SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Daywalk3r op 16-10-2015 11:46:00 ]Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 17:44 schreef Daywalk3r het volgende:
Na de spibelt en bibbits rage krijgen we nu de zoete broodjes rage?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 17:46 schreef Daywalk3r het volgende:
Als iemand voor de crossjes en aankomende winter nog trailschoenen overweegt..
http://www.runnersweb.nl/Gear/Trailschoenentest-2015.htmJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Toen ik nog meer aan fietsen deed in plaats van hardlopen ( beide is leuk maar de racefiets en een glad wegdek is nooit zo fijn) wou ik serieus een keer lekkere broodjes bestellen. Die dingen hete sportbun je kon ze invriezen en ontdooien wanneer je wouw. Allerlei smaken ook pudding enzo. Jammer genoeg zijn ze blijkbaar gestopt nergens meer te vinden ( facebook en twitter account niet actief in gebruik). Dan maar een croissantje met jam..![]()
Primaquote:Op woensdag 14 oktober 2015 15:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Zoete broodjes deluxe! Hoe bevielen v die btw guard?
Moet trouwens nog wel even kijken hoe ik dat in Vegas ga doen, de pre-race rituals..
Bietensap zal wel niet in abundant supply zijn op de strip, zoete broodjes zal minder lastig zijn
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Je kan evt van die geconcentreerde bietensap proberen? Dat zijn flesjes van 100 ml geloof ik.. Schijnt wel megavies te zijnquote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:37 schreef Guard het volgende:
[..]
Prima
Moet trouwens nog wel even kijken hoe ik dat in Vegas ga doen, de pre-race rituals..
Bietensap zal wel niet in abundant supply zijn op de strip, zoete broodjes zal minder lastig zijn
[ afbeelding ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Het moet wel leuk blijven he?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:39 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je kan evt van die geconcentreerde bietensap proberen? Dat zijn flesjes van 100 ml geloof ik.. Schijnt wel megavies te zijn![]()
Denk dat we op weg naar Vegas vast nog wel gelegheid hebben om een reformwinkel oid te vinden, er schijnen ook mensen met een gezonde levenstijl in the US te leven
True.. en anders gewoon bagels en koffie zoals de meeste Amerikaanse marathonlopersquote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:42 schreef Guard het volgende:
[..]
Het moet wel leuk blijven he?![]()
Denk dat we op weg naar Vegas vast nog wel gelegheid hebben om een reformwinkel oid te vinden, er schijnen ook mensen met een gezonde levenstijl in the US te leven
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
En Guard, donuts zijn GEEN zoete broodjes maar vette meuk. (maar wel lekker)
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Donuts is gewoon wat deeg met een kilo suiker erin, das toch het ultieme zoete broodjequote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:45 schreef Daywalk3r het volgende:
En Guard, donuts zijn GEEN zoete broodjes maar vette meuk. (maar wel lekker)
ja en ook wat vet jaMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
In Vegas? Serieus. Zet jezelf aan een pokertafel en bestel het. Ze bezorgen het. Whatever you want.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik ga niet om te gokken, dus ik zal zeker niet aan een pokertafel aanschuiven...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:53 schreef mosselmossel het volgende:
In Vegas? Serieus. Zet jezelf aan een pokertafel en bestel het. Ze bezorgen het. Whatever you want.
Dus ik mag zelf op zoek..Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Hello, can i have one beetrootjuice?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:53 schreef mosselmossel het volgende:
In Vegas? Serieus. Zet jezelf aan een pokertafel en bestel het. Ze bezorgen het. Whatever you want.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Shaken, not stirredquote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:00 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Hello, can i have one beetrootjuice?![]()
![]()
Offcoursequote:
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik zal hier maar niet de discussie aangaan of pokeren gokken of behendigheid is hč?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:59 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik ga niet om te gokken, dus ik zal zeker niet aan een pokertafel aanschuiven...
Dus ik mag zelf op zoek..
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Mag best, maar ik doe niet mee in die discussiequote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:06 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik zal hier maar niet de discussie aangaan of pokeren gokken of behendigheid is hč?
ik heb mijn keuze gemaakt!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 17:46 schreef Daywalk3r het volgende:
Als iemand voor de crossjes en aankomende winter nog trailschoenen overweegt..
http://www.runnersweb.nl/Gear/Trailschoenentest-2015.htm'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Crossjes doe je op spikes!Al moet ik daar zelf uberhaupt nog wel op trainen.. en crosspuntjes kopen.
Beide. Verder ga ik er ook niet op inquote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:06 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik zal hier maar niet de discussie aangaan of pokeren gokken of behendigheid is hč?
Crossjes gaan hier ook wel eens een stukje over asfalt of steen. Dan lijken me spikes niet fijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:11 schreef La_Tramposa het volgende:
Crossjes doe je op spikes!Al moet ik daar zelf uberhaupt nog wel op trainen.. en crosspuntjes kopen.
en croissantjes voor ontbijt eten!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:11 schreef La_Tramposa het volgende:
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Mijn trailers kunnen makkelijk nog een seizoen mee![]()
Als ik tenminste weer loopmorgen ga ik toch maar eens een fysio bellen denk ik...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Echt? Alle crossen die ik heb meegemaakt zijn echt een en al zandbak..quote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:12 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Crossjes gaan hier ook wel eens een stukje over asfalt of steen. Dan lijken me spikes niet fijn.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik ben maar wat blij dat ik de aanstaande crossjes kan betreden op mijn Asics-trailschoentjes. Zal een hoop schelen
Gups, wat een domper! Hopelijk kun je 'gewoon' gaan werken aan je klachten.![]()
Ja, doorgaans door het bos. Van die trappen met van die verregende bielzen, stukje weg, openluchttheaters enz.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Echt? Alle crossen die ik heb meegemaakt zijn echt een en al zandbak..Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Wat doen jullie tijdens een wedstrijd eigenlijk met de lege gel verpakkingen? Ik bedacht mij dat ze die dingen eigenlijk biologisch afbreekbaar moeten maken. Tijdens trainingen gooi ik ze altijd netjes in de prullenbak. Maar die zijn er lang niet altijd, tijdens een wedstrijd lijkt me dat wat lastig.. Had bij een hm een keer dat ding bij een drinkpost gegooid.![]()
Bij kleine evenementen bewaar ik ze inderdaad altijd tot de drankposten, afgelopen zondag had ik er een beetje schijt aan en heb ik ze gewoon laten vallen wanneer ik ze ophadquote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:27 schreef mytec het volgende:
Wat doen jullie tijdens een wedstrijd eigenlijk met de lege gel verpakkingen? Ik bedacht mij dat ze die dingen eigenlijk biologisch afbreekbaar moeten maken. Tijdens trainingen gooi ik ze altijd netjes in de prullenbak. Maar die zijn er lang niet altijd, tijdens een wedstrijd lijkt me dat wat lastig.. Had bij een hm een keer dat ding bij een drinkpost gegooid.Ik denk dat met zo'n groot evenement als Ehv de straten sowieso wel geveegd worden.
Als ik erover nadenk heb ik de gels trouwens wel steeds vlak voor de drankposten genomen dus het zal sowieso wel loslopen.
[ Bericht 5% gewijzigd door La_Tramposa op 14-10-2015 20:35:37 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb ze bij drankposten weggegooid.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik baal er echt goed stevig van... Geen idee ook wat ik verkeerd gedaan heb, en zo belachelijk veel kms heb ik ook niet gemaakt. Maar goed, blijven kniezen lost ook niks op, misschien kan een fysio me op weg helpen. Geen idee, ik ben er nog nooit geweest.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:22 schreef Quoi het volgende:
Ik ben maar wat blij dat ik de aanstaande crossjes kan betreden op mijn Asics-trailschoentjes. Zal een hoop schelen
Gups, wat een domper! Hopelijk kun je 'gewoon' gaan werken aan je klachten.
Ik denk dat jij een wereld van verschil gaat maken met je Asics trailschoenen op de crossjes! Enjoy!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik bewaar ze in het tasje van mijn flessenriem of ik gooi ze weg bij de drankposten.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Neem ze mee tijdens een training of trail, bij een wegwedstrijd bij drankpost weggooienMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Ik kan het zo even niet vinden in de OP (goed gekeken), maar gebruiken mensen hier Excel of iets dergelijks om resultaten bij te houden?
Zelf ben ik ruim 3 weken geleden met de zoveelste poging om hardlopen eens op te pakken en ik houd het nog steeds vol, langer dan ooit![]()
Nu zou ik het ook wel leuk vinden om bijvoorbeeld mijn tijden op mijn rondje (nagenoeg altijd hetzelfde rondje van 5km) bij te houden en bijvoorbeeld in een grafiek te zetten, maar Excel heeft er nogal problemen mee om van mijn lijstje tijden een grafiek te maken
Iemand tips?Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
genotquote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:49 schreef heywoodu het volgende:
Ik kan het zo even niet vinden in de OP (goed gekeken), maar gebruiken mensen hier Excel of iets dergelijks om resultaten bij te houden?
Zelf ben ik ruim 3 weken geleden met de zoveelste poging om hardlopen eens op te pakken en ik houd het nog steeds vol, langer dan ooit![]()
Nu zou ik het ook wel leuk vinden om bijvoorbeeld mijn tijden op mijn rondje (nagenoeg altijd hetzelfde rondje van 5km) bij te houden en bijvoorbeeld in een grafiek te zetten, maar Excel heeft er nogal problemen mee om van mijn lijstje tijden een grafiek te maken
Iemand tips?
Insert > Graph > Scatter > Scatter with straight lines and markers![]()
Ik log alles en sync het op endomondo, strava en smashrun.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:49 schreef heywoodu het volgende:
Iemand tips?
Maar excel kan ook ja!Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Zo,n rare vraag was het weggooien van gels dus niet ;-) dat ook maar gewoon doen, en als je ze wel ergens bij een drank post wegsmijt op de grond worden ze alsnog wel opgeruimd.![]()
Gewoon een beetje inschatten per wedstrijd ja. Bij trails is het iig not done en bij kleine wegwedstrijden doorgaans ook niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:13 schreef mytec het volgende:
Zo,n rare vraag was het weggooien van gels dus niet ;-) dat ook maar gewoon doen, en als je ze wel ergens bij een drank post wegsmijt op de grond worden ze alsnog wel opgeruimd.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik heb bij drankposten wel eens een gelverpakking ingeruild voor een beker water, of als ik zelf de prullenbak zie gooi ik ze daarin, anders gooi ik ze op de tafel. Tijdens trainingen bewaar ik het in mijn rugzak.
En ook ik heb afgelopen zondag 1 zakje op de grond laten vallen.![]()
Guppy, ik hoop dat de fysio je nuttige tips kan geven. Het zou echt kut zijn als je de 7H niet kunt lopen.![]()
![]()
Ik gooide zondag van een best grote afstand een spons net naast een emmer. Liepen een paar mensen op het fietspad ernaast en die keken met zo'n blik van
Als hij erin ging was het natuurlijk compleet geweest.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
bij grote wegwedstrijden ook niet imo... neem het gewoon even mee naar de volgende drinkpostquote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:30 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Gewoon een beetje inschatten per wedstrijd ja. Bij trails is het iig not done en bij kleine wegwedstrijden doorgaans ook niet.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik stop ze altijd in m'n broek.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:27 schreef mytec het volgende:
Wat doen jullie tijdens een wedstrijd eigenlijk met de lege gel verpakkingen? Ik bedacht mij dat ze die dingen eigenlijk biologisch afbreekbaar moeten maken. Tijdens trainingen gooi ik ze altijd netjes in de prullenbak. Maar die zijn er lang niet altijd, tijdens een wedstrijd lijkt me dat wat lastig.. Had bij een hm een keer dat ding bij een drinkpost gegooid.
Heb echt een enorme hekel aan mensen die dingen zomaar op straat flikkeren, dus ik doe het zelf ook nooit, hoe onhandig het in dit geval soms ook is.It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Ja dat bedoel ik ook. Of bij een drinkpost of meenemen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
bij grote wegwedstrijden ook niet imo... neem het gewoon even mee naar de volgende drinkpostJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik stop ze ook terug in mijn broek of belt. Ook mijn bananenschil of flesje zal ik nooit op straat kieperen. Ik vind wel dat ze altijd die vuilnisbakken net te dicht bij de dinkposten zetten, daar gooi ik mijn beker nog wel eens op de grond, wetende dat het daar nog opgeveegd wordt.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:48 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik stop ze altijd in m'n broek.
Heb echt een enorme hekel aan mensen die dingen zomaar op straat flikkeren, dus ik doe het zelf ook nooit, hoe onhandig het in dit geval soms ook is.
Vandaag de op één na laatste training gedaan voor Amsterdam. Aan de ene kant voel ik me klaar. kleine pijntjes, maar niks wat het lopen belet. Wel heb ik sterk mijn twijfels bij mijn doeltijd van sub4. Daar ga ik ook niet te fanatiek aan vasthouden zondag.Life is what you make it.![]()
Ik was in Amerika vrijwilliger bij een rock en roll halve marathon, en toen wilde ik na afloop de lege bekertjes etc gaan oprapen. Toen keek men me echt zo aan van: wat ga jij nou doen?? Kwam er een enorme bulldozer aan die over het hele parcours reed en al het afval naar binnen scherpte en gelijk plat maakte. Nog steeds netter om het in de prullenbak te gooien natuurlijk, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat de Nederlandse grote wegraces ook wel zoiets hebben..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik kom trouwens net van de sportschool, uurtje cardio en romp stabiliteit gedaan ivm verplichte hardlooprust. Dat is dus ook een uur van mijn leven wat ik nooit meer terug krijg, wat een doffe bedoening zeg
Ik heb vanmiddag upperbody training gedaan. En 10 minuten crosstrainer maar mijn hartslag schoot best omhoog en zwoot een ongeluk. Morgen maar weer ff rustig wandelen ofzo.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
heywoodu
![]()
Ja heel leuk, wat ie dan doet weet ik niet maar een grafiek met mijn tijden is het allerminstquote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:53 schreef luckass het volgende:
[..]
genot
Insert > Graph > Scatter > Scatter with straight lines and markers
Tijden als tekst noteren ("35:20" bijvoorbeeld dus) werkt voor een grafiek schijnbaar niet, tijden als "tijd" noteren gaat ook niet want als ik 43:00 invul verandert Excel het automatisch naar 19:00
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
0:43:00 zou het moeten doenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 22:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja heel leuk, wat ie dan doet weet ik niet maar een grafiek met mijn tijden is het allerminst
Tijden als tekst noteren ("35:20" bijvoorbeeld dus) werkt voor een grafiek schijnbaar niet, tijden als "tijd" noteren gaat ook niet want als ik 43:00 invul verandert Excel het automatisch naar 19:00![]()
heywoodu
![]()
Geweldig is het niet, maar ik heb in elk geval iets nu, waarvoor dankquote:
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Tijd lijkt me ook niet zo belangrijk bij een eerste marathon. Succes in ieder geval! Je hebt je volgens mij goed voorbereid, dus met wat zoete broodjes zondag erbij moet het helemaal goed komen, Schanulleke!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:56 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Vandaag de op één na laatste training gedaan voor Amsterdam. Aan de ene kant voel ik me klaar. kleine pijntjes, maar niks wat het lopen belet. Wel heb ik sterk mijn twijfels bij mijn doeltijd van sub4. Daar ga ik ook niet te fanatiek aan vasthouden zondag.![]()
Ik zie mezelf ervoor aan dat ik een plastic zakje ga meenemen om lege gelverpakkingen in te stoppen, als ik aan de gels ga. Ik hou niet van plakzooi in mijn kleding of in mijn rugzak
En ik hou ook niet van plakhanden, maar daar heb ik water voor mee als ik ver genoeg loop
Trouwens, jero ging lief schoon water over mijn handen gooien zondag, omdat er sportdrank overheen Was gekomen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Doe ik ook met trainingen. In zakje in mijn bidonvakje van m'n racevest.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 22:46 schreef Murmeli het volgende:
Ik zie mezelf ervoor aan dat ik een plastic zakje ga meenemen om lege gelverpakkingen in te stoppen, als ik aan de gels ga. Ik hou niet van plakzooi in mijn kleding of in mijn rugzak
En ik hou ook niet van plakhanden, maar daar heb ik water voor mee als ik ver genoeg loop
Trouwens, jero ging lief schoon water over mijn handen gooien zondag, omdat er sportdrank overheen Was gekomenJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Jij bent ook onvermoeibaar zeg! Veel wedstrijdjes en dan doordeweeks ook nog flink lange en snelle loopjes afwerken. Dat wordt wat in Vegas!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:21 schreef Guard het volgende:
Zaterdag trailen in Lommel, ook zonder spikes![]()
Smashrun is ook wel een aanrader als je van cijfers houdt.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 22:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Geweldig is het niet, maar ik heb in elk geval iets nu, waarvoor dank
Heeft iemand trouwens ervaring met de pro versie van smashrun? Ben benieuwd!![]()
Ik geloof Jero toen zijn foto was gekozen als colorpicker. Maar dat weet ik niet zeker.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 22:50 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Smashrun is ook wel een aanrader als je van cijfers houdt.
Heeft iemand trouwens ervaring met de pro versie van smashrun? Ben benieuwd!Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Dat klopt ja, maar daar hoef je geen Pro voor te hebbenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 22:52 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik geloof Jero toen zijn foto was gekozen als colorpicker. Maar dat weet ik niet zeker.. Je krijgt er ook geen Pro bij in ieder geval, dus geen ervaring.
Irritant toch, als dat allemaal gaat plakken enzo.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 22:46 schreef Murmeli het volgende:
Trouwens, jero ging lief schoon water over mijn handen gooien zondag, omdat er sportdrank overheen Was gekomenIk weet hoe het is. Mijn gelletjes kan je het dopje wat je eraf haalt gewoon omgekeerd weer erop drukken, zo lekt het helemaal niet. Dat is wel ideaal! Kunnen ze gewoon weer terug in mijn vest.
/reclameMaar het is wel gewoon ideaal!
![]()
Zonder tijd vertrekken vind ik ook niks, maar ik word niet ongelukkig als ik langzamer ben. Zolang ik nog maar bier kan drinken naderhand!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 22:45 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Tijd lijkt me ook niet zo belangrijk bij een eerste marathon. Succes in ieder geval! Je hebt je volgens mij goed voorbereid, dus met wat zoete broodjes zondag erbij moet het helemaal goed komen, Schanulleke!
Ik las laatst ook dat verschillende toppers post-marathon een jointje roken als spierontspanner. Dat zou zomaar ook kunnen gebeuren!
Life is what you make it.![]()
Ik hoest zo wel na flink sporten. Zo'n lekker inspanningskuchje.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:06 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Zonder tijd vertrekken vind ik ook niks, maar ik word niet ongelukkig als ik langzamer ben. Zolang ik nog maar bier kan drinken naderhand!
Ik las laatst ook dat verschillende toppers post-marathon een jointje roken als spierontspanner. Dat zou zomaar ook kunnen gebeuren!
Maar een jointje kan wel ja
Waarom post-marathon?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:06 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Zonder tijd vertrekken vind ik ook niks, maar ik word niet ongelukkig als ik langzamer ben. Zolang ik nog maar bier kan drinken naderhand!
Ik las laatst ook dat verschillende toppers post-marathon een jointje roken als spierontspanner. Dat zou zomaar ook kunnen gebeuren!![]()
http://www.theguardian.co(...)ners-smoke-marijuana
Misschien een iets hogere hartslag, maar je loopt makkelijk, minder snel misselijk en je voelt pijn minder.![]()
Ik zou het in ieder geval nooit proberen, maar ben benieuwd naar je ervaringen.
Deze kerel laat zichzelf zelfs sponsoren door cannabis-bedrijven. Wat nu natuurlijk legaal is in Amerika.
http://normlathletics.org(...)unning-and-cannabis/
[ Bericht 9% gewijzigd door Jero_nimo op 14-10-2015 23:26:15 ]![]()
Wietpannekoeken vooraf
Ik heb in mijn pack een klein busje (ter grote van zo'n busje waar fotorolletjes in zaten) met baby wipes om mijn handen schoon te maken en te zorgen dat ik met twee sokken terug kom tijdens een lange trailquote:Op woensdag 14 oktober 2015 22:46 schreef Murmeli het volgende:
En ik hou ook niet van plakhanden, maar daar heb ik water voor mee als ik ver genoeg loop'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Tis geen wedstrijd zaterdag, tis meer een trail-meet.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 22:48 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Jij bent ook onvermoeibaar zeg! Veel wedstrijdjes en dan doordeweeks ook nog flink lange en snelle loopjes afwerken. Dat wordt wat in Vegas!
En ik had toch 25 km in het schema staan, dus kan ik net zo goed in een nieuwe omgeving doen en nieuwe mensen leren kennen
Ja, is ook. Maar Was lief.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:03 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Dat klopt ja, maar daar hoef je geen Pro voor te hebben. Je krijgt er ook geen Pro bij in ieder geval, dus geen ervaring.
[..]
Irritant toch, als dat allemaal gaat plakken enzo.Ik weet hoe het is. Mijn gelletjes kan je het dopje wat je eraf haalt gewoon omgekeerd weer erop drukken, zo lekt het helemaal niet. Dat is wel ideaal! Kunnen ze gewoon weer terug in mijn vest.
[ afbeelding ]
/reclameMaar het is wel gewoon ideaal!
Oh dat Is ook handig ja. Ik moet überhaupt nog gaan uitproberen, zal er ook eens zoeen zoeken
de Trader's Joe, een grote keten aan reformsupermarkten (niet goedkoop maar wel enorm hip...)quote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:42 schreef Guard het volgende:
[..]
Het moet wel leuk blijven he?![]()
Denk dat we op weg naar Vegas vast nog wel gelegheid hebben om een reformwinkel oid te vinden, er schijnen ook mensen met een gezonde levenstijl in the US te leven![]()
Ik heb pro. Bevalt erg goed, maar ik ben dan ook wel zo'n cijfernerd dat ik na elk loopje me gerust een half uurtje kan vermaken met analyseren.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 22:50 schreef steffelonio het volgende:
Heeft iemand trouwens ervaring met de pro versie van smashrun? Ben benieuwd!
¤45 per jaar is wel wat duur voor wat je krijgt.
Als je andere gratis sites combineert, kom je ook al een heel eind met de data en analyse.
Had liever dat je bij wijze van spreken voor 100 euro lifetime pro kunt worden ofzo. Maar ik denk dat ik wel ga verlengen straks. (Abo loopt bijna af)![]()
Gisteravond weer lekker uurtje gelopen, begin steeds meer vertrouwen in bruggenloop te krijgen, lichaam gaat steeds minder tegenstribbelen als ik langer loop![]()
![]()
Jeetje Ajaxfan, dat is me een lesje geweest jaJe loopt dus zondag weer de marathon? Op de rem die eerste kilometers!
![]()
Ga de pacer van de 4:30 volgen en dan zien hoe het gaat. Gaat het lekker dan loop ik na 35 a 36 KM weg en gaat het niet lekker heb ik nog veeel marge (5:20 vorig jaar). Tussen KM 34 en 37 ging ik meer zijwaarts dan vooruit maar je loopt hem dan toch uit als het je eerste is.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 09:46 schreef Quoi het volgende:
Jeetje Ajaxfan, dat is me een lesje geweest jaJe loopt dus zondag weer de marathon? Op de rem die eerste kilometers!
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Ik heb Smashrun Pro genomen puur omdat hun support echt super snel was. Pro heeft wat leuke functies, zoals een goede kaart ( had eigenlijk in de gratis versie gemoeten) en SPI. SPI is een graadmeter van je prestaties, best leuk. Ook kan je een coopertest doen en dan berekenen ze automatisch je level als je het tagged als coopertest. Ook heb je meer statistieken zoals elevation ( had er ook eigenlijk gratis in gemoeten) en estimated finish time op allerlei afstanden. Als je van statistiek houdt is het een leuke optie, maar ze hadden eigenlijk een light versie moeten maken met veel basis dingen voor een kleine prijs.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 22:50 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Heeft iemand trouwens ervaring met de pro versie van smashrun? Ben benieuwd!![]()
Dat moet wel goed gaan komenquote:Op donderdag 15 oktober 2015 09:48 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ga de pacer van de 4:30 volgen en dan zien hoe het gaat. Gaat het lekker dan loop ik na 35 a 36 KM weg en gaat het niet lekker heb ik nog veeel marge (5:20 vorig jaar). Tussen KM 34 en 37 ging ik meer zijwaarts dan vooruit maar je loopt hem dan toch uit als het je eerste is.Succes alvast!
![]()
Oei, dat ziet er heel pijnlijk uit ja. Je weet nu in ieder geval wat je niet moet doenquote:Op donderdag 15 oktober 2015 09:42 schreef Ajaxfan het volgende:
o wat ik had moeten lopen was 6:20. Pas in KM 14 kwam ik daar in de buurt. Om daarna keihard in elkaar te donderen. Goede les voor zondag.![]()
Een negative split van bijna 3 minuten zoals ik zondag had is misschien ook wel overdreven, maar het voelt zo lekker om bij de 30km aan te komen met het gevoel; nu begint het pas, ik voel me sterk en ik ga mensen inhalen!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Yur liep mij nog voorbij toen en zei: Volgens mij gaat het niet zo lekker? Dat was bij het halve marathon punt.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Gisteren heuveltraining gedaan. 8 reps in een serie van 3 heuvels waarbij elke heuvel 1 rep was, maar wel met verschillende graden. Was de eerste van 't seizoen, dus hopelijk tegen april toch wel zeker 12 reps als de rug 't toestaat. Rug was daarna even wat aan 't zeuren, maar een nachtrust veder is 't weer OK. Dat is fijn, het herstel gaat steeds sneller.
Ja doei.![]()
Precies wat je nodig hebt op zo'n punt: horen hoe slecht het met je gaat. Nee, fijne vent die YUR!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 09:52 schreef Ajaxfan het volgende:
Yur liep mij nog voorbij toen en zei: Volgens mij gaat het niet zo lekker? Dat was bij het halve marathon punt.
Je aanpak klinkt nu in ieder geval een stuk verstandiger. De eerste 20-25km moet je eigenlijk het gevoel hebben dat je je aan het inhouden bent. Veel succes zondag!![]()
Ik heb wel heel veel plaatsvervangende spanning voor de internationale en nationale toppers zondag a.s. Ik hoop dat ze net zulke goede omstandigheden hebben als in Eindhoven! Klein motregentje is voorspeld geloof ik.
Ik heb vooral hoge verwachtingen van Abdi, op een goede dag gaat hij onder de 2.09 duiken. Al is het natuurlijk wel de vraag of er ook pacers zijn voor dat tempo. En misschien de winnaar wel onder de 2.05? Zou fantastisch zijn. Ik ben er bij in ieder geval, met mijn brakke hoofd (zaterdag verjaardag vieren)!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
We zien zondag vanzelf wat ze op hun ballonnetjes hebben gezet.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 10:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb vooral hoge verwachtingen van Abdi, op een goede dag gaat hij onder de 2.09 duiken. Al is het natuurlijk wel de vraag of er ook pacers zijn voor dat tempo.
[ Bericht 0% gewijzigd door pijll op 15-10-2015 10:24:18 ]![]()
Succes Ajaxfan, lijkt me dat je voor nu een veel betere tactiek hebt.
Ik begin steeds meer te herstellen van afgelopen zondag, heb de afgelopen dagen goed gemerkt wat voor aanslag op je lichaam een marathon is. Pijn in bovenbenen is nu weg en ook de pijn in achillespezen is nu zo goed als over.![]()
Bij het eerst volgende loopje heb ik de 1000km barričre doorbroken op mijn eerste echte hardloopschoenen
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Thanks! Die ga ik vast wel vinden...quote:Op donderdag 15 oktober 2015 07:54 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
de Trader's Joe, een grote keten aan reformsupermarkten (niet goedkoop maar wel enorm hip...)Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Meteen na dat loopje schoenen in de prullenbak en nieuwe halenquote:Op donderdag 15 oktober 2015 11:53 schreef CaLeX het volgende:
Bij het eerst volgende loopje heb ik de 1000km barričre doorbroken op mijn eerste echte hardloopschoenen
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
nog 1 loopje en ik heb 150 km op mijn nieuwe schoenen gelopenquote:Op donderdag 15 oktober 2015 12:12 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Meteen na dat loopje schoenen in de prullenbak en nieuwe halen
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Bij mij gaat het hard met de schoenen die ik in gebruik heb:
Wedstrijd/baanschoenen: 360km
Trainingsschoenen: 1150km --> moeten eigenlijk weg.. maar.. snik!
Nieuwe gewonnen trainingsschoenen: 50km
Ik hoop dat die laatste goed zijn om fulltime op te gaan trainen, anders moet ik nieuwe gaan kopen.
Oja en spikes heb ik nog, waarop ik 800 meter gelopen heb
Niet af en toe een deel van de training op spikes?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 13:22 schreef La_Tramposa het volgende:
Bij mij gaat het hard met de schoenen die ik in gebruik heb:
Wedstrijd/baanschoenen: 360km
Trainingsschoenen: 1150km --> moeten eigenlijk weg.. maar.. snik!
Nieuwe gewonnen trainingsschoenen: 50km
Ik hoop dat die laatste goed zijn om fulltime op te gaan trainen, anders moet ik nieuwe gaan kopen.
Oja en spikes heb ik nog, waarop ik 800 meter gelopen heb![]()
Ik heb ze tot nu toe één keer in training aangehad, mocht er 2 vd 15 200 metertjes op proberenquote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:01 schreef Skweezer het volgende:
[..]
Niet af en toe een deel van de training op spikes?Maar ik zat midden in de marathontraining dus het was niet aan te raden om ook te gaan opbouwen op spikes. Wil er vanaf nu wel vaker op gaan lopen ja! Maar dat moet je dus ook rustig opbouwen. Ik wil ze ook wel aandoen naar de bostraining binnenkort, maar dan moet ik geloof ik andere puntjes erop draaien.
En weer een wedstrijdje gepland! Deze is voor een goed doel en de start is een kilometer van m'n huis af dus dat is dubbel winst.
Wellicht ook leuk voor anderen die een beetje in de buurt wonen of familie in de buurt hebben? Het is voor een goed doel
Wat voor consumpties krijg je dan?
Hierbij niet alleen de uitdaging voor de HolterbergClassic organisatie maar ook voor jou: We gaan hardlopen! En wel 15 km! Lekker in je eigen tempo en genietend van deze mooie omgeving! We hebben Marian Freriks (De Wilgenwaerd-Strongmanrun) en Bertus van Elburg (SallandTrail) bereid gevonden om samen met ons een fantastische trail van 15 km uit te zetten. Start is om 11.00 uur vanaf camping Noetselerberg, over een volledig onverhard parcours met smalle, kronkelige paden en wat klimwerk onderweg dwars door het Nationaal Park met prachtige heidevelden! Onderweg is er een gezellige drink- en eetpauze om even op adem te komen. En na afloop is er een lekker soepje.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:19 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat voor consumpties krijg je dan?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
De bekende namen dus in die omgeving als het om dit soort evenementen gaat.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:23 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Hierbij niet alleen de uitdaging voor de HolterbergClassic organisatie maar ook voor jou: We gaan hardlopen! En wel 15 km! Lekker in je eigen tempo en genietend van deze mooie omgeving! We hebben Marian Freriks (De Wilgenwaerd-Strongmanrun) en Bertus van Elburg (SallandTrail) bereid gevonden om samen met ons een fantastische trail van 15 km uit te zetten. Start is om 11.00 uur vanaf camping Noetselerberg, over een volledig onverhard parcours met smalle, kronkelige paden en wat klimwerk onderweg dwars door het Nationaal Park met prachtige heidevelden! Onderweg is er een gezellige drink- en eetpauze om even op adem te komen. En na afloop is er een lekker soepje.
Helaas zit ik dat weekend in het diepe, diepe zuiden van het land. Anders had ik waarschijnlijk wel mee gedaan.![]()
Ja Marjan en Bertus zijn wel bekendquote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:59 schreef McTwente het volgende:
[..]
De bekende namen dus in die omgeving als het om dit soort evenementen gaat.
Helaas zit ik dat weekend in het diepe, diepe zuiden van het land. Anders had ik waarschijnlijk wel mee gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:47 schreef Zwabberhark het volgende:
Heuuuj! Nu niet in een gekke greppel gaan springen of zo! Alleen maar asfalt en goed kijken waar je looptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer gaan we de Balijbrug weer beklimmen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik voel een "hardlopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt." aankomen
Hoi allemaal
Ruim twee jaar geleden heb ik onder een andere gebruikersnaam ook al even in deze reeks gepost, maar ik heb het hardlopen toen niet goed genoeg vol kunnen (of willen) houden. Nu lukt dat wel goed en na een poosje lurken heb ik besloten om mezelf opnieuw zichtbaar te maken en voor te stellen.
In 2011 en 2012 heb ik de programma’s 0-5 en 5-10 kilometer van Evy succesvol gevolgd. Nadat ik de afgelopen drie jaar, soms met voorbereiding, maar vaker op karakter, deelgenomen heb aan enkele hardloopwedstrijden, ben ik het afgelopen voorjaar opnieuw begonnen met het serieus opbouwen van mijn kilometers, kracht en conditie. Sinds anderhalve maand ben ik mijn kilometers en tijden aan het bijhouden in Endomondo. Ik loop op dit moment ongeveer 25 a 35 kilometer per week.
Voor deze en de komende vier maanden staat er elke maand een deelname aan een hardloopwedstrijd gepland, met als leuke doelen mijn PR op de 10 kilometer verbeteren en een mooie tijd neerzetten tijdens mijn vierde HM in januari. Mijn ultieme doel voor het komende half jaar is mezelf voorbereiden op het uitlopen van de marathon van Rotterdam.
Ik kijk er naar uit ervaringen te delen en gebruik te maken van jullie kennis.![]()
![]()
Weer te laat uit mn werk voor de training. Ik leer het echt nooit. Half 5 naar huis gaan Is echt te vroeg
Hoiiii! Lekker bezig!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:27 schreef BK. het volgende:
Hoi allemaal
Ruim twee jaar geleden heb ik onder een andere gebruikersnaam ook al even in deze reeks gepost, maar ik heb het hardlopen toen niet goed genoeg vol kunnen (of willen) houden. Nu lukt dat wel goed en na een poosje lurken heb ik besloten om mezelf opnieuw zichtbaar te maken en voor te stellen.
In 2011 en 2012 heb ik de programma’s 0-5 en 5-10 kilometer van Evy succesvol gevolgd. Nadat ik de afgelopen drie jaar, soms met voorbereiding, maar vaker op karakter, deelgenomen heb aan enkele hardloopwedstrijden, ben ik het afgelopen voorjaar opnieuw begonnen met het serieus opbouwen van mijn kilometers, kracht en conditie. Sinds anderhalve maand ben ik mijn kilometers en tijden aan het bijhouden in Endomondo. Ik loop op dit moment ongeveer 25 a 35 kilometer per week.
Voor deze en de komende vier maanden staat er elke maand een deelname aan een hardloopwedstrijd gepland, met als leuke doelen mijn PR op de 10 kilometer verbeteren en een mooie tijd neerzetten tijdens mijn vierde HM in januari. Mijn ultieme doel voor het komende half jaar is mezelf voorbereiden op het uitlopen van de marathon van Rotterdam.
Ik kijk er naar uit ervaringen te delen en gebruik te maken van jullie kennis.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Goed bezig hoor. Succes met de aankomende wedstrijden!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:27 schreef BK. het volgende:
Hoi allemaal
Ik kijk er naar uit ervaringen te delen en gebruik te maken van jullie kennis.
Als je in de WLWW in de openingspost wil dan hoor ik 't wel
Welkom weer! Waar ging het vorige keer mis dan?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:27 schreef BK. het volgende:
Hoi allemaal
Ik kijk er naar uit ervaringen te delen en gebruik te maken van jullie kennis.
Succes met het behalen van je doelenMy 2 cents: kies er ééntje uit.
![]()
Een snelle 10km lopen in de voorbereiding voor je HM kan prima hoor!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:33 schreef Quoi het volgende:
[..]
Welkom weer! Waar ging het vorige keer mis dan?
Ik liep zowel mijn PR's op de 10 en op de halve beide per ongeluk tijdens mijn marathonvoorbereiding
F means you're fucked![]()
Ja, maar toen was je primair bezig met je marathonvoorbereiding. Dat zijn bijverschijnselen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:39 schreef YUR het volgende:
Ik liep zowel mijn PR's op de 10 en op de halve beide per ongeluk tijdens mijn marathonvoorbereiding![]()
Dat is wel waar ja. Dus primair doel uitkiezen wordt een makkiequote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:40 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja, maar toen was je primair bezig met je marathonvoorbereiding. Dat zijn bijverschijnselen.
Ik heb daar ook aan gedacht in mijn voorbereiding, maar ik had al moeite met intervallen dus volgens mij was mij dat nooit gelukt. Vanwege het slome lopen leek alles moeilijker te gaan qua snelheid.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:39 schreef YUR het volgende:
Ik liep zowel mijn PR's op de 10 en op de halve beide per ongeluk tijdens mijn marathonvoorbereidingJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik bleef inderdaad wel mijn intervallen lopen tijdens de reguliere groepstrainingen. Scheelt een boelquote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:45 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik heb daar ook aan gedacht in mijn voorbereiding, maar ik had al moeite met intervallen dus volgens mij was mij dat nooit gelukt. Vanwege het slome lopen leek alles moeilijker te gaan qua snelheid.
Dat had ik een beetje tijdens mijn eerste marathonvoorbereiding, waar alles vooral gericht was op duurlopen. Maar ik denk als je dat vertrouwen eenmaal hebt, dat je een marathon hebt kunnen uitlopen in een goede tijd, dat je de volgende keer wel meer snelheidstraining in je marathonvoorbereiding kunt/moet stoppen. Is mij in ieder geval veel beter bevallen.. en dan kun je de kortere wedstrijdjes ook als extra trainingsprikkel doen met - wie weet - een leuk PR als resultaat. Je zult inderdaad anders trainen dan als je puur voor een 10km PR gaat, maar waarschijnlijk word je door de toename in trainingskilometers sowieso sneller op alle afstanden.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:45 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik heb daar ook aan gedacht in mijn voorbereiding, maar ik had al moeite met intervallen dus volgens mij was mij dat nooit gelukt. Vanwege het slome lopen leek alles moeilijker te gaan qua snelheid.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat is ook wel van plan. Werd kanariegek van die laffe slome duurlopen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:48 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat had ik een beetje tijdens mijn eerste marathonvoorbereiding, waar alles vooral gericht was op duurlopen. Maar ik denk als je dat vertrouwen eenmaal hebt, dat je een marathon hebt kunnen uitlopen in een goede tijd, dat je de volgende keer wel meer snelheidstraining in je marathonvoorbereiding kunt/moet stoppen. Is mij in ieder geval veel beter bevallen.. en dan kun je de kortere wedstrijdjes ook als extra trainingsprikkel doen met - wie weet - een leuk PR als resultaat. Je zult inderdaad anders trainen dan als je puur voor een 10km PR gaat, maar waarschijnlijk word je door de toename in trainingskilometers sowieso sneller op alle afstanden.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Bedankt! Zullen we dat meteen maar doen dan?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:33 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Goed bezig hoor. Succes met de aankomende wedstrijden!
Als je in de WLWW in de openingspost wil dan hoor ik 't wel
15 november 2015 - Zevenheuvelenloop - 15 kilometer
1
2[b]25 oktober 2015 - [url=http://www.ajax.nl/de-club/foundation/projecten/ajax-run.htm]Ajax Run(Amsterdam)[/url][/b]
[*] BK. - 10 kilometer
13 december 2015 - Bruggenloop Rotterdam - 15 kilometer
10 januari 2016 - Egmond Halve Marathon - HM
14 februari 2016 - Groet uit Schoorl Run - 10 kilometer
Ik hoop dat de bovenstaande code klopt.Dank je wel.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:33 schreef Quoi het volgende:
[..]
Welkom weer! Waar ging het vorige keer mis dan?
Ik was druk met eindexamens, studiekeuze en toenmalige bijbaan. Daarnaast had ik toen geen hardloopdoel om voor te gaan trainen. Smoesjes waar ik nu hopelijk overheen gegroeid ben.
Het hoeft geen super snelle 10 kilometer te worden (PR nu is 00:49:38) en als het niet lukt is het ook niet erg, maar ik hou het wel in mijn achterhoofd.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Een snelle 10km lopen in de voorbereiding voor je HM kan prima hoor!Dank je wel YUR!quote:Pecoso.quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door BK. op 15-10-2015 18:58:13 ]![]()
De 7 heuvelen en bruggenloop ga je alleen op een andere dag lopen?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:14 schreef BK. het volgende:
[..]
Bedankt! Zullen we dat meteen maar doen dan?
[ code verwijderd ]
13 november 2015 - Zevenheuvelenloop - 15 kilometer
15 december 2015 - Bruggenloop Rotterdam - 15 kilometer
10 januari 2016 - Egmond Halve Marathon - HM
14 februari 2016 - Groet uit Schoorl Run - 10 kilometer
Ik hoop dat de bovenstaande code klopt.
[..]
Dank je wel.Ik was druk met eindexamens, studiekeuze en toenmalige bijbaan. Daarnaast had ik toen geen hardloopdoel om voor te gaan trainen. Smoesjes waar ik nu hopelijk overheen gegroeid ben.
[..]
Het hoeft geen super snelle 10 kilometer te worden (PR nu is 00:49:38) en als het niet lukt is het ook niet erg, maar ik hou het wel in mijn achterhoofd.
[..]
Dank je wel YUR!
[..]
Pecoso.![]()
Je bent daar respectievelijk 2 dagen te vroeg en 2 dagen te laat mee.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Oeps. Ik zat in ieder geval goed met een 13 en een 15.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:23 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
De 7 heuvelen en bruggenloop ga je alleen op een andere dag lopen?![]()
Je bent daar respectievelijk 2 dagen te vroeg en 2 dagen te laat mee.![]()
![]()
quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:27 schreef BK. het volgende:
[..]
Oeps. Ik zat in ieder geval goed met een 13 en een 15.als je het in je eigen agenda maar goed hebt, anders is het ook zo lullig.
Kun je wel mooi lang warmlopen
Dat d'n enkel weer 90% is wil niet zeggen dat het trauma al verdwenen is.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:07 schreef pijll het volgende:
[..]
Wanneer gaan we de Balijbrug weer beklimmen?![]()
Vake bu'j te bange!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:35 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dat d'n enkel weer 90% is wil niet zeggen dat het trauma al verdwenen is.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Dat laatste is zeker waar.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:48 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat had ik een beetje tijdens mijn eerste marathonvoorbereiding, waar alles vooral gericht was op duurlopen. Maar ik denk als je dat vertrouwen eenmaal hebt, dat je een marathon hebt kunnen uitlopen in een goede tijd, dat je de volgende keer wel meer snelheidstraining in je marathonvoorbereiding kunt/moet stoppen. Is mij in ieder geval veel beter bevallen.. en dan kun je de kortere wedstrijdjes ook als extra trainingsprikkel doen met - wie weet - een leuk PR als resultaat. Je zult inderdaad anders trainen dan als je puur voor een 10km PR gaat, maar waarschijnlijk word je door de toename in trainingskilometers sowieso sneller op alle afstanden.
Zonder "echte" intervaltraining ben ik toch wel een stukje sneller geworden afgelopen half jaar.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Als je niet loopt heb je wel zeeën van tijd over
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
dan liep je niet ver genoeg!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:50 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dat is ook wel van plan. Werd kanariegek van die laffe slome duurlopen.
Als je vreemde dingen gaat zien wordt het pas leuk!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Daywalker, mag ik weer in de OP?en weg bij de Valkenloop? (1 nov.)
1
2[b]3-1-2016 - [url=https://genneperparken.nl/sportief-bezig-zijn/loop-mee-met-de-genneper-parken-nieuwjaarsloop.html]Genneper Parken Nieuwjaarsloop (Eindhoven)[/url][/b]
[*] SEMTEX - 14km
[ Bericht 1% gewijzigd door SEMTEX op 15-10-2015 20:50:00 ]Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Pff.. Na een doel te halen waar ik mij niet toe in staat achtte eb een heerlijk weekje Malta is het lastig om weer de draad op te pakken. Zijn dergelijke blues normaal?
Ga mij snel weer inschrijven voor nieuwe lopen denk ik. Voor een hele Marathon is het nog te vroeg denk ik. Wordt wss dan toch de HM van Enschede denk ik hehe.
Verder wel blijven lezen. Mooie verhalen langs zien komen, prachtige wedstrijden en helaas ook blessures.. iedereen Gefeliciteerd/sterkte!![]()
Wat goed!!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:04 schreef Gogo83 het volgende:
Vandaag echt zo idioot lekker gelopen!fijn dat het weer zo goed voelt!
Goed zo!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:04 schreef Gogo83 het volgende:
Vandaag echt zo idioot lekker gelopen!
Het Is echt fijn loopweer ook.
Heb er ook weer van genoten. En vandaag de 1000 km grens voor dit jaar overschreden!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Lekker bezigquote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:04 schreef Gogo83 het volgende:
Vandaag echt zo idioot lekker gelopen!![]()
![]()
Vandaag ook weer getraind. Ik moest op mijn hartslag letten in zone 1. Best lastig want hij was daarvoor dus steeds te hoog. Maargoed.
Was best een pittige training. Ook veel met techniek.
Linkje;http://app.endomondo.com/workouts/618639483/19432788![]()
Geen lastige knie?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:38 schreef xMissi het volgende:
Vandaag ook weer getraind. Ik moest op mijn hartslag letten in zone 1. Best lastig want hij was daarvoor dus steeds te hoog. Maargoed.
Was best een pittige training. Ook veel met techniek.
Linkje;http://app.endomondo.com/workouts/618639483/19432788'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik heb nog geen minuut aan sport gedaan sinds ik in ZOutelande over de streep kwam.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Na een hele Marathon vind ik dat ook niet heel vreemd heh..quote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:42 schreef mosselmossel het volgende:
Ik heb nog geen minuut aan sport gedaan sinds ik in ZOutelande over de streep kwam.![]()
Ik heb maar weer een running tour request uitgezet voor volgende week. Dit keer PortoDan blijven we een beetje in beweging hč
![]()
![]()
Best pittige tempi!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:33 schreef RunWithTheWind het volgende:
15x200M in 37-38 seconden. Sommige zouden zeggen te snel, maar het voelt heerlijk!Basissnelheid heb je genoeg! Ben benieuwd naar je tijden, of heb je dat al eens verteld?
[ Bericht 6% gewijzigd door Jero_nimo op 15-10-2015 22:45:41 ]![]()
Op de 5 km heb ik 20.08 staan. 40.25 op de 10. 1.32 op de halve en 3.36 op de hele. Overal wel nog ruimte voor verbetering. Nu nog serieus trainenquote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:34 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Best pittige tempi!Basissnelheid heb je genoeg! Ben benieuwd naar je tijden, of heb je dat al eens verteld?
![]()
![]()
Dat zijn ook al serieus nette tijden, die 37/38 seconden op de 200 passen daar goed bij hoor!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 23:31 schreef RunWithTheWind het volgende:
[..]
Op de 5 km heb ik 20.08 staan. 40.25 op de 10. 1.32 op de halve en 3.36 op de hele. Overal wel nog ruimte voor verbetering. Nu nog serieus trainenMet nog wat serieuze training erbij moet het helemaal mooi worden!
![]()
Zo, dat zijn snelle tijden!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 23:40 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Dat zijn ook al serieus nette tijden, die 37/38 seconden op de 200 passen daar goed bij hoor!Met nog wat serieuze training erbij moet het helemaal mooi worden!
Met serieuze training kan je zo 45 minuten van je marathon PR afhalen(we leggen de lat meteen even hoog
)
![]()
Vind je? Mijn 200tjes gaan in 44-45 seconden en mijn 5km tijd is snellerquote:Op donderdag 15 oktober 2015 23:40 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Dat zijn ook al serieus nette tijden, die 37/38 seconden op de 200 passen daar goed bij hoor!Met nog wat serieuze training erbij moet het helemaal mooi worden!
dat is dan wel op souplesse maar heb het idee dat 37 sec voor mij echt te hard zou zijn
Sub 3, eitje natuurlijkquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 07:25 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Zo, dat zijn snelle tijden!
Met serieuze training kan je zo 45 minuten van je marathon PR afhalen(we leggen de lat meteen even hoog
)
Ik loop die 200s in hetzelfde tempoquote:Op donderdag 15 oktober 2015 23:40 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
![]()
Het ligt er maar net aan wat voor trainingsmethode je gebruikt natuurlijk. Ik train bv vaak relatief rustig (souplesse) , andere methoden schrijven juist harde tempo's voor. Aanleg voor korte afstanden speelt ook wel een rol daarbij![]()
Zo, dat gaat vroeg uit mn bed komen worden komende zondag voor die 8 km wedstrijd in Amsterdam. Op zich wel zin in, maar heb nog geen idee op wat voor snelheid ik weg moet gaan. Denk maar op mn PR snelheid van de 10 km<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Tot 4km op 10km snelheid, de volgende 3km versnellen en dan die laatste km all-out en als een idioot finishen. Gegarandeerd een PRquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 08:31 schreef MaleDuck het volgende:
Zo, dat gaat vroeg uit mn bed komen worden komende zondag voor die 8 km wedstrijd in Amsterdam. Op zich wel zin in, maar heb nog geen idee op wat voor snelheid ik weg moet gaan. Denk maar op mn PR snelheid van de 10 km![]()
![]()
Gewoon weggaan op de tijd die je had opgeveven? Volgens mij is dat een realistisch streven!quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 08:31 schreef MaleDuck het volgende:
Zo, dat gaat vroeg uit mn bed komen worden komende zondag voor die 8 km wedstrijd in Amsterdam. Op zich wel zin in, maar heb nog geen idee op wat voor snelheid ik weg moet gaan. Denk maar op mn PR snelheid van de 10 km
En ja het wordt vroeg.. mijn eerste wedstrijdje met een kater denk ik
Hardlopen met een kater is vrij vervelend.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 10:42 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Gewoon weggaan op de tijd die je had opgeveven? Volgens mij is dat een realistisch streven!
En ja het wordt vroeg.. mijn eerste wedstrijdje met een kater denk ikAl zei je al dat je niet het maximale uit je zelf hoef te halen, dat scheelt een deel van de pijn!
Ik ga helaas niet lopen in A'dam dit weekend, m'n startnummer verkocht. Even geen tijd voor, nog even een paar dagen beunen aan m'n scriptie en dan inleveren, dat voelt ook als een marathon ondertussen na een maand of 6!
Ga 's ochtends wel even naar de marathon kijken op tv, want een topveld en vooral benieuwd of Nederlanders zich kunnen plaatsen voor Rio (en of we in de buurt van het NR gaan komen).Jack does it in real time...![]()
Ik ga iemand pacen die 8-8.5 km per uur wil lopen, dus ik denk dat een avondje feesten de ideale voorbereiding isquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:23 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Hardlopen met een kater is vrij vervelend.Al zei je al dat je niet het maximale uit je zelf hoef te halen, dat scheelt een deel van de pijn!
Ik ga helaas niet lopen in A'dam dit weekend, m'n startnummer verkocht. Even geen tijd voor, nog even een paar dagen beunen aan m'n scriptie en dan inleveren, dat voelt ook als een marathon ondertussen na een maand of 6!
Ga 's ochtends wel even naar de marathon kijken op tv, want een topveld en vooral benieuwd of Nederlanders zich kunnen plaatsen voor Rio (en of we in de buurt van het NR gaan komen).Maar ik ben toch niet zo'n zuipschuit dus een echte kater zal het waarschijnlijk niet zijn hoor.. een kort nachtje waarschijnlijk wel.
Succes met de laatste loodjes van de scriptie!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik had een afstudeerborrel de avond voor de laatste Ekiden in Rotterdam, maar alsnog wonnen we!Meer ondanks mij, dan dankzij mij overduidelijk...
Die 8 kilometer is wel razend populair ook, wel een leuke afstand! Ik heb alleen een keer de 7.5 kilometer gedaan volgens mij, dat was de eerste jaren de afstand.Jack does it in real time...![]()
Dat is een vroegertje idd, die 8 km.
Ik had even niet door dat mijn nieuwe column al online staatOnder invloed van een flinke dosis adrenaline/endorfine geschreven: http://www.prorun.nl/born(...)-de-lat-hoog-leggen/
![]()
![]()
Goed dat je de 'ideale' afstand voor nu hebt gevonden! En ook de 10 kilometer heeft prestigieuze evenementen, of mogelijkheid tot buitenlandse tripjes als the great Manchester run!quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:30 schreef Quoi het volgende:
Ik had even niet door dat mijn nieuwe column al online staatOnder invloed van een flinke dosis adrenaline/endorfine geschreven: http://www.prorun.nl/born(...)-de-lat-hoog-leggen/
En de 10 kilometer is een moeilijke afstand om goed te lopen vind ik en wel fijn dat je ze relatief vaak kunt lopen en niet te lang van hoeft te herstellen!Jack does it in real time...![]()
Scherpe column weer Quoi!
Ik geloof dat ik juist ga afstappen van wat ik leuk vind en goed kan, en juist uit mijn comfortzone ga stappen deze winter met kortere afstanden en 10km als nieuw hoofddoel. Ik vind het eigenlijk de moeilijkste afstand, je gaat vrij diep de verzuring in maar het is ook nog eens best wel lang.![]()
Maarja.. no pain, no gain. Dus snelle 10km here we come!
Fixedquote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:44 schreef SEMTEX het volgende:
Daywalker, mag ik weer in de OP?en weg bij de Valkenloop? (1 nov.)
[ code verwijderd ]
Misschien ben je het vergeten door het goede resultaat
Goeie column Quoi. Herkenbaar ook...nadat ik me had ingeschreven voor de Highland Fling vroeg ik me af waarom ik niet gewoon voor een 10K trainF means you're fucked![]()
Souplesse is inderdaad wel een iets andere trainingsmethode, maar je hebt wel gelijk. Ik dacht dat ik toen ik zulke tijden liep (40 op de 10) ook op zo'n 37/38 zat, maar denk dat het toen toch meer naar de 40 zat, met soms wat uitschieters. Maar zolang het goed voelt voor RWTW zal het geen problemen opleveren denk ik, daar zijn de intervallen kort genoeg voorquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 07:58 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Ik loop die 200s in hetzelfde tempo![]()
Het ligt er maar net aan wat voor trainingsmethode je gebruikt natuurlijk. Ik train bv vaak relatief rustig (souplesse) , andere methoden schrijven juist harde tempo's voor. Aanleg voor korte afstanden speelt ook wel een rol daarbij.
![]()
Afgelopen woensdag in de sportschool m'n bovenlichaam getraind. Weinig kracht verloren in 2 weken geen sportschool gelukkig. Daarna op de crosstrainer schoot m'n hartslag vrij snel omhoog, dus daar was ik snel klaar mee. Gister en vandaag lekker niksen, morgen eens kijken of een stukje hobbelen erin zit.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Helaas gaat mijn HM in Amsterdam niet door... ben al een aantal dagen ziek.... Helaas op het laatste moment van serieus 2,5 maand trainen, dus toch een kink in de kabel. Misschien dat ik de 8 km nog doe, maar dat zie ik op het laatste moment wel....
Anyway, is niet echt een probleem, dan doen we de 1e HM gewoon in bijvoorbeeld Spijkenisse of bij de TwiskemolenloopDie parcoursen lijken me bovendien ook wel wat prettiger...
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
10 km wedstrijden![]()
Komende zondag wordt mijn derde in vier weken. En over twee weken nummer vier. Dat is toch wel een groot voordeel van de 10: je herstelt snel en kan ook kort op elkaar veel wedstrijden lopen![]()
Grappig, ik had het omgekeerdequote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:50 schreef Daywalk3r het volgende:
Afgelopen woensdag in de sportschool m'n bovenlichaam getraind. Weinig kracht verloren in 2 weken geen sportschool gelukkig. Daarna op de crosstrainer schoot m'n hartslag vrij snel omhoog, dus daar was ik snel klaar mee. Gister en vandaag lekker niksen, morgen eens kijken of een stukje hobbelen erin zit.Ging woensdag naar de sportschool en heb daar eerst 45 min. cardio gedaan. Ik verveelde me nogal dus ging voor de 'fitness test' op de epileptical trainer (of hoe dat ook heet), waarbij de weerstand elke 2 minuten omhoog ging. Maar na 16 minuten zat ik pas op hartslag 165 en ik had geen zin om nog een kwartier op dat ding te staan dus toen was ik gestopt
Optrekken daarentegen ging voor geen meter, zelfs niet met tegengewicht.
Gisteren heb ik meegedaan aan de baantraining, warmgelopen op het gras, en de loopscholing en coretraining en uitgelopen op het gras. Ging eigenlijk boven verwachting goed, al voel je nog wel dat je gen gekke dingen of versnellingen moet proberen.
Vanochtend 45 min. gezwommen, zondag dus in rustig tempo 8km en dan kijken we volgende week wel weer verder
Ai dat is jammer. Beterschapquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
Helaas gaat mijn HM in Amsterdam niet door... ben al een aantal dagen ziek.... Helaas op het laatste moment van serieus 2,5 maand trainen, dus toch een kink in de kabel. Misschien dat ik de 8 km nog doe, maar dat zie ik op het laatste moment wel....
Anyway, is niet echt een probleem, dan doen we de 1e HM gewoon in bijvoorbeeld Spijkenisse of bij de TwiskemolenloopDie parcoursen lijken me bovendien ook wel wat prettiger...
Weer een mooiequote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:30 schreef Quoi het volgende:
Je hebt nog jaren genoeg om eventueel voor een HM te trainen, nu lekker doen wat goed voelt.
Zo kan het dan gaan. Ik wou dinsdag of woensdag ff snel door de regen ook naar de auto rennen maar mijn rechter quadricep zei na de eerste stap al NO! Dus hopelijk is die morgen wel meewerkend.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Grappig, ik had het omgekeerdeGing woensdag naar de sportschool en heb daar eerst 45 min. cardio gedaan. Ik verveelde me nogal dus ging voor de 'fitness test' op de epileptical trainer (of hoe dat ook heet), waarbij de weerstand elke 2 minuten omhoog ging. Maar na 16 minuten zat ik pas op hartslag 165 en ik had geen zin om nog een kwartier op dat ding te staan dus toen was ik gestopt
Optrekken daarentegen ging voor geen meter, zelfs niet met tegengewicht.
Gisteren heb ik meegedaan aan de baantraining, warmgelopen op het gras, en de loopscholing en coretraining en uitgelopen op het gras. Ging eigenlijk boven verwachting goed, al voel je nog wel dat je gen gekke dingen of versnellingen moet proberen.
Vanochtend 45 min. gezwommen, zondag dus in rustig tempo 8km en dan kijken we volgende week wel weer verderJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Dank je! Gelukkig heb ik nu wel de tijd om alle avonturen van de hardloop-helden in dit topic te volgen. Iedereen is zo lekker en positief bezigquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:53 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ai dat is jammer. Beterschap
[..]
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Leuke column weer ! En dat lange afstanden norm gebeuren is zowieso onzin, want het uitlopen van bijv. een marathon in een "gemiddelde tijd" is een heel goede prestatie maar een 10k in 35 minuten lopen schat ik persoonlijk toch wel ietsjes hoger in. Maar da's mijn mening![]()
![]()
Ik ookquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:21 schreef Jero_nimo het volgende:
En een 100m in 10 seconde schat ik dan weer iets hoger in dan een 10k in 35 minuten.
![]()
![]()
![]()
Sowieso goed schrijven vind ik dan persoonlijk weer nog beter dan een 10K in 35 minuten kunnen rennen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:13 schreef thelaudprince het volgende:
Leuke column weer ! En dat lange afstanden norm gebeuren is zowieso onzin, want het uitlopen van bijv. een marathon in een "gemiddelde tijd" is een heel goede prestatie maar een 10k in 35 minuten lopen schat ik persoonlijk toch wel ietsjes hoger in. Maar da's mijn meningJa doei.![]()
Ik vind dat allemaal appels met peren vergelijken. Geschilde appels wel te verstaan#enzoishetcirkeltjeweerrond
Dat dus.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind dat allemaal appels met peren vergelijken. Geschilde appels wel te verstaan#enzoishetcirkeltjeweerrond
Ja doei.![]()
Ja, dat is wel waar jaquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Sowieso goed schrijven vind ik dan persoonlijk weer nog beter dan een 10K in 35 minuten kunnen rennen.![]()
![]()
Ik niet. Een marathon lopen is leuker. Maar dat is dan mijn mening, en daar hoeft niemand anders zich wat van aan te trekkenquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:13 schreef thelaudprince het volgende:
Leuke column weer ! En dat lange afstanden norm gebeuren is zowieso onzin, want het uitlopen van bijv. een marathon in een "gemiddelde tijd" is een heel goede prestatie maar een 10k in 35 minuten lopen schat ik persoonlijk toch wel ietsjes hoger in. Maar da's mijn mening![]()
![]()
Soberso!quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Sowieso goed schrijven vind ik dan persoonlijk weer nog beter dan een 10K in 35 minuten kunnen rennen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Heb net even 15 minuten op 'n loopband gelopen. wat is dat toch ook saai. Even wat extra beweging na m'n bodypump zonder dat ik meteen 'ver' moest als 't niet zo lekker ging en dus weer in de kou terug moest wandelen (geen goede kleding bij me). Dus... nou ja, wel 'lekker', maar man man man, wat een saaiheid
Ja doei.![]()
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:27 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik niet. Een marathon lopen is leuker. Maar dat is dan mijn mening, en daar hoeft niemand anders zich wat van aan te trekken![]()
Daarom schreef ik er ook bij mijn mening![]()
![]()
Goed stukje Quoi, leuk geschreven. Herkenbaar ook, ik merk aan mezelf dat ik aan het zoeken ben naar mijn favoriete afstand, maar dat heeft waarschijnlijk vooral tijd en ervaring nodig.
En nu het toch over appels en peren gaat.Ik heb een vraag over (sport)voeding. Wat eten (en/of drinken) jullie voor, tijdens en na een training of wedstrijd met een afstand tot 20 kilometer? Ik wil in ieder geval sportgels uit gaan proberen tijdens de wat langere afstand. Raden jullie een bepaald merk aan of af?
![]()
Tot 20km neem ik meestal niets mee onderweg, in de zomer wel wat water.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:40 schreef BK. het volgende:
Goed stukje Quoi, leuk geschreven. Herkenbaar ook, ik merk aan mezelf dat ik aan het zoeken ben naar mijn favoriete afstand, maar dat heeft waarschijnlijk vooral tijd en ervaring nodig.
En nu het toch over appels en peren gaat.Ik heb een vraag over (sport)voeding. Wat eten (en/of drinken) jullie voor, tijdens en na een training of wedstrijd met een afstand tot 20 kilometer? Ik wil in ieder geval sportgels uit gaan proberen tijdens de wat langere afstand. Raden jullie een bepaald merk aan of af?
Van tevoren niets geks, iets wat licht op de maag ligt zoals een banaan of zo, en na afloop goed veel eiwitten, een bak met kwark, en goed drinken.
Voor marathonspecifieke trainingen of voor een HM of M wedstrijd neem ik wel gels mee, het meeste bevallen mij dan de SIS gels omdat die isotoon zijn (kun je zonder water nemen). Maar soms wil ik ook een gelletje met cafeine, daar heb ik dan de Skweezy gels voor en ook nog wel wat andere soorten. Bij mij vallen de meeste gels eigenlijk wel goed, maar het is per persoon verschillend dus je moet het zelf testen!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Tot 20km doe ik eigenlijk niets speciaals. Meestal voor wedstrijden eet ik 3 uur vantevoren 4 boterhammen met pindakaas of appelstroop, bakje koffie erbij en soms bietensapquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:40 schreef BK. het volgende:
. Uurtje tot half uurtje vantevoren nog een banaan en wat sportdrank.
Net als LT neem ik geen eten mee, alleen als het heel warm is wat water, maar meestal gebruik ik dan gewoon de posten.
Qua gels bij de langere afstanden gebruikte ik eerst altijd de Born gels, heb je ook met cafeďne. De liquid versie hoef je ook niets bij te drinken. De laatste tijd gebruik ik eigenlijk altijd Overstim's gelletjes, kleinere verpakking en bijna net zoveel energie. De verpakking is naderhand ook weer af te sluiten en je hoeft er niet bij te drinken ook.
Na de training/wedstrijd neem ik eigenlijk altijd een herstelshake, met koolhydraten en wat eiwitten. Maar chocomel schijnt ook goed te werken, of gewoon een alcoholvrij biertje.
[ Bericht 0% gewijzigd door Jero_nimo op 16-10-2015 13:00:50 ]![]()
Ik denk dat de kans dat ik ooit een marathon uitloop groter is dan dat ik ooit een 10 km in 35 minuten loop.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:13 schreef thelaudprince het volgende:
Leuke column weer ! En dat lange afstanden norm gebeuren is zowieso onzin, want het uitlopen van bijv. een marathon in een "gemiddelde tijd" is een heel goede prestatie maar een 10k in 35 minuten lopen schat ik persoonlijk toch wel ietsjes hoger in. Maar da's mijn mening
Ben wel benieuwd wat ooit mijn pr gaat worden op de 10km. Maar dat zien we vanzelf wel. Ga ook eens een paar 10km wedstrijden lopen het komende half jaar.![]()
Ik heb niet echt een favoriete afstand, maar merk wel dat ik het na circa 1,5 uur vaak zat ben. Dat heb ik overigens met alles, maar dat schijnt totaal niet uniek te zijn. Het betekent met mijn "snelheid" dus dat 10 EM wel een beetje de max is. Toch vind ik ook de HM een leuke afstand.
Wel vind ik dat het om de sport moet gaan. Dan maakt het niet eens uit hoe goed of snel iemand is, maar of er naar de eigen mogelijkheden gepresteerd wordt. Of gepoogd wordt naar de eigen mogelijkheden te presteren. Keihard falen is mijns inziens net zo mooi als boven jezelf uitstijgen. Dat is sport.
Dat het bijvoorbeeld bij de lange trailafstanden goed is om tussendoor even te stoppen om uitgebreid de Jamin te plunderen, nou ja, vooruit. Bij tennis zitten ze ook om de 2 games op d'n hol (al wordt daar geen tijd gemeten, maar punten). Anders is het wanneer dat gecultiveerd wordt: "het gaat niet om de tijd, je moet ervan genieten". Een gekweekt, elkaar napratend cultuurtje. Haal dan die klok ook gewoon weg en noem het een mooie training.
De essentie van de sport wordt dan![]()
![]()
verkracht.
![]()
Ik eet of drink niets bijzonders voor, tijdens of na een training/wedstrijd van die afstanden. Gewoon brood of zo van tevoren, tijdens het lopen water als het echt warm is en je veel vocht verliest, en na afloop een biertje /gewoon (avond)eten. Sportvoeding en hersteldranken e.d. vind ik voor mezelf overbodig bij de hoeveelheid en soort trainingen/wedstrijden die ik doe. Dat komt voor mij pas aan de orde bij marathon. Maar daarover lopen de meningen nogal uiteenquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:40 schreef BK. het volgende:
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.B. op 16-10-2015 13:36:40 ]![]()
heywoodu
![]()
Mijn 5km-rondje vandaag eens in wat anders gelopen dan 1 minuut hardlopen - 1 minuut wandelen afwisselend: begonnen met 5 hard, 1 wandelen, 4, 1, 3, 1, 2 en daarna steeds alles 1 minuut
Al met al betekent het 21-22 hardloopminuten op mijn rondje ipv ongeveer 17, wat toch weer een stapje dichter bij het doel van 5km achter elkaar hardlopen is
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:36 schreef heywoodu het volgende:
Mijn 5km-rondje vandaag eens in wat anders gelopen dan 1 minuut hardlopen - 1 minuut wandelen afwisselend: begonnen met 5 hard, 1 wandelen, 4, 1, 3, 1, 2 en daarna steeds alles 1 minuut
Al met al betekent het 21-22 hardloopminuten op mijn rondje ipv ongeveer 17, wat toch weer een stapje dichter bij het doel van 5km achter elkaar hardlopen isAfwisseling is goed!
En die 5 komt vanzelf![]()
![]()
heywoodu
![]()
Leek me wel een mooi moment, dit was de 7e keer dat ik dat rondje liep met 1 dag ertussen, nu ga ik maandag weer dus heb ik 2 dagenquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:39 schreef pijll het volgende:
[..]Afwisseling is goed!
En die 5 komt vanzelf
heywoodu
![]()
Het werkt wel een beetje demotiverend als je ziet dat een Amerikaans jochie van 6 vorig jaar 19:48 liep op de 5km.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Hoezo? Ieder z'n tempo.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:50 schreef heywoodu het volgende:
Het werkt wel een beetje demotiverend als je ziet dat een Amerikaans jochie van 6 vorig jaar 19:48 liep op de 5km.Ja doei.![]()
Hier kan ik me eigenlijk wel in vinden... Zelfde qua tijd, na een anderhalf uur is het er wel een beetje vanaf voor me.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:29 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik heb niet echt een favoriete afstand, maar merk wel dat ik het na circa 1,5 uur vaak zat ben. Dat heb ik overigens met alles, maar dat schijnt totaal niet uniek te zijn. Het betekent met mijn "snelheid" dus dat 10 EM wel een beetje de max is. Toch vind ik ook de HM een leuke afstand.
Wel vind ik dat het om de sport moet gaan. Dan maakt het niet eens uit hoe goed of snel iemand is, maar of er naar de eigen mogelijkheden gepresteerd wordt. Of gepoogd wordt naar de eigen mogelijkheden te presteren. Keihard falen is mijns inziens net zo mooi als boven jezelf uitstijgen. Dat is sport.
Dat het bijvoorbeeld bij de lange trailafstanden goed is om tussendoor even te stoppen om uitgebreid de Jamin te plunderen, nou ja, vooruit. Bij tennis zitten ze ook om de 2 games op d'n hol (al wordt daar geen tijd gemeten, maar punten). Anders is het wanneer dat gecultiveerd wordt: "het gaat niet om de tijd, je moet ervan genieten". Een gekweekt, elkaar napratend cultuurtje. Haal dan die klok ook gewoon weg en noem het een mooie training.
De essentie van de sport wordt dan![]()
![]()
verkracht.
De 10km vind ik in principe de ideale afstand op het moment, je bent zeg een uur op pad, maar kan wel echt een aardig stukje lopen (en een uur is ook echt wel even lopen). Je hebt wat meer mogelijkheden qua rondjes, makkelijk in te passen, etc.
TIjdens een wedstrijd kun je best vol gaan (hoewel in dat geval de 5km ook wel erg lekker is soms, helemaal stuk gaan).
Toch ben ik nu begonnen met trainen voor een halve marathon, ten eerste om gewoon nog wat meer mogelijkheden te hebben (breidde mn rondjes al uit tot 12-13km, wat al wat meer opties gaf. Ten tweede omdat het een mooie volgende stap is, maar nog een afstand die niet alles overheerst (dat idee heb ik een beetje bij de marathon en het trainen ervoor, eigenlijk stel je alles er op af), en ten derde omdat het toch ook weer je 10km en evt 5km kan verbeteren.
In principe heb ik mijn grootste 'doelen' op de 10km en 5km gehaald, hoe wel die natuurlijk wel weer iets verbeterd kunnen worden, maar daar ligt nu niet meer de eerste prioriteit... Die is nu voor de volgende afstand.
Tijdens wedstrijden wil ik in principe wel vol gaan, daar doe ik niet zozeer voor de lol mee maar om te presteren (waarbij het vol gaan in zo'n wedstrijd mij weer het plezier en de voldoening geeft).
Wat dat betreft wordt zondag een beetje apart (maliebaanloop), hele week verkouden geweest en amper gelopen waardoor mijn initiele doel daarvoor niet echt haalbaar lijkt te gaan zijn. Als alternatief denk ik er aan om te gaan lopen op het tempo wat ik voor mij eerste HM voor ogen heb, om te zien hoe zwaar me dat op dit moment af gaat
Ondertussen ook maar een gaan verdiepen in de gelletjes, handig precies net de posts van La_Tramposa en Jero_Nimo, cheers![]()
![]()
Heh, mwah... dan kun je overal wel mee stoppen aangezien er altijd wel (veel) mensen (veel) beter zijn. Kijk naar je persoonlijke kunnen en prestaties, en vergelijk evt met mensen in dezelfde klasse (want hey, competitie element is ook leuk).quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:50 schreef heywoodu het volgende:
Het werkt wel een beetje demotiverend als je ziet dat een Amerikaans jochie van 6 vorig jaar 19:48 liep op de 5km.![]()
heywoodu
![]()
Is ook zo natuurlijk en aan de andere kant is het ook wel een beetje motiverend: "een jochie van 6 loopt onder de 20 minuten, dan moet ik toch ook zeker wel flink wat minuten sneller kunnen dan nu"quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:54 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Heh, mwah... dan kun je overal wel mee stoppen aangezien er altijd wel (veel) mensen (veel) beter zijn. Kijk naar je persoonlijke kunnen en prestaties, en vergelijk evt met mensen in dezelfde klasse (want hey, competitie element is ook leuk).
Ik ben redelijk op tijden gericht met zulk soort dingen, vandaar. Mijn doel is nog altijd 5km non-stop hardlopen en het liefst onder de 30.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
1 jochie loopt 19:48, de andere 400 miljoen jochies kunnen mij niet bijhouden. Dan doe ik het toch nog niet zo slecht.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:50 schreef heywoodu het volgende:
Het werkt wel een beetje demotiverend als je ziet dat een Amerikaans jochie van 6 vorig jaar 19:48 liep op de 5km.![]()
Dan kan ik ook stoppen, ik ga ook nooit 5 km onder de 20 minuten lopen
Lekker rustig doorgaan zo, ik begon ook met ongeveer dezelfde intervallen, was op een gegeven moment zo trots dat ik 5 - 10 minuten non stop kon hardlopen![]()
![]()
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:54 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Heh, mwah... dan kun je overal wel mee stoppen aangezien er altijd wel (veel) mensen (veel) beter zijn. Kijk naar je persoonlijke kunnen en prestaties, en vergelijk evt met mensen in dezelfde klasse (want hey, competitie element is ook leuk).
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 14:09 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]![]()
Staart tussen mijn pootjes, terug naar mijn hok. Dag.
Ja doei.![]()
Heb je trouwens al een foto van Barnsley FC stadion in de zonsopgang met mist enzo? Zo niet, dan kan ik er wel een keer een maken: m'n sportschool zit bovenaan die heuvel naast 't stadion en het ziet er met regelmaat best mooi uit!quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 14:09 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]![]()
Staart tussen mijn pootjes, terug naar mijn hok. Dag.
Ja doei.![]()
Het wordt sowieso een PRquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 09:32 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Tot 4km op 10km snelheid, de volgende 3km versnellen en dan die laatste km all-out en als een idioot finishen. Gegarandeerd een PREerst kms zal wel veel slalommen worden, aangezien ik in het 3e startvak sta ofzo...
Ik weet niet meer welke tijd ik had opgegeven, zou ik na moeten kijkenquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 10:42 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Gewoon weggaan op de tijd die je had opgeveven? Volgens mij is dat een realistisch streven!
En ja het wordt vroeg.. mijn eerste wedstrijdje met een kater denk ik
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
32 minutenquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:02 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Het wordt sowieso een PREerst kms zal wel veel slalommen worden, aangezien ik in het 3e startvak sta ofzo...
[..]
Ik weet niet meer welke tijd ik had opgegeven, zou ik na moeten kijken![]()
Ik had 34 opgegeven geloof ik, wat heel realistisch was in een universum waar het niet 7 dagen na de marathon was
Ai, de filosofie van Mr.B brengt me op sub 31... die pressure....quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
32 minuten![]()
Ik had 34 opgegeven geloof ik, wat heel realistisch was in een universum waar het niet 7 dagen na de marathon was
Als je het allemaal niet aankan mag je altijd nog gezellig aansluiten bij het 56-60 minuten clubje!quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:13 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ai, de filosofie van Mr.B brengt me op sub 31... die pressure....
Ik besef net dat ik dan wel een startvak naar achter moet, maar dat vinden ze vast geen probleem.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Een vraagje. Morgen heb ik mijn 2e 10 km wedstrijd, de Zuidlaardermarkt loop. Super veel zin in en hoop mezelf dit keer niet in het begin op te blazen zoals in Winschoten en hoop het te lopen onder de 45 minuten. Als dat doel lukt dan wil ik verder gaan trainen voor wat langere afstanden.
Maar nu zag ik op de Facebook pagina dit over het startnummer bevestigen. Die dien je een soort van dubbel te vouwen ofzo? Waarvoor is dat precies?![]()
![]()
Dat is zodat de sensoren je chip af kunnen lezen, voor de digitale tijdmeting.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:50 schreef KolonelBroodje het volgende:
Een vraagje. Morgen heb ik mijn 2e 10 km wedstrijd, de Zuidlaardermarkt loop. Super veel zin in en hoop mezelf dit keer niet in het begin op te blazen zoals in Winschoten en hoop het te lopen onder de 45 minuten. Als dat doel lukt dan wil ik verder gaan trainen voor wat langere afstanden.
Maar nu zag ik op de Facebook pagina dit over het startnummer bevestigen. Die dien je een soort van dubbel te vouwen ofzo? Waarvoor is dat precies?
[ afbeelding ]![]()
Zit de chip dan in het startnummer? Ik ken tot nu toe alleen die chips die je aan je schoen moet bevestigen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:54 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Dat is zodat de sensoren je chip af kunnen lezen, voor de digitale tijdmeting.![]()
Meestal met dat soort chips zit er een plastic stripje op de rand van het startnummer, dat die rand al automatisch omgevouwen houdt. Dan hoef je er verder niets aan te doen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:50 schreef KolonelBroodje het volgende:
Maar nu zag ik op de Facebook pagina dit over het startnummer bevestigen. Die dien je een soort van dubbel te vouwen ofzo? Waarvoor is dat precies?
[ afbeelding ]
Wijst zich vanzelf.
En ja, de chip zit vastgeplakt aan de bovenrand van het nummer.![]()
Oké thanks!! Was even benieuwdquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 16:02 schreef pijll het volgende:
[..]
Meestal met dat soort chips zit er een plastic stripje op de rand van het startnummer, dat die rand al automatisch omgevouwen houdt. Dan hoef je er verder niets aan te doen.
Wijst zich vanzelf.
En ja, de chip zit vastgeplakt aan de bovenrand van het nummer.![]()
![]()
Zoals pijll aangafquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:57 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Zit de chip dan in het startnummer? Ik ken tot nu toe alleen die chips die je aan je schoen moet bevestigen.Tijdens de singelloop werkte dat systeem prima volgens mij. Succes met je wedstrijd morgen!
![]()
Die verdachte zit zeker niet gehurkt in de bosjes...quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 16:55 schreef DeeBee het volgende:
Inb4 Het Plaatje voor een signalement van de verdachte.
Wedstrijden zijn sowieso gewoon niet leuk. Face it.
Afzien, pijn, jaloers zijn op mensen die met een biertje/wijntje/frisje langs de kant staan.
Geen idee waarom ik nog meedoe aan die gekkigheid
Omdat je een medaille krijgt (die je zelf 300x had kunnen kopen van het inschrijfgeld)...quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 17:26 schreef Murmeli het volgende:
Afzien, pijn, jaloers zijn op mensen die met een biertje/wijntje/frisje langs de kant staan.
Geen idee waarom ik nog meedoe aan die gekkigheidMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ook geen reden dus.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 17:28 schreef Guard het volgende:
[..]
Omdat je een medaille krijgt (die je zelf 300x had kunnen kopen van het inschrijfgeld)...Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Nope, maar toch trappen we er iedere keer weer in...quote:
Buuurp!quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 17:47 schreef Quoi het volgende:
Ik hoop dat de 18 (erg smakelijke) sushirolls nog gaan zakken voor mijn training om 19:30 uur
Sushi
Je kunt het ook positief bekijken. Het er naar toe leven, de wedstrijdkriebels, het sfeertje eromheen, de trots (of de teleurstelling) na afloop. Toch?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 17:26 schreef Murmeli het volgende:
Zelf vind ik de mensen met hetzelfde doel als jou om je heen leuk. En de aanmoedigingen.![]()
![]()
Avocado en zalmquote:![]()
Afhankelijk van de rolletjes moet ik nog even beslissen wat te doen vanavond:
1. Als tempomaker (of breker) mee met de langzame groep (6:45 minkm): 11 km.
2. Meelopen met de snelle groep (6:10 minkm): 14 km.![]()
Je moet mij niet te serieus nemenquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:00 schreef BK. het volgende:
[..]
Je kunt het ook positief bekijken. Het er naar toe leven, de wedstrijdkriebels, het sfeertje eromheen, de trots (of de teleurstelling) na afloop. Toch?
Zelf vind ik de mensen met hetzelfde doel als jou om je heen leuk. En de aanmoedigingen.
@Quoi: als de sushi nog hoog zit zeg ik bij de langzame groep. Anders 6.10Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik heb nog een hoop te leren.quote:
Voor alle geďnteresseerden, er staat een kort interview met schrijver Ed Caesar op de website van NRC over zijn nieuwe boek en over het waarom van de marathon.
"Het heeft te maken met de diepzinnigheid van de ervaring. Anders leven we maar gewoon ons leven, nietwaar?"![]()
Als je zelf even ver voor loopt wel (rationeel gezien).quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 17:54 schreef Oceanonix het volgende:
Ik kan wel een setje medailles kopen... Maar heb je dan dezelfde euforie?
Maar zo zal het wel niet werken
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:15 schreef BK. het volgende:
[..]
Ik heb nog een hoop te leren.
Voor alle geďnteresseerden, er staat een kort interview met schrijver Ed Caesar op de website van NRC over zijn nieuwe boek en over het waarom van de marathon.
"Het heeft te maken met de diepzinnigheid van de ervaring. Anders leven we maar gewoon ons leven, nietwaar?"
Diepzinnigheid van de ervaring? Wat betekent dat?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:15 schreef BK. het volgende:
[..]
"Het heeft te maken met de diepzinnigheid van de ervaring. Anders leven we maar gewoon ons leven, nietwaar?"
Je moet soms wel diep gaan ja, dat wel...
Maar voor mij is het absoluut geen spirituele ervaring of zo.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Dan ben ik knettergek want dat afzien vind ik juist best wel leuk.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 17:26 schreef Murmeli het volgende:
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Sowieso (kut hoe moet die zonnebrilsmiley?)quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:25 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dan ben ik knettergek want dat afzien vind ik juist best wel leuk.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Even terug gelezen.....nu rijst de vraag: als je een appeltje begraaf, leidt dat op een gegeven moment juist niet tot meer appeltjes die je moet schillen?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Voel je je dan niet lekker Zen als je aan het lopen bent?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:19 schreef Guard het volgende:
[..]
Diepzinnigheid van de ervaring? Wat betekent dat?
Je moet soms wel diep gaan ja, dat wel...
Maar voor mij is het absoluut geen spirituele ervaring of zo.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik vind er wel wat spiritueels zitten aan een marathon hoor.. Ik ga dan tijdens het rennen nadenken over; als ik dit kan, dan moeten de andere struikelblokken in mijn leven toch ook makkelijk te overkomen zijn.. en over hoe ik allemaal mijn leven ga verbeteren en zo. En het volgende moment denk ik weer, wat een genot dat mijn lichaam me dit allemaal laat doen en dat ik hier kan rennen en genieten. Ik weet niet of dat onder spiritueel valt maar ik heb wel 'diepere' gedachten dan normaalquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 19:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Voel je je dan niet lekker Zen als je aan het lopen bent?
Ik heb heel andere gedachten: "Mooi, ik ben al op x% van de totaalafstand, nog maar y tot de helft/finish/whatever..."
![]()
Ik ga echt niet over de zin van het leven nadenken of zo tijdens een marathon. Eigenlijk denk ik nergens aan. Misschien zou je dat Zen kunnen noemen, ik noem het liever niets.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ja oke die gedachten hebben wel de overhand.. Maar af en toe tussendoorquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 19:35 schreef Guard het volgende:
Ik heb heel andere gedachten: "Mooi, ik ben al op x% van de totaalafstand, nog maar y tot de helft/finish/whatever..."
![]()
Ik ga echt niet over de zin van het leven nadenken of zo tijdens een marathon. Eigenlijk denk ik nergens aan. Misschien zou je dat Zen kunnen noemen, ik noem het liever niets.
Stond vd week nog een stukje over in de Volkskrant, Amerikaaanse wetenschappers hadden onderzocht waar mensen aan dachten tijdens het rennen..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
ik moet eerlijk zeggen dat ik vooral tijdens het holst van de nacht, alleen en in mijn eentje, in Naseby diepere gedachten en gesprekken had'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Tof stukquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:15 schreef BK. het volgende:
[..]
"Het heeft te maken met de diepzinnigheid van de ervaring. Anders leven we maar gewoon ons leven, nietwaar?"![]()
Ik heb zin om morgenochtend voor een kort loopje te gaan. Maar dat is zeker niet verstandig, hmm?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
wat is wel of niet verstandig......wie het weet mag het zeggen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 20:08 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tof stuk![]()
Ik heb zin om morgenochtend voor een kort loopje te gaan. Maar dat is zeker niet verstandig, hmm?
twee jaar geleden ging de winnaar van de Kepler ook nog even voor een 10km loopje "om de benen los te lopen"
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Je merkt het vanzelf wel.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 20:08 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tof stuk![]()
Ik heb zin om morgenochtend voor een kort loopje te gaan. Maar dat is zeker niet verstandig, hmm?
Ik ga morgen waarschijnlijk gewoon met de groep lopen. Ben benieuwd hoe het gaat nadat ik maandag al had gelopen. Wie weet was dat stom en heb ik mijn spieren nu verpest, maar eigenlijk denk ik dat het best kan.![]()
Ja er is ook zo'n blogster die ik volg en die liep de week na haar marathon bijna elke dag, en het weekend erna ging ze een duurloop van 47 km doenquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 20:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
wat is wel of niet verstandig......wie het weet mag het zeggen.
twee jaar geleden ging de winnaar van de Kepler ook nog even voor een 10km loopje "om de benen los te lopen"![]()
Ik weet alleen niet of je zo kunt vertrouwen op 'hoe het voelt', want ik lees ook wel weer dat de voelbare spierschade snel herstelt maar dat er ook diepere spierschade is die nog wel weken aanhoudt, dus dat je nog wel vatbaar kunt zijn voor overbelastingsblessures in de tijd na de marathon. Ik heb natuurlijk donderdag al weer gelopen, misschien moet ik ook niets forceren. Als het droog is misschien maar een stukje racefietsen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ach, eigenlijk heb ik na de vorige M nauwelijks rust genomen. Toen wel een week niet gelopen, maar daarna weer gewoon hard getraind en een maand later liep ik die 3 wedstrijden in 4 dagen. Ik kan niet zeggen dat ik daar nou last van heb gehad.
Het is uiteraard wel heel persoonlijk. Ik herstel snel, maar ik loop natuurlijk niet zulke snelheden als jij.![]()
Ik kruip zondag lekker op de bank om de M te volgen in Amsterdam. Verder mag ik niet lopen van de fysio, in ieder geval niet tot dinsdag. Dan moet ik terugkomen en gaat ie kijken of m'n oefeningen helpen. We gaan het zien.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik denk niet tijdens het lopen. Soms probeer ik het, maar mijn hoofd gaat uit. Daarom vind ik het ook zo fijn om te lopen
Ik reken altijd tijdens het lopen. "2km, dat is 20% van 10km, tweetiende en éénvijfde"
Sterkte! Waar heb je precies last van?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 20:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik kruip zondag lekker op de bank om de M te volgen in Amsterdam. Verder mag ik niet lopen van de fysio, in ieder geval niet tot dinsdag. Dan moet ik terugkomen en gaat ie kijken of m'n oefeningen helpen. We gaan het zien.![]()
Dat probeer ik ook, maar het lukt me niet dus dan stop ik er weer mee.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 20:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik reken altijd tijdens het lopen. "2km, dat is 20% van 10km, tweetiende en éénvijfde"Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ja hahah vreselijk, ik heb precies hetzelfdequote:Op vrijdag 16 oktober 2015 20:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik reken altijd tijdens het lopen. "2km, dat is 20% van 10km, tweetiende en éénvijfde"![]()
![]()
Doe ik ook altijd. Och 60% gedaan, komt goed dusquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 20:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik reken altijd tijdens het lopen. "2km, dat is 20% van 10km, tweetiende en éénvijfde"
Op een loopband had k dat nog veel meer. Dan telde ik het percentage steeds op:+
Verder vandaag de Sony Smartwatch3 gekocht. Ding heeft GPS, kan onafhankelijk van de telefoon afstand enz doen met Runkeeper, verder verwacht ik dat ik door de bt-connectiviteit ook mijn hartslagmlband kan gebruiken. Zo hoef ik geen telefoon meer mee te dragen, dus vrije armen zonder banden. In sommige broeken kon ik ook de telefoon in een zakje doen, maar dat hoeft nu ook niet, en kan ik daar gewoon een pufje kwijt mocht ik een aanval krijgen.
Morgen komt ie binnen, maar ik zie online dat hardlopers er best positief over zijn.so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea![]()
Nooit van gehoord. Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 21:09 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Doe ik ook altijd. Och 60% gedaan, komt goed dus
Op een loopband had k dat nog veel meer. Dan telde ik het percentage steeds op:+
Verder vandaag de Sony Smartwatch3 gekocht. Ding heeft GPS, kan onafhankelijk van de telefoon afstand enz doen met Runkeeper, verder verwacht ik dat ik door de bt-connectiviteit ook mijn hartslagmlband kan gebruiken. Zo hoef ik geen telefoon meer mee te dragen, dus vrije armen zonder banden. In sommige broeken kon ik ook de telefoon in een zakje doen, maar dat hoeft nu ook niet, en kan ik daar gewoon een pufje kwijt mocht ik een aanval krijgen.
Morgen komt ie binnen, maar ik zie online dat hardlopers er best positief over zijn.
Kan je er de app van runkeeper opzetten dan? Of upload hij na het lopen zodra je op de wifi zit?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Runkeeper zelf zegt dat je thuis wel moet contexten, maar altijd beter dan die hele telefoonquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 21:13 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Nooit van gehoord. Ben benieuwd.
Kan je er de app van runkeeper opzetten dan? Of upload hij na het lopen zodra je op de wifi zit?quote:Sony SmartWatch 3 support: While Android Wear support has been around for a while, the brand new Sony SmartWatch 3 comes with it’s own built in GPS. This means that you can start Runkeeper on your watch and leave your phone behind! You’ll still be able to see your time and distance on the SmartWatch and when you get home, stopping and saving the trip will store it until you connect your phone and watch again. It’s that easy!so get yourself a car and drive it all alone
Lekker druilerig loopavondje![]()
Het werd de 'langzame' groep, die gewoon 6:10-6:20 liep. Incl in- en uitlopen (+2 km; die log ik nooit) 13 km op de teller. Weekend!
En de sushi zit er nog.![]()
Dat is een prestatie na 18 stuks sushi! Geen last van gehad verder? sushi ligt bij mij toch altijd vrij zwaar.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 21:20 schreef Quoi het volgende:
Lekker druilerig loopavondje![]()
Het werd de 'langzame' groep, die gewoon 6:10-6:20 liep. Incl in- en uitlopen (+2 km; die log ik nooit) 13 km op de teller. Weekend!
En de sushi zit er nog.![]()
Van m'n lies. En dus heb ik oefeningen gekregen, om die sterker te maken. Hopelijk slaat dat lekker snel aan!quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 20:58 schreef BK. het volgende:
[..]
Sterkte! Waar heb je precies last van?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 21:05 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja hahah vreselijk, ik heb precies hetzelfdeWat grappig dat er zoveel meer mensen rekenenquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 21:09 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Doe ik ook altijd. Och 60% gedaan, komt goed dus
Op een loopband had k dat nog veel meer. Dan telde ik het percentage steeds op:+en ik ben er ook nog eens heel slecht in, soms kost het me bijna een km om het uit te rekenen
![]()
Wat ik trouwens ook doe is hectometerpaaltjes tellen. En van die witte reflectiepaaltjes. Die staan trouwens 50m uit elkaar, dus die zijn dan weer de helft van de hectometerpaaltjes
Wat ik wel doe als het langere afstanden zijn: de resterende afstand visualiseren als mijn gebruikelijke trainingsrondjes. 'Nog 6 km, oh dat is het bruggenrondje, dat kan ik wel.'![]()
Kay, tnx! En wat Is dan het voordeel tov een gewoon hardloophorloge?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 21:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Runkeeper zelf zegt dat je thuis wel moet contexten, maar altijd beter dan die hele telefoon
[..]
@Quoi: mooi dat ze er nog zitten, je rolletjes
Als ik de man met de hamer zie op een lange ldl kan ik alleen nog maar aan eten en drinken denkenvooral aquaris, bananen en kwark
![]()
Het voordeel is dat ik gewoon Runkeeper kan blijven gebruiken wat ik al doe, en verder alle info van de telefoon ook krijg als ik de telefoon bij me heb. Met Garmin, fitbit, TomTom, zit je toch ook nog met de software die zij maken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 21:58 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Kay, tnx! En wat Is dan het voordeel tov een gewoon hardloophorloge?
@Quoi: mooi dat ze er nog zitten, je rolletjes
Je kunt hier muziek op zetten en streamen naar draadloze oortjes bv.
Daarnaast gewoon zin om een beetje te klooien met het smart gedeelte. Er zit NFC op, dus bv betalen op afstand zou moeten kunnen. Verder is dit ding gewoon niet veel duurder dan de echte sport horloges met ¤170.
[ Bericht 7% gewijzigd door Glijdt_licht op 16-10-2015 22:39:18 ]so get yourself a car and drive it all alone
Dit doe ik ook ja.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 21:41 schreef wyccie het volgende:
Wat ik wel doe als het langere afstanden zijn: de resterende afstand visualiseren als mijn gebruikelijke trainingsrondjes. 'Nog 6 km, oh dat is het bruggenrondje, dat kan ik wel.'
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Ik doe dat ook
Maar het lopen in een groepje geeft toch weinig ruimte tot nadenken. Het is babbelen of een stilte - zonder gedenk
Zonder die loopgroep was ik overigens no way naar buiten gegaan vanavond.![]()
De man met de hamer op je training tegenkomen?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:09 schreef Stefanovic83 het volgende:
Als ik de man met de hamer zie op een lange ldl kan ik alleen nog maar aan eten en drinken denkenvooral aquaris, bananen en kwark
Dat lijkt me toch niet helemaal helemaal niet de bedoeling van een training...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nee maar in wedstrijden mag het wel toch soms?
Die loop ik niet dus als het in een training een keer gebeurt.. Soit![]()
Ah op die manier. Dat wist ik niet, dat je geen wedstrijden loopt.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:38 schreef Stefanovic83 het volgende:
Nee maar in wedstrijden mag het wel toch soms?
Die loop ik niet dus als het in een training een keer gebeurt.. SoitMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
De man met de hamer kun je altijd tegen komen. Zeker als je probeert je grenzen te verleggen kun je eroverheen gaan..
Met astma kun je altijd een aanval krijgen waarna je daarna 'dood' bent.
Tsja het hoort er imo gewoon bij.so get yourself a car and drive it all alone
Kee, dat kan ik volgen, je gebruikt ook de overige smart functies dus. Lijkt me leuk om zo'n ding eens te vergelijken met mijn garmin. (kan ik gewoon op n vergelijkingssite doen natuurlijk).quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:16 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Het voordeel is dat ik gewoon Runkeeper kan blijven gebruiken wat ik al doe, en verder alle info van de telefoon ook krijg als ik de telefoon bij me heb. Met Garmin, fitbit, TomTom, zit je toch ook nog met de software die zij maken.
Je kunt hier muziek op zetten en streamen naar draadloze oortjes bv.
Daarnaast gewoon zin om een beetje te klooien met het smart gedeelte. Er zit NFC op, dus bv betalen op afstand zou moeten kunnen. Verder is dit ding gewoon niet veel duurder dan de echte sport horloges met ¤170.
Leuk, ik wens je vast heel veel speelplezier! Ik zie je verslagjes wel komen
Als je geen eten meeneemt..? Of Is dat wat anders? Ik heb wel eens na 3 km al zo enorm lopen trillen van de honger dat ik met moeite thuis kwam.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:33 schreef Guard het volgende:
[..]
De man met de hamer op je training tegenkomen?
Dat lijkt me toch niet helemaal helemaal niet de bedoeling van een training...Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Natuurlijk kan het voorkomen, om wat voor reden dan ook, maar in mijn bescheiden mening is dat niet de bedoeling van een training.
Maar goed er zijn mensen die daar anders over denken, ik weet niet meer welke voetbaltrainer het was, maar die geloofde er heilig in dat een training zwaarder moest zijn dan een wedstrijd. Op die manier wist ie namelijk zeker dat ze de wedstrijd hoe dan ook conditioneel aankonden.
On a side note, Tilburg is in de running voor het EK veldlopen 2018, zou dan gehouden moeten worden bij de Beekse Bergen. Dat zou leuk zijn
Nee, Is sowieso niet de bedoeling. Soms gaat t gewoon mis. Maar we hebben dezelfde mening, duidelijkquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:30 schreef Guard het volgende:
Natuurlijk kan het voorkomen, om wat voor reden dan ook, maar in mijn bescheiden mening is dat niet de bedoeling van een training.
Maar goed er zijn mensen die daar anders over denken, ik weet niet meer welke voetbaltrainer het was, maar die geloofde er heilig in dat een training zwaarder moest zijn dan een wedstrijd. Op die manier wist ie namelijk zeker dat ze de wedstrijd hoe dan ook conditioneel aankonden.
On a side note, Tilburg is in de running voor het EK veldlopen 2018, zou dan gehouden moeten worden bij de Beekse Bergen. Dat zou leuk zijn
Damn. Mijn benen voelen als ik een halve heb gelopen. Kom gewoon niet meer van de bank: stijf! Lekker dan.![]()
Vanavond mijn laatste training uit mijn schema. 56 trainingen voor een totaal van 796,75 km en nu zondag het echte werk in Amsterdam! Snel naar bed toe dus.
Life is what you make it.![]()
no worries, kon je ook niet wetenquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:10 schreef Guard het volgende:
[..]
Ah op die manier. Dat wist ik niet, dat je geen wedstrijden loopt.![]()
Heb iets teveel andere prioriteiten om goed tijd te kunnen vrijmaken voor wedstrijdjes, vandaar. Postdoc studie en fulltime werken kost al tijd genoeg..![]()
![]()
Heel herkenbaar!quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 21:41 schreef wyccie het volgende:
Wat ik wel doe als het langere afstanden zijn: de resterende afstand visualiseren als mijn gebruikelijke trainingsrondjes. 'Nog 6 km, oh dat is het bruggenrondje, dat kan ik wel.''Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik denk dat iedereen ook wat andere verstaat onder 'de man met de hamer tegenkomen'? Ik heb wel eens een hongerklop gehad tijdens een training, maar verder nooit dat het ineens niet meer gaat. Als het slecht gaat tijdens een training merk ik dat meestal vrij gauw en pas ik het tempo eerder aan.. Tijdens een wedstrijd kan het zijn dat je dat niet voelt/of gewoon negeert door adrenaline etc en dan kan je soms wel ineens zo'n klap krijgen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb in mijn eerste HM in de laatste drie km een klapje van de hamer gehad, toen ging mijn tempo ineens een minuut per km omlaag. Maar echt "hitting the wall" heb ik volgens mij nog niet meegemaakt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik bedoel vooral honger en/of gewoon nul energie in je benen hebben. Lopen op wilskracht ipv spierkracht. Maar geen zwalken ofzo![]()
Wat ik zelf nooit durf uit te proberen, maar wat ik me wel aanvraag: registreert die chip ook als je bij de start een dun jack over je shirt met je startnummer heb hebt?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:54 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Dat is zodat de sensoren je chip af kunnen lezen, voor de digitale tijdmeting.Life is what you make it.![]()
Afgelopen jaar werd het ons bij een evenement afgeraden kleding over het startnummer (en dus chip) te dragen. Maar als jij een jasje draagt kan je dat bij het passeren van de tijdregistratie even open houden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 08:36 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Wat ik zelf nooit durf uit te proberen, maar wat ik me wel aanvraag: registreert die chip ook als je bij de start een dun jack over je shirt met je startnummer heb hebt?![]()
![]()
TuurlijkAl stop je je startnummer in je onderbroek!
Soms wil de organisatie ook je startnummer even zien, voor eigen registratie. Maar voor de chip is dat niet nodig.![]()
Maar d'r staat altijd op dat t niet magquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 09:04 schreef Quoi het volgende:
TuurlijkAl stop je je startnummer in je onderbroek!
Gij zult niet uw startnummer in uw onderbroek dragenquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 09:05 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar d'r staat altijd op dat t niet magF means you're fucked![]()
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 20:22 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja er is ook zo'n blogster die ik volg en die liep de week na haar marathon bijna elke dag, en het weekend erna ging ze een duurloop van 47 km doen![]()
Ik weet alleen niet of je zo kunt vertrouwen op 'hoe het voelt', want ik lees ook wel weer dat de voelbare spierschade snel herstelt maar dat er ook diepere spierschade is die nog wel weken aanhoudt, dus dat je nog wel vatbaar kunt zijn voor overbelastingsblessures in de tijd na de marathon. Ik heb natuurlijk donderdag al weer gelopen, misschien moet ik ook niets forceren. Als het droog is misschien maar een stukje racefietsen.Combinatie van beide posts zorgt er dus voor dat ik nog niks heb gelopen de afgelopen twee weken. Vorig jaar deed ik dat wel en kreeg ik last. Overbelasting werd toen een kleine twee maanden later zichtbaar. Dacht dat het allemaal wel ging, maar spieren hebben een klap gekregen, moeten goed herstellen. Daarom loop ik gewoon twee weken helemaal niet. Maandag ga ik weer rustig op de baan trainen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 20:26 schreef wyccie het volgende:
Ach, eigenlijk heb ik na de vorige M nauwelijks rust genomen. Toen wel een week niet gelopen, maar daarna weer gewoon hard getraind en een maand later liep ik die 3 wedstrijden in 4 dagen. Ik kan niet zeggen dat ik daar nou last van heb gehad.
Het is uiteraard wel heel persoonlijk. Ik herstel snel, maar ik loop natuurlijk niet zulke snelheden als jij.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ja ook! En niet vouwen, niet bedekken en op je buik dragenquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 09:12 schreef YUR het volgende:
[..]
Gij zult niet uw startnummer in uw onderbroek dragen[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Verstandigquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 09:17 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
[..]
Combinatie van beide posts zorgt er dus voor dat ik nog niks heb gelopen de afgelopen twee weken. Vorig jaar deed ik dat wel en kreeg ik last. Overbelasting werd toen een kleine twee maanden later zichtbaar. Dacht dat het allemaal wel ging, maar spieren hebben een klap gekregen, moeten goed herstellen. Daarom loop ik gewoon twee weken helemaal niet. Maandag ga ik weer rustig op de baan trainen.Ik merk dat het mij vooral heel veel rust geeft dat ik nog geen enkele wedstrijd gepland heb staan. Zo ga ik echt alleen lopen wanneer ik zin heb, en niet omdat ik denk dat het moet..
Tja het honger gedeelte vind ik ook altijd wel lastig te begrijpen, want je hebt energie genoeg om uren door te gaan zonder eten. Wat Murmeli aangeeft als honger na 3km is denk ik ook eerder een lage suikerspiegel, of niet gewend zijn aan het lopen op vetverbranding wellicht?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 08:22 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik bedoel vooral honger en/of gewoon nul energie in je benen hebben. Lopen op wilskracht ipv spierkracht. Maar geen zwalken ofzoIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Als ik naar mijn eigen loopjes uit het verleden kijk, denk ik dat dat et inderdaad is. Ik trainde altijd in te hoge zones waardoor ik ook tijdens een wedstrijd alleen maar op koolhydraten liep ipv op vet. Dat houd je maar een x-tijd vol en dan BAM!quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 09:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tja het honger gedeelte vind ik ook altijd wel lastig te begrijpen, want je hebt energie genoeg om uren door te gaan zonder eten. Wat Murmeli aangeeft als honger na 3km is denk ik ook eerder een lage suikerspiegel, of niet gewend zijn aan het lopen op vetverbranding wellicht?Life is what you make it.![]()
Speciaal voor La_Tramposa: http://www.torshavnmarathon.com/
Deze werd genoemd in een foldertje dat ik uit Essen heb meegenomen.
Verder weet ik geen details, maar op de website ziet het er niet verkeerd uit.![]()
Ik heb ook nog niks gepland, als staat de Montferlandrun in december wel in mijn agenda, maar ingeschreven heb ik nog niet. Dat is inderdaad een rustig idee.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 09:19 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
VerstandigIk merk dat het mij vooral heel veel rust geeft dat ik nog geen enkele wedstrijd gepland heb staan. Zo ga ik echt alleen lopen wanneer ik zin heb, en niet omdat ik denk dat het moet..
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Wow, cool!quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 09:28 schreef pijll het volgende:
Speciaal voor La_Tramposa: http://www.torshavnmarathon.com/
Deze werd genoemd in een foldertje dat ik uit Essen heb meegenomen.
Verder weet ik geen details, maar op de website ziet het er niet verkeerd uit.Ik denk wel met heuvels want het parcours-record staat op 3.16 bij de vrouwen.
Maar ik ga me er in verdiepen, bedankt!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik ben afgelopen zomer op vakantie geweest naar Noorwegen en heb daar (natuurlijkquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 09:31 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wow, cool!Ik denk wel met heuvels want het parcours-record staat op 3.16 bij de vrouwen.
Maar ik ga me er in verdiepen, bedankt!) geprobeerd hard te lopen. Dat ging steeds wel, maar je kwam al heel snel in heuvelop lopen terecht. Of je kon langs de kustlijn van een meer beneden blijven lopen. Dit was wel in verschillende fjordengebieden, dus misschien dat dit meer in het binnenland anders is. Alhoewel, in Noorwegen barst het van de meren enzo...
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
Forum Opties Forumhop: Hop naar: