abonnement Unibet Coolblue
pi_156898791


Vorige delen teruglezen? Klik op de topictitel.
Of op deze link! Topicreeks: Het grote vraag Piet hoe maak ik het klaar topic

Hier verder dus, deel 58 alweer ;)
Alweer van dit topic, waar ijdele ijsbeer piet culinaire vragen beantwoordt, maar waar ook anderen welkom zijn raad te geven.

Vorige delen teruglezen? Klik op de topictitel.
Of op deze link! Topicreeks: Het grote vraag Piet hoe maak ik het klaar topic

Nieuwe Ronde, nieuwe adviezen

Innovatief en vernieuwend sinds 2004

De reden waarom hij deze reeks opende en blijf bedrijven is niet alleen de meerdere eer en glorie, en streling van mijn zijn enorme ego, dan zou het wel "het grote hoe maak ik Piet klaar topic" heten, maar vooral wil hij er voor zorgen dat er beter gegeten en gekookt wordt.
Koken is meer dan pakjes aanmaken, het is wat moois maken van plantjes en beestjes, eten moet gelukkig maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bart2002 op 17-10-2015 15:55:14 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156898804
En zo vrij geweest om een nieuwe te openen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156915774
Ik ben in Engeland voor Cream Tea gevallen, en wil dus thuis ook eens scones met clotted cream maken. Maar het lukt niet! Voor de scones hebben we inmiddels een fijn recept, maar die clotted cream mislukt. Ik heb room 11 uur in de oven gehad met 80 graden, in een ovenschaal. Maar de room werd maar niet harder. Er zat een korst op, maar er onder was het nog erg vloeibaar.

Hoe maak ik clotted cream?
pi_156916269
Ik weet niet hoe je 't moet maken maar ik heb 't wel eens gezien bij de sligro en volgens mij ook wel eens bij jumbo.
We have far more in common than that which devides us..
pi_156916320
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 10:02 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik ben in Engeland voor Cream Tea gevallen, en wil dus thuis ook eens scones met clotted cream maken. Maar het lukt niet! Voor de scones hebben we inmiddels een fijn recept, maar die clotted cream mislukt. Ik heb room 11 uur in de oven gehad met 80 graden, in een ovenschaal. Maar de room werd maar niet harder. Er zat een korst op, maar er onder was het nog erg vloeibaar.

Hoe maak ik clotted cream?
Je hebt melk/room met allerlei vetpercentages. Wellicht ligt daar de oorzaak?
Somebody that I used to know
pi_156916369
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 10:02 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik ben in Engeland voor Cream Tea gevallen, en wil dus thuis ook eens scones met clotted cream maken. Maar het lukt niet! Voor de scones hebben we inmiddels een fijn recept, maar die clotted cream mislukt. Ik heb room 11 uur in de oven gehad met 80 graden, in een ovenschaal. Maar de room werd maar niet harder. Er zat een korst op, maar er onder was het nog erg vloeibaar.

Hoe maak ik clotted cream?
Geen idee, maar ik weet wel dat Engelsen dingen als double cream hebben, en dat het vetpercentage van Nederlandse room daar niet mee overeenstemt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_156916797
De AH heeft het schijnbaar ook: http://www.ah.nl/producten/product/wi225502/luxury-clotted-cream

Alternatief is 1 deel crčme fraiche met 2 delen mascarpone.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  zondag 18 oktober 2015 @ 11:41:40 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156916893
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 10:02 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik ben in Engeland voor Cream Tea gevallen, en wil dus thuis ook eens scones met clotted cream maken. Maar het lukt niet! Voor de scones hebben we inmiddels een fijn recept, maar die clotted cream mislukt. Ik heb room 11 uur in de oven gehad met 80 graden, in een ovenschaal. Maar de room werd maar niet harder. Er zat een korst op, maar er onder was het nog erg vloeibaar.

Hoe maak ik clotted cream?
Is het niet een kwestie van die dikkere laag er afscheppen en dan is dat je clotted cream?
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 18 oktober 2015 @ 13:48:28 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156919111
Precies, die korst er af scheppen met een schuimspaan, dat is clotted cream
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156925207
Dat met mascarpone en creme fraiche heb ik ook gelezen inderdaad, dat schijnt de cheat methode te zijn. Verder is er hier in Noorwegen maar 1 type room te krijgen, en die is vrij mager helaas.
Ik had op zo'n youtubefilmpje gezien dat ze alles mengden, maar ik zal de volgende keer een dunner laagje doen en alleen de korst gebruiken. Eens kijken wat dat doet.dank voor de tips!
  zondag 18 oktober 2015 @ 18:27:39 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156925801
Edit: Broekzakpost

[ Bericht 90% gewijzigd door Pietverdriet op 19-10-2015 08:15:31 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156928602
Kor?
pi_156928811
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:27 schreef Tem het volgende:
Kor?
Precies. Insiders hebben hier genoeg aan. :D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156948441
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 18:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Edit: Broekzakpost
En dat staat voor???
  maandag 19 oktober 2015 @ 17:36:34 #15
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_156948658
quote:
5s.gif Op maandag 19 oktober 2015 17:28 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En dat staat voor???
Ik denk een ongeblokeerde mobiel in broekzak....
Siesta & Fiesta!
pi_156949495
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 17:36 schreef Bramito het volgende:

[..]

