abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156996450
quote:
10s.gif Op maandag 19 oktober 2015 21:48 schreef AchJa het volgende:
"Kick out Zwarte Piet"... Really?

Dus iets wat volgens hun de arme zwarte slaaf symboliseert moet het land uitgekicked worden?
Ik zie frekwent zwarten die zich gedragen als domme zwarte pieten. Zónder de pofmouwen en maiilots. Hoe schaffen we die af?
  woensdag 21 oktober 2015 @ 17:52:25 #102
3542 Gia
User under construction
pi_156996477
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 15:19 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja okee, ook niet echt maar hij had wel een slaafje. maar als ik er zo over nadenk, pipo had ook een slaaf, die indiaan. dus eigen lijk toch wel een goede vergelijking, mijn excuus.
Nee, het zijn knechtjes, zials vroeger elke bakker en melkboer een knechtje hadden.
pi_156996502
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 17:51 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Ik zie frekwent zwarten die zich gedragen als domme zwarte pieten. Zónder de pofmouwen en maiilots. Hoe schaffen we die af?
Toe nou zeg. Als er iets slecht is voor het voorbestaan van ZP zijn het dit soort kansloze opmerkingen.

Echt, ik heb Zp nooit met racisme geassocieerd, tot de discussie over Zp luid werd en gasten zoals jij dit soort opmerkingen gingen spuien.
De mensen die nu Zp koppelen aan racistische opmerkingen zijn de schuldige als straks Zp verdwijnt, zij hebben die koppeling hard gemaakt namelijk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 17:56:18 #104
3542 Gia
User under construction
pi_156996551
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 17:51 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Onderwerpen en aan de ketting leggen, net als zwarte.....oh, wacht.....
pi_156996561
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 17:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Onderwerpen en aan de ketting leggen, net als zwarte.....oh, wacht.....
En hopla, nog zo'n zp hater die graag wil dat zp verdwijnt door de koppeling met racisme hard te maken!!!!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 18:01:27 #106
3542 Gia
User under construction
pi_156996640
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 17:57 schreef erodome het volgende:

[..]

En hopla, nog zo'n zp hater die graag wil dat zp verdwijnt door de koppeling met racisme hard te maken!!!!
Zeg, kijk effe waar ik op reageer voordat je met een gestrekt been erin komt.
Als er iemand pro zp is, ben ik het wel.
  † In Memoriam † woensdag 21 oktober 2015 @ 18:02:37 #107
230491 Zith
pls tip
pi_156996657
quote:

[..]

Mens wat ben je emotioneel.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_156996742
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 18:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Zeg, kijk effe waar ik op reageer voordat je met een gestrekt been erin komt.
Als er iemand pro zp is, ben ik het wel.
Goh zeg, dat was echt nog niemand opgevallen!!!!

Het gaat om de toon waarvan je je bedient, het is niet de eerste keer dat ik je de koppeling racisme en zp zie maken. Ik bedank je hartelijk, want zowel jij als anderen met dezelfde techniek hebben binnen no time zp de nek omgedraaid. Jullie zijn meer verantwoordelijk voor het verdwijnen van zp dan welke anti zp-er dan ook.
pi_156996756
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 18:02 schreef Zith het volgende:

[..]

Mens wat ben je emotioneel.
Nee hoor, alleen maar een observatie.

Dat degene die zo hard gillen dat zp geen racisme is maar al te graag racistische zaken koppelen aan zp.
Daarmee draaien diegene de zp waarmee ik ben opgegroeid grondig de nek om.

Als je niet wil dat de koppeling zp en racisme wordt gemaakt is het misschien verstandig om geen gebruik te maken van racisme mbt zp.
pi_156996793
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 18:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Goh zeg, dat was echt nog niemand opgevallen!!!!

Het gaat om de toon waarvan je je bedient, het is niet de eerste keer dat ik je de koppeling racisme en zp zie maken. Ik bedank je hartelijk, want zowel jij als anderen met dezelfde techniek hebben binnen no time zp de nek omgedraaid. Jullie zijn meer verantwoordelijk voor het verdwijnen van zp dan welke anti zp-er dan ook.
Nou nee, het zijn vooral mensen zoals jij die ZP de nek omdraaien.
pi_156996803
quote:

[..]

Veel zwarte pieten, sorry zwarten, racismiseren zichzelf wel. Dan raak ik als simpele niet-zwarte burger in de war. Willen de zwarten zwarte piet weg of nie. Verdeeldheid verdeeldheid....
pi_156996899
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 17:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Toe nou zeg. Als er iets slecht is voor het voorbestaan van ZP zijn het dit soort kansloze opmerkingen.

Echt, ik heb Zp nooit met racisme geassocieerd, tot de discussie over Zp luid werd en gasten zoals jij dit soort opmerkingen gingen spuien.
De mensen die nu Zp koppelen aan racistische opmerkingen zijn de schuldige als straks Zp verdwijnt, zij hebben die koppeling hard gemaakt namelijk.
Zwarte piet werd in mijn jeugd nogal racistisch uitgebeeld. Door een bekende nederlandse cabaretier overigens maar dat is maar een detail. Als een aap met laagzwaainde armen en lage stem. Die sinterklaas gehoorzaamt als een hont. Dat is racistisch kan er niks beters van naken. Dus je ziet. Zwarte piet. Heeft altijd de link met racisme gehad.

Maar ik ben pro-zwarte piet. En die moet blijven. In het feest Sinterklaas. Al die vervelende anti-mensen moeten hun bek houwe :(

[ Bericht 0% gewijzigd door Tamabralski op 21-10-2015 18:31:01 ]
pi_156997192
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 18:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou nee, het zijn vooral mensen zoals jij die ZP de nek omdraaien.
Zoals ik????

Je bent je ervan bewust dat ik geen enkel probleem heb met Zp zoals hij is? Dat als Zp blijft zoals hij is ik prima tevreden ben? Dus de vrolijke kindervriend, waarvan veel kleintjes dromen dat ooit te worden?
Dat ik alleen maar stel dat bv de roetpiet (met meer roet dan geen roet) een ok compromis vind aangezien in deze discussie wel is gebleken dat de koppeling huidskleur/zp wel gemaakt is en dat ik het niet erg zou vinden als die eruit zou gaan? Net zo min als ik het erg zou vinden a;s zp wel blijft bestaan, maar die koppeling met dat racisme wat ruim getoond wordt losgelaten wordt.

Ik ben GEEN anti Zp-er.
pi_156997200
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 18:12 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Veel zwarte pieten, sorry zwarten, racismiseren zichzelf wel. Dan raak ik als simpele niet-zwarte burger in de war. Willen de zwarten zwarte piet weg of nie. Verdeeldheid verdeeldheid....
En hoepla, daar hebben we de volgende zp hater die zich voordoet als een pro zp-er.

Echt, geen vakkundiger sloper van zp dan dit soort mensen.
pi_156997349
quote:

[..]

Veel zwarte pieten, sorry zwarten, racismiseren zichzelf wel.
Veel donkere mensen lachen niet om dit grapjes. Zodoende is er minder lol in dat zp-theater.
pi_156997398
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 18:32 schreef erodome het volgende:

[..]

En hoepla, daar hebben we de volgende zp hater die zich voordoet als een pro zp-er.

Echt, geen vakkundiger sloper van zp dan dit soort mensen.
Ik maak het heel simpel en je hoeft er niks achter te zoeken; Ik ben voor zwarte piet in het zwarte pi.. Sinterklaasfeest.
pi_156997455
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 18:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Veel donkere mensen lachen niet om dit grapjes. Zodoende is er minder lol in dat zp-theater.
En veel donkere mensen kan het ook niks schelen. En lachen hartelijk mee met het Sinterklaasfeest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tamabralski op 21-10-2015 18:51:07 ]
pi_156997459
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 18:42 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Ik maak het heel simpel en je hoeft er niks achter te zoeken; Ik ben voor zwarte piet in het zwarte pi.. Sinterklaasfeest.
Je maakt het idd heel erg simpel, maakt een directe koppeling tussen Zp en racisme.
Alles wat ik zeg is dat als je echt pro zp bent die koppeling misschien niet zo verstandig is, want zp is nog nooit zo zwaar gekoppeld aan racisme als nu, zelfs niet in de tijd dat het nog echt een domme en nare neger voor moest stellen.
  Moderator woensdag 21 oktober 2015 @ 18:46:01 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156997471
quote:

[..]

nee de zwarten willen zwarte piet niet weg
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_156997527
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 18:45 schreef erodome het volgende:

[..]

Je maakt het idd heel erg simpel, maakt een directe koppeling tussen Zp en racisme.
Alles wat ik zeg is dat als je echt pro zp bent die koppeling misschien niet zo verstandig is, want zp is nog nooit zo zwaar gekoppeld aan racisme als nu, zelfs niet in de tijd dat het nog echt een domme en nare neger voor moest stellen.
Okay vind ik een goed punt. Ik ageer tegen diegenen die zwarte piet wel koppelen aan racisme en daarom zp in de ban willen doen. En dan geef ik toe. ZP was nogal racistisch. Dusja het was en is wel racisme. Maar dit kan mij niks schelen. ZP. moet blijven om meerdere redenen.
pi_156997589
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 18:45 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

En veel donkere mensen kan het ook niks schelen. En lachen hartelijk mee met het Sinterklaasfeest.
Je hebt het sinterklaasfeest .... en idd veel donkere mensen doen mee, vanwege de kinderen>
En daarnaast heb je de grapjes van jouw soort.
Twee verschijnselen. Jouw verschijnsel ondermijnt de lol van mensen in het sintfeest .
Jij maakt een punt van iemands uiterlijk en hahahaa je vindt dat grappig.
pi_157001251
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 17:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, het zijn knechtjes, zials vroeger elke bakker en melkboer een knechtje hadden.
jaja.... nu lijkt ZP misschien een fijne slimme gast, die zelf wel bepaald wat hij doet.
maar zelfs nog in de jaren 60-70 was hij een enge boeman, een bijna dierlijk onmens die kinderen sloeg en alleen in toom werd gehouden door sinterklaas. bepaald niet de brave bakkesleerling die later de zaak overneemt...
  woensdag 21 oktober 2015 @ 21:10:10 #123
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_157002555
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 18:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je hebt het sinterklaasfeest .... en idd veel donkere mensen doen mee, vanwege de kinderen>
En daarnaast heb je de grapjes van jouw soort.
Twee verschijnselen. Jouw verschijnsel ondermijnt de lol van mensen in het sintfeest .
Jij maakt een punt van iemands uiterlijk en hahahaa je vindt dat grappig.
Gelukkig zijn de anti-pieten vredelievende mensen, onderstaande heb ik van FB gehaald

Mike Wolf
Mike Wolf Black people savonds ruiten van de Albert heijn ingooien en verfbomen... gaan ze wel door hun knieën...thats all het heeft te lang met onze monden geduurd actie nu .actie actie actie
Vind ik leuk ˇ Beantwoorden ˇ 6 ˇ Gisteren om 17:43 ˇ Bewerkt
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  woensdag 21 oktober 2015 @ 21:24:46 #125
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_157002635
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 21:22 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Gelukkig zijn de anti-pieten vredelievende mensen, onderstaande heb ik van FB gehaald

Mike Wolf
Mike Wolf Black people savonds ruiten van de Albert heijn ingooien en verfbomen... gaan ze wel door hun knieën...thats all het heeft te lang met onze monden geduurd actie nu .actie actie actie
Vind ik leuk ˇ Beantwoorden ˇ 6 ˇ Gisteren om 17:43 ˇ Bewerkt
Vertaling?

Ik snap er geen hol van namelijk... :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')