abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157168630
3 november: silliegirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85 (jongen)
31 december: sethiwe

2016

1 januari: hetzusjevan (meisje)
4 januari: Xanteh (jongen)
22 januari: Myrr (jongen)

14 februari: Frummeltje86 (meisje)
19 februari: Sicilia (jongen)

1 maart: L0t.. (meisje)
1 maart: Appelientje (meisje)
3 maart: LadyBlack (jongen)
4 maart: Dot. (meisje)
14 maart: Razztwizzle (jongen)
20 maart: onomatopee (meisje)
23 maart: Lamb29 (jongen)

12 april: Leonietje83

4 mei: Dodoria
7 mei: Dyre
15 mei: elamanilo
23 mei: Piekie81

5 juni: Kiwisoep
15 juni: Svane
18 juni: kniftyhooker

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote :)
pi_157168878
Oh ik heb trouwens een boekje gekregen van m'n nichtje, A paper Time capsule; Letters to my Baby.

Echt heel leuk. O+
  donderdag 29 oktober 2015 @ 08:25:23 #3
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157177163
Voor wie verkouden is en toch liever neusspray zonder xylometazoline gebruikt. Heb gisteren Cinuforce neusspray gehaald van A. Vogel; een zoutoplossing met menthol. Zoutoplossing deed nooit zoveel maar dit spul kreeg mijn dichte neusgat open _O_ En je mag het gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap, tot dertig dagen aaneengesloten zelfs!

Deze dus: http://www.avogel.nl/webw(...)rce_mentholspray.php

Nee heb geen aandelen }:| Maar ben zelf heel blij dat ik iets heb gevonden dat wel werkt, vooral omdat ik niet zo goed tegen neusspray met xylometazoline kan.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_157177267
Goede tip Chanty, ga ik misschien nog wel nodig hebben.

Hier is vriend ziek. Hij heeft echt een zware griep en had best hoge koorts vannacht. Lag zo hard te trillen dat het bed gewoon meebewoog... ikzelf voel me inmiddels ook niet meer zo lekker, maar ben nu wel op weg naar mijn werk. En ik heb ineens ook pijn in mijn onderbuik, waar ik me dan meteen weer zorgen om maak... Het is een stekende pijn net boven mijn schaambeen, kan dat komen doordat mijn baarmoeder nu net boven mijn schaambeen uit zou moeten komen? Of zou het een stiekeme blaasontsteking kunnen zijn? Ik heb verder geen symptomen van blaasontsteking, dus dat lijkt me zo raar...
pi_157177637
Goeie tip Chanty :) ik ga hem in mn tip-lijst doen :P

Luna het kan goed groeipijn zijn hoor, maar als je gevoelig bent voor blaasontsteking kan het ook geen kwaad om even een potje urine naar de huisarts te brengen. Kleine moeite zeg maar :) Beterschap voor je vriend. Hier eentje die terminaal verkouden is :') dat zit dan zo kreunend en snotterend op de bank zeg maar :D ik kan er niets aan doen, hij zal zich vast heel erg beroerd enzo voelen maar ik moet er altijd wel erg om lachen :@

Net weer een sticker van de verloskundige gekregen. Hoezee. En gezemel over een serotiniteitscontrole in het ziekenhuis :') Ja kom dan en dan maar op controle dan kun je die vrijdag naar het ZH dan ben je 41+3. ik> nou vrijdag is voor mij niet handig (kinderen, geen auto etc), maandag is vroeg zat, dan ben ik 41+6. "ja maar je MOET met 41+3"
ORLY :') wil je daar echt nú al herrie over gaan maken bij 39 weken ja? :') puhlease.
:)
pi_157177640
mwhehe smiley overkill >:O
pi_157177677
Oh oh oh wat ben jij een lastige client om in je praktijk te hebben ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157177696
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:17 schreef Estrys het volgende:
Oh oh oh wat ben jij een lastige client om in je praktijk te hebben ;)
:7 goed hè :s)

Nee maar serieus... laat het gaan joh... Zij beet zich vast dus ik heb zelf maar gezegd van och we zien wel. Ik zie niet waarom je er nu al bij 39 weken een punt van moet maken. Kans dat ik überhaupt zo ver kom is vrij klein, wie dan leeft... dat gemuts.
pi_157177717
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee maar serieus... laat het gaan joh... Zij beet zich vast dus ik heb zelf maar gezegd van och we zien wel. Ik zie niet waarom je er nu al bij 39 weken een punt van moet maken. Kans dat ik überhaupt zo ver kom is vrij klein, wie dan leeft... dat gemuts.
Precies, ga nou maar gewoon bevallen van het weekend jij. We missen je bij de baby's :Y
pi_157177744
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:20 schreef Estrys het volgende:

[..]

Precies, ga nou maar gewoon bevallen van het weekend jij. We missen je bij de baby's :Y
B. vond zaterdag wel een mooie dag :Y en Wup ging ook voor halloween :D
ik heb nog steeds geen flauw idee :')
pi_157177770
Ik denk binnen nu en twee weken :+
pi_157177813
Mignonne :') lekker voorbarig ook. Is dat sowieso niet onhandig voor een ziekenhuis, als iedereen bij 39 weken al zo'n afspraak maakt?

Hier werd die afspraak vorige keer met 41 weken pas gemaakt. Voor 41+2. En zelfs die bleek overbodig. :+
pi_157177819
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 20:21 schreef Razztwizzle het volgende:
Dyre wat heerlijk voor jullie O+ lekker genieten nu!

Hier ook heel erg 'dat komt allemaal wel', maar ook uit zelfbehoud. Als alles straks hopelijk goed is ga ik los :7 .

Ik had trouwens nog mooie echo foto's van gisteren, maar weet van de helft niet wat het is :D :') . Iemand hier met een geoefend oog? Vooral de eerste twee van 2, de eerste van 3 en de tweede van 4, géén idee!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik een gokje zou mogen wagen zou ik denken dat de foto's bij nr twee de placenta (die 'wolk') en de navelstreng die het buikje ingaat (onderaan op de foto)
Foto drie gok ik een dwarsdoorsnede van de buik en de onbekende foto uit serie vier is het geslacht van onderaf.
(# mijn ervaring beperkt zich tot de echo's bij mijn drie kids en proefkonijn spelen voor de echoopleiding, dus geen garantie en zulks ;)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 09:31:56 #14
52229 Chanty
pi_157177879
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:15 schreef mignonne het volgende:
Goeie tip Chanty :) ik ga hem in mn tip-lijst doen :P

Luna het kan goed groeipijn zijn hoor, maar als je gevoelig bent voor blaasontsteking kan het ook geen kwaad om even een potje urine naar de huisarts te brengen. Kleine moeite zeg maar :) Beterschap voor je vriend. Hier eentje die terminaal verkouden is :') dat zit dan zo kreunend en snotterend op de bank zeg maar :D ik kan er niets aan doen, hij zal zich vast heel erg beroerd enzo voelen maar ik moet er altijd wel erg om lachen :@

Net weer een sticker van de verloskundige gekregen. Hoezee. En gezemel over een serotiniteitscontrole in het ziekenhuis :') Ja kom dan en dan maar op controle dan kun je die vrijdag naar het ZH dan ben je 41+3. ik> nou vrijdag is voor mij niet handig (kinderen, geen auto etc), maandag is vroeg zat, dan ben ik 41+6. "ja maar je MOET met 41+3"
ORLY :') wil je daar echt nú al herrie over gaan maken bij 39 weken ja? :') puhlease.
Terminaal verkouden _O- Mannen :')

Fijn dat alles goed is verder *O* En jou kennende kunnen ze hoog en laag springen :P
pi_157177889
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:25 schreef Estrys het volgende:
Ik denk binnen nu en twee weken :+
Ghehehe O+ ik ga mee met je gok. En iedere dag dat het langer duurt, gaat de kans omhoog dat het gebeurt *O* woehoe!!

@Svane ja joh, het ging niet eens om een afspraak in het ZH! Die nemen dat (terecht!) helemaal nog niet aan nu. Ik maak mijn afspraken vooruit omdat de praktijk vrij druk is en anders als ik per week afspraken maak dan kan ik alleen nog op een rottijdstip en een rotlocatie. Denk andere kant van het dorp om half vijf met twee hongerige kleuters ofzo. Maar dat was dus voor haar aanleiding om er alvast over te beginnen oO<
Ik zie het dan wel allemaal. Als we 41 weken zijn dan wil ik best nog een keer die discussie aangaan maar niet nu.
pi_157177894
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:31 schreef Chanty het volgende:

[..]

Terminaal verkouden _O- Mannen :')

Fijn dat alles goed is verder *O* En jou kennende kunnen ze hoog en laag springen :P
Knappe jongen die me verplaatst als ik niet wil hoor :+
pi_157177910
Ik vind een Halloweenbaby ook wel leuk mignonne O+ Voor je andere hummels misschien wat minder ;) Hier hebben ze bedacht dat ik maar op 11/11 ga bevallen, dan is het nieuwe maan én da's ook leuk voor carnaval haha

Wel een sticker van de VK! Alles was perfect in orde. Uiteraard moest er op de valreep nog wel even een opmerking gemaakt worden over mijn BMI en het wonen op de eerste verdieping. En dat werd bijna ruzie :')

We hebben bewust deze overweging gemaakt, naar de risico's gekeken en een bewuste keuze gemaakt om thuis te bevallen
- Okee maar als er wat gebeurt dan moet de brandweer komen en je uit huis takelen en dat duurt heel lang
Ja, daar zijn we ons goed van bewust. We hebben alle risico's bewust en serieus overwogen en hebben toch gekozen om thuis te bevallen.
- Okee, maar als er wat gebeurt dan moet de brandweer komen en je uit huis takelen en dat duurt heel lang en het risico op complicaties is met jouw BMI wel veel groter
OK, dat begrijp ik. We hebben alles zorgvuldig overwogen en ervoor gekozen om thuis te bevallen
- Okee, maar als er wat..
Vriend (als grapje): DAN TIL IK HAAR WEL
- heel serieus antwoord over een vrouw met weeeën is niet te verplaatsen en blabla

:( :( :( Ik bleef heel kalm hoor, maar van binnen.. oei oei o|O
pi_157177913
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ghehehe O+ ik ga mee met je gok. En iedere dag dat het langer duurt, gaat de kans omhoog dat het gebeurt *O* woehoe!!

@Svane ja joh, het ging niet eens om een afspraak in het ZH! Die nemen dat (terecht!) helemaal nog niet aan nu. Ik maak mijn afspraken vooruit omdat de praktijk vrij druk is en anders als ik per week afspraken maak dan kan ik alleen nog op een rottijdstip en een rotlocatie. Denk andere kant van het dorp om half vijf met twee hongerige kleuters ofzo. Maar dat was dus voor haar aanleiding om er alvast over te beginnen oO<
Ik zie het dan wel allemaal. Als we 41 weken zijn dan wil ik best nog een keer die discussie aangaan maar niet nu.
Maak anders vast ook even de afspraak welke VK op welke dag het kraambed komt afsluiten! Heb je het vast staan! *O*
pi_157177920
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:27 schreef Svane het volgende:
Mignonne :') lekker voorbarig ook. Is dat sowieso niet onhandig voor een ziekenhuis, als iedereen bij 39 weken al zo'n afspraak maakt?

Hier werd die afspraak vorige keer met 41 weken pas gemaakt. Voor 41+2. En zelfs die bleek overbodig. :+
Dat idd ook ja!

Bij de tweede kwam die controle ter sprake bij 41.1 ofzo, en dan mocht ik kiezen voor de vrijdag (41.3) of maandag, 41.6. Ik vond het wel fijn voor het weekend te weten waar ik aan toe was, dus voor vrijdag gekozen.
Maar ze lieten wel alles aan mij over.
pi_157177925
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:34 schreef Svane het volgende:

[..]

Maak anders vast ook even de afspraak welke VK op welke dag het kraambed komt afsluiten! Heb je het vast staan! *O*
Hahaha ja dat zal me dan weer roesten, dan komen ze naar mij toe :P
pi_157177947
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hier begonnen ze er 3 weken terug al over. En ik al "huh? Wat voor controle?" :o
'T was protocol om dat vast te bespreken :') , stom protocol, de meeste vrouwen zullen er geen gebruik van maken lijkt me.

Goedemorgen trouwens! Mijn baby zit nog. Best goed geslapen ook, maar door verjaardagsvisite gister had ik mijn middagdutje gemist en was ik doodmoe ook.

Ik maak me alleen wat ongerust om baby, hij houdt zich nogal rustig vannacht en vanochtend. Ik heb 'm vannacht 1 keer gevoeld en sinds ik ben opgestaan nog helemaal niet :{ . Hoe lang kan je 't aanzien voor je belt?
  donderdag 29 oktober 2015 @ 09:40:34 #22
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157177995
Tot je het je begint af te vragen ;) Anders gewoon bellen :Y

Bloesem jemig zeg dan zou ik ook gaan borrelen van binnen :X Hoe vaak kun je zeggen dat je bewúst je keuze hebt gemaakt?!

Mignonne, wauw, ze denken iig wel goed met je mee zeg maar :')
pi_157177997
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:34 schreef Bloesem. het volgende:
Ik vind een Halloweenbaby ook wel leuk mignonne O+ Voor je andere hummels misschien wat minder ;) Hier hebben ze bedacht dat ik maar op 11/11 ga bevallen, dan is het nieuwe maan én da's ook leuk voor carnaval haha

Wel een sticker van de VK! Alles was perfect in orde. Uiteraard moest er op de valreep nog wel even een opmerking gemaakt worden over mijn BMI en het wonen op de eerste verdieping. En dat werd bijna ruzie :')

We hebben bewust deze overweging gemaakt, naar de risico's gekeken en een bewuste keuze gemaakt om thuis te bevallen
- Okee maar als er wat gebeurt dan moet de brandweer komen en je uit huis takelen en dat duurt heel lang
Ja, daar zijn we ons goed van bewust. We hebben alle risico's bewust en serieus overwogen en hebben toch gekozen om thuis te bevallen.
- Okee, maar als er wat gebeurt dan moet de brandweer komen en je uit huis takelen en dat duurt heel lang en het risico op complicaties is met jouw BMI wel veel groter
OK, dat begrijp ik. We hebben alles zorgvuldig overwogen en ervoor gekozen om thuis te bevallen
- Okee, maar als er wat..
Vriend (als grapje): DAN TIL IK HAAR WEL
- heel serieus antwoord over een vrouw met weeeën is niet te verplaatsen en blabla

:( :( :( Ik bleef heel kalm hoor, maar van binnen.. oei oei o|O
_O- :D

En die laatste opmerking is onzin.
Dr is zo'n complicatie hè, schouderdystocie, dan is het hoofd van de baby al geboren en het lijf zit binnenin vast. 1 van de dingen die je dan doet is de vrouw van liggend op de rug verplaatsen naar een positie dat ze op handen en knieën zit.
Iedere vrouw die ooit bevallen is denkt dan van jaaaaa dat lukt me echt niet.
Weet je hoe lang het duurt om iemand in die positie te krijgen? :D ongeveer een seconde. Op een 1 persoonsbed nog wel. Het is echt onzin dat iemand niet meer te verplaatsen is. Hetzelfde geldt voor vrouwen die iets ruimer beginnen te vloeien in een thuissituatie. Ik ga daar niet naast staan wachten tot zo iemand boven een liter zit en in shock raakt voordat k een keer actie ga ondernemen. Als ik zie dat je vrij snel richting de 500 cc gaat dan vraag ik je om alvast zelf de trap af te lopen naar beneden bijvoorbeeld en dan is er niets aan de hand. De meeste vrouwen zijn met een liter ook nog prima in staat om een trap af te lopen.

bovendien moet je vk gewoon aan de meldkamer doorgeven dat er ook met spoed een ladderwagen moet komen, dan duurt het helemaal niet heel lang, die horen met een A1 melding allebei binnen 15 min. ter plaatse te zijn. Als je eerst een ambu laat komen en dan pas een keer bedenkt dat je ook een ladderwagen nodig hebt dan ben je dus gewoon niet zo bijdehand...
pi_157178032
Ik weet niet hoeveel (aanstaande) moeders van jullie studeren (ik heb wel eens wat frustraties gelezen over gebrek aan verlof en starheid van de opleiding), maar je staat dan niet alleen:
http://www.dub.uu.nl/arti(...)egen-rechtszaak.html
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Professioneel gifmenger.
pi_157178034
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:37 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hier begonnen ze er 3 weken terug al over. En ik al "huh? Wat voor controle?" :o
'T was protocol om dat vast te bespreken :') , stom protocol, de meeste vrouwen zullen er geen gebruik van maken lijkt me.

Goedemorgen trouwens! Mijn baby zit nog. Best goed geslapen ook, maar door verjaardagsvisite gister had ik mijn middagdutje gemist en was ik doodmoe ook.

Ik maak me alleen wat ongerust om baby, hij houdt zich nogal rustig vannacht en vanochtend. Ik heb 'm vannacht 1 keer gevoeld en sinds ik ben opgestaan nog helemaal niet :{ . Hoe lang kan je 't aanzien voor je belt?
Bellen als je ej zorgen maakt :)
Jij bent de enige die jouw baby voelt en je bent de enige die weet of het wel of niet afwijkt van wat normaal is voor jouw baby. Je arts en verloskundige vertrouwen volledig op jouw waarneming, als zij het niet weten kunnen ze ook niets voor je doen :* :)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 09:44:14 #26
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157178048
En hier blijft de energie maar uit, vind t zo lastig :{ Heb wat boodschapjes gedaan en nu ben ik echt slap en uitgeteld.

Kan me dat echt van de vorige keer niet herinneren, dus ik hoop maar wel dat t nog wat gaat wennen ofzo, anders ga ik dit keer niet fluitend door tot 42 weken :X

Oh en elke keer bij inspanning (en dus diepere ademteugen) gaat mn hart overslaan, dus volgende week bij de vk maar even melden. Herkenbaar voor iemand?
pi_157178128
oh ja allebei herkenbaar LB :Y
Bij A. kwam die energie nooit, helaas. Alsof er een soort zware deken over je heen ligt. Ik voelde me verder prima hoor, mentaal, maar gewoon dat gevoel alsof ik mezelf echt vooruit moest slepen terwijl ik met mn voeten in de modder stond. Heel naar vond ik dat.
Bij E. was ik er fysiek slechter aan toe maar had k wat minder last van die enorme vermoeidheid en nu valt het ook mee. Maar die vermoeidheid vond ik echt killing.

En mja hartkloppingen, an sich normaal, ik herken het idd wel van inspanning. Je lijf pompt meer bloed rond en verslikt zich soms een beetje als het hart moet werken denk ik dan altijd maar. Maar het kan geen kwaad om het aan te geven.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 09:54:26 #28
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157178198
Nouja ik ben nogal lui aangelegd dus ik geef mezelf algauw op de kop dat ik dus een te slechte conditie heb, maar dit is zelfs voor mij slappe hap :')

Gelukkig heb ik geen kind dat met mij rondjes wil rennen ofzo 8-) Die vindt rustig tempo priiiiima.
pi_157178231
Ja fijn. Ik sta met m'n telefoon in m'n hand om 't ziekenhuis te bellen, begint meneer te draaikonten in m'n buik. Hij doet het erom hoor :') .

Hartkloppingen; hier ook, zeker na een trap oplopen. De hele zwangerschap al. Was normaal zei de gyn. Maar dat is misschien iets anders dan overslaan?

Nieuwe kwaal: Ik borrel nu als ik diep inadem. Volgens mij ligt mn maag een beetje verdrukt en wordt die geschut als ik ademhaal. Als ik wat gedronken heb hoor ik het klotsen. Haha!
pi_157178246
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:54 schreef LadyBlack het volgende:
Nouja ik ben nogal lui aangelegd dus ik geef mezelf algauw op de kop dat ik dus een te slechte conditie heb, maar dit is zelfs voor mij slappe hap :')

Gelukkig heb ik geen kind dat met mij rondjes wil rennen ofzo 8-) Die vindt rustig tempo priiiiima.
mazzelaar :D Dat is idd een geluk haha
Ik loop ook maar 1 x pd tussendoor naar zolder hoor. Als ik daarna nog iets vergeten ben dan is het jammer dan :P
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:02:50 #31
52229 Chanty
pi_157178339
Bloesem jemig :') 1 keer is ook wel genoeg, lekker constructief zo...

Sillie gewoon bellen hoor!

Ik ben weer heel productief op het werk :') Ik heb maar even de website van het nieuwe geboortecentrum van Haga bekeken. Las iets over eigen kraamsuites, (waar je alleen ligt) mocht je nog zorg nodig hebben na de bevalling, dus dat klinkt goed *) Iemand al ervaring daar in dat nieuwe centrum?
pi_157178356
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:02 schreef Chanty het volgende:
Bloesem jemig :') 1 keer is ook wel genoeg, lekker constructief zo...

Sillie gewoon bellen hoor!

Ik ben weer heel productief op het werk :') Ik heb maar even de website van het nieuwe geboortecentrum van Haga bekeken. Las iets over eigen kraamsuites, (waar je alleen ligt) mocht je nog zorg nodig hebben na de bevalling, dus dat klinkt goed *) Iemand al ervaring daar in dat nieuwe centrum?
mariposas heeft ervaring :Y van Kwak weet k niet zeker of ze nog in t oude of al in t nieuwe is bevallen.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:05:22 #33
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157178394
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:03 schreef mignonne het volgende:

[..]

mariposas heeft ervaring :Y van Kwak weet k niet zeker of ze nog in t oude of al in t nieuwe is bevallen.
Oud volgensmij!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:07:36 #34
52229 Chanty
pi_157178434
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:03 schreef mignonne het volgende:

[..]

Kwak meende ik dat die nog in het oude deel is bevallen net als ik, verhuizing was volgens de site in april dit jaar.

Ben vooral benieuwd naar het 'moeten blijven deel', bevalling zelf geloof ik allemaal wel, dat was vorige keer prima. Zal mariposas eens dmen dan.

Lijkt/ voelt nog wat vroeg om daar nu al mee bezig te zijn :') Maar ik moet na de intake waarschijnlijk al snel naar de gyn omdat ik een medische indicatie heb }:| Dus moet toch even uitzoeken waar ik wil gaan bevallen.
pi_157178444
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:40 schreef mignonne het volgende:

[..]

_O- :D

En die laatste opmerking is onzin.
Dr is zo'n complicatie hè, schouderdystocie, dan is het hoofd van de baby al geboren en het lijf zit binnenin vast. 1 van de dingen die je dan doet is de vrouw van liggend op de rug verplaatsen naar een positie dat ze op handen en knieën zit.
Iedere vrouw die ooit bevallen is denkt dan van jaaaaa dat lukt me echt niet.
Weet je hoe lang het duurt om iemand in die positie te krijgen? :D ongeveer een seconde. Op een 1 persoonsbed nog wel. Het is echt onzin dat iemand niet meer te verplaatsen is. Hetzelfde geldt voor vrouwen die iets ruimer beginnen te vloeien in een thuissituatie. Ik ga daar niet naast staan wachten tot zo iemand boven een liter zit en in shock raakt voordat k een keer actie ga ondernemen. Als ik zie dat je vrij snel richting de 500 cc gaat dan vraag ik je om alvast zelf de trap af te lopen naar beneden bijvoorbeeld en dan is er niets aan de hand. De meeste vrouwen zijn met een liter ook nog prima in staat om een trap af te lopen.

bovendien moet je vk gewoon aan de meldkamer doorgeven dat er ook met spoed een ladderwagen moet komen, dan duurt het helemaal niet heel lang, die horen met een A1 melding allebei binnen 15 min. ter plaatse te zijn. Als je eerst een ambu laat komen en dan pas een keer bedenkt dat je ook een ladderwagen nodig hebt dan ben je dus gewoon niet zo bijdehand...
Kijk, dit is het beetje vertrouwen dat je wilt krijgen :) maar oh my god de manier waarop zij dat deed :X Ze doet de komende 4 weken geen bevallingen, dus ik ga niet overtijd ok? :Y
(Oh en nog even voor de beeldvorming: m'n lief is een heeeule grote American footballer die me nog elke dag met liefde opvangt / meeneemt op z'n rug / over zn schouder gooit O+ Dus ik maak me geen zorgen haha)

LB, hartkloppingen had ik in 't begin heel erg en nu tegen 't einde weer steeds meer! M'n lichaam moet 'n beetje wennen aan t bloedvolume geloof ik haha. En die vermoeidheid, tsja, die is halverwege heel even over geweest maar de rest van de tijd toch wel aanwezig :X
pi_157178593
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:07 schreef Chanty het volgende:

[..]

Kwak meende ik dat die nog in het oude deel is bevallen net als ik, verhuizing was volgens de site in april dit jaar.

Ben vooral benieuwd naar het 'moeten blijven deel', bevalling zelf geloof ik allemaal wel, dat was vorige keer prima. Zal mariposas eens dmen dan.

Lijkt/ voelt nog wat vroeg om daar nu al mee bezig te zijn :') Maar ik moet na de intake waarschijnlijk al snel naar de gyn omdat ik een medische indicatie heb }:| Dus moet toch even uitzoeken waar ik wil gaan bevallen.
Huh? Jouw medische indicatie is toch de keizersnede? Dan hoef je nog niet naar de gyn hoor. Pas bij een week of 36 is gebruikelijk.
Of bedoel je medische indicatie vanwege je tweeling? :+

Als je in het haga wilt bevallen moet je even informeren hoe het zit met aspirine (En voor jezelf nagaan hoe je daar in staat!!). Ze zijn daar bezig met een onderzoek waarbij ze alle zwangeren vanaf begin (laag gedoseerde) aspirine geven. Doel is om de invloed op ontstaan van hoge bloeddruk en zw.schapsvergiftiging te voorkomen. Nu heb jij dat bij je eerste niet gehad en is de kans dat je het ineens bij je tweede wel krijgt echt nihil, maar goed, dan weet je t alvast :) Niet elke praktijk werkt daar aan mee overigens.
pi_157178599
Mijn man heeft 't op z'n heupen. Vluchttas moet ineens op een andere locatie en de maxi cosi in de auto moet nog 10x geoefend "want ik weet niet meer hoe dat moet!" :X

Nu rent 'ie hier rond met een checklist om te kijken of ik echt wel alles in de vluchttas heb gestopt :') 8)7 .
pi_157178617
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:18 schreef silliegirl het volgende:
Mijn man heeft 't op z'n heupen. Vluchttas moet ineens op een andere locatie en de maxi cosi in de auto moet nog 10x geoefend "want ik weet niet meer hoe dat moet!" :X

Nu rent 'ie hier rond met een checklist om te kijken of ik echt wel alles in de vluchttas heb gestopt :') 8)7 .
:D heb je je vluchttas niet in de auto staan dan?
pi_157178652
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D heb je je vluchttas niet in de auto staan dan?
Dat stond 'ie, maar dat vind man ineens niet goed. Want, we hebben 2 auto's en stel nu dat 1 van ons weg is met de ene auto en ik met de andere auto weggebracht moet worden door iemand anders. Dan heb ik mijn tas niet!
Dus man wil nu dat ik die tas ten alle tijde meeneem in de auto waarin ik op dat moment zit :') .
Dat wordt dus een hoop gesleep met die tas. _O-
pi_157178688
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:21 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat stond 'ie, maar dat vind man ineens niet goed. Want, we hebben 2 auto's en stel nu dat 1 van ons weg is met de ene auto en ik met de andere auto weggebracht moet worden door iemand anders. Dan heb ik mijn tas niet!
Dus man wil nu dat ik die tas ten alle tijde meeneem in de auto waarin ik op dat moment zit :') .
Dat wordt dus een hoop gesleep met die tas. _O-
Oh op zo'n manier. Mja daar zit wat in. Maar in dat geval zou ik die tas gewoon lekker thuis op een centrale plek zetten hoor. Kun je hem pakken als ie nodig is en raakt ie niet ergens kwijt.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:25:40 #41
52229 Chanty
pi_157178692
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

Huh? Jouw medische indicatie is toch de keizersnede? Dan hoef je nog niet naar de gyn hoor. Pas bij een week of 36 is gebruikelijk.
Of bedoel je medische indicatie vanwege je tweeling? :+

Als je in het haga wilt bevallen moet je even informeren hoe het zit met aspirine (En voor jezelf nagaan hoe je daar in staat!!). Ze zijn daar bezig met een onderzoek waarbij ze alle zwangeren vanaf begin (laag gedoseerde) aspirine geven. Doel is om de invloed op ontstaan van hoge bloeddruk en zw.schapsvergiftiging te voorkomen. Nu heb jij dat bij je eerste niet gehad en is de kans dat je het ineens bij je tweede wel krijgt echt nihil, maar goed, dan weet je t alvast :) Niet elke praktijk werkt daar aan mee overigens.
Ja keizersnede. Nee geen tweeling }:|. Ze zeiden bij de VK dat ik wel op korte termijn al een eerste gesprek krijg bij de gyn en daarna word ik t/m 36 weken begeleid door de VK. Zal het morgen met de intake nog eens vragen.

Je bedoelt dat ze de hele zwangerschap je volstouwen met aspirine?? Dat gaat dus niet gebeuren he :') Volgens mij kunnen ze niks in mijn lijf stouwen als ik daar geen toestemming voor geef.
pi_157178737
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:25 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ja keizersnede. Nee geen tweeling }:|. Ze zeiden bij de VK dat ik wel op korte termijn al een eerste gesprek krijg bij de gyn en daarna word ik t/m 36 weken begeleid door de VK. Zal het morgen met de intake nog eens vragen.

Je bedoelt dat ze de hele zwangerschap je volstouwen met aspirine?? Dat gaat dus niet gebeuren he :') Volgens mij kunnen ze niks in mijn lijf stouwen als ik daar geen toestemming voor geef.
Nee klopt hoor, jij hebt de laatste zeg daar in, maar dan weet je er alvast vanaf :) en oh nouja dat eerste gesprek bij de gyn zal niet zo spannend zijn. Meer zodat je alvast in t systeem staat. En zodat je mee kan in het onderzoek :')
pi_157178778
pfoe, mijn man heeft het ook op zijn heupen. Zijn enige zorg momenteel lijkt de indeling van de woonkamer.. want waar komt de box? :') Het liefst had hij em 4 weken geleden al neergezet zodat we diverse opstellingen konden proberen.

Verder is een vluchttas pas vanaf een week of 36 nodig neem ik aan? Wel al het eerste pakje uitgezocht, voor de zekerheid maar een 50 en 56 variant, ondanks dat de baby hoog binnen de curve lag met 30 weken :+
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:34:31 #44
52229 Chanty
pi_157178794
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee klopt hoor, jij hebt de laatste zeg daar in, maar dan weet je er alvast vanaf :) en oh nouja dat eerste gesprek bij de gyn zal niet zo spannend zijn. Meer zodat je alvast in t systeem staat. En zodat je mee kan in het onderzoek :')
nee verwacht ook niks spannends, en als ik me ineens toch bedenk met 35 weken is er ook geen man overboord. Maar toch wel handig als ik er soort van al over heb nagedacht :')
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:39:48 #45
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_157178862
quote:

[..]

Die intake bij de gyn heb ik niet gehad bij Piranha :o. Ik kon met 36wkn gewoon hoppa, rechtstreeks door naar zkh met wat papiertjes in een vlopje. (Ook MI na ks bij Draak)

En over dat blijven, bij een natuurlijke bevalling was dat hier hetzelfde protocol als dat je geen MI had. Dus gewoon snel naar huis als de situatie het toe laat.

Probeer anders voor jezelf op te schrijven welke vragen je allemaal hebt. Hoe klein en onbenullig het ook lijkt, het is fijner als je precies weet waar je aan toe bent.
pi_157178987
Ha, goeie tip voor neusspray lees ik hier! *noteert* Zoutoplossing doet bij mij maar weinig.

Over vermoeidheid: apart dat het zo per zwangerschap kan verschillen! Achteraf gezien ben ik blij dat de eerste 3 maanden in de vakantie vielen voor mij, die zware deken is gelukkig echt afgenomen. Nu heb ik weer vrij veel energie, maar ik merk dat vooral het idee van een groeiend meisje in mijn buik (en daaraan gekoppelde deadlines wb studie) heel veel energie geeft. Fysiek ben ik namelijk wel steeds veel eerder moe dan ik normaal was, zeker op dagen van 9-18 waarop ik continu in de weer ben. Vriend is gelukkig wel zo lief om me steeds op te halen met de auto op zulke dagen, de treinrit is dan echt even teveel..

Sillie, nog gefeliciteerd met je verjaardag! *O* En die mannen.. :D
pi_157179061
Nieuwe Haga geboortecentrum is prachtig! Ruime kamers, mogelijkheid tot badbevalling. Volgens mij vond Mari ze enigszins sfeerloos, ik heb daar zelf geen last van gehad. Over het geboortehotel kan ik je niet vertellen, dat zat vol toen ik net was bevallen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:56:25 #48
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157179143
quote:

[..]

Oh hai. :7

Ik ben wel bevallen in het Geboortecentrum, maar ben niet in het Geboortehotel geweest, waar de kraamsuites zijn.

Er zijn een aantal x per jaar informatiebijeenkomsten. Op zich misschien niet zoveel nuttige info voor jou, want het ging voornamelijk over hoe een bevalling verloopt en wat de pijnbestrijding opties zijn. Maar ik zou als ik jou was een rondleiding vragen, daarover staat ook iets op de website. Je moet dan nl. op de dag dat je langs wilt komen even bellen rond het middaguur, geloof ik. Als je trouwens op YouTube zoekt naar Barbie's bevalling zie je er ook een stukje van, want in 1 van de afleveringen is ze daar langs geweest (en ze heeft er ook gelegen na haar keizersnede).

Maar je moet even navragen of je hier zeker weten te recht komt als je (onverwacht) moet blijven, want het zit vaak vol. Vriendin van mij kon daar wel naar toe na haar (geplande) keizersnede.
Ik werd gelukkig niet direct uit de verloskamer getrapt, hoewel ik pas 6 uur na de bevalling werd ontslagen, beval-bed werd na de bevalling omgewisseld voor een normaal bed.

Sfeerloos waren de kamers wel, maar dat boeide me uiteindelijk niet. En achteraf gezien ben ik erg blij dat ik er bevallen ben, gezien het feit dat ik medisch werd (1 seconde omdraaien duurde trouwens denk ik wel 5 seconden, aangezien ik niet snapte wat de bedoeling was en niet echt meewerkte :') ) en de reanimatietafel gebruikt is.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_157179150
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

Oh op zo'n manier. Mja daar zit wat in. Maar in dat geval zou ik die tas gewoon lekker thuis op een centrale plek zetten hoor. Kun je hem pakken als ie nodig is en raakt ie niet ergens kwijt.
Dat staat 'ie nu ook. En als ik "verder" van huis moet dan de lokale supermarkt gooi ik 'm wel in de kofferbak. Vriend heeft nog dextro's in de tas gegooid "want die staan op de lijst!!" . :')

Box staat hier al op, wonder boven wonder past 'ie echt precies op de plek die ik in gedachten had. En dat zonder nameten _O- .
Wiegje staat klaar op onze slaapkamer O+
Ik moet alleen de wipstoel nog in elkaar zetten, van het weekend maar is voor gaan zitten.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 11:00:09 #50
52229 Chanty
pi_157179222
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:39 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Die intake bij de gyn heb ik niet gehad bij Piranha :o. Ik kon met 36wkn gewoon hoppa, rechtstreeks door naar zkh met wat papiertjes in een vlopje. (Ook MI na ks bij Draak)

En over dat blijven, bij een natuurlijke bevalling was dat hier hetzelfde protocol als dat je geen MI had. Dus gewoon snel naar huis als de situatie het toe laat.

Probeer anders voor jezelf op te schrijven welke vragen je allemaal hebt. Hoe klein en onbenullig het ook lijkt, het is fijner als je precies weet waar je aan toe bent.
Mijn streven is ook om mijn kind gewoon te werpen en weer het ZH uit te lopen. Maar er is gewoon een kans dat het weer eindigt in een KS en ik vond met name het verblijf met 2/3 andere vrouwen en baby's op 1 kamer kut. Ook omdat mijn man rond 8 uur weg moest (in de praktijk werd dat wel 9 uur maar toch. Eigenlijk is dat voor mij het belangrijkste, een eigen kamer ook als je om medische redenen moet blijven. Heb verder namelijk het volste vertrouwen in de artsen daar, niks over te klagen gehad tijdens de bevalling. De twee dagen erna ook niet op 1 chaggie verpleegkundige na. En ik weet nu dat de borstvoedingbegeleiding beter kon, maar daar ben ik nu wel zelfverzekerder en mondiger is dus wat dat aangaat red ik me wel :)

quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:50 schreef Krisvc het volgende:
Nieuwe Haga geboortecentrum is prachtig! Ruime kamers, mogelijkheid tot badbevalling. Volgens mij vond Mari ze enigszins sfeerloos, ik heb daar zelf geen last van gehad. Over het geboortehotel kan ik je niet vertellen, dat zat vol toen ik net was bevallen.
Badbevalling lijkt me nog steeds fantastisch maar dat mag ik denk ik sowieso niet ;( tzt eens informeren.
pi_157179234
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:56 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik ben wel bevallen in het Geboortecentrum, maar ben niet in het Geboortehotel geweest, waar de kraamsuites zijn.

Er zijn een aantal x per jaar informatiebijeenkomsten. Op zich misschien niet zoveel nuttige info voor jou, want het ging voornamelijk over hoe een bevalling verloopt en wat de pijnbestrijding opties zijn. Maar ik zou als ik jou was een rondleiding vragen, daarover staat ook iets op de website. Je moet dan nl. op de dag dat je langs wilt komen even bellen rond het middaguur, geloof ik. Als je trouwens op YouTube zoekt naar Barbie's bevalling zie je er ook een stukje van, want in 1 van de afleveringen is ze daar langs geweest (en ze heeft er ook gelegen na haar keizersnede).

Maar je moet even navragen of je hier zeker weten te recht komt als je (onverwacht) moet blijven, want het zit vaak vol. Vriendin van mij kon daar wel naar toe na haar (geplande) keizersnede.
Ik werd gelukkig niet direct uit de verloskamer getrapt, hoewel ik pas 6 uur na de bevalling werd ontslagen, beval-bed werd na de bevalling omgewisseld voor een normaal bed.

Sfeerloos waren de kamers wel, maar dat boeide me uiteindelijk niet. En achteraf gezien ben ik erg blij dat ik er bevallen ben, gezien het feit dat ik medisch werd (1 seconde omdraaien duurde trouwens denk ik wel 5 seconden, aangezien ik niet snapte wat de bedoeling was en niet echt meewerkte :') ) en de reanimatietafel gebruikt is.
Haha nou vooruit 5 seconden :D das nog steeds sneller dan ik 's nachts in mn bed omdraai momenteel :Y) :+

Het haga ligt echt heel erg vaak vol ja. Gelukkig hebben ze voor hun eigen medische indicaties wel plek als het goed is dus daar zul jij Chanty wsl geen last van hebben, maar het blijven in het geboortehotel kan wel een dingetje zijn. De hoop was aanvankelijk dat het nieuwe Reinier de Graaf wat druk weg zou nemen van het haga, op zich doet het dat ook, maar het trekt daar ook als een malle mensen aan die eerst in het SFG bevielen. Kortom, nu ligt ze allebei vaak vol :')
pi_157179261
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:00 schreef Chanty het volgende:

[..]

Mijn streven is ook om mijn kind gewoon te werpen en weer het ZH uit te lopen. Maar er is gewoon een kans dat het weer eindigt in een KS en ik vond met name het verblijf met 2/3 andere vrouwen en baby's op 1 kamer kut. Ook omdat mijn man rond 8 uur weg moest (in de praktijk werd dat wel 9 uur maar toch. Eigenlijk is dat voor mij het belangrijkste, een eigen kamer ook als je om medische redenen moet blijven. Heb verder namelijk het volste vertrouwen in de artsen daar, niks over te klagen gehad tijdens de bevalling. De twee dagen erna ook niet op 1 chaggie verpleegkundige na. En ik weet nu dat de borstvoedingbegeleiding beter kon, maar daar ben ik nu wel zelfverzekerder en mondiger is dus wat dat aangaat red ik me wel :)

[..]

Badbevalling lijkt me nog steeds fantastisch maar dat mag ik denk ik sowieso niet ;( tzt eens informeren.
Vraag of ze een draadloos ctg hebben! *O*
waarschijnlijk hebben ze dat niet maar misschien als je t maar vaak genoeg vraagt dat ze er toch eentje aanschaffen :P

En badbevalling bij medische indicatie mag over het algemeen niet nee omdat ze dus een ctg willen maken. En ze vinden het om een of andere reden niet zo tof als ej de gewone ctg mee neemt het water in. Geeeeen idee waar dat aan ligt :+
  donderdag 29 oktober 2015 @ 11:05:58 #53
52229 Chanty
pi_157179306
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:00 schreef mignonne het volgende:

[..]

Haha nou vooruit 5 seconden :D das nog steeds sneller dan ik 's nachts in mn bed omdraai momenteel :Y) :+

Het haga ligt echt heel erg vaak vol ja. Gelukkig hebben ze voor hun eigen medische indicaties wel plek als het goed is dus daar zul jij Chanty wsl geen last van hebben, maar het blijven in het geboortehotel kan wel een dingetje zijn. De hoop was aanvankelijk dat het nieuwe Reinier de Graaf wat druk weg zou nemen van het haga, op zich doet het dat ook, maar het trekt daar ook als een malle mensen aan die eerst in het SFG bevielen. Kortom, nu ligt ze allebei vaak vol :')
Nou ja in principe wil ik niet naar het geboortehotel. Als in: als de kraamsuites voor medische indicatie klanten daar zijn dan klaag ik niet :+ Maar als ik moet blijven en ik krijg een suffe kamer in het ziekenhuis voor mezelf dan vind ik dat ook primaaaaa.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:56 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ahhh ik hoef je al niet meer te pmen :D

Informatiebijeenkomst heb ik idd naar zitten kijken maar dat is nogal gesneden koek idd, dus denk dat ik tzt nog wel een rondleiding doe. Maar eigenlijk boeit het me niet hoe het er daar uitziet. Dat is voor mij niet doorslaggevend zeg maar. Ik wil goede zorg en dat ik die daar krijg, daar ben ik van overtuigd. En ik wil niet met anderen op een kamer, dus al geven ze me de bezemkast... :+ Maar ik ga dat soort dingen inderdaad nog wel navragen. Goed om te lezen dat jouw ervaring verder goed was
  donderdag 29 oktober 2015 @ 11:07:11 #54
52229 Chanty
pi_157179321
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:02 schreef mignonne het volgende:

[..]

Vraag of ze een draadloos ctg hebben! *O*
waarschijnlijk hebben ze dat niet maar misschien als je t maar vaak genoeg vraagt dat ze er toch eentje aanschaffen :P

En badbevalling bij medische indicatie mag over het algemeen niet nee omdat ze dus een ctg willen maken. En ze vinden het om een of andere reden niet zo tof als ej de gewone ctg mee neemt het water in. Geeeeen idee waar dat aan ligt :+
Eigenlijk stom. Dat ik medisch ben heeft toch te maken met risico op scheuren litteken? Dus dat doet verder toch niks af aan hoe het met het kind gaat. Of kunnen ze dat scheuren ook ontdekken met ctg?
pi_157179324
Als ik het goed begrepen heb dan zijn de medische kamers tegenwoordig ook eenpersoonskamers chanty :Y
Maar dat zou je dus eventueel wel na kunnen vragen bij je intake bij de gyn dan. Als je daar dan toch heen moet.
pi_157179440
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:07 schreef Chanty het volgende:

[..]

Eigenlijk stom. Dat ik medisch ben heeft toch te maken met risico op scheuren litteken? Dus dat doet verder toch niks af aan hoe het met het kind gaat. Of kunnen ze dat scheuren ook ontdekken met ctg?
Mja dat is allemaal maar de vraag. Er is heel weinig evidence voor het gebruik van het ctg überhaupt. Heel erg veel vals positieven zeg maar. Daarom willen ze vaak een beetje bloed afnemen van het hoofdje van de baby als het ctg matig is. Dat zegt veel meer. Maar goed zo'n koker in je doos geschoven krijgen is ook niet voor iedereen een feest zeg maar...

In theorie wordt aangenomen dat een veranderd hartritme van de baby mogelijk zou kunnen wijzen op een beginnende scheur in het littekenweefsel. Maar er is helaas maar weinig bewijs om dat echt helemaal te ondersteunen. En er is sowieso geen keihard bewijs van 'wijsheid' in de situatie eerdere keizersnede. Het belangrijkste is dat er naar het hele plaatje gekeken wordt en niet alleen maar op een scherm naar een ctg. Hoe gaat het met de vrouw, hoe ver is ze in de ontsluiting, hoe gaat het tussen de weeën door, heeft ze dan ook pijn. Etcetera.
Ik vind het heel lastig om iets te zeggen over ctg-gebruik. Het is zo'n algemeen geaccepteerd iets zeg maar, want tsja iedereen heeft toch het gevoel van 'je moet toch wat'. Maar in de praktijk komt men er steeds harder van terug en blijkt het toch zelden zaligmakend en waterdicht. (zelfde geldt overigens ook voor het luisteren naar harttonen van de baby door de verloskundige met doptone tijdens bevalling! We doen het allemaal, er is geen keiharde evidence voor en het is maar de vraag hoe en wat. Niet zelden dat je prachtige harttonen hebt tijdens de bevalling en dat er toch een slecht kind uit rolt, maar omgekeerd gebeurd nog veel vaker. Dat je enorme dippende harttonen hebt en dat er een blakend kind uit komt zetten wat het gelijk goed op een brullen zet enzo. Tsja...)
pi_157179461
Ik snapte ook niet waarom een ctg zo lang moest duren. Je kan toch na een kwartier ook wel zien of het ok gaat met de baby? Waarom zou dat een uur moeten duren?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_157179464
Eenpersoonskamers in het ziekenhuis *O*

Echt, als ik bij J. 8 dagen met 3 anderen op en kamer had gemoeten had ik mezelf ontslagen na dag 2 denk ik :+ Dat lijkt me echt horror... Helemaal als die andere 3 dan wel hun baby bij zich hebben, en de mijne in de couveuse ligt :( Maar goed, ik ben dan ook nogal gesteld op mijn privacy en ben graag op mezelf. Gelukkig kent mijn ziekenhuis dus alleen eenpersoonskamers. Ik geloof dat er één tweepersoonskamer op de kraamafdeling is, maar dat ze die alleen proberen te gebruiken voor vrouwen die nog moeten bevallen.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 11:21:50 #59
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157179543
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:07 schreef mignonne het volgende:
Als ik het goed begrepen heb dan zijn de medische kamers tegenwoordig ook eenpersoonskamers chanty :Y
Maar dat zou je dus eventueel wel na kunnen vragen bij je intake bij de gyn dan. Als je daar dan toch heen moet.
ja, volgens mij ook. Maar op de verloskundeafdeling heb ik ook tweepersoonskamers gezien. Maar dat is denk ik voor mensen die zijn opgenomen voor de bevalling.
pi_157179549
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:17 schreef mousemicky het volgende:

Echt, als ik bij J. 8 dagen met 3 anderen op en kamer had gemoeten had ik mezelf ontslagen na dag 2 denk ik :+ Dat lijkt me echt horror... Helemaal als die andere 3 dan wel hun baby bij zich hebben, en de mijne in de couveuse ligt :( Maar goed, ik ben dan ook nogal gesteld op mijn privacy en ben graag op mezelf. Gelukkig kent mijn ziekenhuis dus alleen eenpersoonskamers. Ik geloof dat er één tweepersoonskamer op de kraamafdeling is, maar dat ze die alleen proberen te gebruiken voor vrouwen die nog moeten bevallen.
Meestal doen ze dat wel gescheiden houden :Y vrouwen die hun baby bij zich hebben bij elkaar en vrouwen van wie de baby apart ligt dus ook bij elkaar, niet mixen dat is niet zo aardig inderdaad :X

Saskia nja dat is dus 1 van de vraagstukken haha. Hoe lang is genoeg? En wat weet je eigenlijk wel of niet aan het einde? Een ctg is niet hetzelfde als een ecg bij een volwassene zeg maar. Na een ecg kan een cardioloog vrij goed voorspellen of jij wel of geen hartritmetoestanden hebt en hoe het met je gaat enz. Maar een ctg meet alleen maar de hartslag van de baby en de variatie daarin. Niet net zo gedetailleerd als een ecg. En dus zegt het net zo veel als wanneer ik jouw pols tel zeg maar. Dat je een hartslag hebt en dat er variatie in zit. En daar trekken we dan de conclusie uit van nah het zal wel goed zijn.
Terwijl eigenlijk is het natuurlijk een enorme momentopname. Het is goed op dat moment, hoe het een uur ervoor of erna is weten we niet. Zelfde met vruchtwatermetingen. Voorspellende waarde van 24, hooguit 48 uur. Leuk dat je vruchtwater nu goed is, of juist niet, maar wat zegt die meting nu écht?
Daarom, ik vind het hele lastige materie... vooral omdat er zo ontzettend veel beslissing op basis van dat ctg worden gemaakt.
pi_157179564
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:21 schreef Mariposas het volgende:

[..]

ja, volgens mij ook. Maar op de verloskundeafdeling heb ik ook tweepersoonskamers gezien. Maar dat is denk ik voor mensen die zijn opgenomen voor de bevalling.
Ja dat dacht ik ook idd maar ik weet er het fijne niet van.
Iig sowieso een verbetering, die meerpersoonskamers das echt niet meer van deze tijd hoor :X
pi_157179581
Chanty, wat ouderwets klinkt dat zeg :@
Ik heb ook 'gewoon' in het ziekenhuis een keizersnede gehad, maar lag wel op een 1-persoonskamer en vriendje mocht dag en nacht blijven (slapen) en mee-eten. Die hoort toch ook bij het gezin?

quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:18 schreef mignonne het volgende:
Migonne, hoe sta jij tegenover die aspirine?
Ik heb dus bij mijn vorige zwangerschap wel last gehad van hoge bloeddruk en een niet goed doorbloedde placenta, waardoor ze L met 33 weken en 1,5 kilo hebben moeten halen en ze daarna nog 5 weken in het ziekenhuis heeft gelegen.
Als ik dat risico kan verminderen met 1 aspirientje per dag, waarom zou ik dat dan niet doen?

Ik heb liever ook geen onnodige troep/medicatie in mijn lijf tijdens de zwangerschap, maar ik wil later ook niet denken: "zou het anders zijn geweest als..."
pi_157179607
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

Meestal doen ze dat wel gescheiden houden :Y vrouwen die hun baby bij zich hebben bij elkaar en vrouwen van wie de baby apart ligt dus ook bij elkaar, niet mixen dat is niet zo aardig inderdaad :X

Saskia nja dat is dus 1 van de vraagstukken haha. Hoe lang is genoeg? En wat weet je eigenlijk wel of niet aan het einde? Een ctg is niet hetzelfde als een ecg bij een volwassene zeg maar. Na een ecg kan een cardioloog vrij goed voorspellen of jij wel of geen hartritmetoestanden hebt en hoe het met je gaat enz. Maar een ctg meet alleen maar de hartslag van de baby en de variatie daarin. Niet net zo gedetailleerd als een ecg. En dus zegt het net zo veel als wanneer ik jouw pols tel zeg maar. Dat je een hartslag hebt en dat er variatie in zit. En daar trekken we dan de conclusie uit van nah het zal wel goed zijn.
Terwijl eigenlijk is het natuurlijk een enorme momentopname. Het is goed op dat moment, hoe het een uur ervoor of erna is weten we niet. Zelfde met vruchtwatermetingen. Voorspellende waarde van 24, hooguit 48 uur. Leuk dat je vruchtwater nu goed is, of juist niet, maar wat zegt die meting nu écht?
Daarom, ik vind het hele lastige materie... vooral omdat er zo ontzettend veel beslissing op basis van dat ctg worden gemaakt.
En dan ook nog, als N. in slaap viel tijdens de ctg probeerden ze haar wakker te maken, want 'de hartslag vlakt af'. Ja duh, laat dat kind lekker slapen zeg.
pi_157179664
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:17 schreef mousemicky het volgende:

Oh verschrikkelijk ja, ik moest na mijn bevalling ook een extra nacht blijven en ik was vrij moe gezien mn bevalling de nacht daarvoor was dus niet geslapen, en ook fluxus, en toen werd er een vrouw op mijn kamer gelegd waarbij de nogal luide familie bleef langskomen. En s nachts snurkte zij keihard en haar baby maar janken zonder dat zij wakker werd :') en ik kon niet slapen van de herrie, suus werd continu wakker van het gehuil van haar baby en ik kon die vrouw halverwege echt wel slaan zo pissig was ik dat ZIJ wel lag te snurken :'). Heb zelfs nog een keer geroepen dat ze haar kop moest houden :@ maar ook dat hoorde ze niet. en toen viel ik eindelijk bijna in slaap en toen scheen een vpk met haar zaklamp in mn gezicht om me wakker te maken voor een voeding "omdat het drie uur geleden was". Nee, het was 10 minuten geleden }:|

Ik vond de hele bevalling minder erg dan die nacht erna :+. Had ik van tevoren niet verwacht van een nachtje zhs.
pi_157179721
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:29 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh verschrikkelijk ja, ik moest na mijn bevalling ook een extra nacht blijven en ik was vrij moe gezien mn bevalling de nacht daarvoor was dus niet geslapen, en ook fluxus, en toen werd er een vrouw op mijn kamer gelegd waarbij de nogal luide familie bleef langskomen. En s nachts snurkte zij keihard en haar baby maar janken zonder dat zij wakker werd :') en ik kon niet slapen van de herrie, suus werd continu wakker van het gehuil van haar baby en ik kon die vrouw halverwege echt wel slaan zo pissig was ik dat ZIJ wel lag te snurken :'). Heb zelfs nog een keer geroepen dat ze haar kop moest houden :@ maar ook dat hoorde ze niet. en toen viel ik eindelijk bijna in slaap en toen scheen een vpk met haar zaklamp in mn gezicht om me wakker te maken voor een voeding "omdat het drie uur geleden was". Nee, het was 10 minuten geleden }:|

Ik vond de hele bevalling minder erg dan die nacht erna :+. Had ik van tevoren niet verwacht van een nachtje zhs.
Inderdaad dit... een vrouw waarvan de familie (5 volwassenen en 2 kinderen) tot 10 uur 's avonds bleef, terwijl het bezoekuur om 7 uur afgelopen was. En de hele tijd het licht aan en uit, mensen die rondliepen, huilende baby's... echt geen oog dichtgedaan.
pi_157179752
Ik heb vriendelijk bedankt voor een nachtje blijven slapen in het zkh na mijn fluxus ;)
pi_157179783
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:24 schreef Dyre het volgende:
Chanty, wat ouderwets klinkt dat zeg :@
Ik heb ook 'gewoon' in het ziekenhuis een keizersnede gehad, maar lag wel op een 1-persoonskamer en vriendje mocht dag en nacht blijven (slapen) en mee-eten. Die hoort toch ook bij het gezin?

Migonnen, hoe sta jij tegenover die aspirine?
Ik heb dus bij mijn vorige zwangerschap wel last gehad van hoge bloeddruk en een niet goed doorbloedde placenta, waardoor ze L met 33 weken en 1,5 kilo hebben moeten halen en ze daarna nog 5 weken in het ziekenhuis heeft gelegen.
Als ik dat risico kan verminderen met 1 aspirientje per dag, waarom zou ik dat dan niet doen?

Ik heb liever ook geen onnodige troep/medicatie in mijn lijf tijdens de zwangerschap, maar ik wil later ook niet denken: "had ik maar..."
Nee minder hoor!
Althans, ik weet niet exact de opzet van dit ene onderzoek, maar wat ik weet van andere onderzoeken op dit gebied gaat het om 100mg aspirine per dag ongeveer. Komt grofweg neer op 1,5 aspirine per week. Dus het gaat echt maar om kleine hoeveelheden.

Mja hoe ik er in sta...
SPOILER
pi_157179931
Als je sowieso in het verleden geen hoge bloeddruk oid hebt gehad zou ik er ook zeker voor passen. Dan heb je ook niet echt een indicatie om het nu wel te gebruiken eigenlijk?

Wat zou, afgezien van het feit dat het misschien helemaal niks toevoegd, een nadeel zijn voor het gebruik? Kan het dus ook een negatief effect hebben?
pi_157179936
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:33 schreef WupWup het volgende:
Ik heb vriendelijk bedankt voor een nachtje blijven slapen in het zkh na mijn fluxus ;)
Mja ik voelde me niet heel goed na de operatie en lag nog aan een infuus. Ook dat mag je vast weigeren maar dat zou ik niet snel doen.

Als ik verloskindige, verpleegkundige of arts was misschien wel ;)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 11:52:15 #70
52229 Chanty
pi_157180018
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:15 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mja dat is allemaal maar de vraag. Er is heel weinig evidence voor het gebruik van het ctg überhaupt. Heel erg veel vals positieven zeg maar. Daarom willen ze vaak een beetje bloed afnemen van het hoofdje van de baby als het ctg matig is. Dat zegt veel meer. Maar goed zo'n koker in je doos geschoven krijgen is ook niet voor iedereen een feest zeg maar...

In theorie wordt aangenomen dat een veranderd hartritme van de baby mogelijk zou kunnen wijzen op een beginnende scheur in het littekenweefsel. Maar er is helaas maar weinig bewijs om dat echt helemaal te ondersteunen. En er is sowieso geen keihard bewijs van 'wijsheid' in de situatie eerdere keizersnede. Het belangrijkste is dat er naar het hele plaatje gekeken wordt en niet alleen maar op een scherm naar een ctg. Hoe gaat het met de vrouw, hoe ver is ze in de ontsluiting, hoe gaat het tussen de weeën door, heeft ze dan ook pijn. Etcetera.
Ik vind het heel lastig om iets te zeggen over ctg-gebruik. Het is zo'n algemeen geaccepteerd iets zeg maar, want tsja iedereen heeft toch het gevoel van 'je moet toch wat'. Maar in de praktijk komt men er steeds harder van terug en blijkt het toch zelden zaligmakend en waterdicht. (zelfde geldt overigens ook voor het luisteren naar harttonen van de baby door de verloskundige met doptone tijdens bevalling! We doen het allemaal, er is geen keiharde evidence voor en het is maar de vraag hoe en wat. Niet zelden dat je prachtige harttonen hebt tijdens de bevalling en dat er toch een slecht kind uit rolt, maar omgekeerd gebeurd nog veel vaker. Dat je enorme dippende harttonen hebt en dat er een blakend kind uit komt zetten wat het gelijk goed op een brullen zet enzo. Tsja...)
Mja zal allemaal ook niet makkelijk zijn en iedereen probeert het juiste te doen. Snap het ook wel en zal me wat dat betreft gewoon aanpassen. Heb me bij Lucas niet gestoord aan alle apparatuur aan mijn lijf, had ik geen tijd voor :')

Je moet zeker ook alvast een infuus als je een medische indicatie hebt? brrrr dat vond ik zo'n naar ding, vooral omdat ze hem er niet in kregen.

@MM: 8 dagen ;( Nee dat zou niemand trekken en al helemaal niet als je je eigen kindje moet missen.

@Dyre: Het was ook een heeeeel oud ziekenhuis :D Waarschijnlijk vonden ze het zelf ook tijd voor vernieuwing, zijn niet voor niks verhuisd neem ik aan :P
En in jou geval zou ik het logischer vinden om preventief iets te geven. Maar niet standaard bij elke zwangere, dat zou ik raar vinden als er geen indicatie is dat er problemen kunnen optreden.
pi_157180050
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:46 schreef Dyre het volgende:
Wat zou, afgezien van het feit dat het misschien helemaal niks toevoegd, een nadeel zijn voor het gebruik? Kan het dus ook een negatief effect hebben?
Ook dat gaan ze nu dus onderzoeken :Y En dat is gelijk ook de pitfall een beetje van deelname aan het onderzoek. Aspirine is een bekend middel en zal voor de meesten goed te verdragen zijn. Kans op complicaties is klein, maar het is wel een medicijn en het hele effect ervan moet goed in kaart worden gebracht nog.
Voor zover ik weet zijn bij bijvoorbeeld ascal geen effecten op de foetus bekend en is het dus veilig om te gebruiken. Maar er zijn wel gewoon bijwerkingen aan het medicijn zelf waar de moeder last van zou kunnen hebben. Om maar een hele belangrijke te noemen, aspirine is een bloedverdunner, een probleem zou dus een langere bloedingstijd/stollingstijd kunnen zijn. Dat is prachtig als dat je probleem is, maar voor mensen die verder gezond zijn kan dat wel een issue zijn. Langdurig gebruik schijnt ook bloedarmoede en maagklachten in de hand te werken etcetera. Dan is de vraag dus weer, hoe langdurig gebruik heb je het dan over en weegt dat op tegen het doel van het middel. Krijg je straks bijvoorbeeld minder vrouwen met hypertensie aan het einde van de zwangerschap (dus niet bij 33 weken al maar bij 39 weken inene hoge bloeddruk) maar krijg je daar wel behoorlijk meer fluxussen voor terug na de bevalling, mja dan wordt het afwegen.

En nouja voor zover ik begrepen heb uit het overleg hier in de regio is het dus de bedoeling van het ziekenhuis om álle vrouwen te includeren om zo goed mogelijk effect te meten, omdat je niet van te voren weet wie er wel of niet een hoge bloeddruk krijgt. Tsja en daar heb ik dus wel wat vraagtekens bij. Waarom niet eerst het nut in de doelgroep, zoals jij bijv., vaststellen. Maar goed nogmaals, ik ben heel benieuwd wat er uit het onderzoek komt. Zal nog wel een paar jaar duren voordat er resultaten bekend zijn, maar toch.
pi_157180110
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:46 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Mja ik voelde me niet heel goed na de operatie en lag nog aan een infuus. Ook dat mag je vast weigeren maar dat zou ik niet snel doen.

Ik zou ook wel vragen of ik met infuus naar huis zou mogen :o

Ik stond op maandagochtend om 11u alweer buiten het ziekenhuis terwijl ik op zaterdag einde van de middag open geritst was voor een ks.
Thuis kon ik wel beter opknappen vond ik en had ik meer rust ipv in het ziekenhuis.
Gynaecoloog vond het wel erg snel maar zei ook daar houden we niks aan bij jou.
Stond ook in medische en verpleegkundige dossier mevrouw is verpleegkundige, dit staat in de regel gelijk aan eigenwijs O-)
pi_157180124
Chanty dat infuus is wel iets wat je kunt overleggen hoor. Soms willen ze dat alvast prikken met idee van dan zit het maar alvast. Maar als jij niet ingeleid hoeft te worden en je komt al bevallend binnen zeg maar met goede weeën en ontsluiting en de hele rambam dan is een infuus niet per se nodig en zullen ze het ook niet altijd standaard prikken. Hangt ook een klein beetje af van welke verpleegkundige je treft. Sommige zijn van de oude stempel zo van het kan maar vast zitten, dus alleen de naald, zonder infuus aangekoppeld. En anderen zijn meer van het kan altijd geprikt worden als t nodig is.
pi_157180143
Mignonne is de nieuwe Google O+

Helder antwoord, bedankt weer ;)
pi_157180164
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:56 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Ik zou ook wel vragen of ik met infuus naar huis zou mogen :o

Ik stond op maandagochtend om 11u alweer buiten het ziekenhuis terwijl ik op zaterdag einde van de middag open geritst was voor een ks.
Thuis kon ik wel beter opknappen vond ik en had ik meer rust ipv in het ziekenhuis.
Gynaecoloog vond het wel erg snel maar zei ook daar houden we niks aan bij jou.
Stond ook in medische en verpleegkundige dossier mevrouw is verpleegkundige, dit staat in de regel gelijk aan eigenwijs O-)
Groot rood kruis erop enzo O+ :D

Ik heb prima geslapen de nacht in t ziekenhuis na mn fluxus hoor. Ik had een 1 persoonskamer en nog een kind thuis wat zorg nodig had en een vent die spontaan dingen uit zn handen laat vallen en niet meer weet hoe die een luier moet verschonen als ik in de buurt ben :P ik vond het wel fijn om even 1 op 1 kennis te maken met mijn verse baby :@ not to mention dat er verwacht werd dat ik gelijk bezoek ging ontvangen thuis enzo en dat kon ik in t ziekenhuis lekker afhouden. Ik vond het wel best.

Weet niet of ik het nu weer zou doen, hangt echt van het moment af, maar voor toen vond ik het prima.
pi_157180194
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik heb prima geslapen de nacht in t ziekenhuis na mn fluxus hoor. Ik had een 1 persoonskamer en nog een kind thuis wat zorg nodig had en een vent die spontaan dingen uit zn handen laat vallen en niet meer weet hoe die een luier moet verschonen als ik in de buurt ben :P ik vond het wel fijn om even 1 op 1 kennis te maken met mijn verse baby :@ not to mention dat er verwacht werd dat ik gelijk bezoek ging ontvangen thuis enzo en dat kon ik in t ziekenhuis lekker afhouden. Ik vond het wel best.

Weet niet of ik het nu weer zou doen, hangt echt van het moment af, maar voor toen vond ik het prima.
Wat jij nu opsomt was precies wat ik verwacht/gehoopt had van nachtje zhs :+
pi_157180223
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:58 schreef Dyre het volgende:
Mignonne is de nieuwe Google O+

Helder antwoord, bedankt weer ;)
*O*

Voor zulke vragen kun je overigens ook een preconceptioneel consult aanvragen bij je huisarts of gynaecoloog hè! Kan ook bij de verloskundige maar in jouw geval lijkt me dat geen meerwaarde. Maar die kunnen dan precies met je meekijken voor specifiek jouw situatie zeg maar. Wie weet loopt er in jouw regio niet zo'n onderzoek maar staat je gyn wel voor gebruik aspirine open en kan je dat dan bij een volgende zwangerschap in samenwerking met de huisarts vroeg starten, ik noem maar wat.
Aspirine wordt wel ns vaker ingezet, ook bij vrouwen die bekend zijn met heel veel miskramen bijvoorbeeld, dus het is geen ongewone vraag voor een gyn.
pi_157180307
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 12:01 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wat jij nu opsomt was precies wat ik verwacht/gehoopt had van nachtje zhs :+
Arme jij :D je nacht klinkt echt als een nacht from hell :X
Ik had wel zo'n nacht na mn schildklieroperatie, wat een drama was dat. Op een zaal met 3 anderen, tegenover me lag een bejaarde man die aan zn schouder was geopereerd en elke keer zag ik hem steeds bleker worden en als ie dan zich verplaatste zag heel zn kussen weer rood :') kon ik weer de verpleegkundige bellen. Ik was echt een beetje benauwd dat die man er tussenuit zou knijpen 's nachts :X en naast me lag een kerel, zo vreselijk sneu... een bouwvakker die was van een steiger gedonderd ofzo, zat in een korset met zo'n kraag om en alles. Die was die ochtend gedumpt door zn vrouw, of ie even de scheidingspapieren wilde ondertekenen. Heeft de hele nacht gehuild en met jan en alleman aan de telefoon gehangen enzo. Ik had met em te doen, geef die man dan een kamer alleen zeg...
Toen was ik wel blij dat ik van de chirurg de keuze kreeg de volgende dag, naar huis of blijven :P
  donderdag 29 oktober 2015 @ 12:08:53 #79
52229 Chanty
pi_157180346
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:57 schreef mignonne het volgende:
Chanty dat infuus is wel iets wat je kunt overleggen hoor. Soms willen ze dat alvast prikken met idee van dan zit het maar alvast. Maar als jij niet ingeleid hoeft te worden en je komt al bevallend binnen zeg maar met goede weeën en ontsluiting en de hele rambam dan is een infuus niet per se nodig en zullen ze het ook niet altijd standaard prikken. Hangt ook een klein beetje af van welke verpleegkundige je treft. Sommige zijn van de oude stempel zo van het kan maar vast zitten, dus alleen de naald, zonder infuus aangekoppeld. En anderen zijn meer van het kan altijd geprikt worden als t nodig is.
Dat was ook de situatie toen ik met Lucas binnen kwam (you know it :P), maar dat ding werd wel meteen erin gezet. Nu had ik hem ook wel nodig achteraf, maar volgens mij had het ook prima gekund op het moment dat ik om pijnstilling vroeg idd.
pi_157180348
gut volgende zwangerschap. Sorry dyre ik praat je nu een derde kind aan geloof ik :') maak een ticker aan! :P

Anyroads, je kunt het natuurlijk gewoon navragen bij je gyn hoe hij/zij er over denkt als het iets wat je zou willen :)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 12:10:23 #81
52229 Chanty
pi_157180384
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

* Chanty bedenkt zich ineens dat ze ook opvang voor Lucas moet regelen :o :')
pi_157180395
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 12:08 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat was ook de situatie toen ik met Lucas binnen kwam (you know it :P), maar dat ding werd wel meteen erin gezet. Nu had ik hem ook wel nodig achteraf, maar volgens mij had het ook prima gekund op het moment dat ik om pijnstilling vroeg idd.
Hahaha ja je was goed onderweg :D
Volgens mij is het bij stuitbevallingen wel gebruikelijker om er vroegtijdig een infuus in te doen maar dat weet ik niet heel zeker daar. Zo vreselijk veel vrouwen zijn er niet die vaginaal van een stuit willen bevallen.

Maar vraag het eens na. Zoiets als dat infuus is prima iets wat in een bevalplan kan bijvoorbeeld. En er is denk ik geen gyn die daar een punt van maakt verder. Kans is alleen wel aanwezig dat ze bij binnenkomst wel bloed af willen nemen en dan moet je dus mogelijk 2 keer geprikt worden.
pi_157180448
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 12:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

Arme jij :D je nacht klinkt echt als een nacht from hell :X
Ik had wel zo'n nacht na mn schildklieroperatie, wat een drama was dat. Op een zaal met 3 anderen, tegenover me lag een bejaarde man die aan zn schouder was geopereerd en elke keer zag ik hem steeds bleker worden en als ie dan zich verplaatste zag heel zn kussen weer rood :') kon ik weer de verpleegkundige bellen. Ik was echt een beetje benauwd dat die man er tussenuit zou knijpen 's nachts :X en naast me lag een kerel, zo vreselijk sneu... een bouwvakker die was van een steiger gedonderd ofzo, zat in een korset met zo'n kraag om en alles. Die was die ochtend gedumpt door zn vrouw, of ie even de scheidingspapieren wilde ondertekenen. Heeft de hele nacht gehuild en met jan en alleman aan de telefoon gehangen enzo. Ik had met em te doen, geef die man dan een kamer alleen zeg...
Toen was ik wel blij dat ik van de chirurg de keuze kreeg de volgende dag, naar huis of blijven :P
Dat klinkt nog veel erger _O-
pi_157180504
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 12:13 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dat klinkt nog veel erger _O-
Nou ik geloof niet dat ik daar een baby nog bij had willen hebben hoor :o
die schildklieroperatie zelf was niet fijn. Ik kon alleen bewegen als een robot want mn nek draaien ging niet :P maar uiteindelijk hoefde ik niet te voeden en zulks en geen hechtingen, althans wel hechtingen maar een verdieping of tig hoger :Y) en geen katheter of infuus en weet ik het.
pi_157180585
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:46 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Maar dat is ook een compleet andere situatie! Ik was niet naar OK geweest en lag niet aan lijnen. Ze wilden me houden ter observatie. Ja doei dus.
pi_157180608
T is smorgens om 5 uur geboren. Om half 8 werd ik naar een kamer gebracht met nog een andere vrouw. Om kwart voor 8 stond haar eerste bezoek in de kamer, en dat bleef de hele dag doorgaan. Om 5 uur heb ik gevraagd of ze in codenaam ergens anders heen wouden gaan, want ik trok het niet meer. Kamers waren ook erg klein, misschien 12m2. Ik vond het verblijf in het ziekenhuis heftiger dan de bevalling..
pi_157180614
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 12:18 schreef WupWup het volgende:

[..]

Maar dat is ook een compleet andere situatie! Ik was niet naar OK geweest en lag niet aan lijnen. Ze wilden me houden ter observatie. Ja doei dus.
Vertel nog even hoeveel mensen je gezien hebt bij jouw schreeuwende spoedsituatie! :') :D
Volgens mij als je weggelopen was zonder iets te zeggen hadden ze daar bij de avondmaaltijdronde pas wat van gemerkt ofzo :D
pi_157180652
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 12:19 schreef Jagärtrut het volgende:
T is smorgens om 5 uur geboren. Om half 8 werd ik naar een kamer gebracht met nog een andere vrouw. Om kwart voor 8 stond haar eerste bezoek in de kamer, en dat bleef de hele dag doorgaan. Om 5 uur heb ik gevraagd of ze in codenaam ergens anders heen wouden gaan, want ik trok het niet meer. Kamers waren ook erg klein, misschien 12m2. Ik vond het verblijf in het ziekenhuis heftiger dan de bevalling..
ja jemig dat kan ik me indenken idd.
Nouja daarom die hele meerpersoonskamers vind ik echt niet meer van deze tijd. Zeker niet als idd bezoek in en uit kan lopen enzo.
pi_157180762
Ik heb, bij mijn laatste ziekenhuisopname, 2 weken op een 4-persoonskamer gelegen. Als je nu ergens depressief van wordt.
Plus, het ziekenhuis waar ik lag had (toen iig, misschien nu nog) een gecombineerde afdeling longgeneeskunde/oncologie. Lag ik daar, net 19 jaar, vanwege mijn astma met 3 oncologiepatienten in zeer slechte toestand. 1 was een bejaard vrouwtje met darmkanker en ze
had 's nachts enorme krampen en moest dan naar het toilet. Personeel kwam dan binnenlopen "u moet het even ophouden, kom zo bij u" en dan deed ze het natuurlijk in bed. Uiteindelijk liep ik dan maar, om dat te voorkomen, met mijn eigen infuuspaal in de ene hand en mevrouw ondersteunend met mijn andere arm met haar naar het toilet, maar dat was te zot voor woorden.
Mijn andere kamergenoot kreeg bestralingen en had daar wonden van, dus die had vooral veel
pijn en kermde in haar slaap. En nummer 4 was een wisselbed, met als toppunt iemand met longemfyseem, aan de zuurstof, die elk uur (ook snachts!!!) opstond om te gaan roken :{ .

Na een week zat ik er zo doorheen dat ik overdags met infuus naar huis mocht van de artsen, 's avonds checkte ik dan weer in.

Ik ga nu dan ook voor bevallen en naar huis. Ik moet er niet aan denken er veel langer te moeten liggen. :{
pi_157180837
Wat is trouwens de meerwaarde van continu CTG bij inleiding?
(Heb er van 07.15-13.29 aangelegen. Met schedelelektrode en er werden geen weeën geregistreerd. Had zo'n jeuk van die banden, maar mocht niet af)
pi_157180945
Leuke vraag voor je arts, ik ben benieuwd naar het antwoord :P

Het idee is dat bepaalde medicatie om in te leiden invloed kan hebben op de hartslag van de baby. Dus vandaar doorgaans ctg bij inleiding. Je wilt het liefst zowel de hartslag als eventuele weeën hebben omdat die combinatie juist iets kan zeggen. Als de hartslag dipt voor, tijdens of na de wee dan betekent dat allemaal net iets anders. En waar de ene dip dan volkomen normaal is, is de andere zorgwekkend volgens de boeken.
Maar goed hè, ook daarvoor de kanttekening, het is geen harde wetenschap. Het is vaak een "voor de zekerheid".
  donderdag 29 oktober 2015 @ 12:40:09 #92
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157180995
Jullie verhalen :D :') 1894 lijkt het wel.

Ik wil mijn tweede nacht in het ziekenhuis na Frans ook niet teruglezen, had het hier toen wel gepost. Wat voelde ik mij ellendig he. Was inderdaad voor observatie vanwege langdurig gebroken vliezen. Als ik dit had geweten dan was ik ook gewon gegaan.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_157181028
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 12:36 schreef mignonne het volgende:
Leuke vraag voor je arts, ik ben benieuwd naar het antwoord :P

Het idee is dat bepaalde medicatie om in te leiden invloed kan hebben op de hartslag van de baby. Dus vandaar doorgaans ctg bij inleiding. Je wilt het liefst zowel de hartslag als eventuele weeën hebben omdat die combinatie juist iets kan zeggen. Als de hartslag dipt voor, tijdens of na de wee dan betekent dat allemaal net iets anders. En waar de ene dip dan volkomen normaal is, is de andere zorgwekkend volgens de boeken.
Maar goed hè, ook daarvoor de kanttekening, het is geen harde wetenschap. Het is vaak een "voor de zekerheid".
De reden van inleiding lijkt me ook van belang? :)
pi_157181043
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 12:08 schreef mignonne het volgende:
gut volgende zwangerschap. Sorry dyre ik praat je nu een derde kind aan geloof ik :') maak een ticker aan! :P
_O-

Nóg een volgende staat voorlopig nog even niet op de planning :D!

Was uit mijn vorige post misschien niet helemaal duidelijk, maar die aspirine slik ik dus al :P Puur om het feit dat als ik iets kan doen om eventuele problemen te helpen voorkomen ik dat wel graag wil doen. Maar wel onder het mom van: 'baadt het niet, dan schaadt het niet', zoals de gyn het mij uitlegde.
Maar verder zoekwerk had ik nog niet gedaan, dus ik ben wel blij dat je het duidelijker hebt kunnen maken voor me :Y
pi_157181063
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 12:42 schreef L-E het volgende:

[..]

De reden van inleiding lijkt me ook van belang? :)
Ja uiteraard, maar als je het hebt over het belang van ctg bij inleiding an sich dan is dat sec genomen de onderbouwing. Er worden ook vrouwen electief ingeleid natuurlijk en die krijgen ook ctg.
Dat daar bovenop nog een reden voor ctg kan zijn lijkt me evident :Y
pi_157181081
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 12:43 schreef Dyre het volgende:

[..]

_O-

Nóg een volgende staat voorlopig nog even niet op de planning :D!

Was uit mijn vorige post misschien niet helemaal duidelijk, maar die aspirine slik ik dus al :P Puur om het feit dat als ik iets kan doen om eventuele problemen te helpen voorkomen ik dat wel graag wil doen. Maar wel onder het mom van: 'baadt het niet, dan schaadt het niet', zoals de gyn het mij uitlegde.
Maar verder zoekwerk had ik nog niet gedaan, dus ik ben wel blij dat je het duidelijker hebt kunnen maken voor me :Y
Oh!!
Dat had ik inderdaad nog niet zo meegekregen dat je het al slikte :D Maar goed ik was ook niet zo helder dat je al zwanger was. Ik moet iets aan mn wakker-level doen geloof ik :') of niet... morgen weer een dag.
pi_157181096
De klossen worden net binnen gebracht :o Stop de tijd!
pi_157181148
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 12:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja uiteraard, maar als je het hebt over het belang van ctg bij inleiding an sich dan is dat sec genomen de onderbouwing. Er worden ook vrouwen electief ingeleid natuurlijk en die krijgen ook ctg.
Dat daar bovenop nog een reden voor ctg kan zijn lijkt me evident :Y
Mij ook ja :+

Hier overigens geen aspirine na pe/hellp. Ons zkhs doet dat niet, het zkhs 15 km verderop wel. Er valt voor beide keuzes iets te zeggen aldus mijn gyn, er zijn vooralsnog niet echt harde conclusies te trekken uit de onderzoeken. Ik denk dat ik het wel had gedaan trouwens, als me de keus was voorgelegd. Geen idee wat dat had betekend bij een solutio overigens.
pi_157181173
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 12:51 schreef L-E het volgende:

[..]

Mij ook ja :+

Hier overigens geen aspirine na pe/hellp. Ons zkhs doet dat niet, het zkhs 15 km verderop wel. Er valt voor beide keuzes iets te zeggen aldus mijn gyn, er zijn vooralsnog niet echt harde conclusies te trekken uit de onderzoeken. Ik denk dat ik het wel had gedaan trouwens, als me de keus was voorgelegd. Geen idee wat dat had betekend bij een solutio overigens.
Nee psies, daarom ben ik ook zo benieuwd of ze nu in den haag wat nieuws gaan vinden of dat het een beetje so-so blijft. Maar goed, nog een paar jaar wachten :') :D
Kan me overigens voorstellen dat je het gedaan had hoor, ik denk dat ik het in jullie beider situaties ook gedaan had.

Bloesem woehoe! *O* Nu wordt het wel echt hè :D
pi_157181409
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 12:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

Bloesem woehoe! *O* Nu wordt het wel echt hè :D
Hou op schei uit :o :D

Eerlijk gezegd kan ik niet wachten :@ Ik kijk er zo naar uit om haar te ontmoeten, om haar aan te kijken, om te zien hoe ze de wereld in kijkt en hoe ze is, om aan haar te snuffelen en te voelen en te horen wat voor geluidjes ze maakt en hoe ze huilt en nu moet ik zelf huilen :'( Ik weet dat ik nu meer dichtbij haar ben dan dat ik na de bevalling ooit ga zijn, maar ik kan echt niet wachten tot ze hier gewoon is O+
  donderdag 29 oktober 2015 @ 13:14:24 #101
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157181484
Ik heb bij F. ook niet preventief aspirine geslikt, ondanks PE/ HELLP bij J. Ik denk dat ik, als het me was aangeboden, wel had meegedaan aan dat onderzoek.

Maar ja, dat is achteraf praten en achteraf kijk je een koe in de kont zoals wij op t werk zeggen :+, wetende dat mijn bloeddruk gedurende de gehele zwangerschap van F. weer aan de hoge kant was, en ik zo'n 5 keer doorverwezen ben naar de verloskamers voor extra controles na een reguliere poli-controle. Dat had ik graag willen voorkomen, en als die aspirine daarbij zou kunnen helpen, nou, graag dus...
  donderdag 29 oktober 2015 @ 13:28:57 #102
52229 Chanty
pi_157181708
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 12:10 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hahaha ja je was goed onderweg :D
Volgens mij is het bij stuitbevallingen wel gebruikelijker om er vroegtijdig een infuus in te doen maar dat weet ik niet heel zeker daar. Zo vreselijk veel vrouwen zijn er niet die vaginaal van een stuit willen bevallen.

Maar vraag het eens na. Zoiets als dat infuus is prima iets wat in een bevalplan kan bijvoorbeeld. En er is denk ik geen gyn die daar een punt van maakt verder. Kans is alleen wel aanwezig dat ze bij binnenkomst wel bloed af willen nemen en dan moet je dus mogelijk 2 keer geprikt worden.
Bloed afnemen is een stuk minder pijnlijk :') dat infuus ging eerst in mijn ene hand (lukte niet), toen in mijn andere hand (lukte niet) en toen uiteindelijk in mijn pols.

Blij te lezen dat ik niet de enige ben die het ziekenhuisverblijf heftig vond. Het klinkt wat verwend als je een eigen kamer wilt, maar ik kwam ook echt niet tot rust.

Mijn moeder belde net op.... Ze was bij haar weet-ik-veel-wat-voor-therapeute geweest en had vertelt dat ik weer zwanger ben en dat Lucas nog elke twee uur voor borstvoeding komt. Nou had dat mens gezegd dat ik echt die borstvoeding moet afbouwen want dit kan mijn kind schaden. Lucas zou mij helemaal leeg zuigen waardoor er te weinig over blijft voor de baby om botten ed op t bouwen. Dus mijn moeder hing helemaal in paniek aan de telefoon }:|

Nu proberen we de nachtvoedingen er al uit te krijgen, want ik trek het gewoon niet meer zo goed qua slaap en ben er een beetje klaar mee en mijn gewicht is ook een issue (al ben ik weer iets aangekomen). Maar bovenstaand verhaal lijkt me onzin,... toch?? :{
pi_157181735
Eh... ja :D behoorlijk. Niet druk om maken ;)
Volg je eigen gevoel en plan.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 13:34:24 #104
52229 Chanty
pi_157181805
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 13:30 schreef mignonne het volgende:
Eh... ja :D behoorlijk. Niet druk om maken ;)
Volg je eigen gevoel en plan.
Gelukkig zijn ze zo 2,5 maand weg :P Mijn moeder is goed in paniekzaaien.

En moest ik ook nog opletten wat ik zeg want zit op mijn werk. Dat realiseerde ik me pas na een halve minuut dus zit nu heel hard te denken of ik niks gezegd heb over zwanger zijn.
pi_157181907
oh dat zou zuur zijn ja. Denk je dat iemand je gehoord heeft? Als t goed is zullen de meeste mensen vast niet heel erg luistervinken bij je gesprek toch?

Hier moet ik ook echt steeds meer oppassen dat ik me niet verspreek met de naam :') Wat dat betreft moet ie maar gewoon geboren worden hoor, s makkelijker qua naam :')
  donderdag 29 oktober 2015 @ 13:53:58 #106
52229 Chanty
pi_157182173
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 13:39 schreef mignonne het volgende:
oh dat zou zuur zijn ja. Denk je dat iemand je gehoord heeft? Als t goed is zullen de meeste mensen vast niet heel erg luistervinken bij je gesprek toch?

Hier moet ik ook echt steeds meer oppassen dat ik me niet verspreek met de naam :') Wat dat betreft moet ie maar gewoon geboren worden hoor, s makkelijker qua naam :')
Nou ja gehoord wel, maar ik weet niet of ik iets herkenbaars heb gezegd dat naar zwangerschap te herleiden is (volgens mij niet want ik zat zo aan de telefoon: jaaaaa, hmmhmmm, jaaahaaa) :P En volgens mij konden ze mijn moeder niet horen tetteren door de telefoon.
pi_157183276
Hier na fluxus en manuele placentaverwijdering ook zelf gekozen niet een nachtje te blijven. Ik vind het ziekenhuis echt prrrrrrrima om te bevallen maar daarna wilde ik echt rap naar huis.

Ik vond het ziekenhuis daar trouwens heel chill in, qua alles overleggen. Ik gaf aan naar huis te willen, zij legden uit waarom dat in eerste instantie geen beleid was, daarna afgesproken dat als checks x y en z okee waren het wat hen betreft zou kunnen.

Ze overlegden zelfs in hun twijfels over bloedtransfusie of ijzerinfuus! Ik vond dat allemaal heel netjes gaan. Al snap ik ook dat dat in acute nood natuurlijk geen optie is.

Dus lekker paar uur na bevalling met katheter over m'n arm naar huis. O+ :+

Hopelijk mag ik volgende keer weer gewoon meteen op huis aan.
pi_157184521
Ik hoop dat ik deze keer ook goed kan slapen als ik moet blijven. Het feit dat ik misschien een hele andere bevalling heb en naderhand gewoon naar huis mag komt eigenlijk niet in me op :'). Ik ben ingesteld op minstens 2 nachten daar na de vorige ervaring. Typisch hm.

Kan het misschien ook alleen maar meevallen :D.

Heb wel in m'n bevalplan opgenomen dat, als ik weer 0,2 tekort kom voor transfusie ik wel een ijzerinfuus wil. Dan is dat vast duidelijk voor ze :+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_157186858
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 12:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik vond het verblijf in het ziekenhuis heftiger dan de bevalling..
Oh my, ik was al bang dat het aan mij lag. :'(

Die bevalling was een heerlijke dag vergeleken met die 5 days from hell op een rooming-in kamer met 2 a 3 anderen plus hun baby's. Ik was zo compleet naar de tyfus (2 uur slaap per dag na een buikoperatie, en je kunt zo meedoen aan een auditie voor the walking dead, heus) dat ik nu nog steeds niet echt mee kan posten, zo moe.

En.... Huil! :'(

Maarja. Komt allemaal wel weer goed, I guess.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 19:02:08 #110
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157187615
Er zitten nog meer zombies in het babytopic hoor, Sara! ;)
pi_157187860
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 18:36 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Oh my, ik was al bang dat het aan mij lag. :'(

Die bevalling was een heerlijke dag vergeleken met die 5 days from hell op een rooming-in kamer met 2 a 3 anderen plus hun baby's. Ik was zo compleet naar de tyfus (2 uur slaap per dag na een buikoperatie, en je kunt zo meedoen aan een auditie voor the walking dead, heus) dat ik nu nog steeds niet echt mee kan posten, zo moe.

En.... Huil! :'(

Maarja. Komt allemaal wel weer goed, I guess.
komt goed :* ik miste je al. Hoe is t verder met jou en je kleine man?
pi_157188363
Mwhehehe dokter, als ik bovenop mn buik druk moet ik plassen _O- :') :D ik vermaak me wel zo :Y)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 20:12:21 #113
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157189345
Zijn je vliezen gebroken Mignonne :D
  donderdag 29 oktober 2015 @ 20:18:18 #114
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157189513
F5 :9
KuikenGuppy
pi_157189532
Ohh ben je bezig ja? :7
pi_157189692
Ooh!! nee joh :D meer dat mn baby nog stuitert en dat als ik em op zn billen duw dat ik dan zn hoofd tegen mn blaas aan duw blijkbaar waardoor ik direct het gevoel heb te moeten plassen :') :+
pi_157189721
Als mn vliezen gebroken zijn gaat mn laatste restje energie op aan B. waarschuwen dat ie een aantal mensen moet bellen en regelen, dan kom ik niet hier posten hoor :D t wordt geen f5 bevalling ;)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 20:26:50 #118
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157189730
:( ik had wel zin in een live bevalling ;)
pi_157189999
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 20:26 schreef mousemicky het volgende:
:( ik had wel zin in een live bevalling ;)
Sorry :P
pi_157190036
Zo'n cursus he, zijn er ook mensen die dat niet gedaan hebben? Of is het wel een noodzakelijk iets? Heb er eigenlijk helemaal geen zin in om heel eerlijk te zijn. :D

Maargoed, is ook wel weer fijn voor de vk als ze me niet tijdens de bevalling een spoedcursus moet geven. 8)7

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2015 20:38:06 ]
pi_157190256
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 20:36 schreef Myrr het volgende:
Zo'n cursus he, zijn er ook mensen die dat niet gedaan hebben? Of is het wel een noodzakelijk iets? Heb er eigenlijk helemaal geen zin in om heel eerlijk te zijn. :D

Maargoed, is ook wel weer fijn voor de vk als ze me niet tijdens de bevalling een spoedcursus moet geven. 8)7
Ik heb bij de eerste twee geen cursus gedaan. Had er geen zin in. :Y) Nu heb ik een cursus van 4 jaar :+

Nah ik zou me er niet druk om maken. Het is echt niet zo dat je niet goed bevalt zonder cursus ofzo :) ademhalingtechnieken heb je zo aangeleerd indien nodig.
pi_157190283
quote:

Ik vond het heel nuttig. Wij hebben Samen Bevallen gedaan de vorige keer.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 20:47:08 #123
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_157190436
quote:

Nooit gedaan, nooit gemist :). Ik heb tijdens m'n bevallingen gewoon goed geluisterd naar de vk en dat ging bij mij helemaal prima (2 easy bevallingen zonder complicaties of scheuren/knippen/hechtingen whatever)
pi_157190496
quote:
14s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 20:42 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ik vond het heel nuttig. Wij hebben Samen Bevallen gedaan de vorige keer.
Ja, daar kijk ik nu naar maar dan moet ik al te ver reizen en daar heb ik gewoon echt geen zin meer in. :')

quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 20:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik heb bij de eerste twee geen cursus gedaan. Had er geen zin in. :Y) Nu heb ik een cursus van 4 jaar :+

Nah ik zou me er niet druk om maken. Het is echt niet zo dat je niet goed bevalt zonder cursus ofzo :) ademhalingtechnieken heb je zo aangeleerd indien nodig.
Ik heb ook het idee dat je dat instinctief ook wel redelijk gaat doen. Pijn wegpuffen lukt me nu ook wel. Nou ik knal er gewoon een snelcursus heen van Careyn zodat mijn vriend ook een beetje weet wat hem te wachten staat. De rest bekijken we wel op Youtube.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2015 20:49:36 ]
pi_157190532
Ik heb ook geen cursus gedaan (tot groot ongenoegen van de vk haha)
pi_157190586
Met alle respect, dat er stellen zijn die zin hebben om tien keer twee uur lang oefeningen te doen.
Na twee keer ben je dat toch zat… Waarschijnlijk ook waarom ik maar 1 keer per maand naar de sportschool ga. :') Als ik thuis kom uit school/werk is het koken, was ophangen en de bank op.

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2015 20:54:10 ]
  donderdag 29 oktober 2015 @ 20:58:08 #127
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157190835
Ik vond t leuk om zo'n cursus te doen, gewoon omdat t kon :D

Werd gegeven door mijn bekkenfysio, dus ook wel nuttig verder. Er was maar 1 les waarin we ademhaling hebben behandeld en 1 les waar de partners bij waren. De andere lessen gingen vooral over je houding, aangepast bewegen en -heel belangrijk- ook alvast tips voor je houding als je een baby vast hebt.
pi_157191017
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 20:48 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ja, daar kijk ik nu naar maar dan moet ik al te ver reizen en daar heb ik gewoon echt geen zin meer in. :')

[..]

Ik heb ook het idee dat je dat instinctief ook wel redelijk gaat doen. Pijn wegpuffen lukt me nu ook wel. Nou ik knal er gewoon een snelcursus heen van Careyn zodat mijn vriend ook een beetje weet wat hem te wachten staat. De rest bekijken we wel op Youtube.
Hangt er heel erg van af. Ik zie toch wel vaak dat vrouwen heel erg overvallen worden door de intensiteit van de weeën enzo. An sich is dat niet erg als je maar iemand naast je hebt die je weer even terug bij jezelf brengt. Soms kan een partner dat van nature, maar vaak is het een kwestie van een kraam/vk/vpk die ff tien minuten met je mee puft en dan heb je de slag te pakken.

Laat je verder niet van de wijs brengen. Er is geen must qua hoeveel je moet puffen ofzo. Als 4 keer voor jou werkt dan werkt dat en hoef je niet per se 3 of 5 keer of whatever. Enige uitzondering er op is als je gaat hyperventileren of in paniek raakt, dan werkt je manier dus niet helemaal optimaal :P
pi_157191276
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 20:58 schreef LadyBlack het volgende:

Werd gegeven door mijn bekkenfysio, dus ook wel nuttig verder. Er was maar 1 les waarin we ademhaling hebben behandeld en 1 les waar de partners bij waren. De andere lessen gingen vooral over je houding, aangepast bewegen en -heel belangrijk- ook alvast tips voor je houding als je een baby vast hebt.
Ahja dat laatste is wel heel handig eigenlijk, helemaal niet over nagedacht. Ben heel bewust bezig met mijn lichaam laten ontspannen want zit al jaren vol spanning blijkbaar. Dat ga ik ook nog wel even aan mijn fysio vragen straks.

quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 21:03 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hangt er heel erg van af. Ik zie toch wel vaak dat vrouwen heel erg overvallen worden door de intensiteit van de weeën enzo. An sich is dat niet erg als je maar iemand naast je hebt die je weer even terug bij jezelf brengt. Soms kan een partner dat van nature, maar vaak is het een kwestie van een kraam/vk/vpk die ff tien minuten met je mee puft en dan heb je de slag te pakken.

Laat je verder niet van de wijs brengen. Er is geen must qua hoeveel je moet puffen ofzo. Als 4 keer voor jou werkt dan werkt dat en hoef je niet per se 3 of 5 keer of whatever. Enige uitzondering er op is als je gaat hyperventileren of in paniek raakt, dan werkt je manier dus niet helemaal optimaal :P
Ja, die iemand naast me is de reden dat ik m'n buurvrouw ook bij de bevalling hoop te hebben (mocht het rustig aan beginnen allemaal en geen toeter/bellen bevalling). Die is lekker nuchter en handelt de situatie wel.

Goed, ga me even inschrijven, 30 november begint een cursus in m'n oude dorpje.
pi_157192277
Ik ben door de cursus (hypnobirthing) heel zen en een beetje naief de bevalling ingegaan. Het was een stuit, dat wist ik. Ik bleef hangen bij 7 en het werd een ks.
Van 5 uur 's ochtends tot ongeveer 3 a 4 uur 's middags was de cursus een grote hulp. Daarna werd het een beetje meer jammeren. Rond een uur of 6 ofzo braken de vliezen en kwamen de persweeen. Ze is uiteindelijk 0.22 uur geboren, dus net geen zondagskindje. (En ja, al die tijd persween gehad... Af te raden, echt :X maar wees gerust, dat kwam grotendeels door de stuitligging.)
Die ruggenprik was trouwens heerlijk. Echt het op 1 na beste van de bevalling (beste was natuurlijk mijn kleine meisje)

Verder had ik een privekamer en sliep ik alsnog niet. Want mijn schatje wilde bij me drinken, altijd. Ik heb vooral in kleine stukjes geslapen. Pas thuis kreeg ik weer normale (lees, drie nachtvoedingen) slaap 's nachts.
Kraamtranen, elke dag een week lang. Daarna werd het minder.

Mocht de volgende (ik wil stieken wel weer over een jaartje) weer een stuit zijn, dan ga ik meteen voor ks. En anders voor normaal.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 21:44:06 #131
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157192462
Dat je met 22 weken toch al je theekopje op je buik laat rusten :')!
pi_157192531
Ik heb ook geen cursus gedaan. En ook niet echt gemist.

Met meerdere op een kamer. Ik moet er niet aan denken. :'( Maar eens even kijken hoe en wat in dit ziekenhuis.

En ik heb dus nu al last van m'n onderrug. Bij de eerste begon dit dus echt weken later (als in derde trimester). Kan ik hiervoor naar de fysio oid, of gaat die me lachend wegsturen? Ik begin me een beetje af te vragen of ik over een half jaar nog wel kan lopen. :')
  donderdag 29 oktober 2015 @ 21:52:30 #133
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157192797
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 21:46 schreef Ineffable het volgende:
Ik heb ook geen cursus gedaan. En ook niet echt gemist.

Met meerdere op een kamer. Ik moet er niet aan denken. :'( Maar eens even kijken hoe en wat in dit ziekenhuis.

En ik heb dus nu al last van m'n onderrug. Bij de eerste begon dit dus echt weken later (als in derde trimester). Kan ik hiervoor naar de fysio oid, of gaat die me lachend wegsturen? Ik begin me een beetje af te vragen of ik over een half jaar nog wel kan lopen. :')
Direct ff naar een fysio gaan ja! Ik kreeg nu ook al met 5 of 6 weken last van bekkenklachten, maar liep gelukkig al bij een chiropractor.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 22:01:48 #134
52229 Chanty
pi_157193126
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 20:51 schreef Myrr het volgende:
Met alle respect, dat er stellen zijn die zin hebben om tien keer twee uur lang oefeningen te doen.
Na twee keer ben je dat toch zat… Waarschijnlijk ook waarom ik maar 1 keer per maand naar de sportschool ga. :') Als ik thuis kom uit school/werk is het koken, was ophangen en de bank op.
Je doet niet alleen pufoefeningen hoor :D je krijgt een hoop informatie rondom zwangerschap en bevalling. Zelf wist ik al heel veel omdat ik veel had gelezen maar voor mijn man was dit heel fijn. Ik vond Samen Bevallen een nuttige cursus. Maar je kunt het ook vast zonder :) qua ademhaling heb ik toch deels mijn eigen ding gedaan uiteindelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chanty op 29-10-2015 22:29:03 ]
  donderdag 29 oktober 2015 @ 22:10:39 #135
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157193416
Wat is volgens jouw autocorrect 'bevallo'? _O-
  donderdag 29 oktober 2015 @ 22:29:33 #136
52229 Chanty
pi_157193984
quote:
10s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 22:10 schreef LadyBlack het volgende:
Wat is volgens jouw autocorrect 'bevallo'? _O-
Spaans voor bevalling duh :{w
  donderdag 29 oktober 2015 @ 22:44:22 #137
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157194345
Oja uiteraard oO<
pi_157194510
:D
pi_157194558
Ben wel al eens gedeeltelijk bevallen van een spiraaltje dat er met grof geweld uit werd geduwd :7 Heb dat kloteding heel erg goed weg weten te puffen (in elkaar zakkend met kussentjes en al als een baas).

Hold my malt, I got this.

SPOILER
Begin enigszins op te kijken tegen het uitpersen van iets dat groter is dan m'n Ikea gieter en het geweld dat daar bij komt kijken. Ben nu naar een twee liter Colafles aan het kijken... De horror.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2015 22:56:21 ]
pi_157194806
Zo wat een lappen tekst vandaag. :D
Wel gelezen, weinig geregistreerd..

Ik heb bij O wel een cursus gedaan, denk dat ik het nu laat zitten.
Al ben ik het stukje ademhaling helemaal kwijt.. (en bekend met hyperventilatie) Zou het dan toch handig zijn om zo'n herhalingscursus oid te volgen?

Boh al die zh verhalen! Ik lag gelukkig op een 1 persoons kamer na de ks. Mochten zelfs al op die kamer voordat ik opgehaald werd. Heel fijn. Ik heb straks met 36 wk pas een intake weer. Binnenkort wel even op een geboortemarkt kijken daar.

En nu plat.. Ben afgedraaid na een dag werken en nu is mijn buik al een uur heel strak en pijnlijk }:|
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_157194870
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 23:00 schreef Lamb29 het volgende:
Zo wat een lappen tekst vandaag. :D
Wel gelezen, weinig geregistreerd..

Ik heb bij O wel een cursus gedaan, denk dat ik het nu laat zitten.
Al ben ik het stukje ademhaling helemaal kwijt.. (en bekend met hyperventilatie) Zou het dan toch handig zijn om zo'n herhalingscursus oid te volgen?

Boh al die zh verhalen! Ik lag gelukkig op een 1 persoons kamer na de ks. Mochten zelfs al op die kamer voordat ik opgehaald werd. Heel fijn. Ik heb straks met 36 wk pas een intake weer. Binnenkort wel even op een geboortemarkt kijken daar.

En nu plat.. Ben afgedraaid na een dag werken en nu is mijn buik al een uur heel strak en pijnlijk }:|
Slaap lekker :*
pi_157195084
Ik word gek hier. Ik heb het loeiheet (en tis 16 graden in de kamer dus dat is heel niet heet), ik zweet me verloren en ik ben misselijk. Daarbij ben ik zo onredelijk als de pest, wil ik dat man ophoepelt en mij met rust laat en wil ik niet naar bed maar moet ik eigenlijk wel.

Hormonen ftw. 8)7 }:| :%
pi_157196034
gaat dan lekker slapen sillie :D neem een verkoelende douche ofzo en kruip in bed. Morgen is t vast beter.

Ik wil ook slapen maar word gek van kiespijn :') ondanks 2 pcm. En mn lief snurkt, dat helpt ook niet echt.
pi_157196371
He getver, sterkte sillie & mignonne :*

Net m'n schoonouders uitgezwaaid, die zitten tot m'n UD in Afrika!
SPOILER
:@

Slaap lekker allemaal :)
pi_157197219
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 00:19 schreef Bloesem. het volgende:
He getver, sterkte sillie & mignonne :*

Net m'n schoonouders uitgezwaaid, die zitten tot m'n UD in Afrika!
SPOILER
:@

Slaap lekker allemaal :)
Heeeeeeeeehhhh wat vervelend nou O-)

Heb een tas met zwangerschapsbroeken gekregen van schoonzus _O_ wat een bevrijding.
pi_157197786
Excuus ik heb nog niet bijgelezen maar bedankt voor alle felicitaties :).
Hier een korte update en binnenkort een foto.
De keizersnede was een hele fijne ervaring. Klinkt raar maar iedereen was zo lief voor ons en voortdurend bezig om ervoor te zorgen dat we goed op de hoogte waren en het goed ging met ons (ook met mijn man dus). We kwamen om negen uur bij het ziekenhuis en om half een mochten we al! In de operatiekamer waren meer dan 15 personen. Bijvoorbeeld 4 kinderartsen. Om 13:15 waren ze er allebei O+
Sindsdien bezig geweest met mobiliseren wat goed gaat en voeding (aan de borst, bijvoeding en kolven). We liggen met zn vieren in een tweepersoonskamer. Echt fijn. En de babies zijn zo lief O+ en klein.Vandaag krijgen we te horen of we naar huis mogen. Wordt wel wennen zonder 24/7 hulp en tips
pi_157197816
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 20:58 schreef LadyBlack het volgende:

Precies dit! Ik heb al best wat nuttige tips gehad die ik nu dagelijks toepas en ik merk echt dat het helpt. Verder wordt t bij ons gegeven door een wazig ietwat zweverig mens maar dat neem ik maar voor lief ;).
pi_157197844
Daui wat fijn dat het zo'n fijne ervaring is geweest! O+ ben heel benieuwd naar je mannetjes!
pi_157197864
Wat fijn Daui dat het zo'n mooie ervaring was O+
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 07:56:17 #150
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_157197873
Klinkt heerlijk Daui!
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:09:09 #151
52229 Chanty
pi_157197948
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 22:52 schreef Myrr het volgende:
Ben wel al eens gedeeltelijk bevallen van een spiraaltje dat er met grof geweld uit werd geduwd :7 Heb dat kloteding heel erg goed weg weten te puffen (in elkaar zakkend met kussentjes en al als een baas).

Hold my malt, I got this.

SPOILER
Begin enigszins op te kijken tegen het uitpersen van iets dat groter is dan m'n Ikea gieter en het geweld dat daar bij komt kijken. Ben nu naar een twee liter Colafles aan het kijken... De horror.
Ik wil niet weten wat hij doet met een Ikea gieter en een cola fles :P

Daui fijn dat alles zo goed gaat. Hopelijk snel naar huis en ben benieuwd naar de foto's!
pi_157198122
Oh wat mooi Daui!!
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:46:49 #153
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_157198262
Fijn dat het zo goed gaat Daui!

Vandaag 8 weken *O*

Haren kleuren tijdens de zwangerschap: kan dat ja of nee? Ik heb inmiddels een flinke uitgroei en een deel daarvan is grijs :'(
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:49:51 #154
52229 Chanty
pi_157198300
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 08:46 schreef Zoe_Hart het volgende:

Vandaag 8 weken *O*

Haren kleuren tijdens de zwangerschap: kan dat ja of nee? Ik heb inmiddels een flinke uitgroei en een deel daarvan is grijs :'(
Volgens mijn kapster geen enkel probleem dus heb mijn vorige zwangerschap gewoon door geverfd :)
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:51:59 #155
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_157198336
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 08:49 schreef Chanty het volgende:

[..]

Volgens mijn kapster geen enkel probleem dus heb mijn vorige zwangerschap gewoon door geverfd :)
Ah fijn! Ik zal bij mijn kapster voor de zekerheid wel melden dat ik zwanger ben. Maar dan loop ik in ieder geval weer netjes. Voor zover mogelijk dan met die zielige paar plukjes die ik nog over heb. Stomme haaruitval :(
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
pi_157198364
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 08:46 schreef Zoe_Hart het volgende:

Vandaag 8 weken *O*

Ja hoor geen punt zolang je je hoofd niet 8 uur in een emmer peroxide hangt loopt het wel los ;)
pi_157198411
Bijna Halloween Mignonne *O*
pi_157198465
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 08:56 schreef Estrys het volgende:
Bijna Halloween Mignonne *O*
Ja :D ben benieuwd hahhaa zou wat zijn zeg O+ mn eigen spookje ♡

Sowieso spannend nu, wordt het nog oktober of toch november...
pi_157198664
Daui wat fijn dat jullie zo'n goede ervaring hebben gehad met de ks en dat het zo goed gaat net de jongens! O+

Mignonne en sillie, ik vind het zo spannend bij jullie :D Vond dat zo'n bijzondere tijd de laatste weken, dat afwachten tot je baby komt..

Ik baal, de rugpijn waar ik bij J vanaf week 25 zo'n vreselijke last van heb gehad is weer terug ;(. Het is echt een rotpijn in het midden van mn rug, vooral rechts naast mn ruggengraat. Valt ook niet veel aan te doen behalve regelmatig los laten masseren maar dat heeft ook maar heel kort effect. Enige wat helpt is bevallen en dat was ik nog minstens 15 weken niet van plan.
Het vooruitzicht van weer 4 maanden non-stop pijn hebben is wel een beetje deprimerend ;(.
pi_157198772
Wat klinkt dat fijn Daui O+

Ik heb gedroomd dat sillie haar baby kreeg! :D Dit keer geen herdershonden etcetera :@
pi_157198834
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 08:49 schreef Chanty het volgende:

[..]

Het wordt officieel wel afgeraden. Je neemt een zeer klein deel van de chemicaliën op via je huid en dan komt t via je bloed toch bij je kleine terecht. Maar ik denk dat t ook per type verf verschilt. Henna zou ik zo aandurven, geloof ik.

Ik heb trouwens niet paraat om welke stoffen het gaat. :@ sorry.
Professioneel gifmenger.
pi_157198936
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:21 schreef Bloesem. het volgende:
Wat klinkt dat fijn Daui O+

Ik heb gedroomd dat sillie haar baby kreeg! :D Dit keer geen herdershonden etcetera :@
Heb je er ook bij gedroomd wanneer? Want die is er nog niet hoor!

En ik voel me ook niet beter. Prut geslapen. Humeur is om te schieten en ik ben misselijk. Bah.

Daui! Fijn dat het met jullie zo goed gaat, hopelijk kunnen jullie inderdaad snel naar huis *O*
pi_157198985
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:25 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Het wordt officieel wel afgeraden. Je neemt een zeer klein deel van de chemicaliën op via je huid en dan komt t via je bloed toch bij je kleine terecht. Maar ik denk dat t ook per type verf verschilt. Henna zou ik zo aandurven, geloof ik.

Ik heb dat echt nog nergens gehoord dat ze het 'officieel' afraden. Ik heb alleen nog maar verloskundigen gesproken die zeiden dat het prima kon. Dus ik vraag me af wie dat officieel dan af zou raden volgens jou?
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:38:52 #164
52229 Chanty
pi_157199059
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:25 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. Er zijn geen effecten bekend vooralsnog. Maar je hebt natuurlijk te maken met chemicaliën. Daarom wordt het wel eens afgeraden in de eerste drie maanden. Hangt ook af van het soort verf. Blonderen doe je bij voorkeur niet met 12% waterstofperoxide maar dat is sowieso niet aan te raden. Mijn kapster heeft geloof ik verf zonder waterstofperoxide. Ze smeert het sowieso nooit op mijn hoofdhuid. Uiteindelijk moet je doen wat goed voor je voelt.

Zie bv

http://www.verloskundigen(...)zen-dagelijks-leven/

http://mens-en-gezondheid(...)je-zwanger-bent.html
pi_157199065
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:34 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik heb dat echt nog nergens gehoord dat ze het officieel afraden. Ik heb alleen nog maar verloskundigen gesproken die zeiden dat het prima kon. Dus ik vraag me af wie dat officieel dan af zou raden volgens jou?
Ik heb gelezen, ergens, dat waterstofperoxide en amoniak slecht zijn tijdens zwangerschap. Voor blonderen raden ze daarom aan om peroxide met een lagere concentratie te gebruiken en amoniak te vermijden. Gelukkig zit er in moderne haarverven vrijwel geen amoniak meer, dus die kunnen prima. Daarbij zat het gevaar 'm vooral in het inademen van deze stoffen, niet bij het verven ansich. Kortom: als de kapper het doet loop je vrijwel geen risico.

Ah spuit elf, Chanty was me voor ;)!
pi_157199093
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:31 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Heb je er ook bij gedroomd wanneer? Want die is er nog niet hoor!

En ik voel me ook niet beter. Prut geslapen. Humeur is om te schieten en ik ben misselijk. Bah.

Daui! Fijn dat het met jullie zo goed gaat, hopelijk kunnen jullie inderdaad snel naar huis *O*
Bij Jager kwam 'ie 3 dagen later, dus wie weet ;)
pi_157199116
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:40 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Bij Jager kwam 'ie 3 dagen later, dus wie weet ;)
*schrijft in agenda: vermoedelijke bevaldatum* *)
pi_157199163
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:38 schreef Chanty het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. Er zijn geen effecten bekend vooralsnog. Maar je hebt natuurlijk te maken met chemicaliën. Daarom wordt het wel eens afgeraden in de eerste drie maanden. Hangt ook af van het soort verf. Blonderen doe je bij voorkeur niet met 12% waterstofperoxide maar dat is sowieso niet aan te raden. Mijn kapster heeft geloof ik verf zonder waterstofperoxide. Ze smeert het sowieso nooit op mijn hoofdhuid. Uiteindelijk moet je doen wat goed voor je voelt.

Zie bv

http://www.verloskundigen(...)zen-dagelijks-leven/

http://mens-en-gezondheid(...)je-zwanger-bent.html
Ja, dankje. Ik moet voortaan eerst bronnen zoeken. Onnodige paniek, men raadt het alleen in de eerste drie maanden af. En dan vooral de waterstofperoxide- of ammoniabevattende verven. Kleurspoelingen zijn over het algemeen veiliger dan echte verf.

En sowieso zijn de risico's met moderne verven kleiner dan met de verf van 20 jaar terug.
Professioneel gifmenger.
pi_157199194
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:34 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik heb dat echt nog nergens gehoord dat ze het 'officieel' afraden. Ik heb alleen nog maar verloskundigen gesproken die zeiden dat het prima kon. Dus ik vraag me af wie dat officieel dan af zou raden volgens jou?
Een ronde googlen leert mij dat artsen en specialisten op dit punt voorzichtiger zijn dan kapsters en verloskundigen. :+
Professioneel gifmenger.
pi_157199274
Nou ja ik heb deze zwangerschap zeker vijf keer mijn haar geverfd. Inclusief blonderen. Zo op het eerste gezicht heeft hij er niks aan over gehouden :+ geen derde oor of zo ;)
pi_157199320
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:51 schreef Estrys het volgende:
Nou ja ik heb deze zwangerschap zeker vijf keer mijn haar geverfd. Inclusief blonderen. Zo op het eerste gezicht heeft hij er niks aan over gehouden :+ geen derde oor of zo ;)
En mijn moeder heeft gerookt tijdens de zwangerschap, en ik heb ook maar twee oren. Gelijk maar stoppen met antirook-adviezen tegen zwangeren? :+

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Buurpoes op 30-10-2015 10:39:31 ]
Professioneel gifmenger.
pi_157199905
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 20:26 schreef mignonne het volgende:
Als mn vliezen gebroken zijn gaat mn laatste restje energie op aan B. waarschuwen dat ie een aantal mensen moet bellen en regelen, dan kom ik niet hier posten hoor :D t wordt geen f5 bevalling ;)
Geen zorgen, ik film wel >:)
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:40:14 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_157199928
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 10:38 schreef WupWup het volgende:

[..]

Graag integraal hier plaatsen. :P
pi_157200079
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 10:38 schreef WupWup het volgende:

[..]

ja hey, zo maak je het er niet aantrekkelijker op om je te bellen he :P
pi_157200176
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 10:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja hey, zo maak je het er niet aantrekkelijker op om je te bellen he :P
Ze gaat vast niet in de weg staan hoor. :+
Professioneel gifmenger.
pi_157200374
Wel een goeie reminder, ik moet de accu van de camera nog even opladen en mn geheugenkaart zoeken. Zou wel weer wat voor mij zijn om dat te vergeten :')
pi_157200512
Sinds gisteren schiet het af en toe in m'n onderrug. Zeg me dat het na de bevalling weg is :').
pi_157200533
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:05 schreef mignonne het volgende:
Wel een goeie reminder, ik moet de accu van de camera nog even opladen en mn geheugenkaart zoeken. Zou wel weer wat voor mij zijn om dat te vergeten :')
Ik bedacht me dus serieus 2 weken terug dat we geen camera hebben. Ik wilde er 1 aanschaffen maar dat mocht niet van man, want onze telefoons maken ook prima foto's. Was het er niet mee eens, dus uiteindelijk zou 'ie de camera van zijn broertje lenen..

3x raden wat ik voor mijn verjaardag kreeg O+ . Hij had zelf al eerder bedacht dat een goede camera wel erg fijn zou zijn gezien baby's snel groeien en hij had er al weken terug 1 aangeschaft om me cadeau te doen.
En toen wilde ik er dus zelf 1. Ik vond 'm al zo raar doen over het aanschaffen van zo'n ding _O-
pi_157200576
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:12 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik bedacht me dus serieus 2 weken terug dat we geen camera hebben. Ik wilde er 1 aanschaffen maar dat mocht niet van man, want onze telefoons maken ook prima foto's. Was het er niet mee eens, dus uiteindelijk zou 'ie de camera van zijn broertje lenen..

3x raden wat ik voor mijn verjaardag kreeg O+ . Hij had zelf al eerder bedacht dat een goede camera wel erg fijn zou zijn gezien baby's snel groeien en hij had er al weken terug 1 aangeschaft om me cadeau te doen.
En toen wilde ik er dus zelf 1. Ik vond 'm al zo raar doen over het aanschaffen van zo'n ding _O-
O+ O+ O+
Professioneel gifmenger.
pi_157200614
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:05 schreef mignonne het volgende:
Ja ook voor mij. geheugenkaart ging nog wel maar de accu... Drie foto's en toen was ie leeg :')
pi_157200627
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:12 schreef silliegirl het volgende:

[..]

3x raden wat ik voor mijn verjaardag kreeg O+ .
mazzelaar :)

Nja er zijn tegenwoordig heel veel mensen merk ik die foto's met hun telefoon maken en geen camera bij zich hebben, op zich prima natuurlijk als je je telefoonfoto's verder wel best vindt. Maar ik wil toch wel erg graag ook wat foto's met mn spiegelreflex, ook al is het wel een klusje om die dan weer op de pc te zetten enz enz. De foto's van E. net na de geboorte zijn me zo dierbaar O+
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:16:43 #182
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157200630
Wie gaat er morgen voor een Halloween-bevalling incl. kostuums?
pi_157200633
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:15 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja ook voor mij. geheugenkaart ging nog wel maar de accu... Drie foto's en toen was ie leeg :')
oi :X
pi_157200647
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:16 schreef Mariposas het volgende:

*O* :P
pi_157200665
quote:
Migonne viert halloween!

En voor mijn baby ligt een heel cute zebra- eerste pakje klaar . Dus in geval van nood noemen we dat maar een halloween Zebra :)
pi_157200669
quote:
Ik vind het stiekem wel een leuke datum. Maar ben dan 38 weken, das misschien nog wat vroeg.
pi_157200675
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:17 schreef mignonne het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

*O* :P
_O-
Professioneel gifmenger.
pi_157200693
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

oi :X
We hebben nog wel de placenta foto *O* :P
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:19:57 #189
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157200708
Lijkt me wel eens stunt als de verloskundige de kamer binnenkomt met een Scream-masker.

en dan i.p.v. het mes moet je daar even de knip-schaar bij bedenken. ;)
pi_157200742
Zo ik ben terug van de verloskundige en heb een UD: 18 mei. De baby was heel beweeglijk en hartje zag er goed uit :) Zelf heb ik blijkbaar een vitamine D-tekort en moet ik een vitamine kuur halen bij de huisarts.

Over anderhalve week mag ik weer voor de nekplooimeting. Ze wilde hem niet doen als mijn vriend er niet bij was.
pi_157200773
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:21 schreef lunamatic het volgende:
Zo ik ben terug van de verloskundige en heb een UD: 18 mei. De baby was heel beweeglijk en hartje zag er goed uit :) Zelf heb ik blijkbaar een vitamine D-tekort en moet ik een vitamine kuur halen bij de huisarts.

Over anderhalve week mag ik weer voor de nekplooimeting. Ze wilde hem niet doen als mijn vriend er niet bij was.
nouja :D

Ik ben alleen geweest naar de echo's. Alleen de SEO was B. bij op mijn verzoek.
pi_157201137
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

mazzelaar :)

Nja er zijn tegenwoordig heel veel mensen merk ik die foto's met hun telefoon maken en geen camera bij zich hebben, op zich prima natuurlijk als je je telefoonfoto's verder wel best vindt. Maar ik wil toch wel erg graag ook wat foto's met mn spiegelreflex, ook al is het wel een klusje om die dan weer op de pc te zetten enz enz. De foto's van E. net na de geboorte zijn me zo dierbaar O+
Hier andersom: foto's blijven vaak oneindig op
mijn telefoon staan en dat is handig uploaden naar facebook ofzo; maar verder doe ik er nooit wat meer mee eigenlijk. Met een camera ga ik er
voor zitten om ze over te zetten en een album te maken; ik vind de kwaliteit van die foto's toch ook vaak beter. En zeker van je baby wil je toch mooie foto's O+ . En een babyalbum! O+
pi_157201206
Ja een baby album O+
Ik loop maar 6,5 jaar achter hier :')
pi_157201321
Nja, het ging ook wat raar. Ze deed eerst de echo en termijnbepaling. Toen gingen we zitten en vroeg ze pas wat we hadden besloten over de combinatietest. Ondertussen liep het patiëntensysteem nog vast en was ze met allemaal papieren bezig. Toen was het voor haar de afweging of ze het nu nog even snel zou doen of er de volgende keer de tijd voor zou nemen... Maar ze keurde het wel af d at mijn vriend niet mee was... ja, die ligt met koorts in bed en wilde niet iedereen in de wachtkamer aansteken.

Maar de volgende keer moest hij wel echt mee dus...

[ Bericht 1% gewijzigd door lunamatic op 30-10-2015 12:02:51 ]
pi_157201347
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:53 schreef lunamatic het volgende:
Nja, het ging ook wat raar. Ze deed eerst de echo en termijnbepaling. Toen gingen we zitten en vroeg ze pas wat we hadden besloten over de combinatietest. Ondertussen liep het patiëntensysteem nog vast en was ze met allemaal papieren bezig. Toen was het voor haar de afweging of ze het nu nog even snel zou doen of er de volgende keer de tijd voor zou nemen... Maar ze keurde het wel af d at mijn vriend niet mee was... ja, die ligt met koorts in bed en wilde niettegenstaande in de wachtkamer aansteken.

Maar de volgende keer moest hij wel echt mee dus...
Bureaucratie zeg...
Professioneel gifmenger.
pi_157201623
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

nouja :D

Ik ben alleen geweest naar de echo's. Alleen de SEO was B. bij op mijn verzoek.
Het maakt mij ook niet echt uit als hij er niet bij is. Ik snap ook wel dat dat ivm werk niet altijd even praktisch is. Voor de 20 weken echo hebben we een medische indicatie dus daar wil ik hem idd wel bij hebben. Vorige keer was hij mee omdat hij dan zelf kon uitleggen hoe het met zijn schisis zat bij zijn geboorte... Maar hier verwachten ze blijkbaar volledige ondersteuning oid...
pi_157201658
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:46 schreef Estrys het volgende:
Ja een baby album O+
Ik loop maar 6,5 jaar achter hier :')
boks :') :P
pi_157201752
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:10 schreef lunamatic het volgende:

[..]

Het maakt mij ook niet echt uit als hij er niet bij is. Ik snap ook wel dat dat ivm werk niet altijd even praktisch is. Voor de 20 weken echo hebben we een medische indicatie dus daar wil ik hem idd wel bij hebben. Vorige keer was hij mee omdat hij dan zelf kon uitleggen hoe het met zijn schisis zat bij zijn geboorte... Maar hier verwachten ze blijkbaar volledige ondersteuning oid...
Op zn zachtst gezegd een heel bijzondere houding... je beslist zelf of je je partner wel of niet mee neemt naar controles en echo's en weet ik veel wat daar heeft je verloskundige niks mee te maken. Wat je zegt, niet iedereen kan altijd maar even makkelijk vrij krijgen. En buiten dat, alsof je dat niet zelf af kunt handelen :?

Moest de huisarts eens proberen bijvoorbeeld :') :D Nee mevrouw, kom maar terug als uw man mee is, dan zullen we het eens over uw griep hebben.

fyi, ik heb net zoveel vrouwen die met partner enz op spreekuur komen als vrouwen die zonder aanhang komen hoor. Daar is echt helemaal niets raars of ongewoons aan.
  † In Memoriam † vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:21:33 #199
43556 miss_dynastie
pi_157201788
Ik zou echt jokken dat het uit was. Gewoon, omdat het kan. Wat een bemoeienis zeg _O-

Maar ik kwam even spieken of Mignonne al een baby had..... niet dus, althans, niet buiten boord :P
pi_157201790
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

Op zn zachtst gezegd een heel bijzondere houding... je beslist zelf of je je partner wel of niet mee neemt naar controles en echo's en weet ik veel wat daar heeft je verloskundige niks mee te maken. Wat je zegt, niet iedereen kan altijd maar even makkelijk vrij krijgen. En buiten dat, alsof je dat niet zelf af kunt handelen :?

Moest de huisarts eens proberen bijvoorbeeld :') :D Nee mevrouw, kom maar terug als uw man mee is, dan zullen we het eens over uw griep hebben.

fyi, ik heb net zoveel vrouwen die met partner enz op spreekuur komen als vrouwen die zonder aanhang komen hoor. Daar is echt helemaal niets raars of ongewoons aan.
Nou. Ik zat in mijn eentje bij de voorlichting over borstvoeding van een lactatiedeskundige. Voor de rest waren alle vrouwen met hun partners. Ik werd wel een beetje krom aangekeken en de lactatiedeskundige zelf vroeg in de pauze of ik een alleenstaande moeder was }:| .
pi_157201821
Mijn vk zei wel dat ze het zo tof vond dat mijn man bijna altijd meeging :) Hij heeft van de 15 controles er 2 gemist ofzo.
pi_157201832
Bijzonder inderdaad! Bij ons gaat vriend als het kan mee, zo niet, nja dan ga ik alleen. Onze keus toch?!

En even jompelen hoor, 24 weken vandaag *O* Dat vind ik toch wel een mooie mijlpaal.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_157201833
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:21 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zou echt jokken dat het uit was. Gewoon, omdat het kan. Wat een bemoeienis zeg _O-

Maar ik kwam even spieken of Mignonne al een baby had..... niet dus, althans, niet buiten boord :P
Hahaha ja idd :') :D

"Oh nee mijn man is op vakantie met zn minnares dus die kon niet mee. Hoezo?" :Y)

En ahw <3 nee hoor alles binnenboord nog.
Net de kinderen voor de laatste keer deze week lopend opgehaald van school. Dat gaat me nu wel een beetje opbreken eerlijk gezegd. Maar goed, nu kan ik weer 3 dagen vooruit en hopelijk ben ik bevallen voor dinsdag dan hoef ik ze niet weer op te halen :P
pi_157201863
oh! En ik ben officieel langer zwanger dan bij E. nu :D *O*
Toen beviel ik 's nachts bij 39+3. En inmiddels ben k al overdag 39+3 :7 Ben benieuwd waar het deze keer eindigt. Ik heb geen ambities om ook langer zwanger te zijn dan bij de oudste :') die kwam met 41+0, dat hoeft niet heel erg nodig van mij...
pi_157201980
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:25 schreef mignonne het volgende:
Toen beviel ik 's nachts bij 39+3. En inmiddels ben k al overdag 39+3 :7 Ben benieuwd waar het deze keer eindigt. Ik heb geen ambities om ook langer zwanger te zijn dan bij de oudste :') die kwam met 41+0, dat hoeft niet heel erg nodig van mij...
Rommelt er nog niks bij jou? :)
pi_157201997
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:23 schreef SaskiaR het volgende:
Mijn vk zei wel dat ze het zo tof vond dat mijn man bijna altijd meeging :) Hij heeft van de 15 controles er 2 gemist ofzo.
De mijne is alleen de eerste keer meegeweest. :+ En hij was bij de bevalling.
Professioneel gifmenger.
pi_157202048
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:25 schreef mignonne het volgende:
39 +6 is mooi *O*
pi_157202056
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:32 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Hm, da's wel jammer. Maarja, mijne heeft een eigen bedrijf, dus dat is handiger plannen.
Het was ook wel nuttig dat hij meeging, want hij is veel kritischer dan ik. Het was alrtijd zo van 'nog vragen?' en ik zei dan 'nee', maar hij kwam met een hele lijst dingen die bij nader inzien idd erg nuttig waren.
pi_157202090
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:32 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat ja. :D
pi_157202105
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar goed, nu kan ik weer 3 dagen vooruit en hopelijk ben ik bevallen voor dinsdag dan hoef ik ze niet weer op te halen :P
Is dit een verkapte "ik zit weeen weg te puffen onder het fokken"-post? :o
pi_157202135
Bij de eerste ging mijn man vaak mee, bij de tweede al wat minder. Nu is hij bij de eerste afspraak en de SEO meegeweest. En de bevalling. We houden het bij drie want ik denk dat ie bij een volgende alleen nog maar bij de verwekking zou zijn :P
pi_157202237
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:37 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Is dit een verkapte "ik zit weeen weg te puffen onder het fokken"-post? :o
Nee hoor :o hahaha
Eigenlijk had ik nu tot morgenochtend stil moeten zijn hè? :P

B. is bij de oudste meegeweest bij de intake en het bevallingspraatje. Werd vervolgens bijna geheel genegeerd en vond het desgewenst niet zo interessant om elke controle op te komen draven. Geef hem eens ongelijk. Nog afgezien van dat het van mij ook niet zo hoefde. Ik had nooit wat bijzonders ook was altijd zo klaar. Bij A. en E. is hij wel meegeweest met alle echo's, bij deze baby dus alleen bij de SEO.

@Sillie ja hoor er rommelt genoeg. Maar er rommelt al een week of 2 van alles :P zolang ik niet ineens persdrang heb of mn vliezen breken zal ik nog wel niet aan t bevallen zijn :+
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:46:14 #213
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_157202260
Morgen eerst nog ff Halloween doen en dan baren Mignonne, beetje plannen he!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_157202274
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:38 schreef Estrys het volgende:
Bij de eerste ging mijn man vaak mee, bij de tweede al wat minder. Nu is hij bij de eerste afspraak en de SEO meegeweest. En de bevalling. We houden het bij drie want ik denk dat ie bij een volgende alleen nog maar bij de verwekking zou zijn :P
:D toch fijn dat ie daar dan nog even de moeite voor neemt.
pi_157202291
Bij ons in de straat is gisteren de 4de jongen binnen een maand geboren en er zijn nog vier baby's op komst :o
pi_157202302
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:46 schreef WupWup het volgende:

[..]

:D toch fijn dat ie daar dan nog even de moeite voor neemt.
Dat zou ie dan weer niet willen missen he ;)
pi_157202316
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:38 schreef Estrys het volgende:
Betekent dat dan ook dat je de 5de door iemand anders laat verwekken? *)

Hier bij de eerste bij alle afspraken mee. Nu proberen we het om z'n werk heen te plannen. Hij gaat graag mee. :s)
pi_157202317
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:47 schreef Estrys het volgende:
Bij ons in de straat is gisteren de 4de jongen binnen een maand geboren en er zijn nog vier baby's op komst :o
Vruchtbaar buurtje :D
Hier in de straat ook een hoop van die geboorteborden en slingers enzo. Nieuwbouw dus dat wil wel :P
pi_157202370
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:48 schreef mignonne het volgende:

[..]

Vruchtbaar buurtje :D
Hier in de straat ook een hoop van die geboorteborden en slingers enzo. Nieuwbouw dus dat wil wel :P
Ja hier ook nieuwbouw. Er staat of een geboortebord of een te koop bord in de tuin
pi_157202475
Even vraagje tussendoor: kan 36/37 weken zo'n beetje 't omslagpunt zijn van blij zwanger via enorme frustratie naar berusting/overgave? Ik zit al twee dagen zo met mezelf te kloten! Voor iemand herkenbaar?

SPOILER
pi_157202524
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:57 schreef Bloesem. het volgende:
Even vraagje tussendoor: kan 36/37 weken zo'n beetje 't omslagpunt zijn van blij zwanger via enorme frustratie naar berusting/overgave? Ik zit al twee dagen zo met mezelf te kloten! Voor iemand herkenbaar?

SPOILER
Ja dat gaat over ergens tussen nu en week 42. :Y Nee maar serieus, daarom is er verlof. Rond die tijd wil je alleen nog maar met je baby bezig zijn. En je lijf wil uitrusten voor de bevalling.
pi_157202530
Fijn dat wij niet de enigen zijn dienden dat de partner niet altijd mee hoeft. Het is al moeilijk genoeg qua planning. Ik vind het al lastig om mijn eigen afspraken in te plannen met mijn 40 urige werkweek, laat staan dat mijn vriend dan altijd maar kan...

Misschien moet ik het toch maar eens gaan vertellen op mijn werk. Nu staan er de hele tijd allemaal geheimzinnige afspraken in mijn agenda, en dat gaat een keer opvallen...
pi_157202543
Ja hoor dat is heel herkenbaar Bloesem. Ook dat is een vorm van nesteldrang ;)
Mensen denken bij nesteldrang meestal alleen aan vrouwen die hysterisch gaan shoppen of flessen bleekmiddel leegsnuiven ofzo maar basically richt gewoon je hele lijf en wezen zich op de komst van je baby.

Of het over gaat, jazeker. Na je bevalling...
Als het echt af moet nu dan zou ik zeggen deel je werk op en verwacht niet teveel van jezelf. Elke dag een uurtje ofzo bijvoorbeeld. Maar wees ook niet teveel teleurgesteld in jezelf als het niet lukt.
pi_157202557
Dubbel...
pi_157202661
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:57 schreef Bloesem. het volgende:

SPOILER
Heel herkenbaar! Ik kreeg van 35 weken geen reet meer gedaan, ook op mijn werk niet. En nu zit ik ook het liefst de hele dag in de babykamer of ben ik de kleertjes nog maar is een keer aan het opvouwen. Ik ben volgens mij ook een verschrikkelijke gesprekspartner op 't moment want ik kan alleen over de baby nog een fatsoenlijk gesprek voeren, voor de rest raak ik afgeleid.

En wat Mignonne zegt: niet te streng zijn voor jezelf! :*
pi_157202920
Bedankt voor jullie antwoorden :*

M'n toetsen moeten niet per sé af, ik doe dit jaar in twee jaar, maar ik wilde zo graag zoveel mogelijk af hebben en ik heb al zoveel afgezegd voor m'n gevoel. Maar ik wil mezelf en mini ook niet tekort doen en daardoor raak ik zo uit balans dat er helemaal niks meer gebeurt en ik een soort stil op de bank zit terwijl zich in mijn hoofd een kleine oorlog afspeelt.

M'n vader zei: "Joh geef 't nog een weekje, dan kunnen die toetsen je echt aan je reet roesten en draait alles om de baby" Dus ik laat alles de komende dagen wel even over me heen komen en pas mijn beeld/planning wat aan. Want hier heb ik echt alleen mezelf mee geloof ik :')
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:39:02 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157203189
Ik was erg blij dat mijn vriend bij onze nekplooimeting was.

Just saying, je weet niet wat je te horen krijgt. Gewon niet handig om alleen te gaan. Als mn vriend niet had gekund had ik een vriendin gevraagd.
pi_157203323
Bloesem, hier begint het ook een beetje teveel te worden. Moet nog een weekje werken en dan gaat mijn verlof in. Stiekem zie ik er echt enorm tegenop, ben bang dat ik echt niets te doen heb straks en ik dus 's nachts wakker lig omdat ik energie over heb. Maar 3x in de week sporten en werken daarnaast lukt me ook niets meer.. Blehh
pi_157203527
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 13:39 schreef LadyBlack het volgende:

Just saying, je weet niet wat je te horen krijgt. Gewon niet handig om alleen te gaan. Als mn vriend niet had gekund had ik een vriendin gevraagd.
Natuurlijk is dat zo! Ben ik ook helemaal met je eens. Maar die beslissing is wel nog steeds aan jezelf en niet aan de verloskundige of echoscopist.
pi_157203668
We zijn thuis. Eerste wat ik deed was mijn moeder bellen en een potje janken.

Ik heb de eerste periode mijn haar ook niet geverfd. Pas veel later met Henna en vlak voor de keizersnede met eentje met zo min mogelijk zooi en niet in een afgesloten ruimte.

Wilde ook halloween maar ze plannen dan geen keizersnede in
pi_157203877
Fijn dat jullie thuis zijn Daui! Heerlijk bijkomen met de drie mannen van je leven O+ O+
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:23:07 #232
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_157203986
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 13:39 schreef LadyBlack het volgende:

:Y

Mijn man ging ook mee naar alle belangrijke echo's en de intake. Andere afspraken hoefde voor mij niet zo en met 1,5 uur reistijd is het ook niet iets wat je even tussendoor doet.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:31:06 #233
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157204118
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 13:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat zo! Ben ik ook helemaal met je eens. Maar die beslissing is wel nog steeds aan jezelf en niet aan de verloskundige of echoscopist.
True. Het zou geen eis moeten zijn, maar een dringend advies.

Daui, wat fijn!!!
pi_157204652
Booooh de tijd kruipt echt voorbij zeg :') nergens zin in, liefst zou ik gaan liggen maar k heb eten op staan waar k elk uur ofzo even naar moet kijken. De meiden hangen verveeld voor de tv :') Is het al 6 uur :P
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:22:19 #235
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157204940
Ik gooi m er wel weer in: ;)

Daui wat fijn om thuis te zijn! En spannend! *O*
pi_157205159
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 15:22 schreef Mariposas het volgende:
[ afbeelding ]

Daui wat fijn om thuis te zijn! En spannend! *O*
Juhp :Y
ik wil die op een tegeltje voor in de spreekkamer :+ :')

Heb maar weer 2 pcm genomen voor de pijn in mn bakkes, hoop dat ie snel inkickt.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:40:59 #237
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157205327
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 15:22 schreef Mariposas het volgende:
[ afbeelding ]

Heerlijk die tijdloosheid O+

Ik vermoed dat dat met een al rondrennende peuter wat anders wordt, maar ik kijk wel uit naar die periode :Y
pi_157205590
Fijn dat jullie weer thuis zijn Daui, geniet ervan :)

Echo's hier ingepland wanneer vriend thuis was, hij is twee tot drie weken per maand van huis voor zijn werk. Rest van de controles ga ik samen met mijn dochter, die mag dan ook op de weegschaal en ze mag altijd het knopje indrukken als de vk naar het hartje gaat luisteren :) Ons ziekenhuisi is vijf min fietsen, door het bos heen.
pi_157205739
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 15:33 schreef mignonne het volgende:

[..]

Juhp :Y
ik wil die op een tegeltje voor in de spreekkamer :+ :')

Heb maar weer 2 pcm genomen voor de pijn in mn bakkes, hoop dat ie snel inkickt.
He getver! Nogmaals beterschap :* Laten we hopen dat 't komt door een iets verhoogde bloeddruk die de bevalling aankondigt O-)

Daui, wat heerlijk dat je weer thuis bent met AL je mannen :D O+
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:07:39 #240
52229 Chanty
pi_157205813
Ik was vanmiddag alleen naar de intake :P maar met echo's gaat mijn man over het algemeen wel mee. Woensdag dus ook. Ben echt aan het aftellen!
pi_157206151
Man is meegeweest naar de echo's. Verder bijna alles alleen gedaan onder werktijd en man werkt 100 km verderop. Dus dan plant het wat moeilijker.

Hij gaat wel volgende week mee naar het ziekenhuis, maar dat is meer omdat ik met 38+ weken Het autorijden niet meer zo fijn vind :+.
pi_157206272
Nom! Ik heb pulled pork in mn rijstkoker opstaan en het ruikt zo lekker :D Straks lekker met creme fraiche en een avocado op een tortilla :9
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:38:34 #243
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157206338
wohhh pulled pork :9 wat slim in je rijstkoker :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_157206422
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 16:38 schreef pinquit het volgende:
wohhh pulled pork :9 wat slim in je rijstkoker :D
Nie zelf bedacht hoor. Teh int0rwebs vertelde me "you are smarter than your rice cooker" :+ ik heb geen slowcooker of iets in die geest maar wilde dit al een poosje proberen. So far lukt het prima!

Stiekem wil ik zo'n Japanse rijstkoker met 800 knopjes en functies xD maar vooruit die van mij met zn 2 standen mag er ook zijn!
pi_157206728
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 16:35 schreef mignonne het volgende:
Nom! Ik heb pulled pork in mn rijstkoker opstaan en het ruikt zo lekker :D Straks lekker met creme fraiche en een avocado op een tortilla :9
Lekker! Ik ben net aan de nasi begonnen :+.
pi_157206765
Ik eet maar pannenkoeken vanavond denk ik, ik ben het zat hier :') . Even strijken kostte bijna 2 uur; ik moest continue afwisselen tussen staan en zitten want ik hou 1 houding gewoon niet meer lang vol.

En mijn buurvrouw is vannacht bevallen (van haar 8e :X ) en hun slaapkamer grenst aan de mijne dus ik hoorde haar kleintje huilen. Ik denk dak nu weet wat een TSR is :') .
pi_157206867
Dat je nog strijkt dan :D hier moet de was in de droger nog maar ik heb continu harde buiken. Conclusie ik doe ff niks en B. mag straks de was in de droger proppen :P
pi_157206921
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 17:09 schreef mignonne het volgende:
Dat je nog strijkt dan :D hier moet de was in de droger nog maar ik heb continu harde buiken. Conclusie ik doe ff niks en B. mag straks de was in de droger proppen :P
Het stond al een week, ik kon het niet meer aanzien en mijn man kan dus echt niet strijken :') . Maar 't is nu weer weggewerkt! Ik heb nog een was buitenhangen maar dat mag man doen verder ;) .
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:25:25 #249
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157207171
Ik had jouw beeb echt vannacht verwacht Sil :D Na een post van gisteren, waarin het heel erg leek alsof je al aan het bevallen was bijna :P
pi_157207204
Ken je dat gevoel dat je Ben & Jerry's moet, maar het niet in huis hebt? :(

Sillie, respect dat je dat nog doet :D
pi_157207303
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 17:25 schreef pinquit het volgende:
Ik had jouw beeb echt vannacht verwacht Sil :D Na een post van gisteren, waarin het heel erg leek alsof je al aan het bevallen was bijna :P
Haha, i wish. En ik voel me nog steeds zo eigenlijk, onrustig en geagiteerd en ik heb het continue bloedheet.

Ik geloof dat man inmiddels ook gevlucht is want ik ergerde me aan alles wat 'ie deed en zei vandaag :') . Ben niet zo heel lief geloof ik.
pi_157207319
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 17:26 schreef Kuukske het volgende:
Ken je dat gevoel dat je Ben & Jerry's moet, maar het niet in huis hebt? :(

Sillie, respect dat je dat nog doet :D
Hahaha jup :Y
ik was verslingerd aan die ene met Griekse yoghurt, frambozen en stukjes chocola :9 O+ maar jumbo hier heeft hem uit het assortiment gegooid ;(
pi_157207356
En Ben&Jerry's heb ik in huis (zelfs jouw favoriet ook Mignonne ;) ), maar ik heb zin in warme chocomel met slagroom.
En 3x raden wat ik dus niet in huis heb.. :{ :(
pi_157207444
Oh dat heb ik wel in huis sillie! Ruilhandeltje opzetten?

Bloes, ik vind 3 x in de week sporten echt al een enorme prestatie :') Ik loop elke dag naar de winkel en daarna moet ik een dutje doen haha! Dus ik denk dat 't wel goed komt in jouw verlof ;)
pi_157207552
SPOILER
pi_157207563
Oooo Daui O+ wat een rijkdom!
pi_157207645
Ohhh Daui O+ Prachtig zijn ze O+
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:54:23 #258
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_157207666
Ooooh Daui! Wat een knapperds! O+ O+
Zo zoet zo samen *;
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:54:52 #259
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157207682
Oh man Daui, wauw O+ O+ O+ Wat een prachtig duo! En wat lijken ze weinig op elkaar :D neehoor, ik keek even beter en het zijn heeeel duidelijk broers O+ :D
pi_157207724
ooooooh daui ♡♡♡♡
pi_157207883
Wauw Daui wat een mooie ventjes O+ O+ Wat een heerlijkheid zo! Geniet maar lekker van ze.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_157207900
Daui! Wat een prachtige mannetjes! O+ O+ O+
pi_157208127
Daui! Wat lief!!
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:26:38 #264
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157208200
Wow Daui!!! O+ O+ En ze hebben zelfs wat spekjes, nohh!! O+
pi_157208230
Daui wat lief! O+
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:28:37 #266
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_157208244
Wow Daui wat een SUPERknappe jochies!! O+
pi_157208394
Ja nu moet ik ook een tweeling! O+ O+ O+
pi_157208484
Prachtige kereltjes Daui O+
pi_157208507
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 17:48 schreef Daui het volgende:
SPOILER
Oh wow!! Wat een ontzettend mooie mannetjes!
pi_157208772
Daui waaaaaauw! Goed gedaan zeg, wat een ongelofelijke knappe zoons heb je daar! O+ O+
Kijk nou chanty! Zo inspirerend! O+
pi_157208776
Daui O+ O+ Prachtig!!
pi_157208799
Daui O+
pi_157208835
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 17:48 schreef Daui het volgende:
SPOILER
Nohhh wat lief O+ prachtig zijn ze!!
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:09:01 #274
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_157208944
Wat een prachtige kereltjes Daui!! O+
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:12:31 #275
52229 Chanty
pi_157209000
Ohhhhh wat lief. Nu wil ik willen mijn hormonen ook twee O+
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:26:31 #276
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_157209229
Daui O+ wat een knapperds! Uithuwelijken ;) ik heb 2 meiden in de aanbieding :P
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:40:34 #277
409579 LuDann
All the way
pi_157209450
Och Daui, wat een popjes! O+

Hoe zwaar zijn ze eigenlijk?
pi_157209585
Wat een knappe zonen heb je Daui O+ O+
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:50:57 #279
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157209647
Oooooh Daui dat is té schattig hoe je twee jongetjes daar liggen!! O+! *;
pi_157209731
Daui O+ wat een rijkdom heb je daar!
pi_157209935
Daui! O+
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:07:47 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157209987
Daui wat een poppetjes O+.
KuikenGuppy
pi_157210138
Wauw, wat lief!!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_157210347
Oooh wat mooi! Wie is wie?
pi_157212198
Ohhh Daui O+ wat een prachtige mannetjes heb je!
pi_157212374
:D bedankt voor alle complimentjes dames
SPOILER
Ik haal de foto morgen weg denk ik
pi_157213744
Ah heerlijke kerels! En lekker op gewicht hoor.

We zitten hier met een baby van tien weken die niet wil drinken uit fles en zn moeder reageert niet op app _O-

I have no idea what to do maar hij is in ieder geval niet meer aan het huilen, dat scheeltm

Tips iemand? Gewoon accepteren dat hij niet drinkt? Hij is wel aan het lachen verder dus geen nood gok ik zo. Is het heel erg als er een voeding over wordt geslagen?

Onzekerheid much :')

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2015 22:09:55 ]
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:10:06 #289
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157213850
Myrr, is de melk niet te koud of juist te warm, dat zorgt hier voor weigering. En zo min mogelijk afleiding creeeren, tv/ muziek even uit, licht wat dimmen, misschien helpt dat?

En verder, tja, baby's he, die hebben helaas geen gebruiksaanwijzing ;)
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:15:06 #290
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157214011
Daui wat een pracht ventjes O+
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:16:20 #291
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157214042
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 22:06 schreef Myrr het volgende:
Ah heerlijke kerels! En lekker op gewicht hoor.

We zitten hier met een baby van tien weken die niet wil drinken uit fles en zn moeder reageert niet op app _O-

I have no idea what to do maar hij is in ieder geval niet meer aan het huilen, dat scheeltm

Tips iemand? Gewoon accepteren dat hij niet drinkt? Hij is wel aan het lachen verder dus geen nood gok ik zo. Is het heel erg als er een voeding over wordt geslagen?

Onzekerheid much :')
Als hij aan het lachen is zou ik niet een al te groot issue maken van de fles.

Is hij de fles gewend of krijgt hij borstvoeding? Dat kan veel uitmaken. En dan haalt ie het straks aan de borst wel weer in ;)
pi_157214085
idd temp checken en soms helpt het om de dop van de fles een slagje minder hard dicht te draaien. Dat die fles niet onwijs vacuüm trekt zeg maar.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:22:50 #293
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_157214241
Daui, wat prachtig zeg! O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:24:52 #294
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157214299
Wauw, Daui! Wat een rijkdom O+
pi_157214511
Oooh Daui O+ O+ O+ Als je dit ziet wil je toch meteen een tweeling! O+ Wat een mooi plaatje!
pi_157214934
Oh, blij dat ik nog even voor het slapen dit topic bekijk. Wat een leuke ventjes. Wat heerlijk zo naast elkaar. Ik rammel gewoon weer :o
pi_157215333
Jeetje Daui, dat gewicht, wat een prestatie! *O* Zo bijzonder O+
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 23:05:55 #298
50430 Yuki
Student Midwife
pi_157215415
Oh wauw, Daui O+ wat een mooie jochies!
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_157215770
Daui wat een mooie mannen! O+
Nu wil ik ook een tweeling.
pi_157217991
Ja hij krijgt normaal borst, op kdv hebben ze ook moeite met de fles. Moeders was half uurtje later thuis dus toen heeft 'ie wel gedronken.

Ze hadden niets gezegd over de temperatuur dus deed hem maar op polswarmte. Ahja, eind goed al goed.
pi_157218278
Vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')