ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Op vrijdag 16 oktober 2015 20:42 schreef Dr_Flash het volgende: Regel 1 Godverdomme zet ik 30 bier koud, brengt ie zn eigen rum mee. Je hebt ook niks aan die deadlock Regel 2
Nou stuur hem naar huis en drink zelf die 30 bier op op je zolderkamer
Op vrijdag 16 oktober 2015 20:42 schreef Dr_Flash het volgende: Regel 1 Godverdomme zet ik 30 bier koud, brengt ie zn eigen rum mee. Je hebt ook niks aan die deadlock Regel 2
wel verreweg het makkelijkste. Elke andere optie komt maar gezeik van. Dit is ook het enige scenario dat PTA-breed gedragen wordt.
nah, ik zat zelf meer te denken aan een andere optie: het binnen vier minuten in vier talen opdreunen van alle stations van de langste IC van Nederland en dat inclusief herhaling. Lukt dat niet dan komt de andere optie in beeld
nah, ik zat zelf meer te denken aan een andere optie: het binnen vier minuten in vier talen opdreunen van alle stations van de langste IC van Nederland en dat inclusief herhaling. Lukt dat niet dan komt de andere optie in beeld
Nederlands, Engels, Frans en Duits, maar daarnaast ook nog in alle dialecten van de regio's waar de trein doorheen komt
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
nah, ik zat zelf meer te denken aan een andere optie: het binnen vier minuten in vier talen opdreunen van alle stations van de langste IC van Nederland en dat inclusief herhaling. Lukt dat niet dan komt de andere optie in beeld
zinloze complicaties opzoeken. Werk je voor prorail of zo
Is Enschede-Dortmund-Hagen-Siegen-Köln-Mönchengladbach-Venlo een idee? 10.56u uit Enschede en 19.56u terug in Venlo. Uurtje eerder weg en later terug kan natuurlijk ook, dan hebben we nog de tijd om een bezoek te brengen aan een horecagelegenheid
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Haai. Ik zal alvast lekker vroeg beginnen met klagen, maar het is dat ik zo'n gratis spoordeelweken kaartje heb want je zou maar betalen om eerste klasse in een slt te gaan zitten. Man man man, ander stofje en hup, prijs + 40%.
godverdomme wat is die site van de ns vertieft zeg.. elke keer als ik een reis probeer te bekijken (lees: boeken) krijg ik een of andere, niets zeggende, foutmelding ("er is wat mis gegaan") of dat de sessie is verlopen..
Een wel positief iets, was het alweer bijna vergeten, de Kioskstickeractie is verlengd en ik spaarde al een poosje niet meer mee, kreeg ik gisteren van de Kioskmevrouw twee volle kaarten 'omdat je iedere dag thee komt halen'. Nou krijg ik ook al minimaal één keer per week een kop koffie of thee van een van die lui dus echt nodig was het niet maar ik vond het een leuk gebaar
Op zaterdag 17 oktober 2015 16:01 schreef DeaDLocK2K het volgende: En de AH2Go medewerkers in Deventer zijn echt op een enkeling na achterlijk domme mongoloīde apen. En die in Zwolle ook.
Er loopt in Dv ook een gozer die niet volledig incompetent is en altijd vriendelijk.
Ik snap dat nooit zo goed, net bij de MediaMarkt ook, dat wijf wat me bij de servicebalie hielp was denk ik zwaar ongesteld ofzo. Doe gewoon vriendelijk tegen me. En ga niet bespreken met een collega binnen mijn gehoorafstand hoe erg je vindt dat een andere collega zeikt. Bah.
AH togo personeel is over het algemeen maar matig. Eigenlijk overal waar ik weleens bij een AH togo geweest ben. En dat is pretty much door het hele land heen.
Ik snap dat nooit zo goed, net bij de MediaMarkt ook, dat wijf wat me bij de servicebalie hielp was denk ik zwaar ongesteld ofzo. Doe gewoon vriendelijk tegen me. En ga niet bespreken met een collega binnen mijn gehoorafstand hoe erg je vindt dat een andere collega zeikt. Bah.
Als je echt niets kunt, mag je bij de servicebalie werken. Wat een ramp is dat.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zaterdag 17 oktober 2015 18:05 schreef Dr_Flash het volgende: AH togo personeel is over het algemeen maar matig. Eigenlijk overal waar ik weleens bij een AH togo geweest ben. En dat is pretty much door het hele land heen.
In Breda zijn ze over het algemeen wel vriendelijk, vind ik.
Op zaterdag 17 oktober 2015 18:05 schreef Dr_Flash het volgende: AH togo personeel is over het algemeen maar matig. Eigenlijk overal waar ik weleens bij een AH togo geweest ben. En dat is pretty much door het hele land heen.
Niet daarvoor hoor, ik heb hier een desktopje staan die voor server speelt. Doet onder andere dienst als webserver, databaseserver en fileserver. En soms gooi ik er nog wel eens een VM bij als ik ergens mee wil spelen.
Een AD is dan zo ontzettend makkelijk, veel handiger dan op iedere VM met aparte gegevens inloggen.
Ik kan dan niks meer opnemen met W10 zit niet eens MC op
[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 18-10-2015 00:45:13 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
meh, vooralsnog 50/50: Ik ervaar heel raar gedrag bij het in slaap gooien van de pc sinds ik naar 10 ben overgegaan (druk hem uit (in sleep), gaat hij direct weer aan, met de melding dat de powerbutton is ingedrukt. b.v.)
Ik ben ook nog niet overgegaan van mijn 8.1 naar 10.. ben vooral bang voor mijn bestandjes. Wil niet alles kwijtraken.. en een paar vrienden die wél zijn overgegaan waren de helft ineens kwijt. Dat wil ik niet.
Maar goed, laten we ontopic blijven...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 18 oktober 2015 02:06 schreef Prins_Pils het volgende: Ik ben ook nog niet overgegaan van mijn 8.1 naar 10.. ben vooral bang voor mijn bestandjes. Wil niet alles kwijtraken.. en een paar vrienden die wél zijn overgegaan waren de helft ineens kwijt. Dat wil ik niet.
Ik neem aan dat je sowieso wel backups maakt? Zo niet, begin daar eens heel rap mee? Een harde schijf is een soort tikkende tijdbom, het is niet de vraag ķf hij stuk gaat... maar wanneer hij stuk gaat.
En om ook ontopic te gaan, hier een Franse schoonheid:
Ik neem aan dat je sowieso wel backups maakt? Zo niet, begin daar eens heel rap mee? Een harde schijf is een soort tikkende tijdbom, het is niet de vraag ķf hij stuk gaat... maar wanneer hij stuk gaat.
En om ook ontopic te gaan, hier een Franse schoonheid:
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 17 oktober 2015 21:14 schreef Dr_Flash het volgende: Ligt er eigenlijk sneeuw daar greavy? Ik hoorde van de week dat de sneeuwgrens op 400-500 meter lag. HSB zit daar royaal boven.
misschien bovenaan op de Brockennog, maar verder was alles al gesmolten donderdag
Op zondag 18 oktober 2015 02:06 schreef Prins_Pils het volgende: Ik ben ook nog niet overgegaan van mijn 8.1 naar 10.. ben vooral bang voor mijn bestandjes. Wil niet alles kwijtraken.. en een paar vrienden die wél zijn overgegaan waren de helft ineens kwijt. Dat wil ik niet.
Maar goed, laten we ontopic blijven...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, flappie, kom dan met dat ding langs, dan maak ik eerst een image van het ding met backup van alles op het netwerk en daarna kan je veilig updaten. Of neem iets als BOX waar je je documentenmeuk op zet.
Ja, flappie, kom dan met dat ding langs, dan maak ik eerst een image van het ding met backup van alles op het netwerk en daarna kan je veilig updaten. Of neem iets als BOX waar je je documentenmeuk op zet.
Raspi met externe HDD naast het modem in de meterkast.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 18 oktober 2015 14:40 schreef mschol het volgende: Ik vroeg mij wat af en wellicht weten jullie het: tussen 21/10 en 23/10 rijdt htm ook met de gtl trams op lijn 3, iemand een idee waarom?
waarschijnlijk omdat HTM niet genoeg RR-voertuigen heeft om de spitsverdichting op lijn 3 uit te voeren. Dit omdat er gekoppelde stellen rijden op RR4 vanwege werkzaamheden aan het Haagse eindpunt RET lijn E en dat de reizigers onderweg over moeten stappen van Metro op tram.
Op zondag 18 oktober 2015 14:40 schreef mschol het volgende: Ik vroeg mij wat af en wellicht weten jullie het: tussen 21/10 en 23/10 rijdt htm ook met de gtl trams op lijn 3, iemand een idee waarom?
Dus ze komen nou in dienst. Jammer, vond de rooie trams fijn.
Op zondag 18 oktober 2015 15:53 schreef Prins_Pils het volgende: Eénrichtingstrams op een lijn die alleen voor tweerichtingstrams geschikt is? Hoe gaan ze dat oplossen?
Driehoeken?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 18 oktober 2015 15:53 schreef Prins_Pils het volgende: Eénrichtingstrams op een lijn die alleen voor tweerichtingstrams geschikt is? Hoe gaan ze dat oplossen?
vooral handig omdat volk van lijn e in leidscheveen overstapt...
Op zondag 18 oktober 2015 16:48 schreef Prins_Pils het volgende: Ja waar dan Op de eindpunten in ieder geval niet, of je moet na een rondje krakeling meteen weer naar Den Haag zonder terug door de krakeling.
kan opzich wel als spitsversterking. Na de tramtunnel zit ergens zo'n punt, en dan in de ochtend rechtsom de krakeling door en smiddags linksom.
Op zondag 18 oktober 2015 16:48 schreef Prins_Pils het volgende: Ja waar dan Op de eindpunten in ieder geval niet, of je moet na een rondje krakeling meteen weer naar Den Haag zonder terug door de krakeling.
kan opzich wel als spitsversterking. Na de tramtunnel zit ergens zo'n punt, en dan in de ochtend rechtsom de krakeling door en smiddags linksom.
De Trams zullen na Centraal station wel via Ternoot naar Laan van NOI-Laag gaan en daar zit wel een keerlus. Bij het De Savornin Lohmanplein ook. Tussen die twee haltes zitten ook geen eilandperrons.
"Van woensdag 21 t/m vrijdag 23 oktober rijden er in de ochtend- en avondspits ook rood-beige trams op RandstadRail 3. Deze rood-beige trams rijden tussen De Savornin Lohmanplein en Den Haag Centraal en daarna via de halten Ternoot, Oostinje, Stuyvesantstraat tot station Laan van NOI. Deze rood-beige trams hebben geen lage instap en stoppen niet bij halte Fahrenheitstraat. Ben je afhankelijk van een tram met een lage instap, wacht dan op het eerstvolgende RanstadRail-voertuig. De dienstregeling van RandstadRail 3 en 4 is van 21 t/m 23 oktober aangepast. Raadpleeg de dienstregeling op de website voor de juiste vertrektijden."
"Van woensdag 21 t/m vrijdag 23 oktober rijden er in de ochtend- en avondspits ook rood-beige trams op RandstadRail 3. Deze rood-beige trams rijden tussen De Savornin Lohmanplein en Den Haag Centraal en daarna via de halten Ternoot, Oostinje, Stuyvesantstraat tot station Laan van NOI. Deze rood-beige trams hebben geen lage instap en stoppen niet bij halte Fahrenheitstraat. Ben je afhankelijk van een tram met een lage instap, wacht dan op het eerstvolgende RanstadRail-voertuig. De dienstregeling van RandstadRail 3 en 4 is van 21 t/m 23 oktober aangepast. Raadpleeg de dienstregeling op de website voor de juiste vertrektijden."
ja dat zei ik toch, grootste prutsmaatschappij die er is. Waar is er onderhoud? Leidscheveen - cs. Vanaf waar ga je versterken? Cs. Tering, wat een lutsers.
Rood is dus Lijn 3/4, Blauw is de E lijn. De E lijn kappen ze af bij het sterretje en dan moeten mensen dus lijn 3/4 in. En wat james dus post, is het groene lijntje. De backup van de HTM.
Rood is dus Lijn 3/4, Blauw is de E lijn. De E lijn kappen ze af bij het sterretje en dan moeten mensen dus lijn 3/4 in. En wat james dus post, is het groene lijntje. De backup van de HTM.
Dat is de spitsverdichting van lijn 3 die normaal ook rijdt, alleen nu met ander mat
Op zondag 18 oktober 2015 19:35 schreef James1988 het volgende: Want een deel van het materieel dat normaal op RR3 rijdt gaat naar RR4 zodat er daar met dubbele stellen gereden kan worden.
Dat is dus nodig omdat de RET niet verder rijdt dan Leidschenveen.
En dan zijn we weer terug bij het eerste antwoord op de vraag
Op zondag 18 oktober 2015 21:34 schreef Nattekat het volgende: Jezus wat is het duur om vanuit de omgeving van Trier per trein in Nederland te komen
"wat is het duur"... Vol tarief is het ¤ 65,60, maar als je op tijd boekt heb je al tickets vanaf ¤ 29.
Alternatief: Schönes-Wochenede-Ticket / Quer-Durchs-Land en dan naar Heerlen, Venlo of Leer reizen? Als je met een paar man reist is dat best een aantrekkelijke optie.
• Reis met het Quer-durchs-Land-Ticket voor 44 euro één dag lang onbeperkt door Duitsland. De 2e t/m 5e persoon betalen slechts 8 euro p.p. Geldig in alle regionale treinen van DB. • Met het Schönes-Wochenende-Ticket wordt treinreizen wel héél voordelig. Op zaterdag of zondag reist u voor slechts ¤ 40 een hele dag onbeperkt door Duitsland. Voor meereizigers wordt het wel héél voordelig: De 2e t/m 5e persoon betalen slechts ¤ 4 per persoon.
edit: Die toeslag voor 2 t/m 5 personen was vroeger niet toch?
Op zondag 18 oktober 2015 21:57 schreef Nattekat het volgende: Helaas gaat het om morgen en reis ik alleen. Zo goedkoop mogelijk in een Nederlandse plaats inkomen is het doel
Quer durchs Land, 44 euro. Goedkoper ga je het morgen met de trein niet meer vinden.
Met de bus kan ook: Trier - Utrecht kun je bij Flixbus nog krijgen voor ¤ 38, maar dan zit je wel meer dan 10 uur in een bus. Voor die 6 euro meer zou ik lekker met de trein gaan dan
Alleen reizen is idd duur in Duitsland, zeker als je het een dag van te voren boekt. Met de "Sparpreis", waarbij je een ticket voor een specifieke trein koopt, kun je al veel geld besparen. Maar dat helpt jou natuurlijk niets meer.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Quer durchs Land, 44 euro. Goedkoper ga je het morgen met de trein niet meer vinden.
Met de bus kan ook: Trier - Utrecht kun je bij Flixbus nog krijgen voor ¤ 38, maar dan zit je wel meer dan 10 uur in een bus. Voor die 6 euro meer zou ik lekker met de trein gaan dan
Als je alleen met de regionale treinen kan reizen lijkt mij dat het ook nog vrij lang kan duren. Zeker als je in Nederland nog verder moet.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Op zondag 18 oktober 2015 22:05 schreef boriq het volgende: En via Luxemburg/Belgie wordt ook lastig gezien de staking ( ) rond Luik morgen
Via Lux/.be zou inderdaad nog een optie zijn geweest als ze niet aan het staken zouden zijn
Voor Trier - Wasserbillig koop je bij DB een kaartje (¤ 6,70), voor Wasserbillig - Troisvičrges reis je met zo'n CFL-dagkaartje (¤ 4,-), voor Troisvičrges - Gouvy koop je in Luxemburg een kaartje en voor Gouvy - Maastricht ga je naar de webshop van de NMBS voor een Go Pass 1 naar Maastricht of Roosendaal (¤ 7,50).
En hoeveel ben je kwijt aan brandstof, onderhoud, wegenbelasting, enz.?
quote:
Slaat ook helemaal nergens op natuurlijk dat ik al vroeg moet boeken.
De NS is lang zo slecht nog niet eigenlijk.
Mwah, vroeg boeken zie je ook bij vliegtuigen. Het maakt het voor veel mensen juist aantrekkelijker om te vliegen/met de trein te reizen. Je ziet het ook bij hotels, dezelfde kamer wordt met verschillende prijzen in de markt gezet met verschillende voorwaarden. Op is op, weg is pech.
Maar de mensen die weinig hebben betaald hebben anders misschien helemaal niet kunnen reizen, en de exploitant heeft klanten die hij anders wellicht niet zou hebben gehad.
Via Lux/.be zou inderdaad nog een optie zijn geweest als ze niet aan het staken zouden zijn
Voor Trier - Wasserbillig koop je bij DB een kaartje (¤ 6,70), voor Wasserbillig - Troisvičrges reis je met zo'n CFL-dagkaartje (¤ 4,-), voor Troisvičrges - Gouvy koop je in Luxemburg een kaartje en voor Gouvy - Maastricht ga je naar de webshop van de NMBS voor een Go Pass 1 naar Maastricht of Roosendaal (¤ 7,50).
Ik moet over een paar weken ook naar Zeeland (vanuit Duitsland). Via België, met kaartjes van drie verschillende aanbieders is het goedkoopst. Nog steeds vrij duur overigens, zeker in Duitsland is alleenreizen duur met de trein.
Klopt, dan zit je zelfs heel lang in verschillende treinen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Op zondag 18 oktober 2015 22:25 schreef Dr_Flash het volgende: Maar wat gaan we nou met nieuwjaar doen? Zo te zien komt er gewoon geen fuck van terecht deze keer.
Is Enschede-Dortmund-Hagen-Siegen-Köln-Mönchengladbach-Venlo een idee? 10.56u uit Enschede en 19.56u terug in Venlo. Uurtje eerder weg en later terug kan natuurlijk ook, dan hebben we nog de tijd om een bezoek te brengen aan een horecagelegenheid
Kunnen we meteen even bij Bork langs (om 12.41u)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Een zaterdag in januari lijkt me het beste, 2 januari is wel erg vroeg, 9 januari lijkt me prima, 16 januari is het jaar al meer dan twee weken oud. Wel even afhankelijk van wat NS en DB gaan doen natuurlijk, Schienenersatzverkehr pas ik voor namelijk (bussen )
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Een zaterdag in januari lijkt me het beste, 2 januari is wel erg vroeg, 9 januari lijkt me prima, 16 januari is het jaar al meer dan twee weken oud. Wel even afhankelijk van wat NS en DB gaan doen natuurlijk, Schienenersatzverkehr pas ik voor namelijk (bussen )
De negende zal mij niet lukken, maar dat hoeft de rest niet tegen te houden natuurlijk
Een zaterdag in januari lijkt me het beste, 2 januari is wel erg vroeg, 9 januari lijkt me prima, 16 januari is het jaar al meer dan twee weken oud. Wel even afhankelijk van wat NS en DB gaan doen natuurlijk, Schienenersatzverkehr pas ik voor namelijk (bussen )
Het kan trouwens ook op een zondag zie ik, mocht daar meer behoefte aan zijn
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Als we even de datum gaan prikken komen we verder. Even onderstaand lijstje kopiëren en de wel-data laten staan, de misschien-data schuin maken en de niet data weghalen.
za 2 januari zo 3 januari za 9 januari zo 10 januari za 16 januari zo 17 januari za 23 januari zo 24 januari za 30 januari zo 31 januari
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 18 oktober 2015 23:29 schreef dennistd het volgende: Als we even de datum gaan prikken komen we verder. Even onderstaand lijstje kopiëren en de wel-data laten staan, de misschien-data schuin maken en de niet data weghalen.
Gek gaan doen met vliegtuigen, hotels en hele weekends weg is leuk maar maakt het er niet toegankelijker op. Een rondje door Duitsland doen is eigenlijk wel prima
Bovendien, Duitsland
Het gekkenwerk (zoals een bezoekje aan Flåm) kunnen we altijd nog wel een keer doen, bij voorkeur wanneer de dagen wat langer zijn ook.
Nee, de kaartautomaat staat gewoon in de treinen van het Netz Westliches Münsterland. Alleen in Enschede staat nog een automaat op het station (en verder natuurlijk bij stations waar ook andere treinen komen zoals Dülmen, Münster en Dortmund).
De reden is dat er veel kaartautomaten gesloopt werden op de stations.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nee, de kaartautomaat staat gewoon in de treinen van het Netz Westliches Münsterland. Alleen in Enschede staat nog een automaat op het station (en verder natuurlijk bij stations waar ook andere treinen komen zoals Dülmen, Münster en Dortmund).
Het hangt natuurlijk ook af van de route die we nemen. Als we zeggen "We knallen er een stuk ICE bij" kunnen we beter vooraf kaartjes kopen.
Dat ding in Enschede deed het ook de helft van de tijd niet. Dus ik naar de conducteur om hem een kaartje te laten schrijven Geen verhoging, gewoon normaal tarief, stempeltje erop Bekend probleem blijkbaar.
Het hangt natuurlijk ook af van de route die we nemen. Als we zeggen "We knallen er een stuk ICE bij" kunnen we beter vooraf kaartjes kopen.
Bijvoorbeeld Münster - Koblenz?
Klopt, maar bij het rondje zoals ik voorstelde (Enschede-Dortmund-Hagen-Siegen-Köln-Mönchengladbach-Venlo) kan het wel, je hebt dan alleen NRW-tickets nodig (¤42 per 5 personen en ¤27 voor 1 persoon). Met dat soort prijzen is er meer geld over voor wat anders (en wat zou dat nou zijn voor de meesten )
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Klopt, maar bij het rondje zoals ik voorstelde (Enschede-Dortmund-Hagen-Siegen-Köln-Mönchengladbach-Venlo) kan het wel, je hebt dan alleen NRW-tickets nodig (¤42 per 5 personen en ¤27 voor 1 persoon).
Dat verdelen we dan ook gewoon eerlijk onder elkaar lijkt me
quote:
Met dat soort prijzen is er meer geld over voor wat anders (en wat zou dat nou zijn voor de meesten )
Die ¤ 29 p.p. die we kwijt waren voor het ritje naar Bremen vond ik best wel meevallen eigenlijk. Zou ik er zo weer aan uitgeven
Heren vraagje. 13-14-15 November ga ik naar Hamburg. Ik kom nu uit op een Europa Spezial Niederlande. Is er nog een mogelijkheid voor een goedkopere optie en het liefst ook zonder treinbinding?
Op maandag 19 oktober 2015 09:00 schreef dartlink het volgende: Heren vraagje. 13-14-15 November ga ik naar Hamburg. Ik kom nu uit op een Europa Spezial Niederlande. Is er nog een mogelijkheid voor een goedkopere optie en het liefst ook zonder treinbinding?
Je kunt er een paar euro vanaf schaven als je Quer Durchs Land of Schönes Wochenende Tickets gebruik, maar dan bespaar je hoogstens een paar euro terwijl je veel langer onderweg bent. Je mag dan namelijk niet met IC/ICE reizen.
Je kunt er een paar euro vanaf schaven als je Quer Durchs Land of Schönes Wochenende Tickets gebruik, maar dan bespaar je hoogstens een paar euro terwijl je veel langer onderweg bent. Je mag dan namelijk niet met IC/ICE reizen.
Als je echt heel erg op de centen bent zou je nog kunnen kijken naar Fernbussen (Flixbus, IC Bus, enz.), die zijn goedkoper dan de trein maar wel minder snel.
Je kunt er een paar euro vanaf schaven als je Quer Durchs Land of Schönes Wochenende Tickets gebruik, maar dan bespaar je hoogstens een paar euro terwijl je veel langer onderweg bent. Je mag dan namelijk niet met IC/ICE reizen.
Hamburg kun je trouwens gewoon met een Niedersachen-ticket doen, dan kost het je ¤23 en heb je ook de S- en U-Bahn in Hamburg er bij in zitten. Dan moet je wel met RB's en RE's uiteraard.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Hamburg kun je trouwens gewoon met een Niedersachen-ticket doen, dan kost het je ¤23 en heb je ook de S- en U-Bahn in Hamburg er bij in zitten. Dan moet je wel met RB's en RE's uiteraard.
Op maandag 19 oktober 2015 09:00 schreef dartlink het volgende: Heren vraagje. 13-14-15 November ga ik naar Hamburg. Ik kom nu uit op een Europa Spezial Niederlande. Is er nog een mogelijkheid voor een goedkopere optie en het liefst ook zonder treinbinding?
Kun je gratis naar Groningen reizen? Dan kan je met het Niedersachsen Plus ticket al reizen vanaf Groningen op je Duitse dagkaart.
Op zondag 18 oktober 2015 23:42 schreef James1988 het volgende: Gek gaan doen met vliegtuigen, hotels en hele weekends weg is leuk maar maakt het er niet toegankelijker op. Een rondje door Duitsland doen is eigenlijk wel prima
Bovendien, Duitsland
Het gekkenwerk (zoals een bezoekje aan Flåm) kunnen we altijd nog wel een keer doen, bij voorkeur wanneer de dagen wat langer zijn ook.
Waarom doen jullie dan geen midzomernachtsrondje? Gewoon in 48 uur even naar Scandinavië op en neer knallen?
Klopt. Het kan natuurlijk wel, maar dan als extra denk ik. Het vorige rondje was natuurlijk ook een lustrumviering, nu is het weer een gewoon gezelligheidsrondje.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 19 oktober 2015 20:36 schreef Yreal het volgende: Ik wil alleen dat stukje hamburg - Kopenhagen effe pakken. Trein op de boot
Dan mag je wel opschieten, de ICE's gaan weg per december 2016 en wat er in de plaats komt is vast niet beter. En naar verwachting gaat de tunnel in 2024 open, dus je hebt nog wel even.
Op maandag 19 oktober 2015 20:44 schreef James1988 het volgende: Zoals het er nu naar uitziet wordt het 9 januari of 16 januari, dan heb je nog twee maanden voor een boekje. De route is nog niet definitief geloof ik
Ab 14 Euro mit dem günstigsten Europa-Spezial zu ausgewählten Zielen! Bis zum 31.10.2015 buchen und im November reisen
Entdecken Sie europäische Metropolen im Herbst. Mit dem Europa-Spezial Angebot kommen Sie ab 14 Euro in der 2. Klasse schnell, günstig und komfortabel an viele europäische Ziele - oft direkt mitten ins Stadtzentrum.
Die Preise sind abhängig von der Verfügbarkeit in den jeweiligen Zügen und gelten für eine einfache Fahrt. Das Angebot gilt auf folgenden Strecken:
von Düsseldorf in die Niederlande von Köln in die Niederlande und nach Belgien von Frankfurt nach Frankreich, in die Niederlande und in die Schweiz von Stuttgart in die Schweiz und nach Frankreich von Berlin nach Tschechien
Nee anders vindt b2py betonkwakslang mij weer een zuurpruim en een mopperkont
Mooi, dan kop ik hem wel in. Naast de kutmuziek, is het ook een kutonderwerp. Hoi, we hebben een nieuw proces: mooie nieuwe schermpjes, kijk een monteur met een tablet en een bus met knipperende lampies. Kijk, we zien precies wat de storing met onze bonus/malus doet. Excusez les mots (er is geen woord Frans bij): I don't give a fuck. Storingen zijn kut, storingen moet je voorkomen. Who cares dat je monteur het kan intypen in een prachtig scherm op z'n bomvrije tablet? Ik niet!
Zoiets?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Mooi, dan kop ik hem wel in. Naast de kutmuziek, is het ook een kutonderwerp. Hoi, we hebben een nieuw proces: mooie nieuwe schermpjes, kijk een monteur met een tablet en een bus met knipperende lampies. Kijk, we zien precies wat de storing met onze bonus/malus doet. Excusez les mots (er is geen woord Frans bij): I don't give a fuck. Storingen zijn kut, storingen moet je voorkomen. Who cares dat je monteur het kan intypen in een prachtig scherm op z'n bomvrije tablet? Ik niet!
Zoiets?
Nee. Volledig ongeloofwaardig opgedreund stuk ambtelijke schrijftaal. "Welke" als betrekkelijk voornaamwoord vind ik op schrift al een gruwel. Hoe je zoiets je strot uit krijgt is mij een raadsel. Laat in elk geval geen indruk achter van "Ik heb ook maar enig flauw idee wat mijn werk inhoudt".
Nee. Volledig ongeloofwaardig opgedreund stuk ambtelijke schrijftaal. "Welke" als betrekkelijk voornaamwoord vind ik op schrift al een gruwel. Hoe je zoiets je strot uit krijgt is mij een raadsel. Laat in elk geval geen indruk achter van "Ik heb ook maar enig flauw idee wat mijn werk inhoudt".
Kanker dan zelf als je het zo goed weet.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik vond het eerlijk gezegd ook niet zo veelzeggend. "We hadden eerst grijze schermen en nu hebben we SAP". Staat dat niet bekend als gebruiksonvriendelijke Duitse overengineering? Nou ja, dat is ook maar wat ik gehoord heb, ik heb er geen verstand van dus tja...
Op dinsdag 20 oktober 2015 07:39 schreef Igen het volgende: Ik vond het eerlijk gezegd ook niet zo veelzeggend. "We hadden eerst grijze schermen en nu hebben we SAP". Staat dat niet bekend als gebruiksonvriendelijke Duitse overengineering? Nou ja, dat is ook maar wat ik gehoord heb, ik heb er geen verstand van dus tja...
Het scherm welke eerst gebruikt werd, paste niet goed bij de procedure welke men voor ogen had.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op dinsdag 20 oktober 2015 07:39 schreef Igen het volgende: Ik vond het eerlijk gezegd ook niet zo veelzeggend. "We hadden eerst grijze schermen en nu hebben we SAP".
Maar even een snelle vraag: Na het Fyra-fiasco is een groot aantal getrokken rijtuigen van NSR overgeheveld naar ICBenelux en ICDirect. Kan iemand mij uit het hoofd zeggen om hoeveel rijtuigen het gaat? Thanks.
Op dinsdag 20 oktober 2015 09:50 schreef DriekOplopers het volgende: Maar even een snelle vraag: Na het Fyra-fiasco is een groot aantal getrokken rijtuigen van NSR overgeheveld naar ICBenelux en ICDirect. Kan iemand mij uit het hoofd zeggen om hoeveel rijtuigen het gaat? Thanks.
Op dinsdag 20 oktober 2015 09:50 schreef DriekOplopers het volgende: Maar even een snelle vraag: Na het Fyra-fiasco is een groot aantal getrokken rijtuigen van NSR overgeheveld naar ICBenelux en ICDirect. Kan iemand mij uit het hoofd zeggen om hoeveel rijtuigen het gaat? Thanks.
Ik kom op 298? Van de oorspronkelijke vloot zijn 11 Benelux-stuurstanden buiten dienst/gesloopt. Drie rijtuigen zijn koninklijk verklaard en er zijn twee rijtuigen gesloopt na ontsporingen bij Amsterdam, klopt dat?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik kom op 298? Van de oorspronkelijke vloot zijn 11 Benelux-stuurstanden buiten dienst/gesloopt. Drie rijtuigen zijn koninklijk verklaard en er zijn twee rijtuigen gesloopt na ontsporingen bij Amsterdam, klopt dat?
Spoorwegmuseum heeft ook een ICR, of is dat een van de elf Benelux stuurstanden?
Dat weet ik, maar hoeveel zijn dat er? Dat aantal weet ik niet, vandaar.
10 stammen van zes rijtuigen IC-direct Breda 7 stammen van zes rijtuigen AMRO 12 stammen van negen rijtuigen Den Haag - Eindhoven - Venlo 4 stammen van zes rijtuigen Oude Benelux 4 stammen van zeven rijtuigen Oude Benelux 5 stammen van zes rijtuigen Nieuwe Benelux
10 stammen van zes rijtuigen IC-direct Breda 7 stammen van zes rijtuigen AMRO 12 stammen van negen rijtuigen Den Haag - Eindhoven - Venlo 4 stammen van zes rijtuigen Oude Benelux 4 stammen van zeven rijtuigen Oude Benelux 5 stammen van zes rijtuigen Nieuwe Benelux
Op dinsdag 20 oktober 2015 16:14 schreef Yreal het volgende: Hahahaha ik kreeg net een vragenlijst. Of ik lelylaan "kleurrijk", "gezellig" en meer van dat soort termen vind... Wat een zelfspot
A new German long-distance open-access operator called DerSchnellzug (the fast train) has confirmed it will launch the first of three planned services on March 18 2016, three months later than originally planned, although three special trains will run at New Year.
Line D1 will operate from Stuttgart via Heibronn, Würzburg, Kassel, Hannover and Bremen to Hamburg on a route not currently served by German Rail (DB) long-distance services. The service will only operate at weekends to start with, although the objective is to provide trains running three times a day.
DerSchnellzug will not compete with DB on journey time as its trains will serve towns off the mainline network. The company will focus on attractive fares, with special offers to target families for example, and the quality of its on-board service. Fresh food prepared by onboard chef will be served to passengers.
A new German long-distance open-access operator called DerSchnellzug (the fast train) has confirmed it will launch the first of three planned services on March 18 2016, three months later than originally planned, although three special trains will run at New Year.
Line D1 will operate from Stuttgart via Heibronn, Würzburg, Kassel, Hannover and Bremen to Hamburg on a route not currently served by German Rail (DB) long-distance services. The service will only operate at weekends to start with, although the objective is to provide trains running three times a day.
DerSchnellzug will not compete with DB on journey time as its trains will serve towns off the mainline network. The company will focus on attractive fares, with special offers to target families for example, and the quality of its on-board service. Fresh food prepared by onboard chef will be served to passengers.
In dat artikel hebben ze het over dat die route naar Aken "later in 2016" komt, maar volgens de website van de aanbieder gaat die ook vanaf maart rijden en je kan er ook al kaartjes voor kopen.
Wel gek trouwens, het standaardkaartje dat de site selecteert is om een hele coupé van 6 personen in één keer te boeken (6 voor de prijs van 5). Is wel even schrikken in eerste instantie, als je die prijs ziet.
Dat sudoku is echt een uitkomst wel trouwens Net door een +9 die in werkelijkheid +15 werd mijn aansluiting gemist en uiteindelijk +34 thuis. Helemaal ZENNN
Ik heb ook antwoord op mijn vraag waarom ik geen knop meer voor 100,- bijladen heb in de automaat. Het is schijnbaar efficiënter om die knop weg te halen. Ofzo. Errr. Okay.
Goddomme ik kreeg me toch een huidjeuk van die gore kutautomaten als ik er langs liep Kwam allemaal door die 150 euroknop jeweet. En ik was niet de enige hoor! Heleboel mensen kregen er van alles van. Drogredenatiofilie, typgriep, autisme, we zien het allemaal met regelmaat langskomen, zeker hier in het treinenhoekje. Ik verzin het niet.
WAT ben IK BLIJ dat die verdoemde knop weggehaald is
Goddomme ik kreeg me toch een huidjeuk van die gore kutautomaten als ik er langs liep Kwam allemaal door die 150 euroknop jeweet. En ik was niet de enige hoor! Heleboel mensen kregen er van alles van. Drogredenatiofilie, typgriep, autisme, we zien het allemaal met regelmaat langskomen, zeker hier in het treinenhoekje. Ik verzin het niet.
WAT ben IK BLIJ dat die verdoemde knop weggehaald is
Goddomme ik kreeg me toch een huidjeuk van die gore kutautomaten als ik er langs liep Kwam allemaal door die 150 euroknop jeweet. En ik was niet de enige hoor! Heleboel mensen kregen er van alles van. Drogredenatiofilie, typgriep, autisme, we zien het allemaal met regelmaat langskomen, zeker hier in het treinenhoekje. Ik verzin het niet.
WAT ben IK BLIJ dat die verdoemde knop weggehaald is
Absoluut. Wat een onding was het. Zat alles en iedereen in de weg
Goddomme ik kreeg me toch een huidjeuk van die gore kutautomaten als ik er langs liep Kwam allemaal door die 150 euroknop jeweet. En ik was niet de enige hoor! Heleboel mensen kregen er van alles van. Drogredenatiofilie, typgriep, autisme, we zien het allemaal met regelmaat langskomen, zeker hier in het treinenhoekje. Ik verzin het niet.
WAT ben IK BLIJ dat die verdoemde knop weggehaald is