En heeft dus geen recht op een eindkwalificatie waar anderen hard voor hebben gewerkt.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 23:38 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Volgens mij 'lift' ze niet mee. Ze is ziek en kan daarom minder tot soms niets.
Tja als je het niveau niet aankunt moet je gewoon iets anders gaan doen, of dat nou door ziekte komt of door iets anders.quote:
quote:Op donderdag 8 oktober 2015 17:01 schreef Fretwork het volgende:
Drie scenario's :
- De hele groep werkt, zij ook, iedereen krijgt evenveel taken. Jij vindt het eerlijk. Ze is moe en het lukt haar niet op tijd, jullie moeten haar werk opvangen en doen dus 1,2 taak.
- Je flikkert haar er uit en jullie doen 1,25 taken pp.
- Je houdt er van te voren rekening mee, doet allemaal 1,2 taak. Zij kan precies alles behappen en jullie werken goed samen.
Ik zou voor 3 kiezen.
Als voor 1,2 of 1,25 wordt gekozen, draagt men alsnog de negatieve gevolgen mee van de zieke persoon en dit is niet correct.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:02 schreef Zeikbeer het volgende:
Study load per student. Het product wordt beoordeeld op basis van de study load van vijf personen, terwijl daar in de praktijk geen sprake van is volgens TS. Als docenten/ examinatoren hier niet van op de hoogte zijn, heeft dit een ongunstige beoordeling tot gevolg.
Zij vindt het vast ook oneerlijk dat ze chronisch ziek is en dat ze de meest simpele dingen niet kan doen om die reden.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 23:47 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Ik doe liever iets voor mijn prestaties dan dat ik meelift op andere mensen. Ik volg mijn studie omdat ik het een leuke studie vind, dus ik wil er ook graag iets voor doen. Ik vind het vervelend dat ik rekening moet houden met zo iemand, maar waarom dat zo is weet ik eigenlijk niet zo goed. Behalve dat ik het oneerlijk vind en ik vind dat we allemaal dezelfde bijdrage horen te leveren.
Mag toch hopen dat ze niet de opdracht maar 80% van de werklast geven als je er zelf iemand uit trapt.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 17:18 schreef Zeikbeer het volgende:
[..]
[..]
Als voor 1,2 of 1,25 wordt gekozen, draagt men alsnog de negatieve gevolgen mee van de zieke persoon en dit is niet correct.
Daarnaast kan je natuurlijk gedeeltelijk zelf bepalen hoeveel werk ze doet. Als ze het overzicht niet heeft geef je maar korte kuttaken zoals dingen uitwerken, verslag opmaken, dingen checken, etc.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 17:18 schreef Zeikbeer het volgende:
[..]
[..]
Als voor 1,2 of 1,25 wordt gekozen, draagt men alsnog de negatieve gevolgen mee van de zieke persoon en dit is niet correct.
Dat zou kunnen ja, maar zoals je zelf al aantoont is dat wat moeilijk.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 17:18 schreef ukendoorgaan het volgende:
Ik kon het in de andere 8 pagina's niet exact vinden maar waar praten we over? HBO, 12 tot 16 uur per week les en een projectje met een studielast van pak en beet 4 uur per week? Tenzij je 24/7 aan het infuus ligt en allerlei testen moet ondergaan moet het toch wel mogelijk zijn om vanuit huis aan te haken bij dit project als je het echt graag wil?
Je kan best inlevingsvermogen tonen en het is ook raadzaam om haar op een positieve manier te betrekken en te steunen maar als het blijkt dat ze gemakzuchtig wordt dan zou ik er ook snel klaar mee zijn.
Dat heeft eigenlijk nog nooit iemand tegen mij gezegd. Behalve hier dan tot twee keer toe.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:02 schreef ioko het volgende:
Beste TS, vraag je jezelf nog steeds af waarom mensen je als autistisch zien? Je toont weinig empathie en je bent heel erg met (je eigen) regeltjes bezig. Je lijkt een beetje op Sheldon van de Big Bang Theory....
Je gaat het nog lastig krijgen in de grote boze buitenwereld als je zo rechtlijnig denkt en je zo slecht in anderen kan verplaatsen.
Het is net als fte's, dat er een study load (ects) per student is. Die werklast wordt dus weer 1 ipv 1,2 of 1,25 indien je de zieke persoon behoudt in de groep. Ja, ten opzichte van een ander groepje van vijf, zal het eindproduct van het groepje van TS met vieren dus 80% zijn. Zo ging dat bij ons aan de uni in ieder geval. Ergens in de reglementenstaat ook beschreven dat een ects gelijk staat aan x aantal pagina's lezen of x aantal uur / week groepswerk, per student dus.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 17:36 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat ze niet de opdracht maar 80% van de werklast geven als je er zelf iemand uit trapt.
Daarnaast vind ik ook dat ze niet nu die opleiding hoort te doen. Of in ieder geval niet met deze studielast. Maar dat is aan de opleiding en niet TS om te beslissen.
Aan een x aantal uur, weet niet meer hoeveel uur.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:10 schreef Zeikbeer het volgende:
[..]
Het is net als fte's, dat er een study load (ects) per student is. Die werklast wordt dus weer 1 ipv 1,2 of 1,25 indien je de zieke persoon behoudt in de groep. Ja, ten opzichte van een ander groepje van vijf, zal het eindproduct van het groepje van TS met vieren dus 80% zijn. Zo ging dat bij ons aan de uni in ieder geval. Ergens in de reglementenstaat ook beschreven dat een ects gelijk staat aan x aantal pagina's lezen of x aantal uur / week groepswerk, per student dus.
En dus een ongelijke beoordeling. Dat vind ik wel eerlijk.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:11 schreef Chai het volgende:
En wat als de oplossing volgens de betrokken docent is dat ze bij het groepsproces betrokken blijft en dat er dan achteraf gekeken wordt naar een aanvullende individuele opdracht?
Ik vraag me echt serieus af of jij wel empatisch denk vermogen hebt. Heb je wel is een test gedaan?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 00:11 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Als het je zo belemmert in je dagelijkse leven vind ik dat je andere mensen er niet mee kan opzadelen om eerlijk te zijn. Maar ik snap dat ik daarin dus hard ben en iets meer begrip mag tonen. Nou en dat is mijn gebrek dus weer een beetje in deze situatie.
Heb ik echt wel. Ik ben erg begaan met mensen in vervelende situaties. Ik moest laatst nog huilen door een documentaire over albino kinderen in Afrika, zo van: kon ik maar iets doen. En hier heb ik geen enkel stukje medelijden. Ik wil GRAAG achterhalen waarom dat zo werkt bij mij, maar ik weet niet hoe. Ik moet zeggen: als ze nou echt een keiharde daadwerkelijk wetenschappelijk bewezen en ernstige ziekte had, dan had ik het hele verslag voor haar willen typen. Bij wijze van dan.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:21 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Ik vraag me echt serieus af of jij wel empatisch denk vermogen hebt. Heb je wel is een test gedaan?
Ik neem aan dat dit dus in overleg met de slb'er en groepsleden is overeengekomen. Zo te lezen mag ze onder bepaalde voorwaarden die afwijken van haar groepsgenoten het project afronden. Ze wordt dus anders behandeld en het lijkt mij dat er dus geen gelijke criteria meer gelden waarover ze beoordeeld gaat worden. Ik snap dat de slb'er niet meteen overgaat op verwijderen uit de groep, want zo'n beslissing valt niet meer terug te draaien, maar mij lijkt het lastig en ongemakkelijk om in een groepje te zitten waar iemand anders behandeld wordt.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 23:28 schreef BeeGees het volgende:
En nu is de afspraak dat ze grotendeels meedoet met het verslag tenzij het echt niet anders kan en sommige bijeenkomsten laat schieten, maar wel de EC's krijgt als het goed is afgerond.
Ik heb zo'n ziekte die niet wetenschappelijk te bewijzen is. En weet je wat ik het allermoeilijkste vind daarvan? Altijd het gevoel te hebben dat andere op je neerkijken, je niet geloven, je veroordelen. Nooit 100% de garantie hebben dat er ECHT iets aan de hand is..quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:29 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Heb ik echt wel. Ik ben erg begaan met mensen in vervelende situaties. Ik moest laatst nog huilen door een documentaire over albino kinderen in Afrika, zo van: kon ik maar iets doen. En hier heb ik geen enkel stukje medelijden. Ik wil GRAAG achterhalen waarom dat zo werkt bij mij, maar ik weet niet hoe. Ik moet zeggen: als ze nou echt een keiharde daadwerkelijk wetenschappelijk bewezen en ernstige ziekte had, dan had ik het hele verslag voor haar willen typen. Bij wijze van dan.Dan had ik er alle begrip voor gehad. Krom, dat weet ik.
Maar jij gaat daar niet over en wie weet wordt zoiets wel pas na afloop van het project beslist. Het meedraaien in een groepsproces kan je individueel niet inhalen namelijk. Ga je dan al die tijd gefrustreerd zijn over hoe oneerlijk het is? Leg het voor nu naast je neer en als het achteraf oneerlijk wordt beoordeeld kun je daar altijd alsnog iets mee doen (zie post Zeikbeer).quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:17 schreef BeeGees het volgende:
[..]
En dus een ongelijke beoordeling. Dat vind ik wel eerlijk.
Dus omdat het beestje geen naam heeft kan jij je niet inleven in haar ziekte. Maar als bijvoorbeeld over 10 jaar ontdekt wordt wat voor ziekte ze heeft en dat dat een zeldzame ziekte is waar vervolgens veel berichtgeving van komt in kranten en andere media zou je wel medeleiden met haar kunnen krijgen?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:29 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Heb ik echt wel. Ik ben erg begaan met mensen in vervelende situaties. Ik moest laatst nog huilen door een documentaire over albino kinderen in Afrika, zo van: kon ik maar iets doen. En hier heb ik geen enkel stukje medelijden. Ik wil GRAAG achterhalen waarom dat zo werkt bij mij, maar ik weet niet hoe. Ik moet zeggen: als ze nou echt een keiharde daadwerkelijk wetenschappelijk bewezen en ernstige ziekte had, dan had ik het hele verslag voor haar willen typen. Bij wijze van dan.Dan had ik er alle begrip voor gehad. Krom, dat weet ik.
'e.d.'quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:38 schreef Fripsel het volgende:
En trouwens. Al die zielige kindjes e.d. in reclame is gewoon een kwestie van mensen hun schuld gevoel gebruiken om meer geld te werven. Marketing die inspeelt op het schuldgevoel van mensen, "ik laat zien dat ik echt wat om andere geef, ik doneer toch!".
We gaan het weer aankaarten maandag en we zullen zien wat de uitkomst is.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:37 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar jij gaat daar niet over en wie weet wordt zoiets wel pas na afloop van het project beslist. Het meedraaien in een groepsproces kan je individueel niet inhalen namelijk. Ga je dan al die tijd gefrustreerd zijn over hoe oneerlijk het is? Leg het voor nu naast je neer en als het achteraf oneerlijk wordt beoordeeld kun je daar altijd alsnog iets mee doen (zie post Zeikbeer).
Probeer voor nu gewoon zoveel mogelijk uit dit project te halen voor alle betrokkenen. Dus open communicatie en de dialoog aangaan.
Ja en dat is dus het hele punt. Je kan roepen dat het je raakt zonder dat je er echt zelf een noemenswaardige moeite voor hoeft te doen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:51 schreef BeeGees het volgende:
[..]
'e.d.'
Die kinderen hebben het vrij naar daar, zijn mooie onafhankelijke documentaires over. Dat soort zaken raken mij dan weer.
Een gevoel, dat zegt meer dan genoeg. Het berust niet op feiten, het is jouw gevoel. Ik kan ook het gevoel hebben dat de hele wereld van mij houdt. Is niet zo.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:36 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik heb zo'n ziekte die niet wetenschappelijk te bewijzen is. En weet je wat ik het allermoeilijkste vind daarvan? Altijd het gevoel te hebben dat andere op je neerkijken, je niet geloven, je veroordelen. Nooit 100% de garantie hebben dat er ECHT iets aan de hand is..
Je hebt dat meisje nooit een eerlijke kans gegeven, je had je mening al klaar staan voor je het project begon.
Het kost ontzettend veel energie om altijd maar het tegendeel te moeten bewijzen, energie die je vaak niet hebt als je chronisch ziek bent. Als ik haar was zou ik die energie ook niet gebruiken om iemand die er zo niet open voor staat het tegendeel te bewijzen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |