Je lijkt ook wel echt alles negatief uit te willen leggen. Wat wil je nou eigenlijk bereiken? Het wordt een beetje een self fullfilling prophecy zo.
pi_157208962
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:07 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Vooral in de zomer. :) In een parkje zitten spelen, voila.
Vooral in een jeugdherberg. Ontzettend leuke jongens die met mee wilde spelen, terwijl de vrpuwen zo'n blik hadden van: try harder, loser. Aanrader voor homo's. :D
pi_157209048
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik begin me een klein beetje te storen aan je. Je lijkt ook wel echt alles negatief uit te willen leggen. Wat wil je nou eigenlijk bereiken? Het wordt een beetje een self fullfilling prophecy zo.
Mijn hele punt is nu juist, en dat proberen al die andere zelfmedelijdende negatieve kut autisten ook al duidelijk te maken: we hebben, alles al gehoord, gezien, gelezen en uitgeprobeerd. We zijn al zo kritisch en streng voor onszelf. Ons hele leven lang. We zitten niet op betweters te wachten.
pi_157209077
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:09 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Vooral in een jeugdherberg. Ontzettend leuke jongens die met mee wilde spelen, terwijl de vrpuwen zo'n blik hadden van: try harder, loser. Aanrader voor homo's. :D
Maar dan zit het probleem dus in uiterlijk, want als je gitaar speelt en vrouwen blijven op afstand, heb je nog geen woord met ze gewisseld. Draag je vlotte kleding, zie je er verzorgd uit, hoe is je houding? Echt afstotelijk is bijna niemand met een beetje moeite. Met een open houding kan ik me nauwelijks voorstellen dat het echt enkel mannen zou aantrekken, maar het is jouw ervaring dus die wil ik niet bagatelliseren.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:17:12 #127
16180 crew  CoolGuy
pi_157209083
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:15 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Mijn hele punt is nu juist, en dat proberen al die andere zelfmedelijdende negatieve kut autisten ook al duidelijk te maken: we hebben, alles al gehoord, gezien, gelezen en uitgeprobeerd. We zijn al zo kritisch en streng voor onszelf. Ons hele leven lang. We zitten niet op betweters te wachten.
de arrogantie :D je hebt alles al gehoord en gezien en geprobeerd? Je overschat jezelf nogal, en ik zit er ook niet op te wachten dat jij mij een betweter noemt, terwijl ik zelf in de positie was waar jij in zit (zij het jaren geleden).
pi_157209086
quote:

[..]

Wat dan wel? Medelijden?

*rilt

Als iets me vervelend lijkt om te krijgen...
pi_157209402
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat dan wel? Medelijden?

*rilt

Als iets me vervelend lijkt om te krijgen...
Begrip. Erkenning. Voorstellingsvermogen. Je kunt de uitzichtloze situatie erkennen, ervaringen uitwisselen en gevoelens delen zonder met bijdehante, voor de hand liggende adviezen te komen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

de arrogantie :D je hebt alles al gehoord en gezien en geprobeerd? Je overschat jezelf nogal, en ik zit er ook niet op te wachten dat jij mij een betweter noemt, terwijl ik zelf in de positie was waar jij in zit (zij het jaren geleden).
Niet ieder verhaal loopt goed af. Je bent zelf arrogant om te denken dat andere moeten kunnen wat jij kan. Als het geen toeval is, tenminste, want als ik morgen besprongen wordt door mijn buurmeisje, ga ik Deezertje, Red-Pill en Sturmic ook niet vertellen dat ze net als ik gitaar moeten spelen, positief moeten blijven en eens zelfverzekerd hoi moeten zeggen. Dan houd ik gewoon mijn mond dicht en wens ik ze het beste, want ik weet niets van het leven en jij ook niet,. Je hebt je kaarten, je speelt ze en hoopt voor het beste. Sommige mensen verliezen dan , iedere dag opnieuw.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:39:48 #130
448697 Red-Pill
Should've taken the Blue
pi_157209438
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:01 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Susan Boyle. Alleen dan met 47 jaar destijds.
Nope, ook zij heeft een relatie gehad.
pi_157209490
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:36 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Begrip. Erkenning. Voorstellingsvermogen. Je kunt de uitzichtloze situatie erkennen, ervaringen uitwisselen en gevoelens delen zonder met bijdehante, voor de hand liggende adviezen te komen.
Strawberry heeft al zelf verteld dat ze in dezelfde situatie zat als jij en dat ze zich eruit heeft gewerkt. Dat jij er nu super arrogant over gaat doen...
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:44:28 #132
16180 crew  CoolGuy
pi_157209509
quote:

[..]

[..]