Ik denk een ongeblokeerde mobiel in broekzak....
:D
  maandag 19 oktober 2015 @ 18:55:52 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156950516
quote:
5s.gif Op maandag 19 oktober 2015 17:28 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En dat staat voor???
Ken je het broekzakgesprek niet? Je wordt gebeld door iemand, je neemt op en je hoort alleen maar achtergrond geluiden. Telefoon klemt in broekzak en belt toevallig jouw nummer.
Zo ook broekzakpost, smartphone die zelfstandig wat post.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator maandag 19 oktober 2015 @ 19:36:17 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156951841
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 18:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ken je het broekzakgesprek niet? Je wordt gebeld door iemand, je neemt op en je hoort alleen maar achtergrond geluiden. Telefoon klemt in broekzak en belt toevallig jouw nummer.
Zo ook broekzakpost, smartphone die zelfstandig wat post.
Zo heb ik ook per ongeluk een Facebook van een kansloze bijstandsmoeder gedeeld op mijn pagina :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 19 oktober 2015 @ 19:38:47 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156951911
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 19:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zo heb ik ook per ongeluk een Facebook van een kansloze bijstandsmoeder gedeeld op mijn pagina :')
Poep gebeurt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156953844
Een tijd geleden dat ik hier heb gepost zeg!

Ik wil je (en jullie) iets voorleggen.

Ik geef dit weekend een diner voor 20 personen (vanuit een gewoon keukentje) en ben op zoek naar wat suggesties w.b.t. de gerechten.

Als hoofdgerecht maak ik een stoofpot van ossenstaart met wijn, kruidnagel, laurier, tijm, rozemarijn, tomaten, wat groenten. Dit wil ik serveren met een aardappel/knolselderijpuree met crčme fraiche en gehakte bosui/bieslook. (Is het lekker hier wat truffel bij de doen?)
Over de stoof dan wat gremolata en ik zat te denken aan een pangritata om nog een beetje structuurverschil te hebben. (Vandaar ook de bosui door de puree).

1. Suggestie voor groenten om bij de stoof te serveren?
2. Suggestie voor een voorgerecht/soep/beide?
3. Suggestie voor een nagerecht?
4. Ik gebruik bloem na het bakken van de groenten om de stoof te binden. Er is iemand met glutenintolerantie bij, krijg ik hetzelfde effect met bijv. maiszetmeel?

Ik dacht mogelijk aan een kruidensalade om mee te beginnen, of een lichte soep. Ik ben niet zo heel streng met landen maar hoop wel enigszins in de buurt van Italie en Frankrijk te blijven.
pi_156956965
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 18:55 schreef Pietverdriet het volgende:

Ken je het broekzakgesprek niet? Je wordt gebeld door iemand, je neemt op en je hoort alleen maar achtergrond geluiden. Telefoon klemt in broekzak en belt toevallig jouw nummer.
Zo ook broekzakpost, smartphone die zelfstandig wat post.
Oh dat. ja...dat ken ik wel. Maak ik af en toe zelfs mee met anderen die mij dan bellen en dan hoor je ze op de achtergrond praten terwijl hun mobiel dus gebeld heeft.
pi_156957014
Er is nu ook iets relatief nieuws trouwens he, de broekzak whatsapp gesprek.. Die gaan bij nog meer mensen per ongeluk aan dan een normaal gesprek. las laatst ergens dat 112 wel erg vaak gebeld wordt op deze manier, vanwege het lockscreen met noodnummer.
pi_156957321
Ik zoek een lekkernij met chocolade om te bakken..
Maar dan niet erg vet, niet erg calorierijk en niet zwaar.. Luchtige light verwerking van een chocoladecakje oid? Iemand tips?

Of met aardbei als smaakmaker ipv chocolade..
dag
  maandag 19 oktober 2015 @ 22:37:59 #24
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_156957478
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 20:40 schreef Hagelkaas het volgende:
Een tijd geleden dat ik hier heb gepost zeg!

Ik wil je (en jullie) iets voorleggen.

Ik geef dit weekend een diner voor 20 personen (vanuit een gewoon keukentje) en ben op zoek naar wat suggesties w.b.t. de gerechten.

Als hoofdgerecht maak ik een stoofpot van ossenstaart met wijn, kruidnagel, laurier, tijm, rozemarijn, tomaten, wat groenten. Dit wil ik serveren met een aardappel/knolselderijpuree met crčme fraiche en gehakte bosui/bieslook. (Is het lekker hier wat truffel bij de doen?)
Over de stoof dan wat gremolata en ik zat te denken aan een pangritata om nog een beetje structuurverschil te hebben. (Vandaar ook de bosui door de puree).

1. Suggestie voor groenten om bij de stoof te serveren?
2. Suggestie voor een voorgerecht/soep/beide?
3. Suggestie voor een nagerecht?
4. Ik gebruik bloem na het bakken van de groenten om de stoof te binden. Er is iemand met glutenintolerantie bij, krijg ik hetzelfde effect met bijv. maiszetmeel?

Ik dacht mogelijk aan een kruidensalade om mee te beginnen, of een lichte soep. Ik ben niet zo heel streng met landen maar hoop wel enigszins in de buurt van Italie en Frankrijk te blijven.
Ik zou, als het glutenvrij moet, maizena gebruiken om te binden. Is kwalitatief wel minder, maar weet je zeker dat er niemand dood aan gaat
Laffe huichelaar
pi_156958198
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 22:32 schreef Peter het volgende:
Ik zoek een lekkernij met chocolade om te bakken..
Maar dan niet erg vet, niet erg calorierijk en niet zwaar.. Luchtige light verwerking van een chocoladecakje oid? Iemand tips?

Of met aardbei als smaakmaker ipv chocolade..
choco chiffon cake
pi_157085687
Piet wil tijdens een wandeling al een beenham laten garen in de oven.
Normaal is dan 180 graden en dan ongeveer 10 min per 100 gram.

Kan ik de tijd ook oprekken door Bv oven op 100 graden en dan 2 uur voor een 550 gram beenham?

Tevens suggestie voor een mooie kernthermometer voor een verjaardagscadeau. Max 35 euro.
Thanks!
  zondag 25 oktober 2015 @ 16:20:53 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157087882
Ja je kan de gaartijd oprekken door een lagere temperatuur te gebruiken, hoe lang het voor je ham wordt kan ik zo niet zeggen, maar twee uur bij honderd graden lijkt me wel ok. Daarvoor of daarna aanbraden zodat je een lekkere korst hebt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157091216
Gelukt. Ff standje grill voor een redelijk korstje.


Was erg lekker samen met deze salade:

https://www.seasonwithlove.nl/bulgur-pompoen-salade/


Couscous ipv bulgur. Mandarijn ipv granaatappel. Amandelen gehakt en ff geroosterd.
Maar zo'n thermometer is handig?
pi_157091305
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:19 schreef trekker25 het volgende:
Gelukt. Ff standje grill voor een redelijk korstje.

Maar zo'n thermometer is handig?
Ik heb afgelopen kerst een Rosbief gedaan. Met thermometer. Alles volgens de regels.
En hij was zo taai als wat. Het is dus geen garantie.
De volgende dag een stoofpotje mee gemaakt en die was top.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 25 oktober 2015 @ 19:24:37 #30
414785 sirdanilot
pi_157093008
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:21 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik heb afgelopen kerst een Rosbief gedaan. Met thermometer. Alles volgens de regels.
En hij was zo taai als wat. Het is dus geen garantie.
De volgende dag een stoofpotje mee gemaakt en die was top.
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:21 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik heb afgelopen kerst een Rosbief gedaan. Met thermometer. Alles volgens de regels.
En hij was zo taai als wat. Het is dus geen garantie.
De volgende dag een stoofpotje mee gemaakt en die was top.
Waarschijnlijk was je vlees niet vet genoeg, of je thermometer is niet goed geijkt (was hij mooi van kleur?), of je vlees was gewoon van slechte kwaliteit (misschien was het wel helemaal geen echte rosbief, of van een ouwe taaie koe of zo).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 25 oktober 2015 @ 19:31:46 #31
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_157093209
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 19:24 schreef sirdanilot het volgende:

[..]


[..]

Waarschijnlijk was je vlees niet vet genoeg
Gast! Het gaat om rosbief. Die is per definitie mager.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 25 oktober 2015 @ 19:32:44 #32
414785 sirdanilot
pi_157093234
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 19:31 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Gast! Het gaat om rosbief. Die is per definitie mager.
Oh

maar dan kan het natuurlijk alsnog van een ouwe taaie koe zijn ipv een sappige malse jonge vaars
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 25 oktober 2015 @ 19:34:02 #33
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_157093281
Ja, dat kan.
pi_157093392
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 19:32 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Oh

maar dan kan het natuurlijk alsnog van een ouwe taaie koe zijn ipv een sappige malse jonge vaars
Ik kon het helaas niet meer bij de koe/vaars navragen.
Hij was wel van een slager met eigen vee. En derhalve peperduur.
Maar een stoofpotje rosbief is erg lekker en toen was het vlees mals als boter dus mij hoor je niet klagen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_157093912
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 19:24 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

[..]

Waarschijnlijk was je vlees niet vet genoeg, of je thermometer is niet goed geijkt (was hij mooi van kleur?), of je vlees was gewoon van slechte kwaliteit (misschien was het wel helemaal geen echte rosbief, of van een ouwe taaie koe of zo).
Tja. Dit zijn zonder te tellen een stuk of 5 aannames.
Dat helpt natuurlijk niet echt. Het zou best kunnen dat ik alle 5 dingen fout heb gedaan.
En pech had met de zaken waar ik geen invloed op had.
Maar ik ben over de schok heen en ging vol goede moed weer richting de volgende kook-teleurstelling. Er zijn in de tussentijd ook nog enige successen te melden waarover later.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_157094370
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Ja je kan de gaartijd oprekken door een lagere temperatuur te gebruiken, hoe lang het voor je ham wordt kan ik zo niet zeggen, maar twee uur bij honderd graden lijkt me wel ok. Daarvoor of daarna aanbraden zodat je een lekkere korst hebt.
Hij wordt er alleen maar lekkerder van.

Ik zou hem wel vooraf aanbraden om de smaak alvast te maken...

Overigens gebruiken bbq freaks meestal rond de 120 graden. Duurt vaak uren voordat een groot stuk vlees dan de juiste kerntemperatuur bereikt.

Voordeel is dat het (zeker als je de ham aflakt ) vlees minder vocht verliest en ook wordt hij gelijkmatiger gaar.
Whatever...
  zondag 25 oktober 2015 @ 21:45:05 #37
141808 Knuck-les
ik bats je moeder.
pi_157099650
Piet, wat is jouw geheim voor een goede knapperzwoerd? Op internet zijn veel technieken te lezen. Van niets bijzonders doen, tot inwrijven met zout of zelfs citroensap. Zelf een keer geprobeerd met enkel wat zout maar dat werd (te) hard en leerachtig.
pi_157112213
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:45 schreef Knuck-les het volgende:
Piet, wat is jouw geheim voor een goede knapperzwoerd? Op internet zijn veel technieken te lezen. Van niets bijzonders doen, tot inwrijven met zout of zelfs citroensap. Zelf een keer geprobeerd met enkel wat zout maar dat werd (te) hard en leerachtig.
Ik spreek even voor Piet, maar volgens mij is zijn succesformule om het eerst een dag of twee in de pekel te zetten, en dan voordat het stuk de oven ingaat, een/ anderhalve liter kokend water over het spek gieten.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  maandag 26 oktober 2015 @ 15:32:02 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157112488
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 15:13 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Ik spreek even voor Piet, maar volgens mij is zijn succesformule om het eerst een dag of twee in de pekel te zetten, en dan voordat het stuk de oven ingaat, een/ anderhalve liter kokend water over het spek gieten.
Dit, en dan, als de kerntemperatuur bereikt is, de grill heet aanzetten en erbij blijven, je ziet nu hoe de zwoerd oppoft als kroepoek of popcorn. Dit gaat snel, paar minuten en het verbrand daarna ook snel. Dus, erbij blijven en hem in de gaten houden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157133694
Piet, heb je nog tips voor een woksaus? Ik heb een hoop dingen in de koelkast die ik vanavond op ga maken, namelijk: varkenslappen, champignons, wortels, peultjes. Hierbij gooi ik dan nog een uitje, rode peper en dan moet ik nog een woksausje hebben. Ik heb staan gevogeltefond, rijstazijn, lichte sojasaus, sojasaus, ketjap, tamarinde, trassie, goela djawa en allerhande potjes kruiden.

Zat zelf te denken aan lichte sojasaus, rijstazijn, goela djawa, gevogeltefond en dan nog wat kruiden en maizena om het in te dikken? Misschien ook het varkensvlees eerst marineren?
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:45:50 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157133785
Ik ben niet zo van het wokken met sausjes, wellicht weet robin iets?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157133837
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 13:41 schreef Boarderzip het volgende:

Zat zelf te denken aan lichte sojasaus, rijstazijn, goela djawa, gevogeltefond en dan nog wat kruiden en maizena om het in te dikken? Misschien ook het varkensvlees eerst marineren?
Een van de grote voordelen van lichte sojasaus vind ik nou net dat je het kunt laten karamelliseren en indikken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157133938
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 13:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een van de grote voordelen van lichte sojasaus vind ik nou net dat je het kunt laten karamelliseren en indikken.
Oke, dus geen maizena benodigd dan? Kun je me vertellen hoe ik dit aanpak?
pi_157134151
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 13:52 schreef Boarderzip het volgende:

[..]

Oke, dus geen maizena benodigd dan? Kun je me vertellen hoe ik dit aanpak?
Hete pan en sojasaus laten bubbelen, dus niet teveel tegelijk, dan wordt het stroperig. Hoeft niet in een lege pan, maar dan moet je wel een plekje vrijmaken in de pan en daar de pan sterk verhitten. Eventueel kun je zelfs de vlamverdeler scheef op de pit zetten zodat je wat plaatselijker hitte hebt, maar ik doe dat zelf maar zelden.

Maar ik ben een rommelaar qua Aziatisch eten, voor kennis en purisme moet je bij Robin wezen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157134309
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hete pan en sojasaus laten bubbelen, dus niet teveel tegelijk, dan wordt het stroperig. Hoeft niet in een lege pan, maar dan moet je wel een plekje vrijmaken in de pan en daar de pan sterk verhitten. Eventueel kun je zelfs de vlamverdeler scheef op de pit zetten zodat je wat plaatselijker hitte hebt, maar ik doe dat zelf maar zelden.

Maar ik ben een rommelaar qua Aziatisch eten, voor kennis en purisme moet je bij Robin wezen.
Thanks, ik gebruik voor het wokken een stalen bollen wok op een gaspit dus plekje vrijmaken gaat niet echt. Waar kan ik Robin vinden? Lokquote misschien?
pi_157136113
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:10 schreef Boarderzip het volgende:

[..]

Thanks, ik gebruik voor het wokken een stalen bollen wok op een gaspit dus plekje vrijmaken gaat niet echt.
Er zit toch een handvat aan en je hebt toch een spatel? Dan kun je dat ding scheef houden zodat de sojasaus naar de heetste plek loopt en met de spatel de rest tegenhouden.

quote:
Waar kan ik Robin vinden? Lokquote misschien?
Misschien, of PM, ze staat hier een paar posts boven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157136736
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 19:34 schreef RobinOok het volgende:
Lokquote voor woksausje.
  Moderator donderdag 29 oktober 2015 @ 00:14:27 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157174976
Na aanleiding van deze post in dit leuke topic:
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Onderschat: Goed leren koken
Overschat: Pakjes
Was ik wel nieuwsgierig naar een alternatief recept voor deze guilty pleasure


Eerlijk gezegd vind ik die kiptandoori mix ook best prima :@ Hoe ver die ook maar afwijkt van het origineel
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 29 oktober 2015 @ 07:00:30 #49
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_157176759
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 13:41 schreef Boarderzip het volgende:
varkenslappen, champignons, wortels, peultjes. Hierbij gooi ik dan nog een uitje, rode peper en dan moet ik nog een woksausje hebben. Ik heb staan gevogeltefond, rijstazijn, lichte sojasaus, sojasaus, ketjap, tamarinde, trassie, goela djawa en allerhande potjes kruiden.

