abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 29 oktober 2015 @ 18:21:00 #1
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157186475
Elke dinsdagavond 21:30 uur - RTL4.

De kredietcrisis raakt meer en meer mensen en een groeiend aantal gezinnen glijdt maandelijks verder in het rood. Een Dubbeltje Op Zijn Kant schiet te hulp. Niet door een zak geld op tafel te leggen, maar door gezamenlijk onder de loep te nemen hoe het zo ver heeft kunnen komen, wat de boosdoeners elke maand zijn en welke weg er bewandeld moet worden om weer uit het dal te komen.

Met John Williams en Annemarie van Gaal die de mensen toevallig en uiterst subtiel wijst op de website 'Sloop de Crisis.nl' :')
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
  donderdag 29 oktober 2015 @ 18:21:15 #2
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157186480
Ja hoi
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
  donderdag 29 oktober 2015 @ 18:32:09 #3
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_157186733
Patat friet, ja er is meer voor betaald dan ie nu waard is. Maar niet door mij, ik heb m gekregen. Maar dat was niet wat ik bedoelde in mijn eerste post daarover.

Ik bedoelde dat een auto niet perse een groot gat in je budget hoeft te slaan. Dat het ook voor veel minder kan dan 300e per maand.

Maar goed, zodra de dubbeltje op zn kant lui hun schuld hebben afbetaald, hebben ze 9 van de 10 keer budget genoeg om een auto te kunnen hebben. Zelfs met schuld vaak nog wel, als ze maar een kasboekje bijhouden.

En ja, zolang mn auto rijdt blijf ik erin rijden. Ik vind het wel ok zo.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 18:35:32 #4
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157186818
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 18:32 schreef Marrije het volgende:
Ik bedoelde dat een auto niet perse een groot gat in je budget hoeft te slaan. Dat het ook voor veel minder kan dan 300e per maand.
Als je alles meetelt, is substantieel <300 pm verdomde lastig. Ik bedoelde vooral dat de meeste mensen de kosten van hun auto flink onderschatten, en dat heel veel mensen financieel uit de shit zouden geraken als ze hun te dure auto weg zouden doen *O*
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
  † In Memoriam † donderdag 29 oktober 2015 @ 18:35:36 #5
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157186822
Dit stel zit, net als de stellen uit de meeste afleveringen, na een jaar net zo diep of dieper in de shit dan ze al zaten. Dat lijkt helaas wel genetisch bepaald. :)

Grappig dat e-On ook vermeld staat bij de 'sponsors' van sloopdecrisis.nl, volgens diverse publicaties meestal een van de duurdere stroomleveranciers. :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Cynix ® op 29-10-2015 18:48:08 ]
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_157186899
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 12:04 schreef xzaz het volgende:

[..]

Afschrijving :'), een auto gebruik je om te rijden; je moet er niet vanuit gaan dat je ook maar IETS terug krijgt van het geld wat hij kostte toen je hem kocht. Zeker bij auto's.
Dat is dan ook precies wat afschrijving betekent. Het feit dat de auto door gebruik minder waard wordt. Het is dus de aanschafprijs minus de evt. restwaarde. Je hebt destijds die auto gekocht voor een x bedrag, dat geld zie je (grotendeels) nooit meer terug, dus dat zijn je kosten qua afschrijving. En nee, afschrijven is NIET "sparen voor een nieuwe."
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_157186976
quote:
6s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 12:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, maar op een gegeven moment moet die auto wel vervangen worden en mensen die niet in één keer x duizend euro uit hun mauw kunnen schudden zullen dan toch voor vervanging moeten sparen. Dat valt ook onder afschrijving.
Nee, dat valt niet onder afschrijving. Ben ik de enige die op die dag heb opgelet tijdens de economieles, of wordt dat vak tegenwoordig niet meer onderwezen op de middelbare school? (En mouw is alleen met een a als je een kat bent).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 29 oktober 2015 @ 18:40:57 #8
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_157186977
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 18:35 schreef PatatFriet het volgende:

[..]

Als je alles meetelt, is substantieel <300 pm verdomde lastig. Ik bedoelde vooral dat de meeste mensen de kosten van hun auto flink onderschatten, en dat heel veel mensen financieel uit de shit zouden geraken als ze hun te dure auto weg zouden doen *O*
te duur, te veel noten op hun zang. Kan dus minder.
pi_157188157
quote:
99s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 18:35 schreef Cynix ® het volgende:
Dit stel zit, net als de stellen uit de meeste afleveringen, na een jaar net zo diep of dieper in de shit dan ze al zaten. Dat lijkt helaas wel genetisch bepaald. :)

Grappig dat e-On ook vermeld staat bij de 'sponsors' van sloopdecrisis.nl, volgens diverse publicaties meestal een van de duurdere stroomleveranciers. :)
Ik heb net een aanbieding gehad van sloopdecrisis en ze vermelden niet eens de tarieven (inclusief alles).... :')
Ik vraag me af of dat wel mag.
Ik heb het berekend wat de all-in prijs is en deze is 5-10% hoger dan bij nuon *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door sjorsie1982 op 29-10-2015 19:43:01 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157188207
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 18:35 schreef PatatFriet het volgende:

[..]

Als je alles meetelt, is substantieel <300 pm verdomde lastig. Ik bedoelde vooral dat de meeste mensen de kosten van hun auto flink onderschatten, en dat heel veel mensen financieel uit de shit zouden geraken als ze hun te dure auto weg zouden doen *O*
Ik zit de volgende autokosten per maand

150 euro voor reparaties en om een andere te kopen indien nodig
ongeveer 50 euro wegenbelasting
35 euro verzekering
125 euro benzine.

Dus de 300 is wel wat weinig.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 18:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, dat valt niet onder afschrijving. Ben ik de enige die op die dag heb opgelet tijdens de economieles, of wordt dat vak tegenwoordig niet meer onderwezen op de middelbare school? (En mouw is alleen met een a als je een kat bent).
Afschrijving is boekhoudkunde en gaat niet van je bankrekening af elke maand. Hoewel het wel autokosten zijn trouwens.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157188485
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 18:35 schreef PatatFriet het volgende:

[..]

Als je alles meetelt, is substantieel <300 pm verdomde lastig. Ik bedoelde vooral dat de meeste mensen de kosten van hun auto flink onderschatten, en dat heel veel mensen financieel uit de shit zouden geraken als ze hun te dure auto weg zouden doen *O*
Ik werk juist om dure auto's te kunnen rijden. Andere zaken boeien me niet.
pindazakje
  † In Memoriam † donderdag 29 oktober 2015 @ 19:43:47 #12
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157188570
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 19:40 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ik werk juist om dure auto's te kunnen rijden. Andere zaken boeien me niet.
Niks mis mee, ieder zijn plezier. Wel lastig als dat leidt tot 32.000 ¤ schuld. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_157188619
quote:
99s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 19:43 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Niks mis mee, ieder zijn plezier. Wel lastig als dat leidt tot 32.000 ¤ schuld. :)
Klopt, maar als het leidt tot schuld dan verdien je niet genoeg voor de auto die je rijdt.
Dat is sowieso not done.
pindazakje
  donderdag 29 oktober 2015 @ 22:13:45 #14
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157193529
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 19:40 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ik werk juist om dure auto's te kunnen rijden. Andere zaken boeien me niet.
Ik heb juist geen auto om niet zoveel te hoeven werken :D
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_157193703
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 22:13 schreef PatatFriet het volgende:

[..]

Ik heb juist geen auto om niet zoveel te hoeven werken :D
Als je geen luxe nodig hebt en niet graag werkt kun je er in dit land ook voor kiezen om van een uitkering rond te komen.
pindazakje
  donderdag 29 oktober 2015 @ 22:21:24 #16
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157193772
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:46:08 #17
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_157198254
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 18:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, dat valt niet onder afschrijving. Ben ik de enige die op die dag heb opgelet tijdens de economieles, of wordt dat vak tegenwoordig niet meer onderwezen op de middelbare school? (En mouw is alleen met een a als je een kat bent).
Of je het geld nou direct op tafel legt of boekhoudkundig elke maand afschrijft: Je bent het gewoon kwijt en het hoort bij de kosten van de auto en de kilometerprijs.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_157198393
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 19:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

Afschrijving is boekhoudkunde en gaat niet van je bankrekening af elke maand. Hoewel het wel autokosten zijn trouwens.
Dat maakt dat veel mensen het niet als kosten meenemen. Want je betaald het niet feitelijk elke maand.
pi_157198660
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 08:46 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Of je het geld nou direct op tafel legt of boekhoudkundig elke maand afschrijft: Je bent het gewoon kwijt en het hoort bij de kosten van de auto en de kilometerprijs.
Afschrijvingskosten horen inderdaad bij de kosten van een auto. Afschrijven is echter NIET sparen voor een nieuwe auto, want jouw huidige auto schrijft ook af als je niet van plan bent om ooit nog een nieuwe auto te kopen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:19:18 #20
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_157198742
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Afschrijvingskosten horen inderdaad bij de kosten van een auto. Afschrijven is echter NIET sparen voor een nieuwe auto, want jouw huidige auto schrijft ook af als je niet van plan bent om ooit nog een nieuwe auto te kopen.
klopt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_157198849
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 08:55 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Dat maakt dat veel mensen het niet als kosten meenemen. Want je betaald het niet feitelijk elke maand.
Klopt. Het is niet een bedrag waarvoor je elke maand een acceptgiro in de bus krijgt. Maar je hebt ooit die auto gekocht voor een bepaald bedrag, en aan het einde van de rit als je 'm weer verkoopt (of laat slopen) krijg je een veel lager bedrag terug. Het verschil tussen die bedragen zijn toch kosten die je gemaakt hebt. Alleen heb je die kosten al in feite gemaakt toen je de auto kocht, maar toen mocht je het niet opvoeren als kosten (aanschafkosten?) omdat het kopen van een auto boekhoudkundig niet als kosten wordt gezien.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:29:09 #22
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157198885
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Klopt. Het is niet een bedrag waarvoor je elke maand een acceptgiro in de bus krijgt.Maar je hebt ooit die auto gekocht voor een bepaald bedrag, en aan het einde van de rit als je 'm weer verkoopt (of laat slopen) krijg je een veel lager bedrag terug. Het verschil tussen die bedragen zijn toch kosten die je gemaakt hebt. Alleen heb je die kosten al in feite gemaakt toen je de auto kocht, maar toen mocht je het niet opvoeren als kosten (aanschafkosten?) omdat het kopen van een auto boekhoudkundig niet als kosten wordt gezien.
Nee dat zijn geen kosten.
pi_157198919
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:29 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nee dat zijn geen kosten.
Dat zijn wel degelijk kosten, namelijk afschrijvingskosten. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:31:35 #24
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157198931
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat zijn wel degelijk kosten, namelijk afschrijvingskosten. ;)
Als je er vanuit gaat dat je hem nog wilt verkopen.
pi_157199000
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:31 schreef xzaz het volgende:

[..]

Als je er vanuit gaat dat je hem nog wilt verkopen.
Je zult hoe dan ook niet eeuwig in die auto blijven rondrijden. Ook als je 'm niet verkoopt zal íe ooit eens naar de sloop moeten. Hoe dan ook: Het bedrag wat jij er ooit voor betaald hebt toen je 'm kocht, zul je (grotendeels) nooit meer terug zien. En het bedrag wat je nooit meer terugziet, dat is je afschrijving.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:38:28 #26
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157199051
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Je zult hoe dan ook niet eeuwig in die auto blijven rondrijden.
Dat is een aanname, ik rij in een Opel Corsa uit '96; rijdt prima.
quote:
Ook als je 'm niet verkoopt zal íe ooit eens naar de sloop moeten. Hoe dan ook: Het bedrag wat jij er ooit voor betaald hebt toen je 'm kocht, zul je (grotendeels) nooit meer terug zien. En het bedrag wat je nooit meer terugziet, dat is je afschrijving.
Ik hou afschrijving niet bij omdat ik het product al heb gekocht; waarom zou ik dat bij moeten houden in mijn financieel overzicht? Sterkere vraag; waarom wordt een afschrijving bijgehouden? Omdat men van het bedrag waarvan ze hem hebben gekocht een nieuwe willen kopen?
pi_157199459
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:38 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat is een aanname, ik rij in een Opel Corsa uit '96; rijdt prima.

[..]

Ik hou afschrijving niet bij omdat ik het product al heb gekocht; waarom zou ik dat bij moeten houden in mijn financieel overzicht? Sterkere vraag; waarom wordt een afschrijving bijgehouden? Omdat men van het bedrag waarvan ze hem hebben gekocht een nieuwe willen kopen?
Niets moet. Het is jouw administratie, doe ermee wat je wil. Je bent een particulier (neem ik aan) en geen bedrijf, dus er is geen accountant aan wie je straks een jaarverslag moet overleggen, of zoiets.

Ik heb alleen even uit willen leggen wat afschrijvingskosten precies inhouden, want daar leken wat misverstanden over te bestaan. Sommige mensen denken dat een auto alleen afschrijft als je 'm ooit wil verkopen, of ze denken dat het geld is wat je opzij zet voor de aanschaf van een nieuwe. Dat is allemaal niet waar.

Maar als jij in je administratie geen afschrijvingskosten wil opvoeren, geen probleem. Maar als je het wel doet, doe het dan goed, en weet wat het begrip inhoudt.

Want hoe je het ook wendt of keert, het zijn reële kosten. Je hebt immers ooit geld uitgegeven toen je de auto kocht. Als je geen maandelijkse afschrijving hanteert, en de auto oprijdt tot íe echt geen cent meer waar is, dan is je afschrijving gelijk aan de aanschafwaarde van de auto. En of je dat bedrag nu beetje bij beetje afboekt in je administratie onder het kopje "afschrijving" of je boekt het in 1x af bij de aanschaf van de auto (Opel Corsa: -/- EUR 3000,-) maakt niet uit. Je hebt hoe dan ook kosten van 3000 euro, en die moet je op enig moment in je administratie verwerken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:14:00 #28
3542 Gia
User under construction
pi_157200567
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 10:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Want hoe je het ook wendt of keert, het zijn reële kosten. Je hebt immers ooit geld uitgegeven toen je de auto kocht. Als je geen maandelijkse afschrijving hanteert, en de auto oprijdt tot íe echt geen cent meer waar is, dan is je afschrijving gelijk aan de aanschafwaarde van de auto. En of je dat bedrag nu beetje bij beetje afboekt in je administratie onder het kopje "afschrijving" of je boekt het in 1x af bij de aanschaf van de auto (Opel Corsa: -/- EUR 3000,-) maakt niet uit. Je hebt hoe dan ook kosten van 3000 euro, en die moet je op enig moment in je administratie verwerken.
Wat doe je met het geld dat de afschrijving groot is. Stel, je schrijft jaarlijks 500 euro af op je auto. Leg nou es uit wat er met die 500 euro gebeurt en waarom dat, voor particulieren, zo anders is dan sparen.

Kijk, een bedrijf voert dat op als bedrijfskosten en kan dit aftrekken van de belasting.
Als particulier kan dat niet, over het algemeen. Je moet dat geld, wil je na een x-aantal jaren een nieuwe auto kunnen kopen met inruil van de auto, wel ergens laten.
Met getallen in een huishoudboekje koop je geen auto, namelijk.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:59:57 #29
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157201435
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat doe je met het geld dat de afschrijving groot is. Stel, je schrijft jaarlijks 500 euro af op je auto. Leg nou es uit wat er met die 500 euro gebeurt en waarom dat, voor particulieren, zo anders is dan sparen
Sparen doe je imo om op lange termijn (tientallen jaren) je net worth te vergroten.
Als je iedere 5 jaar al je spaargeld weer uitgeeft aan een auto was je dus niet aan het 'sparen voor later' en was het geld dat je wegzette geen 'spaargeld' maar gewoon reserveringen voor een nieuwe auto (cq het van tevoren sparen voor de afschrijving van je toekomstige auto dus)

[ Bericht 3% gewijzigd door PatatFriet op 30-10-2015 12:14:50 ]
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:30:51 #30
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157203041
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:59 schreef PatatFriet het volgende:

[..]

Sparen doe je imo om op lange termijn (tientallen jaren) je net worth te vergroten.
Als je iedere 5 jaar al je spaargeld weer uitgeeft aan een auto was je dus niet aan het 'sparen voor later' en was het geld dat je wegzette geen 'spaargeld' maar gewoon reserveringen voor een nieuwe auto (cq het van tevoren sparen voor de afschrijving van je toekomstige auto dus)
Wat zeg je nu precies? Sparen doe je voor later? Voor een auto kan je niet sparen? Sparen is toch sowieso een reservering? Wat Gia zegt, wat doe je met het afgeschreven bedrag als consument. Je hebt je pinpas al door de pinautomaat gehaald en je geld is al afgeschreven. Welk zin heeft het dan om elk jaar ¤500,- af te schrijven aan je auto?
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:43:31 #31
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157203266
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 13:30 schreef xzaz het volgende:

Wat Gia zegt, wat doe je met het afgeschreven bedrag als consument.
Meerekenen als je je autokosten uitrekent, omdat afschrijving een belangrijk onderdeel is van de kosten van het hebben van een auto. Als je de afschrijving niet meetelt, weet je niet wat je auto je echt kost.

Als je ¤ 200 pm kwijt bent aan belasting en verzekering en benzine, en je zet 100pm opzij om te sparen voor een nieuwe, kost je auto je dus 300 per maand.

(waarbij ik afschrijven van de oude en reserveringen voor de nieuwe voor het gemak even aan elkaar gelijk stel)
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_157204217
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 13:43 schreef PatatFriet het volgende:
(waarbij ik afschrijven van de oude en reserveringen voor de nieuwe voor het gemak even aan elkaar gelijk stel)
En dat is precies wat de rest van de users in dit topic doet, maar daar ageer je tegen. Als particulier rekening houden met afschrijving is een spaarpotje bouwen om de auto te vervangen als dat nodig is. Verder heb je als particulier met afschrijving niets te maken.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:38:36 #33
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157204243
Ik ageer ertegen dat een auto als 'gratis' wordt gezien als er eenmaal voor betaald is :P
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
  Redactie Frontpage vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:53:09 #34
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_157204449
Wat een nepaflevering, ze hadden schulden ja geen problemen. Ja ze gaven geld uit als water maar ze hadden geen achterstanden en de schulden werden elke maand afgelost

Die flatscreen en visspullen werden bij de maanduitgaven gerekend maar aan het eind niet weer weggehaald
  Redactie Frontpage vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:54:51 #35
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_157204469
quote:
99s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 19:43 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Niks mis mee, ieder zijn plezier. Wel lastig als dat leidt tot 32.000 ¤ schuld. :)
Die schuld was 15k van hem uit zijn vorige relatie en 15k aan inrichten huis nieuwe relatie
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:28:03 #36
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_157205057
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 14:38 schreef PatatFriet het volgende:
Ik ageer ertegen dat een auto als 'gratis' wordt gezien als er eenmaal voor betaald is :P
nou nee, dan kun je wegenbelasting, verzekering en brandstofkosten opnemen in je vasten lasten. Onderhoudskosten ook.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:00:37 #37
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157205681
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 14:54 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Die schuld was 15k van hem uit zijn vorige relatie en 15k aan inrichten huis nieuwe relatie
30K schuld (niet zijnde hypotheek) is een hair on fire situatie en zolang je die schuld hebt kun je je geen frivoliteiten veroorloven *O*
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
  Redactie Frontpage vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:07:51 #38
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_157205817
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 16:00 schreef PatatFriet het volgende:

[..]

30K schuld (niet zijnde hypotheek) is een hair on fire situatie en zolang je die schuld hebt kun je je geen frivoliteiten veroorloven *O*
Ja maar een dubbeltje gaaat over mensen die in een uitzichtloze situatie zitten
Deze man verdient een goede boterham, allleen zn vrouw moest van dr luie reet. Maar die kreeg ook nog ww

Bij elkaar hadden ze 3000 netto op dat moment en belastingterugave was ook hoog. En geen achterlopende rekeningen. dus ze hadden gewoon geen problemen
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:14:20 #39
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157205918
Zij was het probleem :')

Ben benieuwd of hij of zij ze heeft opgegeven voor t programma :s)
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_157207464
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat doe je met het geld dat de afschrijving groot is. Stel, je schrijft jaarlijks 500 euro af op je auto. Leg nou es uit wat er met die 500 euro gebeurt en waarom dat, voor particulieren, zo anders is dan sparen.
Er gebeurt helemaal niets met die 500 euro. Je hebt geen 500 euro. Afschrijven is geen sparen voor een nieuwe, en je zet dus geen geld opzij. Waar het om gaat is dat jouw auto na een jaar 500 euro minder waard is. Je afvragen waar die 500 euro dan is gebleven is dus een tamelijk onzinnige vraag. Die 500 euro is gewoon een waardevermindering. Stel: Je hebt 1000 euro op een bankrekening, en de inflatie is 2%. Dan is over een jaar dat bedrag in feite nog maar 980 euro waard. Dan kun je ook niet aan de bank vragen waar ze die twee tientjes hebben gelaten. Die zijn gewoon verdwenen, foetsie, verdampt.
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 14:37 schreef Operc het volgende:

[..]

En dat is precies wat de rest van de users in dit topic doet, maar daar ageer je tegen. Als particulier rekening houden met afschrijving is een spaarpotje bouwen om de auto te vervangen als dat nodig is. Verder heb je als particulier met afschrijving niets te maken.
En dat is dus waar vrijwel iedereen in dit topic de mist ingaat. Wat jullie betitelen als afschrijven, is helemaal geen afschrijven. Afschrijven is puur het tot uitdrukking brengen van de waardevermindering van, in dit geval, een auto. Het zijn kosten, maar het zijn geen uitgaven. Je hoeft er dus ook geen geld voor opzij te zetten, want het is niet zo dat je elk jaar 500 euro afschrijvingskosten aan iemand moet betalen, alsof het de jaarlijkse energiekostennota betreft. Het is nu eenmaal zo dat afschrijvingskosten niet te vergelijken zijn met andere kostensoorten, en daarom is het voor veel mensen zo moeilijk te bevatten wat het eigenlijk is.

Ik denk dat je het nog het beste kunt vergelijken met inflatie, zoals in mijn eerdere voorbeeld.

De vraag is dus of je als particulier wel rekening moet houden met afschrijving, en of je ook elke maand een x bedrag aan afschrijving op bijv. je auto in de administratie moet opnemen. De eerste vraag zou ik met ja beantwoorden, de tweede met nee. Het is belangrijk om te beseffen dat een auto niet waardevast is, en een steeds lagere dagwaarde heeft, dus afschrijft. De meeste mensen die gewoon, net als ik, een eenvoudig kasboek bijhouden, in Excel of gewoon in een schriftje, zetten daar geen afschrijving in. Dat hoeft ook niet, omdat afschrijving boekhoudkundig niet in een kasboek thuishoort. Je koopt een auto van 5000 euro, dan schrijf je in je kasboek -/- 5000 euro en je zet erbij "aanschaf auto". Over 10 jaar is de auto kapot en verkoop je 'm aan een sloper voor 100 euro. Dan zet je in je kasboek + 100 euro "verkoop auto". That's it. Meer niet. De 4900 euro die je in de tussentijd bent kwijtgeraakt, dat is de afschrijving. Die hoef je dus niet expliciet te benoemen in je begroting of kasboek, zolang je maar beseft dat die 4900 euro de kosten waren voor het gedurende 10 jaar in bezit hebben van die auto (afgezien van de wegenbelasting, benzine en onderhoud).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_157207742
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 16:07 schreef SunChaser het volgende:
Ja maar een dubbeltje gaaat over mensen die in een uitzichtloze situatie zitten
Nee uitzichtloze situaties komen niet voor in het programma. De mensen moeten te helpen zijn, dus het is niet uitzichtloos. Daar wordt op gescreened en een groot gedeelte van de aanmeldingen komen niet in het programma omdat die mensen niet te helpen zijn. Met niet te helpen bedoel ik ook echt niet te helpen wat de mentaliteit ook is van die mensen.
Bijvoorbeeld mensen die niet in de wsnp kunnen of mogen komen en tonnen schuld hebben.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  † In Memoriam † vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:07:01 #42
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157209983
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 17:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
Nee uitzichtloze situaties komen niet voor in het programma. De mensen moeten te helpen zijn, dus het is niet uitzichtloos.
Nou, ze moeten vooral optisch te helpen zijn. Even snel wat onzinnige hobby's cancellen, iets persoonlijks (trouwjurk!) de deur uit voor de traantjes en niet te beroerd voor een tijdelijk baantje bij een van de sponsors. Dat zijn zo'n beetje de ingrediënten om mee te kunnen doen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:09:35 #43
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157210017
Het moet vooral leuke TV (met leedvermaak) opleveren. Een bijstandsmoeder met 3 kinderen die van 1100 euro moet leven, is dus ongeschikt.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:17:34 #44
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157210154
2 van de 3 kinderen aanbieden ter adoptie, moeder zoekt baantje op kinky.nl of sexjobs.nl, financiële problemen opgelost *O*
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:20:07 #45
3542 Gia
User under construction
pi_157210218
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:59 schreef PatatFriet het volgende:


Sparen doe je imo om op lange termijn (tientallen jaren) je net worth te vergroten.
Als je iedere 5 jaar al je spaargeld weer uitgeeft aan een auto was je dus niet aan het 'sparen voor later' en was het geld dat je wegzette geen 'spaargeld' maar gewoon reserveringen voor een nieuwe auto (cq het van tevoren sparen voor de afschrijving van je toekomstige auto dus)
Ik heb bij economie geleerd dat afschrijvingen bedrijfskosten zijn, die je (deels) van de belasting kunt aftrekken, om aan het eind van, bijvoorbeeld, de levensduur van je pc, een nieuwe pc te kunnen kopen.

Een particulier kan dit echter niet aftrekken, dus die kan rekening houden met de te verwachten levensduur van zijn pc, en daarvoor maandelijks geld opzij te zetten, zodat hij tzt een nieuwe kan kopen. In een huishoudboekje noteren dat dit bedrag de afschrijving is voor de pc, maar het vervolgens niet op een spaarrekening zetten, schiet natuurlijk niet op.

Of heb jij ergens een apart potje, of een aparte rekening voor je afschrijvingen?

Waarom is sparen in jouw ogen bedoeld voor over tientallen jaren?
Wij sparen maandelijks een vast x-bedrag voor het geval iets in huis het begeeft. Gebeurt dat niet, dan groeit de spaarrekening. En soms gaat er meer kapot in een jaar en dan slinkt dat. In het huishoudboekje staat dit x-bedrag als 'automatisch sparen'.
pi_157210510
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb bij economie geleerd dat afschrijvingen bedrijfskosten zijn, die je (deels) van de belasting kunt aftrekken, om aan het eind van, bijvoorbeeld, de levensduur van je pc, een nieuwe pc te kunnen kopen.

Een particulier kan dit echter niet aftrekken, dus die kan rekening houden met de te verwachten levensduur van zijn pc, en daarvoor maandelijks geld opzij te zetten, zodat hij tzt een nieuwe kan kopen. In een huishoudboekje noteren dat dit bedrag de afschrijving is voor de pc, maar het vervolgens niet op een spaarrekening zetten, schiet natuurlijk niet op.
Nee, nee, driewerf nee! Afschrijven is NIET sparen voor een nieuwe. Als je een product koopt dan heeft deze een bepaalde economische levensduur en................ach, laat ook maar zitten. Ik geef het op. :N

Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_157212660
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb bij economie geleerd dat afschrijvingen bedrijfskosten zijn, die je (deels) van de belasting kunt aftrekken, om aan het eind van, bijvoorbeeld, de levensduur van je pc, een nieuwe pc te kunnen kopen.

Een particulier kan dit echter niet aftrekken, dus die kan rekening houden met de te verwachten levensduur van zijn pc, en daarvoor maandelijks geld opzij te zetten, zodat hij tzt een nieuwe kan kopen. In een huishoudboekje noteren dat dit bedrag de afschrijving is voor de pc, maar het vervolgens niet op een spaarrekening zetten, schiet natuurlijk niet op.

Of heb jij ergens een apart potje, of een aparte rekening voor je afschrijvingen?

Waarom is sparen in jouw ogen bedoeld voor over tientallen jaren?
Wij sparen maandelijks een vast x-bedrag voor het geval iets in huis het begeeft. Gebeurt dat niet, dan groeit de spaarrekening. En soms gaat er meer kapot in een jaar en dan slinkt dat. In het huishoudboekje staat dit x-bedrag als 'automatisch sparen'.
Afschrijven heeft helemaal niks met sparen te maken. Het zijn kosten die je maakt door ze eerlijk te verdelen over de tijd dat je het bezit/gebruikt.

Bijvoorbeeld: als je een product koopt van 200 euro heb je 200 euro minder in je portemonnee maar in principe is het ook 200 euro waard dus ben je eigenlijk niks armer geworden. Het kost je pas geld als het product ouder wordt of gebruikt, je zal dus een methode moeten vinden die het waardeverlies zo eerlijk mogelijk verdeelt.
Als je van plan bent 300 dagen te doen met het product en inschat dat het dan nog voor 50 euro verkocht kan worden, heeft het je dus 200-50=150 euro gekost. Met 300 dagen is dat dan een afschrijving van 150 / 300 = 0,50 euro per dag.
Dit gaat dus ook zeker op voor een auto, iedere km die je erin rijdt wordt die iets minder waard.
&lt;a href="https://www.sousvidekenner.nl"&gt;Sous-vide koken&lt;/a&gt;
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:47:24 #48
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157213029
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 21:35 schreef gijoy het volgende:

[..]

Afschrijven heeft helemaal niks met sparen te maken. Het zijn kosten die je maakt door ze eerlijk te verdelen over de tijd dat je het bezit/gebruikt.

Bijvoorbeeld: als je een product koopt van 200 euro heb je 200 euro minder in je portemonnee maar in principe is het ook 200 euro waard dus ben je eigenlijk niks armer geworden. Het kost je pas geld als het product ouder wordt of gebruikt, je zal dus een methode moeten vinden die het waardeverlies zo eerlijk mogelijk verdeelt.
Als je van plan bent 300 dagen te doen met het product en inschat dat het dan nog voor 50 euro verkocht kan worden, heeft het je dus 200-50=150 euro gekost. Met 300 dagen is dat dan een afschrijving van 150 / 300 = 0,50 euro per dag.
Dit gaat dus ook zeker op voor een auto, iedere km die je erin rijdt wordt die iets minder waard.
Je hebt helemaal gelijk, maar hoever ga je daarin... Een laptop kost 700 euro, gaat vier jaar mee en kost dus ook 50 cent per dag, maar ken niet veel mensen die dat in het kasboek opnemen. Dan zou je ook de post kleding als afschrijving moeten boeken. Een onderbroek kost 2,50, kun je 100 keer dragen...dat is dus 2,5 cent per dag. :P
pi_157213829
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 21:47 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, maar hoever ga je daarin... Een laptop kost 700 euro, gaat vier jaar mee en kost dus ook 50 cent per dag, maar ken niet veel mensen die dat in het kasboek opnemen. Dan zou je ook de post kleding als afschrijving moeten boeken. Een onderbroek kost 2,50, kun je 100 keer dragen...dat is dus 2,5 cent per dag. :P
Kasboek zou sowieso niet de juiste plek zijn voor afschrijvingen ;)
Maar het werkt natuurlijk ook de andere kant op, denk bijvoorbeeld aan verzekering bij diefstal. Als je doet wat veel mensen hier doen en het gelijk als volledig kostenpost beschouwen, dan stel je eigenlijk dat het geen waarde meer heeft. Ik denk niet dat je het ermee eens bent als je verzekering die positie zou innemen.

Maar goed hoe praktisch is het.. persoonlijk hou ik ook geen rekening met afschrijving, mijn auto heb ik al zo lang dat de waarde is gelijk aan de slooppremie. Heeft de auto nog wel serieuze waarde bij verkoop dan zou ik er rekening mee houden.

Als je goed inzicht wilt hebben is het wel een goed idee trouwens om die laptop over 4 jaar te verdelen. Je hebt echt een veel beter overzicht van je financiën als zegt dat die je 175 euro per jaar kost ipv 1 jaar 700 en 3 jaar gratis.
&lt;a href="https://www.sousvidekenner.nl"&gt;Sous-vide koken&lt;/a&gt;
  † In Memoriam † vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:13:07 #50
43556 miss_dynastie
pi_157213944
Ik heb wel degelijk een vervangingsreserve waar ik iedere maand voor spaar. Voor dingen van boven de paar honderd euro. Dus bijv. wel voor de wasmachine of vacumeermachine, maar niet voor de frituurpan of grill.
pi_157214131
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 17:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En dat is dus waar vrijwel iedereen in dit topic de mist ingaat. Wat jullie betitelen als afschrijven, is helemaal geen afschrijven. Afschrijven is puur het tot uitdrukking brengen van de waardevermindering van, in dit geval, een auto. Het zijn kosten, maar het zijn geen uitgaven. Je hoeft er dus ook geen geld voor opzij te zetten, want het is niet zo dat je elk jaar 500 euro afschrijvingskosten aan iemand moet betalen, alsof het de jaarlijkse energiekostennota betreft. Het is nu eenmaal zo dat afschrijvingskosten niet te vergelijken zijn met andere kostensoorten, en daarom is het voor veel mensen zo moeilijk te bevatten wat het eigenlijk is.

Ik denk dat je het nog het beste kunt vergelijken met inflatie, zoals in mijn eerdere voorbeeld.

De vraag is dus of je als particulier wel rekening moet houden met afschrijving, en of je ook elke maand een x bedrag aan afschrijving op bijv. je auto in de administratie moet opnemen. De eerste vraag zou ik met ja beantwoorden, de tweede met nee. Het is belangrijk om te beseffen dat een auto niet waardevast is, en een steeds lagere dagwaarde heeft, dus afschrijft. De meeste mensen die gewoon, net als ik, een eenvoudig kasboek bijhouden, in Excel of gewoon in een schriftje, zetten daar geen afschrijving in. Dat hoeft ook niet, omdat afschrijving boekhoudkundig niet in een kasboek thuishoort. Je koopt een auto van 5000 euro, dan schrijf je in je kasboek -/- 5000 euro en je zet erbij "aanschaf auto". Over 10 jaar is de auto kapot en verkoop je 'm aan een sloper voor 100 euro. Dan zet je in je kasboek + 100 euro "verkoop auto". That's it. Meer niet. De 4900 euro die je in de tussentijd bent kwijtgeraakt, dat is de afschrijving. Die hoef je dus niet expliciet te benoemen in je begroting of kasboek, zolang je maar beseft dat die 4900 euro de kosten waren voor het gedurende 10 jaar in bezit hebben van die auto (afgezien van de wegenbelasting, benzine en onderhoud).
Waar jij de mist in gaat is dat je weigert te zien wat mensen bedoelen als ze het over afschrijving hebben. Volgens de strikte definitie in economieboeken heb je gelijk, maar er is ook nog zoiets als de praktijk. Een parallel is bijvoorbeeld of iemand schuldig is aan een misdrijf, de juridische schuld (kan het bewezen worden?) is heel anders dan de maatschappelijke (heeft hij het nou gedaan of niet?) vraag. Als particulieren het hebben over afschrijven bedoelen ze in de meeste gevallen dat je spaart voor het vervangen van een product. Of ze dat dan officieel anders moeten noemen doet er niet toe, want mensen gaan er vanuit dat je begrijpt wat ze bedoelen. :)
pi_157215183
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 22:19 schreef Operc het volgende:

[..]

Waar jij de mist in gaat is dat je weigert te zien wat mensen bedoelen als ze het over afschrijving hebben. Volgens de strikte definitie in economieboeken heb je gelijk, maar er is ook nog zoiets als de praktijk. Een parallel is bijvoorbeeld of iemand schuldig is aan een misdrijf, de juridische schuld (kan het bewezen worden?) is heel anders dan de maatschappelijke (heeft hij het nou gedaan of niet?) vraag. Als particulieren het hebben over afschrijven bedoelen ze in de meeste gevallen dat je spaart voor het vervangen van een product. Of ze dat dan officieel anders moeten noemen doet er niet toe, want mensen gaan er vanuit dat je begrijpt wat ze bedoelen. :)
Dat doet er wel degelijk toe, want deze hele discussie ontstond nu juist DOORDAT sommige mensen het woord afschrijving verkeerd gebruiken, want daardoor zie je hier misverstanden ontstaan. Het argument "je begrijp toch wat ik bedoel" gaat dus niet op in dit geval. Want als je afschrijven ziet als sparen voor een nieuwe, dan betekent dat ook dat jouw huidige auto ineens geen afschrijvingskosten meer heeft als je besloten hebt geen nieuwe meer te kopen als deze kapot is. Of je ziet dat mensen zich gaan afvragen waar dat geld dan blijft wat je elke maand afschrijft.

