abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 oktober 2015 @ 14:01:50 #276
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_156757355
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 13:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In principe zou hij natuurlijk gewoon beschermd moeten zijn tegen Russische agressie onder bepaalde voorwaarden, maar denk zelf idd ook niet dat hij opgewassen is tegen een overeenstemming van beiden, maar hij zal natuurlijk wel nog steeds luid (aanwezig) zijn.
Jep. Toch vraag ik me af in hoeverre de Koerden een probleem gaan vormen met een eigen autonoom gebied. Je ziet dat de Koerden in Irak ook niet massaal achter de PKK staan.
pi_156757412
Het belangrijkste probleem is nu IS. Daarna zien we wel weer. Maar zelfs dat pakken we niet aan.
pi_156757442
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Jep. Toch vraag ik me af in hoeverre de Koerden een probleem gaan vormen met een eigen autonoom gebied. Je ziet dat de Koerden in Irak ook niet massaal achter de PKK staan.
Een autonoom gebied voor de Koerden in de regio zou bijzonder problematisch en lastig te overleven zijn, Iran heeft in zekere zin ook een 'Koerden'probleem en kijkt daar ook niet erg warm naar, Turkije zal ze niet erkennen, dan wordt het overleven natuurlijk een uitdaging, genomen dat je ook nog interne onenigheden zult hebben met de Arabieren en de Turkmenen.
pi_156757465
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:03 schreef Jaroon het volgende:
Het belangrijkste probleem is nu IS. Daarna zien we wel weer. Maar zelfs dat pakken we niet aan.
Hoezo is het belangrijkste probleem IS
Hoezo worden ze niet aangepakt?

Alle partijen maken zich daar schuldig aan het doden en onderdrukken.
IS heeft meer bommen te verduren gehad afgelopen jaar dan ik druppels op mijn hoofd.
  zondag 11 oktober 2015 @ 14:08:09 #280
396550 Richestorags
pi_156757497
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een autonoom gebied voor de Koerden in de regio zou bijzonder problematisch en lastig te overleven zijn, Iran heeft in zekere zin ook een 'Koerden'probleem en kijkt daar ook niet erg warm naar, Turkije zal ze niet erkennen, dan wordt het overleven natuurlijk een uitdaging, genomen dat je ook nog interne onenigheden zult hebben met de Arabieren en de Turkmenen.
Maar Syri en Irak zijn sowieso lastig te handhaven landen. Toegegeven, economisch zie ik er weinig potentieel in. Geen olie, geen handelsrelaties, geen vruchtbare landbouwgrond.
  zondag 11 oktober 2015 @ 14:10:07 #281
396550 Richestorags
pi_156757539

Filmpje van Russisch bombardement in Latakia: Ik blijf het vrij humoristisch vinden dat die Russen het doodleuk IS blijven noemen :P
pi_156757547
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoezo is het belangrijkste probleem IS
Hoezo worden ze niet aangepakt?

Alle partijen maken zich daar schuldig aan het doden en onderdrukken.
IS heeft meer bommen te verduren gehad afgelopen jaar dan ik druppels op mijn hoofd.
Omdat het een krankzinnige groep is die zelfs in het westen mensen radicaliseert.

Men gooit er bommen op maar dat helpt blijkbaar niet.
pi_156757614
Reuters twitterde op zondag 11-10-2015 om 14:12:49 Iraqi air force hits convoy of Islamic State leader Baghdadi: statement http://t.co/3e1iY1DFwH reageer retweet
Hopen dat 'ie dood is. :W
pi_156757641
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Maar Syri en Irak zijn sowieso lastig te handhaven landen. Toegegeven, economisch zie ik er weinig potentieel in. Geen olie, geen handelsrelaties, geen vruchtbare landbouwgrond.
Precies, bijna no nothing, buiten de titel 'autonomie'.

quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:11 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Omdat het een krankzinnige groep is die zelfs in het westen mensen radicaliseert.

Men gooit er bommen op maar dat helpt blijkbaar niet.
Radicalisering in het Westen is een pre-IS fenomeen he. Je kunt juist eerder stellen dat IS juist groot is geworden door de al aanwezige radicalisering, dat IS een gevolg is en niet de oorzaak.

Mwuah, Kobani is zo goed als gered door de bombardementen, zou niet willen zeggen dat het niet helpt.
pi_156757659
jenanmoussa twitterde op zondag 11-10-2015 om 14:01:16 #Syria regime forces backed by Russian airstrikes advancing in Hama countryside. Yesterday they took Atshan, now they are nearing Sukayk. reageer retweet
pi_156757693
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Precies, bijna no nothing, buiten de titel 'autonomie'.

[..]

Radicalisering in het Westen is een pre-IS fenomeen he. Je kunt juist eerder stellen dat IS juist groot is geworden door de al aanwezige radicalisering, dat IS een gevolg is en niet de oorzaak.

Mwuah, Kobani is zo goed als gered door de bombardementen, zou niet willen zeggen dat het niet helpt.
Die radicalisering was er al. Dit soort mensen trekt het aan.

Natuurlijk helpt het. Ten koste van wie en wat? Er wonen daar nog onschuldige mensen.
pi_156757699
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:14 schreef Infection het volgende:
Reuters twitterde op zondag 11-10-2015 om 14:12:49 Iraqi air force hits convoy of Islamic State leader Baghdadi: statement http://t.co/3e1iY1DFwH reageer retweet
Hopen dat 'ie dood is. :W
Ach, is maar een naam / persoon, 934390 opvolgers na hem zijn allang al aangewezen.
pi_156757764
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:17 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Die radicalisering was er al. Dit soort mensen trekt het aan.

Natuurlijk helpt het. Ten koste van wie en wat? Er wonen daar nog onschuldige mensen.
Dan snap ik je 'het helpt blijkbaar niet' niet helemaal.
pi_156757778
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ach, is maar een naam / persoon, 934390 opvolgers na hem zijn allang al aangewezen.
Klopt. Maar toch, elk dood IS-lid is mooi meegenomen.
pi_156757807
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:21 schreef Infection het volgende:

[..]

Klopt. Maar toch, elk dood IS-lid is mooi meegenomen.
Niet mee eens, Baghdadi is levend veel meer waard dan dood, zeker voor informatie over de diepere organisatie.
Als hij dood is hij voor de jihadisten een geroemde martelaar en voor de ander just another dead guy.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2015 14:23:17 ]
pi_156757824
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan snap ik je 'het helpt blijkbaar niet' niet helemaal.
We hebben geen oplossing. Radicaliseren zagen we al aankomen. Niets aan gedaan. Nu IS.....en we staan met onze handen in het haar.
pi_156757891
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

We hebben geen oplossing. Radicaliseren zagen we al aankomen. Niets aan gedaan. Nu IS.....en we staan met onze handen in het haar.
Er is een oplossing, maar niemand wil die oplossing zijn door boots on the ground. Liever via proxies en de enemy of my enemy principe. Maar zolang er tigduizend mensen omkomen door aanvallen van andere groeperingen, inclusief de staat kan ik IS en de paar duizend Europese vertrokken strijders niet als het grootste probleem, enkel onderdeel van het probleem.
pi_156758014
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Er is een oplossing, maar niemand wil die oplossing zijn door boots on the ground. Liever via proxies en de enemy of my enemy principe. Maar zolang er tigduizend mensen omkomen door aanvallen van andere groeperingen, inclusief de staat kan ik IS en de paar duizend Europese vertrokken strijders niet als het grootste probleem, enkel onderdeel van het probleem.
Het is een groots onderdeel van het probleem en daar moet je iets aan doen. Daarna komt het oplossen van andere zaken. Die vluchtelingen komen hier toch wel vooral door IS en dat soort groepen? Ik heb wel eens gereisd door een gebied waar je dan de kans hebt overvallen te worden door figuren met die denkwijze. Ik kan mij goed voorstellen dat dat slecht werkt.
pi_156758305
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 13:47 schreef Richestorags het volgende:
Wat vind jij van deze oplossing? Ik vind het een goede oplossing die recht doet aan een meerderheid die binnen het land leeft.
In eerste instantie zou het een goede kunnen zijn. Alleen gaat het toch niet gebeuren. Er zijn nu teveel strijdende partijen die zich er niet naar zouden scharen en te groot zijn om te negeren.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_156758369
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:30 schreef Jaroon het volgende:
Het is een groots onderdeel van het probleem en daar moet je iets aan doen. Daarna komt het oplossen van andere zaken. Die vluchtelingen komen hier toch wel vooral door IS en dat soort groepen? Ik heb wel eens gereisd door een gebied waar je dan de kans hebt overvallen te worden door figuren met die denkwijze. Ik kan mij goed voorstellen dat dat slecht werkt.
Dat blijkt nog vrijwel nergens uit. Geen significant aantal onder de Syrische vluchtelingen in ieder geval die in NL zijn aangekomen. De Syriers die uit IS-gebied wegvluchten zijn volgens mij vaak armer en komen ergens anders in Syrie terecht of een van de buurlanden. De Syriers die nu in NL zijn aangekomen komen voornamelijk uit stedelijk gebied en zijn op zijn minst de middenklasse als ik de verhalen zo lees en de paar die ik ben tegengekomen afgelopen maanden met werk en praatje mee maakte.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_156758423
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:41 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Dat blijkt nog vrijwel nergens uit. Geen significant aantal onder de Syrische vluchtelingen in ieder geval die in NL zijn aangekomen. De Syriers die uit IS-gebied wegvluchten zijn volgens mij vaak armer en komen ergens anders in Syrie terecht of een van de buurlanden. De Syriers die nu in NL zijn aangekomen komen voornamelijk uit stedelijk gebied en zijn op zijn minst de middenklasse als ik de verhalen zo lees en de paar die ik ben tegengekomen afgelopen maanden met werk en praatje mee maakte.
Kan. Ik weet er te weinig over. Het klinkt aannemelijker dan mijn verhaal.
pi_156758476
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:41 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Wat doe je dan voor werk?
pi_156758527
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Men vlucht vanwege verschillende redenen, economische belangen, oppositie tegen IS of Assad, neutrale burgers die gewoon geweld en verderf willen vermijden, veel burgers trokken richting Damascus en de gebieden waarin Assad zit, maar een nog groter gedeelte vluchtte naar het buitenland, ook vanwege Assad, IS is een factor, niet een definirende in het Syrische probleem.
pi_156758569
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:01 schreef Richestorags het volgende:
Zolang de YPG in Syrie nog overal Ocalan's foto planten in door hun geregeerde gebieden gaat Turkije het nooit toelaten dat zij flink wapens worden geleverd door de Amerikanen. Meer dan de huidige Amerikaanse hulp is dus zeer onwaarschijnlijk. Daarnaast weet ik ook niet of de YPG in Syrie wel echt een belangrijkere rol wil spelen buiten de eigen Koerdische gebieden om Amerikaanse problemen op te lossen. In principe heeft alles wel een prijs ja (als je maar genoeg ervoor terugkrijgt) maar toch denk ik dat men daar niet heel warm van wordt.
pi_156758579
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 12:46 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Zoals Firefly en een achterlijke zolderkamer Jihadist het zelfde zijn. Tevens kan een keer normaal reageren want elke bewijs die ik breng lach je achterlijk weg.

Ga naar Syri toch jij zolderkamer Jihadist.
Ik ben niet eens een moslim, dus het slaat nergens op. Ik ben tegen elke vorm van extremisme. Assad, poetin en ISIS zijn het ergste.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')