abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157168630
3 november: silliegirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85 (jongen)
31 december: sethiwe

2016

1 januari: hetzusjevan (meisje)
4 januari: Xanteh (jongen)
22 januari: Myrr (jongen)

14 februari: Frummeltje86 (meisje)
19 februari: Sicilia (jongen)

1 maart: L0t.. (meisje)
1 maart: Appelientje (meisje)
3 maart: LadyBlack (jongen)
4 maart: Dot. (meisje)
14 maart: Razztwizzle (jongen)
20 maart: onomatopee (meisje)
23 maart: Lamb29 (jongen)

12 april: Leonietje83

4 mei: Dodoria
7 mei: Dyre
15 mei: elamanilo
23 mei: Piekie81

5 juni: Kiwisoep
15 juni: Svane
18 juni: kniftyhooker

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote :)
pi_157168878
Oh ik heb trouwens een boekje gekregen van m'n nichtje, A paper Time capsule; Letters to my Baby.

Echt heel leuk. O+
  donderdag 29 oktober 2015 @ 08:25:23 #3
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157177163
Voor wie verkouden is en toch liever neusspray zonder xylometazoline gebruikt. Heb gisteren Cinuforce neusspray gehaald van A. Vogel; een zoutoplossing met menthol. Zoutoplossing deed nooit zoveel maar dit spul kreeg mijn dichte neusgat open _O_ En je mag het gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap, tot dertig dagen aaneengesloten zelfs!

Deze dus: http://www.avogel.nl/webw(...)rce_mentholspray.php

Nee heb geen aandelen }:| Maar ben zelf heel blij dat ik iets heb gevonden dat wel werkt, vooral omdat ik niet zo goed tegen neusspray met xylometazoline kan.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_157177267
Goede tip Chanty, ga ik misschien nog wel nodig hebben.

Hier is vriend ziek. Hij heeft echt een zware griep en had best hoge koorts vannacht. Lag zo hard te trillen dat het bed gewoon meebewoog... ikzelf voel me inmiddels ook niet meer zo lekker, maar ben nu wel op weg naar mijn werk. En ik heb ineens ook pijn in mijn onderbuik, waar ik me dan meteen weer zorgen om maak... Het is een stekende pijn net boven mijn schaambeen, kan dat komen doordat mijn baarmoeder nu net boven mijn schaambeen uit zou moeten komen? Of zou het een stiekeme blaasontsteking kunnen zijn? Ik heb verder geen symptomen van blaasontsteking, dus dat lijkt me zo raar...
pi_157177637
Goeie tip Chanty :) ik ga hem in mn tip-lijst doen :P

Luna het kan goed groeipijn zijn hoor, maar als je gevoelig bent voor blaasontsteking kan het ook geen kwaad om even een potje urine naar de huisarts te brengen. Kleine moeite zeg maar :) Beterschap voor je vriend. Hier eentje die terminaal verkouden is :') dat zit dan zo kreunend en snotterend op de bank zeg maar :D ik kan er niets aan doen, hij zal zich vast heel erg beroerd enzo voelen maar ik moet er altijd wel erg om lachen :@

Net weer een sticker van de verloskundige gekregen. Hoezee. En gezemel over een serotiniteitscontrole in het ziekenhuis :') Ja kom dan en dan maar op controle dan kun je die vrijdag naar het ZH dan ben je 41+3. ik> nou vrijdag is voor mij niet handig (kinderen, geen auto etc), maandag is vroeg zat, dan ben ik 41+6. "ja maar je MOET met 41+3"
ORLY :') wil je daar echt nú al herrie over gaan maken bij 39 weken ja? :') puhlease.
:)
pi_157177640
mwhehe smiley overkill >:O
pi_157177677
Oh oh oh wat ben jij een lastige client om in je praktijk te hebben ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157177696
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:17 schreef Estrys het volgende:
Oh oh oh wat ben jij een lastige client om in je praktijk te hebben ;)
:7 goed hè :s)

Nee maar serieus... laat het gaan joh... Zij beet zich vast dus ik heb zelf maar gezegd van och we zien wel. Ik zie niet waarom je er nu al bij 39 weken een punt van moet maken. Kans dat ik überhaupt zo ver kom is vrij klein, wie dan leeft... dat gemuts.
pi_157177717
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee maar serieus... laat het gaan joh... Zij beet zich vast dus ik heb zelf maar gezegd van och we zien wel. Ik zie niet waarom je er nu al bij 39 weken een punt van moet maken. Kans dat ik überhaupt zo ver kom is vrij klein, wie dan leeft... dat gemuts.
Precies, ga nou maar gewoon bevallen van het weekend jij. We missen je bij de baby's :Y
pi_157177744
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:20 schreef Estrys het volgende:

[..]

Precies, ga nou maar gewoon bevallen van het weekend jij. We missen je bij de baby's :Y
B. vond zaterdag wel een mooie dag :Y en Wup ging ook voor halloween :D
ik heb nog steeds geen flauw idee :')
pi_157177770
Ik denk binnen nu en twee weken :+
pi_157177813
Mignonne :') lekker voorbarig ook. Is dat sowieso niet onhandig voor een ziekenhuis, als iedereen bij 39 weken al zo'n afspraak maakt?

Hier werd die afspraak vorige keer met 41 weken pas gemaakt. Voor 41+2. En zelfs die bleek overbodig. :+
pi_157177819
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 20:21 schreef Razztwizzle het volgende:
Dyre wat heerlijk voor jullie O+ lekker genieten nu!

Hier ook heel erg 'dat komt allemaal wel', maar ook uit zelfbehoud. Als alles straks hopelijk goed is ga ik los :7 .

Ik had trouwens nog mooie echo foto's van gisteren, maar weet van de helft niet wat het is :D :') . Iemand hier met een geoefend oog? Vooral de eerste twee van 2, de eerste van 3 en de tweede van 4, géén idee!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik een gokje zou mogen wagen zou ik denken dat de foto's bij nr twee de placenta (die 'wolk') en de navelstreng die het buikje ingaat (onderaan op de foto)
Foto drie gok ik een dwarsdoorsnede van de buik en de onbekende foto uit serie vier is het geslacht van onderaf.
(# mijn ervaring beperkt zich tot de echo's bij mijn drie kids en proefkonijn spelen voor de echoopleiding, dus geen garantie en zulks ;)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 09:31:56 #14
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157177879
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:15 schreef mignonne het volgende:
Goeie tip Chanty :) ik ga hem in mn tip-lijst doen :P

Luna het kan goed groeipijn zijn hoor, maar als je gevoelig bent voor blaasontsteking kan het ook geen kwaad om even een potje urine naar de huisarts te brengen. Kleine moeite zeg maar :) Beterschap voor je vriend. Hier eentje die terminaal verkouden is :') dat zit dan zo kreunend en snotterend op de bank zeg maar :D ik kan er niets aan doen, hij zal zich vast heel erg beroerd enzo voelen maar ik moet er altijd wel erg om lachen :@

Net weer een sticker van de verloskundige gekregen. Hoezee. En gezemel over een serotiniteitscontrole in het ziekenhuis :') Ja kom dan en dan maar op controle dan kun je die vrijdag naar het ZH dan ben je 41+3. ik> nou vrijdag is voor mij niet handig (kinderen, geen auto etc), maandag is vroeg zat, dan ben ik 41+6. "ja maar je MOET met 41+3"
ORLY :') wil je daar echt nú al herrie over gaan maken bij 39 weken ja? :') puhlease.
Terminaal verkouden _O- Mannen :')

Fijn dat alles goed is verder *O* En jou kennende kunnen ze hoog en laag springen :P
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_157177889
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:25 schreef Estrys het volgende:
Ik denk binnen nu en twee weken :+
Ghehehe O+ ik ga mee met je gok. En iedere dag dat het langer duurt, gaat de kans omhoog dat het gebeurt *O* woehoe!!

@Svane ja joh, het ging niet eens om een afspraak in het ZH! Die nemen dat (terecht!) helemaal nog niet aan nu. Ik maak mijn afspraken vooruit omdat de praktijk vrij druk is en anders als ik per week afspraken maak dan kan ik alleen nog op een rottijdstip en een rotlocatie. Denk andere kant van het dorp om half vijf met twee hongerige kleuters ofzo. Maar dat was dus voor haar aanleiding om er alvast over te beginnen oO<
Ik zie het dan wel allemaal. Als we 41 weken zijn dan wil ik best nog een keer die discussie aangaan maar niet nu.
pi_157177894
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:31 schreef Chanty het volgende:

[..]

Terminaal verkouden _O- Mannen :')

Fijn dat alles goed is verder *O* En jou kennende kunnen ze hoog en laag springen :P
Knappe jongen die me verplaatst als ik niet wil hoor :+
pi_157177910
Ik vind een Halloweenbaby ook wel leuk mignonne O+ Voor je andere hummels misschien wat minder ;) Hier hebben ze bedacht dat ik maar op 11/11 ga bevallen, dan is het nieuwe maan én da's ook leuk voor carnaval haha

Wel een sticker van de VK! Alles was perfect in orde. Uiteraard moest er op de valreep nog wel even een opmerking gemaakt worden over mijn BMI en het wonen op de eerste verdieping. En dat werd bijna ruzie :')

We hebben bewust deze overweging gemaakt, naar de risico's gekeken en een bewuste keuze gemaakt om thuis te bevallen
- Okee maar als er wat gebeurt dan moet de brandweer komen en je uit huis takelen en dat duurt heel lang
Ja, daar zijn we ons goed van bewust. We hebben alle risico's bewust en serieus overwogen en hebben toch gekozen om thuis te bevallen.
- Okee, maar als er wat gebeurt dan moet de brandweer komen en je uit huis takelen en dat duurt heel lang en het risico op complicaties is met jouw BMI wel veel groter
OK, dat begrijp ik. We hebben alles zorgvuldig overwogen en ervoor gekozen om thuis te bevallen
- Okee, maar als er wat..
Vriend (als grapje): DAN TIL IK HAAR WEL
- heel serieus antwoord over een vrouw met weeeën is niet te verplaatsen en blabla

:( :( :( Ik bleef heel kalm hoor, maar van binnen.. oei oei o|O
pi_157177913
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ghehehe O+ ik ga mee met je gok. En iedere dag dat het langer duurt, gaat de kans omhoog dat het gebeurt *O* woehoe!!

@Svane ja joh, het ging niet eens om een afspraak in het ZH! Die nemen dat (terecht!) helemaal nog niet aan nu. Ik maak mijn afspraken vooruit omdat de praktijk vrij druk is en anders als ik per week afspraken maak dan kan ik alleen nog op een rottijdstip en een rotlocatie. Denk andere kant van het dorp om half vijf met twee hongerige kleuters ofzo. Maar dat was dus voor haar aanleiding om er alvast over te beginnen oO<
Ik zie het dan wel allemaal. Als we 41 weken zijn dan wil ik best nog een keer die discussie aangaan maar niet nu.
Maak anders vast ook even de afspraak welke VK op welke dag het kraambed komt afsluiten! Heb je het vast staan! *O*
pi_157177920
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:27 schreef Svane het volgende:
Mignonne :') lekker voorbarig ook. Is dat sowieso niet onhandig voor een ziekenhuis, als iedereen bij 39 weken al zo'n afspraak maakt?

Hier werd die afspraak vorige keer met 41 weken pas gemaakt. Voor 41+2. En zelfs die bleek overbodig. :+
Dat idd ook ja!

Bij de tweede kwam die controle ter sprake bij 41.1 ofzo, en dan mocht ik kiezen voor de vrijdag (41.3) of maandag, 41.6. Ik vond het wel fijn voor het weekend te weten waar ik aan toe was, dus voor vrijdag gekozen.
Maar ze lieten wel alles aan mij over.
pi_157177925
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:34 schreef Svane het volgende:

[..]

Maak anders vast ook even de afspraak welke VK op welke dag het kraambed komt afsluiten! Heb je het vast staan! *O*
Hahaha ja dat zal me dan weer roesten, dan komen ze naar mij toe :P
pi_157177947
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hier begonnen ze er 3 weken terug al over. En ik al "huh? Wat voor controle?" :o
'T was protocol om dat vast te bespreken :') , stom protocol, de meeste vrouwen zullen er geen gebruik van maken lijkt me.

Goedemorgen trouwens! Mijn baby zit nog. Best goed geslapen ook, maar door verjaardagsvisite gister had ik mijn middagdutje gemist en was ik doodmoe ook.

Ik maak me alleen wat ongerust om baby, hij houdt zich nogal rustig vannacht en vanochtend. Ik heb 'm vannacht 1 keer gevoeld en sinds ik ben opgestaan nog helemaal niet :{ . Hoe lang kan je 't aanzien voor je belt?
  donderdag 29 oktober 2015 @ 09:40:34 #22
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157177995
Tot je het je begint af te vragen ;) Anders gewoon bellen :Y

Bloesem jemig zeg dan zou ik ook gaan borrelen van binnen :X Hoe vaak kun je zeggen dat je bewúst je keuze hebt gemaakt?!

Mignonne, wauw, ze denken iig wel goed met je mee zeg maar :')
pi_157177997
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:34 schreef Bloesem. het volgende:
Ik vind een Halloweenbaby ook wel leuk mignonne O+ Voor je andere hummels misschien wat minder ;) Hier hebben ze bedacht dat ik maar op 11/11 ga bevallen, dan is het nieuwe maan én da's ook leuk voor carnaval haha

Wel een sticker van de VK! Alles was perfect in orde. Uiteraard moest er op de valreep nog wel even een opmerking gemaakt worden over mijn BMI en het wonen op de eerste verdieping. En dat werd bijna ruzie :')

We hebben bewust deze overweging gemaakt, naar de risico's gekeken en een bewuste keuze gemaakt om thuis te bevallen
- Okee maar als er wat gebeurt dan moet de brandweer komen en je uit huis takelen en dat duurt heel lang
Ja, daar zijn we ons goed van bewust. We hebben alle risico's bewust en serieus overwogen en hebben toch gekozen om thuis te bevallen.
- Okee, maar als er wat gebeurt dan moet de brandweer komen en je uit huis takelen en dat duurt heel lang en het risico op complicaties is met jouw BMI wel veel groter
OK, dat begrijp ik. We hebben alles zorgvuldig overwogen en ervoor gekozen om thuis te bevallen
- Okee, maar als er wat..
Vriend (als grapje): DAN TIL IK HAAR WEL
- heel serieus antwoord over een vrouw met weeeën is niet te verplaatsen en blabla

:( :( :( Ik bleef heel kalm hoor, maar van binnen.. oei oei o|O
_O- :D

En die laatste opmerking is onzin.
Dr is zo'n complicatie hè, schouderdystocie, dan is het hoofd van de baby al geboren en het lijf zit binnenin vast. 1 van de dingen die je dan doet is de vrouw van liggend op de rug verplaatsen naar een positie dat ze op handen en knieën zit.
Iedere vrouw die ooit bevallen is denkt dan van jaaaaa dat lukt me echt niet.
Weet je hoe lang het duurt om iemand in die positie te krijgen? :D ongeveer een seconde. Op een 1 persoonsbed nog wel. Het is echt onzin dat iemand niet meer te verplaatsen is. Hetzelfde geldt voor vrouwen die iets ruimer beginnen te vloeien in een thuissituatie. Ik ga daar niet naast staan wachten tot zo iemand boven een liter zit en in shock raakt voordat k een keer actie ga ondernemen. Als ik zie dat je vrij snel richting de 500 cc gaat dan vraag ik je om alvast zelf de trap af te lopen naar beneden bijvoorbeeld en dan is er niets aan de hand. De meeste vrouwen zijn met een liter ook nog prima in staat om een trap af te lopen.

bovendien moet je vk gewoon aan de meldkamer doorgeven dat er ook met spoed een ladderwagen moet komen, dan duurt het helemaal niet heel lang, die horen met een A1 melding allebei binnen 15 min. ter plaatse te zijn. Als je eerst een ambu laat komen en dan pas een keer bedenkt dat je ook een ladderwagen nodig hebt dan ben je dus gewoon niet zo bijdehand...
pi_157178032
Ik weet niet hoeveel (aanstaande) moeders van jullie studeren (ik heb wel eens wat frustraties gelezen over gebrek aan verlof en starheid van de opleiding), maar je staat dan niet alleen:
http://www.dub.uu.nl/arti(...)egen-rechtszaak.html
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Professioneel gifmenger.
pi_157178034
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:37 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hier begonnen ze er 3 weken terug al over. En ik al "huh? Wat voor controle?" :o
'T was protocol om dat vast te bespreken :') , stom protocol, de meeste vrouwen zullen er geen gebruik van maken lijkt me.

Goedemorgen trouwens! Mijn baby zit nog. Best goed geslapen ook, maar door verjaardagsvisite gister had ik mijn middagdutje gemist en was ik doodmoe ook.

Ik maak me alleen wat ongerust om baby, hij houdt zich nogal rustig vannacht en vanochtend. Ik heb 'm vannacht 1 keer gevoeld en sinds ik ben opgestaan nog helemaal niet :{ . Hoe lang kan je 't aanzien voor je belt?
Bellen als je ej zorgen maakt :)
Jij bent de enige die jouw baby voelt en je bent de enige die weet of het wel of niet afwijkt van wat normaal is voor jouw baby. Je arts en verloskundige vertrouwen volledig op jouw waarneming, als zij het niet weten kunnen ze ook niets voor je doen :* :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')