abonnement Unibet Coolblue
pi_157064090


Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic ! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Geef even aan in welk stadium van het klussen je zit.. Wacht je nog op je hypotheek? Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk? Of is de gehele planning al rond ? Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht ? Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons. :Y

Wijzigingen of vragen ?
Meldt het dan even in : K&W / [Klussen en Wonen] [FB] Feedback mag hier gemeld worden

Of stuur ML-tje of Vonkenboer even een berichtje

Klik hier om Vonkenboer een berichtje te sturen

Klik hier om ML-etje een berichtje te sturen
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_157064195
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 15:49 schreef klaprooss het volgende:
Hoe gebruikelijk is het om wat van de badkamerprijs af proberen te praten bij een nieuwbouw woning?
We zijn van de week bij de badkamerpartij geweest die gekoppeld is aan het project.
Offerte is binnen en valt toch iets hoger uit dan gehoopt. Is er onderhandelruimte bij dit sport partijen?
Ben ik ook benieuwd naar. :D Ben nu ook met badkamer bezig. Bij keukens wel gedaan uiteraard, maar bij badkamers weet ik ook niet of dit gangbaar is.

quote:
Zelfde soort vraag wat betreft de keuken, partij die gekoppeld is aan ons project geeft een prima offerte, helaas leveren ze niet precies wat wij het liefst willen (denk aan keuze in werkblad en kastjes). Stel we kiezen voor deze keuken excl blad, is het een idee om een blad elders aan te kopen en deze te laten plaatsen met de keuken?
Je kan ook een keuken kopen zonder apparatuur, dus dat moet zonder blad ook kunnen lijkt mij. Ligt er ook aan hoe je het brengt natuurlijk.
quote:
En dan ook nog een vraag wat betreft leiding werk, we hebben een 2e offerte opgevraagd bij een andere keukenpartij, deze komt naar verwachting met een hogere prijs, plan is (als de keuze op hen valt) de keuken zelf te plaatsen zodat we al wat uitsparen. Hoe werkt dat met de leiding tekening? Levert de keukenpartij deze of moeten wij dan zelf een tekening maken?
Leidingschema krijg ik van keukenleverancier. Keukenleverancier doet alles, behalve aanpassen leidingen, die moet je sowieso altijd zelf (laten) doen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:01:42 #3
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_157064304
Bus gehuurd, begin november verhuizen B-)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:04:14 #4
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157064361
De partijen aan ons project verbonden zijn echt het duurdere segment en daar konden we niet zoveel mee onderhandelen.
We zijn vrij snel naar andere zaken gegaan waar er veel meer mogelijk was binnen ons budget.

Onze keukenzaak heeft een leidingschema gemaakt en tegen meerwerkprijs heeft de bouwer de leidingen en elektriciteit op de juiste plek aangelegd.

Het voornaamste advies is, je kiest 1x dus doe het naar je zin en laat je niet beperken in keuze voor werkblad en kastjes etc.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157064641
Keuken hebben we veel af kunnen krijgen. En niet je maximale bedrag noemen gewoon onder gaan zitten. Onze keuken kon alleen wel gewoon helemaal naar eigen wens gemaakt worden. Raar dat dat bij jou niet kan. Je betaald er toch gewoon voor.

Badkamer kregen wij niks af meer
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157064985
Ik ben met mijn lief naar een koophuis aan het kijken
Dat gaat opeens heel snel. We hadden iets op het oog en hebben nu opeens een aankoopmakelaar :P
We hoorde al dat er kapers op de kust zijn dus misschien word het wel niks en dan zoeken we verder

Geen huis om te verkopen nog trouwens. We huren nu
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_157065948
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 17:29 schreef rhubarbje het volgende:
Ik ben met mijn lief naar een koophuis aan het kijken
Dat gaat opeens heel snel. We hadden iets op het oog en hebben nu opeens een aankoopmakelaar :P
We hoorde al dat er kapers op de kust zijn dus misschien word het wel niks en dan zoeken we verder

Geen huis om te verkopen nog trouwens. We huren nu
Toch maar een makelaar genomen? :)
Ik heb volgende week weer een paar bezichtigingen. Het is wel duidelijk te merken dat hier de markt weer aantrekt. Woningen in mijn prijscategorie zijn eigenlijk allemaal binnen een maand weg als ze afgeleefd zijn.
Vanmiddag even bij een huis wezen kijken dat net op Funda staat en vandaag open huis had, fiets ik naar de andere kant van de stad, is het al verkocht onder voorbehoud :{
A mind with a heart of it's own
pi_157072818
Lang verhaal maar hij viel praktisch in onze schoot dus ik zag het maar als een teken ;)
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_157075863
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 18:14 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Het is wel duidelijk te merken dat hier de markt weer aantrekt. Woningen in mijn prijscategorie zijn eigenlijk allemaal binnen een maand weg als ze afgeleefd zijn.
Vanmiddag even bij een huis wezen kijken dat net op Funda staat en vandaag open huis had, fiets ik naar de andere kant van de stad, is het al verkocht onder voorbehoud :{
Ons huis kwam op 20 oktober op Funda, en 23 oktober een bod boven de vraagprijs. En een serieuze partij ook. Ik ben nog steeds een beetje in shock, had het echt totaal niet verwacht.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_157077812
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 17:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Keuken hebben we veel af kunnen krijgen. En niet je maximale bedrag noemen gewoon onder gaan zitten. Onze keuken kon alleen wel gewoon helemaal naar eigen wens gemaakt worden. Raar dat dat bij jou niet kan. Je betaald er toch gewoon voor.

Badkamer kregen wij niks af meer
Hier hetzelfde. Keuken helemaal naar wens en flink wat van de prijs af kunnen krijgen. Onze buren konden allemaal kiezen uit een gratis bbq of tv na de koop, wij kregen twee houten tapasplankjes :')

Badkamer eigenlijk niets, maar bijvoorbeeld de sanisale was duurder dan het bedrijf dat bij de bouw aangesloten was, ook omdat we eigenlijk bijna niets aan manuren hoefden te betalen. Of ze er nou een standaard toilet inzetten of de geupgrade versie. Daar kwam alleen wat extra's bij voor de mozaiek en de grotere tegels.
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_157078167
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 07:58 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Keuken helemaal naar wens en flink wat van de prijs af kunnen krijgen. Onze buren konden allemaal kiezen uit een gratis bbq of tv na de koop, wij kregen twee houten tapasplankjes :')

Badkamer eigenlijk niets, maar bijvoorbeeld de sanisale was duurder dan het bedrijf dat bij de bouw aangesloten was, ook omdat we eigenlijk bijna niets aan manuren hoefden te betalen. Of ze er nou een standaard toilet inzetten of de geupgrade versie. Daar kwam alleen wat extra's bij voor de mozaiek en de grotere tegels.
Wij hebben een snijplank gekregen :') maargoed hun regelen wel dat alle leidingen enzo op de goede plek zitten enzo en dat komt er niet nog boven bij de prijs op. (Bij de aannemer wel nog extra groep voor inductie, extra lichtknop enzo maar dat wisten we van te voren) maar waar dat alles moest komen regelt die keukenzaak ook en dat vind ik ook wel erg fijn. Zo van ze regelen het maar.

Onze badkamer leverancier minder goede ervaring mee. Maar bij navraag bij het bedrijf wat beneden ook onze tegels doet (Doen ook sanitair) zeiden ze ook dat we dan met man uren enzo erbij duurder uit zouden zijn.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157078627
Beter een snijplank dan 10 huishoudelijke apparaten. Zie het volgens mij wel eens voorbij komen bij een seat en sofa's ofzo. Vraag me dan werkelijk af wat voor kwaliteit je mag verwachten. Zowel van de apparaten als de bank/keuken.
  zondag 25 oktober 2015 @ 09:58:16 #13
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157078950
Dan heb je mazzel dat er geen manuren betaald moeten worden bij je bouwer.
Bij ons kwam er voor alles dat je anders wilde dan standaard gewoon een meerwerkprijs bij voor de extra manuren om het uit te voeren.
Dat was dus niet goedkoper dan elders helaas.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157079002
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 09:30 schreef Snoepje5 het volgende:
Beter een snijplank dan 10 huishoudelijke apparaten. Zie het volgens mij wel eens voorbij komen bij een seat en sofa's ofzo. Vraag me dan werkelijk af wat voor kwaliteit je mag verwachten. Zowel van de apparaten als de bank/keuken.
Seats and sofa's brr

Niks voor mij die winkel
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157097512
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 17:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Keuken hebben we veel af kunnen krijgen. En niet je maximale bedrag noemen gewoon onder gaan zitten. Onze keuken kon alleen wel gewoon helemaal naar eigen wens gemaakt worden. Raar dat dat bij jou niet kan. Je betaald er toch gewoon voor.

Badkamer kregen wij niks af meer
Ze hebben niet het blad wat we willen, betalen doe je pas als je kiest voor die partij.

We zoeken gewoon even verder :)
♥ J & S
pi_157098925
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:09 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Ze hebben niet het blad wat we willen, betalen doe je pas als je kiest voor die partij.

We zoeken gewoon even verder :)
Ja dat is normaal hé dat hé pas betaald als je met die partij in zee gaat..

Jammer dat ze dat blad niet hebben. Dan zou je het bij een ander moeten proberen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157102787
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 09:30 schreef Snoepje5 het volgende:
Beter een snijplank dan 10 huishoudelijke apparaten. Zie het volgens mij wel eens voorbij komen bij een seat en sofa's ofzo. Vraag me dan werkelijk af wat voor kwaliteit je mag verwachten. Zowel van de apparaten als de bank/keuken.
Ja dat was ook beetje mijn punt.. Dat we kennelijk zoveel korting hebben gekregen dat we niet meer in aanmerking kwamen voor dat soort lokkertjes.
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_157109164
Bij onze project keuken ook een snijplank :') en een "gratis" vaatwasser. De totaalprijs van de apparaten was gelijk aan die van andere keukenzaken zonder "gratis" vaatwasser.

Niks kunnen afdingen, ze gebruiken netto prijzen. Badkamer moest online, vrij duur en kon niets van af. Luxe badmeubel, douche en vrijstaand bad monteren we zelf om de kosten wat te drukken.
pi_157112363
Wij zijn bij de tegelboer geweest die als leverancier gekoppeld zit aan ons project. Wij hebben gekeken naar andere tegels dan de standaard tegels. Deze zijn heel iets groter dan de standaard tegels. Zegt de verkoopster doodleuk: 'ja, maar omdat de tegels groter zijn, komen er wel extra kosten bij. Niet alleen voor de tegels, maar ook voor manuren en extra/ander materiaal'. Volgens mijn vader en schoonvader is dat de reinste onzin. De tegels zijn maar maximaal 15 cm groter dan de standaard versie. Wat is jullie ervaring?
  maandag 26 oktober 2015 @ 15:31:07 #20
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157112470
Ja dezelfde ervaring peace. Daarom zijn wij dus gegaan voor casco.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157112793
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 15:23 schreef Peacefulll het volgende:
Wij zijn bij de tegelboer geweest die als leverancier gekoppeld zit aan ons project. Wij hebben gekeken naar andere tegels dan de standaard tegels. Deze zijn heel iets groter dan de standaard tegels. Zegt de verkoopster doodleuk: 'ja, maar omdat de tegels groter zijn, komen er wel extra kosten bij. Niet alleen voor de tegels, maar ook voor manuren en extra/ander materiaal'. Volgens mijn vader en schoonvader is dat de reinste onzin. De tegels zijn maar maximaal 15 cm groter dan de standaard versie. Wat is jullie ervaring?
Ik zag gister bij eigenhuis & tuin die kerel tegels van 60x30 oid met het grootste gemak en snelheid tegen de muur plakken. Ik vroeg me toen inderdaad ook af waarom ik bij een tegelboer meer moet betalen voor manuren wanneer de tegels groter zijn.

In plaats van 5 kleine tegels heb je nu met 1 grote tegel het zelfde oppervlak betegeld. Vreemd, maar zal wel aan mij liggen.
pi_157113288
Van de week op gesprek bij de hypotheker, heb een huisje op 't oog. Landelijk gelegen, moet best veel aan gebeuren, maar daar schrik ik niet zo van terug.
pi_157128093
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 15:23 schreef Peacefulll het volgende:
Wij zijn bij de tegelboer geweest die als leverancier gekoppeld zit aan ons project. Wij hebben gekeken naar andere tegels dan de standaard tegels. Deze zijn heel iets groter dan de standaard tegels. Zegt de verkoopster doodleuk: 'ja, maar omdat de tegels groter zijn, komen er wel extra kosten bij. Niet alleen voor de tegels, maar ook voor manuren en extra/ander materiaal'. Volgens mijn vader en schoonvader is dat de reinste onzin. De tegels zijn maar maximaal 15 cm groter dan de standaard versie. Wat is jullie ervaring?
Zelfde, we moesten 500 euro meer betalen omdat we van 20x15 naar 30x30 en 45x45 gingen. Ook meer materiaalkosten want meer snijverlies oid? Ik had al zoveel discussies gehad met dat bedrijf op dat moment dat ik dacht het zal wel :')
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_157128121
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 15:23 schreef Peacefulll het volgende:
Wij zijn bij de tegelboer geweest die als leverancier gekoppeld zit aan ons project. Wij hebben gekeken naar andere tegels dan de standaard tegels. Deze zijn heel iets groter dan de standaard tegels. Zegt de verkoopster doodleuk: 'ja, maar omdat de tegels groter zijn, komen er wel extra kosten bij. Niet alleen voor de tegels, maar ook voor manuren en extra/ander materiaal'. Volgens mijn vader en schoonvader is dat de reinste onzin. De tegels zijn maar maximaal 15 cm groter dan de standaard versie. Wat is jullie ervaring?
Welkom in de wereld vol irritatie en onbegrip :')

Wij hebben ook andere tegels gekozen, wij betalen nu het dubbele per vierkante meter als dat de tegel eigenlijk kost, vanwege de manuren/verwerkingskosten..
pi_157128208
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 16:10 schreef FranticDJ het volgende:
Van de week op gesprek bij de hypotheker, heb een huisje op 't oog. Landelijk gelegen, moet best veel aan gebeuren, maar daar schrik ik niet zo van terug.
Spannend!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157129250
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 07:05 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Zelfde, we moesten 500 euro meer betalen omdat we van 20x15 naar 30x30 en 45x45 gingen. Ook meer materiaalkosten want meer snijverlies oid? Ik had al zoveel discussies gehad met dat bedrijf op dat moment dat ik dacht het zal wel :')
Het is echt bizar, de tegels zelf zijn niet eens zo veel duurder. Het meeste geld gaat naar de aannemer. ¤5/m2 extra voor liggend verwerken i.p.v. staand, ¤5/m2 extra voor iets grotere tegels en ¤3/m2 extra voor de grotere tegel zelf. Tegelstroken in 3 maten plaatsen gaat zelfs richting de ¤40/m2 extra nog zonder de meerprijs voor de tegels ;( .

Maarja we doen het toch, we zijn nu in totaal ¤8000,- (incl. zelf gekochte douche, badmeubel, spotjes, audio en verlaagd plafond) meer kwijt aan een mooie badkamer en toilet. Casco zouden we ¤1600 terug krijgen :'). De badkamer achteraf door een eigen aannemer laten uitvoeren, zou bij ons onderaan de streep niet heel veel schelen.
pi_157129489
Wauw vragen ze zelfs geld extra voor de tegels liggend plaatsen :o wat een mafkezen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157129681
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:30 schreef P4tje het volgende:

[..]

Het is echt bizar, de tegels zelf zijn niet eens zo veel duurder. Het meeste geld gaat naar de aannemer. ¤5/m2 extra voor liggend verwerken i.p.v. staand, ¤5/m2 extra voor iets grotere tegels en ¤3/m2 extra voor de grotere tegel zelf. Tegelstroken in 3 maten plaatsen gaat zelfs richting de ¤40/m2 extra nog zonder de meerprijs voor de tegels ;( .

Maarja we doen het toch, we zijn nu in totaal ¤8000,- (incl. zelf gekochte douche, badmeubel, spotjes, audio en verlaagd plafond) meer kwijt aan een mooie badkamer en toilet. Casco zouden we ¤1600 terug krijgen :'). De badkamer achteraf door een eigen aannemer laten uitvoeren, zou bij ons onderaan de streep niet heel veel schelen.
Bij ons zelfde verhaal! Ik sloeg stijl achterover van verbazing. Heb dan liever dat ik alles zelf regel, zelf de keuze heb waar ik het spul koop en zelf coordineer dan het ze te gunnen.
...en waarom?
pi_157151396
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 15:23 schreef Peacefulll het volgende:
Wij zijn bij de tegelboer geweest die als leverancier gekoppeld zit aan ons project. Wij hebben gekeken naar andere tegels dan de standaard tegels. Deze zijn heel iets groter dan de standaard tegels. Zegt de verkoopster doodleuk: 'ja, maar omdat de tegels groter zijn, komen er wel extra kosten bij. Niet alleen voor de tegels, maar ook voor manuren en extra/ander materiaal'. Volgens mijn vader en schoonvader is dat de reinste onzin. De tegels zijn maar maximaal 15 cm groter dan de standaard versie. Wat is jullie ervaring?
Precies de reden waarom ik uiteindelijk voor casco ben gegaan. (Kreeg overigens maar EUR 500 terug :') )

Kreeg van de week een scherpe offerte binnen: 4350 voor badmeubels en tegelwerk (badkamer en toilet apart). Komt uiteraard nog wel plaatsing bij, waar ik een 'mannetje' voor heb. Maar dit viel me niet tegen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_157197823
Dat lijkt mij ook een redelijke prijs, ja ^O^ ik ben heel benieuwd hoe het er in onze badkamer straks aan toe gaat.. Ik hoopte er nog een bad in te zetten, maar als ik jullie verhalen zo hoor dan denk ik dat we eerst maar voor de basis gaan en later nog eens een bad toevoegen ofzo :P

Wij wachten nog steeds op akkoord van de bank. Ze hadden alles al beoordeeld, maar de naam van de notaris miste en hoewel we die direct opgestuurd hebben werd het als een nieuw document behandeld. Volgens de Hypotheker zou hij gisteren behandeld worden en zouden we dus uiterlijk vandaag een antwoord krijgen. Ben heel benieuwd :P

En een tijdje terug hadden wij de aannemer aan de lijn voor aanpassingen in de ruwbouw (omdat onze koop nog niet definitief is en ze het wel voor ons mee wilden nemen). We hebben de openslaande deuren genoemd, maar echt een week later beseften we ons dat het dakraam op zolder ook nog wel eens bij ruwbouw zou kunnen horen 8)7 Ergens hebben we nu zoiets van: laat maar zitten. Zolder doen we later nog wel een keer en zo houden we dan iets meer geld over voor bijvoorbeeld wandclosetten ipv de standaard toiletten.. Maar in de hypotheek staat het als het dakraam, is het heel erg lastig om dat achteraf nog te wijzigen of is het makkelijker om gewoon uit eigen zak te betalen? :')
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:02:04 #31
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157197908
Nuh ze willen een ruw lijstje waar je het meerwerk aan uit gaat geven.
Ze leggen dat lijstje niet naast je facturen straks hoor :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157197942
En als het een dakraam is of hangende closetten zou ik de closetten doen. Puur omdat een dakraam later makkelijker te plaatsen is.

Ben benieuwd wat die lui bij jullie durven te vragen voor een toilet. wij zijn zo'n 850 euro per wc kwijt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157198046
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 08:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
En als het een dakraam is of hangende closetten zou ik de closetten doen. Puur omdat een dakraam later makkelijker te plaatsen is.

Ben benieuwd wat die lui bij jullie durven te vragen voor een toilet. wij zijn zo'n 850 euro per wc kwijt.
Bij ons was het meer dan 1000 euro dacht ik ;(
pi_157198268
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 08:22 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Bij ons was het meer dan 1000 euro dacht ik ;(
Iedere keer als ik denk dat ik me niet meer kan verbazen gebeurt het toch weer.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157198489
Hangend toilet > dakraam, zoals gezegd is een dakraam achteraf veel makkelijker te plaatsen. Voor de hypotheek maakt het niet zo veel uit. De bank gaat niet achteraf het huis nalopen :P.

Wij hebben in de badkamer een kraanaansluiting en afvoer laten plaatsen voor een zelf te plaatsen bad. In onze huidige woning hebben we nog een vrijstaand bad, dat we meenemen.

http://www.badkamerenco.nl/baden/vrijstaande-baden/

Die hangende toiletten zijn een lekker postje voor de aannemer. Het kost amper meer om te plaatsen, maar iedereen wilt het ;( .
pi_157198508
Net even gechecked: wandcloset: 1113 euro.. Tweede wandcloset boven kost 1400 euro *O* :') dan komen we natuurlijk niet met die 900 euro van dat dakraam :+
pi_157198954
15 oktober de sleutel gekregen van ons huis! Gelukkig is ons oude appartement heel snel verkocht namelijk al voordat het op funda stond.

Inmiddels in 2 weken al heel veel gedaan, zelf de hele badkamer gesloopt en er een volledige nieuwe ingezet. Inclusief tegels en badmeubel, douche wc en design radiator zijn we ongeveer 3200 euro kwijt. De hele zolder gestript en inmiddels 2 kamers van gemaakt, althans het geraamte staat. Slaapkamer is klaar en de inloopkast ook! :-)
pi_157201772
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:33 schreef DennusF2 het volgende:
15 oktober de sleutel gekregen van ons huis! Gelukkig is ons oude appartement heel snel verkocht namelijk al voordat het op funda stond.

Inmiddels in 2 weken al heel veel gedaan, zelf de hele badkamer gesloopt en er een volledige nieuwe ingezet. Inclusief tegels en badmeubel, douche wc en design radiator zijn we ongeveer 3200 euro kwijt. De hele zolder gestript en inmiddels 2 kamers van gemaakt, althans het geraamte staat. Slaapkamer is klaar en de inloopkast ook! :-)
Respect! Ik denk dat ik dat ook wel kan, maar ik heb de ervaring en het gereedschap niet. Klinkt heeeeeeel aantrekkelijk om het zelf te doen als je naar de prijs kijkt. Onze eerste woning wordt over een paar maanden opgeleverd, maar daar wil ik alles perfect hebben. dus doe ik het niet :|
...en waarom?
pi_157202967
haha ik ben zelf zo onhandig als weet niet wat :-) ik mocht alleen alle sloop spullen in de kar gooien enzo.

Gelukkig ben ik in het bezig van een hele handige schoonvader die 3 weken vrij heeft genomen en die nonstop door gaat van 0700 tot 20:30 :-) dan kan er ook veel gedaan worden!
pi_157206094
Ohw mensen wat een belachelijke prijzen! Morgen gaan we kijken bij de standaard leverancier van het sanitair. Ben benieuwd! We hebben vooral een tekening van m nodig. Of we het materiaal daar ook vandaan halen zien we wel. Als wij de wc en badkamer casco laten opleveren krijgen we 2300 terug. Best riant als ik de rest hier zo lees.
pi_157206374
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 16:10 schreef FranticDJ het volgende:
Van de week op gesprek bij de hypotheker, heb een huisje op 't oog. Landelijk gelegen, moet best veel aan gebeuren, maar daar schrik ik niet zo van terug.
En voor m'n neus weggekaapt. Bah :P Naja, zal nog wel aantal keer voor gaan komen gezien m'n job haha. Gesprek bij hypotheker iig wel door laten gaan, ze kunnen m'n papierwerk maar vast hebben.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:41:38 #42
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157206410
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 16:24 schreef Peacefulll het volgende:
Ohw mensen wat een belachelijke prijzen! Morgen gaan we kijken bij de standaard leverancier van het sanitair. Ben benieuwd! We hebben vooral een tekening van m nodig. Of we het materiaal daar ook vandaan halen zien we wel. Als wij de wc en badkamer casco laten opleveren krijgen we 2300 terug. Best riant als ik de rest hier zo lees.
Jeumig wat riant!
Wij kregen 1300 terug.
Maar je zou dan verwachten dat de standaard ook wat hoger ligt dan...
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157207098
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 16:41 schreef laziness het volgende:

[..]

Jeumig wat riant!
Wij kregen 1300 terug.
Maar je zou dan verwachten dat de standaard ook wat hoger ligt dan...
Ik zal het je laten weten of de toiletpot van goud is ;). Van de tegels werden we niet heel warm. Keuze uit 3 wandtegels (mat wit, glans wit en crème) en 5 vloertegels in verschillende kleurtjes. Voor een toilet misschien wel te doen, maar niet voor mijn badkamer! The search continues.
pi_157207117
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 16:40 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

En voor m'n neus weggekaapt. Bah :P Naja, zal nog wel aantal keer voor gaan komen gezien m'n job haha. Gesprek bij hypotheker iig wel door laten gaan, ze kunnen m'n papierwerk maar vast hebben.
Wat jammer Frantic! Er komt vast nog wat anders. Ben je gebonden aan een stad of streek?
pi_157207144
Voor m'n werk absoluut niet, alleen voor het stukje 'sociale controle'/behartigen belangen wanneer ik er niet ben ;)
pi_157207280
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 17:24 schreef FranticDJ het volgende:
Voor m'n werk absoluut niet, alleen voor het stukje 'sociale controle'/behartigen belangen wanneer ik er niet ben ;)
Dan heb je idd de ruimte om lekker te zoeken en weer iets unieks te vinden. Succes met je zoektocht :)
pi_157208585
Jaaaa, Onze financiering is rond *O* nu hopen dat we snel naar de notaris kunnen en dat de bouw snel begint zodat ze de fundering kunnen leggen voordat het gaat vriezen :')
pi_157209752
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 17:30 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Dan heb je idd de ruimte om lekker te zoeken en weer iets unieks te vinden. Succes met je zoektocht :)
Thanks, idd al zal ik wel in de regio ('t Zeeuwse) blijven hoor. Al is t maar om voor de familie om de post te doen.
pi_157209787
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 18:47 schreef krijgerrtje het volgende:
Jaaaa, Onze financiering is rond *O* nu hopen dat we snel naar de notaris kunnen en dat de bouw snel begint zodat ze de fundering kunnen leggen voordat het gaat vriezen :')
Gefeliciteerd!! Laat het bouwen beginnen :)
pi_157209890
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 18:47 schreef krijgerrtje het volgende:
Jaaaa, Onze financiering is rond *O* nu hopen dat we snel naar de notaris kunnen en dat de bouw snel begint zodat ze de fundering kunnen leggen voordat het gaat vriezen :')
Gefeliciteerd!!
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 4 november 2015 @ 18:41:52 #51
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157319042
Stil hier.

P4 hoe is het bij jullie? Ze gaan het al opleveren of niet?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157330837
Wij zijn deze week begonnen met proberen een huis te kopen
Een specifiek huis bedoel ik
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  donderdag 5 november 2015 @ 11:29:14 #53
319308 Tink89
To live is to dance
pi_157331724
Ik moet nog 15 nachtjes slapen tot ik de sleutel krijg. Druk aan het inpakken, voorbereiden en aftellen dus.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_157331789
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 11:29 schreef Tink89 het volgende:
Ik moet nog 15 nachtjes slapen tot ik de sleutel krijg. Druk aan het inpakken, voorbereiden en aftellen dus.
Oh wat gaat het ineens hard zeg :o
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 5 november 2015 @ 11:35:52 #55
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_157331851
Zo, afgelopen maandag getekend en sleutel ontvangen, dinsdag alles over van Amsterdam naar Eindhoven en ik zal vandaag eens even wat foto's gaan maken voor jullie B-)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 5 november 2015 @ 11:43:08 #56
319308 Tink89
To live is to dance
pi_157331982
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 11:33 schreef Puala het volgende:

[..]

Oh wat gaat het ineens hard zeg :o
Ja he? Nog twee weken maar... Ik begin langzaam zenuwachtig te worden ook :r
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_157331994
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 11:43 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ja he? Nog twee weken maar... Ik begin langzaam zenuwachtig te worden ook :r
Nergens voor nodig toch? Komt wel goed joh ;)
  donderdag 5 november 2015 @ 11:45:13 #58
319308 Tink89
To live is to dance
pi_157332027
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 11:43 schreef Puala het volgende:

[..]

Nergens voor nodig toch? Komt wel goed joh ;)
Weet ik wel, maar gisteren (na het afzeggen van onze echt handige klussers) was er toch wel even een serieus paniekmomentje. Gelukkig zegt vriendlief dan iets in de trant van 'koekwausje, doe normaal, we redden het wel, desnoods zetten we de tent in de slaapkamer, huil maar even lekker uit en ga vanavond maar gewoon even met een heul groot glas wijn niks doen'. Prima tactiek O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_157332114
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 11:45 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Weet ik wel, maar gisteren (na het afzeggen van onze echt handige klussers) was er toch wel even een serieus paniekmomentje. Gelukkig zegt vriendlief dan iets in de trant van 'koekwausje, doe normaal, we redden het wel, desnoods zetten we de tent in de slaapkamer, huil maar even lekker uit en ga vanavond maar gewoon even met een heul groot glas wijn niks doen'. Prima tactiek O+
Prima reactie :Y En de paniek snap ik wel hoor ;)
  donderdag 5 november 2015 @ 11:53:45 #60
319308 Tink89
To live is to dance
pi_157332197
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 11:49 schreef Puala het volgende:

[..]

Prima reactie :Y En de paniek snap ik wel hoor ;)
Jups, gouden vriendje :D

En de paniek is al minder. Af en toe heel diep zuchten en er maar op hopen dat zich spontaan (of na serieuze stalkneigingen) nog mensen aanmelden om te komen slopen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_157338476
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 18:41 schreef laziness het volgende:
Stil hier.

P4 hoe is het bij jullie? Ze gaan het al opleveren of niet?
Sorry, enorm druk hier (werk en huis). Heel verhaal, vorige week voor oplevering gehad. Bijna al het schilderwerk slecht.

We hadden geen wisseldeur, dus ze hebben even snel de dag voor de de voor oplevering de deur op locatie geverfd. Veels te dik, dus vol met druipers. En terwijl hij nog niet uitgehard was er met schoenen en nagels langs gegaan. De deur van de buurman was zelfs van groen naar antraciet gegaan :')!

Bij de dubbel openslaande deuren is er zand op de verse verf gekomen. Alle plafonds op de eerste verdieping zaten vol met geel / bruine vlekken. Ook hele lelijke plekken in het spuitwerk, ook een plek in de woonkamer. De trap uiteraard helemaal lelijk.

De bel klinkt alsof de celdeuren van de gevangenis open gaan :').

De klink van de deur van de trapkast zit naast het scharnier van de deur naar de gang, waardoor de gangdeur niet helemaal open kan. Die was er bij de voorschouw ook uit, uit angst dat de punt van de klink er doorheen zou gaan. Op de tekening heb ik het helemaal over het hoofd gezien, omdat er rode meerwerk vlakken overheen zaten. Volgens de aannemer doen ze dit altijd en kan het niet anders... (kastdeur gespiegeld misschien :( ) Even navragen bij de bouwinspecteur wat mijn rechten hierbij zijn. Die deur is zo in een week kapot.

Nog een foutje. In de badkamer hebben we een handdoek radiator laten plaatsen, alvast op 80cm i.v.m. een in de toekomst te plaatsen vast bad. Tevens gaan we een verlaagd plafond plaatsen met spotjes en speakers. Blijkt dat er tussen de bovenkant van de radiator en het plafond wel 4cm ruimte zit :') . Het sanitair moest via internet, dus niemand die ons geadviseerd heeft. Nu op zoek naar een iets kleinere radiator dus.

Volgende week 11-11 11:00 oplevering *O* . Met een bouwinspecteur en mijn moeder, ben benieuwd wie de meeste punten gaat vinden :D .

Iemand nog geïnteresseerd in een witte Vasco Bathline BB-c 600x1714 handoekradiator? :+ .
pi_157339099
Wauw wat een gedoe. Is het niet onhandig om pas iemand mee te nemen voor de keur bij de oplevering? Las dat ze dit bij eigen huis zo doen. Maar is toch juist handiger als het daarvoor al bekeken wordt zodat het voor de oplevering gefixed kan worden.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 5 november 2015 @ 17:44:50 #63
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157339664
Nee gebruikelijk is bij de oplevering zelf.
Juist omdat ze bij de voorschouw nog niet alles af hoeven te hebben en ze nog weer dingen gaan fixen en je niet weet hoe het er dan bij oplevering zelf uit ziet. Onze buren hadden iemand anders dan eigen huis maar ook pas bij oplevering. Ik heb het ook nog bij de bouwer nagevraagd en het is echt slimmer om te wachten.

Klinkt alsof ze aardig gehaast hebben P4. Wat veel grote zaken nog :o
Hopelijk hebben ze het volgende week allemaal op orde.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157339727
Ah dacht dat dan ook alles af zou zijn dat wist ik niet :)
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 5 november 2015 @ 17:49:10 #65
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157339753
Ze hebben vaak dingen als kranen etc er ook nog niet op zitten bij de voorschouw. Deuren hingen er ook nog niet in bij ons.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157339777
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 17:49 schreef laziness het volgende:
Ze hebben vaak dingen als kranen etc er ook nog niet op zitten bij de voorschouw. Deuren hingen er ook nog niet in bij ons.
Goed om te weten dankjewel
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157340287
Ja, goed om te weten! ^O^

Wij hebben inmiddels de afspraak bij de notaris staan, en nu moeten we echt keuzes gaan maken.. Opties gekregen voor luxe deuren, maar die zijn foeilelijk :') en bovendien 300 euro (terwijl ik ze online vind voor 70 _O- ) dus we gaan maar gewoon voor standaard. Zit nog met de wc, ik wil toch wel erg graan wandclosetten maar zo achterlijk duur :( Misschien dat we er eentje in de badkamer laten plaatsen en het toilet beneden zelf gaan doen.. Is zo'n wandcloset een beetje te doen voor beginners? :') en ook een mooie: aannemer wilde in de douche wel een muurtje plaatsen voor 900 euro _O- :N

Dit weekend gaan we om een keuken kijken *O*
pi_157340485
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:13 schreef krijgerrtje het volgende:
Ja, goed om te weten! ^O^

Wij hebben inmiddels de afspraak bij de notaris staan, en nu moeten we echt keuzes gaan maken.. Opties gekregen voor luxe deuren, maar die zijn foeilelijk :') en bovendien 300 euro (terwijl ik ze online vind voor 70 _O- ) dus we gaan maar gewoon voor standaard. Zit nog met de wc, ik wil toch wel erg graan wandclosetten maar zo achterlijk duur :( Misschien dat we er eentje in de badkamer laten plaatsen en het toilet beneden zelf gaan doen.. Is zo'n wandcloset een beetje te doen voor beginners? :') en ook een mooie: aannemer wilde in de douche wel een muurtje plaatsen voor 900 euro _O- :N

Dit weekend gaan we om een keuken kijken *O*
Zit je er dan niet mee dat de afvoer verkeerd zit enzo?
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 5 november 2015 @ 18:52:57 #69
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157341345
Onze standleiding komt ook uit de grond beneden maar zolang het maar direct op de muur zit qua afstand geen probleem.
Je voorzetwandje valt er dan overheen zeg maar.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157364271
Hier ook hypotheek rond. Eengezinswoning. Blij dat het nog net voor het einde van het jaar rond is, ook nog eens als starter.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  vrijdag 6 november 2015 @ 18:10:28 #71
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157364367
Gefeliciteerd!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157364558
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 18:06 schreef spierbal het volgende:
Hier ook hypotheek rond. Eengezinswoning. Blij dat het nog net voor het einde van het jaar rond is, ook nog eens als starter.
Gefeliciteerd
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157366043
Gefeliciteerd spierbal!
pi_157366371
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 18:06 schreef spierbal het volgende:
Hier ook hypotheek rond. Eengezinswoning. Blij dat het nog net voor het einde van het jaar rond is, ook nog eens als starter.
Gefeliciteerd spierbal. ^O^ Wie, wat, waar?
pi_157372307
Thnx alleen :D
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_157372324
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:52 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Gefeliciteerd spierbal. ^O^ Wie, wat, waar?
ik, huis, Delft :p
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_157373116
Ik heb afgelopen maand ook een appartement gekocht! Volgende week vrijdag krijgen we de sleutel dus nu druk met plannen :)
Geen hele grote klusplannen maar wel een paar meubels zelf maken en hopelijk zelf stucen, waarschijnlijk komen er komende tijd wel een aantal vragen vanuit mijn kant. ;)
pi_157432711
Over twee weken kunnen we dan eindelijk bij de notaris passeren. Afspraak met de kopersbegeleider en de badkamer komt inmiddels ook in het vizier.

Inmiddels ook al even bezig geweest met floorplanner;
http://www.floorplanner.c(...)st_parkwonen#details
  maandag 9 november 2015 @ 20:32:03 #79
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157432921
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 20:25 schreef Snoepje5 het volgende:
Over twee weken kunnen we dan eindelijk bij de notaris passeren. Afspraak met de kopersbegeleider en de badkamer komt inmiddels ook in het vizier.

Inmiddels ook al even bezig geweest met floorplanner;
http://www.floorplanner.c(...)st_parkwonen#details
Diepe achtertuin! lekker ^O^
Zit er nou geen oven in de keuken?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157452861
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 20:32 schreef laziness het volgende:

[..]

Diepe achtertuin! lekker ^O^
Zit er nou geen oven in de keuken?
Keuken hebben we nog niet uitgekozen, komt uiteraard wel een combi in ;)
  dinsdag 10 november 2015 @ 18:48:17 #81
319308 Tink89
To live is to dance
pi_157453353
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 18:29 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Keuken hebben we nog niet uitgekozen, komt uiteraard wel een combi in ;)
Ik weet niet hoe graag je kookt, maar een combi is ook niet alles. Die van m'n schoonouders kan alleen draaien en een grote plaatpizza bakken kan niet. Er past ook geen grote schaal lasagne in ofzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_157453676
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 18:48 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe graag je kookt, maar een combi is ook niet alles. Die van m'n schoonouders kan alleen draaien en een grote plaatpizza bakken kan niet. Er past ook geen grote schaal lasagne in ofzo.
Wij zijn straks met zijn 2e, 4 pizza's eten wij niet op en twee hele kippen ook niet.
Het kerstdiner pas ik wel aan op de beschikbare apparatuur :)

Grote schalen lasagna voor 4 personen en dergelijke hebben hier altijd al in de combi gepassen.
  dinsdag 10 november 2015 @ 19:13:53 #83
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157453895
Wij konden in onze losse combi ook altijd wel kerstdiners kwijt maar de combi inbouw is een stuk kleiner. Wij hebben er nog een oven bij daarom.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157454131
Niet iedere combi is hetzelfde gelukkig.

Ben benieuwd of ik het wat vind. Heb nu ook 2 losse apparaten.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157455460
Wij hebben nu alleen een combi van Pelgrim, verschrikkelijk. Waarschijnlijk bevalt een A merk combi wel beter.

Wij hebben straks een oven en een combi :D

Morgen oplevering!!!
pi_157457254
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 18:48 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe graag je kookt, maar een combi is ook niet alles. Die van m'n schoonouders kan alleen draaien en een grote plaatpizza bakken kan niet. Er past ook geen grote schaal lasagne in ofzo.
Die van mij is juist geniaal! O+ Heeft draaideel (voor magnetron), maar ook de mogelijkheid om er een enorme bakplaat (42cm breed) in te zetten zonder draaien! Maar daar heb ik ook specifiek om gevraagd/op uitgezocht :+.
pi_157457398
Wij hebben bewust gekozen voor een compleet fornuis. Aangezien mijn man graag kookt, was een grote oven een voorwaarde. De combimagnetron was niet eens bespreekbaar :{w
Nu ben ik er wel ontzettend blij mee. Nu zijn we nog met z'n tweeën, maar wie weet wat de toekomst brengt ;)

P4tje, ben je niet tevreden over de Pelgrim? Wij hebben daar een afzuigkap van besteld nu, maar we hebben nooit echt naar recensies gekeken.
pi_157457909
We hebben hier in de huurwoning alles van Pelgrim, maar de combi word niet echt heet (duurt 20 min om 220 graden te halen, als die open is geweest weer 10 min). Van de vaatwasser was na 2 jaar de circulatiepomp kapot :{ .

Maar dat zegt niks natuurlijk :@ . Het is soms wel / niet geluk hebben.
pi_157458554
De stomme meneer die nu in ons huis woont wil niet onderhandelen. Het word dus niet ons huis gok ik ;(
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_157458581
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 21:45 schreef P4tje het volgende:
We hebben hier in de huurwoning alles van Pelgrim, maar de combi word niet echt heet (duurt 20 min om 220 graden te halen, als die open is geweest weer 10 min). Van de vaatwasser was na 2 jaar de circulatiepomp kapot :{ .

Maar dat zegt niks natuurlijk :@ . Het is soms wel / niet geluk hebben.
Is dat niet combi eigen?
Hier verschillende combi's gehad. A merken. Temperatuurmeter er in gehad maar ook die werden niet direct warm.
pi_157458598
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 21:21 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Die van mij is juist geniaal! O+ Heeft draaideel (voor magnetron), maar ook de mogelijkheid om er een enorme bakplaat (42cm breed) in te zetten zonder draaien! Maar daar heb ik ook specifiek om gevraagd/op uitgezocht :+.
Dit. Heb er ook speciaal om gevraagd.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 11 november 2015 @ 07:43:21 #92
319308 Tink89
To live is to dance
pi_157463762
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dit. Heb er ook speciaal om gevraagd.
Ah, dat scheelt dan wel ja. Ik heb een losse magnetron en in het nieuwe huis een oven van 90 cm breed. Heerlijk voor plaatpizza.

Overigens ie een grote schaal lasagne hier niet voor 4 personen. Ik kom uit een gezin met 5 kinderen. + aanhang is dat al snel voor 10 personen lasagne :P
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_157463770
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 07:43 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ah, dat scheelt dan wel ja. Ik heb een losse magnetron en in het nieuwe huis een oven van 90 cm breed. Heerlijk voor plaatpizza.

Overigens ie een grote schaal lasagne hier niet voor 4 personen. Ik kom uit een gezin met 5 kinderen. + aanhang is dat al snel voor 10 personen lasagne :P
Vriend zijn kant is 6+ aanhang. Dus snap wat je bedoeld haha.

Maar wilde ook liever twee losse. Maar met al de wensen was het concessies doen in de kleine ruimte :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157463925
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:12 schreef rhubarbje het volgende:
De stomme meneer die nu in ons huis woont wil niet onderhandelen. Het word dus niet ons huis gok ik ;(
Wat balen! ;( -O-
  woensdag 11 november 2015 @ 08:51:25 #95
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_157464339
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:12 schreef rhubarbje het volgende:
De stomme meneer die nu in ons huis woont wil niet onderhandelen. Het word dus niet ons huis gok ik ;(
Ah joh, zijn voldoende andere huizen. Daarnaast, misschien komt hij er nog wel op terug. Toen wij aan het onderhandelen waren werden de onderhandelingen door de verkopers op een gegeven moment ook afgekapt, maar daar kwamen ze een dag of twee later weer op terug
.
pi_157465658
Balen Rhubarbje :(. Is het huis dan al zo scherp geprijsd? Of gewoon een koppige verkoper..?

Wij hebben gekozen voor een gasfornuis, 6 pits met daaronder een 60cm oven en een 30cm oven O+ . En een losse inbouwmagnetron. Ben iedere dag nog zo ontzettend blij met onze keuze!

Eerst gekeken naar een 90cm oven maar we hoorden van veel mensen dat het zo lang duurt voordat ie heet is. Twee ovens is nu wel een enorme luxe :D.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_157465753
Het is veel te scherp geprijsd. We hebben het zelf ook laten taxeren, door 2 mensen en hij zit gewoon veel te hoog. Maar dit is wat hij er zelf in heeft zitten aan geld (hij is al een keer flink gezakt met zijn vraagprijs)
Maar ja, dat is niet mijn probleem. Ik ga geen huis kopen voor een bedrag wat het gewoon niet waard is

Ik denk niet dat hij er op terug gaat komen want dat kan hij financieel gezien gewoon niet echt. Dan zit hij diep in de shit begrijp ik
Nou ja, ik gok dat ie ooit wel gaat moeten maar daar zal nog wel wat tijd over heen gaan voor dat besef komt

We kijken inderdaad natuurlijk gewoon verder maar we zijn zeer kritisch. We hoeven hier niet weg dus we gaan alleen opschuiven voor iets dat het helemaal is. En die huizen komen zelden voorbij omdat ze gewoon niet bestaan hier.
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_157466021
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 10:39 schreef rhubarbje het volgende:
Het is veel te scherp geprijsd. We hebben het zelf ook laten taxeren, door 2 mensen en hij zit gewoon veel te hoog. Maar dit is wat hij er zelf in heeft zitten aan geld (hij is al een keer flink gezakt met zijn vraagprijs)
Maar ja, dat is niet mijn probleem. Ik ga geen huis kopen voor een bedrag wat het gewoon niet waard is

Ik denk niet dat hij er op terug gaat komen want dat kan hij financieel gezien gewoon niet echt. Dan zit hij diep in de shit begrijp ik
Nou ja, ik gok dat ie ooit wel gaat moeten maar daar zal nog wel wat tijd over heen gaan voor dat besef komt

We kijken inderdaad natuurlijk gewoon verder maar we zijn zeer kritisch. We hoeven hier niet weg dus we gaan alleen opschuiven voor iets dat het helemaal is. En die huizen komen zelden voorbij omdat ze gewoon niet bestaan hier.
Mijn schoonzusje en haar vriend hebben hetzelfde gehad. Mooi huis gezien, moest best nog wat aan gebeuren. De mensen die er hadden gewoond waren naar een verzorgingshuis gegaan en de kinderen wilden de hoofdprijs hebben.
Schoonzusje en vriend hebben een bod gedaan welke 20.000 onder de vraagprijs lag, maar zij wilden niet hoger gaan en de kinderen wilden geen cent zakken.
Twee jaar later werden schoonzusje en vriend gebeld door de makelaar. Of ze nog belangstelling hadden voor dat huis. Na flink onderhandelen hebben de een bod gedaan wat nog eens 20.000 onder hun vorige bod lag (met als insteek 2 jaar leeg gestaan, verwaarloosd, enz.) en dat is uiteindelijk geaccepteerd, nadat vriend heel goed duidelijk had gemaakt dat ze geen cent meer wilden betalen dan dat.
pi_157466126
Tja het zou allemaal kunnen maar dit huis is best uniek. Ik verwacht niet dat er nooit meer een bod komt
Ik gok dat er over een tijdje een soort gelijk bod word gedaan als dat van ons en dat hij dan denkt 'pfff echt niet'
En dan bij de 4e keer misschien denkt 'ik moet toch iets'

Hij wil het hebben voor de vraagprijs die er nu staat. Wij wonen niet in een stad waar dat normaal is. Wij zaten niet absurd ver er onder (vooral niet waar we uit wilde komen). Hij wil het spelletje niet spelen.
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_157476487
De steigers worden weggehaald. O+





Keuken is uitgezocht, net als de vloer en badkamer. Binnenkort nog even de wanden en schilderwerk regelen. :) En wat mannetjes bellen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 11 november 2015 @ 21:08:25 #101
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_157478526
Verf is binnen, Tesa afplaktape is gehaald, allerlei rollers en kwasten zijn gekocht. Vrijdag krijgen we de sleutel en meteen beginnen :7

Zijn we nog wat vergeten? Betreft nieuwbouwhuis, plafonds zijn al gestuct.
pi_157482060
quote:
14s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:08 schreef Pino112 het volgende:
Verf is binnen, Tesa afplaktape is gehaald, allerlei rollers en kwasten zijn gekocht. Vrijdag krijgen we de sleutel en meteen beginnen :7

Zijn we nog wat vergeten? Betreft nieuwbouwhuis, plafonds zijn al gestuct.
Primer tegen het zuigen van de muren?
I solemnly swear i'm up to no good
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 11 november 2015 @ 23:08:08 #103
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_157482206
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 23:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Primer tegen het zuigen van de muren?
We gebruiken Flexa Powerdek https://www.flexa.nl/nl/producten/powerdek-muren-plafonds, zal dat genoeg zijn?
pi_157482473
quote:
5s.gif Op woensdag 11 november 2015 23:08 schreef Pino112 het volgende:

[..]

We gebruiken Flexa Powerdek https://www.flexa.nl/nl/producten/powerdek-muren-plafonds, zal dat genoeg zijn?
Uit de productsheet van je eigen link: "Zuigende ondergronden, zoals spuitpleister en granol voorbehandelen met Alabastine Voorstrijk Zuiging en Hechting."

Vers stucwerk is ook zuigend, maar die speciale voorstrijk is waarschijnlijk niet nodig (gewone diepgrond kan, of een extra laag verf). Ga er in elk geval maar vanuit dat je het rendement van 10 m2/L niet gaat halen.
pi_157482530
quote:
5s.gif Op woensdag 11 november 2015 23:08 schreef Pino112 het volgende:

[..]

We gebruiken Flexa Powerdek https://www.flexa.nl/nl/producten/powerdek-muren-plafonds, zal dat genoeg zijn?
Laat je de boel stucen? Of verf je over het behang klare heen?

Bij stuc even navragen bij de stukadoor en bij behangklaar sowieso primer gebruiken want die muren zuigen. Porex 2000 heb ik goede dingen over gelezen

:)
I solemnly swear i'm up to no good
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 12 november 2015 @ 06:48:50 #106
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_157485120
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 23:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Laat je de boel stucen? Of verf je over het behang klare heen?

Bij stuc even navragen bij de stukadoor en bij behangklaar sowieso primer gebruiken want die muren zuigen. Porex 2000 heb ik goede dingen over gelezen

:)
Stucen mag volgens mij niet (of alleen met toestemming), het is een huurhuis. Wordt behangklaar opgeleverd, maar hoe dat er precies uitziet zien we dus vrijdag pas.

Thnx, eens even kijken.
  donderdag 12 november 2015 @ 07:20:53 #107
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157485193
Direct schilderen op een behangklare muur is een illusie vrees ik :@
Behangklaar is meestal met gaatjes en bobbels. Je zal dat eerst moeten vullen en ik hoorde de tip om met een baksteen er overheen te gaan om het glad te maken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157485500
Vraagje. Schilders zijn gisteren bezig geweest om alles te voorzien van latex. Alles was opnieuw gestuct. Maar nu vinden mijn vriend en ik dat het op spachtelputz lijkt.

Uhm hoort dat?

pi_157485935
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 08:09 schreef WeirdlyWired het volgende:
Vraagje. Schilders zijn gisteren bezig geweest om alles te voorzien van latex. Alles was opnieuw gestuct. Maar nu vinden mijn vriend en ik dat het op spachtelputz lijkt.

Uhm hoort dat?

[ afbeelding ]
Ziet eruit zoals bij ons thuis, komt door de roller, enige manier om het echt strak te krijgen is volgens mij spuiten?
pi_157488725
quote:
14s.gif Op donderdag 12 november 2015 06:48 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Stucen mag volgens mij niet (of alleen met toestemming), het is een huurhuis. Wordt behangklaar opgeleverd, maar hoe dat er precies uitziet zien we dus vrijdag pas.

Thnx, eens even kijken.
Dan zou ik eerst voorstrijk gebruiken. Anders blijf je er verf opgooien vrees ik.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157488774
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 08:09 schreef WeirdlyWired het volgende:
Vraagje. Schilders zijn gisteren bezig geweest om alles te voorzien van latex. Alles was opnieuw gestuct. Maar nu vinden mijn vriend en ik dat het op spachtelputz lijkt.

Uhm hoort dat?

[ afbeelding ]
Er zijn rollers die een strakker resultaat geven, maar een patroontje zie je er altijd van
pi_157495747
Mag ik ook meepraten? hier ook een hoop voorpret.
We hebben onze vorige woning verkocht -knip-(weliswaar ovv financieen, maar daar wordt morgen voor getekend) en een ander huis gekocht. We gaan van de stad naar het platteland ;) -knip-

De opleverdatum van ons "oude" huis is 30 december a.s. De opleverdatum van het nieuwe huis wordt ergens eind jan.

En nu dus op zoek naar vloeren (pvc want vloerverwarming) en een keuken.....spannend!

[ Bericht 12% gewijzigd door cvboer2 op 12-11-2015 19:07:37 ]
pi_157495767
Euhm, je post nu je adres op internet.. Vind je dat zelf slim? :@
pi_157495780
Gefeliciteerd hoor! Maar ik zou t niet doen :P
  donderdag 12 november 2015 @ 18:26:10 #115
319308 Tink89
To live is to dance
pi_157496220
Gefeliciteerd! Ik zou m'n adres ook niet zo op internet zetten, nee.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 12 november 2015 @ 18:31:18 #116
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157496343
Beide twee ontzettend leuke huizen Dems O+
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 12 november 2015 @ 19:07:14 #117
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_157497054
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:06 schreef Dems het volgende:
Mag ik ook meepraten? hier ook een hoop voorpret.
We hebben onze vorige woning verkocht -knip-(weliswaar ovv financieen, maar daar wordt morgen voor getekend) en een ander huis gekocht. We gaan van de stad naar het platteland ;) naar dit huis:-knip-

De opleverdatum van ons "oude" huis is 30 december a.s. De opleverdatum van het nieuwe huis wordt ergens eind jan.

En nu dus op zoek naar vloeren (pvc want vloerverwarming) en een keuken.....spannend!

Ik heb beide adressen even verwijderd. Je post namelijk in een openbaar forum, lijkt mij niet handig om je adres aan iedereen kenbaar te maken. :)
Share your talent, move the world.
  donderdag 12 november 2015 @ 19:11:22 #118
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_157497168
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:07 schreef Puala het volgende:
Euhm, je post nu je adres op internet.. Vind je dat zelf slim? :@
Aangepast. Bedankt voor het melden. ^O^
Share your talent, move the world.
pi_157506148
ok.. bedankt voor het aanpassen. weet even niet hoe ik foto's moet plaatsen?
pi_157542286
Zijn er meerdere waar er coax kabels / inbouwdozen gelegd worden terwijl er glasvezel aanwezig is in de nieuwbouwwoning?

Is dat niet een beetje dom? Met glasvezel abonnement kun je geen tv kijken via coax.
  zaterdag 14 november 2015 @ 12:51:46 #121
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157542893
Ja aanwezig en ik wil ondanks glasvezel toch via coax kijken want het pakket van ziggo is veel uitgebreider dan ik bij glasvezel kan krijgen.
Dus mensen een keuze geven lijkt me juist goed ipv ze dwingen tot 1 optie.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157543131
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:51 schreef laziness het volgende:
Ja aanwezig en ik wil ondanks glasvezel toch via coax kijken want het pakket van ziggo is veel uitgebreider dan ik bij glasvezel kan krijgen.
Dus mensen een keuze geven lijkt me juist goed ipv ze dwingen tot 1 optie.
Dat is inderdaad goed, als je een keuze geboden krijgt.
pi_157626369
Het is helemaal officieel *O* Vanochtend getekend bij de notaris, nu hopen dat de bouw zsm begint :D
pi_157626462
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:59 schreef krijgerrtje het volgende:
Het is helemaal officieel *O* Vanochtend getekend bij de notaris, nu hopen dat de bouw zsm begint :D
Gefeliciteerd met jullie schuld *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157634447
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:59 schreef krijgerrtje het volgende:
Het is helemaal officieel *O* Vanochtend getekend bij de notaris, nu hopen dat de bouw zsm begint :D
Leuk!

Wij zijn vandaag bij de kopersbegeleider geweest. Enkele opties besproken en aangegeven.

Wat me positief verraste:
Knieschotten op zolder met deurtjes om zo daar achter spullen op te bergen. Rookmelders op elkaar aangesloten. Dichte trap naar zolder. En zo nog eea.
pi_157636066
Vrijdag tekenen bij de notaris voor mn eerste eigen appartement! :) moet wel eea gebeuren..spannend!
  woensdag 18 november 2015 @ 12:24:50 #127
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_157645157
Vanochtend gesprek gehad met zo'n keukenrenovatieboer. Inmiddels duidelijk dat er een hoop mogelijk is, kost wel iets 9500,- -O-
.
  woensdag 18 november 2015 @ 12:29:49 #128
319308 Tink89
To live is to dance
pi_157645258
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 22:19 schreef depsycholoog het volgende:
Vrijdag tekenen bij de notaris voor mn eerste eigen appartement! :) moet wel eea gebeuren..spannend!
Ik teken ook vrijdag, maar dan voor m'n tweede eigen huis (al was het de vorige keer maar voor de helft van mij, hihi).

Spannend he? Ook al zo aan het aftellen?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_157645273
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 22:19 schreef depsycholoog het volgende:
Vrijdag tekenen bij de notaris voor mn eerste eigen appartement! :) moet wel eea gebeuren..spannend!
Spannend!!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157647443
Ik plemp 'm ook even hier neer :9 We zijn wat aan het brainstormen voor het inbouwen van een sfeerhaardje.. Waar gaat jullie voorkeur naar uit?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 18 november 2015 @ 14:16:31 #131
319308 Tink89
To live is to dance
pi_157647464
2 of 4 :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_157647506
5 :Y
pi_157647660
5!
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
  woensdag 18 november 2015 @ 14:36:32 #134
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157647926
2!
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 18 november 2015 @ 15:04:51 #135
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_157648491
5 ^O^
.
pi_157650295
5
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157650780
5

Alhoewel, blokken hout bij een sfeerhaard? Ja ik weet niet hoor, maar dat klopt naar mijn beleving niet. Maar geeft wel een warme sfeer natuurlijk dat hout.
pi_157650888
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 16:47 schreef Snoepje5 het volgende:
5

Alhoewel, blokken hout bij een sfeerhaard? Ja ik weet niet hoor, maar dat klopt naar mijn beleving niet. Maar geeft wel een warme sfeer natuurlijk dat hout.
Scherp :P Je kan ook nep-takken/hout bij de sfeerhaard kopen, maar toen had ik al die kiezelstenen al gemodelleerd :') Kwestie van luiheid dus ;)

Zoals hier in de preview, of op 19 seconden, zo zou het dan worden
pi_157651630
Ik heb een afrekening van de notaris ontvangen, waarop mijn eigen geld eigenlijk pas over 10 maanden zou worden gebruikt (laatste fases). Het is toch financieel verstandiger om je eigen geld direct op te maken zodat je in beginne met een lagere hypotheekschuld start tijdens het bouwen?
  woensdag 18 november 2015 @ 17:42:25 #140
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157652117
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 17:19 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik heb een afrekening van de notaris ontvangen, waarop mijn eigen geld eigenlijk pas over 10 maanden zou worden gebruikt (laatste fases). Het is toch financieel verstandiger om je eigen geld direct op te maken zodat je in beginne met een lagere hypotheekschuld start tijdens het bouwen?
Je schuld is even hoog.
Alleen als je eerst zelf betaalt blijft de schuld langer in je bouwdepot staan en betaal je minder rente.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157652380
Wat lazy zegt :Y
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157652386
Laatste rekening binnen hier trouwens voor de oplevering. Dan krijgen ze echt het laatste pas.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157653084
optie 5 of 6
pi_157654175
ik kan niet quoten
pi_157654203
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 12:29 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik teken ook vrijdag, maar dan voor m'n tweede eigen huis (al was het de vorige keer maar voor de helft van mij, hihi).

Spannend he? Ook al zo aan het aftellen?
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 12:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Spannend!!
Ja zeker! Heel erg spannend. De keuken moet eruit en er moet een open keuken in, de vloer moet gedaan (nu beton) en ik moet kijken wat ik met de muren ga doen (opnieuw behangen, alleen schilderen). Heb een paar maanden en ik heb nog geen flauw idee waar ik moet beginnen ;)
pi_157655554
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 17:42 schreef laziness het volgende:

[..]

Je schuld is even hoog.
Alleen als je eerst zelf betaalt blijft de schuld langer in je bouwdepot staan en betaal je minder rente.
Dankjewel. Rente in mijn bouwdepot is 1.34%, dus meer dan het spaargeld op mijn rabo rekening.

Klopt het ook dat mijn bouwdepot in box 3 zit en ik daar eind december nog eens mooi een paar honderd euro voor mag afdragen ?

Edit: box 1 dus als het een hypotheekschuld is. Geen rente betalen eind december dus.
  woensdag 18 november 2015 @ 20:24:13 #147
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157656822
Wij betalen over wat er in het bouwdepot zit gewoon geen rente (als in ik krijg er net zoveel aan rente voor terug als dat ik moet betalen) en ik betaal alleen mijn hypotheekrente over wat ik heb opgenomen uit het bouwdepot.
Dat is inmiddels zo'n 90% wel trouwens :+
De bodem van het depot is inzicht :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157656878
Hier ook 0% als we het niet hebben opgenomen. Maar het einde daarvan is ook in zicht lol.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157658077
Leuk als het eind bijna in zicht is :)
pi_157675173
Totaal geen idee hoe we de deur van de berging en poort van de tuin moeten plaatsen.

Hoop dat jullie enkele tips / suggesties hebben.
De tuin licht op het noordwesten, dus in de hoek van de berging (breedste kant berging) en schutting willen we graag een loungehoek creëren. Ook moet er nog ergens ruimte zijn om de vuilniscontainers netjes weg te zetten, voor de hand liggend is in de hoek naast de berging maar dat past niet met de deuren.

pi_157708217
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 20:24 schreef laziness het volgende:
Wij betalen over wat er in het bouwdepot zit gewoon geen rente (als in ik krijg er net zoveel aan rente voor terug als dat ik moet betalen) en ik betaal alleen mijn hypotheekrente over wat ik heb opgenomen uit het bouwdepot.
Dat is inmiddels zo'n 90% wel trouwens :+
De bodem van het depot is inzicht :P
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 20:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hier ook 0% als we het niet hebben opgenomen. Maar het einde daarvan is ook in zicht lol.
Houden jullie ook de laatste 5% vast bij de notaris, tot na de oplevering?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_157708334
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 23:52 schreef marcodej het volgende:

[..]


[..]

Houden jullie ook de laatste 5% vast bij de notaris, tot na de oplevering?
Waren we wel van plan. Maar ben vergeten dat te regelen met de notaris.

Weet ook niet of dat kosten met zich mee brengt ofzo.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 21 november 2015 @ 06:19:34 #153
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157710721
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 23:52 schreef marcodej het volgende:

[..]


[..]

Houden jullie ook de laatste 5% vast bij de notaris, tot na de oplevering?
Nee wij moesten alle termijnen betaald hebben voor oplevering en de bouwer gaf een bankgarantie af van 5% bij de notaris die pas vrij kwam als wij de tweede handtekening zette dat alle opleverpunten opgelost waren.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157753831
Vandaag bij de keukenboer geweest. Toch nog lastig die keuzes.

Greeploos of niet. Vierkante spoelbak of ronder. Spoelbak onder of in het blad. Spierwit of normaal wit. Type koelkast en vaatwasser.. Recirculatie of niet.. En dan de prijs nog :P

Wel al een mooie afzuigkap gevonden:
pi_157758193
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 22:47 schreef Snoepje5 het volgende:
Vandaag bij de keukenboer geweest. Toch nog lastig die keuzes.

Greeploos of niet. Vierkante spoelbak of ronder. Spoelbak onder of in het blad. Spierwit of normaal wit. Type koelkast en vaatwasser.. Recirculatie of niet.. En dan de prijs nog :P

Wel al een mooie afzuigkap gevonden:
[ afbeelding ]
Ik wilde eerst greep loos. Maar zag in de showroom al snel wat dat doet met vette vingers. Dus toch maar een greepje gedaan. Blijf anders bezig met poetsen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157758335
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 22:47 schreef Snoepje5 het volgende:
Vandaag bij de keukenboer geweest. Toch nog lastig die keuzes.

Greeploos of niet. Vierkante spoelbak of ronder. Spoelbak onder of in het blad. Spierwit of normaal wit. Type koelkast en vaatwasser.. Recirculatie of niet.. En dan de prijs nog :P

Wel al een mooie afzuigkap gevonden:
[ afbeelding ]
Mij werd een vierkante spoelbak met afgeronde hoeken aan binnenzijde aangeraden, omdat in een scherpe hoek vuil/resten kunnen blijven hangen. Recirculatie afzuigkap zou ik mijden als je de keuze hebt voor 'echte' afvoer; ik ben best blij met onze kap, maar de ramen beslaan alsnog als ik aardappels kook (omdat de vochtige lucht weer terug in de keuken geblazen wordt).
pi_157765741
Thanks voor de tips. Vierkante spoelbak werd ons ook afgeraden vanwege het vuil.

We kunnen voor 250 euro een koof laten zetten naar buiten volgens mij. 500 euro inbouw in het plafond. Keuzes keuzes..
Uiteraard ben je op lange termijn meer geld kwijt met recirculatie ivm koolstoffilter a 60 euro per stuk.
pi_157765825
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 17:10 schreef Snoepje5 het volgende:
Thanks voor de tips. Vierkante spoelbak werd ons ook afgeraden vanwege het vuil.

We kunnen voor 250 euro een koof laten zetten naar buiten volgens mij. 500 euro inbouw in het plafond. Keuzes keuzes..
Uiteraard ben je op lange termijn meer geld kwijt met recirculatie ivm koolstoffilter a 60 euro per stuk.
Mijn ouders hebben recirculatie, wij hadden het in het studentenhuis en het was beide hopeloos
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157766304
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 17:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben recirculatie, wij hadden het in het studentenhuis en het was beide hopeloos
Thanks. Boekje hier geeft aan geurreductie 70% bij circulatie en 95% bij afvoer. Zullen dan misschien toch maar voor afvoer gaan, lange termijn ook goedkoper.
pi_157767282
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 22:47 schreef Snoepje5 het volgende:
Vandaag bij de keukenboer geweest. Toch nog lastig die keuzes.

Greeploos of niet. Vierkante spoelbak of ronder. Spoelbak onder of in het blad. Spierwit of normaal wit. Type koelkast en vaatwasser.. Recirculatie of niet.. En dan de prijs nog :P

Wel al een mooie afzuigkap gevonden:
[ afbeelding ]
Keuzes.. De mens is er niet voor gemaakt zeg ik je! Wij zijn bewust voor een keuken met greepje gegaan en een warme witte kleur met een houten blad. En geen vierkante spoelbak ivm de hygiëne. Mijn ouders hebben zo'n oude zwart-wit geblokte had. Paste perfect in de keuken, maar alles bleef in de hoekjes liggen. Bijbde koelkast hebben we vooral gekeken naar het verbruik, indeling en inhoud.

Succes met uitzoeken! Welke stijl houden jullie van?
pi_157769635
quote:
12s.gif Op maandag 23 november 2015 18:36 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Keuzes.. De mens is er niet voor gemaakt zeg ik je! Wij zijn bewust voor een keuken met greepje gegaan en een warme witte kleur met een houten blad. En geen vierkante spoelbak ivm de hygiëne. Mijn ouders hebben zo'n oude zwart-wit geblokte had. Paste perfect in de keuken, maar alles bleef in de hoekjes liggen. Bijbde koelkast hebben we vooral gekeken naar het verbruik, indeling en inhoud.

Succes met uitzoeken! Welke stijl houden jullie van?
Modern en strak. Zie ook de afzuigkap :P
Keukenboer zou woensdag 3d tekeningen hebben, zal wel eens posten tzt.
pi_157771863
Hm volgens mij heb ik zojuist een meevaller ontdekt in de financiële ruimte van het bouwdepot omdat we nu eerder gaan opleveren.. zou zo maar eens 3k extra verhuis- en klusgeld kunnen betekenen :D
pi_157772912
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 21:04 schreef Thrilled het volgende:
Hm volgens mij heb ik zojuist een meevaller ontdekt in de financiële ruimte van het bouwdepot omdat we nu eerder gaan opleveren.. zou zo maar eens 3k extra verhuis- en klusgeld kunnen betekenen :D
Jaloers!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157779659
Hmm daarentegen krijgen we een betalingsherinnering van de aannemer dat er een factuur al 32 dagen over de betalingstermijn heen is :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157779816
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 17:48 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Thanks. Boekje hier geeft aan geurreductie 70% bij circulatie en 95% bij afvoer. Zullen dan misschien toch maar voor afvoer gaan, lange termijn ook goedkoper.
Afvoer werkt altijd beter. Echter zie ik altijd het onderwerp geur naar boven komen, kookt iedereen dan zo belabberd dat de geur niet te doen is _O- Maar zonder dollen; is het zo'n ramp dat je wat ruikt? Daarbij ook nog is het volgende, als je keuken in de buurt van bijvoorbeeld een buitendeur zit en deze staat open, heb je sowieso al "trek" m.a.w. de afvoer werkt dan ook nauwelijks of niet goed. uiteraard blijft het een persoonlijke keuze, persoonlijk heb ik me nooit aan kook geurtjes gestoord.
  dinsdag 24 november 2015 @ 09:55:40 #166
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157779843
Eens Luuk! Ik vind het ook echt niet zo'n issue. Heerlijk juist als je een lekkere curry of zo al tijdens de bereiding opsnuift.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157779904
*jeuuj* een medestander *O*

Heerlijk de geuren!
pi_157779972
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 09:55 schreef laziness het volgende:
Eens Luuk! Ik vind het ook echt niet zo'n issue. Heerlijk juist als je een lekkere curry of zo al tijdens de bereiding opsnuift.
Tijdens de bereiding misschien niet. Wat ik zeer vervelend vond was dat je, als je 's ochtends onder de douche stond, nog steeds de spekjes of de gebakken uien van de vorige avond rook.
pi_157779979
Haha precies, heb zelf ervaring met een open keuken naar de woonkamer. Nooit gestoord aan kookgeurtjes, juist heerlijk met een stoofpot ofzo.
Als de geur met knoflook o.i.d. te erg word kun je altijd het raam op een kiertje zetten dan is de lucht ook zo weg. Sowieso laat ik het elke dag even doortochten voor wat frisse lucht in huis, ja ook als het vriest :)!
pi_157780004
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 10:05 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Tijdens de bereiding misschien niet. Wat ik zeer vervelend vond was dat je, als je 's ochtends onder de douche stond, nog steeds de spekjes of de gebakken uien van de vorige avond rook.
Dit dus
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157780074
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 10:05 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Tijdens de bereiding misschien niet. Wat ik zeer vervelend vond was dat je, als je 's ochtends onder de douche stond, nog steeds de spekjes of de gebakken uien van de vorige avond rook.
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 10:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dit dus
Dan is er wel iets goed mis met de rest van de afzuiging in huis? Er zit toch ook afzuiging in je badkamer? Heb nu ook recirculatie en heb dit nog nooit gehad.
pi_157780110
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 10:11 schreef Luuk84 het volgende:

[..]

Dan is er wel iets goed mis met de rest van de afzuiging in huis? Nu ook recirculatie en heb dit nog nooit gehad.
Misschien er gewoon wat kritischer op.

Iedereen moet het zelf weten hoor maar ik zou het nooit aanbevelen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157780117
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 10:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Misschien er gewoon wat kritischer op.

Iedereen moet het zelf weten hoor maar ik zou het nooit aanbevelen.
Dat kan :)
  dinsdag 24 november 2015 @ 10:19:17 #174
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157780192
Ik heb een mega vernuftig ventilatie systeem dat ik ook nog extra kan laten draaien en een kiepraam in mijn keuken.
I'm not worried.
Het gat in mijn super geisoleerde muur zou me meer zorgen baren.
Maar ieder zijn eigen keuzes en voorkeuren uiteraard.

Maaruh ik verwacht sowieso niet mijn etensluchten in mijn badkamer te ruiken :o
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 24 november 2015 @ 11:20:01 #175
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_157781300
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 10:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Misschien er gewoon wat kritischer op.

Iedereen moet het zelf weten hoor maar ik zou het nooit aanbevelen.
Ik zou het ook niemand aanbevelen. Als je de mogelijkheid hebt, naar buiten met de kooklucht.

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 10:19 schreef laziness het volgende:
Het gat in mijn super geisoleerde muur zou me meer zorgen baren.
je hebt ook een brievenbus in je voordeur toch?
  dinsdag 24 november 2015 @ 11:33:10 #176
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157781630
Ieder zijn keuzes, laten we het daar op houden.
Deze discussie wordt al 10 jaar lang fok breed gevoerd namelijk ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 24 november 2015 @ 11:44:13 #177
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157781893
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 21:04 schreef Thrilled het volgende:
Hm volgens mij heb ik zojuist een meevaller ontdekt in de financiële ruimte van het bouwdepot omdat we nu eerder gaan opleveren.. zou zo maar eens 3k extra verhuis- en klusgeld kunnen betekenen :D
Niet verkeerd


quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 11:20 schreef ueberduitser het volgende:


je hebt ook een brievenbus in je voordeur toch?
Als je die hebt is je oprit te kort :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 24 november 2015 @ 11:45:46 #178
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_157781927
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 11:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als je die hebt is je oprit tekort :P
_O- _O- _O-
Ik heb een oprijlaan en geen brievengleuf in de deur :P
pi_157792114
Het wordt nu toch recirculatie :s)
Blijkbaar mag onze hoekwoning geen afzuigkanaal aan de zijkant van het huis hebben omdat onze zijkant direct grenst aan een achterom / gangpad.

Hoekwoningen met een meter tuin naast het huis en dan de achterom mogen wel het kanaal zetten :')
pi_157805762
Onze hypotheek is gisteren goedgekeurd, nu komen de kriebels toch wat meer omhoog ;)
24 december sleutel obv huur om vast te kunnen schilderen enzo, 15 januari overdracht bij notaris.
Moeten nog wel ons oude huis verkopen, ben ongeduldig nu het 'al' 4 weken te koop staat en er nog geen kijkers zijn geweest. maar komt vast goed gezien de populariteit van dit wijkje.
pi_157817045
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 10:51 schreef Tholyd het volgende:
Onze hypotheek is gisteren goedgekeurd, nu komen de kriebels toch wat meer omhoog ;)
24 december sleutel obv huur om vast te kunnen schilderen enzo, 15 januari overdracht bij notaris.
Moeten nog wel ons oude huis verkopen, ben ongeduldig nu het 'al' 4 weken te koop staat en er nog geen kijkers zijn geweest. maar komt vast goed gezien de populariteit van dit wijkje.
top die van ons vandaag en 1 feb overdracht
pi_157817094
Gefeliciteerd beide :)

---------

Voor de mensen die keuken apparatuur wilde kopen bij de ikea. Zag net op de site dat het 15% afgeprijsd is :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157843047
Gister gepasseerd bij de notaris :)

Ook zijn ze - zo kwam ik zojuist achter - vorige week al begonnen met heien. Ik zal ook maar een keer een topic openen. Ben benieuwd hoe lang het nu gaat duren vanaf heien tot oplevering.
pi_157844283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 20:15 schreef Snoepje5 het volgende:
Gister gepasseerd bij de notaris :)

Ook zijn ze - zo kwam ik zojuist achter - vorige week al begonnen met heien. Ik zal ook maar een keer een topic openen. Ben benieuwd hoe lang het nu gaat duren vanaf heien tot oplevering.
Gefeliciteerd!
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator donderdag 26 november 2015 @ 21:19:10 #185
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_157845485
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 20:15 schreef Snoepje5 het volgende:
Gister gepasseerd bij de notaris :)

Ook zijn ze - zo kwam ik zojuist achter - vorige week al begonnen met heien. Ik zal ook maar een keer een topic openen. Ben benieuwd hoe lang het nu gaat duren vanaf heien tot oplevering.
Gefeliciteerd ! :P *O*
  donderdag 26 november 2015 @ 21:21:24 #186
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157845570
Gefeliciteerf snoepje *O*

Ik hoor hier officieel niet meer.
We zijn vandaag verhuisd :7
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157845760
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:21 schreef laziness het volgende:
Gefeliciteerf snoepje *O*

Ik hoor hier officieel niet meer.
We zijn vandaag verhuisd :7
Jeej!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157845809
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:21 schreef laziness het volgende:
Gefeliciteerf snoepje *O*

Ik hoor hier officieel niet meer.
We zijn vandaag verhuisd :7
Thanks allen en da's nog redelijk vlot gegaan met verhuizen of niet? Ruime maand na oplevering ongeveer.
  donderdag 26 november 2015 @ 21:41:21 #189
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157846591
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:26 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Thanks allen en da's nog redelijk vlot gegaan met verhuizen of niet? Ruime maand na oplevering ongeveer.
Precies zes weken na oplevering.
We hadden alles strak op elkaar afgestemd en iedereen heeft de planning gehaald.

Maar ik woonde bij mijn schoonouders dus had een goede stok achter de deur hoor :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157846639
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:41 schreef laziness het volgende:

[..]

Precies zes weken na oplevering.
We hadden alles strak op elkaar afgestemd en iedereen heeft de planning gehaald.

Maar ik woonde bij mijn schoonouders dus had een goede stok achter de deur hoor :+
Wat lekker, nu ein-de-lijk jullie eigen plekje. Slaap lekker vannacht ;).
pi_157882545
verkeerd topic..
pi_157917168
Huur opgezegd, groot deel van mijn inboedel naar een opslag gebracht. Makelaar voor vriend zijn huis geregeld en straks langs om wat nieuwe bezichtigingen te plannen O+ :)
pi_157920719
Spannend douche-eendje! :D

Wij zijn zaterdag langs de bruynzeel geweest, en hoewel het gesprek redelijk begon eindigde het wel wat stom ("ja, ik wil 't best tekenen op de computer, maar niet als jullie daarna alsnog zeggen 'we doen 't niet" :') ) en hebben deze week nog een afspraak bij een keukenboer die niet bij mandemakers keukens zit. Hopelijk zijn die iets vriendelijker :P en morgen gaan we tegeltjes voor de badkamer uitzoeken *O* Ik vind 't helemaal leuk ;) Ze zijn alleen nog steeds niet begonnen met bouwen :') Dat mag nu wel eens starten vind ik :+
pi_157920856
Na ons huis verkocht te hebben vorige week gaan we morgen met de kopers het koopcontract tekenen.

Daarnaast vandaag een bod uitgebracht op het huis dat we willen hebben. Heel spannend allemaal. *O* :X
  maandag 30 november 2015 @ 15:18:45 #195
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157922341
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 13:59 schreef krijgerrtje het volgende:
Spannend douche-eendje! :D

Wij zijn zaterdag langs de bruynzeel geweest, en hoewel het gesprek redelijk begon eindigde het wel wat stom ("ja, ik wil 't best tekenen op de computer, maar niet als jullie daarna alsnog zeggen 'we doen 't niet" :') ) en hebben deze week nog een afspraak bij een keukenboer die niet bij mandemakers keukens zit. Hopelijk zijn die iets vriendelijker :P en morgen gaan we tegeltjes voor de badkamer uitzoeken *O* Ik vind 't helemaal leuk ;) Ze zijn alleen nog steeds niet begonnen met bouwen :') Dat mag nu wel eens starten vind ik :+
Oh ja dat deed keuken kampioen ook.
Doei ik wil gewoon een 3D tekening meteen. Is nog makkelijker ook voor hen dan dat ouderwetse op papier uittekenen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157922571
Wij kregen later een 3D tekening. Maar de man die ons hielp heeft op papier heel uitgebreid alles uitgetekend. Kijkend hoe al onze wensen het beste in die keuken passen.

3D tekening klopt nu toch niet meer trouwens want we hebben nog het een en ander veranderd naderhand ook op eigen iniatief trouwens wat allemaal zonder nukken kon en mocht.. Ik wilde uiteindelijk bijvoorbeeld toch andere greepjes enzo :+ :@

Ondanks dat onze keukenzaak wel onder mandemakers valt nog steeds erg tevreden bent. Maar misschien komt dat omdat deze maar uit een paar winkels bestaat en vooral in dorpen zit enzo :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157923185
Heeft hier iemand in omgeving Zaandam nog goede ervaringen met een bepaalde badkamerboer? Of maakt het niet zoveel uit?
pi_157923596
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:00 schreef Zahariac het volgende:
Heeft hier iemand in omgeving Zaandam nog goede ervaringen met een bepaalde badkamerboer? Of maakt het niet zoveel uit?
Wat je ook doet, ga niet naar Sanisale aan de Stormhoek.
pi_157923672
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:20 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Wat je ook doet, ga niet naar Sanisale aan de Stormhoek.
Dank! Dat is een duidelijke reactie. Wat waren de slechte ervaringen?
pi_157923906
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:24 schreef Zahariac het volgende:

[..]

Dank! Dat is een duidelijke reactie. Wat waren de slechte ervaringen?
Wat niet eigenlijk :') Inmeetafspraken een keer of zes niet nagekomen, agressief dreigen met prijsverhogingen nadat we besloten om nog even na te denken over de indeling van de badkamer ("je bent achterlijk als je dit aanbod afslaat"), proberen een ander wastafelmeubel (van 800euro duurder) aan te smeren dan degene die ik wilde. En niet 1 keer, maar echt wel 6 keer. Die gast die de toko runt zette zelfs zijn eigen gekozen wastafelmeubel op de offerte :'), tig keer bellen doordeweeks of hij de offerte "officieel kon maken", dat soort dingen.

Oh, en wat me nog wel het meest stoorde is dat hij telkens tegen mijn vriend praatte als het over geld ging. "Ga jij maar een kopje koffie drinken terwijl meneer en ik de cijfertjes even doornemen" :r

Uiteindelijk onze tegels, toilet, douche, meubel etc zelf los gekocht en laten plaatsen, scheelde een paar duizend euro uiteindelijk.
pi_157923940
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:36 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Wat niet eigenlijk :') Inmeetafspraken een keer of zes niet nagekomen, agressief dreigen met prijsverhogingen nadat we besloten om nog even na te denken over de indeling van de badkamer ("je bent achterlijk als je dit aanbod afslaat"), proberen een ander wastafelmeubel (van 800euro duurder) aan te smeren dan degene die ik wilde. En niet 1 keer, maar echt wel 6 keer. Die gast die de toko runt zette zelfs zijn eigen gekozen wastafelmeubel op de offerte :'), tig keer bellen doordeweeks of hij de offerte "officieel kon maken", dat soort dingen.

Oh, en wat me nog wel het meest stoorde is dat hij telkens tegen mijn vriend praatte als het over geld ging. "Ga jij maar een kopje koffie drinken terwijl meneer en ik de cijfertjes even doornemen" :r
Je bent toch wel naar een andere toko gegaan mag ik hopen :o _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157924012
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 16:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Je bent toch wel naar een andere toko gegaan mag ik hopen :o _O-
Zie edit. Gillend weggegaan en het allemaal zelf uitgezocht. :)

Daarvoor hadden we ook al slechte ervaringen bij de Baderie in Amstelveen ("hoe denken jullie deze badkamer te financieren?"), dus dit was onze tweede keus. Toen waren we gauw klaar met badkamerboeren :')
pi_157924350
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:41 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Zie edit. Gillend weggegaan en het allemaal zelf uitgezocht. :)

Daarvoor hadden we ook al slechte ervaringen bij de Baderie in Amstelveen ("hoe denken jullie deze badkamer te financieren?"), dus dit was onze tweede keus. Toen waren we gauw klaar met badkamerboeren :')
Ja onze ervaring met badkamer toko was ook niet echt briljant.

Werkte samen met onze aannemer. Hij wist van niks wat het zou gaan kosten want het moest ook nog langs de aannemer en loodgieter en daaruit zou een prijs uitkomen...

Ja dan kan ik echt fatsoenlijk iets uitzoeken als ik geen idee heb wat het gaat kosten :')

Volgende keer doen we dat echt anders.

Weet nog wel een fijn bedrijf in Eindhoven mocht iemand vloeren en badkamers nodig hebben hier in de buurt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157924407
Ik ben wel eens bij een badkamerzaak binnengelopen omdat ik op zoek was naar een douchedeur, en de prijs wilde weten van een douchedeur die in de etalage stond. Eerst wisten ze niet waar ik het over had, en toen ze wisten welk model ik bedoelde en ik vroeg in welke maten die verkrijgbaar was "Oh mevrouw in bijna alle maten die je kan verzinnen" ... tot ik doorvroeg, toen bleek het te starten bij 1.20m (en onze opening is 1.06m). En het was sowieso al een probleem dat ik geen volledige badkamer af wilde nemen, maar alleen een deur, dat kon eigenlijk niet :').

Badkamerwinkels gaven ons vooral het idee dat we een hele dure smaak hebben (valt best mee) en dat de arbeid een godsvermogen hoort te kosten (viel uiteindelijk ook best mee, als je het maar niet via die winkels regelt).
pi_157925619
Badkamerboeren.. -O- Breek me de bek niet open.
Vooral de leveranciers die gekoppeld zijn aan het project. Als het je even lukt: ga het zelf regelen en (zelf) doen.
De offerte die wij via de leveranciers hebben gekregen (sanitair, installateur (nog zonder tegels)) lag 5000 :X euro hoger dan de offerte die wij nu hebben (sanitair en tegels (installatie moet nog)). Daar zitten ook gelijk de tegels voor de complete benedenverdieping bij in! En een installateur die de leidingen en tegels gaat leggen zal vast geen 5000 euro gaan kosten. Het ophangen van het sanitair willen we graag zelf gaan doen.
Oh, en we krijgen 2500 euro nog terug i.v.m. het casco op laten leveren..
Deal or no deal? *)
pi_157925797
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 13:59 schreef krijgerrtje het volgende:
Spannend douche-eendje! :D

Zeker. Net een lijstje gemaakt voor de bezichtigingen. 11 woningen, 2 zijn we al geweest de afgelopen weken. Staan er nu nog 9 op waarvan een aantal helemaal af, een aantal half casco (ex-huurwoning vrije sector) en een aantal kluswoningen met retro-inrichting.
En volgend jaar gewoon een tuin hebben O+ na 8 jaar geen tuin.
  maandag 30 november 2015 @ 18:33:45 #207
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157926179
quote:
15s.gif Op maandag 30 november 2015 18:01 schreef Peacefulll het volgende:
Badkamerboeren.. -O- Breek me de bek niet open.
Vooral de leveranciers die gekoppeld zijn aan het project. Als het je even lukt: ga het zelf regelen en (zelf) doen.
De offerte die wij via de leveranciers hebben gekregen (sanitair, installateur (nog zonder tegels)) lag 5000 :X euro hoger dan de offerte die wij nu hebben (sanitair en tegels (installatie moet nog)). Daar zitten ook gelijk de tegels voor de complete benedenverdieping bij in! En een installateur die de leidingen en tegels gaat leggen zal vast geen 5000 euro gaan kosten. Het ophangen van het sanitair willen we graag zelf gaan doen.
Oh, en we krijgen 2500 euro nog terug i.v.m. het casco op laten leveren..
Deal or no deal? *)
Ik ben heel benieuwd waar je op uitkomt als je zelf het sanitair ophangt.
Wij hebben heel veel bedrijven van binnen gezien en zzp installateurs gesproken en we betalen nu 5k voor de totale installatie van a tot z. Dit is goedkoop ivm alle andere zaken die we gesproken hebben.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157930591
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 18:33 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd waar je op uitkomt als je zelf het sanitair ophangt.
Wij hebben heel veel bedrijven van binnen gezien en zzp installateurs gesproken en we betalen nu 5k voor de totale installatie van a tot z. Dit is goedkoop ivm alle andere zaken die we gesproken hebben.
Al met al zullen we in ieder geval goedkoper uit zijn dan de offerte van de vaste leveranciers. De offerte lag al 5000 euro hoger en daar moeten dan alle tegels nog bovenop.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat als we niet verder hadden gekeken dan onze neus lang was, dat we het misschien nog gedaan hadden ook. Gewoon uit onwetendheid, onervarenheid, gemakzucht, hoe je het wilt noemen.. :D
pi_157930753
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 21:05 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Al met al zullen we in ieder geval goedkoper uit zijn dan de offerte van de vaste leveranciers. De offerte lag al 5000 euro hoger en daar moeten dan alle tegels nog bovenop.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat als we niet verder hadden gekeken dan onze neus lang was, dat we het misschien nog gedaan hadden ook. Gewoon uit onwetendheid, onervarenheid, gemakzucht, hoe je het wilt noemen.. :D
Maar hoe heb je het dan qua ontwerp etc gedaan? Laten maken en daarna een aannemer gezocht? En toen de materialen?
pi_157951374
Wij zijn ook vandaag bij de badkamerzaak geweest. Even afwachten wat het nu wordt qua prijs maar zal niet goedkoop zijn. Een douchewandk met 2 deuren goedkoper als ¤1300 was er niet.
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:24:24 #211
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157953176
Is dat de zaak verbonden aan jullie project?
Ik heb twee glazen sealskin deuren voor de helft van de prijs die jij noemt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:31:12 #212
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_157953370
An dat zijn aangename verhalen met betrekking tot badkamers, dat projectje stellen we dus nog maar even uit.

Wel sinds gisteren gepasseerd bij de notaris *O*
.
pi_157954004
Wij hebben maar 1 deur want het wordt gewoon een grote glazen wand. Maar die is op maat gemaakt ook niet zo duur als wat jij opnoemt
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157954648
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:24 schreef laziness het volgende:
Is dat de zaak verbonden aan jullie project?
Ik heb twee glazen sealskin deuren voor de helft van de prijs die jij noemt.
Ja dat was ongeveer de prijs voor 2 sealskin deuren Met glanzend rvs randen. Moet de offerte nog krijgen dus kan nog niet goed vergelijken.
pi_157955285
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:13 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Ja dat was ongeveer de prijs voor 2 sealskin deuren Met glanzend rvs randen. Moet de offerte nog krijgen dus kan nog niet goed vergelijken.
Dat moet echt veel goedkoper kunnen, zelfs van Sealskin (andere, onbekendere merken kan nog goedkoper).
pi_157956686
Appartementje is gepasseerd,verkocht!!! Binnen een week al akkoord kunnen geven op bod. 10k boven zeer scherpe vraagprijs. *O* *O* *O* Hoogste verkoopprijs in de buurt van vergelijkbare appartementen in de afgelopen 5 jaar. Ex aequo qua snelheid.

Momenteel lichtelijk problemen met huurwoning(zie WGR) 8)7 8)7 8)7

Van aannemer: tot 18 december moeten de eerste opties bekend zijn (uitbouw, garage, e.d.) daarna 21 Januari ruwbouw zoals badkamer e.d. Helaas nog geen bevestiging over wanneer ze exact willen beginnen. Eerste aanpassing badkamer zit al op 1000 Euro en we hebben nog geen keuze over de tegels gemaakt :X :X :X Binnenkort misschien nog wel een paar vraagjes.
42 is the Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything.
pi_157959672
quote:
17s.gif Op maandag 30 november 2015 18:14 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Zeker. Net een lijstje gemaakt voor de bezichtigingen. 11 woningen, 2 zijn we al geweest de afgelopen weken. Staan er nu nog 9 op waarvan een aantal helemaal af, een aantal half casco (ex-huurwoning vrije sector) en een aantal kluswoningen met retro-inrichting.
En volgend jaar gewoon een tuin hebben O+ na 8 jaar geen tuin.
Ooooh een tuin :D daar kijk ik ook heel erg naar uit!

Wbt de keukenzaak: de 3D tekening was nog niet eens het enige, maar hij gaf ons al een prijs (dat nét in ons budget paste, whoah, TOEVALLIG), waarvan hij graag wilde dat we ermee akkoord gingen ('t liefst die dag nog, want dan kregen we er een toffe keukenmachine bij die, TOEVALLIG, alleen vandaag nog gold), terwijl we nog niet eens een keuze hadden gemaakt voor het blad, de kastjes, de grepen, kraan en wasbak :') Dus die prijs sloeg he-le-maal nergens op :+ Ik was hier al gewaarschuwd, maar heb 't nu zelf ook ondervonden :') Niet naar keukenketens dus..
pi_157961172
Waarom duurt wachten zo lang whaaaaa pas 1 feb de sleutel .
pi_157961686
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 00:12 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Ooooh een tuin :D daar kijk ik ook heel erg naar uit!

Wbt de keukenzaak: de 3D tekening was nog niet eens het enige, maar hij gaf ons al een prijs (dat nét in ons budget paste, whoah, TOEVALLIG), waarvan hij graag wilde dat we ermee akkoord gingen ('t liefst die dag nog, want dan kregen we er een toffe keukenmachine bij die, TOEVALLIG, alleen vandaag nog gold), terwijl we nog niet eens een keuze hadden gemaakt voor het blad, de kastjes, de grepen, kraan en wasbak :') Dus die prijs sloeg he-le-maal nergens op :+ Ik was hier al gewaarschuwd, maar heb 't nu zelf ook ondervonden :') Niet naar keukenketens dus..
Daarom komt mijn keuken van Ikea. Echt zwaar allergisch voor dat soort winkels.
pi_157966439
Ach, vandaag bij een keukenzaak geweest die niet onder mandemakers valt, en die beviel prima! ^O^
Keuken in 3D getekend, prijs genoemd die nog 1000 euro lager lag dan bij de vorige, terwijl dit wel echt een grotere/completere keuken was. Nog even laten bezinken, maar denk wel dat dit 'm wordt! Vind 'm tof geworden!
pi_157966521
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 16:05 schreef krijgerrtje het volgende:
Ach, vandaag bij een keukenzaak geweest die niet onder mandemakers valt, en die beviel prima! ^O^
Keuken in 3D getekend, prijs genoemd die nog 1000 euro lager lag dan bij de vorige, terwijl dit wel echt een grotere/completere keuken was. Nog even laten bezinken, maar denk wel dat dit 'm wordt! Vind 'm tof geworden!
Leuk! Wat voor iets gaat het worden?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157968080
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:08 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Daarom komt mijn keuken van Ikea. Echt zwaar allergisch voor dat soort winkels.
Wat bij een aantal winkels wel werkte: "Ik wil een keuken ontwerpen en u moet mij gaan vertellen hoeveel dit kost, en dan besluit ik zelf wel of dit binnen mijn budget valt" Bij winkels waar ze proberen om je een poot uit te draaien worden ze dan boos of geïrriteerd :+. Maar bij normale winkels kwam daar dan een prijs uit en konden ze me ook vertellen op welke punten er bespaard kon worden (ander blad, apparatuur van een ander merk etc).
pi_157969147
Toevallig vorige week bij een andere zaak een keuken laten offreren, expres zelfde apparatuur e.d. gekozen, kwam ¤300 goedkoper uit dan de andere zaak. Er kon nog wel een gratis cooker bij, dus dan weet je ook mooi dat bij de andere zaak er nog makkelijk ¤1000 af kan.
pi_157976305
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 17:37 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Wat bij een aantal winkels wel werkte: "Ik wil een keuken ontwerpen en u moet mij gaan vertellen hoeveel dit kost, en dan besluit ik zelf wel of dit binnen mijn budget valt" Bij winkels waar ze proberen om je een poot uit te draaien worden ze dan boos of geïrriteerd :+. Maar bij normale winkels kwam daar dan een prijs uit en konden ze me ook vertellen op welke punten er bespaard kon worden (ander blad, apparatuur van een ander merk etc).
:D Da's inderdaad een goeie!

quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 16:05 schreef krijgerrtje het volgende:
Ach, vandaag bij een keukenzaak geweest die niet onder mandemakers valt, en die beviel prima! ^O^
Keuken in 3D getekend, prijs genoemd die nog 1000 euro lager lag dan bij de vorige, terwijl dit wel echt een grotere/completere keuken was. Nog even laten bezinken, maar denk wel dat dit 'm wordt! Vind 'm tof geworden!
Fijn dat je (bijna, soort van) geslaagd bent :) Toch wel een dingetje, 'n keuken.
pi_157977543
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 19:22 schreef Snoepje5 het volgende:
Wij zijn ook vandaag bij de badkamerzaak geweest. Even afwachten wat het nu wordt qua prijs maar zal niet goedkoop zijn. Een douchewandk met 2 deuren goedkoper als ¤1300 was er niet.
Heb zo'n kwartronde wand met twee deurtjes van Sealskin voor nog geen 800.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 3 december 2015 @ 07:08:59 #226
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157981088
Marcodej heb jij een keuken keuze gemaakt? Je twijfelde enorm tussen twee toch?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157991920
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 23:15 schreef marcodej het volgende:

[..]

Heb zo'n kwartronde wand met twee deurtjes van Sealskin voor nog geen 800.
Op het internet?
pi_157999642
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 07:08 schreef laziness het volgende:
Marcodej heb jij een keuken keuze gemaakt? Je twijfelde enorm tussen twee toch?
Uiteindelijk bij Bemmel en Kroon (een wat kleinere keten) gekocht. Nadat ik Bruynzeel vriendelijk heb bedankt, eerst naar Superkeukens gegaan. Daar zaten ze uiteindelijk nog maar een paar honderd euro boven de prijs die ik in mijn hoofd had. Gezegd dat ik er over na ging denken, honderd meter verder gelopen naar Bemmel en Kroon, het bod van Superkeukens genoemd en die is er uiteindelijk die paar honderd euro onder gaan zitten.

Hoogglans greeploos, Pelgrimapparatuur, composiet blad en achterwand. Wel blij mee. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 18:37 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Op het internet?
Nee, bij een lokale sainitairboer/installateur. Zo'n eenpittertje met klein showroompje. Eerst bij een wat luxere lokale sanitairboer met flinke showroom geweest en die zaten echt flink aan de prijs (oa 1300,- voor een douchewandje dus...)
Bij hem scheelde het echt 2000,- voor de spullen en tegels. Zelfs nog een beetje van de prijs af kunnen lullen. Bij dat soort sanitairzaakjes kan dat dus wel.

Plaatsen doe ik overigens zwart bij een ander.

PVC-vloertje is ook uitgezocht, moet alleen nog een behanger/schilder. Heb daar nu een werkspotje voor uitstaan. Dat werkt wel goed moet ik zeggen, flinke keuze :)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_158003832
Vandaag komt de fotograaf voor vriends appartement.
Dinsdagochtend 2 woningen bezichtigen O+
pi_158069915
Vandaag getekend voor de keuken. We hebben wel alles wat we willen binnen het budget, behalve een quooker. Wel tevreden over de prijs, korting ging uiteindelijk over tientjes....

Hoogglans wit, greeploos, bosch apperatuur (combi, afzuigkap, inductie, koelkast) en aeg vaatwasser, composiet werkblad met smetplintjes en onderbouw gootsteen. Gootsteen viel me overigens erg tegen, ¤390 voor de gootsteen incl. Onderbouw.

Uiteindelijk bij de keukenleverancier gekozen die stond aangeschreven bij het nieuwbouwproject, ze deden het al enkele jaren voor de aannemer dus dat zegt ook wel weer wat.
pi_158072558
Leuk dat jullie eruit zijn gekomen met de keuken, altijd lastig! Ik vroeg me af, heeft bij jullie vertrouwen ook nog een rol gespeeld in de beslissing?
pi_158072989
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 08:35 schreef Luuk84 het volgende:
Leuk dat jullie eruit zijn gekomen met de keuken, altijd lastig! Ik vroeg me af, heeft bij jullie vertrouwen ook nog een rol gespeeld in de beslissing?
Wel enigszins ja. Nou kende ik de keukenzaak helemaal niet, maar geeft het me wel enig vertrouwen dat de keukenzaak voor het project staat aangeschreven en al vele jaren samen met de aannemer werkt.

Als het prijsverschil bij andere offertes groter was geweest waren we wel naar een andere keukenboer gestapt. Maar ook dat verschilde vrij weinig van elkaar (2-4% hoogstens).
pi_158109466
2 bezichtigingen was het idee vandaag, maar de bewoner van het eerste huis besloot toen wij met makelaar voor de deur stonden dat kwart over 9 veeeel te vroeg was. Ondanks dat we vorige week die afspraak al gemaakt hadden via de makelaar :') En over huis 2 maar een nachtje slapen.... ;)
pi_158109495
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:35 schreef douche-eendje het volgende:
2 bezichtigingen was het idee vandaag, maar de bewoner van het eerste huis besloot toen wij met makelaar voor de deur stonden dat kwart over 9 veeeel te vroeg was. Ondanks dat we vorige week die afspraak al gemaakt hadden via de makelaar :') En over huis 2 maar een nachtje slapen.... ;)
Echt :o dus je mocht gewoon niet binnen?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158109561
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Echt :o dus je mocht gewoon niet binnen?
We moesten maar op een later tijdstip afspreken, mochten niet naar binnen. Daar neem je dan een ochtend voor vrij van werk... tsja. Gelukkig hadden we daarna de andere bezichtiging :)
pi_158109827
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:40 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

We moesten maar op een later tijdstip afspreken, mochten niet naar binnen. Daar neem je dan een ochtend voor vrij van werk... tsja. Gelukkig hadden we daarna de andere bezichtiging :)
Ook een manier om van je kopers af te komen :o
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158180266
Ik val even achteroven van de badkamerofferte.

¤90 meerprijs voor het verwerken van aluminium hoekprofielen ipv kunstof?
¤450 voor het monteren van de wastafel inclusief onderkast en extra kraangat?
¤120 meerwerk voor montage rainshower.

Oja, want een andere rainshower als standaard is moeilijker en kost 2 uur extra werk?
Aluminium profielen verwerken ipv kunstof is natuurlijk ook moeilijker en kost een uur extra.
En de wastafel is natuurlijk helemaal moeilijk, ¤450, 8 uur bezig voor montage van een wastafel?!

Die monteur gebruikt zeker een gouden schroevendraaier.
  vrijdag 11 december 2015 @ 22:30:12 #238
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158183304
Ha! Bij je bouwer zeker?
Ik kijk er niet meer van op :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_158183537
Bij mij nu ook helemaal bekend!

Zat al rond 9000 euro meerkosten voor badkamer en toiletten en nog niet helemaal overtuigd. We hebben nog even tijd om te kiezen maar waarschijnlijk gaan we voor casco oplevering.
42 is the Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything.
pi_158184550
Haha verbaasd me niks idd
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158184677
Bouwer indd. Wil t liever niet casco opleveren, dan maar het hoognodige erin en de rest eruit.
pi_158184769
Wij hebben alles wat nog redelijk te doen was qua prijs laten doen. En de rest wastafel enzo standaard laten opleveren omdat ze echt belachelijke prijzen vroegen voor een badmeubel enzo. Die doen we dus mooi zelf.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 12 december 2015 @ 08:10:47 #243
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158189281
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 23:19 schreef Snoepje5 het volgende:
Bouwer indd. Wil t liever niet casco opleveren, dan maar het hoognodige erin en de rest eruit.
Waarom wil je niet casco?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_158189561
Hoe doen jullie t eigenlijk met het verzinnen van een verlichtingsplan? Kvind het echt moeilijk om daar stappen in te maken.. Spotjes aan het plafond? Vloerlampen? Hanglampen? Pfff.. Zo veel keus en ik wil wat meer/mooier dan 1 lichtbron aan t plafond..
pi_158189884
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 09:14 schreef Thrilled het volgende:
Hoe doen jullie t eigenlijk met het verzinnen van een verlichtingsplan? Kvind het echt moeilijk om daar stappen in te maken.. Spotjes aan het plafond? Vloerlampen? Hanglampen? Pfff.. Zo veel keus en ik wil wat meer/mooier dan 1 lichtbron aan t plafond..
Staande lamp, plafond lamp, spotjes, tafellamp,

Donkere hoeken lenen zich bijvoorbeeld goed voor een staande lamp enzo. Heb er zo een gekocht die naar boven schijnt. Daarvoor.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 12 december 2015 @ 10:28:58 #246
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158190001
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 09:14 schreef Thrilled het volgende:
Hoe doen jullie t eigenlijk met het verzinnen van een verlichtingsplan? Kvind het echt moeilijk om daar stappen in te maken.. Spotjes aan het plafond? Vloerlampen? Hanglampen? Pfff.. Zo veel keus en ik wil wat meer/mooier dan 1 lichtbron aan t plafond..
Eerst de meubels op de juiste plek bedacht en daarna verlichting er bij.
Spotjes en plafonniere in de open keuken.
Hanglamp boven de eettafel, tafellamp op het tv meubel, twee staande lampen in hoeken en een plafonniere in de woonkamer die nooit aan gaat :P
En boven hetzelfde principe.

Zodra de meubels duidelijk waren vond ik het veel gerichter zoeken op internet op lampen sites. Het plaatje krijgt dan vorm in je hoofd.
Maar de meeste hebben we besteld toen al opgeleverd was en we meer gevoel bij de ruimtes hadden. Die dingen zijn meestal binnen een week binnen. Alles hing voor we gingen verhuizen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_158190170
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 08:10 schreef laziness het volgende:

[..]

Waarom wil je niet casco?
Vervallen er weer allerlei garanties, locatie leidingen etc.. Gemak van badkamer die al opgeleverd is bij oplevering woning..
  zaterdag 12 december 2015 @ 11:02:01 #248
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158190298
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 10:48 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Vervallen er weer allerlei garanties, locatie leidingen etc.. Gemak van badkamer die al opgeleverd is bij oplevering woning..
Ja de garantie is bij ons vervallen maar die krijg je dan weer van je badkamerzaak en die is langer dan van de bouwer.
Locatie leidingen kan je of toch al door je bouwer laten doen of je installateur weet daar prima raad mee.
Buiten de bouwer had ik juist meer keuze voor locatie van toilet, douche, bad en kranen. De bouwer legde me meer beperkingen op.

De badkamerzaak heeft een noodtoilet opgehangen en een kraantje geinstalleerd om eventueel sop te kunnen maken dus wij hebben oplevering zonder iig niet als lastig ervaren.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_158201887
Hallo allemaal!

Ik meld me even in dit topic. Ik woon nu ongeveer 2 jaar samen met mijn vriendin in een starters-huurwoning. Vorige week gebeld door een makelaar dat hij het perfecte huisje voor ons had gevonden. Die zaterdag heen gegaan en gelijk een bod uitgebracht. Deze week zijn we eruit gekomen en nu is het officieel. We gaan verhuizen *G*.

Is wel een opknap woning maar dat is niet erg, de prijs is er ook naar. Gaat om een hoekwoning met 224m2 grond voor 155000 :) nu de hypotheek voor elkaar krijgen maar dat moet niet zo lastig zijn aangezien we flink onder ons maximum lenen. Waarschijnlijk begin april de sleutel, zin in!
pi_158204123
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 09:14 schreef Thrilled het volgende:
Hoe doen jullie t eigenlijk met het verzinnen van een verlichtingsplan? Kvind het echt moeilijk om daar stappen in te maken.. Spotjes aan het plafond? Vloerlampen? Hanglampen? Pfff.. Zo veel keus en ik wil wat meer/mooier dan 1 lichtbron aan t plafond..
Heel lastig ja, zit hier ook mee :p
pi_158231180
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 21:00 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik val even achteroven van de badkamerofferte.

¤90 meerprijs voor het verwerken van aluminium hoekprofielen ipv kunstof?
¤450 voor het monteren van de wastafel inclusief onderkast en extra kraangat?
¤120 meerwerk voor montage rainshower.

Oja, want een andere rainshower als standaard is moeilijker en kost 2 uur extra werk?
Aluminium profielen verwerken ipv kunstof is natuurlijk ook moeilijker en kost een uur extra.
En de wastafel is natuurlijk helemaal moeilijk, ¤450, 8 uur bezig voor montage van een wastafel?!

Die monteur gebruikt zeker een gouden schroevendraaier.
Badkamer boeren en projecten zijn verschrikkelijk. Maar goed zo is het nu eenmaal. Bij ons durfden ze 800 euro te rekenen voor het ophangen van de 2 spiegelkastjes, met aansluiten lichtpunt (ja ja) _O- O ja en dat is zonder het aanbrengen van het lichtpunt :N

Maar goed, we hebben het noodzakelijke gedaan, en de rest doen we zelf wel. Het "probleem" bij ons was, dat als we het casco zouden laten doen, de vloerverwarming zou vervallen, met als gevolg een hoop extra werk voor de andere badkamer boer. De prijzen voor het sanitair waren schappelijk, dus onder de streep zou het zo goed als niks gaan opleveren. Maar ga zeker eens kijken bij een ander! Misschien scheelt het bij jullie wel een hoop!
pi_158239993
Vandaag kijkdag gehad bij fase 1 van ons project, wij zitten zelf in fase 2. Een aantal toekomstige buren kunnen ontmoeten en daarnaast zien wat een aantal buren van fase 1 voor keuzes hebben gemaakt.

We zijn nog niet over alles uit. Garage, uitbouw en dubbele openslaande deuren voor&achter gaan er zeker komen. Vooral de zolder indeling is nog wel lastig. Een voorbereiding voor 2de badkamer met of zonder toilet(respectievelijk ong. 2600 euro en ong. 4600 euro). Dakkapel en/of dakramen is ook nog een grote vraag.
42 is the Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything.
pi_158242490
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 08:53 schreef Luuk84 het volgende:

[..]

Badkamer boeren en projecten zijn verschrikkelijk. Maar goed zo is het nu eenmaal. Bij ons durfden ze 800 euro te rekenen voor het ophangen van de 2 spiegelkastjes, met aansluiten lichtpunt (ja ja) _O- O ja en dat is zonder het aanbrengen van het lichtpunt :N

Maar goed, we hebben het noodzakelijke gedaan, en de rest doen we zelf wel. Het "probleem" bij ons was, dat als we het casco zouden laten doen, de vloerverwarming zou vervallen, met als gevolg een hoop extra werk voor de andere badkamer boer. De prijzen voor het sanitair waren schappelijk, dus onder de streep zou het zo goed als niks gaan opleveren. Maar ga zeker eens kijken bij een ander! Misschien scheelt het bij jullie wel een hoop!
Bij ons vervalt de vloerverwarming niet, maar wel de garantie op lekkages van de vloerverwarming. Wel vervalt volgens mij een of andere cementdekvloer.

Op internet kom ik ook niet echt voordeligere prijzen tegen.
Toch gaan we het makkelijk monteerbare er uit laten en zelf wel op internet kopen. ¤95 euro bij de badkamerboer voor een wc bril en ¤55 op internet, dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk. Idem ditto voor de spiegel en thermostaatkraan die ook nog wel zelf te monteren zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 17:16 schreef Janar het volgende:
Vandaag kijkdag gehad bij fase 1 van ons project, wij zitten zelf in fase 2. Een aantal toekomstige buren kunnen ontmoeten en daarnaast zien wat een aantal buren van fase 1 voor keuzes hebben gemaakt.

We zijn nog niet over alles uit. Garage, uitbouw en dubbele openslaande deuren voor&achter gaan er zeker komen. Vooral de zolder indeling is nog wel lastig. Een voorbereiding voor 2de badkamer met of zonder toilet(respectievelijk ong. 2600 euro en ong. 4600 euro). Dakkapel en/of dakramen is ook nog een grote vraag.
Leuk! Wat is jullie project?
Dakkapel kun je later ook altijd nog makkelijk laten doen. Een tweede badkamer lijkt mij iets lastiger.
pi_158247074
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 19:17 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Bij ons vervalt de vloerverwarming niet, maar wel de garantie op lekkages van de vloerverwarming. Wel vervalt volgens mij een of andere cementdekvloer.

Op internet kom ik ook niet echt voordeligere prijzen tegen.
Toch gaan we het makkelijk monteerbare er uit laten en zelf wel op internet kopen. ¤95 euro bij de badkamerboer voor een wc bril en ¤55 op internet, dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk. Idem ditto voor de spiegel en thermostaatkraan die ook nog wel zelf te monteren zijn.

[..]

Leuk! Wat is jullie project?
Dakkapel kun je later ook altijd nog makkelijk laten doen. Een tweede badkamer lijkt mij iets lastiger.
Project hou ik nog even voor mezelf. Maar inderdaad een dakkapel is makkelijker achteraf inbouwen dan een tweede badkamer.
42 is the Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything.
pi_158303296
Dinsdag 2e bezichtiging gedaan. Omdat het huis te koop staat bij onze aankoopmakelaar morgen gesprek met een andere makelaar *spannend!*
pi_158311557
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 10:54 schreef douche-eendje het volgende:
Dinsdag 2e bezichtiging gedaan. Omdat het huis te koop staat bij onze aankoopmakelaar morgen gesprek met een andere makelaar *spannend!*
Leuk, en alles naar wens in de woning?
pi_158317850
Mooi klusje voor je trap: https://www.gamma.nl/flexxstairs
pi_158323238
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 22:21 schreef Snoepje5 het volgende:
Mooi klusje voor je trap: https://www.gamma.nl/flexxstairs
Ziet er redelijk doen-baar uit :D Volgens mij ook stukken goedkoper dan de houten delen van Cando?
pi_158323285
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 18:01 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Leuk, en alles naar wens in de woning?
Wat smaak-afhankelijke dingen. Wit/roze plavuizen en een roze keuken; dat gaan we vervangen. Maar verder alles neutraal, goed afgewerkt en bovenal een fijne locatie :)
pi_158324811
Ook ik mag me hier melden, binnenkort de sleutel van onze eerste woning samen. Gelukkig weinig kluswerkzaamheden aangezien de vorige eigenaar recent nog vrij veel gedaan heeft.

Toch even een "stomme" vraag van iemand met 2 linkerhanden.
Graag gaan we het huis onder en boven op de slaapkamer toch even texen. Eigenlijk is dit niet nodig omdat het 2 jaar geleden nog gedaan is maar nu het leeg is wel veel makkelijker. Hier wilde ik graag een idee van krijgen qua tijdsindeling en materiaal. Nu is het zo dat het op dit moment tegen het wit aan zit, en we het ook redelijk die kant op houden.

Zal het dan bij 1 keer texen blijven, hoelang moet dit drogen enz en wat voor materiaal moet ik hiervoor in huis halen. (exclusief afplaktape, kwasten en rollers natuurlijk).
pi_158327965
Gefeliciteerd vanpers!

Wij hebben toevallig een paar weken terug de gang over drie verdiepingen heen geverfd. Het was allemaal lichtgeel dus we dachten dat dat eventueel wel met 1 laag dekkend zou zijn. Helaas mochten we toch een tweede keer aan de slag.. Qua tijd: we waren 's ochtends vroeg begonnen en eind van de middag was het droog genoeg voor de tweede laag :).

Qua materiaal denk ik inderdaad aan kwasten/rollers/evt verfbakjes/evt afplaktape. Maar wat ik vooral prettig vond is een flink stuk afdekfolie, en dan niet de voordeligste want dat is veel te licht/waait de hele tijd op.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_158329970
Toen de bouw van onze woning net was gestart, kwam ik dit topic tegen. Ik kan me het gevoel van niet-kunnen-wachten nog goed herinneren. Over een maandje krijgen we de sleutels! Dan kan het echte werk beginnen...
...en waarom?
  vrijdag 18 december 2015 @ 15:42:45 #263
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158330380
Grappig hè Younesel.
Alsof de tijd voorbij zou kruipen voelde het.

Wij wonen er inmiddels al weer 4 weken.
Druk met schuttingdiscussies :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_158330473
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:27 schreef younesel het volgende:
Toen de bouw van onze woning net was gestart, kwam ik dit topic tegen. Ik kan me het gevoel van niet-kunnen-wachten nog goed herinneren. Over een maandje krijgen we de sleutels! Dan kan het echte werk beginnen...
Hebben jullie al officieel bericht?

Wij hadden dat deze week moeten krijgen maar denk niet dat het nog komt :') komende twee weken is het bedrijf dicht. Onze kopers tussenpersoon roept nog steeds week 4. Ben benieuwd
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158330497
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:42 schreef laziness het volgende:
Grappig hè Younesel.
Alsof de tijd voorbij zou kruipen voelde het.

Wij wonen er inmiddels al weer 4 weken.
Druk met schuttingdiscussies :P
Haha hoe gaat bij jullie de schutting? Bij ons vooral over hardhout en geïmpregneerd.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158330784
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hebben jullie al officieel bericht?

Wij hadden dat deze week moeten krijgen maar denk niet dat het nog komt :') komende twee weken is het bedrijf dicht. Onze kopers tussenpersoon roept nog steeds week 4. Ben benieuwd
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hebben jullie al officieel bericht?

Wij hadden dat deze week moeten krijgen maar denk niet dat het nog komt :') komende twee weken is het bedrijf dicht. Onze kopers tussenpersoon roept nog steeds week 4. Ben benieuwd
nee, gewoon de stoute schoen aangetrokken en met ze gebeld. Als het goed is, ontvangen we de brief morgen. Maar 8 januari schouw en 15 januari oplevering :)

About F-ing time! :)
...en waarom?
pi_158330819
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:42 schreef laziness het volgende:
Grappig hè Younesel.
Alsof de tijd voorbij zou kruipen voelde het.

Wij wonen er inmiddels al weer 4 weken.
Druk met schuttingdiscussies :P
om heel eerlijk te zijn: de tijd is voorbij gevlogen lijkt wel. Maar dat is niet erg :)
...en waarom?
pi_158331091
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:56 schreef younesel het volgende:

[..]


[..]

nee, gewoon de stoute schoen aangetrokken en met ze gebeld. Als het goed is, ontvangen we de brief morgen. Maar 8 januari schouw en 15 januari oplevering :)

About F-ing time! :)
Ja had ik ook gedaan vandaag dat ik het weet van week 4. Maar met zo'n brief is het pas officieel natuurlijk
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 18 december 2015 @ 20:24:05 #269
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158337154
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:58 schreef younesel het volgende:

[..]

om heel eerlijk te zijn: de tijd is voorbij gevlogen lijkt wel. Maar dat is niet erg :)
Ja precies, dat bedoelde ik ook 😉 Het leek toen heel ver weg en de tijd kon niet snel genoeg gaan maar uiteindelijk vliegt het voorbij.

TP, hardhout of grenen en betonpalen of hardhouten palen.
Ik heb heul veel meters schutting nodig dus de prijs is ook nog wel van belang 😉
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_158337820
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 20:24 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja precies, dat bedoelde ik ook 😉 Het leek toen heel ver weg en de tijd kon niet snel genoeg gaan maar uiteindelijk vliegt het voorbij.

TP, hardhout of grenen en betonpalen of hardhouten palen.
Ik heb heul veel meters schutting nodig dus de prijs is ook nog wel van belang 😉
Ja snap ik. Bij ons gaat de discussie hardhout tegen geïmpregneerd. Ik wil geïmpregneerd want hardhout past niet in de begroting.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 18 december 2015 @ 21:08:25 #271
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158338684
Ja precies, dat gaat hier ook boven budget.
Ik heb 12 meter aan de ene kant, 20 meter aan de andere kant en een extra poort nodig.
Dan maakt het best uit of het hardhout is of niet zeg maar :X
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_158338922
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 21:08 schreef laziness het volgende:
Ja precies, dat gaat hier ook boven budget.
Ik heb 12 meter aan de ene kant, 20 meter aan de andere kant en een extra poort nodig.
Dan maakt het best uit of het hardhout is of niet zeg maar :X
Wat is zo'n beetje het prijsverschil tussen hardhout en geïmpregneerd?

Wij hebben ook een hoop schutting nodig ivm hoekhuis..
  vrijdag 18 december 2015 @ 21:24:45 #273
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158339277
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 21:14 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Wat is zo'n beetje het prijsverschil tussen hardhout en geïmpregneerd?

Wij hebben ook een hoop schutting nodig ivm hoekhuis..
Mja dat is niet helemaal goed te zeggen omdat het nogal verschilt per bedrijf en het aantal meters dat je afneemt ook uit maakt. Hoe meer mensen hoe gunstiger de prijs.

Maar tussen de 4 opgevraagde offertes is het verschil tussen de laagste en de hoogste zo'n 1000 euro waarbij de laagste dus geimpregneerd is en de duurste hardhout.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_158339727
Ik had nooit verwacht dat schuttingen zo duur zouden zijn trouwens.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158339971
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 21:24 schreef laziness het volgende:

[..]

Mja dat is niet helemaal goed te zeggen omdat het nogal verschilt per bedrijf en het aantal meters dat je afneemt ook uit maakt. Hoe meer mensen hoe gunstiger de prijs.

Maar tussen de 4 opgevraagde offertes is het verschil tussen de laagste en de hoogste zo'n 1000 euro waarbij de laagste dus geimpregneerd is en de duurste hardhout.
Da's nogal wat. Zal toch eens gaan kijken wat dat grapje ongeveer moet gaan kosten.
  vrijdag 18 december 2015 @ 22:10:17 #276
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158341134
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 21:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik had nooit verwacht dat schuttingen zo duur zouden zijn trouwens.
Ik had wel van tevoren geinformeerd bij andere bewoners in de wijk dus wel wat opgenomen in de begroting.

Echter dacht ik wat naief nou van mij hoeft het niet zo duur. Ik zoek wel iets uit binnen mijn budget.
Niet echt over nagedacht dat je buren hebt en dat die ook weer buren hebben en dat je zo een heel blok aan meningen hebt waarbij de budgetten ook uit elkaar liggen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_158341421
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 22:10 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik had wel van tevoren geinformeerd bij andere bewoners in de wijk dus wel wat opgenomen in de begroting.

Echter dacht ik wat naief nou van mij hoeft het niet zo duur. Ik zoek wel iets uit binnen mijn budget.
Niet echt over nagedacht dat je buren hebt en dat die ook weer buren hebben en dat je zo een heel blok aan meningen hebt waarbij de budgetten ook uit elkaar liggen.
Ja wij hebben er twee tussen zitten die willen. Perse het duurste van het duurste. Maar voor de meeste zit er dat niet in. Agh we zien wel. Wil gewoon een mooie beetje betaalbare schutting. Over een ding zijn we het wel eens en dat is dat hij veel planken moet hebben voor privacy dat is wel fijn.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158517819
Gister voor de badkamer getekend.

Uiteindelijk de wc brillen, douchewand, spiegel en thermostaatkraan weggelaten om deze achteraf goedkoper zelf te kopen en bevestigen.

Ben trouwens wel benieuwd hoe de tegels verrekenprijs bij anderen werkte. Wij kregen namelijk alleen de verrekenprijs voor het aantal m2s die we hebben, terwijl de sanitairzaak er nog snijverlies bij rekent. Dus met een verrekenprijs van 30¤m2 kun je geen tegels voor ¤30m2 uitzoeken, dat vond ik enigzins merkwaardig.
pi_158593417
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 12:26 schreef Snoepje5 het volgende:
Gister voor de badkamer getekend.

Uiteindelijk de wc brillen, douchewand, spiegel en thermostaatkraan weggelaten om deze achteraf goedkoper zelf te kopen en bevestigen.

Ben trouwens wel benieuwd hoe de tegels verrekenprijs bij anderen werkte. Wij kregen namelijk alleen de verrekenprijs voor het aantal m2s die we hebben, terwijl de sanitairzaak er nog snijverlies bij rekent. Dus met een verrekenprijs van 30¤m2 kun je geen tegels voor ¤30m2 uitzoeken, dat vond ik enigzins merkwaardig.
Is bij ons gewoon 2 regels op de offerte (een verrekenprijs voor de vloertegels en eentje voor de wandtegels), ook omdat de prijs van de basis-tegels niet bij ons bekend waren. Voor het toilet ging dat om 210,- euro retour
pi_158593682
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 08:09 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Is bij ons gewoon 2 regels op de offerte (een verrekenprijs voor de vloertegels en eentje voor de wandtegels), ook omdat de prijs van de basis-tegels niet bij ons bekend waren. Voor het toilet ging dat om 210,- euro retour
Bij ons ook (alleen dan vloer en wand op 1 post). Maar die post in dus zonder snijverlies bij ons.

Waarschijnlijk bij iedereen, was er wel benieuwd naar als je dus de basisprijs van je tegels wist.

Hoe dan ook, blij dat we de moeilijkste dingen (keuken, badkamer en meerwerk) nu allemaal geregeld hebben. :)
pi_158594135
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 08:47 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Bij ons ook (alleen dan vloer en wand op 1 post). Maar die post in dus zonder snijverlies bij ons.

Waarschijnlijk bij iedereen, was er wel benieuwd naar als je dus de basisprijs van je tegels wist.

Hoe dan ook, blij dat we de moeilijkste dingen (keuken, badkamer en meerwerk) nu allemaal geregeld hebben. :)
ja ik heb mij er nog druk om lopen maken en bezwaar gemaakt tegen de rare manier van rekenen maar je verliest het toch :') slikken of stikken bij nieuwbouw via de projectpartners ;(
pi_158594716
Godsamme weet eindelijk wanneer ze de vloer komen leggen krijg ik de keukenboer weer niet te pakken ivm gesloten tot 4 januari. Kei handig dit |:(
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158595149
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 10:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Godsamme weet eindelijk wanneer ze de vloer komen leggen krijg ik de keukenboer weer niet te pakken ivm gesloten tot 4 januari. Kei handig dit |:(
echt he, die vakantie mag voor de werklui wel weer voorbij zijn :P
pi_158595506
Ik ga hier ook maar eens mee posten en dit topic volgen. 8-)

Vriendin en ik zijn inmiddels al anderhalf jaar aan het kijken voor een koophuis. We wonen nu al ruim 2 jaar in een véél te duur particulier huurappartement. Een maand geleden wezen kijken naar een huisje dat al eerder onze aandacht had getrokken, al meer dan 2 jaar te koop stond, en eigenlijk te duur was (vraagprijs althans), er van uit gaande dat met name doordat het al zo lang te koop stond er wel iets van die hoge vraagprijs af zou kunnen.

En dat huisje is hem dan eindelijk geworden. ;) Vorige week is ons (laatste) bod na een paar dagen onderhandelen geaccepteerd en het is van ons. Deze week gaan we het (voorlopige) koopcontract tekenen. We zullen er wel pas mei/juni volgend jaar in kunnen gaan wonen, maar dan kunnen we nog fijn even doorsparen en wat zaken op orde krijgen in de tussentijd. :) Ik zal hier in K&W dus een veelgeziene gast gaan worden en zal ook zo veel mogelijk vast gaan leggen van verbouwingen e.d. ;)
pi_158595870
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 10:52 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Ik ga hier ook maar eens mee posten en dit topic volgen. 8-)

Vriendin en ik zijn inmiddels al anderhalf jaar aan het kijken voor een koophuis. We wonen nu al ruim 2 jaar in een véél te duur particulier huurappartement. Een maand geleden wezen kijken naar een huisje dat al eerder onze aandacht had getrokken, al meer dan 2 jaar te koop stond, en eigenlijk te duur was (vraagprijs althans), er van uit gaande dat met name doordat het al zo lang te koop stond er wel iets van die hoge vraagprijs af zou kunnen.

En dat huisje is hem dan eindelijk geworden. ;) Vorige week is ons (laatste) bod na een paar dagen onderhandelen geaccepteerd en het is van ons. Deze week gaan we het (voorlopige) koopcontract tekenen. We zullen er wel pas mei/juni volgend jaar in kunnen gaan wonen, maar dan kunnen we nog fijn even doorsparen en wat zaken op orde krijgen in de tussentijd. :) Ik zal hier in K&W dus een veelgeziene gast gaan worden en zal ook zo veel mogelijk vast gaan leggen van verbouwingen e.d. ;)
Gefeliciteerd *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158595881
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 10:34 schreef Thrilled het volgende:

[..]

echt he, die vakantie mag voor de werklui wel weer voorbij zijn :P
Ja :Y nou ja hij staat voor in week 6 gepland die keuken maar hij mag er niet voor woensdag in.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158673554
En we zijn in stadium van onderhandelingen op zowel vriendlief zijn flat als ons nieuwe huis beland :o *O*
pi_158770794
Van tevoren voorgenomen om niks van Ikea te nemen. Volgende week toch maar langs voor zo'n PAX-kast, nachtkastjes, een Billy, en een bureau. :') ;)

Dan is mn inrichting qua grote dingen wel aardig compleet. Nog drie maanden. :)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_158777341
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 21:16 schreef marcodej het volgende:
Van tevoren voorgenomen om niks van Ikea te nemen. Volgende week toch maar langs voor zo'n PAX-kast, nachtkastjes, een Billy, en een bureau. :') ;)

Dan is mn inrichting qua grote dingen wel aardig compleet. Nog drie maanden. :)
Haha wij gaan ook kijken voor een pax kast. Die dingen zijn ook zo handig.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158777384
Vandaag vloer gescoord bij de praxis voor de eerste en tweede verdieping en nog wat spullen voor in de badkamer en toilet.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator zondag 3 januari 2016 @ 10:56:06 #291
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_158782874
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 10:52 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Ik ga hier ook maar eens mee posten en dit topic volgen. 8-)

Vriendin en ik zijn inmiddels al anderhalf jaar aan het kijken voor een koophuis. We wonen nu al ruim 2 jaar in een véél te duur particulier huurappartement. Een maand geleden wezen kijken naar een huisje dat al eerder onze aandacht had getrokken, al meer dan 2 jaar te koop stond, en eigenlijk te duur was (vraagprijs althans), er van uit gaande dat met name doordat het al zo lang te koop stond er wel iets van die hoge vraagprijs af zou kunnen.

En dat huisje is hem dan eindelijk geworden. ;) Vorige week is ons (laatste) bod na een paar dagen onderhandelen geaccepteerd en het is van ons. Deze week gaan we het (voorlopige) koopcontract tekenen. We zullen er wel pas mei/juni volgend jaar in kunnen gaan wonen, maar dan kunnen we nog fijn even doorsparen en wat zaken op orde krijgen in de tussentijd. :) Ik zal hier in K&W dus een veelgeziene gast gaan worden en zal ook zo veel mogelijk vast gaan leggen van verbouwingen e.d. ;)
Gefeliciteerd ! ^O^ *O*

Moet er veel aan gebeuren ? ;)
  Redactie Sport / Supervogel zondag 3 januari 2016 @ 11:03:54 #292
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_158782957
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 21:16 schreef marcodej het volgende:
Van tevoren voorgenomen om niks van Ikea te nemen. Volgende week toch maar langs voor zo'n PAX-kast, nachtkastjes, een Billy, en een bureau. :') ;)

Dan is mn inrichting qua grote dingen wel aardig compleet. Nog drie maanden. :)
Prima spul van IKEA, niks mis mee dus.
pi_158785850
Hi :W

Nog nooit in K&W geweest maar vorige week de koopakte getekend dus vanaf dinsdag zitten we in principe vast aan ons eerste koophuis. Totnogtoe altijd gehuurd in de stad, maar met 2 kinderen blijft het toch gedoe om alleen maar een balkon te hebben. En nu hebben we opeens een huis gekocht met enorm perceel (>600). Buiten de stad uiteraard.
Een tof huis (anders hadden we het niet gekocht), maar enorm ouderwets met een waardeloze keuken en een hoop achterstallig onderhoud.

We gaan dus eerst grondig verbouwen, willen een grote uitbouw, nieuwe keuken en badkamer daarin, kozijnen, isoleren en de hele rambam. En iets met de tuin. En met de 20 oid zonnepanelen die op het dak, maar ook op allerlei bijgebouwtjes liggen.
Wat veel keuzes heb je dan te maken zeg! Spannend, maar zin in!

We zoeken nog naar de goeie volgorde om alles te doen, de eerste stap is offertes zien te krijgen van een paar architecten en/of aannemers voor de uitbouw.

En ondertussen vast wat zwijmelen op peperdure fornuizen enzo ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 3 januari 2016 @ 14:13:32 #294
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158786570
Vanyel :o wat gaaf, wat tof! Gefeliciteerd!

Mag ik een linkje per dm? O-)

Wat een flink project hebben jullie meteen te pakken maar dat perceel! En bijgebouwen O+
Ben benieuwd wat jullie er van gaan maken.

[ Bericht 30% gewijzigd door laziness op 03-01-2016 14:27:58 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 3 januari 2016 @ 20:01:08 #295
431881 BredeBrenda
Net zo breed als mijn broeder
pi_158797124
:W

Ik ben aan het verhuizen en heb wat woonadvies nodig. Ik heb een grote rode leren bank waar ik de rest van mijn TV hoek op wil aanpassen.

De bank ziet er ongeveer zo uit, maar dan van leer en in donkerder rood (bordeaux achtig)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit te denken aan het halen van een zwarte leren fauteuil, zo'n lekkere ligstoel. Dit matcht opzich wel aardig met de bank (had dit in mijn vorige huis ook).

Verder heb ik dan nog nodig:

- een vloerkleed
- een TV meubel
- een salontafel

Maar ik zit een beetje je twijfelen welke kleur ik dit geheel ga geven.

Een wit donsig vloerkleed met een zwart TV meubel en een zwarte salontafel (met glas er in oid), of juist een qua kleur sterk contrasterend vloerkleed (zoiets als dit:)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe denken jullie hier over? En ik zit toch in de goede SC voor een beetje woonadvies? :P
  maandag 4 januari 2016 @ 11:13:23 #296
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_158812895
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 10:56 schreef Vonkenboer het volgende:

Gefeliciteerd ! ^O^ *O*

Moet er veel aan gebeuren ? ;)
Yes, behoorlijke opknapper. :) Veel kan ik gelukkig zelf doen en omdat het nog zo lang duurt voordat we het huisje betrekken, kan ik op het dooie gemak alvast (aanbiedingen voor) bouwmateriaal op de kop tikken.
pi_158813420
Zo bij onze keukenzaak had er ook eentje weer zin om te werken zeg

Die was een partij chagrijnig :o
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158823565
pfff nog 28 dagen tot de sleutel grrrr haat wachten .
pi_158823735
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:38 schreef BJJWEERT het volgende:
pfff nog 28 dagen tot de sleutel grrrr haat wachten .
Nog 19 dagen en 15 uur :D
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158823826
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nog 19 dagen en 15 uur :D
ruilen haha
pi_158823890
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:46 schreef BJJWEERT het volgende:

[..]

ruilen haha
Hoe lang wacht je al?
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')