Helpen kan ook op andere manieren dan iemand in huis nemen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:39 schreef Sonaa88 het volgende:
Familie altijd helpen! Dat er uberhaupt mensen zijn die dit niet doen ligt meer aan de individualistische en egoïstische mentaliteit tegenwoordig.
98% zeker weten dat ze lekker doorgaat met blowen en duur eten bestellen. Mensen veranderen niet zo makkelijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:37 schreef Myrr het volgende:
In de OP staat dat dat blowen gematigd moet worden, net als andere dingen. Daarmee bedoel ik dan uiteraard het eten en bijvoorbeeld shoppen. Ze komt hier niet om te profiteren.
Voor een ervaren blowert is een gram niet veel hoorquote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:49 schreef Myrr het volgende:
- Blowen prima, maar er hoeft geen gram doorheen te gaan op een avond
En waar moet ze dan wonenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Helpen kan ook op andere manieren dan iemand in huis nemen.
Ik wens je veel succes met een familielid die te lam is om te werken of enige verantwoordelijkheid te nemen door in gesprek te gaan met de schuldeisers en waar je geld in kan pompen tot je jezelf failliet kan verklaren. Lang niet iedereen komt in de problemen door de grote boze wereld, de meerderheid heeft het aan zichzelf te danken terwijl we in een land wonen waar je genoeg mogelijkheden hebt om uit de problemen te blijven, of er nog redelijk makkelijk uit te komen, als je het zelf maar wilt.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:39 schreef Sonaa88 het volgende:
Familie altijd helpen! Dat er uberhaupt mensen zijn die dit niet doen ligt meer aan de individualistische en egoïstische mentaliteit tegenwoordig.
af en toe kan ik zo ongelofelijk ziek worden van de bekrompen en egocentrische instelling van Nederlanders
Ergens anders. Ik geloof dat haar zus al voor haar aan het kijken is.quote:
Leger des heils?quote:
En wat als het probleem nooit volledig wordt opgelost? Mag ze dan altijd bij jou blijven wonen?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:55 schreef Myrr het volgende:
Ze moet hier daarom blijven tot het probleem volledig is opgelost, dan pas hebben wij (mijn vriend en ik) er ook vrede mee,
Tuurlijk als de situatie écht niet meer te houden is gaat het gewoon niet meer, maar zoals TS de situatie beschrijft is het natuurlijk een ander verhaalquote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:44 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Ik wens je veel succes met een familielid die te lam is om te werken of enige verantwoordelijkheid te nemen door in gesprek te gaan met de schuldeisers en waar je geld in kan pompen tot je jezelf failliet kan verklaren. Lang niet iedereen komt in de problemen door de grote boze wereld, de meerderheid heeft het aan zichzelf te danken terwijl we in een land wonen waar je genoeg mogelijkheden hebt om uit de problemen te blijven, of er nog redelijk makkelijk uit te komen, als je het zelf maar wilt.
Je valt nu al in herhaling, joh.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:48 schreef Sonaa88 het volgende:
Jeetje wat een egoisten hier zeg, ben zeer benieuwd wat jullie zouden doen als jullie in zo´n situatie komen. We hebben het hier niet over een heroinespuitende agressieveling.
Heb je er niet veel beters tegen in te brengen, johquote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je valt nu al in herhaling, joh.
Ik had al op je gereageerd, maar ja.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:50 schreef Sonaa88 het volgende:
[..]
Heb je er niet veel beters tegen in te brengen, joh
Is het een cultureel dingetje?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:39 schreef Sonaa88 het volgende:
af en toe kan ik zo ongelofelijk ziek worden van de bekrompen en egocentrische instelling van Nederlanders, ik zie hier reacties staan als kostgeld betalen enz.
Wat is dit voor ongelofelijke onzin, als je zus nou even bij je komt wonen wat is het dan voor belachelijke gedachte om daar geld voor te vragen
Niet persé, maar het valt me wel op dat Moslims en oost Europeanen (er zijn ongetwijfeld meer culturen) er meer voor open staan.quote:
niet op mijn latere reactiequote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik had al op je gereageerd, maar ja.
Dit. Je gaat die periode blij zijn met zuslief.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:27 schreef Myrr het volgende:
[..]
Leven gaat niet over rozen. Heb wel iemand die me helpt in het huishouden nu en straks na de bevalling.
Hulp vragen is niet voor iedereen even makkelijk. Dat is best een psychologisch dingetje voor veel mensen en is bij haar (ons) een diepgeworteld probleem waar ikzelf gelukkig wel aan heb weten te werken onderweg naar zelfstandigheid maar wat zij dus niet heeft gedaan. Je bent nooit te oud om te leren en dit is wel een beetje rock bottom voor haar.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:40 schreef Catkiller het volgende:
Ik zou zoiets niet snel doen. Ik kan echt geen sympathie opbrengen voor mensen die zelf niet met hun geld om kunnen gaan en het zo ver laten komen dat ze hun huis uit moeten en dan pas om hulp vragen. Was dan een jaar eerder gekomen.
Hier ben ik het ook 100% mee eens, het is 100% haar verantwoordelijkheid dat ze in deze situatie zit. We wonen in Nederland en het zo ver laten komen is echt een gebrek aan dingen aanpakken. Neemt niet weg dat je zo'n iemand niet moet helpen. Een kleine duw in de juiste richting kan al voldoende zijn, ze is dus geen crackrokende junk waar geen hoop in zit. Ze heeft alleen nooit sturing gehad of ouders waar een voorbeeld aan te stellen valt. Ik daarmee uiteraard ook niet, maar ben er altijd wat verstandiger omgegaan met dingen (zoals dus geen spullen aanschaffen op afbetalingquote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:44 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Ik wens je veel succes met een familielid die te lam is om te werken of enige verantwoordelijkheid te nemen door in gesprek te gaan met de schuldeisers en waar je geld in kan pompen tot je jezelf failliet kan verklaren. Lang niet iedereen komt in de problemen door de grote boze wereld, de meerderheid heeft het aan zichzelf te danken terwijl we in een land wonen waar je genoeg mogelijkheden hebt om uit de problemen te blijven, of er nog redelijk makkelijk uit te komen, als je het zelf maar wilt.
Hebben we niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:57 schreef H.FR het volgende:
Verder niet alle reacties gelezen, maar als je op dit moment recht hebt op huurtoeslag moet je even oppassen.
Het is ook vooral het laatste. Nooit met geld om leren gaan, maar ze zou nooit profiteren van mij of mij er nadelig bij laten zitten. Heeft haar hele leven juist haar best gedaan om dat te voorkomen voor mij, wellicht dat ik daarom ook beter af ben dan zij. Het is mijn plicht om haar te helpen, en daarnaast vind ik het ook gezellig. Ze is geen junk en werkt gewoon. Zorgt verder prima voor zichzelf en komt niet freeloaden. Het zijn ook wel heftige reacties, maar dat is ook wel goed geweest want nu weet ik van hoe en wat en hoe we hier allemaal het beste uit gaan komen. Dat is een goed ding. Bedankt voor je reactie.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:38 schreef Raves het volgende:
Ik vind dat er wel wat heftig gereageerd wordt. Misschien terecht hoor, maar er wordt vanuit gegaan alsof ze een heroïne spuitende junkie is met 7439284732984 miljoen euro schuld. En alsof de baby eronder lijdt als mevrouw zo af en toe een jointje rookt in de tuin, die heeft dat echt niet door hoor. Pas bij een wat oudere leeftijd zou dat een slecht voorbeeld zijn.
Maar TS, jij kent je zus het beste. Ze komt bij mij over als iemand die moeite heeft om verstandig met geld om te gaan, struisvogelgedrag vertoont en wat wiet rookt, maar niet verslaafd is. Dan kan je haar denk ik prima helpen, en dat zou ook erg nobel van je zijn. Ja, het kan ook 'verkeerd' aflopen, maar dat weet je nooit van tevoren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |