abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157239491
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 04:18 schreef niels0 het volgende:
Zou het verboden zijn als ik zo'n pakje huur en mezelf zwartschmink?
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 04:18 schreef niels0 het volgende:
Zou het verboden zijn als ik zo'n pakje huur en mezelf zwartschmink?
Nee dat recht heb je.
pi_157239546
Laat ik iets uiteenleggen. Ik heb veel nare dingen gezien. Valt dat goed. Nee.Ik ben er wel een beter men door geworden.
pi_157252874
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 03:23 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Helaas werkt het niet zo. Natuurlijk heb je gelijk als niemand interesse toont in Halloween en Valentijnsdag maar dat zal nooit gebeuren. Maar het gaat om jou als individu ook al doe je niet mee aan de hetze, dan ontkom je er toch niet aan. Een regionale Jumbo had al het slimme idee om ledematen in zijn winkel etaleren als Halloween versiering. Als je het feest niet viert wordt je daar ook mee geconfronteerd. Godzijdank was dit nu nog een stap te ver tot de industrie ons zo ver heeft verzadigd dat we dit gaan tolereren en accepteren.

Je zal daar maar komen en je mist een stuk van je lichaam, zou die zich dan gediscrimineerd voelen?
pi_157255703
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 19:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Je zal daar maar komen en je mist een stuk van je lichaam, zou die zich dan gediscrimineerd voelen?
Mooie zaken om te zeggen.
pi_157262063
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik vraag mij af wat zeurpieten hier doen.
pi_157262081
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 00:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

Je zegt niets.
pi_157262354
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 00:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je zegt niets.
Behoeft dat woorden dan?
pi_157262374
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 00:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Behoeft dat woorden dan?
Ik vraag erom.
pi_157262380
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 00:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik vraag erom.
Die wat vragen worden die niet overgeslagen?
pi_157262394
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 00:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

Die wat vragen worden die niet overgeslagen?
Dat is de vraag dus.
  maandag 2 november 2015 @ 02:29:04 #211
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157262849
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 03:23 schreef MakkieR het volgende:

Halloween is dan nog tot zo ver, maar eigenlijk vind ik Valentijnsdag nog veel erger. Pesten is al een veelbesproken issue en Valentijnsdag is beslist een aanjager om het pesten te verergeren.
Het hebben of vinden van je liefde geeft je populariteit aan op school, werk of zelfs bij je vrienden.
Valentijnsdag legaliseert dit pesten, dat kan lijden tot zelfmoord als die dag jou bevestigd dat niemand jou leuk vind. Ik vind dat nogal wat en zeker als je weet hoeveel tieners in strijd zijn met hunzelf.
30 jaar geleden ging het uitsluitend om geheime liefdes en anonieme liefdesverklaringen. Dus vooral voor degenen die nog geen partner hadden.
Dus juist voor sociaal zwakkeren die te verlegen waren om op een andere manier hun liefde te betuigen.

Wat overigens ook in het traditionele Sinterklaasfeest een aspect was: de speculaaspop als 'vrijer', Sinterklaas als huwelijksmakelaar, talloze verwijzingen naar vruchtbaarheid en seks... toen het nog niet werd weggezet als 'onschuldig kinderfeest' was Sinterklaas de Hollandse versie van het traditionele Valentijn (naast andere aspecten).
En daar hoort dus ook een Zwarte Piet met een roe bij. Afschaffen dat commerciële kinderfeest en zorgen dat het weer een feest wordt voor jongvolwassenen en pubers, als onderdeel van hun ontwikkeling en speelse zoektocht naar een partner.
pi_157262917
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 02:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

30 jaar geleden ging het uitsluitend om geheime liefdes en anonieme liefdesverklaringen. Dus vooral voor degenen die nog geen partner hadden.
Dus juist voor sociaal zwakkeren die te verlegen waren om op een andere manier hun liefde te betuigen.

Wat overigens ook in het traditionele Sinterklaasfeest een aspect was: de speculaaspop als 'vrijer', Sinterklaas als huwelijksmakelaar, talloze verwijzingen naar vruchtbaarheid en seks... toen het nog niet werd weggezet als 'onschuldig kinderfeest' was Sinterklaas de Hollandse versie van het traditionele Valentijn (naast andere aspecten).
En daar hoort dus ook een Zwarte Piet met een roe bij. Afschaffen dat commerciële kinderfeest en zorgen dat het weer een feest wordt voor jongvolwassenen en pubers, als onderdeel van hun ontwikkeling en speelse zoektocht naar een partner.
Jezus. Dat zag ik niet zo.
  Moderator maandag 2 november 2015 @ 04:29:51 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157262937
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 00:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

die wonen hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_157262939
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 04:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

die wonen hier
Op zijn minst.
pi_157262953
Even melden dat de Nederlandse community in Houston, TX, dit jaar Sinterklaas binnenhaalt samen met zijn regenboogpieten. Een uitermate verstandige keuze, aangezien de lokale bevolking niet behept is met een gevoel voor deze traditie en dan ook onmiddelijk de racistische teneur ervan inziet. Met alle gevolgen vandien.
Jesus saves but death prevails.
pi_157262960
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 05:13 schreef Shivo het volgende:
Even melden dat de Nederlandse community in Houston, TX, dit jaar Sinterklaas binnenhaalt samen met zijn regenboogpieten. Een uitermate verstandige keuze, aangezien de lokale bevolking niet behept is met een gevoel voor deze traditie en dan ook onmiddelijk de racistische teneur ervan inziet. Met alle gevolgen vandien.
Mooi.
pi_157263236
Is niemand wakker?
pi_157263307
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 02:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

En je denkt echt dat anno 2015 de verlegen trouwe romanticus een kans maakt bij de geëmancipeerde vrouw die alleen oog heeft voor de foute man. Blijf maar lekker verder dromen.
pi_157263353
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 08:07 schreef MakkieR het volgende:

[..]

En je denkt echt dat anno 2015 de verlegen trouwe romanticus een kans maakt bij de geëmancipeerde vrouw die alleen oog heeft voor de foute man. Blijf maar lekker verder dromen.
Ik denk van wel.Maar vraag het een vrouw.
  maandag 2 november 2015 @ 08:23:14 #220
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157263401
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 05:13 schreef Shivo het volgende:
Logisch, die rednecks staan niet bepaald bekend om hun tolerantie. Die hebben geen benul van Euopese tradities, hebben ze nooit van gehoord. Die kunnen alleen vanuit hun eigen traditie redeneren. Die schieten dus gelijk in de Blackface-houding.
Dat die Amerikaanse traditie nog steeds op de voorgrond staat bij ale anti-pieten in Nederland, ondanks alle onderwijs en discussie, historisch bewijs en documentaires, bewijst alleen maar dat ze zich meer richten op een vreemde cultuur en het haten van de Nederlandse cultuur.
pi_157263417
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 08:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Logisch, die rednecks staan niet bepaald bekend om hun tolerantie. Die hebben geen benul van Euopese tradities, hebben ze nooit van gehoord. Die kunnen alleen vanuit hun eigen traditie redeneren. Die schieten dus gelijk in de Blackface-houding.
Dat die Amerikaanse traditie nog steeds op de voorgrond staat bij ale anti-pieten in Nederland, ondanks alle onderwijs en discussie, historisch bewijs en documentaires, bewijst alleen maar dat ze zich meer richten op een vreemde cultuur en het haten van de Nederlandse cultuur.
Je hebt gelijk.
pi_157263497
Ik zit net te kijken naar Sabrina Starke. Wat een geweldig mens.
pi_157264357
quote:

Gevalletje opzichtig framen van "de vijand"..?
Een zekere georiënteerdheid op Amerika is geen bewijs van het haten van Nederland.
Nederlanders zijn al sinds 1945 georiënteerd op Amerika. Zie de film- en televisieprogrammeringen. Zie de muziekkeuzes.
Dat is geen bewijs van het haten van Nederlanders.
pi_157264416
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 10:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Gevalletje opzichtig framen van "de vijand"..?
Een zekere georiënteerdheid op Amerika is geen bewijs van het haten van Nederland.
Nederlanders zijn al sinds 1945 georiënteerd op Amerika. Zie de film- en televisieprogrammeringen. Zie de muziekkeuzes.
Dat is geen bewijs van het haten van Nederlanders.
Men haat Nederland niet.
pi_157271502
quote:

[..]

Door alle Texans als rednecks te kwalificeren doe je precies hetzelfde. Laat gelijk zien waar het probleem zit. Verkrampte Hollanders die alleen maar vanuit hun eigen vierkante centimeter redeneren.
Jesus saves but death prevails.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')