Zat zelf te denken aan lichte sojasaus, rijstazijn, goela djawa, gevogeltefond en dan nog wat kruiden en maizena om het in te dikken? Misschien ook het varkensvlees eerst marineren?
Sorry, maar Ik ben niet zo van de ijskastrecepten. Dus ik kan dan ook niet echt adviseren. Ik improviseer zelf vrij weinig, ik zoek gewoon een recept. Maar een sausje zou ik wel altijd eerst even apart in een steelpannetje maken.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 07:53:35 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157176995
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 00:14 schreef derLudolf het volgende:
Na aanleiding van deze post in dit leuke topic:

[..]

Was ik wel nieuwsgierig naar een alternatief recept voor deze guilty pleasure
[ afbeelding ]

Eerlijk gezegd vind ik die kiptandoori mix ook best prima :@ Hoe ver die ook maar afwijkt van het origineel
Dan zou ik moeten weten hoe het pakje smaakt, maar wat dacht je van room gebruiken als basis?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157177470
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 00:14 schreef derLudolf het volgende:
Na aanleiding van deze post in dit leuke topic:

[..]
Was ik wel nieuwsgierig naar een alternatief recept voor deze guilty pleasure
[ afbeelding ]

Zo met dat honig pakje vrat ik het ook altijd, tot ik "echte" pasta carbonara ging maken. Spekreepjes bakken, halve maantjes rode ui erbij, flink veel peper, en bakken tot de ui glazig en het spek bruin is. Vuur uit, al-dente pasta erbij gooien, husselen, en even wachten tot de temperatuur naar een graad of 80 is gezakt. Afhankelijk van het aantal eters 1 of 2 verse rauwe eitjes erboven breken, en nog meer husselen.
Als je t romiger wilt, kun je er nog een scheut (kook)room bij gooien.

Super smeuīge pasta carbonara!
Peterselie eroverheen, en smikkelen maar. Geen pakje nodig
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_157177678
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 22:37 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik zou, als het glutenvrij moet, maizena gebruiken om te binden. Is kwalitatief wel minder, maar weet je zeker dat er niemand dood aan gaat
Aardappelzetmeel, geeft minder bijsmaak en betere textuur :)
Whatever...
pi_157180105
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 08:59 schreef Gripper het volgende:

[..]

Zo met dat honig pakje vrat ik het ook altijd, tot ik "echte" pasta carbonara ging maken. Spekreepjes bakken, halve maantjes rode ui erbij, flink veel peper, en bakken tot de ui glazig en het spek bruin is. Vuur uit, al-dente pasta erbij gooien, husselen, en even wachten tot de temperatuur naar een graad of 80 is gezakt. Afhankelijk van het aantal eters 1 of 2 verse rauwe eitjes erboven breken, en nog meer husselen.
Als je t romiger wilt, kun je er nog een scheut (kook)room bij gooien.

Super smeuīge pasta carbonara!
Peterselie eroverheen, en smikkelen maar. Geen pakje nodig
Dit vind ik ook het lekkerst. Wel zou ik alleen twee eidooiers gebruiken en niet het wit.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  donderdag 29 oktober 2015 @ 12:23:59 #54
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_157180705
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:56 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Dit vind ik ook het lekkerst. Wel zou ik alleen twee eidooiers gebruiken en niet het wit.
Dat zou ik ook doen.

En parmezaan & knoflook erbij.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_157180998
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:56 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Dit vind ik ook het lekkerst. Wel zou ik alleen twee eidooiers gebruiken en niet het wit.
Ik gebruik twee dooiers en één wit. Met de kaas, ik geef de voorkeur aan Pecorino, wordt dat dan al een lobbig sausje en komt het met een beetje nat van de Spaghetti helemaal goed. Pancetta of guanciale is niet nodig, maar goed spek wel. Gerookt dus, niet gepekeld met rookaroma's. De peterselie is uiteraard plat, krulpeterselie is een sierplant. Zwarte peper er overheen maar een rode peper mag er ook zeker meebakken, gedroogd of vers. Room hoeft niet maar mag wel, maar kies alsjeblieft een fatsoenlijke room ipv alleen maar iets wat smeuiig lijkt. Mascarpone kan ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157181615
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 12:40 schreef Weltschmerz het volgende:
De peterselie is uiteraard plat, krulpeterselie is een sierplant
Dit is een achterhaald idee, ons ooit ingepeperd door die lispelende idioot uit het Verenigd Koninkrijk. Krulpeterselie is weer helemaal terug in de mode en het smaakt ook nog eens prima.
pi_157182038
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 13:22 schreef klaarover het volgende:

[..]

Dit is een achterhaald idee, ons ooit ingepeperd door die lispelende idioot uit het Verenigd Koninkrijk. Krulpeterselie is weer helemaal terug in de mode en het smaakt ook nog eens prima.
Ik doe niet aan modes maar wel aan smaakpapillen en zo'n krulpeterseliestruikje ergens bovenop is natuurlijk wel heel decoratief, maar als je er echt wat van wil proeven moet je er zoveel opdoen dat het graaswerk wordt. Platte is veel geconcentreerder van smaak en gaat qua structuur ook veel beter op in de saus.

Vorige week heb ik mijn mening over een lispelende idioot uit het VK nog uitgebreid gegeven in het topic over de ware Italiaanse keuken, maar ook idioten hebben wel eens een punt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157182561
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:56 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Dit vind ik ook het lekkerst. Wel zou ik alleen twee eidooiers gebruiken en niet het wit.
Geen ui, wel spek, parmezaan en inderdaad alleen eierdooiers en een scheutje room
Whatever...
pi_157182703
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 12:40 schreef Weltschmerz het volgende:
fatsoenlijke room
Wat is een fatsoenlijke room? Ik koop gewoon altijd zon klein kuipje slagroom, kan me niet voorstellen dat daar veel verschil tussen zit tussen merken. Afgezien van het vetpercentage miscchien.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_157182794
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 14:25 schreef habitue het volgende:

[..]

Wat is een fatsoenlijke room? Ik koop gewoon altijd zon klein kuipje slagroom, kan me niet voorstellen dat daar veel verschil tussen zit tussen merken. Afgezien van het vetpercentage miscchien.
Ik heb ook geen klagen over de bakjes, maar wat ik eens geprobeerd heb als koksroom, die was dan schenkbaar, was echt niet lekker. Wat ze door spinazie a la creme doen is helemaal droevige koffiemelk. Je hebt verschillende mogelijkheden, ik zeg alleen kies je room met enige aandacht, dat er room op staat is niet voldoende. Met gewoon een bakje slagroom is op zich niks mis, maar die is dun en van het lang meepruttelen om dikker te worden wordt die doorgaans niet lekkerder.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 14:58:42 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157183127
Om te koken gebruik ik die pakjes 200 ml slagroom van de aldi, lang houdbaar en 35% vet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157183133
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb ook geen klagen over de bakjes, maar wat ik eens geprobeerd heb als koksroom, die was dan schenkbaar, was echt niet lekker. Wat ze door spinazie a la creme doen is helemaal droevige koffiemelk. Je hebt verschillende mogelijkheden, ik zeg alleen kies je room met enige aandacht, dat er room op staat is niet voldoende. Met gewoon een bakje slagroom is op zich niks mis, maar die is dun en van het lang meepruttelen om dikker te worden wordt die doorgaans niet lekkerder.
Ik doe het altijd met een kleintje Boursin (het roomkaasje, niet de "culinair") erdoor i.p.v. room.
Een calorieënbommetje.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 14:59:50 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157183144
Ik gebruik nooit koksroom, das meer koffiemelk dan wat anders
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 18:02:31 #64
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_157186113
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 13:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Platte is veel geconcentreerder van smaak
Dat is gewoon echt niet waar.
En die structuur doet er niet toe als je het gewoon fijnhakt.
pi_157187484
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 18:02 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Dat is gewoon echt niet waar.
En die structuur doet er niet toe als je het gewoon fijnhakt.
Dit idee heb ik ook. Structuur/mondgevoel en daardoor smaakbeleving is uiteraard anders als je de krulpeterselie min of meer heelhuids gebruikt, maar bij ragfijn hakken proef ik echt geen verschil meer. Even sterk. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_157187550
Hier trouwens de carbonara met pancetta, véél eidooiers, pecorino, zwarte peper en verder helemaal niks. :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_157187716
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 18:59 schreef minilot het volgende:
Hier trouwens de carbonara met pancetta, véél eidooiers, pecorino, zwarte peper en verder helemaal niks. :9
Knoflook toch ook wel? Dan doe je het vermoedelijk als deze heer:



[ Bericht 1% gewijzigd door Bart2002 op 29-10-2015 19:13:02 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_157188382
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 18:59 schreef minilot het volgende:
Hier trouwens de carbonara met pancetta, véél eidooiers, pecorino, zwarte peper en verder helemaal niks. :9
precies hetzelfde hier, verhouding 1 wit /3 geel anders wordt het van die dunne zooi. Pecorino of Parmigiano ook echt een grote hoeveelheid. En spaghetti geen penne want daar kleeft de saus beter op.
pi_157188429
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 19:36 schreef mytec het volgende:

[..]

precies hetzelfde hier, verhouding 1 wit /3 geel anders wordt het van die dunne zooi. Pecorino of Parmigiano ook echt een grote hoeveelheid. En spaghetti geen penne want daar kleeft de saus beter op.
Zonder knoflook?? Dat kan echt niet hoor.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator donderdag 29 oktober 2015 @ 19:52:04 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157188770
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 08:59 schreef Gripper het volgende:

[..]

Zo met dat honig pakje vrat ik het ook altijd, tot ik "echte" pasta carbonara ging maken. Spekreepjes bakken, halve maantjes rode ui erbij, flink veel peper, en bakken tot de ui glazig en het spek bruin is. Vuur uit, al-dente pasta erbij gooien, husselen, en even wachten tot de temperatuur naar een graad of 80 is gezakt. Afhankelijk van het aantal eters 1 of 2 verse rauwe eitjes erboven breken, en nog meer husselen.
Als je t romiger wilt, kun je er nog een scheut (kook)room bij gooien.

Super smeuīge pasta carbonara!
Peterselie eroverheen, en smikkelen maar. Geen pakje nodig
Bedankt voor je suggestie, maar als ik iets niet lekker vind is het wel carbonara :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157189035
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 19:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Bedankt voor je suggestie, maar als ik iets niet lekker vind is het wel carbonara :@
Verbazend wel. Is toch een beetje de oer-pasta bereiding.

Macaroni Stroganoff?
Ook met zo'n verwerpelijk pakje.

http://www.smulweb.nl/rec(...)noff-met-kruidenkaas

Gerust een paar extra uien en preien doorheen doen.
Ik maak dat soms in dubbele hoeveelheid. Kinderen zijn er dol op.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_157189087
Gereserveerd voor brainwaves.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_157191206
Hoi Piet,
Ik heb nog wat duif- en eendenborst in mijn vriezer liggen samen met de hartjes en levertjes van beide. ik weet echter totaal niet wat ik daarmee kan doen, ik heb nog nooit met orgaanvlees gewerkt Kan ik alles bij elkaar in een stoofpotje alla goulash gooien of is apart bereiden toch lekkerder?
pi_157195486
Ik zou borst het liefst rosé bereiden eventueel met een lekkere saus erbij. Van hart en lever heb ik weinig verstand, maar het allemaal samen sudderen (dus ook de borst) lijkt me niet de beste optie.. Maar ik ben benieuwd wat Piet ervan zegt.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_157200238
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 19:37 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zonder knoflook?? Dat kan echt niet hoor.
Knoflook is echt niet nodig, Carbonara is een simpele schotel dat snel gemaakt kan worden. Met wat meer tijd zou je knoflook kunnen toevoegen, zelf nog nooit gedaan misschien eens een keer proberen.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:56:17 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157204489
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 21:08 schreef VGA4xZoom het volgende:
Hoi Piet,
Ik heb nog wat duif- en eendenborst in mijn vriezer liggen samen met de hartjes en levertjes van beide. ik weet echter totaal niet wat ik daarmee kan doen, ik heb nog nooit met orgaanvlees gewerkt Kan ik alles bij elkaar in een stoofpotje alla goulash gooien of is apart bereiden toch lekkerder?
Ik neem aan dat het wilde eend is? Beide zou ik rose braden, eerder tegen het rood aan. Duif wordt snel taai. Het orgaanvlees zou ik in een pate verwerken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157204721
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 18:02 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Dat is gewoon echt niet waar.
En die structuur doet er niet toe als je het gewoon fijnhakt.
Koop van beide eens een bosje en neem van allebei een evengrote hap. Het is niet alleen dat een veel sterker smaakt, het is ook anders. Die krulpeterselie heeft veel meer een soepgroentesmaak dan de platte.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 20:02 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Verbazend wel. Is toch een beetje de oer-pasta bereiding.
Het is een gerecht van na de oorlog. Het is een vrij extreem gerecht, maar oer...?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:20:15 #78
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_157204908
Ja, de ene smaakt ook veel sterker. De krulpeterselie dus.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:49:34 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157205482
krul of blad, volgens mij maakt het nogal uit welk ras precies en waar ze groeien, grondsoort, volle zon of niet, hoeveel en wat voor een mest er gebruikt wordt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157206209
Ik ga zondag eens een blinde smaaktest doen. *)
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:12:38 #81
439461 ZonnebankBob
I am the king of the Zonnebank
pi_157206922
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 16:31 schreef minilot het volgende:
Ik ga zondag eens een blinde smaaktest doen. *)
En dan wint selderij?
:+
  Moderator vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:34:09 #82
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157209358
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 20:02 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Verbazend wel. Is toch een beetje de oer-pasta bereiding.

Macaroni Stroganoff?
Ook met zo'n verwerpelijk pakje.

http://www.smulweb.nl/rec(...)noff-met-kruidenkaas

Nee die vind ik ook niet lekker :P
Mijn favoriet is eigenlijk spinazie, spek, ui en crčme fraîche


Heeft iemand al eens bolognesesaus gemaakt van riblappen, stoven in de gepelde tomaten, met bleekselderij en wortel enzo? Eigenlijk is pasta iets wat ik maak als het snel moet, dus vaak met zo'n glazen fles tomatenspul en gehakt
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157209657
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:34 schreef derLudolf het volgende:
Heeft iemand al eens bolognesesaus gemaakt van riblappen, stoven in de gepelde tomaten, met bleekselderij en wortel enzo?
All the time eigenlijk.
In de slowcooker of in de oven.
Te bewijzen is het niet maar de smaak wordt heel "diep"
Ik gebruik het dan als basis voor pastasaus maar ook voor chili met wat gebakken uien en paprika. Gewoon leuk om te doen zo'n grote pan met heerlijke gezondheid.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:06:07 #84
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_157209962
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

zo'n grote pan met heerlijke gezondheid.
Pardon?!? Voel jij je wel helemaal lekker?
pi_157210043
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:06 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Pardon?!? Voel jij je wel helemaal lekker?
Ik schrik hier een beetje van mevrouw Ook.
Wat was er fout?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:15:29 #86
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_157210121
Dat woord, gezondheid. Alsof je gezond wordt van een pan bolognesesaus. Wat is daar nou gezond aan? Waarom noem je dat een pan gezondheid? Ik denk dan echt: die is niet goed snik. :)
pi_157210258
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:15 schreef RobinOok het volgende:
Dat woord, gezondheid. Alsof je gezond wordt van een pan bolognesesaus. Wat is daar nou gezond aan? Waarom noem je dat een pan gezondheid? Ik denk dan echt: die is niet goed snik. :)
Aha. Ik gebruik verkeerde woorden. En daarom doe je alsof je aan mijn geestelijke vermogens twijfelt.
Ik begrijp wel waarom je met iedereen ruzie krijgt. :D

Maar ik dacht zo dat er in principe kilo's groente in gaan en liters tomaat.
Gezonder komt het dacht ik niet.

Je bent volgens mij altijd aardiger tegen mensen die niet kunnen koken dan tegen zij die er ook wel wat van kunnen. Maar dat is best een gezonde reflex m.i.

Verder vind ik je een topper. Dus ik trek me de kritiek wel aan en werk aan verbetering van de woordkeuze. :Y

[ Bericht 10% gewijzigd door Bart2002 op 30-10-2015 20:36:44 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:50:27 #88
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_157210991
Haha, slijmbal! :-D
Laat me raden, jij krijgt juist nooit ruzie. Haha.
pi_157211162
Bart krijgt inderdaad nooit ruzie, daarom ook één Cas Spijkers voor Bart2002



inclusief gezonde kroket.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2015 20:55:56 ]
pi_157211469
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:55 schreef Tem het volgende:
Bart krijgt inderdaad nooit ruzie, daarom ook één Cas Spijkers voor Bart2002

[ afbeelding ]

inclusief gezonde kroket.
Hartverwarmend. Bedankt Tem.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bart2002 op 30-10-2015 21:42:27 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_157211650
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:50 schreef RobinOok het volgende:
Haha, slijmbal! :-D
Laat me raden, jij krijgt juist nooit ruzie. Haha.
Ik vlucht soms naar de veilige haven van CUL omdat de grond me geregeld te heet onder de voeten word in andere afdelingen. Het is echt een jungle out there hoor.
Ik blijf gewoon grote pannen saus maken met stoofvlees maar nooit en te nimmer zal ik het "G" woord meer noemen in dat verband. Kusje. *;
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:40:01 #92
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_157212788
Mooi zo! Jij mag blijven. :-D
pi_157215631
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 16:31 schreef minilot het volgende:
Ik ga zondag eens een blinde smaaktest doen. *)
Ik ben nu eigenlijk ook wel benieuwd :D

Hier btw altijd platte peterselie. Gewoon een grote bos bij Turk halen.

Ook zo heerlijk die geur die er vanaf komt als je het fijnhakt. Heb ik ook met koriander :9

Edit: de peterselie fijnhakken natuurlijk. Niet de Turk :P
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_157216426
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:12 schreef mascara-klodder het volgende:
Edit: de peterselie fijnhakken natuurlijk. Niet de Turk
Daar komt dan vast niet zo'n heerlijke geur af.
Maar zo kan ie wel weer.
Ik heb me ingelezen en het oordeel is dat platte peterselie veel meer smaak heeft.
Het is lastig terug te vinden of die 2 soorten stiekem niet gewoon heel andere dingen zijn die we beide "peterselie" noemen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_157218699
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:22 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Aha. Ik gebruik verkeerde woorden. En daarom doe je alsof je aan mijn geestelijke vermogens twijfelt.
Ik begrijp wel waarom je met iedereen ruzie krijgt. :D

Maar ik dacht zo dat er in principe kilo's groente in gaan en liters tomaat.
Gezonder komt het dacht ik niet.

Je bent volgens mij altijd aardiger tegen mensen die niet kunnen koken dan tegen zij die er ook wel wat van kunnen. Maar dat is best een gezonde reflex m.i.

Verder vind ik je een topper. Dus ik trek me de kritiek wel aan en werk aan verbetering van de woordkeuze. :Y
Niets mis hoor. In principe maak je bolognese van mager vlees en best wat groenten en heul veel tomaat. Zeker niet ongezond.

En met Robin moet je af en toe een beetje ruzie maken als ze uit haar nek kletst >:)
Whatever...
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:17:44 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157218797
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 09:05 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Niets mis hoor. In principe maak je bolognese van mager vlees en best wat groenten en heul veel tomaat. Zeker niet ongezond.

En met Robin moet je af en toe een beetje ruzie maken als ze uit haar nek kletst >:)
Waarom zou je mager vlees gebruiken, vet vlees is veel lekkerder, en het uitgesmolten vet kan je er gewoon afscheppen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157224278
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 09:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zou je mager vlees gebruiken, vet vlees is veel lekkerder, en het uitgesmolten vet kan je er gewoon afscheppen
Bij bolognese niet hoor . Je gebruikt wel vette mirepoix en melk. En eventueel een klein deel vetter vlees zoals riblap
Whatever...
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:02:38 #98
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_157224433
Piet! Ken jij een Duits brood dat klinkt als 'Schorre' ('Schörre'?) en dat in elk geval in WOII werd gegeten? Zie ook bakkerijtopic.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:30:24 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157228620
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 16:02 schreef Isegrim het volgende:
Piet! Ken jij een Duits brood dat klinkt als 'Schorre' ('Schörre'?) en dat in elk geval in WOII werd gegeten? Zie ook bakkerijtopic.
Zegt me zo niets, maar kan er eens induiken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157231551
Hallo! Waar kan ik eigenlijk reuzel kopen? :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')