FOK!forum / Gaming / [Prison Architect #3] V1 is een topper met zonder bugs!
Saninlmaandag 12 oktober 2015 @ 17:46
Vc32DO4.jpg


Over het spel
Build and Manage A Maximum Security Prison.

Prison Architect is the world's latest Prison Management Sim. Starting with an empty plot of land you must construct a holding cell with basic water and electricity to house your first batch of prisoners, to buy you enough time to create a proper cell block. You'll need to hire some guards, get some showers built and unless the kitchen is up and running with chefs working away you're going to end up with a riot on your hands. From there you take your prison in which-ever direction you like. A monsterous super-max or comfortable center for rehabilitation, the choice is up to you.

Officiële trailer (wel oud):

Recente gameplay:
Ook Flabiliki speelt momenteel de meeste recente versie.

Prison Architect is momenteel een alpha, wat inhoud dat de game speelbaar is, maar nog in ontwikkeling. Niet alle functies werken al, en er zijn veel bugs die de gameplay kunnen storen. Er word ongeveer 1x per maand een update gedaan met nieuwe functies en bug fixes. Hou er dus rekening mee als je besluit de alpha te kopen, dat het spel nog niet af is. Zodra het spel wel af is krijg je uiteraard de volledige versie tot je beschikking.

Te koop op Steam voor ¤25,99
& via Introversion te koop voor $30

VdDm464.jpg e0xanUF.jpg Fpg2FH9.jpg Unt0sV8.jpg zU1P8Lz.jpg

Officiële Links, alleen bruikbaar met aankoop code:
Overzicht pagina
Officiële wiki
Officieel forum
(alle bugs ed van de alpha alleen posten in het developer (alpha) forum!)
Bug database & alpha download links zijn te vinden op de overzicht pagina.

Mods
Prison Architect is door de opbouw makkelijk te modden, hierdoor zijn er bijvoorbeeld extra grants (Opdrachten waarvoor je geld krijgt) mogelijk.
Steam workshop is geïmplementeerd en de meeste mods zullen daar dus te vinden zijn.
Er zijn oa ook al voor gebouwde maps te downloaden, dat is erg handig om te zien hoe andere mensen bepaalde dingen aanpakken.
Voorbeelden daarvan:
AWcLO8t.png meF8VhZ.png G5RnRw6.jpg IWW4iG8.jpg

Onofficiële links:
Guide/tutorial
Onofficiele wiki
jogymaandag 12 oktober 2015 @ 17:53
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 17:46 schreef Saninl het volgende:

[..]

Op (mijn/)de Mac nog wel echt te veel bugs voor mij... Zelfs onspeelbare ;)

Desalniettemin echt leuk spel, eindelijk een goed spel in dit genre :D
Het is een echte timewarp iig. 'Ff nog dit doen' BAM! 2 uur verder. Wel een teken dat het spel een aantal dingen goed doet.
lolnoob123dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:24
Nog een avondje gespeeld, en ik begin te merken dat het alweer wat saaier wordt. Ga morgen nog even spelen om te kijken hoe het werkt met death row inmates. Maar daarna ben ik toch wel uitgespeeld volgens mij.

Leuk spel, maar geen 30 euro waard.
Saninldinsdag 13 oktober 2015 @ 07:46
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 00:24 schreef lolnoob123 het volgende:
Nog een avondje gespeeld, en ik begin te merken dat het alweer wat saaier wordt. Ga morgen nog even spelen om te kijken hoe het werkt met death row inmates. Maar daarna ben ik toch wel uitgespeeld volgens mij.

Leuk spel, maar geen 30 euro waard.
Dan wel klaar?

Kies daarna maar eens een "middel"map, inclusief water, gangs en events :)

Ben je zeker wel weer even zoet mee gok ik ;)

kies bv als intake alleen max? Of juist een leger aan low-intake? 300-400 ?
jogydinsdag 13 oktober 2015 @ 12:33
Gangs worden wel het volgende wat ik aan zet, ben benieuwd hoe dat in elkaar steekt :).
Poedelinidinsdag 13 oktober 2015 @ 12:43
Ben het er mee eens dat er inderdaad nog wel veel bugs in zit, maar echt een mega leuke game! Ben inmiddels bezig met een leger aan lage risico gevangenen te nemen.
mscholdinsdag 13 oktober 2015 @ 13:22
zoals ik al eerder zei: veel echte bugs ben ik dus nog niet tegengekomen (meestal ben ik zelf de oorzaak...) , het duurt soms even voordat het spel wat update, en vaak is iets niet helemaal duidelijk hoe het precies werkt..

ik ben nu rustig de 5de campain missie aan het uitbouwen naar >100 inmates terwijl ik probeer niet in de min te schieten.

Grootste irritatie punt is dat na het processen van een prisoner (na b.v. vinden van verboden goederen) ze niet gelijk in de holding cell, eigen cell of isoleer worden geplaatst, maar dat schijnt te liggen aan te weinig mankracht.

ik ben wel fan van die remote control gebeuren:
SPOILER
E166457CDF3B396E46C0105CD5B926238D410677
TigerXtrmdinsdag 13 oktober 2015 @ 14:00
Wat is nou het voordeel van remote cell deuren ten opzichte van hoe het standaard gaat (altijd open tenzij lockdown of sleep)?
jogydinsdag 13 oktober 2015 @ 14:02
Ohh ja, die remote control deuren zijn wel fijn om de niet bewakende medewerker overal doorheen te loodsen. Toch maar even gebruiken dan :P.
mscholdinsdag 13 oktober 2015 @ 14:03
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:00 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat is nou het voordeel van remote cell deuren ten opzichte van hoe het standaard gaat (altijd open tenzij lockdown of sleep)?
standaard zijn celdeuren niet geopend hoor, daar komt een guard voor aan de pas

en in mijn plaatje bedien ik dus met 3 guards een shitload aan deuren, terwijl ik anders veel meer rondrennende guards heb.. (om mensen snel door te laten)

ik vraag wel af wat het minimum cipiers/gevangen ratio is..

nu zit ik op 22 guard met 61 gevangenen, dus bijna 1 guard per 3 gevangen
2Happy4Udinsdag 13 oktober 2015 @ 14:04
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:00 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat is nou het voordeel van remote cell deuren ten opzichte van hoe het standaard gaat (altijd open tenzij lockdown of sleep)?
Tenzij gewone deuren op 'open' zet moet een cipier de deur openen met een sleutel. Met die remote control kan 1 cipier alle deuren openen waar bijvoorbeeld een schoonmaker of een kok voor staat. Scheelt tijd.
jogydinsdag 13 oktober 2015 @ 14:06
En wat doet het monitoringsysteem nou eigenlijk als je de telefoon erop aansluit? Afluisteren? :@.

Ooohh, je hebt ook een phone tap :@.
mscholdinsdag 13 oktober 2015 @ 14:07
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:06 schreef jogy het volgende:
En wat doet het monitoringsysteem nou eigenlijk als je de telefoon erop aansluit? Afluisteren? :@.
mja, het schijnt af te luisteren, heb alleen nog niks geks meegemaakt waarbij dat ook echt gebruikt wordt..

als ik een sandbox prison start zal ik dat misschien wel merken
2Happy4Udinsdag 13 oktober 2015 @ 14:08
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:06 schreef jogy het volgende:
En wat doet het monitoringsysteem nou eigenlijk als je de telefoon erop aansluit? Afluisteren? :@.
Yep. :D kun keer bijvoorbeeld horen dat zijn broertje die hem morgen komt bezoeken drugs meeneemt oid
jogydinsdag 13 oktober 2015 @ 14:09
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:08 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Yep. :D kun keer bijvoorbeeld horen dat zijn broertje die hem morgen komt bezoeken drugs meeneemt oid
Ik heb die telefoon op de cctv monitor aagesloten, dat doet weinig :').
mscholdinsdag 13 oktober 2015 @ 14:10
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:09 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik heb die telefoon op de cctv monitor aagesloten, dat doet weinig :').
je wil graag in de oren van je gevangen kijken? :+
jogydinsdag 13 oktober 2015 @ 14:12
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:10 schreef mschol het volgende:

[..]

je wil graag in de oren van je gevangen kijken? :+
Ja wist ik veel, ik zag alleen cctv monitor en kon het overal op aansluiten dus dat deed ik ook :@.
mscholdinsdag 13 oktober 2015 @ 14:13
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:12 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja wist ik veel, ik zag alleen cctv monitor en kon het overal op aansluiten dus dat deed ik ook :@.
yup, de duidelijkheid laat te wensen over..

zo ook het aansluiten van remote deuren: je moet een connection starten vanuit het remote door control system, en niet andersom (dan werkt het namelijk niet) (idem voor camera's)
2Happy4Udinsdag 13 oktober 2015 @ 14:13
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:12 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja wist ik veel, ik zag alleen cctv monitor en kon het overal op aansluiten dus dat deed ik ook :@.
Godver _O- :')
2Happy4Udinsdag 13 oktober 2015 @ 14:16
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:13 schreef mschol het volgende:

[..]

yup, de duidelijkheid laat te wensen over..

zo ook het aansluiten van remote deuren: je moet een connection starten vanuit het remote door control system, en niet andersom (dan werkt het namelijk niet) (idem voor camera's)
Komt denk omdat het apparaatje wat je gebruikt om dingen te verbinden universeel zijn. Je hoeft geen aparte dingen te gebruiken voor bijvoorbeeld camera's en deuren.
mscholdinsdag 13 oktober 2015 @ 14:17
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:16 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Komt denk omdat het apparaatje wat je gebruikt om dingen te verbinden universeel zijn. Je hoeft geen aparte dingen te gebruiken voor bijvoorbeeld camera's en deuren.
euhh, hoe bedoel je dit precies? bedoel je dat het systeem erachter universeel is?
2Happy4Udinsdag 13 oktober 2015 @ 14:20
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:17 schreef mschol het volgende:

[..]

euhh, hoe bedoel je dit precies? bedoel je dat het systeem erachter universeel is?
Die apparaatjes die je moet kopen om een verbinding te maken. Kosten 10$ dacht ik.

Maar is alweer tijdje geleden sinds ik het voor het laatst speelde :@
jogydinsdag 13 oktober 2015 @ 14:22
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:13 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Godver _O- :')
Ik heb ook 3 gefaalde gevangenissen gehad en was bijna uit frustratie gestopt voor ik erachter kwam dat je grants aan kon nemen voor extra geld.

ik vind handleidingen lezen niet zo leuk/stoer :@.
#ANONIEMdinsdag 13 oktober 2015 @ 14:25
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:22 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik heb ook 3 gefaalde gevangenissen gehad en was bijna uit frustratie gestopt voor ik erachter kwam dat je grants aan kon nemen voor extra geld.

ik vind handleidingen lezen niet zo leuk/stoer :@.
Het mooie is dan als het wél lukt.

Zo ging ik echt eens helemaal de fout in met die workplaces e.d. Ik had een redelijk lopende gevangenis met weinig problemen totdat ik overal zoveel mogelijk gevangenen aan het werk wilde zetten voor meer geld. :') Daarna was het bijna elke douchebeurt raak.
mscholdinsdag 13 oktober 2015 @ 14:27
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:22 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik heb ook 3 gefaalde gevangenissen gehad en was bijna uit frustratie gestopt voor ik erachter kwam dat je grants aan kon nemen voor extra geld.

ik vind handleidingen lezen niet zo leuk/stoer :@.
welke handleiding?.... -O-

quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:20 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Die apparaatjes die je moet kopen om een verbinding te maken. Kosten 10$ dacht ik.

Maar is alweer tijdje geleden sinds ik het voor het laatst speelde :@
bedoel je electrical cable?

volledige huidige gevangenis trouwens:

SPOILER
EF295DC75D61580A009173C8DF10DC6573D6EDBD


[ Bericht 11% gewijzigd door mschol op 13-10-2015 14:34:03 ]
jogydinsdag 13 oktober 2015 @ 14:34
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:27 schreef mschol het volgende:

[..]

welke handleiding?.... -O-
_O-. De brief die je in het begin kan lezen van je sandbox bijvoorbeeld. :P. Echt een handleiding heb je inderdaad niet nee :').
jogydinsdag 13 oktober 2015 @ 14:38
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:27 schreef mschol het volgende:

[..]

welke handleiding?.... -O-

[..]

bedoel je electrical cable?

volledige huidige gevangenis trouwens:

SPOILER
Oh wel leuk ja! Ik doe alleen meer grote gebieden van de standaardcellen met gezamenlijke douches erin. Ik moet wat meer gaan spelen met indelingen denk ik. Nu kloon ik gewoon gebieden van 50 tot 80 cellen bij elkaar en gooi ik het open. Kantine erbij en een Yard en klaar is klara. :P.
mscholdinsdag 13 oktober 2015 @ 14:40
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:38 schreef jogy het volgende:

[..]

Oh wel leuk ja! Ik doe alleen meer grote gebieden van de standaardcellen met gezamenlijke douches erin. Ik moet wat meer gaan spelen met indelingen denk ik. Nu kloon ik gewoon gebieden van 50 tot 80 cellen bij elkaar en gooi ik het open. Kantine erbij en een Yard en klaar is klara. :P.
die cellen rechts zijn mijn max security cellen.. die hebben het echt luxe :P
cell grading is ook een 7 ofzo :D
jogydinsdag 13 oktober 2015 @ 14:54
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:40 schreef mschol het volgende:

[..]

die cellen rechts zijn mijn max security cellen.. die hebben het echt luxe :P
cell grading is ook een 7 ofzo :D
Ja maar zelfs jouw standaardcellen hebben een televisie en een boekenkast zeg maar.
mscholdinsdag 13 oktober 2015 @ 14:56
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:54 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja maar zelfs jouw standaardcellen hebben een televisie en een boekenkast zeg maar.
tja, ondertussen gaan ze niet rellen bij mij :P
danger niveau is nog niet hoger geweest dan low :P

overigens zijn mijn minste cellen level 4, maar heb dus gemerkt dat er meer onrust is als ik minder luxe aanbied (logisch wel een beetje)
jogydinsdag 13 oktober 2015 @ 14:58
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:56 schreef mschol het volgende:

[..]

tja, ondertussen gaan ze niet rellen bij mij :P
danger niveau is nog niet hoger geweest dan low :P
Ah ok, ik gebruik gewoon schema's en tijdens free time, yard time en eat time zet ik er extra beveiliging in, als ze al gaan rellen liggen ze binnen de korste keren bont en blauw bij de dokter en de isoleer of dood in het mortuarium :'). Ik ben echt een lul wat dat betreft.
TigerXtrmdinsdag 13 oktober 2015 @ 15:12
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:03 schreef mschol het volgende:

[..]

standaard zijn celdeuren niet geopend hoor, daar komt een guard voor aan de pas

en in mijn plaatje bedien ik dus met 3 guards een shitload aan deuren, terwijl ik anders veel meer rondrennende guards heb.. (om mensen snel door te laten)

ik vraag wel af wat het minimum cipiers/gevangen ratio is..

nu zit ik op 22 guard met 61 gevangenen, dus bijna 1 guard per 3 gevangen
Huh? Bij mij gaan de deuren van alles cellen gewoon tegelijk automatisch open aan het begin van de dag? :?
mscholdinsdag 13 oktober 2015 @ 15:47
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 15:12 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Huh? Bij mij gaan de deuren van alles cellen gewoon tegelijk automatisch open aan het begin van de dag? :?
wellicht gaan alleen de kleine deuren in 1x open?

ik gebruik vrijwel altijd in centrale paden de grote deur

mijn solitary zijn ook luxe.. 2x1 en een raam _O- (die ga ik verbouwen, net in mijn max sec. een opstootje gehad en kom er nu wat tekort..

[ Bericht 14% gewijzigd door mschol op 13-10-2015 15:59:52 ]
Teenodinsdag 13 oktober 2015 @ 18:07
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:27 schreef mschol het volgende:

[..]

welke handleiding?.... -O-

[..]

bedoel je electrical cable?

volledige huidige gevangenis trouwens:

SPOILER
Ik kan het slecht zien, maar zie in het cellenblok rechts die douches hangen. Werkt dat inmiddels goed? Omdat je volgens mij geen zone "shower" kan toewijzen. Dan begon bij mij iig het gezeur dat je cell afgesloten moest zijn met muren en deuren.
jogydinsdag 13 oktober 2015 @ 18:18
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 15:47 schreef mschol het volgende:

[..]

wellicht gaan alleen de kleine deuren in 1x open?

ik gebruik vrijwel altijd in centrale paden de grote deur

mijn solitary zijn ook luxe.. 2x1 en een raam _O- (die ga ik verbouwen, net in mijn max sec. een opstootje gehad en kom er nu wat tekort..
Ik heb 2×2, alle lichten eruit laten halen en geen ramen. :@.
mscholdinsdag 13 oktober 2015 @ 18:44
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 18:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik heb 2×2, alle lichten eruit laten halen en geen ramen. :@.
nu heb ik 10x 1x1 zonder ramen en zonder licht in de cel (wel in de gang) _O-

en celblokken 5 en 6 zijn ook onderweg.. :X (al die celblokken samen zijn 60 gevangenen totaal, badend in luxe :P)
en ik zit met 1 grant een beetje vast, "The reform through education initiative"
laatste punt lijkt hij maar niet te halen: "Have one prisoner pass the general education course"
niemand lijkt erin geintresseerd ;(

[ Bericht 15% gewijzigd door mschol op 13-10-2015 18:50:26 ]
Teenodinsdag 13 oktober 2015 @ 18:52
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 18:44 schreef mschol het volgende:

[..]

nu heb ik 10x 1x1 zonder ramen en zonder licht in de cel (wel in de gang) _O-

en celblokken 5 en 6 zijn ook onderweg.. :X (al die celblokken samen zijn 60 gevangenen totaal, badend in luxe :P)
en ik zit met 1 grant een beetje vast, "The reform through education initiative"
laatste punt lijkt hij maar niet te halen: "Have one prisoner pass the general education course"
niemand lijkt erin geintresseerd ;(
Die bleef bij mij ook eeuwig steken, en voor de v1 release moesten het er zelfs 5 zijn :)
mscholdinsdag 13 oktober 2015 @ 18:53
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 18:52 schreef Teeno het volgende:

[..]

Die bleef bij mij ook eeuwig steken, en voor de v1 release moesten het er zelfs 5 zijn :)
:o :X

de carpentry apprenticeship is ook zo klote.. 10x een superior bed produceren...

F80F93CBF284572683199D356678D5496A98C84D

hondjes, metaaldetectoren en 3dubble gates.. (de weg heeft ook aan beide kanten een roadgate, met een permanente patrol) ^O^

[ Bericht 12% gewijzigd door mschol op 13-10-2015 19:19:22 ]
Teenodinsdag 13 oktober 2015 @ 19:28
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 18:53 schreef mschol het volgende:

[..]

:o :X

de carpentry apprenticeship is ook zo klote.. 10x een superior bed produceren...

[ afbeelding ]

hondjes, metaaldetectoren en 3dubble gates.. (de weg heeft ook aan beide kanten een roadgate, met een permanente patrol) ^O^
Mwa.. die carpentry apprenticeship valt wel mee als je op een gegeven moment veel Workshop Safety Inductions hebt gehad.. die zijn best populair.
Laat je ook een aantal dog patrols rond je perimeter wandelen? Vooral als je celblokken dicht bij het hek liggen willen ze nog wel eens gaan graven :)

Bij policies oid kan je ook kiezen wat er met een prisoner moet gebeuren zodra hij wordt betrapt met iets (drugs, wapens etc.). Ik laat dan altijd zijn cell doorzoeken, dit vergroot de kans dat je tunnels in aanbouw vindt.
mscholdinsdag 13 oktober 2015 @ 19:36
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 19:28 schreef Teeno het volgende:

[..]

Mwa.. die carpentry apprenticeship valt wel mee als je op een gegeven moment veel Workshop Safety Inductions hebt gehad.. die zijn best populair.
Laat je ook een aantal dog patrols rond je perimeter wandelen? Vooral als je celblokken dicht bij het hek liggen willen ze nog wel eens gaan graven :)

Bij policies oid kan je ook kiezen wat er met een prisoner moet gebeuren zodra hij wordt betrapt met iets (drugs, wapens etc.). Ik laat dan altijd zijn cell doorzoeken, dit vergroot de kans dat je tunnels in aanbouw vindt.
er lopen ook hondjes omheen

een enkele keer 1 vlag, nog geen tunnel ontdekt..
HetBrabandertjedinsdag 13 oktober 2015 @ 19:47
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:27 schreef mschol het volgende:

welke handleiding?.... -O-

De officiële wiki heeft mij wel heel veel geholpen: http://devwiki.introversion.co.uk/pa/index.php/Main_Page
Vooral de Quick Start Guide en de Tips staan vol met nuttige tips. Maar bijna alles is wel terug te vinden.
mscholdinsdag 13 oktober 2015 @ 20:04
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 19:28 schreef Teeno het volgende:

[..]

Mwa.. die carpentry apprenticeship valt wel mee als je op een gegeven moment veel Workshop Safety Inductions hebt gehad.. die zijn best populair.
Laat je ook een aantal dog patrols rond je perimeter wandelen? Vooral als je celblokken dicht bij het hek liggen willen ze nog wel eens gaan graven :)

Bij policies oid kan je ook kiezen wat er met een prisoner moet gebeuren zodra hij wordt betrapt met iets (drugs, wapens etc.). Ik laat dan altijd zijn cell doorzoeken, dit vergroot de kans dat je tunnels in aanbouw vindt.
bij max security is dat niet zo populaior, ik heb wat normal security toegelaten en toen ging het vrij snel..
Teenowoensdag 14 oktober 2015 @ 13:14
Ben er nu eentje begonnen voor 400 prisoners, 200 min en 200 med. De uitdaging is nu om de regimes zodanig in te plannen dat ze het maximale rendement uit de workshop en programs halen. Ook wil ik deze groepen gescheiden houden van elkaar maar wel gebruik laten maken van 1 workshop, shop, visitation room etc.

Zit nog druk in de planfase (even balen dat je eerst finance moet researchen voordat je extra grond kan kopen). Heb nu een large map met een extra stuk in het westen en zuiden, 300x240
mscholdonderdag 15 oktober 2015 @ 04:04
Die escape mode is best geinig al is het wel redelijk makkelijk. net met 7 man ofzo ontsnapt

Helaas geen achievement ervoor gekregen , enig idee wat ze bedoelen met "decent prison"?
DX11donderdag 15 oktober 2015 @ 10:03
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 04:04 schreef mschol het volgende:
Die escape mode is best geinig al is het wel redelijk makkelijk. net met 7 man ofzo ontsnapt

Helaas geen achievement ervoor gekregen , enig idee wat ze bedoelen met "decent prison"?
Het leuke is natuurlijk om maps te downloaden waar ontsnappen juist wel heel moeilijk is, en ik denk dat die spoedig steeds meer online gaan komen. :)
mscholdonderdag 15 oktober 2015 @ 10:20
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 10:03 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Het leuke is natuurlijk om maps te downloaden waar ontsnappen juist wel heel moeilijk is, en ik denk dat die spoedig steeds meer online gaan komen. :)
er zijn een aantal problemen met de escape mode die voorkomen dat het echt moeilijk zal worden:

1) je bent niet echt gebonden aan een regime (behalve slapen en lockup volgens mij)
2) het inzetten van een shakedown gebeurd niet in escape mode
3) je kan, met wat geduld (keer of 6 je toilet of bed ofzo vernielen), een guard op een gegeven moment met 1 klap doodslaan en deze wordt niet vervangen
4) mocht je tijdens het eet uurtje punten hebben kan je gewoon een gang vormen die je e.v.t. ook gaat upgraden, dan kan je, met gemak, gewoon via de voordeur naar buiten stormen (tenzij er armed guards staan, die wil je niet tegenkomen denk ik?)

omdat er, officieel, max 5 armed guards mogelijk zijn vormen die niet een enorme uitdaging

het enige wat ik kan bedenken zijn de perimiter walls die echt een uitdaging kunnen vormen..

en uiteraard kan je ook onmogelijke gevangenissen maken, met een permanent lock down regime maar dat is gewoon niet realistisch

zo staat er een gevangenis op de workshop waar er ongeveer 100 guards per gevangene rondlopen: compleet onrealistisch, ding maakt niet eens winst..

BB18D9BE0641D9280F44BFF5E86E0E2DC08F3FED hier hadden ze wat moeite deze gang member in te rekenen O-)

[ Bericht 3% gewijzigd door mschol op 15-10-2015 11:55:50 ]
TigerXtrmdonderdag 15 oktober 2015 @ 13:37
RIP janitor ;(
mscholdonderdag 15 oktober 2015 @ 13:58
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:37 schreef TigerXtrm het volgende:
RIP janitor ;(
je moest eens weten wie ik allemaal heb moeten omleggen
Al die hondjes ;(
Teenodonderdag 15 oktober 2015 @ 14:06
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:58 schreef mschol het volgende:

[..]

je moest eens weten wie ik allemaal heb moeten omleggen
Al die hondjes ;(
En dan 24 uurtjes in solitary en weer overnieuw beginnen 8)7
mscholdonderdag 15 oktober 2015 @ 14:26
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:06 schreef Teeno het volgende:

[..]

En dan 24 uurtjes in solitary en weer overnieuw beginnen 8)7
meh, de guards worden niet aangevuld, en met een stevige gang met wapens ben je uit vrij veel gevangenissen binnen een week (en dan ben ik echt niet snel als ik internet mag geloven, de gevangenis vanhierboven heeft iemand ontsnapt in <2 dagen tijd

voordeel van een gang: je kan armed guards gewoon overpoweren..
Houtenbeendonderdag 15 oktober 2015 @ 15:16

edit-
Weet er iemand nog een moeilijke map?
mscholdonderdag 15 oktober 2015 @ 16:20
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=531951855 die was wel aardig, maar niet enorm lastig..
Teenodonderdag 15 oktober 2015 @ 16:44
Heeft iemand dit al eens geprobeerd?

x servo's connecten met Door Control A, en dan die Door Control A connecten met Door Control B. Zodat ik als er bijv. eens een guard zijn post verlaat niet steeds handmatig die deuren hoef te openen. Nu krijgt elke servo nog zijn eigen door control.
mscholdonderdag 15 oktober 2015 @ 16:52
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:44 schreef Teeno het volgende:
Heeft iemand dit al eens geprobeerd?

x servo's connecten met Door Control A, en dan die Door Control A connecten met Door Control B. Zodat ik als er bijv. eens een guard zijn post verlaat niet steeds handmatig die deuren hoef te openen. Nu krijgt elke servo nog zijn eigen door control.
niet geprobeerd maar heb zelf wel de planning een keer even met het hele circuit gebeuren te testen wat er precies mogelijk is

Ook een irritatie puntje inderdaad: bij een patrol gaat eerst de vermoeide patrol weg om pas minuten later vervangen te worden, wat dus een security issue is

-edit-
Het is wel mogelijk een servo tegelijkertijd aan 2 door controls te koppelen
Teenodonderdag 15 oktober 2015 @ 18:24
Werkt niet helaas :) inderdaad maar alle servos met alle door controls verbinden.
Teenodonderdag 15 oktober 2015 @ 19:46
Ah, er kunnen dus nooit meer dan 20 prisoners in één room werken.. zit ik dan met m'n workshop van 60x40, splitsen maar :o
mscholdonderdag 15 oktober 2015 @ 21:45
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 18:24 schreef Teeno het volgende:
Werkt niet helaas :) inderdaad maar alle servos met alle door controls verbinden.
het is al heel fijn dat je een onbeperkt aantal deuren kan aansluiten
0108danielwoensdag 21 oktober 2015 @ 00:19
Ik zou dit spel wel willen kopen, maar via steam staat er dat de taal nederlands niet ondersteund word.
Op youtube zie ik filmpjes die het spel wel in het nederlands hebben.
Gebruiken ze hier een mod voor? ik kan er namelijk niets over vinden.
DX11woensdag 21 oktober 2015 @ 00:46
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 00:19 schreef 0108daniel het volgende:
Ik zou dit spel wel willen kopen, maar via steam staat er dat de taal nederlands niet ondersteund word.
Op youtube zie ik filmpjes die het spel wel in het nederlands hebben.
Gebruiken ze hier een mod voor? ik kan er namelijk niets over vinden.
https://steamcommunity.co(...)855&searchtext=dutch
mscholwoensdag 21 oktober 2015 @ 03:15
https://docs.google.com/s(...)?pli=1#gid=795952738

geinige spreadsheet voor het berekenen van je keuken capaciteit en je kantine
bij 100 gevangenen heb je b.v. 9 koelkasten nodig :o
Poedeliniwoensdag 21 oktober 2015 @ 11:07
Ik vind de nederlandse vertaling van dit spel om te huilen. Het is ook geen officiele vertaling. Alsnog speel ik daarom dit spel liever in het engels.
0108danielwoensdag 21 oktober 2015 @ 11:57
quote:
Dankjee werkt perfect.
Zeer duidelijk te lezen en te begrijpen in het Nederlands.
TigerXtrmwoensdag 21 oktober 2015 @ 12:26
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 03:15 schreef mschol het volgende:
https://docs.google.com/s(...)?pli=1#gid=795952738

geinige spreadsheet voor het berekenen van je keuken capaciteit en je kantine
bij 100 gevangenen heb je b.v. 9 koelkasten nodig :o
Heb mijn gevangenis op high quality high quantity staan, 18 koelkasten voor 100 man _O-
DX11woensdag 21 oktober 2015 @ 15:21
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 11:57 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Dankjee werkt perfect.
Zeer duidelijk te lezen en te begrijpen in het Nederlands.
Weet je wat nog veel leuker is. Gewoon jezelf dwingen toch alle games in het Engels te spelen. Daar leer je namelijk vrij snel Engels mee. Gamers zijn vaak erg goed in Engels om die reden.
Vinnodonderdag 22 oktober 2015 @ 14:33
Sinds kort ook weer aan het spelen, verslavend :)

Maar vraagje:
Als het goed is kan je de dagindeling per 'soort' gevangene aanpassen, dus dat een Minumum Securtiy gevangene meer Freetime heeft dan een Maximum Security gevangene bijvoorbeeld.
Ik zal vast ergens overheen kijken, maar ik krijg het niet voor elkaar... Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit verschil in kan stellen? Ik zie maar één lijst met de dagindeling en die geldt dan voor alle gevangenen.

Andere vraag:
Je kan bepaalde gebieden, zoals een kantine, toewijzen voor bijvoorbeeld alleen Minimum Securtity...
Is het ook mogelijk om een kantine alleen Minumum en Normal Security aan te wijzen (en dan Maximum hun eigen kantine te geven)?
Nu heb ik 2 kantines: eentje alleen voor Maximum en eentje zonder toewijzing, maar als er dan een maximum gevangen in de buurt is, gaat hij toch eten in de kantine zonder toewijzing, terwijl ik dus wil dat hij in zijn "eigen" kantine gaat eten...
0108danielvrijdag 23 oktober 2015 @ 01:00
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 15:21 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Weet je wat nog veel leuker is. Gewoon jezelf dwingen toch alle games in het Engels te spelen. Daar leer je namelijk vrij snel Engels mee. Gamers zijn vaak erg goed in Engels om die reden.
Ik kan ook goed engels en speel normaal gesproken altijd engelse games omdat dit simpelweg voor de hand ligt.
Om de 1 of andere reden begreep ik er geen kl*te van wat ze allemaal bedoelde en moest bouwen.
Achteraf blijkt dat dit spel helaas niets voor mij is :)
2Happy4Uvrijdag 23 oktober 2015 @ 05:20
quote:
5s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 14:33 schreef Vinno het volgende:
Sinds kort ook weer aan het spelen, verslavend :)

Maar vraagje:
Als het goed is kan je de dagindeling per 'soort' gevangene aanpassen, dus dat een Minumum Securtiy gevangene meer Freetime heeft dan een Maximum Security gevangene bijvoorbeeld.
Ik zal vast ergens overheen kijken, maar ik krijg het niet voor elkaar... Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit verschil in kan stellen? Ik zie maar één lijst met de dagindeling en die geldt dan voor alle gevangenen.

Andere vraag:
Je kan bepaalde gebieden, zoals een kantine, toewijzen voor bijvoorbeeld alleen Minimum Securtity...
Is het ook mogelijk om een kantine alleen Minumum en Normal Security aan te wijzen (en dan Maximum hun eigen kantine te geven)?
Nu heb ik 2 kantines: eentje alleen voor Maximum en eentje zonder toewijzing, maar als er dan een maximum gevangen in de buurt is, gaat hij toch eten in de kantine zonder toewijzing, terwijl ik dus wil dat hij in zijn "eigen" kantine gaat eten...
Moest je dat niet researchen?
Saninlvrijdag 23 oktober 2015 @ 07:33
quote:
5s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 14:33 schreef Vinno het volgende:
Sinds kort ook weer aan het spelen, verslavend :)

Maar vraagje:
Als het goed is kan je de dagindeling per 'soort' gevangene aanpassen, dus dat een Minumum Securtiy gevangene meer Freetime heeft dan een Maximum Security gevangene bijvoorbeeld.
Ik zal vast ergens overheen kijken, maar ik krijg het niet voor elkaar... Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit verschil in kan stellen? Ik zie maar één lijst met de dagindeling en die geldt dan voor alle gevangenen.

Andere vraag:
Je kan bepaalde gebieden, zoals een kantine, toewijzen voor bijvoorbeeld alleen Minimum Securtity...
Is het ook mogelijk om een kantine alleen Minumum en Normal Security aan te wijzen (en dan Maximum hun eigen kantine te geven)?
Nu heb ik 2 kantines: eentje alleen voor Maximum en eentje zonder toewijzing, maar als er dan een maximum gevangen in de buurt is, gaat hij toch eten in de kantine zonder toewijzing, terwijl ik dus wil dat hij in zijn "eigen" kantine gaat eten...
Heb je al prisoners in je gevangenis? Op het moment dat je een bepaald "soort" inmate hebt, dan wordt die balk in dat verdeelscherm geknipt op verschillende punten.
Vinnovrijdag 23 oktober 2015 @ 14:08
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 07:33 schreef Saninl het volgende:

[..]

Heb je al prisoners in je gevangenis? Op het moment dat je een bepaald "soort" inmate hebt, dan wordt die balk in dat verdeelscherm geknipt op verschillende punten.
Ja heb al prisoners ja...
Quyxz_vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:22
Ik zit die gameplayvideo uit de OP ff snel door te kijken, kom ik hier:


Er heet echt een inmate Lieuwe Westra? :') Kom op zeg, dat is een wielrenner, dat kan toch niet. _O-
Chuck-N0rr1svrijdag 23 oktober 2015 @ 15:24
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:22 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik zit die gameplayvideo uit de OP ff snel door te kijken, kom ik hier:


Er heet echt een inmate Lieuwe Westra? :') Kom op zeg, dat is een wielrenner, dat kan toch niet. _O-
Ja _O-
prefix1dinsdag 24 november 2015 @ 17:00
Tijdje gelede prison architect gespeeld, nu zie ik veel over prisoner escape in prison architect kan iemand mij dit in het kort uitleggen en moet ik nog wat downloaden daarvoor?!
Asschen_sukardinsdag 24 november 2015 @ 17:57
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:00 schreef prefix1 het volgende:
Tijdje gelede prison architect gespeeld, nu zie ik veel over prisoner escape in prison architect kan iemand mij dit in het kort uitleggen en moet ik nog wat downloaden daarvoor?!
Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar je hoeft er niks voor te downloaden. Zit gewoon in de nieuwe versie, ik dacht onder het menu "extra"
Doel is om zo snel mogelijk uit de gevangenis te ontsnappen, zoals je normale gevangen dit ook zouden doen. (tunnel graven, gang starten en rellen, etc)
Chef_Mwoensdag 25 november 2015 @ 19:29
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:22 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik zit die gameplayvideo uit de OP ff snel door te kijken, kom ik hier:


Er heet echt een inmate Lieuwe Westra? :') Kom op zeg, dat is een wielrenner, dat kan toch niet. _O-
Er zijn gigantisch veel bekende namen. Heb zelf nu een inmate op Deathrow zit die Dean ''Rocket'' Hall heet, werknemer van Bethesda en maker van DayZ.
Maarja, dat krijg je als je een betaaloptie hebt waarin mensen zelf een gevangenen een naam mogen geven.
Teenowoensdag 2 december 2015 @ 20:14
Bunkbeds! ^O^
Saninldonderdag 3 december 2015 @ 20:46
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:14 schreef Teeno het volgende:
Bunkbeds! ^O^
Als ik eerlijk ben, vind ik het niet zo héél veel toevoegen... Ik zou meer willen zien mbt de gangs...
bambinodinsdag 29 maart 2016 @ 10:43
Zijn er nog mensen die dit spelen?
Zijn inmiddels weer een paar updates bij gekomen en heb het toch weer eens opgepakt.

Radiatoren vindt ik persoonlijk wel kut. Kost een shitload meer werk om nu prisoners happy te houden.
Luctor.et.Emergodinsdag 29 maart 2016 @ 10:47
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:43 schreef bambino het volgende:
Zijn er nog mensen die dit spelen?
Om eerlijk te zijn, moet ik nog beginnen.
mokkiemokdonderdag 9 juni 2016 @ 16:03
Spel 2 jaar geleden ontdekt maar eigenlijk niks mee gedaan.
Nu sinds een paar dagen er mee begonnen.

Wat is het verschrikkelijk verslavend zeg. Even nog een extra celblokje bouwen EN BAM 2 uur verder.

Ik ben heb de campaign doorlopen en ben nu lekker bezig met mijn sandbox prison. Ben een beetje aan het worstelen met een aantal grants ,maar daar kom ik wel uit.

Wat betreft de remote celldoors en de timeclocks daar ben ik nog niet.
Kan iemand mij vertellen of er nog een verschil zit tussen male en female inmates?

Zijn er nog mensen die dit spelen?
DX11donderdag 9 juni 2016 @ 16:33
Het spel heeft best wel belachelijk veel opties. Ik heb letterlijk alle update filmpjes gekeken, dan heb je wel goede uitleg. Anders zou ik er ook werkelijk geen zak van snappen.
DeHovenierzaterdag 25 juni 2016 @ 19:58
Ik heb het spel net gekocht, in de Steamsale. Ben nu bij lvl 2 van de tutorial waar je een fikkie moet blussen. Dat heb ik gedaan maar dat wordt niet afgevinkt op de Todo-lijst. Dus nu zit ik vast :P

Weet iemand een oplossing?
#ANONIEMzaterdag 25 juni 2016 @ 19:58
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:58 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb het spel net gekocht, in de Steamsale. Ben nu bij lvl 2 van de tutorial waar je een fikkie moet blussen. Dat heb ik gedaan maar dat wordt niet afgevinkt op de Todo-lijst. Dus nu zit ik vast :P

Weet iemand een oplossing?
Ik zou gewoon lekker gaan spelen. :+
DeHovenierzaterdag 25 juni 2016 @ 20:08
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:58 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ik zou gewoon lekker gaan spelen. :+
Pas als ik het spel een beetje begrijp :P

Het is al opgelost, ik zag wat kleine vuurtjes over het hoofd.
DeHovenierzaterdag 25 juni 2016 @ 23:44
Waarom heeft dit spel zo'n lelijk lettertype :')
DeHovenierzondag 26 juni 2016 @ 04:59
Iemand een idee waarom ik niet een canteen en een kitchen kan bouwen? Linksboven komt de kantine en daarnaast de keuken. Het eis mijn eerste gevangenis, de campiagn maak ik later wel af.

hswETRS.png
Asschen_sukarzondag 26 juni 2016 @ 07:53
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 04:59 schreef DeHovenier het volgende:
Iemand een idee waarom ik niet een canteen en een kitchen kan bouwen? Linksboven komt de kantine en daarnaast de keuken. Het eis mijn eerste gevangenis, de campiagn maak ik later wel af.

[ afbeelding ]
Je hebt alleen muren gebouwd, maar geen fundering

Zelfde probleem bij je cellen.
DX11zondag 26 juni 2016 @ 09:22
Lijkt me best koud 's nachts, op het gras slapen.
DeHovenierzondag 26 juni 2016 @ 13:44
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 07:53 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Je hebt alleen muren gebouwd, maar geen fundering

Zelfde probleem bij je cellen.
Ik kan geen fundering bouwen want dan krijg ik rode vakjes.
Asschen_sukarzondag 26 juni 2016 @ 13:46
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:44 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ik kan geen fundering bouwen want dan krijg ik rode vakjes.
Komt omdat er al muren en objecten staan. Kan je binnen de muren (eronder hoeft geen fundering meer) van je catina wel fundering bouwen?
mscholzondag 26 juni 2016 @ 13:48
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:44 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ik kan geen fundering bouwen want dan krijg ik rode vakjes.
eerst fundering bouwen (wordt automatisch ommuurt) daarna eventueel de ruimte indelen..

als je eenmaal zover bent dat je blueprints kan gebruiken kan je wat vooruit plannen (suf dat dat niet vanaf het begin beschikbaar is, maar dat terzijde)
DeHovenierzondag 26 juni 2016 @ 13:49
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:46 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Komt omdat er al muren en objecten staan. Kan je binnen de muren (eronder hoeft geen fundering meer) van je catina wel fundering bouwen?
Nee. En bij de cellen kan ik alleen en fundering bouwen onder de muren.

Die cellen zijn trouwens pre-fab, die staan onder het kopje Quick Build.

kB1ikaf.jpg

[ Bericht 3% gewijzigd door DeHovenier op 26-06-2016 14:27:34 ]
Asschen_sukarzondag 26 juni 2016 @ 13:54
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:49 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Nee. En bij de cellen kan ik alleen en fundering bouwen onder de muren.

Die cellen zijn trouwens pre-fab, die staan onder het kopje Quick Build.

[ afbeelding ]
Je moet nog 1 tabje naar links "foundation" daarmee zou het wel moeten lukken. Je hebt nu alleen nog maar "white tiles" geselecteerd.

Die white tiles zijn meer een cosmetisch iets om je vloeren mooier te maken, maar geen echte fundering.
DeHovenierzondag 26 juni 2016 @ 13:57
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:54 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Je moet nog 1 tabje naar links "foundation" daarmee zou het wel moeten lukken. Je hebt nu alleen nog maar "white tiles" geselecteerd.

Die white tiles zijn meer een cosmetisch iets om je vloeren mooier te maken, maar geen echte fundering.
Oja, natuurlijk.

Maar bij 'foundation' kan ik alleen muren bouwen? Van steen of beton. Maar als ik bij 'rooms' canteen selecteer dan krijg ik weer die rode vakjes.
mscholzondag 26 juni 2016 @ 13:59
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:57 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Oja, natuurlijk.

Maar bij 'foundation' kan ik alleen muren bouwen? Van steen of beton. Maar als ik bij 'rooms' canteen selecteer dan krijg ik weer die rode vakjes.
je krijgt de keuze tussen betonnen of stenen muren, maar dan wordt ook een fundering aangelegd
en die fundering heb je nodig om een kamer te maken..
DeHovenierzondag 26 juni 2016 @ 14:12
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:59 schreef mschol het volgende:

[..]

je krijgt de keuze tussen betonnen of stenen muren, maar dan wordt ook een fundering aangelegd
en die fundering heb je nodig om een kamer te maken..
|:(

Ik vergeet steeds dat je moet klikken en dan een vierkant moet maken met die muren, ipv. alleen een muur trekken.

Overnieuw :')
#ANONIEMzondag 26 juni 2016 @ 14:13
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:12 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

|:(

Ik vergeet steeds dat je moet klikken en dan een vierkant moet maken met die muren, ipv. alleen een muur trekken.

Overnieuw :')
:')
mscholzondag 26 juni 2016 @ 14:16
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:12 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

|:(

Ik vergeet steeds dat je moet klikken en dan een vierkant moet maken met die muren, ipv. alleen een muur trekken.

Overnieuw :')
ik zie trouwens een productkey in je screenshot. volgens mij kan je er niet veel mee, maar haal hem voor de zekerheid uit je plaatje ;)
DeHovenierzondag 26 juni 2016 @ 14:27
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:16 schreef mschol het volgende:

[..]

ik zie trouwens een productkey in je screenshot. volgens mij kan je er niet veel mee, maar haal hem voor de zekerheid uit je plaatje ;)
^O^
DeHovenierzondag 26 juni 2016 @ 15:53
Heb nu de gebouwen klaar, maar ik moet nog waterleidingen en electriciteit aanleggen. En m'n geld is op ;(

Ik moet nu ff 2k sparen, dan kan ik personeel inhuren en krijg ik 10k gestort, waardoor ik dan een ward en een accountant kan inhuren wat me wer 5k oplevert.

SEd6oIY.png
mscholzondag 26 juni 2016 @ 16:01
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 15:53 schreef DeHovenier het volgende:
Heb nu de gebouwen klaar, maar ik moet nog waterleidingen en electriciteit aanleggen. En m'n geld is op ;(

Ik moet nu ff 2k sparen, dan kan ik personeel inhuren en krijg ik 10k gestort, waardoor ik dan een ward en een accountant kan inhuren wat me wer 5k oplevert.

[ afbeelding ]
wat generieke tips:

1) je gevangenen moeten nu langs de offices en water/electra om naar hn del gebracht te worden, niet heel netjes eigenlijk (maar kan prima in normale game, in escape mode is dat dodelijk)

2) kantine en kitchen zijn eigenlijk wat te groot voor het begin.
3) de yard had je zonder fundering kunnen doen, dat mag gewoon in de openlucht zijn (je hebt ook hekken, zie punt 4)
4) omring je gevangenis met hekken anders kunnen gevangenen ontsnappen als ze naar de kantine gaan
5) zorg in je kantine voor een normale of jail door. Een staff door, die je nu hebt, mogen gevangenen niet doorheen
6) je had ook een holding cell kunnen maken, hier kan je gevangenen in kwijt tot je echte cellen had (tot een stuk of 8 tot 12 inmates kan dat prima)

7) waterleidingen (die grote) binnen je gevangenis complex houden zodat ze dat niet kunnen gebruiken om te ontsnappen
DeHovenierzondag 26 juni 2016 @ 16:09
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:01 schreef mschol het volgende:

[..]

wat generieke tips:

1) je gevangenen moeten nu langs de offices en water/electra om naar hn del gebracht te worden, niet heel netjes eigenlijk (maar kan prima in normale game, in escape mode is dat dodelijk)

2) kantine en kitchen zijn eigenlijk wat te groot voor het begin.
3) de yard had je zonder fundering kunnen doen, dat mag gewoon in de openlucht zijn (je hebt ook hekken, zie punt 4)
4) omring je gevangenis met hekken anders kunnen gevangenen ontsnappen als ze naar de kantine gaan
5) zorg in je kantine voor een normale of jail door. Een staff door, die je nu hebt, mogen gevangenen niet doorheen
6) je had ook een holding cell kunnen maken, hier kan je gevangenen in kwijt tot je echte cellen had (tot een stuk of 8 tot 12 inmates kan dat prima)

7) waterleidingen (die grote) binnen je gevangenis complex houden zodat ze dat niet kunnen gebruiken om te ontsnappen
1) Dat is hier toch niet zo erg?
2) Weet ik, maar dat deed ik omdat ik dan makkelijkr kan uitbreiden.
3) Da's waar. Ik kan nu niet eens gras neerleggen als fundering.
4) Hoe dan :?
5) Weet ik. Er zit ook een brede jaildoor in de kantine.
6)Dat is een goed idee, dat zal ik d volgend keer doen.

Ik heb het nu niet helemaal perfect aangepakt, maargoed, al doende leert men :+
mscholzondag 26 juni 2016 @ 16:16
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:09 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

1) Dat is hier toch niet zo erg?
nee klopt hier is het niet erg
quote:
2) Weet ik, maar dat deed ik omdat ik dan makkelijkr kan uitbreiden.
je kan een gebouw uitbreiden door 1 rand van de nieuwe fundering te laten overlappen met de muur het al bestaande gebouw :)
quote:
3) Da's waar. Ik kan nu niet eens gras neerleggen als fundering.
nu zou je eerst de fundering weg moeten halen om er gras neer te kunnen leggen, beetje dubbele kosten, lekker laten zoals het nu is :P
quote:
4) Hoe dan :?
Tussen de kantine en het gebouw waar je stroom en water staan zit een gat (of ik ben kippig ;) )
quote:
5) Weet ik. Er zit ook een brede jaildoor in de kantine.
oke, ik zag er namelijk geen 1 op het plaatje, vandaar :)
quote:
6)Dat is een goed idee, dat zal ik d volgend keer doen.

Ik heb het nu niet helemaal perfect aangepakt, maargoed, al doende leert men :+
altijd, zo heb ik dit spel ook onder de knie gekregen :D

ik zie dat je een ander plaatje hebt geplaatst, en daar heb je je onstappingsroute inderdaad afgekapt..
DeHovenierzondag 26 juni 2016 @ 16:26
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:16 schreef mschol het volgende:

[..]

nee klopt hier is het niet erg

[..]

je kan een gebouw uitbreiden door 1 rand van de nieuwe fundering te laten overlappen met de muur het al bestaande gebouw :)

[..]

nu zou je eerst de fundering weg moeten halen om er gras neer te kunnen leggen, beetje dubbele kosten, lekker laten zoals het nu is :P

[..]

Tussen de kantine en het gebouw waar je stroom en water staan zit een gat (of ik ben kippig ;) )

[..]

oke, ik zag er namelijk geen 1 op het plaatje, vandaar :)

[..]

altijd, zo heb ik dit spel ook onder de knie gekregen :D

ik zie dat je een ander plaatje hebt geplaatst, en daar heb je je onstappingsroute inderdaad afgekapt..
Ja klopt, op het eerste plaatje had ik alles nog niet goed afgesloten.
DeHovenierzondag 26 juni 2016 @ 16:37
:')

Ik zie nu pas dat ik sowieso een Holdingcell moet maken. Ik had steeds in m'n hoofd dat het spel een normale cel bedoelde, waarin alles werkt.

|:(
mscholzondag 26 juni 2016 @ 16:40
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:37 schreef DeHovenier het volgende:
:')

Ik zie nu pas dat ik sowieso een Holdingcell moet maken. Ik had steeds in m'n hoofd dat het spel een normale cel bedoelde, waarin alles werkt.

|:(
:D
ja het is een wat 'gooi de speler maar in het diepe' spel :P
DeHovenierzondag 26 juni 2016 @ 16:50
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:40 schreef mschol het volgende:

[..]

:D
ja het is een wat 'gooi de speler maar in het diepe' spel :P
Wat bedoelde met het zevende punt? Worden die waterleidingen geb ruikt om te ontsnappen?

Ik heb nu 1 grote hoofdleiding met allemaal zijvertakkingen van kleine leidingen.

En het energiebalkje bij m'n generator is bijna vol, betekent dat dat ie bijna aan z'n maximale capaciteit zit?
Asschen_sukarzondag 26 juni 2016 @ 16:55
Alles wordt gebruikt om te ontsnappen. Ze graven ook tunnels onder je fundering door.
Er is volgens mij maar 1 type muur waar ze niet onderdoor kunnen, zo uit mijn hoofd is dat die perimeter wall.
mscholzondag 26 juni 2016 @ 17:05
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:50 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Wat bedoelde met het zevende punt? Worden die waterleidingen geb ruikt om te ontsnappen?
yep, dan kunnen ze sneller tunnels graven
quote:
Ik heb nu 1 grote hoofdleiding met allemaal zijvertakkingen van kleine leidingen.

En het energiebalkje bij m'n generator is bijna vol, betekent dat dat ie bijna aan z'n maximale capaciteit zit?
yep, nog zo'n capacitor bij plaatsen
DeHovenierzondag 26 juni 2016 @ 18:30
Nou, de eerste gevangen zijn aangekomen :P

En daar is de eerste uitbraakpoging _O-

[ Bericht 35% gewijzigd door DeHovenier op 26-06-2016 19:28:00 ]
DeHovenierzondag 26 juni 2016 @ 19:39
Ik wist niet dat je ook 3Dview had in dit spel _O_
mscholzondag 26 juni 2016 @ 20:41
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 19:39 schreef DeHovenier het volgende:
Ik wist niet dat je ook 3Dview had in dit spel _O_
huh?
DX11zondag 26 juni 2016 @ 21:07
Je kan er vrijwel niks mee, is nog een experiment, is niet zeker dat ze het af gaan maken.

Maar als je t wilt zien moet je in t menu op het half onzichtbare vierkantje drukken.
DeHovenierzondag 26 juni 2016 @ 21:21
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 20:41 schreef mschol het volgende:

[..]

huh?
mscholzondag 26 juni 2016 @ 21:29
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:07 schreef delano.888 het volgende:
Je kan er vrijwel niks mee, is nog een experiment, is niet zeker dat ze het af gaan maken.

Maar als je t wilt zien moet je in t menu op het half onzichtbare vierkantje drukken.
quote:
haha, nice.. als ze het iets polijsten is het een geinige gimmick om door je gevangenis heen te lopen.. :P (voor de rest, 2d ftw)
NikeyAjaxmaandag 27 juni 2016 @ 09:15
Ben wel benieuwd naar de DLC voor de PS4 versie en de 2.0 versie die er aankomt na de zomer.
Asschen_sukarmaandag 27 juni 2016 @ 09:23
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:15 schreef NikeyAjax het volgende:
Ben wel benieuwd naar de DLC voor de PS4 versie en de 2.0 versie die er aankomt na de zomer.
Ze ontwikkelen wel lekker door, al vanaf het begin. Zorgt er ook iedere keer voor dat ik weer terug gezogen wordt het spel in.
NikeyAjaxmaandag 27 juni 2016 @ 09:25
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:23 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Ze ontwikkelen wel lekker door, al vanaf het begin. Zorgt er ook iedere keer voor dat ik weer terug gezogen wordt het spel in.
Inderdaad, weinig spellen waar ik zoveel tijd in heb gestoken.
Saninldinsdag 28 juni 2016 @ 00:23
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:23 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Ze ontwikkelen wel lekker door, al vanaf het begin. Zorgt er ook iedere keer voor dat ik weer terug gezogen wordt het spel in.
Precies dit ja... Bij elke update (voorheen elke maand) weer terug in het spel...
studentje7.1zaterdag 2 juli 2016 @ 14:09
Ik heb een probleem. Heb mijn prisoner intake aan staan. Krijg ook geld voor nieuwe prisoners, maar ze komen niet naar mijn gevangenis. Blijf nu dus steken op 420 prisoners.

Is dit een bug? Wat moet ik doen?
bambinozaterdag 2 juli 2016 @ 14:16
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 14:09 schreef studentje7.1 het volgende:
Ik heb een probleem. Heb mijn prisoner intake aan staan. Krijg ook geld voor nieuwe prisoners, maar ze komen niet naar mijn gevangenis. Blijf nu dus steken op 420 prisoners.

Is dit een bug? Wat moet ik doen?
Misschien domme vraag. Maar is de straat vrij? Als die vol staat met busjes/vrachtwagens dan krijg je namelijk ook dat probleem
mscholzaterdag 2 juli 2016 @ 14:16
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 14:09 schreef studentje7.1 het volgende:
Ik heb een probleem. Heb mijn prisoner intake aan staan. Krijg ook geld voor nieuwe prisoners, maar ze komen niet naar mijn gevangenis. Blijf nu dus steken op 420 prisoners.

Is dit een bug? Wat moet ik doen?
staan er auto's/bussen die de weg blokkeren?
Of muren/hekken die dicht zijn?
bambinozaterdag 2 juli 2016 @ 14:16
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 14:16 schreef mschol het volgende:

[..]

staan er auto's/bussen die de weg blokkeren?
GMTA :D
studentje7.1zaterdag 2 juli 2016 @ 14:19
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 14:16 schreef bambino het volgende:

[..]

Misschien domme vraag. Maar is de straat vrij? Als die vol staat met busjes/vrachtwagens dan krijg je namelijk ook dat probleem
Er staan wel heel de tijd 4 vrachtwagens in mijn straat. Geen idee hoe ik due weg moet krijgen.
studentje7.1zaterdag 2 juli 2016 @ 14:19
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 14:16 schreef mschol het volgende:

[..]

staan er auto's/bussen die de weg blokkeren?
Of muren/hekken die dicht zijn?
Bedoel je een delivery area die ommuurd is?

Nee mijn delivery are is helemaal open en grenst aan het buiten voetpad.
mscholzaterdag 2 juli 2016 @ 14:21
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 14:19 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Er staan wel heel de tijd 4 vrachtwagens in mijn straat. Geen idee hoe ik due weg moet krijgen.
als ze op de linker weghelft staan: die moeten weg, anders komt er niks binnen, wat voor vrachtwagens?
mscholzaterdag 2 juli 2016 @ 14:22
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 14:19 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Bedoel je een delivery area die ommuurd is?

Nee mijn delivery are is helemaal open en grenst aan het buiten voetpad.
ik doelde op b.v een road gate :)
studentje7.1zaterdag 2 juli 2016 @ 14:25
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 14:22 schreef mschol het volgende:

[..]

ik doelde op b.v een road gate :)
nee die heb ik niet
bambinozaterdag 2 juli 2016 @ 16:01
Maak anders eens een print screen
studentje7.1zaterdag 2 juli 2016 @ 16:42
Ik heb dus even een stukje land ten noorden van mijn prison bijgekocht en kan nu een heel lang stuk van de weg zien.

Ik heb 15 trucks staan waarvan er 11 gewoon leeg zijn en gewoon een rij vormen. Wat kan ik hier aan doen?
studentje7.1zaterdag 2 juli 2016 @ 16:48
Heb het al opgelost. Blijkbaar blijven al die trucks staan en wachten als je veel area's dedicated hebt voor garbage. Heb al die garbage area's even veranderd en nu rijden de trucks door.

Er komen nu wel in 1 keer 200 nieuwe prisoners bij, maar ach ja.
Asschen_sukarzaterdag 2 juli 2016 @ 17:19
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 16:48 schreef studentje7.1 het volgende:
Heb het al opgelost. Blijkbaar blijven al die trucks staan en wachten als je veel area's dedicated hebt voor garbage. Heb al die garbage area's even veranderd en nu rijden de trucks door.

Er komen nu wel in 1 keer 200 nieuwe prisoners bij, maar ach ja.
Je kan volgens mij aangeven hoeveel je er wil hebben.
bambinozaterdag 2 juli 2016 @ 17:22
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 17:19 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Je kan volgens mij aangeven hoeveel je er wil hebben.
Als je even iets hoger leest weet je wat er gebeurd is :)
Asschen_sukarzaterdag 2 juli 2016 @ 17:33
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 17:22 schreef bambino het volgende:

[..]

Als je even iets hoger leest weet je wat er gebeurd is :)
Je bussen met prisoners stonden ook al in de rij?
Ja dan is het even kut voor je bewakers
mscholzaterdag 2 juli 2016 @ 17:59
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 16:48 schreef studentje7.1 het volgende:
Heb het al opgelost. Blijkbaar blijven al die trucks staan en wachten als je veel area's dedicated hebt voor garbage. Heb al die garbage area's even veranderd en nu rijden de trucks door.

Er komen nu wel in 1 keer 200 nieuwe prisoners bij, maar ach ja.
hopen dat je genoeg cellen en faciliteiten hebt
studentje7.1zondag 3 juli 2016 @ 01:28
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 17:59 schreef mschol het volgende:

[..]

hopen dat je genoeg cellen en faciliteiten hebt
Ja had gelukkig 400,000 cash en kon snel nieuwe cellen aanleggen. :P
mscholzondag 3 juli 2016 @ 13:32
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 01:28 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Ja had gelukkig 400,000 cash en kon snel nieuwe cellen aanleggen. :P
en een nieuwe/grotere keuken en kantine neem ik aan?
DX11zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:04
Het is afgelopen jongens. Nu is het echt klaar.

Saninlzaterdag 27 augustus 2016 @ 23:41
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 22:04 schreef delano.888 het volgende:
Het is afgelopen jongens. Nu is het echt klaar.

Ik vind het ergens wel jammer! Er waren nog best veel features die vaak werden gevraagd... Overigens begrijp ik ook wel dat de devs over willen gaan op een ander spel :)
SosuaCafezondag 28 augustus 2016 @ 10:33
De ipad app moet nog komen. Final cashcow..

En de mod community pakt t wel op.
prefix1maandag 29 augustus 2016 @ 20:59
done. Nieuwe game van de makers wtf troep game wat ik zie vanuit de screens, speel nu veel rimworld beetje zelfde qua building etc speelt lekker weg:)
Drizzt_DoUrdenzaterdag 24 oktober 2020 @ 13:24
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:07 schreef mschol het volgende:
kan een modje dit topic een trap verkopen? kan niet meer posten
GAM / [Prison Architect #3] V1 is een topper met zonder bugs!

alvast bedankt
Schopperdeschop!
mscholzaterdag 24 oktober 2020 @ 13:28
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 22:04 schreef DX11 het volgende:
Het is afgelopen jongens. Nu is het echt klaar.

ondertussen zijn island bound en psych ward uitgebracht, ik heb ze nog niet gespeeld maar ben wel benieuwd

beetje jammer van die opdringerige launcher van paradox
2dopedinsdag 27 oktober 2020 @ 19:40
@mschol

Oh, overbodig :+