Niet ieder verhaal loopt goed af. Je bent zelf arrogant om te denken dat andere moeten kunnen wat jij kan. Als het geen toeval is, tenminste, want als ik morgen besprongen wordt door mijn buurmeisje, ga ik Deezertje, Red-Pill en Sturmic ook niet vertellen dat ze net als ik gitaar moeten spelen, positief moeten blijven en eens zelfverzekerd hoi moeten zeggen. Dan houd ik gewoon mijn mond dicht en wens ik ze het beste, want ik weet niets van het leven en jij ook niet,. Je hebt je kaarten, je speelt ze en hoopt voor het beste. Sommige mensen verliezen dan , iedere dag opnieuw.
Als je elke dag hetzelfde doet maar je verwacht wel een ander resultaat ben je niet goed bij je hoofd. Maar inderdaad, misschien is er onder andere voor jou geen hoop. Jij wil alleen maar horen dat je zielig bent, het liefst van zoveel mogelijk mensen. Elke dag opnieuw.

Mensen gaan daar voor rennen want die hebben zin in plezier, geen jankbal die elke dag opnieuw hetzelfde jankverhaal ophangt. Dus misschien moet je dan een paar treurneuzen vinden die zijn zoals jij, zodat jullie elkaar elke dag in een kring gesprek kunnen vertellen hoe zielig jullie zijn, want dan hoeven jullie het ook niet meer te proberen, dus wat is je probleem dan nog. Opgelost toch?

Of is het stiekem toch niet zo en wil jij wel dat je situatie anders wordt, maar heb je geen zin daar werkelijk moeite voor te doen?
  Moderator vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:45:51 #133
16180 crew  CoolGuy
pi_157209540
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:43 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Strawberry heeft al zelf verteld dat ze in dezelfde situatie zat als jij en dat ze zich eruit heeft gewerkt. Dat jij er nu super arrogant over gaat doen...
Dude, ik was zelf in die situatie, onzettend zelfbewust van de handicap die ik heb, die iedereen ziet, want je kunt er niet naast kijken, en daardoor schuchter, keek veel naar beneden, etc.

Die handicap is er nog, want die zal nooit weg gaan. Maar mijn attitude is totaal anders geworden. Resultaat? Vanaf mijn 19e heb ik over vrouwelijke aandacht/relaties niks te klagen gehad.

Maar het kost wel moeite. En doorzettingsvermogen.
pi_157209542
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:43 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Niet exact, want ik was jonger, maar ik herken het gevoel.
pi_157209547
quote:

a) Omdat je er niet over vertelt.
b) Omdat je geen vrienden hebt.
pi_157209553
Lig half te creperen ben zoveel kwijtgeraakt en nog lukt het mij, stelletje lamballen. Echt dikke trieste shit.
pi_157209588
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:46 schreef Yummie-Yum het volgende:
Lig half te creperen ben zoveel kwijtgeraakt en nog lukt het mij, stelletje lamballen. Echt dikke trieste shit.
Inb4 'maar jij bent een vrouw'.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:49:16 #138
16180 crew  CoolGuy
pi_157209616
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:46 schreef Yummie-Yum het volgende:
Inb4 ja maar jij weet niet waar je over praat want ik heb alles al gezien gehoord geprobeerd en gedaan.
pi_157209629
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Inb4 'maar jij bent een vrouw'.
Een man met een buikje kalend, en chronisch zwaar ziek. En een verleden waar iedereen eng van word. En ja met wat moeite lukt het mij wel...
pi_157209637
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Inb4 ja maar jij weet niet waar je over praat want ik heb alles al gezien gehoord geprobeerd en gedaan.
Heb ook alle gezien, maar sta wel open voor input zolang men een beetje goed ermee over de brug komt.
pi_157209641
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als je elke dag hetzelfde doet maar je verwacht wel een ander resultaat ben je niet goed bij je hoofd. Maar inderdaad, misschien is er onder andere voor jou geen hoop. Jij wil alleen maar horen dat je zielig bent, het liefst van zoveel mogelijk mensen. Elke dag opnieuw.

Dat zijn jouw woorden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Of is het stiekem toch niet zo en wil jij wel dat je situatie anders wordt, maar heb je geen zin daar werkelijk moeite voor te doen?
Of je legt je er bij neer dat het niet voor je is weggelegd en deelt je terugkerende gevoelens van eenzaamheid met lotgenoten.
pi_157209663
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:50 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Dat zijn jouw woorden.

[..]

Of je legt je er bij neer dat het niet voor je is weggelegd en deelt je terugkerende gevoelens van eenzaamheid met lotgenoten.
Stop met dat aanstellen! Zet je PC uit en ga naar buiten! De kroeg in zorg dat je er netjes uit ziet en wees een beetje beleefd.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:53:14 #143
16180 crew  CoolGuy
pi_157209688
quote:

[..]

Dat zijn jouw woorden.

[..]

Ja, alleen heb jij je daar niet bij neergelegd, want als dat wel zo was dan had je je er niet zo over opgewonden. Dan had je naar je collega's toe geen verhaaltje opgehangen over wie je geneukt had, dan was je gewoon ervoor uitgekomen en klaar, that's life, zo is het nou eenmaal.

Maar dat denk je niet, want je hebt je er alles behalve bij neergelegd.
pi_157209708
quote:

prima
pi_157209776
Dat gaat ook werken en dat zie je overal van die groepjes welke elkaar aanpraten over hoe God zielig ze wel niet zijn. Dat werkt niet...
pi_157209926
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Niet exact, want ik was jonger, maar ik herken het gevoel.
Ik herken ook dat gevoel wel. Volgens mij hebben best veel mensen dat gevoel ergens in hun leven en dat verdwijnt niet zodra je liefde (of affectie) vindt.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_157209963
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:52 schreef Yummie-Yum het volgende:

[..]

Stop met dat aanstellen! Zet je PC uit en ga naar buiten! De kroeg in zorg dat je er netjes uit ziet en wees een beetje beleefd.
*Loopt naar kroeg*. Ik kijk om me heen, iedereen is druk bezig met elkaar. Ik bestel thee, want buikpijn met medicijnen gaan niet samen met bier en cola. Verontwaardigd handelt de leuke barmeid mijn bestelling af. Tien minuten sip ik mijn thee om moed te verzamelen de eenzaam lijkende meneer naast me aan te spreken.Superchad komt naast me staan: hey heb jij geen vrienden ofzo? In de verte zie ik zijn vriendengroep grijnzend naar me kijken. Nee, so what? Zeg ik stoer. Zo, jij bent stoer hoor, zegt Superchad en begint me verder uit te dagen. Ben je homo ofzo? Zijn vrienden beginnen te lachen. Nee.

Als Superchad klaar is met zijn gepest, probeer ik toch nog een praatje te maken. Na vijf minuten small talk valt het gesprek stil.

Wat een kutavond, gelukkig geen grappen over mijn thee. Ik ga naar huis en voel me dagenlang rot om het gepest en sociale falen.

True story. Daarom ga ik niet meer uit.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:11:22 #148
16180 crew  CoolGuy
pi_157210057
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:06 schreef Drieklank het volgende:

[..]

*Loopt naar kroeg*. Ik kijk om me heen, iedereen is druk bezig met elkaar. Ik bestel thee, want buikpijn met medicijnen gaan niet samen met bier en cola. Verontwaardigd handelt de leuke barmeid mijn bestelling af. Tien minuten sip ik mijn thee om moed te verzamelen de eenzaam lijkende meneer naast me aan te spreken.Superchad komt naast me staan: hey heb jij geen vrienden ofzo? In de verte zie ik zijn vriendengroep grijnzend naar me kijken. Nee, so what? Zeg ik stoer. Zo, jij bent stoer hoor, zegt Superchad en begint me verder uit te dagen. Ben je homo ofzo? Zijn vrienden beginnen te lachen. Nee.

Als Superchad klaar is met zijn gepest, probeer ik toch nog een praatje te maken. Na vijf minuten small talk valt het gesprek stil.

Wat een kutavond, gelukkig geen grappen over mijn thee. Ik ga naar huis en voel me dagenlang rot om het gepest en sociale falen.

Boe-fucking-hoe. Dus je hebt een ervaring, en geeft er de brui aan. Je bent een pussy, omdat je -en dit is het erge- er voor kiest om dat te zijn. Weg van de minste weerstand. Lekker thuis zitten want daar is het veilig, hoef je ook niks meer te proberen en kun je ook niet gekwetst worden.

En dat terwijl je volgens mij best een prima kerel bent. Maar je vind zelfmedelijden geweldig. Vrouwen hebben daar geen zin in, als ze ook kunnen kiezen uit 20 andere gasten die wel allemaal normaal doen.
pi_157210178
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 15:13 schreef Sturmic het volgende:

[..]

En is dat dan een oorzaak of een symptoom?

het sociale aansluiting missen kan een symptoom zijn (van psychosociale stoornissen bijvoorbeeld, ik ga er nu even vanuit dat dat speelt, gezien de verhalen die zo erg afwijken van wat de meeste (neurotypische) mensen ervaren, verbeter me wanneer dit niet zo is) en dat is dan vaak de oorzaak van de andere problemen.

Ben me er ook van bewust dat 'ga naar buiten, zoek vrienden' makkelijk gezegd is, maar dat als je met dit soort problemen/blokkades zit dit zeer moeilijk in de praktijk te brengen is, zeker als je er al heel lang mee loopt. Ik zou ook zelf niet tegen iemand in een dergelijke situatie zeggen dat ie zich niet moet aanstellen.
pi_157210308
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:57 schreef Yummie-Yum het volgende:
Dat gaat ook werken en dat zie je overal van die groepjes welke elkaar aanpraten over hoe God zielig ze wel niet zijn. Dat werkt niet...
Daar hoeven ze toch niemand mee lastig te vallen. Zolang t geen Elliot Rodgers worden is het allemaal best.
quote:

begrijpelijk
pi_157210316
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Boe-fucking-hoe. Dus je hebt een ervaring, en geeft er de brui aan. Je bent een pussy, omdat je -en dit is het erge- er voor kiest om dat te zijn. Weg van de minste weerstand. Lekker thuis zitten want daar is het veilig, hoef je ook niks meer te proberen en kun je ook niet gekwetst worden.

En dat terwijl je volgens mij best een prima kerel bent. Maar je vind zelfmedelijden geweldig. Vrouwen hebben daar geen zin in, als ze ook kunnen kiezen uit 20 andere gasten die wel allemaal normaal doen.
Dat klopt. Ik ben een pussy. Ik voel me snel gekwetst en kan niet goed omgaan met negatieve gevoelens. Als vrouwen daar op afknappen, dan is een relatie inderdaad niet voor mij weggelegd.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:25:25 #152
16180 crew  CoolGuy
pi_157210339
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:24 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik ben een pussy. Ik voel me snel gekwetst en kan niet goed omgaan met negatieve gevoelens. Als vrouwen daar op afknappen, dan is een relatie inderdaad niet voor mij weggelegd.
Je WIL je gekwetst voelen, want dat is het makkelijkste. Lekker het slachtoffer spelen, want dat is de weg van de minste weerstand.
pi_157210560
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:23 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Daar hoeven ze toch niemand mee lastig te vallen. Zolang t geen Elliot Rodgers worden is het allemaal best.

[..]

begrijpelijk
Als een hond achter zijn eigen staart rennen noemen we dat, zoek hulp zeg ik dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yummie-Yum op 30-10-2015 20:46:53 ]
pi_157211070
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 17:02 schreef Red-Pill het volgende:

[..]

Omdat je het niet kan voorstellen, is ook het probleem. Als ik een vrouw was, zou ik mij dat ook niet kunnen voorstellen. Was het leven maar zo cliché, zoals hier door verschillende gezegd word, dan had ik mijzelf genoeg depressie kunnen besparen.

Je krijgt het idee, maar dat is hetzelfde als het niet kunnen voorstellen.
Ik ben een vrouw en van oorsprong ben ik sociaal niet heel erg sterk, introvert, verlegen en stil. Moeite met contact houden, beetje vreemd soms zelfs.

Denk niet te snel dat vrouwen dit soort dingen niet hebben. Zelfs nu nog kan ik letterlijk misselijk zijn als ik weet dat ik in een groep moet stappen (zeker als ik het voortouw moet nemen, spreken voor een groep en leiden maakt dat het koude zweet me uitbreekt). Maar ik heb mezelf geleerd over die drempels heen te stappen omdat ze me anders beperken in mijn leven en ben tot een evenwicht gekomen waar ik gelukkig van word.
Dat ging met vallen en opstaan, kleine stapjes, soms zelfs een stap terug, heel soms zelfs een negatieve gedachte dat het me nooit zou lukken, dat mijn vreemdheid door iedereen gezien zou worden en afgekeurd zou worden. Maar weet je wat, dat viel reuze mee en mijn leven is gewoonweg goed omdat ik mezelf die schop onder mijn kont heb gegeven en nog steeds weleens een klein schopje doe.

Ik zal nooit een stuiterbal extrovert worden, nooit een enorme spraakwaterval worden, nooit 1 van die vlotte babbelaars, nooit een langbenig wezen wiens haar altijd perfect zit. Maar ik kan verdomd goed luisteren, mensen op hun gemak stellen, ben zeker van wat ik kan en wat ik ben en kan mezelf dat duwtje geven waardoor ik toch midden in een groep terecht kom en ben ik daar dan heb ik genoeg aan mijn persoonlijke kwaliteiten.

Het enige echt zinnige wat ik jou kan aanraden is richt je meer op de positieve punten die jij hebt en die je in je leven hebt. Kijk hoe j voorbij wat drempltjes kan komen en laat die positieve punten groeien. Hou op met die focus op dat wat niet goed gaat. Het leven is nu eenmaal geen opgaande lijn van A naar B, het is een zeer kronkelige weg met ups en downs, koester de ups, ga voorbij aan de downs.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157211096
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 15:27 schreef Sturmic het volgende:

[..]

Cursus? Check.
Vrijwilligerswerk? Check.
Sport? Check.
Werk? Check.
Vakantie alleen? Check.
Ooit spontaan meegevraagd worden? .... Nope.

Zo lang mensen iets aan je hebben (geld/handjes/hulp) weten ze je altijd wel te vinden (spreek nu over mijzelf)... maar ooit.... ÉÉN keer iets terug... nee, dat zit er dan weer niet in.
Doe ik dan vriendelijk met de enkele intentie ooit te mogen cashen? Nee, zeker niet! Help graag anderen en biedt graag een luisterend oor. De laatste jaren valt mij gewoon op dat het niet de andere kant op schijnt te kunnen. Tja. Dat zal dan ook wel weer aan mij liggen, denk ik?

ps. Zonder dat ik deze discussie opnieuw wil aanslingeren, denk ik dat je als alleen reizende vrouw iets meer aanspraak hebt. Is een gokje, want ik kan niet uit ervaring spreken.
Cursus? ENige waarbij er nooit iets is gebeurd. Ik ben overigens tijdens cursussen tegenwoordig ook gewoon braaf, ik ben getrouwd, ik doe niet aan vreemdgaan.
Vrijwilligerswerk? Best wat avontuurtjes aan overgehouden (geen relatie)
Sport? Heel langdurige relatie aan overgehouden en een paar vriendinnetjes
Werk? Meerdere avontuurtjes en relaties
Vakantie alleen? De nieren uit mijn lendenen geneukt :@ en mijn huidige vrouw ook tegengekomen (andere vakantie)
Ooit spontaan meegevraagd worden? .Yup, en ook wel eens gewoon een tent in getrokken, of gezoend, of twee weken achter een chick aangejaagd...blauwtjes gelopen ook...

Je moet zelf ook iets doen. Niet wanhopig achter iemand aanlopen of als een slappe dweil alles voor een meisje doen. Maar lol maken, beetje plagen, beetje attent zijn, geinteresseerd en speels. En op he juiste moment dichterbij komen. Het is een spel. Vrouwen zijn er veel gevoeliger voor dan mannen.
Whatever...
pi_157211238
Nevermind

[ Bericht 98% gewijzigd door Jaeger85 op 30-10-2015 20:57:26 (laat maar) ]
pi_157211461
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 18:07 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik kan misschien zelfs iets te goed alleen zijn. Voel me nooit rot als ik alleen ben, ben nooit eenzaam als ik alleen ben.
Maar weet nog goed hoe eenzaam je je kan voelen tussen mensen, wanneer je niet alleen bent, maar het gevoel hebt dat contact maken niet gaat lukken.

Alleen is dat uiteindelijk een illusie die je jezelf aandoet, je denkt voor anderen en dan op een negatieve manier.
Als je je daar overheen kan zetten zal blijken dat die anderen wel openstaan voor contact, dat zij niet de beperkende factor waren, maar dat je dat zelf was.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157211527
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:09 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Dachten ze dat echt of is dat jouw projectie?
pi_157211762
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 21:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Dachten ze dat echt of is dat jouw projectie?
Ook een goede inderdaad.
pi_157211945
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 21:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ook een goede inderdaad.
Zeker als ik even verder lees en hem zie schrijven over een verontwaardigde barvrouw. Hoe wist hij dat ze verontwaardigd was, alleen omdat hij thee bestelde?

Ik zie een heleboel projectie, dat mensen wel negatief zullen denken van hem, zonder enige grond dat dat ook werkelijk zo is. Die stomme macho die lullig kwam doen is wel duidelijk, maar he idioten bestaan nu eenmaal. Dat is geen maatstaf voor de rest van de mensen.
pi_157212120
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 21:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ook een goede inderdaad.
Heb dat gevoel vaak van waarom kijken mensen mij zo aan? Vinden ze mij er soms grappig uitzien? Ben ik zo lelijk? Neen vanwege mijn uiterlijk zijn ze gewoon bang voor mij leerde ik...
pi_157214164
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 21:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik kan misschien zelfs iets te goed alleen zijn. Voel me nooit rot als ik alleen ben, ben nooit eenzaam als ik alleen ben.
Maar weet nog goed hoe eenzaam je je kan voelen tussen mensen, wanneer je niet alleen bent, maar het gevoel hebt dat contact maken niet gaat lukken.

Alleen is dat uiteindelijk een illusie die je jezelf aandoet, je denkt voor anderen en dan op een negatieve manier.
Als je je daar overheen kan zetten zal blijken dat die anderen wel openstaan voor contact, dat zij niet de beperkende factor waren, maar dat je dat zelf was.
Dat heb ik vaak zat meegemaakt, dat een klik uitblijft met contact maken. Wat doe ik dan? Lachen. Lachen om hoe stuntelig zoiets ging; twee clowns die elkaars grappen niet snappen. :d

Ben ook een introvert, dus kan ook zeer goed alleen zijn. Meer dan ik ben. Ik investeer echter in contacten, omdat contact toch fijn is soms. Soms moet je wat inleveren, om daar later van terug te krijgen.

Ben altijd wel een vreemde eend in de bijt, maar voel me daar niet minder om, integendeel.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:26:56 #163
416931 yats
(non) Average Joe
pi_157214375
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 22:20 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat heb ik vaak zat meegemaakt, dat een klik uitblijft met contact maken. Wat doe ik dan? Lachen. Lachen om hoe stuntelig zoiets ging; twee clowns die elkaars grappen niet snappen. :d

Ben ook een introvert, dus kan ook zeer goed alleen zijn. Meer dan ik ben. Ik investeer echter in contacten, omdat contact toch fijn is soms. Soms moet je wat inleveren, om daar later van terug te krijgen.

Ben altijd wel een vreemde eend in de bijt, maar voel me daar niet minder om, integendeel.
Grappig, dat had ik nu niet achter jou gezocht...Jij was toch vrij smooth dacht ik
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_157214449
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 22:26 schreef yats het volgende:

[..]

Grappig, dat had ik nu niet achter jou gezocht...Jij was toch vrij smooth dacht ik
Dat denk jij van iedereen. :{
pi_157217206
quote:

Ik ben het ook niet met Gray eens. Hij doet het ook voorkomen alsof het niet leuk kan zijn een relatie te hebben met iemand met een probleem, en ook daar ben ik het niet mee eens. Maar volgens mij is jouw eerste zin wel een probleem dat los staat van het wel of niet liefde ontvangen. Althans, wel gerelateerd, maar het zijn andere problemen. Als je makkelijk uit het veld geslagen bent, is er volgens mij ergens in de basis al iets mis.

quote:
Wie zegt dat ik vind dat je niet mag zeuren? Daarnaast heb ik ook verteld dat het niet altijd zo is geweest, maar dat was in het eerste deel dus kan me voorstellen dat je dat gemist hebt. Ik was vroeger sociaal heel awkward, had geen vrienden, geen eigenwaarde en was depressief. Ik werd toen ook wel aangesproken, maar had ook meer last van (emotionele) profiteurs. Er zit een verschil tussen levensverhalen moeten aanhoren zonder zelf je ei kwijt te mogen en aangesproken worden door veel mensen.

Had je ook zo'n tutje in de klas dat niet durfde te praten, gepest werd en met spreekbeurten hyperventilerend afgevoerd moest worden? Ja, dat was ik. Maar twee jaar geleden stond ik voor een zaal van 1200 mensen. Zonder angst.

quote:
Waarom denk je dat je dat moet bevestigen? Je hoeft niet alles te vertellen wat je denkt, maar misverstanden in stand houden is het andere uiterste. En zeggen ze dat ze dat denken, of denk jij dat ze dat denken?

quote:
Dit is mijn laatste poging om wat inlevingsvermogen bij te brengen. Maar ik zie het al voor me: haha, die autist geeft biologie de schuld.
Hier trek je zelf alweer een conclusie over wat anderen denken. Waarom bepaal je vast voor anderen dat ze toch niet naar je luisteren en je niet serieus nemen? Is het omdat je het jezelf niet waard vindt om naar te luisteren, of ben je zo bang voor afwijzing dat je hem zelf maar vast verzint, of ben je eigenlijk juist bang dat iemand je een keer niet afwijst en je dan jezelf bloot moet geven terwijl je geen vrede met jezelf hebt? Wat is het?

[ Bericht 2% gewijzigd door LadyOracle op 31-10-2015 00:38:41 ]
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_157217266
quote:

We zijn al zo kritisch en streng voor onszelf. Ons hele leven lang.
Als dat de gemene deler is, zou dat dan niet onderdeel van het probleem kunnen zijn?
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_157217467
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 22:26 schreef yats het volgende:

[..]

Soms. :s)
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 06:41:21 #168
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_157218189
quote:

[..]

Man, je straalt zwakte uit. Superchad komt namelijk nooit dat soort dingen tegen je zeggen als je daar zelfverzekerd zit. Je zit er je totaal niet op je gemak en dat voelt Superchad, de eikel. En vervolgens laat je ook nog zo over je heen lopen waardoor je er dagen later nog last van hebt. Bijt van je af.

Vrouwen zien je gebrek aan zelfvertrouwen en zwakte net zoals superchad dat ziet. En als er iets is wat vrouwen onaantrekkelijk vinden..

Daarnaast, je laat je toch niet wegpesten uit het uitgaansleven door zo'n eikel. Wat een zielepoot ben je dan zeg. Kom op hey.

Flikker de volgende je hete thee in z'n gezicht of zo. Dan word je vermoedelijk wel de pleuris geslagen maar dat is beter dan zo over je heen laten lopen.
pi_157218562
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 06:41 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Man, je straalt zwakte uit. Superchad komt namelijk nooit dat soort dingen tegen je zeggen als je daar zelfverzekerd zit. Je zit er je totaal niet op je gemak en dat voelt Superchad, de eikel. En vervolgens laat je ook nog zo over je heen lopen waardoor je er dagen later nog last van hebt. Bijt van je af.

Vrouwen zien je gebrek aan zelfvertrouwen en zwakte net zoals superchad dat ziet. En als er iets is wat vrouwen onaantrekkelijk vinden..

Daarnaast, je laat je toch niet wegpesten uit het uitgaansleven door zo'n eikel. Wat een zielepoot ben je dan zeg. Kom op hey.

Flikker de volgende je hete thee in z'n gezicht of zo. Dan word je vermoedelijk wel de pleuris geslagen maar dat is beter dan zo over je heen laten lopen.
Dat gequote verhaal is bijna ongeloofwaardig. Dan is dat andere maagden topic toch wat reëler naar zichzelf toe.
pi_157218687
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 08:43 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Dat gequote verhaal is bijna ongeloofwaardig. Dan is dat andere maagden topic toch wat reëler naar zichzelf toe.
Klinkt inderdaad als een fabricatie van een scenario waardoor hij toch maar binnen blijft.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:20:41 #171
5428 crew  miss_sly
pi_157218824
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:24 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Zoals ik je voorbeelden lees, zijn het vooral veel aannames van wat anderen denken, vinden en voelen. Je vult nogal wat in voor anderen. En als je een negatieve invulling kunt vinden, zal je dat niet laten.

Assumption is the mother of all fuck ups.

Beter vul je niet in wat anderen denken, voelen en vinden, ze zou er zomaar eens heel erg naast kunnen zitten en op z'n minst jezelf, maar ook anderen , behoorlijk tekort doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_157218834
quote:

[..]

De originele TS wilde wel gewoon advies.
pi_157219441
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 09:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De originele TS wilde wel gewoon advies.
Ja het is misschien niet zo handig om dit soort dingen te mengen, de gene die hebben opgegeven hebben nu het topic gekaapt. Misschien zoeken zij best een eigen plek
pi_157219506
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 10:30 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Ja het is misschien niet zo handig om dit soort dingen te mengen, de gene die hebben opgegeven hebben nu het topic gekaapt. Misschien zoeken zij best een eigen plek
Een Forever Alone topic lijkt me wel een goede plek voor die mensen. Hoop opgegeven.. terwijl je nog in je twintiger / dertiger jaren bent. Kom op zeg. :N
pi_157219902
In R&P lijkt de laatste tijd echt een 'Invasion of the Virgins' gaande.
pi_157219920
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je WIL je gekwetst voelen, want dat is het makkelijkste. Lekker het slachtoffer spelen, want dat is de weg van de minste weerstand.
Het klinkt misschien gek, maar negatieve gevoelens gecombineerd met negatieve gedachten lijkt een verslavende werking te hebben.
pi_157220135
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 11:17 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Het klinkt misschien gek, maar negatieve gevoelens gecombineerd met negatieve gedachten lijkt een verslavende werking te hebben.
Is ook zo. Geeft even een soort voldoening.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:59:56 #178
416020 K44S
The bearded man
pi_157220420
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 11:17 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 11:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het is MAKKELIJKER om negatief te denken.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:00:35 #179
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157220428
quote:

[..]

meer een soort verdoving, neergaande spiraal van doemdenken, sommige vinden dat prima, zwelgen in eigen onwillendheid
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:38:26 #180
5428 crew  miss_sly
pi_157220939
quote:

[..]

Het bevestigt de eigen negatieve gedachten, en dat is veel gemakkelijker dan ertegen vechten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_157220957
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 07:07 schreef Dven het volgende:
Laten we het er op houden dat mensen die op die leeftijd nog maagd zijn het gewoon aan zichzelf te danken hebben en misschien gewoon niet geschikt zijn voor het spelletje.

Kan gebeuren.
Of aseksueel zijn .
pi_157220988
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dude, ik was zelf in die situatie, onzettend zelfbewust van de handicap die ik heb, die iedereen ziet, want je kunt er niet naast kijken, en daardoor schuchter, keek veel naar beneden, etc.

Die handicap is er nog, want die zal nooit weg gaan. Maar mijn attitude is totaal anders geworden. Resultaat? Vanaf mijn 19e heb ik over vrouwelijke aandacht/relaties niks te klagen gehad.

Maar het kost wel moeite. En doorzettingsvermogen.
Welke handicap?
pi_157221002
quote:
3s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:00 schreef Re het volgende:

[..]

meer een soort verdoving, neergaande spiraal van doemdenken, sommige vinden dat prima, zwelgen in eigen onwillendheid
Vind ik ook prima. mensen mogen dat zelf weten
pi_157221038
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 11:15 schreef Cockwhale het volgende:
In R&P lijkt de laatste tijd echt een 'Invasion of the Virgins' gaande.
De koude maanden komen er weer aan.
pi_157221458
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 01:03 schreef Sturmic het volgende:

[..]

Hmmmm... autisten in deze reeks zijn ziek en eng. Interessante conclusie. Iedere maagd is een autist, wil je die ook nog even maken? Het dedain waarmee je spreekt over de minder gefortuneerden spreekt boekdelen. Succes is immers altijd een keuze.

Nee, na drie delen lees ik nog weinig bruikbare tips voor CRW (en anderen) anders dan werk aan jezelf en doe je best! Goedbedoeld, en ik ga uit van ieders goede intenties, maar realiseer je wel dat je van een hele andere plek komt. Zelfs diegenen die roepen dat ze vroeger 'net zo kansloos" waren.
Niks doen en afwachten dan maar he. Succes is misschien niet altijd een keuze, je kan de odds iig wel vergroten ja. 'Aan je zelf werken', is natuurlijk een advies wat heel breed is, maar sporten is zeker geen slecht advies. Goed voor testosteron en zelfvertrouwen.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_157221593
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:19 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Niks doen en afwachten dan maar he. Succes is misschien niet altijd een keuze, je kan de odds iig wel vergroten ja. 'Aan je zelf werken', is natuurlijk een advies wat heel breed is, maar sporten is zeker geen slecht advies. Goed voor testosteron en zelfvertrouwen.
Er is een aantal keer gevraagd om concrete voorbeelden van hun aanpak / benadering. Komt niets uit, het enige is meer gemekker dat alles al een keer gedaan is, geen dooddoeners nodig blablabla.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:58:51 #187
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157222138
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:40 schreef klassiek_1 het volgende:

[..]

Of aseksueel zijn .
En derhalve dus niet geschikt zijn voor het spel
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:01:21 #188
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157222175
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:49 schreef BeeGees het volgende:

[..]

De koude maanden komen er weer aan.
Mezelf weer drie maanden warmfappen ;(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:56:36 #189
16180 crew  CoolGuy
pi_157223205
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:43 schreef klassiek_1 het volgende:

[..]

Welke handicap?
De handicap die ik heb. Vergelijk het met hoe Lucille Werner loopt, alleen dan aan 1 been, en het is ook niet helemaal hoe Lucille loopt, maar dat is wel het makkelijkste voor je om een idee te krijgen zonder dat ik een hele lap tekst moet schrijven.
pi_157224952
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

De handicap die ik heb. Vergelijk het met hoe Lucille Werner loopt, alleen dan aan 1 been, en het is ook niet helemaal hoe Lucille loopt, maar dat is wel het makkelijkste voor je om een idee te krijgen zonder dat ik een hele lap tekst moet schrijven.
Ah, oke. Kan gebeuren.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:53:57 #191
16180 crew  CoolGuy
pi_157225298
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 16:34 schreef klassiek_1 het volgende:

[..]

Ah, oke. Kan gebeuren.
Nou, je zegt het treffend. Kan gebeuren *haalt schouders op*, en dóór met het leven. Dat moet je instelling zijn. Niet huilen "boehoehoe ik ben 20 cm korter dan het gemiddelde", wat ik hier voorbij zie komen.
pi_157225320
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 16:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, je zegt het treffend. Kan gebeuren *haalt schouders op*, en dóór met het leven. Dat moet je instelling zijn. Niet huilen "boehoehoe ik ben 20 cm korter dan het gemiddelde", wat ik hier voorbij zie komen.
Zeker, maar je gaat mij zeggen dat je je handicap tof vindt.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:01:34 #193
16180 crew  CoolGuy
pi_157225405
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 16:56 schreef klassiek_1 het volgende:

[..]

Zeker, maar je gaat mij zeggen dat je je handicap tof vindt.
Nee, dat ga ik ook niet zeggen. Kijk, had ik de keuze gehad, dan had ik er niet voor gekozen natuurlijk, dat is logisch, maar ik had de keuze niet, ik kreeg het gegeven.

Dan kan ik mezelf wel heel zielig gaan lopen vinden, en roepen dat vrouwen me om die reden niet willen, en die vrouwen zullen er vast zijn hoor, maar wat ik al eerder zei, ik heb, vanaf het moment dat ik de situatie echt volledig geaccepteerd heb, geen klagen over vrouwelijke aandacht.
pi_157225517
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, dat ga ik ook niet zeggen. Kijk, had ik de keuze gehad, dan had ik er niet voor gekozen natuurlijk, dat is logisch, maar ik had de keuze niet, ik kreeg het gegeven.

Dan kan ik mezelf wel heel zielig gaan lopen vinden, en roepen dat vrouwen me om die reden niet willen, en die vrouwen zullen er vast zijn hoor, maar wat ik al eerder zei, ik heb, vanaf het moment dat ik de situatie echt volledig geaccepteerd heb, geen klagen over vrouwelijke aandacht.
True, maar niet iedereen heeft die mentaliteit.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:08:37 #195
16180 crew  CoolGuy
pi_157225551
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:06 schreef klassiek_1 het volgende:

[..]

True, maar niet iedereen heeft die mentaliteit.
Die had ik ook niet. Jaren geleden. Als ik die mentaliteit nog steeds had gehad nu, dan zat ik nu w.s. in dezelfde situatie als veel lui die hier reageren.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:12:07 #196
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_157225609
Je hebt in Amsterdam een cursus hoe om te gaan met vrouwen en sexualiteit als je de cursus afrond mag je als diploma uitreiking neuken met je cursist.

Misschien iets voor ts ?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_157225614
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Die had ik ook niet. Jaren geleden. Als ik die mentaliteit nog steeds had gehad nu, dan zat ik nu w.s. in dezelfde situatie als veel lui die hier reageren.
Je weet niet alles van de mensen die hier reageren, misschien dat er wel hele verhalen achter zitten. Jij bent ook weer zo dat je oude onzekere mentaliteit terug te brengen, hoor. Iedereen is te maken en te breken.

Laten we een beetje compassie tonen voor elkaar.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:13:39 #198
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157225655
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:12 schreef klassiek_1 het volgende:

[..]

Je weet niet alles van de mensen die hier reageren, misschien dat er wel hele verhalen achter zitten. Jij bent ook weer zo dat je oude onzekere mentaliteit terug te brengen, hoor. Iedereen is te maken en te breken.

:')
pi_157225683
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:13 schreef Dven het volgende:

[..]

:')
Wat is er?
  Moderator zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:17:18 #200
16180 crew  CoolGuy
pi_157225732
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:12 schreef klassiek_1 het volgende:

[..]

Denk je dat? Ik denk dat namelijk niet :) jij weet namelijk ook niet alles van de mensen die hier reageren, dus ook niet van mij :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')