abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 november 2015 @ 20:54:49 #126
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_157702155
Belangstelling present.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  vrijdag 20 november 2015 @ 21:10:13 #127
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_157702746
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 november 2015 20:53 schreef LuDann het volgende:

[..]

Misschien. Als ik durf. :P

Iedereen moet toch ergens beginnen! :Y) En alle toffe mensen hier zullen het vast wel leuk vinden om te horen of misschien zien wat je op tafel gaat zetten! Zelfs al ben je een beginner qua koken!! ;)

Ikzelf ben ook zeker geen gevorderde kok, zeker niet in vergelijking met sommige kooktalenten die je hier voorbij ziet komen! :D Maar het belangrijkste is (naar mijn mening), dat je gewoon lekker plezier hebt in wat je doet!
  vrijdag 20 november 2015 @ 21:27:43 #128
409579 LuDann
All the way
pi_157703517
Ok, ik zal wel even een verslagje posten over hoe het was op het festival. :Y

Dankjewel voor de aanmoediging Bienelientjee. O+ Ik heb er wel plezier in. Ik heb een dochtertje van 3,5 maand en ik vind het belangrijk dat ze leert wat goed en gezond eten is. Geen magnetron troep meer voor ons.
  vrijdag 20 november 2015 @ 21:53:36 #129
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_157704409
1e gaan wij met 15 man gourmetten. Maar dan wel met Jacobsschelpen, eend en ree, lever en de gebruikelijke vlees en vissoorten,.

2e zijn we samen. Wil dan vooraf toast met eendenragout en bloemkool soep met garnalen , hoofd: rosbief met veel paddenstoelen, frietjes, groenten
Na: hertog roomijs, vers geslagen slagroom, aardbeien en vers gesmolten chocolade (te simpel maar te lekker! )
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 20 november 2015 @ 21:58:31 #130
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_157704565
Of gewoon pizza :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_157705968
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 21:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Of gewoon pizza :D
Mijn kinderen willen 'hamburger van papa van de bbq'. Nou zijn die ook erg lekker. Eens zien of we dat wat kunnen pimpen.
Met een meidenkwartet
pi_157706977
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 21:10 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Iedereen moet toch ergens beginnen! :Y) En alle toffe mensen hier zullen het vast wel leuk vinden om te horen of misschien zien wat je op tafel gaat zetten! Zelfs al ben je een beginner qua koken!! ;)

Ikzelf ben ook zeker geen gevorderde kok, zeker niet in vergelijking met sommige kooktalenten die je hier voorbij ziet komen! :D Maar het belangrijkste is (naar mijn mening), dat je gewoon lekker plezier hebt in wat je doet!
Precies, ik ben zeker geen topkok en voor gepriegel heb ik geen geduld. Ik vind het het wel leuk om net wat anders te doen als normaal maar de ingrediënten moeten wel uit de supermarkt of bij een gewone slager etc. komen. Toko, Turk, delicatessezaken en zelfs een uitgebreide viswinkel zijn hier niet echt in de buurt. Ik haal mijn inspiratie uit kookboeken, kooktijdschriften, supermarkttijdschriften, Pinterest en blogs (voornamelijk Nederlandstalig).
pi_157707024
Ik heb net een heel duur japans mes gekocht (ik kan er niets aan doen, ik vind messen gewoon mooi)... Dan heb ik in ieder geval goed gereedschap. Al zal ik met kerst niets speciaals koken. Ga twee dagen bij anderen eten, al zal ik el een lekker gerechtje meenemen.

Waarschijnlijk maak ik zelf een pate met wat confijt voor het etentje. En voor de ander weet ik het nog niet.
Whatever...
pi_157711492
De bouillabaisse verhuist naar de dag dat ik alleen met mijn vriend ben en mijn ouders krijgen gewoon maar 3 gangen.
pi_157721475
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:24 schreef LuDann het volgende:
Ik ga ook meelezen. Weet niet of ik ook durf te posten wat ik ga maken. Ik maak pas sinds een maand of 2 iets anders klaar dan magnetronmaaltijden. :')

Ik zal eerste Kerstdag voor 7 eters gaan koken. Spannend wel! Voor- en nagerecht worden verzorgd door mijn moeder en schoonmoeder. Ik durf in een topic als dit bijna niet neer te zetten waar we heen gaan voor inspiratie...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar ik heb daar best zin in. :D Ik wil denk ik meerdere gerechten op tafel zetten waar mensen zelf van kunnen opscheppen.

Ben heel benieuwd naar de knappe dingen die jullie allemaal gaan maken.
Ik zou niet teveel hooi op mijn vork nemen als ik jou was. Er zijn ook veel lekkere dingen die technisch niet erg moeilijk zijn en die qua timing niet makkelijk in de soep lopen. Natuurlijk mag er best wat fout gaan, maar als jij loopt te stressen en het allemaal te lang duurt en iedereen zijn best moet doen om te zeggen dat het lekker is dan wordt de avond daar meestal niet gezelliger van.

quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:35 schreef Myraela het volgende:

[..]

Vind je? Ik ben zelf ook geen enorme visliefhebber. Zodra het te vissig smaakt haak ik af. Maar bouillabaisse vind ik juist geweldig. Zeker met lekker brood en veel rouille. :9 Maar het idee ligt nu bij mijn stiefvader en broer, moeten ze zelf maar kiezen.
Ik schatte het anders in, ik hou zelf ook wel van vis en vooral schaal en schelpdieren dus ik kan dat ook weer niet zo heel goed beoordelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 21 november 2015 @ 19:42:13 #136
409579 LuDann
All the way
pi_157722738
Ik was niet van plan het heel ingewikkeld te maken, maar bedankt voor je advies. :Y
pi_157805183
Nou, uitgenodigd om 2e kerstdag te gaan gourmetten bij mijn ouders.

En eerste kerstdag blijven we lekker thuis. Er staat nog honderduizend speciaalbier in de kast en die gaan we opdrinken. :+

Dus potentieel ben ik wel op zoek naar voer dat goed bij bier past. :P
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 25 november 2015 @ 10:21:34 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_157805330
quote:
2s.gif Op woensdag 25 november 2015 10:09 schreef Lonaa het volgende:
Nou, uitgenodigd om 2e kerstdag te gaan gourmetten bij mijn ouders.

En eerste kerstdag blijven we lekker thuis. Er staat nog honderduizend speciaalbier in de kast en die gaan we opdrinken. :+

Dus potentieel ben ik wel op zoek naar voer dat goed bij bier past. :P
patat met kip dus ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_157805347
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 10:21 schreef Molo het volgende:

[..]

patat met kip dus ^O^
Of spareribs. _O_
Sterkheidsbaas van alles.
pi_157805455
quote:
2s.gif Op woensdag 25 november 2015 10:22 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Of spareribs. _O_
http://www.beefensteak.nl/nl/spareribs-baby-back-ribs.html

Deze zijn echt te lekker. Pas gemaakt.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 25 november 2015 @ 11:16:18 #141
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_157806198
quote:
2s.gif Op woensdag 25 november 2015 10:22 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Of spareribs. _O_
Pizza *O*
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 25 november 2015 @ 13:00:26 #142
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_157808622
Als één van mijn toetjes wil ik zoiets doen, diagonale panna cotta :D Moet alleen nog een leuk recept vinden!

pi_157809010
Ik ben er uit voor mijn Sinterklaas... niet helemaal kerst dus...

Knolselderij-saffraansoep
http://mmm-lekker.blogspo(...)ij-saffraansoep.html

Honing-citroenkip met wortel en boerenfriet
https://www.jamiemagazine(...)-met-worteltjes.html

En toch geen parfait...maar een kruidnotencheesecake
http://www.kookmetplezier(...)cake-in-een-glaasje/
pi_157810068
foutje, er ging iets verkeerd
pi_157829186
* Gala6183 slaat de laatste 2 nagerechten op.

De inspiratie voor voor-, tussen- en hoofdgerecht wil nog niet echt komen dus ik lees hier ook mee. We zijn maar met een klein groepje dit jaar (6 volwassenen) en iedereen eet alles, behalve de zwangere. Dus ik zoek iets zonder rauwe vis/rauw vlees en zonder alcohol.
pi_157831024
De plannen zijn inmiddels rond, nou de menu's nog.

Kerstavond: 4 volwassenen + 2 kinderen
Wil als hoofdgerecht dan denk ik kalkoen doen, met stoofpeertjes, puree en nog een andere groente. Voor en toetje nog geen idee.

Eerste Kerstdag zijn we alleen met ons gezin (dus 2 volwassenen en 2 kinderen)
Dan denk ik iets met eend.

Tweede Kerstdag gaan we naar schoonfamilie. Moet ik denk ik wel iets meenemen, maar nog geen idee wat.
  donderdag 26 november 2015 @ 12:26:23 #147
319877 BzP
Devildriver_
pi_157832027
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 13:00 schreef Bienelientjee het volgende:
Als één van mijn toetjes wil ik zoiets doen, diagonale panna cotta :D Moet alleen nog een leuk recept vinden!

[ afbeelding ]
Wow Dit ga ik maken!

Denk deze:

http://cookinette.blogspot.dk/2009/08/diagonal-panna-cotta.html
Voeg toe op ps4 voor BF1 deviidriver_
May the Orse be with you
pi_157832067
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 10:37 schreef minilot het volgende:
Ik denk dat ik er 's middags stiekem ook nog iets te zuipen in ga wurmen, voor de gezelligheid. Dit klinkt als leuk en lekker:
Cranberry & Rosemary White “Christmas” Sangria
[ afbeelding ]

[..]

Mjam! :9
Die ziet er heerlijk uit!
Always <br />Be <br />Happy
pi_157833173
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 13:19 schreef MrsDuck het volgende:
Ik ben er uit voor mijn Sinterklaas... niet helemaal kerst dus...

Knolselderij-saffraansoep
http://mmm-lekker.blogspo(...)ij-saffraansoep.html
[ afbeelding ]

Honing-citroenkip met wortel en boerenfriet
https://www.jamiemagazine(...)-met-worteltjes.html
[ afbeelding ]

En toch geen parfait...maar een kruidnotencheesecake
http://www.kookmetplezier(...)cake-in-een-glaasje/
[ afbeelding ]
Wow, dat ziet er echt heerlijk uit!
pi_157833189
Ik zou heel graag een keer kalkoen klaarmaken, maar dat is denk ik iets wat ik beter volgend jaar kan proberen denk ik, als ik wat meer kookervaring heb?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')