abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:29:25 #26
3542 Gia
User under construction
pi_156828862
Ik hoop niet dat jullie kinderen hebben! Zo'n blowende tante in huis is namelijk een slecht voorbeeld.

Ik heb 2 zussen, die allebei graag geld aannemen voor hulp, maar het nooit terug betalen. De ene zus, pas gescheiden, probeert nog iets van haar leven te maken, maar met een vriend waar ik mijn bedenkingen bij heb.

Mijn andere zus heeft stapels schulden, een coke-snuivende vriend, bij 2 autustische kinderen. Post over betalingen, maakt ze niet eens open. Ze doet niet eens moeite om hulp te zoeken.

Nee, ik zou ze zeker geen van beiden in huis nemen.

TS, heel nobel van je, maar let op dat ze niet van je profiteert. Dergelijke mensen kunnen zo zielig op je gemoed in praten! 'Je laat je zus toch niet op straat staan!'
Nou, ik met mijn ervaring, echt wel!
pi_156828863
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:27 schreef Myrr het volgende:

[..]

Leven gaat niet over rozen. Heb wel iemand die me helpt in het huishouden nu en straks na de bevalling.
Dus je verwacht nogal wat van haar...
Make my day!
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:32:10 #28
3542 Gia
User under construction
pi_156828931
Okay, dus een kind op komst! De eerste?
Ik zou een druggebruiker niet in huis willen als er kinderen zijn. Echt niet!
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:33:33 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156828962
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:27 schreef Myrr het volgende:

[..]

Leven gaat niet over rozen. Heb wel iemand die me helpt in het huishouden nu en straks na de bevalling.
Terwijl ze in de tuin staat te blowen, een hele nacht niet thuis komt en het geld om even luiers te halen uitgeeft aan haar dealer O+.
KuikenGuppy
pi_156828982
Vraagje: ben jij er OK mee wanneer je zus tegen je zegt "sorry, ik eet de hele week al AH Excellent-maaltijden en heb voor een week wiet gehaald dus heb geen geld meer om jou te betalen"?

Uit de OP maak ik namelijk op dat er geen harde afspraken komen. Je verwacht niets (zeg je), ze moet maar kijken of ze kan betalen, eigenwaarde, blah blah. Denk je dat dat gaat werken, gezien haar verleden? Als ze geen harde afspraken met jou heeft, kan ze toch gewoon haar geld aan wiet uitgeven? Kan jij ook niet boos worden, er is immers geen afspraak geschonden. Ik zou juist keiharde afspraken maken. Geen wiet, geen magnetronmaaltijden, veel werken, afbetalingen plannen en de boel weer op orde krijgen.
pi_156828987
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:32 schreef Gia het volgende:
Okay, dus een kind op komst! De eerste?
Ik zou een druggebruiker niet in huis willen als er kinderen zijn. Echt niet!
De situaties die jij beschrijft zijn bij lange na niet hoe het hier is. Natuurlijk gaat ze niet lopen blowen boven mijn kind :') blowen mag ze achter op het dakterras doen, niet in huis. Van coke is geen sprake, kinderen ook niet. Het is gewoon ongelukkig gelopen allemaal, en het gaat ook niet om een gigantische schuld van 10.000en euro's.

Geld dat ze heeft geleend heeft ze ook altijd netjes terug betaald. De situaties die jij beschrijft zou ik ook niet in huis halen.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:36:04 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156829016
Ze mag wel stoned op je kind passen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_156829017
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:34 schreef Myrr het volgende:

[..]

De situaties die jij beschrijft zijn bij lange na niet hoe het hier is. Natuurlijk gaat ze niet lopen blowen boven mijn kind :') blowen mag ze achter op het dakterras doen, niet in huis. Van coke is geen sprake, kinderen ook niet. Het is gewoon ongelukkig gelopen allemaal, en het gaat ook niet om een gigantische schuld van 10.000en euro's.

Geld dat ze heeft geleend heeft ze ook altijd netjes terug betaald. De situaties die jij beschrijft zou ik ook niet in huis halen.
Je laat haar gewoon blowen op jullie terrein?
Make my day!
pi_156829053
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:34 schreef DonJames het volgende:
Vraagje: ben jij er OK mee wanneer je zus tegen je zegt "sorry, ik eet de hele week al AH Excellent-maaltijden en heb voor een week wiet gehaald dus heb geen geld meer om jou te betalen"?

Uit de OP maak ik namelijk op dat er geen harde afspraken komen. Je verwacht niets (zeg je), ze moet maar kijken of ze kan betalen, eigenwaarde, blah blah. Denk je dat dat gaat werken, gezien haar verleden? Als ze geen harde afspraken met jou heeft, kan ze toch gewoon haar geld aan wiet uitgeven? Kan jij ook niet boos worden, er is immers geen afspraak geschonden. Ik zou juist keiharde afspraken maken. Geen wiet, geen magnetronmaaltijden, veel werken, afbetalingen plannen en de boel weer op orde krijgen.
Nee, daar ben ik niet oké mee.

In de OP staat dat dat blowen gematigd moet worden, net als andere dingen. Daarmee bedoel ik dan uiteraard het eten en bijvoorbeeld shoppen. Ze komt hier niet om te profiteren. :')
pi_156829060
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:36 schreef Lienekien het volgende:
Ze mag wel stoned op je kind passen?
Absoluut niet, dat heb ik haar zodra ik zwanger was al mede gedeeld.
pi_156829079
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:36 schreef agter het volgende:

[..]

Je laat haar gewoon blowen op jullie terrein?
Nee, ik heb liever dat ze in de shop gaat zitten waar ze geld uit moet geven aan blikjes drinken. :')

Ze is geen klein kind meer, ik hoef haar geen dingen te verbieden. Ze mag van mij best een jointje roken in de tuin, het mogen er alleen geen drie zijn.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2015 13:39:54 ]
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:39:52 #37
3542 Gia
User under construction
pi_156829100
Pas toch op. Ik zou echt wel enkele afspraken maken, zoals kostgeld, je kunt haar als kostganger in huis nemen. Zijn vast wel ergens standaard contracten over te vinden.
Let ook op dat jouw huur- en zorgtoeslag niet gekort worden. Kan ook gevolgen hebben voor de belastingaangifte. Komt toch een inkomen bij.

Zoek goed uit hoe en wat.

Veel geluk met de geboorte en wijsheid en sterkte met je zus.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:41:29 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156829146
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:38 schreef Myrr het volgende:

[..]

Absoluut niet, dat heb ik haar zodra ik zwanger was al mede gedeeld.
Maar ze mag wel blowen op je dakterras?

Ik zie nogal wat nadelen. Als er nou geen baby op komst was, maar die is er straks wel en dat moet je ook nog eens je zus gaan controleren: waar geeft ze haar geld aan uit, blowt ze niet stiekem? En van die hulp in de huishouding zou ik me ook niet te veel voorstellen als ze fulltime werkt.
pi_156829159
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:37 schreef Myrr het volgende:

[..]

Nee, daar ben ik niet oké mee.
Prima. Spreek dan af wat je wél wil. Niet van dat halfzachte.
quote:
In de OP staat dat dat blowen gematigd moet worden, net als andere dingen. Daarmee bedoel ik dan uiteraard het eten en bijvoorbeeld shoppen. Ze komt hier niet om te profiteren. :')
"Matigen", zeg je. Als ze nu 30 jointjes per maand rookt, en zometeen 29 is ze aan het matigen.

Maak. Duidelijke. Afspraken.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:44:31 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156829225
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:41 schreef DonJames het volgende:

[..]

Prima. Spreek dan af wat je wél wil. Niet van dat halfzachte.

[..]

"Matigen", zeg je. Als ze nu 30 jointjes per maand rookt, en zometeen 29 is ze aan het matigen.

Maak. Duidelijke. Afspraken..
Duidelijke afspraken. En dan? Controleren? En als ze zich er niet aan houdt? Wat een ellende.
pi_156829271
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Duidelijke afspraken. En dan? Controleren? En als ze zich er niet aan houdt? Wat een ellende.
Zeker, waarom niet? Wil je haar helpen, of wil je haar enabler zijn?

Ik snap jou niet, je wil geen harde afspraken maken maar gaat wel boos op je zus worden zodra die de niet-gemaakte afspraken heeft geschonden? :?
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:48:01 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156829287
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:47 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik snap jou niet, je wil geen harde afspraken maken maar gaat wel boos op je zus worden zodra die de niet-gemaakte afspraken heeft geschonden? :?
Ik ben TS niet, hè.
pi_156829288
My god, wat een tokkie gedoe eigenlijk. :')
pi_156829308
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben TS niet, hè.
Prima, maar de vraag blijft staan.
pi_156829313
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:39 schreef Gia het volgende:
Pas toch op. Ik zou echt wel enkele afspraken maken, zoals kostgeld, je kunt haar als kostganger in huis nemen. Zijn vast wel ergens standaard contracten over te vinden.
Let ook op dat jouw huur- en zorgtoeslag niet gekort worden. Kan ook gevolgen hebben voor de belastingaangifte. Komt toch een inkomen bij.

Zoek goed uit hoe en wat.

Veel geluk met de geboorte en wijsheid en sterkte met je zus.
Dank je wel. :)

- Blowen prima, maar er hoeft geen gram doorheen te gaan op een avond en ook niet de rest van de avond voor pampus op de bank te liggen
- Blowen bij mijn kind is uit den boze. Mocht het nodig zijn dan verwijder ik haar ook weer uit huis want mijn kind hoe dan ook prioriteit en ik hoef geen wietlucht om mijn kind heen. Dat daar zo stellig over wordt gepost vind ik nogal belachelijk, ik ben geen tokkie
- Ze heeft een fulltime baan en dus een dagbesteding die iets oplevert, verdient ook niet verkeerd. Met de juiste hulp zou het niet lang moeten duren voor ze uit haar schulden is
- Ze is bezig met bewindvoering en er moeten van mij zo snel mogelijk regelingen met de schuldeisers zijn
- Ze hoeft niet thuis te komen met tassen vol nieuwe kleding
- Huurgeld is geen voorwaarde maar ze doet wel boodschappen
- Helpen in het huishouden hoef ik niet eens te vragen aan haar, dat doet ze ook al als ze op visite is
- Het is niet dat ze een luie nietsnut is, ze heeft een domme uitgaven gedaan een paar jaar geleden en is daar niet goed mee omgegaan
- Ik ben er sowieso niet happig op om iemand op te laten passen en dat hoeft het eerste half jaar ook niet. Mocht het toch voorkomen en ik kom er achter dat ze stoned is dat is het ook direct klaar

Maargoed, ik ga even met haar bellen met hoe en wat. Ze heeft overigens een vriend, die nog wel bij zijn ouders staat ingeschreven. Hun idee is om even die bewindvoering af te wachten en daarna samen in te schrijven, het hoeft dus niet van lange duur te zijn en nu die optie er is (als die er is met een schuld, daar heb ik geen verstand van maar ga ik wel even uitzoeken) gaat daar naartoe gewerkt worden.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:51:00 #46
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_156829351
Iets wat iemand die fulltime werkt en puur door laksheid in de shit komt zeker niet nodig heeft is een mak warm nest met een fijn handje boven het hoofd. Duidelijke afspraken maken zijn dan zeker geen overbodige luxe. Een trap onder de reet en rock bottom raken is vaak het enige wat de laksheid er uit krijgt.
Ik ga naar huis.
pi_156829361
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:47 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ja hey dit wordt ook maar net even op mijn bord gegooid en ik kan nogal impulsief handelen, ben blij dat ik dit topic heb geopend en nu dus wel bezig met voorwaarden op een rij stellen. _O-
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:51:30 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156829369
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:49 schreef DonJames het volgende:

[..]

Prima, maar de vraag blijft staan.
Je begrijpt kennelijk niet wat ik bedoel.

Je hebt toch geen poot om op te staan als iemand zich niet aan afspraken houdt. Ik zou wel willen helpen, maar ik wil noch een enabler noch een strenge opvoeder zijn. Dus helpen: ja, in huis nemen: nooit.
pi_156829378
Ik bewonder het dat je haar in huis neemt. Zelf zou ik met zo'n geval als je zus wel heel terughoudend zijn. Met wat recreatief drugs/drankgebruik heb ik geen problemen maar je zus klinkt als een zware blower. Die zijn over het algemeen toch wat 'apart'.

Maar goed, het belangrijkste is dat er afspraken met haar te maken zijn over gedrag en rol in het huishouden/gezin en dat ze zich daar aan houdt en dat je allebei goed kan leven met de afgesproken zaken. Als eea onder zware druk en met tegenzin afgesproken wordt zit je in no time met frustraties die snel uit kunnen monden in conflicten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_156829423
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:49 schreef Myrr het volgende:
- Blowen bij mijn kind is uit den boze. Mocht het nodig zijn dan verwijder ik haar ook weer uit huis want mijn kind hoe dan ook prioriteit en ik hoef geen wietlucht om mijn kind heen. Dat daar zo stellig over wordt gepost vind ik nogal belachelijk, ik ben geen tokkie
Hoe kan je dat nou zeggen? Het is per definitie tokkie als je iemand laat blowen in je huis terwijl je een klein kindje hebt, in mijn ogen dan. Groeit lekker in ideale omstandigheden op. Hoe oud zijn jullie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')