Het is een echte timewarp iig. 'Ff nog dit doen' BAM! 2 uur verder. Wel een teken dat het spel een aantal dingen goed doet.quote:Op maandag 12 oktober 2015 17:46 schreef Saninl het volgende:
[..]
Op (mijn/)de Mac nog wel echt te veel bugs voor mij... Zelfs onspeelbare
Desalniettemin echt leuk spel, eindelijk een goed spel in dit genre
Dan wel klaar?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 00:24 schreef lolnoob123 het volgende:
Nog een avondje gespeeld, en ik begin te merken dat het alweer wat saaier wordt. Ga morgen nog even spelen om te kijken hoe het werkt met death row inmates. Maar daarna ben ik toch wel uitgespeeld volgens mij.
Leuk spel, maar geen 30 euro waard.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
standaard zijn celdeuren niet geopend hoor, daar komt een guard voor aan de pasquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:00 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat is nou het voordeel van remote cell deuren ten opzichte van hoe het standaard gaat (altijd open tenzij lockdown of sleep)?
Tenzij gewone deuren op 'open' zet moet een cipier de deur openen met een sleutel. Met die remote control kan 1 cipier alle deuren openen waar bijvoorbeeld een schoonmaker of een kok voor staat. Scheelt tijd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:00 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat is nou het voordeel van remote cell deuren ten opzichte van hoe het standaard gaat (altijd open tenzij lockdown of sleep)?
mja, het schijnt af te luisteren, heb alleen nog niks geks meegemaakt waarbij dat ook echt gebruikt wordt..quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:06 schreef jogy het volgende:
En wat doet het monitoringsysteem nou eigenlijk als je de telefoon erop aansluit? Afluisteren?.
Yep.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:06 schreef jogy het volgende:
En wat doet het monitoringsysteem nou eigenlijk als je de telefoon erop aansluit? Afluisteren?.
Ik heb die telefoon op de cctv monitor aagesloten, dat doet weinigquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:08 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Yep.kun keer bijvoorbeeld horen dat zijn broertje die hem morgen komt bezoeken drugs meeneemt oid
je wil graag in de oren van je gevangen kijken?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb die telefoon op de cctv monitor aagesloten, dat doet weinig.
Ja wist ik veel, ik zag alleen cctv monitor en kon het overal op aansluiten dus dat deed ik ookquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:10 schreef mschol het volgende:
[..]
je wil graag in de oren van je gevangen kijken?
yup, de duidelijkheid laat te wensen over..quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja wist ik veel, ik zag alleen cctv monitor en kon het overal op aansluiten dus dat deed ik ook.
Godverquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja wist ik veel, ik zag alleen cctv monitor en kon het overal op aansluiten dus dat deed ik ook.
Komt denk omdat het apparaatje wat je gebruikt om dingen te verbinden universeel zijn. Je hoeft geen aparte dingen te gebruiken voor bijvoorbeeld camera's en deuren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:13 schreef mschol het volgende:
[..]
yup, de duidelijkheid laat te wensen over..
zo ook het aansluiten van remote deuren: je moet een connection starten vanuit het remote door control system, en niet andersom (dan werkt het namelijk niet) (idem voor camera's)
euhh, hoe bedoel je dit precies? bedoel je dat het systeem erachter universeel is?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:16 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Komt denk omdat het apparaatje wat je gebruikt om dingen te verbinden universeel zijn. Je hoeft geen aparte dingen te gebruiken voor bijvoorbeeld camera's en deuren.
Die apparaatjes die je moet kopen om een verbinding te maken. Kosten 10$ dacht ik.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:17 schreef mschol het volgende:
[..]
euhh, hoe bedoel je dit precies? bedoel je dat het systeem erachter universeel is?
Ik heb ook 3 gefaalde gevangenissen gehad en was bijna uit frustratie gestopt voor ik erachter kwam dat je grants aan kon nemen voor extra geld.quote:
Het mooie is dan als het wél lukt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:22 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb ook 3 gefaalde gevangenissen gehad en was bijna uit frustratie gestopt voor ik erachter kwam dat je grants aan kon nemen voor extra geld.
ik vind handleidingen lezen niet zo leuk/stoer.
welke handleiding?....quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:22 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb ook 3 gefaalde gevangenissen gehad en was bijna uit frustratie gestopt voor ik erachter kwam dat je grants aan kon nemen voor extra geld.
ik vind handleidingen lezen niet zo leuk/stoer.
bedoel je electrical cable?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:20 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Die apparaatjes die je moet kopen om een verbinding te maken. Kosten 10$ dacht ik.
Maar is alweer tijdje geleden sinds ik het voor het laatst speelde
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door mschol op 13-10-2015 14:34:03 ]
quote:
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:27 schreef mschol het volgende:
[..]
welke handleiding?....
[..]
bedoel je electrical cable?
volledige huidige gevangenis trouwens:Oh wel leuk ja! Ik doe alleen meer grote gebieden van de standaardcellen met gezamenlijke douches erin. Ik moet wat meer gaan spelen met indelingen denk ik. Nu kloon ik gewoon gebieden van 50 tot 80 cellen bij elkaar en gooi ik het open. Kantine erbij en een Yard en klaar is klara.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
die cellen rechts zijn mijn max security cellen.. die hebben het echt luxequote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:38 schreef jogy het volgende:
[..]
Oh wel leuk ja! Ik doe alleen meer grote gebieden van de standaardcellen met gezamenlijke douches erin. Ik moet wat meer gaan spelen met indelingen denk ik. Nu kloon ik gewoon gebieden van 50 tot 80 cellen bij elkaar en gooi ik het open. Kantine erbij en een Yard en klaar is klara..
Ja maar zelfs jouw standaardcellen hebben een televisie en een boekenkast zeg maar.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:40 schreef mschol het volgende:
[..]
die cellen rechts zijn mijn max security cellen.. die hebben het echt luxe
cell grading is ook een 7 ofzo
tja, ondertussen gaan ze niet rellen bij mijquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja maar zelfs jouw standaardcellen hebben een televisie en een boekenkast zeg maar.
Ah ok, ik gebruik gewoon schema's en tijdens free time, yard time en eat time zet ik er extra beveiliging in, als ze al gaan rellen liggen ze binnen de korste keren bont en blauw bij de dokter en de isoleer of dood in het mortuariumquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:56 schreef mschol het volgende:
[..]
tja, ondertussen gaan ze niet rellen bij mij
danger niveau is nog niet hoger geweest dan low
Huh? Bij mij gaan de deuren van alles cellen gewoon tegelijk automatisch open aan het begin van de dag?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:03 schreef mschol het volgende:
[..]
standaard zijn celdeuren niet geopend hoor, daar komt een guard voor aan de pas
en in mijn plaatje bedien ik dus met 3 guards een shitload aan deuren, terwijl ik anders veel meer rondrennende guards heb.. (om mensen snel door te laten)
ik vraag wel af wat het minimum cipiers/gevangen ratio is..
nu zit ik op 22 guard met 61 gevangenen, dus bijna 1 guard per 3 gevangen
wellicht gaan alleen de kleine deuren in 1x open?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:12 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Huh? Bij mij gaan de deuren van alles cellen gewoon tegelijk automatisch open aan het begin van de dag?
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:27 schreef mschol het volgende:
[..]
welke handleiding?....
[..]
bedoel je electrical cable?
volledige huidige gevangenis trouwens:Ik kan het slecht zien, maar zie in het cellenblok rechts die douches hangen. Werkt dat inmiddels goed? Omdat je volgens mij geen zone "shower" kan toewijzen. Dan begon bij mij iig het gezeur dat je cell afgesloten moest zijn met muren en deuren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb 2×2, alle lichten eruit laten halen en geen ramen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:47 schreef mschol het volgende:
[..]
wellicht gaan alleen de kleine deuren in 1x open?
ik gebruik vrijwel altijd in centrale paden de grote deur
mijn solitary zijn ook luxe.. 2x1 en een raam(die ga ik verbouwen, net in mijn max sec. een opstootje gehad en kom er nu wat tekort..
nu heb ik 10x 1x1 zonder ramen en zonder licht in de cel (wel in de gang)quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb 2×2, alle lichten eruit laten halen en geen ramen..
Die bleef bij mij ook eeuwig steken, en voor de v1 release moesten het er zelfs 5 zijnquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:44 schreef mschol het volgende:
[..]
nu heb ik 10x 1x1 zonder ramen en zonder licht in de cel (wel in de gang)
en celblokken 5 en 6 zijn ook onderweg..(al die celblokken samen zijn 60 gevangenen totaal, badend in luxe
)
en ik zit met 1 grant een beetje vast, "The reform through education initiative"
laatste punt lijkt hij maar niet te halen: "Have one prisoner pass the general education course"
niemand lijkt erin geintresseerd
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:52 schreef Teeno het volgende:
[..]
Die bleef bij mij ook eeuwig steken, en voor de v1 release moesten het er zelfs 5 zijn
Mwa.. die carpentry apprenticeship valt wel mee als je op een gegeven moment veel Workshop Safety Inductions hebt gehad.. die zijn best populair.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:53 schreef mschol het volgende:
[..]![]()
de carpentry apprenticeship is ook zo klote.. 10x een superior bed produceren...
[ afbeelding ]
hondjes, metaaldetectoren en 3dubble gates.. (de weg heeft ook aan beide kanten een roadgate, met een permanente patrol)![]()
er lopen ook hondjes omheenquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 19:28 schreef Teeno het volgende:
[..]
Mwa.. die carpentry apprenticeship valt wel mee als je op een gegeven moment veel Workshop Safety Inductions hebt gehad.. die zijn best populair.
Laat je ook een aantal dog patrols rond je perimeter wandelen? Vooral als je celblokken dicht bij het hek liggen willen ze nog wel eens gaan graven
Bij policies oid kan je ook kiezen wat er met een prisoner moet gebeuren zodra hij wordt betrapt met iets (drugs, wapens etc.). Ik laat dan altijd zijn cell doorzoeken, dit vergroot de kans dat je tunnels in aanbouw vindt.
De officiële wiki heeft mij wel heel veel geholpen: http://devwiki.introversion.co.uk/pa/index.php/Main_Pagequote:
bij max security is dat niet zo populaior, ik heb wat normal security toegelaten en toen ging het vrij snel..quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 19:28 schreef Teeno het volgende:
[..]
Mwa.. die carpentry apprenticeship valt wel mee als je op een gegeven moment veel Workshop Safety Inductions hebt gehad.. die zijn best populair.
Laat je ook een aantal dog patrols rond je perimeter wandelen? Vooral als je celblokken dicht bij het hek liggen willen ze nog wel eens gaan graven
Bij policies oid kan je ook kiezen wat er met een prisoner moet gebeuren zodra hij wordt betrapt met iets (drugs, wapens etc.). Ik laat dan altijd zijn cell doorzoeken, dit vergroot de kans dat je tunnels in aanbouw vindt.
Het leuke is natuurlijk om maps te downloaden waar ontsnappen juist wel heel moeilijk is, en ik denk dat die spoedig steeds meer online gaan komen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 04:04 schreef mschol het volgende:
Die escape mode is best geinig al is het wel redelijk makkelijk. net met 7 man ofzo ontsnapt
Helaas geen achievement ervoor gekregen , enig idee wat ze bedoelen met "decent prison"?
er zijn een aantal problemen met de escape mode die voorkomen dat het echt moeilijk zal worden:quote:Op donderdag 15 oktober 2015 10:03 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Het leuke is natuurlijk om maps te downloaden waar ontsnappen juist wel heel moeilijk is, en ik denk dat die spoedig steeds meer online gaan komen.
En dan 24 uurtjes in solitary en weer overnieuw beginnenquote:Op donderdag 15 oktober 2015 13:58 schreef mschol het volgende:
[..]
je moest eens weten wie ik allemaal heb moeten omleggen
Al die hondjes
meh, de guards worden niet aangevuld, en met een stevige gang met wapens ben je uit vrij veel gevangenissen binnen een week (en dan ben ik echt niet snel als ik internet mag geloven, de gevangenis vanhierboven heeft iemand ontsnapt in <2 dagen tijdquote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:06 schreef Teeno het volgende:
[..]
En dan 24 uurtjes in solitary en weer overnieuw beginnen
niet geprobeerd maar heb zelf wel de planning een keer even met het hele circuit gebeuren te testen wat er precies mogelijk isquote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:44 schreef Teeno het volgende:
Heeft iemand dit al eens geprobeerd?
x servo's connecten met Door Control A, en dan die Door Control A connecten met Door Control B. Zodat ik als er bijv. eens een guard zijn post verlaat niet steeds handmatig die deuren hoef te openen. Nu krijgt elke servo nog zijn eigen door control.
het is al heel fijn dat je een onbeperkt aantal deuren kan aansluitenquote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:24 schreef Teeno het volgende:
Werkt niet helaasinderdaad maar alle servos met alle door controls verbinden.
https://steamcommunity.co(...)855&searchtext=dutchquote:Op woensdag 21 oktober 2015 00:19 schreef 0108daniel het volgende:
Ik zou dit spel wel willen kopen, maar via steam staat er dat de taal nederlands niet ondersteund word.
Op youtube zie ik filmpjes die het spel wel in het nederlands hebben.
Gebruiken ze hier een mod voor? ik kan er namelijk niets over vinden.
Dankjee werkt perfect.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 00:46 schreef delano.888 het volgende:
[..]
https://steamcommunity.co(...)855&searchtext=dutch
Heb mijn gevangenis op high quality high quantity staan, 18 koelkasten voor 100 manquote:Op woensdag 21 oktober 2015 03:15 schreef mschol het volgende:
https://docs.google.com/s(...)?pli=1#gid=795952738
geinige spreadsheet voor het berekenen van je keuken capaciteit en je kantine
bij 100 gevangenen heb je b.v. 9 koelkasten nodig
Weet je wat nog veel leuker is. Gewoon jezelf dwingen toch alle games in het Engels te spelen. Daar leer je namelijk vrij snel Engels mee. Gamers zijn vaak erg goed in Engels om die reden.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:57 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Dankjee werkt perfect.
Zeer duidelijk te lezen en te begrijpen in het Nederlands.
Ik kan ook goed engels en speel normaal gesproken altijd engelse games omdat dit simpelweg voor de hand ligt.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:21 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Weet je wat nog veel leuker is. Gewoon jezelf dwingen toch alle games in het Engels te spelen. Daar leer je namelijk vrij snel Engels mee. Gamers zijn vaak erg goed in Engels om die reden.
Moest je dat niet researchen?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 14:33 schreef Vinno het volgende:
Sinds kort ook weer aan het spelen, verslavend
Maar vraagje:
Als het goed is kan je de dagindeling per 'soort' gevangene aanpassen, dus dat een Minumum Securtiy gevangene meer Freetime heeft dan een Maximum Security gevangene bijvoorbeeld.
Ik zal vast ergens overheen kijken, maar ik krijg het niet voor elkaar... Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit verschil in kan stellen? Ik zie maar één lijst met de dagindeling en die geldt dan voor alle gevangenen.
Andere vraag:
Je kan bepaalde gebieden, zoals een kantine, toewijzen voor bijvoorbeeld alleen Minimum Securtity...
Is het ook mogelijk om een kantine alleen Minumum en Normal Security aan te wijzen (en dan Maximum hun eigen kantine te geven)?
Nu heb ik 2 kantines: eentje alleen voor Maximum en eentje zonder toewijzing, maar als er dan een maximum gevangen in de buurt is, gaat hij toch eten in de kantine zonder toewijzing, terwijl ik dus wil dat hij in zijn "eigen" kantine gaat eten...
Heb je al prisoners in je gevangenis? Op het moment dat je een bepaald "soort" inmate hebt, dan wordt die balk in dat verdeelscherm geknipt op verschillende punten.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 14:33 schreef Vinno het volgende:
Sinds kort ook weer aan het spelen, verslavend
Maar vraagje:
Als het goed is kan je de dagindeling per 'soort' gevangene aanpassen, dus dat een Minumum Securtiy gevangene meer Freetime heeft dan een Maximum Security gevangene bijvoorbeeld.
Ik zal vast ergens overheen kijken, maar ik krijg het niet voor elkaar... Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit verschil in kan stellen? Ik zie maar één lijst met de dagindeling en die geldt dan voor alle gevangenen.
Andere vraag:
Je kan bepaalde gebieden, zoals een kantine, toewijzen voor bijvoorbeeld alleen Minimum Securtity...
Is het ook mogelijk om een kantine alleen Minumum en Normal Security aan te wijzen (en dan Maximum hun eigen kantine te geven)?
Nu heb ik 2 kantines: eentje alleen voor Maximum en eentje zonder toewijzing, maar als er dan een maximum gevangen in de buurt is, gaat hij toch eten in de kantine zonder toewijzing, terwijl ik dus wil dat hij in zijn "eigen" kantine gaat eten...
Ja heb al prisoners ja...quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 07:33 schreef Saninl het volgende:
[..]
Heb je al prisoners in je gevangenis? Op het moment dat je een bepaald "soort" inmate hebt, dan wordt die balk in dat verdeelscherm geknipt op verschillende punten.
Jaquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:22 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik zit die gameplayvideo uit de OP ff snel door te kijken, kom ik hier:
Er heet echt een inmate Lieuwe Westra?Kom op zeg, dat is een wielrenner, dat kan toch niet.
Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar je hoeft er niks voor te downloaden. Zit gewoon in de nieuwe versie, ik dacht onder het menu "extra"quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:00 schreef prefix1 het volgende:
Tijdje gelede prison architect gespeeld, nu zie ik veel over prisoner escape in prison architect kan iemand mij dit in het kort uitleggen en moet ik nog wat downloaden daarvoor?!
Er zijn gigantisch veel bekende namen. Heb zelf nu een inmate op Deathrow zit die Dean ''Rocket'' Hall heet, werknemer van Bethesda en maker van DayZ.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:22 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik zit die gameplayvideo uit de OP ff snel door te kijken, kom ik hier:
Er heet echt een inmate Lieuwe Westra?Kom op zeg, dat is een wielrenner, dat kan toch niet.
Als ik eerlijk ben, vind ik het niet zo héél veel toevoegen... Ik zou meer willen zien mbt de gangs...quote:
Om eerlijk te zijn, moet ik nog beginnen.quote:
Ik zou gewoon lekker gaan spelen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 19:58 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb het spel net gekocht, in de Steamsale. Ben nu bij lvl 2 van de tutorial waar je een fikkie moet blussen. Dat heb ik gedaan maar dat wordt niet afgevinkt op de Todo-lijst. Dus nu zit ik vast
Weet iemand een oplossing?
Pas als ik het spel een beetje begrijpquote:
Je hebt alleen muren gebouwd, maar geen funderingquote:Op zondag 26 juni 2016 04:59 schreef DeHovenier het volgende:
Iemand een idee waarom ik niet een canteen en een kitchen kan bouwen? Linksboven komt de kantine en daarnaast de keuken. Het eis mijn eerste gevangenis, de campiagn maak ik later wel af.
[ afbeelding ]
Ik kan geen fundering bouwen want dan krijg ik rode vakjes.quote:Op zondag 26 juni 2016 07:53 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Je hebt alleen muren gebouwd, maar geen fundering
Zelfde probleem bij je cellen.
Komt omdat er al muren en objecten staan. Kan je binnen de muren (eronder hoeft geen fundering meer) van je catina wel fundering bouwen?quote:Op zondag 26 juni 2016 13:44 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik kan geen fundering bouwen want dan krijg ik rode vakjes.
eerst fundering bouwen (wordt automatisch ommuurt) daarna eventueel de ruimte indelen..quote:Op zondag 26 juni 2016 13:44 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik kan geen fundering bouwen want dan krijg ik rode vakjes.
Nee. En bij de cellen kan ik alleen en fundering bouwen onder de muren.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Komt omdat er al muren en objecten staan. Kan je binnen de muren (eronder hoeft geen fundering meer) van je catina wel fundering bouwen?
Je moet nog 1 tabje naar links "foundation" daarmee zou het wel moeten lukken. Je hebt nu alleen nog maar "white tiles" geselecteerd.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:49 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Nee. En bij de cellen kan ik alleen en fundering bouwen onder de muren.
Die cellen zijn trouwens pre-fab, die staan onder het kopje Quick Build.
[ afbeelding ]
Oja, natuurlijk.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:54 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Je moet nog 1 tabje naar links "foundation" daarmee zou het wel moeten lukken. Je hebt nu alleen nog maar "white tiles" geselecteerd.
Die white tiles zijn meer een cosmetisch iets om je vloeren mooier te maken, maar geen echte fundering.
je krijgt de keuze tussen betonnen of stenen muren, maar dan wordt ook een fundering aangelegdquote:Op zondag 26 juni 2016 13:57 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Oja, natuurlijk.
Maar bij 'foundation' kan ik alleen muren bouwen? Van steen of beton. Maar als ik bij 'rooms' canteen selecteer dan krijg ik weer die rode vakjes.
quote:Op zondag 26 juni 2016 13:59 schreef mschol het volgende:
[..]
je krijgt de keuze tussen betonnen of stenen muren, maar dan wordt ook een fundering aangelegd
en die fundering heb je nodig om een kamer te maken..
quote:Op zondag 26 juni 2016 14:12 schreef DeHovenier het volgende:
[..]![]()
Ik vergeet steeds dat je moet klikken en dan een vierkant moet maken met die muren, ipv. alleen een muur trekken.
Overnieuw
ik zie trouwens een productkey in je screenshot. volgens mij kan je er niet veel mee, maar haal hem voor de zekerheid uit je plaatjequote:Op zondag 26 juni 2016 14:12 schreef DeHovenier het volgende:
[..]![]()
Ik vergeet steeds dat je moet klikken en dan een vierkant moet maken met die muren, ipv. alleen een muur trekken.
Overnieuw
quote:Op zondag 26 juni 2016 14:16 schreef mschol het volgende:
[..]
ik zie trouwens een productkey in je screenshot. volgens mij kan je er niet veel mee, maar haal hem voor de zekerheid uit je plaatje
wat generieke tips:quote:Op zondag 26 juni 2016 15:53 schreef DeHovenier het volgende:
Heb nu de gebouwen klaar, maar ik moet nog waterleidingen en electriciteit aanleggen. En m'n geld is op
Ik moet nu ff 2k sparen, dan kan ik personeel inhuren en krijg ik 10k gestort, waardoor ik dan een ward en een accountant kan inhuren wat me wer 5k oplevert.
[ afbeelding ]
1) Dat is hier toch niet zo erg?quote:Op zondag 26 juni 2016 16:01 schreef mschol het volgende:
[..]
wat generieke tips:
1) je gevangenen moeten nu langs de offices en water/electra om naar hn del gebracht te worden, niet heel netjes eigenlijk (maar kan prima in normale game, in escape mode is dat dodelijk)
2) kantine en kitchen zijn eigenlijk wat te groot voor het begin.
3) de yard had je zonder fundering kunnen doen, dat mag gewoon in de openlucht zijn (je hebt ook hekken, zie punt 4)
4) omring je gevangenis met hekken anders kunnen gevangenen ontsnappen als ze naar de kantine gaan
5) zorg in je kantine voor een normale of jail door. Een staff door, die je nu hebt, mogen gevangenen niet doorheen
6) je had ook een holding cell kunnen maken, hier kan je gevangenen in kwijt tot je echte cellen had (tot een stuk of 8 tot 12 inmates kan dat prima)
7) waterleidingen (die grote) binnen je gevangenis complex houden zodat ze dat niet kunnen gebruiken om te ontsnappen
nee klopt hier is het niet ergquote:
je kan een gebouw uitbreiden door 1 rand van de nieuwe fundering te laten overlappen met de muur het al bestaande gebouwquote:2) Weet ik, maar dat deed ik omdat ik dan makkelijkr kan uitbreiden.
nu zou je eerst de fundering weg moeten halen om er gras neer te kunnen leggen, beetje dubbele kosten, lekker laten zoals het nu isquote:3) Da's waar. Ik kan nu niet eens gras neerleggen als fundering.
Tussen de kantine en het gebouw waar je stroom en water staan zit een gat (of ik ben kippigquote:4) Hoe dan
oke, ik zag er namelijk geen 1 op het plaatje, vandaarquote:5) Weet ik. Er zit ook een brede jaildoor in de kantine.
altijd, zo heb ik dit spel ook onder de knie gekregenquote:6)Dat is een goed idee, dat zal ik d volgend keer doen.
Ik heb het nu niet helemaal perfect aangepakt, maargoed, al doende leert men
Ja klopt, op het eerste plaatje had ik alles nog niet goed afgesloten.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:16 schreef mschol het volgende:
[..]
nee klopt hier is het niet erg
[..]
je kan een gebouw uitbreiden door 1 rand van de nieuwe fundering te laten overlappen met de muur het al bestaande gebouw
[..]
nu zou je eerst de fundering weg moeten halen om er gras neer te kunnen leggen, beetje dubbele kosten, lekker laten zoals het nu is
[..]
Tussen de kantine en het gebouw waar je stroom en water staan zit een gat (of ik ben kippig)
[..]
oke, ik zag er namelijk geen 1 op het plaatje, vandaar
[..]
altijd, zo heb ik dit spel ook onder de knie gekregen
ik zie dat je een ander plaatje hebt geplaatst, en daar heb je je onstappingsroute inderdaad afgekapt..
quote:Op zondag 26 juni 2016 16:37 schreef DeHovenier het volgende:
Ik zie nu pas dat ik sowieso een Holdingcell moet maken. Ik had steeds in m'n hoofd dat het spel een normale cel bedoelde, waarin alles werkt.
Wat bedoelde met het zevende punt? Worden die waterleidingen geb ruikt om te ontsnappen?quote:Op zondag 26 juni 2016 16:40 schreef mschol het volgende:
[..]
ja het is een wat 'gooi de speler maar in het diepe' spel
yep, dan kunnen ze sneller tunnels gravenquote:Op zondag 26 juni 2016 16:50 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Wat bedoelde met het zevende punt? Worden die waterleidingen geb ruikt om te ontsnappen?
yep, nog zo'n capacitor bij plaatsenquote:Ik heb nu 1 grote hoofdleiding met allemaal zijvertakkingen van kleine leidingen.
En het energiebalkje bij m'n generator is bijna vol, betekent dat dat ie bijna aan z'n maximale capaciteit zit?
huh?quote:Op zondag 26 juni 2016 19:39 schreef DeHovenier het volgende:
Ik wist niet dat je ook 3Dview had in dit spel
quote:Op zondag 26 juni 2016 21:07 schreef delano.888 het volgende:
Je kan er vrijwel niks mee, is nog een experiment, is niet zeker dat ze het af gaan maken.
Maar als je t wilt zien moet je in t menu op het half onzichtbare vierkantje drukken.
haha, nice.. als ze het iets polijsten is het een geinige gimmick om door je gevangenis heen te lopen..quote:
Ze ontwikkelen wel lekker door, al vanaf het begin. Zorgt er ook iedere keer voor dat ik weer terug gezogen wordt het spel in.quote:Op maandag 27 juni 2016 09:15 schreef NikeyAjax het volgende:
Ben wel benieuwd naar de DLC voor de PS4 versie en de 2.0 versie die er aankomt na de zomer.
Inderdaad, weinig spellen waar ik zoveel tijd in heb gestoken.quote:Op maandag 27 juni 2016 09:23 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ze ontwikkelen wel lekker door, al vanaf het begin. Zorgt er ook iedere keer voor dat ik weer terug gezogen wordt het spel in.
Precies dit ja... Bij elke update (voorheen elke maand) weer terug in het spel...quote:Op maandag 27 juni 2016 09:23 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ze ontwikkelen wel lekker door, al vanaf het begin. Zorgt er ook iedere keer voor dat ik weer terug gezogen wordt het spel in.
Misschien domme vraag. Maar is de straat vrij? Als die vol staat met busjes/vrachtwagens dan krijg je namelijk ook dat probleemquote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:09 schreef studentje7.1 het volgende:
Ik heb een probleem. Heb mijn prisoner intake aan staan. Krijg ook geld voor nieuwe prisoners, maar ze komen niet naar mijn gevangenis. Blijf nu dus steken op 420 prisoners.
Is dit een bug? Wat moet ik doen?
staan er auto's/bussen die de weg blokkeren?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:09 schreef studentje7.1 het volgende:
Ik heb een probleem. Heb mijn prisoner intake aan staan. Krijg ook geld voor nieuwe prisoners, maar ze komen niet naar mijn gevangenis. Blijf nu dus steken op 420 prisoners.
Is dit een bug? Wat moet ik doen?
GMTAquote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:16 schreef mschol het volgende:
[..]
staan er auto's/bussen die de weg blokkeren?
Er staan wel heel de tijd 4 vrachtwagens in mijn straat. Geen idee hoe ik due weg moet krijgen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:16 schreef bambino het volgende:
[..]
Misschien domme vraag. Maar is de straat vrij? Als die vol staat met busjes/vrachtwagens dan krijg je namelijk ook dat probleem
Bedoel je een delivery area die ommuurd is?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:16 schreef mschol het volgende:
[..]
staan er auto's/bussen die de weg blokkeren?
Of muren/hekken die dicht zijn?
als ze op de linker weghelft staan: die moeten weg, anders komt er niks binnen, wat voor vrachtwagens?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:19 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Er staan wel heel de tijd 4 vrachtwagens in mijn straat. Geen idee hoe ik due weg moet krijgen.
ik doelde op b.v een road gatequote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:19 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Bedoel je een delivery area die ommuurd is?
Nee mijn delivery are is helemaal open en grenst aan het buiten voetpad.
Je kan volgens mij aangeven hoeveel je er wil hebben.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:48 schreef studentje7.1 het volgende:
Heb het al opgelost. Blijkbaar blijven al die trucks staan en wachten als je veel area's dedicated hebt voor garbage. Heb al die garbage area's even veranderd en nu rijden de trucks door.
Er komen nu wel in 1 keer 200 nieuwe prisoners bij, maar ach ja.
Als je even iets hoger leest weet je wat er gebeurd isquote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:19 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Je kan volgens mij aangeven hoeveel je er wil hebben.
Je bussen met prisoners stonden ook al in de rij?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:22 schreef bambino het volgende:
[..]
Als je even iets hoger leest weet je wat er gebeurd is
hopen dat je genoeg cellen en faciliteiten hebtquote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:48 schreef studentje7.1 het volgende:
Heb het al opgelost. Blijkbaar blijven al die trucks staan en wachten als je veel area's dedicated hebt voor garbage. Heb al die garbage area's even veranderd en nu rijden de trucks door.
Er komen nu wel in 1 keer 200 nieuwe prisoners bij, maar ach ja.
Ja had gelukkig 400,000 cash en kon snel nieuwe cellen aanleggen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:59 schreef mschol het volgende:
[..]
hopen dat je genoeg cellen en faciliteiten hebt
en een nieuwe/grotere keuken en kantine neem ik aan?quote:Op zondag 3 juli 2016 01:28 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Ja had gelukkig 400,000 cash en kon snel nieuwe cellen aanleggen.
Ik vind het ergens wel jammer! Er waren nog best veel features die vaak werden gevraagd... Overigens begrijp ik ook wel dat de devs over willen gaan op een ander spelquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:04 schreef delano.888 het volgende:
Het is afgelopen jongens. Nu is het echt klaar.
Schopperdeschop!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:07 schreef mschol het volgende:
kan een modje dit topic een trap verkopen? kan niet meer posten
GAM / [Prison Architect #3] V1 is een topper met zonder bugs!
alvast bedankt
ondertussen zijn island bound en psych ward uitgebracht, ik heb ze nog niet gespeeld maar ben wel benieuwdquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:04 schreef DX11 het volgende:
Het is afgelopen jongens. Nu is het echt klaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |