Saninl | maandag 12 oktober 2015 @ 17:46 |
![]() Over het spel Build and Manage A Maximum Security Prison. Prison Architect is the world's latest Prison Management Sim. Starting with an empty plot of land you must construct a holding cell with basic water and electricity to house your first batch of prisoners, to buy you enough time to create a proper cell block. You'll need to hire some guards, get some showers built and unless the kitchen is up and running with chefs working away you're going to end up with a riot on your hands. From there you take your prison in which-ever direction you like. A monsterous super-max or comfortable center for rehabilitation, the choice is up to you. Officiële trailer (wel oud): Recente gameplay: Ook Flabiliki speelt momenteel de meeste recente versie. Prison Architect is momenteel een alpha, wat inhoud dat de game speelbaar is, maar nog in ontwikkeling. Niet alle functies werken al, en er zijn veel bugs die de gameplay kunnen storen. Er word ongeveer 1x per maand een update gedaan met nieuwe functies en bug fixes. Hou er dus rekening mee als je besluit de alpha te kopen, dat het spel nog niet af is. Zodra het spel wel af is krijg je uiteraard de volledige versie tot je beschikking. Te koop op Steam voor ¤25,99 & via Introversion te koop voor $30 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Officiële Links, alleen bruikbaar met aankoop code: Overzicht pagina Officiële wiki Officieel forum (alle bugs ed van de alpha alleen posten in het developer (alpha) forum!) Bug database & alpha download links zijn te vinden op de overzicht pagina. Mods Prison Architect is door de opbouw makkelijk te modden, hierdoor zijn er bijvoorbeeld extra grants (Opdrachten waarvoor je geld krijgt) mogelijk. Steam workshop is geïmplementeerd en de meeste mods zullen daar dus te vinden zijn. Er zijn oa ook al voor gebouwde maps te downloaden, dat is erg handig om te zien hoe andere mensen bepaalde dingen aanpakken. Voorbeelden daarvan: ![]() ![]() ![]() ![]() Onofficiële links: Guide/tutorial Onofficiele wiki | |
jogy | maandag 12 oktober 2015 @ 17:53 |
Het is een echte timewarp iig. 'Ff nog dit doen' BAM! 2 uur verder. Wel een teken dat het spel een aantal dingen goed doet. | |
lolnoob123 | dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:24 |
Nog een avondje gespeeld, en ik begin te merken dat het alweer wat saaier wordt. Ga morgen nog even spelen om te kijken hoe het werkt met death row inmates. Maar daarna ben ik toch wel uitgespeeld volgens mij. Leuk spel, maar geen 30 euro waard. | |
Saninl | dinsdag 13 oktober 2015 @ 07:46 |
Dan wel klaar? Kies daarna maar eens een "middel"map, inclusief water, gangs en events ![]() Ben je zeker wel weer even zoet mee gok ik ![]() kies bv als intake alleen max? Of juist een leger aan low-intake? 300-400 ? | |
jogy | dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:33 |
Gangs worden wel het volgende wat ik aan zet, ben benieuwd hoe dat in elkaar steekt ![]() | |
Poedelini | dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:43 |
Ben het er mee eens dat er inderdaad nog wel veel bugs in zit, maar echt een mega leuke game! Ben inmiddels bezig met een leger aan lage risico gevangenen te nemen. | |
mschol | dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:22 |
zoals ik al eerder zei: veel echte bugs ben ik dus nog niet tegengekomen (meestal ben ik zelf de oorzaak...) , het duurt soms even voordat het spel wat update, en vaak is iets niet helemaal duidelijk hoe het precies werkt.. ik ben nu rustig de 5de campain missie aan het uitbouwen naar >100 inmates terwijl ik probeer niet in de min te schieten. Grootste irritatie punt is dat na het processen van een prisoner (na b.v. vinden van verboden goederen) ze niet gelijk in de holding cell, eigen cell of isoleer worden geplaatst, maar dat schijnt te liggen aan te weinig mankracht. ik ben wel fan van die remote control gebeuren:
| |
TigerXtrm | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:00 |
Wat is nou het voordeel van remote cell deuren ten opzichte van hoe het standaard gaat (altijd open tenzij lockdown of sleep)? | |
jogy | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:02 |
Ohh ja, die remote control deuren zijn wel fijn om de niet bewakende medewerker overal doorheen te loodsen. Toch maar even gebruiken dan ![]() | |
mschol | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:03 |
standaard zijn celdeuren niet geopend hoor, daar komt een guard voor aan de pas en in mijn plaatje bedien ik dus met 3 guards een shitload aan deuren, terwijl ik anders veel meer rondrennende guards heb.. (om mensen snel door te laten) ik vraag wel af wat het minimum cipiers/gevangen ratio is.. nu zit ik op 22 guard met 61 gevangenen, dus bijna 1 guard per 3 gevangen | |
2Happy4U | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:04 |
Tenzij gewone deuren op 'open' zet moet een cipier de deur openen met een sleutel. Met die remote control kan 1 cipier alle deuren openen waar bijvoorbeeld een schoonmaker of een kok voor staat. Scheelt tijd. | |
jogy | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:06 |
En wat doet het monitoringsysteem nou eigenlijk als je de telefoon erop aansluit? Afluisteren? ![]() Ooohh, je hebt ook een phone tap ![]() | |
mschol | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:07 |
mja, het schijnt af te luisteren, heb alleen nog niks geks meegemaakt waarbij dat ook echt gebruikt wordt.. als ik een sandbox prison start zal ik dat misschien wel merken | |
2Happy4U | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:08 |
Yep. ![]() | |
jogy | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:09 |
Ik heb die telefoon op de cctv monitor aagesloten, dat doet weinig ![]() | |
mschol | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:10 |
je wil graag in de oren van je gevangen kijken? ![]() | |
jogy | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:12 |
Ja wist ik veel, ik zag alleen cctv monitor en kon het overal op aansluiten dus dat deed ik ook ![]() | |
mschol | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:13 |
yup, de duidelijkheid laat te wensen over.. zo ook het aansluiten van remote deuren: je moet een connection starten vanuit het remote door control system, en niet andersom (dan werkt het namelijk niet) (idem voor camera's) | |
2Happy4U | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:13 |
Godver ![]() ![]() | |
2Happy4U | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:16 |
Komt denk omdat het apparaatje wat je gebruikt om dingen te verbinden universeel zijn. Je hoeft geen aparte dingen te gebruiken voor bijvoorbeeld camera's en deuren. | |
mschol | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:17 |
euhh, hoe bedoel je dit precies? bedoel je dat het systeem erachter universeel is? | |
2Happy4U | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:20 |
Die apparaatjes die je moet kopen om een verbinding te maken. Kosten 10$ dacht ik. Maar is alweer tijdje geleden sinds ik het voor het laatst speelde ![]() | |
jogy | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:22 |
Ik heb ook 3 gefaalde gevangenissen gehad en was bijna uit frustratie gestopt voor ik erachter kwam dat je grants aan kon nemen voor extra geld. ik vind handleidingen lezen niet zo leuk/stoer ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:25 |
Het mooie is dan als het wél lukt. Zo ging ik echt eens helemaal de fout in met die workplaces e.d. Ik had een redelijk lopende gevangenis met weinig problemen totdat ik overal zoveel mogelijk gevangenen aan het werk wilde zetten voor meer geld. ![]() | |
mschol | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:27 |
welke handleiding?.... ![]() bedoel je electrical cable? volledige huidige gevangenis trouwens:
[ Bericht 11% gewijzigd door mschol op 13-10-2015 14:34:03 ] | |
jogy | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:34 |
![]() ![]() ![]() | |
jogy | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:38 |
Oh wel leuk ja! Ik doe alleen meer grote gebieden van de standaardcellen met gezamenlijke douches erin. Ik moet wat meer gaan spelen met indelingen denk ik. Nu kloon ik gewoon gebieden van 50 tot 80 cellen bij elkaar en gooi ik het open. Kantine erbij en een Yard en klaar is klara. ![]() | |
mschol | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:40 |
die cellen rechts zijn mijn max security cellen.. die hebben het echt luxe ![]() cell grading is ook een 7 ofzo ![]() | |
jogy | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:54 |
Ja maar zelfs jouw standaardcellen hebben een televisie en een boekenkast zeg maar. | |
mschol | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:56 |
tja, ondertussen gaan ze niet rellen bij mij ![]() danger niveau is nog niet hoger geweest dan low ![]() overigens zijn mijn minste cellen level 4, maar heb dus gemerkt dat er meer onrust is als ik minder luxe aanbied (logisch wel een beetje) | |
jogy | dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:58 |
Ah ok, ik gebruik gewoon schema's en tijdens free time, yard time en eat time zet ik er extra beveiliging in, als ze al gaan rellen liggen ze binnen de korste keren bont en blauw bij de dokter en de isoleer of dood in het mortuarium ![]() | |
TigerXtrm | dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:12 |
Huh? Bij mij gaan de deuren van alles cellen gewoon tegelijk automatisch open aan het begin van de dag? ![]() | |
mschol | dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:47 |
wellicht gaan alleen de kleine deuren in 1x open? ik gebruik vrijwel altijd in centrale paden de grote deur mijn solitary zijn ook luxe.. 2x1 en een raam ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door mschol op 13-10-2015 15:59:52 ] | |
Teeno | dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:07 |
Ik kan het slecht zien, maar zie in het cellenblok rechts die douches hangen. Werkt dat inmiddels goed? Omdat je volgens mij geen zone "shower" kan toewijzen. Dan begon bij mij iig het gezeur dat je cell afgesloten moest zijn met muren en deuren. | |
jogy | dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:18 |
Ik heb 2×2, alle lichten eruit laten halen en geen ramen. ![]() | |
mschol | dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:44 |
nu heb ik 10x 1x1 zonder ramen en zonder licht in de cel (wel in de gang) ![]() en celblokken 5 en 6 zijn ook onderweg.. ![]() ![]() en ik zit met 1 grant een beetje vast, "The reform through education initiative" laatste punt lijkt hij maar niet te halen: "Have one prisoner pass the general education course" niemand lijkt erin geintresseerd ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door mschol op 13-10-2015 18:50:26 ] | |
Teeno | dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:52 |
Die bleef bij mij ook eeuwig steken, en voor de v1 release moesten het er zelfs 5 zijn ![]() | |
mschol | dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:53 |
![]() ![]() de carpentry apprenticeship is ook zo klote.. 10x een superior bed produceren... hondjes, metaaldetectoren en 3dubble gates.. (de weg heeft ook aan beide kanten een roadgate, met een permanente patrol) ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door mschol op 13-10-2015 19:19:22 ] | |
Teeno | dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:28 |
Mwa.. die carpentry apprenticeship valt wel mee als je op een gegeven moment veel Workshop Safety Inductions hebt gehad.. die zijn best populair. Laat je ook een aantal dog patrols rond je perimeter wandelen? Vooral als je celblokken dicht bij het hek liggen willen ze nog wel eens gaan graven ![]() Bij policies oid kan je ook kiezen wat er met een prisoner moet gebeuren zodra hij wordt betrapt met iets (drugs, wapens etc.). Ik laat dan altijd zijn cell doorzoeken, dit vergroot de kans dat je tunnels in aanbouw vindt. | |
mschol | dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:36 |
er lopen ook hondjes omheen een enkele keer 1 vlag, nog geen tunnel ontdekt.. | |
HetBrabandertje | dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:47 |
De officiële wiki heeft mij wel heel veel geholpen: http://devwiki.introversion.co.uk/pa/index.php/Main_Page Vooral de Quick Start Guide en de Tips staan vol met nuttige tips. Maar bijna alles is wel terug te vinden. | |
mschol | dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:04 |
bij max security is dat niet zo populaior, ik heb wat normal security toegelaten en toen ging het vrij snel.. | |
Teeno | woensdag 14 oktober 2015 @ 13:14 |
Ben er nu eentje begonnen voor 400 prisoners, 200 min en 200 med. De uitdaging is nu om de regimes zodanig in te plannen dat ze het maximale rendement uit de workshop en programs halen. Ook wil ik deze groepen gescheiden houden van elkaar maar wel gebruik laten maken van 1 workshop, shop, visitation room etc. Zit nog druk in de planfase (even balen dat je eerst finance moet researchen voordat je extra grond kan kopen). Heb nu een large map met een extra stuk in het westen en zuiden, 300x240 | |
mschol | donderdag 15 oktober 2015 @ 04:04 |
Die escape mode is best geinig al is het wel redelijk makkelijk. net met 7 man ofzo ontsnapt Helaas geen achievement ervoor gekregen , enig idee wat ze bedoelen met "decent prison"? | |
DX11 | donderdag 15 oktober 2015 @ 10:03 |
Het leuke is natuurlijk om maps te downloaden waar ontsnappen juist wel heel moeilijk is, en ik denk dat die spoedig steeds meer online gaan komen. ![]() | |
mschol | donderdag 15 oktober 2015 @ 10:20 |
er zijn een aantal problemen met de escape mode die voorkomen dat het echt moeilijk zal worden: 1) je bent niet echt gebonden aan een regime (behalve slapen en lockup volgens mij) 2) het inzetten van een shakedown gebeurd niet in escape mode 3) je kan, met wat geduld (keer of 6 je toilet of bed ofzo vernielen), een guard op een gegeven moment met 1 klap doodslaan en deze wordt niet vervangen 4) mocht je tijdens het eet uurtje punten hebben kan je gewoon een gang vormen die je e.v.t. ook gaat upgraden, dan kan je, met gemak, gewoon via de voordeur naar buiten stormen (tenzij er armed guards staan, die wil je niet tegenkomen denk ik?) omdat er, officieel, max 5 armed guards mogelijk zijn vormen die niet een enorme uitdaging het enige wat ik kan bedenken zijn de perimiter walls die echt een uitdaging kunnen vormen.. en uiteraard kan je ook onmogelijke gevangenissen maken, met een permanent lock down regime maar dat is gewoon niet realistisch zo staat er een gevangenis op de workshop waar er ongeveer 100 guards per gevangene rondlopen: compleet onrealistisch, ding maakt niet eens winst.. ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door mschol op 15-10-2015 11:55:50 ] | |
TigerXtrm | donderdag 15 oktober 2015 @ 13:37 |
RIP janitor ![]() | |
mschol | donderdag 15 oktober 2015 @ 13:58 |
je moest eens weten wie ik allemaal heb moeten omleggen Al die hondjes ![]() | |
Teeno | donderdag 15 oktober 2015 @ 14:06 |
En dan 24 uurtjes in solitary en weer overnieuw beginnen ![]() | |
mschol | donderdag 15 oktober 2015 @ 14:26 |
meh, de guards worden niet aangevuld, en met een stevige gang met wapens ben je uit vrij veel gevangenissen binnen een week (en dan ben ik echt niet snel als ik internet mag geloven, de gevangenis vanhierboven heeft iemand ontsnapt in <2 dagen tijd voordeel van een gang: je kan armed guards gewoon overpoweren.. | |
Houtenbeen | donderdag 15 oktober 2015 @ 15:16 |
edit- Weet er iemand nog een moeilijke map? | |
mschol | donderdag 15 oktober 2015 @ 16:20 |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=531951855 die was wel aardig, maar niet enorm lastig.. | |
Teeno | donderdag 15 oktober 2015 @ 16:44 |
Heeft iemand dit al eens geprobeerd? x servo's connecten met Door Control A, en dan die Door Control A connecten met Door Control B. Zodat ik als er bijv. eens een guard zijn post verlaat niet steeds handmatig die deuren hoef te openen. Nu krijgt elke servo nog zijn eigen door control. | |
mschol | donderdag 15 oktober 2015 @ 16:52 |
niet geprobeerd maar heb zelf wel de planning een keer even met het hele circuit gebeuren te testen wat er precies mogelijk is Ook een irritatie puntje inderdaad: bij een patrol gaat eerst de vermoeide patrol weg om pas minuten later vervangen te worden, wat dus een security issue is -edit- Het is wel mogelijk een servo tegelijkertijd aan 2 door controls te koppelen | |
Teeno | donderdag 15 oktober 2015 @ 18:24 |
Werkt niet helaas ![]() | |
Teeno | donderdag 15 oktober 2015 @ 19:46 |
Ah, er kunnen dus nooit meer dan 20 prisoners in één room werken.. zit ik dan met m'n workshop van 60x40, splitsen maar ![]() | |
mschol | donderdag 15 oktober 2015 @ 21:45 |
het is al heel fijn dat je een onbeperkt aantal deuren kan aansluiten | |
0108daniel | woensdag 21 oktober 2015 @ 00:19 |
Ik zou dit spel wel willen kopen, maar via steam staat er dat de taal nederlands niet ondersteund word. Op youtube zie ik filmpjes die het spel wel in het nederlands hebben. Gebruiken ze hier een mod voor? ik kan er namelijk niets over vinden. | |
DX11 | woensdag 21 oktober 2015 @ 00:46 |
https://steamcommunity.co(...)855&searchtext=dutch | |
mschol | woensdag 21 oktober 2015 @ 03:15 |
https://docs.google.com/s(...)?pli=1#gid=795952738 geinige spreadsheet voor het berekenen van je keuken capaciteit en je kantine bij 100 gevangenen heb je b.v. 9 koelkasten nodig ![]() | |
Poedelini | woensdag 21 oktober 2015 @ 11:07 |
Ik vind de nederlandse vertaling van dit spel om te huilen. Het is ook geen officiele vertaling. Alsnog speel ik daarom dit spel liever in het engels. | |
0108daniel | woensdag 21 oktober 2015 @ 11:57 |
Dankjee werkt perfect. Zeer duidelijk te lezen en te begrijpen in het Nederlands. | |
TigerXtrm | woensdag 21 oktober 2015 @ 12:26 |
Heb mijn gevangenis op high quality high quantity staan, 18 koelkasten voor 100 man ![]() | |
DX11 | woensdag 21 oktober 2015 @ 15:21 |
Weet je wat nog veel leuker is. Gewoon jezelf dwingen toch alle games in het Engels te spelen. Daar leer je namelijk vrij snel Engels mee. Gamers zijn vaak erg goed in Engels om die reden. | |
Vinno | donderdag 22 oktober 2015 @ 14:33 |
Sinds kort ook weer aan het spelen, verslavend ![]() Maar vraagje: Als het goed is kan je de dagindeling per 'soort' gevangene aanpassen, dus dat een Minumum Securtiy gevangene meer Freetime heeft dan een Maximum Security gevangene bijvoorbeeld. Ik zal vast ergens overheen kijken, maar ik krijg het niet voor elkaar... Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit verschil in kan stellen? Ik zie maar één lijst met de dagindeling en die geldt dan voor alle gevangenen. Andere vraag: Je kan bepaalde gebieden, zoals een kantine, toewijzen voor bijvoorbeeld alleen Minimum Securtity... Is het ook mogelijk om een kantine alleen Minumum en Normal Security aan te wijzen (en dan Maximum hun eigen kantine te geven)? Nu heb ik 2 kantines: eentje alleen voor Maximum en eentje zonder toewijzing, maar als er dan een maximum gevangen in de buurt is, gaat hij toch eten in de kantine zonder toewijzing, terwijl ik dus wil dat hij in zijn "eigen" kantine gaat eten... | |
0108daniel | vrijdag 23 oktober 2015 @ 01:00 |
Ik kan ook goed engels en speel normaal gesproken altijd engelse games omdat dit simpelweg voor de hand ligt. Om de 1 of andere reden begreep ik er geen kl*te van wat ze allemaal bedoelde en moest bouwen. Achteraf blijkt dat dit spel helaas niets voor mij is ![]() | |
2Happy4U | vrijdag 23 oktober 2015 @ 05:20 |
Moest je dat niet researchen? | |
Saninl | vrijdag 23 oktober 2015 @ 07:33 |
Heb je al prisoners in je gevangenis? Op het moment dat je een bepaald "soort" inmate hebt, dan wordt die balk in dat verdeelscherm geknipt op verschillende punten. | |
Vinno | vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:08 |
Ja heb al prisoners ja... | |
Quyxz_ | vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:22 |
Ik zit die gameplayvideo uit de OP ff snel door te kijken, kom ik hier: Er heet echt een inmate Lieuwe Westra? ![]() ![]() | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:24 |
Ja ![]() | |
prefix1 | dinsdag 24 november 2015 @ 17:00 |
Tijdje gelede prison architect gespeeld, nu zie ik veel over prisoner escape in prison architect kan iemand mij dit in het kort uitleggen en moet ik nog wat downloaden daarvoor?! | |
Asschen_sukar | dinsdag 24 november 2015 @ 17:57 |
Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar je hoeft er niks voor te downloaden. Zit gewoon in de nieuwe versie, ik dacht onder het menu "extra" Doel is om zo snel mogelijk uit de gevangenis te ontsnappen, zoals je normale gevangen dit ook zouden doen. (tunnel graven, gang starten en rellen, etc) | |
Chef_M | woensdag 25 november 2015 @ 19:29 |
Er zijn gigantisch veel bekende namen. Heb zelf nu een inmate op Deathrow zit die Dean ''Rocket'' Hall heet, werknemer van Bethesda en maker van DayZ. Maarja, dat krijg je als je een betaaloptie hebt waarin mensen zelf een gevangenen een naam mogen geven. | |
Teeno | woensdag 2 december 2015 @ 20:14 |
Bunkbeds! ![]() | |
Saninl | donderdag 3 december 2015 @ 20:46 |
Als ik eerlijk ben, vind ik het niet zo héél veel toevoegen... Ik zou meer willen zien mbt de gangs... | |
bambino | dinsdag 29 maart 2016 @ 10:43 |
Zijn er nog mensen die dit spelen? Zijn inmiddels weer een paar updates bij gekomen en heb het toch weer eens opgepakt. Radiatoren vindt ik persoonlijk wel kut. Kost een shitload meer werk om nu prisoners happy te houden. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 29 maart 2016 @ 10:47 |
Om eerlijk te zijn, moet ik nog beginnen. | |
mokkiemok | donderdag 9 juni 2016 @ 16:03 |
Spel 2 jaar geleden ontdekt maar eigenlijk niks mee gedaan. Nu sinds een paar dagen er mee begonnen. Wat is het verschrikkelijk verslavend zeg. Even nog een extra celblokje bouwen EN BAM 2 uur verder. Ik ben heb de campaign doorlopen en ben nu lekker bezig met mijn sandbox prison. Ben een beetje aan het worstelen met een aantal grants ,maar daar kom ik wel uit. Wat betreft de remote celldoors en de timeclocks daar ben ik nog niet. Kan iemand mij vertellen of er nog een verschil zit tussen male en female inmates? Zijn er nog mensen die dit spelen? | |
DX11 | donderdag 9 juni 2016 @ 16:33 |
Het spel heeft best wel belachelijk veel opties. Ik heb letterlijk alle update filmpjes gekeken, dan heb je wel goede uitleg. Anders zou ik er ook werkelijk geen zak van snappen. | |
DeHovenier | zaterdag 25 juni 2016 @ 19:58 |
Ik heb het spel net gekocht, in de Steamsale. Ben nu bij lvl 2 van de tutorial waar je een fikkie moet blussen. Dat heb ik gedaan maar dat wordt niet afgevinkt op de Todo-lijst. Dus nu zit ik vast ![]() Weet iemand een oplossing? | |
#ANONIEM | zaterdag 25 juni 2016 @ 19:58 |
Ik zou gewoon lekker gaan spelen. ![]() | |
DeHovenier | zaterdag 25 juni 2016 @ 20:08 |
Pas als ik het spel een beetje begrijp ![]() Het is al opgelost, ik zag wat kleine vuurtjes over het hoofd. | |
DeHovenier | zaterdag 25 juni 2016 @ 23:44 |
Waarom heeft dit spel zo'n lelijk lettertype ![]() | |
DeHovenier | zondag 26 juni 2016 @ 04:59 |
Iemand een idee waarom ik niet een canteen en een kitchen kan bouwen? Linksboven komt de kantine en daarnaast de keuken. Het eis mijn eerste gevangenis, de campiagn maak ik later wel af.![]() | |
Asschen_sukar | zondag 26 juni 2016 @ 07:53 |
Je hebt alleen muren gebouwd, maar geen fundering Zelfde probleem bij je cellen. | |
DX11 | zondag 26 juni 2016 @ 09:22 |
Lijkt me best koud 's nachts, op het gras slapen. | |
DeHovenier | zondag 26 juni 2016 @ 13:44 |
Ik kan geen fundering bouwen want dan krijg ik rode vakjes. | |
Asschen_sukar | zondag 26 juni 2016 @ 13:46 |
Komt omdat er al muren en objecten staan. Kan je binnen de muren (eronder hoeft geen fundering meer) van je catina wel fundering bouwen? | |
mschol | zondag 26 juni 2016 @ 13:48 |
eerst fundering bouwen (wordt automatisch ommuurt) daarna eventueel de ruimte indelen.. als je eenmaal zover bent dat je blueprints kan gebruiken kan je wat vooruit plannen (suf dat dat niet vanaf het begin beschikbaar is, maar dat terzijde) | |
DeHovenier | zondag 26 juni 2016 @ 13:49 |
Nee. En bij de cellen kan ik alleen en fundering bouwen onder de muren. Die cellen zijn trouwens pre-fab, die staan onder het kopje Quick Build. ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door DeHovenier op 26-06-2016 14:27:34 ] | |
Asschen_sukar | zondag 26 juni 2016 @ 13:54 |
Je moet nog 1 tabje naar links "foundation" daarmee zou het wel moeten lukken. Je hebt nu alleen nog maar "white tiles" geselecteerd. Die white tiles zijn meer een cosmetisch iets om je vloeren mooier te maken, maar geen echte fundering. | |
DeHovenier | zondag 26 juni 2016 @ 13:57 |
Oja, natuurlijk. Maar bij 'foundation' kan ik alleen muren bouwen? Van steen of beton. Maar als ik bij 'rooms' canteen selecteer dan krijg ik weer die rode vakjes. | |
mschol | zondag 26 juni 2016 @ 13:59 |
je krijgt de keuze tussen betonnen of stenen muren, maar dan wordt ook een fundering aangelegd en die fundering heb je nodig om een kamer te maken.. | |
DeHovenier | zondag 26 juni 2016 @ 14:12 |
![]() Ik vergeet steeds dat je moet klikken en dan een vierkant moet maken met die muren, ipv. alleen een muur trekken. Overnieuw ![]() | |
#ANONIEM | zondag 26 juni 2016 @ 14:13 |
![]() | |
mschol | zondag 26 juni 2016 @ 14:16 |
ik zie trouwens een productkey in je screenshot. volgens mij kan je er niet veel mee, maar haal hem voor de zekerheid uit je plaatje ![]() | |
DeHovenier | zondag 26 juni 2016 @ 14:27 |
![]() | |
DeHovenier | zondag 26 juni 2016 @ 15:53 |
Heb nu de gebouwen klaar, maar ik moet nog waterleidingen en electriciteit aanleggen. En m'n geld is op ![]() Ik moet nu ff 2k sparen, dan kan ik personeel inhuren en krijg ik 10k gestort, waardoor ik dan een ward en een accountant kan inhuren wat me wer 5k oplevert. ![]() | |
mschol | zondag 26 juni 2016 @ 16:01 |
wat generieke tips: 1) je gevangenen moeten nu langs de offices en water/electra om naar hn del gebracht te worden, niet heel netjes eigenlijk (maar kan prima in normale game, in escape mode is dat dodelijk) 2) kantine en kitchen zijn eigenlijk wat te groot voor het begin. 3) de yard had je zonder fundering kunnen doen, dat mag gewoon in de openlucht zijn (je hebt ook hekken, zie punt 4) 4) omring je gevangenis met hekken anders kunnen gevangenen ontsnappen als ze naar de kantine gaan 5) zorg in je kantine voor een normale of jail door. Een staff door, die je nu hebt, mogen gevangenen niet doorheen 6) je had ook een holding cell kunnen maken, hier kan je gevangenen in kwijt tot je echte cellen had (tot een stuk of 8 tot 12 inmates kan dat prima) 7) waterleidingen (die grote) binnen je gevangenis complex houden zodat ze dat niet kunnen gebruiken om te ontsnappen | |
DeHovenier | zondag 26 juni 2016 @ 16:09 |
1) Dat is hier toch niet zo erg? 2) Weet ik, maar dat deed ik omdat ik dan makkelijkr kan uitbreiden. 3) Da's waar. Ik kan nu niet eens gras neerleggen als fundering. 4) Hoe dan ![]() 5) Weet ik. Er zit ook een brede jaildoor in de kantine. 6)Dat is een goed idee, dat zal ik d volgend keer doen. Ik heb het nu niet helemaal perfect aangepakt, maargoed, al doende leert men ![]() | |
mschol | zondag 26 juni 2016 @ 16:16 |
nee klopt hier is het niet erg je kan een gebouw uitbreiden door 1 rand van de nieuwe fundering te laten overlappen met de muur het al bestaande gebouw ![]() nu zou je eerst de fundering weg moeten halen om er gras neer te kunnen leggen, beetje dubbele kosten, lekker laten zoals het nu is ![]() Tussen de kantine en het gebouw waar je stroom en water staan zit een gat (of ik ben kippig ![]() oke, ik zag er namelijk geen 1 op het plaatje, vandaar ![]() altijd, zo heb ik dit spel ook onder de knie gekregen ![]() ik zie dat je een ander plaatje hebt geplaatst, en daar heb je je onstappingsroute inderdaad afgekapt.. | |
DeHovenier | zondag 26 juni 2016 @ 16:26 |
Ja klopt, op het eerste plaatje had ik alles nog niet goed afgesloten. | |
DeHovenier | zondag 26 juni 2016 @ 16:37 |
![]() Ik zie nu pas dat ik sowieso een Holdingcell moet maken. Ik had steeds in m'n hoofd dat het spel een normale cel bedoelde, waarin alles werkt. ![]() | |
mschol | zondag 26 juni 2016 @ 16:40 |
![]() ja het is een wat 'gooi de speler maar in het diepe' spel ![]() | |
DeHovenier | zondag 26 juni 2016 @ 16:50 |
Wat bedoelde met het zevende punt? Worden die waterleidingen geb ruikt om te ontsnappen? Ik heb nu 1 grote hoofdleiding met allemaal zijvertakkingen van kleine leidingen. En het energiebalkje bij m'n generator is bijna vol, betekent dat dat ie bijna aan z'n maximale capaciteit zit? | |
Asschen_sukar | zondag 26 juni 2016 @ 16:55 |
Alles wordt gebruikt om te ontsnappen. Ze graven ook tunnels onder je fundering door. Er is volgens mij maar 1 type muur waar ze niet onderdoor kunnen, zo uit mijn hoofd is dat die perimeter wall. | |
mschol | zondag 26 juni 2016 @ 17:05 |
yep, dan kunnen ze sneller tunnels graven yep, nog zo'n capacitor bij plaatsen | |
DeHovenier | zondag 26 juni 2016 @ 18:30 |
Nou, de eerste gevangen zijn aangekomen ![]() En daar is de eerste uitbraakpoging ![]() [ Bericht 35% gewijzigd door DeHovenier op 26-06-2016 19:28:00 ] | |
DeHovenier | zondag 26 juni 2016 @ 19:39 |
Ik wist niet dat je ook 3Dview had in dit spel ![]() | |
mschol | zondag 26 juni 2016 @ 20:41 |
huh? | |
DX11 | zondag 26 juni 2016 @ 21:07 |
Je kan er vrijwel niks mee, is nog een experiment, is niet zeker dat ze het af gaan maken. Maar als je t wilt zien moet je in t menu op het half onzichtbare vierkantje drukken. | |
DeHovenier | zondag 26 juni 2016 @ 21:21 |
| |
mschol | zondag 26 juni 2016 @ 21:29 |
haha, nice.. als ze het iets polijsten is het een geinige gimmick om door je gevangenis heen te lopen.. ![]() | |
NikeyAjax | maandag 27 juni 2016 @ 09:15 |
Ben wel benieuwd naar de DLC voor de PS4 versie en de 2.0 versie die er aankomt na de zomer. | |
Asschen_sukar | maandag 27 juni 2016 @ 09:23 |
Ze ontwikkelen wel lekker door, al vanaf het begin. Zorgt er ook iedere keer voor dat ik weer terug gezogen wordt het spel in. | |
NikeyAjax | maandag 27 juni 2016 @ 09:25 |
Inderdaad, weinig spellen waar ik zoveel tijd in heb gestoken. | |
Saninl | dinsdag 28 juni 2016 @ 00:23 |
Precies dit ja... Bij elke update (voorheen elke maand) weer terug in het spel... | |
studentje7.1 | zaterdag 2 juli 2016 @ 14:09 |
Ik heb een probleem. Heb mijn prisoner intake aan staan. Krijg ook geld voor nieuwe prisoners, maar ze komen niet naar mijn gevangenis. Blijf nu dus steken op 420 prisoners. Is dit een bug? Wat moet ik doen? | |
bambino | zaterdag 2 juli 2016 @ 14:16 |
Misschien domme vraag. Maar is de straat vrij? Als die vol staat met busjes/vrachtwagens dan krijg je namelijk ook dat probleem | |
mschol | zaterdag 2 juli 2016 @ 14:16 |
staan er auto's/bussen die de weg blokkeren? Of muren/hekken die dicht zijn? | |
bambino | zaterdag 2 juli 2016 @ 14:16 |
GMTA ![]() | |
studentje7.1 | zaterdag 2 juli 2016 @ 14:19 |
Er staan wel heel de tijd 4 vrachtwagens in mijn straat. Geen idee hoe ik due weg moet krijgen. | |
studentje7.1 | zaterdag 2 juli 2016 @ 14:19 |
Bedoel je een delivery area die ommuurd is? Nee mijn delivery are is helemaal open en grenst aan het buiten voetpad. | |
mschol | zaterdag 2 juli 2016 @ 14:21 |
als ze op de linker weghelft staan: die moeten weg, anders komt er niks binnen, wat voor vrachtwagens? | |
mschol | zaterdag 2 juli 2016 @ 14:22 |
ik doelde op b.v een road gate ![]() | |
studentje7.1 | zaterdag 2 juli 2016 @ 14:25 |
nee die heb ik niet | |
bambino | zaterdag 2 juli 2016 @ 16:01 |
Maak anders eens een print screen | |
studentje7.1 | zaterdag 2 juli 2016 @ 16:42 |
Ik heb dus even een stukje land ten noorden van mijn prison bijgekocht en kan nu een heel lang stuk van de weg zien. Ik heb 15 trucks staan waarvan er 11 gewoon leeg zijn en gewoon een rij vormen. Wat kan ik hier aan doen? | |
studentje7.1 | zaterdag 2 juli 2016 @ 16:48 |
Heb het al opgelost. Blijkbaar blijven al die trucks staan en wachten als je veel area's dedicated hebt voor garbage. Heb al die garbage area's even veranderd en nu rijden de trucks door. Er komen nu wel in 1 keer 200 nieuwe prisoners bij, maar ach ja. | |
Asschen_sukar | zaterdag 2 juli 2016 @ 17:19 |
Je kan volgens mij aangeven hoeveel je er wil hebben. | |
bambino | zaterdag 2 juli 2016 @ 17:22 |
Als je even iets hoger leest weet je wat er gebeurd is ![]() | |
Asschen_sukar | zaterdag 2 juli 2016 @ 17:33 |
Je bussen met prisoners stonden ook al in de rij? Ja dan is het even kut voor je bewakers | |
mschol | zaterdag 2 juli 2016 @ 17:59 |
hopen dat je genoeg cellen en faciliteiten hebt | |
studentje7.1 | zondag 3 juli 2016 @ 01:28 |
Ja had gelukkig 400,000 cash en kon snel nieuwe cellen aanleggen. ![]() | |
mschol | zondag 3 juli 2016 @ 13:32 |
en een nieuwe/grotere keuken en kantine neem ik aan? | |
DX11 | zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:04 |
Het is afgelopen jongens. Nu is het echt klaar. | |
Saninl | zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:41 |
Ik vind het ergens wel jammer! Er waren nog best veel features die vaak werden gevraagd... Overigens begrijp ik ook wel dat de devs over willen gaan op een ander spel ![]() | |
SosuaCafe | zondag 28 augustus 2016 @ 10:33 |
De ipad app moet nog komen. Final cashcow.. En de mod community pakt t wel op. | |
prefix1 | maandag 29 augustus 2016 @ 20:59 |
done. Nieuwe game van de makers wtf troep game wat ik zie vanuit de screens, speel nu veel rimworld beetje zelfde qua building etc speelt lekker weg:) | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:24 |
Schopperdeschop! | |
mschol | zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:28 |
ondertussen zijn island bound en psych ward uitgebracht, ik heb ze nog niet gespeeld maar ben wel benieuwd beetje jammer van die opdringerige launcher van paradox | |
2dope | dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:40 |
@mschol Oh, overbodig ![]() |