Dré Hazes: Waarom gunt mijn moeder me dit liefdesgeluk niet?
Door: Hans Luyten
Dré heeft geen contact meer met Rachel en Roxeanne (r). © bruno.
André Hazes Jr. (21) schreeuwt zijn liefde voor Monique (38) zowat van de daken. Zijn nieuwe single 'Niet voor lief' gaat over haar en in de videoclip duiken haar naam en een erg op haar gelijkend tekenfilmfiguurtje op. Maar voor de liefde betaalt Dré een hoge prijs. Hij heeft geen contact meer met zijn moeder Rachel en zus Roxeanne.
Mijn moeder en zus hebben me nooit expliciet gezegd wat ze aan te merken hebben op Monique. Ik zou in ieder geval niet weten wat, want ze is een schat. Monique is lief en leuk en ze maakt mij gelukkig. Wat is dan het probleem?
Dré Hazes
,,Vóór ik Monique leerde kennen, genoot ik van mijn vrijgezellenbestaan'', zegt Dré in een interview met het Vlaamse weekblad Dag Allemaal. ,,Ik deed alles wat God verboden heeft. Een heftig leventje. Ik zag het helemaal zitten om zo verder te doen tot mijn dertigste of zo.''
Maar toen kwam je dus Monique tegen.
En dat zorgde voor een complete ommekeer in m'n hoofd en m'n hart. Sinds ik haar ken, heb ik geen nood meer aan doorzakken op café. Dat heb ik gehad. Ik heb gekozen voor een rustig leven, samen met Monique. En ik verzorg me meer, leef gezonder.
Omdat je nu minder op stap gaat.
Precies. Vroeger zocht ik m'n bed vaak pas tegen het ochtendgloren op, ook al moest ik de volgende avond optreden. Tja, niet goed, hé. Ik zat soms bijna zonder stem. Zoiets overkomt me niet meer. Als ik niet moet zingen, zit of lig ik knus met Monique op de bank, voor de tv. Ik voel me zo stukken beter!
Jij leerde Monique via Facebook kennen, niet?
Ja, zij was op Facebook bevriend met een meisje dat ik ken. Ik zag haar foto en was verkocht. Ik stuurde haar een berichtje: of ze met mij uit eten wilde? Aangezien ik 16 jaar jonger ben, antwoordde Monique: 'Wil jij dan een kindermenu?'
Grappig én enigszins pijnlijk.
Ja, maar 't was normaal dat ze mij te jong vond, hé. Ik vond het wel spannend dat ik moeite moest doen. Ik bleef aandringen en stuurde haar: 'Voor jou zou ik willen tekenen.' En toen kreeg ik van Monique een kleurplaat van de Smurfen terug. (schaterlach)
Jullie zijn uiteindelijk toch uit eten gegaan.
Monique wilde dat één keer doen, in de hoop dat ik haar daarna met rust zou laten. Maar die avond werden we allebei smoorverliefd! We vonden het zelf vreemd, met dat grote leeftijdsverschil. Maar na vier maanden woonden we al samen.
Wat maakt Monique zo speciaal? Is het omdat zij een oudere vrouw is?
Ik ben 21, maar heb al veel gezien en meegemaakt. Als ik dát allemaal aan een meisje van mijn leeftijd moet uitleggen... Die weet niet wat ze met mij moet aanvangen. Monique geeft me het gevoel dat ze mij begrijpt. Die kijkt nergens nog van op en kan mijn verleden perfect plaatsen. Ze is bovendien intelligent en de mooiste vrouw die ik ooit heb gezien. Ik hoop dat dit voor altijd is.
Heb je veel relaties gehad?
Monique is mijn eerste vaste vriendin. Ik had nooit eerder tegen een vrouw gezegd: 'Ik hou van jou.' Zo ver liet ik het nooit komen. Ik wilde me amuseren, meer niet. Lang leve de lol, weet je wel. Met Monique is het compleet anders.
Jouw nieuwe single 'Niet voor lief' gaat over haar.
Welja. De videoclip is een tekenfilmpje, maar je herkent mij aan mijn tatoeages en Monique aan haar naam, kapsel en wipneusje. Het meisje in de clip is wel superdun en dát klopt niet helemaal. Ik hou wel van een beetje vlees. (lachje)
Wil jij je zo verantwoorden tegenover je moeder en zus? Want omdat zij niet akkoord gaan met jouw relatie is het contact verbroken.
Ach, ja... Mijn moeder en zus hebben me nooit expliciet gezegd wat ze aan te merken hebben op Monique. Ik zou in ieder geval niet weten wat, want ze is een schat. Monique is lief en leuk en ze maakt mij gelukkig. Wat is dan het probleem?
Het leeftijdsverschil, ongetwijfeld.
Kijk, ik was altijd een moederskindje. Ik kan begrijpen dat je als moeder dan opkijkt als je zoon met z'n eerste vriendin thuiskomt, die ook nog veel ouder is. Dat is niet simpel. Maar ze moet intussen toch inzien dat Monique géén bevlieging is. Dat wij van elkaar houden. Waarom gunnen m'n moeder en zus me dit geluk niet?
Heb je af en toe op z'n minst nog telefonisch contact met hen?
Nee, zelfs dat is er niet meer bij... In 't begin vond ik dat heel zwaar. Maar 't is gek: álles went dus. Met de rest van de familie is er gelukkig geen probleem. En verder... Ik probeer me nu te concentreren op mijn eigen weg.
Je hebt je ook zakelijk van je moeder losgescheurd.
Dat heeft niets met Monique te maken. Ik ben nu volwassen. Aanvankelijk werkte ik voor mijn moeders bedrijf, maar ik wilde op eigen benen staan. Alles zelf beslissen, en dus ook... m'n geld verdienen. En de mensen merken blijkbaar dat ik als zanger nu een heel eigen identiteit heb. Ik ben niet langer alleen maar 'de zoon van'. Monique helpt me trouwens enorm. Zij heeft er zelfs haar job voor opgezegd. Maar naar optredens gaat ze niet mee. Constant op elkaars lip zitten: dat houdt geen enkel koppel vol.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent