Ik verwacht sowieso nooit iets van mensen. Verwacht alleen wel dat ze voor zichzelf haar zaken op orde gaat maken en niet teveel onnodig geld meer uitgeeft.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:59 schreef BasEnAad het volgende:
Je moet er vooral niks voor terugverwachten, anders gaat het heel hard tegenvallen.
Mee eens. Ze is ook bezig met bewindvoering en dat is al een aardige stap voor haar (we hebben een pittig verleden maar daar hoeft verder niet opin te worden gegaan) en dat ze me om hulp vraagt is al heel wat. Die bewindvoering is ook wel een beetje een voorwaarde. Het probleem moet worden aangepakt en daar is ze het mee eens gelukkig, ze wil zelf ook van A naar B komen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:02 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou familie altijd wel helpen, zeker in eerste instantie, maar er moet wel verbetering in de situatie zitten en men moet geholpen WILLEN worden. Als dat laatste er niet is en het blijft aanmodderen dan is het op een gegeven moment einde verhaal.
Er is zoiets als eigen verantwoordelijkheid. En dat is in eerste instantie de verantwoordelijkheid van fouten erkennen, maar dat moet na verloop van tijd omslaan in de verantwoordelijkheid nemen om van die fouten te leren en ermee om te leren gaan.
Nee en ja. Financieel ga ik haar niet verzorgen, alleen helpen. Niets mis mee ook, we zijn nooit verzorgd en die kuttekop heeft altijd alles in d'r eentje willen doen. Opdat ze ook een keer mag meemaken hoe het is als er iemand voor je klaar staat.quote:
Nou mooi toch.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:07 schreef Myrr het volgende:
[..]
Mee eens. Ze is ook bezig met bewindvoering en dat is al een aardige stap voor haar (we hebben een pittig verleden maar daar hoeft verder niet opin te worden gegaan) en dat ze me om hulp vraagt is al heel wat. Die bewindvoering is ook wel een beetje een voorwaarde. Het probleem moet worden aangepakt en daar is ze het mee eens gelukkig, ze wil zelf ook van A naar B komen.
[..]
Nee en ja. Financieel ga ik haar niet verzorgen, alleen helpen. Niets mis mee ook, we zijn nooit verzorgd en die kuttekop heeft altijd alles in d'r eentje willen doen. Opdat ze ook een keer mag meemaken hoe het is als er iemand voor je klaar staat.
Ik zou iemand die me na staat, dus een goede vriend of familielid zeker overwegen in huis te nemen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:55 schreef Myrr het volgende:
Hoe denken jullie er over? Zouden jullie zo makkelijk iemand in huis nemen en hoe lang zou dit dan mogen duren? Een paar dagen, weken, of zo lang als nodig is? Zou je huur verwachten, ook als jij dit zelf redelijk kan betalen en die persoon niet? En hoe makkelijk/moeilijk zou het zijn om diegene er weer uit te zetten als het je toch niet zint of diegene naar jouw idee niet voldoende bijdraagt (in bijvoorbeeld het huishouden)?
Check.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:19 schreef Norma_Jeane het volgende:
En vooral ook checken of er geen belastingschuld is. De belastingdienst kan grondbeslag leggen. Dus ook op jouw spullen.
Oh dat gaat ze ook zeer zeker wel doen hoor, het is voor mij alleen geen voorwaarde dat ze huur betaalt. Boodschappen is wel vanzelfsprekend.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:23 schreef Postbus100 het volgende:
Ik zou denk ik wel huur vragen, al is het maar een symbolische 200 euro voor het dekken van g/w/l en boodschappen (mits ze mee-eet). Op die manier leert ze dat alles geld kost en ze heeft ook een gevoel van eigenwaarde dat ze ergens voor betaalt (sterk uitgedrukt).
