abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:42:05 #101
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_157227472
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:24 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Nee. Want je kan dan niet overweg met, laten we zeggen 95% van de autos in Nederland? Dan ben je toch geen bekwaam autorijder? Maar je moet het zelf weten. Ieder zijn meug.
Mijn man heeft al 20 jaar zijn rijbewijs, schakel, de eerst volgende auto wordt een automaat, zoveel makkelijker vind hij, hij is het schakelen helemaal zat, schoonzus heeft een verrotte knie van het koppelen, en rijdt nu alleen nog automaat, ze heeft de keuze uit 3 modellen die voor de deur staan :P .
Je moet je niet zo blind staren op dat schakelen, in Amerika is de gemiddelde auto een automaat, waarom zou je het jezelf moeilijk maken?.
Zelfs vrachtwagens zijn tegenwoordig ook met automaat beschikbaar.

Mij ging het erom dat ik op mijn werk kon komen na jaren bedrijfsvervoer te hebben gehad, met het wegvallen hiervan zag ik het ov niet zitten.
En nu ik stap in mijn auto en ben met 25 min ben ik op mijn werk. Zal mij toch worst wezen dat ik automaat rijd.
Oh en ik heb zo'n lekker pittig autootje, ik rijd ze er allemaal uit bij de stoplichten :D , tja je verwacht het niet hahahaha.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_157227538
Kijk jullie halen nu 2 dingen wel door elkaar.

Niks mis met een automaat auto hebben als je dat wilt, als je dat fijner vindt (wat ik persoonlijk niet snap) dan sure, doe je ding.

Maar een automaat rijbewijs hebben is wel echt doodzonde in Nederland. Je beperkt jezelf ontzettend. Je kan nooit een keer de bob zijn in de auto van een vriend, of een keer in de auto van je vriendin rijden omdat die veel zuiniger is (doe ik als we lange afstanden rijden omdat mijn auto wat sportiever is en VEEL minder zuinig).

Nee, een automaat rijbewijs is echt gewoon niet handig in NL, maar dat merk je snel genoeg. En dat is jammer.

Overigens vind ik handbak ook veel leuker rijden, lekker laat schakelen als je zin hebt om sneller op te trekken of op een andere plek in te voegen enz, heerlijk vind ik het om die controle zelf te bepalen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:46:37 #103
286575 Roces18
Chef de party
pi_157227557
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:42 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Mijn man heeft al 20 jaar zijn rijbewijs, schakel, de eerst volgende auto wordt een automaat, zoveel makkelijker vind hij, hij is het schakelen helemaal zat, schoonzus heeft een verrotte knie van het koppelen...
Dat je man die kan schakelen een automaat neemt is heel wat anders. Het gaat erom of iemand kan rijden. Er zijn 2 rijbewijzen. Automaat en Schakel. Als je beide hebt kan je pas rijden. Niet bij 50%. En het lijkt me sterk dat je schoonzus een verrotte knie heeft van het koppelen.

- Overigens is automaat wel chill in de file
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_157227606
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:46 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dat je man die kan schakelen een automaat neemt is heel wat anders. Het gaat erom of iemand kan rijden. Er zijn 2 rijbewijzen. Automaat en Schakel. Als je beide hebt kan je pas rijden. Niet bij 50%. En het lijkt me sterk dat je schoonzus een verrotte knie heeft van het koppelen.

- Overigens is automaat wel chill in de file
Precies, je wilt jezelf niet beperken in de keuze toch.

Een auto kopen is ook veel minder leuk als je alleen automaat mag, zeker 2e hands is er dan veel minder keuze, en dan is die leuke auto die je eigenlijk wou hebben toch echt handbak en dan koop je dus maar een andere die ook wel ok is. Zonde toch?

Oh, en duurder.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  FOK!fotograaf zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:00:25 #105
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157227897
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:46 schreef Roces18 het volgende:
Dat je man die kan schakelen een automaat neemt is heel wat anders. Het gaat erom of iemand kan rijden. Er zijn 2 rijbewijzen. Automaat en Schakel. Als je beide hebt kan je pas rijden
Volgens deze logica kan je ook meteen rijden zodra je bent afgereden. _O- _O- _O- _O- 8)7 8)7 8)7
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:02:20 #106
286575 Roces18
Chef de party
pi_157227946
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 19:00 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Volgens deze logica kan je ook meteen rijden zodra je bent afgereden. _O- _O- _O- _O- 8)7 8)7 8)7
Volgens de wet kan je inderdaad rijden.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_157227950
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 19:00 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Volgens deze logica kan je ook meteen rijden zodra je bent afgereden. _O- _O- _O- _O- 8)7 8)7 8)7
Je kunt in ieder geval goed genoeg rijden om veilig de weg op te kunnen ja. Maar echt fatsoenlijk rijden kan je pas jaren later. In een automaat rijden noem ik niet fatsoenlijk rijden. In een automaat rijden kan een kleuter nog, gas geven en remmen, net als in een computerspel. Een echte auto besturen en dus ook veel meer controle hebben, dat is echt rijden.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:04:18 #108
286575 Roces18
Chef de party
pi_157227997
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 19:02 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Je kunt in ieder geval goed genoeg rijden om veilig de weg op te kunnen ja. Maar echt fatsoenlijk rijden kan je pas jaren later. In een automaat rijden noem ik niet fatsoenlijk rijden. In een automaat rijden kan een kleuter nog, gas geven en remmen, net als in een computerspel. Een echte auto besturen en dus ook veel meer controle hebben, dat is echt rijden.
Houd er maar over op. Ze wil toch niets toegeven.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:11:06 #109
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_157228146
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 19:04 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Houd er maar over op. Ze wil toch niets toegeven.
Ik ben een betere chauffeur in een automaat maar dat had ik al gezegd.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:11:57 #110
286575 Roces18
Chef de party
pi_157228169
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 19:11 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Ik ben een betere chauffeur in een automaat maar dat had ik al gezegd.
onzin.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_157228206
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 19:11 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Ik ben een betere chauffeur in een automaat maar dat had ik al gezegd.
Dan ben je dus gewoon geen goede chauffeur. Mijn neefje van 5 zou ook een goede chauffeur zijn in een automaat.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_157229606
Zo jammer, waar deze automaat/handbakdiscussie naartoe gaat.

Ik rij dagelijks een Volvo FH12 met een robotbak met 12 versnellingen vooruit en vier achteruit. Er zitten ook maar twee padalen in en de bak schakel je met I-shift. (Of je zet 'm in D en laat de auto zelf schakelen)
Volgens jouw redenering zou je neefje van 5 er prima in kunnen rijden, want automaat.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ridocar op 31-10-2015 20:11:15 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:18:45 #113
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157229947
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:05 schreef Ridocar het volgende:
Volgens jouw redenering zou je neefje van 5 er prima in kunnen rijden, want automaat.
Maar zijn neefje is dan ook supergetalenteerd en stapt over 5 jaar in zijn eerste F1 wagen... :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157231327
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 19:13 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dan ben je dus gewoon geen goede chauffeur. Mijn neefje van 5 zou ook een goede chauffeur zijn in een automaat.
:'( :D :'(.

Meer woorden ga ik er niet vuil aan maken ook _O-.
Laten we de discussie maar laten voor wat het is. Het wordt nu wat te 'persoonlijk'.
pi_157234658
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:31 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja. Heb eerder poging gedaan met rijlessen en dat was geen succes. Dat ik geen fijne instructeur had speelde ook mee. En nu wil ik weer lessen maar hink op 2 gedachten:

A) waarom moeilijk doen (schakel) als het makkelijk kan (automaat)
B) veel auto's (ook bedrijfswagens) zijn schakel. Is het dan niet handiger om lessen te nemen in schakelbak?
Je zou het in twee stappen kunnen doen. Eerst lessen en afrijden in een automaat, een tijdje rondkarren en daarna, als je nog steeds wilt, lessen en afrijden in een handbak.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:36:13 #116
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157235768
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 19:02 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Je kunt in ieder geval goed genoeg rijden om veilig de weg op te kunnen ja. Maar echt fatsoenlijk rijden kan je pas jaren later. In een automaat rijden noem ik niet fatsoenlijk rijden. In een automaat rijden kan een kleuter nog, gas geven en remmen, net als in een computerspel. Een echte auto besturen en dus ook veel meer controle hebben, dat is echt rijden.
Wat een idiote redenering. Bij autorijden komt echt wel wat meer kijken dan zorgen dat je in de juiste versnelling staat. Anticiperen op wat er gaat gebeuren (bijvoorbeeld bij een zebrapad zien dat achter een geparkeerde vrachtwagen voetgangers willen oversteken) is veel belangrijker...dat je in een automaat geen CPU-tijd verspeelt aan schakelen is dan mooi meegenomen, maar niet meer dan dat.
  zondag 1 november 2015 @ 00:35:43 #117
423984 defokkingfoker
Holy fucking shit
pi_157237245
Automaat _O_ _O_ _O_

Van die mensen in een dikke BMW/Mercedes die nog schakelen :')

Kom ik met mijn VW golf automaat.. Win ik elke stoplicht race :7
Ik ben geil
pi_157238720
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 10:57 schreef Apotheose het volgende:
Wie hier heeft gekozen voor lessen in een automaat? :o
Ik :D Ruim 3 jaar geleden ermee geslaagd. En inmiddels ook ruim 3 jaar een auto met automaat en nog steeds super tevreden ermee :D

Aanvankelijk begon ik wel met schakel, maar het ging niet lekker. Daarna verder gegaan met automaat :D

Enig nadeel van een automaat-rijbewijs is dat je meestal niet in auto's van anderen (of vervangend-vervoer auto's) kan rijden. Ook als je van rijden je beroep wilt maken, kan dat lastig zijn.

Voor dat laatste had ik na 2 jaar automaat rijden wel lessen+herexamen gedaan in schakel (en ook geslaagd), maar heb er geen plezier van gehad. Schakelen blijkt echt niet voor mij weggelegd, een regelrechte ramp was het :{ Doe mij maar een automaat :)


Eigenlijk vind ik het trouwens nog steeds raar dat in een redelijk welvarend land als Nederland de automaat nog niet standaard is :{ We willen wel zoveel mogelijk gemakken en comfort-opties in auto's, maar een automatische transmissie om 1 v/d zwaarste taken over te nemen, ho maar... :{ Terwijl in de V.S. en enkele Aziatische landen de automaat juist de standaard is... want waarom moeilijker maken dan het is?
pi_157238854
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 02:30 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik :D Ruim 3 jaar geleden ermee geslaagd. En inmiddels ook ruim 3 jaar een auto met automaat en nog steeds super tevreden ermee :D

Aanvankelijk begon ik wel met schakel, maar het ging niet lekker. Daarna verder gegaan met automaat :D

Enig nadeel van een automaat-rijbewijs is dat je meestal niet in auto's van anderen (of vervangend-vervoer auto's) kan rijden. Ook als je van rijden je beroep wilt maken, kan dat lastig zijn.

Voor dat laatste had ik na 2 jaar automaat rijden wel lessen+herexamen gedaan in schakel (en ook geslaagd), maar heb er geen plezier van gehad. Schakelen blijkt echt niet voor mij weggelegd, een regelrechte ramp was het :{ Doe mij maar een automaat :)


Eigenlijk vind ik het trouwens nog steeds raar dat in een redelijk welvarend land als Nederland de automaat nog niet standaard is :{ We willen wel zoveel mogelijk gemakken en comfort-opties in auto's, maar een automatische transmissie om 1 v/d zwaarste taken over te nemen, ho maar... :{ Terwijl in de V.S. en enkele Aziatische landen de automaat juist de standaard is... want waarom moeilijker maken dan het is?
Omdat ego. Met een code 78 mag je geen handbak rijden, dus wordt dat al snel gezien als een half rijbewijs (zie de reacties hier). In de VS maakt het niet uit waar je in lest (en afrijdt) dus is het minder een "moet".

Ik had een jaar of tien terug een automaat (Polo 6N, topauto, op een rotte accu na nooit problemen mee gehad) en er werd wel eens gevraagd of ik iets mankeerde. Het is de mentaliteit, en ik hoop dat dat een keer verandert. Maar dan zal eerst die idiote scheiding handbak/automaat opgeheven moeten worden, anders gaat het nooit werken.
En nu zal ik vast allemaal opmerkingen krijgen dat het helemaal niet kan, dat het rijbewijs dan veel te makkelijk wordt gemaakt en dat we ze anders net zo goed bij een pak cornflakes kunnen meegeven

Ik heb er al eens een topic aan dit probleem en deze discussie gewijd, even zoeken...

--edit-- gevindt: PTA / Beperking automaat opheffen (code 78)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator zondag 1 november 2015 @ 09:49:43 #120
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157240249
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 00:35 schreef defokkingfoker het volgende:
Automaat _O_ _O_ _O_

Van die mensen in een dikke BMW/Mercedes die nog schakelen :')

Kom ik met mijn VW golf automaat.. Win ik elke stoplicht race :7
In de echt dikke modellen ligt alleen een automaat en die trekken je Golfje er wel uit hoor
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157240253
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 02:44 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Omdat ego. Met een code 78 mag je geen handbak rijden, dus wordt dat al snel gezien als een half rijbewijs (zie de reacties hier). In de VS maakt het niet uit waar je in lest (en afrijdt) dus is het minder een "moet".

Ik had een jaar of tien terug een automaat (Polo 6N, topauto, op een rotte accu na nooit problemen mee gehad) en er werd wel eens gevraagd of ik iets mankeerde. Het is de mentaliteit, en ik hoop dat dat een keer verandert. Maar dan zal eerst die idiote scheiding handbak/automaat opgeheven moeten worden, anders gaat het nooit werken.
En nu zal ik vast allemaal opmerkingen krijgen dat het helemaal niet kan, dat het rijbewijs dan veel te makkelijk wordt gemaakt en dat we ze anders net zo goed bij een pak cornflakes kunnen meegeven

Ik heb er al eens een topic aan dit probleem en deze discussie gewijd, even zoeken...

--edit-- gevindt: PTA / Beperking automaat opheffen (code 78)
Ik zou eerder bang zijn voor automaat-rijders die schakel gaan proberen, op de openbare weg. Dat lijkt me toch niet echt wenselijk.

Automaat is jezelf beperken. Maar geen rijbewijs is jezelf nog veel meer beperken. Mijn advies zou dus altijd zijn om voor een schakel-rijbewijs te gaan als dat lukt. En als dat niet lukt, ga lekker voor dat automaat-rijbewijs. *O*
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 1 november 2015 @ 11:04:26 #122
286575 Roces18
Chef de party
pi_157240878
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 02:44 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik heb er al eens een topic aan dit probleem en deze discussie gewijd, even zoeken...

--edit-- gevindt: PTA / Beperking automaat opheffen (code 78)
Jouw argument: ''Er zijn echter steeds meer automaten te vinden, het argument dat een handbak zuiniger zou zijn is achterhaald en schakelen leer je in no-time.''

Als het zo makkelijk is waarom les je dan niet in een schakelbak.

En iemand met een automaat is geen mindere verkeersdeelnemer zoals er al gesteld werd. Maar iemand met een automaat rijbewijs die in een schakelbak gaat rijden is gewoon gevaarlijk.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_157241479
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 11:04 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Jouw argument: ''Er zijn echter steeds meer automaten te vinden, het argument dat een handbak zuiniger zou zijn is achterhaald en schakelen leer je in no-time.''

Als het zo makkelijk is waarom les je dan niet in een schakelbak.

En iemand met een automaat is geen mindere verkeersdeelnemer zoals er al gesteld werd. Maar iemand met een automaat rijbewijs die in een schakelbak gaat rijden is gewoon gevaarlijk.
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 09:50 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik zou eerder bang zijn voor automaat-rijders die schakel gaan proberen, op de openbare weg. Dat lijkt me toch niet echt wenselijk.

Automaat is jezelf beperken. Maar geen rijbewijs is jezelf nog veel meer beperken. Mijn advies zou dus altijd zijn om voor een schakel-rijbewijs te gaan als dat lukt. En als dat niet lukt, ga lekker voor dat automaat-rijbewijs. *O*
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 19:13 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dan ben je dus gewoon geen goede chauffeur. Mijn neefje van 5 zou ook een goede chauffeur zijn in een automaat.
Hoe denken jullie dan over een aanhanger? Zou men dan pas met een aanhanger mogen rijden met een BE-rijbewijs?

Ik had er al een topic over gemaakt, gewoon om te kijken waar de grens ligt.
PTA / Aanhanger rijden? BE-rijbewijs verplicht. Goed idee?

[ Bericht 4% gewijzigd door Ridocar op 01-11-2015 11:56:29 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157242296
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 11:49 schreef Ridocar het volgende:

[..]


[..]


[..]

Hoe denken jullie dan over een aanhanger? Zou men dan pas met een aanhanger mogen rijden met een BE-rijbewijs?

Ik had er al een topic over gemaakt, gewoon om te kijken waar de grens ligt.
PTA / Aanhanger rijden? BE-rijbewijs verplicht. Goed idee?
Nou zeg je het toch precies verkeerd om. Kleine aanhanger trekken is zo dood simpel dat je het verschil niet eens merkt, natuurlijk mag je dat met B.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_157242336
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 09:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In de echt dikke modellen ligt alleen een automaat en die trekken je Golfje er wel uit hoor
Ik roep SD er even bij :P.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')