Fortuyn zei dat hij minister-president wilde worden, maar de werkelijkheid schijnt anders te zijn geweest.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:51 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Mee eens, maar zo denk ik ook over ja. Ik denk dat het ergste is voor Wilders dat gaat overkomen zodat met hem gaat gebeuren net als in 2002 met Pim van Fortyun is gebeurd, Hij lijkt mij niet slim zodat hij nu wel zegt dat hij graag premier van Nederland wil worden als PVV de grootste partij van NL wordt. Kijk naar eens in 2000 wat Pim van Fortyun heeft gezegd dat hij premier van Nederland wilde worden zodat de LPF de grootste partij zou worden! Zo gaat het zelfde kant op gaan als in 2002!
Ik ook niet hoor, hij profiteert nu nog van onrust over asielzoekers in Nederland, maar in 2017 zijn andere zaken aan de gang die echt van belang zijn. Maar er is nog tijd om voor traditionele partijen om de tij te keren weer goed te luisteren naar het volk wat ze zeggen, op een gegeven moment doen ze nu echt niet.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 22:50 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ach de verkiezingen zijn pas in 2017, en kiezers zijn zo wisselvallig als het weer. Ik maak me er nu nog niet druk om of Geert de grootste word
En mensen zijn jammer genoeg ook heel kort van geheugen, als in 2017 Rutte de bevolking weer 1000 euro beloofd trappen ze er massaal weer inquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 23:00 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor, hij profiteert nu nog van onrust over asielzoekers in Nederland, maar in 2017 zijn andere zaken aan de gang die echt van belang zijn. Maar er is nog tijd om voor traditionele partijen om de tij te keren weer goed te luisteren naar het volk wat ze zeggen, op een gegeven moment doen ze nu echt niet.
Waar komt dit toch vandaan? Er is gewoon een probleem : de buitengrens van de EU is lek en er zijn genoeg nu op dit moment heel veel vluchtelingen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 23:00 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor, hij profiteert nu nog van onrust over asielzoekers in Nederland, maar in 2017 zijn andere zaken aan de gang die echt van belang zijn. Maar er is nog tijd om voor traditionele partijen om de tij te keren weer goed te luisteren naar het volk wat ze zeggen, op een gegeven moment doen ze nu echt niet.
Maar waarom laten we dit zomaar gebeuren? Waarom wordt dit niet aan het volk voorgelegd? Het is gewoon krankzinnig en al helemaal dat de meerderheid die dit inziet gewoon zijn schouders ophaalt, het bij voorbaat al opgeeft of doet alsof het niets is. Het moet allemaal maar geaccepteerd worden, alsof we enkel toeschouwers zijn en alles al in de sterren vastgelegd is.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 22:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, toch gebeurt het en de eerste fase zien we nu,
Dat zou best kunnen, maar een hele geode secondant van hem is veel minder bekend dan Wilders zelf. Wel zou het begin van een aftakeling van gehele PVV kunnen zijn als Wilders heel erg dichtbij is van de grootste verkiezingswinst van die partij. Wij zullen het nooit weten hoe Wilders slim is om zijn secondant naar voren te schuiven als zijn opvolger als hij na die periode het politiek deftintief verlaat. Maar ik zie wel anders in dat de tegenstanders van Wilders op een gegeven moment alles willen doen om te voorkomen dat Geert Wilders premier wordt van zijn kabinet als PVV toch de grootste partij van NL wordt. We zullen het wel zien hoe in 2017 afloopt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 23:00 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Fortuyn zei dat hij minister-president wilde worden, maar de werkelijkheid schijnt anders te zijn geweest.
Fortuyn had goed in de gaten dat zijn, in de haast, bij elkaar geraapte LPF-fractie een zooitje zou worden zonder hen, daarom wilde hij in de kamer blijven als fractieleider en de VVD als coalitiepartner de premier laten leveren. Hij had daar zelf Wiegel voor op het oog. Behoorlijk uniek.
Je vraagt je af wat een vertrek van Wilders met de PVV-fractie doet. Hij moet daar al een hele goede secondant daar hebben zitten.
Het komt door onstabilieit in Midden-Oosten met name door de oorlog in Syrië en andere landen in oorlog zijn. Maar EU heeft helemaal niet goed aangepakt zo zorgvuldig om met die probleem te gaan... zo gehaatst alles in orde maken zodat weinig tijd scheelde. En wordt vaker onjuiste beslissingen genomen waar ook zeer ernstige gevolgen voor nabije toekomst kunnen zijn.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 23:05 schreef skrn het volgende:
[..]
Waar komt dit toch vandaan? Er is gewoon een probleem : de buitengrens van de EU is lek en er zijn genoeg nu op dit moment heel veel vluchtelingen.
Ja dat is grondwettelijk gergeld dat de grootste partij de premier levert als de formatieonderhandelingen met succes is afgerond en dan kan aantredende premier zijn kabinetsploeg formeren.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 23:15 schreef zhe-devilll het volgende:
Wilders wil?
Als men zijn partij kiest en hij is de grootste, wil hij dat wel.
Dat schijnt normaal te zijn toch?
Dat zeg ik dus zo vreemd is dit niet, ... de media doet nu net alsof het iets duivels is ofzoquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 23:17 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat is grondwettelijk gergeld dat de grootste partij de premier levert als de formatieonderhandelingen met succes is afgerond en dan kan aantredende premier zijn kabinetsploeg formeren.
Het is een zionistisch complot!quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:00 schreef lelyflower23 het volgende:
Pvv is toch een eenmanspartij de israeliers kunnen beter een andere clown uitzoeken die ze miljoennen betalen om verdeel en heers te creëren!
Waarom jij praten zo gek. Jij google translate gebruikt?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 23:12 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Het komt door onstabilieit in Midden-Oosten met name door de oorlog in Syrië en andere landen in oorlog zijn. Maar EU heeft helemaal niet goed aangepakt zo zorgvuldig om met die probleem te gaan... zo gehaatst alles in orde maken zodat weinig tijd scheelde. En wordt vaker onjuiste beslissingen genomen waar ook zeer ernstige gevolgen voor nabije toekomst kunnen zijn.
Eh, nee....? Hoewel het de gewoonte is dat de grootste partij uit de coalitie de premier levert is het geen verplichting, en al helemaal geen grondwettelijke. Het is ook al voorgekomen dat de premier door een van de kleinere partijen werd geleverd, Biesheuvel was bijvoorbeeld een premier van ARP-huize (13 zetels) in een kabinet waarin zowel de KVP (35 zetels) als de VVD (16 zetels) groter waren.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 23:17 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat is grondwettelijk gergeld dat de grootste partij de premier levert als de formatieonderhandelingen met succes is afgerond en dan kan aantredende premier zijn kabinetsploeg formeren.
Klopt, maar ik denk dat de grote partijen graag aan die gewoonte willen vasthouden. Zo lang als de grootste partij de premier levert, trekken de grote partijen extra stemmen van kiezers die invloed willen uitoefenen op de "premiersverkiezing" en de coalitievorming.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 00:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Eh, nee....? Hoewel het de gewoonte is dat de grootste partij uit de coalitie de premier levert is het geen verplichting, en al helemaal geen grondwettelijke. Het is ook al voorgekomen dat de premier door een van de kleinere partijen werd geleverd, Biesheuvel was bijvoorbeeld een premier van ARP-huize (13 zetels) in een kabinet waarin zowel de KVP (35 zetels) als de VVD (16 zetels) groter waren.
Ergens denk ik dat premier Wilders nog veel meer verkiezingsbeloften gaat breken dan Rutte.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 17:54 schreef hoas het volgende:
Rutte is nog druk met de ''onderste steen''.
Met zijn beloofde 1000euro
Met geen cent meer naar de Grieken
Participatie maatschappij
Ect ect
Kortom, Rot op.
Misschien moet je je gewoon niet meer bezig houden met politiek als je er zo boos om wordt...quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dus jij weet het ook niet, toch?
Ik heb altijd PvdA gestemd, laatste keer EU-verkiezingen SP.
Nu weet ik het echt niet meer.
Ik neem aan dat je van 1965 bent door je nick, ik ben van 1962, is wrs een generatieding, ben echt boos dat centrumlinks het zo laat afweten iig...
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 22:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar dan heeft niemand toch opgelet? Wanneer is dat allemaal besloten, door wie?
We hebben nu de #rijdenderechter binnen paar jaar de #rijdendesharia.
Nee.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 23:17 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd waar in de grondwet je dit gevonden hebt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 23:17 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
LOL the fobie is strong in me!quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 22:57 schreef MillsStork het volgende:
[..]
Zelden zo'n sterke fobie gezien.. Hij/zij is maar 14, doe normaal.
(indien het geen troll was)
Natuurlijk wil hij dat helemaal niet. En hij gaat het ook niet worden, daar steekt de gevestigde orde hoe dan ook wel een stokje voor. En dat weet Wilders zelf ook maar al te goed.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Wilders wil helemaal geen premier worden, de huichelaar.
Jij denkt dat Wilders echt gewoon moslims zou gaan uitzetten die hier geboren zijn?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 08:20 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
LOL the fobie is strong in me!
Pleur toch op joh, met je "fobie". Een user stelde een vraag en ik gaf antwoord.
Zou wel ernstig zijn als ik serieus was.quote:
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat is er nou precies joods aan onze samenleving? Woekerrentes?
Leg uit, omhooggevallen narcist?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:05 schreef Gerolsteiner het volgende:
Rutte doet het prima, enkel kleingeestig volk kan dit niet zien.
Het politieke klimaat is redelijk stabiel en rustig... dat is heel lang niet zo geweest.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 09:14 schreef BaardHagrid het volgende:
[..]
Leg uit, omhooggevallen narcist?
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 09:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het politieke klimaat is redelijk stabiel en rustig... dat is heel lang niet zo geweest.
Hij heeft gelijk. Momenteel gebeurt er weinig en dat is voor iedereen goed. Enige nadeel is dat mensen dat niet vreten en er dus gezocht moet worden naar sensatie. Je had geen betere tijd kunnen uitkiezen om te leven dan nu.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 09:32 schreef BaardHagrid het volgende:
[..]!
Omdat Prutte amper verschijnt en áls hij verschijnt, grijnst hij maar zonder iets te zeggen. Noem je dat subtiel en rustig? Ik noem het de stilte voor de storm.
Het kabinet valt tenminste niet elk jaar zoals vroeger keer op keer gebeurde. Dus ik vind het allang prima.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 09:32 schreef BaardHagrid het volgende:
[..]!
Omdat Prutte amper verschijnt en áls hij verschijnt, grijnst hij maar zonder iets te zeggen. Noem je dat subtiel en rustig? Ik noem het de stilte voor de storm.
Dit dus.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 09:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het politieke klimaat is redelijk stabiel en rustig... dat is heel lang niet zo geweest.
Rutte dient na zijn aftreden te worden opgepakt, berecht en vervolgd voor de misdaden die hij heeft gepleegd ten aanzien van de Nederlandse bevolking. Net zoals veel andere bewindslieden van dit afbraakkabinet. Daar moet een speciaal strafhof voor worden opgericht.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 09:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus.
En ben met Nielsch eens dat Rutte het verder prima doet.
Jaja, het is al goed kerel.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 10:01 schreef Elzies het volgende:
[..]
Rutte dient na zijn aftreden te worden opgepakt, berecht en vervolgd voor de misdaden die hij heeft gepleegd ten aanzien van de Nederlandse bevolking. Net zoals veel andere bewindslieden van dit afbraakkabinet. Het recht zal zegevieren!
De PVV is inmiddels zo populair onder de Nederlandse bevolking dat er geen alternatieve coalitie zonder de PVV meer mogelijk is. Zowel aan linker als rechterzijde. Tja, dan blijven multiculturele idealisten maar claimen dat alleen Tokkie-volk op de PVV stemt. Hilarisch!
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 10:01 schreef Elzies het volgende:
[..]
Rutte dient na zijn aftreden te worden opgepakt, berecht en vervolgd voor de misdaden die hij heeft gepleegd ten aanzien van de Nederlandse bevolking. Net zoals veel andere bewindslieden van dit afbraakkabinet. Daar moet een speciaal strafhof voor worden opgericht.
De PVV is inmiddels zo populair onder de Nederlandse bevolking dat er geen alternatieve coalitie zonder de PVV meer mogelijk is. Zowel aan linker als rechterzijde. Tja, dan blijven multiculturele idealisten maar claimen dat alleen Tokkie-volk op de PVV stemt. Hilarisch!
Het vorige kabinet olv Rutte viel ookquote:Op woensdag 28 oktober 2015 09:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het kabinet valt tenminste niet elk jaar zoals vroeger keer op keer gebeurde. Dus ik vind het allang prima.
De reden dat dit kabinet blijft zitten is omdat ze zullen worden weggevaagd door de kiezer als er nu verkiezingen zouden zijn. Vooral voor de PvdA blijft er nog weinig bestaansrecht over. Dus men blijft zitten om het eigen politieke hachje te redden. Dat is geen goede reden om te blijven zitten.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 09:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het kabinet valt tenminste niet elk jaar zoals vroeger keer op keer gebeurde. Dus ik vind het allang prima.
Met dank aan Wilders, de held van Elzies.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 10:34 schreef BaardHagrid het volgende:
[..]
Het vorige kabinet olv Rutte viel ook
Dat krijg je als je een onbetrouwbare partij als de PVV mee laat doen. Dat was inderdaad de fout van VVD en CDA, dat ze gingen samenwerken met de PVV destijds.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 10:34 schreef BaardHagrid het volgende:
[..]
Het vorige kabinet olv Rutte viel ook
Nee.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:39 schreef Nexum het volgende:
Moet ik dan het land uit
vraagt dit als 14 jarige moslim die geen verstand heeft van politiek
Fout, het CDA kwam zijn afspraken niet na.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 10:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met dank aan Wilders, de held van Elzies.
Er was toen maar 1 partij die zijn beloftes niet nakwam, het CDA.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 10:42 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Dat krijg je als je een onbetrouwbare partij als de PVV mee laat doen. Dat was inderdaad de fout van VVD en CDA, dat ze gingen samenwerken met de PVV destijds.
Maar goed, de PVV loopt altijd te janken dat ze worden uitgesloten (het "cordon sanitaire"), wat complete nonsens is. Ze mochten meedoen en hebben direct even aangetoond waarom niemand met ze wil samenwerken: ze zijn onbetrouwbaar.
Zo'n partij hoort in de oppositie want daar hebben ze de minste verantwoordelijkheid.
Hm, I stand corrected.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 10:45 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Fout, het CDA kwam zijn afspraken niet na.
www.nu.nl/politiek/3709263/verzet-cda-oorzaak-val-rutte-i.html
Hoe kom je aan 15%?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 10:49 schreef Loekie1 het volgende:
Als het aan het huidige kabinet ligt, hebben we over niet zo lange tijd de 50% moslimgrens behaalt (het is nu 15%) en dan kan de rest wel inpakken.
Bullshit. Wilders wilde niet tekenen voor een beleid waar we miljarden euro's aan de Grieken gingen geven om vervolgens te bezuinigen op onze ouderen. Dat heet de rug recht houden en opkomen voor je eigen principes. Rutte loog zijn eigen kiezers voor met de belofte dat er geen cent extra naar de Grieken zou gaan. De Jager loog zijn eigen kiezers voor met de belofte dat we dat geleende geld terug zouden zien. We weten allemaal de uitkomst. Natuurlijk teken je niet voor zo'n afbraakkabinet.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 10:42 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Dat krijg je als je een onbetrouwbare partij als de PVV mee laat doen. Dat was inderdaad de fout van VVD en CDA, dat ze gingen samenwerken met de PVV destijds.
Maar goed, de PVV loopt altijd te janken dat ze worden uitgesloten (het "cordon sanitaire"), wat complete nonsens is. Ze mochten meedoen en hebben direct even aangetoond waarom niemand met ze wil samenwerken: ze zijn onbetrouwbaar.
Zo'n partij hoort in de oppositie want daar hebben ze de minste verantwoordelijkheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |