abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156680490
Ik zit in het tweede jaar van mijn hbo studie. Een paar weken geleden zijn we weer begonnen en dat betekent dat we ook weer zijn begonnen met een project. En dat betekent uiteraard heel veel samenwerken met projectgenootjes. Je hebt het niet voor het uitkiezen met wie je samenwerkt en je moet het dus doen met de mensen waar je toevallig mee moet samenwerken. Dat is soms vervelend, soms leuk maar bovenal leerzaam, zoals deze situatie best leerzaam is.

In mijn groepje zitten alleen maar leuke meisjes, dus dat is voornamelijk gezellig. Nu zit ik ook nog eens bij (bijna) allemaal hardwerkende mensen, dus dat scheelt, want ik wil zelf ook resultaat zien. Nu hebben we een meisje in ons groepje en dat is een moeilijk type omdát we altijd rekening met haar moeten houden. Ze heeft namelijk een chronische ziekte (vanwege herkenning zeg ik niet wat, maar wát haar ziekte nou precies inhoud is überhaupt vrij onduidelijk). Maar ze heeft altijd last, is altijd moe, kan haast niets want ze is altijd ziek/zwak/misselijk. Erg hinderlijk dus, want je mist eigenlijk altijd iemand. En als ze al eens iets levert is het zwaar kut, want naar mijn idee begrijpt ze de helft niet omdat ze grotendeels afwezig is.

Dat ze ziek is vinden we allen vervelend voor haar en we leven heel erg met haar mee. Maar we kunnen er allemaal niets mee, want ze doet dus niks/voegt niks toe en wil wel meedoen zegt ze, maar ze kan nooit meedoen omdat ze zich nooit goed voelt. Ze zit al vanaf vorig jaar bij ons in de klas en ik had eerlijk gezegd meteen bij het voorstelrondje toen ze zei dat ze chronisch ziek was al zoiets van; hell no, ontwijken. Puur omdat ik vind dat je altijd moet investeren in dit soort mensen (dan is er weer dit en dan weer dat) terwijl je er weinig tot niks voor terug krijgt. Vorig jaar heb ik nooit met haar moeten samenwerken dus dat was mijn geluk, maar dit jaar heb ik pech.

Vorige week hadden we een evaluatie met onze slb-er en daar heb ik aangekaart nadat we al met ons groepje hadden besproken dat ze 0,0 toevoegt dat we vinden dat ze net zo goed niet mee kan doen, omdat ze in feite meelift (dat hebben we niet zo gebracht). En de stukken die ze wel levert zijn bagger. Zij vond het vervelend, want ze wil het echt heel erg graag allemaal. En nu is de afspraak dat ze grotendeels meedoet met het verslag tenzij het echt niet anders kan en sommige bijeenkomsten laat schieten, maar wel de EC's krijgt als het goed is afgerond.

Was ik het al niet helemaal mee eens, maar mijn groepje protesteerde niet dus wilde ik niet de spelbreker zijn. Maar ik sta er dus totaal niet achter en wil haar het liefste uit ons groepje hebben. Ik vind dat ze helemaal mee moet doen en als ze het niet aan kan maar eens een pauze moet gaan inlassen, maar wij zijn hier nu wel de dupe van en vorig jaar was dat ook al het geval bij projectgroepjes. Dus ik wil dat gaan voorstellen, maar ik wil ook weer niet overkomen als een bitch. En dan vraag ik me af of mijn inlevingsvermogen wel helemaal in orde is omdat ik zo denk, want de rest lijkt het nu wel prima te vinden. Ben ik dan zo hard dat ik het vervelend vind en vind dat wij geen maatschappelijk werkers zijn ofzo? ;(
  woensdag 7 oktober 2015 @ 23:30:33 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156680542
Een beetje menselijkheid doet je geen pijn.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_156680572
Fijne 'collega' student ben je en een echte doorbijter. Ik hoop voor je dat je nooit met haar hoeft te ruilen. Antwoord: ja je bent te hard en zoek naar een oplossing i.p.v. deze egoïstische opstelling.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_156680634
Goed lesje inlevingsvermogen.
De wereld draait niet op hoge cijfers alleen.
Make my day!
  woensdag 7 oktober 2015 @ 23:34:53 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156680646
Als de docent haar willens en wetens studiepunten toekent terwijl ze daar niet de prestatie voor heeft geleverd, dan is dat jouw zaak niet. Kunnen jullie in je groepje de taken niet zo verdelen dat haar inbreng jullie in ieder geval niet hoeft te schaden?
The love you take is equal to the love you make.
pi_156680660
Ik ben toch menselijk? Het is altijd rekening houden met en het komt er uiteindelijk steeds op neer dat de verhoudingen scheef zijn. Ze doet weinig, want ze is altijd moe en ziek. Erg vervelend voor haar, maar wat schieten wij als groep daarmee op? Ik wil resultaat zien en ik wil niet dat een iemand niks/weinig doet, maar wel meelift op onze resultaten. Ik vind het niet kloppen op deze manier.

Maar als ik toch echt te hard ben en niet menselijk, dan vrees ik dat ik daaraan moet werken door proberen wat meer begrip te tonen voor de situatie. En dan probeer ik serieus te doen, maar blijft toch storend dat wij allemaal veel meer doen.
pi_156680670
Gewoon doorbijten, zij heeft het ook niet voor het uitkiezen
  woensdag 7 oktober 2015 @ 23:36:24 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156680681
Jullie kúnnen dan ook meer doen.
pi_156680720
Ik, ik, ik.
Make my day!
pi_156680721
Volgens mij 'lift' ze niet mee. Ze is ziek en kan daarom minder tot soms niets. Kijk er eens op een andere manier naar.
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_156680726
Ik vind het vervelend om veel te doen, ergens veel tijd in te steken en dat iemand anders die heel weinig doet dezelfde punten krijgt. Is dat kinderachtig? Ik snap echt dat de wereld niet om resultaten draait en ik probeer heel lief en meegaand te zijn, maar iets in mij is het hier niet mee eens. Ik vind het eigenlijk vervelend.
pi_156680759
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:38 schreef BeeGees het volgende:
Ik vind het vervelend om veel te doen, ergens veel tijd in te steken en dat iemand anders die heel weinig doet dezelfde punten krijgt. Is dat kinderachtig? Ik snap echt dat de wereld niet om resultaten draait en ik probeer heel lief en meegaand te zijn, maar iets in mij is het hier niet mee eens. Ik vind het eigenlijk vervelend.
Tja. Dit zul je nog veel meer tegenkomen in je leven. Ook als je werkt.
Leer er mee om te gaan.
Make my day!
pi_156680764
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:34 schreef Lienekien het volgende:
Als de docent haar willens en wetens studiepunten toekent terwijl ze daar niet de prestatie voor heeft geleverd, dan is dat jouw zaak niet. Kunnen jullie in je groepje de taken niet zo verdelen dat haar inbreng jullie in ieder geval niet hoeft te schaden?
Ik vind het mijn zaak wel, want ik doe moeite. Maar iedereen lijkt het ermee eens te zijn (behalve een ander meisje) alleen ik wil het ook weer niet als enige aankaarten. Het gaat al een jaar zo en blijkbaar mag het gewoon op deze manier.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 23:42:00 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156680827
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:39 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Ik vind het mijn zaak wel, want ik doe moeite. Maar iedereen lijkt het ermee eens te zijn (behalve een ander meisje) alleen ik wil het ook weer niet als enige aankaarten. Het gaat al een jaar zo en blijkbaar mag het gewoon op deze manier.
Waarom is het voor jou een probleem dat een ander met minder inspanning het diploma haalt? Als ze het al haalt.

Jij krijgt gewoon jouw beloning voor jouw inspanningen, namelijk jouw diploma. Dat staat zij niet in de weg.
pi_156680901
Het lijkt meer op jaloezie van jouw kant.
pi_156680919
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom is het voor jou een probleem dat een ander met minder inspanning het diploma haalt? Als ze het al haalt.

Jij krijgt gewoon jouw beloning voor jouw inspanningen, namelijk jouw diploma. Dat staat zij niet in de weg.
Omdat ik het oneerlijk vind dat de meeste mensen moeite moeten doen en een ander niet. Dat is toch ook oneerlijk?

Dat kan wel, maar uiteindelijk doet zij niets en ik meer dan zat. Het klopt niet. En als ik niks doe, word ik er terecht op aangesproken en volgen er consequenties.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 23:47:02 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156680977
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:45 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Omdat ik het oneerlijk vind dat de meeste mensen moeite moeten doen en een ander niet. Dat is toch ook oneerlijk?

Dat kan wel, maar uiteindelijk doet zij niets en ik meer dan zat. Het klopt niet. En als ik niks doe, word ik er terecht op aangesproken en volgen er consequenties.
Waarom word jij erop aangesproken?

Enne, wil je nou stampvoeten omdat hrt zo oneerlijk is, of wil je moeite doen om te kijken of je er ook anders in kan staan?
  woensdag 7 oktober 2015 @ 23:47:09 #18
395200 deadprez
One more rail
pi_156680982
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:45 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Want zij doet geen moeite?
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_156680990
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:44 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Het lijkt meer op jaloezie van jouw kant.
Ik doe liever iets voor mijn prestaties dan dat ik meelift op andere mensen. Ik volg mijn studie omdat ik het een leuke studie vind, dus ik wil er ook graag iets voor doen. Ik vind het vervelend dat ik rekening moet houden met zo iemand, maar waarom dat zo is weet ik eigenlijk niet zo goed. Behalve dat ik het oneerlijk vind en ik vind dat we allemaal dezelfde bijdrage horen te leveren.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 23:47:59 #20
395200 deadprez
One more rail
pi_156681009
Ziek zijn is een keuze, toch TS?
Stop the violence
Down with the hate
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_156681029
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:47 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Ik doe liever iets voor mijn prestaties dan dat ik meelift op andere mensen. Ik volg mijn studie omdat ik het een leuke studie vind, dus ik wil er ook graag iets voor doen. Ik vind het vervelend dat ik rekening moet houden met zo iemand, maar waarom dat zo is weet ik eigenlijk niet zo goed. Behalve dat ik het oneerlijk vind en ik vind dat we allemaal dezelfde bijdrage horen te leveren.
Hoe kom je er nou continue bij dat ze 'meelift'? Ze is ZIEK!
  woensdag 7 oktober 2015 @ 23:49:16 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156681052
quote:

[..]

Maar dat kan ze niet. En toch wordt toegelaten op de opleiding, mocht ze door naar het tweede jaar.

Het is nou niet dat ze moedwillig de kantjes ervan afloopt. En je zou ook niet graag met haar ruilen. Probeer er eens boven te staan.
pi_156681065
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:47 schreef deadprez het volgende:

[..]

Want zij doet geen moeite?
In haar beleving doet ze vast en zeker moeite, maar in de realiteit hebben wij niet veel aan haar bijdrage. Maar oke, ik denk dat ik dan inderdaad te hard ben.
pi_156681068
Dit soort mensen moet überhaupt niet studeren. Als ze later volwassenen zijn zien zitten toch alleen maar ziek thuis. Of ze moet iets op haar eigen niveau doen en geen hbo-opleiding.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 23:50:03 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156681074
quote:

Ik denk dat zij dat ook liever doet.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 23:50:31 #26
395200 deadprez
One more rail
pi_156681089
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:49 schreef BeeGees het volgende:

[..]

In haar beleving doet ze vast en zeker moeite, maar in de realiteit hebben wij niet veel aan haar bijdrage. Maar oke, ik denk dat ik dan inderdaad te hard ben.
Ja.
Stop the violence
Down with the hate
pi_156681091
Hoe groot is de groep? Je snapt waarschijnlijk wel dat je doelloos zeurt, want zij zal toch bij een groepje moeten zitten.

Ik snap dat je het vervelend vind, maar een oplossing (naast haar zo min mogelijk belangrijk werk te geven) is er niet. Beetje inleven kan ook geen kwaad.
pi_156681105
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:38 schreef BeeGees het volgende:
Ja dat is kinderachtig en ontzettend egoïstisch. Wat denk je dat ze doet in de tijd dat ze ziek thuis moet blijven? Vieren dat ze chronisch ziek is?
  woensdag 7 oktober 2015 @ 23:51:03 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156681109
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:49 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Dit soort mensen moet überhaupt niet studeren. Als ze later volwassenen zijn zien zitten toch alleen maar ziek thuis. Of ze moet iets op haar eigen niveau dien en geen hbo-opleiding.
Oh, jij weet wat ze heeft?
pi_156681161
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oh, jij weet wat ze heeft?
Nee, maar ik heb wel ervaring met chronische zieken die de helft van de tijd ziek thuis zitten.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 23:53:42 #31
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156681177
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:53 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

Nee, maar ik heb wel ervaring met chronische zieken die de helft van de tijd ziek thuis zitten.
Leuk. Maar jouw anekdotes zijn niet een op een hier van toepassing. En dat houden we zo.
pi_156681185
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:49 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Dit soort mensen moet überhaupt niet studeren. Als ze later volwassenen zijn zien zitten toch alleen maar ziek thuis. Of ze moet iets op haar eigen niveau doen en geen hbo-opleiding.
. Chronisch ziek betekent niet direct dat je maar de rest van je leven ziek thuis blijft zitten. Iedereen heeft recht om te studeren, ook mensen met een chronische aandoening. En ook zij kunnen later prima gewaardeerde werknemers worden. Er zijn ook genoeg gezonde mensen die studeren en er geen fuck mee doen later. Die ook maar niet meer laten studeren dan
  woensdag 7 oktober 2015 @ 23:55:19 #33
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_156681216
Naja, of zij wel of geen punten krijgt is jouw zaak niet echt.
Het is wel jouw zaak dat je waarschijnlijk op het groepsresultaat wordt afgerekend, maar dat jullie groep een handicap heeft waardoor gelijke beoordeling niet helemaal eerlijk zou zijn. Ik zou dan ook eerder aansturen op een mildere beoordeling (zo heb je er zelf ook nog wat aan) dan proberen om ervoor te zorgen dat zij geen EC's krijgt.
pi_156681220
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:48 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

De ziekte die ze heeft is ook een vaag begrip en niet officieel. Dat maakt het misschien ook moeilijker voor mij. Niet dat ik haar niet geloof, maar ik weet niet waarom ik er zoveel moeite mee heb om eerlijk te zijn. Ik weet het echt niet, behalve dat ik er niet goed mee om kan gaan en dat ligt aan mij. Ik had gedacht dat de reacties wat begripvoller zouden zijn geweest, maar blijkbaar moet ik hier echt anders in gaan staan.
pi_156681227
Zolang de begeleider het weet zou ik het er maar gewoon bij laten.

Maar ik kan je frustratie goed begrijpen. Als haar werk echt kwalitatief onder de maat is, is t ook idioot dat ze er wel punten voor krijgt. In zekere zin verneuken zulk soort fratsen de waarde van jouw diploma.

Ik heb ook wel wat van dit soort geintjes voorbij zien komen.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 23:56:19 #36
395200 deadprez
One more rail
pi_156681236
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:55 schreef BeeGees het volgende:
Ik had gedacht dat de reacties wat begripvoller zouden zijn geweest
De ironie.
Stop the violence
Down with the hate
pi_156681251
quote:
10s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:56 schreef deadprez het volgende:

[..]

De ironie.
Begrijp ik. :P Ik had echt gedacht dat er gezegd ging worden: je hebt gelijk.
pi_156681272
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:55 schreef BeeGees het volgende:

[..]

De ziekte die ze heeft is ook een vaag begrip en niet officieel. Dat maakt het misschien ook moeilijker voor mij. Niet dat ik haar niet geloof, maar ik weet niet waarom ik er zoveel moeite mee heb om eerlijk te zijn. Ik weet het echt niet, behalve dat ik er niet goed mee om kan gaan en dat ligt aan mij. Ik had gedacht dat de reacties wat begripvoller zouden zijn geweest, maar blijkbaar moet ik hier echt anders in gaan staan.
Probeer het zo te zien, voor jou is het een irritatiedingetje waardoor je een kwartaal even een extra tandje bij moet zetten. Zei zal altijd op d'r tenen moeten lopen, en misschien nog niet zover kunnen komen als een gezond persoon.

Wat is er nou erger?
  woensdag 7 oktober 2015 @ 23:58:53 #39
395200 deadprez
One more rail
pi_156681280
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:57 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Begrijp ik. :P Ik had echt gedacht dat er gezegd ging worden: je hebt gelijk.
Apart.
Stop the violence
Down with the hate
  woensdag 7 oktober 2015 @ 23:58:54 #40
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_156681281
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:48 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Als het een individuele opdracht was, dan had ze hem waarschijnlijk (door haar ziekte) niet succesvol volbracht. Nu kan ze (of wil ze) niet de benodigde inspanning leveren om ervoor te zorgen dat haar groep het haalt, dus plukt ze de vruchten van andermans inspanning. Of dat nou expres is of niet, maakt niet zo veel uit.
pi_156681282
Ik ken dit soort situaties, in de vorm van een incapabel iemand in je groepje hebben omdat ie gewoon het vermogen niet had (kwam van het MBO).

Meteen eruit gegooid na goed overleg met andere groepsleden. 'T is geen zorginstelling, anders moet je alles constant maar voorkauwen en ben je als je het zelf maakt nog minder tijd eraan kwijt. Sws erg vervelend als iemand in je projectgroep nieteens iets zakelijks kan schrijven, maar alles in basisschool argumentatie :')
pi_156681321
quote:
13s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:28 schreef BeeGees het volgende:
Ze zit al vanaf vorig jaar bij ons in de klas en ik had eerlijk gezegd meteen bij het voorstelrondje toen ze zei dat ze chronisch ziek was al zoiets van; hell no, ontwijken. Puur omdat ik vind dat je altijd moet investeren in dit soort mensen (dan is er weer dit en dan weer dat) terwijl je er weinig tot niks voor terug krijgt.
Dit maakt je niet alleen hard, maar ook asociaal, generaliserend en discriminerend.

Je hebt niet eens door hoeveel chronisch zieken er rondlopen met je mening dat je ze moet ontwijken :')
pi_156681355
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:58 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Probeer het zo te zien, voor jou is het een irritatiedingetje waardoor je een kwartaal even een extra tandje bij moet zetten. Zei zal altijd op d'r tenen moeten lopen, en misschien nog niet zover kunnen komen als een gezond persoon.

Wat is er nou erger?
Maar de vraag zal op deze manier altijd blijven of ze de kennis en kunde die ze zou moeten hebben aan t eind, daadwerkelijk haalt.
pi_156681416
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:02 schreef Westerling het volgende:

[..]

Maar de vraag zal op deze manier altijd blijven of ze de kennis en kunde die ze zou moeten hebben aan t eind, daadwerkelijk haalt.
Dat ze de kennis bij bijvoorbeeld vermoeidheid niet altijd goed weet te reproduceren betekent niet dat ze het niet snapt. Ze zal misschien wat uitlopen met haar studie, maar het hoeft niet te betekenen dat ze het niet begrijpt/kan.

Ze zal misschien niet een topbaan kunnen beginnen zoals ieder ander, maar met een dergelijk diploma misschien wel een parttime kantoorbaan kunnen geven. In sommige gevallen een veel betere optie, want ongeschoold werk is vaak fysiek toch zwaarder. Imo ben je daar als maatschappij dan ook beter mee af dan wanneer iemand geen opleiding doet en uiteindelijk misschien wel in de bijstand terugvalt.
pi_156681421
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:01 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Dit maakt je niet alleen hard, maar ook asociaal, generaliserend en discriminerend.

Je hebt niet eens door hoeveel chronisch zieken er rondlopen met je mening dat je ze moet ontwijken :')
Dat klinkt vrij hard hoe je het brengt. Ik ben er eerlijk in dat ik er zo over denk. Bij haar had ik dat gevoel overigens, ken ook een iemand met een chronische ziekte en zij staat er weer heel anders in. Kan ik heel leuk mee opschieten en heb ook veel voor haar over als het moet, maar die loopt er ook niet mee te koop. Mijn klasgenoot kwam meteen tijdens de voorstelronde met dat ze een chronische ziekte heeft.

Maar ik ga proberen om wat milder te kijken naar deze situatie. Door er meer boven te staan en het maar te laten gaan, want ik kan er toch weinig tegenin brengen.
pi_156681444
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:06 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Dat klinkt vrij hard hoe je het brengt. Ik ben er eerlijk in dat ik er zo over denk. Bij haar had ik dat gevoel overigens, ken ook een iemand met een chronische ziekte en zij staat er weer heel anders in. Kan ik heel leuk mee opschieten en heb ook veel voor haar over als het moet, maar die loopt er ook niet mee te koop. Mijn klasgenoot kwam meteen tijdens de voorstelronde met dat ze een chronische ziekte heeft.

Maar ik ga proberen om wat milder te kijken naar deze situatie. Door er meer boven te staan en het maar te laten gaan, want ik kan er toch weinig tegenin brengen.
De ene chronische ziekte is de ander niet. Soms heeft het zoveel invloed dat het beter is om te vertellen, dat voorkomt een hoop misverstanden.

Plus ergens boven gaan staan is iets heel anders dan het begrijpen. Dat maakt je niet perse een leuker mens om mee samen te werken.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2015 00:08:44 ]
pi_156681476
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:02 schreef Westerling het volgende:

[..]

Dat is toch aan de docent om te beoordelen?

Bovendien is de echte lees voor TS om toch resultaat te halen ondanks mensen in zijn team die minder presteren. Die heb je namelijk in het "echte" leven nog meer.

Kortom de echte goede studenten zijn NIET degene die hard werken, of iets presteren met mensen die allemaal hard werken, maar de mensen die het voor elkaar krijgen om een team zodanig te vormen dat ze ondanks minder presterende talen toch het goede resultaat halen.

Het niet kunnen omgaan met dit soort types heeft juist de onkunde van TS aan.... maar goed, bewustwording is de eerste stap eh?
pi_156681485
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:50 schreef danzazlol het volgende:
Hoe groot is de groep? Je snapt waarschijnlijk wel dat je doelloos zeurt, want zij zal toch bij een groepje moeten zitten.

Ik snap dat je het vervelend vind, maar een oplossing (naast haar zo min mogelijk belangrijk werk te geven) is er niet. Beetje inleven kan ook geen kwaad.
5 mensen, maar eigenlijk 4 dus.

Ik probeer het, maar ''moeten'' inleven is dan best moeilijk. Meestal gaat dat vanzelf bij mij.
pi_156681499
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:06 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Dat ze de kennis bij bijvoorbeeld vermoeidheid niet altijd goed weet te reproduceren betekent niet dat ze het niet snapt. Ze zal misschien wat uitlopen met haar studie, maar het hoeft niet te betekenen dat ze het niet begrijpt/kan.

Ze zal misschien niet een topbaan kunnen beginnen zoals ieder ander, maar met een dergelijk diploma misschien wel een parttime kantoorbaan kunnen geven. In sommige gevallen een veel betere optie, want ongeschoold werk is vaak fysiek toch zwaarder. Imo ben je daar als maatschappij dan ook beter mee af dan wanneer iemand geen opleiding doet en uiteindelijk misschien wel in de bijstand terugvalt.
Allemaal mee eens eigenlijk. Lijkt me alleszins redelijk dat ze meer uitloop wordt toegestaan en dergelijke, maar het niveau moet wel gegarandeerd blijven.

Ik zou dan ook zeggen dat de coulance en het mededogen bij de universiteit liggen, en niet bij de mede-studenten.
pi_156681509
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:50 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja dat is kinderachtig en ontzettend egoïstisch. Wat denk je dat ze doet in de tijd dat ze ziek thuis moet blijven? Vieren dat ze chronisch ziek is?
Als het je zo belemmert in je dagelijkse leven vind ik dat je andere mensen er niet mee kan opzadelen om eerlijk te zijn. Maar ik snap dat ik daarin dus hard ben en iets meer begrip mag tonen. Nou en dat is mijn gebrek dus weer een beetje in deze situatie.
pi_156681510
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:10 schreef Westerling het volgende:

[..]

Allemaal mee eens eigenlijk. Lijkt me alleszins redelijk dat ze meer uitloop wordt toegestaan en dergelijke, maar het niveau moet wel gegarandeerd blijven.

Ik zou dan ook zeggen dat de coulance en het mededogen bij de universiteit liggen, en niet bij de mede-studenten.
Precies maar daar zou TS zich het liefst tegen verzetten, en dat vind ik eerlijk gezegd nogal arrogant.
pi_156681617
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:06 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Ik breng het hard omdat jij het ook hard brengt, zie het als een spiegel van je gedrag.

Dat gezegd hebbende kan ik je vertellen dat dergelijke uitspraken als chronisch, overigens hardwerkend, zieke me persoonlijk raakt.

Hoe dan ook, je probeert er duidelijk wat aan te doen en naar een, goede oplossing toe te werken. Dat kan ik wel waarderen.

Doe wat aan wat binnen je cirkel van invloed valt en maak je niet te druk op wat daarbuiten valt!
pi_156681630
Wat een oppervlakkig voorstelling van het leven... :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_156681651
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:09 schreef zatoichi het volgende:
Dat is toch aan de docent om te beoordelen?
Ja allicht, maar mijn ervaring is dat die hun vingers er niet aan branden en in dit soort gevallen ten alle tijde ingeven.

Bovendien is dat in dit geval niet zo makkelijk, aangezien de begeleider haar werk niet direct ziet.
quote:
Bovendien is de echte lees voor TS om toch resultaat te halen ondanks mensen in zijn team die minder presteren. Die heb je namelijk in het "echte" leven nog meer.
Ja klopt. En dan ga je naar je baas en als je gelijk hebt doet die er wat aan.
quote:
Kortom de echte goede studenten zijn NIET degene die hard werken, of iets presteren met mensen die allemaal hard werken, maar de mensen die het voor elkaar krijgen om een team zodanig te vormen dat ze ondanks minder presterende talen toch het goede resultaat halen.
Ja, leuk. Maar dan moet je dat wel terug zien in je cijfer, en daar gaat het altijd mank.
quote:
Het niet kunnen omgaan met dit soort types heeft juist de onkunde van TS aan.... maar goed, bewustwording is de eerste stap eh?
Gelul. Dit is geen onkunde, dit is ergernis en die kan ik goed begrijpen.

Ja, je moet kunnen omgaan met mensen met minder capaciteiten, maar als dat mensen zijn met gelijkwaardige functie en hetzelfde diploma is dat gewoon terecht zwaar frustrerend.
pi_156681657
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:11 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Als het je zo belemmert in je dagelijkse leven vind ik dat je andere mensen er niet mee kan opzadelen om eerlijk te zijn. Maar ik snap dat ik daarin dus hard ben en iets meer begrip mag tonen. Nou en dat is mijn gebrek dus weer een beetje in deze situatie.
Maar daar is onze hele maatschappij op gebaseerd. Jij gaat vroeg of laat ook zo'n persoon zijn die andere mensen ergens mee opzadelt omdat je oud of ziek wordt.

Sterker nog als student wordt jou de mogelijkheid gegeven om op kosten van de maatschappij je opleiding te doen (goed toegeven dat is de laatste jaren behoorlijk op ingeleverd).
pi_156681670
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:17 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ik breng het hard omdat jij het ook hard brengt, zie het als een spiegel van je gedrag.

Dat gezegd hebbende kan ik je vertellen dat dergelijke uitspraken als chronisch, overigens hardwerkend, zieke me persoonlijk raakt.

Hoe dan ook, je probeert er duidelijk wat aan te doen en naar een, goede oplossing toe te werken. Dat kan ik wel waarderen.

Doe wat aan wat binnen je cirkel van invloed valt en maak je niet te druk op wat daarbuiten valt!
Sorry dat het jou raakt, is niet mijn bedoeling. Ik heb echt niks tegen mensen die wel de wil hebben om iets bij te dragen en waarvan dat duidelijk te merken is. En ik heb natuurlijk ook niks tegen haar persoonlijk, maar ik vind het een beetje moeilijk om hiermee om te gaan omdat ze zo weinig doet en bijdraagt. Terwijl zij het gevoel heeft dat ze veel doet, maar dat is de realiteit niet.

Ik vrees dat het voor jou onbegrijpelijk klinkt, maar dan is het voor mij eigenlijk oneerlijk dat ze hetzelfde wordt beoordeeld. Terwijl wij tien keer harder werken en presteren.
pi_156681676
Ik snap het man, sommige mensen zijn nou eenmaal 'maatschappelijk onrendabel'.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156681681
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:11 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Precies maar daar zou TS zich het liefst tegen verzetten, en dat vind ik eerlijk gezegd nogal arrogant.
Ja als je kaal de tekst leest zou je dat kunnen zeggen. Ik ken echter de praktijk. Dat je uiteindelijk inderdaad schofterig veel werk mag gaan doen, er nauwelijks gedifferentieerd wordt in cijfers en totaal onkundige mensen toch hun diploma krijgen.

Maargoed, dat is meer algemeen; ik zal dit topic er verder niet mee kapen.
pi_156681706
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:24 schreef Westerling het volgende:

[..]

Ja als je kaal de tekst leest zou je dat kunnen zeggen. Ik ken echter de praktijk. Dat je uiteindelijk inderdaad schofterig veel werk mag gaan doen, er nauwelijks gedifferentieerd wordt in cijfers en totaal onkundige mensen toch hun diploma krijgen.

Maargoed, dat is meer algemeen; ik zal dit topic er verder niet mee kapen.
Ik ken de praktijk vanuit het andere oogpunt en ben blij dat ik nog nooit zo'n type tegen ben gekomen.
pi_156681713
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:27 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik ken de praktijk vanuit het andere oogpunt en ben blij dat ik nog nooit zo'n type tegen ben gekomen.
Wat voor een type?
pi_156681718
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:21 schreef Westerling het volgende:

Ja klopt. En dan ga je naar je baas en als je gelijk hebt doet die er wat aan.

Ik ken niet elke organisatie maar een goede "baas" zit wel een niveau hoger dan dat een zal die bal altijd terugkregen bij jou. Hij zal je coachen om juist dat soort mensen te coachen, owl de organisatie in zijn geheel beter maken.

Een goede manager is er niet om jouw leven makkelijker te maken naar het zijne. Dat wordt het niet door jouw probleem het zijne te maken want daarmee ben jij namelijk zijn probleem...
pi_156681725
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:27 schreef Westerling het volgende:

[..]

Wat voor een type?
Correctie staat er gek, zoals de TS.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2015 00:29:48 ]
pi_156681764
Ik neem aan dat jullie een verslag moeten maken, waarin de taakverdeling en samenwerking worden besproken? Dan kun je daar gezamelijk de gang van zaken in melden, zodat de docent het kan beoordelen. Als je geen begrip kan tonen, probeer dan op z'n minst professioneel te blijven en het zakelijk te houden. Dat je d'r niet moet is weinig relevant als je moet samenwerken, straks op de werkvloer heb je die keuze doorgaans ook niet en of ze er nu wel of niet uitgaat, de work load blijft toch hetzelfde.
pi_156681773
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:27 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ik ken niet elke organisatie maar een goede "baas" zit wel een niveau hoger dan dat een zal die bal altijd terugkregen bij jou. Hij zal je coachen om juist dat soort mensen te coachen, owl de organisatie in zijn geheel beter maken.

Een goede manager is er niet om jouw leven makkelijker te maken naar het zijne. Dat wordt het niet door jouw probleem het zijne te maken want daarmee ben jij namelijk zijn probleem...
Als een collega mij inderdaad met een probleem opzadelt, dan is dat probleem ook het probleem van mijn baas. En als die problemen te groot zijn of te vaak voorkomen, gooit ie degene die ze veroorzaakt eruit en niet mij.

Overigens moge het duidelijk zijn dat er altijd mensen zijn die een niveautje lager zitten dan een ander, maar die hebben dan ook een andere functie.
pi_156681776
Tevens ben ik blij dat ik niet zulke autistische personen als TS in mijn groepje heb
pi_156681786
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:32 schreef Westerling het volgende:

[..]

Als een collega mij inderdaad met een probleem opzadelt, dan is dat probleem ook het probleem van mijn baas. En als die problemen te groot zijn of te vaak voorkomen, gooit ie degene die ze veroorzaakt eruit en niet mij.

Overigens moge het duidelijk zijn dat er altijd mensen zijn die een niveautje lager zitten dan een ander, maar die hebben dan ook een andere functie.
Gelukkig is de gemiddelde studie ook niet op een specifieke functie toegespitst.
pi_156681802
quote:
14s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:47 schreef deadprez het volgende:
Ziek zijn is een keuze, toch TS?
Nee, maar studeren wel.

Ik vind (!) dat TS een goed punt heeft. Als iemand niet naar bijeenkomsten kan komen, a la, mits zij vervolgens wel gewoon haar deel doet en op afstand mee draait. Maar als je niet kan bijdragen, verdien je de studiepunten niet. Zij krijgt letterlijk credits voor TS' werk en ik kan me goed voorstellen dat dat steekt.

Gezien de reactie van de SLB'er denk ik echter dat die het vooral heel zielig vindt. Het gaat je dus helemaal niets verder brengen dit alsnog aan te kaarten. Ik denk dat je het beste haar helemaal buiten kunt sluiten uit het project, dan ondervind je er in ieder geval geen hinder meer van. Dat ze meelift moet je dan gewoon even slikken, want dat doet ze nu toch ook al, hoewel iets minder opzichtig.

Verder maakt dat ze ZIEK is, niet opeens dat ze minder zou moeten hoeven doen voor hetzelfde diploma. :') Je geeft een vent zonder benen toch ook niet een medaille voor een marathon omdat hij gehandicapt is zeg, wat een baggerlogica. Ze heeft een beperking en moet zich aanpassen en eventueel accepteren dat ze daardoor deze studie niet kan voltooien.
Your opinion of me is none of my business.
pi_156681805
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:11 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik ben arrogant omdat ik het storend vind dat één iemand nauwelijks iets bijdraagt, maar wel hetzelfde cijfer krijgt?
pi_156681806
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:28 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Correctie staat er gek, zoals de TS.
Aha. Tsja, ik een keer meegemaakt en was er wel blij mee dat er iemand was die op z'n strepen stond.
pi_156681863
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:33 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Gelukkig is de gemiddelde studie ook niet op een specifieke functie toegespitst.
Nee, maar er bestaan wel heel duidelijke criteria waar je aan moet voldoen. En het is de belangrijkste indicatie van wat je kan als je voor je eerste baan solliciteert. Vrij belangrijk. Verder heeft een diploma een reputatie, en als er incapabele mensen met dat diploma rondlopen, daalt die.
pi_156681864
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:34 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Ik ben arrogant omdat ik het storend vind dat één iemand nauwelijks iets bijdraagt, maar wel hetzelfde cijfer krijgt?
Nee omdat je jouw gevoel erbij zo belangrijk vind dat je jezelf het liefst boven de beslissing van school zou willen plaatsen zonder ook maar enig oog te hebben voor de realiteit van een ander.
pi_156681867
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:34 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Je hebt gewoon geen inlevingsvermogen omdat je zelf ook wel weet dat de docenten rekening houden met haar en je gewoon matsen met het verslag of wat dan ook wat je inlevert. Dat zij verder hetzelfde punt krijgt is tussen de school en haar.
pi_156681869
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:38 schreef Westerling het volgende:

[..]

Nee, maar er bestaan wel heel duidelijke criteria waar je aan moet voldoen. En het is de belangrijkste indicatie van wat je kan als je voor je eerste baan solliciteert. Vrij belangrijk. Verder heeft een diploma een reputatie, en als er incapabele mensen met dat diploma rondlopen, daalt die.
Ja en het lijkt me eerder aan school, dan aan TS om dat te bepalen.
pi_156681892
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:38 schreef Westerling het volgende:

[..]

Ik hoor dat de NSB nog wel mensen zoekt, wel iets voor jou denk ik
pi_156681896
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:39 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja en het lijkt me eerder aan school, dan aan TS om dat te bepalen.
Helemaal waar. Maar dan mn laatste opmerking uit eigen ervaring: dat doen ze bedroevend slecht, ze willen hun fikken er niet aan branden.
pi_156681900
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:41 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik hoor dat de NSB nog wel mensen zoekt, wel iets voor jou denk ik
Ah begeef jij je in die kringen.
pi_156681906
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:21 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Maar daar is onze hele maatschappij op gebaseerd. Jij gaat vroeg of laat ook zo'n persoon zijn die andere mensen ergens mee opzadelt omdat je oud of ziek wordt.

Sterker nog als student wordt jou de mogelijkheid gegeven om op kosten van de maatschappij je opleiding te doen (goed toegeven dat is de laatste jaren behoorlijk op ingeleverd).
Ik vind dat een andere situatie. Ik ga met liefde voor mijn ouders zorgen of iemand waar ik veel van houd als degene ziek of oud is.

Ik ga er toch even tegenin. Ik krijg net geen 300 euro studiefinanciering en moet gewoon werken om alles te bekostigen, want ik betaal mijn kamer, studie en zorgtoeslag zelf. Daar klaag ik niet over, ik vind het niet meer dan terecht dat ik mijn eigen zaakjes moet betalen. Maar ik ben dan ook meer van mening dat mensen zelf verantwoordelijk zijn voor keuzes. En dat mag misschien ook wat minder hard, dat begrijp ik zelf inmiddels ook. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik wel zou gaan lenen als ik toevallig geen bijbaan had waar ik leuk mee verdien, dat dan weer wel.

Ik weet niet waar mijn harde denkwijze vandaan komt. Ik ben geen autist, ik vind het moeilijk. :o
pi_156681918
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:41 schreef Westerling het volgende:

[..]

Helemaal waar. Maar dan mn laatste opmerking uit eigen ervaring: dat doen ze bedroevend slecht, ze willen hun fikken er niet aan branden.
Nee leerlingen hebben vaak geen flauw idee wat een dergelijke ziekte inhoud, en weten vaak maar een deel van het verhaal.

Een chronisch ziek iemand is niet te vergelijken met de "gewone" luie student die liever gaat feesten.
pi_156681920
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:42 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Ik vind dat een andere situatie. Ik ga met liefde voor mijn ouders zorgen of iemand waar ik veel van houd als degene ziek of oud is.

Ik ga er toch even tegenin. Ik krijg net geen 300 euro studiefinanciering en moet gewoon werken om alles te bekostigen, want ik betaal mijn kamer, studie en zorgtoeslag zelf. Daar klaag ik niet over, ik vind het niet meer dan terecht dat ik mijn eigen zaakjes moet betalen. Maar ik ben dan ook meer van mening dat mensen zelf verantwoordelijk zijn voor keuzes. En dat mag misschien ook wat minder hard, dat begrijp ik zelf inmiddels ook. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik wel zou gaan lenen als ik toevallig geen bijbaan had waar ik leuk mee verdien, dat dan weer wel.

Ik weet niet waar mijn harde denkwijze vandaan komt. Ik ben geen autist, ik vind het moeilijk. :o
Ben je vroeger gepest dat je zo'n neiging voelt om mensen te naaien?
pi_156681932
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:42 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Je bent er van op de hoogte dat de overheid buiten het geld dat jij aan school geeft nog veel meer geld pompt in onderwijs? En dat die 300 stufi per maand gewoon de belasting van een ander is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')