Dus je verwacht nogal wat van haar...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:27 schreef Myrr het volgende:
[..]
Leven gaat niet over rozen. Heb wel iemand die me helpt in het huishouden nu en straks na de bevalling.
Terwijl ze in de tuin staat te blowen, een hele nacht niet thuis komt en het geld om even luiers te halen uitgeeft aan haar dealerquote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:27 schreef Myrr het volgende:
[..]
Leven gaat niet over rozen. Heb wel iemand die me helpt in het huishouden nu en straks na de bevalling.
De situaties die jij beschrijft zijn bij lange na niet hoe het hier is. Natuurlijk gaat ze niet lopen blowen boven mijn kindquote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:32 schreef Gia het volgende:
Okay, dus een kind op komst! De eerste?
Ik zou een druggebruiker niet in huis willen als er kinderen zijn. Echt niet!
Je laat haar gewoon blowen op jullie terrein?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:34 schreef Myrr het volgende:
[..]
De situaties die jij beschrijft zijn bij lange na niet hoe het hier is. Natuurlijk gaat ze niet lopen blowen boven mijn kindblowen mag ze achter op het dakterras doen, niet in huis. Van coke is geen sprake, kinderen ook niet. Het is gewoon ongelukkig gelopen allemaal, en het gaat ook niet om een gigantische schuld van 10.000en euro's.
Geld dat ze heeft geleend heeft ze ook altijd netjes terug betaald. De situaties die jij beschrijft zou ik ook niet in huis halen.
Nee, daar ben ik niet oké mee.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:34 schreef DonJames het volgende:
Vraagje: ben jij er OK mee wanneer je zus tegen je zegt "sorry, ik eet de hele week al AH Excellent-maaltijden en heb voor een week wiet gehaald dus heb geen geld meer om jou te betalen"?
Uit de OP maak ik namelijk op dat er geen harde afspraken komen. Je verwacht niets (zeg je), ze moet maar kijken of ze kan betalen, eigenwaarde, blah blah. Denk je dat dat gaat werken, gezien haar verleden? Als ze geen harde afspraken met jou heeft, kan ze toch gewoon haar geld aan wiet uitgeven? Kan jij ook niet boos worden, er is immers geen afspraak geschonden. Ik zou juist keiharde afspraken maken. Geen wiet, geen magnetronmaaltijden, veel werken, afbetalingen plannen en de boel weer op orde krijgen.
Absoluut niet, dat heb ik haar zodra ik zwanger was al mede gedeeld.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:36 schreef Lienekien het volgende:
Ze mag wel stoned op je kind passen?
Nee, ik heb liever dat ze in de shop gaat zitten waar ze geld uit moet geven aan blikjes drinken.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:36 schreef agter het volgende:
[..]
Je laat haar gewoon blowen op jullie terrein?
Maar ze mag wel blowen op je dakterras?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:38 schreef Myrr het volgende:
[..]
Absoluut niet, dat heb ik haar zodra ik zwanger was al mede gedeeld.
Prima. Spreek dan af wat je wél wil. Niet van dat halfzachte.quote:
"Matigen", zeg je. Als ze nu 30 jointjes per maand rookt, en zometeen 29 is ze aan het matigen.quote:In de OP staat dat dat blowen gematigd moet worden, net als andere dingen. Daarmee bedoel ik dan uiteraard het eten en bijvoorbeeld shoppen. Ze komt hier niet om te profiteren.
Duidelijke afspraken. En dan? Controleren? En als ze zich er niet aan houdt? Wat een ellende.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:41 schreef DonJames het volgende:
[..]
Prima. Spreek dan af wat je wél wil. Niet van dat halfzachte.
[..]
"Matigen", zeg je. Als ze nu 30 jointjes per maand rookt, en zometeen 29 is ze aan het matigen.
Maak. Duidelijke. Afspraken..
Zeker, waarom niet? Wil je haar helpen, of wil je haar enabler zijn?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Duidelijke afspraken. En dan? Controleren? En als ze zich er niet aan houdt? Wat een ellende.
Ik ben TS niet, hè.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:47 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zeker, waarom niet? Wil je haar helpen, of wil je haar enabler zijn?
Ik snap jou niet, je wil geen harde afspraken maken maar gaat wel boos op je zus worden zodra die de niet-gemaakte afspraken heeft geschonden?
Dank je wel.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:39 schreef Gia het volgende:
Pas toch op. Ik zou echt wel enkele afspraken maken, zoals kostgeld, je kunt haar als kostganger in huis nemen. Zijn vast wel ergens standaard contracten over te vinden.
Let ook op dat jouw huur- en zorgtoeslag niet gekort worden. Kan ook gevolgen hebben voor de belastingaangifte. Komt toch een inkomen bij.
Zoek goed uit hoe en wat.
Veel geluk met de geboorte en wijsheid en sterkte met je zus.
Ja hey dit wordt ook maar net even op mijn bord gegooid en ik kan nogal impulsief handelen, ben blij dat ik dit topic heb geopend en nu dus wel bezig met voorwaarden op een rij stellen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:47 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zeker, waarom niet? Wil je haar helpen, of wil je haar enabler zijn?
Ik snap jou niet, je wil geen harde afspraken maken maar gaat wel boos op je zus worden zodra die de niet-gemaakte afspraken heeft geschonden?
Je begrijpt kennelijk niet wat ik bedoel.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:49 schreef DonJames het volgende:
[..]
Prima, maar de vraag blijft staan.
Hoe kan je dat nou zeggen? Het is per definitie tokkie als je iemand laat blowen in je huis terwijl je een klein kindje hebt, in mijn ogen dan. Groeit lekker in ideale omstandigheden op. Hoe oud zijn jullie?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:49 schreef Myrr het volgende:
- Blowen bij mijn kind is uit den boze. Mocht het nodig zijn dan verwijder ik haar ook weer uit huis want mijn kind hoe dan ook prioriteit en ik hoef geen wietlucht om mijn kind heen. Dat daar zo stellig over wordt gepost vind ik nogal belachelijk, ik ben geen tokkie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |