Primer tegen het zuigen van de muren?quote:Op woensdag 11 november 2015 21:08 schreef Pino112 het volgende:
Verf is binnen, Tesa afplaktape is gehaald, allerlei rollers en kwasten zijn gekocht. Vrijdag krijgen we de sleutel en meteen beginnen
Zijn we nog wat vergeten? Betreft nieuwbouwhuis, plafonds zijn al gestuct.
We gebruiken Flexa Powerdek https://www.flexa.nl/nl/producten/powerdek-muren-plafonds, zal dat genoeg zijn?quote:Op woensdag 11 november 2015 23:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Primer tegen het zuigen van de muren?
Uit de productsheet van je eigen link: "Zuigende ondergronden, zoals spuitpleister en granol voorbehandelen met Alabastine Voorstrijk Zuiging en Hechting."quote:Op woensdag 11 november 2015 23:08 schreef Pino112 het volgende:
[..]
We gebruiken Flexa Powerdek https://www.flexa.nl/nl/producten/powerdek-muren-plafonds, zal dat genoeg zijn?
Laat je de boel stucen? Of verf je over het behang klare heen?quote:Op woensdag 11 november 2015 23:08 schreef Pino112 het volgende:
[..]
We gebruiken Flexa Powerdek https://www.flexa.nl/nl/producten/powerdek-muren-plafonds, zal dat genoeg zijn?
Stucen mag volgens mij niet (of alleen met toestemming), het is een huurhuis. Wordt behangklaar opgeleverd, maar hoe dat er precies uitziet zien we dus vrijdag pas.quote:Op woensdag 11 november 2015 23:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Laat je de boel stucen? Of verf je over het behang klare heen?
Bij stuc even navragen bij de stukadoor en bij behangklaar sowieso primer gebruiken want die muren zuigen. Porex 2000 heb ik goede dingen over gelezen
Ziet eruit zoals bij ons thuis, komt door de roller, enige manier om het echt strak te krijgen is volgens mij spuiten?quote:Op donderdag 12 november 2015 08:09 schreef WeirdlyWired het volgende:
Vraagje. Schilders zijn gisteren bezig geweest om alles te voorzien van latex. Alles was opnieuw gestuct. Maar nu vinden mijn vriend en ik dat het op spachtelputz lijkt.
Uhm hoort dat?
[ afbeelding ]
Dan zou ik eerst voorstrijk gebruiken. Anders blijf je er verf opgooien vrees ik.quote:Op donderdag 12 november 2015 06:48 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Stucen mag volgens mij niet (of alleen met toestemming), het is een huurhuis. Wordt behangklaar opgeleverd, maar hoe dat er precies uitziet zien we dus vrijdag pas.
Thnx, eens even kijken.
Er zijn rollers die een strakker resultaat geven, maar een patroontje zie je er altijd vanquote:Op donderdag 12 november 2015 08:09 schreef WeirdlyWired het volgende:
Vraagje. Schilders zijn gisteren bezig geweest om alles te voorzien van latex. Alles was opnieuw gestuct. Maar nu vinden mijn vriend en ik dat het op spachtelputz lijkt.
Uhm hoort dat?
[ afbeelding ]
Ik heb beide adressen even verwijderd. Je post namelijk in een openbaar forum, lijkt mij niet handig om je adres aan iedereen kenbaar te maken.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:06 schreef Dems het volgende:
Mag ik ook meepraten? hier ook een hoop voorpret.
We hebben onze vorige woning verkocht -knip-(weliswaar ovv financieen, maar daar wordt morgen voor getekend) en een ander huis gekocht. We gaan van de stad naar het plattelandnaar dit huis:-knip-
De opleverdatum van ons "oude" huis is 30 december a.s. De opleverdatum van het nieuwe huis wordt ergens eind jan.
En nu dus op zoek naar vloeren (pvc want vloerverwarming) en een keuken.....spannend!
Aangepast. Bedankt voor het melden.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:07 schreef Puala het volgende:
Euhm, je post nu je adres op internet.. Vind je dat zelf slim?
Dat is inderdaad goed, als je een keuze geboden krijgt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:51 schreef laziness het volgende:
Ja aanwezig en ik wil ondanks glasvezel toch via coax kijken want het pakket van ziggo is veel uitgebreider dan ik bij glasvezel kan krijgen.
Dus mensen een keuze geven lijkt me juist goed ipv ze dwingen tot 1 optie.
Gefeliciteerd met jullie schuldquote:Op dinsdag 17 november 2015 16:59 schreef krijgerrtje het volgende:
Het is helemaal officieelVanochtend getekend bij de notaris, nu hopen dat de bouw zsm begint
Leuk!quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:59 schreef krijgerrtje het volgende:
Het is helemaal officieelVanochtend getekend bij de notaris, nu hopen dat de bouw zsm begint
Ik teken ook vrijdag, maar dan voor m'n tweede eigen huis (al was het de vorige keer maar voor de helft van mij, hihi).quote:Op dinsdag 17 november 2015 22:19 schreef depsycholoog het volgende:
Vrijdag tekenen bij de notaris voor mn eerste eigen appartement!moet wel eea gebeuren..spannend!
Spannend!!quote:Op dinsdag 17 november 2015 22:19 schreef depsycholoog het volgende:
Vrijdag tekenen bij de notaris voor mn eerste eigen appartement!moet wel eea gebeuren..spannend!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scherpquote:Op woensdag 18 november 2015 16:47 schreef Snoepje5 het volgende:
5
Alhoewel, blokken hout bij een sfeerhaard? Ja ik weet niet hoor, maar dat klopt naar mijn beleving niet. Maar geeft wel een warme sfeer natuurlijk dat hout.
Je schuld is even hoog.quote:Op woensdag 18 november 2015 17:19 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik heb een afrekening van de notaris ontvangen, waarop mijn eigen geld eigenlijk pas over 10 maanden zou worden gebruikt (laatste fases). Het is toch financieel verstandiger om je eigen geld direct op te maken zodat je in beginne met een lagere hypotheekschuld start tijdens het bouwen?
quote:Op woensdag 18 november 2015 12:29 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik teken ook vrijdag, maar dan voor m'n tweede eigen huis (al was het de vorige keer maar voor de helft van mij, hihi).
Spannend he? Ook al zo aan het aftellen?
Ja zeker! Heel erg spannend. De keuken moet eruit en er moet een open keuken in, de vloer moet gedaan (nu beton) en ik moet kijken wat ik met de muren ga doen (opnieuw behangen, alleen schilderen). Heb een paar maanden en ik heb nog geen flauw idee waar ik moet beginnenquote:
Dankjewel. Rente in mijn bouwdepot is 1.34%, dus meer dan het spaargeld op mijn rabo rekening.quote:Op woensdag 18 november 2015 17:42 schreef laziness het volgende:
[..]
Je schuld is even hoog.
Alleen als je eerst zelf betaalt blijft de schuld langer in je bouwdepot staan en betaal je minder rente.
quote:Op woensdag 18 november 2015 20:24 schreef laziness het volgende:
Wij betalen over wat er in het bouwdepot zit gewoon geen rente (als in ik krijg er net zoveel aan rente voor terug als dat ik moet betalen) en ik betaal alleen mijn hypotheekrente over wat ik heb opgenomen uit het bouwdepot.
Dat is inmiddels zo'n 90% wel trouwens![]()
De bodem van het depot is inzicht
Houden jullie ook de laatste 5% vast bij de notaris, tot na de oplevering?quote:Op woensdag 18 november 2015 20:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hier ook 0% als we het niet hebben opgenomen. Maar het einde daarvan is ook in zicht lol.
Waren we wel van plan. Maar ben vergeten dat te regelen met de notaris.quote:Op vrijdag 20 november 2015 23:52 schreef marcodej het volgende:
[..]
[..]
Houden jullie ook de laatste 5% vast bij de notaris, tot na de oplevering?
Nee wij moesten alle termijnen betaald hebben voor oplevering en de bouwer gaf een bankgarantie af van 5% bij de notaris die pas vrij kwam als wij de tweede handtekening zette dat alle opleverpunten opgelost waren.quote:Op vrijdag 20 november 2015 23:52 schreef marcodej het volgende:
[..]
[..]
Houden jullie ook de laatste 5% vast bij de notaris, tot na de oplevering?
Ik wilde eerst greep loos. Maar zag in de showroom al snel wat dat doet met vette vingers. Dus toch maar een greepje gedaan. Blijf anders bezig met poetsen.quote:Op zondag 22 november 2015 22:47 schreef Snoepje5 het volgende:
Vandaag bij de keukenboer geweest. Toch nog lastig die keuzes.
Greeploos of niet. Vierkante spoelbak of ronder. Spoelbak onder of in het blad. Spierwit of normaal wit. Type koelkast en vaatwasser.. Recirculatie of niet.. En dan de prijs nog
Wel al een mooie afzuigkap gevonden:
[ afbeelding ]
Mij werd een vierkante spoelbak met afgeronde hoeken aan binnenzijde aangeraden, omdat in een scherpe hoek vuil/resten kunnen blijven hangen. Recirculatie afzuigkap zou ik mijden als je de keuze hebt voor 'echte' afvoer; ik ben best blij met onze kap, maar de ramen beslaan alsnog als ik aardappels kook (omdat de vochtige lucht weer terug in de keuken geblazen wordt).quote:Op zondag 22 november 2015 22:47 schreef Snoepje5 het volgende:
Greeploos of niet. Vierkante spoelbak of ronder. Spoelbak onder of in het blad. Spierwit of normaal wit. Type koelkast en vaatwasser.. Recirculatie of niet.. En dan de prijs nog
[ afbeelding ]
Mijn ouders hebben recirculatie, wij hadden het in het studentenhuis en het was beide hopeloosquote:Op maandag 23 november 2015 17:10 schreef Snoepje5 het volgende:
Thanks voor de tips. Vierkante spoelbak werd ons ook afgeraden vanwege het vuil.
We kunnen voor 250 euro een koof laten zetten naar buiten volgens mij. 500 euro inbouw in het plafond. Keuzes keuzes..
Uiteraard ben je op lange termijn meer geld kwijt met recirculatie ivm koolstoffilter a 60 euro per stuk.
Thanks. Boekje hier geeft aan geurreductie 70% bij circulatie en 95% bij afvoer. Zullen dan misschien toch maar voor afvoer gaan, lange termijn ook goedkoper.quote:Op maandag 23 november 2015 17:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben recirculatie, wij hadden het in het studentenhuis en het was beide hopeloos
Keuzes.. De mens is er niet voor gemaakt zeg ik je! Wij zijn bewust voor een keuken met greepje gegaan en een warme witte kleur met een houten blad. En geen vierkante spoelbak ivm de hygiëne. Mijn ouders hebben zo'n oude zwart-wit geblokte had. Paste perfect in de keuken, maar alles bleef in de hoekjes liggen. Bijbde koelkast hebben we vooral gekeken naar het verbruik, indeling en inhoud.quote:Op zondag 22 november 2015 22:47 schreef Snoepje5 het volgende:
[ afbeelding ]
Modern en strak. Zie ook de afzuigkapquote:Op maandag 23 november 2015 18:36 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Keuzes.. De mens is er niet voor gemaakt zeg ik je! Wij zijn bewust voor een keuken met greepje gegaan en een warme witte kleur met een houten blad. En geen vierkante spoelbak ivm de hygiëne. Mijn ouders hebben zo'n oude zwart-wit geblokte had. Paste perfect in de keuken, maar alles bleef in de hoekjes liggen. Bijbde koelkast hebben we vooral gekeken naar het verbruik, indeling en inhoud.
Succes met uitzoeken! Welke stijl houden jullie van?
Jaloers!quote:Op maandag 23 november 2015 21:04 schreef Thrilled het volgende:
Hm volgens mij heb ik zojuist een meevaller ontdekt in de financiële ruimte van het bouwdepot omdat we nu eerder gaan opleveren.. zou zo maar eens 3k extra verhuis- en klusgeld kunnen betekenen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afvoer werkt altijd beter. Echter zie ik altijd het onderwerp geur naar boven komen, kookt iedereen dan zo belabberd dat de geur niet te doen isquote:Op maandag 23 november 2015 17:48 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Thanks. Boekje hier geeft aan geurreductie 70% bij circulatie en 95% bij afvoer. Zullen dan misschien toch maar voor afvoer gaan, lange termijn ook goedkoper.
Tijdens de bereiding misschien niet. Wat ik zeer vervelend vond was dat je, als je 's ochtends onder de douche stond, nog steeds de spekjes of de gebakken uien van de vorige avond rook.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:55 schreef laziness het volgende:
Eens Luuk! Ik vind het ook echt niet zo'n issue. Heerlijk juist als je een lekkere curry of zo al tijdens de bereiding opsnuift.
Dit dusquote:Op dinsdag 24 november 2015 10:05 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Tijdens de bereiding misschien niet. Wat ik zeer vervelend vond was dat je, als je 's ochtends onder de douche stond, nog steeds de spekjes of de gebakken uien van de vorige avond rook.
quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:05 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Tijdens de bereiding misschien niet. Wat ik zeer vervelend vond was dat je, als je 's ochtends onder de douche stond, nog steeds de spekjes of de gebakken uien van de vorige avond rook.
Dan is er wel iets goed mis met de rest van de afzuiging in huis? Er zit toch ook afzuiging in je badkamer? Heb nu ook recirculatie en heb dit nog nooit gehad.quote:
Misschien er gewoon wat kritischer op.quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:11 schreef Luuk84 het volgende:
[..]
Dan is er wel iets goed mis met de rest van de afzuiging in huis? Nu ook recirculatie en heb dit nog nooit gehad.
Dat kanquote:Op dinsdag 24 november 2015 10:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Misschien er gewoon wat kritischer op.
Iedereen moet het zelf weten hoor maar ik zou het nooit aanbevelen.
Ik zou het ook niemand aanbevelen. Als je de mogelijkheid hebt, naar buiten met de kooklucht.quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Misschien er gewoon wat kritischer op.
Iedereen moet het zelf weten hoor maar ik zou het nooit aanbevelen.
je hebt ook een brievenbus in je voordeur toch?quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:19 schreef laziness het volgende:
Het gat in mijn super geisoleerde muur zou me meer zorgen baren.
Niet verkeerdquote:Op maandag 23 november 2015 21:04 schreef Thrilled het volgende:
Hm volgens mij heb ik zojuist een meevaller ontdekt in de financiële ruimte van het bouwdepot omdat we nu eerder gaan opleveren.. zou zo maar eens 3k extra verhuis- en klusgeld kunnen betekenen
Als je die hebt is je oprit te kortquote:Op dinsdag 24 november 2015 11:20 schreef ueberduitser het volgende:
je hebt ook een brievenbus in je voordeur toch?
quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je die hebt is je oprit tekort
top die van ons vandaag en 1 feb overdrachtquote:Op woensdag 25 november 2015 10:51 schreef Tholyd het volgende:
Onze hypotheek is gisteren goedgekeurd, nu komen de kriebels toch wat meer omhoog
24 december sleutel obv huur om vast te kunnen schilderen enzo, 15 januari overdracht bij notaris.
Moeten nog wel ons oude huis verkopen, ben ongeduldig nu het 'al' 4 weken te koop staat en er nog geen kijkers zijn geweest. maar komt vast goed gezien de populariteit van dit wijkje.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 26 november 2015 20:15 schreef Snoepje5 het volgende:
Gister gepasseerd bij de notaris
Ook zijn ze - zo kwam ik zojuist achter - vorige week al begonnen met heien. Ik zal ook maar een keer een topic openen. Ben benieuwd hoe lang het nu gaat duren vanaf heien tot oplevering.
Gefeliciteerd !quote:Op donderdag 26 november 2015 20:15 schreef Snoepje5 het volgende:
Gister gepasseerd bij de notaris
Ook zijn ze - zo kwam ik zojuist achter - vorige week al begonnen met heien. Ik zal ook maar een keer een topic openen. Ben benieuwd hoe lang het nu gaat duren vanaf heien tot oplevering.
Jeej!quote:Op donderdag 26 november 2015 21:21 schreef laziness het volgende:
Gefeliciteerf snoepje![]()
Ik hoor hier officieel niet meer.
We zijn vandaag verhuisd
Thanks allen en da's nog redelijk vlot gegaan met verhuizen of niet? Ruime maand na oplevering ongeveer.quote:Op donderdag 26 november 2015 21:21 schreef laziness het volgende:
Gefeliciteerf snoepje![]()
Ik hoor hier officieel niet meer.
We zijn vandaag verhuisd
Precies zes weken na oplevering.quote:Op donderdag 26 november 2015 21:26 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Thanks allen en da's nog redelijk vlot gegaan met verhuizen of niet? Ruime maand na oplevering ongeveer.
Wat lekker, nu ein-de-lijk jullie eigen plekje. Slaap lekker vannachtquote:Op donderdag 26 november 2015 21:41 schreef laziness het volgende:
[..]
Precies zes weken na oplevering.
We hadden alles strak op elkaar afgestemd en iedereen heeft de planning gehaald.
Maar ik woonde bij mijn schoonouders dus had een goede stok achter de deur hoor
Oh ja dat deed keuken kampioen ook.quote:Op maandag 30 november 2015 13:59 schreef krijgerrtje het volgende:
Spannend douche-eendje!![]()
Wij zijn zaterdag langs de bruynzeel geweest, en hoewel het gesprek redelijk begon eindigde het wel wat stom ("ja, ik wil 't best tekenen op de computer, maar niet als jullie daarna alsnog zeggen 'we doen 't niet") en hebben deze week nog een afspraak bij een keukenboer die niet bij mandemakers keukens zit. Hopelijk zijn die iets vriendelijker
en morgen gaan we tegeltjes voor de badkamer uitzoeken
Ik vind 't helemaal leuk
Ze zijn alleen nog steeds niet begonnen met bouwen
Dat mag nu wel eens starten vind ik
Wat je ook doet, ga niet naar Sanisale aan de Stormhoek.quote:Op maandag 30 november 2015 16:00 schreef Zahariac het volgende:
Heeft hier iemand in omgeving Zaandam nog goede ervaringen met een bepaalde badkamerboer? Of maakt het niet zoveel uit?
Dank! Dat is een duidelijke reactie. Wat waren de slechte ervaringen?quote:Op maandag 30 november 2015 16:20 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Wat je ook doet, ga niet naar Sanisale aan de Stormhoek.
Wat niet eigenlijkquote:Op maandag 30 november 2015 16:24 schreef Zahariac het volgende:
[..]
Dank! Dat is een duidelijke reactie. Wat waren de slechte ervaringen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |