ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Op maandag 5 oktober 2015 22:13 schreef James1988 het volgende: Alle gekheid op een stokje, Hengelo gaat straks wel flink gevarieerd worden. Naast de intercities van NS en DB komen er een paar keer per uur Vechtdallijnen-FLIRTs voorbij, en ook nog een FLIRT uit Duitsland. Best leuk
Hengelo krijgt straks drie soorten FLIRT's: NS, Syntus en Eurobahn. Verder nog de IC's (zal straks wel allemaal weer ICM worden als Utrecht-Rotterdam niet meer gekoppeld is), Syntus Lintjes en de Pimpel.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het schijnt dat er (net als bij de Vechtdallijnen destijds) vrijwel geen mensen van NS naar Syntus willen, dus er zullen flink wat nieuwe mensen aangenomen moeten worden. Dus misschien wel, maar daar kan ik nu echt nog geen zinnig woord over zeggen. Ik denk wel dat ik het contact met de reizigers dan zou gaan missen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 5 oktober 2015 22:19 schreef derLudolf het volgende: Gaan de Lintjes weg bij Arriva/Vechtdallijnen? Reinste kapitaalvernietiging, dat zijn toch twee prima treinstellen
Geen idee maar hij opende net dit topic op OVinNL maar helaas zitten daar te veel mensen die er ook nog serieus op in zouden gaan om er een pareltje van te maken.
Geen idee maar hij opende net dit topic op OVinNL maar helaas zitten daar te veel mensen die er ook nog serieus op in zouden gaan om er een pareltje van te maken.
Geen idee maar hij opende net dit topic op OVinNL maar helaas zitten daar te veel mensen die er ook nog serieus op in zouden gaan om er een pareltje van te maken.
Op maandag 5 oktober 2015 22:16 schreef Prins_Pils het volgende: Heren buschauffeurs van Syntos en Arrivo, willen jullie wim25 niet zo pesten met jullie radio?
Als hij klachten heeft over chauffeurs die Radio Continu ( ) of Radio NL ( ) aan hebben staan dan ben ik het geheel met hem eens
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Bij ons heeft denk ik twee derde radio 2 op staan, daarna komen veronica, 3fm en radio continu ( ). Voor de rest nog een paar met radio 1 en skyradio, de rest kom ik maar heel sporadisch tegen. Radio 2 heb ik zelf ook altijd aan staan
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 5 oktober 2015 23:02 schreef dennistd het volgende: Bij ons heeft denk ik twee derde radio 2 op staan, daarna komen veronica, 3fm en radio continu ( ). Voor de rest nog een paar met radio 1 en skyradio, de rest kom ik maar heel sporadisch tegen. Radio 2 heb ik zelf ook altijd aan staan
Freeze FM hoor ik ook wel eens, kan er op zich nog wel mee door.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik heb net even gekeken, op mijn chipkaart staat 6,34 saldo. Bij een NS-automaat kan ik 'm maximaal opwaarderen met 50, het 'aanvullen tot'-bedrag begon bij 10 en liep in stapjes van 5 op tot een maximum van 35.
Maar als je geen NL rekening hebt heb je waarschijnlijk ook geen iDeal.
Ik zag dat altijd vrij 325/maand kost, maar dat is 2e klas neem ik aan? Voor 1e klas zal daar nog wel een leuk bedrag bij op komen.
Tevens, zou je met een altijd vrij niet een soort bijtelling moeten betalen? Omdat je hem ook priv kunt gebruiken. Misschien dat het voor de werkgever duidelijker is om gewoon een aantal keren 64 op de rekening te hebben staan, ook al is het duurder
Maar als je geen NL rekening hebt heb je waarschijnlijk ook geen iDeal.
Ik zag dat altijd vrij 325/maand kost, maar dat is 2e klas neem ik aan? Voor 1e klas zal daar nog wel een leuk bedrag bij op komen.
Tevens, zou je met een altijd vrij niet een soort bijtelling moeten betalen? Omdat je hem ook priv kunt gebruiken. Misschien dat het voor de werkgever duidelijker is om gewoon een aantal keren 64 op de rekening te hebben staan, ook al is het duurder
Moet dat dan? Er zijn toch ook wel andere methoden om te betalen?
Als een werkgever mag kiezen tussen 512 per maand of 400 per maand, met risico dat een kaart ook priv gebruikt wordt, zal ie niet zo snel voor de eerste keus gaan.
Dat zeg je goed Waar woon je dan, dacht altijd dat je gewoon in NL woonde
Ik lieg natuurlijk keihard dat ik geen Nederlandse bankrekening heb maar ik wil de discussie met dat soort paupers die niet snappen dat er geen abonnement is waarmee het goedkoper kan dan hoe ik het nu doe, de ene week moet ik vier keer naar Oss, de andere week werk ik 5 dagen thuis en bij dit soort dienstreizen vergoedt de baas toch 100%.
Moet dat dan? Er zijn toch ook wel andere methoden om te betalen?
Als een werkgever mag kiezen tussen 512 per maand of 400 per maand, met risico dat een kaart ook priv gebruikt wordt, zal ie niet zo snel voor de eerste keus gaan.
Op dinsdag 6 oktober 2015 14:29 schreef Kansenjongere het volgende: Ik moet 5 keer in het weekend reizen om 2,50 korting te krijgen op een tijdschrift naar keuze bij AKO op het station.
En die moeite ga je nemen of meld je het alleen maar als frustratie.
Die DB in Zahlen: 1.124 Kilometer legt jeder Bundesbrger in Deutschland pro Jahr mit dem Zug zurck - im Durchschnitt. In der EU liegt der Mittelwert bei 978 Kilometern. Spitzenreiter sind die sterreicher mit 1.425 Kilometern vor den Franzosen mit 1.367 Kilometern. Der Europameister kommt aber nicht aus der EU, denn in der Schweiz werden jhrlich 2.426 Kilometer pro Kopf Zug gefahren.
Zo dat weten we dan ook weer, plaatje wat erbij stond
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
En die moeite ga je nemen of meld je het alleen maar als frustratie.
Het leek me wel interessant voor de andere mensen met NS Extra om de verschillen te zien. Ik ga er in ieder geval geen extra reizen voor maken, dus als ik niet aan dat aantal kom kunnen ze die korting steken waar de zon niet schijnt.
Waar Pier (rechts op de foto) een aantal weken geleden niet eens handjes mocht schudden, heet hij vandaag Mansveld blijkbaar met open armen welkom op de relatiedag van Prorail.
Ik ben bezitter van de fabelachtige OV-chipkaart. Nu verloopt dit mooie ding over vijf dagen. Reeds heb ik een vervanger, een verse chipkaart, binnen. Moet ik deze nog activeren of kan ik deze volgende week maandag gewoon gebruiken? (Ik heb een abonnement dus daar reis ik mee voor nop)
Internet gaf me niet echt een duidelijk antwoord dus hopelijk weet iemand hier het wel..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Gelukkig, scheelt weer een hele hoop gezeur. Zul je uiteraard zien dat Veolia nu naar de rechter of zoiets (ik weet niet in hoeverre dat berhaupt mogelijk is?) stapt...
Ik krijg er 3 . Niet dat ik er gebruik van ga maken, ik heb SOV en reis dus alleen in het weekend. Of lees ik het verkeerd en moet ik 3 treinreizen maken om 2,50 te krijgen?
Ik ben bezitter van de fabelachtige OV-chipkaart. Nu verloopt dit mooie ding over vijf dagen. Reeds heb ik een vervanger, een verse chipkaart, binnen. Moet ik deze nog activeren of kan ik deze volgende week maandag gewoon gebruiken? (Ik heb een abonnement dus daar reis ik mee voor nop)
Internet gaf me niet echt een duidelijk antwoord dus hopelijk weet iemand hier het wel..
Je hebt een NS-kaart met een NS-abonnement, en je hebt van NS een vervangende kaart ontvangen? Dan zou je die nu meteen moeten kunnen gebruiken. Maar check toch maar even vantevoren of je abonnement er echt op staat.
Je hebt een NS-kaart met een NS-abonnement, en je hebt van NS een vervangende kaart ontvangen? Dan zou je die nu meteen moeten kunnen gebruiken. Maar check toch maar even vantevoren of je abonnement er echt op staat.
Ik kan m nog niet gebruiken en het abonnement staat er nog niet op, ook als ik op de automaat kijk kan ik het abonnement er nog niet op laden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ik ben bezitter van de fabelachtige OV-chipkaart. Nu verloopt dit mooie ding over vijf dagen. Reeds heb ik een vervanger, een verse chipkaart, binnen. Moet ik deze nog activeren of kan ik deze volgende week maandag gewoon gebruiken? (Ik heb een abonnement dus daar reis ik mee voor nop)
Internet gaf me niet echt een duidelijk antwoord dus hopelijk weet iemand hier het wel..
De begeleidende brief die erbij zit geeft toch aan dat abonnementen overgezet zijn ? althans dat was bij al mijn verloren/defecte/verlopen kaarten het geval.
Op dinsdag 6 oktober 2015 17:19 schreef boriq het volgende: Waar Pier (rechts op de foto) een aantal weken geleden niet eens handjes mocht schudden, heet hij vandaag Mansveld blijkbaar met open armen welkom op de relatiedag van Prorail. [ afbeelding ]
Ik keek nog eens goed in mijn mail, ik heb dus twee aanbiedingen gehad. Ik krijg 2,50 bij 2 reizen in de daluren. Ik krijg een kortingsbon van 2,50 bij 1 reis in het weekend.
Op dinsdag 6 oktober 2015 21:48 schreef ReisT het volgende: Ik vraag me vooral af wat NS hiermee denkt te bereiken. Het is toch een commercieel bedrijf.
Volgens mij mogen ze de transactiegegevens van de ov-chipkaart niet gebruiken voor commercile doeleinden. Tenzij de reiziger hier expliciet toestemming voor heeft gegeven natuurlijk en dat is wat je doet als je je aanmeldt voor NS Extra.
Op dinsdag 6 oktober 2015 21:43 schreef ReisT het volgende: Ik keek nog eens goed in mijn mail, ik heb dus twee aanbiedingen gehad. Ik krijg 2,50 bij 2 reizen in de daluren. Ik krijg een kortingsbon van 2,50 bij 1 reis in het weekend.
Op woensdag 7 oktober 2015 07:31 schreef Igen het volgende: Hee, mijn NS-aanbieding is 50% korting op het 1e-klas-tarief in het weekend.
Iedereen krijgt wat anders?
Die had ik ook.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De begeleidende brief die erbij zit geeft toch aan dat abonnementen overgezet zijn ? althans dat was bij al mijn verloren/defecte/verlopen kaarten het geval.
Betekent dat dat die abonnementen pas overgezet worden als de oude kaart verloopt?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Op woensdag 7 oktober 2015 07:32 schreef Dr_Flash het volgende: En dan zit er eoa vrouw met vliegende kinkhoest de hele coup bij mekaar te blaffen. Blijf toch thuis als je zo ziek bent
Wees blij dat het niet van Berlijn tot Amersfoort was.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op woensdag 7 oktober 2015 08:38 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nee, die staan er al op. Ik heb een maand met mijn nieuwe kaart gereisd voordat de oude verliep en dat werkte prima. Ook door elkaar ging het prima.
Dan moet ik toch maar even navraag doen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Tegenwoordig krijg je een prijs als je er voor zorgt dat meer klanten van NS hun overstappen missen (introductie van EZR, EnergieZuinig Rijden)
quote:
De nieuwe nummer 51, Carola Wijdoogen, werkt aan het plan van de NS om in 2020 50 procent minder energie te gebruiken per reizigerskilometer dan ze in 2005 deed. De ideen om dat doel te bereiken moeten ook van de werkvloer komen, aldus Wijdoogen: "Machinisten bijvoorbeeld hebben hun vakmanschap. Zij zijn met het 'zuinige rijden' gekomen: snel optrekken en de trein laten uitrollen."
Op woensdag 7 oktober 2015 09:48 schreef boriq het volgende: Of een "Veiligheid & Service"-team van drie man met knuppels en treinpopo op het volgende station.
Op woensdag 7 oktober 2015 07:32 schreef Dr_Flash het volgende: En dan zit er eoa vrouw met vliegende kinkhoest de hele coup bij mekaar te blaffen. Blijf toch thuis als je zo ziek bent
Sinds ik buschauffeur ben ben ik nog geen dag ziek geweest. Blijkbaar krijg ik zoveel virussen en bacillen binnen dat ik overal antistoffen voor aanmaak
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Die rode jassen mogen de hc er niet bij halen, ze mogen zelfs niet samen met hem/haar door de trein lopen waardoor je mogelijk twee keer je ov-chipkaart tevoorschijn moet halen...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 7 oktober 2015 09:34 schreef boriq het volgende: Tegenwoordig krijg je een prijs als je er voor zorgt dat meer klanten van NS hun overstappen missen (introductie van EZR, EnergieZuinig Rijden)
Die rode jassen mogen de hc er niet bij halen, ze mogen zelfs niet samen met hem/haar door de trein lopen waardoor je mogelijk twee keer je ov-chipkaart tevoorschijn moet halen...
1 haal hem alleen maar tevoorschijn, en dat is op verzoek van S&V of HC, meer dan voldoende
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Niet alles heeft een praktisch nut. Gewoon om het systeem tegen te werken.
Zo heb ik al het geld wat ik op een spaarrekening had staan bij de Rabo - waar ik geen lopende rekening bij had/heb - contant opgehaald. 'Ja dat is heel moeilijk om dat te regelen' Oftewel, het kan wel maar ze hebben geen zin om het te regelen.
Die rode jassen mogen de hc er niet bij halen, ze mogen zelfs niet samen met hem/haar door de trein lopen waardoor je mogelijk twee keer je ov-chipkaart tevoorschijn moet halen...
Je moet hem niet 2 keer tevoorschijn halen. Je wordt twee keer gevraagd maar alleen bij de HC moet het
Op woensdag 7 oktober 2015 09:43 schreef Bitlord het volgende: Er zit een meetploeg in mijn trein. Zal ik zeggen dat ik zwartrijd? Of zal de coupe zich dan tegen mij keren?
ik heb het wel eens gevraagd in de SPR van Utrecht naar Baarn omdat ik dacht dat het een onderkoffer inspecteur van ILT was. Hij stapte namelijk in Utrecht in om helemaal naar voren te lopen en in de 1e klas direct achter de machinist plaats te nemen maar hij stapte pas in Baarn weer uit waardoor hij dus weer helemaal terug moest lopen voor de uitgang en dat is afwijkend reizigersgedrag
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 7 oktober 2015 11:42 schreef b2py het volgende: Waarom moet je het treinverkeer een uur stil leggen voor 2 minuten boem? Je zou dat gewoon tussen de treinen door kunnen doen
Veiligheid zus zo blabla. Ding ligt er al 70 jaar ofzo.
Op woensdag 7 oktober 2015 09:43 schreef Bitlord het volgende: Er zit een meetploeg in mijn trein. Zal ik zeggen dat ik zwartrijd? Of zal de coupe zich dan tegen mij keren?
We gaan het zien hoe het afloopt. Neem aan dat de bronnen wel kloppen van het Brabants dagblad, die zaten in het verleden ook altijd goed mbt het nachtnet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op woensdag 7 oktober 2015 15:39 schreef ReisT het volgende: NS had gezegd "tot 2:00". De treinen die rond 1:00 uit Utrecht en Rotterdam vertrekken zijn rond 2:00 in Eindhoven.
Op woensdag 7 oktober 2015 17:31 schreef Dr_Flash het volgende: Ach, zo'n nachttrein. Iedereen vindt het fijn als de mogelijkheid er is, maar als het maar weinig echt gebruikt wordt, dan niet.
En als hij vol zit met studenten met OV levert het natuurlijk ook geen rooie rotcent op.
Op woensdag 7 oktober 2015 17:31 schreef Dr_Flash het volgende: Ach, zo'n nachttrein. Iedereen vindt het fijn als de mogelijkheid er is, maar als het maar weinig echt gebruikt wordt, dan niet.
Op woensdag 7 oktober 2015 18:41 schreef James1988 het volgende: En als hij vol zit met studenten met OV levert het natuurlijk ook geen rooie rotcent op.
De begeleidende brief die erbij zit geeft toch aan dat abonnementen overgezet zijn ? althans dat was bij al mijn verloren/defecte/verlopen kaarten het geval.
Het probleem was dus dat ik geen vervangende maar een volledig nieuwe kaart had aangevraagd (de brief stelde ook duidelijk: "je moet een NIEUWE kaart aanvragen a 7,50", niet iets in de geest "je moet voor een vervangende kaart zoeken" of zoiets), die dus niet gekoppeld blijkt te zijn Wist ik veel dat dat niet mocht.
De bottom line is dat ik voorlopig geen abonnement heb en een week moet wachten totdat ik weer zonder kosten te maken kan reizen.
Service he?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Op woensdag 7 oktober 2015 19:12 schreef Kansenjongere het volgende: Kun je niet in ieder geval tijdelijk reisrecht aanvragen op die nieuwe kaart, dan is dat verder waardeloze ding ook meteen nog ergens goed voor?
ik ben maar een arme student dus het is geen ns-abo, dus dat moet via DUO. En die zijn daar niet zo lief voor als in: je kunt geen tijdelijk reisrecht voor studenten aanvragen bij een verlopen kaart.
Of ik zou m moeten opgeven als gestolen/kapot..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ik vind het wel wat hebben hoor, zeker vanuit de trein kijk je lekker over alles uit. De brug over het Hollandsch Diep vind ik om die reden ook nog altijd het mooiste stukje van de HSL.
Ik vind het wel wat hebben hoor, zeker vanuit de trein kijk je lekker over alles uit. De brug over het Hollandsch Diep vind ik om die reden ook nog altijd het mooiste stukje van de HSL.
Ja maar Nederland is al lelijk. Zweden niet.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Als ik me verveel op werk ( gemiddeld 8 van de 8,5 uur pauze meegerekend) dan zit ik op Google Streetview. Ik heb nog geen saaie plek kunnen vinden in Noorwegen
Op woensdag 7 oktober 2015 23:57 schreef Dr_Flash het volgende: Als ik me verveel op werk ( gemiddeld 8 van de 8,5 uur pauze meegerekend) dan zit ik op Google Streetview. Ik heb nog geen saaie plek kunnen vinden in Noorwegen
Op donderdag 8 oktober 2015 00:01 schreef Dr_Flash het volgende: Nja nou dat dan idd. Okee. Maar voor de rest is ELKE centimeter gewoon gaaf. Is dat niet bijzonder dan?
Op donderdag 8 oktober 2015 00:01 schreef Dr_Flash het volgende: Nja nou dat dan idd. Okee. Maar voor de rest is ELKE centimeter gewoon gaaf. Is dat niet bijzonder dan?
Transavia doet nu Eindhoven copenhagen voor 25 euro. Dan vanuit daar met de trein tot bergen knallen en weer naar huis. Zoiets
Heeft iemand trouwens hier ervaring met het lijntje Nice- Breil sur Roya- Itali ? Als ik op de spoorkaart kijk moet dat best tof zijn: Van die cirkels erin om hoogte te winnen...
Op woensdag 7 oktober 2015 23:57 schreef Dr_Flash het volgende: Als ik me verveel op werk ( gemiddeld 8 van de 8,5 uur pauze meegerekend) dan zit ik op Google Streetview. Ik heb nog geen saaie plek kunnen vinden in Noorwegen
Kijk dan een keer rond in dit leuke topic vers bloed is altijd welkom
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Niks nieuws onder de zon, dit werd maanden terug al geroepen.
Wat rollend materieel-nieuws: - NSB heeft nog eens 26 FLIRTs besteld bij Stadler, waarmee de totale vloot op 107 stuks komt - NTV heeft 8 Pendolino's besteld om nieuwe diensten mee te gaan rijden onder de naam "Evo"
Nationale keuzevrijheid voor spoorcontracten blijft bestaan Nieuwsbericht | 08-10-2015 | 10:38
Europese landen mogen contracten voor treinvervoer onderhands blijven gunnen aan vervoerders. Dat hebben Europese Transportministers vandaag in Luxemburg afgesproken. Voorwaarde is dat in de contracten duidelijke en meetbare afspraken worden vastgelegd die ervoor zorgen dat het vervoer op het spoor elk jaar verbetert. Staatssecretaris Mansveld is opgetogen over dit akkoord: “Hiermee houden we de ruimte om zelf te beslissen wie met reizigerstreinen op het Nederlandse spoor mag rijden. Met die vervoerder maken we strakke afspraken om de prestaties voor de reizigers jaar na jaar te verbeteren.”
Mansveld heeft eind 2014 een contract gesloten met de Nederlandse Spoorwegen voor 10 jaar. In deze vervoerconcessie voor het hoofdrailnet zijn kwaliteitsafspraken vastgelegd voor NS tussen 2015 en 2025. Steeds meer treinen moeten op tijd rijden en de dienstverlening wordt verder uitgebreid met meer treinen, meer verbindingen en service.
Mansveld: “De Nederlandse afspraken met NS zijn het voorbeeld geweest voor het Europese akkoord. Deze concessie bevat prikkels om de prestaties steeds te verbeteren. Voor mij staat voorop dat reizigers tevreden moeten zijn. Zo moet in 2019 minstens 80% van de reizigers NS een 7 of meer geven voor haar prestaties.” Als NS en ProRail niet voldoen aan de afspraken die jaarlijks worden vastgelegd in het vervoerplan en beheerplan kunnen zij een boete krijgen van respectievelijk maximaal 6,5 en 2,75 miljoen per jaar. Ook maakt NS kans op een beloning in 2019 als zij de afspraken over bijvoorbeeld klanttevredenheid en reizigerspunctualiteit ruimschoots halen.
Vierde spoorpakket In de Europese discussie over het zogenaamde vierde spoorpakket heeft Nederland de afgelopen jaren gepleit voor keuzevrijheid tussen onderhandse gunning en openbare aanbesteding van spoorcontracten. De Nederlandse regering ziet het openstellen van de markt via verplichte aanbesteding namelijk niet als enige route om de kwaliteit en efficiency van het spoor te verbeteren. Ook wilde Nederland niet dat limieten werden gesteld aan de maximumomvang van concessies. Het hoofdrailnet in Nederland is een complex netwerk dat grote samenhang vertoont. Het opknippen hiervan leidt niet tot betere prestaties voor de reiziger.
Deze positie heeft Mansveld tijdens de afgelopen Transportraden steeds naar voren gebracht. Buiten de Transportraden om heeft zij zeer regelmatig contact gehad met Europese Transportministers om steun voor het Nederlandse standpunt te verwerven. De mogelijkheid om vervoerconcessies onderhands te gunnen blijft nu bestaan. Daarnaast worden de vervoersnetwerken niet opgeknipt.
Na het akkoord in de Transportraad kunnen de onderhandelingen met het Europees Parlement worden opgestart. Deze onderhandelingen zullen waarschijnlijk tijdens het Nederlands voorzitterschap van de EU in de eerste helft van 2016 worden voortgezet.
Op donderdag 8 oktober 2015 14:43 schreef Peterselieman het volgende: De NS heeft een pagina online gezet over het afscheid van mat'64. Er staan nogal wat halve waarheden in ...
Om het vertrek van deze befaamde trein op te vangen hebben we dit jaar al 18 oude dubbeldekkers uit onze strategische reserves op het spoor gebracht (DDAR).
Dat zou dus betekenen dat je bij iedere materieel wissel dus een gat hebt van een paar maanden
Edit: Of een onderhoudsplaats behoud als strategisch reserve
Ik kan me wel voorstellen dat een bepaalde werkplaats moet worden aangepast als daar eerst Mat '64 werd onderhouden (techniek uit de jaren '60) en men daar binnenkort materieel uit de jaren '10 moet gaan onderhouden. Dat zit totaal anders in elkaar.
Ik kan me wel voorstellen dat een bepaalde werkplaats moet worden aangepast als daar eerst Mat '64 werd onderhouden (techniek uit de jaren '60) en men daar binnenkort materieel uit de jaren '10 moet gaan onderhouden. Dat zit totaal anders in elkaar.
Sowieso opleiding van personeel.
Maastricht heeft op dit moment volgens mij Mat'64, 1700-locs, icrm en de VIRM-IV uit de 9400-serie in onderhoud
Ik kan me wel voorstellen dat een bepaalde werkplaats moet worden aangepast als daar eerst Mat '64 werd onderhouden (techniek uit de jaren '60) en men daar binnenkort materieel uit de jaren '10 moet gaan onderhouden. Dat zit totaal anders in elkaar.
In een plan V werkplaats heb je aan een flinke voorhamer genoeg 'Hij doet het niet?' *geeft mokerslag* en hij doet het weer
Op donderdag 8 oktober 2015 17:33 schreef derLudolf het volgende: Kun je godverdomme nergens iets uit de frituur krijgen op Utrecht Centraal? Wat een kut station zeg
Smullers En er zit ook nog een zaak aan het begin van Hoog Catherijne volgens mij
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 8 oktober 2015 17:33 schreef derLudolf het volgende: Kun je godverdomme nergens iets uit de frituur krijgen op Utrecht Centraal? Wat een kut station zeg
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Design einer vergangenen Zeit: Ein VT 12.14 passiert als Hungaria-Express auf der Fahrt nach Budapest 1963 die Elbe bei Knigstein (mooie plek ZugChef had daar pas foto's gemaakt).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Design einer vergangenen Zeit: Ein VT 12.14 passiert als Hungaria-Express auf der Fahrt nach Budapest 1963 die Elbe bei Knigstein (mooie plek ZugChef had daar pas foto's gemaakt).
Iemand enig idee wat er met de Dner Company gebeurd is? Ik dacht dat het aan de alcohol lag dat ik het afgelopen donderdag opeens niet meer kon vinden, maar getuige dit plaatje is het ook gewoon echt weg. Raar, want volgens mij zaten die toch al in een nieuw pand (vlakbij de toiletten).
Daar waar ook de smullers zat? Dat was een tijdelijk pand en is nu helemaal weg. Ik denk dat er nu nog wat ontbreekt wat op de plek van de oude tickets&service moet komen, daar gaan/zijn ze nog bezig.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Die overwegbomen spelen ook wel een bedenkelijke rol trouwens. Hele boel aan godkreukels "Oh ehm... laten we heel rustig maar weer omlaag gaan, misschien ziet niemand het... "
Op donderdag 8 oktober 2015 19:58 schreef dennistd het volgende: Daar waar ook de smullers zat? Dat was een tijdelijk pand en is nu helemaal weg. Ik denk dat er nu nog wat ontbreekt wat op de plek van de oude tickets&service moet komen, daar gaan/zijn ze nog bezig.
Hmm ja ik weet het niet meer, kon ook wel een tijdelijk pand zijn geweest. Maar ze zitten nu dus niet weer ergens anders tijdelijk?
Op donderdag 8 oktober 2015 20:17 schreef Dr_Flash het volgende: Die overwegbomen spelen ook wel een bedenkelijke rol trouwens. Hele boel aan godkreukels "Oh ehm... laten we heel rustig maar weer omlaag gaan, misschien ziet niemand het... "
Het lijkt wel alsof de draadjes voor "open" en "dicht" zijn omgewisseld. Hij ligt dicht als er niets aankomt en gaat open als een trein nadert...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Nou, dat was nog goed kijken vanochtend. Toen ik de trap op kwam was er nog niets aan de hand, vlak daarna de lucht en heel even die vlammetjes. Ze wilden iedereen van het perron hebben, maar dat was alleen maar een hoop kansloos geschreeuw van dat politievolk. Toen mijn trein na enkele minuten op spoor 5 kwam waren die vlammetjes alweer weg en reed de trein gelukkig gewoon. Had ik eigenlijk niet verwacht, maar gewoon treinen rijden kon dan natuurlijk ook.
Vals dilemma. En dat niet alleen, ik vind het een goede zaak, in sectoren waar bodycams worden ingevoerd neemt geweld/overlast gigantisch af (en niet na verloop van tijd weer toe zoals bij reguliere beveiligingscamera's) n het aantal klachten tegenover de ordehandhavers gaat met rond de 95% naar beneden. Win-win voor een kleine investering.
Op donderdag 8 oktober 2015 08:36 schreef Darkwing_Duck het volgende: Heeft iemand trouwens hier ervaring met het lijntje Nice- Breil sur Roya- Itali ? Als ik op de spoorkaart kijk moet dat best tof zijn: Van die cirkels erin om hoogte te winnen...
Breil sur Roya is toch nog een of ander cool vervoersmuseum?
Op donderdag 8 oktober 2015 21:54 schreef DeaDLocK2K het volgende: Een voorwerp in de bovenleiding tussen Amsterdam en Utrecht Treinen stoppen niet Ik gok dat ze met gestreken panto doorrijden?
Reizigers moeten alleen wel even aanduwen bij de tunnel bij Abcoude (HC's mogen vanzelfsprekend in de 1e klas blijven zitten), anders komen ze het heuveltje niet meer op
het is gewoon een reality slap. Als je in NL gewoon een geldig kaartje hebt, maar de conducteur vindt van niet, kan je hoog en laag springen, maar dan ben je toch de lul.
Kun je achteraf wel gaan aanvechten, en dan win je vast wel. Maar die rit is toch maar mooi verpest door piemelmans
Ja daar ben ik geweest Goede patat wel, alleen jammer dat ze geen mayonaise hadden
Vreemd, ik koop trouwens nooit mayonaise kun je makkelijk zelf maken, olie, eitje, mosterd beetje zout en peper staafmixer en klaar. Hum, onderweg is dat natuurlijk iets lastiger .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dit, inderdaad. De ruimte wordt vrijgehouden en ook kunstwerken enzo zijn zodanig geplaatst dat er later gewoon een tweede spoor bij kan.
Het grootste deel van het HSL-netwerk is dubbelsporig, het zijn vooral de uitlopers (waar 3 treinen per dag per richting rijden) waar ze nu enkelsporig bouwen. Er is zelfs een stuk waar ze een breedspoorlijn aanleggen omdat dat nu makkelijker/goedkoper is, maar wel met dwarsliggers die ook voor normaalspoor gebruikt kunnen worden.
Spanje kent niet bepaald een klokvaste of symmetrische dienstregeling. Er rijdt wat wanneer men het nodig acht, de frequenties zijn echt niet hoog. Er zijn verbindingen te vinden waarmee je in de heenrichting wel op n dag van A naar B kunt, maar waarbij je in n of ander station mag gaan overnachten wanneer je terug wilt.
Ik stond een paar maanden terug een stuk ten zuiden van Girona, daar kwam gemiddeld 1x per uur een HST voorbij. En dan niet eens per richting
Dan mag je blij zijn dat je in Nederland woont met een dienstregeling die hoogfrequent is en kenmerken heeft van een klokvaste, symmetrische en/of knooppunt dienstregeling.
We moeten wel wat gaan beslissen als we wat verder willen dan Duitsland of Belgi: op 13 oktober komt de nieuwe dienstregeling online bij DB en start de verkoop van de Sparpreise.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven