Waarom ga je dan uit van die groep?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee. Hoeveel was arm? Hoeveel was arbeider? Hoeveel was crimineel?
Mijn punt is dat het wat onzinnig is om de complete groep al op voorhand weg te zetten als opportunistische uitkeringszoekers.
Nee. Dat is de belangrijkste bron. Net als mijn Aziatische familie. Ik begrijp wel dat het vervelend kan zijn als ik dat aanhaal. Maar zo is het nu eenmaal.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Kun je, even terzijde, wellicht proberen een keer een andere bron dan 'mijn familie' naar voren te brengen?
Ik heb in Afrika gewoond en gereisd. Dan weet ik wel een beetje hoe bepaalde mensen denken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat gegeven extrapoleer jij voor het gemak maar even naar alle vluchtelingen die hier binnenkomen?
Je mist het punt dat ik in mijn vorige bijdrage probeerde te maken.
Het is niet vervelend, maar het is wel slechts een voorbeeld. Dat jij dat zo kent van je familie wil niet zeggen dat het zo is. Als je maar blijft doorhameren over 'mijn familie doet het zo, dus doet iedereen het zo' is dat niet echt goed voor het punt dat je wilt maken, dan lijkt het namelijk of je maar één voorbeeld hebt. En dat is, voor een probleem van dit formaat, vrij weinig.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:33 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Dat is de belangrijkste bron. Net als mijn Aziatische familie. Ik begrijp wel dat het vervelend kan zijn als ik dat aanhaal. Maar zo is het nu eenmaal.
Tja, als je de hele dag thuiszit, of gemiddeld meer tijd hebt om bijv overdag eens de stad in te gaan, of een blokje door je woonplaats te fietsen, zie je automatisch meer misgaan dan wanneer je 's ochtends vroeg je huis verlaat en 's avonds op de bank zit te NOS'sen omdat je een goeie job hebt en moe bent als je thuiskomt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:27 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Uit dat artikel:
[..]
[..]
Dus, het is wel degelijk een partij die meer leden onder laagopgeleiden heeft dan andere partijen.
Veruit de meeste Syriërs vluchten voor het oorlogsgeweld. Dat ontkennen, is onzinnig.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:33 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Waarom ga je dan uit van die groep?
Het is overigens net zo onzinnig om de totale groep weg te zetten als Syriërs die vluchten vanwege bommen op het hoofd, zoals je eerder vanmorgen nog deed.
Dat is ook zeker zo. Daarom is de discussie wat vreemd.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Veruit de meeste Syriërs vluchten voor het oorlogsgeweld. Dat ontkennen, is onzinnig.
Ik schrijf bewust 'veruit de meeste', want er bestaan natuurlijk altijd uitzonderingen.
100% En zeker. Maar dat was 25 jaar geleden al zo.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:38 schreef Re het volgende:
wat je ook stemt ik wil wel eens weten of men daadwerkelijk wordt achtergesteld als woningzoeker en dat er daadwerkelijk wordt voorgetrokken als het om asielzoekers gaat.
Dat er geen woningen beschikbaar zijn is geheel de verantwoordelijkheid van de politiek
Allereerste regel van het stukje:quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:33 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zie in dat stuk tekst maar één ander onderzoek waar dat staat, en dat onderzoek weet te vertellen dat het aantal hoger opgeleiden is toegenomen van 9 tot 13%. Dat zou ik nou niet bepaald willen aandragen als bewijs dat de gemiddelde PVV'er niet laagopgeleid is.
En je bent vrij om naar de resultaten van die 4 onderzoeken te zoeken.quote:Uit de vier onderzoeken naar de PVV-stemmer van het afgelopen half jaar
Dat is niet wat ik bedoelde. Dat de Syriërs vluchten voor oorlogsgeweld moge duidelijk zijn. Zij zijn echter maar een deel van de groep immigranten. Ook dat is bekend. Verder vallen er in Turkije nog steeds geen bommen, dus iedereen die daar vandaan 'vlucht' is niet op de vlucht voor bommen op het hoofd.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Veruit de meeste Syriërs vluchten voor het oorlogsgeweld. Dat ontkennen, is onzinnig.
Ik schrijf bewust 'veruit de meeste', want er bestaan natuurlijk altijd uitzonderingen.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb in mijn kenniskring ook zo iemand. Die begint ook op ongepaste momenten te blaten over 'die buitenlanders'. Maar ik ken genoeg PVV-stemmers en die hebben hele goede redenen om op de PVV te stemmen en kunnen prima opschieten met andere culturen. Ik ken meer GroenLinks-gekkies dan PVV-stemmers.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat kan. Misschien ken ik alleen de domme PVV stemmers.
Dan ga je toch naar een ander land waar er wel genoeg woonruimte is?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 07:19 schreef devlinmr het volgende:
[..]
10 jaar lang in Nederland in een tent? Niet erg humaan is t wel?
Misschien stemmen laagopgeleide mensen wel meer PVV omdat juist die laagopgeleide mensen "last" hebben van immigranten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:43 schreef KoosVogels het volgende:
De vraag is vooral:
Stemmen domme mensen PVV of zijn mensen dom omdat ze PVV stemmen?
Asielzoekers vertrekken uit Turkije omdat de situatie daar uitzichtloos is. Daar kun je van alles van vinden. Ik snap dat wel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:43 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik bedoelde. Dat de Syriërs vluchten voor oorlogsgeweld moge duidelijk zijn. Zij zijn echter maar een deel van de groep immigranten. Ook dat is bekend. Verder vallen er in Turkije nog steeds geen bommen, dus iedereen die daar vandaan 'vlucht' is niet op de vlucht voor bommen op het hoofd.
Steeds woorden als 'vluchteling', 'bommen' e.d. gebruiken is net zo onzuiver als stellen dat het allemaal IS-soldaten zijn.
Eh, ja. En daarna gaan ze de resultaten van alle vier die onderzoeken apart bespreken, waarbij alleen het eerste onderzoek iets zegt over de toename van het aantal hoogopgeleiden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Allereerste regel van het stukje:
[..]
En je bent vrij om naar de resultaten van die 4 onderzoeken te zoeken.
Dus, dat is maar een van de vier onderzoeken.quote:Begin dit jaar (in februari) deed TNS Nipo al onderzoek voor de Volkskrant naar de PVV-stemmer. De belangrijkste uitkomst: de PVV slaat steeds meer aan bij alle lagen van de bevolking. Het onderzoek liet ook zien dat de PVV meer hoogopgeleiden aantrekt. In 2006 was nog maar 9% van de PVV’ers hoger opgeleid, nu is dat 13%. Onder de nieuwe PVV-stemmers is het percentage hoogopgeleiden zelfs 16.
Daarom kan ik iedereen aanraden om net iets langer te leren en een goede baan te zoeken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:46 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Misschien stemmen laagopgeleide mensen wel meer PVV omdat juist die laagopgeleide mensen "last" hebben van immigranten.
Immers, laagopgeleide mensen zijn degenen die op dezelfde laagopgeleide banen solliciteren en in dezelfde sociale huurwoningen willen wonen. Als je een goede baan hebt, met een koophuis, heb je weinig last van immigratie. Bovendien zijn het natuurlijk de laagopgeleide mensen die tussen deze nieuwe immigranten wonen.
je moet op voorhand geen hele groep wegzetten als dom.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:43 schreef KoosVogels het volgende:
De vraag is vooral:
Stemmen domme mensen PVV of zijn mensen dom omdat ze PVV stemmen?
Niet iedereen is net zo slim als jij bent KoosVogels.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:47 schreef KoosVogels het volgende:
Daarom kan ik iedereen aanraden om net iets langer te leren en een goede baan te zoeken.
En dan ben ik niet eens zo slim.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:48 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Niet iedereen is net zo slim als jij bent KoosVogels.
Exact. Terugkeren, vechten voor je land en je land terug opbouwen. Je diploma wordt daar erkend en je spreekt ook de taal.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gros wil zelf ook zo snel mogelijk aan het werk. Dat is alleen lastig omdat ze de taal (vooralsnog) nauwelijks spreken en hun diploma's niet worden erkend, zoals je zelf al terecht opmerkt.
Hoog tijd dat daar oplossingen voor worden gevonden.
Vluchten voor het geweld, vermoedelijk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact. Terugkeren, vechten voor je land en je land terug opbouwen. Je diploma wordt daar erkend en je spreekt ook de taal.
Wat doen al die mannen hier?
Ik snap dat ook. Wil niet zeggen dat je moet gaan staan jubelen en de boel gaan ophemelen. Het zijn geen hoogopgeleide mensen die ons land komen redden. In het aller, aller, allergunstigste geval kost het slechts een handvol miljarden. Waarschijnlijker is dat de woningmarkt nog meer overspannen raakt, de overvolle binnensteden nog meer problemen om de oren krijgen, scholen hier in Amsterdam ervaren NU AL de enorme problemen. De nieuwe leerlingen hebben - logisch - een enorme achterstand en er is simpelweg plaats noch geld om te voorzien in leraren, leerstof en ruimte.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Asielzoekers vertrekken uit Turkije omdat de situatie daar uitzichtloos is. Daar kun je van alles van vinden. Ik snap dat wel.
Krijgen we hier dadelijk in NL ook trailertrash.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:55 schreef EdvandeBerg het volgende:
Stacaravanparken inrichten. Een dergelijke caravan kan voor minder dan 20K gemaakt worden en als deze 10 jaar mee gaat, kost hij 2K per jaar.
Daarom schreef ik ook 'daar mag iedereen iets van vinden'. Ben het verder ook wel met je eens hoor, vind persoonlijk alleen dat de grens nog niet is bereikt. We kunnen nog wel meer mensen opvangen. Maar dat is mijn mening.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:57 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik snap dat ook. Wil niet zeggen dat je moet gaan staan jubelen en de boel gaan ophemelen. Het zijn geen hoogopgeleide mensen die ons land komen redden. In het aller, aller, allergunstigste geval kost het slechts een handvol miljarden. Waarschijnlijker is dat de woningmarkt nog meer overspannen raakt, de overvolle binnensteden nog meer problemen om de oren krijgen, scholen hier in Amsterdam ervaren NU AL de enorme problemen. De nieuwe leerlingen hebben - logisch - een enorme achterstand en er is simpelweg plaats noch geld om te voorzien in leraren, leerstof en ruimte.
Dat de situatie in Turkije uitzichtloos is maakt niet dat wij iedereen moeten binnenlaten. De situatie moet hier bovendien net zo uitzichtloos zijn; geen vaste woning, geen gezinshereniging, zo min mogelijk geld. Men moet hier niet aarden, men moet straks het eigen land weer opbouwen.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vluchten voor het geweld, vermoedelijk.
Niet iedereen heeft zin om zich te mengen in een andere verkankerde burgeroorlog. Zou ik ook hebben. Voel er weinig voor om mezelf op die wijze op te offeren.
Welk geweld is er in Turkije? En waarom vrijwel alleen de mannen? Ik laat m'n moppie niet achter voor de moordende en verkrachtende hordes, hoorquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vluchten voor het geweld, vermoedelijk.
Niet iedereen heeft zin om zich te mengen in een andere verkankerde burgeroorlog. Zou ik ook hebben. Voel er weinig voor om mezelf op die wijze op te offeren.
Ja. En dat geven scholen al aan. De taalproblemen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:57 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik snap dat ook. Wil niet zeggen dat je moet gaan staan jubelen en de boel gaan ophemelen. Het zijn geen hoogopgeleide mensen die ons land komen redden. In het aller, aller, allergunstigste geval kost het slechts een handvol miljarden. Waarschijnlijker is dat de woningmarkt nog meer overspannen raakt, de overvolle binnensteden nog meer problemen om de oren krijgen, scholen hier in Amsterdam ervaren NU AL de enorme problemen. De nieuwe leerlingen hebben - logisch - een enorme achterstand en er is simpelweg plaats noch geld om te voorzien in leraren, leerstof en ruimte.
Dat de situatie in Turkije uitzichtloos is maakt niet dat wij iedereen moeten binnenlaten. De situatie moet hier bovendien net zo uitzichtloos zijn; geen vaste woning, geen gezinshereniging, zo min mogelijk geld. Men moet hier niet aarden, men moet straks het eigen land weer opbouwen.
Wat is jouw ervaring dan en waar ligt de grens? Gemeenten geven nu al aan de opvang niet aan te kunnen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook 'daar mag iedereen iets van vinden'. Ben het verder ook wel met je eens hoor, vind persoonlijk alleen dat de grens nog niet is bereikt. We kunnen nog wel meer mensen opvangen. Maar dat is mijn mening.
We kunnen inderdaad nog wel meer mensen opvangen. Als we tenminste deze horde grotendeels buiten laten en échte vluchtelingen gewoon opvangen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook 'daar mag iedereen iets van vinden'. Ben het verder ook wel met je eens hoor, vind persoonlijk alleen dat de grens nog niet is bereikt. We kunnen nog wel meer mensen opvangen. Maar dat is mijn mening.
Meer kan gewoon niet. Dat geeft half Europa aan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:00 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
We kunnen inderdaad nog wel meer mensen opvangen. Als we tenminste deze horde grotendeels buiten laten en échte vluchtelingen gewoon opvangen.
Het idee is dat dat de reis gevaarlijk en ook vaak duur is. Dus sturen ze de man vooruit, eventueel in gezelschap van de oudste zoon (mannen hebben nou eenmaal een streepje voor in die cultuur). Later volgt dan de rest.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:59 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
[..]
Welk geweld is er in Turkije? En waarom vrijwel alleen de mannen? Ik laat m'n moppie niet achter voor de moordende en verkrachtende hordes, hoor
Maar als ze hier een uitkering genieten en van gratis gezondheidszorg kunnen profiteren zullen ze niet terug willen. Of ze komen na twee jaar sporthal en veldbedjes in opstand en veroorzaken maatschappelijke overlast. Het paard van Troje is nu eenmaal binnengehaald. Het is nu ieder voor zich met een regering die het volk heeft verraden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:57 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Je bent blijven hangen bij mijn eerste zin. Lees nu de volgende eens?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:01 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Meer kan gewoon niet. Dat geeft half Europa aan.
Dat zijn niet de arme mensen. Die kunnen in eigen land nauwelijks de bus betalen naar de hoofdstad.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het idee is dat dat de reis gevaarlijk en ook vaak duur is. Dus sturen ze de man vooruit, eventueel in gezelschap van de oudste zoon (mannen hebben nou eenmaal een streepje voor in die cultuur). Later volgt dan de rest.
Klopt. Die miste ik een beetje. Maar.....dan zeg je in twee regels twee dingen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:02 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Je bent blijven hangen bij mijn eerste zin. Lees nu de volgende eens?
Ja, en?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat zijn niet de arme mensen. Die kunnen in eigen land nauwelijks de bus betalen naar de hoofdstad.
Ik denk dat de gemiddelde 18-jarige niet eens 300 euro per maand verdiend. Om nog maar te zwijgen over hoeveel studenten overhouden naast alle kosten voor huur, vreten, school en zorg.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op je 18e beginnen en met 300 euro per maand is dat goed te doen.
Dat is zeker prijzig als ik de prijzen hoor. Mensen hier doen vaak of dat de arme mensen zijn. Dat is niet het geval. Maar het zijn ook niet de echt hoog opgeleide mensen. Dus hier heb je er ook niet echt veel aan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en?
Ook voor mensen met geld kan het te prijzig zijn om het hele gezin naar Europa te laten reizen.
Voor 20 k kun je ook echte appartementen bouwen , die zeker 50 jaar meegaan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:55 schreef EdvandeBerg het volgende:
Stacaravanparken inrichten. Een dergelijke caravan kan voor minder dan 20K gemaakt worden en als deze 10 jaar mee gaat, kost hij 2K per jaar.
Kerel, ook goede vrienden van mij zijn tegen het opvangen van meer vluchtelingen. Dat betekent niet automatisch dat ik ze fascistisch of dom vind.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je doet er anders alles aan dat te laten denken. Je post het zelfs letterlijk en meerdere malen.
Als je geld hebt, ben je niet immuun voor oorlogsgeweld.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:07 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is zeker prijzig als ik de prijzen hoor. Mensen hier doen vaak of dat de arme mensen zijn. Dat is niet het geval. Maar het zijn ook niet de echt hoog opgeleide mensen. Dus hier heb je er ook niet echt veel aan.
Pardon my French: Gelul.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het idee is dat dat de reis gevaarlijk en ook vaak duur is. Dus sturen ze de man vooruit, eventueel in gezelschap van de oudste zoon (mannen hebben nou eenmaal een streepje voor in die cultuur). Later volgt dan de rest.
Redelijkheid zit het in het elkaar accepteren met een andere mening. Dat doe jij ook volgens mij.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kerel, ook goede vrienden van mij zijn tegen het opvangen van meer vluchtelingen. Dat betekent niet automatisch dat ik ze fascistisch of dom vind.
Dat staat verder los van mijn mening over PVV'ers. Want ik beoordeel die partij op meer dan alleen het vluchtelingenvraagstuk.
Maar goed, ik snap best dat je wil dat ik je fascitisch vind.
Ook al zouden ze hoogopgeleid zijn. Ik denk dat iemand met een BSc/MSc van de UvA betere credentials heeft dan iemand met een BSc/MSc van de Universiteit van Aleppo, Kabul, Lagos of Asmara. Bovendien is het al het geval dat lang niet iedereen met een opleiding een baan op niveau kan vinden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:07 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is zeker prijzig als ik de prijzen hoor. Mensen hier doen vaak of dat de arme mensen zijn. Dat is niet het geval. Maar het zijn ook niet de echt hoog opgeleide mensen. Dus hier heb je er ook niet echt veel aan.
Wat niet wil zeggen dat je hier kan komen wonen. Buiten hulp om.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je geld hebt, ben je niet immuun voor oorlogsgeweld.
Tsja, je kunt daar van alles van vinden. Ik zie het net even anders allemaal.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:08 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Pardon my French: Gelul.
Kijk naar de vluchtelingenstromen door de eeuwen heen. Je ziet altijd complete gezinnen Weet niet of jij je bijvoorbeeld de beelden uit Joegoslavië nog kunt herinneren? Complete gezinnen op de vlucht. Zelfde met de grote interne Afrikaanse vluchtelingenstromen. Je laat je vrouw en kinderen nu eenmaal niet achter in oorlogsgebied. Als je ze achterlaat dan doe je dat in veilig gebied. En dan een stukje eigen mening: Al die jonge, fitte en strijdbare mannen zouden of voor hun gezin moeten zorgen of moeten vechten om hun land terug te claimen en niet aan een hek in Europa staan gillen om geld en huizen.
Lijkt mij ook. Sterker nog. Dat is gewoon zo.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:09 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ook al zouden ze hoogopgeleid zijn. Ik denk dat iemand met een BSc/MSc van de UvA betere credentials heeft dan iemand met een BSc/MSc van de Universiteit van Aleppo, Kabul, Lagos of Asmara. Bovendien is het al het geval dat lang niet iedereen met een opleiding een baan op niveau kan vinden.
Waarom zet je dan iedereen zo weg die niet dezelfde mening als jou heeft, met je complete minachting.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kerel, ook goede vrienden van mij zijn tegen het opvangen van meer vluchtelingen. Dat betekent niet automatisch dat ik ze fascistisch of dom vind.
Dat staat verder los van mijn mening over PVV'ers. Want ik beoordeel die partij op meer dan alleen het vluchtelingenvraagstuk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |