Jij jij jij jij jij.. Kom nu eens met een fatsoenlijke discussie ipv dit gejank op de man en weg van de inhoud.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 00:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
.
Dus je erkent dat je die man zat te framen. Je schuift hem een mening in de schoenen.
[..]
Ga je weer...... jij begint over racisme. Ik heb je niet zo genoemd. Dat doe je zelf
]
[..]
Jij duwt je zelf in een hokje . Ik niet.
Jij begint over racisme. Je zit mij net zo te framen als die goser op de radio.
[..]
Het is 2 jaar dat deze discussie woedt . En ik kom met zat argumenten.
Reageer je hier niet op en ga je met hem mee, dan waren er 2 jaar terug al geen ZP's meer.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 05:03 schreef sp3c het volgende:
mensen moeten gewoon niet zo overtrokken reageren op die flapdrol en zijn 12 vrinden
tussen niet zo overtrokken reageren en niet reageren zit nog een wereld aan mogelijkheden maar ik durf wel te stellen dat er nu minder pieten zijn omdat er zulke enorme malloten op af komen dan wanneer iedereen de man compleet genegeerd hadquote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Reageer je hier niet op en ga je met hem mee, dan waren er 2 jaar terug al geen ZP's meer.
Jij verwoord het veel beter. Dit dus.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
tussen niet zo overtrokken reageren en niet reageren zit nog een wereld aan mogelijkheden maar ik durf wel te stellen dat er nu minder pieten zijn omdat er zulke enorme malloten op af komen dan wanneer iedereen de man compleet genegeerd had
Gario is nu een BN'er omdat een heleboel mensen heel erg achterlijk op zijn domme onzin reageerden ... had niemand dat gedaan dan was het nu nog steeds een sneu manneke dat ergens in een hoekje lelijke tshirts stond te verkopen
Maar snap je de reactie dan niet van mensen die dat dubbele gestrekte been niet konden hebben?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
tussen niet zo overtrokken reageren en niet reageren zit nog een wereld aan mogelijkheden maar ik durf wel te stellen dat er nu minder pieten zijn omdat er zulke enorme malloten op af komen dan wanneer iedereen de man compleet genegeerd had
Gario is nu een BN'er omdat een heleboel mensen heel erg achterlijk op zijn domme onzin reageerden ... had niemand dat gedaan dan was het nu nog steeds een sneu manneke dat ergens in een hoekje lelijke tshirts stond te verkopen
Bommen? Nee. Verfboohmen toch.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh, okee. Dus de anti-pietjes willen nu dmv verfbommen en stenen de Appie Heijn in het gareel krijgen? Want het duurde met de mond te lang ofzo...![]()
Wat een droevige bende is het toch ook...
Knechtje van de bakker was een bijbaantje, heb het niet over de bakkersleerling. Da's wat anders.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 20:52 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
jaja.... nu lijkt ZP misschien een fijne slimme gast, die zelf wel bepaald wat hij doet.
maar zelfs nog in de jaren 60-70 was hij een enge boeman, een bijna dierlijk onmens die kinderen sloeg en alleen in toom werd gehouden door sinterklaas. bepaald niet de brave bakkesleerling die later de zaak overneemt...
Ja, verfbomen. Dat zal wel hard aankomen!quote:Op donderdag 22 oktober 2015 14:46 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Bommen? Nee. Verfboohmen toch.
Mensen zouden ook niet zo verschrikkelijk hysterisch moeten doen omdat één element uit één kinderfeestje een andere kleur krijgt omdat de link met een racistisch stereotype uit het verleden er nu net even te dik bovenop ligt.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 05:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
gelukkig maar maar dat is voor mij precies het punt waar het iedere keer misgaat in deze discussie
ik ben zelf best pro piet maar ik vind het recht van Quincy en consorten om de zeurpiet uit te hangen een stuk belangrijker dan mijn recht om zwarte verf op mijn gezicht te smeren maar daar zijn een heleboel propieten het niet zo mee eens
als dat de keuze is dan heeft heel die piet voor mij niet zo erg meer
mensen moeten gewoon niet zo overtrokken reageren op die flapdrol en zijn 12 vrinden
Welke link?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mensen zouden ook niet zo verschrikkelijk hysterisch moeten doen omdat één element uit één kinderfeestje een andere kleur krijgt omdat de link met een racistisch stereotype uit het verleden er nu net even te dik bovenop ligt.
waarom zou ik dat niet snappen?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 12:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar snap je de reactie dan niet van mensen die dat dubbele gestrekte been niet konden hebben?
als mensen gewoon sowieso niet zo hysterisch doen dan hoeft dat ene element geen andere kleur te krijgenquote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mensen zouden ook niet zo verschrikkelijk hysterisch moeten doen omdat één element uit één kinderfeestje een andere kleur krijgt omdat de link met een racistisch stereotype uit het verleden er nu net even te dik bovenop ligt.
Oké, en dat doen ze dus wel. Blijkbaar vinden ze het écht kwetsend.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:21 schreef sp3c het volgende:
als mensen gewoon sowieso niet zo hysterisch doen dan hoeft dat ene element geen andere kleur te krijgen
Eh, gewoon negeren aangezien het om een hele kleine minderheid van mensen gaat die irrationeel zijn? Het kan soms zo simpel zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Oké, en dat doen ze dus wel. Blijkbaar vinden ze het écht kwetsend.
En nu? Hakken in het zand?
nee ik zeg juist dat de hakken een keer uit het zand moetenquote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus we kunnen dat kleurtje gewoon aanpassen, want die hysterische pro-pieters zijn maar een kleine minderheid die irrationeel zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eh, gewoon negeren aangezien het om een hele kleine minderheid van mensen gaat die irrationeel zijn? Het kan soms zo simpel zijn.
Dat ze het kwetsend vinden maakt het natuurlijk niet direct kwetsend. Zelfs niet als ze het écht kwetsend vinden. Dat zou het zelfde zijn als je je buurman verbiedt om een borrel te drinken in de tuin omdat jij een alcoholist in de familie hebt.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het spijt me verschrikkelijk en ik zal me er niet meer mee bemoeien.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee ik zeg juist dat de hakken een keer uit het zand moeten
let ff op aub
Nee, de mensen die zeuren dat de zwarte 'kleur' niet goed is, dit terwijl die niet voorkomt als kleur van de huid in de hele wereld, zijn compleet irrationeel. Geen autochtone Nederlander ziet een neger in Zwarte Piet en de paar mensen die zeuren zijn niet eens negers.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus we kunnen dat kleurtje gewoon aanpassen, want die hysterische pro-pieters zijn maar een kleine minderheid die irrationeel zijn.
dit is nog wel een mooie vergelijkingquote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:29 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dat ze het kwetsend vinden maakt het natuurlijk niet direct kwetsend. Zelfs niet als ze het écht kwetsend vinden. Dat zou het zelfde zijn als je je buurman verbiedt om een borrel te drinken in de tuin omdat jij een alcoholist in de familie hebt.
Er zitten tussen de tegenstanders wel degelijk negers.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, de mensen die zeuren dat de zwarte 'kleur' niet goed is, dit terwijl die niet voorkomt als kleur van de huid in de hele wereld, zijn compleet irrationeel. Geen autochtone Nederlander ziet een neger in Zwarte Piet en de paar mensen die zeuren zijn niet eens negers.
Antillianen en Surinamers zijn geen negers.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er zitten tussen de tegenstanders wel degelijk negers.
Er zitten niet alleen Antillianen en Surinamers tussen de tegenstanders.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Antillianen en Surinamers zijn geen negers.
Zwarte, gele of rode mieren neuken?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:39 schreef sp3c het volgende:
ja laten we over de term neger gaan lopen mierenneuken zeg ... goed idee
Ik ben nog geen andere tegenstanders tegengekomen met een donkerbruine huidskleur. Wel wat PC-mensen maar dat heeft meer met hun eigen schuldgevoel m.b.t. andere zaken te maken dan met een rationele afweging m.b.t. ZP. In de Antillen-eilandjes en in Suriname hoor je mensen er niet over zeiken.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er zitten niet alleen Antillianen en Surinamers tussen de tegenstanders.
Dat kan, ze zijn er echter wel.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben nog geen andere tegenstanders tegengekomen met een donkerbruine huidskleur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |