abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156846936
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 10:00 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Hahaha ik zat er al een klein beetje op te wachten <3 lekker volgen die hormonen
Tis wel een beetje belachelijk; ik had nog een bigshirt gehaald zodat ik in het ziekenhuis kan rondwaggelen zonder ondergoed en inkijk en vanochtend om half 7 (vriend deed: :') ) moest dat ineens echt nog een keer gewassen. 'T zit nu in de droger zodat het straks de tas in kan. :')
  donderdag 15 oktober 2015 @ 10:07:52 #82
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156846942
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 10:05 schreef GotC het volgende:
Gefeliciteerd Estrys! 15 oktober kindjes zijn heul leuk O+
OMG de jouwes is jarig he, issie echt al 2??? :o
pi_156847062
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:22 schreef Dot. het volgende:
Ja baby ja?

Net 20 weken echo gehad en alles is helemaal goed :) Nog steeds een meisje met een bol buikje en een klein hoofd.

Alleen wel een enorm bitsige echoscopiste die zich versprak (zijn voetje) en toen ik daar iets van zei reageerde met: Nee hoor, dat heb ik niet gezegd, dat zeg ik nooit. We maakten sowieso al een mooie beurt door lastig te zijn met de opslag van alle gegevens.

Mignonne of Wupwup, wat is dat Peridos en hoezo kun je daar alleen je naam uit laten verwijderen en niet gewoon alles? En waarom kun je dat niet weigeren? De vk heeft er ook nog nooit iets over gezegd.
Och ja, lastig is dat :{

Je hebt twee systemen, Peridos en Praeventis. Hier staat wat meer tekst en uitleg er over.

Ik moet eerlijk zeggen dat heel, héél erg veel verloskundigen (en ook artsen! zelfde systeem) het registreren van gegevens NIET bespreken met de cliënten. Dat moet officieel bij intake al gebeuren, maar gebeurd over het algemeen dus niet. Maar dat terzijde. Wat Wup zegt, Peridos is een systeem waar de gegevens van prenatale screening geregistreerd worden. Basically wordt daarin geregistreerd of je een counselingsgesprek hebt gehad ja of nee voor de 12 weken en 20 weken echo, of je daar dan ook gebruikt van wilt maken en de uitslag van beide echo's wordt opgeslagen. Ook als je geen gebruik maakt van deze echo's worden er gegevens opgeslagen in principe. De enige manier om echt helemaal onder dat peridos uit te komen, voor zover ik weet. Is om vanaf het begin af aan al aan te geven dat je géén toestemming geeft voor peridos, dat je géén counseling wilt en ook géén echo's wilt. Als je van een van beide toch gebruik maakt wordt het op een of andere manier toch geregistreerd.
Anoniem vast laten leggen daar heb ik een beetje mijn twijfels bij, officieel schijnt het te kunnen, maar het hele systeem is gekoppeld aan je bsn en de gegevens worden nog wel eens gebruikt voor onderzoeken. Dan worden dus gegevens van jou relevant zoals, hoeveelste kind is dit, hoe oud ben je, rook je etcetera. Ik denk dat het wel kan, anoniem maken, maar gok dat het behoorlijke voet in aarde heeft.

Praeventis is een ander systeem en gaat eigenlijk over alle andere screeningen. Praeventis is gekoppeld aan je lab-onderzoek. Zodra jij bij intake bloed hebt laten prikken gaan de uitslagen daarvan ook naar het rivm. Komt er bijvoorbeeld uit dat je een negatieve bloedgroep hebt, dan zorgt praeventis ervoor dat er een oproep komt voor de screening bij 27 weken. Komt daar weer uit dat baby positief is, dan zorgt praeventis voor een oproep voor anti-D injectie. Als je verloskundige dan bijvoorbeeld vergeet te registreren dat er anti-D gegeven is, dan gaan ze er vanaf praeventis achteraan om herinneringen te sturen.
Ook de geboorte van baby wordt doorgegeven via praeventis. Als er dan na een x aantal dagen geen hielprik gedaan wordt dan gaan ze vanuit praeventis bellen enzo. Zelfde voor gehoorscreening.

En derde dingetje privacy-technisch waar je officieel toestemming voor moet geven is het bespreken van je gegevens met andere zorgverleners. Dat is wat minder transparant en goed vastgelegd als dat peridos/praeventis verhaal. In theorie betekent het dat ik jouw toestemming heb om bij spoed je situatie te bespreken met de gynaecoloog zeg maar. In de praktijk betekent het vaak dat er ook zonder spoed tijdens de zwangerschap overlegd kan worden over jouw "casus", met de gynaecoloog, met de huisarts, met de kinderarts of met het consultatiebureau. Die laatste groep ontvangt dan ook een overdracht van veel verloskundigen met daarin een uitdraai van gegevens van zwangerschap en bevalling.
:)
pi_156847179
Estrys van harte O+ wat een mooie naam O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 15 oktober 2015 @ 10:26:58 #85
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156847255
Estrys O+ Gefeliciteerd met jullie jongetje! Supertoffe naam O+!
  Moderator donderdag 15 oktober 2015 @ 10:38:47 #86
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156847457
Sara en Estrys gefeliciteerd met jullie kindjes!! O+ *O* O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_156847470
*G* Gefeliciteerd! *G*
  donderdag 15 oktober 2015 @ 10:40:07 #88
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156847483
Oeeehhh wat snel! Gefeliciteerd Estrys *O* O+

Net de VK gebeld en een afspraak gemaakt voor intake en echo. 4 november echo *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_156847510
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 10:15 schreef mignonne het volgende:

[..]

Och ja, lastig is dat :{

Je hebt twee systemen, Peridos en Praeventis. Hier staat wat meer tekst en uitleg er over.

Ik moet eerlijk zeggen dat heel, héél erg veel verloskundigen (en ook artsen! zelfde systeem) het registreren van gegevens NIET bespreken met de cliënten. Dat moet officieel bij intake al gebeuren, maar gebeurd over het algemeen dus niet. Maar dat terzijde. Wat Wup zegt, Peridos is een systeem waar de gegevens van prenatale screening geregistreerd worden. Basically wordt daarin geregistreerd of je een counselingsgesprek hebt gehad ja of nee voor de 12 weken en 20 weken echo, of je daar dan ook gebruikt van wilt maken en de uitslag van beide echo's wordt opgeslagen. Ook als je geen gebruik maakt van deze echo's worden er gegevens opgeslagen in principe. De enige manier om echt helemaal onder dat peridos uit te komen, voor zover ik weet. Is om vanaf het begin af aan al aan te geven dat je géén toestemming geeft voor peridos, dat je géén counseling wilt en ook géén echo's wilt. Als je van een van beide toch gebruik maakt wordt het op een of andere manier toch geregistreerd.
Anoniem vast laten leggen daar heb ik een beetje mijn twijfels bij, officieel schijnt het te kunnen, maar het hele systeem is gekoppeld aan je bsn en de gegevens worden nog wel eens gebruikt voor onderzoeken. Dan worden dus gegevens van jou relevant zoals, hoeveelste kind is dit, hoe oud ben je, rook je etcetera. Ik denk dat het wel kan, anoniem maken, maar gok dat het behoorlijke voet in aarde heeft.

Praeventis is een ander systeem en gaat eigenlijk over alle andere screeningen. Praeventis is gekoppeld aan je lab-onderzoek. Zodra jij bij intake bloed hebt laten prikken gaan de uitslagen daarvan ook naar het rivm. Komt er bijvoorbeeld uit dat je een negatieve bloedgroep hebt, dan zorgt praeventis ervoor dat er een oproep komt voor de screening bij 27 weken. Komt daar weer uit dat baby positief is, dan zorgt praeventis voor een oproep voor anti-D injectie. Als je verloskundige dan bijvoorbeeld vergeet te registreren dat er anti-D gegeven is, dan gaan ze er vanaf praeventis achteraan om herinneringen te sturen.
Ook de geboorte van baby wordt doorgegeven via praeventis. Als er dan na een x aantal dagen geen hielprik gedaan wordt dan gaan ze vanuit praeventis bellen enzo. Zelfde voor gehoorscreening.

En derde dingetje privacy-technisch waar je officieel toestemming voor moet geven is het bespreken van je gegevens met andere zorgverleners. Dat is wat minder transparant en goed vastgelegd als dat peridos/praeventis verhaal. In theorie betekent het dat ik jouw toestemming heb om bij spoed je situatie te bespreken met de gynaecoloog zeg maar. In de praktijk betekent het vaak dat er ook zonder spoed tijdens de zwangerschap overlegd kan worden over jouw "casus", met de gynaecoloog, met de huisarts, met de kinderarts of met het consultatiebureau. Die laatste groep ontvangt dan ook een overdracht van veel verloskundigen met daarin een uitdraai van gegevens van zwangerschap en bevalling.
Thanks!

Ik vind het gewoon zo'n bizar idee dat voordat deze generatie uberhaupt geboren is er al meer bekend is over ze in allerlei systemen dan bij ons. En die vrouw had het er idd over dat als er later iets is met de baby dat ze dan de echo kunnen terugzoeken, dus toen zei mn vriend 'Dan is het toch niet anoniem' en daar wist ze zich niet uit te redden :')

We hebben nu ook een formulier meegekregen dat ik maar even moest invullen na de geboorte en dan zou de vk het wel weer bij hen afgeven. Vorige keer niet gehad, dus ik denk dat het toen gewoon is doorgegeven door de vk.
pi_156847515
Estrys van harte *G*
S. 2014
J. 2016
pi_156847538
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 10:40 schreef Chanty het volgende:
Oeeehhh wat snel! Gefeliciteerd Estrys *O* O+

Net de VK gebeld en een afspraak gemaakt voor intake en echo. 4 november echo *O*
Woei! Aftellen! *O*
pi_156847650
Gefeliciteerd Estrys! *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_156847676
Jaaa Estrys daar istie eindelijk! Gefeliciteerd *G*
pi_156847841
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 10:41 schreef Dot. het volgende:

[..]

Thanks!

Ik vind het gewoon zo'n bizar idee dat voordat deze generatie uberhaupt geboren is er al meer bekend is over ze in allerlei systemen dan bij ons. En die vrouw had het er idd over dat als er later iets is met de baby dat ze dan de echo kunnen terugzoeken, dus toen zei mn vriend 'Dan is het toch niet anoniem' en daar wist ze zich niet uit te redden :')

We hebben nu ook een formulier meegekregen dat ik maar even moest invullen na de geboorte en dan zou de vk het wel weer bij hen afgeven. Vorige keer niet gehad, dus ik denk dat het toen gewoon is doorgegeven door de vk.
Het opslaan van de beelden gebeurt in je dossier, dat staat in principe los van Peridos. Maar het is wel een kwaliteitseis voor de echoscopist, zij moet kunnen aantonen bepaalde beelden correct te hebben gemaakt en te hebben geïnterpreteerd. Dit is een voorbeeld van een excelbestand voor aan te leveren gegevens van de SEO. http://www.peridos.nl/wp-(...)dmatig-2015-SEO.xlsx

Edit: bonuslink over registratiesystemen in de geboortezorg http://www.rivm.nl/Onderw(...)en_informatiesysteem

[ Bericht 8% gewijzigd door WupWup op 15-10-2015 11:29:46 (Laat ik dan wel de genoemde link toevoegen :') ) ]
  donderdag 15 oktober 2015 @ 11:06:45 #95
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156847943
dot:

Op grond van de Wet bescherming persoonsgegevens heb je recht op vernietiging van (delen van) je dossier. Dit is een heel sterk recht en alleen in uitzonderingssituaties kan dit geweigerd worden (bijvoorbeeld bij een gedwongen opname of als de gegevens voor verdere behandeling noodzakelijk zouden zijn, of als de gegevens noodzakelijk zijn voor een andere patiënt. Hoewel in dat laatste geval meestal zou kunnen volstaan met anonimiseren). Wat je het beste kunt doen is schriftelijk verzoeken de betreffende gegevens uit je dossier en dus ook het registratiesysteem te laten verwijderen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156848144
Gefeliciteerd Estrys!
  donderdag 15 oktober 2015 @ 11:20:10 #97
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156848155
Dot een goede SEO *O* Lb succes vandaag :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_156848253
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 11:06 schreef Mariposas het volgende:
dot:

Op grond van de Wet bescherming persoonsgegevens heb je recht op vernietiging van (delen van) je dossier. Dit is een heel sterk recht en alleen in uitzonderingssituaties kan dit geweigerd worden (bijvoorbeeld bij een gedwongen opname of als de gegevens voor verdere behandeling noodzakelijk zouden zijn, of als de gegevens noodzakelijk zijn voor een andere patiënt. Hoewel in dat laatste geval meestal zou kunnen volstaan met anonimiseren). Wat je het beste kunt doen is schriftelijk verzoeken de betreffende gegevens uit je dossier en dus ook het registratiesysteem te laten verwijderen.
Maar dat is dus wel achteraf. Dat is het vervelende aan dit systeem. Dat je niet vooraf een optie hebt om toch gebruik te maken van bijvoorbeeld de 20 weken echo maar dat je dan geen registratie wenst in peridos, dat kan op dit moment niet.

Hoe dan ook Dot, ik ben het met je eens dat het ondoorzichtig is wat er allemaal met de gegevens gebeurd, dat er slecht of nauwelijks over voorgelicht wordt dát het überhaupt gebeurd en daarnaast dat het heel wat voeten in aarde heeft om er onder uit te komen.
pi_156848338
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 11:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar dat is dus wel achteraf. Dat is het vervelende aan dit systeem. Dat je niet vooraf een optie hebt om toch gebruik te maken van bijvoorbeeld de 20 weken echo maar dat je dan geen registratie wenst in peridos, dat kan op dit moment niet.

Hoe dan ook Dot, ik ben het met je eens dat het ondoorzichtig is wat er allemaal met de gegevens gebeurd, dat er slecht of nauwelijks over voorgelicht wordt dát het überhaupt gebeurd en daarnaast dat het heel wat voeten in aarde heeft om er onder uit te komen.
Ja, daar zit bij mij denk ik idd de crux. Ik snap dat dit soort dingen worden opgeslagen om te monitoren e.d., maar ik zou dan toch graag meer informatie willen over hoe en wat en wat eventueel de stappen zijn om dit na de bevalling te laten verwijderen of aanpassen. Niet dat ik nu zo perse wil, maar nu wordt het echt stilgezwegen en daar word ik nogal recalcitrant van.

Leuk dat we allerlei folders krijgen over zwangerschap en screening e.d., maar hierover zou wmb ook wel een foldertje mogen komen.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 11:35:10 #100
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_156848409
Gefeliciteerd Estrys!! *O*

En goede SEO voor Dot, fijn!

En al bijna intakes/echo's voor Knifty en Chanty, jee! Ik mag 26 oktober voor mijn intake + echo. Dat is al over 11 dagen, ik ben zo aan het aftellen...
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
pi_156848487
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 11:35 schreef Zoe_Hart het volgende:
Gefeliciteerd Estrys!! *O*

En goede SEO voor Dot, fijn!

En al bijna intakes/echo's voor Knifty en Chanty, jee! Ik mag 26 oktober voor mijn intake + echo. Dat is al over 11 dagen, ik ben zo aan het aftellen...
Dat is al rap! Hoe ver zou je dan precies zijn? Merk jij eigenlijk al veel?

Als ik onderbuikkrampen heb ben ik onzeker, als ik ze niet heb ben ik onzeker. :') echt zo'n lastige fase dit!
pi_156848508
Estrys gefeliciteerd met je kleine jongen! En wat is dat dan vlot gegaan?!
15-10-15 is een mooie datum :D
  donderdag 15 oktober 2015 @ 11:49:43 #103
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_156848673
Ja gefeliciteerd met de geboorte van Abel! :-)
pi_156848805
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:50 schreef Estrys het volgende:
Om 6:55 uur is geboren onze zoon en broertje Abel. Hij weegt 2980 gram en is 50 cm lang. :)
Gefeliciteerd! *O*
Mooie datum ook. O+
pi_156848838
Verrek, das idd een mooie datum Estrys! :D Hoe vinden S en J het? O+ Ik ben echt benieuwd. Mam van 3 ben je gewoon <3 hoe tof! En de naam is geweldig O+
pi_156848880
Hier verder weer een sticker van de vk gekregen, alles keurig. Hoofd nog steeds niet ingedaald, mag ondertussen wel van mij, maar blijkbaar heeft ie de ruimte nog. Volgende week weer terugkomen.
Gister alle spullen voor mn houseparty in het kraampakket gegooid, hoef k alleen maar pak doos tegen B. te roepen :P En ik heb ook een pakje en mutsje in mn tas gepropt, naast mn trui en beha. We komen dr wel, langzaam aan xD
pi_156848904
Nou idd die naam O+

marcek en ik kwamen net zowaar een kanshebber qua naam tegen.
Maar met de twijfel erbij omdat een leerling van mij ook die naam heeft. Voelt wat gek.
(Andere schrijfwijze wel) hier zijn meer dames in t onderwijs. Yay or nah?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_156849014
Estrys van harte gefeliciteerd!! *O* O+ Wauw, gewoon 3 kinderen O+
Hoe gaat het met jullie? Alles goed gegaan?
  donderdag 15 oktober 2015 @ 12:14:24 #109
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_156849071
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 11:39 schreef Svane het volgende:

[..]

Dat is al rap! Hoe ver zou je dan precies zijn? Merk jij eigenlijk al veel?

Als ik onderbuikkrampen heb ben ik onzeker, als ik ze niet heb ben ik onzeker. :') echt zo'n lastige fase dit!
Ik zou dan 7+3 zijn. Ze wilden de intake rond 8 weken plannen, 26e was de eerste mogelijkheid. Dan ga ik natuurlijk niet langer wachten :D

Ik heb ook van die krampen. Soms een beetje zeurend op de achtergrond, soms ineens wat venijnig (en dan heb ik meteen de neiging om naar de wc te rennen om te checken of alles wel goed is) en soms zijn ze er niet... Verder wel wat gevoelige/gespannen borsten, ik merk dat ze echt al wat gegroeid zijn. Ik pas nog maar 1 bh, de rest doet pijn :')
En mijn buik is aan het einde van de dag heel erg opgezet waardoor ik standaard met de knoop van mijn broek open naar huis rij van mijn werk en thuis snel iets anders aan doe :@ Maar de volgende ochtend gaat ie weer wel dicht gelukkig :P En ik krijg meer honger merk ik...

En jij? Heb jij nog andere dingen dan die krampen?
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
pi_156849076
Mooie naam, mooie datum en vooral: moeder van 3 O+ Gefeliciteerd Estrys! *O*

Lamb, in het onderwijs is de kans sowieso behoorlijk groot dat er wel een keer een leerling komt die ook die naam heeft toch? Als jullie de naam echt mooi vinden zou ik er gewoon voor gaan :), maar ik ben geen dame in het onderwijs :P

Over namen gesproken, we waren daar al voor de zwangerschap over uit voor een meisje :@, waren er gelijk verliefd op en nu het inderdaad een meisje blijkt voelt het ook zó goed O+ Oh, en het lijkt erop dat we besloten hebben hoe de inrichting van de babykamer zal zijn! Nu nog een week of 9 wachten tot we eraan gaan beginnen en me maar focussen op de tentamens volgende week. Iets met prioriteiten :') :+
pi_156849094
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:04 schreef Lamb29 het volgende:
Nou idd die naam O+

Maar met de twijfel erbij omdat een leerling van mij ook die naam heeft. Voelt wat gek.
Nee, maar kinderpsycholoog hier, dus ik had hetzelfde issue met namen :') .

Wij hebben uiteindelijk een naam gekozen die volgens de SVB sinds 2010 maar een x of 5 per jaar wordt uitgedeeld, ben wel heel benieuwd wat mensen er van gaan vinden!
Maar aan de andere kant; voor ons is het de naam, das het belangrijkste :)
  donderdag 15 oktober 2015 @ 12:15:55 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_156849109
quote:
Nou idd die naam O+

ik moet het toch een keer vragen: waarom gebruik jij eigenlijk wel altijd de naam van je man voluit? :D zo veel voorkomend is die nou ook weer niet in Nederland volgens mij :P
disclaimer
pi_156849149
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik moet het toch een keer vragen: waarom gebruik jij eigenlijk wel altijd de naam van je man voluit? :D zo veel voorkomend is die nou ook weer niet in Nederland volgens mij :P
Dat is zn fok-naam toch? Meneer Lamb heet anders. Ietsjes :+
  donderdag 15 oktober 2015 @ 12:18:21 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_156849163
Oh joh! Okee, mystery solved _O-
disclaimer
pi_156849173
Ik neig heel erg naar een thuisbevalling deze keer. Alleen wij slapen op zolder met een onhandige trap, dus ik denk niet dat ik daar zal mogen bevallen. Hoe gaat dat in z'n werk dan? Bed huren bij de thuiszorg? En mag je dan wel gewoon op de 1e verdieping bevallen of willen ze dat ding liever in de huiskamer? I.p. heb ik dat bed dus alleen nodig voor tijdens de bevalling en evt controles tijdens de kraamweek.
pi_156849260
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:18 schreef L0t.. het volgende:
Ik neig heel erg naar een thuisbevalling deze keer. Alleen wij slapen op zolder met een onhandige trap, dus ik denk niet dat ik daar zal mogen bevallen. Hoe gaat dat in z'n werk dan? Bed huren bij de thuiszorg? En mag je dan wel gewoon op de 1e verdieping bevallen of willen ze dat ding liever in de huiskamer? I.p. heb ik dat bed dus alleen nodig voor tijdens de bevalling en evt controles tijdens de kraamweek.
Volgens mij bevallen de meeste mensen op de 1e verdieping. Ons bed staat daar ook en hoewel ik voor een ziekenhuisbevalling moet, staat ons bed nu op klossen voor de controles. Lijkt me dus dat dat met een gehuurd bed ook moet kunnen.

Het enige wat ze wel wilden was water op de verdieping? Maar of dat nu een verplichting is weet ik niet..
  donderdag 15 oktober 2015 @ 12:26:10 #117
409579 LuDann
All the way
pi_156849306
Estrys, van harte gefeliciteerd met jullie derde kindje. O+
pi_156849328
Haha idd zijn Fok naam ;)
Voor ik mee praatte in oud tikte hij hier wel eens mee. (Ik schoof hier pas binnen toen O. 1 jaar werd)

Maar idd... Bijna niet te voorkomen in t onderwijs ;) alhoewel ik heel verbaast zou zijn een meisje met de naam van mijn dochter tegen te komen.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_156849351
Dood aan naweeën :(

Dank allemaal!
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_156849353
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:18 schreef L0t.. het volgende:
Heb je een kamer over op de 1e verdieping? Je hoeft niet per se een bed bij thuiszorg te huren hoor, dat doe je ook niet als je gewoon in je eigen bed bevalt. Een gewoon bed op de juiste hoogte is voldoende. Als je gewoon een normale trap hebt dan is dat geen punt om op 1e etage te bevallen.

Het ding daarmee is vooral vanuit ambulance-oogpunt. Een brancard kan nauwelijks/niet een wenteltrap af. Meeste verloskundigen hebben ook liever niet dat iemand op zolder bevalt want blijkbaar moet je de ambulance extra bezorgkosten laten betalen ofzo als ze nog een trap op moeten :') maar anyroads, zolang je trap normaal is, kun je gewoon probleemloos op 1e etage bevallen en hoeft er echt geen bed in de woonkamer.
pi_156849366
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:30 schreef Estrys het volgende:
Dood aan naweeën :(

Dank allemaal!
Neem 2 paracetamolletjes schattepatat :* en een glaasje roosvicee. Komt goed :Y
  donderdag 15 oktober 2015 @ 12:33:00 #122
61209 marcek
Nufonia Must Fall
pi_156849406
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:18 schreef Stormqueen het volgende:
Oh joh! Okee, mystery solved _O-
Hoi 😜
pi_156849481
En anders zet je de bank op klossen, Lot ;)

Pfff ik ben weer eerstetrimesterBloesem, val om de haverklap in slaap :@ Lunchen is natuurlijk ook wel doodvermoeiend 8)7
pi_156849486
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:14 schreef Zoe_Hart het volgende:

[..]

Ik zou dan 7+3 zijn. Ze wilden de intake rond 8 weken plannen, 26e was de eerste mogelijkheid. Dan ga ik natuurlijk niet langer wachten :D

Ik heb ook van die krampen. Soms een beetje zeurend op de achtergrond, soms ineens wat venijnig (en dan heb ik meteen de neiging om naar de wc te rennen om te checken of alles wel goed is) en soms zijn ze er niet... Verder wel wat gevoelige/gespannen borsten, ik merk dat ze echt al wat gegroeid zijn. Ik pas nog maar 1 bh, de rest doet pijn :')
En mijn buik is aan het einde van de dag heel erg opgezet waardoor ik standaard met de knoop van mijn broek open naar huis rij van mijn werk en thuis snel iets anders aan doe :@ Maar de volgende ochtend gaat ie weer wel dicht gelukkig :P En ik krijg meer honger merk ik...

En jij? Heb jij nog andere dingen dan die krampen?
Inderdaad logisch dat je dan voor de vroegst mogelijke optie gaat :D

Hier zijn eigenlijk de krampjes de meest voorname 'symptomen'. Ik ben één keer knettermisselijk/overgevend geworden van wat dropjes, maar misschien was dat toeval. :') Verder vooral helemaal niks. Ik zit echt te smachten naar iets van houvast maar dat lukt helaas nog niet. Aan de ene kant wil ik hoopvol en optimistisch zijn, maar merk dat ik in mijn achterhoofd vooral heel erg rekening houd met een derde veel te korte zwangerschap. Lange weken dit. -O-
pi_156849561
quote:
Nou idd die naam O+

Ik zou me daar niet zo'n zorgen om maken, want je eigen kindje is zoveel belangrijker dan een kindje dat je ooit in de klas hebt gehad en de associatie met de naam zal veel sneller naar je eigen kindje gaan dan iemand uit je verleden :)

Een collega van me zei ook al Stip's naam niet op het lijstje te zetten, want die was al 'bezet', maar wat mij betreft hoeft dit helemaal niet. Wie zegt dat we nog bij dezelfde werkgever zitten over een paar jaar? Dan laat je een potentiële leuke naam schieten, omdat iemand in je tijdelijke directe omgeving die heeft, terwijl een eigen kind toch echt wel blijvend is :+
pi_156849679
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

Heb je een kamer over op de 1e verdieping? Je hoeft niet per se een bed bij thuiszorg te huren hoor, dat doe je ook niet als je gewoon in je eigen bed bevalt. Een gewoon bed op de juiste hoogte is voldoende. Als je gewoon een normale trap hebt dan is dat geen punt om op 1e etage te bevallen.

Het ding daarmee is vooral vanuit ambulance-oogpunt. Een brancard kan nauwelijks/niet een wenteltrap af. Meeste verloskundigen hebben ook liever niet dat iemand op zolder bevalt want blijkbaar moet je de ambulance extra bezorgkosten laten betalen ofzo als ze nog een trap op moeten :') maar anyroads, zolang je trap normaal is, kun je gewoon probleemloos op 1e etage bevallen en hoeft er echt geen bed in de woonkamer.
Oké ^O^. Ja we hebben wel een normale trap naar de 1e verdieping en kan wel een 1persoons bed kwijt op de babykamer. De baby komt toch bij ons te liggen dus die kamer gebruiken we alleen voor verschonen etc.
Heb alleen niet echt een 1-persoons bed over dus ik dacht misschien is het dan net zo handig om die te huren aangezien ik toch zo'n superdeluxe verzekering heb nu.
pi_156849709
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:36 schreef Bloesem. het volgende:
En anders zet je de bank op klossen, Lot ;)
:D opgelost, klaar ^O^
  donderdag 15 oktober 2015 @ 12:53:32 #128
11682 Moonah
Jolie femme
pi_156849793
Estrys, van harte!!!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_156849794
quote:
Nou idd die naam O+

Ik heb best vaak leerlingen met de namen van mijn dochters in de klas gehad.
Geen probleem voor mij. Hing ook geen nare associatie aan die naam.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 12:55:33 #130
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_156849838
Gefeliciteerd Estrys!!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_156849854
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:47 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Oké ^O^. Ja we hebben wel een normale trap naar de 1e verdieping en kan wel een 1persoons bed kwijt op de babykamer. De baby komt toch bij ons te liggen dus die kamer gebruiken we alleen voor verschonen etc.
Heb alleen niet echt een 1-persoons bed over dus ik dacht misschien is het dan net zo handig om die te huren aangezien ik toch zo'n superdeluxe verzekering heb nu.
Ohja op die manier. Nouja als je verzekering het vergoed maakt het niet uit natuurlijk. Je moet alleen wel even nabellen dan bij de thuiszorg. Vaak verhuren ze dan zo'n hoog-laagbed en moeten die dingen op begane grond blijven want mja niemand die met zn gekke hoofd zo'n bed naar boven sleept :P Wellicht heeft jouw thuiszorg ook andere bedden?
pi_156850301
Gefeliciteerd Estrys! *O*
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:33:58 #133
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_156850619
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:36 schreef Svane het volgende:

[..]

Inderdaad logisch dat je dan voor de vroegst mogelijke optie gaat :D

Hier zijn eigenlijk de krampjes de meest voorname 'symptomen'. Ik ben één keer knettermisselijk/overgevend geworden van wat dropjes, maar misschien was dat toeval. :') Verder vooral helemaal niks. Ik zit echt te smachten naar iets van houvast maar dat lukt helaas nog niet. Aan de ene kant wil ik hoopvol en optimistisch zijn, maar merk dat ik in mijn achterhoofd vooral heel erg rekening houd met een derde veel te korte zwangerschap. Lange weken dit. -O-
Ik kan me voorstellen dat je dan wat meer zou willen voelen, als een soort van bevestiging. Ik vraag me ook wel eens af of ik niet strontmisselijk moet zijn nu of zou moeten kokhalzen bij de gedachte aan koffie. Maar tot nu toe nog niks van dat alles.
Ik vind het zo al lange weken, maar in jouw geval lijkt het me helemaal vervelend om zo lang te moeten wachten...
pi_156850673
Ik kwam er pas achter dat ik zwanger was met 8 weken, en kon meteen bij de vk terecht, dus niks geen stress. Scheelt een hoop als ik het zo lees....
Maargoed, ik was ook niet echt bezig met zwanger worden, en had ook vrijwel niets gevoeld qua klachten ofzo.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156850910
Gefeliciteerd Estrys! ! *O* *O*
pi_156851008
Gefeliciteerd Estrys!

en zo sta ik ineens in de top 10, slik.. 8)7
pi_156851100
Estrys gefeliciteerd met jullie zoon! Wat een mooie naam heeft hij. Ik wens je een spoedig herstel en heel veel geluk met jullie gezin-van-vijf O+ .
  donderdag 15 oktober 2015 @ 14:16:07 #138
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_156851383
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:53 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik heb best vaak leerlingen met de namen van mijn dochters in de klas gehad.
Geen probleem voor mij. Hing ook geen nare associatie aan die naam.
Lamb: dit ^^

Als ik alle namen van lln/ studenten moest afschrijven, blijft er niet zo veel leuks over (100-150 studenten per jaar ;))
pi_156851400
Ik ben op de tweede verdieping bevallen en met fluxus zelf de trap afgelopen. De kans dat je moet worden opgehaald door een ambulance is heel klein. Dat kans dat je niet zelf kunt instappen nog veel kleiner.
pi_156851402
Estrys, gefeliciteerd!
pi_156851413
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:56 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ohja op die manier. Nouja als je verzekering het vergoed maakt het niet uit natuurlijk. Je moet alleen wel even nabellen dan bij de thuiszorg. Vaak verhuren ze dan zo'n hoog-laagbed en moeten die dingen op begane grond blijven want mja niemand die met zn gekke hoofd zo'n bed naar boven sleept :P Wellicht heeft jouw thuiszorg ook andere bedden?
Ohh hmmz dat is wel weer een heel gedoe dan ja. Kan ik beter kijken of we iemand kennen die nog een simpel bedje overheeft dat we even neer kunnen zetten dan. Ik zal er binnenkort eens achteraan gaan.
pi_156851466
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:16 schreef WupWup het volgende:
Ik ben op de tweede verdieping bevallen en met fluxus zelf de trap afgelopen. De kans dat je moet worden opgehaald door een ambulance is heel klein. Dat kans dat je niet zelf kunt instappen nog veel kleiner.
Ja daar ben ik ook niet zo bang voor idd maar dan is de vraag of de vk het ook oké vindt als ik daar wil bevallen natuurlijk. Nja, dat zal ik volgende keer wel eens vragen, ik heb nog alle tijd.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 14:25:11 #143
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156851591
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:16 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Lamb: dit ^^

Als ik alle namen van lln/ studenten moest afschrijven, blijft er niet zo veel leuks over (100-150 studenten per jaar ;))
Zal je ook net zien, heb je een naam gevonden die geen van je leerlingen of oud-leerlingem heeft, komt die alsnog twee jaar later in je klas :+.
KuikenGuppy
pi_156851598
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:16 schreef WupWup het volgende:
Kortom, ik leg mn zeiltje wel op mn bed ipv de bank dan xD

Oeh en dan kan k gewoon aan mn eigen kant blijven liggen ook nog :o Jij bent links toch?
pi_156852652
Mijn vingers doen zeer. Hormonen wilden ook de enveloppen voor de geboortekaartjes afhebben (die kwamen vandaag binnen) en ik vond de kleur van de enveloppen (creme) toch niet helemaal matchen met de adreslabels (die ik al in etappes had geschreven).
Dus nu heb ik alle enveloppen maar met de hand geschreven, zonder labels :{ .
  donderdag 15 oktober 2015 @ 15:28:02 #146
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_156852842
Chanty!! :o :o Gefeliciteerd!!! *O* Samen in Z&G O+
  donderdag 15 oktober 2015 @ 15:28:26 #147
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_156852847
Gefeliciteerd met de kleine man, Estrys! *O* *O*
pi_156852991
quote:
Nou idd die naam O+

Doen!

Hier een onderwijs achtergrond en onze zoon dankt zijn voornaam aan een hele lieve kleuter die ik in de klas had een paar jaar geleden. Daardoor is die naam altijd blijven hangen bij mij en man vond hem ook tof.
Nu heet onze zoon zo O+. En hoe lief die kleuter ook was, de naam hoort nu echt bij onze zoon ipv bij de lieve kleuter.
pi_156853002
Estrys *G* Gefeliciteerd!! Mooie naam O+
pi_156853110
Gefeliciteerd Estrys! *O* leuke naam!
pi_156853175
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

Kortom, ik leg mn zeiltje wel op mn bed ipv de bank dan xD

Oeh en dan kan k gewoon aan mn eigen kant blijven liggen ook nog :o Jij bent links toch?
Yup. Ga je liggen dan? :D
  donderdag 15 oktober 2015 @ 15:48:28 #152
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_156853191
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:37 schreef Malteser het volgende:

[..]

Doen!

Hier een onderwijs achtergrond en onze zoon dankt zijn voornaam aan een hele lieve kleuter die ik in de klas had een paar jaar geleden. Daardoor is die naam altijd blijven hangen bij mij en man vond hem ook tof.
Nu heet onze zoon zo O+. En hoe lief die kleuter ook was, de naam hoort nu echt bij onze zoon ipv bij de lieve kleuter.
Ik zit ook in het onderwijs en kom dus ook heel veel namen tegen ;) De namen die nu op ons lijstje staan, kom ik ook zo nu en dan wel eens tegen, zelfs dit schooljaar in één van mijn klassen. Ik vind het zelf geen probleem :)
pi_156853257
Malteser wat fijn om te lezen!
Zou het zo gek vinden straks in maart om het te vertellen in de klas maar natuurlijk blijft dit nog jongetje niet altijd in mijn omgeving en mijn buikjongetje wel O+ (al is de naam nog niet zeker hoor ;))
We'll have love aplenty
You and Me
pi_156853350
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:19 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ja daar ben ik ook niet zo bang voor idd maar dan is de vraag of de vk het ook oké vindt als ik daar wil bevallen natuurlijk. Nja, dat zal ik volgende keer wel eens vragen, ik heb nog alle tijd.
Je mag bevallen waar je wilt hoor :o Al zit je op de grond :Y
pi_156853396
Heeft LB al bewijs dat er écht een jongetje in haar buik zit? :D
pi_156853490
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:57 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Je mag bevallen waar je wilt hoor :o Al zit je op de grond :Y
Ja, maar ik wil daar wel graag een verloskundige bij :P.
En als die het liever niet heeft dat ik op zolder met een onhandige trap beval dan wil ik daar wel een oplossing voor bedenken.
pi_156853538
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:47 schreef WupWup het volgende:

[..]

Yup. Ga je liggen dan? :D
Ook weer zo xD ik weet het niet. Ik sluit echt helemaal niets uit en kijk gewoon op t moment zelf wat wel of niet goed voelt. Tot grote frustratie van B. :P Die wordt er een beetje zenuwachtig van als ik zeg ik kijk wel :D terwijl hij zich op andere fronten weer helemaal niet druk maakt.

Oeh reminds me... ik moet nog een klapstoel ofzo in de buurt van de badkamer zetten. Douchen O+
pi_156853583
Ons dorp wordt vanaf volgende week op 1 route na (half uur extra naar ziekenhuis) ontsloten van de buitenwereld.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_156853807
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ook weer zo xD ik weet het niet. Ik sluit echt helemaal niets uit en kijk gewoon op t moment zelf wat wel of niet goed voelt. Tot grote frustratie van B. :P Die wordt er een beetje zenuwachtig van als ik zeg ik kijk wel :D terwijl hij zich op andere fronten weer helemaal niet druk maakt.

Oeh reminds me... ik moet nog een klapstoel ofzo in de buurt van de badkamer zetten. Douchen O+
Ik kreeg bij de klossen zo'n douchekruk geleverd.. Snapte al niet waarom, maar dat is handig dus begrijp ik?
Verder kreeg ik ook een soort rugsteuntje voor in bed (dat vind ik nu al ideaal bij een boek lezen), en een ondersteek. Ik zal ergens wel wat hebben aangevinkt ipv alleen "klossen". :{
pi_156853888
Sillie, nou hopen dat je zo tevreden blijft met de enveloppes ;) Dat je niet met 39+5 nog even nieuwe moet schrijven, omdat je toch niet helemaaaal tevreden bent ;)

Hormonendagje hier geloof ik :@ Hele dag slapen en zodra ik wakker ben paniek 8)7 Babybudget is op voor deze maand, maar ik heb nog geen shirtje wat bij 't tuinbroekje past (gisteren allerlei setjes gemaakt om 't handig te houden voor lief) en ik moet nog 'n lactoseset en een thermometer en ik heb maar 1 maillotje en ik moet alles NU NU NU!! :@ En ik ben zo walgelijk aanhankelijk bij man (die gewoon aan het werk is hoor, maar zodra 'ie thuiskomt ben ik een soort slijmsticker) Echt zo:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt, daar gaat m'n geloofwaardigheid als independent woman :') Ik ben veranderd in broedkip.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')