abonnement Unibet Coolblue
pi_161806491
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 19:54 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Kindersterfte kwam veelvuldig voor. Begraafaktes staan vaak op naam van vader bij kinderen en zijn vaak incompleet.
Grote kans dat de andere 6 kinderen de huwbare leeftijd niet hebben bereikt
Eentje heb ik nog kunnen vinden, die is naar Elsloo getrokken.
En bij overlijden heb ik reeds ook al gekeken.
Vaak zetten ze bij het huwelijk de ouders er niet bij en in onze stamboom hebben we vrij gangbare voornamen.
Of voornamen die op verschillende wijzes geschreven kunnen worden.
Joannes wordt dan Jan, Johan, Johannes, Joan, John, Jenne.
En dat maakt het zo moeilijk en vandaar mijn vraag of er een site is die ik nog niet ken....
pi_161959110
Ik ben bezig met mijn kwartierstaat en daar vrij ver mee, althans, met 3 van de 4 kwartieren...van 1 van mijn grootouders weet ik helaas de namen van haar ouders niet.
Mag ik als kleinzoon haar geboorteakte (daar zullen de namen wel opstaan) inzien? En hoe gaat dat dan in zijn werk?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_161961727
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 11:18 schreef Sicstus het volgende:
Ik ben bezig met mijn kwartierstaat en daar vrij ver mee, althans, met 3 van de 4 kwartieren...van 1 van mijn grootouders weet ik helaas de namen van haar ouders niet.
Mag ik als kleinzoon haar geboorteakte (daar zullen de namen wel opstaan) inzien? En hoe gaat dat dan in zijn werk?
Misschien is makkelijker om een persoonskaart aan te vragen bij het CBG. Als je grootouder is overleden na 1939 dan kun je die opvragen bij het Centraal Bureau voor Genealogie (www.cbg.nl, 'Diensten', 'Uittreksels van persoonskaarten en persoonslijsten' en dan de PDF downloaden, invullen en opsturen.
Op de overlijdensakte van je grootouder staan de ouders ook vermeld. Misschien makkelijker ivm openbaarheid (50 jaar na overlijden). Als kleinzoon mag je de aktes opvragen bij de gemeente. Kan wel zijn dat ze vragen om een kopie van je ID. Ik heb dat laatste altijd zonder problemen kunnen aanvragen, in ieder geval. Even bellen voor het juiste adres/afdeling of op de website van de gemeente kijken.

Succes!
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_161961902
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 13:52 schreef Natalie het volgende:

[..]

Misschien is makkelijker om een persoonskaart aan te vragen bij het CBG. Als je grootouder is overleden na 1939 dan kun je die opvragen bij het Centraal Bureau voor Genealogie (www.cbg.nl, 'Diensten', 'Uittreksels van persoonskaarten en persoonslijsten' en dan de PDF downloaden, invullen en opsturen.
Op de overlijdensakte van je grootouder staan de ouders ook vermeld. Misschien makkelijker ivm openbaarheid (50 jaar na overlijden). Als kleinzoon mag je de aktes opvragen bij de gemeente. Kan wel zijn dat ze vragen om een kopie van je ID. Ik heb dat laatste altijd zonder problemen kunnen aanvragen, in ieder geval. Even bellen voor het juiste adres/afdeling of op de website van de gemeente kijken.

Succes!
Thnx, ik zal op die CBG site gaan kijken.

Overlijdensakte is trouwens pas de laatste akte die openbaar zal worden, aangezien ze in 1994 is overleden; dat duurt dus nog zo'n 28 jaar :{
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  vrijdag 6 mei 2016 @ 14:42:45 #105
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_161962948
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 14:03 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Thnx, ik zal op die CBG site gaan kijken.

Overlijdensakte is trouwens pas de laatste akte die openbaar zal worden, aangezien ze in 1994 is overleden; dat duurt dus nog zo'n 28 jaar :{
Zijn haar ouders niet in oude kranten te vinden? Heb je echt alles al bekeken?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_161964074
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 14:03 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Thnx, ik zal op die CBG site gaan kijken.

Overlijdensakte is trouwens pas de laatste akte die openbaar zal worden, aangezien ze in 1994 is overleden; dat duurt dus nog zo'n 28 jaar :{
Is er toevallig geen gezinskaart te vinden waar zij op staat bij haar ouders?
Die kaarten werden tot eind jaren '30 gebruikt. Alleen niet elke plaats heeft ze al online staan. Maar met beetje geluk vind je misschien iets.

Stadsarchief Rotterdam heeft ze bijv. online staan en als ik die van mijn grootouders bekijk, kan ik zo zelfs mijn nog springlevende tante vinden die in 1938 geboren is.
pi_161965614
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 14:42 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Zijn haar ouders niet in oude kranten te vinden? Heb je echt alles al bekeken?
Yep :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:37 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Is er toevallig geen gezinskaart te vinden waar zij op staat bij haar ouders?
Die kaarten werden tot eind jaren '30 gebruikt. Alleen niet elke plaats heeft ze al online staan. Maar met beetje geluk vind je misschien iets.

Stadsarchief Rotterdam heeft ze bijv. online staan en als ik die van mijn grootouders bekijk, kan ik zo zelfs mijn nog springlevende tante vinden die in 1938 geboren is.
Ik kan in ieder geval niets vinden in Stadsarchief Rotterdam. Ik weet niet eens zeker of ze wel in Rotterdam geboren is, kan ook Pernis zijn (dat was volgens mij nog geen deel van Rotterdam toen ze werd geboren) of een andere huidige deelgemeente.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_161965702
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 16:39 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Yep :)

[..]

Ik kan in ieder geval niets vinden in Stadsarchief Rotterdam. Ik weet niet eens zeker of ze wel in Rotterdam geboren is, kan ook Pernis zijn (dat was volgens mij nog geen deel van Rotterdam toen ze werd geboren) of een andere huidige deelgemeente.
Ik denk idd nog geen onderdeel van Rotterdam.
Heb je wel vinkje van gezinskaarten aangezet? Op zich worden de kinderen niet weergegeven in de zoekresultaten, maar als je op achternaam zoekt van haar vader, en dan iedereen bekijkt, kun je op de scan zelf de namen en geboortedata vinden.
Zo heb ik ook mijn overgrootvader gevonden (wist precieze voornamen niet, maar wel die van mijn opa incl geboortedatum en die vond ik op 1 van de kaarten).

Ik wil ook wel even met je meezoeken, als je de namen wilt geven (mag ook in DM).
pi_162036863
Denk dat een persoonskaart van het CBG inderdaad de beste optie is. Kost een paar euro, maar dan heb je ook een schat aan gegevens. Incl. oude adressen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 1 augustus 2016 @ 13:59:02 #110
47102 Elvi
miemkwien
pi_164153386
Ik zit er al jaren aan te denken om ook stamboomonderzoek te doen. En zo af en toe zoek ik ook op mijn achternaam in de registers. Ik kan alleen totaal niks vinden. Ook niet als ik op bijvoorbeeld begraafplaatsen zoek. Het lijkt wel alsof mijn familie (mijn opa's en oma's) gewoon niet hebben bestaan ofzo :') Misschien omdat er Joodse en Duitse voorouders tussen zitten (aan beide kanten)?

Ik weet gewoon niet zo goed waar ik moet beginnen als ik ze op de websites niet kan vinden -O-
pi_164153620
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 13:59 schreef Elvi het volgende:
Ik zit er al jaren aan te denken om ook stamboomonderzoek te doen. En zo af en toe zoek ik ook op mijn achternaam in de registers. Ik kan alleen totaal niks vinden. Ook niet als ik op bijvoorbeeld begraafplaatsen zoek. Het lijkt wel alsof mijn familie (mijn opa's en oma's) gewoon niet hebben bestaan ofzo :') Misschien omdat er Joodse en Duitse voorouders tussen zitten (aan beide kanten)?

Ik weet gewoon niet zo goed waar ik moet beginnen als ik ze op de websites niet kan vinden -O-
Op iets als wiewaswie.nl vind je helemaal niks?
  maandag 1 augustus 2016 @ 14:13:48 #112
47102 Elvi
miemkwien
pi_164153733
quote:
2s.gif Op maandag 1 augustus 2016 14:08 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Op iets als wiewaswie.nl vind je helemaal niks?
Nope :N

Wat gek is, want mijn opa heeft een goedlopende juwelierszaak gehad. Maar zelfs daar kan ik niks over vinden.
pi_164153964
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 14:13 schreef Elvi het volgende:

Nope :N

Wat gek is, want mijn opa heeft een goedlopende juwelierszaak gehad. Maar zelfs daar kan ik niks over vinden.
quote:
Volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens worden de overheidsdocumenten met belangrijke persoonsgegevens pas na 50 tot 100 jaar openbaar. Personen geboren na 1900 zijn daarom vaak niet in de genealogische databases te vinden. Recente informatie kun je daarom beter in je directe omgeving zoeken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_164153979
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 14:13 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nope :N

Wat gek is, want mijn opa heeft een goedlopende juwelierszaak gehad. Maar zelfs daar kan ik niks over vinden.
Vraag hulp hier: https://www.stamboomforum.nl/
Maar dan moet je wel namen, doopnamen, plaatsen , data en beroepen geven van je grootouders en nog liever van je overgrootouders.
  maandag 1 augustus 2016 @ 15:05:07 #115
47102 Elvi
miemkwien
pi_164155004
Oeh ik had heel even een mini-doorbraak :D Ik herinnerde me ineens dat we ergens een hele oude bijbel hadden waar een lijstje met namen in staat. Ik heb de bijbel opgezocht en ja hoor! 2 lijstjes met dezelfde namen! De naam van mn opa staat er ook tussen en de oudste persoon op die lijst is in 1884 geboren. Ik ben meteen op websites gaan zoeken en.... NIKS! }:|

Ik heb inmiddels ook een website gevonden over de familienaam van iemand anders die stamboomonderzoek heeft gedaan maar ook daar komt niemand van mijn lijst in voor, zelfs niet de geboorteplaatsen en woonplaatsen. Ik ben van plan om hen te mailen, misschien kunnen zij me verder helpen.

Hoe kan het dat een hele tak gewoon van de aardbodem verdwijnt? Is mijn voorouder onterft? Ergens zijn 'we' van het jodendom bekeerd naar hervormd, zou dat het kunnen zijn? Mijn achternaam is trouwens niet typisch Joods.
pi_164156130
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 15:05 schreef Elvi het volgende:
Oeh ik had heel even een mini-doorbraak :D Ik herinnerde me ineens dat we ergens een hele oude bijbel hadden waar een lijstje met namen in staat. Ik heb de bijbel opgezocht en ja hoor! 2 lijstjes met dezelfde namen! De naam van mn opa staat er ook tussen en de oudste persoon op die lijst is in 1884 geboren. Ik ben meteen op websites gaan zoeken en.... NIKS! }:|

Ik heb inmiddels ook een website gevonden over de familienaam van iemand anders die stamboomonderzoek heeft gedaan maar ook daar komt niemand van mijn lijst in voor, zelfs niet de geboorteplaatsen en woonplaatsen. Ik ben van plan om hen te mailen, misschien kunnen zij me verder helpen.

Hoe kan het dat een hele tak gewoon van de aardbodem verdwijnt? Is mijn voorouder onterft? Ergens zijn 'we' van het jodendom bekeerd naar hervormd, zou dat het kunnen zijn? Mijn achternaam is trouwens niet typisch Joods.
Als je wil mag je wat van de oude namen DM'en, ik ben wel erg benieuwd :D In combinatie met woon-/geboorteplaatsen moet er toch íets te vinden zijn. Familysearch heeft veel (soms ongeindexeerde) tienjarentafels en geboorteakten. Zie ook http://zoekakten.nl/
  maandag 1 augustus 2016 @ 16:06:02 #117
47102 Elvi
miemkwien
pi_164156577
quote:
2s.gif Op maandag 1 augustus 2016 15:47 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Als je wil mag je wat van de oude namen DM'en, ik ben wel erg benieuwd :D In combinatie met woon-/geboorteplaatsen moet er toch íets te vinden zijn. Familysearch heeft veel (soms ongeindexeerde) tienjarentafels en geboorteakten. Zie ook http://zoekakten.nl/
Pfoeh ik ben ietsje verder gekomen. Eigenlijk door mensen die dezelfde voorouders hebben als ik :') Ik DM je even wat namen, misschien dat jij meer kunt vinden, want mijn 'lijn' is nog steeds een mysterie.
pi_164158518
Help! Ik zit vast in de 18e eeuw :P

Ik wil weten wie de ouders zijn van Ariaantje van de Graaf en waar en wanneer ze geboren/gedoopt is. Dit is wat ik van haar weet:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb nog meer informatie over de familie van Leendert Baggerman en van hun dochter Anna, etc., maar voor nu lijkt me dat niet relevant.

Ik heb alle districtklappers van de Alblasserwaard (waar Brandwijk onderdeel van is) door zitten spitten op zoek naar een Ariaantje van de Graaf. Niets kunnen vinden wat past in het plaatje. Verder heb ik internet al afgestruind. Heb dus ook al veel informatie kunnen vinden, zoals diverse digitale versies van de originele aktes. Maar nergens een verwijzing naar haar ouders of naar haar geboorte/doop.

Vragen die ik heb zijn dus:
- Waar en wanneer is Ariaantje geboren, en wie zijn haar ouders?
- Maar ook: Wat deed ze in Hillegersberg? Blijkbaar kwam ze uit Brandwijk (midden in de Alblasserwaard), maar waarom is ze dan niet terug te vinden in de districtklappers van de Alblasserwaard?
- In hoeverre was ze van redelijke komaf? De gaarder van de ondertrouw gaf aan classe van 3 gulden (net als haar verloofde). Bij haar overlijden was dat memorie. Ook kon ze in ieder geval zelf de gaardersakte ondertekenen. Geen idee of dat een bijzonderheid was of niet. En de grote vraag: kan ik iets met die informatie om meer te weten te komen over haar achtergrond?

Wat zou mijn volgende stap kunnen zijn? Ik denk aan:
- Iets in het archief van Hillegersberg. Maar wat dan? Wat zou ik daar eventueel kunnen vinden?
- Iets in het archief van Hardinxveld. Maar wat dan? Wat zou ik daar eventueel kunnen vinden?
- Andere bronnen waar ik gewoonweg nog geen weet van heb. Iemand een idee?
- Indirect bewijs, zoals getuigen, familie van haar man, etc. Maar ook hier: wat/hoe dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door MissMSX op 01-08-2016 17:45:48 ]
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 23:00:23 #119
47102 Elvi
miemkwien
pi_164188998
Hoe betrouwbaar is Pondes.nl ? Want iets klopt er niet.

Ik heb al vastgesteld dat dit mijn voorouders zijn (hun namen komen voor op de lijst die ik vond, en de namen komen ook mijn vader bekend voor): http://www.pondes.nl/detail/i_d.php?inum=793465634

Bij "Kinderen uit de relatie met deze partner" mis ik echter een zoon, en laat dat nou net de vader van mijn opa zijn :') Is dat gewoon een foutje van die website?
pi_164189333
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 23:00 schreef Elvi het volgende:
Hoe betrouwbaar is Pondes.nl ? Want iets klopt er niet.

Ik heb al vastgesteld dat dit mijn voorouders zijn (hun namen komen voor op de lijst die ik vond, en de namen komen ook mijn vader bekend voor): http://www.pondes.nl/detail/i_d.php?inum=793465634

Bij "Kinderen uit de relatie met deze partner" mis ik echter een zoon, en laat dat nou net de vader van mijn opa zijn :') Is dat gewoon een foutje van die website?
UItkijken met pondes.nl en genealogie.online etc
Het zijn ook maar gewone mensen die hun best doen en toch veel missen of verkeerd inschatten.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 01:26:19 #121
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_164191494
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 23:00 schreef Elvi het volgende:
Hoe betrouwbaar is Pondes.nl ? Want iets klopt er niet.

Ik heb al vastgesteld dat dit mijn voorouders zijn (hun namen komen voor op de lijst die ik vond, en de namen komen ook mijn vader bekend voor): http://www.pondes.nl/detail/i_d.php?inum=793465634

Bij "Kinderen uit de relatie met deze partner" mis ik echter een zoon, en laat dat nou net de vader van mijn opa zijn :') Is dat gewoon een foutje van die website?
Al dat soort sites, waarbij de gegevens door amateurgenealogen bijeen zijn verzameld nooit als bron gebruiken. Je kan ze gebruiken door de informatie die er staat te checken in een archief (evt. kopieën (zie familysearch https://familysearch.org/(...)=1&countryId=1927059 ), of op de website van een archief zelf (bijvoorbeeld wiewaswie.nl)).
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 augustus 2016 @ 11:49:31 #122
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_164241337
Zeker pondes, die is grotendeels incompleet (missende kinderen) of foutief (geboortejaren afgerond en geschat, niet kloppend)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 00:40:19 #123
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_164666208
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 6 september 2016 @ 10:57:25 #124
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_165123271
Vannacht was er op NPO Radio 1 een programma over stamboomonderzoek, hier terug te luisteren:

http://www.nporadio1.nl/d(...)8-van-wie-stamt-u-af
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 9 oktober 2016 @ 15:07:11 #125
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_165852461
Iemand die weet wat hier staat? Gaat om een locatie in Lenthe bij Dalfsen.



Edit: het moet de Benedijk zijn.

[ Bericht 11% gewijzigd door Dagoduck op 09-10-2016 15:20:24 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 19 oktober 2016 @ 18:44:47 #126
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_166063080
Kwam dit nog tegen. Misschien heeft iemand er iets aan.

http://watstaatdaer.nl/
  dinsdag 1 november 2016 @ 00:17:36 #127
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_166339339
quote:
Geachte mevrouw, mijnheer,

In verband met de invoering van de Wet Hergebruik Overheidsinformatie zullen per 1 januari 2017 alle scans op onze site gratis te raadplegen zijn, voor zover openbaar uiteraard. Dit geldt voor zowel de Indexen als de inventarissen. Om te voorkomen dat u onnodig geld uitgeeft aan scancredits willen wij u nu al inlichten over deze vergaande verandering in onze online-dienstverlening.

Wij hopen dat wij u hiermee voldoende en naar tevredenheid hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Dienstverlening

Stadsarchief Amsterdam
_O_
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 november 2016 @ 08:59:18 #128
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_166341227
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2016 00:17 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

_O_
Yes!
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_166344733
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2016 00:17 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

_O_
Dat is mooi *O*
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  woensdag 2 november 2016 @ 16:05:33 #130
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_166371395
Net een voorouder gevonden die 91 werd in 1826 :o
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 2 november 2016 @ 20:25:03 #131
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_166376594


:o
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 november 2016 @ 22:28:01 #132
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_166380638
quote:
70.394 :+
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 2 november 2016 @ 23:09:26 #133
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_166382013
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 22:28 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

70.394 :+
Nice, ik had 4 verschillende bestanden. Dat waren 2 parentelen, mijn kwartierstaat en een oud bij-ééngeraapt bestand zonder bronnen. In maart dit jaar heb ik toen een aantal bestanden samengevoegd en dat is nu gewoon mijn bestand.

Het einde van het uitzoeken van mijn kwartierstaat (qua dopen/trouwen etc.) begint nu wel in zicht te komen ( jammer :P ). Maar ik heb nog wel wat overige gegevens te onderzoeken zoals gerechtelijke etc.

Naast mijn kwartierstaat heb ik de parenteel van mijn eigen naam uitgezocht, kleine familie met nog geen 2000 personen (op een aantal levende generaties na wel zo goed als uitgezocht). Parentelen van mijn beiden grootmoeders heb ik gedeeltelijk uitgezocht, net als die van mijn moeder. Daarnaast heb ik de parenteel van mijn bet-overgrootmoeders naam uitgezocht en zit daarbij op ongeveer 3500 á 4000 personen, en daar ben ik nog lang niet klaar mee.

Zit wel elke keer te denken waar zal ik nu eens mee bezig :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Dagoduck op 03-11-2016 01:47:11 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_166384806
quote:
6s.gif Op woensdag 2 november 2016 23:09 schreef Dagoduck het volgende:

Zit wel elke keer te denken waar zal ik nu eens mee bezig :P
Ik kijk momenteel bij verjaardagen en kijk wie die mensen zijn (welke band heb ik er mee) en of er gegevens van ouders, grootouders, kinderen, kleinkinderen, broers en zussen missen :+ Mijn gekke methode omdat ik even niet met 1 grote tak oid bezig ben.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 7 november 2016 @ 21:14:56 #135
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_166486573


164.

Hasken toe Graffele, q obiit, post Warner Filius daarnae Hasken filius, q minorennis, vidua ad vitam, q obiit, relicta vidua, post cujus, mortem vacabit; en is deze whare op den 4 janus 1718 weder in erfkoop gelaeten de Clerck Isaek Gourdineau de Gouberville, modo vidua.

Klopt dat een beetje? Gaat mij vooral om het stukje na ''vacabit''. Komt uit de waarboeken van Zutphen, hij heeft dus een stukje land gekocht/pacht. Hij was dus clerck, en modo vidua = onlangs weduwnaar? Dat klopt wel aangezien hij 7 jaar later hertrouwd.

Er staat niet bij waar het stuk grond is?

Blijkbaar nog een pagina met dezelfde tekst:



[ Bericht 5% gewijzigd door Dagoduck op 07-11-2016 21:25:12 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:14:08 #136
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_166589148
Hebben jullie ook dat meerdere opeenvolgende generaties dezelfde (voor)naam hebben? Ik heb zelf als voorouders 5 generaties Cornelis Sluijs, zou uiteindelijk eindigen bij 7 generaties Cornelis Sluijs.



Niet als voorouders, 5 generaties:


Na wat ernaar te zoeken kwam ik deze tegen, 9 generaties Johannes Thomée:
http://www.hogenda.nl/wp-(...)d=655&type=genealogy
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_166600614
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:14 schreef Dagoduck het volgende:
Hebben jullie ook dat meerdere opeenvolgende generaties dezelfde (voor)naam hebben? Ik heb zelf als voorouders 5 generaties Cornelis Sluijs, zou uiteindelijk eindigen bij 7 generaties Cornelis Sluijs.

[ afbeelding ]

Niet als voorouders, 5 generaties:
[ afbeelding ]

Na wat ernaar te zoeken kwam ik deze tegen, 9 generaties Johannes Thomée:
http://www.hogenda.nl/wp-(...)d=655&type=genealogy
Ja kom het ook meerdere malen tegen in mijn stamboom, van beide kanten. Mijn ouders hebben ons niet vernoemd, anders zou ik ook generatie 6 zijn met Cornelia in voornaam (al was mijn moeder al de 1e die het niet als 1e voornaam had en ook geen afgeleidde ervan als roepnaam).
Mijn vader is vernoemd naar zijn vader, die ook weer vernoemd is naar zijn vader maar dan met de 2 voornamen omgedraaid. Mijn opa heeft ook een broer met die omgedraaide voornamen. En dat zie ik generaties terug ook steeds.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 november 2016 @ 16:06:26 #138
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_166606776
Evert Moll, broer van mijn grootmoeder, was de zoon van Evert Moll, zoon van Evert Moll, zoon van Evert Moll, zoon van Gerrit Moll, helaas, maar die Gerrit was wel weer de zoon van Evert en had ook een broer Evert. In totaal komt de naam Evert Moll 30x voor, als je variaties als Evert Cornelis Moll en Evert Jan Moll meetelt, dan zelfs 45x
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  dinsdag 15 november 2016 @ 17:30:19 #139
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_166674365
Genealogie Grafica heeft nog nooit van twee trouwende vrouwen gehoord, één van de twee heeft een verkeerd geslacht :')

21st century struggles.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 november 2016 @ 19:25:13 #140
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_166676877
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:30 schreef Dagoduck het volgende:
Genealogie Grafica heeft nog nooit van twee trouwende vrouwen gehoord, één van de twee heeft een verkeerd geslacht :')

21st century struggles.
Klopt, PAF heeft hetzelfde probleem :D
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_166706372
Ik ben een beetje vastgelopen.

De spelling van de achternaam kent inmiddels 23 verschillende versies - nu zit ik bij voorouders in Maaseik (doop-archieven) begin 18e eeuw. Zijn vrouw gestorven in 1722.

Joannes Holdrigh/Hoechter is een, en een ander is Joannes Georgius Holderich (Holdrigh, Hoidrigh, Holdrick, Holderen). Kerkelijk getrouwd in 1718.

Echter, het lukt me niet connecties te vinden de 17e eeuw in - iemand tips? We zitten inmiddels in Belgisch Limburg (qua huidige locatie). Maar ik vind niets verder terug.
pi_166719997
Kom nu het volgende tegen:

Een trouwakte, waarbij een man trouwt met vrouw. De vrouw draagt de achternaam die ik onderzoek.

Vader en moeder van de bruid worden ook genoemd.

Echter de volgende opmerking:
Bgm wdnr van [insert naam van vrouw met zelfde achternaam als de vrouw die hij nu trouwt] , Huwt met disp KB nr. 32 Art. 88 BW

Bekent dit nou dat de Bruidegom (bgm?) trouwt met waarschijnlijk de nicht (zus is uitgesloten) van zijn overleden vrouw, en dat hiervoor dispensatie wordt verleend? Weet niet wat het artikel inhoudt?
pi_166722288
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 19:51 schreef sjappiehunter het volgende:
Kom nu het volgende tegen:

Een trouwakte, waarbij een man trouwt met vrouw. De vrouw draagt de achternaam die ik onderzoek.

Vader en moeder van de bruid worden ook genoemd.

Echter de volgende opmerking:
Bgm wdnr van [insert naam van vrouw met zelfde achternaam als de vrouw die hij nu trouwt] , Huwt met disp KB nr. 32 Art. 88 BW

Bekent dit nou dat de Bruidegom (bgm?) trouwt met waarschijnlijk de nicht (zus is uitgesloten) van zijn overleden vrouw, en dat hiervoor dispensatie wordt verleend? Weet niet wat het artikel inhoudt?
Oude burgerlijk wetboek:
quote:
88.1 luidde:

Ook is het huwelijk verboden:
1e tusschen schoonbroeder en schoonzuster, wettige en onwettige
2e tusschen oom of oud-oom en nicht of achtrernicht, mitsgaders tusschen
moei of oud moei en neef of achter-neef, wettige of onwettige

lid 2 regelde de uitzonderingen:

De Koning kan, om gewichtige redenen, het verbod , in dit artikel
vervat, door het verleenen van dispensatie opheffen.
Wat is moei?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 17 november 2016 @ 21:21:49 #144
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_166722990
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 21:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oude burgerlijk wetboek:

[..]

Wat is moei?
http://www.encyclo.nl/begrip/moei
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_166723149
quote:
Gut, zonder het te beseffen ben ik ook een moei :o (en ook al oud moei :+ )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 november 2016 @ 23:06:02 #146
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_166726257
Ik ben bij trouwen met zus van overleden vrouw nooit een speciale dispensatie tegengekomen. En ik heb wel enkele gevallen daarvan in mijn bestand. Dus trouwen met nicht lijkt me dan niet.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zaterdag 19 november 2016 @ 21:16:57 #147
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_166763778
Gister uitgevonden dat een voorouder zeereiziger was rond 1800 en naar Danzig, Petersburg, Lissabon, Londen en nog wat plekken voer. Op een gegeven moment werd er meldig gedaan in de krant dat bij Ostende zijn gehele schip en bemanning waren vergaan. 2 maanden later wordt hij in Nederland binnengebracht door een Engelsche vaarder, die voorouder had zijn anker, roer en touw verloren. Had ie het toch overleefd :D

Nu nog een manier vinden om makkelijk zijn en de overlijdensakte van zijn vrouw te vinden in, je raadt het al, Amsterdam ;)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_166773249
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 21:16 schreef Dagoduck het volgende:
Gister uitgevonden dat een voorouder zeereiziger was rond 1800 en naar Danzig, Petersburg, Lissabon, Londen en nog wat plekken voer. Op een gegeven moment werd er meldig gedaan in de krant dat bij Ostende zijn gehele schip en bemanning waren vergaan. 2 maanden later wordt hij in Nederland binnengebracht door een Engelsche vaarder, die voorouder had zijn anker, roer en touw verloren. Had ie het toch overleefd :D

Nu nog een manier vinden om makkelijk zijn en de overlijdensakte van zijn vrouw te vinden in, je raadt het al, Amsterdam ;)
Een zeemansheld in de familie _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_166773292
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 23:06 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik ben bij trouwen met zus van overleden vrouw nooit een speciale dispensatie tegengekomen. En ik heb wel enkele gevallen daarvan in mijn bestand. Dus trouwen met nicht lijkt me dan niet.
Ben erachter dat hij na overlijden zus 1 later met zus 2 trouwt en daar weer 4 kinderen krijgt.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 november 2016 @ 12:22:08 #150
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_166774174
Wel 2 zussen dus
Ik heb ook een geval van een vader en een zoon die met twee zussen trouwen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 23 november 2016 @ 01:56:58 #151
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_166841513
Ik heb nu op 2 personen na al mijn oudovergrootouders (8e generatie, de generatie die trouwt voor de Burgerlijke Stand). Enige twee waar ik nooit achter zal komen zijn de ouders van een weeskind in Amsterdam ( :'( )

Nog een generatie terug mis ik nog 26 oudbetovergrootouders (waarvan ik 4 grootouders van eerder genoemd weeskind en 2 ouders van een anders Amsterdams weeskind nooit zal vinden). Verder nog de ouders van een Joods stel in Amsterdam, zie ik ook niet gebeuren. De rest moet ik nog uitzoeken, o.a. in Noord-Brabant waar ik niet zo bekend ben, en Duitsland.

Over Duitsland gesproken, vinden jullie jezelf ook Nederlander met een een migratie-achtergrond? ;)

Mijn buitenlandse voorouders:
Enige die ik daar ook heb gevonden:
Meinert Snieders - Kleinringe (Duitsland) (1807)

Overige buitenlandse voorouders:
Johannes Tober/Douber - Zwitserland (+- 1750)
Isaac Gourdineau - Corporaal onder Capt. Beaumont - Frankrijk (+-1630)
Derck Arnold Benckendorff - Herford (Duitsland) (voor 1750)
Engel Coerts - Minden (vorstendom, Duitsland) (rond 1600)

Verdere voorouders die waarschijnlijk uit het buitenland komen:
Galein Walter Carpenter (Engeland?)
Gerrit Cornelisz Rowan - Rouen (Frankrijk)
Arend Wolters van Munster?

Verder nog twee Van Essen, maar dat kan ook Nederland zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dagoduck op 23-11-2016 10:15:55 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 november 2016 @ 10:12:22 #152
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_166843865
Eens zien, 8 generaties van mijzelf: Ik mis er eentje zie ik. Die moet ik maar eens opzoeken, moet niet al te moeilijk zijn: Janna Driesen, ca. 1770 te Berkum geboren, 21 apr 1794 te Windesheim gehuwd met Reinder Hendriks Bomhof en overleden juni 1836 te Zwolle

Bij mijn vrouw mis ik veel meer, de ouders van Wigher Tammes en Hilje Alles, die huwden 29 feb 1784 te Aduard bijvoorbeeld. Zelfs eentje uit de 7e generatie mist: Zwaantje Kornelis Koster was de dochter van Trientje Simmes, vader onbekend. En dat ik ooit ben blijven steken met uitzoeken voorouders van mijn vrouw haar oma (moeders kant) is ook duidelijk.

Wat betreft buitenlandse voorouders
Veel uit Duitsland, waaronder:
-Anthon Frederik Mörser, geb, 3 december 1686 Detmold, Duitsland
-Johannes Middendorff, vader van Gerarda Middendorff, geboren in Unna, Duitsland
-Aeltgen Lambers, ik heb erbij staan dat zij een dochter was van de burgermeester van Kleef
-Matthias Römer, 6 mei 1655 te Hamburg geboren. Zijn moeder heette Suzanne Resteau en was de dochter van Daniel Resteau, heer van Beaufort en Pochie. Zijn vader, Francois Römer was de zoon van Franz Römer en Suzanne de le Boé. Deze voorouders zijn dus gedeeltelijk Duits en gedeeltelijk Frans.
-Alexander Carel Philip van Wachendorff (geb. 12 juli 1665 te Kleve)
-Jan Baptist Weijll, geb 10 mar 1754 te Keulen, huwde te Keulen met Johanna Sabina Josepha Hoffman
-Arnoldus Uding, 17 jan. 1655 te Dinslaken gedoopt
-Jan Willems, 1699 gehuwd te Oude Pekela, kwam uit Osnabrugghe (Osnabruck)
-Hindrik Koenraads Meijer, geb. ca 1765, Langen Olzen, Lipstadt

Frankrijk:
-Eerder genoemde Daniel Resteau, heer van beaufort en Pochie
-Paulus Letterie/Le Thierry, huwde 1661 te Loosduinen, voorouders zijn Frans

België:
-Anna Borluut (dochter van Lieven Borluut), uit Vlaanderen, gehuwd met Wolphert van Loenresloot. Via Wolphert is een link te leggen met Sweder III van Abcoude en dus de adellijke huizen van Europa

Engeland:
Richard/Dirck Brumley/Bramhall/van Brummelen, geb ca. 1573 Pontefract Engeland

Vermoedelijk uit Buitenland:
-Jacobus Morison, uit Frankrijk? Engeland? Huwt 4 november 1732 te Utrecht met Cunera Bosch
-Jenne Marie Doublet (Frankrijk)
-Suzanne de le Boé (Frankrijk, noemde haar eerder al)
-Anthony den Duitscher (Duitsland)
-Hindrik Hindriks Oldenburger (Duitsland)

En via Beatrix Wtenweerde ben ik verwant aan heel adellijk Europa, net als via Wolphert van Loenresloot

[ Bericht 0% gewijzigd door TARAraboemdijee op 23-11-2016 19:21:11 ]
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 23 november 2016 @ 20:09:07 #154
224960 highender
Travellin' Light
pi_166855552
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:12 schreef TARAraboemdijee het volgende:
En via Beatrix Wtenweerde ben ik verwant aan heel adellijk Europa
Is dat dan dezelfde KdG lijn als die van mij, die loopt via Versteegh en wellicht ook via Vonck?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 november 2016 @ 22:13:46 #155
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_166859401
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 20:09 schreef highender het volgende:

[..]

Is dat dan dezelfde KdG lijn als die van mij, die loopt via Versteegh en wellicht ook via Vonck?
Ik weet niet waar je naar linkt, maar veel Betuwse families hebben hun KdG lijn via Beatrix Wtenweerde. Zowel via mijn voorouders Verburgh (via families Verhuedt en Van Essevelt) als via mijn voorouders Versteegh (waarbij een link zit naar jou) en dan ook weer naar Van Essevelt

Vonck weet ik zo niet
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 28 november 2016 @ 20:03:36 #156
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_166961832
Vlaamse voorouders gevonden *O*
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 1 december 2016 @ 16:19:45 #157
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_167024971
Dankzij het NIMH kan nu ook gezocht worden in de lijsten van Nederlandse militairen die in dienst zijn geweest van Napoleon.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 december 2016 @ 19:12:50 #158
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_167079248
quote:
6s.gif Op maandag 7 november 2016 21:14 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]

lokquote
Onderstaande vermelding kwam ik tegen in Gens Nostra van deze maand. Misschien moet je het tijdschrift waarnaar verwezen wordt eens opduikelen

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zaterdag 3 december 2016 @ 19:35:02 #159
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_167079875
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 19:12 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Onderstaande vermelding kwam ik tegen in Gens Nostra van deze maand. Misschien moet je het tijdschrift waarnaar verwezen wordt eens opduikelen

[ link | afbeelding ]
Ik zal er eens achteraan, bedankt :)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 december 2016 @ 20:23:42 #160
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_167081188
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 19:35 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik zal er eens achteraan, bedankt :)
Sowieso kun je eens kijken wat die vier namen met elkaar te maken hebben, welke tak, en wat dat met een herberg Den Bremer in Toldijk te maken heeft :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 4 december 2016 @ 15:24:17 #161
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_167096290
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 20:23 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Sowieso kun je eens kijken wat die vier namen met elkaar te maken hebben, welke tak, en wat dat met een herberg Den Bremer in Toldijk te maken heeft :)
Ik ben bekend met het verhaal van Den Bremer. Arend Gordinou de Gouberville was daar uitbater van een herberg op een drukke route van/naar Zutphen. Hij was ook taxateur en rechtspreker in het dorp Steenderen waar Toldijk onderdeel van was. Familie Wunderink nam het over van Arend in 1823 en is nog steeds uitbater van die herberg:

http://www.denbremer.nl/historie-van-den-bremer/
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 7 december 2016 @ 11:07:05 #162
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_167163827
Is er iemand die het blad Gens Nostra heeft? Er schijnt wat over familie de Gouberville te staan op pagina 596 van 2012.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 december 2016 @ 14:42:15 #163
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_167167205
quote:
6s.gif Op woensdag 7 december 2016 11:07 schreef Dagoduck het volgende:
Is er iemand die het blad Gens Nostra heeft? Er schijnt wat over familie de Gouberville te staan op pagina 596 van 2012.
Jup, ik. Ik zoek het voor je op (mits ik jaargang 2012 heb)
Bovenstaande kwam ook uit Gens Nostra trouwens
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 7 december 2016 @ 15:08:33 #164
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_167167656
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 14:42 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Jup, ik. Ik zoek het voor je op (mits ik jaargang 2012 heb)
Bovenstaande kwam ook uit Gens Nostra trouwens
Oja staat er ook bij :+

Heb trouwens een G de G gevonden die naar Californië is verhuisd in 1890, kon hem eerst niet plaatsen, J.G. de Gouberville stond in de krant (geboortenaam was Gerhard Jan Izak G de G) en in Amerika heet ie verder John Gordino. Hij had 1 dochter, maar eens kijken of er nog nazaten rondlopen daar. Hij woonde in een huis in San Francisco waar ik twee jaar terug nog geen 50 meter vandaan de auto heb geparkeerd, maarja toen wist ik het nog niet.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 december 2016 @ 19:42:26 #165
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_167173002


Ging over Peters, het bedrijf, de familie en de mensen die werkten bij Peters. Onder dat kopje stond dit.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 18 januari 2017 @ 10:07:57 #166
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_168238996
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 19:42 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[ link | afbeelding ]

Ging over Peters, het bedrijf, de familie en de mensen die werkten bij Peters. Onder dat kopje stond dit.
Oh, ik had dit bericht van je nog niet gezien, bedankt!

Nu op Radio 1 gaat Ruud Baron van Hövell tot Westerflier het over adel hebben, voor de geïnteresseerden.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_168248410
quote:
6s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:07 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Oh, ik had dit bericht van je nog niet gezien, bedankt!

Nu op Radio 1 gaat Ruud Baron van Hövell tot Westerflier het over adel hebben, voor de geïnteresseerden.
Crap, gemist. Was het wat?

Zover ik weet geen adel in de familie bij ons. Wel een tak van beijeren. Mijn opa zei altijd dat het van de adelijke tak was. Maar dat betwijfel ik.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  woensdag 18 januari 2017 @ 17:48:17 #168
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_168248571
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:42 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Crap, gemist. Was het wat?

Zover ik weet geen adel in de familie bij ons. Wel een tak van beijeren. Mijn opa zei altijd dat het van de adelijke tak was. Maar dat betwijfel ik.
http://www.nporadio1.nl/a(...)voor-de-maatschappij
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_168565589
Hallo mede-speurders, weet iemand van jullie misschien of er in de 18de eeuw een minimum leeftijd gold voor mannen en vrouwen om te huwen? Het gaat bij mij om voorouders in de stad Groningen.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 14:07:17 #170
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_168566030
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:45 schreef Nia het volgende:
Hallo mede-speurders, weet iemand van jullie misschien of er in de 18de eeuw een minimum leeftijd gold voor mannen en vrouwen om te huwen? Het gaat bij mij om voorouders in de stad Groningen.
Niet officieel, dit werd pas ingevoerd tijdens de Napoleontische tijd in Nederland.

Het zou natuurlijk kunnen dat een bepaalde kerkelijke gemeente eigen regels hanteerde in de 18e eeuw.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_168566094
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:45 schreef Nia het volgende:
Hallo mede-speurders, weet iemand van jullie misschien of er in de 18de eeuw een minimum leeftijd gold voor mannen en vrouwen om te huwen? Het gaat bij mij om voorouders in de stad Groningen.
Nu ben ik benieuwd hoe jong ze dan waren :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_168567292
Een Koert Harms uit Emden, Dld en Grietje Jans uit Groningen huwen op 16 januari 1742 in Groningen. Ze krijgen 6 kinderen (Ida, IJda, Janna, Jan, Gerrit, Aaltje) tussen december 1742 en november 1760. Ik ben een nakomeling van de IJda. Zoektocht naar de andere kinderen brengt me nog niet verder. Ik zoek nu naar de mogelijke ouders van Grietje Jans.
Er is op allegroningers.nl een Grietje gedoopt op 15 februari 1725 met een vader Jan Hansen en een moeder Aaltjen Jochems. Dan zou deze Grietje 16 jaar zijn geweest toen ze trouwde met Koert. Te jong?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:21:29 #173
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_168567464
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:12 schreef Nia het volgende:
Een Koert Harms uit Emden, Dld en Grietje Jans uit Groningen huwen op 16 januari 1742 in Groningen. Ze krijgen 6 kinderen (Ida, IJda, Janna, Jan, Gerrit, Aaltje) tussen december 1742 en november 1760. Ik ben een nakomeling van de IJda. Zoektocht naar de andere kinderen brengt me nog niet verder. Ik zoek nu naar de mogelijke ouders van Grietje Jans.
Er is op allegroningers.nl een Grietje gedoopt op 15 februari 1725 met een vader Jan Hansen en een moeder Aaltjen Jochems. Dan zou deze Grietje 16 jaar zijn geweest toen ze trouwde met Koert. Te jong?
16 zou best kunnen, toen begin 19e eeuw de officiële minimumleeftijd werd ingesteld was dit 15. ik heb (voor zover ik heb kunnen nagaan) twee vrouwelijke voorouders die 16 waren toen ze trouwden.

Maar het blijft lastig de juiste doopakte bij de persoon te zoeken in Groningen, ze heetten daar nog vaker hetzelfde dan in Friesland :P Lidmatenregisters kunnen hier ook bij helpen, alleen staan die van Groningen stad niet online volgens mij.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 12 april 2017 @ 17:07:02 #174
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_170169617
Heeft iemand de jaren 1958 en 1960 van De Nederlandse Leeuw?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 april 2017 @ 19:04:33 #175
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_170172386
quote:
11s.gif Op woensdag 12 april 2017 17:07 schreef Dagoduck het volgende:
Heeft iemand de jaren 1958 en 1960 van De Nederlandse Leeuw?
Ja, beide
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 12 april 2017 @ 19:10:46 #176
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_170172595
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 19:04 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ja, beide
Kreeg ooit de tip:

quote:
aanvullingen en correcties op de Genealogie Van Segwaert/Van Westerbeeck, zoals die in het Maandblad van de Nederlandsche Leeuw zijn gepubliceerd in 1958, kolom 393 en verder. De aanvullingen en correcties staan in jaargang 1960, kolom 307 en verder. In beide artikelen komt ook de relatie met de familie Carpenter aan bod.
Ik ben wel benieuwd naar die genealogie, ik stam af van Galein Walter Carpenter van Westerbeek, mijn enige adelijke voorouders :+ Kan van hem geen doop vinden, maar dat hij een zoon is van het stel Walter Carpenter en Margaretha Geertruyd van Westerbeek kan natuurlijk niet missen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 april 2017 @ 19:12:50 #177
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_170172659
quote:
6s.gif Op woensdag 12 april 2017 19:10 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Kreeg ooit de tip:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar die genealogie, ik stam af van Galein Walter Carpenter van Westerbeek, mijn enige adelijke voorouders :+ Kan van hem geen doop vinden, maar dat hij een zoon is van het stel Walter Carpenter en Margaretha Geertruyd van Westerbeek kan natuurlijk niet missen.
Dm ff je mailadres, dan doe ik WeTransfer, ik heb ze digitaal
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 12 april 2017 @ 19:14:44 #178
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_170172709
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 19:12 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Dm ff je mailadres, dan doe ik WeTransfer, ik heb ze digitaal
Top.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 13 april 2017 @ 13:18:17 #179
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_170189113
Ik kan aansluiten op generatie 23 van reeks 116 van kareldegrote.nl :+

http://www.kareldegrote.nl/Reeksen/ToonReeks.php?Reeks=116

Ben niet helemaal overtuigd van generatie 21 naar 22, maar goed, hypothetisch vind ik het wel mooi.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 15 april 2017 @ 19:36:36 #180
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_170244079
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 15:20 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik vroeg zich af of een Fokker! weleens zijn familie stamboom laten maken en onderzocht.
Zo, ja. Ik ben benieuwd hoe en waar hij of zij heeft gedaan?

Want ik ben benieuwd naar eigen geschiedenis in mijn familie. Maar weet niet waar ermee moet beginnen.
Al gelukt?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_170245345
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 april 2017 19:36 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Al gelukt?
Zo diep ben ik weer niet gegaan, maar ik merk dat wel ingewikkeld werk is. Blijkbaar is er een aantal ontbrekend stukje, die je alleen via militair archiefbank kan opvragen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zaterdag 15 april 2017 @ 20:28:05 #182
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_170245694
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 20:16 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Zo diep ben ik weer niet gegaan, maar ik merk dat wel ingewikkeld werk is. Blijkbaar is er een aantal ontbrekend stukje, die je alleen via militair archiefbank kan opvragen.
Laat maar weten wat je zoekt, misschien kunnen wij je helpen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 18 april 2017 @ 13:54:58 #183
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_170305811
Wat staat hier?



"Op de Prinsegragt tussen de....."

Of ''buiten de ... Berenstraat''?


"Op de Prinsegragt tussen de Run en Berenstraat."

Dat moet hem zijn. Toepasselijke naam.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 20 april 2017 @ 18:56:03 #184
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_170358769


Mooie geboortedatum :D



Neef en nicht vrijt licht.

[ Bericht 12% gewijzigd door Dagoduck op 20-04-2017 19:01:50 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_170387900
Ik zou hier graag een hulpvraag willen neerzetten, maar omdat het niet direct familie is wil ik dat in verband met de privacy in een spoiler doen. Kan iemand me uitleggen of en hoe dat werkt op een Ipad?

Alvast bedankt!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 april 2017 @ 19:37:02 #186
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_170387986
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:34 schreef Scriptascripta het volgende:
Ik zou hier graag een hulpvraag willen neerzetten, maar omdat het niet direct familie is wil ik dat in verband met de privacy in een spoiler doen. Kan iemand me uitleggen of en hoe dat werkt op een Ipad?

Alvast bedankt!
door middel van [ spoiler ] en [ /spoiler ]
maar dan zonder de spaties
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_170388175
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:37 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

door middel van [ spoiler ] en [ /spoiler ]
maar dan zonder de spaties
Hartelijk dank Tara! Ik zal alle info eens bij elkaar zoeken die behulpzaam kan zijn bij mijn vraag om hulp en hem plaatsen.
pi_170404961
Ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen, of me kan doorverwijzen naar een website/forum waar ze me wel kunnen helpen. Omdat ik in mijn verhaal ook vragen stel over de ouders van en nog levende personen heb ik besloten mijn verhaal in een spoiler te plaatsen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast hartelijk dank voor jullie moeite en mochten jullie nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!
pi_170557928
Ik heb een beetje lees hulp nodig... Onderstaande is een correctie/aanpassing van een achternaam. Ik heb inmiddels in mijn stamboom 30 varianten gevonden van de achternaam. Maar hier was blijkbaar iets niet goed gegaan. Beetje rommelen met de voorgedrukte tekst... en dat af laten teken.

De persoon wiens naam veranderd moet worden (lees aangepast zoals al zijn andere familieleden en vader heten).. is dan 26 en gaat 4 maanden later trouwen. Wellicht er toen achter gekomen dat 'ie verkeerd genoteerd stond?



Ik kan net een paar woorden niet lezen.

Op heden den [datum]
is ons, Ambtenaar van de Burgerlijken Stand der gemeente Rotterdam,
ter hand gesteld, een vonnis van de
Arrondissementsrechtbank alhier
gewezen den tweeëntwintigsten Januari
dezes jaars waarbij wordt
bevolen dat in de
geboorteakte van
[volledige naam + achternaam wijze 1] geboren
alhier deze
eersten Augustus achtienhonderd
[rest jaartal], de geslachtsnaam
van den [???? ????? ????][achternaam wijze 1]
voortaan zal worden gelezen als
[achternaam wijze 2]

aan de zijkant:

Naam
goedgekeud
dit [????]
ende door-
haling van
achtenvijftig
woorden

Iemand die de vraagtekens kan lezen/invullen?

[ Bericht 5% gewijzigd door sjappiehunter op 29-04-2017 03:02:06 ]
  zaterdag 29 april 2017 @ 08:46:12 #190
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_170558761
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 15:53 schreef Scriptascripta het volgende:
Ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen, of me kan doorverwijzen naar een website/forum waar ze me wel kunnen helpen. Omdat ik in mijn verhaal ook vragen stel over de ouders van en nog levende personen heb ik besloten mijn verhaal in een spoiler te plaatsen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast hartelijk dank voor jullie moeite en mochten jullie nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!
Dit is in Nederland al behoorlijk lastig en in Engeland heb ik totaal geen ervaring, laat staan met data van de afgelopen 100 jaar. Misschien op stamboomforum.nl vragen?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 29 april 2017 @ 08:54:13 #191
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_170558814
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 02:55 schreef sjappiehunter het volgende:
Ik heb een beetje lees hulp nodig... Onderstaande is een correctie/aanpassing van een achternaam. Ik heb inmiddels in mijn stamboom 30 varianten gevonden van de achternaam. Maar hier was blijkbaar iets niet goed gegaan. Beetje rommelen met de voorgedrukte tekst... en dat af laten teken.

De persoon wiens naam veranderd moet worden (lees aangepast zoals al zijn andere familieleden en vader heten).. is dan 26 en gaat 4 maanden later trouwen. Wellicht er toen achter gekomen dat 'ie verkeerd genoteerd stond?

[ afbeelding ]

Ik kan net een paar woorden niet lezen.

Op heden den [datum]
is ons, Ambtenaar van de Burgerlijken Stand der gemeente Rotterdam,
ter hand gesteld, een vonnis van de
Arrondissementsrechtbank alhier
gewezen den tweeëntwintigsten Januari
dezes jaars waarbij wordt
bevolen dat in de
geboorteakte van
[volledige naam + achternaam wijze 1] geboren
alhier deze
eersten Augustus achtienhonderd
[rest jaartal], de geslachtsnaam
van den [???? ????? ????][achternaam wijze 1]
voortaan zal worden gelezen als
[achternaam wijze 2]

aan de zijkant:

Naam
goedgekeud
dit [????]
ende door-
haling van
achtenvijftig
woorden

Iemand die de vraagtekens kan lezen/invullen?
In de akte zelf: ''vader, in plaats van''
In de kantlijn: ''renvooi'' (zie: http://www.encyclo.nl/begrip/renvooi)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_170560781
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 april 2017 08:54 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

In de akte zelf: ''vader, in plaats van''
In de kantlijn: ''renvooi'' (zie: http://www.encyclo.nl/begrip/renvooi)
bedankt!
pi_170576342
Als m'n voorvaderen over de grens in België te vinden zijn... zijn daar ook goede websites voor om te zoeken? Kom nu in takken in Antwerpen terecht, en andere Kinrooi/Maaseik.
  zondag 30 april 2017 @ 01:32:52 #194
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_170577356
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 00:09 schreef sjappiehunter het volgende:
Als m'n voorvaderen over de grens in België te vinden zijn... zijn daar ook goede websites voor om te zoeken? Kom nu in takken in Antwerpen terecht, en andere Kinrooi/Maaseik.
Hmmm, ik had zelf een tak(je) in Kasterlee en daar is/was een zeer lokale groep bezig de DTB te digitaliseren. Heeft me wel even geduurd om dat te vinden, misschien is er ook zoiets in jouw regio.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 1 mei 2017 @ 18:31:45 #195
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_170614012
De OP kan wel wat nieuwe links gebruiken (genealogie & kwartierstaat + zoekakten ipv. geaknowhow)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_170614903
Interessant. Denk alleen dat het voor mij, Marokkaanse, wat lastiger is. Heb wel eens een poging gewaagd, maar weet niet zo goed waar te beginnen. Geanet gaf geen resultaten bij de achternaam van mijn moeder. Wat zijn de opties? Ik ben ook bereid ervoor te betalen.
  maandag 1 mei 2017 @ 19:12:20 #197
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_170615034
quote:
6s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:31 schreef Dagoduck het volgende:
De OP kan wel wat nieuwe links gebruiken (genealogie & kwartierstaat + zoekakten ipv. geaknowhow)
Geef maar een rijtje, dan knal ik het erin.
  maandag 1 mei 2017 @ 19:22:57 #198
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_170615310
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:12 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Geef maar een rijtje, dan knal ik het erin.
Bij ''voorbeeld van een kwartierstaat'': http://www.pverrips.nl/kwartierstaat.php
Bij ''voorbeeld van een genealogie'': http://stamboomduijf.nl/d(...)-001883-01jans-g.htm
Geneaknowhow tekstlink veranderen: Zoekakten.nl

Alvast in code:

1
2
3
[url=http://stamboomduijf.nl/duijf-duijff%202014-001883-01jans-gframeset.htm?duijf-duijff%202014-001883-01jans-g.htm]Voorbeeld van een genealogie[/url]
[url=http://www.pverrips.nl/kwartierstaat.php]Voorbeeld van een kwartierstaat[/url]
[url=http://zoekakten.nl/]Zoekakten.nl[/url]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 1 mei 2017 @ 20:15:06 #199
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_170616772
Zoiets?
  maandag 1 mei 2017 @ 20:29:53 #200
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_170617246
quote:
6s.gif Op maandag 1 mei 2017 20:15 schreef Nibb-it het volgende:
Zoiets?
Top.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')