quote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:17 schreef Estrys het volgende:
Oh oh oh wat ben jij een lastige client om in je praktijk te hebben
Precies, ga nou maar gewoon bevallen van het weekend jij. We missen je bij de baby'squote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:19 schreef mignonne het volgende:
[..]goed hè
Nee maar serieus... laat het gaan joh... Zij beet zich vast dus ik heb zelf maar gezegd van och we zien wel. Ik zie niet waarom je er nu al bij 39 weken een punt van moet maken. Kans dat ik überhaupt zo ver kom is vrij klein, wie dan leeft... dat gemuts.
B. vond zaterdag wel een mooie dagquote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:20 schreef Estrys het volgende:
[..]
Precies, ga nou maar gewoon bevallen van het weekend jij. We missen je bij de baby's
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:21 schreef Razztwizzle het volgende:
Dyre wat heerlijk voor jullielekker genieten nu!
Hier ook heel erg 'dat komt allemaal wel', maar ook uit zelfbehoud. Als alles straks hopelijk goed is ga ik los.
Ik had trouwens nog mooie echo foto's van gisteren, maar weet van de helft niet wat het is![]()
. Iemand hier met een geoefend oog? Vooral de eerste twee van 2, de eerste van 3 en de tweede van 4, géén idee!
Als ik een gokje zou mogen wagen zou ik denken dat de foto's bij nr twee de placenta (die 'wolk') en de navelstreng die het buikje ingaat (onderaan op de foto)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto drie gok ik een dwarsdoorsnede van de buik en de onbekende foto uit serie vier is het geslacht van onderaf.
(# mijn ervaring beperkt zich tot de echo's bij mijn drie kids en proefkonijn spelen voor de echoopleiding, dus geen garantie en zulks![]()
Terminaal verkoudenquote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:15 schreef mignonne het volgende:
Goeie tip Chantyik ga hem in mn tip-lijst doen
![]()
Luna het kan goed groeipijn zijn hoor, maar als je gevoelig bent voor blaasontsteking kan het ook geen kwaad om even een potje urine naar de huisarts te brengen. Kleine moeite zeg maarBeterschap voor je vriend. Hier eentje die terminaal verkouden is
dat zit dan zo kreunend en snotterend op de bank zeg maar
ik kan er niets aan doen, hij zal zich vast heel erg beroerd enzo voelen maar ik moet er altijd wel erg om lachen
![]()
Net weer een sticker van de verloskundige gekregen. Hoezee. En gezemel over een serotiniteitscontrole in het ziekenhuisJa kom dan en dan maar op controle dan kun je die vrijdag naar het ZH dan ben je 41+3. ik> nou vrijdag is voor mij niet handig (kinderen, geen auto etc), maandag is vroeg zat, dan ben ik 41+6. "ja maar je MOET met 41+3"
ORLYwil je daar echt nú al herrie over gaan maken bij 39 weken ja?
puhlease.
Ghehehequote:
Knappe jongen die me verplaatst als ik niet wil hoorquote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:31 schreef Chanty het volgende:
[..]
Terminaal verkoudenMannen
Fijn dat alles goed is verderEn jou kennende kunnen ze hoog en laag springen
Maak anders vast ook even de afspraak welke VK op welke dag het kraambed komt afsluiten! Heb je het vast staan!quote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
Gheheheik ga mee met je gok. En iedere dag dat het langer duurt, gaat de kans omhoog dat het gebeurt
woehoe!!
@Svane ja joh, het ging niet eens om een afspraak in het ZH! Die nemen dat (terecht!) helemaal nog niet aan nu. Ik maak mijn afspraken vooruit omdat de praktijk vrij druk is en anders als ik per week afspraken maak dan kan ik alleen nog op een rottijdstip en een rotlocatie. Denk andere kant van het dorp om half vijf met twee hongerige kleuters ofzo. Maar dat was dus voor haar aanleiding om er alvast over te beginnen![]()
Ik zie het dan wel allemaal. Als we 41 weken zijn dan wil ik best nog een keer die discussie aangaan maar niet nu.
Dat idd ook ja!quote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:27 schreef Svane het volgende:
Mignonnelekker voorbarig ook. Is dat sowieso niet onhandig voor een ziekenhuis, als iedereen bij 39 weken al zo'n afspraak maakt?
Hier werd die afspraak vorige keer met 41 weken pas gemaakt. Voor 41+2. En zelfs die bleek overbodig.
Hahaha ja dat zal me dan weer roesten, dan komen ze naar mij toequote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:34 schreef Svane het volgende:
[..]
Maak anders vast ook even de afspraak welke VK op welke dag het kraambed komt afsluiten! Heb je het vast staan!
Hier begonnen ze er 3 weken terug al over. En ik al "huh? Wat voor controle?"quote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:19 schreef mignonne het volgende:
[..]goed hè
Nee maar serieus... laat het gaan joh... Zij beet zich vast dus ik heb zelf maar gezegd van och we zien wel. Ik zie niet waarom je er nu al bij 39 weken een punt van moet maken. Kans dat ik überhaupt zo ver kom is vrij klein, wie dan leeft... dat gemuts.
quote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:34 schreef Bloesem. het volgende:
Ik vind een Halloweenbaby ook wel leuk mignonneVoor je andere hummels misschien wat minder
Hier hebben ze bedacht dat ik maar op 11/11 ga bevallen, dan is het nieuwe maan én da's ook leuk voor carnaval haha
Wel een sticker van de VK! Alles was perfect in orde. Uiteraard moest er op de valreep nog wel even een opmerking gemaakt worden over mijn BMI en het wonen op de eerste verdieping. En dat werd bijna ruzie
We hebben bewust deze overweging gemaakt, naar de risico's gekeken en een bewuste keuze gemaakt om thuis te bevallen
- Okee maar als er wat gebeurt dan moet de brandweer komen en je uit huis takelen en dat duurt heel lang
Ja, daar zijn we ons goed van bewust. We hebben alle risico's bewust en serieus overwogen en hebben toch gekozen om thuis te bevallen.
- Okee, maar als er wat gebeurt dan moet de brandweer komen en je uit huis takelen en dat duurt heel lang en het risico op complicaties is met jouw BMI wel veel groter
OK, dat begrijp ik. We hebben alles zorgvuldig overwogen en ervoor gekozen om thuis te bevallen
- Okee, maar als er wat..
Vriend (als grapje): DAN TIL IK HAAR WEL
- heel serieus antwoord over een vrouw met weeeën is niet te verplaatsen en blabla![]()
![]()
Ik bleef heel kalm hoor, maar van binnen.. oei oei
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Professioneel gifmenger.
Bellen als je ej zorgen maaktquote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:37 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hier begonnen ze er 3 weken terug al over. En ik al "huh? Wat voor controle?"![]()
'T was protocol om dat vast te bespreken, stom protocol, de meeste vrouwen zullen er geen gebruik van maken lijkt me.
Goedemorgen trouwens! Mijn baby zit nog. Best goed geslapen ook, maar door verjaardagsvisite gister had ik mijn middagdutje gemist en was ik doodmoe ook.
Ik maak me alleen wat ongerust om baby, hij houdt zich nogal rustig vannacht en vanochtend. Ik heb 'm vannacht 1 keer gevoeld en sinds ik ben opgestaan nog helemaal niet. Hoe lang kan je 't aanzien voor je belt?
mazzelaarquote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:54 schreef LadyBlack het volgende:
Nouja ik ben nogal lui aangelegd dus ik geef mezelf algauw op de kop dat ik dus een te slechte conditie heb, maar dit is zelfs voor mij slappe hap
Gelukkig heb ik geen kind dat met mij rondjes wil rennen ofzoDie vindt rustig tempo priiiiima.
mariposas heeft ervaringquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:02 schreef Chanty het volgende:
Bloesem jemig1 keer is ook wel genoeg, lekker constructief zo...
Sillie gewoon bellen hoor!
Ik ben weer heel productief op het werkIk heb maar even de website van het nieuwe geboortecentrum van Haga bekeken. Las iets over eigen kraamsuites, (waar je alleen ligt) mocht je nog zorg nodig hebben na de bevalling, dus dat klinkt goed
Iemand al ervaring daar in dat nieuwe centrum?
Oud volgensmij!quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:03 schreef mignonne het volgende:
[..]
mariposas heeft ervaringvan Kwak weet k niet zeker of ze nog in t oude of al in t nieuwe is bevallen.
Kwak meende ik dat die nog in het oude deel is bevallen net als ik, verhuizing was volgens de site in april dit jaar.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:03 schreef mignonne het volgende:
[..]
mariposas heeft ervaringvan Kwak weet k niet zeker of ze nog in t oude of al in t nieuwe is bevallen.
Kijk, dit is het beetje vertrouwen dat je wilt krijgenquote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:40 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
![]()
En die laatste opmerking is onzin.
Dr is zo'n complicatie hè, schouderdystocie, dan is het hoofd van de baby al geboren en het lijf zit binnenin vast. 1 van de dingen die je dan doet is de vrouw van liggend op de rug verplaatsen naar een positie dat ze op handen en knieën zit.
Iedere vrouw die ooit bevallen is denkt dan van jaaaaa dat lukt me echt niet.
Weet je hoe lang het duurt om iemand in die positie te krijgen?ongeveer een seconde. Op een 1 persoonsbed nog wel. Het is echt onzin dat iemand niet meer te verplaatsen is. Hetzelfde geldt voor vrouwen die iets ruimer beginnen te vloeien in een thuissituatie. Ik ga daar niet naast staan wachten tot zo iemand boven een liter zit en in shock raakt voordat k een keer actie ga ondernemen. Als ik zie dat je vrij snel richting de 500 cc gaat dan vraag ik je om alvast zelf de trap af te lopen naar beneden bijvoorbeeld en dan is er niets aan de hand. De meeste vrouwen zijn met een liter ook nog prima in staat om een trap af te lopen.
bovendien moet je vk gewoon aan de meldkamer doorgeven dat er ook met spoed een ladderwagen moet komen, dan duurt het helemaal niet heel lang, die horen met een A1 melding allebei binnen 15 min. ter plaatse te zijn. Als je eerst een ambu laat komen en dan pas een keer bedenkt dat je ook een ladderwagen nodig hebt dan ben je dus gewoon niet zo bijdehand...
Huh? Jouw medische indicatie is toch de keizersnede? Dan hoef je nog niet naar de gyn hoor. Pas bij een week of 36 is gebruikelijk.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:07 schreef Chanty het volgende:
[..]
Kwak meende ik dat die nog in het oude deel is bevallen net als ik, verhuizing was volgens de site in april dit jaar.
Ben vooral benieuwd naar het 'moeten blijven deel', bevalling zelf geloof ik allemaal wel, dat was vorige keer prima. Zal mariposas eens dmen dan.
Lijkt/ voelt nog wat vroeg om daar nu al mee bezig te zijnMaar ik moet na de intake waarschijnlijk al snel naar de gyn omdat ik een medische indicatie heb
Dus moet toch even uitzoeken waar ik wil gaan bevallen.
quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:18 schreef silliegirl het volgende:
Mijn man heeft 't op z'n heupen. Vluchttas moet ineens op een andere locatie en de maxi cosi in de auto moet nog 10x geoefend "want ik weet niet meer hoe dat moet!"![]()
Nu rent 'ie hier rond met een checklist om te kijken of ik echt wel alles in de vluchttas heb gestopt![]()
.
Dat stond 'ie, maar dat vind man ineens niet goed. Want, we hebben 2 auto's en stel nu dat 1 van ons weg is met de ene auto en ik met de andere auto weggebracht moet worden door iemand anders. Dan heb ik mijn tas niet!quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:19 schreef mignonne het volgende:
[..]heb je je vluchttas niet in de auto staan dan?
Oh op zo'n manier. Mja daar zit wat in. Maar in dat geval zou ik die tas gewoon lekker thuis op een centrale plek zetten hoor. Kun je hem pakken als ie nodig is en raakt ie niet ergens kwijt.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:21 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat stond 'ie, maar dat vind man ineens niet goed. Want, we hebben 2 auto's en stel nu dat 1 van ons weg is met de ene auto en ik met de andere auto weggebracht moet worden door iemand anders. Dan heb ik mijn tas niet!
Dus man wil nu dat ik die tas ten alle tijde meeneem in de auto waarin ik op dat moment zit.
Dat wordt dus een hoop gesleep met die tas.![]()
Ja keizersnede. Nee geen tweelingquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
Huh? Jouw medische indicatie is toch de keizersnede? Dan hoef je nog niet naar de gyn hoor. Pas bij een week of 36 is gebruikelijk.
Of bedoel je medische indicatie vanwege je tweeling?![]()
Als je in het haga wilt bevallen moet je even informeren hoe het zit met aspirine (En voor jezelf nagaan hoe je daar in staat!!). Ze zijn daar bezig met een onderzoek waarbij ze alle zwangeren vanaf begin (laag gedoseerde) aspirine geven. Doel is om de invloed op ontstaan van hoge bloeddruk en zw.schapsvergiftiging te voorkomen. Nu heb jij dat bij je eerste niet gehad en is de kans dat je het ineens bij je tweede wel krijgt echt nihil, maar goed, dan weet je t alvastNiet elke praktijk werkt daar aan mee overigens.
Nee klopt hoor, jij hebt de laatste zeg daar in, maar dan weet je er alvast vanafquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:25 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja keizersnede. Nee geen tweeling. Ze zeiden bij de VK dat ik wel op korte termijn al een eerste gesprek krijg bij de gyn en daarna word ik t/m 36 weken begeleid door de VK. Zal het morgen met de intake nog eens vragen.
Je bedoelt dat ze de hele zwangerschap je volstouwen met aspirine?? Dat gaat dus niet gebeuren heVolgens mij kunnen ze niks in mijn lijf stouwen als ik daar geen toestemming voor geef.
nee verwacht ook niks spannends, en als ik me ineens toch bedenk met 35 weken is er ook geen man overboord. Maar toch wel handig als ik er soort van al over heb nagedachtquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee klopt hoor, jij hebt de laatste zeg daar in, maar dan weet je er alvast vanafen oh nouja dat eerste gesprek bij de gyn zal niet zo spannend zijn. Meer zodat je alvast in t systeem staat. En zodat je mee kan in het onderzoek
Die intake bij de gyn heb ik niet gehad bij Piranhaquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:07 schreef Chanty het volgende:
[..]
Kwak meende ik dat die nog in het oude deel is bevallen net als ik, verhuizing was volgens de site in april dit jaar.
Ben vooral benieuwd naar het 'moeten blijven deel', bevalling zelf geloof ik allemaal wel, dat was vorige keer prima. Zal mariposas eens dmen dan.
Lijkt/ voelt nog wat vroeg om daar nu al mee bezig te zijnMaar ik moet na de intake waarschijnlijk al snel naar de gyn omdat ik een medische indicatie heb
Oh hai.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:07 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat staat 'ie nu ook. En als ik "verder" van huis moet dan de lokale supermarkt gooi ik 'm wel in de kofferbak. Vriend heeft nog dextro's in de tas gegooid "want die staan op de lijst!!" .quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oh op zo'n manier. Mja daar zit wat in. Maar in dat geval zou ik die tas gewoon lekker thuis op een centrale plek zetten hoor. Kun je hem pakken als ie nodig is en raakt ie niet ergens kwijt.
Mijn streven is ook om mijn kind gewoon te werpen en weer het ZH uit te lopen. Maar er is gewoon een kans dat het weer eindigt in een KS en ik vond met name het verblijf met 2/3 andere vrouwen en baby's op 1 kamer kut. Ook omdat mijn man rond 8 uur weg moest (in de praktijk werd dat wel 9 uur maar toch. Eigenlijk is dat voor mij het belangrijkste, een eigen kamer ook als je om medische redenen moet blijven. Heb verder namelijk het volste vertrouwen in de artsen daar, niks over te klagen gehad tijdens de bevalling. De twee dagen erna ook niet op 1 chaggie verpleegkundige na. En ik weet nu dat de borstvoedingbegeleiding beter kon, maar daar ben ik nu wel zelfverzekerder en mondiger is dus wat dat aangaat red ik me welquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:39 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Die intake bij de gyn heb ik niet gehad bij Piranha. Ik kon met 36wkn gewoon hoppa, rechtstreeks door naar zkh met wat papiertjes in een vlopje. (Ook MI na ks bij Draak)
En over dat blijven, bij een natuurlijke bevalling was dat hier hetzelfde protocol als dat je geen MI had. Dus gewoon snel naar huis als de situatie het toe laat.
Probeer anders voor jezelf op te schrijven welke vragen je allemaal hebt. Hoe klein en onbenullig het ook lijkt, het is fijner als je precies weet waar je aan toe bent.
Badbevalling lijkt me nog steeds fantastisch maar dat mag ik denk ik sowieso nietquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:50 schreef Krisvc het volgende:
Nieuwe Haga geboortecentrum is prachtig! Ruime kamers, mogelijkheid tot badbevalling. Volgens mij vond Mari ze enigszins sfeerloos, ik heb daar zelf geen last van gehad. Over het geboortehotel kan ik je niet vertellen, dat zat vol toen ik net was bevallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |