abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156634518
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 08:58 schreef arjan1112 het volgende:
Er is helemaal geen woningtekort iedereen met een gezinsinkomen van 1500 euro of meer moet gewoon verplicht een huis kopen. Sociale huurwoningen zijn alleen voor bijstandsmoeders, bejaarden met alleen aow en gehandicapten
Met een gezinsinkomen van 1500 euro verplicht kopen? Wat dan? Een doos?
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 09:07:51 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156634559
Wat ook een probleem is, is het effectieve lage vrij besteedbare vermogen voor een groot deel van de Nederlandse bevolking. Als je met een gezin minder dan zo'n 40K per jaar verdient, dan betaal je gewoon overal de volle mep voor, inclusief belastingen. Hierdoor kunnen deze mensen erg lastig vermogen opbouwen, waarmee ze een huis kunnen kopen.
Stel dat ze 200K nodig hebben voor een huis en er maar 160 kunnen lenen. Al leven ze heel zuinig en leggen ze 250 euro per maand opzij, dan duurt het nog 14 jaar voordat ze daarmee genoeg hebben om te kopen. Helaas stijgen de woningprijzen in die 14 jaar net zo hard als het gespaarde bedrag. Ze bouwen dus niks op.

Daarom moeten mensen ook als ze jong zijn, en nog nauwelijks verplichte uitgaven hebben, zorgen dat ze geld sparen. Het is echt niet zo moeilijk om met z'n tweeen 80.000 euro gespaard te hebben voor je 28 bent. Gewoon hard werken en geen dure vakanties of smartphones. Dan heb je een voorsprong en kun je gaan opbouwen!
The End Times are wild
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 09:08:32 #53
168739 Red_85
'echt wel'
pi_156634565
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Genoeg mensen denk echt zo. Helaas ook veel mensen die het voor het zeggen hebben in Europa/Nederland. Dat zie je toch ook gewoon gebeuren!
Ik denk niet dat er (veel) mensen hun huis uit gezet zullen gaan worden. Wat wel gebeurd is dat mensen met 'exorbitante' inkomens (30K per jaar), aan dusdanige huurverhogingen onderworpen worden dat ze op een gegeven moment wel weg móeten gaan.
Let wel dat iemand met een inkomen van 30K effectief niet meer bestedingsruimte heeft dan iemand met een bijstandsuitkering plus alle toeslagen en vrijstellingen. Dus een huurverhoging van 7% komt bij zo iemand ook hard aan, ondanks dat 'exorbitante' inkomen.
Één voor één zullen deze mensen afdruipen naar familie, campings of het buitenland. Dat zal geleidelijk gaan en verder zul je daar weinig van merken. Ook zullen veel jongeren gewoon niet meer aan een voor een gezin geschikte woning komen. Die stichten dan geen gezin of doen dat in het buitenland. Dat verlaagt de bevolkingsgroei verder, dus creeert ook in de toekomst weer ruimte voor nog meer migranten.
Er komen meer migranten binnen (incl. gezinshereniging) dan dat er Nederlandse kinderen geboren worden.
Alles voor goedkope arbeidskrachten en de internationale concurrentiepositie natuurlijk. Maar het gevolg is een verder oplopende spanning tussen de inheemse cultuur en de vijandelijke opstelling tegen die cultuur door de immigranten.

Met het huidige politieke regime gaat het niet goed komen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_156634571
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:07 schreef LXIV het volgende:
Wat ook een probleem is, is het effectieve lage vrij besteedbare vermogen voor een groot deel van de Nederlandse bevolking. Als je met een gezin minder dan zo'n 40K per jaar verdient, dan betaal je gewoon overal de volle mep voor, inclusief belastingen. Hierdoor kunnen deze mensen erg lastig vermogen opbouwen, waarmee ze een huis kunnen kopen.
Stel dat ze 200K nodig hebben voor een huis en er maar 160 kunnen lenen. Al leven ze heel zuinig en leggen ze 250 euro per maand opzij, dan duurt het nog 14 jaar voordat ze daarmee genoeg hebben om te kopen. Helaas stijgen de woningprijzen in die 14 jaar net zo hard als het gespaarde bedrag. Ze bouwen dus niks op.

Daarom moeten mensen ook als ze jong zijn, en nog nauwelijks verplichte uitgaven hebben, zorgen dat ze geld sparen. Het is echt niet zo moeilijk om met z'n tweeen 80.000 euro gespaard te hebben voor je 28 bent. Gewoon hard werken en geen dure vakanties of smartphones. Dan heb je een voorsprong en kun je gaan opbouwen!
Hoezo weinig verplichte uitgaven hebben als je jong bent en goed verdient? Je betaald gewoon de hoofdprijs aan huur.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 09:11:13 #55
168739 Red_85
'echt wel'
pi_156634589
quote:

Maar als je zo kan sparen, ben je eigenlijk een scheefhuurder. Dus ben je een crimineel en houdt je een huis 'bezet'. Met je 'belachelijk rijke salaris' van 1800 netto in de maand.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_156634591
Tot je 30ste thuis blijven wonen en je vriendin ook, en dan daarna samen een huis kopen.
pi_156634602
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:11 schreef arjan1112 het volgende:
Tot je 30ste thuis blijven wonen en je vriendin ook, en dan daarna samen een huis kopen.
Omdat de staat zaken niet geregeld heeft. Het vreemde is wel dat nieuwe bevolkingsgroepen wel aan huizen komen en kwamen.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 09:14:11 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156634622
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:09 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Hoezo weinig verplichte uitgaven hebben als je jong bent en goed verdient? Je betaald gewoon de hoofdprijs aan huur.
Tot je 24-ste kun je prima bij je ouders wonen. Verder heb je alleen of met z'n tweeen voldoende aan een kleiner appartementje. Je hebt geen kosten van kinderopvang, je kunt met z'n tweeen fulltime (of nog wat meer) werken. Als je ooit gelegenheid hebt om wat vermogen op te bouwen is het dan, als jongvolwassene. Met een gezin is dat echt veel moeilijker. Je verdiencapaciteit is kleiner en je uitgaven zijn veel hoger. Een gezin met een modaal inkomen houd eigenlijk niks over. Als jongeren kun je gemakkelijk ieder 350 euro per maand sparen. Dat is 100K in 10 jaar met 2 man.
Denk aan stappen, smartphone, dure kleding en vakanties. Doe dat dan allemaal door de helft, dan heb je dus je spaargeld al te pakken.
The End Times are wild
pi_156634624
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 07:22 schreef Mylene het volgende:

[..]

Niet overal is een wachtlijst van 10 jaar, enkel in de randstad.
En de grote steden in brabant en gelderland. :D
pi_156634641
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 07:34 schreef Mylene het volgende:
Wat is er mis met een tent met alle gemakken voorzien? Men krijgt ook een bijstandsuitkering. Men kan de leefruimte eigen maken, afschermen zodat het privé is. In de tussentijd kan men de Nederlandse taal leren, een opleiding volgen, een werknemer vinden die garant kan staan en voor een woning kan zorgen.
Je bedoelt werkgever neem ik aan?

Zou jij iemand aannemen die de taal nauwelijks machtig is, die niet echt een huis heeft, god weet wat voor psychische problemen heeft. En dan moet je ook nog even voor een woning zorgen.
pi_156634644
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Tot je 24-ste kun je prima bij je ouders wonen. Verder heb je alleen of met z'n tweeen voldoende aan een kleiner appartementje. Je hebt geen kosten van kinderopvang, je kunt met z'n tweeen fulltime (of nog wat meer) werken. Als je ooit gelegenheid hebt om wat vermogen op te bouwen is het dan, als jongvolwassene. Met een gezin is dat echt veel moeilijker. Je verdiencapaciteit is kleiner en je uitgaven zijn veel hoger. Een gezin met een modaal inkomen houd eigenlijk niks over. Als jongeren kun je gemakkelijk ieder 350 euro per maand sparen. Dat is 100K in 10 jaar met 2 man.
Denk aan stappen, smartphone, dure kleding en vakanties. Doe dat dan allemaal door de helft, dan heb je dus je spaargeld al te pakken.
Ik ga echt niet in een land als Nederland tot mijn 24 bij mijn ouders wonen. Je moet gewoon voor een redelijk bedrag kunnen wonen. Maar ik en mijn broer kozen er wel voor samen te gaan wonen in Amsterdam omdat je op de vrije dure markt zat. Gek genoeg kregen andere mensen wel huizen.
pi_156634652
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En de grote steden in brabant en gelderland. :D
In elke redelijk grote stad is het een probleem.
pi_156634660
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:16 schreef zovty het volgende:

[..]

Zou jij iemand aannemen die de taal nauwelijks machtig is, die niet echt een huis heeft, god weet wat voor psychische problemen heeft. En dan moet je ook nog even voor een woning zorgen.
Nee. Dus men komt waarschijnlijk ook nog terecht in een uitkeringssituatie.
pi_156634721
quote:

Ga dat maar eens aan de jongere generatie vertellen :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 09:24:51 #65
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_156634728
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 08:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik hoop dat je heel snel bij zinnen komt. Mensen met jou ideeën zouden zich moeten verantwoorden voor een muur met de armen vastgebonden. Blinddoek naar keuze. Of in een akoestische witte ruimte met de armen op de rug.

Weet je waar ruimte is? Is SA, VAE en Qatar. China ook. Niet hier. Gek.
Mensen met andere ideeën moeten we inderdaad niet willen. Je verwijzing naar dictaturen als SA en China is dan ook vrij pijnlijk, in dit geval.

We hebben een goeie acht miljoen huizen in Nederland, daar past makkelijk iedereen in. Maar niet als iedereen alleen gaat wonen.

De overheid kan en moet daar sturing aan geven. Leg maar fiscale sancties op aan mensen die in hun eentje een huis bezet houden waar ook meerdere mensen in kunnen wonen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_156634738
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:16 schreef zovty het volgende:

[..]

Okay, misschien ben ik te optimistisch. Ik dacht dat er wel werkgevers bereidt zijn om deze mensen aan te nemen die hard hun best doen om mee te draaien in de Nederlandse samenleving, ook dus de taal.
pi_156634745
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:24 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Mensen met andere ideeën moeten we inderdaad niet willen. Je verwijzing naar dictaturen als SA en China is dan ook vrij pijnlijk, in dit geval.

We hebben een goeie acht miljoen huizen in Nederland, daar past makkelijk iedereen in. Maar niet als iedereen alleen gaat wonen.

De overheid kan en moet daar sturing aan geven. Leg maar fiscale sancties op aan mensen die in hun eentje een huis bezet houden waar ook meerdere mensen in kunnen wonen.
dan hoop ik dat je het over sociale huur woningen hebt ?
(daar is dat trouwens al zo, je kan als alleenstaande écht niet in een eengezinswoning..)
pi_156634749
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:24 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ga dat maar eens aan de jongere generatie vertellen :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:24 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat je mijn moeder extra gaat belasten omdat ze in een groter huis woont dan gemiddeld na keihard werken en belasting betalen. Zodat zij kan meebetalen aan asielzoekers.
pi_156634757
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:26 schreef kovenant het volgende:

[..]

dan hoop ik dat je het over sociale huur woningen hebt ?
(daar is dat trouwens al zo, je kan als alleenstaande écht niet in een eengezinswoning..)
Die krijg je inderdaad niet toegewezen.
pi_156634762
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:25 schreef Mylene het volgende:

[..]

Okay, misschien ben ik te optimistisch. Ik dacht dat er wel werkgevers bereidt zijn om deze mensen aan te nemen die hard hun best doen om mee te draaien in de Nederlandse samenleving, ook dus de taal.
Er zijn best werkgevers te vinden die vluchtelingen een kans willen geven.
Maar dan wel voor gratis (=een pak subsidies richting de werkgever) en dan is het land weer te klein.
pi_156634766
Ik krijg soms een error 522 op het scherm :?
pi_156634768
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 07:31 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dus dan is het ok om een ghetto van tenten te maken waarvan de bewoners jarenlang niet aan integratie en werk/opleiding gaat doen waarmee je meteen 2 generaties kanslozen creeert zodat de PVV weer heel hard "zie je wel" kan schreeuwen? Dacht dat ik in een beschaafd land woonde.
De vluchtelingen zijn hier toch tijdelijk? totdat het in Syrie weer rustig is.
pi_156634772
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:28 schreef Mylene het volgende:
Ik krijg soms een error 522 op het scherm :?
Ik niet. Nu althans.
pi_156634784
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:27 schreef zovty het volgende:

[..]

Er zijn best werkgevers te vinden die vluchtelingen een kans willen geven.
Maar dan wel voor gratis (=een pak subsidies richting de werkgever) en dan is het land weer te klein.
Er zijn genoeg capabele mensen te vinden. Waarom zou iemand gaan voor een risico?
pi_156634795
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:28 schreef grimselman het volgende:

[..]

De vluchtelingen zijn hier toch tijdelijk? totdat het in Syrie weer rustig is.
Klopt, maar als het over vijf jaar pas rustig is in Syrië zul je toch iets voor ze moeten verzinnen om ze bezig te houden in de tussentijd. En ze al die tijd in een tentenkamp of noodopvang laten slapen is ook niet erg menselijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')