abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156666023
Ha mensen,

Maar even een eigen topic aangemaakt...
Zoals velen van jullie wel weten zou ik graag weer eens een relatie willen. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat dat niet zo lang zou duren als nu het geval is (zowat mijn hele leven op een paar dates / proefrelaties na). Een van de punten waar ik steeds meer tegenaan loop: alle leuke meiden lijken wel bezet. En ja, inderdaad lijkt dat zo: echt niet ieder meisje is bezet.

Misschien bezoek ik de verkeerde locaties en tijdstippen maar veel dames waar mijn oog op valt hebben een relatie. Dat zie ik direct (vriend aanwezig of staan elkaar op te wachten) maar ook indirect als in achtergrondfoto op d'r mobiel, Facebookprofiel en de gesprekken die ik soms hoor als ze met hun vriend telefoneren in het openbaar of het OV. Ook kan het liggen aan dat ik misschien op de verkeerde dames val en zei niet op mij?

Daarnaast zit half Nederland tegenwoordig op hun mobiel te chatten. Ik begeef mij in genoeg ruimtes met dames, ongeveer 35% mannen en 65% dames. Er komen genoeg leuke dames tegenover mij zitten maar soms zitten ze urenlang op hun mobiel te chatten waarbij ook die welbekende geheimzinnige glimlach tegen het schermpje om de hoek komt kijken. Nu kan dat zo zijn omdat ze altijd vrolijk is, met een vriendin aan het chatten is, leuke foto's stuurt via de groepschat maar bijna altijd zijn ze aan het chatten met hun vriend.

Anyway, een gesprek aanknopen doe ik vaak alleen als de ander daar voor openstaat en dat is dus niet als ik zie dat ze een vriend hebben of minutenlang chatten op hun mobieltje met die glimlach naar het scherm.

Datingsites- en apps heb ik geprobeerd maar kost erg veel tijd en moeite voordat je uberhaupt een date hebt en elke keer die gesprekjes weer opstarten heb ik steeds minder zin in.

Dus: waarom lijkt iedereen ineens bezet? Ik weet dat je niet moet zoeken naar een relatie of leuk meisje, maar simpelweg mijn oren en ogen openhouden zoals ik nu doe observeer (en weet ik vrij zeker) dat veel meiden van mijn leeftijd bezet zijn, althans de meisjes waar ik op val.
pi_156666106
Iemand met n vriend(in) kan natuurlijk prima openstaan voor n leuk gesprek ^O^
compact en kleverig.
  Moderator woensdag 7 oktober 2015 @ 13:47:44 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_156666109
Dat is confirmation bias. Want er zijn genoeg vrouwen die niet bezet zijn, zoals jezelf wel constateert maar dan vervolgens negeert.

De vraag die je stelt is onzinnig. Iets wat zo lijkt is nog niet per se zo, iets wat jezelf ook constateert, en volgens mij gaat het je daar ook niet om, maar is dit verkapte frustratie dat de meiden waar jij achteraan zou willen bezet zijn.

Ja, weet je, shit happens, ik bedoel, er is niet heel veel meer van te zeggen toch?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_156666197
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:47 schreef CoolGuy het volgende:
Dat is confirmation bias. Want er zijn genoeg vrouwen die niet bezet zijn, zoals jezelf wel constateert maar dan vervolgens negeert.

De vraag die je stelt is onzinnig. Iets wat zo lijkt is nog niet per se zo, iets wat jezelf ook constateert, en volgens mij gaat het je daar ook niet om, maar is dit verkapte frustratie dat de meiden waar jij achteraan zou willen bezet zijn.

Ja, weet je, shit happens, ik bedoel, er is niet heel veel meer van te zeggen toch?
Kijk de meiden die bezet zijn verander ik weinig aan... kan ik hooguit wat frustratie uit halen, maar is gewoon kansloze zaak.

Ik bedoel vooral meiden die ik WIL aanspreken, maar waar je binnen een half uur weet dat ze een vriend hebben (zie redenen hierboven). Ik kan natuurlijk direct elke meid aanspreken die mij aardig lijkt en een simpel gesprekje starten, maar dan zou ik mezelf valse hoop geven als ze echt leuk blijkt te zijn maar al een vriend heeft..
pi_156666249
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:47 schreef JaniesBrownie het volgende:
Iemand met n vriend(in) kan natuurlijk prima openstaan voor n leuk gesprek ^O^
Zie mijn OP. Ik wil graag een relatie.. dan is tijd en moeite steken in iemand met zelf een relatie niet echt handig ;)
pi_156666292
Lastig, maar er is wel een reden waarom steeds meer mensen online daten. Dat is niet leuk, want het duurt inderdaad lang voordat je resultaat ziet, maar op de lange termijn..:) Verder moet je oppassen dat je ook niet ''wanhopig'' over gaat komen. Het klinkt cliche, maar vaak vind liefde je vanzelf, zonder erna te hoeven zoeken. Ik geloofde daar nooit in, maar ondertussen wel :P
  woensdag 7 oktober 2015 @ 13:56:47 #7
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_156666296
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:54 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Zie mijn OP. Ik wil graag een relatie.. dan is tijd en moeite steken in iemand met zelf een relatie niet echt handig ;)
Waarom ga je niet op een dating site en ben je vanaf het begin al duidelijk in je profiel dat je een relatie zoekt? Bij mij werkte dat prima. Barst van de vrijgezelle vrouwen daar die ook op zoek zijn.
Ik weet je leeftijd niet maar als je te jong bent (jonger dan 25) is het misschien te vroeg daarvoor?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_156666357
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
Lastig, maar er is wel een reden waarom steeds meer mensen online daten. Dat is niet leuk, want het duurt inderdaad lang voordat je resultaat ziet, maar op de lange termijn..:) Verder moet je oppassen dat je ook niet ''wanhopig'' over gaat komen. Het klinkt cliche, maar vaak vind liefde je vanzelf, zonder erna te hoeven zoeken. Ik geloofde daar nooit in, maar ondertussen wel :P
Ja dat hoor ik ook vaak.... 't komt wanneer je niet 't niet verwacht... Wat is jouw verhaal? :)
pi_156666398
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:56 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Waarom ga je niet op een dating site en ben je vanaf het begin al duidelijk in je profiel dat je een relatie zoekt? Bij mij werkte dat prima. Barst van de vrijgezelle vrouwen daar die ook op zoek zijn.
Ik weet je leeftijd niet maar als je te jong bent (jonger dan 25) is het misschien te vroeg daarvoor?
Volgende maand is het dus niet meer te vroeg daarvoor? ;) Maar dat heb ik ook al geprobeerd. Daten vind ik zelf alleen maar leuk, maar de laatste tijd wordt ik een beetje moedeloos van die sites. Ze bekijken wel je profiel maar sturen niks terug. Of je bent lekker aan het praten maar houden de boot af als je een date wilt plannen. Sommige willen eerst lange tijd chatten voor ze wat plannen, maar dat gebeurd dan alsnog niet en beschouw ik het als verloren tijd. Te direct zijn is soms ook weer niet goed... :P Tja, het is me wat! ;)
pi_156666483
Een hele lading minder needy zijn en iets perse willen, dan gaat het een stuk makkelijker.
  Moderator woensdag 7 oktober 2015 @ 14:06:28 #11
16180 crew  CoolGuy
pi_156666491
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 14:01 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Volgende maand is het dus niet meer te vroeg daarvoor? ;) Maar dat heb ik ook al geprobeerd. Daten vind ik zelf alleen maar leuk, maar de laatste tijd wordt ik een beetje moedeloos van die sites. Ze bekijken wel je profiel maar sturen niks terug. Of je bent lekker aan het praten maar houden de boot af als je een date wilt plannen. Sommige willen eerst lange tijd chatten voor ze wat plannen, maar dat gebeurd dan alsnog niet en beschouw ik het als verloren tijd. Te direct zijn is soms ook weer niet goed... :P Tja, het is me wat! ;)
Jij wil veel en veel te erg per se een relatie. Dat gaat niet werken.
pi_156666513
En wellicht zegt 2/3e van de chicks die je spreekt gewoon dat ze een vriend hebben (of hinten hier meer/minder subtiel op) omdat ze van je af willen. Daar al eens aan gedacht?
pi_156666529
quote:
2s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 14:06 schreef Loveless85 het volgende:
Een hele lading minder needy zijn en iets perse willen, dan gaat het een stuk makkelijker.
Ook op tijden dat ik er jaren helemaal niet mee bezig was is het nooit vanzelf gegaan.. toen misschien die behoefte niet, maar nu wel :P
  Moderator woensdag 7 oktober 2015 @ 14:11:26 #14
16180 crew  CoolGuy
pi_156666606
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 14:08 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ook op tijden dat ik er jaren helemaal niet mee bezig was is het nooit vanzelf gegaan.. toen misschien die behoefte niet, maar nu wel :P
Dus je probeert recht te lullen dat je veel te hard probeert? Dan ben je niet te helpen, maar volgens mij heb ik meer van dit soort topics van jouw hand gezien, en dan is t hoe dan ook een lost cause.
pi_156666828
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 14:08 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Deezer, ik heb dit al vaker tegen je gezegd.

Er niet actief mee bezig zijn houdt niet in dat ze op een dag bij je op de stoep staat. Je kan stoppen met datingsites, wanhopig iedere vrouw aanstaren / aanspreken en beginnen met jezelf te verbeteren. Ga leuke hobbies zoeken, ga op reis, ontwikkel jezelf. Terwijl je daar mee bezig bent kom je mensen tegen, maak je vrienden en ontmoet je vrouwen.

Dat bedoelen mensen wanneer ze zeggen "Wees er niet te veel mee bezig, het komt vanzelf".
pi_156666860
Ik hoef dit niet eens te lezen om te weten wat er staat 8)7

Ipv dat je je focust op hetgeen wat er toe doet, de groep vrouwen die vrijgezel is, focus jij je alleen maar op stelletjes. Om daar dan vervolgens vol zelfmedelijden om te gaan zeuren. Walgelijk |:(
pi_156666915
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 14:26 schreef Fripsel het volgende:
Ik hoef dit niet eens te lezen om te weten wat er staat 8)7

Ipv dat je je focust op hetgeen wat er toe doet, de groep vrouwen die vrijgezel is, focus jij je alleen maar op stelletjes. Om daar dan vervolgens vol zelfmedelijden om te gaan zeuren. Walgelijk |:(
Amen! En vrouwen die single zijn en er leuk uitzien denkt hij alvast dat ze bezet zijn.
pi_156667028
quote:

[..]

voor jou wel. Elk contact is handig. Wie weet heeft ze een leuke vriendin/zus. Zelfde geldt voor due gast die altijd op dezelfde tijd koffie haalt als jij, of yats die je vraagt mee op stap te gaan...
compact en kleverig.
pi_156667073
Sowieso, waarom alleen maar vrouwen met relatiepotentie aanspreken. Wat kansloos.. :{
compact en kleverig.
pi_156667127
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 14:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
Sowieso, waarom alleen maar vrouwen met relatiepotentie aanspreken. Wat kansloos.. :{
Omdat ik zelf ook tegen vreemdgaan ben :P Dus mocht ze me leuk genoeg vinden... doe ik een andere vent weer pijn haha. Maar nee jij koopt toch ook alleen pure hagelslag als jij alleen maar pure chocolade lust?
pi_156667138
Trek je ook niet te snel de conclusie dat het haar vriend is waartegen ze praat op de mobiel? Tenzij je het gesprek leest weet je toch helemaal niet tegen wie ze het heeft en zelfs al is het een man, dan kan het ook nog een gewone vriend zijn, of d'r broertje o.i.d.
pi_156667184
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 14:40 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Omdat ik zelf ook tegen vreemdgaan ben :P Dus mocht ze me leuk genoeg vinden... doe ik een andere vent weer pijn haha. Maar nee jij koopt toch ook alleen pure hagelslag als jij alleen maar pure chocolade lust?
Waarom kan je niet gewoon platonisch met een vrouw omgaan? Zoals al werd gezegd heeft ze misschien leuke vriendinnen, zussen etcetc.
pi_156667188
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:59 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja dat hoor ik ook vaak.... 't komt wanneer je niet 't niet verwacht... Wat is jouw verhaal? :)
Tot m'n 18e geen enkele relatie gehad. Ik ben homo en ben ook vrij verlegen, dus ik was toen wel een beetje afhankelijk van internetdaten (andere homo's zijn op straat nog moeilijker te vinden dan single vrouwen :P ). Ik vond dat aanspreken telkens ook maar niks, maar ik werd na een paar weken zelf aangesproken door iemand. Daar kwam meteen een relatie uit en nu gaan we in December trouwen. Blij dat ik nooit meer hoef te daten :P Dat berichtje kwam net in een fase dat ik ook dacht dat het nooit zou komen, etc. Gewoon niet opgeven dus en de gesprekjes aan blijven gaan :) Daarnaast zullen er inderdaad vrij veel single vrouwen zijn, maar ik ben het wel met TS eens dat het soms kan overkomen alsof bijna iedereen wel bezet is. In mijn omgeving iig, al heb ik daar minder last van :)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2015 14:43:29 ]
pi_156667296
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 14:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Tot m'n 18e geen enkele relatie gehad. Ik ben homo en ben ook vrij verlegen, dus ik was toen wel een beetje afhankelijk van internetdaten (andere homo's zijn op straat nog moeilijker te vinden dan single vrouwen :P ). Ik vond dat aanspreken telkens ook maar niks, maar ik werd na een paar weken zelf aangesproken door iemand. Daar kwam meteen een relatie uit en nu gaan we in December trouwen. Blij dat ik nooit meer hoef te daten :P Dat berichtje kwam net in een fase dat ik ook dacht dat het nooit zou komen, etc. Gewoon niet opgeven dus en de gesprekjes aan blijven gaan :) Daarnaast zullen er inderdaad vrij veel single vrouwen zijn, maar ik ben het wel met TS eens dat het soms kan overkomen alsof bijna iedereen wel bezet is. In mijn omgeving iig, al heb ik daar minder last van :)
Dat lijkt me iid nog lastiger.. wist hij dat je homo was of niet? Maar ik wordt zelf ook nooit aangesproken door mannen of vrouwen (behalve als iemand de weg kwijt is, heb blijkbaar een behulpzame kop :')).
pi_156667316
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 14:46 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat lijkt me iid nog lastiger.. wist hij dat je homo was of niet? Maar ik wordt zelf ook nooit aangesproken door mannen of vrouwen (behalve als iemand de weg kwijt is, heb blijkbaar een behulpzame kop :')).
Het was een gay-datingsite, dus ja, ik acht de kans vrij groot dat hij een vermoeden had :P We hadden allebei in ons profiel staan dat we een relatie zochten, dus dan loop je ook niet met onzekerheid rond of je beiden wel hetzelfde wil.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2015 14:48:35 ]
pi_156667324
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 14:35 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

voor jou wel. Elk contact is handig. Wie weet heeft ze een leuke vriendin/zus. Zelfde geldt voor due gast die altijd op dezelfde tijd koffie haalt als jij, of yats die je vraagt mee op stap te gaan...
Dit. Bel die gast nu eens op van onlangs en ga komend weekend eens wat doen met hem, kan nooit kwaad.
It's always funny until someone gets hurt...and then it's just hilarious!
Disneyland? Fuck, man, this is better than Disneyland!
pi_156667334
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 14:40 schreef Deezertje het volgende:

[..]

dus als je een relatie hebt, moet je eigenlijk niet meer met anderen praten, want stel dat je die leuk zou vinden? :{

die hagelslagvergelijking slaat nergens op ook, of je moet bedoelen dat je met helemaal niemand wil praten, enkel vrijgezelle vrouwen omdat je de rest van de mensheid maar eikels vind en ik mag hopen dat je nog wel contact hebt met je moeder/buurvrouw/collega's...

Misschien moet je hagelslag dan bij alle andere etenswaren zetten. Als je écht alléén maar hagelslag eet, zal iedereen je aanraden ook eens iets anders te eten, omdat t ongezond is...
compact en kleverig.
pi_156667346
Het probleem met TS is dat hij een beetje wanhopig overkomt en denk dat vrouwen ook gelijk merken en dat heel veel daarom zeggen dat ze een vriend hebben.
pi_156667398
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 14:48 schreef Kompart het volgende:
Het probleem met TS is dat hij een beetje wanhopig overkomt en denk dat vrouwen ook gelijk merken en dat heel veel daarom zeggen dat ze een vriend hebben.
Hoe kom je wanhopig over dan? Grote ogen minutenlang een meid aanstaren? Nee dan doe ik het wel iets subtieler :P
pi_156667412
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 14:51 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Hoe kom je wanhopig over dan? Grote ogen minutenlang een meid aanstaren? Nee dan doe ik het wel iets subtieler :P
Goed zo, val maar terug in je oude patroon en negeer iedereen met adviezen maar weer.
pi_156667423
quote:

[..]

Het feit dat je er hier een topic over opent spreekt toch al boekdelen volgens mij. Ik zou zeggen meer vrouwen aanspreken en niet druk maken of ze wel of niet een vriend hebben. Want ook al hebben ze geen vriend betekent het niet automatisch dat je jouw droomvrouw te pakken hebt.
pi_156667465
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 14:53 schreef Kompart het volgende:

[..]

Het feit dat je er hier een topic over opent spreekt toch al boekdelen volgens mij. Ik zou zeggen meer vrouwen aanspreken en niet druk maken of ze wel of niet een vriend hebben. Want ook al hebben ze geen vriend betekent het niet automatisch dat je jouw droomvrouw te pakken hebt.
Nee klopt een relatie moet je sowieso opbouwen... Maar weinig mensen die vanaf de eerste ontmoeting denken: ja, met haar wil ik verder..
pi_156667523
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 14:55 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee klopt een relatie moet je sowieso opbouwen... Maar weinig mensen die vanaf de eerste ontmoeting denken: ja, met haar wil ik verder..
Ja maar je opent wel een topic omdat je een vriendin wilt dus volgens mij speelt het wel mee bij jou als je een vrouw aanspreekt, aangezien je zegt dat je flink baalt als ze al een vriend hebben. Maar zoals iemand hiervoor al zei als je de adviezen hier niet wil horen dan moet je vooral zo door blijven gaan :X
pi_156667705
Daarom gewoon iemand's vriendin inpikken. ^O^
pi_156667733
Weer hetzelfde riedeltje.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 15:17:02 #36
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_156667883
quote:
9s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 15:09 schreef Fascination het volgende:
Weer hetzelfde riedeltje.
Gelukkig heeft hij nu zijn eigen speelhoek.

Deezertje heeft een onderliggend probleem wat hij eerst moet aanpakken. Dit weet hij ook wel, maar meneer is eigenwijs.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_156667914
Als ik je OP lees krijg ik sterk de indruk dat jij zo'n onrealistisch type bent die zelf een pakweg: 6.5 is, maar hardnekkig die 8 of 9 wil, omdat je nou eenmaal daarop valt? Dit gaat hoogst waarschijnlijk niet gebeuren, óf je moet enorm kunnen compenseren: dus je bent rijk, hebt een heel invloedrijke baan (betekent vaak ook redelijk wat centjes), mooi huis, mooie auto, mooie kleding etc etc). Maar als je dan een bloedmooie, maar oppervlakkige en/of luie meid aan de haak slaat, ben je beter af met een normaal meisje die goed bij je past en ook een 6.5 - 7,5 is.
pi_156667919
quote:
7s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 15:17 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Gelukkig heeft hij nu zijn eigen speelhoek.

Deezertje heeft een onderliggend probleem wat hij eerst moet aanpakken. Dit weet hij ook wel, maar meneer is eigenwijs.
Hij is perfect voor deze chick: R&P / Geen seks
pi_156668039
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:24 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Op dit moment ben ik ook gewoon best tevreden met mezelf. Doe waar ik zin in heb en ook qua zelfvertrouwen gaat het al beter. Des te jammerder dat er geen vriendschappen/relatie ontstaat. Maar misschien straal ik het toch onbewust een beetje uit ofzo. Als er plekken vrij zijn kiezen mensen altijd langs iemand anders te zitten waar het drukker is ipv mij waar het rustiger is. En toch terwijl ik genoeg oogcontact maak als in 'je mag erbij komen hoor'... ;(
Mensen zitten graag op een anonieme plek (neem voor het gemak even aan dat je het hier over het OV had), dus niet iemand die eruit ziet alsof hij misschien een praatje met ze gaat aanknopen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 18:37 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Het is niet dat ik andere autisten haat of uitsluit, maar ik ben zelf niet blij met mijn diagnose, maar daar doe je niks meer aan. Het sociale klopt wel, want daar ben ik niet sterk in, althans contact maken. Wanneer dat er eenmaal is functioneer ik zoals ieder ander wanneer je een bekende tegenkomt.Het is meer dat ik me in de weekenden steeds eenzamer voel, terwijl anderen juist uitkijken naar het weekend en gezellig samen dingen ondernemen... Veel dingen doe ik alsnog, maar wel alleen. En wat iedereen ook kan roepen mbt vrienden maken: het is en blijft lastig om ergens tussen te komen. De meeste mensen maken toch vrienden tijdens hun schooltijd en misschien wat hobby's, maar als ze die eenmaal hebben maken ze niet zo snel nieuwe vriendschappen.
Niet iedereen haalt evenveel energie uit activiteiten samen met anderen. Ben je eenzaam omdat je echt behoefte hebt aan veel meer contact of omdat je bepaalde verwachtingen hebt waar je niet aan kan voldoen?
  woensdag 7 oktober 2015 @ 15:34:49 #40
416931 yats
(non) Average Joe
pi_156668201
quote:
14s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 14:47 schreef Hungry_Joe het volgende:

[..]

Dit. Bel die gast nu eens op van onlangs en ga komend weekend eens wat doen met hem, kan nooit kwaad.
Dat kunnen we blijven zeggen HJ, maar deezer is alleen geïnteresseerd in single vrouwen. Dat bezette vrouwen en zelfs mannen wellicht ook leuke vrouwen kennen die niet vrijgezel zijn is blijkbaar ondenkbaar.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_156668344
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 15:34 schreef yats het volgende:

[..]

Dat kunnen we blijven zeggen HJ, maar deezer is alleen geïnteresseerd in single vrouwen. Dat bezette vrouwen en zelfs mannen wellicht ook leuke vrouwen kennen die niet vrijgezel zijn is blijkbaar ondenkbaar.
Volgens mij heb jij juist veel vriendinnen toch? Nu snap ik wel dat je dat tav hem niet expliciet vermeld, dan is jullie uitje gelijk verpest als je ze niet gelijk allemaal voorstelt aan hem die avond.
pi_156668509
quote:

[..]

begin maar gewoon eerst met het aangaan van contacten... zonder je nu al druk te maken over hoe 'effectief' je bent met je energie..

Hoe waren de laatste gesprekken die je met mogelijk interssante dames aangegaan bent?
Bv onderdeel van flirten is ook gewoon de lol die je er zelf aan kunt beleven; Aan bv de bevestiging dat andere dames je best interessant vinden (die ze ook best kunnen geven als ze verder een vaste relatie hebben en trouw zijn)...
zonder dat je altijd maar ook daadwerkelijk met die dames in bed moet belanden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_156669089
quote:

[..]

Jouw OP kwam behoorlijk wanhopig over, en ik ken je niet eens persoonlijk.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 16:51:00 #44
416931 yats
(non) Average Joe
pi_156669749
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 16:43 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ok, schrap die eis dan maar uit praktische overwegingen. Tweede is niet over te onderhandelen.
Je weet dat ik als werk onderhandel he? ;)

Maar het zou mooi zijn. Dat mag na een jaar wel weer eens :@
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_156669872
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 15:34 schreef yats het volgende:

[..]

Ik ken best wat leuke onbezette vrouwen hoor. Maar ik denk niet dat Deezertje succes zal hebben bij ze. :P
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 17:01:00 #46
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156669963
Klachten over modbeslissingen mogen in FB. Hier gaat een fikse bezem doorheen.

En weer open.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_156670148
quote:
7s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 16:19 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Jouw OP kwam behoorlijk wanhopig over, en ik ken je niet eens persoonlijk.
En het is zo'n beetje zijn 8000ste topic over dit onderwerp.
pi_156670429
quote:
6s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 16:56 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik ken best wat leuke onbezette vrouwen hoor. Maar ik denk niet dat Deezertje succes zal hebben bij ze. :P
Waarom dat?
pi_156670486
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 14:55 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Je zou kunnen oefenen met het opbouwen van contacten in het algemeen, dan vergroot je ook je netwerk. Maar dan moet je die focus op een relatie zien los te laten en in gesprek gaan met een persoon. Dat komt wat gezelliger, minder wanhopig en opportunistisch over.
En zorg dat je meer in je leven hebt, want als je zelf je leven niet leuk vindt, dan kun je dat moeilijk ook van een ander verwachten. Roept ook vragen en een bepaald beeld op als je daar geen kut aan doet, behalve (nog) niet zo succesvol daten zeg maar..

Overigens ben ik wel benieuwd waarom je niet op de aanbiedingen in gaat om mee te gaan stappen met Yats en anderen?
pi_156670726
Is het niet gewoon andersom? Dus dat jij eerst constateert dat een meisje bezet is (of lijkt) en je haar dan ineens interessant gaat vinden.
pi_156671341
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 17:46 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Is het niet gewoon andersom? Dus dat jij eerst constateert dat een meisje bezet is (of lijkt) en je haar dan ineens interessant gaat vinden.
Nee want ze moet wel mijn type zijn. Anders kan ik inderdaad een volslanke dame met pittig kapsel aanspreken en heb ik wellicht meer succes ;)
pi_156671405
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:16 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee want ze moet wel mijn type zijn. Anders kan ik inderdaad een volslanke dame met pittig kapsel aanspreken en heb ik wellicht meer succes ;)
Jouw type is 'bezet'.
pi_156671461
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:19 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Jouw type is 'bezet'.
Nee ik val op lieve schattige, vaak Duitse, zelfverzekerde meiden met een knap (dubbel) koppie. En die zijn inderdaad wat vaker bezet omdat ze uitstralen dat ze er morgen wezen ;) Dit matcht misschien niet met mijn persoonlijkheid, maar ik wil niet een tweede Deezertje, ik wil iemand die mij wat losser kan maken en meer extravert en socialer is.
pi_156671492
Voor iemand die, van wat ik hier lees/wat anderen zeggen, weinig tot geen succes heeft om (succesvol) contact te maken met vrouwen/mensen in het algemeen vind ik wel dat je heel denigrerend/arrogant praat over mensen die blijkbaar niet in jouw plaatje passen van wat mooi/leuk is.
pi_156671494
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee ik val op lieve schattige, vaak Duitse, zelfverzekerde meiden met een knap (dubbel) koppie. En die zijn inderdaad wat vaker bezet omdat ze uitstralen dat ze er morgen wezen ;) Dit matcht misschien niet met mijn persoonlijkheid, maar ik wil niet een tweede Deezertje, ik wil iemand die mij wat losser kan maken en meer extravert en socialer is.
Dat zul je zelf moeten doen genius. Een relatie gaat je sociale status niet redden :')
pi_156671524
quote:

[..]

Dat moet je zelf doen. Een vriendin is geen therapeut of hulpverlener.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:27:05 #57
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156671554
quote:

Dat gaat hem dan dus nooit worden.
Een zelfverzekerde vrouw heeft er echt geen behoefte aan om een onzekere, introverte knul wat socialer te maken. Dat gaat nooit matchen.
Beter werk je aan jezelf ipv alles op het bord van een fanatsiepartner te gooien.
pi_156671593
quote:
7s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:27 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat gaat hem dan dus nooit worden.
Een zelfverzekerde vrouw heeft er echt geen behoefte aan om een onzekere, introverte knul wat socialer te maken. Dat gaat nooit matchen.
Beter werk je aan jezelf ipv alles op het bord van een fanatsiepartner te gooien.
Verklaar dan eens waarom ik geregeld wat slungelige jongens zelfverzekerde dames zie daten? :)
Sommige meiden vinden juist zo'n macho (zelfverzekerde) gladde jongen niks. Die willen een softie.
pi_156671691
Waar blijft syndroom eigenlijk? :')
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:34:16 #60
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156671709
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:29 schreef Deezertje het volgende:

Verklaar dan eens waarom ik geregeld wat slungelige jongens zelfverzekerde dames zie daten? :)
Sommige meiden vinden juist zo'n macho (zelfverzekerde) gladde jongen niks. Die willen een softie.
Slungelig is geen synoniem van een onzekere, niet-sociale knul. En een macho is weer niet het tegenovergestelde van een onzekere, niet-sociale knul.
Je zet al je hoop op een relatie waardoor jij uit je schulp wordt getrokken en je kan ontpoppen tot de man die je echt bent. Zo werkt het niet. Werk eerst aan jezelf, aan je sociale (on)handigheid.
pi_156671763
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:33 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Waar blijft syndroom eigenlijk? :')
Sinds het topic is gesloten ook niet meer gezien nee :P
pi_156671822
quote:

[..]

Wat jij zoekt is een therapeut.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:48:29 #63
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_156672024
quote:

[..]

Echt...

Lees nou zelfs een terug wat je post. Dat geloof je zelf toch ook niet? Jij kijkt naar het uiterlijk en weet meteen hoe iemand is? Knap hoor :)

Jij hebt een paar nare eigenschappen, Deezertje. En misschien zie je dat niet door je autisme, maar daarom moet je ook hulp zoeken. Anders zit je de komende jaren nog steeds in hetzelfde schuitje, dit soort topics aan te maken.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_156672190
quote:

[..]

er zit nog een hoop tussen een macho en een ontzettend onzeker typ.

je gaat er nu vanuit dat die slungel een tweede deezertje is...
compact en kleverig.
pi_156672232
En waarom zou een mollige meid niet prima bij jou passen? Je geeft ze bij voorbaat al geen kans, wat precies is waarvan je alle vrouwen beschuldigt..
compact en kleverig.
pi_156672361
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:57 schreef JaniesBrownie het volgende:
En waarom zou een mollige meid niet prima bij jou passen? Je geeft ze bij voorbaat al geen kans, wat precies is waarvan je alle vrouwen beschuldigt..
Qua karakter misschien wel, maar uiterlijk val ik niet zo op mollige dames. Zeg nooit nooit.. ;)
pi_156672532
Namens alle mollige dames dank ik het universum op mijn knietjes vanavond.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_156672582
quote:

[..]

Ik kan mij volledig vinden in je omschrijving van jouw type vrouw (op het Duitse na). En inderdaad, een gevoelige jongen die niet haantje de voorste is kan ik wel waarderen.

Waarom heb ik wel interesse in de (in jouw ogen) slungelige jongen, maar niet in jou? Rarara

Hint: Ik krijg de kriebels al van je OP.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2015 19:13:53 ]
pi_156672589

[ Bericht 100% gewijzigd door syndroom op 07-10-2015 19:31:21 ]
  woensdag 7 oktober 2015 @ 19:15:57 #70
406871 pluff
albino-negerkat
pi_156672686
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:02 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Qua karakter misschien wel, maar uiterlijk val ik niet zo op mollige dames. Zeg nooit nooit.. ;)
Mollige dames hebben wel iets vaker lekkerdere kutjes van binnen denk ik.
Ik voel mij neger
pi_156672760
quote:
7s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:12 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik kan mij volledig vinden in je omschrijving van jouw type vrouw (op het Duitse na). En inderdaad, een gevoelige jongen die niet haantje de voorste is kan ik wel waarderen.

Waarom heb ik wel interesse in de (in jouw ogen) slungelige jongen, maar niet in jou? Rarara

Hint: Ik krijg de kriebels al van je OP.
Maar ik ben dan ook een eerlijke jongen.. :P Zeg gewoon waar 't op staat. En dat is dus zoals in mijn OP. In het echte leven ben k wel leuk hoor ;)
pi_156672829
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:15 schreef pluff het volgende:

[..]

Nou ik wou 'm eigenlijk niet posten maar ze zijn idd wat aanhankelijker en onzekerder, maar daardoor juist wel bijna altijd in voor wat leuks ;) Maar doordat ze zo onzeker zijn moet je hun karakter op de koop toenemen: eindeloze gesprekken en ze willen graag de controle over dingen nemen vanwege hun onzekerheid.
pi_156672845
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:15 schreef pluff het volgende:

[..]

De meeste heroïnehoeren zullen niet zo mollig zijn lijkt me?
pi_156672963
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:20 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nou ik wou 'm eigenlijk niet posten maar ze zijn idd wat aanhankelijker en onzekerder, maar daardoor juist wel bijna altijd in voor wat leuks ;) Maar doordat ze zo onzeker zijn moet je hun karakter op de koop toenemen: eindeloze gesprekken en ze willen graag de controle over dingen nemen vanwege hun onzekerheid.
:D lees jij je eigen teksten na voordat je ze post?
pi_156673022
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:18 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar ik ben dan ook een eerlijke jongen.. :P Zeg gewoon waar 't op staat. En dat is dus zoals in mijn OP. In het echte leven ben k wel leuk hoor ;)
`
Er was laatst iemand die jou gemeet had (broccoli?) en het tegendeel beweert.
pi_156673027
quote:
2s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:23 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

:D lees jij je eigen teksten na voordat je ze post?
Niet altijd. Ik zeg waar 't op staat. Ram 't eruit en kijk niet echt terug nee :P Maar ik bedoel: ze willen meer intimiteit maar eisen wel meer tijd op met hun 'probleempjes'.
pi_156673038
quote:

[..]

Wtf, vooroordelen much? Neerbuigend much?

Waarom zou jij nou geen vriendin hebben. :')
pi_156673061
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:25 schreef mootie het volgende:

[..]

Wtf, vooroordelen much? Neerbuigend much?

Waarom zou jij nou geen vriendin hebben. :')
Maar dat weten die chicks toch niet als ze me niet kennen :P Dus dat lijkt me geen geldige reden ;)
pi_156673106
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:26 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar dat weden die chicks toch niet als ze me niet kennen :P Dus dat lijkt me geen geldige reden ;)
Je straalt het uit.
En je bent haar dan toch zo kwijt, met deze gedachtes.
pi_156673158
<weg>

[ Bericht 89% gewijzigd door Copycat op 07-10-2015 19:29:12 ]
pi_156673170
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:27 schreef netchip het volgende:

[..]

Je straalt het uit.
En je bent haar dan toch zo kwijt, met deze gedachtes.
Ach ja, het probleem momenteel is een date krijgen. De echte problemen beginnen pas na de 1e date, dan rennen ze gillend weg. :')
  woensdag 7 oktober 2015 @ 19:29:55 #82
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156673208
quote:
Zo dan. Projectie much?
pi_156673224
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:25 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Niet altijd. Ik zeg waar 't op staat. Ram 't eruit en kijk niet echt terug nee :P Maar ik bedoel: ze willen meer intimiteit maar eisen wel meer tijd op met hun 'probleempjes'.
Je schrijft hier topic na topic vol en durft dan echt te zeggen dat mollige vrouwen allemaal zo onzeker zijn dat ze maar doorpraten.

Een wijze les die ik ooit geleerd heb, en ik hoop dat je hem ter harte neemt, je herkent alleen je eigen tekortkomingen in anderen.
Je zegt geen dingen waar ze op staan, je doet alsof uiterlijke kenmerken 1-op-1 te linken zijn aan karaktereigenschappen.

Wie zijn die "ze" die meer intimiteit willen, of doorpraten.. Elke vrouw is anders en verdient het om zo benadert te worden. Weet niet of dit je ooit gaat helpen, je volgt niet wat mensen tegen je zeggen. Jammer.
pi_156673254
quote:
7s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:29 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zo dan. Projectie much?
Beetje, alhoewel onzeker en dramaqueen hand in hand gaan (en ja ik val daar mss soms ook onder :P)
pi_156673276
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:18 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Je bent een leuke jongen, maar ik heb met jou gewoon geen klik. Onze belevingswerelden staan te ver van elkaar af.

En ik ben al bezet.
quote:

[..]

Je bent niet erg positief over andere mensen, maar wat heb je zelf nou te bieden?

En je rare vooroordelen bevestigen je wereldvreemdheid voor mij. Dat je het irl niet benoemd richting dames zelf maakt niet zoveel uit.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 19:32:16 #86
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156673291
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:31 schreef Deezertje het volgende:

Beetje, alhoewel onzeker en dramaqueen hand in hand gaan (en ja ik val daar mss soms ook onder :P)
Jij hebt nog zoveel te leren voor je überhaupt een volwassen relatie zal kunnen aangaan.
pi_156673351
Lekker vooroordelen over vrouwen, maar zelf ben je zeker maar een 3/10.
Blijkbaar willen zelfs de dikke/onzeker vrouwen je niet, zegt toch ook weer genoeg over jou als persoon. Qua uiterlijk en innerlijk
pi_156673361
quote:
7s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:32 schreef Copycat het volgende:

[..]

Jij hebt nog zoveel te leren voor je überhaupt een volwassen relatie zal kunnen aangaan.
Maar forever alone trek ik niet hoor. Merk dat ik nu al tegen mijn max. zit ook al gaat het met vlagen. Al heb je geen recht op een relatie in 't leven. De ander beslist daar namelijk ook in mee :P
  woensdag 7 oktober 2015 @ 19:35:59 #89
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156673433
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:33 schreef Deezertje het volgende:

Maar forever alone trek ik niet hoor. Merk dat ik nu al tegen mijn max. zit ook al gaat het met vlagen. Al heb je geen recht op een relatie in 't leven. De ander beslist daar namelijk ook in mee :P
Zolang jij alleen maar blijft zitten emmeren en geen enkel initiatief onderneemt om je social skills en daarmee je aantrekkelijkheid naar een hoger peil te trekken in het echte leven, is dat toch je voorland. Ga aan de slag met je issues en dan wordt een relatie misschien iets minder een ongrijpbare wensdroom.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 19:37:59 #90
406871 pluff
albino-negerkat
pi_156673503
quote:

[..]

Ja idd voelt altijd een beetje eng als een meisje te graag wilt en zich gaat gedragen als een onzekere man. Maar je moet niet bang worden, rustig proberen te blijven, en er toch op ingaan want anders heb je niets!(advies)
Ik voel mij neger
pi_156673544
quote:

[..]

Maar dat weten die chicks toch niet als ze me niet kennen :P Dus dat lijkt me geen geldige reden ;)
Je wil geen leuke meid leren kennen, je wil een relatie en zoekt daar een mogelijkheid bij. Kun je moeilijk mauwen dat omgekeerd ze jou ook niet willen leren kennen..
  woensdag 7 oktober 2015 @ 19:42:13 #92
406871 pluff
albino-negerkat
pi_156673645
quote:
7s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:32 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar hij heeft al een relatie gehad hoor!, hij is al "ervaren" in dat opzicht.
Ik voel mij neger
  woensdag 7 oktober 2015 @ 19:43:59 #93
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156673696
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:42 schreef pluff het volgende:

Maar hij heeft al een relatie gehad hoor!, hij is al "ervaren" in dat opzicht.
Ik zet er niet zomaar 'volwassen' bij.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 19:47:28 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156673830
Nou Deezertje, het is wel duidelijk hoe jij je gebrek aan aandacht compenseert. FOK! kan dagelijks meegenieten van jouw 'probleempjes'.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 19:50:13 #95
406871 pluff
albino-negerkat
pi_156673940
quote:
12s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:43 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik zet er niet zomaar 'volwassen' bij.
Wanneer je samenwoont is het altijd volwassen?
quote:

[..]

Heb je al geprobeerd positiever te zijn tegen meisjes(altijd 100% je best doen daarvoor)
Heb je al geprobeerd je lichaamshouding(in ieder geval tijdens de eerste indruk wanneer je dus denkvermogen vrij hebt om daar nog aan te kunnen denken) beter te maken?
Heb je al gekeken naar george van george&mildred hoe het niet moet? Herken je je in hem?

[ Bericht 10% gewijzigd door pluff op 07-10-2015 20:02:08 ]
Ik voel mij neger
pi_156674975
quote:

[..]

Het zegt iets over je gedachtengang, en die is niet fraai.
Dat hebben mensen razendsnel door.
pi_156675178
Dit is bruin :)
Het is dus hagelslag

Dit is geel :)
Het is dus een banaan

Deze man heet Harry :)
Hij houdt dus van modeltreintjes, zijn vrouw heet Jannie en hij is boven de 50

Dit is Bets :)
Ze is dus boerin, houdt varkens, heeft kort haar en is een rasechte feministe.

Dit is hoe jij denkt
:'(
compact en kleverig.
pi_156675207
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:31 schreef JaniesBrownie het volgende:
Dit is bruin :)
Het is dus hagelslag
[ afbeelding ]

Dit is geel :)
Het is dus een banaan
[ afbeelding ]

Deze man heet Harry
Hij houdt dus van modeltreintjes, zijn vrouw heet Jannie en hij is boven de 50
[ afbeelding ]

Dit is Bets
Ze is dus boerin, houdt varkens, heeft kort haar en is een rasechte feministe.
[ afbeelding ]

Dit is hou jij denkt
:'(
:D.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 20:36:30 #99
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_156675316
Deezertje geeft autisten een slechte naam. :'(.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_156675356
Mollig = onzeker, controlerend, lief, dramaqueen, aanhankelijk.
Slank = Zelfverzekerd, extravert, hulpverlener...
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')