Er is maar 1 juiste definitie van het begrip afschrijven, en dat mensen er in de praktijk soms ook wel eens wat anders mee bedoelen, betekent niet dat de definitie ineens veranderd is. Veel mensen noemen een snelheidsmeter een kilometerteller, maar dat betekent niet ineens dat die dingen hetzelfde zijn.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_157215419
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 22:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Veel mensen noemen een snelheidsmeter een kilometerteller, maar dat betekent niet ineens dat die dingen hetzelfde zijn.
Prima voorbeeld. :Y Het punt is dus dat als iemand het heeft over een kilometerteller, de kans groot is dat hij eigenlijk zijn snelheidsmeter bedoelt. Dan kun je als een robot de tekst analyseren en stellen dat hij vast en zeker zijn kilometerteller bedoelt, want anders had hij wel het woord snelheidsmeter gebruikt, maar dan is de kans groot dat je de verkeerde conclusie trekt. Het heeft geen enkele zin mensen te houden aan hun precieze woordkeuze, het gaat erom dat je begrijpt wat iemand bedoelt. En dus zul je als Henk en Ingrid het hebben over afschrijving dat anders op moeten vatten dan als een econoom dat woord gebruikt.
pi_157216031
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 22:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Er is maar 1 juiste definitie van het begrip afschrijven
Dit dus. 14.gif

Afschrijven is het te bewerken materiaal door middel van een kraspen of schrapijzer aantekenen, om aan te duiden waar en in welke vorm het moet worden bewerkt.
pindazakje
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 23:38:43 #55
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157216323
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_157221523
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:07 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Nou, ze moeten vooral optisch te helpen zijn. Even snel wat onzinnige hobby's cancellen, iets persoonlijks (trouwjurk!) de deur uit voor de traantjes en niet te beroerd voor een tijdelijk baantje bij een van de sponsors. Dat zijn zo'n beetje de ingrediënten om mee te kunnen doen.
De drie actiepunten zijn ook altijd dezelfde punten, dat scenario kunnen ze net zo goed weglaten. Vroeger was er nog wel wat variatie in, maar de afgelopen paar seizoenen niet meer.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157221581
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:20 schreef Gia het volgende:
Ik heb bij economie geleerd dat afschrijvingen bedrijfskosten zijn, die je (deels) van de belasting kunt aftrekken, om aan het eind van, bijvoorbeeld, de levensduur van je pc, een nieuwe pc te kunnen kopen.
Ik heb geleerd dat een bedrijf voor een investering een lening afsluit. Afschrijvingen staan alleen op de balans en er wordt dus geen liquiditeit opzij gezet. Het telt alleen mee met het eigen vermogen (want dit is bezit-verplichtingen), dus de winst of verlies elk jaar.
Bezit wordt minder (=afschrijving) en verplichtingen kan minder worden (=aflossen lening of niet). Vaak worden leningen afgelost bij een grote herfinanciering.
Van de belasting aftrekken is mogelijk, tevens kan je versneld dingen afschrijven wat fiscaal gunstig is. Daarom zijn er ook twee boekhoudingen. 1 voor de belasting (=winst minimaliseren) en 1 voor aandeelhouders (=winst maximaliseren).
Voor een particulier is dit alleen rompslomp en dient het geen nut om dit bij te houden. Om die reden hou ik mijn afschrijving van mijn auto (of elk ander apparaat zoals een bank, pc, kleding of wasmachine) niet bij en weet ik niet hoeveel dit is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 22:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Of je ziet dat mensen zich gaan afvragen waar dat geld dan blijft wat je elke maand afschrijft.
Deze heb ik al heel vaak gehoord *O*
Afschrijvingen zijn alleen het veranderen van een getal op papier en dat getal zou dan je vermogen moeten voorstellen. Meer is het niet. Let op: geld is vermogen, maar vermogen is bijna nooit geld, maar bezit uitgedrukt in geld.

[ Bericht 6% gewijzigd door sjorsie1982 op 31-10-2015 13:37:52 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157224964
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:05 schreef Operc het volgende:

[..]

Prima voorbeeld. :Y Het punt is dus dat als iemand het heeft over een kilometerteller, de kans groot is dat hij eigenlijk zijn snelheidsmeter bedoelt. Dan kun je als een robot de tekst analyseren en stellen dat hij vast en zeker zijn kilometerteller bedoelt, want anders had hij wel het woord snelheidsmeter gebruikt, maar dan is de kans groot dat je de verkeerde conclusie trekt. Het heeft geen enkele zin mensen te houden aan hun precieze woordkeuze, het gaat erom dat je begrijpt wat iemand bedoelt. En dus zul je als Henk en Ingrid het hebben over afschrijving dat anders op moeten vatten dan als een econoom dat woord gebruikt.
Het verschil is echter, en daar ga jij nu aan voorbij, dat het verkeerd gebruik van de term afschrijven in dit geval leidt tot verwarring. Jouw stelling dat iedereen toch begrijpt wat er bedoeld wordt, is dus fout. Als afschrijven voor iedereen een eenduidig begrip zou zijn waarvan de betekenis voor iedereen hetzelfde was, dan hadden we niet al pagina's lang een discussie gehad over "waar het afgeschreven geld dan is gebleven" en of afschrijven nu wel of niet hetzelfde is als sparen.
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:27 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dit dus. [ afbeelding ]

Afschrijven is het te bewerken materiaal door middel van een kraspen of schrapijzer aantekenen, om aan te duiden waar en in welke vorm het moet worden bewerkt.
En als je bij PostNL werkt is afschrijven het door middel van een herstel/retoursticker verwerken van verkeerd gesorteerde, verkeerd geadresseerde dan wel onbestelbare poststukken.

Ik bedoelde uiteraard te zeggen: Wanneer het gaat om het bijhouden van een financiële administratie, is er maar 1 juiste definitie van het begrip afschrijven.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_157225100
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het verschil is echter, en daar ga jij nu aan voorbij, dat het verkeerd gebruik van de term afschrijven in dit geval leidt tot verwarring. Jouw stelling dat iedereen toch begrijpt wat er bedoeld wordt, is dus fout. Als afschrijven voor iedereen een eenduidig begrip zou zijn waarvan de betekenis voor iedereen hetzelfde was, dan hadden we niet al pagina's lang een discussie gehad over "waar het afgeschreven geld dan is gebleven" en of afschrijven nu wel of niet hetzelfde is als sparen.

[..]

En als je bij PostNL werkt is afschrijven het door middel van een herstel/retoursticker verwerken van verkeerd gesorteerde, verkeerd geadresseerde dan wel onbestelbare poststukken.

Ik bedoelde uiteraard te zeggen: Wanneer het gaat om het bijhouden van een financiële administratie, is er maar 1 juiste definitie van het begrip afschrijven.
Man kap toch eens met deze mierenneukerij :') godver. boekhoudkundig heb je gelijk, in de praktijk loop je nu gewoon door te draven.

Als we spreken over afschrijven op een auto betekent dat in de regel het geld dat je opzij moet zetten om auto te blijven rijden.

Dat betekent dus of afschrijven op het geld dat je in je huidige auto hebt gestoken of over geld dat je moet sparen om de auto te vervangen als dat nodig is. In beide gevallen gaat het om het kunnen blijven autorijden.

Geldt net zo goed voor een wasmachine, televisie, koelkast etc.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  † In Memoriam † zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:44:12 #60
43556 miss_dynastie
pi_157225123
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb geleerd dat een bedrijf voor een investering een lening afsluit. Afschrijvingen staan alleen op de balans en er wordt dus geen liquiditeit opzij gezet. Het telt alleen mee met het eigen vermogen (want dit is bezit-verplichtingen), dus de winst of verlies elk jaar.
Bezit wordt minder (=afschrijving) en verplichtingen kan minder worden (=aflossen lening of niet). Vaak worden leningen afgelost bij een grote herfinanciering.
Van de belasting aftrekken is mogelijk, tevens kan je versneld dingen afschrijven wat fiscaal gunstig is. Daarom zijn er ook twee boekhoudingen. 1 voor de belasting (=winst minimaliseren) en 1 voor aandeelhouders (=winst maximaliseren).
Voor een particulier is dit alleen rompslomp en dient het geen nut om dit bij te houden. Om die reden hou ik mijn afschrijving van mijn auto (of elk ander apparaat zoals een bank, pc, kleding of wasmachine) niet bij en weet ik niet hoeveel dit is.

[..]

Deze heb ik al heel vaak gehoord *O*
Afschrijvingen zijn alleen het veranderen van een getal op papier en dat getal zou dan je vermogen moeten voorstellen. Meer is het niet. Let op: geld is vermogen, maar vermogen is bijna nooit geld, maar bezit uitgedrukt in geld.
Waarom zou je voor een investering een lening af moeten sluiten :? Een investering is een uitgave die niet in een keer ten laste van de winst mag worden gebracht, punt. Dat mag je ook gewoon met eigen geld betalen.
pi_157225554
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Als afschrijven voor iedereen een eenduidig begrip zou zijn waarvan de betekenis voor iedereen hetzelfde was, dan hadden we niet al pagina's lang een discussie gehad over "waar het afgeschreven geld dan is gebleven" en of afschrijven nu wel of niet hetzelfde is als sparen.
Die is er eigenlijk ook niet. Alleen is er een discussie over of sparen voor een nieuwe auto onderdeel moet zijn van de maandelijkse kosten van een auto. Sommige noemen dat afschrijving, anderen niet, maar eigenlijk ben jij de enige die daarover loopt te zeiken.

Verder sluit ik me bij onderstaande post aan en laat ik het hierbij, want we komen geen steek verder.

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 16:43 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Man kap toch eens met deze mierenneukerij :') godver. boekhoudkundig heb je gelijk, in de praktijk loop je nu gewoon door te draven.

Als we spreken over afschrijven op een auto betekent dat in de regel het geld dat je opzij moet zetten om auto te blijven rijden.

Dat betekent dus of afschrijven op het geld dat je in je huidige auto hebt gestoken of over geld dat je moet sparen om de auto te vervangen als dat nodig is. In beide gevallen gaat het om het kunnen blijven autorijden.

Geldt net zo goed voor een wasmachine, televisie, koelkast etc.
pi_157225670
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 16:43 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Als we spreken over afschrijven op een auto betekent dat in de regel het geld dat je opzij moet zetten om auto te blijven rijden.
Als dat in de regel inderdaad ermee bedoeld wordt, hoe komt het dan dat er zoveel onduidelijkheid en spraakverwarring ontstaan is in dit topic omtrent het begrip afschrijven?

Maar goed, laten we er for the sake of argument vanuit gaan dat jij gelijk hebt. Dan roept dat meteen de volgende vragen op.

#) Als ik als mijn huidige auto kapot is, geen nieuwe meer wil kopen, betekent dat dan dat mijn huidige auto niet meer afschrijft? Waarom (niet)?

#) Als ik nu geen auto heb, maar er wel graag eentje wil, en daar nu alvast maandelijks geld voor opzij zet, waar wordt dat geld dan op afgeschreven?

#) Geld wat je opzij zet voor onderhoud en reparaties aan je auto, is ook geld wat je opzij zet om auto te kunnen blijven rijden. Zijn onderhoudskosten volgens jou dan dus ook afschrijvingskosten?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_157226035
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 16:44 schreef miss_dynastie het volgende:
Waarom zou je voor een investering een lening af moeten sluiten :? Een investering is een uitgave die niet in een keer ten laste van de winst mag worden gebracht, punt. Dat mag je ook gewoon met eigen geld betalen.
Mag ook, gebeurt alleen niet vaak.
Ik snap je bedoeling met winst niet, wat je geeft liquiditeit uit en krijgt er bezit voor terug. Het eigen vermogen blijft dus nagenoeg gelijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157226120
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Maar goed, laten we er for the sake of argument vanuit gaan dat jij gelijk hebt. Dan roept dat meteen de volgende vragen op.
In theorie klopt die betekenis dus ook niet en is het gewoon boekhoudkundig. Dat sommige mensen aan afschrijving een andere betekenis geven en aan jouw opmerkingen lak hebben maakt de algemene definitie van afschrijving niet anders. Dit is ook precies te reden dat afschrijvingen voor particulieren totaal onnodig is.
Dat sommige mensen de term afschrijving gebruiken voor een ander doel moeten die mensen zelf weten.
Jij hebt gelijk, afschrijving is boekhoudkundig maar sommige mensen gebruiken dat om een andere auto te kopen na einde levensduur.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157226129
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als dat in de regel inderdaad ermee bedoeld wordt, hoe komt het dan dat er zoveel onduidelijkheid en spraakverwarring ontstaan is in dit topic omtrent het begrip afschrijven?

Maar goed, laten we er for the sake of argument vanuit gaan dat jij gelijk hebt. Dan roept dat meteen de volgende vragen op.

#) Als ik als mijn huidige auto kapot is, geen nieuwe meer wil kopen, betekent dat dan dat mijn huidige auto niet meer afschrijft? Waarom (niet)?
Omdat je geen geld meer opzij hoeft te zetten om een andere te kopen, dat geld wat er nu in zit ben je al kwijt. Je moet het echter wel in de kmprijs meerekenen. Het geld zit er immers in.


quote:
#) Als ik nu geen auto heb, maar er wel graag eentje wil, en daar nu alvast maandelijks geld voor opzij zet, waar wordt dat geld dan op afgeschreven?
Nergens op, dat is geld wat je in je kmprijs moet stoppen.

quote:
#) Geld wat je opzij zet voor onderhoud en reparaties aan je auto, is ook geld wat je opzij zet om auto te kunnen blijven rijden. Zijn onderhoudskosten volgens jou dan dus ook afschrijvingskosten?
Nee, wel autokosten en dienen in je kmprijs te zitten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Metro2005 op 31-10-2015 17:55:07 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_157226949
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:35 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Omdat je geen geld meer opzij hoeft te zetten om een andere te kopen, dat geld wat er nu in zit ben je al kwijt. Je moet het echter wel in de kmprijs meerekenen. Het geld zit er immers in.
Creatief bedacht, maar volkomen inconsequent. Het sparen voor deze laatste auto rekende je toch al tot de afschrijvingskosten van je vorige auto? En als je dan van het gespaarde geld een nieuwe auto koopt, reken je de aanschaf ook nog eens mee in de km.kosten van deze nieuwe auto! Dan reken je deze kosten toch dubbel?
quote:
[..]

Nergens op, dat is geld wat je in je kmprijs moet stoppen.

[..]

Wederom totaal niet consequent. De ene keer zitten bij jou de aanschafkosten van de auto verwerkt in de kilometerkosten van diezelfde auto, de andere keer zitten ze verwerkt in de afschrijvingskosten van je vorige auto. En in sommige gevallen (zie eerste quote) doe je het zelfs allebei.

Zo zie je je maar tot wat voor rare reken- en redenatiefouten die "Henk en Ingrid - definitie" van afschrijven met zich meebrengt. Je raakt verstrikt in je eigen verhaal.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_157227020
Schopje WGR of zo? :O
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_157227031
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Creatief bedacht, maar volkomen inconsequent. Het sparen voor deze laatste auto rekende je toch al tot de afschrijvingskosten van je vorige auto? En als je dan van het gespaarde geld een nieuwe auto koopt, reken je de aanschaf ook nog eens mee in de km.kosten van deze nieuwe auto! Dan reken je deze kosten toch dubbel?

[..]

Wederom totaal niet consequent. De ene keer zitten bij jou de aanschafkosten van de auto verwerkt in de kilometerkosten van diezelfde auto, de andere keer zitten ze verwerkt in de afschrijvingskosten van je vorige auto. En in sommige gevallen (zie eerste quote) doe je het zelfs allebei.

Zo zie je je maar tot wat voor rare reken- en redenatiefouten die "Henk en Ingrid - definitie" van afschrijven met zich meebrengt. Je raakt verstrikt in je eigen verhaal.
Helemaal niet, man zeik toch niet zo :') jezus christus. Je betaald per kilometer een prijs om je auto te kunnen vervangen, dat noemt men in de volksmond afschrijving. Of dat volgens jouw
autistische woordenboek 100% accuraat is is onbelangrijk.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_157227316
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:20 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Helemaal niet, man zeik toch niet zo :') jezus christus. Je betaald per kilometer een prijs om je auto te kunnen vervangen, dat noemt men in de volksmond afschrijving. Of dat volgens jouw
autistische woordenboek 100% accuraat is is onbelangrijk.
Wat weet jij nou van geld, jij was toch diegene die op armoedegrens leefde?
pindazakje
pi_157227399
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:20 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Helemaal niet, man zeik toch niet zo :') jezus christus. Je betaald per kilometer een prijs om je auto te kunnen vervangen, dat noemt men in de volksmond afschrijving. Of dat volgens jouw
autistische woordenboek 100% accuraat is is onbelangrijk.
Dat begrijp ik best, maar zelfs als ik de officiële economische definitie van afschrijven gewoon helemaal vergeet, en gewoon jouw definitie ga aanhangen (plus de bijbehorende door jou gegeven uitleg), dan leidt dat onherroepelijk tot denkfouten, rekenfouten en dubbeltellingen. Dat is wat ik je probeer uit te leggen.

Stel dat de laatste auto die je ooit zult kopen 10.000 euro kost. Die kosten reken jij bij de kilometerprijs van diezelfde auto. Maar die 10.000 euro moest je eerst bij elkaar sparen. En dat gespaarde geld heb jij ook al gerekend tot de afschrijvingskosten van je een-na-laatste auto (afschrijven is immers sparen voor een nieuwe). Zodoende kost die laatste auto jou ineens geen 10.000 maar 20.000 euro. En dan hoop ik maar dat je 'm via een overschrijving betaalt en die 10.000 euro niet ergens uit de muur gaat trekken, want ik acht je er toe in staat om dat ook nog eens als 10.000 euro pinkosten te zien. Dan kost die auto ineens 30.000 euro. ;)

quote:
10s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:34 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Wat weet jij nou van geld, jij was toch diegene die op armoedegrens leefde?
Hij is twee keer zo rijk als íe denkt, maar omdat ie al z'n kosten dubbel telt lijkt íe veel armer. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_157227617
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:34 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Wat weet jij nou van geld, jij was toch diegene die op armoedegrens leefde?
Ik? Nou nee. :?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_157227683
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:48 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik? Nou nee. :?
Dan ben ik in de war met een ander.
pindazakje
pi_157227712
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat begrijp ik best, maar zelfs als ik de officiële economische definitie van afschrijven gewoon helemaal vergeet, en gewoon jouw definitie ga aanhangen (plus de bijbehorende door jou gegeven uitleg), dan leidt dat onherroepelijk tot denkfouten, rekenfouten en dubbeltellingen. Dat is wat ik je probeer uit te leggen.

Stel dat de laatste auto die je ooit zult kopen 10.000 euro kost. Die kosten reken jij bij de kilometerprijs van diezelfde auto. Maar die 10.000 euro moest je eerst bij elkaar sparen. En dat gespaarde geld heb jij ook al gerekend tot de afschrijvingskosten van je een-na-laatste auto (afschrijven is immers sparen voor een nieuwe). Zodoende kost die laatste auto jou ineens geen 10.000 maar 20.000 euro. En dan hoop ik maar dat je 'm via een overschrijving betaalt en die 10.000 euro niet ergens uit de muur gaat trekken, want ik acht je er toe in staat om dat ook nog eens als 10.000 euro pinkosten te zien. Dan kost die auto ineens 30.000 euro. ;)

Je hebt gelijk en ja dat heb ik al 3x gezegd maar je blijft doorzaniken over de definitie terwijl dat in de praktijk weinig uitmaakt als je volgende auto elke keer even duur is of je nou de afschrijving rekent of de vervaningswaarde.

Iedereen die zijn basisschool heeft afgemaakt kan zijn kmprijs berekenen en daar hoort afschrijving idd bij.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_157227852
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:53 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk en ja dat heb ik al 3x gezegd maar je blijft doorzaniken over de definitie terwijl dat in de praktijk weinig uitmaakt als je volgende auto elke keer even duur is of je nou de afschrijving rekent of de vervaningswaarde.

Iedereen die zijn basisschool heeft afgemaakt kan zijn kmprijs berekenen en daar hoort afschrijving idd bij.
VERGEET MIJN DEFINITIE! Ik wil best jouw definitie aanhangen, maar waar je niet op in gaat is op de reken- en redenatiefouten die dat tot gevolg heeft. Het zal mij een worst wezen wat volgens jou afschrijvingskosten zijn, zolang je elke kostensoort maar 1x doorberekent. En daar gaat het dus mis bij jou. Als het sparen voor een nieuwe auto volgens jou kosten zijn, kun je de AANSCHAF van die auto met het gespaarde geld niet OOK nog eens als kosten zien, want dan tel je dubbel. Dat probeer ik je duidelijk te maken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_157227878
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

VERGEET MIJN DEFINITIE! Ik wil best jouw definitie aanhangen, maar waar je niet op in gaat is op de reken- en redenatiefouten die dat tot gevolg heeft. Het zal mij een worst wezen wat volgens jou afschrijvingskosten zijn, zolang je elke kostensoort maar 1x doorberekent. En daar gaat het dus mis bij jou. Als het sparen voor een nieuwe auto volgens jou kosten zijn, kun je de AANSCHAF van die auto met het gespaarde geld niet OOK nog eens als kosten zien, want dan tel je dubbel. Dat probeer ik je duidelijk te maken.
En daar heb je gelijk in maar lijkt me zó voor de hand liggend...
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_157229459
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:59 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

En daar heb je gelijk in maar lijkt me zó voor de hand liggend...
Alt zo voor de hand liggend is om elke kostensoort maar 1x te berekenen, waarom tel je ze dan toch dubbel?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_157230670
Afschrijvingen zijn kosten die geen uitgaven zijn.

En nu gaan we het weer over het programma hebben. Wat een stel weer. Uiteindelijk tot het heldere inzicht komen dat ze dus niet meer de hele tijd allemaal spullen moeten kopen. :')
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_157236965
Kan het gezeur over afschrijving versus sparen elders voortgezet worden en het hier weer gewoon over het programma gaan? Een kleine gerelateerde discussie is leuk, maar het gaat nu al een stuk of 6 pagina's over hoe de definitie van een woord.
  FOK!fotograaf zondag 1 november 2015 @ 17:02:43 #79
13368 NiGeLaToR
pi_157248772
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

VERGEET MIJN DEFINITIE! Ik wil best jouw definitie aanhangen, maar waar je niet op in gaat is op de reken- en redenatiefouten die dat tot gevolg heeft. Het zal mij een worst wezen wat volgens jou afschrijvingskosten zijn, zolang je elke kostensoort maar 1x doorberekent. En daar gaat het dus mis bij jou. Als het sparen voor een nieuwe auto volgens jou kosten zijn, kun je de AANSCHAF van die auto met het gespaarde geld niet OOK nog eens als kosten zien, want dan tel je dubbel. Dat probeer ik je duidelijk te maken.
Het effect wat je tracht te omschrijven is simpelweg in deze grafiek (willekeurig gevonden) uiteen gezet:


In principe geldt het effect van 'afschrijving' voor vrijwel alles wat je koopt, ik kocht gister een appel voor 1 euro en vandaag is ie dankzij spontane schimmel in ene volledig afgeschreven. Ben nu dus niet armer, maar heb geen appel meer en mijn euro is ook kwijt. Dus - als ik weer over een nieuwe appel wil beschikken, dan moet ik dus weer 1 euro uitgeven.

Sparen om je afschrijving bij te benen doe je om die euro voor een nieuwe appel alvast te hebben als je appel opgegeten is. Verder zou je als je mee doet aan zo'n 'wat ben je waard'-programma de afschrijving ook tegenkomen als ze je auto taxeren - die is dan minder waard als waar je hem voor kocht en dit verschil is de afschrijving.
pi_157249553
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 17:02 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Het effect wat je tracht te omschrijven is simpelweg in deze grafiek (willekeurig gevonden) uiteen gezet:
[ afbeelding ]

In principe geldt het effect van 'afschrijving' voor vrijwel alles wat je koopt, ik kocht gister een appel voor 1 euro en vandaag is ie dankzij spontane schimmel in ene volledig afgeschreven. Ben nu dus niet armer, maar heb geen appel meer en mijn euro is ook kwijt. Dus - als ik weer over een nieuwe appel wil beschikken, dan moet ik dus weer 1 euro uitgeven.

Sparen om je afschrijving bij te benen doe je om die euro voor een nieuwe appel alvast te hebben als je appel opgegeten is. Verder zou je als je mee doet aan zo'n 'wat ben je waard'-programma de afschrijving ook tegenkomen als ze je auto taxeren - die is dan minder waard als waar je hem voor kocht en dit verschil is de afschrijving.
Leuke grafiek, maar het heeft geen betrekking op hetgeen ik Metro2005 vergeefs probeerde uit te leggen. De grafiek toont dat een goed gedurende de levensduur steeds verder afschrijft, maar dat deze afschrijving het hardste gaat gedurende de eerste levensjaren van het goed, en daarna steeds minder wordt. Tegelijkertijd zie je de onderhoudkosten recht evenredig toenemen.

Ik begrijp prima wat de officiele betekenis (de economische) van afschrijven is, en ik ken ook de definitie zoals die in de volksmond wordt gebruikt. Afschrijven wordt in dat geval gezien als sparen voor een nieuwe.

Waar jij het over hebt is om periodiek een bedrag aan spaargeld opzij te zetten wat even hoog is als de afschrijving, maar dat is natuurlijk iets anders. Geld wat je opzij zet ivm toekomstige uitgaven zijn in feite een voorziening, en geen kosten. Wil je het met alle geweld toch als kosten zien, be my guest. Maar dan moet je natuurlijk niet op het moment dat de uitgave daadwerkelijk gedaan moet worden, dit nogmaals als kosten rekenen (wat Metro2005 dus wel doet). Want dan tel je de kosten dus dubbel.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  † In Memoriam † zondag 1 november 2015 @ 18:01:15 #81
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157250407
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 17:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Geld wat je opzij zet ivm toekomstige uitgaven zijn in feite een voorziening, en geen kosten.
Dat klopt, je legt geld opzij voor iets, maar het blijft jouw geld. Het zijn dan nog geen kosten, want je kúnt gaandeweg eventueel ook besluiten er iets anders voor te kopen dan je eigenlijk van plan was. Het worden pas kosten als je het geld daadwerkelijk uitgeeft en daarna dus niet meer hebt. :)

Ik begrijp de redenering in de volksmond wel dat afschrijving een relatie heeft met sparen. Als je auto elke maand 100 ¤ minder waard wordt, zou je eigenlijk ook elke maand minimaal 100 ¤ opzij moeten leggen om de volgende auto te kunnen kopen, al naar gelang de prijsstijgingen en je persoonlijke voorkeur voor een volgende auto uiteraard. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_157250813
quote:
99s.gif Op zondag 1 november 2015 18:01 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Dat klopt, je legt geld opzij voor iets, maar het blijft jouw geld. Het zijn dan nog geen kosten, want je kúnt gaandeweg eventueel ook besluiten er iets anders voor te kopen dan je eigenlijk van plan was. Het worden pas kosten als je het geld daadwerkelijk uitgeeft en daarna dus niet meer hebt. :)

Ik begrijp de redenering in de volksmond wel dat afschrijving een relatie heeft met sparen. Als je auto elke maand 100 ¤ minder waard wordt, zou je eigenlijk ook elke maand minimaal 100 ¤ opzij moeten leggen om de volgende auto te kunnen kopen, al naar gelang de prijsstijgingen en je persoonlijke voorkeur voor een volgende auto uiteraard. :)
Ik begrijp wel de relatie tussen afschrijven en sparen, maar wat je nu ziet is dat mensen deze twee zaken als een en hetzelfde zien. Dat geeft problemen, want geld wat je opzij zet is een voorziening, en het worden pas kosten (zoals je terecht opmerkt) als je het uitgeeft. En zelfs dan strikt genomen nog niet, want je geeft een x bedrag uit voor een auto, en krijgt er een auto ter waarde van datzelfde x bedrag voor terug. Feitelijk heb je dan nog geen kosten gehad. Het gaat je pas geld kosten als de auto afschrijft, en daardoor minder waard wordt dan wat je er voor betaalde.

Op zich maakt het voor je administratie niet echt uit of je het opzij zetten van het geld ziet als een kostenpost, of het uitgeven van het opgespaarde geld, of alleen de vermindering van de dagwaarde van het van het spaargeld aangeschafte artikel. Zolang je maar of/of doet, en niet en/en. En dat laatste zie ik hier dus wel eens misgaan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 1 november 2015 @ 18:20:30 #83
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157250959
Dit lijkt inmiddels wel de boekhouders SC. }:|
pi_157251082
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 18:20 schreef Van_Poppel het volgende:
Dit lijkt inmiddels wel de boekhouders SC. }:|
Sorry. Ik probeer op te houden over dit onderwerp, maar elke keer word ik dan weer geciteerd door iemand en zie ik zo'n quote alert opduiken, en dan moet ik dat gewoon van mezelf aanklikken en er op reageren. Beetje OCD, denk ik.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_157251146
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 18:20 schreef Van_Poppel het volgende:
Dit lijkt inmiddels wel de boekhouders SC. }:|
DIT! _O-
pi_157292094
Wat ik me afvroeg na de laatste aflevering is wat Annemarie in gedachten heeft voor het zoontje van 7 jaar. Tot nu toe was papa 5,5 dag aan het werk en mama fulltime thuis met de hont tussen haar benen, maar wie moet er voor dat knulletje zorgen als beide ouders gaan werken? En dan ook nog doodleuk adviseren om meteen maar 40 uur te doen (terwijl overigens maar 24 uur werd aangeboden). Schuif je verdiende geld maar door naar de opvang? Beetje kortzichtig advies, stoppen met roken zou veel meer opleveren voor zowel de portemonnee als de gezondheid van Junior.
Nothing has changed. Everything has changed.
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 14:41:08 #87
43556 miss_dynastie
pi_157292357
Ik ben het met je eens dat de kosten van de opvang van het netto plaatje af had moeten worden getrokken, ik ben het niet met je eens dat de verdiensten direct naar de opvang doorgeschoven kunnen worden. Zeker een gastouder waar paps het kind om half vijf kan halen (als 'ie om half acht begint) hoeft geen vermogen te kosten.
pi_157301086
Bah!!!!! :r :r :r :r

Heel de dag zitten verheugen en voorbereiden op een nieuwe aflevering vanavond, lees ik op tvgids dat het weer een herhaling wordt. Verrekte kuttyfurse hoerezooi :( :( :( :r
pindazakje
pi_157301133
Deze graftak komt er weer op. 13.gif


Ik ga maar naar bed dan als het zo moet. :( :(
pindazakje
pi_157301138
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:24 schreef Hyaenidae het volgende:
Bah!!!!! :r :r :r :r

Heel de dag zitten verheugen en voorbereiden op een nieuwe aflevering vanavond, lees ik op tvgids dat het weer een herhaling wordt. Verrekte kuttyfurse hoerezooi :( :( :( :r
rustig hans

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157301148
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Deze graftak komt er weer op. [ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik ga maar naar bed dan als het zo moet. :( :(
broekje aan
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:32:24 #92
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157301385
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Deze graftak komt er weer op. [ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik ga maar naar bed dan als het zo moet. :( :(
Oh, die kneus weer. :{
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_157301388
_O_
No amount of money ever bought a second of time.
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:33:16 #94
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157301412
Ik zie de kneuzenkermis alweer opdoemen. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 3 november 2015 @ 21:33:23 #95
3832 SPIRO
De Gek Uut Twente
pi_157301420
w/
pi_157301434
Alarm Alarm
SOONY
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:34:02 #97
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157301449
Uiteraard zwanger gebatst.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_157301458
Ze is ook nog zwanger, wat een feest _O_
SOONY
pi_157301459
Godsamme, waarom dan toch nog een aflevering uit willen zenden als het seizoen al voorbij is?!!

HoereRTL!
I was an atheist until I realized I was God
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:34:30 #100
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_157301465
4 kinderen zijn het..........
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:35:05 #101
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157301484
Leven van de studiefinanciering... :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:35:25 #102
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_157301498
volgens mij heeft dat jong nog geeneens haar op zn piemel........wat een babyface
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_157301507
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:34 schreef Cynix ® het volgende:
Uiteraard zwanger gebatst.
Dat je dat gedrocht überhaupt wil aanduwen....
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_157301508
Verkeerde studies O+
SOONY
  dinsdag 3 november 2015 @ 21:36:04 #105
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_157301521
Wat een shaggezicht heeft die jongen
Tics van je petten.
pi_157301522
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:35 schreef Cynix ® het volgende:
Leven van de studiefinanciering... :')
maximaal lenen is maximaal leven
pi_157301525
Weer een opleiding *O*
SOONY
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:36:14 #108
137949 Disana
pi_157301526
Drie onafgemaakte studies elk. Allemachtig.
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:36:21 #109
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_157301532
lijkt wel moeder en zoon :')
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  Moderator dinsdag 3 november 2015 @ 21:36:42 #110
231857 crew  Housekeeper
Ik kies bewust
pi_157301548
Die hebben in ieder geval tijdens hun studie voor minimaal 10k dvd's etc. gekocht :7
Hier had jouw advertentie kunnen staan. Meer info via DM.
pi_157301556
Ze moet strenger zijn voor Nick :D
SOONY
  Moderator dinsdag 3 november 2015 @ 21:37:45 #112
249559 crew  Lavenderr
pi_157301575
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:36 schreef luckass het volgende:

[..]

maximaal lenen is maximaal leven
Dat dachten ze echt :o
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:37:49 #113
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_157301579
jij zou helemaal niet zwanger moeten zijn nee
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 3 november 2015 @ 21:37:52 #114
176766 crew  zoem
zoemt
pi_157301581
Het houdt niet op, niet vanzelf
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:38:01 #115
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157301587
Het komt niet goed. Niet vanzelf. NEE, KUTKNEUS! :(
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_157301589
Het houdt niet op, niet vanzelf _O_
SOONY
  Moderator dinsdag 3 november 2015 @ 21:38:18 #117
249559 crew  Lavenderr
pi_157301601
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:37 schreef zoem het volgende:
Het houdt niet op, niet vanzelf
Denken die lui niet na?
pi_157301606
Janken met de bril op ;(
SOONY
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:38:36 #119
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_157301608
Aan zn kapsel te zien heeft ie toch wel de wind van voren gehad :)
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:38:47 #120
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157301618
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Denken die lui niet na?
Nope.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:38:55 #121
137949 Disana
pi_157301622
Wat een arrogant ventje. Zelfontplooiing heeft prioriteit, vindt ie.
  Moderator dinsdag 3 november 2015 @ 21:38:57 #122
249559 crew  Lavenderr
pi_157301623
Hij is zo moedeloos. Nee, hij is werkloos en doet daar geen donder aan.
  dinsdag 3 november 2015 @ 21:38:59 #123
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_157301627
Dat sikje.
Tics van je petten.
pi_157301631
Klapleupert o|O
SOONY
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 3 november 2015 @ 21:39:12 #125
176766 crew  zoem
zoemt
pi_157301636
Heeft hij nou zo'n vies sikje onder zn lip? Dat kan echt niet...
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:39:20 #126
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157301641
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:38 schreef Snowsquall het volgende:
Aan zn kapsel te zien heeft ie toch wel de wind van voren gehad :)
Yep, hij heeft wat tegenwind gehad in het leven. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_157301649
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:39 schreef DKUp het volgende:
Klapleupert o|O
Jammer dat het topic nog niet vol is. Was anders mooie TT geweest :D
Somebody that I used to know
pi_157301655
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:39 schreef zoem het volgende:
Heeft hij nou zo'n vies sikje onder zn lip? Dat kan echt niet...
Hij was een paar plukjes vergeten :P
SOONY
  Moderator dinsdag 3 november 2015 @ 21:40:11 #129
249559 crew  Lavenderr
pi_157301672
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:38 schreef Disana het volgende:
Wat een arrogant ventje. Zelfontplooiing heeft prioriteit, vindt ie.
Dat is mooi maar dat kan hij zich momenteel niet veroorloven.
pi_157301675
Nick is ook kleiner dan zijn vrouw/vriendin :D
SOONY
pi_157301682
Das toch een herhaling?
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:40:44 #132
137949 Disana
pi_157301687
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is mooi maar dat kan hij zich momenteel niet veroorloven.
Waar haalt ie het vandaan, met een kind en een zwangere vrouw.
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 3 november 2015 @ 21:40:50 #133
176766 crew  zoem
zoemt
pi_157301691
Ze hebben daar alle ambtenaren uit voorzorg uit de loketten weggehaald? :')
pi_157301695
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:39 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Jammer dat het topic nog niet vol is. Was anders mooie TT geweest :D
Wie weet ;)
SOONY
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:41:03 #135
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157301698
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:40 schreef hoas het volgende:
Das toch een herhaling?
Yep.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_157301703
Mug op een olifant
pi_157301720
man man man :') :') :')
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_157301723
Iemand met pauze?! Niemand aanwezig voor deze crisissituatie? Belachelijk! "DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!1!!"

:')
Somebody that I used to know
pi_157301726
Niet rondkomen en dan 2 kinderen nemen. Dom volk is dom.
No amount of money ever bought a second of time.
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:41:56 #140
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_157301729
ambtenaren en vrijdagmiddag......das een heul slechte combinatie :Y
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:42:07 #141
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157301732
Hier staat zelfs sloopdecrisis.nl tamelijk machteloos. ;(
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_157301735
Het is nog erger 8)7
SOONY
pi_157301749
Dit is een herhaling, waarom kijken jullie dit nog????

Als mensen blijven kijken houdt het nooit op zo!!

ALLEMAAL DIE TV UIT NU!! :r :r
pindazakje
pi_157301772
Ze lieggggggggt })
SOONY
pi_157301789
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:42 schreef Hyaenidae het volgende:
Dit is een herhaling, waarom kijken jullie dit nog????

Als mensen blijven kijken houdt het nooit op zo!!

ALLEMAAL DIE TV UIT NU!! :r :r
Er zit een knop op je tv :P
Somebody that I used to know
pi_157301793
JANKEN!
SOONY
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:43:37 #147
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157301794
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:42 schreef Hyaenidae het volgende:
Dit is een herhaling, waarom kijken jullie dit nog????
Zo triest is het aanbod op TV (en ook ons leven) dus, dat je dit gewoon 2 keer gaat zien. ;(
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_157301804
Dit wordt een leuke :P
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:44:00 #149
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_157301810
en over 2mnd een GGZ kindje :')
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:44:08 #150
137949 Disana
pi_157301815
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:43 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Zo triest is het aanbod op TV (en ook ons leven) dus, dat je dit gewoon 2 keer gaat zien. ;(
Ik ken deze nog niet en vind 'm wel boeiend.
pi_157301816
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:42 schreef Hyaenidae het volgende:
Dit is een herhaling, waarom kijken jullie dit nog????

Als mensen blijven kijken houdt het nooit op zo!!

ALLEMAAL DIE TV UIT NU!! :r :r
Ik heb het nog niet gezien
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 3 november 2015 @ 21:44:17 #152
176766 crew  zoem
zoemt
pi_157301824
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:42 schreef Hyaenidae het volgende:
Dit is een herhaling, waarom kijken jullie dit nog????

Als mensen blijven kijken houdt het nooit op zo!!

ALLEMAAL DIE TV UIT NU!! :r :r
True, er is te veel (herhaalde) bagger op tv, maar eerlijkheidshalve heb ik deze aflevering nog niet gezien.
  dinsdag 3 november 2015 @ 21:44:26 #153
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_157301828
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:42 schreef Hyaenidae het volgende:
Dit is een herhaling, waarom kijken jullie dit nog????

Nog niet gezien jong gek
Tics van je petten.
pi_157301835
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:43 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Er zit een knop op je tv :P
hij staat al uit, nu de rest nog
pindazakje
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:44:48 #155
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157301846
Hee, preview van de next flop van Beau van Erven Dorens. Ook boeiend. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator dinsdag 3 november 2015 @ 21:45:12 #156
249559 crew  Lavenderr
pi_157301856
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:44 schreef Cynix ® het volgende:
Hee, preview van de next flop van Beau van Erven Dorens. Ook boeiend. :')
Wat ga ie nu weer proberen?
pi_157301865
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:44 schreef nattermann het volgende:

[..]

Nog niet gezien jong gek
Dan ben je geen die-hard dubbeltje-kijker.
pindazakje
  dinsdag 3 november 2015 @ 21:45:27 #158
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157301867
Ik hoop niet dat dit zo'n aflevering wordt waarin de vrouw zo'n beetje heilig wordt verklaard en de man als de grote schuldige wordt neergezet. Ze hebben allebei hun opleidingen niet afgemaakt en geen dag in hun leven gewerkt, als ik het zo zie.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 3 november 2015 @ 21:45:45 #159
176766 crew  zoem
zoemt
pi_157301875
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:44 schreef Cynix ® het volgende:
Hee, preview van de next flop van Beau van Erven Dorens. Ook boeiend. :')
Die man faalt ook met elk tv-concept. Hij moet haast wel recordhouder zijn. Hij kan beter ander werk gaan doen :{
  dinsdag 3 november 2015 @ 21:46:11 #160
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_157301888
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:45 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dan ben je geen die-hard dubbeltje-kijker.
Correct. :)
Tics van je petten.
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:46:27 #161
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157301898
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat ga ie nu weer proberen?
Iets met blote mannen. Geen idee verder, ik ga toch niet kijken.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_157301947
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:46 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Iets met blote mannen. Geen idee verder, ik ga toch niet kijken.
Klinkt als bagger :{
SOONY
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 3 november 2015 @ 21:48:07 #163
176766 crew  zoem
zoemt
pi_157301956
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:45 schreef livelink het volgende:
Ik hoop niet dat dit zo'n aflevering wordt waarin de vrouw zo'n beetje heilig wordt verklaard en de man als de grote schuldige wordt neergezet. Ze hebben allebei hun opleidingen niet afgemaakt en geen dag in hun leven gewerkt, als ik het zo zie.
Tja, emancipatie is helaas vooral eenrichtingsverkeer. Emancipatie van de man in dergelijke situaties blijft nog een beetje taboe.
  Moderator dinsdag 3 november 2015 @ 21:48:32 #164
249559 crew  Lavenderr
pi_157301971
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:46 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Iets met blote mannen. Geen idee verder, ik ga toch niet kijken.
Pff, nee laat maar.
pi_157301989
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:45 schreef livelink het volgende:
Ik hoop niet dat dit zo'n aflevering wordt waarin de vrouw zo'n beetje heilig wordt verklaard en de man als de grote schuldige wordt neergezet. Ze hebben allebei hun opleidingen niet afgemaakt en geen dag in hun leven gewerkt, als ik het zo zie.
John en AM haten mannen :Y
SOONY
  dinsdag 3 november 2015 @ 21:49:18 #166
3542 Gia
User under construction
pi_157302003
Heb em al gezien. Staat nu voetbal op, tot 22:20. Dan live naar meester Visser.
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 3 november 2015 @ 21:50:18 #167
176766 crew  zoem
zoemt
pi_157302034
Die gruwelijk irritante reclame van "deze is lekker, maar die is ook lekker" kan ik niet meer zien :r
pi_157302052
Annemarie was gisteren lekker in het casino *O*


Annemarie van Gaal – @annemarievgaal

Best nog druk in dit casino, zo op de maandagmiddag
08:07 - 2 nov. 2015
SOONY
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:52:08 #169
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157302105
Afijn, AM nu die even aantoont dat ze over 10 jaar 8 miljoen euro schuld hebben. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_157302120
Sloop de aids punt nl
SOONY
pi_157302140
80.000 :')
Ze werken ook niet *O*
SOONY
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 3 november 2015 @ 21:53:27 #172
176766 crew  zoem
zoemt
pi_157302144
80k :{
pi_157302149
60000 studieschuld 8)7
Somebody that I used to know
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 3 november 2015 @ 21:53:52 #174
176766 crew  zoem
zoemt
pi_157302162
En ze leven van de toeslagen, damn :{
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:54:08 #175
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157302173
4 x een nieuwe studie begonnen en feitelijk zijn kinnetje nog niet kunnen scheren.
Hoe kan dit in Nederland?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_157302182
Ik snap het niet. Werken die twee allebei niet ??? Waarom dan in godsnaam twee kinderen nemen ?? En nu ineenkeer krokodillentranen janken. Flikker toch op zeg
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_157302183
Janken :'(
SOONY
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:54:24 #178
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_157302187
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:50 schreef DKUp het volgende:
Annemarie was gisteren lekker in het casino *O*

Annemarie van Gaal – @annemarievgaal

Best nog druk in dit casino, zo op de maandagmiddag
08:07 - 2 nov. 2015
pics?? :9
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_157302197
Tering... :D
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:55:05 #180
137949 Disana
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 3 november 2015 @ 21:55:17 #181
176766 crew  zoem
zoemt
pi_157302209
Wut, 700 euro op 2 weken aan boodschappen?
pi_157302212
1400 uitgaven? Zonder vaste lasten of met?
No amount of money ever bought a second of time.
pi_157302215
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:50 schreef DKUp het volgende:
Annemarie was gisteren lekker in het casino *O*

Annemarie van Gaal – @annemarievgaal

Best nog druk in dit casino, zo op de maandagmiddag
08:07 - 2 nov. 2015
schandalig
  Moderator dinsdag 3 november 2015 @ 21:55:28 #184
231857 crew  Housekeeper
Ik kies bewust
pi_157302219
O man man _O- :o
Hier had jouw advertentie kunnen staan. Meer info via DM.
pi_157302233
:X
Somebody that I used to know
pi_157302258
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:55 schreef TigerXtrm het volgende:
1400 uitgaven? Zonder vaste lasten of met?
Zonder

Ze komen 1500 te kort per maand.
pi_157302260
Er moet inkomen komen o|O
SOONY
pi_157302263
studies afronden en rekeningen betalen kunnen ze niet, neuken, zwanger worden en toeslagen ontvangen daarentegen...
pi_157302266
Het zijn ook altijd dezelfde actiepunten :')
Somebody that I used to know
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:57:08 #191
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_157302277
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_157302282
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:56 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zonder

Ze komen 1500 te kort per maand.
WTF dat haal ik niet eens _O-
No amount of money ever bought a second of time.
pi_157302285
Hahaha.... zo op TV moeten zitten :')
pi_157302286
Waarom na een nieuwe uitzending weer een herhaling?
pi_157302294
1400 per maand aan meuk!
Tap tap tap
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:57:44 #196
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157302302
Nou, meneer begint ook vaagjes te vermoeden dat het zo niet langer kan. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_157302305
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:56 schreef Postbus100 het volgende:
Het zijn ook altijd dezelfde actiepunten :')
Annemarie wordt zelf rijk van sloop de crisis
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:58:19 #198
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_157302322
tuurlijk, ook nog een hont rondlopen
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_157302344
Maar... hij rookt niet :7
Somebody that I used to know
  dinsdag 3 november 2015 @ 21:58:43 #200
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_157302345
Pakkie durex in de badkamer.. Sorry, maar als ik zo'n schuld heb zou ik niet kunnen seksen hoor.. _O-
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  dinsdag 3 november 2015 @ 21:59:12 #201
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_157302381
Ik snap dat niet.

Geen cent te makken maar wel Andrélon/Rexona/WC eend etcetera op de plank.

Pak dan godverdomme toch die goedkope teringzooi als je 80k schuld hebt
Tics van je petten.
pi_157302393
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:58 schreef Spaardertje het volgende:
Pakkie durex in de badkamer.. Sorry, maar als ik zo'n schuld heb zou ik niet kunnen seksen hoor.. _O-
condooms zijn ze rijkelijk laat mee
  ESF Reporter dinsdag 3 november 2015 @ 21:59:22 #203
87554 Cee
Welluk?
pi_157302394
Moeder met een dikke swag ketting.
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:59:44 #204
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_157302407
80K schuld.....ik zou euthanasie plegen
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 21:59:54 #205
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157302414
En uiteraard alleen dure merkartikelen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_157302418
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:57 schreef hoas het volgende:

[..]

Annemarie wordt zelf rijk van sloop de crisis
Nee! Annemarie van Gaal verliest ¤ 8 miljoen en is nu echt blut
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:00:10 #207
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_157302428
Alles merkproducten weer he
Tics van je petten.
pi_157302433
"Flink met de neus op de feiten worden gedrukt" Maar wel 50 euro toeschuiven :')
Somebody that I used to know
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:00:20 #209
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_157302434
Allemaal a merken in het karretje..
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_157302448
Het moet wel smaken :{w
SOONY
  ESF Reporter dinsdag 3 november 2015 @ 22:00:43 #211
87554 Cee
Welluk?
pi_157302450
Hup, aan de kiloknallers.
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 22:00:50 #212
137949 Disana
pi_157302461
Zo zeg, wat er in die boodschappenkar gaat is bepaald niet het goedkoopste.
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 22:00:55 #213
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157302465
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:00 schreef Spaardertje het volgende:
Allemaal a merken in het karretje..
Want die zijn vaak het goedkoopst! 8)7 8)7 8)7
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_157302468
Of gewoon geen cola drinken. Lekker op z'n tijd hoor, maar standaard in huis?
No amount of money ever bought a second of time.
pi_157302469
Die Annemarie is echt een felle bitch.... brrrr
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 22:01:09 #216
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_157302471
drink water man!!!!
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_157302486
Vier maanden *O*
SOONY
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:01:39 #218
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_157302490
Verkoop die ipad
Tics van je petten.
  ESF Reporter dinsdag 3 november 2015 @ 22:01:48 #219
87554 Cee
Welluk?
pi_157302496
Fucking dure banaan ook.
pi_157302501
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:01 schreef TigerXtrm het volgende:
Of gewoon geen cola drinken. Lekker op z'n tijd hoor, maar standaard in huis?
Dat zei ik hier ook net: wat is er mis met thee en water?
Somebody that I used to know
pi_157302503
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:01 schreef TigerXtrm het volgende:
Of gewoon geen cola drinken. Lekker op z'n tijd hoor, maar standaard in huis?
niet gewoon water/thee/koffie/melk drinken :')
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:02:04 #222
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_157302511
Verkoop die baby
Tics van je petten.
pi_157302519
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:01 schreef Snowsquall het volgende:
drink water man!!!!
Inderdaad w/
SOONY
pi_157302522
Jezus je weet toch wanneer de huur eraf gaat?
Tap tap tap
  Moderator dinsdag 3 november 2015 @ 22:02:14 #225
231857 crew  Housekeeper
Ik kies bewust
pi_157302523
Hij had volgens mij toch gelijk die man aan de telefoon :'( :'(
Hier had jouw advertentie kunnen staan. Meer info via DM.
pi_157302526
en zie haar nagels, dat heeft ze laten doen denk ik. Kost dus ook weer extra geld :')
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_157302531
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:01 schreef Cee het volgende:
Fucking dure banaan ook.
:D

Serieus?
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 22:02:29 #228
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157302532
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:02 schreef nattermann het volgende:
Verkoop die baby
En de hont. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:02:31 #229
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_157302534
Water moet ik niet,, water is voor de vissen
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 22:02:32 #230
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_157302535
dat gaat toch automatisch dat betalen
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_157302538
Annemarie is er toch om te helpen :')
SOONY
pi_157302548
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:02 schreef MissJ het volgende:
en zie haar nagels, dat heeft ze laten doen denk ik. Kost dus ook weer extra geld :')
Dure tokkie-look.
Tap tap tap
  ESF Reporter dinsdag 3 november 2015 @ 22:03:07 #233
87554 Cee
Welluk?
pi_157302555
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

:D

Serieus?
Geen idee, ik ga ervan uit. :P
pi_157302565
Je huur 2 maanden vergeten te betalen... right :')
pi_157302571
Niet je maandelijkse huur als automatische incasso instellen :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_157302572
We waren het vergeten :@
SOONY
pi_157302576
ze zijn er achter gekomen dat ze niet betaald hebben. Tering, hoe dom ben je dat je dat niet doorhebt :')
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_157302578
Hoi! Wat heb ik gemist?
Twiddel
pi_157302583
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dure tokkie-look.
Dat
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  ESF Reporter dinsdag 3 november 2015 @ 22:03:54 #240
87554 Cee
Welluk?
pi_157302589
Laat die jongen ook even bezuinigen op z'n haargel.
pi_157302590
"Wat voor groente gaan we vandaag eens eten" en dan voor blikjes staan :') Het moet wel smaken 8)7
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 22:04:04 #242
137949 Disana
pi_157302600
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:03 schreef summer2bird het volgende:
Hoi! Wat heb ik gemist?
Twee ongelooflijke domoren met 80.000 schuld.
pi_157302603
Nog meer lenen O+
SOONY
pi_157302606
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:03 schreef MissJ het volgende:
ze zijn er achter gekomen dat ze niet betaald hebben. Tering, hoe dom ben je dat je dat niet doorhebt :')
Ja echt he, 560 euro blijft ineens over, valt niet op :')
Tap tap tap
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:04:27 #245
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_157302610
Le-nen le-nen le-nen
Tics van je petten.
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 3 november 2015 @ 22:04:33 #246
176766 crew  zoem
zoemt
pi_157302615
Let op: geld lenen kost geld
pi_157302617
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:03 schreef MissJ het volgende:
ze zijn er achter gekomen dat ze niet betaald hebben. Tering, hoe dom ben je dat je dat niet doorhebt :')
Hé! We hebben 600 euro over minder tekort aan het einde van de maand! 8)7
Somebody that I used to know
pi_157302622
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:04 schreef Disana het volgende:

[..]

Twee ongelooflijke domoren met 80.000 schuld.
Hebben ze iig wel een baan?
Twiddel
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:04:52 #249
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_157302628
Haha dingen die er toe doen..
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 22:04:55 #250
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_157302631
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:03 schreef Cee het volgende:
Laat die jongen ook even bezuinigen op z'n haargel.
true :Y
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 22:04:59 #251
137949 Disana
pi_157302634
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:04 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Hebben ze iig wel een baan?
Nope. Drie en vier onafgemaakte studies.
pi_157302635
Echt wat een stel domme figuren zeg....
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_157302636
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:04 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Hebben ze iig wel een baan?
Wat denk je.
Tap tap tap
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 3 november 2015 @ 22:05:04 #254
176766 crew  zoem
zoemt
pi_157302639
Oh ja, nu schiet die ma uit :')
  Moderator dinsdag 3 november 2015 @ 22:05:09 #255
249559 crew  Lavenderr
pi_157302644
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:02 schreef MissJ het volgende:
en zie haar nagels, dat heeft ze laten doen denk ik. Kost dus ook weer extra geld :')
Viel mij ook op. Die lui zijn echt niet wijs.
pi_157302649
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:02 schreef nattermann het volgende:
Verkoop die baby
  Moderator dinsdag 3 november 2015 @ 22:05:22 #257
231857 crew  Housekeeper
Ik kies bewust
pi_157302656
Ha de pinautomaat wordt aangesproken :Y)
Hier had jouw advertentie kunnen staan. Meer info via DM.
  ESF Reporter dinsdag 3 november 2015 @ 22:05:23 #258
87554 Cee
Welluk?
pi_157302657
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:04 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Hebben ze iig wel een baan?
Wat denk je.
pi_157302663
ik denk dat een aflevering met pjr en vurgien niet heel veel anders zou verlopen trouwens
pi_157302668
Vermakelijke toptv dit _O-
Somebody that I used to know
pi_157302669
Oh oh...
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:05:36 #262
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_157302671
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:05 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D !
Tics van je petten.
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 22:05:37 #263
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157302672
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:04 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja echt he, 560 euro blijft ineens over, valt niet op :')
Nou ja, ¤79.440 schuld of ¤80.000 schuld, dat merk je niet meer. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:05:40 #264
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_157302673
Omg schaam je!!
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_157302675
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:04 schreef Disana het volgende:

[..]

Nope. Drie en vier onafgemaakte studies.
gaat lekker dus.
Twiddel
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:05:47 #266
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157302677
Ik zou ze als zus het geld lenen omdat ik het niet op mijn geweten zou willen hebben dat ze op straat kwamen te staan, maar oh wat een ellende is dat.....
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator dinsdag 3 november 2015 @ 22:05:49 #267
249559 crew  Lavenderr
pi_157302681
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:04 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Hebben ze iig wel een baan?
nope
pi_157302686
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:05 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:r
Tap tap tap
pi_157302688
Oeps de broer weet het nog niet :@
SOONY
pi_157302690
Ze zouden trouwens zo broer en zus kunnen zijn qua looks :D :')
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_157302697
Die moeder O+
Tap tap tap
  ESF Reporter dinsdag 3 november 2015 @ 22:06:13 #272
87554 Cee
Welluk?
pi_157302700
Moeder _O_
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:06:19 #273
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_157302705
Wijze moeder.
Tics van je petten.
pi_157302707
Dat wijf werkt ook niet :D
SOONY
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:06:26 #275
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_157302709
Haha wat zou ik je graag willen slaan.... o|O
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_157302726
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:05 schreef livelink het volgende:
Ik zou ze als zus het geld lenen omdat ik het niet op mijn geweten zou willen hebben dat ze op straat kwamen te staan, maar oh wat een ellende is dat.....
Als ze niet met jong geschopt was en al een kind hadden gewoon laten verrekken.
Tap tap tap
  ESF Reporter dinsdag 3 november 2015 @ 22:07:02 #277
87554 Cee
Welluk?
pi_157302733
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:06 schreef MissJ het volgende:
Ze zouden trouwens zo broer en zus kunnen zijn qua looks :D :')
Wellicht komen ze daar uiteindelijk ook achter.
pi_157302735
Oh shit
Twiddel
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 22:07:11 #279
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_157302738
Echt erg voor die moeder die 100% gelijk heeft!!
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:07:15 #280
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_157302742
Als je dit ziet ben je toch blij met je eigen leventje.
pi_157302744
Nee moeke je moet je dochter slaan.
pi_157302748
godverdomme ;(
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 3 november 2015 @ 22:07:21 #283
176766 crew  zoem
zoemt
pi_157302751
En dan gaat ze nog schelden ook, kweek je echt goodwill mee enzo :')
pi_157302752
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:06 schreef nattermann het volgende:
Wijze moeder.
dit!
pi_157302758
Ik ben het ook kutsbeu :r
SOONY
pi_157302766
Ga GVD werken dan stelletje paupers!
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_157302771
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:07 schreef zoem het volgende:
En dan gaat ze nog schelden ook, kweek je echt goodwill mee enzo :')
Goed voorbeeld voor die kleine tokkie in de dop.
Tap tap tap
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 22:08:02 #288
137949 Disana
pi_157302775
Zo bont heb ik het nog niet eerder gezien.
pi_157302781
Tokkies in De Schilderswijk :')
SOONY
  Moderator dinsdag 3 november 2015 @ 22:08:08 #290
249559 crew  Lavenderr
pi_157302782
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:07 schreef MissJ het volgende:
Ga GVD werken dan stelletje paupers!
Ja, maar ja..
pi_157302784
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:07 schreef Cee het volgende:

[..]

Wellicht komen ze daar uiteindelijk ook achter.
Nou echt he, zou wat zijn zeg _O-
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 22:08:17 #292
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_157302785
Hij is het kotsbeu om geld te vragen......Maar was niet kotsbeu om geld asl water uit te geven....wat een sukkeltje zeg
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_157302808
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:05 schreef DKUp het volgende:
Oeps de broer weet het nog niet :@
ja, dat dacht ik ook al
En dan gaat moeders het weer oplossen
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:09:32 #294
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157302848
Dit is wel het ergste van alle afleveringen. Twee mensen die 0.00 verantwoordelijkheid voor hun leven pakken en die er vanuit gaan dat alles maar naar hen toe moet komen en dat ze overal recht op hebben 8)7
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_157302849
Die klaplopers werken gewoon beiden niet.
SOONY
pi_157302879
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:09 schreef livelink het volgende:
Dit is wel het ergste van alle afleveringen. Twee mensen die 0.00 verantwoordelijkheid voor hun leven pakken en die er vanuit gaan dat alles maar naar hen toe moet komen en dat ze overal recht op hebben 8)7
Nou... :X
Somebody that I used to know
pi_157302882
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:09 schreef DKUp het volgende:
Die klaplopers werken gewoon beiden niet.
Waarom niet? Omdat boehoe? :')
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:10:44 #298
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157302896
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:09 schreef DKUp het volgende:
Die klaplopers werken gewoon beiden niet.
En hebben volgens mij ook nog nooit een uur gewerkt in hun leven.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator dinsdag 3 november 2015 @ 22:10:45 #299
249559 crew  Lavenderr
pi_157302897
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:09 schreef DKUp het volgende:
Die klaplopers werken gewoon beiden niet.
Te lui om voor de duvel te dansen.
pi_157302902
Hoe kun je 2500 uitgeven terwijl er maar 900 binnenkomt per maand?
pi_157302910
Vol :)
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')