Iedereen moet toch ergens beginnen!quote:
Mijn kinderen willen 'hamburger van papa van de bbq'. Nou zijn die ook erg lekker. Eens zien of we dat wat kunnen pimpen.quote:
Precies, ik ben zeker geen topkok en voor gepriegel heb ik geen geduld. Ik vind het het wel leuk om net wat anders te doen als normaal maar de ingrediënten moeten wel uit de supermarkt of bij een gewone slager etc. komen. Toko, Turk, delicatessezaken en zelfs een uitgebreide viswinkel zijn hier niet echt in de buurt. Ik haal mijn inspiratie uit kookboeken, kooktijdschriften, supermarkttijdschriften, Pinterest en blogs (voornamelijk Nederlandstalig).quote:Op vrijdag 20 november 2015 21:10 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Iedereen moet toch ergens beginnen!En alle toffe mensen hier zullen het vast wel leuk vinden om te horen of misschien zien wat je op tafel gaat zetten! Zelfs al ben je een beginner qua koken!!
![]()
Ikzelf ben ook zeker geen gevorderde kok, zeker niet in vergelijking met sommige kooktalenten die je hier voorbij ziet komen!Maar het belangrijkste is (naar mijn mening), dat je gewoon lekker plezier hebt in wat je doet!
quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:24 schreef LuDann het volgende:
Ik ga ook meelezen. Weet niet of ik ook durf te posten wat ik ga maken. Ik maak pas sinds een maand of 2 iets anders klaar dan magnetronmaaltijden.
Ik zal eerste Kerstdag voor 7 eters gaan koken. Spannend wel! Voor- en nagerecht worden verzorgd door mijn moeder en schoonmoeder. Ik durf in een topic als dit bijna niet neer te zetten waar we heen gaan voor inspiratie...Ik zou niet teveel hooi op mijn vork nemen als ik jou was. Er zijn ook veel lekkere dingen die technisch niet erg moeilijk zijn en die qua timing niet makkelijk in de soep lopen. Natuurlijk mag er best wat fout gaan, maar als jij loopt te stressen en het allemaal te lang duurt en iedereen zijn best moet doen om te zeggen dat het lekker is dan wordt de avond daar meestal niet gezelliger van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar ik heb daar best zin in.Ik wil denk ik meerdere gerechten op tafel zetten waar mensen zelf van kunnen opscheppen.
Ben heel benieuwd naar de knappe dingen die jullie allemaal gaan maken.Ik schatte het anders in, ik hou zelf ook wel van vis en vooral schaal en schelpdieren dus ik kan dat ook weer niet zo heel goed beoordelen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 13:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Vind je? Ik ben zelf ook geen enorme visliefhebber. Zodra het te vissig smaakt haak ik af. Maar bouillabaisse vind ik juist geweldig. Zeker met lekker brood en veel rouille.Maar het idee ligt nu bij mijn stiefvader en broer, moeten ze zelf maar kiezen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
patat met kip dusquote:Op woensdag 25 november 2015 10:09 schreef Lonaa het volgende:
Nou, uitgenodigd om 2e kerstdag te gaan gourmetten bij mijn ouders.
En eerste kerstdag blijven we lekker thuis. Er staat nog honderduizend speciaalbier in de kast en die gaan we opdrinken.
Dus potentieel ben ik wel op zoek naar voer dat goed bij bier past.
http://www.beefensteak.nl/nl/spareribs-baby-back-ribs.htmlquote:
Pizzaquote:
Wow Dit ga ik maken!quote:Op woensdag 25 november 2015 13:00 schreef Bienelientjee het volgende:
Als één van mijn toetjes wil ik zoiets doen, diagonale panna cottaMoet alleen nog een leuk recept vinden!
[ afbeelding ]
Die ziet er heerlijk uit!quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:37 schreef minilot het volgende:
Ik denk dat ik er 's middags stiekem ook nog iets te zuipen in ga wurmen, voor de gezelligheid. Dit klinkt als leuk en lekker:
Cranberry & Rosemary White “Christmas” Sangria
[ afbeelding ]
[..]
Mjam!
Wow, dat ziet er echt heerlijk uit!quote:Op woensdag 25 november 2015 13:19 schreef MrsDuck het volgende:
Ik ben er uit voor mijn Sinterklaas... niet helemaal kerst dus...
Knolselderij-saffraansoep
http://mmm-lekker.blogspo(...)ij-saffraansoep.html
[ afbeelding ]
Honing-citroenkip met wortel en boerenfriet
https://www.jamiemagazine(...)-met-worteltjes.html
[ afbeelding ]
En toch geen parfait...maar een kruidnotencheesecake
http://www.kookmetplezier(...)cake-in-een-glaasje/
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |