abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156829430
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je begrijpt kennelijk niet wat ik bedoel.

Je hebt toch geen poot om op te staan als iemand zich niet aan afspraken houdt. Ik zou wel willen helpen, maar ik wil noch een enabler noch een strenge opvoeder zijn. Dus helpen: ja, in huis nemen: nooit.
Dat kan, alleen heeft TS dus al gezegd dat ze haar zus wél in huis neemt.. Verder zie ik niet in waarom je geen strenge opvoeder kan zijn. Afgaande op het puberale gedrag van zuslief is dat nou precies wat ze nodig heeft.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:55:41 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156829480
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:53 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat kan, alleen heeft TS dus al gezegd dat ze haar zus wél in huis neemt.. Verder zie ik niet in waarom je geen strenge opvoeder kan zijn. Afgaande op het puberale gedrag van zuslief is dat nou precies wat ze nodig heeft.
Ja, hoe dan? Haar telefoon afpakken? Zakgeld inhouden? Naar haar kamer sturen?

Kom op zeg. Dat gaat toch niet werken. Bovendien heeft TS straks haar handen al vol aan haar echte kind.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:57:32 #53
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_156829520
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:55 schreef Lienekien het volgende:
Mjah en justitie zou wetten af moeten schaffen die toch niet gehandhaafd worden. Beetje makkelijk
Ik ga naar huis.
pi_156829545
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dreigen met haar shit de straat op te zetten, bijvoorbeeld. Als je een klein beetje je best doet is daar prima een sanctie op te verzinnen.
quote:
Kom op zeg. Dat gaat toch niet werken.
Nee, geen afspraken maken en nergens consequenties aan verbinden, dát gaat goed werken :')
quote:
Bovendien heeft TS straks haar handen al vol aan haar echte kind.
Eens, maar er valt daar niet zo veel aan te veranderen wel?
pi_156829582
quote:
17s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:53 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Hoe kan je dat nou zeggen? Het is per definitie tokkie als je iemand laat blowen in je huis terwijl je een klein kindje hebt, in mijn ogen dan. Groeit lekker in ideale omstandigheden op. Hoe oud zijn jullie?
Het kind is nog niet geboren en waar lees je dat er in mijn huis geblowd wordt? Een normale sigaret hoeft iemand al niet te proberen, hou graag mijn muren wit en mijn lichaam gezond, daar is buiten voor.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:53 schreef DonJames het volgende:

[..]

Helaas is dat inderdaad even nodig. Ze doet aankopen die ze eigenlijk niet kan betalen en ik hoop dat ik dat er een beetje uit kan krijgen. Nou heeft dit topic mij wel het e.e.a. duidelijk gemaakt gelukkig, waarvoor dank.

Wat ook weer een volgende aan bod brengt, ze moet dit allemaal bij een psycholoog voor gaan leggen, ik kan haar wel regels opleggen maar er is een reden dat ze dingen doet en daar kan ik haar niet bij helpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2015 14:01:47 ]
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:01:21 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156829602
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:57 schreef nietzman het volgende:

[..]

Mjah en justitie zou wetten af moeten schaffen die toch niet gehandhaafd worden. Beetje makkelijk
Het is nog veel makkelijker om gewoon in te zien dat je zo'n situatie niet wilt.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:01:53 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156829617
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dreigen met haar shit de straat op te zetten, bijvoorbeeld. Als je een klein beetje je best doet is daar prima een sanctie op te verzinnen.

[..]

Nee, geen afspraken maken en nergens consequenties aan verbinden, dát gaat goed werken :')

[..]

Eens, maar er valt daar niet zo veel aan te veranderen wel?
Jawel, niet aan beginnen. Zus niet in huis nemen.
pi_156829654
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

OK, bedankt voor je mening. Alleen gaat dat dus niet op voor TS, dus hou er verder maar over op.
pi_156829666
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Makkelijk praten wel. :')
Echt iets Nederlands om mensen gewoon te laten stikken omdat het jou misschien niet uitkomt. Harde tante ben je. Prima, zelf weten natuurlijk, maar ik laat de enige die er altijd voor mij is geweest niet even stikken omdat er een kans bestaat dat het niet goed loopt. Als het niet goed gaat lopen, dan is het allemaal zo omkeerbaar, maar de rug toedraaien en het niet eens proberen… Nee. :') Ook al zou ik dat kunnen, zo zou ik in de verste verte niet willen zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2015 14:04:38 ]
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:04:50 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156829686
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:03 schreef DonJames het volgende:

[..]

OK, bedankt voor je mening. Alleen gaat dat dus niet op voor TS, dus hou er verder maar over op.
Het is toch nog geen voldongen feit, of heb ik dat gemist. En TS heeft al gezegd dat ze over een heleboel nog niet heeft nagedacht.
pi_156829706
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het is toch nog geen voldongen feit, of heb ik dat gemist. En TS heeft al gezegd dat ze over een heleboel nog niet heeft nagedacht.
Klopt, en dat zijn nu dingen waarvan ik weet dat ze nog geregeld moeten worden en waar we dus achteraan moeten. Dat ik mijn zus niet op straat laat staan, is wel degelijk een feit. Ze kan in ieder geval tot de kleine er is hier wonen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2015 14:06:06 ]
pi_156829727
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:03 schreef Myrr het volgende:

[..]

Echt iets Nederlands om mensen gewoon te laten stikken omdat het jou misschien niet uitkomt. Harde tante ben je. Prima, zelf weten natuurlijk, maar ik laat de enige die er altijd voor mij is geweest niet even stikken omdat er een kans bestaat dat het niet goed loopt. Als het niet goed gaat lopen, dan is het allemaal zo omkeerbaar, maar de rug toedraaien en het niet eens proberen… Nee. :') Ook al zou ik dat kunnen, zo zou ik in de verste verte niet willen zijn.
Belachelijk om dat Nederlands te noemen. Ze heeft een vriend, zei je? Als iemand haar eigen leven zo loopt te vergooien dan is het prima dat ze het zelf ook oplost, in plaats van dat andere mensen het voor haar moeten uitzoeken.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:07:21 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156829728
quote:

[..]

Jij overziet de consequenties duidelijk niet.

Ook die omkeerbaarheid is niet zo gemakkelijk, zoals anderen al hebben gezegd. Het wordt niet makkelijk om haar dan zo maar op straat te zetten.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:11:12 #64
3542 Gia
User under construction
pi_156829825
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je begrijpt kennelijk niet wat ik bedoel.

Je hebt toch geen poot om op te staan als iemand zich niet aan afspraken houdt. Ik zou wel willen helpen, maar ik wil noch een enabler noch een strenge opvoeder zijn. Dus helpen: ja, in huis nemen: nooit.
Sluit me hierbij aan.

TS, zie het niet als kritiek, maar als advies. Die ouwe dozen hier hebben er meer ervaring mee. Zeker als het familie is, wordt het lastig om paal en perk te stellen. En nog lastiger om haar eruit te krijgen als ze zich toch niet aan de afspraken houdt.
En jij bent dan straks de zondebok! Jij hebt dan je bloedeigen zus op straat gezet! En dat verhaaltje gaat sneller rond dan je denkt.

Wel goed dst je er nu in elk geval over nadenkt. Bespreek eea ook met je vriend. Ook al is hij van thuis uit heel wat gewend, je haalt toch een drugsgebruiker in huis. En het is jouw zus. Je wilt hier straks geen woorden over met je vriend, geloof me. Niets zo lastig om tussen die twee personen te staan.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:19:48 #65
3542 Gia
User under construction
pi_156830015
quote:

[..]

Echt iets Nederlands om mensen gewoon te laten stikken omdat het jou misschien niet uitkomt.
En dat is nou precies wat men over jou gaat zeggen als het straks toch niet blijkt te werken en jij haar noodgedwongen uit jouw huis moet zetten. Dat je het wel eerst probeert en haar echt wil helpen, is iedereen dan allang weer vergeten! Jij zet je bloedeigen zus op straat! Dat is wat men ziet.
pi_156830062
Fijn altijd, Fok. Voor een ieder die met zijn bakkes op de feiten gedrukt moet worden. _O-

Jullie hebben allemaal gelijk. Het risico is te groot. Ander en beter plan is om zo snel mogelijk iets particulier voor haar te vinden, of ze dat alleen of met haar vriend doet moeten zij zelf maar even bekijken. Sowieso een doos dat ze het zo ver heeft laten komen om een paar simpele kutrekeningen. Hier inschrijven is geen optie/niet iets dat ik wil, er is nog helemaal geen duidelijkheid met die bewindvoering en alles en zo lang dat er niet is ga ik ook geen risico nemen. Ze kan hier tijdelijk logeren maar het mag geen dreiging zijn voor mijn eigen huishouden/aankomend gezin gezien wij wel ons best hebben gedaan om te komen waar we nu zijn, en dit wil ik heel graag ook zo houden.

Nu haar concreet gevraagd wat het plan is, wat ze moet regelen en hoe het met haar vriend zit en waar daar mogelijkheden zijn.
pi_156830076
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:22 schreef Myrr het volgende:
Fijn altijd, Fok. Voor een ieder die met zijn bakkes op de feiten gedrukt moet worden. _O-
Ja, kut is dat altijd, maar het werkt wel, want je gaat dan nadenken over de lelijke feiten. ;(
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:24:23 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156830103
Nou, goed zo. Je laat haar niet stikken, maar je moet ook aan jezelf denken en je aanstaande gezin.
pi_156830115
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:19 schreef Gia het volgende:

[..]

En dat is nou precies wat men over jou gaat zeggen als het straks toch niet blijkt te werken en jij haar noodgedwongen uit jouw huis moet zetten. Dat je het wel eerst probeert en haar echt wil helpen, is iedereen dan allang weer vergeten! Jij zet je bloedeigen zus op straat! Dat is wat men ziet.
Mja, zijn een beetje een gebroken familie, althans, zij, mij en familie gaat prima maar zij is koppig en heeft zich gedistantieerd. Zijn weinig mensen die het überhaupt zouden weten, maar dat is ook niet belangrijk verder. Iedereen (voor zover er 'betrokkenen' zijn) zou wel begrijpen dat je op een gegeven moment voor je eigen gezin kiest als iemand er een puinhoop van maakt.
pi_156830144
Als je al die adviezen hier gaat opvolgen, wordt het echt zo'n zeikverblijf. Laat het ook vooral gewoon een beetje leuk en gezellig worden met je zus. En verder gewoon vooral anticiperend te werk gaan zou ik zeggen. Eerst maar even kijken hoe het gaat, maar wel voor ogen houden dat er progressie in moet blijven zitten.
Blowen is niet echt een bron van energie of een motivator om veel aan je leven te gaan doen (juist niet!), maar goed, daar kunnen jullie het altijd later nog over hebben. Gaandeweg zul je er een beetje uit moeten zien te komen.
pi_156830151
quote:
17s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:23 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Ja, kut is dat altijd, maar het werkt wel, want je gaat dan nadenken over de lelijke feiten. ;(
Nee, kut is het niet, ik doe het ook bij anderen en bedoel het 99/100 goed. Jammer alleen dat ze er ook 99/100 niets mee doen. _O-

Ennnnnnn door naar Funda.
pi_156830181
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:26 schreef Myrr het volgende:

[..]

Nee, kut is het niet, ik doe het ook bij anderen en bedoel het 99/100 goed. Jammer alleen dat ze er ook 99/100 niets mee doen. _O-

Ennnnnnn door naar Funda.
Ik vind het wel kut omdat adviezen altijd simpeler klinken dan de werkelijkheid is zeg maar. Desalniettemin zijn ze vaak waar, hoewel je ook mensen hebt die in uitersten gaan redeneren.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:28:53 #73
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156830206
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:24 schreef Myrr het volgende:

[..]

Mja, zijn een beetje een gebroken familie, althans, zij, mij en familie gaat prima maar zij is koppig en heeft zich gedistantieerd. Zijn weinig mensen die het überhaupt zouden weten, maar dat is ook niet belangrijk verder. Iedereen (voor zover er 'betrokkenen' zijn) zou wel begrijpen dat je op een gegeven moment voor je eigen gezin kiest als iemand er een puinhoop van maakt.
Ja maar jouw eigen gezin is straks jouw man + baby, niet je zus ;).
KuikenGuppy
pi_156830408
Ik vind dat er wel wat heftig gereageerd wordt. Misschien terecht hoor, maar er wordt vanuit gegaan alsof ze een heroïne spuitende junkie is met 7439284732984 miljoen euro schuld. En alsof de baby eronder lijdt als mevrouw zo af en toe een jointje rookt in de tuin, die heeft dat echt niet door hoor. Pas bij een wat oudere leeftijd zou dat een slecht voorbeeld zijn.

Maar TS, jij kent je zus het beste. Ze komt bij mij over als iemand die moeite heeft om verstandig met geld om te gaan, struisvogelgedrag vertoont en wat wiet rookt, maar niet verslaafd is. Dan kan je haar denk ik prima helpen, en dat zou ook erg nobel van je zijn. Ja, het kan ook 'verkeerd' aflopen, maar dat weet je nooit van tevoren.
pi_156830420
Familie altijd helpen! Dat er uberhaupt mensen zijn die dit niet doen ligt meer aan de individualistische en egoïstische mentaliteit tegenwoordig.
af en toe kan ik zo ongelofelijk ziek worden van de bekrompen en egocentrische instelling van Nederlanders, ik zie hier reacties staan als kostgeld betalen enz.
Wat is dit voor ongelofelijke onzin, als je zus nou even bij je komt wonen wat is het dan voor belachelijke gedachte om daar geld voor te vragen
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:40:57 #76
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_156830446
Ik zou zoiets niet snel doen. Ik kan echt geen sympathie opbrengen voor mensen die zelf niet met hun geld om kunnen gaan en het zo ver laten komen dat ze hun huis uit moeten en dan pas om hulp vragen. Was dan een jaar eerder gekomen. |:(
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:41:34 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156830455
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:39 schreef Sonaa88 het volgende:
Familie altijd helpen! Dat er uberhaupt mensen zijn die dit niet doen ligt meer aan de individualistische en egoïstische mentaliteit tegenwoordig.
Helpen kan ook op andere manieren dan iemand in huis nemen.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:43:27 #78
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_156830492
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:37 schreef Myrr het volgende:
In de OP staat dat dat blowen gematigd moet worden, net als andere dingen. Daarmee bedoel ik dan uiteraard het eten en bijvoorbeeld shoppen. Ze komt hier niet om te profiteren. :')
98% zeker weten dat ze lekker doorgaat met blowen en duur eten bestellen. Mensen veranderen niet zo makkelijk. :')
Dus geheid dat je je helemaal dood gaat ergeren aan haar, en in je eigen huis politieagentje/kleuterjuf/zuster/maatschappelijk werker mag gaan lopen spelen.
Sterkte :{

quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:49 schreef Myrr het volgende:
- Blowen prima, maar er hoeft geen gram doorheen te gaan op een avond
Voor een ervaren blowert is een gram niet veel hoor :{
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_156830505
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Helpen kan ook op andere manieren dan iemand in huis nemen.
En waar moet ze dan wonen
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:44:23 #80
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_156830507
quote:
af en toe kan ik zo ongelofelijk ziek worden van de bekrompen en egocentrische instelling van Nederlanders
Ik wens je veel succes met een familielid die te lam is om te werken of enige verantwoordelijkheid te nemen door in gesprek te gaan met de schuldeisers en waar je geld in kan pompen tot je jezelf failliet kan verklaren. Lang niet iedereen komt in de problemen door de grote boze wereld, de meerderheid heeft het aan zichzelf te danken terwijl we in een land wonen waar je genoeg mogelijkheden hebt om uit de problemen te blijven, of er nog redelijk makkelijk uit te komen, als je het zelf maar wilt.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:44:43 #81
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156830516
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:44 schreef Sonaa88 het volgende:

[..]

Ergens anders. Ik geloof dat haar zus al voor haar aan het kijken is.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:46:27 #82
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_156830555
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:44 schreef Sonaa88 het volgende:

[..]

Leger des heils?
Op een zolderkamertje van 10 m2 bij een hospita?

quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:55 schreef Myrr het volgende:
Ze moet hier daarom blijven tot het probleem volledig is opgelost, dan pas hebben wij (mijn vriend en ik) er ook vrede mee,
En wat als het probleem nooit volledig wordt opgelost? Mag ze dan altijd bij jou blijven wonen? *;

Als je haar al in huis neemt zou ik een vrij harde einddatum afspreken.

[ Bericht 43% gewijzigd door PatatFriet op 14-10-2015 14:51:55 ]
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_156830564
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:44 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Ik wens je veel succes met een familielid die te lam is om te werken of enige verantwoordelijkheid te nemen door in gesprek te gaan met de schuldeisers en waar je geld in kan pompen tot je jezelf failliet kan verklaren. Lang niet iedereen komt in de problemen door de grote boze wereld, de meerderheid heeft het aan zichzelf te danken terwijl we in een land wonen waar je genoeg mogelijkheden hebt om uit de problemen te blijven, of er nog redelijk makkelijk uit te komen, als je het zelf maar wilt.
Tuurlijk als de situatie écht niet meer te houden is gaat het gewoon niet meer, maar zoals TS de situatie beschrijft is het natuurlijk een ander verhaal
pi_156830601
Jeetje wat een egoisten hier zeg, ben zeer benieuwd wat jullie zouden doen als jullie in zo´n situatie komen. We hebben het hier niet over een heroinespuitende agressieveling.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:49:55 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156830618
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:48 schreef Sonaa88 het volgende:
Jeetje wat een egoisten hier zeg, ben zeer benieuwd wat jullie zouden doen als jullie in zo´n situatie komen. We hebben het hier niet over een heroinespuitende agressieveling.
Je valt nu al in herhaling, joh.
pi_156830626
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je valt nu al in herhaling, joh.
Heb je er niet veel beters tegen in te brengen, joh
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:51:55 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156830657
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:50 schreef Sonaa88 het volgende:

[..]

Heb je er niet veel beters tegen in te brengen, joh
Ik had al op je gereageerd, maar ja.
pi_156830665
quote:
af en toe kan ik zo ongelofelijk ziek worden van de bekrompen en egocentrische instelling van Nederlanders, ik zie hier reacties staan als kostgeld betalen enz.
Wat is dit voor ongelofelijke onzin, als je zus nou even bij je komt wonen wat is het dan voor belachelijke gedachte om daar geld voor te vragen
Is het een cultureel dingetje?
Make my day!
pi_156830719
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:52 schreef agter het volgende:

[..]

Is het een cultureel dingetje?
Niet persé, maar het valt me wel op dat Moslims en oost Europeanen (er zijn ongetwijfeld meer culturen) er meer voor open staan.
pi_156830728
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik had al op je gereageerd, maar ja.
niet op mijn latere reactie
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:56:42 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156830761
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:55 schreef Sonaa88 het volgende:

[..]

niet op mijn latere reactie
Nee.
pi_156830779
Verder niet alle reacties gelezen, maar als je op dit moment recht hebt op huurtoeslag moet je even oppassen.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_156830796
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:27 schreef Myrr het volgende:

[..]

Leven gaat niet over rozen. Heb wel iemand die me helpt in het huishouden nu en straks na de bevalling.
Dit. Je gaat die periode blij zijn met zuslief.
pi_156830899
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee.
:') :')
  woensdag 14 oktober 2015 @ 15:02:55 #95
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156830904
Ik vind het een mooi gebaar van TS, en zou waarschijnlijk hetzelfde doen.
Na twee kortstondig ontheemde vrienden en een neefje die thuis gedoe had, kan ik een zus ook wel een poosje in huis handelen. Er zullen vast wel irritaties etc. komen, schuldverhaal moet duidelijk zijn en ook gelden onder jouw dak jouw regels, maar helpen gaat bij mij boven mogelijke wegberen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_156830914
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:40 schreef Catkiller het volgende:
Ik zou zoiets niet snel doen. Ik kan echt geen sympathie opbrengen voor mensen die zelf niet met hun geld om kunnen gaan en het zo ver laten komen dat ze hun huis uit moeten en dan pas om hulp vragen. Was dan een jaar eerder gekomen. |:(
Hulp vragen is niet voor iedereen even makkelijk. Dat is best een psychologisch dingetje voor veel mensen en is bij haar (ons) een diepgeworteld probleem waar ikzelf gelukkig wel aan heb weten te werken onderweg naar zelfstandigheid maar wat zij dus niet heeft gedaan. Je bent nooit te oud om te leren en dit is wel een beetje rock bottom voor haar.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:44 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Hier ben ik het ook 100% mee eens, het is 100% haar verantwoordelijkheid dat ze in deze situatie zit. We wonen in Nederland en het zo ver laten komen is echt een gebrek aan dingen aanpakken. Neemt niet weg dat je zo'n iemand niet moet helpen. Een kleine duw in de juiste richting kan al voldoende zijn, ze is dus geen crackrokende junk waar geen hoop in zit. Ze heeft alleen nooit sturing gehad of ouders waar een voorbeeld aan te stellen valt. Ik daarmee uiteraard ook niet, maar ben er altijd wat verstandiger omgegaan met dingen (zoals dus geen spullen aanschaffen op afbetaling 8)7 ). Maargoed, het is nog niet te laat om te leren, en ik gok zo dat ze hier haar les wel uit haalt en dit haar niet nog eens zal overkomen.

6 november gaat het traject van start trouwens. Over twee weken komt ze hier tijdelijk slapen als er nog niets gevonden is (alles hier is boven de 800 en zo kom je ook niet van je schulden af dus we blijven even geduldig tot er iets betaalbaars is) tot ze wel iets heeft.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:57 schreef H.FR het volgende:
Verder niet alle reacties gelezen, maar als je op dit moment recht hebt op huurtoeslag moet je even oppassen.
Hebben we niet. :) Inschrijven gaan we ook proberen te voorkomen.

Overigens zijn met de meeste schuldeisers al wel regelingen getroffen, de rest gaat over naar de bewindvoering. Ik ga hier dus zelf niets van voelen, behalve even wat extra gezelligheid in huis en iemand die nog dingen van de grond kan rapen. _O-

Wel duidelijk gezegd dat ze geen onnodige uitgaven meer moet doen en dat geld op moet sparen voor als ze een woning heeft, zoals een garagebox......... }:| uhh nee zat mensen met een schuur en ik heb ook zat ruimte voor d'r spullen. Muts.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2015 15:07:21 ]
pi_156831209
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:38 schreef Raves het volgende:
Ik vind dat er wel wat heftig gereageerd wordt. Misschien terecht hoor, maar er wordt vanuit gegaan alsof ze een heroïne spuitende junkie is met 7439284732984 miljoen euro schuld. En alsof de baby eronder lijdt als mevrouw zo af en toe een jointje rookt in de tuin, die heeft dat echt niet door hoor. Pas bij een wat oudere leeftijd zou dat een slecht voorbeeld zijn.

Maar TS, jij kent je zus het beste. Ze komt bij mij over als iemand die moeite heeft om verstandig met geld om te gaan, struisvogelgedrag vertoont en wat wiet rookt, maar niet verslaafd is. Dan kan je haar denk ik prima helpen, en dat zou ook erg nobel van je zijn. Ja, het kan ook 'verkeerd' aflopen, maar dat weet je nooit van tevoren.
Het is ook vooral het laatste. Nooit met geld om leren gaan, maar ze zou nooit profiteren van mij of mij er nadelig bij laten zitten. Heeft haar hele leven juist haar best gedaan om dat te voorkomen voor mij, wellicht dat ik daarom ook beter af ben dan zij. Het is mijn plicht om haar te helpen, en daarnaast vind ik het ook gezellig. Ze is geen junk en werkt gewoon. Zorgt verder prima voor zichzelf en komt niet freeloaden. Het zijn ook wel heftige reacties, maar dat is ook wel goed geweest want nu weet ik van hoe en wat en hoe we hier allemaal het beste uit gaan komen. Dat is een goed ding. Bedankt voor je reactie.
pi_156832413
Mooi. Knap van je verder. Moet er niet aan denken de zus van mijn vrouw in huis te nemen.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  woensdag 14 oktober 2015 @ 16:38:28 #99
3542 Gia
User under construction
pi_156833149
Succes, en een fijne bevalling.
pi_156838227
Inderdaad duidelijke regels stellen als je haar in huis neemt, en zorgen dat er een einddoel is. Bijvoorbeeld: als ze van haar schuld af is, mag ze op haarzelf gaan wonen.
Je zegt dat ze een goede baan heeft, als ze dan bij jou weinig leefkosten heeft en zich er dus aan houdt om geen onnodige uitgaven te doen, dan zal het niet lang duren voor ze van haar schuld af is.

Ik zou zeker voorwaarden stellen zoals geen wiet meer (in huis, wat zij elders doet hoef jij geen agentje over te spelen) en geen eten bestellen in huis; laat haar in plaats daarvan gewoon met jou mee-eten en vraag een kleine ergoeding voor de boodschappen.

Zou haar dus ook niet laten blowen in de tuin, ze moet maar eens weten dat ze dat achter haar moet laten. Als ze later van haar schulden af is mag ze weer blowen zoveel ze wil.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')