Leven gaat niet over rozen. Heb wel iemand die me helpt in het huishouden nu en straks na de bevalling.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:26 schreef Burdie het volgende:
En dan ook nog bevallen over 3 maanden. Jij liever dan ik...
Dus je verwacht nogal wat van haar...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:27 schreef Myrr het volgende:
[..]
Leven gaat niet over rozen. Heb wel iemand die me helpt in het huishouden nu en straks na de bevalling.
Terwijl ze in de tuin staat te blowen, een hele nacht niet thuis komt en het geld om even luiers te halen uitgeeft aan haar dealerquote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:27 schreef Myrr het volgende:
[..]
Leven gaat niet over rozen. Heb wel iemand die me helpt in het huishouden nu en straks na de bevalling.
De situaties die jij beschrijft zijn bij lange na niet hoe het hier is. Natuurlijk gaat ze niet lopen blowen boven mijn kindquote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:32 schreef Gia het volgende:
Okay, dus een kind op komst! De eerste?
Ik zou een druggebruiker niet in huis willen als er kinderen zijn. Echt niet!
Je laat haar gewoon blowen op jullie terrein?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:34 schreef Myrr het volgende:
[..]
De situaties die jij beschrijft zijn bij lange na niet hoe het hier is. Natuurlijk gaat ze niet lopen blowen boven mijn kindblowen mag ze achter op het dakterras doen, niet in huis. Van coke is geen sprake, kinderen ook niet. Het is gewoon ongelukkig gelopen allemaal, en het gaat ook niet om een gigantische schuld van 10.000en euro's.
Geld dat ze heeft geleend heeft ze ook altijd netjes terug betaald. De situaties die jij beschrijft zou ik ook niet in huis halen.
Nee, daar ben ik niet oké mee.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:34 schreef DonJames het volgende:
Vraagje: ben jij er OK mee wanneer je zus tegen je zegt "sorry, ik eet de hele week al AH Excellent-maaltijden en heb voor een week wiet gehaald dus heb geen geld meer om jou te betalen"?
Uit de OP maak ik namelijk op dat er geen harde afspraken komen. Je verwacht niets (zeg je), ze moet maar kijken of ze kan betalen, eigenwaarde, blah blah. Denk je dat dat gaat werken, gezien haar verleden? Als ze geen harde afspraken met jou heeft, kan ze toch gewoon haar geld aan wiet uitgeven? Kan jij ook niet boos worden, er is immers geen afspraak geschonden. Ik zou juist keiharde afspraken maken. Geen wiet, geen magnetronmaaltijden, veel werken, afbetalingen plannen en de boel weer op orde krijgen.
Absoluut niet, dat heb ik haar zodra ik zwanger was al mede gedeeld.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:36 schreef Lienekien het volgende:
Ze mag wel stoned op je kind passen?
Nee, ik heb liever dat ze in de shop gaat zitten waar ze geld uit moet geven aan blikjes drinken.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:36 schreef agter het volgende:
[..]
Je laat haar gewoon blowen op jullie terrein?
Maar ze mag wel blowen op je dakterras?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:38 schreef Myrr het volgende:
[..]
Absoluut niet, dat heb ik haar zodra ik zwanger was al mede gedeeld.
Prima. Spreek dan af wat je wél wil. Niet van dat halfzachte.quote:
"Matigen", zeg je. Als ze nu 30 jointjes per maand rookt, en zometeen 29 is ze aan het matigen.quote:In de OP staat dat dat blowen gematigd moet worden, net als andere dingen. Daarmee bedoel ik dan uiteraard het eten en bijvoorbeeld shoppen. Ze komt hier niet om te profiteren.
Duidelijke afspraken. En dan? Controleren? En als ze zich er niet aan houdt? Wat een ellende.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:41 schreef DonJames het volgende:
[..]
Prima. Spreek dan af wat je wél wil. Niet van dat halfzachte.
[..]
"Matigen", zeg je. Als ze nu 30 jointjes per maand rookt, en zometeen 29 is ze aan het matigen.
Maak. Duidelijke. Afspraken..
Zeker, waarom niet? Wil je haar helpen, of wil je haar enabler zijn?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Duidelijke afspraken. En dan? Controleren? En als ze zich er niet aan houdt? Wat een ellende.
Ik ben TS niet, hè.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:47 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zeker, waarom niet? Wil je haar helpen, of wil je haar enabler zijn?
Ik snap jou niet, je wil geen harde afspraken maken maar gaat wel boos op je zus worden zodra die de niet-gemaakte afspraken heeft geschonden?
Dank je wel.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:39 schreef Gia het volgende:
Pas toch op. Ik zou echt wel enkele afspraken maken, zoals kostgeld, je kunt haar als kostganger in huis nemen. Zijn vast wel ergens standaard contracten over te vinden.
Let ook op dat jouw huur- en zorgtoeslag niet gekort worden. Kan ook gevolgen hebben voor de belastingaangifte. Komt toch een inkomen bij.
Zoek goed uit hoe en wat.
Veel geluk met de geboorte en wijsheid en sterkte met je zus.
Ja hey dit wordt ook maar net even op mijn bord gegooid en ik kan nogal impulsief handelen, ben blij dat ik dit topic heb geopend en nu dus wel bezig met voorwaarden op een rij stellen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:47 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zeker, waarom niet? Wil je haar helpen, of wil je haar enabler zijn?
Ik snap jou niet, je wil geen harde afspraken maken maar gaat wel boos op je zus worden zodra die de niet-gemaakte afspraken heeft geschonden?
Je begrijpt kennelijk niet wat ik bedoel.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:49 schreef DonJames het volgende:
[..]
Prima, maar de vraag blijft staan.
Hoe kan je dat nou zeggen? Het is per definitie tokkie als je iemand laat blowen in je huis terwijl je een klein kindje hebt, in mijn ogen dan. Groeit lekker in ideale omstandigheden op. Hoe oud zijn jullie?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:49 schreef Myrr het volgende:
- Blowen bij mijn kind is uit den boze. Mocht het nodig zijn dan verwijder ik haar ook weer uit huis want mijn kind hoe dan ook prioriteit en ik hoef geen wietlucht om mijn kind heen. Dat daar zo stellig over wordt gepost vind ik nogal belachelijk, ik ben geen tokkie
Dat kan, alleen heeft TS dus al gezegd dat ze haar zus wél in huis neemt.. Verder zie ik niet in waarom je geen strenge opvoeder kan zijn. Afgaande op het puberale gedrag van zuslief is dat nou precies wat ze nodig heeft.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je begrijpt kennelijk niet wat ik bedoel.
Je hebt toch geen poot om op te staan als iemand zich niet aan afspraken houdt. Ik zou wel willen helpen, maar ik wil noch een enabler noch een strenge opvoeder zijn. Dus helpen: ja, in huis nemen: nooit.
Ja, hoe dan? Haar telefoon afpakken? Zakgeld inhouden? Naar haar kamer sturen?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:53 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat kan, alleen heeft TS dus al gezegd dat ze haar zus wél in huis neemt.. Verder zie ik niet in waarom je geen strenge opvoeder kan zijn. Afgaande op het puberale gedrag van zuslief is dat nou precies wat ze nodig heeft.
Mjah en justitie zou wetten af moeten schaffen die toch niet gehandhaafd worden. Beetje makkelijkquote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:55 schreef Lienekien het volgende:
Ja, hoe dan? Haar telefoon afpakken? Zakgeld inhouden? Naar haar kamer sturen?
Dreigen met haar shit de straat op te zetten, bijvoorbeeld. Als je een klein beetje je best doet is daar prima een sanctie op te verzinnen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, hoe dan? Haar telefoon afpakken? Zakgeld inhouden? Naar haar kamer sturen?
Nee, geen afspraken maken en nergens consequenties aan verbinden, dát gaat goed werkenquote:Kom op zeg. Dat gaat toch niet werken.
Eens, maar er valt daar niet zo veel aan te veranderen wel?quote:Bovendien heeft TS straks haar handen al vol aan haar echte kind.
Het kind is nog niet geboren en waar lees je dat er in mijn huis geblowd wordt? Een normale sigaret hoeft iemand al niet te proberen, hou graag mijn muren wit en mijn lichaam gezond, daar is buiten voor.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:53 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Hoe kan je dat nou zeggen? Het is per definitie tokkie als je iemand laat blowen in je huis terwijl je een klein kindje hebt, in mijn ogen dan. Groeit lekker in ideale omstandigheden op. Hoe oud zijn jullie?
Helaas is dat inderdaad even nodig. Ze doet aankopen die ze eigenlijk niet kan betalen en ik hoop dat ik dat er een beetje uit kan krijgen. Nou heeft dit topic mij wel het e.e.a. duidelijk gemaakt gelukkig, waarvoor dank.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:53 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat kan, alleen heeft TS dus al gezegd dat ze haar zus wél in huis neemt.. Verder zie ik niet in waarom je geen strenge opvoeder kan zijn. Afgaande op het puberale gedrag van zuslief is dat nou precies wat ze nodig heeft.
Het is nog veel makkelijker om gewoon in te zien dat je zo'n situatie niet wilt.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:57 schreef nietzman het volgende:
[..]
Mjah en justitie zou wetten af moeten schaffen die toch niet gehandhaafd worden. Beetje makkelijk
Jawel, niet aan beginnen. Zus niet in huis nemen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dreigen met haar shit de straat op te zetten, bijvoorbeeld. Als je een klein beetje je best doet is daar prima een sanctie op te verzinnen.
[..]
Nee, geen afspraken maken en nergens consequenties aan verbinden, dát gaat goed werken
[..]
Eens, maar er valt daar niet zo veel aan te veranderen wel?
OK, bedankt voor je mening. Alleen gaat dat dus niet op voor TS, dus hou er verder maar over op.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jawel, niet aan beginnen. Zus niet in huis nemen.
Makkelijk praten wel.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jawel, niet aan beginnen. Zus niet in huis nemen.
Het is toch nog geen voldongen feit, of heb ik dat gemist. En TS heeft al gezegd dat ze over een heleboel nog niet heeft nagedacht.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:03 schreef DonJames het volgende:
[..]
OK, bedankt voor je mening. Alleen gaat dat dus niet op voor TS, dus hou er verder maar over op.
Klopt, en dat zijn nu dingen waarvan ik weet dat ze nog geregeld moeten worden en waar we dus achteraan moeten. Dat ik mijn zus niet op straat laat staan, is wel degelijk een feit. Ze kan in ieder geval tot de kleine er is hier wonen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is toch nog geen voldongen feit, of heb ik dat gemist. En TS heeft al gezegd dat ze over een heleboel nog niet heeft nagedacht.
Belachelijk om dat Nederlands te noemen. Ze heeft een vriend, zei je? Als iemand haar eigen leven zo loopt te vergooien dan is het prima dat ze het zelf ook oplost, in plaats van dat andere mensen het voor haar moeten uitzoeken.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:03 schreef Myrr het volgende:
[..]
Makkelijk praten wel.
Echt iets Nederlands om mensen gewoon te laten stikken omdat het jou misschien niet uitkomt. Harde tante ben je. Prima, zelf weten natuurlijk, maar ik laat de enige die er altijd voor mij is geweest niet even stikken omdat er een kans bestaat dat het niet goed loopt. Als het niet goed gaat lopen, dan is het allemaal zo omkeerbaar, maar de rug toedraaien en het niet eens proberen… Nee.Ook al zou ik dat kunnen, zo zou ik in de verste verte niet willen zijn.
Jij overziet de consequenties duidelijk niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:03 schreef Myrr het volgende:
[..]
Makkelijk praten wel.
Echt iets Nederlands om mensen gewoon te laten stikken omdat het jou misschien niet uitkomt. Harde tante ben je. Prima, zelf weten natuurlijk, maar ik laat de enige die er altijd voor mij is geweest niet even stikken omdat er een kans bestaat dat het niet goed loopt. Als het niet goed gaat lopen, dan is het allemaal zo omkeerbaar, maar de rug toedraaien en het niet eens proberen… Nee.Ook al zou ik dat kunnen, zo zou ik in de verste verte niet willen zijn.
Sluit me hierbij aan.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je begrijpt kennelijk niet wat ik bedoel.
Je hebt toch geen poot om op te staan als iemand zich niet aan afspraken houdt. Ik zou wel willen helpen, maar ik wil noch een enabler noch een strenge opvoeder zijn. Dus helpen: ja, in huis nemen: nooit.
En dat is nou precies wat men over jou gaat zeggen als het straks toch niet blijkt te werken en jij haar noodgedwongen uit jouw huis moet zetten. Dat je het wel eerst probeert en haar echt wil helpen, is iedereen dan allang weer vergeten! Jij zet je bloedeigen zus op straat! Dat is wat men ziet.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:03 schreef Myrr het volgende:
[..]
Makkelijk praten wel.
Echt iets Nederlands om mensen gewoon te laten stikken omdat het jou misschien niet uitkomt.
Ja, kut is dat altijd, maar het werkt wel, want je gaat dan nadenken over de lelijke feiten.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:22 schreef Myrr het volgende:
Fijn altijd, Fok. Voor een ieder die met zijn bakkes op de feiten gedrukt moet worden.
Mja, zijn een beetje een gebroken familie, althans, zij, mij en familie gaat prima maar zij is koppig en heeft zich gedistantieerd. Zijn weinig mensen die het überhaupt zouden weten, maar dat is ook niet belangrijk verder. Iedereen (voor zover er 'betrokkenen' zijn) zou wel begrijpen dat je op een gegeven moment voor je eigen gezin kiest als iemand er een puinhoop van maakt.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:19 schreef Gia het volgende:
[..]
En dat is nou precies wat men over jou gaat zeggen als het straks toch niet blijkt te werken en jij haar noodgedwongen uit jouw huis moet zetten. Dat je het wel eerst probeert en haar echt wil helpen, is iedereen dan allang weer vergeten! Jij zet je bloedeigen zus op straat! Dat is wat men ziet.
Nee, kut is het niet, ik doe het ook bij anderen en bedoel het 99/100 goed. Jammer alleen dat ze er ook 99/100 niets mee doen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:23 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Ja, kut is dat altijd, maar het werkt wel, want je gaat dan nadenken over de lelijke feiten.
Ik vind het wel kut omdat adviezen altijd simpeler klinken dan de werkelijkheid is zeg maar. Desalniettemin zijn ze vaak waar, hoewel je ook mensen hebt die in uitersten gaan redeneren.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:26 schreef Myrr het volgende:
[..]
Nee, kut is het niet, ik doe het ook bij anderen en bedoel het 99/100 goed. Jammer alleen dat ze er ook 99/100 niets mee doen.
Ennnnnnn door naar Funda.
Ja maar jouw eigen gezin is straks jouw man + baby, niet je zusquote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:24 schreef Myrr het volgende:
[..]
Mja, zijn een beetje een gebroken familie, althans, zij, mij en familie gaat prima maar zij is koppig en heeft zich gedistantieerd. Zijn weinig mensen die het überhaupt zouden weten, maar dat is ook niet belangrijk verder. Iedereen (voor zover er 'betrokkenen' zijn) zou wel begrijpen dat je op een gegeven moment voor je eigen gezin kiest als iemand er een puinhoop van maakt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |