30 jaar geleden ging het uitsluitend om geheime liefdes en anonieme liefdesverklaringen. Dus vooral voor degenen die nog geen partner hadden.quote:Op zondag 1 november 2015 03:23 schreef MakkieR het volgende:
Halloween is dan nog tot zo ver, maar eigenlijk vind ik Valentijnsdag nog veel erger. Pesten is al een veelbesproken issue en Valentijnsdag is beslist een aanjager om het pesten te verergeren.
Het hebben of vinden van je liefde geeft je populariteit aan op school, werk of zelfs bij je vrienden.
Valentijnsdag legaliseert dit pesten, dat kan lijden tot zelfmoord als die dag jou bevestigd dat niemand jou leuk vind. Ik vind dat nogal wat en zeker als je weet hoeveel tieners in strijd zijn met hunzelf.
Jezus. Dat zag ik niet zo.quote:Op maandag 2 november 2015 02:29 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
30 jaar geleden ging het uitsluitend om geheime liefdes en anonieme liefdesverklaringen. Dus vooral voor degenen die nog geen partner hadden.
Dus juist voor sociaal zwakkeren die te verlegen waren om op een andere manier hun liefde te betuigen.
Wat overigens ook in het traditionele Sinterklaasfeest een aspect was: de speculaaspop als 'vrijer', Sinterklaas als huwelijksmakelaar, talloze verwijzingen naar vruchtbaarheid en seks... toen het nog niet werd weggezet als 'onschuldig kinderfeest' was Sinterklaas de Hollandse versie van het traditionele Valentijn (naast andere aspecten).
En daar hoort dus ook een Zwarte Piet met een roe bij. Afschaffen dat commerciële kinderfeest en zorgen dat het weer een feest wordt voor jongvolwassenen en pubers, als onderdeel van hun ontwikkeling en speelse zoektocht naar een partner.
die wonen hierquote:
Mooi.quote:Op maandag 2 november 2015 05:13 schreef Shivo het volgende:
Even melden dat de Nederlandse community in Houston, TX, dit jaar Sinterklaas binnenhaalt samen met zijn regenboogpieten. Een uitermate verstandige keuze, aangezien de lokale bevolking niet behept is met een gevoel voor deze traditie en dan ook onmiddelijk de racistische teneur ervan inziet. Met alle gevolgen vandien.
En je denkt echt dat anno 2015 de verlegen trouwe romanticus een kans maakt bij de geëmancipeerde vrouw die alleen oog heeft voor de foute man. Blijf maar lekker verder dromen.quote:Op maandag 2 november 2015 02:29 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
30 jaar geleden ging het uitsluitend om geheime liefdes en anonieme liefdesverklaringen. Dus vooral voor degenen die nog geen partner hadden.
Dus juist voor sociaal zwakkeren die te verlegen waren om op een andere manier hun liefde te betuigen.
Wat overigens ook in het traditionele Sinterklaasfeest een aspect was: de speculaaspop als 'vrijer', Sinterklaas als huwelijksmakelaar, talloze verwijzingen naar vruchtbaarheid en seks... toen het nog niet werd weggezet als 'onschuldig kinderfeest' was Sinterklaas de Hollandse versie van het traditionele Valentijn (naast andere aspecten).
En daar hoort dus ook een Zwarte Piet met een roe bij. Afschaffen dat commerciële kinderfeest en zorgen dat het weer een feest wordt voor jongvolwassenen en pubers, als onderdeel van hun ontwikkeling en speelse zoektocht naar een partner.
Ik denk van wel.Maar vraag het een vrouw.quote:Op maandag 2 november 2015 08:07 schreef MakkieR het volgende:
[..]
En je denkt echt dat anno 2015 de verlegen trouwe romanticus een kans maakt bij de geëmancipeerde vrouw die alleen oog heeft voor de foute man. Blijf maar lekker verder dromen.
Logisch, die rednecks staan niet bepaald bekend om hun tolerantie. Die hebben geen benul van Euopese tradities, hebben ze nooit van gehoord. Die kunnen alleen vanuit hun eigen traditie redeneren. Die schieten dus gelijk in de Blackface-houding.quote:Op maandag 2 november 2015 05:13 schreef Shivo het volgende:
Even melden dat de Nederlandse community in Houston, TX, dit jaar Sinterklaas binnenhaalt samen met zijn regenboogpieten. Een uitermate verstandige keuze, aangezien de lokale bevolking niet behept is met een gevoel voor deze traditie en dan ook onmiddelijk de racistische teneur ervan inziet. Met alle gevolgen vandien.
Je hebt gelijk.quote:Op maandag 2 november 2015 08:23 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Logisch, die rednecks staan niet bepaald bekend om hun tolerantie. Die hebben geen benul van Euopese tradities, hebben ze nooit van gehoord. Die kunnen alleen vanuit hun eigen traditie redeneren. Die schieten dus gelijk in de Blackface-houding.
Dat die Amerikaanse traditie nog steeds op de voorgrond staat bij ale anti-pieten in Nederland, ondanks alle onderwijs en discussie, historisch bewijs en documentaires, bewijst alleen maar dat ze zich meer richten op een vreemde cultuur en het haten van de Nederlandse cultuur.
Gevalletje opzichtig framen van "de vijand"..?quote:Op maandag 2 november 2015 08:23 schreef Lunatiek het volgende:
Dat die Amerikaanse traditie nog steeds op de voorgrond staat bij ale anti-pieten in Nederland, ondanks alle onderwijs en discussie, historisch bewijs en documentaires, bewijst alleen maar dat ze zich meer richten op een vreemde cultuur en het haten van de Nederlandse cultuur.
Men haat Nederland niet.quote:Op maandag 2 november 2015 10:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Gevalletje opzichtig framen van "de vijand"..?
Een zekere georiënteerdheid op Amerika is geen bewijs van het haten van Nederland.
Nederlanders zijn al sinds 1945 georiënteerd op Amerika. Zie de film- en televisieprogrammeringen. Zie de muziekkeuzes.
Dat is geen bewijs van het haten van Nederlanders.
Door alle Texans als rednecks te kwalificeren doe je precies hetzelfde. Laat gelijk zien waar het probleem zit. Verkrampte Hollanders die alleen maar vanuit hun eigen vierkante centimeter redeneren.quote:Op maandag 2 november 2015 08:23 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Logisch, die rednecks staan niet bepaald bekend om hun tolerantie. Die hebben geen benul van Euopese tradities, hebben ze nooit van gehoord. Die kunnen alleen vanuit hun eigen traditie redeneren. Die schieten dus gelijk in de Blackface-houding.
Doe jij het anders voor ze dan?quote:Op maandag 2 november 2015 16:25 schreef Shivo het volgende:
[..]
Verkrampte Hollanders die alleen maar vanuit hun eigen vierkante centimeter redeneren.
quote:Op maandag 2 november 2015 17:14 schreef maryen65 het volgende:
Donderdagavond een spreker bij Powned, Ze willen weten of burgemeester Westmaas open staat voor onze actie om de actievoerders te verplaatsen! Gaat over de intocht in Meppel. Daar is een actiegroep bezig om voor kozp een andere locatie te regelen
Ik begrijp het verhaal niet. Verplaatsen kan je zelf.quote:Op maandag 2 november 2015 17:14 schreef maryen65 het volgende:
Donderdagavond een spreker bij Powned, Ze willen weten of burgemeester Westmaas open staat voor onze actie om de actievoerders te verplaatsen! Gaat over de intocht in Meppel. Daar is een actiegroep bezig om voor kozp een andere locatie te regelen
Verplaatsen naar waar? Naar Rottummerplaat mag ik hopen?quote:Op maandag 2 november 2015 17:14 schreef maryen65 het volgende:
De grote vraag.quote:Op maandag 2 november 2015 18:54 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Verplaatsen naar waar? Naar Rottummerplaat mag ik hopen?
Maar serieus: dichterbij de intocht, of verder er vanaf?
een buitenwijk of industrieterrein zoals bij extreemrechts vaak gebeurdquote:Op maandag 2 november 2015 18:54 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Verplaatsen naar waar? Naar Rottummerplaat mag ik hopen?
Maar serieus: dichterbij de intocht, of verder er vanaf?
Daar hoort men ook thuis.quote:Op maandag 2 november 2015 19:03 schreef bijdehand het volgende:
[..]
een buitenwijk of industrieterrein zoals bij extreemrechts vaak gebeurd
Zie mijn post #61quote:Op maandag 2 november 2015 17:14 schreef maryen65 het volgende:
Die film had ik toen bekeken, nou ik hoop dat het ze luktquote:Op maandag 2 november 2015 21:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zie mijn post #61
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)interklaas-in-Meppel
Gewoon de route stiekem veranderen. Staat kozp te wachten op de goedheiligman, komt ie daar niet langs.quote:Op maandag 2 november 2015 22:17 schreef maryen65 het volgende:
Die film had ik toen bekeken, nou ik hoop dat het ze lukt
Het wordt elk jaar minder.....maar goed misschien dat 14 november nog wat discussie oplevert of de volgende actie van de activisten:quote:
http://www.doorbraak.eu/p(...)-blackface-traditie/quote:Tien jaar Pietendorp is tien jaar teveel. Dat dorp moet dicht, want Zwarte Piet is racisme.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |