quote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:17 schreef Estrys het volgende:
Oh oh oh wat ben jij een lastige client om in je praktijk te hebben
Precies, ga nou maar gewoon bevallen van het weekend jij. We missen je bij de baby'squote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:19 schreef mignonne het volgende:
[..]goed hè
Nee maar serieus... laat het gaan joh... Zij beet zich vast dus ik heb zelf maar gezegd van och we zien wel. Ik zie niet waarom je er nu al bij 39 weken een punt van moet maken. Kans dat ik überhaupt zo ver kom is vrij klein, wie dan leeft... dat gemuts.
B. vond zaterdag wel een mooie dagquote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:20 schreef Estrys het volgende:
[..]
Precies, ga nou maar gewoon bevallen van het weekend jij. We missen je bij de baby's
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:21 schreef Razztwizzle het volgende:
Dyre wat heerlijk voor jullielekker genieten nu!
Hier ook heel erg 'dat komt allemaal wel', maar ook uit zelfbehoud. Als alles straks hopelijk goed is ga ik los.
Ik had trouwens nog mooie echo foto's van gisteren, maar weet van de helft niet wat het is![]()
. Iemand hier met een geoefend oog? Vooral de eerste twee van 2, de eerste van 3 en de tweede van 4, géén idee!
Als ik een gokje zou mogen wagen zou ik denken dat de foto's bij nr twee de placenta (die 'wolk') en de navelstreng die het buikje ingaat (onderaan op de foto)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto drie gok ik een dwarsdoorsnede van de buik en de onbekende foto uit serie vier is het geslacht van onderaf.
(# mijn ervaring beperkt zich tot de echo's bij mijn drie kids en proefkonijn spelen voor de echoopleiding, dus geen garantie en zulks![]()
Terminaal verkoudenquote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:15 schreef mignonne het volgende:
Goeie tip Chantyik ga hem in mn tip-lijst doen
![]()
Luna het kan goed groeipijn zijn hoor, maar als je gevoelig bent voor blaasontsteking kan het ook geen kwaad om even een potje urine naar de huisarts te brengen. Kleine moeite zeg maarBeterschap voor je vriend. Hier eentje die terminaal verkouden is
dat zit dan zo kreunend en snotterend op de bank zeg maar
ik kan er niets aan doen, hij zal zich vast heel erg beroerd enzo voelen maar ik moet er altijd wel erg om lachen
![]()
Net weer een sticker van de verloskundige gekregen. Hoezee. En gezemel over een serotiniteitscontrole in het ziekenhuisJa kom dan en dan maar op controle dan kun je die vrijdag naar het ZH dan ben je 41+3. ik> nou vrijdag is voor mij niet handig (kinderen, geen auto etc), maandag is vroeg zat, dan ben ik 41+6. "ja maar je MOET met 41+3"
ORLYwil je daar echt nú al herrie over gaan maken bij 39 weken ja?
puhlease.
Ghehehequote:
Knappe jongen die me verplaatst als ik niet wil hoorquote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:31 schreef Chanty het volgende:
[..]
Terminaal verkoudenMannen
Fijn dat alles goed is verderEn jou kennende kunnen ze hoog en laag springen
Maak anders vast ook even de afspraak welke VK op welke dag het kraambed komt afsluiten! Heb je het vast staan!quote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
Gheheheik ga mee met je gok. En iedere dag dat het langer duurt, gaat de kans omhoog dat het gebeurt
woehoe!!
@Svane ja joh, het ging niet eens om een afspraak in het ZH! Die nemen dat (terecht!) helemaal nog niet aan nu. Ik maak mijn afspraken vooruit omdat de praktijk vrij druk is en anders als ik per week afspraken maak dan kan ik alleen nog op een rottijdstip en een rotlocatie. Denk andere kant van het dorp om half vijf met twee hongerige kleuters ofzo. Maar dat was dus voor haar aanleiding om er alvast over te beginnen![]()
Ik zie het dan wel allemaal. Als we 41 weken zijn dan wil ik best nog een keer die discussie aangaan maar niet nu.
Dat idd ook ja!quote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:27 schreef Svane het volgende:
Mignonnelekker voorbarig ook. Is dat sowieso niet onhandig voor een ziekenhuis, als iedereen bij 39 weken al zo'n afspraak maakt?
Hier werd die afspraak vorige keer met 41 weken pas gemaakt. Voor 41+2. En zelfs die bleek overbodig.
Hahaha ja dat zal me dan weer roesten, dan komen ze naar mij toequote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:34 schreef Svane het volgende:
[..]
Maak anders vast ook even de afspraak welke VK op welke dag het kraambed komt afsluiten! Heb je het vast staan!
Hier begonnen ze er 3 weken terug al over. En ik al "huh? Wat voor controle?"quote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:19 schreef mignonne het volgende:
[..]goed hè
Nee maar serieus... laat het gaan joh... Zij beet zich vast dus ik heb zelf maar gezegd van och we zien wel. Ik zie niet waarom je er nu al bij 39 weken een punt van moet maken. Kans dat ik überhaupt zo ver kom is vrij klein, wie dan leeft... dat gemuts.
quote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:34 schreef Bloesem. het volgende:
Ik vind een Halloweenbaby ook wel leuk mignonneVoor je andere hummels misschien wat minder
Hier hebben ze bedacht dat ik maar op 11/11 ga bevallen, dan is het nieuwe maan én da's ook leuk voor carnaval haha
Wel een sticker van de VK! Alles was perfect in orde. Uiteraard moest er op de valreep nog wel even een opmerking gemaakt worden over mijn BMI en het wonen op de eerste verdieping. En dat werd bijna ruzie
We hebben bewust deze overweging gemaakt, naar de risico's gekeken en een bewuste keuze gemaakt om thuis te bevallen
- Okee maar als er wat gebeurt dan moet de brandweer komen en je uit huis takelen en dat duurt heel lang
Ja, daar zijn we ons goed van bewust. We hebben alle risico's bewust en serieus overwogen en hebben toch gekozen om thuis te bevallen.
- Okee, maar als er wat gebeurt dan moet de brandweer komen en je uit huis takelen en dat duurt heel lang en het risico op complicaties is met jouw BMI wel veel groter
OK, dat begrijp ik. We hebben alles zorgvuldig overwogen en ervoor gekozen om thuis te bevallen
- Okee, maar als er wat..
Vriend (als grapje): DAN TIL IK HAAR WEL
- heel serieus antwoord over een vrouw met weeeën is niet te verplaatsen en blabla![]()
![]()
Ik bleef heel kalm hoor, maar van binnen.. oei oei
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Professioneel gifmenger.
Bellen als je ej zorgen maaktquote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:37 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hier begonnen ze er 3 weken terug al over. En ik al "huh? Wat voor controle?"![]()
'T was protocol om dat vast te bespreken, stom protocol, de meeste vrouwen zullen er geen gebruik van maken lijkt me.
Goedemorgen trouwens! Mijn baby zit nog. Best goed geslapen ook, maar door verjaardagsvisite gister had ik mijn middagdutje gemist en was ik doodmoe ook.
Ik maak me alleen wat ongerust om baby, hij houdt zich nogal rustig vannacht en vanochtend. Ik heb 'm vannacht 1 keer gevoeld en sinds ik ben opgestaan nog helemaal niet. Hoe lang kan je 't aanzien voor je belt?
mazzelaarquote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:54 schreef LadyBlack het volgende:
Nouja ik ben nogal lui aangelegd dus ik geef mezelf algauw op de kop dat ik dus een te slechte conditie heb, maar dit is zelfs voor mij slappe hap
Gelukkig heb ik geen kind dat met mij rondjes wil rennen ofzoDie vindt rustig tempo priiiiima.
mariposas heeft ervaringquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:02 schreef Chanty het volgende:
Bloesem jemig1 keer is ook wel genoeg, lekker constructief zo...
Sillie gewoon bellen hoor!
Ik ben weer heel productief op het werkIk heb maar even de website van het nieuwe geboortecentrum van Haga bekeken. Las iets over eigen kraamsuites, (waar je alleen ligt) mocht je nog zorg nodig hebben na de bevalling, dus dat klinkt goed
Iemand al ervaring daar in dat nieuwe centrum?
Oud volgensmij!quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:03 schreef mignonne het volgende:
[..]
mariposas heeft ervaringvan Kwak weet k niet zeker of ze nog in t oude of al in t nieuwe is bevallen.
Kwak meende ik dat die nog in het oude deel is bevallen net als ik, verhuizing was volgens de site in april dit jaar.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:03 schreef mignonne het volgende:
[..]
mariposas heeft ervaringvan Kwak weet k niet zeker of ze nog in t oude of al in t nieuwe is bevallen.
Kijk, dit is het beetje vertrouwen dat je wilt krijgenquote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:40 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
![]()
En die laatste opmerking is onzin.
Dr is zo'n complicatie hè, schouderdystocie, dan is het hoofd van de baby al geboren en het lijf zit binnenin vast. 1 van de dingen die je dan doet is de vrouw van liggend op de rug verplaatsen naar een positie dat ze op handen en knieën zit.
Iedere vrouw die ooit bevallen is denkt dan van jaaaaa dat lukt me echt niet.
Weet je hoe lang het duurt om iemand in die positie te krijgen?ongeveer een seconde. Op een 1 persoonsbed nog wel. Het is echt onzin dat iemand niet meer te verplaatsen is. Hetzelfde geldt voor vrouwen die iets ruimer beginnen te vloeien in een thuissituatie. Ik ga daar niet naast staan wachten tot zo iemand boven een liter zit en in shock raakt voordat k een keer actie ga ondernemen. Als ik zie dat je vrij snel richting de 500 cc gaat dan vraag ik je om alvast zelf de trap af te lopen naar beneden bijvoorbeeld en dan is er niets aan de hand. De meeste vrouwen zijn met een liter ook nog prima in staat om een trap af te lopen.
bovendien moet je vk gewoon aan de meldkamer doorgeven dat er ook met spoed een ladderwagen moet komen, dan duurt het helemaal niet heel lang, die horen met een A1 melding allebei binnen 15 min. ter plaatse te zijn. Als je eerst een ambu laat komen en dan pas een keer bedenkt dat je ook een ladderwagen nodig hebt dan ben je dus gewoon niet zo bijdehand...
Huh? Jouw medische indicatie is toch de keizersnede? Dan hoef je nog niet naar de gyn hoor. Pas bij een week of 36 is gebruikelijk.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:07 schreef Chanty het volgende:
[..]
Kwak meende ik dat die nog in het oude deel is bevallen net als ik, verhuizing was volgens de site in april dit jaar.
Ben vooral benieuwd naar het 'moeten blijven deel', bevalling zelf geloof ik allemaal wel, dat was vorige keer prima. Zal mariposas eens dmen dan.
Lijkt/ voelt nog wat vroeg om daar nu al mee bezig te zijnMaar ik moet na de intake waarschijnlijk al snel naar de gyn omdat ik een medische indicatie heb
Dus moet toch even uitzoeken waar ik wil gaan bevallen.
quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:18 schreef silliegirl het volgende:
Mijn man heeft 't op z'n heupen. Vluchttas moet ineens op een andere locatie en de maxi cosi in de auto moet nog 10x geoefend "want ik weet niet meer hoe dat moet!"![]()
Nu rent 'ie hier rond met een checklist om te kijken of ik echt wel alles in de vluchttas heb gestopt![]()
.
Dat stond 'ie, maar dat vind man ineens niet goed. Want, we hebben 2 auto's en stel nu dat 1 van ons weg is met de ene auto en ik met de andere auto weggebracht moet worden door iemand anders. Dan heb ik mijn tas niet!quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:19 schreef mignonne het volgende:
[..]heb je je vluchttas niet in de auto staan dan?
Oh op zo'n manier. Mja daar zit wat in. Maar in dat geval zou ik die tas gewoon lekker thuis op een centrale plek zetten hoor. Kun je hem pakken als ie nodig is en raakt ie niet ergens kwijt.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:21 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat stond 'ie, maar dat vind man ineens niet goed. Want, we hebben 2 auto's en stel nu dat 1 van ons weg is met de ene auto en ik met de andere auto weggebracht moet worden door iemand anders. Dan heb ik mijn tas niet!
Dus man wil nu dat ik die tas ten alle tijde meeneem in de auto waarin ik op dat moment zit.
Dat wordt dus een hoop gesleep met die tas.![]()
Ja keizersnede. Nee geen tweelingquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
Huh? Jouw medische indicatie is toch de keizersnede? Dan hoef je nog niet naar de gyn hoor. Pas bij een week of 36 is gebruikelijk.
Of bedoel je medische indicatie vanwege je tweeling?![]()
Als je in het haga wilt bevallen moet je even informeren hoe het zit met aspirine (En voor jezelf nagaan hoe je daar in staat!!). Ze zijn daar bezig met een onderzoek waarbij ze alle zwangeren vanaf begin (laag gedoseerde) aspirine geven. Doel is om de invloed op ontstaan van hoge bloeddruk en zw.schapsvergiftiging te voorkomen. Nu heb jij dat bij je eerste niet gehad en is de kans dat je het ineens bij je tweede wel krijgt echt nihil, maar goed, dan weet je t alvastNiet elke praktijk werkt daar aan mee overigens.
Nee klopt hoor, jij hebt de laatste zeg daar in, maar dan weet je er alvast vanafquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:25 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja keizersnede. Nee geen tweeling. Ze zeiden bij de VK dat ik wel op korte termijn al een eerste gesprek krijg bij de gyn en daarna word ik t/m 36 weken begeleid door de VK. Zal het morgen met de intake nog eens vragen.
Je bedoelt dat ze de hele zwangerschap je volstouwen met aspirine?? Dat gaat dus niet gebeuren heVolgens mij kunnen ze niks in mijn lijf stouwen als ik daar geen toestemming voor geef.
nee verwacht ook niks spannends, en als ik me ineens toch bedenk met 35 weken is er ook geen man overboord. Maar toch wel handig als ik er soort van al over heb nagedachtquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee klopt hoor, jij hebt de laatste zeg daar in, maar dan weet je er alvast vanafen oh nouja dat eerste gesprek bij de gyn zal niet zo spannend zijn. Meer zodat je alvast in t systeem staat. En zodat je mee kan in het onderzoek
Die intake bij de gyn heb ik niet gehad bij Piranhaquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:07 schreef Chanty het volgende:
[..]
Kwak meende ik dat die nog in het oude deel is bevallen net als ik, verhuizing was volgens de site in april dit jaar.
Ben vooral benieuwd naar het 'moeten blijven deel', bevalling zelf geloof ik allemaal wel, dat was vorige keer prima. Zal mariposas eens dmen dan.
Lijkt/ voelt nog wat vroeg om daar nu al mee bezig te zijnMaar ik moet na de intake waarschijnlijk al snel naar de gyn omdat ik een medische indicatie heb
Oh hai.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:07 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat staat 'ie nu ook. En als ik "verder" van huis moet dan de lokale supermarkt gooi ik 'm wel in de kofferbak. Vriend heeft nog dextro's in de tas gegooid "want die staan op de lijst!!" .quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oh op zo'n manier. Mja daar zit wat in. Maar in dat geval zou ik die tas gewoon lekker thuis op een centrale plek zetten hoor. Kun je hem pakken als ie nodig is en raakt ie niet ergens kwijt.
Mijn streven is ook om mijn kind gewoon te werpen en weer het ZH uit te lopen. Maar er is gewoon een kans dat het weer eindigt in een KS en ik vond met name het verblijf met 2/3 andere vrouwen en baby's op 1 kamer kut. Ook omdat mijn man rond 8 uur weg moest (in de praktijk werd dat wel 9 uur maar toch. Eigenlijk is dat voor mij het belangrijkste, een eigen kamer ook als je om medische redenen moet blijven. Heb verder namelijk het volste vertrouwen in de artsen daar, niks over te klagen gehad tijdens de bevalling. De twee dagen erna ook niet op 1 chaggie verpleegkundige na. En ik weet nu dat de borstvoedingbegeleiding beter kon, maar daar ben ik nu wel zelfverzekerder en mondiger is dus wat dat aangaat red ik me welquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:39 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Die intake bij de gyn heb ik niet gehad bij Piranha. Ik kon met 36wkn gewoon hoppa, rechtstreeks door naar zkh met wat papiertjes in een vlopje. (Ook MI na ks bij Draak)
En over dat blijven, bij een natuurlijke bevalling was dat hier hetzelfde protocol als dat je geen MI had. Dus gewoon snel naar huis als de situatie het toe laat.
Probeer anders voor jezelf op te schrijven welke vragen je allemaal hebt. Hoe klein en onbenullig het ook lijkt, het is fijner als je precies weet waar je aan toe bent.
Badbevalling lijkt me nog steeds fantastisch maar dat mag ik denk ik sowieso nietquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:50 schreef Krisvc het volgende:
Nieuwe Haga geboortecentrum is prachtig! Ruime kamers, mogelijkheid tot badbevalling. Volgens mij vond Mari ze enigszins sfeerloos, ik heb daar zelf geen last van gehad. Over het geboortehotel kan ik je niet vertellen, dat zat vol toen ik net was bevallen.
Haha nou vooruit 5 secondenquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:56 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Oh hai.![]()
Ik ben wel bevallen in het Geboortecentrum, maar ben niet in het Geboortehotel geweest, waar de kraamsuites zijn.
Er zijn een aantal x per jaar informatiebijeenkomsten. Op zich misschien niet zoveel nuttige info voor jou, want het ging voornamelijk over hoe een bevalling verloopt en wat de pijnbestrijding opties zijn. Maar ik zou als ik jou was een rondleiding vragen, daarover staat ook iets op de website. Je moet dan nl. op de dag dat je langs wilt komen even bellen rond het middaguur, geloof ik. Als je trouwens op YouTube zoekt naar Barbie's bevalling zie je er ook een stukje van, want in 1 van de afleveringen is ze daar langs geweest (en ze heeft er ook gelegen na haar keizersnede).
Maar je moet even navragen of je hier zeker weten te recht komt als je (onverwacht) moet blijven, want het zit vaak vol. Vriendin van mij kon daar wel naar toe na haar (geplande) keizersnede.
Ik werd gelukkig niet direct uit de verloskamer getrapt, hoewel ik pas 6 uur na de bevalling werd ontslagen, beval-bed werd na de bevalling omgewisseld voor een normaal bed.
Sfeerloos waren de kamers wel, maar dat boeide me uiteindelijk niet. En achteraf gezien ben ik erg blij dat ik er bevallen ben, gezien het feit dat ik medisch werd (1 seconde omdraaien duurde trouwens denk ik wel 5 seconden, aangezien ik niet snapte wat de bedoeling was en niet echt meewerkte) en de reanimatietafel gebruikt is.
Vraag of ze een draadloos ctg hebben!quote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:00 schreef Chanty het volgende:
[..]
Mijn streven is ook om mijn kind gewoon te werpen en weer het ZH uit te lopen. Maar er is gewoon een kans dat het weer eindigt in een KS en ik vond met name het verblijf met 2/3 andere vrouwen en baby's op 1 kamer kut. Ook omdat mijn man rond 8 uur weg moest (in de praktijk werd dat wel 9 uur maar toch. Eigenlijk is dat voor mij het belangrijkste, een eigen kamer ook als je om medische redenen moet blijven. Heb verder namelijk het volste vertrouwen in de artsen daar, niks over te klagen gehad tijdens de bevalling. De twee dagen erna ook niet op 1 chaggie verpleegkundige na. En ik weet nu dat de borstvoedingbegeleiding beter kon, maar daar ben ik nu wel zelfverzekerder en mondiger is dus wat dat aangaat red ik me wel
[..]
Badbevalling lijkt me nog steeds fantastisch maar dat mag ik denk ik sowieso niettzt eens informeren.
Nou ja in principe wil ik niet naar het geboortehotel. Als in: als de kraamsuites voor medische indicatie klanten daar zijn dan klaag ik nietquote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:00 schreef mignonne het volgende:
[..]
Haha nou vooruit 5 secondendas nog steeds sneller dan ik 's nachts in mn bed omdraai momenteel
![]()
Het haga ligt echt heel erg vaak vol ja. Gelukkig hebben ze voor hun eigen medische indicaties wel plek als het goed is dus daar zul jij Chanty wsl geen last van hebben, maar het blijven in het geboortehotel kan wel een dingetje zijn. De hoop was aanvankelijk dat het nieuwe Reinier de Graaf wat druk weg zou nemen van het haga, op zich doet het dat ook, maar het trekt daar ook als een malle mensen aan die eerst in het SFG bevielen. Kortom, nu ligt ze allebei vaak vol
Ahhh ik hoef je al niet meer te pmenquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:56 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Oh hai.![]()
Ik ben wel bevallen in het Geboortecentrum, maar ben niet in het Geboortehotel geweest, waar de kraamsuites zijn.
Er zijn een aantal x per jaar informatiebijeenkomsten. Op zich misschien niet zoveel nuttige info voor jou, want het ging voornamelijk over hoe een bevalling verloopt en wat de pijnbestrijding opties zijn. Maar ik zou als ik jou was een rondleiding vragen, daarover staat ook iets op de website. Je moet dan nl. op de dag dat je langs wilt komen even bellen rond het middaguur, geloof ik. Als je trouwens op YouTube zoekt naar Barbie's bevalling zie je er ook een stukje van, want in 1 van de afleveringen is ze daar langs geweest (en ze heeft er ook gelegen na haar keizersnede).
Maar je moet even navragen of je hier zeker weten te recht komt als je (onverwacht) moet blijven, want het zit vaak vol. Vriendin van mij kon daar wel naar toe na haar (geplande) keizersnede.
Ik werd gelukkig niet direct uit de verloskamer getrapt, hoewel ik pas 6 uur na de bevalling werd ontslagen, beval-bed werd na de bevalling omgewisseld voor een normaal bed.
Sfeerloos waren de kamers wel, maar dat boeide me uiteindelijk niet. En achteraf gezien ben ik erg blij dat ik er bevallen ben, gezien het feit dat ik medisch werd (1 seconde omdraaien duurde trouwens denk ik wel 5 seconden, aangezien ik niet snapte wat de bedoeling was en niet echt meewerkte) en de reanimatietafel gebruikt is.
Eigenlijk stom. Dat ik medisch ben heeft toch te maken met risico op scheuren litteken? Dus dat doet verder toch niks af aan hoe het met het kind gaat. Of kunnen ze dat scheuren ook ontdekken met ctg?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:02 schreef mignonne het volgende:
[..]
Vraag of ze een draadloos ctg hebben!![]()
waarschijnlijk hebben ze dat niet maar misschien als je t maar vaak genoeg vraagt dat ze er toch eentje aanschaffen![]()
En badbevalling bij medische indicatie mag over het algemeen niet nee omdat ze dus een ctg willen maken. En ze vinden het om een of andere reden niet zo tof als ej de gewone ctg mee neemt het water in. Geeeeen idee waar dat aan ligt
Mja dat is allemaal maar de vraag. Er is heel weinig evidence voor het gebruik van het ctg überhaupt. Heel erg veel vals positieven zeg maar. Daarom willen ze vaak een beetje bloed afnemen van het hoofdje van de baby als het ctg matig is. Dat zegt veel meer. Maar goed zo'n koker in je doos geschoven krijgen is ook niet voor iedereen een feest zeg maar...quote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:07 schreef Chanty het volgende:
[..]
Eigenlijk stom. Dat ik medisch ben heeft toch te maken met risico op scheuren litteken? Dus dat doet verder toch niks af aan hoe het met het kind gaat. Of kunnen ze dat scheuren ook ontdekken met ctg?
ja, volgens mij ook. Maar op de verloskundeafdeling heb ik ook tweepersoonskamers gezien. Maar dat is denk ik voor mensen die zijn opgenomen voor de bevalling.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:07 schreef mignonne het volgende:
Als ik het goed begrepen heb dan zijn de medische kamers tegenwoordig ook eenpersoonskamers chanty![]()
Maar dat zou je dus eventueel wel na kunnen vragen bij je intake bij de gyn dan. Als je daar dan toch heen moet.
Meestal doen ze dat wel gescheiden houdenquote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:17 schreef mousemicky het volgende:
Eenpersoonskamers in het ziekenhuis![]()
Echt, als ik bij J. 8 dagen met 3 anderen op en kamer had gemoeten had ik mezelf ontslagen na dag 2 denk ikDat lijkt me echt horror... Helemaal als die andere 3 dan wel hun baby bij zich hebben, en de mijne in de couveuse ligt
Maar goed, ik ben dan ook nogal gesteld op mijn privacy en ben graag op mezelf. Gelukkig kent mijn ziekenhuis dus alleen eenpersoonskamers. Ik geloof dat er één tweepersoonskamer op de kraamafdeling is, maar dat ze die alleen proberen te gebruiken voor vrouwen die nog moeten bevallen.
Ja dat dacht ik ook idd maar ik weet er het fijne niet van.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:21 schreef Mariposas het volgende:
[..]
ja, volgens mij ook. Maar op de verloskundeafdeling heb ik ook tweepersoonskamers gezien. Maar dat is denk ik voor mensen die zijn opgenomen voor de bevalling.
Migonne, hoe sta jij tegenover die aspirine?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:18 schreef mignonne het volgende:
Als je in het haga wilt bevallen moet je even informeren hoe het zit met aspirine (En voor jezelf nagaan hoe je daar in staat!!). Ze zijn daar bezig met een onderzoek waarbij ze alle zwangeren vanaf begin (laag gedoseerde) aspirine geven. Doel is om de invloed op ontstaan van hoge bloeddruk en zw.schapsvergiftiging te voorkomen. Nu heb jij dat bij je eerste niet gehad en is de kans dat je het ineens bij je tweede wel krijgt echt nihil, maar goed, dan weet je t alvastNiet elke praktijk werkt daar aan mee overigens.
En dan ook nog, als N. in slaap viel tijdens de ctg probeerden ze haar wakker te maken, want 'de hartslag vlakt af'. Ja duh, laat dat kind lekker slapen zeg.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:22 schreef mignonne het volgende:
[..]
Meestal doen ze dat wel gescheiden houdenvrouwen die hun baby bij zich hebben bij elkaar en vrouwen van wie de baby apart ligt dus ook bij elkaar, niet mixen dat is niet zo aardig inderdaad
![]()
Saskia nja dat is dus 1 van de vraagstukken haha. Hoe lang is genoeg? En wat weet je eigenlijk wel of niet aan het einde? Een ctg is niet hetzelfde als een ecg bij een volwassene zeg maar. Na een ecg kan een cardioloog vrij goed voorspellen of jij wel of geen hartritmetoestanden hebt en hoe het met je gaat enz. Maar een ctg meet alleen maar de hartslag van de baby en de variatie daarin. Niet net zo gedetailleerd als een ecg. En dus zegt het net zo veel als wanneer ik jouw pols tel zeg maar. Dat je een hartslag hebt en dat er variatie in zit. En daar trekken we dan de conclusie uit van nah het zal wel goed zijn.
Terwijl eigenlijk is het natuurlijk een enorme momentopname. Het is goed op dat moment, hoe het een uur ervoor of erna is weten we niet. Zelfde met vruchtwatermetingen. Voorspellende waarde van 24, hooguit 48 uur. Leuk dat je vruchtwater nu goed is, of juist niet, maar wat zegt die meting nu écht?
Daarom, ik vind het hele lastige materie... vooral omdat er zo ontzettend veel beslissing op basis van dat ctg worden gemaakt.
Oh verschrikkelijk ja, ik moest na mijn bevalling ook een extra nacht blijven en ik was vrij moe gezien mn bevalling de nacht daarvoor was dus niet geslapen, en ook fluxus, en toen werd er een vrouw op mijn kamer gelegd waarbij de nogal luide familie bleef langskomen. En s nachts snurkte zij keihard en haar baby maar janken zonder dat zij wakker werdquote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:17 schreef mousemicky het volgende:
Eenpersoonskamers in het ziekenhuis![]()
Echt, als ik bij J. 8 dagen met 3 anderen op en kamer had gemoeten had ik mezelf ontslagen na dag 2 denk ikDat lijkt me echt horror... Helemaal als die andere 3 dan wel hun baby bij zich hebben, en de mijne in de couveuse ligt
Maar goed, ik ben dan ook nogal gesteld op mijn privacy en ben graag op mezelf. Gelukkig kent mijn ziekenhuis dus alleen eenpersoonskamers. Ik geloof dat er één tweepersoonskamer op de kraamafdeling is, maar dat ze die alleen proberen te gebruiken voor vrouwen die nog moeten bevallen.
