ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Op maandag 5 oktober 2015 22:13 schreef James1988 het volgende: Alle gekheid op een stokje, Hengelo gaat straks wel flink gevarieerd worden. Naast de intercities van NS en DB komen er een paar keer per uur Vechtdallijnen-FLIRTs voorbij, en ook nog een FLIRT uit Duitsland. Best leuk
Hengelo krijgt straks drie soorten FLIRT's: NS, Syntus en Eurobahn. Verder nog de IC's (zal straks wel allemaal weer ICM worden als Utrecht-Rotterdam niet meer gekoppeld is), Syntus Lintjes en de Pimpel.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het schijnt dat er (net als bij de Vechtdallijnen destijds) vrijwel geen mensen van NS naar Syntus willen, dus er zullen flink wat nieuwe mensen aangenomen moeten worden. Dus misschien wel, maar daar kan ik nu echt nog geen zinnig woord over zeggen. Ik denk wel dat ik het contact met de reizigers dan zou gaan missen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 5 oktober 2015 22:19 schreef derLudolf het volgende: Gaan de Lintjes weg bij Arriva/Vechtdallijnen? Reinste kapitaalvernietiging, dat zijn toch twee prima treinstellen
Geen idee maar hij opende net dit topic op OVinNL maar helaas zitten daar te veel mensen die er ook nog serieus op in zouden gaan om er een pareltje van te maken.
Geen idee maar hij opende net dit topic op OVinNL maar helaas zitten daar te veel mensen die er ook nog serieus op in zouden gaan om er een pareltje van te maken.
Geen idee maar hij opende net dit topic op OVinNL maar helaas zitten daar te veel mensen die er ook nog serieus op in zouden gaan om er een pareltje van te maken.
Op maandag 5 oktober 2015 22:16 schreef Prins_Pils het volgende: Heren buschauffeurs van Syntos en Arrivo, willen jullie wim25 niet zo pesten met jullie radio?
Als hij klachten heeft over chauffeurs die Radio Continu ( ) of Radio NL ( ) aan hebben staan dan ben ik het geheel met hem eens
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Bij ons heeft denk ik twee derde radio 2 op staan, daarna komen veronica, 3fm en radio continu ( ). Voor de rest nog een paar met radio 1 en skyradio, de rest kom ik maar heel sporadisch tegen. Radio 2 heb ik zelf ook altijd aan staan
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 5 oktober 2015 23:02 schreef dennistd het volgende: Bij ons heeft denk ik twee derde radio 2 op staan, daarna komen veronica, 3fm en radio continu ( ). Voor de rest nog een paar met radio 1 en skyradio, de rest kom ik maar heel sporadisch tegen. Radio 2 heb ik zelf ook altijd aan staan
Freeze FM hoor ik ook wel eens, kan er op zich nog wel mee door.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik heb net even gekeken, op mijn chipkaart staat ¤ 6,34 saldo. Bij een NS-automaat kan ik 'm maximaal opwaarderen met ¤ 50, het 'aanvullen tot'-bedrag begon bij ¤ 10 en liep in stapjes van ¤ 5 op tot een maximum van ¤ 35.
Maar als je geen NL rekening hebt heb je waarschijnlijk ook geen iDeal.
Ik zag dat altijd vrij ¤325/maand kost, maar dat is 2e klas neem ik aan? Voor 1e klas zal daar nog wel een leuk bedrag bij op komen.
Tevens, zou je met een altijd vrij niet een soort bijtelling moeten betalen? Omdat je hem ook privé kunt gebruiken. Misschien dat het voor de werkgever duidelijker is om gewoon een aantal keren ¤64 op de rekening te hebben staan, ook al is het duurder
Maar als je geen NL rekening hebt heb je waarschijnlijk ook geen iDeal.
Ik zag dat altijd vrij ¤325/maand kost, maar dat is 2e klas neem ik aan? Voor 1e klas zal daar nog wel een leuk bedrag bij op komen.
Tevens, zou je met een altijd vrij niet een soort bijtelling moeten betalen? Omdat je hem ook privé kunt gebruiken. Misschien dat het voor de werkgever duidelijker is om gewoon een aantal keren ¤64 op de rekening te hebben staan, ook al is het duurder
Moet dat dan? Er zijn toch ook wel andere methoden om te betalen?
Als een werkgever mag kiezen tussen 512¤ per maand of 400¤ per maand, met risico dat een kaart ook privé gebruikt wordt, zal ie niet zo snel voor de eerste keus gaan.
Dat zeg je goed Waar woon je dan, dacht altijd dat je gewoon in NL woonde
Ik lieg natuurlijk keihard dat ik geen Nederlandse bankrekening heb maar ik wil de discussie met dat soort paupers die niet snappen dat er geen abonnement is waarmee het goedkoper kan dan hoe ik het nu doe, de ene week moet ik vier keer naar Oss, de andere week werk ik 5 dagen thuis en bij dit soort dienstreizen vergoedt de baas toch 100%.
Moet dat dan? Er zijn toch ook wel andere methoden om te betalen?
Als een werkgever mag kiezen tussen 512¤ per maand of 400¤ per maand, met risico dat een kaart ook privé gebruikt wordt, zal ie niet zo snel voor de eerste keus gaan.
Op dinsdag 6 oktober 2015 14:29 schreef Kansenjongere het volgende: Ik moet 5 keer in het weekend reizen om ¤ 2,50 korting te krijgen op een tijdschrift naar keuze bij AKO op het station.
En die moeite ga je nemen of meld je het alleen maar als frustratie.
Die DB in Zahlen: 1.124 Kilometer legt jeder Bundesbürger in Deutschland pro Jahr mit dem Zug zurück - im Durchschnitt. In der EU liegt der Mittelwert bei 978 Kilometern. Spitzenreiter sind die Österreicher mit 1.425 Kilometern vor den Franzosen mit 1.367 Kilometern. Der Europameister kommt aber nicht aus der EU, denn in der Schweiz werden jährlich 2.426 Kilometer pro Kopf Zug gefahren.
Zo dat weten we dan ook weer, plaatje wat erbij stond
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
En die moeite ga je nemen of meld je het alleen maar als frustratie.
Het leek me wel interessant voor de andere mensen met NS Extra om de verschillen te zien. Ik ga er in ieder geval geen extra reizen voor maken, dus als ik niet aan dat aantal kom kunnen ze die korting steken waar de zon niet schijnt.
Waar Pier (rechts op de foto) een aantal weken geleden niet eens handjes mocht schudden, heet hij vandaag Mansveld blijkbaar met open armen welkom op de relatiedag van Prorail.
Ik ben bezitter van de fabelachtige OV-chipkaart. Nu verloopt dit mooie ding over vijf dagen. Reeds heb ik een vervanger, een verse chipkaart, binnen. Moet ik deze nog activeren of kan ik deze volgende week maandag gewoon gebruiken? (Ik heb een abonnement dus daar reis ik mee voor nop)
Internet gaf me niet echt een duidelijk antwoord dus hopelijk weet iemand hier het wel..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Gelukkig, scheelt weer een hele hoop gezeur. Zul je uiteraard zien dat Veolia nu naar de rechter of zoiets (ik weet niet in hoeverre dat überhaupt mogelijk is?) stapt...
Ik krijg er 3 . Niet dat ik er gebruik van ga maken, ik heb SOV en reis dus alleen in het weekend. Of lees ik het verkeerd en moet ik 3 treinreizen maken om 2,50 te krijgen?
Ik ben bezitter van de fabelachtige OV-chipkaart. Nu verloopt dit mooie ding over vijf dagen. Reeds heb ik een vervanger, een verse chipkaart, binnen. Moet ik deze nog activeren of kan ik deze volgende week maandag gewoon gebruiken? (Ik heb een abonnement dus daar reis ik mee voor nop)
Internet gaf me niet echt een duidelijk antwoord dus hopelijk weet iemand hier het wel..
Je hebt een NS-kaart met een NS-abonnement, en je hebt van NS een vervangende kaart ontvangen? Dan zou je die nu meteen moeten kunnen gebruiken. Maar check toch maar even vantevoren of je abonnement er echt op staat.
Je hebt een NS-kaart met een NS-abonnement, en je hebt van NS een vervangende kaart ontvangen? Dan zou je die nu meteen moeten kunnen gebruiken. Maar check toch maar even vantevoren of je abonnement er echt op staat.
Ik kan m nog niet gebruiken en het abonnement staat er nog niet op, ook als ik op de automaat kijk kan ik het abonnement er nog niet op laden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ik ben bezitter van de fabelachtige OV-chipkaart. Nu verloopt dit mooie ding over vijf dagen. Reeds heb ik een vervanger, een verse chipkaart, binnen. Moet ik deze nog activeren of kan ik deze volgende week maandag gewoon gebruiken? (Ik heb een abonnement dus daar reis ik mee voor nop)
Internet gaf me niet echt een duidelijk antwoord dus hopelijk weet iemand hier het wel..
De begeleidende brief die erbij zit geeft toch aan dat abonnementen overgezet zijn ? althans dat was bij al mijn verloren/defecte/verlopen kaarten het geval.
Op dinsdag 6 oktober 2015 17:19 schreef boriq het volgende: Waar Pier (rechts op de foto) een aantal weken geleden niet eens handjes mocht schudden, heet hij vandaag Mansveld blijkbaar met open armen welkom op de relatiedag van Prorail. [ afbeelding ]
Ik keek nog eens goed in mijn mail, ik heb dus twee aanbiedingen gehad. Ik krijg 2,50 bij 2 reizen in de daluren. Ik krijg een kortingsbon van 2,50 bij 1 reis in het weekend.
Op dinsdag 6 oktober 2015 21:48 schreef ReisT het volgende: Ik vraag me vooral af wat NS hiermee denkt te bereiken. Het is toch een commercieel bedrijf.
Volgens mij mogen ze de transactiegegevens van de ov-chipkaart niet gebruiken voor commerciële doeleinden. Tenzij de reiziger hier expliciet toestemming voor heeft gegeven natuurlijk en dat is wat je doet als je je aanmeldt voor NS Extra.
Op dinsdag 6 oktober 2015 21:43 schreef ReisT het volgende: Ik keek nog eens goed in mijn mail, ik heb dus twee aanbiedingen gehad. Ik krijg 2,50 bij 2 reizen in de daluren. Ik krijg een kortingsbon van 2,50 bij 1 reis in het weekend.
Op woensdag 7 oktober 2015 07:31 schreef Igen het volgende: Hee, mijn NS-aanbieding is 50% korting op het 1e-klas-tarief in het weekend.
Iedereen krijgt wat anders?
Die had ik ook.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De begeleidende brief die erbij zit geeft toch aan dat abonnementen overgezet zijn ? althans dat was bij al mijn verloren/defecte/verlopen kaarten het geval.
Betekent dat dat die abonnementen pas overgezet worden als de oude kaart verloopt?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Op woensdag 7 oktober 2015 07:32 schreef Dr_Flash het volgende: En dan zit er eoa vrouw met vliegende kinkhoest de hele coupé bij mekaar te blaffen. Blijf toch thuis als je zo ziek bent
Wees blij dat het niet van Berlijn tot Amersfoort was.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op woensdag 7 oktober 2015 08:38 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nee, die staan er al op. Ik heb een maand met mijn nieuwe kaart gereisd voordat de oude verliep en dat werkte prima. Ook door elkaar ging het prima.
Dan moet ik toch maar even navraag doen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Tegenwoordig krijg je een prijs als je er voor zorgt dat meer klanten van NS hun overstappen missen (introductie van EZR, EnergieZuinig Rijden)
quote:
De nieuwe nummer 51, Carola Wijdoogen, werkt aan het plan van de NS om in 2020 50 procent minder energie te gebruiken per reizigerskilometer dan ze in 2005 deed. De ideeën om dat doel te bereiken moeten ook van de werkvloer komen, aldus Wijdoogen: "Machinisten bijvoorbeeld hebben hun vakmanschap. Zij zijn met het 'zuinige rijden' gekomen: snel optrekken en de trein laten uitrollen."