abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157168630
3 november: silliegirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85 (jongen)
31 december: sethiwe

2016

1 januari: hetzusjevan (meisje)
4 januari: Xanteh (jongen)
22 januari: Myrr (jongen)

14 februari: Frummeltje86 (meisje)
19 februari: Sicilia (jongen)

1 maart: L0t.. (meisje)
1 maart: Appelientje (meisje)
3 maart: LadyBlack (jongen)
4 maart: Dot. (meisje)
14 maart: Razztwizzle (jongen)
20 maart: onomatopee (meisje)
23 maart: Lamb29 (jongen)

12 april: Leonietje83

4 mei: Dodoria
7 mei: Dyre
15 mei: elamanilo
23 mei: Piekie81

5 juni: Kiwisoep
15 juni: Svane
18 juni: kniftyhooker

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote :)
pi_157168878
Oh ik heb trouwens een boekje gekregen van m'n nichtje, A paper Time capsule; Letters to my Baby.

Echt heel leuk. O+
  donderdag 29 oktober 2015 @ 08:25:23 #3
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157177163
Voor wie verkouden is en toch liever neusspray zonder xylometazoline gebruikt. Heb gisteren Cinuforce neusspray gehaald van A. Vogel; een zoutoplossing met menthol. Zoutoplossing deed nooit zoveel maar dit spul kreeg mijn dichte neusgat open _O_ En je mag het gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap, tot dertig dagen aaneengesloten zelfs!

Deze dus: http://www.avogel.nl/webw(...)rce_mentholspray.php

Nee heb geen aandelen }:| Maar ben zelf heel blij dat ik iets heb gevonden dat wel werkt, vooral omdat ik niet zo goed tegen neusspray met xylometazoline kan.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_157177267
Goede tip Chanty, ga ik misschien nog wel nodig hebben.

Hier is vriend ziek. Hij heeft echt een zware griep en had best hoge koorts vannacht. Lag zo hard te trillen dat het bed gewoon meebewoog... ikzelf voel me inmiddels ook niet meer zo lekker, maar ben nu wel op weg naar mijn werk. En ik heb ineens ook pijn in mijn onderbuik, waar ik me dan meteen weer zorgen om maak... Het is een stekende pijn net boven mijn schaambeen, kan dat komen doordat mijn baarmoeder nu net boven mijn schaambeen uit zou moeten komen? Of zou het een stiekeme blaasontsteking kunnen zijn? Ik heb verder geen symptomen van blaasontsteking, dus dat lijkt me zo raar...
pi_157177637
Goeie tip Chanty :) ik ga hem in mn tip-lijst doen :P

Luna het kan goed groeipijn zijn hoor, maar als je gevoelig bent voor blaasontsteking kan het ook geen kwaad om even een potje urine naar de huisarts te brengen. Kleine moeite zeg maar :) Beterschap voor je vriend. Hier eentje die terminaal verkouden is :') dat zit dan zo kreunend en snotterend op de bank zeg maar :D ik kan er niets aan doen, hij zal zich vast heel erg beroerd enzo voelen maar ik moet er altijd wel erg om lachen :@

Net weer een sticker van de verloskundige gekregen. Hoezee. En gezemel over een serotiniteitscontrole in het ziekenhuis :') Ja kom dan en dan maar op controle dan kun je die vrijdag naar het ZH dan ben je 41+3. ik> nou vrijdag is voor mij niet handig (kinderen, geen auto etc), maandag is vroeg zat, dan ben ik 41+6. "ja maar je MOET met 41+3"
ORLY :') wil je daar echt nú al herrie over gaan maken bij 39 weken ja? :') puhlease.
:)
pi_157177640
mwhehe smiley overkill >:O
pi_157177677
Oh oh oh wat ben jij een lastige client om in je praktijk te hebben ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157177696
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:17 schreef Estrys het volgende:
Oh oh oh wat ben jij een lastige client om in je praktijk te hebben ;)
:7 goed hè :s)

Nee maar serieus... laat het gaan joh... Zij beet zich vast dus ik heb zelf maar gezegd van och we zien wel. Ik zie niet waarom je er nu al bij 39 weken een punt van moet maken. Kans dat ik überhaupt zo ver kom is vrij klein, wie dan leeft... dat gemuts.
pi_157177717
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee maar serieus... laat het gaan joh... Zij beet zich vast dus ik heb zelf maar gezegd van och we zien wel. Ik zie niet waarom je er nu al bij 39 weken een punt van moet maken. Kans dat ik überhaupt zo ver kom is vrij klein, wie dan leeft... dat gemuts.
Precies, ga nou maar gewoon bevallen van het weekend jij. We missen je bij de baby's :Y
pi_157177744
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:20 schreef Estrys het volgende:

[..]

Precies, ga nou maar gewoon bevallen van het weekend jij. We missen je bij de baby's :Y
B. vond zaterdag wel een mooie dag :Y en Wup ging ook voor halloween :D
ik heb nog steeds geen flauw idee :')
pi_157177770
Ik denk binnen nu en twee weken :+
pi_157177813
Mignonne :') lekker voorbarig ook. Is dat sowieso niet onhandig voor een ziekenhuis, als iedereen bij 39 weken al zo'n afspraak maakt?

Hier werd die afspraak vorige keer met 41 weken pas gemaakt. Voor 41+2. En zelfs die bleek overbodig. :+
pi_157177819
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 20:21 schreef Razztwizzle het volgende:
Dyre wat heerlijk voor jullie O+ lekker genieten nu!

Hier ook heel erg 'dat komt allemaal wel', maar ook uit zelfbehoud. Als alles straks hopelijk goed is ga ik los :7 .

Ik had trouwens nog mooie echo foto's van gisteren, maar weet van de helft niet wat het is :D :') . Iemand hier met een geoefend oog? Vooral de eerste twee van 2, de eerste van 3 en de tweede van 4, géén idee!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik een gokje zou mogen wagen zou ik denken dat de foto's bij nr twee de placenta (die 'wolk') en de navelstreng die het buikje ingaat (onderaan op de foto)
Foto drie gok ik een dwarsdoorsnede van de buik en de onbekende foto uit serie vier is het geslacht van onderaf.
(# mijn ervaring beperkt zich tot de echo's bij mijn drie kids en proefkonijn spelen voor de echoopleiding, dus geen garantie en zulks ;)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 09:31:56 #14
52229 Chanty
pi_157177879
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:15 schreef mignonne het volgende:
Goeie tip Chanty :) ik ga hem in mn tip-lijst doen :P

Luna het kan goed groeipijn zijn hoor, maar als je gevoelig bent voor blaasontsteking kan het ook geen kwaad om even een potje urine naar de huisarts te brengen. Kleine moeite zeg maar :) Beterschap voor je vriend. Hier eentje die terminaal verkouden is :') dat zit dan zo kreunend en snotterend op de bank zeg maar :D ik kan er niets aan doen, hij zal zich vast heel erg beroerd enzo voelen maar ik moet er altijd wel erg om lachen :@

Net weer een sticker van de verloskundige gekregen. Hoezee. En gezemel over een serotiniteitscontrole in het ziekenhuis :') Ja kom dan en dan maar op controle dan kun je die vrijdag naar het ZH dan ben je 41+3. ik> nou vrijdag is voor mij niet handig (kinderen, geen auto etc), maandag is vroeg zat, dan ben ik 41+6. "ja maar je MOET met 41+3"
ORLY :') wil je daar echt nú al herrie over gaan maken bij 39 weken ja? :') puhlease.
Terminaal verkouden _O- Mannen :')

Fijn dat alles goed is verder *O* En jou kennende kunnen ze hoog en laag springen :P
pi_157177889
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:25 schreef Estrys het volgende:
Ik denk binnen nu en twee weken :+
Ghehehe O+ ik ga mee met je gok. En iedere dag dat het langer duurt, gaat de kans omhoog dat het gebeurt *O* woehoe!!

@Svane ja joh, het ging niet eens om een afspraak in het ZH! Die nemen dat (terecht!) helemaal nog niet aan nu. Ik maak mijn afspraken vooruit omdat de praktijk vrij druk is en anders als ik per week afspraken maak dan kan ik alleen nog op een rottijdstip en een rotlocatie. Denk andere kant van het dorp om half vijf met twee hongerige kleuters ofzo. Maar dat was dus voor haar aanleiding om er alvast over te beginnen oO<
Ik zie het dan wel allemaal. Als we 41 weken zijn dan wil ik best nog een keer die discussie aangaan maar niet nu.
pi_157177894
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:31 schreef Chanty het volgende:

[..]

Terminaal verkouden _O- Mannen :')

Fijn dat alles goed is verder *O* En jou kennende kunnen ze hoog en laag springen :P
Knappe jongen die me verplaatst als ik niet wil hoor :+
pi_157177910
Ik vind een Halloweenbaby ook wel leuk mignonne O+ Voor je andere hummels misschien wat minder ;) Hier hebben ze bedacht dat ik maar op 11/11 ga bevallen, dan is het nieuwe maan én da's ook leuk voor carnaval haha

Wel een sticker van de VK! Alles was perfect in orde. Uiteraard moest er op de valreep nog wel even een opmerking gemaakt worden over mijn BMI en het wonen op de eerste verdieping. En dat werd bijna ruzie :')

We hebben bewust deze overweging gemaakt, naar de risico's gekeken en een bewuste keuze gemaakt om thuis te bevallen
- Okee maar als er wat gebeurt dan moet de brandweer komen en je uit huis takelen en dat duurt heel lang
Ja, daar zijn we ons goed van bewust. We hebben alle risico's bewust en serieus overwogen en hebben toch gekozen om thuis te bevallen.
- Okee, maar als er wat gebeurt dan moet de brandweer komen en je uit huis takelen en dat duurt heel lang en het risico op complicaties is met jouw BMI wel veel groter
OK, dat begrijp ik. We hebben alles zorgvuldig overwogen en ervoor gekozen om thuis te bevallen
- Okee, maar als er wat..
Vriend (als grapje): DAN TIL IK HAAR WEL
- heel serieus antwoord over een vrouw met weeeën is niet te verplaatsen en blabla

:( :( :( Ik bleef heel kalm hoor, maar van binnen.. oei oei o|O
pi_157177913
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ghehehe O+ ik ga mee met je gok. En iedere dag dat het langer duurt, gaat de kans omhoog dat het gebeurt *O* woehoe!!

@Svane ja joh, het ging niet eens om een afspraak in het ZH! Die nemen dat (terecht!) helemaal nog niet aan nu. Ik maak mijn afspraken vooruit omdat de praktijk vrij druk is en anders als ik per week afspraken maak dan kan ik alleen nog op een rottijdstip en een rotlocatie. Denk andere kant van het dorp om half vijf met twee hongerige kleuters ofzo. Maar dat was dus voor haar aanleiding om er alvast over te beginnen oO<
Ik zie het dan wel allemaal. Als we 41 weken zijn dan wil ik best nog een keer die discussie aangaan maar niet nu.
Maak anders vast ook even de afspraak welke VK op welke dag het kraambed komt afsluiten! Heb je het vast staan! *O*
pi_157177920
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:27 schreef Svane het volgende:
Mignonne :') lekker voorbarig ook. Is dat sowieso niet onhandig voor een ziekenhuis, als iedereen bij 39 weken al zo'n afspraak maakt?

Hier werd die afspraak vorige keer met 41 weken pas gemaakt. Voor 41+2. En zelfs die bleek overbodig. :+
Dat idd ook ja!

Bij de tweede kwam die controle ter sprake bij 41.1 ofzo, en dan mocht ik kiezen voor de vrijdag (41.3) of maandag, 41.6. Ik vond het wel fijn voor het weekend te weten waar ik aan toe was, dus voor vrijdag gekozen.
Maar ze lieten wel alles aan mij over.
pi_157177925
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:34 schreef Svane het volgende:

[..]

Maak anders vast ook even de afspraak welke VK op welke dag het kraambed komt afsluiten! Heb je het vast staan! *O*
Hahaha ja dat zal me dan weer roesten, dan komen ze naar mij toe :P
pi_157177947
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hier begonnen ze er 3 weken terug al over. En ik al "huh? Wat voor controle?" :o
'T was protocol om dat vast te bespreken :') , stom protocol, de meeste vrouwen zullen er geen gebruik van maken lijkt me.

Goedemorgen trouwens! Mijn baby zit nog. Best goed geslapen ook, maar door verjaardagsvisite gister had ik mijn middagdutje gemist en was ik doodmoe ook.

Ik maak me alleen wat ongerust om baby, hij houdt zich nogal rustig vannacht en vanochtend. Ik heb 'm vannacht 1 keer gevoeld en sinds ik ben opgestaan nog helemaal niet :{ . Hoe lang kan je 't aanzien voor je belt?
  donderdag 29 oktober 2015 @ 09:40:34 #22
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157177995
Tot je het je begint af te vragen ;) Anders gewoon bellen :Y

Bloesem jemig zeg dan zou ik ook gaan borrelen van binnen :X Hoe vaak kun je zeggen dat je bewúst je keuze hebt gemaakt?!

Mignonne, wauw, ze denken iig wel goed met je mee zeg maar :')
pi_157177997
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:34 schreef Bloesem. het volgende:
Ik vind een Halloweenbaby ook wel leuk mignonne O+ Voor je andere hummels misschien wat minder ;) Hier hebben ze bedacht dat ik maar op 11/11 ga bevallen, dan is het nieuwe maan én da's ook leuk voor carnaval haha

Wel een sticker van de VK! Alles was perfect in orde. Uiteraard moest er op de valreep nog wel even een opmerking gemaakt worden over mijn BMI en het wonen op de eerste verdieping. En dat werd bijna ruzie :')

We hebben bewust deze overweging gemaakt, naar de risico's gekeken en een bewuste keuze gemaakt om thuis te bevallen
- Okee maar als er wat gebeurt dan moet de brandweer komen en je uit huis takelen en dat duurt heel lang
Ja, daar zijn we ons goed van bewust. We hebben alle risico's bewust en serieus overwogen en hebben toch gekozen om thuis te bevallen.
- Okee, maar als er wat gebeurt dan moet de brandweer komen en je uit huis takelen en dat duurt heel lang en het risico op complicaties is met jouw BMI wel veel groter
OK, dat begrijp ik. We hebben alles zorgvuldig overwogen en ervoor gekozen om thuis te bevallen
- Okee, maar als er wat..
Vriend (als grapje): DAN TIL IK HAAR WEL
- heel serieus antwoord over een vrouw met weeeën is niet te verplaatsen en blabla

:( :( :( Ik bleef heel kalm hoor, maar van binnen.. oei oei o|O
_O- :D

En die laatste opmerking is onzin.
Dr is zo'n complicatie hè, schouderdystocie, dan is het hoofd van de baby al geboren en het lijf zit binnenin vast. 1 van de dingen die je dan doet is de vrouw van liggend op de rug verplaatsen naar een positie dat ze op handen en knieën zit.
Iedere vrouw die ooit bevallen is denkt dan van jaaaaa dat lukt me echt niet.
Weet je hoe lang het duurt om iemand in die positie te krijgen? :D ongeveer een seconde. Op een 1 persoonsbed nog wel. Het is echt onzin dat iemand niet meer te verplaatsen is. Hetzelfde geldt voor vrouwen die iets ruimer beginnen te vloeien in een thuissituatie. Ik ga daar niet naast staan wachten tot zo iemand boven een liter zit en in shock raakt voordat k een keer actie ga ondernemen. Als ik zie dat je vrij snel richting de 500 cc gaat dan vraag ik je om alvast zelf de trap af te lopen naar beneden bijvoorbeeld en dan is er niets aan de hand. De meeste vrouwen zijn met een liter ook nog prima in staat om een trap af te lopen.

bovendien moet je vk gewoon aan de meldkamer doorgeven dat er ook met spoed een ladderwagen moet komen, dan duurt het helemaal niet heel lang, die horen met een A1 melding allebei binnen 15 min. ter plaatse te zijn. Als je eerst een ambu laat komen en dan pas een keer bedenkt dat je ook een ladderwagen nodig hebt dan ben je dus gewoon niet zo bijdehand...
pi_157178032
Ik weet niet hoeveel (aanstaande) moeders van jullie studeren (ik heb wel eens wat frustraties gelezen over gebrek aan verlof en starheid van de opleiding), maar je staat dan niet alleen:
http://www.dub.uu.nl/arti(...)egen-rechtszaak.html
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Professioneel gifmenger.
pi_157178034
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:37 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hier begonnen ze er 3 weken terug al over. En ik al "huh? Wat voor controle?" :o
'T was protocol om dat vast te bespreken :') , stom protocol, de meeste vrouwen zullen er geen gebruik van maken lijkt me.

Goedemorgen trouwens! Mijn baby zit nog. Best goed geslapen ook, maar door verjaardagsvisite gister had ik mijn middagdutje gemist en was ik doodmoe ook.

Ik maak me alleen wat ongerust om baby, hij houdt zich nogal rustig vannacht en vanochtend. Ik heb 'm vannacht 1 keer gevoeld en sinds ik ben opgestaan nog helemaal niet :{ . Hoe lang kan je 't aanzien voor je belt?
Bellen als je ej zorgen maakt :)
Jij bent de enige die jouw baby voelt en je bent de enige die weet of het wel of niet afwijkt van wat normaal is voor jouw baby. Je arts en verloskundige vertrouwen volledig op jouw waarneming, als zij het niet weten kunnen ze ook niets voor je doen :* :)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 09:44:14 #26
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157178048
En hier blijft de energie maar uit, vind t zo lastig :{ Heb wat boodschapjes gedaan en nu ben ik echt slap en uitgeteld.

Kan me dat echt van de vorige keer niet herinneren, dus ik hoop maar wel dat t nog wat gaat wennen ofzo, anders ga ik dit keer niet fluitend door tot 42 weken :X

Oh en elke keer bij inspanning (en dus diepere ademteugen) gaat mn hart overslaan, dus volgende week bij de vk maar even melden. Herkenbaar voor iemand?
pi_157178128
oh ja allebei herkenbaar LB :Y
Bij A. kwam die energie nooit, helaas. Alsof er een soort zware deken over je heen ligt. Ik voelde me verder prima hoor, mentaal, maar gewoon dat gevoel alsof ik mezelf echt vooruit moest slepen terwijl ik met mn voeten in de modder stond. Heel naar vond ik dat.
Bij E. was ik er fysiek slechter aan toe maar had k wat minder last van die enorme vermoeidheid en nu valt het ook mee. Maar die vermoeidheid vond ik echt killing.

En mja hartkloppingen, an sich normaal, ik herken het idd wel van inspanning. Je lijf pompt meer bloed rond en verslikt zich soms een beetje als het hart moet werken denk ik dan altijd maar. Maar het kan geen kwaad om het aan te geven.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 09:54:26 #28
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157178198
Nouja ik ben nogal lui aangelegd dus ik geef mezelf algauw op de kop dat ik dus een te slechte conditie heb, maar dit is zelfs voor mij slappe hap :')

Gelukkig heb ik geen kind dat met mij rondjes wil rennen ofzo 8-) Die vindt rustig tempo priiiiima.
pi_157178231
Ja fijn. Ik sta met m'n telefoon in m'n hand om 't ziekenhuis te bellen, begint meneer te draaikonten in m'n buik. Hij doet het erom hoor :') .

Hartkloppingen; hier ook, zeker na een trap oplopen. De hele zwangerschap al. Was normaal zei de gyn. Maar dat is misschien iets anders dan overslaan?

Nieuwe kwaal: Ik borrel nu als ik diep inadem. Volgens mij ligt mn maag een beetje verdrukt en wordt die geschut als ik ademhaal. Als ik wat gedronken heb hoor ik het klotsen. Haha!
pi_157178246
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:54 schreef LadyBlack het volgende:
Nouja ik ben nogal lui aangelegd dus ik geef mezelf algauw op de kop dat ik dus een te slechte conditie heb, maar dit is zelfs voor mij slappe hap :')

Gelukkig heb ik geen kind dat met mij rondjes wil rennen ofzo 8-) Die vindt rustig tempo priiiiima.
mazzelaar :D Dat is idd een geluk haha
Ik loop ook maar 1 x pd tussendoor naar zolder hoor. Als ik daarna nog iets vergeten ben dan is het jammer dan :P
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:02:50 #31
52229 Chanty
pi_157178339
Bloesem jemig :') 1 keer is ook wel genoeg, lekker constructief zo...

Sillie gewoon bellen hoor!

Ik ben weer heel productief op het werk :') Ik heb maar even de website van het nieuwe geboortecentrum van Haga bekeken. Las iets over eigen kraamsuites, (waar je alleen ligt) mocht je nog zorg nodig hebben na de bevalling, dus dat klinkt goed *) Iemand al ervaring daar in dat nieuwe centrum?
pi_157178356
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:02 schreef Chanty het volgende:
Bloesem jemig :') 1 keer is ook wel genoeg, lekker constructief zo...

Sillie gewoon bellen hoor!

Ik ben weer heel productief op het werk :') Ik heb maar even de website van het nieuwe geboortecentrum van Haga bekeken. Las iets over eigen kraamsuites, (waar je alleen ligt) mocht je nog zorg nodig hebben na de bevalling, dus dat klinkt goed *) Iemand al ervaring daar in dat nieuwe centrum?
mariposas heeft ervaring :Y van Kwak weet k niet zeker of ze nog in t oude of al in t nieuwe is bevallen.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:05:22 #33
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157178394
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:03 schreef mignonne het volgende:

[..]

mariposas heeft ervaring :Y van Kwak weet k niet zeker of ze nog in t oude of al in t nieuwe is bevallen.
Oud volgensmij!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:07:36 #34
52229 Chanty
pi_157178434
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:03 schreef mignonne het volgende:

[..]

Kwak meende ik dat die nog in het oude deel is bevallen net als ik, verhuizing was volgens de site in april dit jaar.

Ben vooral benieuwd naar het 'moeten blijven deel', bevalling zelf geloof ik allemaal wel, dat was vorige keer prima. Zal mariposas eens dmen dan.

Lijkt/ voelt nog wat vroeg om daar nu al mee bezig te zijn :') Maar ik moet na de intake waarschijnlijk al snel naar de gyn omdat ik een medische indicatie heb }:| Dus moet toch even uitzoeken waar ik wil gaan bevallen.
pi_157178444
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:40 schreef mignonne het volgende:

[..]

_O- :D

En die laatste opmerking is onzin.
Dr is zo'n complicatie hè, schouderdystocie, dan is het hoofd van de baby al geboren en het lijf zit binnenin vast. 1 van de dingen die je dan doet is de vrouw van liggend op de rug verplaatsen naar een positie dat ze op handen en knieën zit.
Iedere vrouw die ooit bevallen is denkt dan van jaaaaa dat lukt me echt niet.
Weet je hoe lang het duurt om iemand in die positie te krijgen? :D ongeveer een seconde. Op een 1 persoonsbed nog wel. Het is echt onzin dat iemand niet meer te verplaatsen is. Hetzelfde geldt voor vrouwen die iets ruimer beginnen te vloeien in een thuissituatie. Ik ga daar niet naast staan wachten tot zo iemand boven een liter zit en in shock raakt voordat k een keer actie ga ondernemen. Als ik zie dat je vrij snel richting de 500 cc gaat dan vraag ik je om alvast zelf de trap af te lopen naar beneden bijvoorbeeld en dan is er niets aan de hand. De meeste vrouwen zijn met een liter ook nog prima in staat om een trap af te lopen.

bovendien moet je vk gewoon aan de meldkamer doorgeven dat er ook met spoed een ladderwagen moet komen, dan duurt het helemaal niet heel lang, die horen met een A1 melding allebei binnen 15 min. ter plaatse te zijn. Als je eerst een ambu laat komen en dan pas een keer bedenkt dat je ook een ladderwagen nodig hebt dan ben je dus gewoon niet zo bijdehand...
Kijk, dit is het beetje vertrouwen dat je wilt krijgen :) maar oh my god de manier waarop zij dat deed :X Ze doet de komende 4 weken geen bevallingen, dus ik ga niet overtijd ok? :Y
(Oh en nog even voor de beeldvorming: m'n lief is een heeeule grote American footballer die me nog elke dag met liefde opvangt / meeneemt op z'n rug / over zn schouder gooit O+ Dus ik maak me geen zorgen haha)

LB, hartkloppingen had ik in 't begin heel erg en nu tegen 't einde weer steeds meer! M'n lichaam moet 'n beetje wennen aan t bloedvolume geloof ik haha. En die vermoeidheid, tsja, die is halverwege heel even over geweest maar de rest van de tijd toch wel aanwezig :X
pi_157178593
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:07 schreef Chanty het volgende:

[..]

Kwak meende ik dat die nog in het oude deel is bevallen net als ik, verhuizing was volgens de site in april dit jaar.

Ben vooral benieuwd naar het 'moeten blijven deel', bevalling zelf geloof ik allemaal wel, dat was vorige keer prima. Zal mariposas eens dmen dan.

Lijkt/ voelt nog wat vroeg om daar nu al mee bezig te zijn :') Maar ik moet na de intake waarschijnlijk al snel naar de gyn omdat ik een medische indicatie heb }:| Dus moet toch even uitzoeken waar ik wil gaan bevallen.
Huh? Jouw medische indicatie is toch de keizersnede? Dan hoef je nog niet naar de gyn hoor. Pas bij een week of 36 is gebruikelijk.
Of bedoel je medische indicatie vanwege je tweeling? :+

Als je in het haga wilt bevallen moet je even informeren hoe het zit met aspirine (En voor jezelf nagaan hoe je daar in staat!!). Ze zijn daar bezig met een onderzoek waarbij ze alle zwangeren vanaf begin (laag gedoseerde) aspirine geven. Doel is om de invloed op ontstaan van hoge bloeddruk en zw.schapsvergiftiging te voorkomen. Nu heb jij dat bij je eerste niet gehad en is de kans dat je het ineens bij je tweede wel krijgt echt nihil, maar goed, dan weet je t alvast :) Niet elke praktijk werkt daar aan mee overigens.
pi_157178599
Mijn man heeft 't op z'n heupen. Vluchttas moet ineens op een andere locatie en de maxi cosi in de auto moet nog 10x geoefend "want ik weet niet meer hoe dat moet!" :X

Nu rent 'ie hier rond met een checklist om te kijken of ik echt wel alles in de vluchttas heb gestopt :') 8)7 .
pi_157178617
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:18 schreef silliegirl het volgende:
Mijn man heeft 't op z'n heupen. Vluchttas moet ineens op een andere locatie en de maxi cosi in de auto moet nog 10x geoefend "want ik weet niet meer hoe dat moet!" :X

Nu rent 'ie hier rond met een checklist om te kijken of ik echt wel alles in de vluchttas heb gestopt :') 8)7 .
:D heb je je vluchttas niet in de auto staan dan?
pi_157178652
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D heb je je vluchttas niet in de auto staan dan?
Dat stond 'ie, maar dat vind man ineens niet goed. Want, we hebben 2 auto's en stel nu dat 1 van ons weg is met de ene auto en ik met de andere auto weggebracht moet worden door iemand anders. Dan heb ik mijn tas niet!
Dus man wil nu dat ik die tas ten alle tijde meeneem in de auto waarin ik op dat moment zit :') .
Dat wordt dus een hoop gesleep met die tas. _O-
pi_157178688
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:21 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat stond 'ie, maar dat vind man ineens niet goed. Want, we hebben 2 auto's en stel nu dat 1 van ons weg is met de ene auto en ik met de andere auto weggebracht moet worden door iemand anders. Dan heb ik mijn tas niet!
Dus man wil nu dat ik die tas ten alle tijde meeneem in de auto waarin ik op dat moment zit :') .
Dat wordt dus een hoop gesleep met die tas. _O-
Oh op zo'n manier. Mja daar zit wat in. Maar in dat geval zou ik die tas gewoon lekker thuis op een centrale plek zetten hoor. Kun je hem pakken als ie nodig is en raakt ie niet ergens kwijt.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:25:40 #41
52229 Chanty
pi_157178692
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

Huh? Jouw medische indicatie is toch de keizersnede? Dan hoef je nog niet naar de gyn hoor. Pas bij een week of 36 is gebruikelijk.
Of bedoel je medische indicatie vanwege je tweeling? :+

Als je in het haga wilt bevallen moet je even informeren hoe het zit met aspirine (En voor jezelf nagaan hoe je daar in staat!!). Ze zijn daar bezig met een onderzoek waarbij ze alle zwangeren vanaf begin (laag gedoseerde) aspirine geven. Doel is om de invloed op ontstaan van hoge bloeddruk en zw.schapsvergiftiging te voorkomen. Nu heb jij dat bij je eerste niet gehad en is de kans dat je het ineens bij je tweede wel krijgt echt nihil, maar goed, dan weet je t alvast :) Niet elke praktijk werkt daar aan mee overigens.
Ja keizersnede. Nee geen tweeling }:|. Ze zeiden bij de VK dat ik wel op korte termijn al een eerste gesprek krijg bij de gyn en daarna word ik t/m 36 weken begeleid door de VK. Zal het morgen met de intake nog eens vragen.

Je bedoelt dat ze de hele zwangerschap je volstouwen met aspirine?? Dat gaat dus niet gebeuren he :') Volgens mij kunnen ze niks in mijn lijf stouwen als ik daar geen toestemming voor geef.
pi_157178737
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:25 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ja keizersnede. Nee geen tweeling }:|. Ze zeiden bij de VK dat ik wel op korte termijn al een eerste gesprek krijg bij de gyn en daarna word ik t/m 36 weken begeleid door de VK. Zal het morgen met de intake nog eens vragen.

Je bedoelt dat ze de hele zwangerschap je volstouwen met aspirine?? Dat gaat dus niet gebeuren he :') Volgens mij kunnen ze niks in mijn lijf stouwen als ik daar geen toestemming voor geef.
Nee klopt hoor, jij hebt de laatste zeg daar in, maar dan weet je er alvast vanaf :) en oh nouja dat eerste gesprek bij de gyn zal niet zo spannend zijn. Meer zodat je alvast in t systeem staat. En zodat je mee kan in het onderzoek :')
pi_157178778
pfoe, mijn man heeft het ook op zijn heupen. Zijn enige zorg momenteel lijkt de indeling van de woonkamer.. want waar komt de box? :') Het liefst had hij em 4 weken geleden al neergezet zodat we diverse opstellingen konden proberen.

Verder is een vluchttas pas vanaf een week of 36 nodig neem ik aan? Wel al het eerste pakje uitgezocht, voor de zekerheid maar een 50 en 56 variant, ondanks dat de baby hoog binnen de curve lag met 30 weken :+
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:34:31 #44
52229 Chanty
pi_157178794
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee klopt hoor, jij hebt de laatste zeg daar in, maar dan weet je er alvast vanaf :) en oh nouja dat eerste gesprek bij de gyn zal niet zo spannend zijn. Meer zodat je alvast in t systeem staat. En zodat je mee kan in het onderzoek :')
nee verwacht ook niks spannends, en als ik me ineens toch bedenk met 35 weken is er ook geen man overboord. Maar toch wel handig als ik er soort van al over heb nagedacht :')
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:39:48 #45
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_157178862
quote:

[..]

Die intake bij de gyn heb ik niet gehad bij Piranha :o. Ik kon met 36wkn gewoon hoppa, rechtstreeks door naar zkh met wat papiertjes in een vlopje. (Ook MI na ks bij Draak)

En over dat blijven, bij een natuurlijke bevalling was dat hier hetzelfde protocol als dat je geen MI had. Dus gewoon snel naar huis als de situatie het toe laat.

Probeer anders voor jezelf op te schrijven welke vragen je allemaal hebt. Hoe klein en onbenullig het ook lijkt, het is fijner als je precies weet waar je aan toe bent.
pi_157178987
Ha, goeie tip voor neusspray lees ik hier! *noteert* Zoutoplossing doet bij mij maar weinig.

Over vermoeidheid: apart dat het zo per zwangerschap kan verschillen! Achteraf gezien ben ik blij dat de eerste 3 maanden in de vakantie vielen voor mij, die zware deken is gelukkig echt afgenomen. Nu heb ik weer vrij veel energie, maar ik merk dat vooral het idee van een groeiend meisje in mijn buik (en daaraan gekoppelde deadlines wb studie) heel veel energie geeft. Fysiek ben ik namelijk wel steeds veel eerder moe dan ik normaal was, zeker op dagen van 9-18 waarop ik continu in de weer ben. Vriend is gelukkig wel zo lief om me steeds op te halen met de auto op zulke dagen, de treinrit is dan echt even teveel..

Sillie, nog gefeliciteerd met je verjaardag! *O* En die mannen.. :D
pi_157179061
Nieuwe Haga geboortecentrum is prachtig! Ruime kamers, mogelijkheid tot badbevalling. Volgens mij vond Mari ze enigszins sfeerloos, ik heb daar zelf geen last van gehad. Over het geboortehotel kan ik je niet vertellen, dat zat vol toen ik net was bevallen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:56:25 #48
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157179143
quote:

[..]

Oh hai. :7

Ik ben wel bevallen in het Geboortecentrum, maar ben niet in het Geboortehotel geweest, waar de kraamsuites zijn.

Er zijn een aantal x per jaar informatiebijeenkomsten. Op zich misschien niet zoveel nuttige info voor jou, want het ging voornamelijk over hoe een bevalling verloopt en wat de pijnbestrijding opties zijn. Maar ik zou als ik jou was een rondleiding vragen, daarover staat ook iets op de website. Je moet dan nl. op de dag dat je langs wilt komen even bellen rond het middaguur, geloof ik. Als je trouwens op YouTube zoekt naar Barbie's bevalling zie je er ook een stukje van, want in 1 van de afleveringen is ze daar langs geweest (en ze heeft er ook gelegen na haar keizersnede).

Maar je moet even navragen of je hier zeker weten te recht komt als je (onverwacht) moet blijven, want het zit vaak vol. Vriendin van mij kon daar wel naar toe na haar (geplande) keizersnede.
Ik werd gelukkig niet direct uit de verloskamer getrapt, hoewel ik pas 6 uur na de bevalling werd ontslagen, beval-bed werd na de bevalling omgewisseld voor een normaal bed.

Sfeerloos waren de kamers wel, maar dat boeide me uiteindelijk niet. En achteraf gezien ben ik erg blij dat ik er bevallen ben, gezien het feit dat ik medisch werd (1 seconde omdraaien duurde trouwens denk ik wel 5 seconden, aangezien ik niet snapte wat de bedoeling was en niet echt meewerkte :') ) en de reanimatietafel gebruikt is.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_157179150
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

Oh op zo'n manier. Mja daar zit wat in. Maar in dat geval zou ik die tas gewoon lekker thuis op een centrale plek zetten hoor. Kun je hem pakken als ie nodig is en raakt ie niet ergens kwijt.
Dat staat 'ie nu ook. En als ik "verder" van huis moet dan de lokale supermarkt gooi ik 'm wel in de kofferbak. Vriend heeft nog dextro's in de tas gegooid "want die staan op de lijst!!" . :')

Box staat hier al op, wonder boven wonder past 'ie echt precies op de plek die ik in gedachten had. En dat zonder nameten _O- .
Wiegje staat klaar op onze slaapkamer O+
Ik moet alleen de wipstoel nog in elkaar zetten, van het weekend maar is voor gaan zitten.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 11:00:09 #50
52229 Chanty
pi_157179222
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:39 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Die intake bij de gyn heb ik niet gehad bij Piranha :o. Ik kon met 36wkn gewoon hoppa, rechtstreeks door naar zkh met wat papiertjes in een vlopje. (Ook MI na ks bij Draak)

En over dat blijven, bij een natuurlijke bevalling was dat hier hetzelfde protocol als dat je geen MI had. Dus gewoon snel naar huis als de situatie het toe laat.

Probeer anders voor jezelf op te schrijven welke vragen je allemaal hebt. Hoe klein en onbenullig het ook lijkt, het is fijner als je precies weet waar je aan toe bent.
Mijn streven is ook om mijn kind gewoon te werpen en weer het ZH uit te lopen. Maar er is gewoon een kans dat het weer eindigt in een KS en ik vond met name het verblijf met 2/3 andere vrouwen en baby's op 1 kamer kut. Ook omdat mijn man rond 8 uur weg moest (in de praktijk werd dat wel 9 uur maar toch. Eigenlijk is dat voor mij het belangrijkste, een eigen kamer ook als je om medische redenen moet blijven. Heb verder namelijk het volste vertrouwen in de artsen daar, niks over te klagen gehad tijdens de bevalling. De twee dagen erna ook niet op 1 chaggie verpleegkundige na. En ik weet nu dat de borstvoedingbegeleiding beter kon, maar daar ben ik nu wel zelfverzekerder en mondiger is dus wat dat aangaat red ik me wel :)

quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:50 schreef Krisvc het volgende:
Nieuwe Haga geboortecentrum is prachtig! Ruime kamers, mogelijkheid tot badbevalling. Volgens mij vond Mari ze enigszins sfeerloos, ik heb daar zelf geen last van gehad. Over het geboortehotel kan ik je niet vertellen, dat zat vol toen ik net was bevallen.
Badbevalling lijkt me nog steeds fantastisch maar dat mag ik denk ik sowieso niet ;( tzt eens informeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')