Inderdaad dit... een vrouw waarvan de familie (5 volwassenen en 2 kinderen) tot 10 uur 's avonds bleef, terwijl het bezoekuur om 7 uur afgelopen was. En de hele tijd het licht aan en uit, mensen die rondliepen, huilende baby's... echt geen oog dichtgedaan.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:29 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh verschrikkelijk ja, ik moest na mijn bevalling ook een extra nacht blijven en ik was vrij moe gezien mn bevalling de nacht daarvoor was dus niet geslapen, en ook fluxus, en toen werd er een vrouw op mijn kamer gelegd waarbij de nogal luide familie bleef langskomen. En s nachts snurkte zij keihard en haar baby maar janken zonder dat zij wakker werden ik kon niet slapen van de herrie, suus werd continu wakker van het gehuil van haar baby en ik kon die vrouw halverwege echt wel slaan zo pissig was ik dat ZIJ wel lag te snurken
. Heb zelfs nog een keer geroepen dat ze haar kop moest houden
maar ook dat hoorde ze niet. en toen viel ik eindelijk bijna in slaap en toen scheen een vpk met haar zaklamp in mn gezicht om me wakker te maken voor een voeding "omdat het drie uur geleden was". Nee, het was 10 minuten geleden
![]()
Ik vond de hele bevalling minder erg dan die nacht erna. Had ik van tevoren niet verwacht van een nachtje zhs.
Nee minder hoor!quote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:24 schreef Dyre het volgende:
Chanty, wat ouderwets klinkt dat zeg![]()
Ik heb ook 'gewoon' in het ziekenhuis een keizersnede gehad, maar lag wel op een 1-persoonskamer en vriendje mocht dag en nacht blijven (slapen) en mee-eten. Die hoort toch ook bij het gezin?
Migonnen, hoe sta jij tegenover die aspirine?
Ik heb dus bij mijn vorige zwangerschap wel last gehad van hoge bloeddruk en een niet goed doorbloedde placenta, waardoor ze L met 33 weken en 1,5 kilo hebben moeten halen en ze daarna nog 5 weken in het ziekenhuis heeft gelegen.
Als ik dat risico kan verminderen met 1 aspirientje per dag, waarom zou ik dat dan niet doen?
Ik heb liever ook geen onnodige troep/medicatie in mijn lijf tijdens de zwangerschap, maar ik wil later ook niet denken: "had ik maar..."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Mja ik voelde me niet heel goed na de operatie en lag nog aan een infuus. Ook dat mag je vast weigeren maar dat zou ik niet snel doen.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:33 schreef WupWup het volgende:
Ik heb vriendelijk bedankt voor een nachtje blijven slapen in het zkh na mijn fluxus
Mja zal allemaal ook niet makkelijk zijn en iedereen probeert het juiste te doen. Snap het ook wel en zal me wat dat betreft gewoon aanpassen. Heb me bij Lucas niet gestoord aan alle apparatuur aan mijn lijf, had ik geen tijd voorquote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:15 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mja dat is allemaal maar de vraag. Er is heel weinig evidence voor het gebruik van het ctg überhaupt. Heel erg veel vals positieven zeg maar. Daarom willen ze vaak een beetje bloed afnemen van het hoofdje van de baby als het ctg matig is. Dat zegt veel meer. Maar goed zo'n koker in je doos geschoven krijgen is ook niet voor iedereen een feest zeg maar...
In theorie wordt aangenomen dat een veranderd hartritme van de baby mogelijk zou kunnen wijzen op een beginnende scheur in het littekenweefsel. Maar er is helaas maar weinig bewijs om dat echt helemaal te ondersteunen. En er is sowieso geen keihard bewijs van 'wijsheid' in de situatie eerdere keizersnede. Het belangrijkste is dat er naar het hele plaatje gekeken wordt en niet alleen maar op een scherm naar een ctg. Hoe gaat het met de vrouw, hoe ver is ze in de ontsluiting, hoe gaat het tussen de weeën door, heeft ze dan ook pijn. Etcetera.
Ik vind het heel lastig om iets te zeggen over ctg-gebruik. Het is zo'n algemeen geaccepteerd iets zeg maar, want tsja iedereen heeft toch het gevoel van 'je moet toch wat'. Maar in de praktijk komt men er steeds harder van terug en blijkt het toch zelden zaligmakend en waterdicht. (zelfde geldt overigens ook voor het luisteren naar harttonen van de baby door de verloskundige met doptone tijdens bevalling! We doen het allemaal, er is geen keiharde evidence voor en het is maar de vraag hoe en wat. Niet zelden dat je prachtige harttonen hebt tijdens de bevalling en dat er toch een slecht kind uit rolt, maar omgekeerd gebeurd nog veel vaker. Dat je enorme dippende harttonen hebt en dat er een blakend kind uit komt zetten wat het gelijk goed op een brullen zet enzo. Tsja...)
Ook dat gaan ze nu dus onderzoekenquote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:46 schreef Dyre het volgende:
Wat zou, afgezien van het feit dat het misschien helemaal niks toevoegd, een nadeel zijn voor het gebruik? Kan het dus ook een negatief effect hebben?
Ik zou ook wel vragen of ik met infuus naar huis zou mogenquote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:46 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Mja ik voelde me niet heel goed na de operatie en lag nog aan een infuus. Ook dat mag je vast weigeren maar dat zou ik niet snel doen.
Als ik verloskindige, verpleegkundige of arts was misschien wel
Groot rood kruis erop enzoquote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:56 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik zou ook wel vragen of ik met infuus naar huis zou mogen![]()
Ik stond op maandagochtend om 11u alweer buiten het ziekenhuis terwijl ik op zaterdag einde van de middag open geritst was voor een ks.
Thuis kon ik wel beter opknappen vond ik en had ik meer rust ipv in het ziekenhuis.
Gynaecoloog vond het wel erg snel maar zei ook daar houden we niks aan bij jou.
Stond ook in medische en verpleegkundige dossier mevrouw is verpleegkundige, dit staat in de regel gelijk aan eigenwijs
Wat jij nu opsomt was precies wat ik verwacht/gehoopt had van nachtje zhsquote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Groot rood kruis erop enzo![]()
![]()
Ik heb prima geslapen de nacht in t ziekenhuis na mn fluxus hoor. Ik had een 1 persoonskamer en nog een kind thuis wat zorg nodig had en een vent die spontaan dingen uit zn handen laat vallen en niet meer weet hoe die een luier moet verschonen als ik in de buurt benik vond het wel fijn om even 1 op 1 kennis te maken met mijn verse baby
not to mention dat er verwacht werd dat ik gelijk bezoek ging ontvangen thuis enzo en dat kon ik in t ziekenhuis lekker afhouden. Ik vond het wel best.
Weet niet of ik het nu weer zou doen, hangt echt van het moment af, maar voor toen vond ik het prima.
quote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:58 schreef Dyre het volgende:
Mignonne is de nieuwe Google
Helder antwoord, bedankt weer
Arme jijquote:Op donderdag 29 oktober 2015 12:01 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wat jij nu opsomt was precies wat ik verwacht/gehoopt had van nachtje zhs
Dat was ook de situatie toen ik met Lucas binnen kwam (you know itquote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:57 schreef mignonne het volgende:
Chanty dat infuus is wel iets wat je kunt overleggen hoor. Soms willen ze dat alvast prikken met idee van dan zit het maar alvast. Maar als jij niet ingeleid hoeft te worden en je komt al bevallend binnen zeg maar met goede weeën en ontsluiting en de hele rambam dan is een infuus niet per se nodig en zullen ze het ook niet altijd standaard prikken. Hangt ook een klein beetje af van welke verpleegkundige je treft. Sommige zijn van de oude stempel zo van het kan maar vast zitten, dus alleen de naald, zonder infuus aangekoppeld. En anderen zijn meer van het kan altijd geprikt worden als t nodig is.
* Chanty bedenkt zich ineens dat ze ook opvang voor Lucas moet regelenquote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Groot rood kruis erop enzo![]()
![]()
Ik heb prima geslapen de nacht in t ziekenhuis na mn fluxus hoor. Ik had een 1 persoonskamer en nog een kind thuis wat zorg nodig had en een vent die spontaan dingen uit zn handen laat vallen en niet meer weet hoe die een luier moet verschonen als ik in de buurt benik vond het wel fijn om even 1 op 1 kennis te maken met mijn verse baby
not to mention dat er verwacht werd dat ik gelijk bezoek ging ontvangen thuis enzo en dat kon ik in t ziekenhuis lekker afhouden. Ik vond het wel best.
Weet niet of ik het nu weer zou doen, hangt echt van het moment af, maar voor toen vond ik het prima.
Hahaha ja je was goed onderwegquote:Op donderdag 29 oktober 2015 12:08 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat was ook de situatie toen ik met Lucas binnen kwam (you know it), maar dat ding werd wel meteen erin gezet. Nu had ik hem ook wel nodig achteraf, maar volgens mij had het ook prima gekund op het moment dat ik om pijnstilling vroeg idd.
Dat klinkt nog veel ergerquote:Op donderdag 29 oktober 2015 12:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
Arme jijje nacht klinkt echt als een nacht from hell
![]()
Ik had wel zo'n nacht na mn schildklieroperatie, wat een drama was dat. Op een zaal met 3 anderen, tegenover me lag een bejaarde man die aan zn schouder was geopereerd en elke keer zag ik hem steeds bleker worden en als ie dan zich verplaatste zag heel zn kussen weer roodkon ik weer de verpleegkundige bellen. Ik was echt een beetje benauwd dat die man er tussenuit zou knijpen 's nachts
en naast me lag een kerel, zo vreselijk sneu... een bouwvakker die was van een steiger gedonderd ofzo, zat in een korset met zo'n kraag om en alles. Die was die ochtend gedumpt door zn vrouw, of ie even de scheidingspapieren wilde ondertekenen. Heeft de hele nacht gehuild en met jan en alleman aan de telefoon gehangen enzo. Ik had met em te doen, geef die man dan een kamer alleen zeg...
Toen was ik wel blij dat ik van de chirurg de keuze kreeg de volgende dag, naar huis of blijven
Nou ik geloof niet dat ik daar een baby nog bij had willen hebben hoorquote:
Maar dat is ook een compleet andere situatie! Ik was niet naar OK geweest en lag niet aan lijnen. Ze wilden me houden ter observatie. Ja doei dus.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:46 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Mja ik voelde me niet heel goed na de operatie en lag nog aan een infuus. Ook dat mag je vast weigeren maar dat zou ik niet snel doen.
Als ik verloskindige, verpleegkundige of arts was misschien wel
Vertel nog even hoeveel mensen je gezien hebt bij jouw schreeuwende spoedsituatie!quote:Op donderdag 29 oktober 2015 12:18 schreef WupWup het volgende:
[..]
Maar dat is ook een compleet andere situatie! Ik was niet naar OK geweest en lag niet aan lijnen. Ze wilden me houden ter observatie. Ja doei dus.
ja jemig dat kan ik me indenken idd.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 12:19 schreef Jagärtrut het volgende:
T is smorgens om 5 uur geboren. Om half 8 werd ik naar een kamer gebracht met nog een andere vrouw. Om kwart voor 8 stond haar eerste bezoek in de kamer, en dat bleef de hele dag doorgaan. Om 5 uur heb ik gevraagd of ze in codenaam ergens anders heen wouden gaan, want ik trok het niet meer. Kamers waren ook erg klein, misschien 12m2. Ik vond het verblijf in het ziekenhuis heftiger dan de bevalling..
De reden van inleiding lijkt me ook van belang?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 12:36 schreef mignonne het volgende:
Leuke vraag voor je arts, ik ben benieuwd naar het antwoord![]()
Het idee is dat bepaalde medicatie om in te leiden invloed kan hebben op de hartslag van de baby. Dus vandaar doorgaans ctg bij inleiding. Je wilt het liefst zowel de hartslag als eventuele weeën hebben omdat die combinatie juist iets kan zeggen. Als de hartslag dipt voor, tijdens of na de wee dan betekent dat allemaal net iets anders. En waar de ene dip dan volkomen normaal is, is de andere zorgwekkend volgens de boeken.
Maar goed hè, ook daarvoor de kanttekening, het is geen harde wetenschap. Het is vaak een "voor de zekerheid".
quote:Op donderdag 29 oktober 2015 12:08 schreef mignonne het volgende:
gut volgende zwangerschap. Sorry dyre ik praat je nu een derde kind aan geloof ikmaak een ticker aan!
Ja uiteraard, maar als je het hebt over het belang van ctg bij inleiding an sich dan is dat sec genomen de onderbouwing. Er worden ook vrouwen electief ingeleid natuurlijk en die krijgen ook ctg.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 12:42 schreef L-E het volgende:
[..]
De reden van inleiding lijkt me ook van belang?
Oh!!quote:Op donderdag 29 oktober 2015 12:43 schreef Dyre het volgende:
[..]![]()
Nóg een volgende staat voorlopig nog even niet op de planning!
Was uit mijn vorige post misschien niet helemaal duidelijk, maar die aspirine slik ik dus alPuur om het feit dat als ik iets kan doen om eventuele problemen te helpen voorkomen ik dat wel graag wil doen. Maar wel onder het mom van: 'baadt het niet, dan schaadt het niet', zoals de gyn het mij uitlegde.
Maar verder zoekwerk had ik nog niet gedaan, dus ik ben wel blij dat je het duidelijker hebt kunnen maken voor me
Mij ook jaquote:Op donderdag 29 oktober 2015 12:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja uiteraard, maar als je het hebt over het belang van ctg bij inleiding an sich dan is dat sec genomen de onderbouwing. Er worden ook vrouwen electief ingeleid natuurlijk en die krijgen ook ctg.
Dat daar bovenop nog een reden voor ctg kan zijn lijkt me evident
Nee psies, daarom ben ik ook zo benieuwd of ze nu in den haag wat nieuws gaan vinden of dat het een beetje so-so blijft. Maar goed, nog een paar jaar wachtenquote:Op donderdag 29 oktober 2015 12:51 schreef L-E het volgende:
[..]
Mij ook ja
Hier overigens geen aspirine na pe/hellp. Ons zkhs doet dat niet, het zkhs 15 km verderop wel. Er valt voor beide keuzes iets te zeggen aldus mijn gyn, er zijn vooralsnog niet echt harde conclusies te trekken uit de onderzoeken. Ik denk dat ik het wel had gedaan trouwens, als me de keus was voorgelegd. Geen idee wat dat had betekend bij een solutio overigens.
Hou op schei uitquote:Op donderdag 29 oktober 2015 12:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
Bloesem woehoe!Nu wordt het wel echt hè
Bloed afnemen is een stuk minder pijnlijkquote:Op donderdag 29 oktober 2015 12:10 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hahaha ja je was goed onderweg![]()
Volgens mij is het bij stuitbevallingen wel gebruikelijker om er vroegtijdig een infuus in te doen maar dat weet ik niet heel zeker daar. Zo vreselijk veel vrouwen zijn er niet die vaginaal van een stuit willen bevallen.
Maar vraag het eens na. Zoiets als dat infuus is prima iets wat in een bevalplan kan bijvoorbeeld. En er is denk ik geen gyn die daar een punt van maakt verder. Kans is alleen wel aanwezig dat ze bij binnenkomst wel bloed af willen nemen en dan moet je dus mogelijk 2 keer geprikt worden.
Gelukkig zijn ze zo 2,5 maand wegquote:Op donderdag 29 oktober 2015 13:30 schreef mignonne het volgende:
Eh... jabehoorlijk. Niet druk om maken
![]()
Volg je eigen gevoel en plan.
Nou ja gehoord wel, maar ik weet niet of ik iets herkenbaars heb gezegd dat naar zwangerschap te herleiden is (volgens mij niet want ik zat zo aan de telefoon: jaaaaa, hmmhmmm, jaaahaaa)quote:Op donderdag 29 oktober 2015 13:39 schreef mignonne het volgende:
oh dat zou zuur zijn ja. Denk je dat iemand je gehoord heeft? Als t goed is zullen de meeste mensen vast niet heel erg luistervinken bij je gesprek toch?
Hier moet ik ook echt steeds meer oppassen dat ik me niet verspreek met de naamWat dat betreft moet ie maar gewoon geboren worden hoor, s makkelijker qua naam
Oh my, ik was al bang dat het aan mij lag.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 12:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik vond het verblijf in het ziekenhuis heftiger dan de bevalling..
komt goedquote:Op donderdag 29 oktober 2015 18:36 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Oh my, ik was al bang dat het aan mij lag.![]()
Die bevalling was een heerlijke dag vergeleken met die 5 days from hell op een rooming-in kamer met 2 a 3 anderen plus hun baby's. Ik was zo compleet naar de tyfus (2 uur slaap per dag na een buikoperatie, en je kunt zo meedoen aan een auditie voor the walking dead, heus) dat ik nu nog steeds niet echt mee kan posten, zo moe.
En.... Huil!![]()
Maarja. Komt allemaal wel weer goed, I guess.
Sorryquote:Op donderdag 29 oktober 2015 20:26 schreef mousemicky het volgende:
ik had wel zin in een live bevalling
Ik heb bij de eerste twee geen cursus gedaan. Had er geen zin in.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 20:36 schreef Myrr het volgende:
Zo'n cursus he, zijn er ook mensen die dat niet gedaan hebben? Of is het wel een noodzakelijk iets? Heb er eigenlijk helemaal geen zin in om heel eerlijk te zijn.
Maargoed, is ook wel weer fijn voor de vk als ze me niet tijdens de bevalling een spoedcursus moet geven.![]()
Ik vond het heel nuttig. Wij hebben Samen Bevallen gedaan de vorige keer.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 20:36 schreef Myrr het volgende:
Zo'n cursus he, zijn er ook mensen die dat niet gedaan hebben? Of is het wel een noodzakelijk iets? Heb er eigenlijk helemaal geen zin in om heel eerlijk te zijn.
Maargoed, is ook wel weer fijn voor de vk als ze me niet tijdens de bevalling een spoedcursus moet geven.![]()
Nooit gedaan, nooit gemistquote:Op donderdag 29 oktober 2015 20:36 schreef Myrr het volgende:
Ja, daar kijk ik nu naar maar dan moet ik al te ver reizen en daar heb ik gewoon echt geen zin meer in.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 20:42 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ik vond het heel nuttig. Wij hebben Samen Bevallen gedaan de vorige keer.
Ik heb ook het idee dat je dat instinctief ook wel redelijk gaat doen. Pijn wegpuffen lukt me nu ook wel. Nou ik knal er gewoon een snelcursus heen van Careyn zodat mijn vriend ook een beetje weet wat hem te wachten staat. De rest bekijken we wel op Youtube.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 20:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik heb bij de eerste twee geen cursus gedaan. Had er geen zin in.Nu heb ik een cursus van 4 jaar
![]()
Nah ik zou me er niet druk om maken. Het is echt niet zo dat je niet goed bevalt zonder cursus ofzoademhalingtechnieken heb je zo aangeleerd indien nodig.
Hangt er heel erg van af. Ik zie toch wel vaak dat vrouwen heel erg overvallen worden door de intensiteit van de weeën enzo. An sich is dat niet erg als je maar iemand naast je hebt die je weer even terug bij jezelf brengt. Soms kan een partner dat van nature, maar vaak is het een kwestie van een kraam/vk/vpk die ff tien minuten met je mee puft en dan heb je de slag te pakken.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 20:48 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ja, daar kijk ik nu naar maar dan moet ik al te ver reizen en daar heb ik gewoon echt geen zin meer in.
[..]
Ik heb ook het idee dat je dat instinctief ook wel redelijk gaat doen. Pijn wegpuffen lukt me nu ook wel. Nou ik knal er gewoon een snelcursus heen van Careyn zodat mijn vriend ook een beetje weet wat hem te wachten staat. De rest bekijken we wel op Youtube.
Ahja dat laatste is wel heel handig eigenlijk, helemaal niet over nagedacht. Ben heel bewust bezig met mijn lichaam laten ontspannen want zit al jaren vol spanning blijkbaar. Dat ga ik ook nog wel even aan mijn fysio vragen straks.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 20:58 schreef LadyBlack het volgende:
Ik vond t leuk om zo'n cursus te doen, gewoon omdat t kon
Werd gegeven door mijn bekkenfysio, dus ook wel nuttig verder. Er was maar 1 les waarin we ademhaling hebben behandeld en 1 les waar de partners bij waren. De andere lessen gingen vooral over je houding, aangepast bewegen en -heel belangrijk- ook alvast tips voor je houding als je een baby vast hebt.
Ja, die iemand naast me is de reden dat ik m'n buurvrouw ook bij de bevalling hoop te hebben (mocht het rustig aan beginnen allemaal en geen toeter/bellen bevalling). Die is lekker nuchter en handelt de situatie wel.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 21:03 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hangt er heel erg van af. Ik zie toch wel vaak dat vrouwen heel erg overvallen worden door de intensiteit van de weeën enzo. An sich is dat niet erg als je maar iemand naast je hebt die je weer even terug bij jezelf brengt. Soms kan een partner dat van nature, maar vaak is het een kwestie van een kraam/vk/vpk die ff tien minuten met je mee puft en dan heb je de slag te pakken.
Laat je verder niet van de wijs brengen. Er is geen must qua hoeveel je moet puffen ofzo. Als 4 keer voor jou werkt dan werkt dat en hoef je niet per se 3 of 5 keer of whatever. Enige uitzondering er op is als je gaat hyperventileren of in paniek raakt, dan werkt je manier dus niet helemaal optimaal
Direct ff naar een fysio gaan ja! Ik kreeg nu ook al met 5 of 6 weken last van bekkenklachten, maar liep gelukkig al bij een chiropractor.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 21:46 schreef Ineffable het volgende:
Ik heb ook geen cursus gedaan. En ook niet echt gemist.
Met meerdere op een kamer. Ik moet er niet aan denken.Maar eens even kijken hoe en wat in dit ziekenhuis.
En ik heb dus nu al last van m'n onderrug. Bij de eerste begon dit dus echt weken later (als in derde trimester). Kan ik hiervoor naar de fysio oid, of gaat die me lachend wegsturen? Ik begin me een beetje af te vragen of ik over een half jaar nog wel kan lopen.
Je doet niet alleen pufoefeningen hoorquote:Op donderdag 29 oktober 2015 20:51 schreef Myrr het volgende:
Met alle respect, dat er stellen zijn die zin hebben om tien keer twee uur lang oefeningen te doen.
Na twee keer ben je dat toch zat… Waarschijnlijk ook waarom ik maar 1 keer per maand naar de sportschool ga.Als ik thuis kom uit school/werk is het koken, was ophangen en de bank op.
Spaans voor bevalling duhquote:Op donderdag 29 oktober 2015 22:10 schreef LadyBlack het volgende:
Wat is volgens jouw autocorrect 'bevallo'?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Begin enigszins op te kijken tegen het uitpersen van iets dat groter is dan m'n Ikea gieter en het geweld dat daar bij komt kijken. Ben nu naar een twee liter Colafles aan het kijken... De horror.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2015 22:56:21 ]
Slaap lekkerquote:Op donderdag 29 oktober 2015 23:00 schreef Lamb29 het volgende:
Zo wat een lappen tekst vandaag.
Wel gelezen, weinig geregistreerd..
Ik heb bij O wel een cursus gedaan, denk dat ik het nu laat zitten.
Al ben ik het stukje ademhaling helemaal kwijt.. (en bekend met hyperventilatie) Zou het dan toch handig zijn om zo'n herhalingscursus oid te volgen?
Boh al die zh verhalen! Ik lag gelukkig op een 1 persoons kamer na de ks. Mochten zelfs al op die kamer voordat ik opgehaald werd. Heel fijn. Ik heb straks met 36 wk pas een intake weer. Binnenkort wel even op een geboortemarkt kijken daar.
En nu plat.. Ben afgedraaid na een dag werken en nu is mijn buik al een uur heel strak en pijnlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slaap lekker allemaal![]()
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 00:19 schreef Bloesem. het volgende:
He getver, sterkte sillie & mignonne
Net m'n schoonouders uitgezwaaid, die zitten tot m'n UD in Afrika!Heeeeeeeeehhhh wat vervelend nouSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slaap lekker allemaal
Heb een tas met zwangerschapsbroeken gekregen van schoonzuswat een bevrijding.
Precies dit! Ik heb al best wat nuttige tips gehad die ik nu dagelijks toepas en ik merk echt dat het helpt. Verder wordt t bij ons gegeven door een wazig ietwat zweverig mens maar dat neem ik maar voor liefquote:Op donderdag 29 oktober 2015 20:58 schreef LadyBlack het volgende:
Ik vond t leuk om zo'n cursus te doen, gewoon omdat t kon
Werd gegeven door mijn bekkenfysio, dus ook wel nuttig verder. Er was maar 1 les waarin we ademhaling hebben behandeld en 1 les waar de partners bij waren. De andere lessen gingen vooral over je houding, aangepast bewegen en -heel belangrijk- ook alvast tips voor je houding als je een baby vast hebt.
quote:Op donderdag 29 oktober 2015 22:52 schreef Myrr het volgende:
Ben wel al eens gedeeltelijk bevallen van een spiraaltje dat er met grof geweld uit werd geduwdHeb dat kloteding heel erg goed weg weten te puffen (in elkaar zakkend met kussentjes en al als een baas).
Hold my malt, I got this.Ik wil niet weten wat hij doet met een Ikea gieter en een cola flesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Begin enigszins op te kijken tegen het uitpersen van iets dat groter is dan m'n Ikea gieter en het geweld dat daar bij komt kijken. Ben nu naar een twee liter Colafles aan het kijken... De horror.
Daui fijn dat alles zo goed gaat. Hopelijk snel naar huis en ben benieuwd naar de foto's!Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Volgens mijn kapster geen enkel probleem dus heb mijn vorige zwangerschap gewoon door geverfdquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 08:46 schreef Zoe_Hart het volgende:
Fijn dat het zo goed gaat Daui!
Vandaag 8 weken![]()
Haren kleuren tijdens de zwangerschap: kan dat ja of nee? Ik heb inmiddels een flinke uitgroei en een deel daarvan is grijs
Ah fijn! Ik zal bij mijn kapster voor de zekerheid wel melden dat ik zwanger ben. Maar dan loop ik in ieder geval weer netjes. Voor zover mogelijk dan met die zielige paar plukjes die ik nog over heb. Stomme haaruitvalquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 08:49 schreef Chanty het volgende:
[..]
Volgens mijn kapster geen enkel probleem dus heb mijn vorige zwangerschap gewoon door geverfd
Ja hoor geen punt zolang je je hoofd niet 8 uur in een emmer peroxide hangt loopt het wel losquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 08:46 schreef Zoe_Hart het volgende:
Fijn dat het zo goed gaat Daui!
Vandaag 8 weken![]()
Haren kleuren tijdens de zwangerschap: kan dat ja of nee? Ik heb inmiddels een flinke uitgroei en een deel daarvan is grijs
Jaquote:
Het wordt officieel wel afgeraden. Je neemt een zeer klein deel van de chemicaliën op via je huid en dan komt t via je bloed toch bij je kleine terecht. Maar ik denk dat t ook per type verf verschilt. Henna zou ik zo aandurven, geloof ik.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 08:49 schreef Chanty het volgende:
[..]
Volgens mijn kapster geen enkel probleem dus heb mijn vorige zwangerschap gewoon door geverfd
Heb je er ook bij gedroomd wanneer? Want die is er nog niet hoor!quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:21 schreef Bloesem. het volgende:
Wat klinkt dat fijn Daui
Ik heb gedroomd dat sillie haar baby kreeg!Dit keer geen herdershonden etcetera
Ik heb dat echt nog nergens gehoord dat ze het 'officieel' afraden. Ik heb alleen nog maar verloskundigen gesproken die zeiden dat het prima kon. Dus ik vraag me af wie dat officieel dan af zou raden volgens jou?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:25 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het wordt officieel wel afgeraden. Je neemt een zeer klein deel van de chemicaliën op via je huid en dan komt t via je bloed toch bij je kleine terecht. Maar ik denk dat t ook per type verf verschilt. Henna zou ik zo aandurven, geloof ik.
Ik heb trouwens niet paraat om welke stoffen het gaat.sorry.
Niet helemaal waar. Er zijn geen effecten bekend vooralsnog. Maar je hebt natuurlijk te maken met chemicaliën. Daarom wordt het wel eens afgeraden in de eerste drie maanden. Hangt ook af van het soort verf. Blonderen doe je bij voorkeur niet met 12% waterstofperoxide maar dat is sowieso niet aan te raden. Mijn kapster heeft geloof ik verf zonder waterstofperoxide. Ze smeert het sowieso nooit op mijn hoofdhuid. Uiteindelijk moet je doen wat goed voor je voelt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:25 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het wordt officieel wel afgeraden. Je neemt een zeer klein deel van de chemicaliën op via je huid en dan komt t via je bloed toch bij je kleine terecht. Maar ik denk dat t ook per type verf verschilt. Henna zou ik zo aandurven, geloof ik.
Ik heb trouwens niet paraat om welke stoffen het gaat.sorry.
Ik heb gelezen, ergens, dat waterstofperoxide en amoniak slecht zijn tijdens zwangerschap. Voor blonderen raden ze daarom aan om peroxide met een lagere concentratie te gebruiken en amoniak te vermijden. Gelukkig zit er in moderne haarverven vrijwel geen amoniak meer, dus die kunnen prima. Daarbij zat het gevaar 'm vooral in het inademen van deze stoffen, niet bij het verven ansich. Kortom: als de kapper het doet loop je vrijwel geen risico.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:34 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik heb dat echt nog nergens gehoord dat ze het officieel afraden. Ik heb alleen nog maar verloskundigen gesproken die zeiden dat het prima kon. Dus ik vraag me af wie dat officieel dan af zou raden volgens jou?
Bij Jager kwam 'ie 3 dagen later, dus wie weetquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:31 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Heb je er ook bij gedroomd wanneer? Want die is er nog niet hoor!
En ik voel me ook niet beter. Prut geslapen. Humeur is om te schieten en ik ben misselijk. Bah.
Daui! Fijn dat het met jullie zo goed gaat, hopelijk kunnen jullie inderdaad snel naar huis
*schrijft in agenda: vermoedelijke bevaldatum*quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:40 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Bij Jager kwam 'ie 3 dagen later, dus wie weet
Ja, dankje. Ik moet voortaan eerst bronnen zoeken. Onnodige paniek, men raadt het alleen in de eerste drie maanden af. En dan vooral de waterstofperoxide- of ammoniabevattende verven. Kleurspoelingen zijn over het algemeen veiliger dan echte verf.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:38 schreef Chanty het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Er zijn geen effecten bekend vooralsnog. Maar je hebt natuurlijk te maken met chemicaliën. Daarom wordt het wel eens afgeraden in de eerste drie maanden. Hangt ook af van het soort verf. Blonderen doe je bij voorkeur niet met 12% waterstofperoxide maar dat is sowieso niet aan te raden. Mijn kapster heeft geloof ik verf zonder waterstofperoxide. Ze smeert het sowieso nooit op mijn hoofdhuid. Uiteindelijk moet je doen wat goed voor je voelt.
Zie bv
http://www.verloskundigen(...)zen-dagelijks-leven/
http://mens-en-gezondheid(...)je-zwanger-bent.html
Een ronde googlen leert mij dat artsen en specialisten op dit punt voorzichtiger zijn dan kapsters en verloskundigen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:34 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik heb dat echt nog nergens gehoord dat ze het 'officieel' afraden. Ik heb alleen nog maar verloskundigen gesproken die zeiden dat het prima kon. Dus ik vraag me af wie dat officieel dan af zou raden volgens jou?
En mijn moeder heeft gerookt tijdens de zwangerschap, en ik heb ook maar twee oren. Gelijk maar stoppen met antirook-adviezen tegen zwangeren?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:51 schreef Estrys het volgende:
Nou ja ik heb deze zwangerschap zeker vijf keer mijn haar geverfd. Inclusief blonderen. Zo op het eerste gezicht heeft hij er niks aan over gehoudengeen derde oor of zo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Buurpoes op 30-10-2015 10:39:31 ]Professioneel gifmenger.
Geen zorgen, ik film welquote:Op donderdag 29 oktober 2015 20:26 schreef mignonne het volgende:
Als mn vliezen gebroken zijn gaat mn laatste restje energie op aan B. waarschuwen dat ie een aantal mensen moet bellen en regelen, dan kom ik niet hier posten hoort wordt geen f5 bevalling
Ze gaat vast niet in de weg staan hoor.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 10:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja hey, zo maak je het er niet aantrekkelijker op om je te bellen he
Ik bedacht me dus serieus 2 weken terug dat we geen camera hebben. Ik wilde er 1 aanschaffen maar dat mocht niet van man, want onze telefoons maken ook prima foto's. Was het er niet mee eens, dus uiteindelijk zou 'ie de camera van zijn broertje lenen..quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:05 schreef mignonne het volgende:
Wel een goeie reminder, ik moet de accu van de camera nog even opladen en mn geheugenkaart zoeken. Zou wel weer wat voor mij zijn om dat te vergeten
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:12 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik bedacht me dus serieus 2 weken terug dat we geen camera hebben. Ik wilde er 1 aanschaffen maar dat mocht niet van man, want onze telefoons maken ook prima foto's. Was het er niet mee eens, dus uiteindelijk zou 'ie de camera van zijn broertje lenen..
3x raden wat ik voor mijn verjaardag kreeg. Hij had zelf al eerder bedacht dat een goede camera wel erg fijn zou zijn gezien baby's snel groeien en hij had er al weken terug 1 aangeschaft om me cadeau te doen.
En toen wilde ik er dus zelf 1. Ik vond 'm al zo raar doen over het aanschaffen van zo'n ding![]()
Ja ook voor mij. geheugenkaart ging nog wel maar de accu... Drie foto's en toen was ie leegquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:05 schreef mignonne het volgende:
Wel een goeie reminder, ik moet de accu van de camera nog even opladen en mn geheugenkaart zoeken. Zou wel weer wat voor mij zijn om dat te vergeten
mazzelaarquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:12 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik bedacht me dus serieus 2 weken terug dat we geen camera hebben. Ik wilde er 1 aanschaffen maar dat mocht niet van man, want onze telefoons maken ook prima foto's. Was het er niet mee eens, dus uiteindelijk zou 'ie de camera van zijn broertje lenen..
3x raden wat ik voor mijn verjaardag kreeg.
oiquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:15 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja ook voor mij. geheugenkaart ging nog wel maar de accu... Drie foto's en toen was ie leeg
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:16 schreef Mariposas het volgende:
Wie gaat er morgen voor een Halloween-bevalling incl. kostuums?
Migonne viert halloween!quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:16 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind het stiekem wel een leuke datum. Maar ben dan 38 weken, das misschien nog wat vroeg.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:16 schreef Mariposas het volgende:
noujaquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:21 schreef lunamatic het volgende:
Zo ik ben terug van de verloskundige en heb een UD: 18 mei. De baby was heel beweeglijk en hartje zag er goed uitZelf heb ik blijkbaar een vitamine D-tekort en moet ik een vitamine kuur halen bij de huisarts.
Over anderhalve week mag ik weer voor de nekplooimeting. Ze wilde hem niet doen als mijn vriend er niet bij was.
Hier andersom: foto's blijven vaak oneindig opquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
mazzelaar![]()
Nja er zijn tegenwoordig heel veel mensen merk ik die foto's met hun telefoon maken en geen camera bij zich hebben, op zich prima natuurlijk als je je telefoonfoto's verder wel best vindt. Maar ik wil toch wel erg graag ook wat foto's met mn spiegelreflex, ook al is het wel een klusje om die dan weer op de pc te zetten enz enz. De foto's van E. net na de geboorte zijn me zo dierbaar
Bureaucratie zeg...quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:53 schreef lunamatic het volgende:
Nja, het ging ook wat raar. Ze deed eerst de echo en termijnbepaling. Toen gingen we zitten en vroeg ze pas wat we hadden besloten over de combinatietest. Ondertussen liep het patiëntensysteem nog vast en was ze met allemaal papieren bezig. Toen was het voor haar de afweging of ze het nu nog even snel zou doen of er de volgende keer de tijd voor zou nemen... Maar ze keurde het wel af d at mijn vriend niet mee was... ja, die ligt met koorts in bed en wilde niettegenstaande in de wachtkamer aansteken.
Maar de volgende keer moest hij wel echt mee dus...
Het maakt mij ook niet echt uit als hij er niet bij is. Ik snap ook wel dat dat ivm werk niet altijd even praktisch is. Voor de 20 weken echo hebben we een medische indicatie dus daar wil ik hem idd wel bij hebben. Vorige keer was hij mee omdat hij dan zelf kon uitleggen hoe het met zijn schisis zat bij zijn geboorte... Maar hier verwachten ze blijkbaar volledige ondersteuning oid...quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:22 schreef mignonne het volgende:
[..]
nouja![]()
Ik ben alleen geweest naar de echo's. Alleen de SEO was B. bij op mijn verzoek.
boksquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:46 schreef Estrys het volgende:
Ja een baby album![]()
Ik loop maar 6,5 jaar achter hier
Op zn zachtst gezegd een heel bijzondere houding... je beslist zelf of je je partner wel of niet mee neemt naar controles en echo's en weet ik veel wat daar heeft je verloskundige niks mee te maken. Wat je zegt, niet iedereen kan altijd maar even makkelijk vrij krijgen. En buiten dat, alsof je dat niet zelf af kunt handelenquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:10 schreef lunamatic het volgende:
[..]
Het maakt mij ook niet echt uit als hij er niet bij is. Ik snap ook wel dat dat ivm werk niet altijd even praktisch is. Voor de 20 weken echo hebben we een medische indicatie dus daar wil ik hem idd wel bij hebben. Vorige keer was hij mee omdat hij dan zelf kon uitleggen hoe het met zijn schisis zat bij zijn geboorte... Maar hier verwachten ze blijkbaar volledige ondersteuning oid...
Nou. Ik zat in mijn eentje bij de voorlichting over borstvoeding van een lactatiedeskundige. Voor de rest waren alle vrouwen met hun partners. Ik werd wel een beetje krom aangekeken en de lactatiedeskundige zelf vroeg in de pauze of ik een alleenstaande moeder wasquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:19 schreef mignonne het volgende:
[..]
Op zn zachtst gezegd een heel bijzondere houding... je beslist zelf of je je partner wel of niet mee neemt naar controles en echo's en weet ik veel wat daar heeft je verloskundige niks mee te maken. Wat je zegt, niet iedereen kan altijd maar even makkelijk vrij krijgen. En buiten dat, alsof je dat niet zelf af kunt handelen![]()
Moest de huisarts eens proberen bijvoorbeeld![]()
Nee mevrouw, kom maar terug als uw man mee is, dan zullen we het eens over uw griep hebben.
fyi, ik heb net zoveel vrouwen die met partner enz op spreekuur komen als vrouwen die zonder aanhang komen hoor. Daar is echt helemaal niets raars of ongewoons aan.
Hahaha ja iddquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:21 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zou echt jokken dat het uit was. Gewoon, omdat het kan. Wat een bemoeienis zeg![]()
Maar ik kwam even spieken of Mignonne al een baby had..... niet dus, althans, niet buiten boord
Rommelt er nog niks bij jou?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:25 schreef mignonne het volgende:
oh! En ik ben officieel langer zwanger dan bij E. nu![]()
Toen beviel ik 's nachts bij 39+3. En inmiddels ben k al overdag 39+3Ben benieuwd waar het deze keer eindigt. Ik heb geen ambities om ook langer zwanger te zijn dan bij de oudste
die kwam met 41+0, dat hoeft niet heel erg nodig van mij...
De mijne is alleen de eerste keer meegeweest.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:23 schreef SaskiaR het volgende:
Mijn vk zei wel dat ze het zo tof vond dat mijn man bijna altijd meegingHij heeft van de 15 controles er 2 gemist ofzo.
39 +6 is mooiquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:25 schreef mignonne het volgende:
oh! En ik ben officieel langer zwanger dan bij E. nu![]()
Toen beviel ik 's nachts bij 39+3. En inmiddels ben k al overdag 39+3Ben benieuwd waar het deze keer eindigt. Ik heb geen ambities om ook langer zwanger te zijn dan bij de oudste
die kwam met 41+0, dat hoeft niet heel erg nodig van mij...
Hm, da's wel jammer. Maarja, mijne heeft een eigen bedrijf, dus dat is handiger plannen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:32 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
De mijne is alleen de eerste keer meegeweest.En hij was bij de bevalling.
Dat ja.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:32 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
De mijne is alleen de eerste keer meegeweest.En hij was bij de bevalling.
Is dit een verkapte "ik zit weeen weg te puffen onder het fokken"-post?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
Maar goed, nu kan ik weer 3 dagen vooruit en hopelijk ben ik bevallen voor dinsdag dan hoef ik ze niet weer op te halen
Nee hoorquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:37 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Is dit een verkapte "ik zit weeen weg te puffen onder het fokken"-post?
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:38 schreef Estrys het volgende:
Bij de eerste ging mijn man vaak mee, bij de tweede al wat minder. Nu is hij bij de eerste afspraak en de SEO meegeweest. En de bevalling. We houden het bij drie want ik denk dat ie bij een volgende alleen nog maar bij de verwekking zou zijn
Dat zou ie dan weer niet willen missen hequote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:46 schreef WupWup het volgende:
[..]toch fijn dat ie daar dan nog even de moeite voor neemt.
Betekent dat dan ook dat je de 5de door iemand anders laat verwekken?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:38 schreef Estrys het volgende:
Bij de eerste ging mijn man vaak mee, bij de tweede al wat minder. Nu is hij bij de eerste afspraak en de SEO meegeweest. En de bevalling. We houden het bij drie want ik denk dat ie bij een volgende alleen nog maar bij de verwekking zou zijn
Vruchtbaar buurtjequote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:47 schreef Estrys het volgende:
Bij ons in de straat is gisteren de 4de jongen binnen een maand geboren en er zijn nog vier baby's op komst
Ja hier ook nieuwbouw. Er staat of een geboortebord of een te koop bord in de tuinquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:48 schreef mignonne het volgende:
[..]
Vruchtbaar buurtje![]()
Hier in de straat ook een hoop van die geboorteborden en slingers enzo. Nieuwbouw dus dat wil wel
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:57 schreef Bloesem. het volgende:
Even vraagje tussendoor: kan 36/37 weken zo'n beetje 't omslagpunt zijn van blij zwanger via enorme frustratie naar berusting/overgave? Ik zit al twee dagen zo met mezelf te kloten! Voor iemand herkenbaar?Ja dat gaat over ergens tussen nu en week 42.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee maar serieus, daarom is er verlof. Rond die tijd wil je alleen nog maar met je baby bezig zijn. En je lijf wil uitrusten voor de bevalling.
ti amo più di ieri ma meno di domani
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:57 schreef Bloesem. het volgende:
Even vraagje tussendoor: kan 36/37 weken zo'n beetje 't omslagpunt zijn van blij zwanger via enorme frustratie naar berusting/overgave? Ik zit al twee dagen zo met mezelf te kloten! Voor iemand herkenbaar?Heel herkenbaar! Ik kreeg van 35 weken geen reet meer gedaan, ook op mijn werk niet. En nu zit ik ook het liefst de hele dag in de babykamer of ben ik de kleertjes nog maar is een keer aan het opvouwen. Ik ben volgens mij ook een verschrikkelijke gesprekspartner op 't moment want ik kan alleen over de baby nog een fatsoenlijk gesprek voeren, voor de rest raak ik afgeleid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat Mignonne zegt: niet te streng zijn voor jezelf!![]()
Natuurlijk is dat zo! Ben ik ook helemaal met je eens. Maar die beslissing is wel nog steeds aan jezelf en niet aan de verloskundige of echoscopist.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:39 schreef LadyBlack het volgende:
Ik was erg blij dat mijn vriend bij onze nekplooimeting was.
Just saying, je weet niet wat je te horen krijgt. Gewon niet handig om alleen te gaan. Als mn vriend niet had gekund had ik een vriendin gevraagd.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:39 schreef LadyBlack het volgende:
Ik was erg blij dat mijn vriend bij onze nekplooimeting was.
Just saying, je weet niet wat je te horen krijgt. Gewon niet handig om alleen te gaan. Als mn vriend niet had gekund had ik een vriendin gevraagd.
True. Het zou geen eis moeten zijn, maar een dringend advies.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo! Ben ik ook helemaal met je eens. Maar die beslissing is wel nog steeds aan jezelf en niet aan de verloskundige of echoscopist.
Juhpquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:22 schreef Mariposas het volgende:
Ik gooi m er wel weer in:![]()
[ afbeelding ]
Daui wat fijn om thuis te zijn! En spannend!
Heerlijk die tijdloosheidquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:22 schreef Mariposas het volgende:
Ik gooi m er wel weer in:![]()
[ afbeelding ]
He getver! Nogmaals beterschapquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:33 schreef mignonne het volgende:
[..]
Juhp![]()
ik wil die op een tegeltje voor in de spreekkamer![]()
![]()
Heb maar weer 2 pcm genomen voor de pijn in mn bakkes, hoop dat ie snel inkickt.
Nie zelf bedacht hoor. Teh int0rwebs vertelde me "you are smarter than your rice cooker"quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 16:38 schreef pinquit het volgende:
wohhh pulled porkwat slim in je rijstkoker
Lekker! Ik ben net aan de nasi begonnenquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 16:35 schreef mignonne het volgende:
Nom! Ik heb pulled pork in mn rijstkoker opstaan en het ruikt zo lekkerStraks lekker met creme fraiche en een avocado op een tortilla
Het stond al een week, ik kon het niet meer aanzien en mijn man kan dus echt niet strijkenquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:09 schreef mignonne het volgende:
Dat je nog strijkt danhier moet de was in de droger nog maar ik heb continu harde buiken. Conclusie ik doe ff niks en B. mag straks de was in de droger proppen
Haha, i wish. En ik voel me nog steeds zo eigenlijk, onrustig en geagiteerd en ik heb het continue bloedheet.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:25 schreef pinquit het volgende:
Ik had jouw beeb echt vannacht verwacht SilNa een post van gisteren, waarin het heel erg leek alsof je al aan het bevallen was bijna
Hahaha jupquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:26 schreef Kuukske het volgende:
Ken je dat gevoel dat je Ben & Jerry's moet, maar het niet in huis hebt?![]()
Sillie, respect dat je dat nog doet
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:48 schreef Daui het volgende:
Oh wow!! Wat een ontzettend mooie mannetjes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:48 schreef Daui het volgende:
Nohhh wat liefSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.prachtig zijn ze!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik haal de foto morgen weg denk ik
Als hij aan het lachen is zou ik niet een al te groot issue maken van de fles.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 22:06 schreef Myrr het volgende:
Ah heerlijke kerels! En lekker op gewicht hoor.
We zitten hier met een baby van tien weken die niet wil drinken uit fles en zn moeder reageert niet op app![]()
I have no idea what to do maar hij is in ieder geval niet meer aan het huilen, dat scheeltm
Tips iemand? Gewoon accepteren dat hij niet drinkt? Hij is wel aan het lachen verder dus geen nood gok ik zo. Is het heel erg als er een voeding over wordt geslagen?
Onzekerheid much
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |