Eigenlijk verbaas ik mij over hoe dicht ze bij hoogspanningsmasten komen, dat gaat een keer mis.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 16:34 schreef firefly3 het volgende:
Kabels schieten die aan de grond vast zitten.
Mooi om te zien hoe de euforie langzaam overgaat in diepe teleurstelling, het is bijna potisch.quote:
Geen voorstander van Russische interventie dus?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 17:45 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Mooi om te zien hoe de euforie langzaam overgaat in diepe teleurstelling, het is bijna potisch.
Ik ben een 100% voorstander van de interventie, waarom zou ik dat niet zijn?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 17:58 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Geen voorstander van Russische interventie dus?
Zo'n indruk kreeg ik een beetje.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:03 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Ik ben een 100% voorstander van de interventie, waarom zou ik dat niet zijn?
Je kunt ook niks doen. Soms moet je iets slechts doen om weer op het goede pad te komen, maar het is maar net wat voor belang je hebt.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:13 schreef firefly3 het volgende:
Waarom zou je een massamoordenaar als assad steunen om andere massamoordenaars te doden?
Rusland heeft assad echt niet nodig om terroristen en gematigden aan te vallen. Ze hebben het slechtste met de wereld voor: blijkbaar zijn gematigden (of minder extreme voor sommigen) belangrijker dan isis verslaan.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:17 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Zo'n indruk kreeg ik een beetje.
Is natuurlijk niet fijn als je gevechtshelikopter uit de lucht wordt geschoten. Tenzij je voor de andere partij bent natuurlijk, dan is het feest.
[..]
Je kunt ook niks doen. Soms moet je iets slechts doen om weer op het goede pad te komen, maar het is maar net wat voor belang je hebt.
Zogenaamd zeggen dat je voor meer vrijheid en rechten voor de bevolking bent en er vervolgens niets voor durft te doen is ook geen optie. Die mensen slachten elkaar af en gematigde groepen worden ondergelopen.
Zijn die haatbaardjes dan eigenlijk Hitler of Stalin?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:13 schreef firefly3 het volgende:
Waarom zou je een massamoordenaar als assad steunen om andere massamoordenaars te doden? Ze moeten toch tegelijk weg?
Het is zeg maar als hitler steunen om stalin weg te krijgen
Als je realistisch was geweest en gaf om het volk hadden mensen direct Assad moeten steunen, hem de orde laten herstellen en dan was Syri weer het stabiele, redelijke land geweest van voor 2011.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:28 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Rusland heeft assad echt niet nodig om terroristen en gematigden aan te vallen. Ze hebben het slechtste met de wereld voor: blijkbaar zijn gematigden (of minder extreme voor sommigen) belangrijker dan isis verslaan.
Als je echt om de wereld gaf ging je direct op isis en assad af.
Waarom hem specifiek als persoon? Dat dachten ze over hitler ook. "1 bevrijder".quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je realistisch was geweest en gaf om het volk hadden mensen direct Assad moeten steunen, hem de orde laten herstellen en dan was Syri weer het stabiele, redelijke land geweest van voor 2011.
Dat zou natuurlijk het mooiste zijn ja. Maar dat doet geen enkel land op dit moment. Al die landen zijn niet in staat gezamenlijk op te treden tegen dit soort misdaden. Je zou het net zo moeten aanpakken als de tweede wereldoorlog. Land bezetten, instituties instellen, veiligheid garanderen etc. Maar dit is enkel gelukt bij Duitsland en Japan. al die andere pogingen zijn mislukt en hebben de situatie alleen maar erger gemaakt. We geloven er niet eens meer in, dus beginnen we er maar niet aan.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:28 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Rusland heeft assad echt niet nodig om terroristen en gematigden aan te vallen. Ze hebben het slechtste met de wereld voor: blijkbaar zijn gematigden (of minder extreme voor sommigen) belangrijker dan isis verslaan.
Als je echt om de wereld gaf ging je direct op isis en assad af.
Inderdaad. Dat syri er zo bij ligt is grotendeels de schuld van het westen. Wederom weer een totale vergissing gebleken.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je realistisch was geweest en gaf om het volk hadden mensen direct Assad moeten steunen, hem de orde laten herstellen en dan was Syri weer het stabiele, redelijke land geweest van voor 2011.
Neen, als je het filmpje bekijkt dan zie je dat de heli rustig verder vliegt en zich waarschijnlijk omdraait om terug te keren naar de basis.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:17 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Zo'n indruk kreeg ik een beetje.
Is natuurlijk niet fijn als je gevechtshelikopter uit de lucht wordt geschoten. Tenzij je voor de andere partij bent natuurlijk, dan is het feest.
excuus, ik heb het helemaal verkeerd begrepenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:41 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Neen, als je het filmpje bekijkt dan zie je dat de heli rustig verder vliegt en zich waarschijnlijk omdraait om terug te keren naar de basis.
Het enige wat in de video verloren gaat, is het laatste beetje hoop van de terroristen op een goede afloop.
Vroeg me al af hoe ze aan die M16's kwamentwitter:Conflicts twitterde op woensdag 14-10-2015 om 10:59:44#PYD leader Salih Muslim now confirming that the #YPG has received 50 tons of weapons from the #US - @dilkocer http://t.co/X0IwMtLo6G reageer retweet
Op een T-72 met reactief pantser al lang niet meer, heb je al een TOW voor nodig. Op een T-90 kan je er 7 op af vuren en hij rijdt vrolijk terug naar de basis zoals het gebeurde in Dagestan.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:11 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Waar komt die aanname vandaan? Op een beetje tank werkt een RPG ook.
Dit is een oud filmpje, geen russische helikopter. Hij vliegt zelfs doorquote:
Het zwakke punt zijn natuurlijk de rotorbladen, ik kan mij voorstellen dat de cockpit zelf de impact kan weerstaan maar dat de verplaatsing van kinetische energie en resten zorgt voor het neerstorten van een helikopter simpelweg omdat de rotorbladen niet meer volledig draaien..quote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:14 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Op een T-72 met reactief pantser al lang niet meer, heb je al een TOW voor nodig. Op een T-90 kan je er 7 op af vuren en hij rijdt vrolijk terug naar de basis zoals het gebeurde in Dagestan.
Om een Hind tegenwoordig neer te halen heb je wel wat meer nodig:
[ afbeelding ]
En oke dit is een Mi-8, ook redelijk zwaar bepantserd:
Zou mooi zijn idd om met z'n allen zo effectief te reageren.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:39 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk het mooiste zijn ja. Maar dat doet geen enkel land op dit moment. Al die landen zijn niet in staat gezamenlijk op te treden tegen dit soort misdaden. Je zou het net zo moeten aanpakken als de tweede wereldoorlog. Land bezetten, instituties instellen, veiligheid garanderen etc. Maar dit is enkel gelukt bij Duitsland en Japan. al die andere pogingen zijn mislukt en hebben de situatie alleen maar erger gemaakt. We geloven er niet eens meer in, dus beginnen we er maar niet aan.
En trouwens, de vijand van je vijand is je vriend, daar is helemaal niks mis mee, als je het maar voor het goede doet.
twitter:IUCAnalysts twitterde op maandag 12-10-2015 om 10:41:43October 11, 2015 | New coalition has been formed in #Syria. Called the Syrian Democratic Force; #SDF http://t.co/HVoiPPJ9nK reageer retweet
SPOILER: statementOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
twitter:AFP twitterde op woensdag 14-10-2015 om 21:55:53#UPDATE US, Russia could sign Syria air-safety pact in 'coming days', US defense official says http://t.co/v5hSSGUUZM reageer retweet
http://www.foxnews.com/world/2015/10/14/cuban-military-forces-deployed-to-syria-to-operate-russian-tanks-say-sources/quote:Gen. Leopoldo Cintra Frias, head of Cuba's Armed Forces, recently visited Syria to lead a group of Cuban military personnel joining forces with Russia in their support of Assad, according to information received by the University of Miami's Institute for Cuban and Cuban-American Studies.
On Wednesday, a U.S. official confirmed to Fox News that Cuban paramilitary and special forces units are on the ground in Syria, citing evidence from intelligence reports.
Waarom klinkt dit goed?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 22:24 schreef UpsideDown het volgende:
twitter:AFP twitterde op woensdag 14-10-2015 om 21:55:53#UPDATE US, Russia could sign Syria air-safety pact in 'coming days', US defense official says http://t.co/v5hSSGUUZM reageer retweet
En daarna dansen alle Syriers rond de meiboom en zingen de Internationalequote:Op woensdag 14 oktober 2015 22:42 schreef UpsideDown het volgende:
Ik verwacht de komende weken een grootscheepse door de VS geleide aanval in het noorden van Syri, met als doel Raqqa en het gehele grensgebied boven Aleppo ISIS-vrij maken. Op deze manier krijgt de VS een grote machtsbasis in handen in Syri die de Russen niet zullen bombarderen, om te voorkomen dat ze alle invloed kwijtraken en zo ook een betere onderhandelingspositie krijgen.
En ook: waarom zouden de Koerden het vuile grondwerk willen opknappen zonder politieke garanties van Washington tov Erdolf?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:22 schreef Koskesh het volgende:
Verwachten ze dan dat het zojuist gevormde YPG-SAC alliantie even al die gebieden gaat veroveren? Wordt nog best een klus...
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op donderdag 15-10-2015 om 05:01:36#Syria #Homs #SAA #SyrianArabArmy #SyrianArmy Starts large scale Military Operations Right now. #RuAF #RussianAirStrikes #Russia #SyAAF reageer retweet
twitter:Syria_Protector twitterde op donderdag 15-10-2015 om 09:27:35#Breaking: #SAA has captured Khalidieh village during northern #Homs offensive#Russia #RuAF #Syria http://t.co/cGrEmunytk reageer retweet
Verder zware bombardementen in Rastan:twitter:mod_russia twitterde op dinsdag 13-10-2015 om 15:12:12#SYRIA According radio interception in #Hamah and #Homs, militants are suffering a severe lack of ammo for small arms and grenade launchers reageer retweet
twitter:bilgehanozturk twitterde op donderdag 15-10-2015 om 09:53:05Heavy bombardment by Russian warplanes around #Rastan & #Talbiseh. #Homs #Syria #Russia reageer retweet
Ik vermoed niet dat publiekelijk bekend wordt gemaakt dat Amerika de Koerden steunt tegenover Erdolf. Maar ik vermoed dat ze wel wat toezeggingen van Amerika zullen hebben gehad. Wat de Koerden zich echter moeten realiseren is dat Amerika op diplomatiek niveau vast wel wat voor ze kan betekenen: mocht Erdolf echter echt zo gek zijn om ze gaan aan te vallen zal Amerika ze waarschijnlijk laten vallen. Ik verwacht eerder dat Rusland ze dan ineens van wat leuke AA voorziet.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 01:32 schreef Morendo het volgende:
[..]
En ook: waarom zouden de Koerden het vuile grondwerk willen opknappen zonder politieke garanties van Washington tov Erdolf?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je ziet ook wat dode baardaapjes in de video.
Got ya!twitter:SeaH2ONymph twitterde op donderdag 15-10-2015 om 10:55:38Assassins nr al-Houla/#Homs kill #Ahrar comm #AmmarKhudar. Eight other #islamist leaders killed in past 2 mths. https://t.co/0WzEpAievM reageer retweet
twitter:sayed_ridha twitterde op donderdag 15-10-2015 om 11:25:22#SAA take control of Al-Masharee' area south of Qani Al-'Assi in north #Homs countryside reageer retweet
Kan je wel zeggen dat je een uur in het kalifaat hebt gewoond, goed verhaal voor op verjaardagen wel!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 10:58 schreef Richestorags het volgende:
En IS is Tal Jabeen in Aleppo na een uur alweer kwijt
http://www.almasdarnews.c(...)po-infantry-academy/
Dit scenario is bijzonder gunstig voor Assad: zijn twee grote vijanden in het Noorden (FSA en consorten) en IS die elkaar bezig houden met vechten en verzwakken. Ondertussen zijn er duizenden IRGC + Hezbollah, SAA en NDF gemobiliseerd voor een op handen zijnde offensief.
Hehehequote:Op donderdag 15 oktober 2015 11:37 schreef Maichel het volgende:
[..]
Kan je wel zeggen dat je een uur in het kalifaat hebt gewoond, goed verhaal voor op verjaardagen wel!
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op donderdag 15-10-2015 om 12:17:04#Syria #Hama #حماة #Ghab_Plain #سهل_الغاب Footage from #Safafa & #Foro fully under control of #SAA https://t.co/sZYm4eGcw3 reageer retweet
Verder alles ok?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 12:43 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ik haat Assad en iedereen die hem steunt.
Ongelofelijk dat ie daar nog zit.
Ik hoop dat Turkije ze allemaal wegtrapt uit Syri en democratie brengt,want dit kan echt niet zo verder.
Het had allang over en uit moeten zijn voor Assad en co.
Stelletje hypocriete schijnheilige teringlijders daar bij elkaar zo.
Turkije en democratie.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 12:43 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ik hoop dat Turkije ze allemaal wegtrapt uit Syri en democratie brengt,want dit kan echt niet zo verder.
groot turkije zal de redding zijn van heel de wereld.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 12:43 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Erdogan zal de geschiedenisboeken ingaan als een combinatie van Atilla de Hun, Alexander de Grote, Mahatma Ghandi, Moeder Theresa, Dzjengis Khan, George Washington, Socrates, Plato, Seneca en zanger Rinus.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 12:54 schreef marsan het volgende:
[..]
groot turkije zal de redding zijn van heel de wereld.
Dictators aanbidden is hetzelfde als isis aanbidden. Beiden zijn extremisten.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 12:43 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |