Alsnog goed gedaan, ook al voelde het misschien niet zo op dat moment. Je hebt flink doorgezet om de finish te moeten halenquote:Op zondag 18 oktober 2015 23:26 schreef Schanulleke het volgende:
Het was vandaag dat ik die lange tippel in mijn oude stadje maakte.
Na een goede voorbereiding voelde ik me helemaal klaar. De temperaturen die er vooraf voorspeld waren werden helaas nog aangepast, maar het leek nog prima te doen om nog kort/kort te lopen. Na een rommelige start omdat ik op het laatste moment besloot om toch nog even naar het toilet te gaan mocht ik het parcours op. Ik had als opdracht mee om te starten met 5:50/km en dat lukte net niet doordat de adrenaline door mijn lijf gierde. Gelukkig zakte ik later wat af in mijn tempo en heb ik t/m kilometer 25 heerlijk en goed gelopen. Vanaf dat moment kreeg ik kramp, daar zal de kou wel aan bijgedragen hebben. Vanuit mijn liezen straalde het langzaam mijn benen in. Aanvankelijk lukte het me nog goed om door de pijn heen te lopen, maar na km 26 ging het steeds moeizamer tot het lopen bijna onmogelijk werd. Ik had me voorgenomen om niet te gaan wandelen, maar geleidelijk werd de spanning zo hoog dat ik bang werd voor zweepslag. Na wat rekken en strekken hervond ik een enigszins aanvaardbaar tempo en heb ik op wilskracht het laatste deel ook nog volbracht. Tijdens deze lijdensweg verwachtte ik telkens dat Ronald zijn lange adem zou komen laten zien, maar helaas kreeg hij het ook zwaar. Uiteindelijk finishte ik in een tijd van 4:27.58, wat fors hoger was dan waar ik vooraf op richtte, maar dat mag de pret niet drukken.
Naderhand gelukkig nog even fijn over kunnen kletsen met lieve mensen onder het genot van een lekker biertje.
In de 5 km tijden is mooi het verval te zien.
Netto tussentijden (verschil)
5 kilometer 28:31 (28:31)
10 kilometer 57:16 (28:45)
15 kilometer 1:26:17 (29:01)
20 kilometer 1:55:52 (29:35)
Halve marathon 2:02:29
25 kilometer 2:26:11 (30:19)
30 kilometer 2:58:23 (32:12)
35 kilometer 3:35:22 (36:59)
40 kilometer 4:12:23 (37:01)
Ethiopiërs en vooral Kenianen zijn nog niet half zo goed als er geen hazen zijn en ze alles zelf moeten doen, dus dat die gelijk 6 plekken opeisen bij de beste acht is nog lang niet zo zekerquote:Op maandag 19 oktober 2015 08:01 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
De eerste 8 is waar die kwalificatie-eis op gebaseerd is. 3 ethiopiers, 3 kenianen (waarvan er allicht nog 1 of 2 er doorheen zakken), daarna is het anyone's game lijkt mij.
En ik heb gisteren in Amsterdam 8km gelopen op uberlangzaam tempo en ik merkte al dat de lucht vrij dik was. Dat Kipyego een klein persoonlijk record loopt is des te knapper van hem, maar de omstandigheden waren niet ideaal.
Gefeliciteerd met je PR, thanks nog voor je race benadering voor die 8 km, het plan werkte goedquote:Op maandag 19 oktober 2015 09:46 schreef Mr.B. het volgende:
Gewoon goed gedaan Schanulleke! Op doorzettingsvermogen een marathon uitlopen is toch een knappe prestatie.
Voor Butter is het erg zuur, maar limiet = limiet. Waarom zou je anders nog limieten hanteren, dan kun je net zo goed twee of drie lopers aanwijzen. Dat de limiet misschien te streng was, is iets wat je op voorhand kunt aanvoeren, niet als iemand die limiet (net) niet haalt
Ik blijk gisteren overigens toch nog een pr gelopen te hebben, mijn nettotijd lag 1 seconde onder mijn oude pr! Een Bubkaëske verbetering dus. En nu dus ook op een gecertificeerd parcours een sub 35
Precies. En wat als hij 2:11.10 had gelopen? Of 2:11.15? En dan de tijd van Choukoud ook maar accepteren? Dan had je 2:12 ook nog wel kunnen doen...quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:46 schreef Mr.B. het volgende:
Gewoon goed gedaan Schanulleke! Op doorzettingsvermogen een marathon uitlopen is toch een knappe prestatie.
Voor Butter is het erg zuur, maar limiet = limiet. Waarom zou je anders nog limieten hanteren, dan kun je net zo goed twee of drie lopers aanwijzen. Dat de limiet misschien te streng was, is iets wat je op voorhand kunt aanvoeren, niet als iemand die limiet (net) niet haalt
Ik blijk gisteren overigens toch nog een pr gelopen te hebben, mijn nettotijd lag 1 seconde onder mijn oude pr! Een Bubkaëske verbetering dus. En nu dus ook op een gecertificeerd parcours een sub 35
quote:Op zondag 18 oktober 2015 15:57 schreef Yuki het volgende:
Hoi
Marathonsupporter zijn is tof
Mr.Y heeft een episch debuut gelopen van 4.05.36
Dat officieuze PR was gelopen op een veel te kort parkoers als ik het me goed herinner. Scheelde zomaar 400 m. Dat krijg je ervan als je de wet van Pijll aan je laars lapt, dan moet je vechten tegen PR's waarbij je langzamer liep dan je gisteren deed.quote:Op zondag 18 oktober 2015 16:10 schreef Mr.B. het volgende:
Geen PR voor mij bij mijn 3e 10km in vier weken. De Maliebaanloop had mijn piekwedstrijd dit najaar moeten worden, maar ik kwam uiteindelijk daarvoor twee (!) seconden tekort. Op zich is de Maliebaanloop een erg snel parcours met 5 rondjes op de maliebaan, bijna als een grote atletiekbaan, met veel snelle medelopers (oa good old Aart Stigter). Ik kreeg het na drie rondjes echter erg zwaar en dan weet je hoe ver je precies nog moet. Twee. Hele. Ronden.
Gelukkig wel weer onder de 35 kunnen lopen en omdat het dit keer een "echte" wedstrijd was, met een gecertificeerd parcours, heb ik nu dus ook officieel een sub 35 PR. Het was alleen leuker geweest als dat 2 seconden sneller was geweest
Jij liep 1:16.quote:Op zondag 18 oktober 2015 20:18 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Klopt. Ik liep vorig jaar in Rotterdam 1.22. Maar ik hoef niet per se sneller. Ik hoorde dat het een leuk en mooi loopje is. Daarom doe ik mee.
Nee, dat was van de keer daarvoor. Vorige week was de gps-afstand 9.87 km, gisteren 9.89km. Het blijkt maar weer eens dat gps gemeten afstanden niet altijd betrouwbaar zijn. Ook die 9.6 zou nog best redelijk in de buurt van de 10 geweest kunnen zijnquote:Op maandag 19 oktober 2015 09:54 schreef Zwabberhark het volgende:
Dat officieuze PR was gelopen op een veel te kort parkoers als ik het me goed herinner. Scheelde zomaar 400 m. Dat krijg je ervan als je de wet van Pijll aan je laars lapt, dan moet je vechten tegen PR's waarbij je langzamer liep dan je gisteren deed.
Ik liep gisteren ook 7.93 km op het 8 km parcours van de Amsterdam Marathon, al heb ik niet gechecked of het een gecertificeerd parcours was.quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:02 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Nee, dat was van de keer daarvoor. Vorige week was de gps-afstand 9.87 km, gisteren 9.89km. Het blijkt maar weer eens dat gps gemeten afstanden niet altijd betrouwbaar zijn. Ook die 9.6 zou nog best redelijk in de buurt van de 10 geweest kunnen zijn
Het zou me verbazen als ze certificatie aanvragen voor een incourante afstand.quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:06 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ik liep gisteren ook 7.93 km op het 8 km parcours van de Amsterdam Marathon, al heb ik niet gechecked of het een gecertificeerd parcours was.
Daar heb je ook gelijk in!quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:02 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Nee, dat was van de keer daarvoor. Vorige week was de gps-afstand 9.87 km, gisteren 9.89km. Het blijkt maar weer eens dat gps gemeten afstanden niet altijd betrouwbaar zijn. Ook die 9.6 zou nog best redelijk in de buurt van de 10 geweest kunnen zijn
Daar kan ik dan weer niet tegen.quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:11 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Daar heb je ook gelijk in!
Toch ronden mensen (of endomondo/strava) hun tijden naar beneden af als de GPS eens iets te veel meet.
Ze hadden, met de kennis van nu, sowieso 2:12 moeten doenquote:Op maandag 19 oktober 2015 09:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies. En wat als hij 2:11.10 had gelopen? Of 2:11.15? En dan de tijd van Choukoud ook maar accepteren? Dan had je 2:12 ook nog wel kunnen doen...
Kortom, als je secondens kwijt gaat schelden, waar ligt dan de grens? Ergens moet een limiet getrokken worden.
Dan was de voorbereiding en het schema waarop ze vertrokken wellicht net iets anders geweest, had Butter 2:12.07 gelopen en dan?quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:50 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ze hadden, met de kennis van nu, sowieso 2:12 moeten doen
Dan vond ik t weer zieligquote:Op maandag 19 oktober 2015 10:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan was de voorbereiding en het schema waarop ze vertrokken wellicht net iets anders geweest, had Butter 2:12.07 gelopen en dan?
Shit man, straks is mijn indrukwekkende 8km PR niet pijll-proofquote:Op maandag 19 oktober 2015 10:06 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ik liep gisteren ook 7.93 km op het 8 km parcours van de Amsterdam Marathon, al heb ik niet gechecked of het een gecertificeerd parcours was.
Maar dat is van tevoren ook al door veel mensen aangevoerd hequote:Op maandag 19 oktober 2015 09:46 schreef Mr.B. het volgende:
O ja!quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:54 schreef Zwabberhark het volgende:
quote:
99s.gif
Op zondag 18 oktober 2015 20:18 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Jij liep 1:16.
Die strijd is er nu ook wel een beetje natuurlijk, het is de eerste keer sinds 1994 (!) dat er drie Nederlanders zijn die in hetzelfde jaar onder de 2:12 lopen. Destijds waren dat trouwens Bert van Vlaanderen (2:10.49 in Berlijn), Aiduna Aitnafa (2:11.37 in Eindhoven) en Tekeye Gebrselassie (broer van, 2:11.45 in Eindhoven), alle drie de Nederlanders gisteren waren sneller dan hun "positiegenoot" 21 jaar geleden (Nageeye vs Van Vlaanderen, Butter vs Aitnafa en Choukoud vs Gebrselassie), dus dat zegt zeker wel wat.quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar dat is van tevoren ook al door veel mensen aangevoerd heVooral in vergelijking met Belgie.. waar de limiet weliswaar érg soepel staat, maar waardoor de marathon daar nu wel meer leeft dan ooit en je echt strijd krijgt om de plekken.
En toch gefeliciteerd met het Bubkaëske PR dan!
Er zijn mannen die marathon binnen het uur afraffelen. Het kan dus echt veeeeel sneller.quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:09 schreef heywoodu het volgende:
15km in minder dan een uur als ik het lijstje PR's mag geloven en dan dit zeggen
Ja, maar er heeft er pas 1 de limiet gelopen dus het is niet strijd in de zin dat er meerdere mensen om 3 plekken moeten strijden. Uit mijn hoofd zijn er in Belgie nu al 7 mannen die de limiet hebben gehaald, dus degenen die denken dat er nog een snellere tijd mogelijk is zullen dat zeker in het voorjaar gaan proberen. Een iets lagere limiet zetten en dan hopen dat de atleten elkaar tot hogere prestaties drijven levert i.m.o. leukere atletiek op dan een heel strenge limiet waar ieder voor zich hard voor moet strijden.quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die strijd is er nu ook wel een beetje natuurlijk, het is de eerste keer sinds 1994 (!) dat er drie Nederlanders zijn die in hetzelfde jaar onder de 2:12 lopen. Destijds waren dat trouwens Bert van Vlaanderen (2:10.49 in Berlijn), Aiduna Aitnafa (2:11.37 in Eindhoven) en Tekeye Gebrselassie (broer van, 2:11.45 in Eindhoven), alle drie de Nederlanders gisteren waren sneller dan hun "positiegenoot" 21 jaar geleden (Nageeye vs Van Vlaanderen, Butter vs Aitnafa en Choukoud vs Gebrselassie), dus dat zegt zeker wel wat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |