Volgens mij gaat het niet zozeer om het kaliber maar om de software erachter en de snelheid waarmee je meerdere doelen kan uitschakelen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 08:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar de GK is toch krachtiger? Gebruikt zwaardere patronen.
Zover ik begreep was het gk systeem ook in dat opzicht superieur.quote:Op dinsdag 24 november 2015 18:19 schreef WWolfy het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het niet zozeer om het kaliber maar om de software erachter en de snelheid waarmee je meerdere doelen kan uitschakelen.
Even gejat van 13X Facebook.quote:Per 30 april 2013 heeft Koning Willem-Alexander geen militaire functie, de Grondwet verbiedt dit. Bij ceremonies mag de Koning een militairuniform dragen, zonder rangonderscheidingstekens.
Op zijn landmacht uniform zijn de rangaanduidingen op de epauletten vervangen door het embleem van het Koninklijk Distinctief. Het wapenbeeld hiervan is het rijkszwaard, de rijksappel en de scepter. Als baret- en kraagembleem draagt de Koning het oude embleem voor generaals en leden van de generale staf, 1946-1976, de leeuw uit het staatswapen.
Deze twee emblemen droeg de Koning ook tijdens zijn bezoek aan onze brigade.
De blauwgroene (petrol) baret die gedragen wordt door Koning Willem-Alexander is de standaard landmacht baret, deze wordt vanaf 2005 gedragen.
Dank je. Duidelijk.quote:Op woensdag 25 november 2015 10:35 schreef Schild het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Even gejat van 13X Facebook.
Inderdaad, enige deel waarop de Phalanx beter presteert zo ver ik kan zien is het bereik, wat door het kleinere kaliber beter is. Volgens mij is de goalkeeper verder superieur in praktisch elk aspect.quote:Op dinsdag 24 november 2015 18:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zover ik begreep was het gk systeem ook in dat opzicht superieur.
quote:Op zondag 29 november 2015 12:34 schreef Erasmo het volgende:
Tijd om de beeldbank in te duiken op zoek naar een vergelijkbare foto van Rutte
redelijk, ik zie haar vrijdag.quote:
Ze was toch ook in verwachting?quote:Op zaterdag 5 december 2015 18:31 schreef Pumatje het volgende:
[..]
redelijk, ik zie haar vrijdag.
Kijken of het voorwerk resultaat heft gehad...
Als ik in de nacht nog naar het station moet rijden in de nacht is dat een negatief, over
Tijdens Puma's uitzending gebeurd...quote:Op zaterdag 5 december 2015 20:16 schreef Kostertjuh het volgende:
[..]
Ze was toch ook in verwachting?
De melkboer...quote:Op zaterdag 5 december 2015 21:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tijdens Puma's uitzending gebeurd...
De backfiller.quote:Op zaterdag 5 december 2015 21:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tijdens Puma's uitzending gebeurd...
Vertelquote:Op dinsdag 8 december 2015 11:04 schreef Erasmo het volgende:
Wauw ieder jaar denk ik dat het kerstpakket niet schraler kan maar weet Defensie me toch weer te verbazen.
Doe dan gewoon niks geven en hou een gezellige Cie's avond met hapjes en een borrel.quote:Op dinsdag 8 december 2015 11:21 schreef Erasmo het volgende:
Een VVV-bonEn je mag hem zelf halen bij je lijnmanager want een postzegel is te duur tegenwoordig.
Dat doen wij ook, eskadrons etentje en vooraf een PV borrel.quote:Op dinsdag 8 december 2015 11:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Doe dan gewoon niks geven en hou een gezellige Cie's avond met hapjes en een borrel.
quote:Op dinsdag 8 december 2015 11:42 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik troost me met de gedachte dat ik niks geen verplichtingen meer heb en rust in mijn donder heb. Daar kan geen kerstpakket tegen op
Ik heb nog niks, maar ja ben ook op cursus...quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:47 schreef Thaboel het volgende:
Ik heb een kerstpakket gehad. Best een leuk pakket. De curver bak waar het inzat is nog het beste aan het pakket![]()
Ach iets met een geven paard enzo
Hier net zo, krijg hem volgende week ergens. Ik krijg hem dan weer wél via de post.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:24 schreef Eraser127 het volgende:
Hebben hier ¤35 vvv-bonnen gekregen.
Klep hield zijn klep weer eens niet.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:57 schreef ErwinRommel het volgende:
Iemand nog iets meegekregen van het 350 jarige bestaan van het Korps Mariniers?
Was Kersseboom er ook?quote:Op zaterdag 12 december 2015 13:09 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Klep hield zijn klep weer eens niet.
Ja....quote:
Irritant mannetje is het.quote:Op zaterdag 12 december 2015 13:09 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Klep hield zijn klep weer eens niet.
Yep, tv gekeken, en de heli's vlogen vlak langs mijn huis voorbij. Mooi gezicht.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:57 schreef ErwinRommel het volgende:
Iemand nog iets meegekregen van het 350 jarige bestaan van het Korps Mariniers?
Schijnbaar de rode streep.quote:Op zaterdag 12 december 2015 15:15 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
Maar hebben ze nou ook het verschil tussen matrozen en mariniers uitgelegd?
Klopt, maar bij ons is de binnenkant dan ook geen zeven kleuren.quote:Op zondag 13 december 2015 11:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan snappen de mariniers iig wat de buitenkant van hun broek is...
Btw, toch geen tijd voor Maffia?quote:Op zondag 13 december 2015 12:01 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Klopt, maar bij ons is de binnenkant dan ook geen zeven kleuren.
Haten op het Walhalla.quote:Op zondag 13 december 2015 14:16 schreef Ponjaard het volgende:
Godverdomme wat is Doorn toch een kut kazerne.
Edit: Behalve qua bereikbaarheid. (en sportrotzooi)![]()
Roger, er was verder idd ook niemand.quote:Op zondag 13 december 2015 17:10 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nope, en aangezien niemand zich geroepen voelde houdt het op.
quote:Beste,
U hebt een ban gekregen voor de onderstaande reactie:
''CNN-documentaire over Zwarte Piet moet 'gêne opwekken' - reactie 39 - Anonymous - 26-11-2015 14:32
In de gracht gooien die vent!''
Dit soort reacties zien wij liever niet op NUjij. Omdat iemand een andere mening heeft of iets anders gelooft hoeft degene nog niet in de gracht gegooid te worden. Voortaan inhoudelijk en beschaafd reageren akkoord?
Mvg,
NUjij/WS
Hiba is standaard. Het wordt pas interessant bij de survivalbaan erachter.quote:Op zaterdag 19 december 2015 18:09 schreef Ponjaard het volgende:
[..]
leuk scharrig daarzo, hiba is wel netjes. Je zou maar dat tyfus end naar Vlissingen moeten.![]()
Geloof me, dat wordt een overbrugging. Todat iedereen een beetje gewend is of de baas is in de buurt gaan wonen en dan gaat dat net zo hard weer over de plint.quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:16 schreef Rave_NL het volgende:
En afstand is relatief, het laatste is nog niet gezegd over vierdaagse werkweken.
Relatief oké, maarja nog meer lui met een zachte g heb je ook geen zin in. Bovendien is Vlissingen echt een end of the road pauper stad op het uiterste puntje van een of andere sippe polder, net zo erg als Den Helder dat is...quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:16 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Hiba is standaard. Het wordt pas interessant bij de survivalbaan erachter.
En afstand is relatief, het laatste is nog niet gezegd over vierdaagse werkweken.
Wij hebben sinds kort een marinier sgt rondlopen en hij vertelde dat er ook plannen zijn om enkel flexwerkplekken te gebruiken en dat niemand een vaste kamer krijgt. Gewoon elke week naar de huismeester voor n kamer dus.quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:16 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Hiba is standaard. Het wordt pas interessant bij de survivalbaan erachter.
Wat een onzin, moet je dan je bankstel iedere week verslepen en je schilderijen aan de muur boren? Iedere week een enorme verhuizing van je inboedel lijkt me niet handig en wenselijk.quote:Op zondag 20 december 2015 10:25 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Wij hebben sinds kort een marinier sgt rondlopen en hij vertelde dat er ook plannen zijn om enkel flexwerkplekken te gebruiken en dat niemand een vaste kamer krijgt. Gewoon elke week naar de huismeester voor n kamer dus.
Ik ben benieuwd...
De grootse plannen voor de kromhout blijken in de praktijk ook enorm succesvol....
quote:Op zondag 20 december 2015 10:25 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Wij hebben sinds kort een marinier sgt rondlopen en hij vertelde dat er ook plannen zijn om enkel flexwerkplekken te gebruiken en dat niemand een vaste kamer krijgt. Gewoon elke week naar de huismeester voor n kamer dus.
Jij kunt vast wel een shelter regelen en dat ombouwen tot je eigen mancavequote:Op zondag 20 december 2015 10:29 schreef AchJa het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Best leuk als je binnenslaper bent....![]()
Dan wil ik ook oefentoelage als ik binnen ben.quote:Op zondag 20 december 2015 10:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jij kunt vast wel een shelter regelen en dat ombouwen tot je eigen mancave
Je mag dan ook geen bankstel op je kamer hebben. Enkel defensieverstrekt meubilair.quote:Op zondag 20 december 2015 10:28 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Wat een onzin, moet je dan je bankstel iedere week verslepen en je schilderijen aan de muur boren? Iedere week een enorme verhuizing van je inboedel lijkt me niet handig en wenselijk.
De ouwe trouwe admeur die dat altijd regelde in het Goca systeemquote:Op zondag 20 december 2015 10:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan wil ik ook oefentoelage als ik binnen ben.
Ooit meegemaakt dat een SM doordeweeks in een toolset sliep.... was goedkoper dan een kamer nemen...quote:Op zondag 20 december 2015 10:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan wil ik ook oefentoelage als ik binnen ben.
quote:Op zondag 20 december 2015 10:32 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ooit meegemaakt dat een SM doordeweeks in een toolset sliep.... was goedkoper dan een kamer nemen...
quote:Op zondag 20 december 2015 10:32 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ooit meegemaakt dat een SM doordeweeks in een toolset sliep.... was goedkoper dan een kamer nemen...
Dat is per kazerne, of basis anders, zeker in oudbouw kun je nog doen wat je wilt. Ik had in het verleden zelfs een campinggasstel op de kamer om zelf te kunnen koken. Dit zou je met de parestoprijzen ook wel moeten kunnen tegenwoordig.ik heb het niet over pgu, maar over je eigen inboedel. In de alimentatieflats zitten vaak mensen die wonen op de kazerne,mdie kun je niet steeds laten verhuizen.. Verder met het huidige 3 jaarsbeleid moet je toch ook wat gezelligheid kunnen maken op je kamer als je altijd inwonend bent. Dus je eigen chesterfield en je eigen persoonlijke inrichting en spullen.quote:Op zondag 20 december 2015 10:31 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Je mag dan ook geen bankstel op je kamer hebben. Enkel defensieverstrekt meubilair.
En elke cie krijgt gewoon een kastenkamer dus daar kun je je pgu kwijt.
Zelfde als de werkplekken. Heeft een cie 100 pax dan komen er 50 flexplekken want niet iedereen is altijd binnen.
Klopt, alhoewel dat niet op elke kazerne zo strikt geregeld is. Vaak kan je met tussenkomst van eoa keuringsinstantie (brandweer ofzo) best wel wat regelen.quote:Op zondag 20 december 2015 10:31 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Je mag dan ook geen bankstel op je kamer hebben. Enkel defensieverstrekt meubilair.
Het blijft natuurlijk een bizar en onzinnig plan. Ik heb zelf bv gewoon en standaard desktop op de kamer, moet ik die zooi elke week gaan afbreken ofzo? Of als je krat bier nog niet leeg is meenemen naar huis en maandag weer in de koelkast op de kamer zetten?quote:En elke cie krijgt gewoon een kastenkamer dus daar kun je je pgu kwijt.
Ik geloof wel dat ik hem ken...quote:Op zondag 20 december 2015 10:36 schreef ErwinRommel het volgende:
Weet van een wachtmeester van de stingergroep dat die altijd "campeerde" in zijn omgebouwde bestelbus als camper, gewoon op de parkeerplaats
Hij werkt niet meer bij defensie overigens.quote:
Iets met olympische spelen?quote:Op zondag 20 december 2015 10:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hij werkt niet meer bij defensie overigens.
Neen... Online te bewonderen?quote:Op zondag 20 december 2015 10:41 schreef Erasmo het volgende:
Trouwens dat stukje in de Opinie gelezen over Paresto? Om te janken zo erg
Wat een verhaalquote:Op zondag 20 december 2015 10:44 schreef Erasmo het volgende:
http://www.afmp.nl/sites/default/files/oplinie_8-2015.pdf
Thanks, ff lezen.quote:Op zondag 20 december 2015 10:44 schreef Erasmo het volgende:
http://www.afmp.nl/sites/default/files/oplinie_8-2015.pdf
Dat was vroeger, in elk legerings gebouw gelden dezelfde eisen.quote:Op zondag 20 december 2015 10:36 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dat is per kazerne, of basis anders, zeker in oudbouw kun je nog doen wat je wilt. Ik had in het verleden zelfs een campinggasstel op de kamer om zelf te kunnen koken. Dit zou je met de parestoprijzen ook wel moeten kunnen tegenwoordig.ik heb het niet over pgu, maar over je eigen inboedel. In de alimentatieflats zitten vaak mensen die wonen op de kazerne,mdie kun je niet steeds laten verhuizen.. Verder met het huidige 3 jaarsbeleid moet je toch ook wat gezelligheid kunnen maken op je kamer als je altijd inwonend bent. Dus je eigen chesterfield en je eigen persoonlijke inrichting en spullen.
En dan net zoals mij voor 3 personen troep op je kamer zeker.quote:Op zondag 20 december 2015 11:10 schreef Bouke-p het volgende:
Ik had een 2 persoonskamer(2x2 kpl kamer) en geen kamergenoot. Dus een 2 persoonsbed, bank en grote tv.
Precies. Of iemand geeft je weer iets wat natuurlijk altijd nog wel eens van pas komt (of nietquote:Op zondag 20 december 2015 11:29 schreef Erasmo het volgende:
Hmm dat is wel altijd zo, iedere week komen er net wat meer spullen op je kamer te liggen totdat je 2 kasten vol met troep hebt
Elke week met de 4 tonner op pad om je zooi te verhuizen, dat zal me een logistieke operatie worden!quote:Op zondag 20 december 2015 11:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dan net zoals mij voor 3 personen troep op je kamer zeker.![]()
En dan elke week die zooi verhuizen...
Mensen wonen op zon kamer, dan is het toch absurd dat je elke week moet verhuizen! Het is hetzelfde dat de woningbouw fat tegen huurders zou zeggen!!quote:Op zondag 20 december 2015 11:10 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Dat was vroeger, in elk legerings gebouw gelden dezelfde eisen.
Koken met een gasstel mag al helemaal niet. Iets met brandweereisen enzo.
Dat er niet overal even streng gecontroleerd word is wat anders.
Ik had een 2 persoonskamer(2x2 kpl kamer) en geen kamergenoot. Dus een 2 persoonsbed, bank en grote tv.
Ik hou vwb dat verhaal voorlopig nog wel even een slag om de arm want het lijkt me ook sterk dat ze het zo gaan inrichten.quote:Op zondag 20 december 2015 15:47 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Mensen wonen op zon kamer, dan is het toch absurd dat je elke week moet verhuizen! Het is hetzelfde dat de woningbouw fat tegen huurders zou zeggen!!
Tsja t zou zo maar kunnen. Je zal nu een hoop klagende paxen hebben maar ach uiteindelijk volgen die ook wel. Over 10 jaar weet niemand beter en is t gewoon een feit.quote:Op zondag 20 december 2015 16:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik hou vwb dat verhaal voorlopig nog wel even een slag om de arm want het lijkt me ook sterk dat ze het zo gaan inrichten.
Passantenkamers zul je altijd houden, die heb je nu ook voor cursussen etc, maar dat kun je moeilijk voor de vaste binnenslapers organiseren.
Er zijn wel wat meer instanties die iets van de legering moeten vinden behalve defensie zelf (ook al denkt defensie daar anders overquote:Op zondag 20 december 2015 17:29 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Tsja t zou zo maar kunnen. Je zal nu een hoop klagende paxen hebben maar ach uiteindelijk volgen die ook wel. Over 10 jaar weet niemand beter en is t gewoon een feit.
De Kromhout (staf CLAS) is nou niet direct vergelijkbaar met een parate club. Daar zit ook iedereen thuis te "werken"...quote:Legering kost n hoop en een eenheid is toch nooit compleet binnen. Kortom een flinke bezuinigingsmogelijkheid.
Kijk maar naar de kromhout....
http://www.vizualism.nl/de-koude-oorlog-in-utrecht/quote:De Koude Oorlog in Utrecht
Op de stafkaarten van het ministerie van Defensie zijn decennia’s lang vele objecten weggepoetst. Diezelfde gebieden heeft het Militair-topografisch Bureau van het Russische leger wel keurig in kaart gebracht. Zoals de vele ‘geheime’ forten rondom de stad Утрехт (Utrecht) op onderstaande kaarten uit 1981.
De civiele uitvoering van de stafkaarten bedoelen ze zeker.quote:Op zondag 20 december 2015 22:42 schreef NedKelly het volgende:
[..]
http://www.vizualism.nl/de-koude-oorlog-in-utrecht/
Het leken mij ook de gewone (openbare) stadsplattegronden van Utrecht.quote:Op maandag 21 december 2015 00:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
De civiele uitvoering van de stafkaarten bedoelen ze zeker.
Op de militaire kaarten staat gewoon alles. Vroeger zat er idd verschil tussen civiele en militaire kaarten, tegenwoordig niet meer volgens mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |