Weet ik. Maar iemand die flink introvert is zal nooit heel sociaal worden. Toch niet op een uitbundige manier. En wat is de beste manier om je vriendenkring uit te breiden en een relatie aan te knopen...?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:13 schreef miss_sly het volgende:
Ah, ik begrijp wat je bedoelt.
Toch is mijn eigen ervaring dat je dat ook wel deels kunt veranderen, hoor. Je kunt jezelf best dingen aanleren die je socialer maken en aansluiting geven. Waarmee ik niet wil zeggen dat je jezelf volledig kunt (of moet willen!) veranderen, maar sommige dingen kun je wel leren.
Wel ik ben dan ook niet gefrustreerd, en kan dan de haatdragende posts ook niet goed begrijpen. Ik snap echter wel hier en daar er wel iets van en daarom wou ik graag ff inhaken op het topic.quote:Jouw post heeft echt een heel andere toon dan die van sommige andere mannen/jongens in dit topic waarbij het met vrouwen niet zo soepel verloopt. Je klinkt niet verbitterd en boos en depressief en wanhopig, en dat maakt al een wereld van verschil.
En vergis je niet, je hebt soms echt, echt niet door wat een ander denkt. Ik heb me er echt regelmatig in vergist en dat dan uit het niets iemand ineens avances maakt, waarvan ik het nooit had verwacht.
In een notendop de reden waarom hij alleen is.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:13 schreef Sturmic het volgende:
I suddenly break down. I become incredibly emotionally unstable.
Is het ergens niet een logische reactie als je je door niemand gewenst of geliefd voelt, zowel op sociaal als romantisch vlak? Ik begrijp het gevoel wel, heb me ook een periode lang zo gevoeld. En er daarna wel alles aan gedaan om het te veranderen, dat wel. Maar het depressieve, eenzame gevoel van isolatie en gebrek aan perspectief is pijnlijk herkenbaar.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:36 schreef Gray het volgende:
[..]
In een notendop de reden waarom hij alleen is.
En dat is maar goed ook.
Mensen die niet alleen kunnen zijn, zijn altijd in slecht gezelschap.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is het ergens niet een logische reactie als je je door niemand gewenst of geliefd voelt, zowel op sociaal als romantisch vlak? Ik begrijp het gevoel wel, heb me ook een periode lang zo gevoeld. En er daarna wel alles aan gedaan om het te veranderen, dat wel. Maar het depressieve, eenzame gevoel van isolatie en gebrek aan perspectief is pijnlijk herkenbaar.
Denk dat mensen op die leeftijd nog denken/hopen dat het vanzelf goed komt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:29 schreef Broodjewasbeer het volgende:
[..]
Grappig om te zien dat jij je lengte als een nadeel ziet terwijl in de vorige topics veel geklaagd werd dat vrouwen juist op lange mannen vallen![]()
En zoals Sly al zei, het is verfrissend om iemand te zien die niet helemaal bitter en depressief is over zijn gebrek aan succes bij vrouwen. Ook al ben je nog relatief jong.
Wat boeit jou nou wat die knappe meisjes van je vinden. Zoek gewoon iemand uit je eigen omgeving/milieu.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 16:24 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik zou dan ook nooit de schuld op de dames steken zoals sommigen hier wel doen. Ik stond er altijd van te kijken waarom van die obvious foute types de knappe meisjes aantrekken, maar ik denk dat ik het beter snap nu. Het is gewoon leuk om met een 'spannend' en interessant persoon om te gaan.
Ja een grote lengte is aantrekkelijk zolang de rest mee in proportie is, hequote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:29 schreef Broodjewasbeer het volgende:
[..]
Grappig om te zien dat jij je lengte als een nadeel ziet terwijl in de vorige topics veel geklaagd werd dat vrouwen juist op lange mannen vallen![]()
En zoals Sly al zei, het is verfrissend om iemand te zien die niet helemaal bitter en depressief is over zijn gebrek aan succes bij vrouwen. Ook al ben je nog relatief jong.
Ik heb het niet enkel over de knappe dames. Ik zeg gewoon dat de 'foute' types vaak de knapste vriendinnen hebben. Dat is toch iets anders, hequote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:13 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Wat boeit jou nou wat die knappe meisjes van je vinden. Zoek gewoon iemand uit je eigen omgeving/milieu.
Ik kan mijzelf anders veel meer in de gedachtegang van hem vinden dan die van de "oudere" gasten met de soortgelijke problemen, en ik ben zelf ongeveer rond de leeftijd van TS.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:09 schreef Jaeger85 het volgende:
Denk dat mensen op die leeftijd nog denken/hopen dat het vanzelf goed komt.
Een vriend van mij is lang en redelijk skinny bij hem lijkt/is het ook niet allemaal proportioneel, en hij doet het meer dan prima bij de dames, dus ik zou proberen om je lengte niet als een nadeel te zien maar als een voordeel. En je kan altijd nog er aan werken door proberen aan te komen of te fitnessen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:14 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ja een grote lengte is aantrekkelijk zolang de rest mee in proportie is, he![]()
En ja zou maar erg zijn als ik nu al verbitterd zou zijn als 19-jarige. Ik hoop dat het alsnog helemaal goed komt, dan ga ik ook niet zo erg worden als sommigen in dit topic.
Relatie krijgen is niet zo lastig zolang je maar weet wat je te bieden hebt en wat je ervoor kan krijgen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:16 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik heb het niet enkel over de knappe dames. Ik zeg gewoon dat de 'foute' types vaak de knapste vriendinnen hebben. Dat is toch iets anders, he![]()
Ik ben overigens totaal niet kieskeurig, in die zin dat ik al een tijdje - zoals ik al zei in m'n post - niet op zoek ben naar een relatie. En vrienden kan je worden met iedereen, ook met het lelijkste meisje wat er rondloopt (niet dat er zoveel lelijke meiden van mijn leeftijd zijn trouwens, hoogstens minder aantrekkelijk, uitzonderingen daargelaten)
Daar ben ik me van bewust. Ik ga ervanuit dat die vriend van jou wel heel sociaal en grappig is, dus dat helpt ook al natuurlijk. Ik ben er al een tijdje van overtuigd dat uiterlijk niet de meest bepalende factor is... maar wel belangrijk als je niet heel sociaal/open/... bentquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:26 schreef Broodjewasbeer het volgende:
Een vriend van mij is lang en redelijk skinny bij hem lijkt/is het ook niet allemaal proportioneel, en hij doet het meer dan prima bij de dames, dus ik zou proberen om je lengte niet als een nadeel te zien maar als een voordeel. En je kan altijd nog er aan werken door proberen aan te komen of te fitnessen.
Niemand toont automatisch interesse in iemand die heel stil is of op de achtergrond blijft. Niet omdat ze je geen kans willen geven maar gewoon omdat je niet opvalt in de eerste plaats. Dus ik durf te zeggen dat ik denk dat dit statement niet klopt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:28 schreef wiskundenoob het volgende:
Relatie krijgen is niet zo lastig zolang je maar weet wat je te bieden hebt en wat je ervoor kan krijgen.
importbruidquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:36 schreef Lothiriel het volgende:
Niemand toont automatisch interesse in iemand die heel stil is of op de achtergrond blijft. Niet omdat ze je geen kans willen geven maar gewoon omdat je niet opvalt in de eerste plaats. Dus ik durf te zeggen dat ik denk dat dit statement niet klopt.
Ik kan goed alleen zijn, maar altijd alleen zijn is toch wel andere koek.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:07 schreef Gray het volgende:
[..]
Mensen die niet alleen kunnen zijn, zijn altijd in slecht gezelschap.
Gast...sorry hoor, maar je speelt gitaar...is dat in de zin van gevoelige liedjes kunnen spelen of is het meer op een gitaar hakken en dat muziek noemen a la death metal? want als jij gewone liedjes kunt spelen, dan heb je dus een major MAJOR troef in handen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:47 schreef Drieklank het volgende:
Oké, ik ga het nog een keer proberen. Waarom weet ik niet, of misschien wel: mijn handen doen pijn van een dag lang gitaarspelen. Een dagje vrij van werk en ik heb me goed vermaakt. Ik heb bewust genoten van iedere klinkende noot en de stilte ertussen. Ik ging zelfs naar buiten voor de warme najaarszon, de fluitende vogels en de spelende kinderen, vrij en onbezorgd zoals ik zou willen zijn. Wat kan het leven toch mooi zijn, ook als je alleen bent.
Ik zag ook een mooi stel lopen, eveneens genietende van deze prachtige herfst. Goed voor hen, ik knik en lach ze vriendelijk toe als we elkaar passeren en ik vervolg mijn weg. Wat ga ik eten vandaag? Het wordt plotseling koud, donker en grijs. Never mind, wat ga ik eten vand...een akelig gevoel zwelt op. Eten, wat...een mooie meid. Not a chance. Whatever, eten, eten, ik zal alleen blijven, nee, bijna bij de supermarkt. Vervallen in wanhoop en verdriet loop ik naar buiten met cola en chocolade, dat verdringt het knagende gevoel van leegte en verdriet en helpt me weer kalm te blijven.
Terug in de mancave met de rotzooi achter de kiezen denk ik: ik kan het wel, ik ga weer lekker sporten, muziekmaken, naar een concert... geen vriendin, geen probleem. Leven is awesome!
Enkele maanden ben ik de gelukkigste man op Aarde, maar een nieuwe aanleiding, een stilgevallen gesprek met een meisje, een nachtmerrie of zelfs maar een pauze om even na te denken en Pandora's doos opent zich opnieuw.
Als je zo makkelijk in wanhoop en verdriet vervalt, dan is het volgens Gray maar goed dat je alleen blijft. Want mensen die relaties krijgen, zijn gezonde stabiele mensen, zelfverzekerd en houden van zichzelf. Dat bewijst R&P elke dag opnieuw.
Mevrouw Orakel is zo'n sociale vlinder, dat ze niet beseft dat iemand als ik ook makkelijk wordt aangesproken door iedereen. Hele levensverhalen krijg ik te horen, maar zelf moet ik niet zeuren. Ik moet zeggen dat alles goed met mij gaat en positief blijven. Soms is IRL net FOK!
Als ik maandag later op mijn werk kom, denken mijn collega's weer dat ik nog even seks heb gehad met mijn weekendscharrel. Dat deden zij ook op mijn leeftijd. En ik zal weer bevestigend weer grijnzen, omdat ik mijn eenzaamheid niet kan delen.
Eenzaamheid is een erkent gezondheidsrisico. Je biologie verandert. Het corrodeert alles wat je nodig hebt om contact weer te maken.
Dit is mijn laatste poging om wat inlevingsvermogen bij te brengen. Maar ik zie het al voor me: haha, die autist geeft biologie de schuld. Wtf, verdrietig worden van een koppel, ga naar een psycholoog. Het is hier toch een 4-vwo klas. Daarom is deze post misschien meer voor Sturmic e.a. die zich hierin kunnen herkennen, wetende dat ze toch niet alleen zijn.
Als de meeste vrouwen geen enkel probleem hebben, om een date / relatie te krijgen, dan zullen er weinig zijn die dit zo zullen ervaren.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want jij denkt dat deze gevoelens voorbehouden zijn aan mannen? Er is geen vrouw in de wereld die dit ook zo voelt/ervaart?
Die gast is 19. Ik was op die leeftijd, ook totaal niet hoe ik nu ben.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah, ik begrijp wat je bedoelt.
Toch is mijn eigen ervaring dat je dat ook wel deels kunt veranderen, hoor. Je kunt jezelf best dingen aanleren die je socialer maken en aansluiting geven. Waarmee ik niet wil zeggen dat je jezelf volledig kunt (of moet willen!) veranderen, maar sommige dingen kun je wel leren.
[..]
Jouw post heeft echt een heel andere toon dan die van sommige andere mannen/jongens in dit topic waarbij het met vrouwen niet zo soepel verloopt. Je klinkt niet verbitterd en boos en depressief en wanhopig, en dat maakt al een wereld van verschil.
En vergis je niet, je hebt soms echt, echt niet door wat een ander denkt. Ik heb me er echt regelmatig in vergist en dat dan uit het niets iemand ineens avances maakt, waarvan ik het nooit had verwacht.
Gitaar kunnen spelen is alleen een troef als de persoon achter de gitaar ook een beetje leuk overkomt. Anders is het niet meer dan een leuke opener, of een manier om aanspraak te krijgen, maar haken mensen daarna alsnog af.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Gast...sorry hoor, maar je speelt gitaar...is dat in de zin van gevoelige liedjes kunnen spelen of is het meer op een gitaar hakken en dat muziek noemen a la death metal? want als jij gewone liedjes kunt spelen, dan heb je dus een major MAJOR troef in handen.
Realiseer je je dat wel? Ik kan je wel mijn verhaal vertellen (ik speel geen gitaar of welk instrument dan ook) en ik herken delen van je verhaal, want ik gaf het hebben van een handicap ook de schuld van alleen zijn, lang, lang geleden, maar als jij alleen maar wil horen dat je zielig bent en als je uit bent op alleen maar 'begrip' van mensen op een forum, dan begin ik er niet aan.
Susan Boyle. Alleen dan met 47 jaar destijds.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:58 schreef Red-Pill het volgende:
[..]
Als de meeste vrouwen geen enkel probleem hebben, om een date / relatie te krijgen, dan zullen er weinig zijn die dit zo zullen ervaren.
Als jij een vrouw kent, die jaren lang actie ondernam, afgewezen werd, nog nooit gedate had, een relatie had of nog nooit seks gehad en op haar 30ste psychisch hulp nodig had, dan laat het mij maar weten.
Is het probleem niet dat je op die manier enorm gesloten bent? Dat niemand jou kan leren kennen omdat je dat ook niet toelaat? Toen ik maagd was, compleet zonder ervaring, had ik ook zo'n schild, maar je komt veel verder door je kwetsbaar op te stellen bij de juiste personen. Als jij niets over jezelf deelt zal je nooit meer worden dan gewoon een collega, of een vage kennis.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:47 schreef Drieklank het volgende:
Mevrouw Orakel is zo'n sociale vlinder, dat ze niet beseft dat iemand als ik ook makkelijk wordt aangesproken door iedereen. Hele levensverhalen krijg ik te horen, maar zelf moet ik niet zeuren. Ik moet zeggen dat alles goed met mij gaat en positief blijven. Soms is IRL net FOK!
Als ik maandag later op mijn werk kom, denken mijn collega's weer dat ik nog even seks heb gehad met mijn weekendscharrel. Dat deden zij ook op mijn leeftijd. En ik zal weer bevestigend weer grijnzen, omdat ik mijn eenzaamheid niet kan delen.
Dat snap ik, maar het initiële contact is natuurlijk wel heel makkelijk gelegd hiermee.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Gitaar kunnen spelen is alleen een troef als de persoon achter de gitaar ook een beetje leuk overkomt. Anders is het niet meer dan een leuke opener, of een manier om aanspraak te krijgen, maar haken mensen daarna alsnog af.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik kan goed alleen zijn, maar altijd alleen zijn is toch wel andere koek.
Je bent een en al win vandaag. Een leuke jongen jongen die 3 akkoorden kan spelen is een pussyslayer. Een niet leuke jongen die beter kan spelen is een tryhard.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Gitaar kunnen spelen is alleen een troef als de persoon achter de gitaar ook een beetje leuk overkomt. Anders is het niet meer dan een leuke opener, of een manier om aanspraak te krijgen, maar haken mensen daarna alsnog af.
Vooral in de zomer.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 19:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar het initiële contact is natuurlijk wel heel makkelijk gelegd hiermee.
Ik begin me een klein beetje te storen aan je. Je lijkt ook wel echt alles negatief uit te willen leggen. Wat wil je nou eigenlijk bereiken? Het wordt een beetje een self fullfilling prophecy zo.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 19:06 schreef Drieklank het volgende:
[..]
[..]
Je bent een en al win vandaag. Een leuke jongen jongen die 3 akkoorden kan spelen is een pussyslayer. Een niet leuke jongen die beter kan spelen is een tryhard.
Vooral in een jeugdherberg. Ontzettend leuke jongens die met mee wilde spelen, terwijl de vrpuwen zo'n blik hadden van: try harder, loser. Aanrader voor homo's.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 19:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vooral in de zomer.In een parkje zitten spelen, voila.
Mijn hele punt is nu juist, en dat proberen al die andere zelfmedelijdende negatieve kut autisten ook al duidelijk te maken: we hebben, alles al gehoord, gezien, gelezen en uitgeprobeerd. We zijn al zo kritisch en streng voor onszelf. Ons hele leven lang. We zitten niet op betweters te wachten.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 19:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik begin me een klein beetje te storen aan je. Je lijkt ook wel echt alles negatief uit te willen leggen. Wat wil je nou eigenlijk bereiken? Het wordt een beetje een self fullfilling prophecy zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |