quote:
Monique Westenberg worstelt met breuk met Hazes: 'Het is nog heel erg wennen'
29 aug 2025 om 08:31
Delen
Monique Westenberg praat open over haar recente breuk met André Hazes en de impact daarvan op hun gezin. Ze vertelt in het magazine Talkies over het verwerken van pijn, de nieuwe gezinssituatie en het vaderschap van Hazes.
"In maart liepen we nog naast elkaar en nu is er al een ander in zijn leven", zegt Westenberg over Hazes' nieuwe relatie met Noa Braaf. De snelle overgang hakt erin, zowel voor haar als voor hun zoon Dré. "Het is voor hem en mij nog heel erg wennen dat hij en ik gescheiden worden een paar dagen van de week."
Dré is twee dagen per week bij zijn vader. Westenberg benadrukt dat zij nog volop aan het wennen zijn. "André is al verder in het proces en Dré en ik moeten nog wennen." Voor haar voelt de breuk nog "vers". Ze weet daardoor nog niet wat de scheiding haar over zichzelf heeft geleerd.
Dit is niet de eerste keer dat het stel uit elkaar gaat. 4,5 jaar geleden liep hun relatie ook spaak, waarna Westenberg intensiever aan zichzelf ging werken. "Zónder hem. Daar ben ik voor in therapie gegaan. Ook ben ik nu in regressietherapie om te herleiden waar bepaalde patronen vandaan komen. Dat werkt helend en geeft veel rust."
De periode dat ze opnieuw samen waren, omschrijft Westenberg als liefdevol en rustig. Vooral voor hun zoon was die tijd waardevol. "Hij heeft nu in elk geval 2,5 jaar papa en mama samen op een liefdevolle manier meegemaakt."
Over de toekomst is Westenberg nuchter. Ze is tevreden over hoe de co-ouderschapssituatie verloopt, maar sluit een nieuwe liefde niet uit. "Ik heb zin in de toekomst en om een nieuwe partner te ontmoeten op termijn. De man moet wel van goede huizen komen om aan een hele wensenlijst te voldoen."
Ik mag toch hopen dat dit de laatste verzoening was. Ik hoop dat die regressietherapeut haar ook vertelt dat ze minder over zich heen moet laten lopen...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards