abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 20:57:50 #251
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_156649798
Ik snap de reden ook wel, maar wij noteerden gewoon zelf de tijden en de inhoud en ik wist wat uraat was. Dan vind ik het wel fijn als t bewaren niet meer hoeft :P
Kwak
pi_156650272
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:34 schreef fysio-tje het volgende:

[..]

Dat heb je mooi verwoord zo! Ik heb het ook ongeveer zo in mijn geboorteplan staan. Wel grappig trouwens, wij hebben namelijk ook beschreven dat we alle 'onnatuurlijke' handelingen zoveel mogelijk willen vermijden zolang dat niet echt strikt noodzakelijk is. Gelukkig staat onze verloskundige daar ook helemaal achter en wil ze hier dus ook echt haar best voor doen.
Het zal de datum wel zijn ;) Wat fijn van jullie verloskundige! Wij gaan morgen het geboorteplan bespreken volgens mij, ik ben benieuwd :X

Ik heb weer de ZWEEF VAN DE WEEK-vraag *O* Wie van jullie heeft (of had, bij vorige kinderen) een voorgevoel over de datum of termijn waarmee het kindje geboren zou worden? En, bij evt vorige kinderen, klopte dat? :D Had 't hier met m'n lief over en werd erg benieuwd!
pi_156650366
*weg*

[ Bericht 79% gewijzigd door Unihipili op 06-10-2015 21:19:21 (lezen is ook een vak ) ]
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 21:17:30 #254
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156650388
Ik had half een UD-kindje verwacht, maar kreeg rond die datum toch het idee dat er nog niets stond te gebeuren. En dat klopte wel; ik werd bij 42 weken ingeleid met nog maar minimaal voorwerk :')
pi_156650525
Ik wist de datum 10 dagen van te voren :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_156650789
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:14 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Het zal de datum wel zijn ;) Wat fijn van jullie verloskundige! Wij gaan morgen het geboorteplan bespreken volgens mij, ik ben benieuwd :X

Ik heb weer de ZWEEF VAN DE WEEK-vraag *O* Wie van jullie heeft (of had, bij vorige kinderen) een voorgevoel over de datum of termijn waarmee het kindje geboren zou worden? En, bij evt vorige kinderen, klopte dat? :D Had 't hier met m'n lief over en werd erg benieuwd!
Ghehe :D het gros van de vrouwen, zeker van de eerste, schijnt het gevoel te hebben dat baby eerder komt. Het gros van de baby's echter, zeker eersten, worden geboren rond 40+5 :+ :D

Bij mijn oudste ging ik er van uit dat ze er niet voor de 41 weken zou zijn en dat klopte, ze kwam met 41 precies. Bij de 2e had ik geen idee. Ik ging vooral uit van de ervaring bij de oudste en ging dus van 40+ wkn uit. Zij kwam met 39+3. Nu heb ik weer geen idee en ik ben er ook helemaal niet mee bezig. Ik vind het niet zo boeiend nu ook geloof ik. Hij komt als ie er klaar voor is, het overvalt me toch wel :') :P
:)
pi_156650815
Bij Billie had ik sterk het gevoel dat hij later zou komen. En dat was ook. Bij deze verwacht ik eerder te bevallen. Gevoel. Geen idee waarom dat zo sterk is.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 21:30:50 #258
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_156650885
quote:

[..]

Mijn vriend zei vanaf het prilste begin 8 oktober, hij was er echt van overtuigd, en hij kreeg gelijk :) Ik geloof dat het toeval is, maar ik vind het toch leuk :P
pi_156651059
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:20 schreef Lamb29 het volgende:
Ik wist de datum 10 dagen van te voren :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha valsspelert!

Mignonne, zijn nieuwe moeders zo ongeduldig? :D

Ik vind 't zo bijzonder dat de zwangere en mensen om haar heen er zo'n sterk gevoel/sterke mening over kunnen hebben O+ De vraag kwam in me op doordat een collega van mijn vriend (ja ja) tegen mijn vriend had gezegd dat hij dacht dat ik eerder zou bevallen. Ik ken hem verder niet, maar m'n lief had hem verteld over hoe ik eruit zag en hoe ik me gedroeg en a.d.h.v. dat beeld, vond 'ie dat ze eerder zou komen haha!

Ik denk zelf dat ik een enorm nieuwsgierig kindje heb, het zou me dus helemaal niet verbazen als ze eerder komt, maar ik kan me ook goed voorstellen dat ze nog even lekker bij me blijft, want volgens mij heeft ze 't prima naar haar zin in mijn grote buik O+
pi_156651260
Mijn dochter is ook heel
Nieuwsgierig maar ook aartslui. :P daarom kwam ze vast met 41+1 ;) En toen was ze nog maar 2900 gram dus denk dat ze gewoon nog niet klaar was. Ik heb niks in mijn hoofd. Ik ga er maar van het meeste uit, valt het altijd mee. Maar dat wil niet zeggen dat ik hoop heb :P Ik wil gewoon vooruit en dat lukt nu niet zoals ik zou willen.
ti amo pił di ieri ma meno di domani
pi_156651419
Bij de eerste heb ik vanaf het begin geroepen dat ze de 22ste geboren zou worden. Ze is de 23ste om 00:38 uur geboren dus ik zat er 38 minuten naast haha!
Bij de tweede had ik geen idee eigenlijk, hoopte alleen dat het niet de 19e zou worden want dan zou hij gelijk jarig zijn met vriend. Dat werd de 22ste. En nu heb ik eigenlijk helemaal geen voorgevoel.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_156651817
Ik had eerst vijf november in mijn hoofd maar zo lang mag ik niet doorlopen. Heb nu de 12e/13e in mijn hoofd.
pi_156652448
Ik had het gevoel ingeleid te moeten worden en dat klopte :+

Ik wilde me deze kraamweek eigenlijk gewoon met de baby bezig houden ipv continue dat stomme boek bijwerken met elke boer en scheet. De kraam mag van mij lekker de luieremmer doorkijken maar zolang er genoeg geplast en gepoept wordt vind ik het wel prima. Eveneens met voedingen. Ik was zo gefocused op alles invullen dat ik helemaal niet ontspannen kon zijn met m'n kind dus dat gaan we niet nog een keer doen als het niet hoeft.
pi_156652974
Mijn man doet de administratie. Dat is een stille afspraak :P
pi_156653098
quote:

[..]

Nu ben ik nog lang niet zo ver, maar toevallig is ons 6-jarig jubileum niet zo ver verwijderd van de UD (eerst was het de UD, maar ben een week vooruit gezet). Echt een voorgevoel heb ik niet, maar wel steeds de gedachte dat het mooi zou zijn.. Een soort ultieme bekroning van liefde, hoewel dat zoetsappiger klinkt dan ik bedoel als ik het zo opschrijf :@

En oh, las ik hier nou over cheesecake en ander lekkers? *) Die uit elkaar spattende luieremmers uitgezonderd dan :+

LadyBlack en lamb, vervelend dat die vermoeidheid zo blijft zeg! Lijkt me lastig, helemaal als je al een kleintje rond hebt lopen. Hier gelukkig geen last van, ben weer best energiek sinds een weekje. Alleen die misselijkheid ben ik nu wel zat, ik val meer af dan dat ik aankom en dat voelt niet fijn, hallo lijf, ik wil een ronde buik! Maar ach, des te meer ruimte/reden voor cheesecake en Tony's dus :Y)
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:21:47 #266
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156653303
Nou, ja, die misselijkheid is dus wel echt duidelijk minder! *O*

Ik moet wel regelmatig eten, maar dat is wel zwanger-eigen geloof ik.

En die vermoeidheid is wel direct gelinkt aan dat kleintje :D er zijn maar weinig momenten op een dag waarop je écht op jezelf bent en dus even kunt rusten.
pi_156653404
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:04 schreef Dot. het volgende:
Ik had het gevoel ingeleid te moeten worden en dat klopte :+

Ik wilde me deze kraamweek eigenlijk gewoon met de baby bezig houden ipv continue dat stomme boek bijwerken met elke boer en scheet. De kraam mag van mij lekker de luieremmer doorkijken maar zolang er genoeg geplast en gepoept wordt vind ik het wel prima. Eveneens met voedingen. Ik was zo gefocused op alles invullen dat ik helemaal niet ontspannen kon zijn met m'n kind dus dat gaan we niet nog een keer doen als het niet hoeft.
Daar zat ik toevallig vanavond in de auto nog aan te denken ja, die focus en stress!

Ik weet nog dat de oudste uraten had op dag 3. Zag ook supergeel en borstvoeding was nog niet helemaal geweldig op gang. Moesten van de vk toen aanleggen en 10 cc voeding mbv een spuitje nageven enz.
We waren zo gestresst toen. Hadden het gevoel dat er echt heel wat aan de hand was en dat ons kind enorme gezondheidsrisico's liep enz. Dat er echt behoorlijke urgentie was bij alles enz enz. Kraam legde er ook veel nadruk op en de vk gaf alleen maar veel instructies en weinig uitleg. Maar vooral dat constant heel erg anxious bijhouden van alle voedingen en plasjes en weet ik het. Dat benadrukte voor ons heel erg het urgente gevoel enz.

Inmiddels weet ik vanaf de andere kant van het bed zeg maar, dat dit nou typisch zo'n dertien in een dozijn situatie is die je heel vaal ziet en waar zelden iets boeiends aan de hand is. Voeding komt rond/na dag 4 over t algemeen goed op gang dus dag 3/4 is zo'n gedoetjes dag voor dit soort dingen.

Heel stom is dat maar juist omdat het zo'n minor thing is stap je er als verloskundige (en wsl ook kraam) vrij makkelijk overheen, terwijl het voor ouders als een enorm ding aan kan voelen.
pi_156653699
En dan is dag 4 ook nog eens de boehoehoehoesnifsnotterkraamtranendag :') . En stuwing had ik! Enorm! Onze kraam was relaxed, gelukkig. "Komt goed hoor", "Jullie doen het goed" - dat is ongeveer haar slogan van de week geweest. Ik heb haar gemaild of ze weer wilde kramen in maart. Ze ging kijken of het lukte O+ .
pi_156653877
overigens niets mis met bijhouden van de intake en eh... output zeg maar :') Maar het normale verloop zou ook wel iets meer uitgelegd en benoemd kunnen worden. Had mij destijds iig een hoop stress gescheeld.

Het is heel normaal dat borstvoeding zo rond dag 4 pas goed op gang komt (stuhuhuuuwing ;( ) en het is dus ook heel normaal dat kinderen tot dag 4 evt 5 afvallen en evt wat gelig zien en mogelijk uraten hebben. Wat extra voeding bijgeven om het baby makkelijk te maken kan prima maar is dus niet per se een big deal.
pi_156653994
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:28 schreef Razztwizzle het volgende:
En dan is dag 4 ook nog eens de boehoehoehoesnifsnotterkraamtranendag :') . En stuwing had ik! Enorm! Onze kraam was relaxed, gelukkig. "Komt goed hoor", "Jullie doen het goed" - dat is ongeveer haar slogan van de week geweest. Ik heb haar gemaild of ze weer wilde kramen in maart. Ze ging kijken of het lukte O+ .
Ja dat. dag 4 O+ :X :r
de dag waarop baby's wat onrustiger worden. De stuwing goed doorzet en de spanning op/zwelling bij de hechtingen het grootst is.
En dan idd ook nog de dag waarop je hormonen weer een zwieper krijgen door alle verschuivende/dippende/piekende hormonen in je lijf.

Ik heb wel eens betere dagen zeg maar :+
pi_156654109
Ik geloof niet dat we bij de tweede stress hadden. Maar als ik nu foto's zie van J dan was ze echt enorm geel op dag drie of zo. Van dat gele oogwit.
pi_156654142
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:34 schreef mignonne het volgende:

[..]

de dag waarop baby's wat onrustiger worden. De stuwing goed doorzet en de spanning op/zwelling bij de hechtingen het grootst is.
En dan idd ook nog de dag waarop je hormonen weer een zwieper krijgen door alle verschuivende/dippende/piekende hormonen in je lijf.

Ja nee, nu heb ik er nog zin in :'( bedankt
pi_156654334
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:37 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja nee, nu heb ik er nog zin in :'( bedankt
Gewoon overslaan joh die dag :Y) :+
Je weet dat ie komt. Wees voorbereid. Paracetamol in de aanslag enzo. De dag die je wist dat ging komen :')

Ik was zelf enorm geel, lekker onder de zonnebank mocht ik :') bloedgroepdingetje tussen mij en mn moeder.

A. was heel geel die had een enorme blauwe plek op haar hoofd. E. was ook geel maar minder erg. Beide dames zijn wel geprikt voor bili maar uiteindelijk niets aan de hand. Zou me niet verbazen als deze meneer ook gelig is straks. We zien het wel.
pi_156654523
als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat :)
pi_156654898
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:34 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nu wil ik niet meer hoor. Kan ik nog terug? :X }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')